
Jazeker, in Irak is nog steeds een oorlog aan de gang. US Special Forces voeren regelmatig samen met de Iraqi Special Ops missies uit in het centrum van Sadr City, een wijk in Baghdad. Dat haalt natuurlijk nooit het nieuws, omdat de missies nergens over gaan en geheim zijn. Check
echter deze beelden. Keiharde actie, gefilmd met een head mounted infrared cam. Een beetje gamer ziet dat ze gewoon een missie uit Call of Duty naspelen. Ja die ene in het donker, met al die gebouwen en die laserpointers. Oorlog is net een heel cool schietspelletje!
Reaguursels
Inloggengaaf, helaas geen respawnpoints.
@ der mann
je hebt helemaal gelijk
Af knallen die haat zaaiende baarden!!!!!!
@IndeSaharah
oh?
Lol, team america fuck yeah! nl.youtube.com/watch?v=eF-AxW-y-0U
@ der Mann | 18-07-08 | 10:02
Zoals zovelen in Nederland gelukkig niet gehinderd door enig vorm vorm (historische) kennis.
*tiger1125
fotoshop oorlog dat lijkt me wat, hoeven we alleen maar te zwaaien met dat fotootje van ijzeren rita aan het roer en die iraniers kruipen voorgoed weg in hun photoshophol en durven nooit meer pixeltjes van niet vliegende raketjes weg te poetsen.
Komt dat schoooooooooooot!
Gaat ie scoren denk ik... nee, mis.
En dan gaan we ermee stoppen hier in Irak.
kut campers spelen met jugernaut !!!
der Mann | 18-07-08 | 10:02
.
Je vergeet...
*alu hoedje mode on*
Het was niet el-kaaida het was de government...
*alu hoedje mode off*
.
Ach oorlogen zijn er al jaren niet meer... Misschien dat er nog een fotoshop oorlog met Iran komt... *there are no americans in iran*
Oud filmpje. Nonetheless petje af voor deze heren.
Volgens mij zijn er in die wijk wat recente sterfgevallen van acute loodvergiftiging te betreuren geweest die avond.
Misschien is het gezonder voor die Irakeze op een wat lichter dieet over te stappen.
Tja. Wat in Irak of Afghanistan gebeurd heeft nooit met echte oorlog van doen gehad. Is een al jaren durend pijnlijk misverstand. Het is geen militaire krachtmeting of poging iets, zoals oliebronnen, te veroveren, waarbij gewoon het recht van de sterkste geldt. Was in 40-45 wel het geval. Hier hebben de Duitsers zich meestal nog relatief beschaafd gedragen als je het vergelijkt met oost europa: bermbom tegen militair transport? Dom. De volgende ochtend was het dichtstbijzijnde dorp omringd door Übermenschen zonder gevoel voor humor. En geen journalisten. Opstand in een getto? Rustig en systematisch plat bombarderen. Baardman guerrilla tactieken werken uitsluitend tegen een tegenstander die zich gelukkig- gebonden acht aan allerlei mensenrecht, oorlogsrecht en zo. Daarom zal al quieda nooit een echt zware aanslag plegen in de VS of Europa (categorie massamoord). Sterker nog volgens mij hadden ze nooit gedacht dat die twin towers compleet zouden instorten met zo veel doden. Zijn ze zich in heel wat schurkenstaten de pleuris van geschrokken. Oeps nu ies beer echt boos. Al quieda wil sarren, gijzelen, martelen, bangmaken, frustreren en pijn doen liefst op symbolische plekken (hoofdsteden) maar zal het nooit zo ver durven drijven dat echt het recht van de sterkste gaat gelden.
niet zeiken, zo'n minigun is gewoon kicken
De betere keus was geweest Saddam te laten zitten en met dit zelfde (oorlogs)budget de zaak hervormen. Kostenneutraal, meer succes en minder deaujun.
Kunnen we dit team misschien inhuren om een paar rondjes door de Stotervaart te rijden?
Schieten wat je schieten kan.. Niet raken wat je raken kan..
Die wervingsfilmpjes voor het leger bevatten steeds meer prikkels.
.. ik neem aan dat een ervaren irakees niet zo dom is 's nachts achter zo'n muurtje van gedroogde kamelenmest te gaan slapen.
oorlog zuigt. Alleen aliens (from outer space) mogen legaal met de close-combat-kettingzaag naar dr Betruger worden terugverwezen.
Oorlogvoering is gebaseerd op misleiding. Daarom: wanneer zwak, lijk krachtig.
zoutwatercavia | 17-07-08 | 17:22
Dat is de bedoeling ook, als de soldaat maar zoveel mogelijk door een schermpje kijkt verliezen ze het contact met de werkelijkheid, (zelfde principe als je vakantie door de camera lens beleven) waardoor ze makkelijker in staat zijn een persoon neer te schieten (na conditionering dmv realistische war sims). De meeste missies worden dan ook 's nachts uitgevoerd, wat ook andere voordelen heeft natuurlijk.
De realisatie komt pas als ze weer thuis zitten en uit de routine zijn, dan treedt erin ineens ptss op, maar dat maakt niet uit want ze zitten dan toch al thuis.
Tof intro filmpje! Weet iemand al of die game op de xbox uitkomt?
Een groot succes verhaal voor de Amerikanen, die Irak oorlog. Met nog niet 1/10e van het aantal slachtoffers wat ze in Vietnam hadden die zandbak veroveren en nu kunnen ze lekker oefenen.
I'm so gamer!
youtube.com/watch?v=0to1HDxtkM4
Ik zie 'm nog voor me...
msnbcmedia2.msn.com/j/msnbc/Components...
Zie dat pleps eens rennen voor mijn olie.
Out, morgen verder
attaschurk | 17-07-08 | 20:48
Honderduizenden doden en gewonden
www.casualty-monitor.org/2007/12/iraqi...
attaschurk | 17-07-08 | 20:51
Nou dat dacht ik niet, het is alleen tegen staats kapitalisme, en dat is iets heel anders als vrije markt kapitalisme .
lees je in
steven paul | 17-07-08 | 20:17
De massa''s vlees was tactiek van Stalin (ook grote misdadiger) de zogenaamde opoltsjelniki, slecht bewapende massa's boerenjongens die geofferd werden om tijd te rekken.werd vooral in 41 toegepast bij Smolensk. (incidenteel ook nog voor Moskou)
Op ongeveer de helft van fall Blau, waren er slechts 35000 krijgsgevangenen en was het grootste gedeelte van het Sovjet leger ontsnapt achter de Don.
de Sovjets verloren veel mensen en materieel in de tweede slag om charkov, maar dat was een Sovjet offensief
Wel werd er veel materieel verloren, maar dat was deels sterk verouderd.
Ook fall Blau heeft (misschien buiten de Krim om) geen enkel doel bereikt.
Op sommige momenten was er paniek bij de Sovjets, maar zo dramatich als in 41 is het nooit meer geweest
Lend lease was waar, maarr kwam pas eind 42 goed op gang, en heeft nooit meer bedragen dan 8% van de totale Sovjet oorlogs productie.
Was dit doorslaggevend ,daar denken heel veel historici verschillend over.
oh wacht ik heb het verkeerd gezien, er stond disaster kapitalism en daaronder nog een boek met n kogelgat. naja komt op hetzelfde neer.
@ bakoenin
je hebt het hier nog steeds over honderduizenden doden die dus niet gevallen kunnen zijn. Ik heb overigens je links nog even bekeken, en ik zag een boek met het woord kapitalisme met een kogelgat erdoorheen.
honderduizenden doden in Irak, met als dader het kapitalisme. Naar mijn mening zijn jouw links keiharde anti-kapitalistische propaganda.
Claude Jacque | 17-07-08 | 20:30
"is het geen idee om die stad te evacueren en plat te gooien?**
Ahum..
Beste Claude... ik denk dat het ze niet om die stad zelf te doen is...
steven paul | 17-07-08 | 20:24
Iraq was geen bedreiging voor the USSA, en ondersteunde voor zover de informatie toen bekend was ook niet het internationle terrorisme, dus een inval daar in het kader van de war against terrorism was klinkklare nonsens.
Saudi Arabie, of Pakistan was een veel betere keuze geweest.
Leuk, maar ik heb geen idee waar ze op schieten.. is het geen idee om die stad te evacueren en plat te gooien?
Ik heb geen mening hierover.
www.counterpunch.org/dixon06172004.htm...
Irak en gas, hoe zouden ze daar nu aan gekomen zijn.....
Chavez heet die man.
Laten we zeggen dat er een uitgebreid programma is uitgestippeld, zéér gedetailleerd. Hierbij zijn de deelnemers middels selectie uitgekozen.
Deze selectie bepaalt de markt. Bilderberg is hierbij vergeleken een slap aftreksel.
De UN en andere vergelijkbare instituties hebben duistere broertjes.
Mongolen als Bush en Poetin hebben hier nauwelijks invloed op.
Antwoord: zij die de geldstromen tot de cent bepalen. (en ons lot)
Olie is ook een drogreden. Er is olie genoeg in de wereld. Alleen Venezuela al barst er van. En het mooie van alles: Chavet heeft net zo'n pleurishekel aan de Vervelende Staten als ik. Ik vind dat er binnenkort maar eens een delegatie van onze regering een bezoekje moet afleggen aan Venezuela.
De enige echte reden voor dat gehannes met die tanks en geweren is wereldhegemonie en aandacht afleiden van de interne situatie. Bush' populariteit was op een historical low na de aanslagen op 11 september en hij moest gewoon ff zijn ballen laten zien om het vertrouwen van de natie te herwinnen.
Hoe verklaar je anders die chaos na Katrina?? Als je een oorlog kunt voeren in Irak, dan kun je een overstrominkje toch zeker wel fixen??? Maar nee, in New Orleans wonen neggers, en die doen er niet toe. Extra mooi dat een negger nu president wordt. Ik hoop dat ie autonoom blijft en zich niet laat beïnvloeden door die enge rechtse Joodsche kliek.
@bakoenin 20:11
Het gaat er toch om wie die troep gebruikt? Dan ben je een klootzak. En er zullen inderdaad wel meer klootzakken zijn. Maar je moet toch ergens een keer een grens trekken. Je kunt slecht en Irak en Iran en Noord-Korea aanvallen. Maar alle landen met vage regimes weten nu wel dat ze ook te ver kunnen gaan. Dat maakt dus dat de inval in Irak de wereld wel veiliger heeft gemaakt.
Jij wilt teveel nuanceren. Dat is de Nederlandse aanpak. Praten, praten en hopen dat het goed gaat. Je kunt een valse hond vaak paaien, maar eens zal hij toch bijten.
Goeiemorgen boys. Is het mij vandaag gegund om, in het licht van de janboel in Irak en Amerikaans 'imperialisme' - zoals het een echte fanboy betaamt - de volgende link neer te plempen?
www.youtube.com/watch?v=CQ1J7f0B0FQ
Dat scheelt mij nl. een hoop typwerk - ik moet zo nog een hele rits piepers jassen. Druk, druk, druk, je weet tog? Thanks!
Elisabeth2 | 17-07-08 | 19:41
Elisabethtd2 is dus toch een flink stuk ouder dan je in eerste instantie zou denken. Omrekenen van in Hfl is zeauuu bejaard.
Het regent hier ook pijpenstelen en de natte Teckels vallen dood neer door gebrek aan wind. So what's new.
@bakoenin 20:07
Wat jij een taktische terugtrekking noemt in 1942 is in feite een grote gehaktmolen geweest. Dat de Duitsers niet meer zo snel oprukten is een feit. Maar de Russen konden nog niet veel anders verzinnen dan bakken vlees tegen de Duitse stellingen gooien. Sneu, maar waar.
Barbarossa werd zijdelings even aangestipt omdat Amerika pas oorlog zouden willen voeren omdat ze bang waren voor de Russen. Maar de VS hebben de Russen veel materieel geleverd in de tweede wereldoorlog.
Maar goed, op zich is dat niet belangrijk in het Irak verhaal.
steven paul | 17-07-08 | 20:04
Ga je weer met je good en bad guys, beide partijen hebben in die oorlog gifgas gebruikt, geleverd jawel door Cheney himself, in dit geval was dus een inval In Iran weer logischer geweest.
Geen good and bad, geen complotten, alleen business as usual ...........
'War is like FPS but with better graphics'
- fps Doug
steven paul | 17-07-08 | 20:00
Nee, geen van de beoogde doelen was in december 41 bereikt, Leningrad, Moskou, en alleen Kiev, maar niet het belangrijke industriebekken daarachter.
In decmber 41 is de Duitse aanvalsspits doodgebloed in de sneeuw rond Moskou en zijn ze verschrikkelijk teruggeworpen.
(totale ineenstorting dreigde)
In 42 had het duitse leger al niet meer de kracht om over het totale front het offensief voort te zetten , en moesten ze zich focussen op het Zuidelijke gedeelte.
Hoe cynisch, met jawel Olie als doel, Timosjenko heeft de keus gemaakt om strategisch de slag te ontwijken, totdat de balans in materiale sterkte volledig doorgeslagen zou zijn naar de kant van de Sovjets, dat was bereikt in november 42.
Koersk was de laatste offensieve duitse stuiptrekking in het oosten.
@Bakoenin 19:58
Dus het feit dat de Irakezen gifgas gebruiken tegen soldaten uit Iran, waardoor hun eigen burgers ook omkomen, maakt Saddam ineens geen klootzak meer?
@bakoenin 19:51
Half november was pas het begin. Barbarossa begon in juni 1941. Tot december 1941 gingen de Duitse legers naar Tichvin, Moskou en Belgorod. Dat zijn grote afstanden. En geen Rus die ze tegen kon houden. De omslag vond plaats (kies zelf) bij de slag bij Kursk of de slag bij Stalingrad. Beide verloren in 1943.
steven paul | 17-07-08 | 19:51
Daar komt ie, zat ik al op te wachten, gifgas halabja.
www.whatreallyhappened.com/helms.html
Er is door een medewerker van het pentagon
www.commondreams.org/views03/0131-08.h...
en dat was allang bekend, dat Iraq niet achter halabja zat.
En alweer, ik heb het niet over complotten, het is gewoon economische doctrine, de visie van corporatisten op vrije markt
steven paul | 17-07-08 | 19:52
Ja, het is een dure manier van langzaam doodgaan.
@Steven Paul,
Wat dacht je van DVB-T USB Stick, het enige, durf het hier bijna niet te zeggen, betere aanbod, is toch op de publieke te vinden, dus gratis uit de ether via digitennen te halen?
Een beetje rondrijden, een beetje in de lucht schieten. Was er ergens een feestje?
Zeer gebruikelijke aktie in Arabische landen.
En soms gaat het spelletje mis: edition.cnn.com/2008/WORLD/asiapcf/07/...
@ Elisabeth2 19:41
Zijn de sigaretten zo duur tegenwoordig?
steven paul | 17-07-08 | 19:46
Uh Oh, al duidelijk werd voor Moskou dat oom Adolf het niet ging redden, en zoals in stukken is gebleken was half november 41 de grootste crisis voor de USSR al voorbij. (regen van ples aan de wolga tot aan de voorsteden van Moskou , modderbad, en later sneeuwhel)
De terugtrekking in 42 is gecontroleerd geweest, en vakkundig door Timosjenko uitgevoerd, (geen grote omsingelingsslagen)en er is niets anders dan terrein veroverd door de Duitsers in dat jaar.
Eind 42 was het spelletje uit
@bakoenin 19:44
Ik geloof absoluut niet in good guys en bad guys. Maar overal een complot in zien is ook weer zo wat.
Ik vind het juist dat een land aan de rest van de wereld laat zien dat er een grens is. Saddam was een klootzak (gifgas in halabja, inval in Koeweit) En het feit dat hij er niet meer is maakt niet alleen die regio stabieler maar waarschijnlijk ook de hele wereld.
Dat er trouwens bedrijven zijn die zonder scrupules bakken met geld verdienen aan die oorlog ontken ik trouwens niet. Maar ik geloof niet dat dat de reden van de inval geweest is.
adolfus | 17-07-08 | 19:24
Ik weet niet eens wat dat betekent, ik zei maar wat.
CoJoNes 19:40
De duitsers waren officieel al in oorlog met de VS toen ze in 1941 Stalin nog aan alle kanten bedreigden. Er was toen echt nog geen communistische dreiging.
steven paul | 17-07-08 | 19:38
Amerika is niet meer het Amerika uit 1940, alhoewel ik daar ook wel een discussie aan wil wijden, en de motivatie's
Kom eens uit je droom, en denk niet in termen van good and bad guys, denk eens in termen van economy en profits, dat is wat hier echt speelt, en daar zit geen complot achter, maar gewoon een weg om je economische doelen te bereiken.
Het 2de tonkin incident is nu ook niet ver weg meer
@adolfus 19:38
Zelfs niet in de buurt. Ik heb toevallig wel zwarte sokken aan, maar ben zeker niet lid van een kerk. Als het programma aanbod beter wordt, koop ik waarschijnlijk nog wel zo'n ding.
steven paul | 17-07-08 | 19:31
Het is niet dat we dat nu al merken met die gezakte olieprijs. Moest vandaag tanken in een helemaal in eigen beheer hebbende auto, ging geloof ik 16 liter in, 2 pakjes sigaretten erbij en hoppa 43 euro. Dat is wel bijna Hfl. 100,--.
Ik heb het filmpje even bekeken, maar er klopt iets niet...
In het begin gaan ze een woning in naar boven met open dak.
Dan begint de andere kant te schieten???
WTF!?!
@steven paul | 17-07-08 | 19:38
Klopt. Het was dat de communisten een opmars richting west europa maakten, anders had Amerika geen enkel probleem gehad met de Duitsers.
Er is nauwelijks nog te spreken van een oorlog in Irak. edition.cnn.com/2008/WORLD/meast/07/17...
Waar de VN faalt slagen de Amerikanen.
@steven paul
Biblebelt?
@bakoenin
Jij wilt overal een complot in zien. Volgens jou zouden de amerikanen dan ook een belang gehad hebben bij een nazi Duitsland en de oorlog in europa, omdat er veel geld van Duitsland naar Amerika ging toen ze officieel nog neutraal waren.
Het punt is juist, dat je als land een keer een daad moet stellen. Desnoods geweld, met alle leed die erbij komt. Omdat schurkenstaten zich nou eenmaal niets aantrekken van een veiligheidsraad of andere mooie praatjes. Doe je dat niet, dan komt op een gegeven moment je veiligheid in het geding.
@widtvoet ® | 17-07-08 | 17:20
Mee eens. Sterker nog: het lijkt wel een vredesmissie!
steven paul | 17-07-08 | 19:31
Zo, en wie hebben er veel verdiend aan het stijgen van die olie prijs ?
Iraq was niet logisch, er bestonden toen geen aanwijzingen van steun aan, al qaida, of welke terroristische groepering dan ook.
Er waren geen bewijzen voor weapons of mass destruction, en het was rustig in Iraq, geen etnische groepen die elkaar naar het leven stonden.
Er zijn duizend leugens nodig geweest om een rechtvaardiging te vinden, en stabieler is het zeker niet geworden.
@adolfus 19:23
Ik heb niet eens televisie.
@ Bakoenin 19:20
Saoedi-arabie steunt inderdaad terroristen: de palestijnen. Dus dat de Israeli's klagen lijkt me logisch.
Dat ze Irak aanvallen lijkt me logisch. Welke staat anders in die regio? Saoedi-Arabie is redelijk volgzaam. En zal nu wel twee keer nadenken voordat het gekke dingen doet. Verder moesten de overige arabieren die Sadam ook niet. Dus Sadam aanpakken was een veilige keus. Natuurlijk zijn er meerdere schurkenstaten, maar door een voorbeeld te stellen, worden de overige schurkenstaten ineens ook een stuk rustiger, waardoor de hele regio stabieler wordt. Ook arabieren onderling kunnen elkaar namelijk terroriseren. In Saudi-Arabie worden bijvoorbeeld ook aanslagen gepleegd.
De oorlog draait om olie? Kijk eens naar de olieprijs. Die is inderdaad een stuk gezakt...
controle | 17-07-08 | 19:26
Misschien was het je nog niet opgevallen, maar corporatisme is het stokpaardje van links, en de USSA is one big corporate state.
www.strike-the-root.com/4/gregory/greg...
Laat alle linkschmenschen maar lullen, de vs bepalen toch wat er gebeurt.
attaschurk | 17-07-08 | 19:19
Er word hier niet over een complot gesproken, of bewuste genocide, Naomi Klein , en Ron Paul zijn allesbehalve aluhoedjes , het is slechts een economische beslissing geweest om Iraq binnen te vallen en daar te blijven, hoezo complot de ultieme vrije markt, danwel afgedwongen, met als gevolg honderdduizenden gewonden en doden.
@Strotgordel, object georiënteerd programmeur?
@LibertasSimplex
Thx voor de tip, sluit ik me bij mijn, gevaarlijke uitspraak nu, mijn Belgisch Limburgse wapenbroeders aan .....
-Strotgrondel- | 17-07-08 | 19:15
Waarschijnlijk heb je gelijk. Maar het zou ook nog kunnen zijn:
Prijs; Wereldeconomie in stand houden
Partijen: Een bepert aantal zeer invloedrijke mensen
Kunstgrepen: Diplomatie
Resultaat: Oorlogsindustrie
@steven paul
Jij gelooft ook alles wat op CNN verteld word, propaganda!!!!!!
Wereldterrorisme is overrated, Amerikaanse wapenindustrie zag haar inkomsten zakken na de val van de muur ... de echten terrorist zit in The Oval Office.
Raar... ik zie het woord munitie nergens staan :)
adolfus | 17-07-08 | 19:19
lol.
Is het Belgische leger niks voor je? Lekker stabiel, een lollige koning, en de helft spreekt je taal niet.
steven paul | 17-07-08 | 19:12
Volgens Israel dus nog wel , verder er is onomstotelijk bewijs geleverd dat de Saudi's het internationale terrorisme gesteund hebben, en volgens Israel nog steeds steunen. terwijl bewijs van over Saddam zeer mager is, (ja het was een moordenaar enzo, maar daar zijn er zoveel van) dus, alweer er zou veel meer reden geweest zijn om dat land binnen te vallen dan Iraq.
Dus inderdaad, reden Olie zoals Cojones zegt, en wees daar gewoon eerlijk in, probeer geen morele rechtvaardiging te vinden om daar oorlogje te spelen, die is er niet
Ik werd niet aangenomen bij de US Armed Forces, te hoge opleiding werd me medegedeeld : MAVO.
Bundeswehr nog geprobeerd, maar die zijn sinds Stalingrad (Wolgagrad) mietjes, homeau's en meisjes in het algemeen geworden.
@ bakoenin
zucht.. ja en zo zijn er nog documantaires gemaakt over nog 2000 andere doofpotcomplotten. Even serieus, hoe wil je een massamoord in de doofpot stoppen als er journalisten uit alle landen overal rondlopen. Denk eens even na, wat zou er gebeuren als er bv. een jordaanse, turkse of andere islamistische reporter een massamoord ziet aangericht door het westen? er lopen niet alleen fox news reporters rond in irak.
een massamoord kan niet in de doofpot worden gestopt. de turken hebben het al eens geprobeerd in de 1e wereldoorlog nl.wikipedia.org/wiki/Armeense_genocid... maar dat is hen ook niet gelukt.
en dat te bedenken dat de media toen nog een stuk minder ontwikkeld was als nu.
@ -strotgrondel- 19:15
Oplossing: Bloemetjes in het haar en theedrinken?
Prijs: de wereldhegemonie
Partijen: het westen, azië, arabieren
Instrumenten: religie, olie, knowhow
Kunstgrepen: bedrog, uitlokken, haatzaaien
Resultaat: oorlog
ZouteZeeuw is dood. Jammer ergens toch wel.
bakoenin | 17-07-08 | 19:07
Je kan niet overal zomaar binnenvallen.
Ik bedoel dat het beeld van op kinderen schietende Amerikanen natuurlijk gelul is. Dezelfde partijen die nu dergelijke beelden schetsen, gingen voor de oorlog mee in het tandeloze onrecht van een lamgelegde VN, dat 'internationaal recht' genoemd wordt. Terwijl internationaal recht natuurlijk begint met het tegengaan van dreiging. Dat is je goed recht.
@bakoenin 18:57
De voorvaderen van Bin Laden hebben net zoveel nageslacht als Karel de Grote. De meesten uit de familie Bin Laden zijn dan ook geen terrorist. De familie heeft ook de banden met Osama verbroken.
Toen ik zei dat onfrisse regeringen nu wel 2 keer na gaan denken om foute dingen te gaan doen, bedoelde ik ook Saudi-Arabie. Je denkt toch niet dat ze het daar nu in hun hoofd halen om nog terrorisme te gaan sponsoren? De hoeveelheid Amerikaanse raketten in die regio is nog nooit zo groot geweest.
Call of Duty ... ga toch krasse,echte kerels spele Forgotten Hope www.youtube.com/watch?v=JT5YP0mhi8I&am...
LibertasSimplex | 17-07-08 | 19:03
Onthoofdingen executies en stenigen van vrouwen gebeurd ook in Saudi Arabie, waarom word dat land niet binnen gevallen ?
Het sterkste *isme deelt de lakens uit. Of die nu vuil zijn of niet.
Dat was dus de voorraad kogels van heel België.
steven paul | 17-07-08 | 18:57
O ??
www.cato.org/pub_display.php?pub_id=38...
De volldige Familie Bin Laden woont daar en zijn zeer goede vriendjes weer met jawel the USSA, (veel investeringen enzo)
www.israelnewsagency.com/saudiarabiate...
@ZouteZeeuw | 17-07-08 | 19:00
Jij bent het type wat in dialoog gaat met bv een hongerige leeuw? Zal ik raden wie er wint ondanks alle humanistische argumenten?
ZouteZeeuw | 17-07-08 | 19:00
Nee, onthoofdingen en executies, daar zijn ze lekker mee.
ZouteZeeuw | 17-07-08 | 19:00
Moet jij niet op zomerkamp? Of zou je graag willen dat de schoolvakantie alweer voorbij was omdat je je helemaal de pleuris verveelt.
@ZouteZeeuw 19:00
Op dit moment zijn het toch echt de Irakezen die elkaar onderling uitmoorden. En niet in naam der democratie.
Elisabeth2:
Mooi, en nu jij toekijken als je kids kogels door de schedel krijgen in naam der democratie. Kun jij ook eens lachen. Mensch, jij bezit geen enkel voorstellingsvermogen.
youtube.com/watch?v=_n63grp7JFw
Het is wel vet lachen hier op GeenSteyl de laatste tijd. Te gek!!
steven paul | 17-07-08 | 18:46
Heel goed verwoord. Het lik op stuk beleid van de buitenlandse politiek is de enige manier om terroristen er enigszins onder te houden.
-weggejorist-
@bakoenin 18:51
De meeste terroristen ZIJN Saudi-Arabiers. Maar in dat land werken ze toch vrij vlot af met zulk onkruid. Bin Laden woont niet voor niets meer in Saudi-Arabie.
George W. Bush K.I.A. wat jammer nou
Als je toch de moed hebt om dit soort "leuke" beelden te verspreiden, waarom dan ook niet de minder leuke beelden. Vrije nieuwsgaring en verslaggeving toch?
Een Amerikaanse soldaat die dood geschoten wordt in een steegje. Gewone burgers die in stukjes je camera komen voorbij vliegen en dergelijke.
De meeste terroristen zitten en worden gesteun door jawel Saudi Arabie, en wie zijn daar vriendjes mee driemaal raden , jawel Amerika.
De sukkels zitten in het verkeerde land mensen uit te moorden.
@attaschurk | 17-07-08 | 18:38
Die Irak oorlog ging nergens over en gaat nog steeds nergens over. Democratie brengen in een islamitisch land is net zo waanzinnig als je hond de stelling van pythagoras bijbrengen.
Het gaat daar om de olie. Wat mij betreft een legitiem verhaal, als je weet dat dat de wereld finaal naar de K draait als de aanvoer in gevaar komt, maar zeg dat dan gewoon.
attaschurk | 17-07-08 | 18:38
Nee je schenkt wel aan aandacht aan een Youtube link van cowboyspelende Amero's en baseert daar je diepgaande stellingen op.
Maar als je filmpjes te oppervlakkig vind
www.naomiklein.org/main lees dit eens
www.zmag.org/znet/viewArticle/15533
www.rense.com/general75/rp.htm
lees eens
Terroristen zijn op een normale manier niet te bestrijden, omdat ze zich verschuilen tussen de gewone bevolking en omdat ze zich aan geen enkel oorlogsrecht houden. In feite hebben terroristen geen rechten volgens de geneefse conventie omdat ze niet herkenbaar zijn als soldaten en geen deel uitmaken van een officiele krijgsmacht.
De enige manier om zulke terroristen te bestrijden is met geweld. Je schiet ze desnoods maar overhoop in een ander land, als dat land ze niet uit wil leveren.
Al een hele tijd zijn er geen aanslagen meer geweest. Dat komt volgens mij niet zozeer doordat er nu allemaal privacy beperkende maatregelen zijn genomen, maar omdat landen met onfrisse leiders nu goed snappen dat ze gewoon ook een keer aan de beurt komen.
Khadaffi kreeg een paar raketten op Tripoli na Lockerbie. De taliban kreeg een paar raketten op Kaboel na 911 omdat ze Osama niet uitleveren wilden. Sadams kernreactor werd door israel platgegooid in 1981. Sadam kreeg op zijn flikker toen hij Koeweit binnenviel. En nu is hij eindelijk helemaal van het toneel verdwenen.
Buitenlandse politiek bestaat niet alleen maar uit thee drinken als de tegenpartij bestaat uit klootzakken.
@Prikker | 17-07-08 | 18:22
Daarvoor moet je inderdaad wel op de hand van de VN zijn... Ik vind het een zelfingenomen club uitvreters zonder tanden en met grote broekzakken.
@hoff | 17-07-08 | 18:17
het zijn wel degelijk laserpointers, en geen infrarood lampen die verlichten alles,
en we hebben het nu over de groene stralen die je ziet taaiaap
Natuurlijk is het verkeerd en vals wat de Amerikanen daar doen. Al ben ik niet vergeten, dat Saddam Hoessein jarenlang schijt had aan de VN, ondertussen dreigend met totale vernietiging en weet ik wat onder die snor vandaan. En de Veiligheidsraad deed niets. Helemaal niets. Want dat mocht allemaal niet van onder andere China.
Amerika had in de eerste Golfoorlog door moeten gaan op Baghdad. Al is dat achteraf makkelijk ingeschat.
Die burnoutbanner is goehoed!
@ bakoenin
juist ja.. er is een enorm schaduwleger gemobiliseerd door het kwaadaardige kapitalistische bedrijfsleven. een enorm schaduwleger wat het voor elkaar krijgt om massamoorden te plegen en toch uit het nieuws te blijven.
met als bewijs een youtube link... vind je het erg dat ik daar geen aandacht aan ga besteden?
Enigzins triggerhappy zijn ze wel, waarschijnlijk zijn ze gewoon geschrokken van een overstekend konijntje.. !
Dr.Bob | 17-07-08 | 18:28
Hoezo indymedia, ik ben daar nog nooit geweest, het is een beetje goedkoop om iedereen weg te zetten als tuig die niet beweerd wat jij wilt horen.
Lees dat boek van Naomi Klein eens, en als je dat te vermoeiend vind, kijk eens naar de documentaires.
Ieder argument over gevaarlijke terroristen waar dan ook is alleen maar een verkooppraatje om nog meeer te verdienen aan de ultieme Friedman droom.
VanFrikschoten | 17-07-08 | 18:19
Wijze woorden mijn waarde, dog eat dog. Enkel de botste hondjes met de botste
tandjes wint. Ik persoonlijk eet liever poesjes.
Oorlog in Irak? Gaat allemaal om geld en olie. Dat is ook de reden dat de olieprijs vandaag de zo laag is. Kut Bush. Gas uit Slochteren is op dit moment niets meer waard en Beatrix ziet met tranen in de ogen hoe de cashflow van RDS door het putje gaat.
@bakoenin | 17-07-08 | 18:24
Damn straight, Bakoe.
En Bush lacht zich dood.
''The American soldiers are spreading peace throughout Iraq. If the soldiers are sent back home, problems will become bigger and bigger.''
XD Wie begon die problemen ookalweer?
Misschien moeten ze het daar allemaal zelf maar laten uitvechten, ooit zal iedereen uitgemoord zijn en is de oorlog voorbij.
OK, OK, beetje leguber... Er is gewoon geen oplossing?
Chili con Carne van gisteravond op 1:11
Wat een gejank zeg. het stikt hier tegenwoordig ook al van dat indymedia tuig. Terroristen knuffelen werkt nu eenmaal niet. Sadr city is één groot terroristen bolwerk.
attaschurk | 17-07-08 | 18:07
Shock doctrine, shock economy ,er is daar een schaduw legermacht, Blackwater en andere die groter is dan de reguliere Amerikaanse legermacht.
nl.youtube.com/watch?v=Ka3Pb_StJn4
Die legermacht word volledig gestuurd door het bedrijfsleven, en is booming business.
Iedere dode of gewonde of vluchteling daar zijn dollars voor de blackwaters, en dat allemaal van jawel jouw en mijn belastingcenten.
Lees of kijk eens naar wat anders dan de headlines van mainstream media.
De corporatisten van de Bush administration zijn netzulke massamoordenaars als Stalin en Hitler waren, en zitten in dezelfde politieke hoek.
@ Bazooka Joe @ 18:13
Hell Yeah!
Dat zal ze leren
@ VanFrikschoten | 17-07-08 | 18:19
Als de Assemblee van de VN hiertoe besluit hoeft een oorlog helemaal niet illegaal te zijn, alleen vonden de VS dit teveel moeite in het geval van Irak... dus.. wel degelijk een illegale oorlog daar.
-weggejorist-
{Sarcasme mode on}
Gek dat die Iraki toch maar niet begrijpen dat we dat alléén maar voor hun goedwil doen.
{sarcasme mode off}
@Asd | 17-07-08 | 18:09
Elke oorlog is illegaal. "Eat or be eaten" des te meer een universele regel.
Ziet er meer uit als min of meer blinde paniek en schieten op alles wat maar beweegt .... daar win je geen oorlogen mee.
overigens: die laserpointer zijn m.i. geen laserpointers maar infrarood lampen, waarmee je je grote boze vijand in het licht zet terwijl ze zelf niks doorhebben.
Ah weer wat oorlogspropaganda van chef. Na het zien van de docu gister "taxi from the darkside" (herhaling) was het natuurlijk weer tijd voor oorlogspropaganda. Oorlog, moorden, martelen en kinderen verkrachten is gewoon een spelletje!
*experienced
kijk dit is nou eens goed dit moeten ze ook uit uruzgan doen. We betalen die militairen en dan wil ik er wel wat coole actie voor terug, beetje enterainment
-Strotgrondel- | 17-07-08 | 18:04
*diepe zucht* Tsja, wat kan ík doen tegen de censuur van de (empel)god.
Bodycount:
5 straathonden
3 katten
2 geiten
en 1 ezel
'war is delightful for those who have not experianced it'
En wij vinde het zielig als er een IED onder hun auto komt?
Illegale oorlog.
Ik kan er geen goed woord voor vinden.
@ Junkie Jantje
geen oorlog maar een invasie door imperialisten
en
welk volk blaast zijn eigen volk massaal op
nog nooit van gehoord het is massamoord door boesj
stalin en hitler deden precies hetzelfde
hahah massamoord door bush? de enigste burgerslachtoffers die vallen komen omdat die terroristen zich verkleden als burgers en dan moord en brand gaan schreeuwen als er es n keer een iraakse burger neer wordt geschoten.
Denk ff na voordat je vergelijkingen trekt met hitler.
-edit de edit van Kartoffels | 17-07-08 | 17:48
staat in het midden. Beter? -
"Oorlog is net een heel cool schietspelletje!" Ja, man. Totdat je geraakt wordt door echte kogels...
Oorlog is een heerlijke manier om het overschot aan VMBO-ertjes in ons land weg te werken. Zeker nu lage loon landen als China, India, Kazachstan en de VS onze producten voor lagere tarieven kunnen produceren.
"Ja die ene in het donker, met al die gebouwen en die laserpointers. "
Hehe herkenbaar, nu voel ik me echt een nerd.
en nog wat geraakt?
Game-type: -edit hebbes -
PS: Speelt Joris hier ook in mee?
*maakt zich op voor 'n eindeloze heftige discussie, gaat intussen Doom spelen*
hoezo ammo kost nix
Wat een chaos. Schieten op alles wat los en vast zit met je state of the art leger.
Alsof er iemand opdracht heeft gegeven om er zoveel mogelijk kogels door heen te jassen omdat bij de wapenfabrieken de volgende partij al klaar ligt.
Youtube eens op '30mm' en je ziet nog meer mooie opbouwbeelden.
Het mooiste is dat de VS aan het winnen is en Irak snel genoeg een stuk veiliger, democratischer en een voorbeeld voor de regio zal zijn.
Bush gaat de geschiedenis in als een held met visie.
HELDEN
Respect voor de kerels die daar dit klusje dagelijks moeten klaren.
Ik mag toch hopen dat het niet die special forces zijn die als motto "one shot one kill" hebben, want dan loopt er in die zandbak geen levende Irakees meer rond.
kolonel klootoog | 17-07-08 | 17:34
Tja CCF is er niet meer bij tegenwoordig.
Opeens weet je 't... Je wordt verkoper van kogels.
Er is zo geen hol meer aan. Vroeger had oorlog nog iets ambachtelijks.
*zucht*
In de nacht op straat is nooit leuk...
Word virals van GS een beetje zat. Ik ga niet naar de banenwinkel!
geen oorlog maar een invasie door imperialisten
en
welk volk blaast zijn eigen volk massaal op
nog nooit van gehoord het is massamoord door boesj
stalin en hitler deden precies hetzelfde
ik vond toch "the apple I-rack" leuker maar hun vorige project "the apple I-ran" leek me ook wel wat -->> uk.youtube.com/watch?v=rw2nkoGLhrE
misschien oud maar wel goud
Met de komende financiele crisis, is een paar aandelen kopen in de wapenindustrie geen slecht idee.
Buy more bullets!
Deze leunstoel-marinier kan U melden dat dit behoorlijk dicht in de buurt van de virtuele werkelijkheid komt...
Van Santen als special reporter?
Dit is je kans Rutger. Kam je verschroeide konthaar even, neem je vetschort mee en verslaggeven maar!
@jankerd | 17-07-08 | 17:17 ,
a jawel joh,
het gaat er al een stuk beter.
En, hebben ze ook iemand geraakt?
Ziet er uit als 'n opbouwmissie.
Who gives a fuck, ik kom daar nooit!
Oorlog? Irak?
komt nooit meer goed daar,
REAGEER OOK