Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moordenaar was op weekendverlof

Ook de tel kwijt?Hup Piet Hein Donnert, maak je agenda alvast maar weer vrij, want wij gokken op een spoeddebatje. Zo is er een verdachte aangehouden van de moord op de 30-jarige vrouw die afgelopen weekeinde dood in een kamer in het Amsterdamse okura-hotel werd aangetroffen. Komt ie dan hè: De man zat in een halfopen inrichting en was met weekendverlof. Waarvoor de man in de inrichting zat, wil de politie niet zeggen, dus dat zal wel niet voor een simpele winkeldiefstal zijn... UPDATE: Yo Piet Hein, chillen maar. Niks aan het handje, mevrouw was de vriendin van meneer. Bovendien was ie gewoon op verlof als 'gevangene', niks geen TBS'ert. Case closed.

Reaguursels

Inloggen

De 30 jarige vrouw was moeder van 3 kinderen wonende te Eindhoven.
Zij is nederlandse en opgegroeid in Sint-Oedenrode (NB).
Ze was gescheiden van een marokkaan en volgens mij is deze opgepakt.

2amazing | 13-06-06 | 13:58

Welja, weer een stelletje hiephiephoerastappers die vonden dat deze man absoluut geen gevaar meer voor de maatschappij opleverde ertc. etc. Wat mij betreft gaan we naar een beleid dat die ene misfit gewoon wordt opgeofferd voor het welzijn van de rest van de maatschappij. Hoevaak worden dit soort idioten weer in ons midden geplaatst als wolven in schaapskleren?

Achtertuyn | 13-06-06 | 12:19

Welja, wee

Achtertuyn | 13-06-06 | 12:12

Dit toont wel weer aan dat het hele beleid van die inrichtingen op de schop moet. Weer iemand met verlof en weer iemand dood. Toont wel aan dat die inrichtingen er voor Jan met de korte achternaam zijn. Gooi maar dicht! Gebruik het geld maar voor gevangenissen, hou je nog geld over ook.

Fl0r1s | 13-06-06 | 10:38

Hoe is het eigenlijk met Drs Stellingwerf uit Amstelveen

Helikopter | 13-06-06 | 09:02

bottehond 13-06-06 @ 00:05

Het is moeilijk. Enerzijds ben ik het niet eens met het vaak extreme rechtsbeleid in Amerika, maar heb ik ook problemen met het softe beleid van Nederland. Een soort van puntensysteem zou misschien iets zijn. Hoe meer punten op je strafblad hoe langer je verdwijnt. TBS moet misschien meer in de lagere misdaadgroepen toegepast worden, waar hulp misschien wel meer verschil kan maken. De hardcore-criminelen zijn misschien al te vercriminaliseerd zoals die kameraad van je. Ja, ik denk dat TBS meer toegepast moet worden. Ik denk dat het best een groot verschil kan maken. Proberen te voorkomen dat ze terugvallen vanaf de vroegste indicatie van slecht gedrag. Nu wordt het alleen gebruikt als de hoop meestal al vervlogen is.

ScumFrog | 13-06-06 | 00:26

ScumFrog 12-06-06 @ 23:53

Ik vind je laatste opmerking zeer goed.... Over de rest ben ik het met je eens. Ik ben zelfs bevriend geraakt met 1 heavy duty crimineel... goeie jongen... intelligent en grappig ook.... maar onverbeterlijk....

bottehond | 13-06-06 | 00:05

bottehond 12-06-06 @ 23:23

Met de echte crimineel waar je het over hebt heb ik idd geen ervaring! Gelukkig voor mij. Als jij zegt ervaring met die mensen te hebben, zal ik dat maar aannemen. Met je ergo ben ik het eens. Als iemand zich onverbeterlijk laat blijken zullen die de consequenties ook maar moeten voelen. Iets wat ik wel uit eigen ervaring heb geleerd wat ook de minder eerlijke mens betreft, is dat iedereen goede kanten heeft hoe slecht ze zich ook gedragen. Veel mensen die het verkeerde pad op zijn gegaan hebben ook goede kanten, maar niet hebben weten te gebruiken wat ze ook nooit zullen kunnen gebruiken als ze for life in de bak zitten. Maar ja, misschien is dat denken van mij in de praktijk ook wel niet werkbaar. Meerdere zijdes van de medaille zien is belangrijk, maar gaat ook maar tot zo ver.

ScumFrog | 12-06-06 | 23:53

ScumFrog 12-06-06 @ 23:15

Niet allemaal op 1 hoop... okay... dan beoordeel jij op basis van je mensenkennis en instinct wie bij de 10 % horen die in feite deugen... trust me... ik heb er heel lang mee gewerkt... I smell one when I see one... en
90 % is de facto niet geschikt om in de samenleving te functioneren... niet omdat ze kansarm zouden zijn... die zijn er zoveel... en meesten zijn toch gewoon vrij.... die 90 % zijn gewoon slecht, anti- sociaal en vaak gevaarlijk... en die blijven het doen tot hun hormoonproduktie afneemt (40e)... wat daarna nog doorgaat is of zwakbegaafd en niet te verbeteren óf verslaafd óf gewoon kierewiet.... Ergo: 1 maal alternatief afdoen... bij het tweede misdrijf: de maximale straf (minimale bij hoge uitzondering mogelijk)... en bij de derde keer: naar een humaan reservaat.....

bottehond | 12-06-06 | 23:23

bottehond 12-06-06 @ 21:56

Definieer 'crimineel' die de maximale opbergtijd moeten krijgen. Ik bedoel dat de meeste mensen toch een tweede kans moeten krijgen? Ik wil hier niet die 'zielige' criminelen verdedigen, maar ik probeer me te bedenken wat het beste zou kunnen zijn voor de maatschappij wat niet altijd evenredig loopt met wat de strafmaat wat gevoelsmatig sommige criminelen zouden moeten krijgen. Moordenaars, verkrachters ed moeten veel zwaarder gestraft worden dan nu gebeurd, maar bijvoorbeeld fraudeurs, inbrekers en geweldsdelinquenten zouden toch op een gegeven moment een tweede kans moeten krijgen? Niet alle misdadigers komen eraf met een taakstraf zelfs al is het de eerste keer. Misschien vind je het een ondeugdelijke veronderstelling, maar ik denk dat bepaalde personen die lang in de bak zitten er alleen maar erger uitkomen en beter opgeleid zijn in de misdaad en door hun verleden meestal alleen maar een criminele toekomst kunnen hebben. Die personen zullen waarschijnlijk uiteindelijk wel weer opgepakt worden en nog langer in de bak verdwijnen maar niet voordat ze heel wat leed aangericht hebben. Ik denk dat strafrecht rekening dient te houden met wat het beste is voor de maatschappij. Van wat ik ervan gehoord en gelezen heb, komt vanuit dat idee ook het gevoel dat criminelen overbeschermd worden en lage straffen krijgen. Deels is dat overcompensatie in moraal heb ik het idee. Een rechtssyteem dat respect heeft voor de foute medemens is een beschaafd rechtssysteem. Dat vind ik te ver gaan, maar een andere factor is denk ik ook dat er genuanceerd wordt omgesprongen met de straffen omdat die correleren met toekomstige misdaad. Straf een persoon, maar geef hem ook een alternatief voor de toekomst door hem niet extreem lang op te sluiten lijkt mij ook een redelijke aanname. Dit moet uiteraard per persoon worden bekeken of dat werkbaar is... Allemaal op één hoop gooien werkt uiteindelijk niet vind ik. Daar zijn mensen ook weer te verschillend voor.

ScumFrog | 12-06-06 | 23:15

Don't believe the hype: gevangenissen zijn geen Center Parks en niet zelf je tijd- en ruimtegebruik kunnen bepalen is slopend.

veest van pim 12-06-06 @ 21:23

Believe the hype... nail those suckers good and hard... vooral dat laatste... hoe langer criminelen verwijderd worden uit de samenleving, hoe beter.... de "goeien" zijn al lang weggefilterd door in eerste instantie een alternatieve straf op te leggen... wie het dan nog niet geleerd heeft... tsja...
Maar goed... er zullen altijd mensen blijven die het voor de zielige crimineel opnemen... als zulke mensen met intimiderend bedoelde egomane opmerkingen komen (ík weet waar ik over praat en de lezer niet.... uit eigen ervaring en dat wel 12 uur lang) die meer zeggen over hun geringe incasseringsvermogen dan over criminelen met een gewetensprobleem moet je helemaal oppassen... ik leg U allen de keuze voor: dient strafrecht uit te gaan en/of tot in het absurde rekening te houden met de "rechten" van criminelen op grond van allerlei bewezen ondeugdelijke veronderstellingen over de menselijke aard.... of dient zij eerst en vooral de samenleving te beschermen? In het kader van deze post moge míjn voorkeur helder zijn....

bottehond | 12-06-06 | 21:56

Zonder proefverlof kan je het TBS systeem schrappen uit het Nederlands strafrecht.Waar je mensen kansen geeft zullen er ook falen zo is het systeem nou eenmaal.Maar bij elkaar opgeteld zitten TBS klanten heel wat langer vast dan dat ze voor een zelfde delict in het normale strafsysteem waren veroordeeld.

japoll | 12-06-06 | 21:39

kut-kotert 12-06-06 @ 18:15

Explosief? Waarom niet die dingen met mooie stalen punten die naar binnen schieten. Net niet dodelijk, en overal te plaatsen. Is er al een patent met dat idee?

JoehneR | 12-06-06 | 21:32

@crixus: is leuk, maar om de tig jaar komt er toch weer een opschoonoperatie en dan gaan je zorgvuldig bewaarde zedenfiles toch de versnipperaar in hoor. Het lijkt me ook geen officiële policy maar eerder freewheelen op de werkvloer. Bovendien zou je als archiefbeheerder gek zijn als je op zo'n arbitraire basis - dat soort delict wel, dat niet - ging bewaren of weggooien. Kun je beter gewoon een lijstje maken van mensen wiens dossier aan bepaalde criteria voldoet (buitengewoon wrede feiten, recidive etc) en dat bijhouden en aanvullen, digitaal geindexeerd of zo en ontsloten met een zoekbalkje. Iets efficiënter dan op eigen houtje mini-stasi spelen omdat je niet van zedendelinquenten houdt.

veest van pim | 12-06-06 | 21:31

@Mirrorman: is gedrags conditionering. Straffen en belonen. Gestraft zijn ze al: belonen kun je door ze binnen die straf gunsten, voorrechten, privileges toe te kennen of ermee dreigen ze af te nemen. Was misschien ook voor die vriendin bedoeld, hoeft ze niet zo lang op d'r hand (of de buurman) te rijden. Dat is in dit geval dus niet goed gegaan.

veest van pim | 12-06-06 | 21:26

@schipper ahoy: schrijf je half naakt of halfnaakt? Mijn Van Dale kiest voor het laatste, maar ik zou het Groene Boekje moeten raadplegen, VD is immers alleen verklarend woordenboek. In het Engels worden samenstellingen inderdaad uit elkaar geschreven, b.v. 'city council' voor gemeenteraad o.i.d. In het Duits schrijven ze dan weer alles aan elkaar wat ze maar kunnen. Het lijkt me dat Nederlanders wat meer de Engelse variant kiezen (ook voor lees- en schrijfgemak misschieni) terwijl in België de Duitse benadering wordt aangeleerd (zoals dat voor wel meer dingen het geval is bij ons). Eigenlijk is het een onbenullig detail waar ik over viel, maar ik baal er grondig van dat mensen zoals fuckje onwaarheden en veronderstellingen blijven verkopen als feiten, alleen om hun vooroordelen te bevestigen. Kom er tenminste voor uit dat je niet weet wat vrijheidsberoving inhoudt, alvorens je zo nodig het beleid in een gevangenis waar je nog nooit bent geweest als 'soft' wil wegzetten.
Het is nooit zo eenvoudig als het aan de buitenkant lijkt, en bovendien moet het personeel, dat dag in dag uit met de gevangen samenleeft, er ook een soort modus vivendi mee vinden als je niet in Amerikaanse toestanden wil ver vallen waar de bewakers een soort dompteurs zijn, de gevangenenpopulatie een jungle en het hele zaakje desondanks zo pokkeduur dat gevangenissen steeds vaker geprivatiseerd worden (bron: HBO documentaire over gevangenisleven in de VS zoals geciteerd door Chris Rock in 'Born Suspect).
Ik kan me uit eigen ervaring iets bij vrijheidsberoving voorstellen - na 12 uur liep ik de muren al op - , en ik heb over het onderwerp gepraat met politiemensen, gevangenisbewaarders en leden van de 'civiele bescherming' (een soort vrijwillige brandweer, maar dan voor ondersteunende taken ivm veiligheid en openbare orde, waaronder soms het vervangen van gevangenispersoneel bij stakingsacties). Don't believe the hype: gevangenissen zijn geen Center Parks en niet zelf je tijd- en ruimtegebruik kunnen bepalen is slopend.

veest van pim | 12-06-06 | 21:23

daskapitalist 12-06-06 @ 19:46

Ik noemde ze al eerder: wereldverbeteraars op staatskosten.....
Wie legt mij uit waarom er überhaupt Polen nodig zijn? Laatst hoorde ik een interview met een kweker: Polen werken hard, passen zich aan aan de functie-eisen en zijn betrouwbaar..... Ergo: dat leger door de overheid gecultiveerde "kanslozen" voldoet NIET aan bovengenoemde kwalificaties... dáár zou ik als overheid in investeren... allemaal aan het werk en wie zich door eigen schuld onmogelijk maakt op het werk verliest het recht op uitkering... afgelopen met die kuren... van de wieg tot het graf? de overheid als verwennende altijd beschikbare moedertiet, zul je bedoelen....

bottehond | 12-06-06 | 20:48

@JJJJ
huur- en koopwoningmarkt opengooien. er is zoveel plaats over in NL, ook in de randstad. verder de sociale woningbouw afschaffen, dit zorgt alleen maar voor nepotisme.

daskapitalist | 12-06-06 | 20:34

Ben ik de enige die niet begrijpt waarom gevangenen op weekend-verlof mogen? Ik bedoel.

MiRRoRMaN | 12-06-06 | 20:20

Er zijn twee soorten struisvogels die wel geloven in het resocialiseren van kwalijke criminelen.
1. Weldenkende Menschen
2. Vriendinnen van gevaarlijke mannen.

Beetje jammer dat de heren alleen pluimvee categorie 2 afslachten.

Jan Passant | 12-06-06 | 20:07

@ daskapitalist @ 19:46
Als we er niet als de sodemieter voor zorgen dat WONEN weer betaalbaar wordt voor bijvoorbeeld ook schoonmakers en inpakkers, dan blijven (terecht!) minimum loon en uitkeringen veel te hoog.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-06-06 | 20:01

@JJJJ,
ja, dus geen TBS-er, zoals steeds werd gesuggereerd. Hij heeft straf gekregen en zo is het beleid kennelijk. Niet dat ik het daarmee eens ben, maar ik kan het strafrecht helaas niet veranderen.

fuckje | 12-06-06 | 19:48

@ fuckje
Oh, meneer was slechts 'een gewone gevangene'.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-06-06 | 19:44

crixus 12-06-06 @ 19:10

I couldn't agree more.... maar ja... wat verwacht je van een ogenschijnlijk onaantastbaar bolwerk van partijen die elkaar om de beurt de bal en het pluche toespelen.. en het volk maar denken dat er iets te kiezen valt... overigens werkte ik 8 jaar met criminelen en al die "behandelingen" en ressojaliseringsprojekten hebben geen zin...
( stokpaardje modus)
Net zo min als al die projecten voor allochtonen werkelozen en jongeren... al decennia lang stort de overheid geld in dat zwarte gat, met als resultaat dat het almaar erger wordt met die mensen.... ik schaar dat maar onder het kopje "verlegenheidspolitiek"... als men het niet meer weet of de krakende dogma's bieden geen uitkomst, dan gooit men er gewoon weer enkele honderden miljoenen tegenaan...
(stokpaardje modus uit)
Rustige man: ik hoop dat cup DD een succes wordt (als booblover dan he ).

bottehond | 12-06-06 | 19:43

Zie verder de update.

fuckje | 12-06-06 | 19:37

De veroordeelde kinderneukerd uit België die afgelopen weekeinde (mogenlijk c.q. waarschijnlijk) vertrok met twee kleine meisjes uit Luik, die was toch ook op verlof?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-06-06 | 19:35

Zouden die psychiaters en psychologen die deze TBS-makkers beoordel en ze voordragen voor " weekendverlof" niet opgesloten moeten worden.
Vervolgen die eikels. Die zijn vaak gekker dan de patienten

Gemeen Mosje | 12-06-06 | 19:30

@D.V.
maar je moet wel meebetalen aan hun vakantieverblijf. dat kan makkelijker denk ik.

daskapitalist | 12-06-06 | 19:24

Waarom hebben gevaarlijke geesteszieken recht op een tweede kans? Zijn hun rechten belangrijker dan die van hun slachtoffers, omdat het zielig is dat ze slachtoffer zijn van hun stoornis?

Wat mij betreft hebben gestoorde delinquenten geen recht op een vrij plek in de samenleving. Recht op een veilige omgeving, vrij van verleidingen, hebben ze. In een inrichting. Ze hoeven niet naar Siberië of in een isoleercel, maar op straat wil ik ze niet tegenkomen. Net als de rest van Nederland op een paar naïvelingen na.

D.V. | 12-06-06 | 19:19

(18:59) @ Whatever, spijker op de kop. Big business, therapieën.
Coaches (zoals het verkapt ook wel heet ) zijn niet aan te slepen.

Het TBS-systeem werkt eerder niet vanwege het juridisch euvel dan het sociale, lijkt het.

*laat dat over aan Crixus, de soepel pennende veelwetert*

Kudtkip | 12-06-06 | 19:17

@bottehond 12-06-06 @ 19:03:
Ik heb op een bepaalde rechtbank gewerkt om in het kader van de archiefwet een deel van het archief -van 1970-1990- op te schonen (een groot deel van de meuk in de container flikkeren, in gewone mensentaal) en de rest over te dragen aan het rijksarchief.
Ik heb voor mijn team 1 regel ingesteld: Dossiers van zedendelinquenten integraal bewaren. Die lui lopen alweer vrij rond en doen het namelijk weer... moet altijd bekend blijven, daarvan is bij mijn project niets weggeflikkerd. Ze zijn onverbeterlijk. Niks maakbaar en resocialiseren.

crixus | 12-06-06 | 19:10

Smilingdevil 12-06-06 @ 18:19

DonnerT heeft daar geen zak mee te maken. Dat systeem is ooit bedacht met het oog op de belangen van dit soort gevaarlijke gekken... konden ze fijn resoosjaliseren.... je weet tog... wie geloofde ook weer in de maakbare mens?

bottehond | 12-06-06 | 19:03

@DenkZelfstandig,
ik vroeg het hierom, omdat het volgens mij een groot verschil maakt wat betreft de rol van Donnert, vooral na het laatste rapport van de Tweede Kamer.

fuckje | 12-06-06 | 18:59

Het zijn projecten voor zelfingenomen therapeuten. Daar zit het probleem. Gisteren een feestje, en me huidige neuqertje had wat rotzooi uitgenodigd, zaten twee psychologen tussen. Één blij daar hij een interessant project in me zag. Op tyften met dat volk ga je eigen maar therapeuten. Dat hele therapeuten is een overtrokken business geworden. Niet alles is te therapeuten zeg ik.

..Whatever | 12-06-06 | 18:59

@fuckje 12-06-06 @ 18:54
Ik bedoelde het enkel in het algemeen, omdat de discussie over tbs-ers ging. Ik had niet specifiek het geval van dit topic op het oog.

DenkZelfstandig | 12-06-06 | 18:56

@DenkZelfstandig,
is die man TBS-er of ga je er van uit?

fuckje | 12-06-06 | 18:54

TBS-er vanwege zedendelicht = seksueel gestoorde gevaarlijke gek
-
Zo iemand ga je toch niet in een halfopen gedeelte zetten, zou je denken. Het is logischer na het gesloten gedeelte iemand nog een tijd in een gewone gevangenis te laten afmaken. Ik snap dat halfopen bedoeld is om de tbs-er weer aan de maatschappij te laten wennen, maar bij bepaald soort delicten verspeel je nu eenmaal dit soort kansen. Niet alleen het belang van de tbs-er geldt, maar ook het belang van de maatschappij waarin hij weer terugkeert.

DenkZelfstandig | 12-06-06 | 18:53

@ crixus 12-06-06 @ 18:28
Tja, blijft een goed plan. Wat dat betreft kunnen we dit volgens mij nu heel snel gaan voorstellen bij Donnert. Gezien de verblijfstatus van deze TBS'ers (enkele reis Uruzgan), hoeft er geen geld in voorbereiding gestoken te worden.

Maar goed, hoe krijgen die serieverkrachters, seriemoordenaars, serieranddebielen het voor elkaar om toch op verlof te mogen? Er zit wel wat acteertalent bij, leuk voor GTST? Is hiermee nou duidelijk geworden dat TBS niet werkt voor notoire randdebielen?

francoise smokeglass | 12-06-06 | 18:49

@ veest van pim:
juist. En De da vinci code is de Da Vincicode.
Ik dacht dat het niet weten tussen losse en vaste woorden de Engelse ziekte genoemd wordt?

Schipper Ahoy | 12-06-06 | 18:47

Is er btw ook bekend of dit een TBS-sert is, of een " normale " boef?

fuckje | 12-06-06 | 18:46

Je moet wel actieve communiceren met andere half open debielen Ceephax. Ik weet niet hoe jij daar tegenover staat... Wel als .GS reaguurder…

..Whatever | 12-06-06 | 18:45

Strrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrike three! Your out!

Kniftig | 12-06-06 | 18:44

@Lintworm, aha... ach it's all in the symantics, toch maar schieten hoor

topcat | 12-06-06 | 18:44

Ik wil ook wel in een halfopen inrichting. Hoef ik niet meer te werken, koken, was doen. Een beetje op me luie reet zitten, tv kijken, webpoolen en af en toe eens een breezahsletje verkrachten..

Ceephax | 12-06-06 | 18:43

@topcat 12-06-06 @ 18:38, uitwonen heet dat.

Lintworm | 12-06-06 | 18:41

in één woord? hoe moet ik dat zien? een woord en daar typ je het dan in? Doe eens tekenen.

..Whatever | 12-06-06 | 18:40

@Fuckje, het vervelende is dat er soms ook van die fapfapfappers in zitten, die fapfapfap niet genoeg vonden en dus vonden dat ze het recht hadden om iemand onverwacht langs een fietspad een inwendig onderzoek oid te geven.
Kloothommels die we voor het vuurpeleton moeten zetten dus

topcat | 12-06-06 | 18:38

Nu nog weten dat je 'halfopen' in één woord schrijft en je krijgt misschien het idee dat 'lijkt' het enige woord van waarde in je mening over die inrichtingen is.

veest van pim | 12-06-06 | 18:37

Niet zo zeuren, het was z’n vriendinnetje. En vriendinnetjes die met half open instellingen gasten neuqen, moeten niet zeiken als het wat uit de hand loopt.

..Whatever | 12-06-06 | 18:37

Nu ik wat meer weet over half open inrichtingen (bedankt voor de info!) heb ik wel het idee gekregen dat je sterk in je schoenen moet staan en redelijk intelligent moet zijn om op een dergelijke plek te herstellen.
Lijkt me soft boeltje.

fuckje | 12-06-06 | 18:35

@Der Dicke 12-06-06 @ 18:30:
Valt toch wel mee? Vanmiddag ieder uur een nieuw topic. Ik vind het wel wat veel voor zo'n tropendag, maar goed... op zich best te doen.

crixus | 12-06-06 | 18:32

Het blijft lachwekkend triest, deze instellingen. Rare jongens, die .. anyway.
.
in·stel·ling (de ~ (v.))
1 het instellen
2 organisatie voor dienstverlening
3 manier van denken en voelen => denkhouding, geesteshouding, mentaliteit, spirit
4 vastgesteld gebruik => institutie, instituut

Lintworm | 12-06-06 | 18:32

crixus 12-06-06 @ 18:28
"De Taliban dood gevonden in hotel in Amsterdam. Verdachte was op weekeindverlof / toerde rond in zijn kip."

Xixulon Gralgrathor | 12-06-06 | 18:30

Het was alweer tijd voor een politieke rel.

Correcte eikel | 12-06-06 | 18:30

@GS
hierover zijn nu twee verse topics open. Het lijkt hierzo wel een halfopen instelling.

Der Dicke | 12-06-06 | 18:30

Dr.Bob 12-06-06 @ 18:26

Lekker slim ben jij bob. Zoals je misschien zou weten is het een jaar of 30 geleden toen er een semi links kabinet was. Vanaf die tijd hebben onafgebroken cda en of vvd in het kabinet gezeten.

Mensen die altijd gelijk maar links de schuild geven van alles, hebben geen feitenkennis. Het is nu onomstotelijk bewezen.

stampertje | 12-06-06 | 18:29

@Fuckje, ja niet helemaal, maar toch wel. Zeven heeft een prima aanvulling

topcat | 12-06-06 | 18:29

Francoise Smokeglass en ik hadden een mooi plannetje voor TBS-ers en dat soort tuig bedacht. In plaats van onze gezonde jongens gewoon die lui (en de pedeau's) naar Uruzgan sturen.

crixus | 12-06-06 | 18:28

fuckje 12-06-06 @ 18:21
De deuren staan open, maar de beleidsvoerders zijn gesloten voor rede?

Xixulon Gralgrathor | 12-06-06 | 18:28

@Dr.Bob, de halfopen instelling werd ingesteld in Lubbers I als bezuiniging... Een VVD CDA kabinet dus.... Ken je feiten voordat je jezelf dokter noemt

topcat | 12-06-06 | 18:27

@ fuckje 12-06-06 @ 18:21

Wat is een Half Open Inrichting?
"Tralies, dichte deuren, lange gangen: zo stelt iedereen zich een gevangenis voor. Maar niet iedere gevangenis is hetzelfde. In een halfopen gevangenis hebt u meer vrijheid. Het woord zegt het namelijk al. Er zijn geen tralies, u kunt vrij over het EIGEN paviljoen te lopen.
Maar u moet er ook iets voor doen: samen eten, werken, deelnemen aan allerlei activiteiten met de medegedetineerden. U moet zelf laten zien dat u die extra vrijheid aankunt en eigen verantwoordelijkheid aankunt. Dat is niet altijd even gemakkelijk. Bezoek ontvangen is leuk, maar u moet telkens weer afscheid nemen." aldus Penitaire Inrichting Zuid Oost....

Zeven | 12-06-06 | 18:27

@topcat,
kortom, vrijheid blijheid?

fuckje | 12-06-06 | 18:26

Heerlijk dit soort half gesloten instellingen zijn puur linkse intiatieven. Gewoon in de bak met moordenaars.

Dr.Bob | 12-06-06 | 18:26

@Fuckje, dat is een instelling waar ze soms buiten de instelling ook werkzaamheden mogen verrichten en waar gewoon op een gebied wat gebouwen staan en mensen in de tuin van de instelling kunnen vertoeven.

topcat | 12-06-06 | 18:24

Wat moet ik me voorstellen bij een half open instelling?

fuckje | 12-06-06 | 18:21

Kom op Jan, slijp de messen!!

Zeven | 12-06-06 | 18:21

En nou is het leuk geweest met dat weekeindverlof. Het is echt alsof ze in die instellingen bij de uitgang moordhaksnijsteekmesbijlwapens uitdelen en zeggen: nou, jongens, ga spelen, maar wel voor donker binnen zijn, he?

Xixulon Gralgrathor | 12-06-06 | 18:19

schop donner gewoon uit de kamer, hij bakt er niets van!!! Van zo'n inrichting is het de bedoeling dat ze daar blijven!! en niet een verlend weekeindverlof van 3 jaar krijgen!

Smilingdevil | 12-06-06 | 18:19

ze leren het ook nooit he

zwierebol | 12-06-06 | 18:16

piet hein, piet hein,
piet hein zijn naam is klein
zijn daden benne groot

ik ben toch wel voor de introductie van de explosieve enkelband, gezeur met die tbsers hele tijd ;>

kut-kotert | 12-06-06 | 18:15

eerdmanssss wakker worden!!

daskapitalist | 12-06-06 | 18:15

Op deze manier verslijt je elke maand wel een ministert.

fuckje | 12-06-06 | 18:14

nou, dat wordt weer vuurwerk en geenstijl live

topcat | 12-06-06 | 18:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken