Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wedstrijd: Audi Q7 versus Fiat 500

crashboemtest.jpgDe ANWB heeft samen met de ADAC een test gehouden: Laat een Audi Q7 frontaal op een Fiat 500 en dan kijken hoe goed de Q7 is. Want zowel de Fiat als de Audi hebben veel sterren en zijn beiden erg veilig. De verrassende uitkomst? We zitten nét iets liever in de Q7 dan de Fiat (zoals we ook net iets liever in een vrachtwagen zitten dan in een Q7 bij een frontaaltje, dat hou je toch) Het crashfilmpje staat hierrrr. Bij de Adac trouwens veel meer info. Moraal van dit verhaal? Ga ALTIJD aan de kant voor een SUV, met name de Q7, de Landcruiser V8 Diesel, de Touareg en een Infinity FX (modeljaar 2008) en ok, die Q5 V6 model 2009 ook. Namens de redactie bedankt!

Reaguursels

Inloggen

wat nou kreukelzone, bullbar en 4 tons lier.
Trouwens de kans is gering om levend uit een forse aanrijding te komen in Mexico.
Als voetganger ook overigens.
Daar wanneer je nog wat beweegt, er zat zijn die nog even de achteruit benutten om het af te maken, scheelt een berg centen namelijk.
Deaud is goedkoper af te kopen.

Reverend Ray | 27-07-08 | 06:37

Leuke test, zinnig ook. Alleen het probleem is dat je je "partner" in een real-life ongeluk zelf niet kan uitkiezen.

Nu vind ik een Q7 echt helemaal nix (ik heb er een uitgebreide proefrit mee gemaakt, maar ook daarna vond ik het nog steeds helemaal nix ten opzichte van de Mercedessen M/G's en BMW's X5's van deze wereld). En als ik verplicht in een crash met een personenwagen verzeild raak, neem ik toch het liefste m'n Mercedes-Benz Actros (vrachtwagen) of een vette Scania mee.

Ben nog steeds blij dat ik me vrouw uit de Twingo's en Fiat's 500 in een Mini (BMW) geluld heb,

Bonaparte | 27-07-08 | 01:11

Audi -1
Bmw +1
Merc +1
VW -1

Cpt | 26-07-08 | 23:58

Wat een gezeik op Q7 rijders. Daar gaat het helemaal niet om.

Bufferhek langer en hoger op Q7 en probleem is al minder voor de fiat rijder. Daarnaast pleit de ADAC, en vind ik heel slim, om partner crashtests uit te laten voeren. Hierdoor wordt de auto niet alleen veiliger voor de inzittenden maar ook voor de slachtoffers van de tegenpartij.

Varreke | 26-07-08 | 12:11

Conclusie : de Q7 is te hoog, te zwaar en te lomp, en als dusdanig een gevaar voor alle auto's, niet enkel de Fiat 500.
Is dit nu de wraak van ontwerper Stephenson, die eerst de Fiat 500 tekende, en dan overliep naar Audi nadat hij ruzie kreeg met Fiat?
Eerlijker zou zijn om de Q7 te laten botsen met een A1.

wolliejean | 26-07-08 | 09:32

Deze had nog een stalen bumper achter voor extra bescherming, met een stevige koeienvanger aan de voorkant.
nl.youtube.com/watch?v=L6Rbn4CN-g0

Bazooka Joe | 26-07-08 | 09:18

Toch wel jammer dat de Fiat het aflegt; wie in een Q7 gaat rijden verdient het invalide te worden, ipv andersom. Ugly-ass cars.

Stradorvski | 26-07-08 | 00:53

joh,wat een verstand

lachen | 26-07-08 | 00:43

wodka cola over mn toetsenbord gehad. Lettertjes vallen wel eens weg. Burp.

SnollydayInn | 25-07-08 | 19:30

Hoe zou de Lanfart(wind) er vanaf komen tegen de fiat? Lijkt me leuk om te zien.

SnollydayInn | 25-07-08 | 19:30

Q7 altijd al een kudt bak gevonden, overdone en ... geen stijl.

Ook geen vergelijk een Q(ut)7 tegen een mini, macro fiat. Zet er eens een Hummert H2 tegen of een X5, Touareg of zo. Dan ga je vergelijken.

Voorals nog, (hoewel Audi mooie auto's maakt) geen Q7, nu niet en nooit niet.

Mois

mois | 25-07-08 | 18:45

De pop in de fiat 500 werd onthoofd en daarna zat het hoofd er weer keurig op.
De anwb flest alweer de zaak.

Gr. Geert

Honda Power | 25-07-08 | 18:45

gelukkig rij ik in een mercedes, hoef ik me om dit soort idioterie niet druk te maken

J.P.Kotallah | 25-07-08 | 18:39

De Cayenne, de Touareg en de Q7 zijn op dezelfde platform gebouwd.
Let op, binnenkort worden de verzekeringspremies voor botsonvriendelijke auto's omhooggeschroefd.
Wat kost een band voor zo'n bak eigenlijk? Toch belachelijk veel geld? En kan je het zelf verwisselen?

Echte klasse is een oude wagen (van voor 1992) in de binnenstad van Amsterdam, en procedeer maar. Omdat het kan.

donek | 25-07-08 | 18:07

@ StonedTrooper

Burp. Auto selectie is gelijk aan natuurlijke selectie. Natuurlijke selectie vindt immers automatisch plaats.

SnollydayInn | 25-07-08 | 18:05

@Canis Spurcus, afgezien van het feit dat mijn wagen climate control heeft, heb ik ook een uitstekend panoramadak. Wat dat betreft hang ik mijn arm nooit uit het raam. Volgens mij weet jij überhaupt niet eens waar het sportpakket bij een BMW X5 uit bestaat, want een grotere poser word je er niet door. De optische verschillen zijn voor de leek minimaal, en zaken als sportstoelen, sportonderstel en sportstuur zijn al helemaal niet van buitenaf te zien.

@StonedTrooper,

Chapeau, wat de teloorgang van de ware klasse betreft heb je helemaal gelijk. Het doet me ook pijn aan het hart hoe de massa juist die zaken overneemt, zodoende zichzelf een hogere status te verschaffen. Echter, ze nemen het wel op een zodanige manier over, dat je de mensen met ware klasse en de “wannabe’s” er altijd uit zult pakken.
En wat de associaties van de auto aangaat, als mensen niet eens de moeite nemen om mij op mijn optreden/voorkomen te beoordelen, dan zit de kans er dik in dat ze zelf te “dichtgetikt” zijn om überhaupt met mij mee te kunnen komen.

GroteZaagdildo | 25-07-08 | 17:19

Veiligheid door overwicht, met andere woorden.
.
Gelukkig zitten uw kinderen veilig mevrouw, jammer van die kinderen van uw "tegenstander".....
.
Heel, heel veel zwaarder belasten dit soort busjes, je offert andermans veiligheid op ter faveure van die van jezelf.
Kenwoorden: "a-sociaal" of "egoïstisch".

Homer J. Simpson | 25-07-08 | 17:17

Snolly

moet autoselectie niet natural selection zijn oftwek natuurlijke selectie

StonedTrooper | 25-07-08 | 17:12

PS; ik ga nu lekker eten en afsluiten. Het was mooi. Een prettig weekend Canis.

SnollydayInn | 25-07-08 | 17:06

@ Canis Spurcus

Maar niet omdat ik in een fiat 500 zit :) Ik had het ook over vaardigheden. En als je niet geloft dat economisch sterkeren sterker zijn en zullen blijven: dream on. Ook dit heeft alles met autoselectie te maken. Ook de crimineel. Die krijgt toch ook alle ruimte? En die gebruikt hij / zij.
De natuur aakt wel verschil tussen arm en rijk; rijken leven langer. Ok, doordat ze beter zorg kunnen betalen maar ze leven wel langer. Dus doordat de natuur iemand talenten heeft gegeven kan deze langer leven en een ongeluk overleve:) Rijken leven langer en beter. Get used to it and get a life.

SnollydayInn | 25-07-08 | 16:56

oftewel de massa verziekt wat ooit exclusief was, waaronder de RangeRover
Ik geloof dat het tijd word dat ik maar echt werk ga maken van mijn Delta Integrale opknappen en dan vervolgens nieuwe S4's zoek rijden.

audi s4 0-100 5,6
delta Integrale 16 V 5,3

beter niet kunnen zeggen starks maak ik een paar tokkies wakker

StonedTrooper | 25-07-08 | 16:52

GroteZaag,

weet je wat het is, die X5 met of zonder pakket vind ik nog niet zo lelijk en technish is BMW ook goed maar het volk dat die auto's koopt daar wil ik niet mee geassocieerd worden.
Dat beduulde ik ook met wintersport, toe wij eind 60's (ik zelf in de 70's (moest nog geboren worden)) naar oostenrijk gingen was dat mooi, exclusief wijnig NL idioten (zag je 3 nl autos onderweg) en een goeie vakantie, nu hebben de laatste 20 jaar die X5 rijders (met snowboard want skien is te moeilijk)de wintersport gevonden en is dat nu net zo'n triest carnavals gebeuren als salou/benidorm

StonedTrooper | 25-07-08 | 16:45

@GroteZaagdildo | 25-07-08 | 16:25

Doe je ook je arm 'uit het raampje' als het warm is?

Maar 1 ding moet je mij even uitleggen als zo te zien een 'BMW kenner', een X5 met 'sportpakket' ? LOL Dat is hetzelfde als een fiets met x5 geluidjes.

Dan ben je toch gewoon een enorme poser die werkelijk niet weet waar hij over praat! Ga eens 20 jaar Topgear inhalen en je krantenwijkje lopen.

Canis Spurcus | 25-07-08 | 16:42

@SnollydayInn | 25-07-08 | 16:06

Je kunt ook rijk worden door overerving (Beatrix en consorten), criminele activiteiten, door dom toeval (loterij winnen) of door keihard te werken en het geluk aan je zijde te hebben en sommigen worden rijk door talent te bezitten. Velen worden niet rijk OMDAT intelligent zijn. Integendeel.

Mijn punt ontgaat je nog steeds. De natuur maakt geen onderscheid tussen arm en rijk. Ook jij gaat kapot. Misschien niet direct door een auto-ongeluk als je op een mini klapt, maar dood ga je. Heeft niets met arm en rijk te maken. Daarom is je argument waardeloos in mijn ogen.

Canis Spurcus | 25-07-08 | 16:32

@StonedTrooper, beginnen we elkaar toch nog te vinden. Ben het helemaal met je eens, al die ventjes die op hun gepimpte BMW 316i allerlei M-stickers plakken zijn bijzonder triest bezig (niet voor niets de M316i’s genoemd door mij).
En dat M-sportpakket vind ik op alle BMW’s, uitzondering de X5, ook totaal overbodig, want zonder die plastic shit ziet het er allemaal net iets eleganter en klassieker uit.
Bij de X5 vind ik juist dat het M-pakket, zonder voor de buitenstaander zichtbare M-badge’s, dikke uitlaten, of wat dan ook, dat het M-pakket de wagen juist helemaal afmaakt. Een elegante zwart-donkerblauwe laktint, prachtige spaakvelgen (geen pimpvelgen), de bumpers zijn in z’n geheel meegespoten, aluminium dakdragers (matchend met het alu aan de ramen) + in het interieur nog wat extra’s. Een leek zal nooit gaan denken dat het een sportversie o.i.d. is, dus er is helemaal geen pretentie aanwezig om meer te zijn dan dat de wagen daadwerkelijk is.
Ik heb een link naar een X5 met dergelijk pakket toegevoegd, oordeel zelf of het kan of niet, los ervan of je de auto nu iets vindt of niet.

Een dergelijke uitvoering doel ik dan op:

i12.ebayimg.com/07/m/000/86/b3/08de_27...

i1.ebayimg.com/02/m/000/94/42/31a5_27....

i22.ebayimg.com/08/m/000/86/b3/107a_27...

i24.ebayimg.com/04/m/000/86/b3/0c0d_27...

@Canis Spurcus, ik heb een hele Ipod vol met allerlei geluiden van een X5 in allerlei versnellingen en acceleraties, welke synchroon geschakeld zijn aan de versnellingen van mijn fiets.

GroteZaagdildo | 25-07-08 | 16:25

mijn NL is kut maar dat toetsenbord is helemaal kaa uuuu teee

StonedTrooper | 25-07-08 | 16:22

Denk dat ie een Metje op z'n fiets geplat heeft en paar mistlampen er op die altijd aan staan

StonedTrooper | 25-07-08 | 16:21

oh looool was van dildo

StonedTrooper | 25-07-08 | 16:20

Canis

1 geloof het ook
2 looooooooool

StonedTrooper | 25-07-08 | 16:19

@GroteZaagdildo | 25-07-08 | 16:04

En maak je dan ook x5 geluidjes op je fiets? ;)

Canis Spurcus | 25-07-08 | 16:15

@StonedTrooper | 25-07-08 | 15:57

Volgens mij zijn we het over auto's wel eens. ;)

Canis Spurcus | 25-07-08 | 16:11

oja en aangezien al die tokkies nu overstappen op Audi's is dat nu ook verneukt terwiijl dat volk gewoon zoals vroeger thuis hoort in een Opel en dat mag dan nu een vectra zijn waar dat vroeger nog een ascona was

StonedTrooper | 25-07-08 | 16:11

@ Canis Spurcus

Tegenwoordig is de sterkste niet de sterkste qua spierkracht maar qua economische kracht. En de economisch sterkere hebben het nu eenmaal handiger gedaan. Vooral door hogere intelligentie en/of middels betere vaardigheden dan anderen. Dus wel bioliogisch. De man in de kleine auto is altijd de lul. Vroeger was de man met de kleine knots de lul. En dat is goed :)

SnollydayInn | 25-07-08 | 16:06

Grotezaag

het gaat mij om die M die die er waarschijnlijk ook op plakt
BMW en de M in het bijzonder is al jaren verneukt en moet je mijden als de pest

StonedTrooper | 25-07-08 | 16:06

@Canis Spurcus, nee, ik ga zometeen m’n krantenwijk doen met de X5.

GroteZaagdildo | 25-07-08 | 16:04

Hoeveel X5 rijders (hoe dom dat volk ook is) zitten te F5en op GS en te pochen over hun bak, nou geloof er geen ter... van

StonedTrooper | 25-07-08 | 16:04

Jouw perceptie van nep is dan geheel verkeerd StonedTrooper, nep is als een orgineel wordt gekopieërd, ten einde te pretenderen een duur product te zijn.

In dit geval is het een op zichzelf staand ontwerp van de BMW M GmBH, dus kan er van neppigheid geen sprake zijn.

Dit hier is nep:

seitenlage.de/mediac/400_0/media/Assi-...

GroteZaagdildo | 25-07-08 | 16:03

Laat ik 1 ding hopen dat simpel NL nooit op het idee komt om ook Lancia's te gaan rijden en al zeker niet de klassiekers want dan is er echt niets meer over.

StonedTrooper | 25-07-08 | 16:02

broomstick | 25-07-08 | 14:23
De mensen die de dienst uitmaken in nons land zullen nooit toestaan dat de bakken waarin zij zich plegen voort te bewegen zwakker gemaakt zullen worden tov de modelautoteautjes voor den minderwaardigen burger. Verschil moet er zijn, en hett is ook nog eens een keer zeau dat een simpele huisvrouw of sgeaulmeestert natuurlijx beter gemist kan worden in ons landjen dan bv een ministert of een commissaris van Shell.

Frederik Puntdroad | 25-07-08 | 16:02

@GroteZaagdildo | 25-07-08 | 15:50

Die zogenaamde afgunstige mensen denken waarschijnlijk over jou dat je totaal geen verstand van auto's hebt. Geld, smaak en verstand van auto's zijn geen 1,2,3-tje. En dat blijkt nu een familiekwaal te zijn? :)

Maar goed. Om je even uit de droom te helpen: moet je niet eens pizza's gaan bezorgen?

Canis Spurcus | 25-07-08 | 16:00

Gotezaagdildo

dus het geen smaak hebben zit in de familie begrijp ik

StonedTrooper | 25-07-08 | 15:59

das dus een nep M in mijn ogen vriend

StonedTrooper | 25-07-08 | 15:58

Canis
staat niet bij dat Q7 rijders wel mogen meepraten dus je hebt gelijkt, mijn nederige excuuses bij deze.

StonedTrooper | 25-07-08 | 15:57

@StonedTrooper, aangezien er geen M-versie van de X5 bestaat, valt er dus helemaal niets te neppen. Net zoiets als Chinezen die niet-bestaande producten gaan kopiëren, dan kan je het resultaat ook moeilijk “nep” noemen.
Alleen heet het uitgebreide sportpakket “M-sport”, omdat het samengesteld is voor de M-divisie van BMW. Hmmmmm, Carbonschwarz metallic lak, breder gevormde bumpers, sportzetels, sportstuur, 19-inch M-velgen.
Jaaa, daar steekt mijn zilveren X5 met het optionele edoch gewone sportpakket (maar wél met 20-inch lichtmetaal) dan behoorlijk tegen af.

GroteZaagdildo | 25-07-08 | 15:57

Die oudjes van mij hebben altijd RangeRover gereden, vooral handig in 70's naar oostenrijk, met veel kids door de diku sneeuw
(toen oostenrijk nog geen Salou in de bergen was) maar die zijn maar snel gestopt met die auto's kopen nu heel wezenloos NL er in rond rijd

StonedTrooper | 25-07-08 | 15:55

@StonedTrooper | 25-07-08 | 15:41

"Je mot tog eens beter opletten, x5 en q7 rijd exact het zelfde gesjeesde randdebielle volk in.

Vroeger ook de rangerover, maar nu is alleen nog de Volvo een fatsoenlijke SUV waar je niet al die eenmans zaak ondernemertjes in ziet rijden."

En waar beweerde ik dat dat niet zo was?

Canis Spurcus | 25-07-08 | 15:54

X5 M SPORT , das net als s-line, nep dus

StonedTrooper | 25-07-08 | 15:53

@SnollydayInn | 25-07-08 | 15:38

Dan begrijp je mij verkeerd. Dat was 'for arguments sake'. Een mens is een mens of ie nu rijk is of arm. Arm of rijk, we gaan allemaal dood en worden allemaal ziek. Mijn mening is dat de natuur juist geen enkele rekening houdt met je banksaldo. In mijn ogen is het hier genoemde 'recht van de sterkste' (=recht van de rijkste in automobielen land) dus totaal niet toepasbaar als biologisch begrip.

Canis Spurcus | 25-07-08 | 15:51

Reinaert | 25-07-08 | 15:35
Ráák, ouwe rekel.

-Strotgrondel- | 25-07-08 | 15:51

Hahahahahaha, ik krijg zojuist een belletje van mijn neef, dat ie op mijn aanraden ook een X5 M-sport heeft besteld. Nu nog mijn oom ertoe bewegen om een Mercedes ML te nemen als z’n huidige wagen weggaat, en dan is het weer menig mooi in colonne rijden tijdens familiegelegenheden.
Die afgunstige blikken die dat van die verzuurde doorsnee-rijders gaat opleveren, priceless!

GroteZaagdildo | 25-07-08 | 15:50

@MichieldeMuiter | 25-07-08 | 15:39:

Scherp, héél scherp. Deze feauteau is trouwens gemaakt nadat 'ie frontaal dwars door zo'n rare Audi Q7 gegaan was. Check de drie kleine krasjes bij het neusje.

Reinaert | 25-07-08 | 15:44

Canis Spurcus

Je mot tog eens beter opletten, x5 en q7 rijd exact het zelfde gesjeesde randdebielle volk in.

Vroeger ook de rangerover, maar nu is alleen nog de Volvo een fatsoenlijke SUV waar je niet al die eenmans zaak ondernemertjes in ziet rijden.

StonedTrooper | 25-07-08 | 15:41

Reinaert | 25-07-08 | 15:38
Lijkt wel een Trabantje...

MichieldeMuiter | 25-07-08 | 15:39

@ Canis Spurcus

Ik bespeur frustratie. Vooral door dat toewensen van een ziekte aan mensen die het kennelijk beter hebben dan jij.

SnollydayInn | 25-07-08 | 15:38

Strotgrondel- | 25-07-08 | 15:31
Morgan ?....

MichieldeMuiter | 25-07-08 | 15:35

@steven paul | 25-07-08 | 15:26:

Ach, als dat nou alles was, maar er is nog véél meer aan de hand heur!

@Canis Spurcus | 25-07-08 | 15:25:

Tuurlijk. Zeker op vrijdagmiddag.

@-Strotgrondel- | 25-07-08 | 15:31:

Da's een MG "A".

Reinaert | 25-07-08 | 15:35

Q7 is toch dat spuug spuug lelijke ding dat door GS'rs, patjakkers,crimi's en nouveau riche zonder smaak (oh das 1 en het zelfde) gekocht word.
Wat een drama bak, heb geen smaak snap niks van auto's dan kom je al gauw uit bij audi en specifiek de Q7

StonedTrooper | 25-07-08 | 15:34

@SnollydayInn | 25-07-08 | 15:17

Ontdoe ze maar van die uiterlijk smuk en geef ze een ziekte. Zijn ze ineens weer gewoon een mens.

Canis Spurcus | 25-07-08 | 15:32

Niemand nog heeft 't over oldtimers gehad, een schánde! Raad 't plaatje, welk merk? (niet naar die rare man kijken)

www.cruisers-vw.com/library/erik.jpg

-Strotgrondel- | 25-07-08 | 15:31

Goh wat heb ik toch de schurft aan die aso's in hun lompe bestelbussen.

oplichter | 25-07-08 | 15:31

@ Perel 14:37

Rustig, rustig, rustig. Adem in, adem uit. Jaloezie is menselijk. Geeft niets. Misschien in een volgend leven zit t erin:)

SnollydayInn | 25-07-08 | 15:28

@Reinaert 15:19
Diagnose: Pseudologia phantastica

steven paul | 25-07-08 | 15:26

@Reinaert | 25-07-08 | 15:12

Mag ik dan het woordje non-conformist toevoegen aan je profiel?

Canis Spurcus | 25-07-08 | 15:25

@steven paul | 25-07-08 | 15:15:

Dat hebben ze eauk niet, ze hebben een nieuw paviljoen gebouwd, alléén voor mij. Met daaromheen een speciaal reservaat waar ik kuilen mag graven, op konijntjes mag jagen en andere schizofrene grappen mag uithalen.

Ik zal het niet hebben over mijn sauna, mijn zwembad, mijn directe aansluiting op de brouwerij, mijn driedubbele terabit internetaansluiting enzeau. Daar zou je waarschijnlijk toch maar jaloers van worden.

Reinaert | 25-07-08 | 15:19

@ Canis Spurcus

Is hetzelfde. Welkom op deze planeet.

SnollydayInn | 25-07-08 | 15:17

@steven paul | 25-07-08 | 15:15
Ze konden niet allemaal tegelijk op hem zitten.

Agent327 | 25-07-08 | 15:16

@Reinaert 15:12
En sinds wanneer hebben die 44 zieleknijpers jou dan vrijgelaten uit die afdeling?

steven paul | 25-07-08 | 15:15

@bloedjelink | 25-07-08 | 15:09:

Dat doe je snel, erg vakkundig eauk heur!

De vorige vierenveertig psychiaters, psychologen en psychotherapeuten die dat geprobeerd hebben zitten vrijwel allemaal nog op de gesloten afdeling, die hebben het dus niet echt gered. Maar ja, die moesten dat klusje natuurlijk wel IRL klaren.

Reinaert | 25-07-08 | 15:12

Andreas B. | 25-07-08 | 15:06 ik heb het al eerder gezegd, maar nog maar eens.
op zich zijn audi's auto's voor nette zakelijk ingestelde mensen, die gewoon een soort van "basic transportation" nastreven waar dan best wat onopvallende luxe in mag zitten.
de Q7 is de uitzondering daarop,
de Q7 is gemaakt omdat ze bij audi een beetje jaloers keken naar kampers met een mercedes uit de G serie of porsche cayenne.
dat zijn centjes die ze bij audi ook wel willen hebben.

van dal | 25-07-08 | 15:10

@Reinaert @15:02

Man van je woord. Trots. No bullshitting around the bush. Voorliefde voor structuur. Meestal gedisciplineerd, soms met een knipoog. Loyaal en respectvol.
Je neigt naar mierenneuken maar je houdt het plezierig in toom.
Klein minpuntje... je neiging tot heur, veur en eauk.

bloedjelink | 25-07-08 | 15:09

@schijtknijter | 25-07-08 | 15:03
Kun je in elk geval verder over de file uitkijken.

Agent327 | 25-07-08 | 15:08

Zullen we in godsnaam niet meer referenen aan de Q7 als "mooie auto" "vette bak" of anders soort superlatieven als dat?
De Q7 is een vreselijke lelijke,volkomen uit proporties zijnde proletenbak voor mensen die geen proleet willen lijken.

captainobvious | 25-07-08 | 15:07

schijtknijter | 25-07-08 | 15:03
en met een extra e wordt wel ook veel langer...

van dal | 25-07-08 | 15:06

Toch zal Audi (en andere SUV makkers) het ontwerp uiteindelijk zó moeten aanpassen dat de hoogtes waarop de kreukelzones elkaar raken meer overeenkomt.

De organisaties die gezamelijk optreden in het NCAP (ANWB/ADAC/consumentenorganisaties etc) hebben aangetoond een grote invloed te hebben op de autofabrikanten.
Toen zij met de eerste NCAP testen kwamen was de ractie van de industrie dat de eisen belachelijk hoog waren (frontale botsing 64 km/u) en dat het onmogelijk was dat de auto's daaraan zouden kunnen voldoen.
Opvallend snel daarna verschenen de eerste auto's met 5 sterren, wat uiteraard breed werd uitgemeten in de advertenties. Andere fabrikanten volgden snel. Auto's die niet goed scoren in de test verkopen nauwelijks nog of helemaal niet (Landwind)

Na de frontale botsing kwam de zijaanrijding, de kinderstoeltjes, de paaltest en de voetgangersvriendelijkheid. Volgende stap is de veiligheid van andere automobilisten. Denk niet dat dit fimpje goed is voor het imago van AUDI, behoudens de GS redactie zullen er weinig mensen zijn die hierdoor een positiever beeld van Audi krijgen. Audi zelf, "vorsprung durch Tecnik" zal er ongetwijfeld ook niet blij mee zijn.

Die meneer van de ADAC komt al gelijk met drie "Forderungen" waarvan de laatste de meest ingrijpende is: het wettelijk maken van eisen tav de veiligheid van andere automobilisten. Onderschat niet de invloed van de ADAC op de fabrikanten, in Nederland is de ANWB de grootste vereniging/belangenorganisaties, de ADAC is in autoland Duitsland nog een stukje gbelangrijker.

Andreas B. | 25-07-08 | 15:06

Ze zouden een langere neus aan die Fiat moeten maken.

van dal | 25-07-08 | 14:57
Maar je zit weel een stuk hoger.

schijtknijter | 25-07-08 | 15:03

@van dal

Als ik er dan toch in moet zitten, dan maar een Leopard tank.

Harald | 25-07-08 | 15:02

Reinaert | 25-07-08 | 14:29

reed Rick Ross daar maar in!!!

Arie Ribbels | 25-07-08 | 14:59

@-Strotgrondel_ @14:52

Stoere jij! Ik wou dat ik jou was.....(smiley)

.
@Achterdocht @14:52

Tuurlijk kunnen we dat maar Leen schijnt leuker te reageren.

bloedjelink | 25-07-08 | 14:58

@Canis Spurcus | 14:46:
Wat jij wil...
*start Avalanche en laat de vingers knakken*

HoerenSloep | 25-07-08 | 14:57

ik ben het met de redactie oneens waar ze zeggen liever in een vrachtwagen te zitten.. bij de meeste vrachtwagens namelijk is de cabine de kreukelzone, alleen bij vrachtwagens met een lange motorkap is dat niet zo. aangezien de lengte van vrachtwagens aan wettelijke maxima's is gebonden rijden er in 0031 heel erg veel frontstuurcabines rond, de ruimte vóór de chauffeur is daarbij tussen zijn knieen en de voorbumper net aan 40 centimeter met wat blik en kunststof ervoor.
dus, bij een frontale aanrijding zit ik liever niet in een vrachtwagen.
los daarvan maak ik het natuurlijk liever helemaal niet mee.

van dal | 25-07-08 | 14:57

ik zit dan weer net iets liever aan de kant dan in 1 van die auto's

zit trouwens normaal in een Picanto... daar wil ik wel eens een botsproef van zien...

Arie Ribbels | 25-07-08 | 14:57

@Achterdocht | 25-07-08 | 14:52
Jawel hoor, dankzij de BPM kon de Fiat 500 rijder zich geen Q7 veroorloven.

Carpe Noctum | 25-07-08 | 14:56

Kunnen we hier Wouter Bos nog de schuld van geven?

Achterdocht | 25-07-08 | 14:52

@Reinaert @14:47

Honden zijn sowieso de betere kinderen.
Je moet wel zorgen dat je er eentje kiest die geen wagenziekte heeft.
.
Het leven is zo simpel.
Kijk naar de auto en naar de hond en je hebt een psycho-analyse te pakken.
.
Leuk topic dit. Het laat tenminste eens wat ruimte voor vrij associatief gediskuzeur.

bloedjelink | 25-07-08 | 14:52

@bloedjelink | 25-07-08 | 14:43:

Als het zó moet dan maar geen kinderen. Dan neem ik wel een hond. En een tweede vrouw om die hond uit te laten, want daar zit je dan natuurlijk wel weer mee.

Reinaert | 25-07-08 | 14:47

@ Perel 14:37
Ga lekker met de trein als je levend uit een crash wilt komen.

steven paul | 25-07-08 | 14:47

@SnollydayInn | 25-07-08 | 14:32

Recht van de rijkste bedoel je hier.

Canis Spurcus | 25-07-08 | 14:46

Gewoon een kwestie van tijd voordat botsbestendigheid niets meer uitmaakt, de elektrische auto komt er immers aan. Resultaat : bij een botsting met een elektrische auto + brandstof auto : Vonk + Boem.

Bij 2 maal elektrische auto botsing volgt elektrocutie van de inzittenden. Kooien, kreukelzones, airbags en andere meuk allemaal overbodig, gewoon weer ouderwets iedereen dood bij een ongeluk. Is nog goedkoper ook.

GerMonster | 25-07-08 | 14:45

Verrassend...

Jan de Slager | 25-07-08 | 14:44

toch scoorde de Q7 maar een schamele 4 sterren, waar de XC90 5 sterren scoort, wegens "welding problems in the footwell area"

Andreas B. | 25-07-08 | 14:42

Perel | 25-07-08 | 14:37

NAtuurlijk natuurlijk, me dunkt dat je meer kans hebt tussen 2 suv's forntaal dan tussen 2 c1's frontaal.....
Over mensenlevens sparen; rij s met je milieufreak-autootje tegen een lantaarnpaal. Doe ik het mn proletenbak, gaan we daarna een biertje drinken... wedden dat het bier uit 7 verschillende gaten tegelijk loopt bij je....

Captain Orange | 25-07-08 | 14:42

ik heb geen Q7, maar wel een zwembad van 34 graden warm,
en daar lig ik al heel de dag in te dobberen, en kom er zo nu en dan
even uit voor een sigaret en een biertje en om even te reaguren
natuurlijk, want het leven gaat gewoon door, dat weer wel.

von sokkenstopfen | 25-07-08 | 14:40

@SnollydayInn | 25-07-08 | 14:32
Precies, de Q7 vs Fiat500 voldoet volledig aan Darwin.

Carpe Noctum | 25-07-08 | 14:39

Die Q7 is gewoon een bestelbus!

joemiejas | 25-07-08 | 14:39

SnollydayInn | 25-07-08 | 14:32
Ga in de VSA wonen prutser, door mensen als jou gaan er dagelijks mensenlevens verloren die met gemak gespaard konden blijven.

Perel | 25-07-08 | 14:37

@bloedjelink | 25-07-08 | 14:33:

Als vrouw moet je behalve de juiste kleur natuurlijk ook het juiste modelletje hebben:

www.cherza.be/members/3919/9-17-2-2008...

Véél beter dan al dat jongensspeelgoed!

Reinaert | 25-07-08 | 14:36

Al die 'echte mannen' hier die roepen dat je gewoon een SUV moet kopen en vinden dat de 500 een stadsautootje is:
Wacht maar tot de volgende trend. Over een paar jaar is het he-le-maal in om met een tank (+20ton) de snelweg op te gaan. En dan zal de ANWB wel weer oproepen tot grotere botsvriendelijkheid. En ook dan zullen er wel weer een heleboel 'echte mannen' zijn die vinden dat je gewoon een 'echte mongeaul' bent als je zo dom bent om je met een SUV op de snelweg te begeven.

oplosmiddel | 25-07-08 | 14:35

@ Reinaert | 25-07-08 | 14:29
.
1 op de 3 Range Roverts (sport) die je tegenkomt, wordt vergezeld door een sleepwagen of ANWB-bak.

Buck Futter | 25-07-08 | 14:35

@Perel

Recht van de sterkste! Ga sparen!

SnollydayInn | 25-07-08 | 14:32

@ bloedjelink | 25-07-08 | 14:31
.
Ik gok eerder op een 911 diesel.

Buck Futter | 25-07-08 | 14:32

Of je nu in een 500 of een Q7 rijdt, als je naar buiten kijkt zie je hetzelfde. Behalve bij een frontaaltje dan natuurlijk.

Superior Bastard | 25-07-08 | 14:32

Saai.

RechtsGroen | 25-07-08 | 14:31

Porsche moet zich kapot schamen over de SUV move.
Merk-inflatie.
Straks komt er a la VW Beetle nog een bloemenkokertje in het dashboard.

bloedjelink | 25-07-08 | 14:31

@bloedjelink | 25-07-08 | 14:21:

Jammer dat die Engelsche patsbakken vaker bij de reparateur en/of het tankstation staan dan dat ze daadwerkelijk 's Heeren wegen bevolken.

Geef mij maar tijdloze en stijlloze degelijkheid (al schijn je er wel een stijve rechter arm van op te kunnen lopen):

www.cars-wallpapers.net/wp-content/upl...

Reinaert | 25-07-08 | 14:29

Moraal van het verhaal; mensen die met een Q7 rijden zijn een gevaar voor mensen die met een normale wagen rijden. Arrogante kl**tzakken. Je zit in het vlakste land ter wereld en heel de tijd in de stad, wat een ego-sh*t.

Perel | 25-07-08 | 14:28

@GroteZaagdildo | 25-07-08 | 14:14

X5 rijders mogen niet praten over auto's. Daar hebben ze gezien hun keuze voor de X5 blijkbaar geen verstand van en BMW moet zich oneindig kapot $$$chamen voor die proleten trekkers.

Canis Spurcus | 25-07-08 | 14:27

Mitsubotshi is al erg ver in het beperken van crash impact.
Ook in geinige kleuren te krijgen.
Komkommergroen schijnt populair te zijn.

bloedjelink | 25-07-08 | 14:26

"De ANWB roept autofabrikanten op bij de ontwikkeling van auto’s rekening te houden met ‘botsvriendelijkheid’. Grote SUV’s moeten lichter worden én in het front moet een constructie komen waarmee kleine auto’s veilig kunnen worden opgevangen in een car to car crash."
Ja, alsof Audi zich ene ruk wat aantrekt van Fiat 500'tjes, Smartjes, Ka'tjes en C1's.

broomstick | 25-07-08 | 14:23

Het zijn met name die Q7 hufters die zo dicht mogelijk op mijn bumper komen hangen. Geloof me, ik gas flink door en hebben die gasten normaal gesproken het nakijken. Maar als ik achter zo'n grijze twinnyload-rijdert klem kom te zitten, dan heb ik ook geen behoefte aan 4 ringen die de volle breedte van mijn achterruit afdekken. Dan ben je gewoon een botte l*l en verdien je het om op een betonnen pijlert te klappen met je bankovervallersauto.

Buck Futter | 25-07-08 | 14:23

Als ze die auto's nou eens wat minder veilig maken, dan letten de mensen gewoon weer wat beter op.

Robert Irving III | 25-07-08 | 14:17

ah kijk, 5 op de klok...

*plop*

Biff Eagleburger | 25-07-08 | 14:16

Is dit het Heuveltopic voor vandaag?
Gezellig!
.
SUV's zijn voor soccer moms. Niet te verwarren met sucker moms.
Verder zijn Audi's geweldige karren. Prima achterbanken en verkrijgbaar in de meest kekke kleurtjes.

bloedjelink | 25-07-08 | 14:15

Denk die Fiat500 duikt er wel onderdoor.. Maar pindakaas voor die poppen.

Flux Puddingbux | 25-07-08 | 14:14

Jullie lutsers vergeten de X5, daar moeten zelfs al die hiptrendy feminine mannen in Q7’s voor aan de kant gaan.
Wat ik trouwens niet snap, waarom zou een SUV een penisvergroter moeten zijn? Als ik uit mijn X5 stap, en dan in een VW Golf ga zitten, kan ik mijn penis dan binnen een minuut met ettelijke centimeters zien groeien ofzo?
Zo niet, dan moeten al die “SUV-zijn-penisvergroter-figuren” hun stinkende muil eens even heel snel dichthouden.

GroteZaagdildo | 25-07-08 | 14:14

ADAC link werkt niet vanuit Spanje:
Es ist ein Problem mit dem Suchserver aufgetreten. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.
recv(14808, ...) failed: 10054

patjem2 | 25-07-08 | 14:11

fastforward naar 1:05 minuut...

CaptainPanic | 25-07-08 | 14:11

@blinde kip, opletten!
-muren

blinde kip | 25-07-08 | 14:10

-edit: bek dicht newbie-

D3fix | 25-07-08 | 14:09

Een trein is nog veiliger maar dan moet je geen zware betonnen muren muren raken:
www.youtube.com/watch?v=IKHm62efzG0
+1 voor dergelijke testen.

blinde kip | 25-07-08 | 14:08

@ Aiii | 25-07-08 | 14:02
Inderdaad, ook tegen een beetje boom leg je het als Fiat 500 rijder volledig af.
Oplossing: Gewoon die auto's van de weg halen, snelwegverbod want het zijn toch stadsautotjes. Blijf dan ook in de stad!
*start zijn Ford Expedition om eens even wat Fiat 500tjes plat te rijden*

Carpe Noctum | 25-07-08 | 14:06

We rijden niet allemaal in een fiat 500 hoor.
Komt bij dat het een lease bak is van 1450 kg en ik heb geen eigenrisico dus opzouten met die lompe suv die geen bocht op de snelweg met een behoorlijke snelheid kunnen nemen , maar we rijden wel lekker links want ohw ohw wat ben ik groot met me pauper bak.
Ps ze staan op een porsche na allemaal later stil van 140 naar 0 dan mijn bak, veel pret met je airbag/

Wel leuke test, mensen die een a8 kunnen kopen moet je nu eenmaal zuiniger op zijn omdat er minder van zijn als die een 500 kunnen kopen.
Je moet toch de zwaksten in de samenleving beschermen tegen de massa waar je er eigenlijk teveel van heb.

White-rabbit | 25-07-08 | 14:05

Es ist ein Problem mit dem Suchserver aufgetreten. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.
recv(11760, ...) failed: 10054

jawohl jawohl,, eine deutsche fehler aufgetreten...
daar wordt ik nu wel een klein beetje geil van stiekum ;-)

Lizard_of_Oz | 25-07-08 | 14:04

Ik erger me persoonlijk weer helemaal dood aan de ANWB.
"ANWB: meer aandacht voor botsvriendelijkheid
De ANWB roept autofabrikanten op bij de ontwikkeling van auto’s rekening te houden met ‘botsvriendelijkheid’. Grote SUV’s moeten lichter worden én in het front moet een constructie komen waarmee kleine auto’s veilig kunnen worden opgevangen in een car to car crash. "

WE kunnen natuurlijk ook kappen met het bouwen van goedkope dinky toys, die nu uiteraard in trek zijn door de hoge benzineprijzen, in plaats van echte auto's. Iedere mongool snapt toch dat zijn Fiatje 500 het aflegt tegen een echte auto, hoeft nog niet eens een Q7 te zijn.

Aiii | 25-07-08 | 14:02

Mannen in SUV compenseren hun kleine pikkies complex. Hox: ga een pikvergroting nemen man. Dat SUV is een van de weinige GS minpuntjes.

dr. tikshit | 25-07-08 | 14:02

Ik vraag me af hoe een vijfsterren veilige fietser het er van af zou brengen.

..zapper [RIP] | 25-07-08 | 14:01

wie had dat verwacht.......
-1 voor het bedenken van zo'n test

funzz | 25-07-08 | 14:00

Q7 is alleen maar een blingblingding cq penis enlarger, maar die moeten er ook zijn...
Oproep om altijd voor een SUV aan de kant te gaan ondersteun ik daarentegen van harte!

JamesHuntLive | 25-07-08 | 13:58

Q7 is alleen maar blingblingding cq penis enlarger, maar die moeten er ook zijn.
De oproep om altijd voor een SUV aan de kant te gaan ondersteun ik daarentegen geheel.

JamesHuntLive | 25-07-08 | 13:56

Kijk, duitse degelijkheid!

Overigens kun je op internet ook wel een crash test vinden tussen een Volvo 940 en een Renault Modus, en daar gaat dan even nièt op dat het beter is om in een grotere auto te zitten.

Carpe Noctum | 25-07-08 | 13:55

De duitsers houden van hunzelf.

Bakfietsknuffelaar | 25-07-08 | 13:55

En dat alles komt doordat de botsconstructie van de Q7 zo beroerd is gebouwd. Hadden ze het hek achter de bumper wat hoger en breder gemaakt, dan had de 500 het er een stuk beter afgebracht. Verbieden, al die lompe onzinnige karren.

Nice_Wheels | 25-07-08 | 13:54

Jezus, wat zijn die Audi's toch fantasieloze bakken.

Biff Eagleburger | 25-07-08 | 13:49

@Hoxha
De Audi heeft 4 sterren

Saus | 25-07-08 | 13:48

Een beetje Porsche wint het toch.

superjan | 25-07-08 | 13:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken