Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Persbericht: Metallica heeft een website!

metalcry.jpgWilt u alstublieft alstublieft alstublieft www.missionmetallica.com bezoeken? Want Metallica(tm) is bezig met een nieuw album. "Metallica-fans kunnen hun hart ophalen. Een van de grootste metalbands ter wereld biedt sinds maandag via de website missionmetallica.com een kijkje in de keuken tijdens de totstandkoming van het negende studioalbum die de bandleden nu maken." Nee, dat is juist hartstikke leuk joh! De band die al sinds het ontstaan van internet ruzie met internet (en de fans) aan het maken is, heeft een nieuwe krampachtige 1995-manier gevonden om aan user experience te doen. Net zoals bands dat tien jaar geleden deden! Gewoon een camera plaatsen terwijl ze een album opnemen, beetje grapjes instuderen, lekker los doen en kijk dat album straks eens niet verkopen. Sterker nog, er is nu al niets te vinden op de website behalve een aankondiging dat het straks allemaal gaat gebeuren. Wees er bij en mis niets!

Reaguursels

Inloggen

'studioalbum die'? Wat is dat voor Nederlands... Word zelf eens wat commercieler!

inVitreau | 22-07-08 | 19:49

@ Korreltje Zout | 21-07-08 | 18:03

Sober geprobeerd, maar heel het nummer klinkt als de titel. Gaat hem echt niet worden. Tool = ◙ ongeschikt

Knapzak | 22-07-08 | 11:32

Zondag nog naar Metallica in Riga geweest en het was gewoon weer geweldig. Op St. Anger na kunnen ze bij mij weinig fout doen. Gelukkig speelden ze daar dus ook geen enkel nummer van, wat dus aardig wat hoop biedt voor het nieuwe album. Blijkbaar zien ze zelf ook eindelijk in dat dat ding onluisterbaar is.

Havoque | 22-07-08 | 09:04

Metallicak

ElfjeTwaalfje | 22-07-08 | 03:49

Een grote bek over een website, en wat er allemaal mis mee is... Maar een beetje jammer dat er een hoop links tussen zitten waar dikke doekoes voor betaald wordt, maar de website waar jullie over lullen, is geen link voor te vinden. Moet ik alles zelluf typen!!

Goedenacht.web-log.n | 22-07-08 | 02:36

Het feit dat Lars Ulrich & co Napster aanklaagde was, omdat muziek; nog niet uitgebracht, nog niet volledig uitgemixt. aka nog niet klaar. Al op de radio te horen was. Dankzij internet. Dat ging ze gewoon te ver, dat was niet om geld, maar om principes. (Dit ging trouwens om I disappear, Soundtrack voor MI 2)

Voor het geld hoeft Metallica het allang niet meer te doen, zij hebben geld, roem, rijkdom. Principe kwestie is het dus.

In ieder geval, Can't wait to Death Magnetic!
+1 METALLICA
-1 Gedebiel over napster-zaak [Limewire werkt ook gewoon! ;) ]

Harvester | 21-07-08 | 23:38

@Korreltje Zout | 21-07-08 | 17:28
Tool? Dat is onnodige moeilijkdoenerij. "Weetjewat, we maken mega langdradige en quasi ingewikkelde muziek, dan lijkt het net alsof we heel diep zijn en intelligente muziek maken". Wat een bagger is dat... nog erger dan St.Anger en dat is heel erg...

Watcher | 21-07-08 | 22:03

Metallica = !GOED!

cailleach bheur | 21-07-08 | 21:05

MEGADETH!

macrosoft | 21-07-08 | 20:49

welke ouwe lul luistert nog naar deze ouwe lullen? nix vernieuwends aan. doegie!

Patrick Zweedsey | 21-07-08 | 20:47

Erectus Enormus | 21-07-08 | 19:59
En wat kan jou dan wél een grote mannenplasser bezorgen, hippe boy die je er bent ? Noem eens wat namen.

Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 20:25

Is er nog nieuws over Kempi?

veelpleger | 21-07-08 | 20:20

*aus*

Rammstein | 21-07-08 | 20:20

Metallica was goed toen Reagan president was.

Frits Post | 21-07-08 | 20:00

There is nothing worse then a dry drunk. Well, maybe a dry drunk carrying a weapon.

Rammstein | 21-07-08 | 20:00

Ouwe lullen band

Erectus Enormus | 21-07-08 | 19:59

Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 19:29
Een cover spelen bedoel je? Nee, helaas, geef me dan maar het origineel van Maiden. Hoewel ze best aardig spelen hoor, daar niet van...

Dr.Zeldenrust | 21-07-08 | 19:41

@HaanzonderkoP 19:29 Verklaar U nader .

Rammstein | 21-07-08 | 19:38

Ja, Metallica behoort tot de topbands van deze aardkloot. En dat sommige mensen dat niet beseffen valt niet te helpen.

Herman286 | 21-07-08 | 19:35

@ Dr.Zeldenrust | 21-07-08 | 19:26
Zeker niks mis met Amon Amarth, vorig jaar op graspop nog gigantisch uit m'n dak gegaan bij hun optreden (hoewel dat ook iets met mijn bierconsumptie te maken gehad kan hebben)

ZonderNaam | 21-07-08 | 19:32

Rammstein | 21-07-08 | 19:19
Na deze comment van jou snap ik dat je je nick heel
zorgvuldig hebt uitgekozen!

HaanzonderkoP | 21-07-08 | 19:29

ZonderNaam | 21-07-08 | 19:09
Even Nile opgezocht, maar daar versta ik echt niets meer van, doe mij maar deze:
nl.youtube.com/watch?v=JFq2YJKYa-k
"Da's pas vette shit ouwe"

Dr.Zeldenrust | 21-07-08 | 19:26

Ze hadden een van de strakste shows van Pinkpop, en doen ontzettend hun best maar ze komen nóóit meer van hun Zeeuws Meisje - logo af vanwege hun zaak tegen Napstert indertijd. Jammer, want ze zijn best goed, maar je wilt ook wel een bèètje een knappe mentaliteit aan de gitaren.

Rammstein | 21-07-08 | 19:19

Werd ik geroepen ?

Rammstein | 21-07-08 | 19:18

Metallica was goed in de jaren "80, met de albums "Ride the Lightning" en "Master of Puppets". Daarna werd het geleidelijk aan minder en commercieler.
Deze is toch geweldig: nl.youtube.com/watch?v=XX-KjkdDozQ

Dr.Zeldenrust | 21-07-08 | 19:12

@ Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 19:01
Mwoah, elke metalgeneratie heeft zijn eigen poserstroming. Toen de glamrock bands, nu de nu-metal. Metal is echter niet dood te krijgen.
Zo kan ik tegenwoordig intens genieten van een band als Nile.

ZonderNaam | 21-07-08 | 19:09

@ Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 18:59
Goede keus, meestal komen mensen met het debuut van Led Zeppelin aan.
Black Sabbath is en blijft inderdaad cult

ZonderNaam | 21-07-08 | 19:05

Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 18:48
Helemaal waar. Met de Big Hair glambands is de grote opmars en de daarop volgende ondergang van metal ingezet.

Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 19:01

Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 18:51
Correctie Gene "Asshole" Simmons van Kiss heeft alles maar dan ook alles bedacht, volgens Ronnie James Dio dan he ?

ZonderNaam | 21-07-08 | 18:48
Hehehe, wat een vraag. Ja nu moet ik wel iets zeggen he ?
Ik vind de eerste van Black Sabbath inderdaad wel aan alle kenmerken van een metalplaat voldoen en in die zin lijkt mij dat een goeie kandidaat.
Het riff van het eerste nummer van die plaat bestaat trouwens uit de drie meest evil noten uit de muziekgeschiedenis. Je kunt niet meer evil gitaar spelen dan dat.

doskabouter | 21-07-08 | 18:51
Nee, je moet met je heaumeaux vriendjes gaan dansen op de Love Parade.

Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 18:59

@RaMoNsTeR | 21-07-08 | 18:54
De kans dat je 'rauw' materiaal hebt gehoord is ongeveer nul. Het enige wat beschikbaar is komt van missionmetallica.com. Je hebt waarwschijnlijk een of andere fake Christian Metal rotzooi band beluisterd die door grapjassen is bestempeld als Metallica. Bij deze heb je je - althans voor mij - onsterfelijk belachelijk gemaakt. Welk een prestatie!

Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 18:59

Och heeremetied, we zijn in een muziekmediacommunicatiewetenschapdiscussie beland!

Count Ochnipov | 21-07-08 | 18:58

To me, I've lived this all my life, day in, day out. I might be Kerry King the homeboy for some of the time, but I'm always Slayer. Metallica weren't Metallica for 10 years. I think when you don't live it, and try to jump back into it… It just doesn't work out."

www.encycmet.com/news/2003-09-16.shtml...

moge het duidelijk zijn mensen...

Cougar | 21-07-08 | 18:56

@ Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 18:51
Pfff, Sammy kan niet eens 'jump'en

ZonderNaam | 21-07-08 | 18:54

Er zijn tog allang wat rauw materiaal op internet te vinden. Ik had hele tijd geleden al es gehoord, 8 of 10 tracks.. weet niet meer.. maar dat zuigt zoals alles wat ze tegenwoordig maken.. ze zuigen..

RaMoNsTeR | 21-07-08 | 18:54

Duitse metalfans ergens de schuld van geven is nooit verkeerd. Het is mij nog steeds een raadsel in welk laboratorium zij gekweekt worden....

ZonderNaam | 21-07-08 | 18:52

kudtmuziek voor bejaarde tieners

doskabouter | 21-07-08 | 18:51

@ZonderNaam | 21-07-08 | 18:48
Iedereen weet toch dat Sammy Hagar de uitvinder is van alles Metal en Hardrock? :P

Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 18:51

@Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 18:44
Was het niet vooral dat Metallica-fans (en Thrash Metal-fans in het algemeen) een bloedhekel hadden aan de 'posers' uit de Glam en Hair Metal wereld? Me dunkt dat de loyaliteit tussen de verschillende scenes toen echt verdween, maar dat Thrash-fan echt nog wel respect hadden voor de Sabbath en Priest generatie. Mocht ik me vergissen dan stel ik voor de schuld in de schoenen te schuiven van de arrogante Amerikanen en de dronken, Kreator-aanbiddende Duitsers! Mooie compromis.

Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 18:48

@ Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 18:46
Ter lering ende vermaak dan:
Wat is volgens jou de eerste hardrock/metal plaat?

ZonderNaam | 21-07-08 | 18:48

ZonderNaam | 21-07-08 | 18:42
Nee dat doet er ook niks toe maar het is op zich wel altijd een leuke vraag waar metal vandaan gekomen is en wanneer je kunt spreken van de eerste echte hardrock/metal plaat. Daar lopen de meningen nogal over uit ee. Het is meer een leuke discussie dan dat het er echt toe doet.

Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 18:46

Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 18:35
Ik onthoud het. Zoals gezegd waren metalheads altijd bijzonder loyaal naar elkaar toe en het verdwijnen van die mentaliteit is iets wat de oude garde nog altijd hoog zit. Dat is begonnen door de enorme instroom van nieuwe fans in de jaren tachtig door bands als Poison, Ratt, Bon Jovi en .... Metallica.

Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 18:44

@ Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 18:38
Maakt het uit dan wie metal uitgevonden heeft? Voor mij is metal altijd meer een bepaald gevoel geweest die de muziek oproept.
Ik vind Beethoven ook behoorlijk metal

ZonderNaam | 21-07-08 | 18:42

Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 18:31
Dude, lees Heavy Metal van Deena Weinstein en/of Running with the devil van Robert Walser. Staat het allemaal mooi (wetenschappelijk !) in uitgelegd, inclusief de controverses over wie metal heeft uitgevonden en de verschillende subgenre's.
Die twee discussies zijn al zo oud als metal zelf. Neem twee metalheads en je krijgt twee meningen.

Verder trouwens bijzonder vermakelijk om eens door de ogen van deze twee wetenschappers naar je eigen metaljeugd tekijken, maar dit terzijde.
Hoe dan ook "it's loud, it's ugly and it just won't go away .... Heavy Metal .... the beast that refuses to die".

Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 18:38

Wha ik hou van metallica en ik hoop dat het een goed album wordt. Kunnen we saint anger vergeten...

twinsisterjoyce | 21-07-08 | 18:37

@Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 18:29
Ten eerste ben ik niet een dergelijk figuur die zijn muzieksmaak limiteert. Ik luister niet alleen naar metal en ben daarom geen metaller (raar woord). Ten tweede heb ik alleen loyaliteit aan mezelf en vertel ik erg graag aan mensen dat ik vind dat ze onzin verkopen wanneer ik het niet eens met ze ben. Dat je het onthoudt.

Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 18:35

Ik vind het al lang prachtig dat er op GS eens een keertje lekker over metal geouwehoerd kan worden.

En Venom had de beste teksten ooit. Wie rijmt er anders 'sacrifice' met 'oh so nice'? En om de tekst van 'Buried Alive' kan ik me ook nog steeds scheel lachen.

ZonderNaam | 21-07-08 | 18:34

@Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 18:26
Je zal je brein dan wel weggemoshed hebben in die tijd ;)
Ik denk niet dat veel mensen het verder met je eens zullen zijn - maar dat is mijns inziens. Hmm, je zegt dat het moeilijk is genres te definiëren, maar plakt vervolgens wel labels aan 5 bands? Vreemd.
Owja en 'Aces High' is onmiskend een metal nummer met een duidelijke Speed Metal-injectie. Al komt het uit '84 en zal Harris het zelf niet toegeven.

Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 18:31

Dan is bij deze Bigi Bana Boy ook oud, net als Metallica...

Count Ochnipov | 21-07-08 | 18:31

Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 18:07
En oh ja, er was een tijd waarin metallers één grote community vormden die elkaar nooit en te nimmer zo maar in het openbaar afvielen. Sterker nog zelfs headbangers die elkaar niet kenden hadden altijd een bepaalde loyaliteit naar elkaar toe. Wilt u dat niet vergeten maat ?

Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 18:29

jezus geenstijl, doe eens wat meer onderzoek. die site is er al sinds begin juni. en al sinds 6 juni staat er content op. het staat vol met filmpjes en volledige downloads van shows. alleen moetje wel ff inloggen he !! sukkels..

LTSzwakstroom | 21-07-08 | 18:28

Exodus Toxic Waltz. Sacred Reich, Surf Nicaragua. Slayer Raining blood. Sepultura Dead embrionic cells. Suicidal Tendencies possessed to skate.

*mijmert*

G-unite | 21-07-08 | 18:26

-weggejorist-

Marco1245 | 21-07-08 | 18:26

Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 18:07
Weet tegen wie je het opneemt vriend hehe. Ik heb zowel Hetfield als Cliff Burton geinterviewed evenals Paul Di Anno. Lemmy en die grappenmakers van Venom. In het geval van James zelfs nog vlak voor Kill 'm All uitkwam. Ik zou willen denken dat het met mijn kaliber nog wel meevalt. Praten over subgenre's binnen metal is een lastige zaak. En zeker het vaststellen van grenzen tussen genre's als Trash en Speed is een pure definitie kwestie waar je niet zo snel uitkomt.
Toch durf ik het wel aan om je stelling dat Judas Priest, Iron Maiden, Venom, Motörhead pioniers van de speedmetal waren tot onzin te verklaren. Priest had alleen met Exciter een nummer dat in de buurt kwam van echte speedmetal, Maiden heeft nooit iets gemaakt wat er ook maar op leek (noem maar eens een nummer anders ...), Venom was in eerste instantie één grote grap (vonden ze zelf in ieder geval wel) en Motörhead zou ik eerder een punk/metal crossover willen noemen. Hoe het ook zij (want het is een blijft een lastige discussie) het eerste echte grote speedalbum was Kill 'm all. Ik zat er midden in in die tijd en weet dus als geen ander hoe die plaat insloeg in de metalcommunity.

Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 18:26

@ Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 18:17
Mwoah, Mustaine is bij Metallica begonnen dus die opsomming vind ik nog wel logisch.

Overigens zie ik Venom juist als één van de bands die aan het begin heeft gestaan van de thrash metal stroming (welke thrash band heeft nu niet ooit eens een nummertje van ze gecovered?)

ZonderNaam | 21-07-08 | 18:21

Die website is er al maanden..

Offtopic: Exodus Attack!

WASonline | 21-07-08 | 18:18

@ZonderNaam | 21-07-08 | 18:14
Ik bedoel er niets verkeerds mee, mijn waarde. Ik poog slechts aan te tonen dat beide bands reeds vóór de totstandkoming van Metallica enkele nummers uitbrachten die Speed Metal elementen bezaten, de manier waarop zij deze elementen in hun eigen typische stijlen incorpereerden deed even niet terzake. Bovendien zijn ook mensen van mening dat je Metallica en Megadeth niet samen in één zin mag vernoemen, terwijl dat ook de grootste bullcrap is.

Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 18:17

@ Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 18:07
Iron Maiden en Venom in hetzelfde rijtje? Ik kan beide wel waarderen (hoewel van Venom alleen de eerste twee albums), maar je kan die twee bands toch niet achter elkaar noemen.....

ZonderNaam | 21-07-08 | 18:14

@ Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 18:07
Scheelt mij een heel verhaal... enne... vergeet Slayer als andere pionier van de Thrash niet...

Count Ochnipov | 21-07-08 | 18:13

HaanzonderkoP | 21-07-08 | 18:04

En vergeet Zwolle niet.

G-unite | 21-07-08 | 18:10

Gatsiedarrie. Ik heb niet voor niks alle mijn CD's van die over het paard getilde megalomane zelfgenoegzame egoïsten weggegeven... Geef mij maar Iron Maiden dan.

sjonnie | 21-07-08 | 18:10

@El Santo 18.02
Waren die negen nummers toegift spontaan of ingecalculeerd? Ik ben één keer bij een Metallicaconcert geweest. In de Arena. Wat een galmbak. Maar je kan er lekker veel publiek in proppen. Dat het akoustiek er kudt is maakt de heren niet uit.

kuttekrap | 21-07-08 | 18:08

@Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 17:55
Normaal gesproken handel ik zaakjes niet op een dergelijke simplistische manier af, maar iemand van jouw 'kaliber' verdient niet beter. Enfin, James Hetfield (man met - toegegeven - lelijke baard in de pic) komt uit 1963. De eerste LP van Black Sabbath stamt uit 1970... toen Hetfield dus 7 was. M.a.w., je overdrijft. Echter, nog belangrijker is wel je ronduit komische en schandalig belachelijke uitspraak dat Metallica Speed Metal op de kaart heeft gezet. Judas Priest, Iron Maiden, Venom, Motörhead en iets later Overkill zijn toch echt de pioniers van Speed Metal en niet Metallica. Dankzij Metallica hebben we dan weer wel kennis mogen nemen van de heerlijke Thrash Metal (!) die zij in principe - mede - hebben uitgevonden. Metallica heeft dan ook als eerste band Thrash Metal op de kaart gezet. Is toch even een groot verschil. Ik hoop dat je de volgende keer wanneer je je hoofd in topics laat zien waar je overduidelijk geen fuck van begrijpt eerst goed nadenkt wanneer je debiele uitspraken als feiten wilt doen laten overkomen. Mijn dank zou groot zijn.

Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 18:07

De muziek van Metallica is gewoon goed en de rest boeit me niet. Maar als je zeau groot bent als Metallica moet iedere lutser er een mening over hebben. Goed topic, dus.

Flodder | 21-07-08 | 18:05

@ Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 17:55
U vergeet Blue Oyster Cult.

Count Ochnipov | 21-07-08 | 18:04

G-unite | 21-07-08 | 18:01
Eind jaren tachtig Metallica in de Groenoordhallen in Leiden..
Waanzinnig!

HaanzonderkoP | 21-07-08 | 18:04

@ Knapzak | 21-07-08 | 17:56
Begin eens met het nummer Sober, en als dat bevalt het album Aenima (1996). De latere albums Lateralis (2001) en 10,000 days (2006) zijn voor gevorderden.

Korreltje Zout | 21-07-08 | 18:03

kuttekrap | 21-07-08 | 17:55
Anders ga je even appels met peren vergelijken. Ben naar beide live geweest. Metallica gaf negen nummers als toegift, Tool kapte deaudleuk toen de tijd erop zat.
Toch beide geweldige bands en kan dan ook niet wachten op de nieuwe van Hetfield en co.

El Santo | 21-07-08 | 18:02

T/m And justice.. for all waren ze Goden.
Nu zijn het getalenteerde stervelingen.
St Anger biedt wat hoop.

G-unite | 21-07-08 | 18:01

kuttekrap | 21-07-08 | 17:55
Zeker ook staan juichen bij de Arctic Monkey's? *hoofd schud*

HaanzonderkoP | 21-07-08 | 18:00

@ kuttekrap | 21-07-08 | 17:55
Juist! See you down in Arizona bay.

Korreltje Zout | 21-07-08 | 17:58

Teaul.

Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 17:58

@ Korreltje Zout | 21-07-08 | 17:49

Tool geprobeerd, maar het wil maar niet lukken...... kom eens met goede nummers. Ga ik het proberen binnen te houden

Knapzak | 21-07-08 | 17:56

Hondelulz | 21-07-08 | 17:44
Komt in de buurt maar is het nog net niet helemaal.
Metallica, we gaan jullie met onze pipa's deaud maken klinkt al beter.

Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 17:56

@Korreltje Zout.
Zo is dat! Tool is cool. Hetfield & Co mogen de mic van Maynard poetsen en verder zwiegn en luusteren naar de meester.

kuttekrap | 21-07-08 | 17:55

Count Ochnipov | 21-07-08 | 17:46
Metallica's leden waren kaal, hadden nog geen tanden, deden het collectief nog in den broek en lagen nog aan moeders tiet toen Black Sabbath's eerste LP uitkwam. En lang daarna kwam uit dezelfde stad Judas Priest, de enige echte metal gods. Metallica heeft, toegegeven, speedmetal op de kaart gezet maar meer ook niet.

Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 17:55

Korreltje Zout | 21-07-08 | 17:45
Ik suggereerde helemaal niets.. Nu constateer ik wel dat je een kort londje hebt.
Jammer.. En om ontopic te blijven: Lars heeft een geitensik!

HaanzonderkoP | 21-07-08 | 17:51

@ Knapzak | 21-07-08 | 17:45
Als jij Metallica fijn vindt dan is het logisch dat jij Tool niks vind. Alle concerten van Tool zijn steeds 100% uitverkocht. Metallica is vergane glorie. Verroest.

Korreltje Zout | 21-07-08 | 17:49

Metallica heeft metal gemaakt. Voor mijn part gaan ze Palingpop spelen: het blijft Metallica.

Count Ochnipov | 21-07-08 | 17:46

@ HaanzonderkoP | 21-07-08 | 17:42
Je suggereert dat ik, of all people, een lutser ben en dat vind ik niet aardig van jou. You dumbfounded dipshit.

Korreltje Zout | 21-07-08 | 17:45

Metallica is best fijn! Iedereen is zeer pissed op je en toch al je concerten uitverkopen..... Doe je toch iets goed.
@korreltje zout.
Tool?!?!?!?!?!?!?! gaan daar nog mensen naar toe? Als zij de kans krijgen om zoveel geld binnen te halen als Metallica, zal zeker ook Tool het niet nalaten om zijn fans te laten bukken.

Knapzak | 21-07-08 | 17:45

@HaanzonderkoP | 21-07-08 | 17:42
Fijn om te lezen dat er nog iemand is die het allemaal begrijpt. Dankjewel.

Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 17:44

Metallica doe eens deaudt gaan <---geenstijl generatie

Hondelulz | 21-07-08 | 17:44

Wat een triest niveau Geenstijl. Dit is sehr komisch.

Art Vandelay Ultor | 21-07-08 | 17:43

Hebben wij als GeenStijl generatie al een deaudsbedreiging naar James en Lars gestuurd ?

Bigi Bana Boy | 21-07-08 | 17:42

Kap eens met Metallica afzeiken.

Ohja | 21-07-08 | 17:42

Korreltje Zout | 21-07-08 | 17:28
Tool is net als Mika maar dan in bandvorm. Kudt en voor lutserts.

HaanzonderkoP | 21-07-08 | 17:42

hebben die gasten niet napster om zeep geholpen?

ginsletje | 21-07-08 | 17:41

Doe mij maar Rory Gallagher. Puur, geld boeide hem geen ene ruk, heeft zich doodgezopen, speelde de sterren van de Ierse hemel en daarbuiten.

Dirrek | 21-07-08 | 17:36

Metallica is net als Bon Jovi: geen kunst maar een product. Doe mij maar een band zoals Tool.

Korreltje Zout | 21-07-08 | 17:28

Trying to prove a Volkskrant point Hoxa? Over de GeenStijlgeneratie kindertjes met hun kort door de bocht mening???

The Evil One | 21-07-08 | 17:27

Zonder leen was er nooit metallica geweest!

Hellsmurfje | 21-07-08 | 17:26

Beste band ever maar in en na jaren 90 slechter en slechter geworden met als dieptepunt het laatste prul. Na .. and justice for all nog sporadisch een leuk nummer te vinden. En wat een eikels stuk voor stuk

GrijpgrageGraaierd | 21-07-08 | 17:25

@ ouwelauwe | 21-07-08 | 17:06

Dat doet te veel alcohol nou met je stembanden...

nightwishmutz | 21-07-08 | 17:24

@ZonderNaam | 21-07-08 | 17:18

dat is het extraaaaaaatje wat je erbij krijgt... yummie

puY | 21-07-08 | 17:19

Metallica? leven die gasten nog? Hoe dan ook, oud nieuws

Rogue1 | 21-07-08 | 17:18

@ puY | 21-07-08 | 17:17
Nee, ECHTE MANNEN fappen op Yolanthe

ZonderNaam | 21-07-08 | 17:18

opgetieft alle Metalicca en andere zgn Hard Rock loezers!!!

ECHTE MANNEN luisteren naar ôô Jan Smit ôô ...
*waar is mijn boxer*

puY | 21-07-08 | 17:17

Eurotokkie | 21-07-08 | 17:13

Dat is ter eren van zijn fans. Dat zijn namelijk watjes.

ouwelauwe | 21-07-08 | 17:16

Ik denk dat de meeste fans doof zijn van die meuk die ze spelen, kunnen
ze Metallica niet aanklagen.
Ik zie dat de watten in de uitverkoop zijn , maar om ze dan meteen aan je
kin te plakken is ook weer zo overdreven, ghe

Eurotokkie | 21-07-08 | 17:13

Toevallig vorige week nog zitten kijken naar hun docudrama 'Some Kind Of Monster'... wat een lutsers en wat een clichematige kudtmuziek.

Gezellig! | 21-07-08 | 17:13

Zijn wel een beetje Zeikerds inderdaad daar bij Metallica. Vooral die James Hetfield inderdaad met zijn als ik me zin niet krijg ga ik zuipuh mentaliteit.

ouwelauwe | 21-07-08 | 17:12

James en Lars zijn vervelende hulkinderen en omdat zij het allemaal bepalen bij de band zuigt die ook hard.
(vanaf Ride The Lightning dan want die draai ik nog met veel plezier)

Klaas Snaak | 21-07-08 | 17:08

-weggejorist-

weaselweasel | 21-07-08 | 17:07

Metalica heeft mooie muziek gemaakt, maar qua opstelling tegenover een medium als internet zijn ze gewoon BAGGER.

Tux t. penguin | 21-07-08 | 17:06

Als het net zo wordt als het laatste album, ga ik vast oordoppen aanschaffen. Allemachtig wat was dat een tering herrie zeg. Volgens mij had die gast tijdens de opnames een 1 of andere poliep op zijn stembanden ter grote van Sugarli Hooper ofzo.

ouwelauwe | 21-07-08 | 17:06

@fyi | 21-07-08 | 16:58
And no, i don't remember that commercial... link?

Watcher | 21-07-08 | 17:03

@fyi | 21-07-08 | 16:58
Wow, english... :p
Ik kan het me niet voorstellen dat ze het voor het geld doen. Aan het geld komen ze toch wel, net zoals nu, de concertkaarten worden gewoon gruwelijk duur en de merchandising ver-3-voudigd. Dat lijkt me het probleem niet. Ik kan me wel voorstellen dat je controle wil houden over wat er met je muziek gebeurt en waar het heen gaat...

Watcher | 21-07-08 | 17:02

@Watcher: you do remember that Lars Ulrich recorded a commercial featuring him stealing everything from some guy's house--including his girlfriend--claiming that "sharing's only fun when it's not your stuff"? Okay, I'll admit that I never really looked into this whole thing, but it seems kind of sketchy to say that they "weren't in it for the money". From what I can tell, they were!

fyi | 21-07-08 | 16:58

Metallica is zo 1987, tief eens op met die ouwe zooi en ga eens iets origineels niet mainstreams luisteren s.v.p.

metalj | 21-07-08 | 16:55

quote "pliep pliep meuk" damn doe ik het zelf ook al ;o)

Zucht | 21-07-08 | 16:53

@ Claude Jacque: OK, het ter discussie stellen van de muziekindustrie die zich met internet bemoeit, snap ik, maar vele reaguurders menen hier hun faveau Metallica album te moeten spuien danwel afkeer/voorliefde voor raggende gitaren/pliep pliep meuk

Zucht | 21-07-08 | 16:52

@ Kwarkflap | 21-07-08 | 16:44
Na Dauði Baldrs ben ik definitief afgehaakt, ik draai alleen Hvis Lyset Tar Oss en Det Som Engar Var nog wel eens, voor zover ik uberhaupt nog wel eens black metal opzet.

Tenslotte luisteren echte mannen liever naar Nile of Krisiun :)

ZonderNaam | 21-07-08 | 16:52

In een notendop:
Metallica brengt demo en EP uit.
Demo en EP worden duizenden malen gekopieerd een verspreid door muziekliefhebbers.
Metallica wordt daar door beroemd en verdient miljoenen.
Fans blijven tijdens het internet tijdperk dit ook doen.
Metallica klaagt muziekliefhebbers aan vanwege geld.
De moraal van dit verhaal: geld en macht corrumperen...

da wizard | 21-07-08 | 16:51

flikker op met die dramatische kutherrie

behoorlijk | 21-07-08 | 16:50

Beetje nuance kan geen kwaad. Metallica deed het niet om het geld (zoals iedereen denkt) maar om het feit dat ze controle willen houden over de kanalen waarin hun muziek verspreid wordt. Ik kan me dat opzich wel voorstellen, ook omdat je wil dat je muziek niet verkracht wordt door slechte mp3's of het missen van artwork. Niet dat ik niet mega pissed was toen Napster ter ziele ging maar ik kan niet zeggen dat het downloaden er minder of slechter door geworden is. Ik vind MissionMetallica best aardig, net zoals hun site metontour.com waar je hun hele tour kunt volgen. Neemt niet weg dat Lars met zijn lijst met 60.000 namen schandalig bezig was, dat doe je niet. Dat weten ze zelf nu maar al te goed. Lars wil er nog steeds liever niet over praten omdat die zich mega onzeker voelt over dat onderwerp.

Watcher | 21-07-08 | 16:50

@ ZonderNaam: Dauði Baldrs was inderdaad nogal teleurstellend. Hliðskjálf vind ik een stuk beter en is nog best te luisteren (af en toe dan). Overigens blijft Hvis Lyset Tar Oss (en het eerste gedeelte van Filosofem) het beste in mijn ogen :)

Kwarkflap | 21-07-08 | 16:44

Joepie, gelukkig hoef ik al die ellende niet meer aan te horen, dus is het heel erg als ik niet die website ga bezoeken?

Mr. Totempaal | 21-07-08 | 16:44

Iets zegt me dat GeenStijl geen fan is van Metallica..

Darth InvadeHer | 21-07-08 | 16:44

Ach zekers wel, Metallica is leukie luistervertier....
En zoals bijna alle "artiesten"; on-stage zal er weinig mis mee zijn, maar off-stage zijn het net kleine kinderen.....

Behalve Leen natuurlijk..... Die heeft het podium onder z'n schoenen hangen, waar hij ook gaat......

Shumway zelf | 21-07-08 | 16:42

@ Kwarkflap | 21-07-08 | 16:33
Oude Burzum dan toch hopelijk? Die meuk die Grishnak maakt met zijn my-first-Sony keyboard sinds ie in de bak zit is niet te pruimen

ZonderNaam | 21-07-08 | 16:40

Metallica was leuk, was. Laatste album was finaal ruk. Daarbij komt dat hele anti download gezeik van ze. Alsof ze niet genoeg verdienen. Wees goedverrrdoeme blij dat je muziek nogsteeds geluisterd word!

Junglism. | 21-07-08 | 16:40

Laif ist a rocky rood...

Zippy | 21-07-08 | 16:38

Nooit The Italian Job gezien (remake 2003) ?
Charlie Croker: That's Lyle. He's my computer genius. You know he's who really invented Napster? At least that's how Lyle tells it. Said Shawn Fanning was his roommate in college and stole his idea.

el mero mero | 21-07-08 | 16:38

Old skool duitse hardrock, Accept....

MichieldeMuiter | 21-07-08 | 16:36

Sorry Joris, het is maandag. Of krijgt Dijkshoorn hier nou ook extra voor?

Ari Gold | 21-07-08 | 16:35

Zo, da's een mooie roze post geworden :)

Het was dus: www.livemetallica.com

Ari Gold | 21-07-08 | 16:35

-weggejorist-

Ari Gold | 21-07-08 | 16:34

Na het zien van de docu 'Some kind of monster' kan ik niets anders concluderen dat het een stel egotrippende, uitgespeelde en verwende rockers zijn. Zo'n groot bedrijf hebben en je dan zo onprofessioneel gedragen. Net politici...

blinde kip | 21-07-08 | 16:33

Metallica is vervelende, overhypte nu-metal/rock zonder ook maar enige vorm van originaliteit of aanstekelijke muziek. Ik ben zelf nooit fan hiervan geweest, ook niet van de oudere zooi.

@ JanVergoor: echte mannen luisteren naar Gorgoroth, Burzum, Darkthrone, Windir, Nae'blis of ColdWorld. :')

Kwarkflap | 21-07-08 | 16:33

van blog.wired.com
" My wife and I have had the 'pleasure' of having Metallica's lawyers jump on us. Our crime? My wife made a set of FREE button sets that you could use online. They were pink. They were shiny. She called them "Rose Metallica".

We ended up renaming the set "Loser 80s Hair Band". No lawyers have called us about it since then."

lol

Veenswijf | 21-07-08 | 16:31

@50Caliber:
Echte mannen luisteren naar Motorhead. Metallica zuigt.

JanVergoor | 21-07-08 | 16:29

@Zucht sinds muziek zich met het internet bemoeit!

Claude Jacque | 21-07-08 | 16:29

Als dit net zo'n aanslag op mijn gehoor was als het vorige album, laat dan maar. *verlangt naar de goeie ouwe tijd; MoP, RtL en K'eA*

PurpleStoma | 21-07-08 | 16:27

Metalicca???????

.... dat klinkt als een SOA

puY | 21-07-08 | 16:27

Sinds wanneer lult men op GS over muzieksmaek en zeau?

Zucht | 21-07-08 | 16:27

Ik zet dit vuil, meestal gelijk af. Ik ben het niet vergeten, de processen, tegen het downloaden. Nog geen geld genoeg? Stelletje JUNKS.

Lot | 21-07-08 | 16:27

Mensen die hun complexen ten opzichte van a: Metallica b: Ajax Amsterdam ten toon spreiden in de vorm van een zogenaamde "mening" hebben gewoon psychiatrische hulp nodig End of story.

The Evil One | 21-07-08 | 16:26

Metallica rules! Zeik ze maar af zo veel je wilt, Metallica blijft een van de beste bands van de afgelopen twintig jaar en still going strong!

MrMartin | 21-07-08 | 16:26

deaudt aan dat Metallica. Ik ga dat album downloaden om het vervolgens geweaun weg te kieperen zonder te luisteren.. geweaun omdat het kan!

Claude Jacque | 21-07-08 | 16:26

Metallica! Wedden dat het album wel gaat verkopen?
Echte mannen luisteren naar gitaren.

50Caliber | 21-07-08 | 16:23

de metallic-lak is er wel vanaf nu

Ali Bi | 21-07-08 | 16:22

metallica rocks in een verborgen reclame op GS krijgen jullie hiervoor betaald?

mke | 21-07-08 | 16:21

Dat bebaarde drankorgel en die trommelende gnoom mogen van Jan Vergoor per direct afgevoerd worden! Bekend geworden door handig gebruik te maken van de drang van bay area lui om elkaar cassette bandjes door te geven van nieuwe bandjes maar du moment dat er geld verdiend werd moest en zou datzelfde systeem KAPODT gemaakt worden omdat er anders misschien links en rechts een paar stuivers niet gecasht konden worden.
Inhalige lelijke vrekken.

JanVergoor | 21-07-08 | 16:21

Doe mij maar Tiësto.

Willianus Wortelus | 21-07-08 | 16:21

Stelletje tuinkabouters..

ZouteZeeuw | 21-07-08 | 16:20

Geweaun downloaden dat nieuwe album toch?

vinny-diablo | 21-07-08 | 16:19

Metallica heeft maar één goed album en dat is Master of Puppets.
Voor de rest kan die kudtband me gestolen worden...

ZonderNaam | 21-07-08 | 16:18

Da's mooi jongens. Heel mooi. NEXT.

Reinaert | 21-07-08 | 16:17

Lekker snel... Die site is er al maanden.

Tsaar Guus | 21-07-08 | 16:17

WOEI! Metallica :-D altijd welkom

NeoApocalypse8 | 21-07-08 | 16:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken