Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ben Bot wil vrede met Venezuela

Talk to the guided missile, you f*ckVenezuela, en president Chavez in het bijzonder, haat ons. In hoog tempo schaft het olielandje wapens, vliegtuigen en (rotte) boten aan. Venezuela heeft al bijna een Amerikaanse boycot te pakken omdat ze achter het Iranese kernwapenprogramma staan. Verder wil Chavez de Nederlandse Antillen terugpakken. Maar dat geeft allemaal niet. Onze minister van Buitenlandse Zaken, Ben -Chamberlain- Bot, wil dolgraag naar Venezuela voor een vriendelijk gesprekje en alles sil goed kome. Dat liet hij tijdens zijn bezoekje aan de Antillen weten. Wat hij in Venezuela wil doen: "Ik wil scherp vastleggen dat de Antillen deel uitmaken van het Koninkrijk der Nederlanden, dat wij geen enkele vijandige intentie hebben en dat ik er uiteraard vanuit ga dat die van de andere kant ook niet bestaat." Jawel, Bot gaat Chavez oorlogshitser op zijn gemak stellen. Niks geen Operatie Curaçao Freedom en bommen en granaten. Vriendelijke praatjes vullen immers gewoon gaatjes...

Reaguursels

Inloggen

Chavez is een onhebbelijke drol. Een machtswellusteling. Ik weet er alles van. Ben nu al bijna 2 jaar in Venezuela en kan die vent niet meer luchten of zien. Venezolanen zijn ook best dom. Weinig opleiding enzo dus met kinderlijke leugentjes en een frisse dosis populisme wint hij het domme stemvee. Democratie? Hier?... Geloof daar maar niks van!

Your name here | 06-06-06 | 20:25

Ze mogen Aruba zo hebben.

monaco | 06-06-06 | 05:37

hebben jullie dat eilandje nog nodig ?
drankje erbij ? Ik raad een Blue Curacao aan.

RAI` | 05-06-06 | 14:27

Meneer Bot...
wat denkt U te gaan bereiken met leuke gesprekjes in Venezuela (van mijn belastings centen) NIETS kan ik U vertellen....
Nee meneer Bot als U daar heen gaat ga het dan eens hebben over die kartonnen huisjes die op de berg staan daar in Caracas, misschien wint U daar nog stemmen mee!!!!

the Unchained | 05-06-06 | 12:08

Overigens wil Chavez ook een internationaal onderzoek naar de aanslagen van 11 september 2001.
In de VS wil nu reeds 45% procent van de mensen dat het onderzoek naar 9/11 wordt heropend. Kennelijk gelooft men niet langer in die 19 suïcidale moslims, die door Osama vanuit zijn grot in Afghanistan naar de VS werden gestuurd, om daar met plastic uitschuifmesjes vier Boeings te kapen en deze met hulp van Allah en wat vliegles feilloos in de Twin Towers en het Pentagon te boren, waarna laat in de middag ook WTC 7 nog even pijlsnel instortte op zijn eigen voetstuk zonder dat het was geraakt.
Met dat onderzoek zal Dick Cheney wel niet zo blij zijn, evenmin als Bush, Rumsfeld en de rest van de neo-cons die waren betrokken bij 11 september.

inanna | 05-06-06 | 11:10

Slimme zet van Bot! Eerst via de telegraaf het volledig valse praatje verspreiden dat Chavez de Antillen wil inpikken, een paar weken later verklaren dat je vrede gaat sluiten, een bezoekje brenegen en zegevierend huiswaard keren met de boodschap dat Chavez, dank zij deze diplomatieke missie, de Antillen met rust zal laten.
Ben benieuwd wat de volgende zet zal zijn in deze belachelijke propagandaoorlog!

inanna | 05-06-06 | 10:39

*Had niet de hele nacht moeten doordrinken.

bassio | 05-06-06 | 08:22

Kan hij die eilanden niet gewoon kopen, als ie ze toch graag wilt hebben ? Kopen wij van de opbrengst het failliete België en verkopen we Wallonië aan Frankrijk voor 500 Miljard. Lossen we de staatschuld mee af en sluiten we ons aan bij Duitsland. Zijn we ineens veruit de grootste deelstaat (economisch en qua bevolking). dus krijgen we het zo'n beetje voor het zeggen en hebben we het groots Neerlands rijk.

bassio | 05-06-06 | 08:21

Ik ben ervoor dat we ons gewoon overgeven.

hendrik | 05-06-06 | 04:21

Wat deed een terrorist met 73 doden op zijn geweten in Aruba - in het Koninkrijk der Nederlanden?

Verborg Nederland een terrorist?

Op 6 oktober 1976 ontplofte vlucht 455. Alle 73 inzittenden van Cubana Airlines kwamen om het leven. Verdachten van de aanslag op het Cubaanse verkeersvliegtuig waren en zijn Luis Posada Carriles en Orlando Bosch. Deze beide Cubanen, die na de omwenteling van Castro naar Amerika vluchtten, waren in dienst van de CIA.

In Amerika waar niet alleen Bush heerst -maar nog altijd ook meer openbaarheid van informatie dan in Nederland- zijn documenten vrij gegeven die bewijzen dat Posada Carriles en Bosch als CIA-agenten betrokken waren bij deze terreurdaad. Door het vrij geven van de documenten komt Bush als aanvoerder van de ‘war on terror’ in een moeilijk pakket te zitten. Want Luis Posada Carriles is illegaal Amerika binnen gekomen en zou zich nu in de buurt van Miami ophouden. De regering van Venezuela heeft al om de uitlevering van Posado Carrriles gevraagd. De terrorist was in 1985 uit een Venezolaanse gevangenis ontsnapt. Daarna zette hij zijn spionnenloopbaan voort in de Iran-Contra Affaire. Volgens Amerikaanse kranten zou de FBI weinig aanstalten maken om Posada Carriles op te sporen. Toch heeft president Bush een probleem als een tikkende tijdbom. Kan hij deze terrorist de hand boven het hoofd blijven houden wanneer hij miljarden dollars besteedt aan de ‘war on terror’ en er duizenden Amerikaanse burgers en militairen in die oorlog gesneuveld zijn? Kunnen Bush en de neoconservatieven de waarheid zo verdraaien dat er met twee maten wordt gemeten?

Wat uit de vrijgegeven Amerikaanse documenten blijkt is dat Posada Carriles in mei 1971 in Aruba is geweest. Na zijn actieve terroristenloopbaan zat Posada Carriles in 1998 nog eens ondergedoken op dat stukje Koninkrijk der Nederlanden. Daar werd hij zelfs ge-interviewd door een verslaggever van de New York Times. Vraag aan de AIVD en andere inlichtingendienstorganen is : Heeft niemand in de gaten gehad dat een terrorist met 73 doden op zijn geweten in Aruba was ondergedoken? Dat terwijl de New York Times blijkbaar wel deze terrorist wist op te sporen? Of heeft een Nederlandse dienst zijn kaken stijf op elkaar gehouden voor deze huurling van de Amerikanen?

Er is nog een Nederlandse connectie naar het terroristenverleden van Luis Posada Carriles. De nijvere Kennedy-moord onderzoeker Wim Dankbaar is er achter gekomen dat Luis Posada Carriles aanwezig was in Dallas toen JFK werd vermoord. Hij stond in de onmiddellijke nabijheid waar Kennedy werd vermoord. Ook dat kan een probleem zijn voor Bush want zijn vader onderhield betrekkingen met George de Mohrenschildt. George de Mohrenschildt had een duister verleden met zelfs nazi-achtergronden en was een vertrouweling van Lee Harvey Oswald, de officiële JFK-moordenaar. Bovendien onderhield Bush senior volgens Dankbaar ten tijde van de moord op Kennedy contacten met de CIA. Bush senior zou later zelfs nog directeur van de CIA worden. Dus hoe president Bush zich ook gaat opstellen in de zaak van de terrorist Luis Posada Carriles er zal voor hem en zijn familie ongewelvallige informatie naar buiten komen. Die geef ik u trouwe lezer dan maar gelijk even want informatie is macht.

Maar om bescheiden te blijven houden we het bij de hamvraag voor ons inwoners van het Koninkrijk der Nederlanden. Wat deed in godsnaam de terrorist Posada Carriles op Aruba en waarom grepen de Nederlandse inlichtingen- en veiligheidsdiensten niet in? Een terrorist is een terrorist is een moordenaar, ook al is die in CIA-dienst geweest. Kan minister Remkes daar even antwoord op geven?

seymour hersh | 05-06-06 | 01:10

Die kop alleen al. Nee oorlog met Venezuele, dáár zit Nederland op de wachten. GS> haatzaaiers. Richten Nederland nog eens ten gronde met al die schuimbekkende nablatende volgertjes.

Kyokushinkai | 05-06-06 | 00:15

whiting vd ------- www.ayaan.inf -------- Kijk, Iran heeft een contract van 70 miljard gemaakt met de Chinese oliemaatschappij die er nauwelijks verstand van heeft en niet met de shell die de meeste know how heeft van oliewinning en niet amerikaans is. Dankzij ayana en consorten willen die moslimlanden Nederland en Nederlandse bedrijven niet zo graag meer. Met wie anders kan de shell nog een contract van 70 miljard of meer afsluiten, behalve Venezuela. Rusland lijkt naderhand de contracten te verslechteren en Nigeria is ook niet alles. dus.

whiting5 | 04-06-06 | 22:17

Venezuela is het Land van Ooit van Jan Marijnissen.

aivd | 04-06-06 | 20:08

Ik snap niet wat jullie zeiken met: rot op met de Antillen, voordat jullie dat zeggen moeten jullie een paar dingen begrijpen:

-Mensen op de Antillen zelfs zijn veel, veel aardiger en slimmer dan die gangbangertjes die je in R'dam enz. kan vinden.
-Het is een Nederlandsch paradijsch, beter dan de heaumeau Kralingse bossen en Scheveningen.
-Het zijn de enige kolonien die we nog hebben, en die zijn er in princiepe alleen nog maar omdat de Antillianen de Surinamers niet achterna willen.
-Bijna geen moslimzwijnen, alleen maar Gristenhonden (en nee niet zoals Rogier Havelaar)
-Geen Boslandcreool(Bosnegerts) achtige mensen daar.

En er zijn meer dan genoeg redenen op te noemen waarom de Antillen niet weg zouden moeten zoals jullie willen. En trouwens, bolletjesslikers komen niet zo veel meer van de Ned Ant, er is ruim een jaar geleden hypermoderne scanapperatuur geplaatst om de bolletjes te vinden. Nu komen bolletjesslikers vooral uit andere landen in Zuid Amerika waaronder Suriname.

Vage.donder | 04-06-06 | 18:53

Ach pokkejong. Jij moet een complottheorieetje juist op waarde weten te schatten. Toch?

G-unite | 04-06-06 | 18:40

@pokkejong 04-06-06 @ 18:08
Ja

aivd | 04-06-06 | 18:22

Wat een volslagen dom artikel. Is dan elk politiek besef jullie helemaal vreemd hier op GS?

pokkejong | 04-06-06 | 18:08

@DV juist jongen, koloniseren die hap. En als zij niet op onze provocaties willen reageren dan ben jij toch wel bereid om jezelf af te knallen met een kalasjnikov, zodat wij j de schuld aan Chavez kunnen geven. Jij een mooi praalgraf en wij een nieuwe kolonie.

gavrillo | 04-06-06 | 17:28

Even om wat duidelijk te maken: Er wordt gebruld dat Chavez dicoriale neigingen heeft, in de democratieen gaat het op dit moment lekker. Er is heel democratisch besloten hier in nederland om de burgers kaal te plukken en vooral het woord van de burger te negeren, klikt ook behoorlijk dictoriaal. Ik heb liever dat het duidelijk te zien is hoe iemand is en die als die B zegt ook B doet en niet eerst A zeggen en dan B doen...

Ge-Integreerd | 04-06-06 | 17:12

Laat duidelijk zijn, dat een aanval op de Nederlandse Antillen en/of Aruba door wie ook een aanval is op het Koninkrijk der Nederlanden. Daarop moet de Nederlandse krijgmacht reageren ook al liggen die eilanden aan de andere kant van de oceaan en ook al wonen er alleen maar mensen waar te veel Nederlanders niet mee te maken willen hebben.
In zo'n geval niets doen is een walgelijke vorm van "dutch courage". We hebben al genoeg gebieden verloren door Haagse lafheid, onverschilligheid en desinteresse.

Overigens is Chavez een stuk verdriet die na zijn mislukte couppoging heeft besloten, dat het effectiever is om de verkiezingen met oliegeld van de armen te kopen. Nu hij president is, wil hij op dezelfde manier zijn macht uitbreiden naar het buitenland.
Wat hij van plan is met zijn macht is nu nog niet duidelijk. Hij is iemand van het type 'grote leider die in eigen wereld leeft en geen tegenspraak duldt'. Het kan dus nooit veel goeds zijn.

D.V. | 04-06-06 | 16:44

Staat Bot ook al op de loonlijst van Shell?

gavrillo | 04-06-06 | 16:30

verkopen die koloniën. Kunnen we missen als kiespijn. En visumplicht voor venezolaanse mannen. De vrouwen zijn meer dan welkom..:-)

zeiksmurf | 04-06-06 | 16:25

Off-topic @LoudAndProud
Bedankt voor die link; goede site!

MAXIMO | 04-06-06 | 16:10

Hoxha moet niet zo uit zn nek ijlen. Is hij naast nederhop expert nu ook buitenlandse zaken specialist?

Wat wou hij dan gaan doen? Preventief Venezuela aanvallen? Embargo's tegen Venezuela instellen? Kost veel moeite, zet veel kwaad bloed en heeft weinig effect.

Trouwens, zolang Venezuela niks opeist van andere landen is er sowieso geen sprake van appeasement politiek.

Het is heel makkelijk om spierballentaal te gebruiken als je toch geen verantwoordelijkheid noch verstand hebt..

snikkol | 04-06-06 | 16:02

Als die gladjakker Ben Bot zich er mee gaat bemoeien vrees ik het ergste...

vlunk | 04-06-06 | 16:02

Ben Bot wil het vuile Werk voor Bush doen ?
.
Wat zijn we toch een heerlijk corrupt landje he !!!

Prikker | 04-06-06 | 15:59

@gaatnat e.a
The revolution will not be televised is zo'n goeie documentaire dat het zonde is om hem in streaming te zien.
Voor wie wat geduld heeft is hier een keuze uit torrents voor DVD kwaliteit www.torrentz.com/torrent_13055.html

LoudAndProud | 04-06-06 | 14:54

Yammie 04-06-06 @ 14:04
Heerlijk zo'n ogefundeerde mening.
Iemand die beweert "er woont toch alleen maar tuig" is er duidelijk nog nooit geweest.

LoudAndProud | 04-06-06 | 14:48

@tuigvanderrichel helemaal mee ééns.

Antinl | 04-06-06 | 14:44

Hugo valt De Antillen niet aan. Bush z'n handen jeuken om Caracas e.o. eens kennis te laten maken met wat "shock & awe". Neit dat dat veel helpt, dat weten we inmiddels, maar het ziet er zo stoer uit op t.v.

Zou de cirkel wel weer mooi rond zijn in de Amerikaanse media; "Alabama National Guard sent to liberate Aruba, even mother of Natalee supports the troops".

Lt. Winters | 04-06-06 | 14:21

We kwamen nog wat kolonies te kort, misschien tijd om Venezuela in te lijven?

tuigvanderichel | 04-06-06 | 14:08

Het zijn mooie eilanden om kernwapens op uit te testen,er woont toch alleen maar tuig .Geef ze maar aan Chavez of bombardeer het helemaal plat,dan zijn we ook gelijk van die bolletjesslikkerts af.

Yammie | 04-06-06 | 14:04

Hebben we eindelijk een kans om van die drugsnesten af te komen inclusief the locals... gaan we moeilijk doen??! Ruile die rotzooi! Zij de Antillen, wij een cadeaubon of zo zeau

President Babboe Bab | 04-06-06 | 13:58

WaarDeWindWaait 04-06-06 @ 12:38 Inderdaad. Prestatie kan positief (verwerving bezit/ aanzien) of negatief (dwang) gestimuleerd worden. Communistische/ socialistische systemen streven naar herverdeling van de vruchten van prestatie op basis van behoefte (in de praktijk overigens vooral over de Partij). Daardoor resteert dwang als stimulatiemiddel, zo ook bij Chavez (hij hanteert vooral dwang achteraf, beter bekend als roof of diefstal).
Rigor Mortis 04-06-06 @ 13:21 Dat Chavez wordt tegengestreefd door de zogenaamd "slechte" Bush, maakt Chavez geen held.

Conan | 04-06-06 | 13:57

@WaarDeWindWaait 04-06-06 @ 13:42
Ik kan maar weinig slechts vinden in jouw wikepedia link.
En vergelijk jouw wikipedia link dan eens met de vorige regering van Venezuela of de regering Bush... wie komt er dan veruit het beste vanaf?
En dat er tegenstanders vermoord zijn tijdens en na de coup op Chavez van 2002 dan raad ik je toch even aan de docu over deze staatsgreep te bekijken. 2 Ierse journalisten zaten er per ongeluk midden in met hun camera. Hier nogmaals de link:
video.google.com/videoplay?docid=58323...

gaatnat | 04-06-06 | 13:52

@gaatnat

Het gaat om de hypotheses.

inquisitra | 04-06-06 | 13:45

@inquisitra 04-06-06 @ 13:35
Waaruit leid jij af dat Chavez onze Caribische eilandjes wilt aanvallen?

gaatnat | 04-06-06 | 13:44

offtopic:
@allen:
omdat jaymz blonde ook hier bij de voordeur vaak aanwezig was, en lang niet iedereen in stamcafee komt, alhier ook even een verwijzing naar stamcafee. jaymz blonde is helaas 2 juni overleden. kudtzooi dus.
(zie dus gssc -> eventuele reacties ook graag aldaar en niet hierzo)
@g-unite: sorry, maar moest even. ik dacht dat jij het wellicht al ergens gedropt had...
-edit maakt niet uit-

okra | 04-06-06 | 13:42

aivd

Ja ik heb heb ook gelezen wat ze schrijven over de USA. het verschil is dat in een democratisch systeem er geen noodzaak voor geweld en onderdrukking is om het systeem in stand te houden.

gaatnat

dat hield de CPN in de jaren '70 ook altijd bij hoog en bij laag vol. waar blijft mijn voorbeeld?

nl.wikipedia.org/wiki/Hugo_Ch%C3%A1vez...

WaarDeWindWaait | 04-06-06 | 13:42

Ben Bot denkt dat het poldermodel ook aan de andere kant van de wereld geldt. Dus gaat onze grote minister van buitenlandse zaken op missie om als een puppie op zijn rug te rollen en te hopen dat Chavez hem daar wil kietelen. Wat nog enger is, is dat Ben Bot alvast benadrukt dat wij geen agressieve intenties hebben. Alsof wij van plan zijn als eerste Caracas weg te vagen met onze 3 straaljagers die in Afghanistan rondvliegen? Of om duidelijk te maken dat wij zeker niet terug zullen slaan, zodat wij geen preventieve aanval uitlokken van Venezuela? Wat denkt die Ben Bot wel? Het enige wat hij hoeft te zeggen, is dat bij elke claim van Venezuele op de Antillen het een VN zaak. Dat is het slimste want dan heb je de steun van de rest van de wereld en natuurlijk de VS. Gaat Venezuele daadwerkelijk in onze wateren rondvaren, dan hoeft Bot alleen maar te zeggen dat er dan een artikel van het navo verdrag gaat gelden: Een aanval op een is een aanval op allen. Gaat Venezuele schieten , dan kijken we wel of onze marine meer kan dan elkaar alleen maar aanranden.
Maar wat doet Bot? Die gaat slijmen, likken en dus alles doet wat haaks staat op ons verleden van wereldrijk. Dus kruip maar Bot, zet ons maar voor schut. Van welke partij was je ook alweer? Aha, dat stemmen we dus ook maar niet meer.

inquisitra | 04-06-06 | 13:35

@Suspension Goose 04-06-06 @ 13:18
dat ligt er maar net aan wat je wilt bereiken. Bush heeft ook bereikt wat hij wilt bereiken met zijn bommetjes. Carlyle/Halliburton/Energy Taks Force, etc. etc.
www.cnn.com/2006/POLITICS/05/30/ivins....
The extent to which not just state legislatures but the Congress of the United States are now run by large corporate special interests is beyond mere recognition as fact. The takeover is complete. Newt Gingrich and Tom DeLay put in place a system in which it's not a question of letting the head of the camel into the tent -- the camels run the place.

gaatnat | 04-06-06 | 13:24

Tien keer liever Chavez (ondanks dat ik middenklasse ben) dan Bush!!!
Maar ach laat de anderen toch lekker denken dat Chavez een klootzak is! Die blijven toch alleen maar kijken en geloven in de (onjuiste) westerse propaganda van CNN / ABC etcetera.

Rigor Mortis | 04-06-06 | 13:21

Nou je kan zeggen wat je wil, maar die Bot heeft met zijn praatjes denk ik meer bereikt dan Bush met zijn bommetjes.
Ik denk dat Ben de enige is in dit kabinet die ze werk naar behoren doet

Suspension Goose | 04-06-06 | 13:18

@gaatnat
Oorlogscrimineel Kissinger moest niet voor niks zijn voorzitterschap van die 911 commisie héél snel inleveren na vele kritiek.
Die Amerikanen vertrouwen hem ook voor geen meter, terecht.
@Harige Bangmaker
Maar wat als Amerika dan Venezuela aanvalt?
Dan komen ze ook aan onze olie, reden genoeg voor een aanval op Washington, me dunkt.

MAXIMO | 04-06-06 | 13:12

@Harige Bangmaker 04-06-06 @ 13:05
goedkoper dan gratis gaat niet. en dat doet hij.

gaatnat | 04-06-06 | 13:09

MAXIMO 04-06-06 @ 13:03
LOL. En diezelfde crimineel Henry Kissinger wilden ze voorzitter maken van de onafhankelijke 911 commissie....
Wanneer gaan die neoconservatieve/criminele/corporate onderdrukkers eens deaud...

gaatnat | 04-06-06 | 13:07

gaatnat 04-06-06 @ 13:04

Olie kan niet goedkoop genoeg zijn.

Harige Bangmaker | 04-06-06 | 13:05

@Harige Bangmaker 04-06-06 @ 13:03
die goedkope olie krijgen we zoiezo al van venezuela. respect.

gaatnat | 04-06-06 | 13:04

aivd 04-06-06 @ 12:45
Amerika was ook ooit van de Indiaantjes en de buffels. Als je nog verder teruggaat, ligt onze oorsprong in Afrika, naar men aanneemt. Dus eigenlijk zijn we allemaal Afrikanen.

Oh shit, het ging over Venezuela. Wel, ach. Die oorlogsretoriek lijkt me ernstig overdreven. Alhoewel Bush wel blij zou zijn met een invasie van de Antillen. Wat mij betreft geeft Bot per direct de Antillen cadeau. Mooie strik erom en als tegenprestatie jarenlang goedkope olie eisen.

Harige Bangmaker | 04-06-06 | 13:03

Mensen als jij met hun gevaarlijke denkbeelden zouden ze moeten oppakken en opsluiten in kampen en afschieten en zonder pardon uit vliegtuigen boven zee moeten gooien.
Had de USA hier geen patent op in Zuid-Amerika?

aivd | 04-06-06 | 13:00

@blawablawa 04-06-06 @ 12:54
"En ik respecteer je mening. Mensen als jij met hun gevaarlijke denkbeelden zouden ze moeten oppakken en opsluiten in kampen en afschieten en zonder pardon uit vliegtuigen boven zee moeten gooien."

gaatnat | 04-06-06 | 12:59

"opsluiten in kampen en afschieten en zonder pardon uit vliegtuigen boven zee moeten gooien"
Operatie Condor?

MAXIMO | 04-06-06 | 12:59

@blawablawa,
jouw laatste zin (12:54u) getuigt echt van het respecteren van andermans mening, hulde!

fuckje | 04-06-06 | 12:57

@globius 04-06-06 @ 11:45
Dus jij twijfelt aan de integriteit van de berichtgeving hier op GeenStijl? De Telegraaf en Metro zijn zeker ook te min voor je? Kijk, dat jij je laat hersenspoelen door dat linkse journaille tuig met hun Volkskrant en hun NOVA en hun andere staatsgevaarlijke leugens moet jij weten. We leven in een vrij land. En ik respecteer je mening. Maar we leven OOK in een democratie! Dat vergeet je zeker voor het gemak weer eventjes! Mensen als jij met hun gevaarlijke denkbeelden zouden ze moeten oppakken en opsluiten in kampen en afschieten en zonder pardon uit vliegtuigen boven zee moeten gooien.

blawablawa | 04-06-06 | 12:54

@WaarDeWindWaait 04-06-06 @ 12:38
Geweld, onderdrukking, communisme... Alle 3 onzin. Bewijzen graag van Venezulelaanse Gitmo's etc. etc.

gaatnat | 04-06-06 | 12:45

Is/was Venuzulea niet van de Indianen? Wat doen al die (half-) blanke spanjolen daar eigenlijk?

aivd | 04-06-06 | 12:45

@WaarDeWindWaait
Die grote tegenstellingen waar jij het over hebt waren er al voordat Chavez de baas werd in Venezuela..

MAXIMO | 04-06-06 | 12:45

Hoezo terugpakken???
Antillen hebben nooit bij venzuela gehoord . Lijkt me handiger als we venzuele even veroveren:) hebben we in ieder olie en gas om te verkopen komende jaren!

gamert.mauzzer | 04-06-06 | 12:43

@WaarDeWindWaait 04-06-06 @ 12:38
Heb je wel eens gelezen wat Amnesty, Human Right Watch etc. schrijven over de behandeling van gevangenen in de /door de USA? Ik zie geen/weinig verschil met de communistische regiems waar jij (terecht) tegen te keer gaat.

aivd | 04-06-06 | 12:43

gaatnat

Bewijzen? Surf maar eens bij Amnesty, Human Right Watch, etc. Pagina's vol.

Dit soort systemen kunnen in de praktijk alleen in stand gehouden worden door geweld en onderdrukking. Noem 1 communistisch systeem dat dat ooit zonder is gelukt. Mensen hebben de natuurlijke drang beter te presteren dan de rest, dit gaat gepaard met een betere welstand en meer bezittingen. De enige manier om dat tegen te gaan is geweld en onderdrukking. Zodra de onderdrukking stop hersteld het oude evenwicht zich in notime. Zie Rusland, China etc. de tegenstellingen tussen rijk en arm zijn hier groter dan waar ook ter wereld.

Het ironische is dat leiders van deze systemen zichzelf buiten het systeem zetten en zichzelf eindeloze hoeveeheden geld en bezittingen toe eigenen, zij zijn het bewijs van hun eigen ongelijk.

WaarDeWindWaait | 04-06-06 | 12:38

Appeasementpolitiek? Zoals Nederland buigt voor corporatie Amerika ja...

MAXIMO | 04-06-06 | 12:37

CNN link kopieren en open link kiezen in mediaplayer (anders werkt ie niet)

gaatnat | 04-06-06 | 12:31

Als ultieme fuck-you kunnen we ook gewoon besluiten de Antillen af te laten zinken, drowned earth politics. Zijn we van alle problemen af, zeker nu we de maquette van Willemstad weer teruggevonden hebben.

CoJoNes | 04-06-06 | 12:28

-off topic-
Pastors heerst op Buitenhof.

fuckje | 04-06-06 | 12:27

venezolaan, volgens mij is het trouwens ook iraanse en niet iranese.

hondsdolle baas | 04-06-06 | 12:26

@gaatnat 04-06-06 @ 12:21
en
@aivd 04-06-06 @ 12:22

Punt 1, het gaat hier niet over Bush, maar over Chavez en hoe die sommige bevolkingsgroepen behandeld.

Punt2, Mama mama, hij (bush) doet iets wat niet mag, nu mag ik het oooooooook

Kloothommel | 04-06-06 | 12:25

het wordt pas gevaarlijk als JPdeMP voor de tv een toespraak gaat houden waarin hij iedereen aanraad om maar "rustig te gaan slapen"....

Overigens, laat Venezuela die ANtillen toch lekker inpikken, dan kunnen al die semi-finnen mooi terug. (zou nu ook al moeten kunnen, maar ja, nu zijn het nog een een mindere kwaliteit Nederlanders, en dan zijn het Venezuelanen (?) geworden)

jan-lul-de-behanger | 04-06-06 | 12:23

Democratie houd meer in dan alleen door een meerderheid gekozen worden, het hou ook in de rechten en bezittingen respecteren van AL je inwoners, je niet inlaten met Dictators, geen dreigende taal uitslaan richting andere landen.
Je niet bemoeien en financieel steunen van politieke partijen in andere landen zodat die aan de macht kunnen komen. BUSH komt er nog wel achter, hij is echt niet de eerste die het op deze manier probeerd en net zoals al zijn voorgangers falen en het land in een nog verdere armoede storten.

aivd | 04-06-06 | 12:22

@Kloothommel 04-06-06 @ 12:16
Bush voldoet meer aan het plaatje dat jij schetst. En Chavez heeft het volste recht daartegen te strijden.

gaatnat | 04-06-06 | 12:21

Is er eindelijk iemand die superstamhoofd Bush repliek geeft (het zijn per slot van rekening een stuk of 13 families die de touwtjes in handen hebben in de States) op zijn voornemens, hebben we hier bij GeenStijl weer een stelletje schoothondjes (van Bush) die gaan keffen...... De USA is natuurlijk allang op zoek naar een nieuw exploitatiegebied voor hun oorlogseconomie nu het Irak-debacle dat aanstonds is.

eskatee | 04-06-06 | 12:19

@Amsterdamntherest 04-06-06 @ 11:19

Hitler was ook denmocratisch gekozen.

Democratie houd meer in dan alleen door een meerderheid gekozen worden, het hou ook in de rechten en bezittingen respecteren van AL je inwoners (dus ook de middenklasse en hoger), je niet inlaten met Dictators (Castro), geen dreigende taal uitslaan richting andere landen.
Je niet bemoeien en financieel steunen van politieke partijen in andere landen zodat die aan de macht kunnen komen.

Chavez komt er nog wel achter, hij is echt niet de eerste die het op deze manier probeerd en net zoals al zijn voorgangers falen en het land in een nog verdere armoede storten.

Kloothommel | 04-06-06 | 12:16

als ze de antillen willen moeten ze alle zaalvoetballende mocros erbij nemen,
anders geen deal

argh | 04-06-06 | 12:15

Steek eens wat bloemen in je reet, Vrede op aarde en schenk kameraad chavez de complete antillen.

Jan Passant | 04-06-06 | 12:14

Je kunt je afvragen of de Nederlandse Antillen op de langere termijn binnen ons koninkrijk te houden zijn. Ze liggen in een hele andere regio. Het is dus denkbaar dat er in de toekomst een situatie ontstaat waardoor we de niet meer in staat zijn om de zaak daar te controleren. Te denken valt bijvoorbeeld aan een internationale crisis waardoor de wereld verdeeld raakt in twee of meer machtsblokken die tegen elkaar ten strijde trekken.

Barbapoeppa | 04-06-06 | 12:09

100.000 chalasnikovs ( hoe schrijf je dat?)vanuit Rusland zijn gisteren gearriveerd.

fuckje | 04-06-06 | 12:04

@LoudenProud

Zoals dat de grote baas van Iran "Israel van de kaart wil vegen" Het woord kaart heeft hij nooit gebruikt, en daarnaast doelde hij op het regime, niet het land. Maar het klonk zo lekker natuurlijk, dus gingen al onze kranten en journaals maar mee....

globius | 04-06-06 | 11:59

CARACAS (ANP) - De Amerikaanse filmmaker Oliver Stone en de Britse producent John Daily gaan een film maken over de mislukte staatsgreep in 2002 tegen de Venezolaanse president Hugo Chávez.
In april 2002 pleegde een aantal militairen een coup tegen Chávez. De president moest aftreden, maar keerde na enkele dagen weer terug in het presidentiële paleis in hoofdstad Caracas. Volgens Chávez steunde de Amerikaanse regering van president Bush de staatsgreep.

aivd | 04-06-06 | 11:56

Kunnen we niet een bataljon met in Nederland wonende werkloze Antillianen naar de Antillen sturen om hun eigen land te verdedigen?

aivd | 04-06-06 | 11:53

Van mij mogen ze de ABC-zandplaten hebben. Maar dan moeten ze ook alle anti's uit de Niederlande er bij nemen.

The Q | 04-06-06 | 11:52

@WaarDeWindWaait,
Was dat niet andersom, hij was toch weldegelijk democratisch gekozen en werd juist toch door een minderheid bijna afgezet?
Die, uiteraard, gesteund werd door ons grote voorbeeld Amerika?

bubka | 04-06-06 | 11:49

@gaatnat 04-06-06 @ 11:35
En zo verbazend is dat niet, zelfs bij de gerenomeerde kranten in Nederland wordt steeds minder aan echte journalistiek gedaan en worden stukken van andere kranten gewoon vertaald, met nauwelijks of geen eigen onderzoek.

LoudAndProud | 04-06-06 | 11:48

Kan mij het schelen als de belangen van SHELL maar veilig gesteld worden.

Treger | 04-06-06 | 11:46

Chavez is olie op het vuur voor de globale wapenindustrie.

Nevermind | 04-06-06 | 11:46

@gaatnat.
Hij mag van mij zeker doorgaan met goedkope olie verkopen aan armew mensen, waar ook ter wereld, prijzenswaardig, maar waar hij vooral mee door moet gaan is als luis in de pels fungeren van de U.S.A....
Mijns inziens heeft de man, ondanks al zijn fouten en gebreken, het zuid-amerikaanse continent weer voorzien van zelfstandigheid en trots. En dat na jarenlang slaafs achter de yank aangelopen te hebben, zie ik als winst...

bubka | 04-06-06 | 11:45

@gaatnat

Ik zit de laatste tijd hetzelfde te denken. Nu lees ik GS puur als entertainment, omdat er geen reet van klopt, maar volgens mij merkt niet iedereen dat op....

Ik vraag me af of GS begrijpt dat hun onstuimige gehits en gepolarizeer in hetzelfde hoekje zit als de hakbars, christenhonden en rooibos, waar ze zo graag tegenaanschoppen.

Maar lachuh is het wel altijd

globius | 04-06-06 | 11:45

Team America is de shit hahaha!!!

Diktator | 04-06-06 | 11:42

@WaarDeWindWaait 04-06-06 @ 11:37
zie comment van Amsterdamntherest 04-06-06 @ 11:19 en leer er van.

gaatnat | 04-06-06 | 11:40

Kunnen we de Antillen niet gewoon verkopen aan Chavez?

aivd | 04-06-06 | 11:40

@WaarDeWindWaait 04-06-06 @ 11:37
Wat een bullshit! Kom eens met bronnen/bewijzen?

gaatnat | 04-06-06 | 11:38

Chavez is net zo democratisch als Casto, die wordt ook al jaren herkozen met een verpleterende meerderheid. Je mag daar inderdaad zeggen wat je wilt, alleen ben je dan een paar dagen later opeens verdwenen!

WaarDeWindWaait | 04-06-06 | 11:37

en zijn van die dagen dat GS zelfs FOXNEWS overtreft met propaganda en misinformatie.

gaatnat | 04-06-06 | 11:35

@bubka 04-06-06 @ 11:22
Hoe precies doorgaat?Wat doet Chavez allemaal precies dat jou niet aanstaat?En heb je je mening nog op iets anders gebaseerd dan de stukjes van Hoxha?
Overigens hoef je niet te hopen dat Venezuela einigt als Cuba.Aangezien de Amerikaanse autos in het Noorden niet op suikerriet rijden was een boycot makkelijk op te leggen.Maar Venezuela levert 20 % van olie import van de VS.

LoudAndProud | 04-06-06 | 11:31

@bubka 04-06-06 @ 11:22
Dat was geen antwoord op mijn vraag. Maar uhh... waar hoop jij dat Chavez mee doorgaat? Het steunen van de arme bevolking in Amerika met goedkope olie? Zelfs als hij geboycot word door aapje Bush? Hij zal het volk niet laten boeten voor zo'm dictator en er gewoon mee doorgaan. Maar ik denk dat je dat niet bedoelt?

gaatnat | 04-06-06 | 11:27

@gaatnat,
Als Chavez zo doorgaat, wat ik hoop overigens, zit het er dik in dat het land net als Cuba een economische boycot van hun noorderburen over zich heen krijgen, zeker als hij z'n macht uitbreidt door onze kolonieeen over te nemen...

bubka | 04-06-06 | 11:22

Mooi land venezuela, van mij mogen ze die eilandjes hebben, Maar bush is juist op zoek naar een excuus, om die chavez eens veel pijn te doen.

superjan | 04-06-06 | 11:22

@blawablawa,
nee, omdat jij onzinnige insinuaties uit jegens Ben Bot. Jij slaat weer nergens op, blawablawameneertje!

fuckje | 04-06-06 | 11:22

He zo dom zal Chavez toch niet zijn he, wij zijn tenslote een belangerijke HAndelspartner, wij via de antillen en rotterdamse haven word heel wat van dat witte poeder verscheept.

wereldVreeeeed | 04-06-06 | 11:22

Een man van 'in de zestig'. Right! En ik ben 14 nu goed.

blawablawa | 04-06-06 | 11:21

@fuckje 04-06-06 @ 11:17
Alleen een christenlijk apenland als het onze veroordeelt dit soort relaties niet. Ik vraag me trouwens af waarom jij hier zo geirriteerd op reageert. Zeker ook solidair met de NVD.

blawablawa | 04-06-06 | 11:20

We're dicks! We're reckless, arrogant, stupid dicks. And the Film Actors Guild are pussies. And Kim Jong Il is an asshole. Pussies don't like dicks, because pussies get fucked by dicks. But dicks also fuck assholes: assholes that just want to shit on everything. Pussies may think they can deal with assholes their way. But the only thing that can fuck an asshole is a dick, with some balls. The problem with dicks is: they fuck too much or fuck when it isn't appropriate - and it takes a pussy to show them that. But sometimes, pussies can be so full of shit that they become assholes themselves... because pussies are an inch and half away from ass holes. I don't know much about this crazy, crazy world, but I do know this: If you don't let us fuck this asshole, we're going to have our dicks and pussies all covered in shit!

LoL @ Sévèke | 04-06-06 | 11:19

Kloothommel 04-06-06 @ 10:54

"Chavez is allesbehalve Democratisch" ?????

Volgens mj is de man keer op keer gekozen met een meerderheid waar geen enkele nederlandse coalitie aan is gekomen de laatste 20 jaar...
Ik word zo langzamerhand kotsmisselijk van het woordje DEMOCRATIE... is meer een synoniem geworden voor (half)kolonie... Als je niet naar de pijpen danst van het grootkapitaal ben je gelijk ondemocratisch... btw, er bestaat geen grotere persvrijheid dan in venezuela.. daar kan nederland, amerika , en de rest vd wereld een puntje aan zuigen... een land waar 90% van de pers TEGEN de president is... waar zou dat nog toegestaan worden??? Hoorde laatst op zo 'n kanaal dat ze Chavez van sex met dieren beschuldigden, let wel, in een serieus nieuwsporgramma... zo niveauloos mogen de perspoepers daar dus opereren... zelfs Zapatero, de Spaanse premier, was " geschokt" dat het land precies het tegenovergestelde bleek te zijn, van wat hij dacht, en met name op het gebied van de PERSVRIJHEID, de man zei letterlijk: " in Spanje waren ditsoort kanalen allang opgedoekt"...


Amsterdamntherest | 04-06-06 | 11:19

@bubka 04-06-06 @ 11:15
Sinds wanneer zijn amerikaanse burgers niet meer welkom in venezuela??

gaatnat | 04-06-06 | 11:17

@blawablawa,
er is in Nederland nog nooit een man van in de zestig veroordeeld omdat hij een relatie met een vrouw van in de veertig heeft. Ik weet niet welk apenland jij bedoelt?

fuckje | 04-06-06 | 11:17

Omgekeerd gebeurt het ook niet. Stel je voor dat Bot een vriendin had van 110. Dan sprak iedereen er schande van.

blawablawa | 04-06-06 | 11:16

Prof. Hoxha zou voor ABC news moeten gaan werken, zo goed weet hij de feiten te verdraaien.
Hoxha ga eens naar Venezuela, praat eens met de mensen daar en vorm dan pas je oordeel over Hugo Chavez.Hoewel de man misschien een verlicht despoot is heeft hij de afgelopen 10 jaar meer gedaan voor de bevolking van zijn land dan alle voorgaande regimes bij elkaar.
Maar ja, zodra je in Z-Amerika een andere koers probeert te varen dan die van onderdrukking en uitbuiting kun je rekenen op tegenwerking van je Noorderburen.Die tegenwerking krijgt hij dan ook al jaren in de vorme van steun aan couppogingen, valse berichtgevingen en een keihard media offensief.Die berichtgeving wordt hier klakkeloos overgenomen ,kennelijk ook door Hoxha.
Chavez heeft nooit letterlijk zelfs maar gesuggereerd dat hij de Antillen wil binnenvallen, hij heeft toespelingen gemaakt waarbij hij de Antillen als een vorm van modern imperialisme veroordeelt.
Zelfs in het aangehaalde stukje van Hoxha lees ik niks over hoe hij "ons haat" of dat hij "de Nederlandse Antillen wil terugpakken"
En die Amerikaanse boycot waar Hoxha over schrijft?Wat moet ik me daar precies bij voorstellen?Dat Amerika niet langer prijs stelt op de levering van 20% van al hun olieimport die Venezuela verzorgt?Geloof je het zelf Hoxha?
Gaat er al een belletje rinkelen?
20 % van de Amerikaanse olie import komt uit Venezuela+een president die niet aan de hand van Bush wil lopen+ een president me tsocialistische principes=......

LoudAndProud | 04-06-06 | 11:16

een westers land aanvallen zou niet zo slim zijn.

......Duiveltje... | 04-06-06 | 11:16

@Parcival,
Plus het feit dat er dan ook geen Amerikaanse meisjes meer verdwijnen, want die mogen er dan niet meer komen....

bubka | 04-06-06 | 11:15

@fuckje 04-06-06 @ 11:08
Het is in ieder geval duidelijk dat de leeftijd voor Bot van meer betekenis was dan haar intelligentie. Hoe oud ze precies is weet ik niet. Maar als jij gelijk hebt is er nog steeds een verschil van 30 jaar. Er zijn mensen voor minder veroordeeld.

blawablawa | 04-06-06 | 11:15

Gaat Pechtholt niet over die zandhoopjes in die zee? Waar bemoeit Botje zich mee!!

fuckje | 04-06-06 | 11:13

Oeh, kijk maar uit hoor. Anders heb je wereldmacht Nederland achter je aan.
Zodra er een kogel klinkt gaan ze bidden dat de beloofde luchtondersteuning wel doorgaat.

bwahaha | 04-06-06 | 11:12

En jah hoor, we gaan weer verder met pappen net nathouden, maar nu internationaal :D
Ik zweer het je, Als we die Amerikanen niet hadden gehad, dan had de rest van de wereld gedacht dat die westerlingen allemaal mietjes zijn.

LoL @ Sévèke | 04-06-06 | 11:12

Bot moet naar Chavez en hem de Antillen gratis aanbieden. Bedenkt de beste man zich en wil hij deze onbestuurbare eilandjes achteraf toch niet (je weet maar nooit), dan zouden we geld toe moeten geven. Iedereen gelukkig. Alle problemen opgelost. Niks geen verwijten van neo-kolonialisatie meer, noch van chavez, noch van Willemsstad... een win-win situatie voor iedereen!

Parcival | 04-06-06 | 11:09

jaja nederland blijft vriendelijk, doe maar rustig jij wilt de antillen? ga maar zitten dan regelen we het wel... kopje koffie? koekje erbij?

steineken | 04-06-06 | 11:09

de antillen zijn van ons! nederlands praten in een tropisch zwemparadijs ipv een eea bostaaltje is zooo handig. er zijn teveel van onze slaven gestorven voor deze eilandjes om ze zomaar weg te geven.

pieterjan | 04-06-06 | 11:08

@blawablawa,
ja, ze is pas ergens in de veertig. Jij gelooft maar, jongen!

fuckje | 04-06-06 | 11:08

Bombardeer gewoon de antillen plat, heb je dit gezeik ook niet meer.

rodka | 04-06-06 | 11:07

Zout nou op met die Antillen. Geef die zooi aan Chavez, hij wil er vast wel wat olie voor terug geven. Daar hebben we tenminste wat aan.

ShimoKura | 04-06-06 | 11:07

Ben benieuwd of Bot ook lid wordt van de pedo partij. Zijn vriendin is ook pas ergens halverwege een kale druif en haar eerste menstruatie geloof ik. Enge christen.

blawablawa | 04-06-06 | 11:06

Maar als hij ze wil, hij mag ze van me, mits uiteraard de antilianen zelf geen bezwaar hebben

bubka | 04-06-06 | 11:06

Wapens kopen? Kunnen ze niet beter een vriendelijk partijtje zaalvoetballen?

import | 04-06-06 | 11:04

Is toch perfect, zijn we meteen van die mafia eilanden af. Bied de swa´s hier meteen een gratis vakantie aan.

larsbreda | 04-06-06 | 11:03

If your'e not with us, Your'e against us.

Sner | 04-06-06 | 11:03

Overigens heeft Chavez afgelopen winter goedkopen/gratis olie geleverd aan arme mensen aan de amerikaanse oostskust. en wil hij dit ook voor Europa doen. Vind ik persoonlijk beter dan dat een paar mensen rijk worden van de natuurlijke bronnen van een land. Het volk heeft recht op die rijkdom en niet een paar multinationals als bv Shell die tegelijk een chemisch gebied achterlaten.

gaatnat | 04-06-06 | 11:01

de antillen horen net zo bij nederland als de waddeneilanden bij venezuela. en geboycot worden door de grootste oorloghitsers van de wereld, tja wat moet ik daar van vinden.

pendajo | 04-06-06 | 11:01

Volgens een onderzoek van Maurice de Hond vindt 63,2 % van de Nederlandse bevolking dat Venezula de Nederlandse Antillen mag inlijven.

aivd | 04-06-06 | 10:59

Welke simpele ziel denkt dat Chavez interresse heeft in onze hoofdpijnkolonieen, hij zal toch wel wijzer wezen? Zou het niet zo wezen dat het onze grote baas Bush goed uitkomt dat dit escaleerd? Want hoe langer Chavez aan de macht blijft, hoe populairder hij wordt in Zuid-Amerika en dat zint het grootkapitaal niets...

bubka | 04-06-06 | 10:59

@Mujahid 04-06-06 @ 10:55
Wie worden er dan door Chavez onderdrukt? Bronnen graag...

gaatnat | 04-06-06 | 10:59

En als er dan gevochten moet worden, stuur er dan wat zaalvoetballerts naar toe met 2 paspoorten, dat lijkt extra bedreigend.

fuckje | 04-06-06 | 10:57

Alsjeblieft Bot, kappen met lullen de wapens in de hand nemen. Schiet die Venozolanen aan barrels voordat Nederland een Venozolaanse kolonie wordt. Oorlog komt er toch, met slap lullen tegen die verkapte communist kom je er toch niet.

Vage.donder | 04-06-06 | 10:56

Niets is gratis, wie moet al die ooglaseringen ed. geven? Doen ze dat vrijwillig of staat er een vergoeding tegenover?

Uiteindelijk zal het er op neer komen dat mensen onderdrukt worden om anderen zogenaamd gratis dingen te geven...

Mujahid | 04-06-06 | 10:55

@gaatnat,
allemaal goeie redenen om die Eilanden gewoon aan Chavez te schenken.

fuckje | 04-06-06 | 10:55

@Gaatnat, chavez is alles behalve democratisch hoor, steeds meer wordt de persvrijheid in dat land beperkt.

Grote groepen mensen die hem niet steunen worden onderdrukt (waaronder de middenstand)

Kloothommel | 04-06-06 | 10:54

Toch leuk om te weten dat er nu mariniers op oefening zijn op de Antillen....

smartist | 04-06-06 | 10:54

Dankzij Chavez is er nu echt democratie in Venezuela. Door hem is er nu gratis medische verzorging voor iedereen. Analfabetisme is bijna volledig uitgeroeid, hij heeft miljoenen (gratis) ooglaser operaties laten uitvoeren voor zijn bevolking. Kunnen veel presidenten nog iets van leren. En hieronder nog een mooie documentaire over een door de CIA gesteunde coupe die gepleegd is op Chavez. De engelse documentaire makers komen midden in de coupe terecht:
video.google.com/videoplay?docid=58323...

gaatnat | 04-06-06 | 10:52

vriendelijke praatjes vullen gaatjes. Als er mensen zijn die denken dat het beter is om te zeggen; 'En je blijft met je vuile rotpoten van de Antillen af, anders komen we ff orde op zaken stellen.' Veel succes!

gevallenverstand | 04-06-06 | 10:52

Rooibos ?!?

Alfa75 | 04-06-06 | 10:50

venezuela rollen we met gemak op hoor.

1 ferme bom op chavez en het probleem is opgelost

Kloothommel | 04-06-06 | 10:49

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino