Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rem alleen voor beschermde dieren

aardv.jpgGeenStijl raadt automobilisten aan de lijst bedreigde diersoorten mee te nemen in de auto, liefst met duidelijke plaatjes. De sticker 'ik rem EXTRA hard voor beschermde beesten' is in de maak. Ook het vogelboekje 'Zien is kennen' komt op TomTom beschikbaar. Wie namelijk een beschermde diersoort aanrijdt kan dikke problemen verwachten. Een automobilist uit Drachten kopte met zijn voorbumpert onlangs een duif. Een verbijsterde agent was getuige van de moordaanslag, maakte verbaal op en de slager van Drachten werd voor de rechter gesleept vanwege overtreding van de flora- en faunawet. De dode duif was namelijk een beschermde duif. Eis: 150 euro boete. Gelukkig voor de bestuurder heeft de ijverige diender bewijsstuk A, het dode beest na dagen speuren in de bosjes, niet teruggevonden. Ook de vaderlandse CSI, kon na maanden onderzoek niks met de bloedspetters op de motorkap. Geen enkel bewijs dus dat het een houtduif betrof. Door het oog van de naald alsnog Vrijspraak voor de moordenaar. Onze grootste zorg: dat u mogelijk de beschermde rode kale bosmieren doodrijdt. 150 euro per mier, dus dat gaat in de papieren lopen.

Reaguursels

Inloggen

*Remt alleen voor flitspalen*

agja | 23-07-08 | 20:46

Boris Poepnagel | 22-07-08 | 17:40
Ach ja. Komt omdat de meeste mensen in NL het verschil niet weten tussen huismus, spreeuw, zwarte kraai, kauw, merel, kievit of ree, edelhert, damhert, beuk, berk, eik, els etc. om even de hele simpele te noemen. Voor hun is het "Hé een vogel!", "Ik heb een hert gezien" als er gewoon een ree overstak en "Wat leuk, die bomen".
Allemaal prima, maar als men chipsetend met dikke buik achter de tv bedenkt dat het leven eigenlijk weinig diepgang heeft en daarom uit een plotselinge opwelling van sociaal schuldgevoel maar weer eens via telebankieren geld overmaakt naar een of andere zogenaamde natuurbeschermingsmafiaclub, dan krijg je dat soort toestanden ja.
Zij zijn met velen, want in de natuur wonen gewoon minder mensen dan in het beton. Dus jij kan het vergeten. En dan gaan ze jou vertellen hoe het allemaal moet! Best jammer, want jij woont daar en weet wel beter.

denouden | 23-07-08 | 09:22

Ik zal straks op de snelweg extra opletten dat er zich geen stroomleerkevers ( www.hlasek.com/foto/osmoderma_eremita_... ) te pletter vliegen op mijn voorruit ...

Zou het ook mogelijk zijn om die houtduiven voor het gerecht te dagen vanwege samenscholingen midden op de straat? Misschien een "nuttige" kwestie waar de diender in kwestie zich de komende tijd mee kan bezig houden.

Zucht | 23-07-08 | 09:01

Een beschermde duif.. wat een geleuter zeg. Mijn schoonpa, de jagert, schiet elk seizoen, of het nu het eenden-of konijnenseizoen is, tig duiven en kraaien af, want zij, boven allerverheven, bepalen waar er teveel van zijn.. En een automobilist die ff een duif raakt krijgt daar een boete voor? Tssss, terwijl tig jagerts er liters duivensoep van koken, (gaat een half pakje roomboter bij in ook, leve het cholesterol), maar zonder het recept, het wordt alleen maar triester in NL... Een hele duif zeg, das een giga boete waard.. Maar die smerige jagerts mogen wel op alles schieten wat beweegt he, duiven, kraaien, wat dan ook, want dan bepaalt ineens de jager wat beschermd is en wat niet.. Wie verzint dit allemaal joh?

Slephak | 23-07-08 | 03:25

@fuckje | 22-07-08 | 15:48
och arme jij en je vriend vroeger was je nog wel leuk maar ik ga ervan uit dat je inmiddels lerares bent en de laatste 2 jaar bent u in uw comments wel zielig geworden.

in de regenjas | 23-07-08 | 02:54

Raoul = Fleischbaum = eenzame rukkerd

klauwkikker | 23-07-08 | 02:04

Ik rem alleen voor groot wild.... want dat doet pijn :-S

panpata | 23-07-08 | 00:06

Zo'n agent moeten ze onmiddelijk promoveren tot parkeerwachter.
Wat een gelul. Zeker niets beters te doen in Friesland.

R@yMan | 22-07-08 | 23:50

vroegah toen alles nog mocht, had je geen eens een grill

PAS_OP!! | 22-07-08 | 23:32

mwahahaha............. heb een aantal dagen geleden nog een Veluwse fazant mee laten liften tot in hartje Utrecht, zat met z'n groene koppie klem tussen de grill.
Tough motherf**ckers die beesten, still alive and kicking toen ik m eruit trok, losgelaten alleen hoorde ie na 2 uur onder m'n motorkap, de stadsbus niet....... hebben ze ook nie in Ermelo... enfin.. aan mij lag het niet..

Harde(s)Jankert | 22-07-08 | 23:05

Toen ik nog in de stad woonde zag ik duiven als vliegende ratten. Nu nog steeds trouwens.

IkBenMoe | 22-07-08 | 22:32

LOL 150 euro per mier.....!

Henkieeee | 22-07-08 | 22:29

De Ponchovogel gaat vaak wereldvreemd midden op straat staan omdat zijn poncho over zijn kop is gewaaid, waardoor hij zich niet meer kan orienteren.

Lafayette | 22-07-08 | 21:54

Misschien een idee voor Volkswagen? "De nieuwe VW Passat, nu standaard geleverd met Protected Animal Sensor"

Tijd voor een bullbar voorop onze Daewoo Tacuma.

Schup | 22-07-08 | 21:42

goh, en ik nog steeds in de veronderstelling dat ons belastinggeld nuttig wordt gebruikt... Marianne kom d'r maar in.

Keessie Kletser | 22-07-08 | 21:27

Ik mis het olijfkleurige rifaapje.

Knuckle Sandwich | 22-07-08 | 21:12

Duiven zijn ook de matadors zijn van het dierenrijk.... ik wordt constant neergestaard door die beesten..

ongoordronkelijk | 22-07-08 | 21:09

Die agent ziet ze vliegen.

cailleach bheur | 22-07-08 | 20:16

wat zeldzaam is moet zeldzaam blijven. Bovendien als het niet wegspringt is het ziek. Dan kun je maar beter genadig zijn. Hop. Doorrijden uit dierenliefde.

zeiksmurf | 22-07-08 | 19:58

Ik vind het discriminerend voor de huis-tuin-en keukenduif.

Ante Cypera | 22-07-08 | 19:57

had ie maar moeten remmen, bellen kan geen excuus zijn voor deze bedreigde duiven.
Ik rem zelfs voor een pliesie agent.

Stanoniem | 22-07-08 | 19:48

Dit is inderdaad te idioot voor woorden. Valt in het rijtje 'mussen en dominostenen'. Weet zo'n rechter wel hoeveel verrekes er per jaar worden doodgemaakt ? En kippen ?

Niet voor Jan | 22-07-08 | 19:30

Waar is mijn tweedehands vlammenwerper en wie weet de weg naar die kale K mieren?

ZSU-23-4 | 22-07-08 | 19:17

Halloooo, zijn we nog wakker? Bij een aanrijding van welke soort dan ook geldt altijd: géén getuigen achterlaten! Regel 1 verzekeringsvoorwaarden Terminus...

F. von Zeikhoven | 22-07-08 | 19:12

Raoul, lees nog even goed na hoe je precies komma's moet gebruiken. Er klopt geen hout van!

Shrooma|D | 22-07-08 | 19:08

Ik sta pal op de rem voor een bumperkever.

koffiemuts | 22-07-08 | 19:02

hier zakt toch je broek vanaf... die plezie man moet echt ander werk gaan zoeken. Hier moet toch ies aan gedaan worden...

DE FRITS | 22-07-08 | 18:43

meh... op basis van deze gegevens zou ik eigenlijk achter de tralies moeten zitten: Op mijn CV, een eend op een zomerse dag.... een eekhoorn tijdens mijn rijexamen, een losgeslagen kat na geshopt te hebben in de AH... 1ste afslag... .. ik rem nooit... zoals die gozert van de Soundmixshow altijd zei.. "vural deurgaan" Niet met opzet aangereden natuurlijk... maar blijkbaar waren die dieren depressief en suicidaal.. tsja kun je weinig aan doen....

Import-Turk | 22-07-08 | 18:37

"Ik rem nie veur politici"
Die vallen toch niet onder beschermde diersoorten?
En tja... Duiven... ik heb nog nooit iets dommers met vleugels gezien.

Dezenaamhier | 22-07-08 | 18:36

remmen is voor mensen die niet kunnen anticperen.
Ongeveer 98% van de automobilisten.
En als je een duif kunt raken doe je dat gewoon.
vliegende ratten zijn het.

bidlip | 22-07-08 | 18:24

neemjemoederindemali | 22-07-08 | 18:10
Vliegende duiven met je auto raken? Deze was nou net zo stom om te blijven zitten. Hoe wil je dat met een luchtbrug oplossen?

Achterdocht | 22-07-08 | 18:17

Ik rem ook niet voor die vliegende ratten. Ik zal er geen gas voor geven ook. Heb d'r overigens nog nooit een geraakt.

Jan de Slager | 22-07-08 | 18:14

Na wildviaducten, padden oversteekplaatsen nu een?????

* voelt dat de houtduivenluchtbrug eraan komt *

neemjemoederindemali | 22-07-08 | 18:10

Als die bestuurder met opzet op die duiven is ingereden is het een hufter eerste klas.

Elisabeth2 | 22-07-08 | 18:04

Het wordt pas lastig als schaamluis,holtorren en reetkevers op deze lijst komen.

zebikboss | 22-07-08 | 17:50

"Oud nieuws"

edit: shut up-

Jan de Slager | 22-07-08 | 15:46

Dan ben je een sneu figuur hoor...

Jan de Slager | 22-07-08 | 17:45

Als ik op straat een turkse tortel zie, met of zonder hoofddoek, trap ik het gaspedaal nog eens flink in.

wijsvinger | 22-07-08 | 17:44

het wordt tijd dat dijkshoorn zijn stukje aanreikt...

van dal | 22-07-08 | 17:41

Beesten die auto's koppen. Dat is zelfmoord met traumatische gevolgen voor de bestuurder.

Ik ben elk jaar het slachtoffer van suicidale meeuwen en musjes. En insecten!

Er is toch wel ergens een linksdragend subsidieslurpend orgaan dat mij slachtofferhulp kan bieden? Ik wil er over praten! :)

ZDEV | 22-07-08 | 17:40

Hoe belachelijk ja!

In Nederland hebben de Geitenwollen-sokken ALLE dieren beschermd gekregen, behalve Huismuis, Zwarte rat en Rotsduif (=Stadsduif). Als iemand, een particulier of ondernemer, last heeft van voornoemde drie soorten, moet hij zelf opdraaien voor de kosten. Oké, logisch enigszins.
Maar nu komt het: er is óók nog het zg. 'Faunafonds', een zak met geld die beschikbaar wordt gesteld aan de ondernemert die aantoonbare last heeft van beschermde diersoorten. Daaronder vallen bijvoorbeeld de massaal voorkomende kraaiachtigen, de reigers, de zwermen meeuwen, de hordes Bruine ratten (jawel, óók de Bruine rat!), jattende Spreeuwen, knagende woelratten (jawel!), gravende Veldmuizen (óók ja!), rovende zonnebaarzen (weliswaar exotisch, maar what the heck...) etc. etc.
Dat betekent in de praktijk dat de Nederlandse ondernemer (lees: boeren, natuurbeschermers en particuliere grondbeherende organisaties) per maand miljoenen aan dat faunafonds onttrekken via een formuliertje dat via de LNV-website kan worden gedownload.

Dit land is ziek, doodziek!

Boris Poepnagel | 22-07-08 | 17:40

"Artikel 9
Het is verboden dieren, behorende tot een beschermde inheemse diersoort, te doden, te verwonden, te vangen, te bemachtigen of met het oog daarop op te sporen. "
Gewoon zeggen dat de val was voor een niet beschermde diersoort. Dan kunnen ze je niks maken.

Siebrandt | 22-07-08 | 17:39

Wat een lulkoek die lijst "omdat deze bedreigd of kwetsbaar is."
Ik heb geen van die beesten op de lijst ooit bedreigd edelachtbare, sterker nog ze voelen zich tot me aangetrokken, mijn voorruit en bumper zitten er vol mee.

zebikboss | 22-07-08 | 17:30

Wordt Eddy Treytel nu ook met terugwerkende kracht aangeklaagd? Bewijsstuk A is te vinden in het Feyenoord-museum.

harry pikkel | 22-07-08 | 17:29

Beschermde diersoorten zijn net fietsers, ... uiterst irritant en brutaal..

MichieldeMuiter | 22-07-08 | 17:17

@Eurotokkie | 22-07-08 | 17:11
Tenzij de auto beschadigd is, dan draait de familie op voor de kosten.

Jan Doppie | 22-07-08 | 17:16

Is het strafbaar als je met de Kliko geheel per ongeluk (?!) een pad doodrijdt?

Elisabeth2 | 22-07-08 | 17:14

Curacao
Dat maakt indruk.

Miretra | 22-07-08 | 17:13

Curacao | 22-07-08 | 17:07

blanke Nederlanders worden ook aan de kant geschoven en we gaan weer verder
met rijden.

Eurotokkie | 22-07-08 | 17:11

Bij ons is dat toch wel heel anders. Als je welk dier dan ook tegen je auto krijgt, een kat, hond, geit, paard, ezel, vogel, leguaan of wat dan ook, dan stap je uit en kijkt of je auto niet beschadigd is. Dan zoek je de eigenaar van dat beest op, als die een eigenaar heeft, en die moet dan voor de kosten van de autoreparatie opdraaien. Het dode of gewonde dier wordt aan de kant geschoven en we gaan weer verder.

Curacao | 22-07-08 | 17:07

Fimbulvetr | 22-07-08 | 17:04
Hahahahahahaha ROFL!

denouden | 22-07-08 | 17:05

@GerMonster | 22-07-08 | 17:01
De tijd dat er verschillende categorien mensen waren ligt ver achter ons. Als je van rechts komt, heb je wel voorrang. Hier zie ik mogelijkheden.

Jan Doppie | 22-07-08 | 17:04

terazino | 22-07-08 | 16:55
Sorry, ik lees allen de Volkskrant

Fimbulvetr | 22-07-08 | 17:04

applaus voor de paus | 22-07-08 | 16:51
Da's waar, ze lossen het maar op.
Alleen had ik de phrase "Volgens de officier had de gedaagde bewust het aanmerkelijke risico genomen dat hij de duif zou aanrijden" in mijn hoofd. Het is dus blijkbaar al voldoende voor bijvoorbeeld een machinist om maar niet "bewust aanmerkelijke risico's" te nemen.
Hoe groot het risico precies mag worden, vermeldt de officier dan weer niet. Twee van de drie kwamen in elk geval goed weg. De 3e was misschien al eerder aangereden of simpelweg niet de slimste van de klas. Houtduiven zijn ook vaak irritant stom, door gigantisch lang te blijven zitten! Langer dan je vaak verwacht, en voor een jonge automobilist geldt dat zeker. Al claimt deze automobilist de duiven in het geheel niet gezien te hebben.

denouden | 22-07-08 | 17:02

Vallen linkse milieu mensen ook onder de beschermde diersoorten of kan je die zonder angst voor boetes, "per ongeluk" gewoon omver rijden ?

GerMonster | 22-07-08 | 17:01

terazino | 22-07-08 | 16:55

volgens het AD ging het om kamikaze duiven.

Eurotokkie | 22-07-08 | 17:00

@terazino | 22-07-08 | 16:55
Natuurlijk! De dader was een smulpaap. Eén duif is geen duif. Voor het gelinkte recept heb je 4 volle borsten van houtduiven nodig.

Jan Doppie | 22-07-08 | 17:00

Verhaal klopt niet helemaal. Meneer reed opzettelijk op een kudde duiven in. Zie Leeuwarder Courant

terazino | 22-07-08 | 16:55

De Meloenmier valt hier trouwens ook onder , dus graag ontwijken.

Eurotokkie | 22-07-08 | 16:55

150 euro voor het kapot rijden van een bataafse stroommossel dat lijkt me anders een gouden deal..

alpha_mannetje | 22-07-08 | 16:55

Of als je nou een blauwe vinvis aanrijdt ...

Ex-postbode | 22-07-08 | 16:52

Remmen?? ja tsssss..... en die co2 uitstoot dan?

epo | 22-07-08 | 16:52

@ denouden | 22-07-08 | 16:43

Is de Flora-en-Faunawet een inspanningsverplichting? Hoe de NS aan de wet voldoet, is echt hún verantwoording.

applaus voor de paus | 22-07-08 | 16:51

maar als het nu een halfbloedje is: je weet wel zo'n geile stadsduif die het met een paar van die verlegen houtduifjes heeft gedaan, stiekum in de bosjes, ben je dan half strafbaar, want ik wil natuurlijk wel eerst zekerheid hebben voordat ik er roadkill van maak...

Bisschop Gijsen | 22-07-08 | 16:51

overigens ook maar uitkijken dat je geen dwergblauwtje loopt!

Sjakie Snel | 22-07-08 | 16:50

Je mag met de gewonde kale rode maar niet dode bosmieren nog wel naar het ziekenhuis rijden, lees ik in het besluit. Maar pas op; als je te lang met ze rondrijdt wordt dat als illegaal vervoer gezien en maak je je aan nog een delict schuldig.

de Boesselaere | 22-07-08 | 16:49

de besnorde diender staat niet op het lijstje...
de blauwe bermrat ook niet...


*stapt gauw in de auto en denkt: "hihi!!" *

Sjakie Snel | 22-07-08 | 16:48

Zucht... Ben blij dat ik hier geen belastinggeld voor betaal.

Tapu | 22-07-08 | 16:48

Nah, op de Veluwe remmen we niet voor die ongein maar als het een reetje betreft stoppen we wel..... jammie!

Joris Driepitter | 22-07-08 | 16:48

Als al deze beschermde diersoorten dan zo massaal blijken voor te komen op de Nederlandse snelwegen zou men ter stond het wegennet moeten verdubbelen...

VanFrikschoten | 22-07-08 | 16:47

ik lees dat bruine dikkopjes ook beschermd zijn
ook het vliegend hert.. ooit een hert zien vliegen?

Autochtoon | 22-07-08 | 16:45

applaus voor de paus | 22-07-08 | 16:27
Haha, arme machinisten. Moeten ze gaan beslissen of ze "ruimte genoeg" hebben om te remmen als ze in de verte iets bij het spoor zien bewegen... Kijk, als je beesten op de weg ziet zitten, is het een kleine moeite om te remmen ofzo. Beschermd of niet. Mits je niemand in gevaar brengt, of course.
Maar het is flauw van de ambtenaar om te stellen dat het een beschermde diersoort betrof. Gelukkig is precies dat ook afgestraft. Hulde voor deze rechter, Dat mag dan ook wel een keer worden gezegd.

denouden | 22-07-08 | 16:43

Maar als je remt voor een kat krijg je ook weer een boete

Multikuli | 22-07-08 | 16:43

Er is dus behoefte aan beschermde vliegovergangen

Politeia | 22-07-08 | 16:43

@moi +r

HaanzonderkoP | 22-07-08 | 16:41

Elk jaar weer die paddentrek.. En niet opzij gaan voor een voorangsvoertuig
hè.. Kudt beesten.

HaanzonderkoP | 22-07-08 | 16:41

feit1: alle duiven moeten deaud.
feit2: houtduiven zijn eigenlijk nog best wel OK, maar als je een duif boven de verkeersveiligheid gaat stellen ben je volgens mij niet helemaal goed bij je hoofd.

Quadrifoglio | 22-07-08 | 16:38

-weggejorist-

Kniftig | 22-07-08 | 16:36

@ Hellsmurfje | 22-07-08 | 16:30

Uitheemse diersoorten (faunaverrijking) zijn beschermd onder het CITES verdrag. Google maar es met "Pampassträuße" ....

applaus voor de paus | 22-07-08 | 16:35

teuif ist toot! (Fonetisch naar bekende cabaretier)

Titia Heidekonijn | 22-07-08 | 16:35

Ik rem voor bumperkleverTs!

Rik me Leet | 22-07-08 | 16:35

Een schildpad schijnt ook een beschermd dier te zijn.

Deport | 22-07-08 | 16:34

Ik heb ook weleens een beschermd dier aangereden. Dat dus.

Fruitreep_appel | 22-07-08 | 16:33

Onlangs in Schiedam een automobilist die een boete kreeg omdat hij niet direct wegreed bij een verkeerslicht dat op groen ging. De automobilist wilde de kat die op dat moment besloot over te steken niet aanrijden.
Oom agent vond dat namelijk 'hinderen van verkeer'.
Ik dat het dienderskorps te veel tegenstrijdige regeltjes heeft om in de gaten te houden.

Het zou in dit bericht dan wel gaan om een beschermde diersoort terwijl een kat dat niet is, maar is a) ondertussen niet iedere diersoort die in Nederland nog voorkomt beschermd? en b) je kan moeilijk gaan controleren of je een Veldparelmoervlinder of de parelmoervlinder voor je banden krijgt.

Johanvb | 22-07-08 | 16:32

Is pinguin beschermd? Die zie ik dagelijks lopen...

Hellsmurfje | 22-07-08 | 16:30

@Lying Dutchman | 22-07-08 | 16:25
Als ik elke lelijke vent omver moet rijden die oversteekt, heb ik daar een dagtaak aan.

Agent327 | 22-07-08 | 16:27

@ denouden | 22-07-08 | 16:06

Dat van die NS is wel een goed idee. Als er een groep burgers was die de mechanismen van deze ambtenaar (en het Wagenings Milieu Offensief) tegen de overheid zou gebruiken (gewoon omdat het kan), zou het bureaucratische kwaad zichzelf binnen de kortste keren verteren. Zie ook Vrijgeleide A38; nl.youtube.com/watch?v=n9o1E222iFQ ).

applaus voor de paus | 22-07-08 | 16:27

@Agent327 | 22-07-08 | 16:24
Nee, ze zijn zo opgemaakt voor als je ze wil uitprinten en op je auto plakken. Het zijn dus bumperstickers.

Lying Dutchman | 22-07-08 | 16:25

@Lying Dutchman | 22-07-08 | 16:21
Moet je zo schreeuwen?

Agent327 | 22-07-08 | 16:24

Waarom doen politie-agenten niet langs de weg staan en vogels wegschrikken?

Alleen nog met de auto op Schiphol rijden dus.

zovoklets | 22-07-08 | 16:22

-weggejorist-

Lying Dutchman | 22-07-08 | 16:21

Hoe bedreigd zijn krakers?

Ik roep maar wat | 22-07-08 | 16:19

@Bandieter | 22-07-08 | 15:47
en je hoort ze ploffen! (ik reed er echt niet expres overheen)

Raasjelle | 22-07-08 | 16:19

Nadeel van duiven is dat ze de weg terug weten te vinden... anders hadden ze hier in amsterdam nog wat duiven over...

DeArmeStudent | 22-07-08 | 16:17

-weggejorist-

lelijkevent | 22-07-08 | 16:12

-weggejorist-

Lying Dutchman | 22-07-08 | 16:12

hout duif - 10 pnt

Rop | 22-07-08 | 16:09

dit stinkt intens naar een veldwachter,die om wat voor reden dan ook nog een appeltje te schill'n had met de 20-jarige bestuurderT en 'm - bij ontstentenis van een ander excuus - maar via de flora- en faunawet te lijf is gegaan. ongezien de vinkentyphus voor de koddebeier.
@ pliesielutser : ga boeven vangen i.p.v. gemeenschapsgeld te verkwanselen aan het uitvechten van een persoonlijke vendetta, laaghartige pennenlikkerT !

baba4oog | 22-07-08 | 16:06

LOL

thefonz | 22-07-08 | 16:06

Hm. Houtduif, jaja. De NS rijdt ze vaak hartstikke dood inderdaad.

nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_Park_D...
"De Vledder Aa neemt een bijzondere plaats in in dit Nationaal Park. Deze beek is de enige in Nederland die zijn bovenloop volledig in een natuurlijke omgeving heeft liggen. In de jaren 2002 en 2003 is gewerkt aan natuurherstel van de bovenloop van deze beek."

Bij het dichtplempen van het stuk Vledder AA onder het mom van "natuurherstel" hebben ze bij dit hobbyproject voor Zelfbenoemde Betweterige Grijsbaardige
Natuurbobo's een mooie populatie beschermde bittervoorntjes om zeep geholpen. Laat ze daar maar eens wat aan doen.

denouden | 22-07-08 | 16:06

een houtduif zeg je he.....
lijkt wel verdomd veel op een dood normale duif moet ik zeggen..

funzz | 22-07-08 | 16:06

Dan wel eerst de legitimatieplicht voor duiven en andere beschermde diersoorten in het leven roepen graag, want een duif is voor mij een duif, al dan niet hout-...

RoyalFlusher | 22-07-08 | 16:05

als je denkt, dat het niet meer gekker kan, dat de bodem is bereikt...
krijg je dit er nog ff overheen... Ik wordt hier zo verdrietig van... *zucht*

screamer | 22-07-08 | 16:04

Heeft iemand nog komkommers?

kruT | 22-07-08 | 16:04

Wat heeft dat geintje van meneer agent gekost?
Ken dat recept ..... best lastig. Heeft me 3 duiven gekost wat ook niet goedkoop is ( 20 liter benzine (die beesten zijn bijna niet te vinden), een koplamp en lakschade en twee keer door rood.)

Rop | 22-07-08 | 16:03

En probeer deze maar eens te raken: vliegend hert

Meindert Witmanss | 22-07-08 | 16:03

Raoul, GVD hou eens op met spaties linken!
Heb je parkison met selecteren ofzo. Randdebiel. Iemand zoals jij mag niets publiceren op het internet.

Rest In Privacy | 22-07-08 | 16:03

...... omdat het kan!!!

Octavianus | 22-07-08 | 16:02

gewoon......

Octavianus | 22-07-08 | 16:02

@DeLuxe 15:59
Zelfs als je rondrijdt op de Veluwe?

steven paul | 22-07-08 | 16:02

ik rem niet voor dieren, levensgevaarlijk.

HaanzonderkoP | 22-07-08 | 16:01

Houtduif beschermd? Een houtduif is echt de meest ordinaire vogel van het bos. Algemener dan de mus in de stad.

Langzamerhand lukt het de milieulobby om menselijk leven illegaal te maken.

applaus voor de paus | 22-07-08 | 16:01

Ik Rem Voor Vissen

DeLuxe | 22-07-08 | 15:59

Je rijdt hooguit 1 keer voor je plezier een duif aan. De schade aan de auto is meestal voldoende om het geen tweede keer met opzet te doen.

steven paul | 22-07-08 | 15:59

Óf dit is echt krankzinnig, óf dit is stemmingmakerij.

heeft de bestuurder misschien een extra manoevre gemaakt om de duif willens en wetens te laten stoppen met roken?

vragen, vrage, vragen

Radical Rex | 22-07-08 | 15:58

De echoput, goed restaurant, wel ster kwijt.

Multikuli | 22-07-08 | 15:57

kudt-site, links werken niet helemaal.
Nouja, hierboven was de Spaanse vlag.

broomstick | 22-07-08 | 15:57

Zo ben ik onlangs op een Bataafse stroommossel getrapt.
En ondanks dat ik ze vies vind, heb ik hem snel verorberd.

Meindert Witmanss | 22-07-08 | 15:56

Niet te geloven dat de politie zich met dit soort dingen bezig houd , of komt Folkert bij vrij ?

elevator | 22-07-08 | 15:55

-weggejorist-

ServerGenius | 22-07-08 | 15:55

zuchr, darwin award voor de duif, nu de agent nog....

Fimbulvetr | 22-07-08 | 15:54

Wat een onzin. Onverwachts remmen voor een eend, haas of een vos levert jaarlijks aardig wat botsingen op de snelweg op.
Uitwijken, zeker op een 80 km weg heeft vaak een dodelijke afloop (voor de automobilisten). Het enige advies is: doorrijden.

ps. wil elke donateur van Natuurmonumenten, WNF, vogelbescherming etc. de auto laten staan aub! dat is pas goed voor de dieren.

WillemWordtWakker | 22-07-08 | 15:53

Heeft de lokale bromsnor niets beters te doen? De niet beschermde hangjongeren eens aan te pakken.

Bluto Blutarsky | 22-07-08 | 15:52

Ik rij nog liever in de brand,
Dan het overrijden van een olifant.

Deport | 22-07-08 | 15:51

The Aardvark and the Ant!

broomstick | 22-07-08 | 15:51

Een olifant hoort daar toch ook bij? Dan rem ik wel hoor.

Knul de Behanger® | 22-07-08 | 15:50

Ik rem niet voor Jezus.

Lambalski | 22-07-08 | 15:50

Ik maak nog liever mezelf van kant,
dan het doodrijden van een fazant...

Deport | 22-07-08 | 15:49

Geyten spaar ik, voor schapen remmen wij , maar voor hun berijders maken we graag een uitzondering.

fuckje | 22-07-08 | 15:48

Lelijk....

paf piraat | 22-07-08 | 15:48

Altijd wel een mooi gezicht als je een kip aanrijdt of een eend. Je ziet een hoop veren in je achteruitkijkspiegel.

Bandieter | 22-07-08 | 15:47

-edit: shut up-

Jan de Slager | 22-07-08 | 15:46

Komkommertiiijd...

Rijnes | 22-07-08 | 15:46

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland