Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kijk. Alweer een voorbumperklever

cievoe.gifNu hybride auto's (dus automobielen met een elektromotor én een benzinemotor) steeds populairder worden, krijgen we een nieuw probleem. De bestuurders van dit soort voertuigen zijn benzinemeter-anaalfetisjisten. De Honda Civic Hybride maakt het dit soort zieke figuren bijvoorbeeld erg makkelijk omdat er een display inzit die zeer uitvoerig het benzineverbruik weergeeft. En het is nu eenmaal zo: hoe langzamer je rijdt, hoe minder brandstof je verbruikt. Nee, bumperkleven mag niet, maar het verkeer ophouden mag ook niet. "Naar aanleiding van die vrachtwagenchauffeur met zijn voorbumperklever hier weer zo'n figuur. Een Honda die vooraan reed in een treintje van zo'n 100 auto's. GeenStijl, doe er wat aan, dit is gewoon een VIEZE MINNE KWALLEBAK!"

Reaguursels

Inloggen

Is die chauffeur van "vieze minne kwallebak" de zelfde als de doodsbedreigende buurman uit Rijnsburg? Of praten ze daar door de inteelt in de afgelopen decenia allemaal met hetzelfde accent.

luthor | 18-07-08 | 11:16

De Civic Hybrid is inderdaad wel een vreemde schuit om te zien maar vergeleken met de Toyota Prius is het een beeldschone bak :-S But oh well, ik zou ze beide accepteren als ze op de zaak zulke auto's zouden leasen. Je kunt wel in een snelle bak kruipen, en dat heeft absoluut zijn charme, maar je staat overwegend in de file dus het maakt uiteindelijk weinig uit hoe hard het optrekt. Tegelijk maakt het wel duidelijk een groot verschil of je auto een CO2-emissie heeft van 104 of van 170. Dus als je kunt leven met een niet al te mooie brute auto met een beetje japans accent, dan is het een goeie keuze waar je een hele lage bijtelling voor betaalt. Maar anderzijds, als je kijkt hoeveel grote auto's er in de file staan staan met maar 1 persoon er in, dan kan de goegemeente beter massaal smart gaan rijden.

Er is veel te doen geweest over het verhaal dat de productieketen van de Prius al zo vreselijk vervuilend is dat de Hummer uiteindelijk ecologischer zou zijn. Daarover staat een leuk artikeltje op nu.nl, zie www.nu.nl/news/1086522/1202/Hybride_is...

Basje1738 | 17-07-08 | 22:34

Dat de auto niks kan trekken is niet de enige reden...

Bakfietsknuffelaar | 17-07-08 | 22:18

@Bakfietsknuffelaar: Lekker dom van je oom, dat verteld de dealer er nog wel bij, dat ie niks kan trekken. Heeft trouwens niks met chassis te maken.

BrulSpin | 17-07-08 | 22:15

Nu rij ik in zo'n Civic Hybrid, en no f***ing way dat dat ding 55 MPG haalt. Die van mij haalt na een snelweg-extrrrrravaganza hoogstens 50. En ja, ik ben zo'n neuroot die graag naar zijn brandstofmetertje kijkt. Altijd lachten om hier tussen de Amerikanen pak 'm beet een kwart van hun verbruik te halen.

@Bakfietsknuffelaar 19:04 - de velgen zijn inderdaad strontlelijk. Maar ach, we moeten toch wat te klagen hebben?

De Zwits | 17-07-08 | 19:45

Mijn oom heeft ook een Honda Civic Hybrid gekocht.
Hij heeft er na 2 weken al spijt van. Behalve dat de velgen SPUUGLELIJK zijn en hij VERDOMD TRAAG is, kan je hem ook al niet gebruiken om een aanhanger te trekken, anders trekt HET CHASSIS SCHEEF en kan je de DEUREN NIET MEER OPENDOEN.

Kutauto.

Bakfietsknuffelaar | 17-07-08 | 19:04

Gelukkig is de trend ook dat je al bijna nergens meer mag inhalen, zodat het lekker veilig blijft....

Dimensie | 17-07-08 | 17:58

Nou ... ik heb dus sinds een maand lekker ook zo'n Honda Hybrid. Helemaal niks mis mee. Scheelt me bovendien wel ff € 260,00 netto elke maand t.o.v. de vorige leasebak. En die trage sufferds weten waarschijnlijk nog niet dat je een automaat ook een kickdown kunt geven. Trouwens ... plaatje van die display is een misser. Die heeft niks met het verbuik te maken. Die meter geeft aan of de electromotor wordt geladen of wordt gebruikt als hulpje van de bezinemotor.

Rotosound | 17-07-08 | 17:53

*Denkt me weemoed terug aan de tijd waarin autorijden nog bestond uit het geven van gas*
Milieu gezeik allemaal...

zoutwatercavia | 17-07-08 | 17:01

@deHeer | 17-07-08 | 15:26
Uit het filmpje blijkt toch duidelijk dat sommige mensen juist meer stress krijgen van langzaam rijden. Tenzij schelden stressverminderend werkt, natuurlijk.

makkie | 17-07-08 | 16:28

zat vandaag nog achter een muts op een kaarsrechte weg door de polder: >2km zicht alle kanten op (gegarandeerd geen flitsers), 3 meter brede weg, max snelheid 60. Nu snap ik dus waarom diegene de snelheid terug liet vallen tot fucking 40. Dank voor de les!

je postbode | 17-07-08 | 15:42

Ja, maar als je met een camera achter het stuur zit om andere sjaffeurs te becritiseren, heb je volgens mij iets te veel vrije tijd en moet je al helemaal niet klagen.
Op een ritje Maastricht - Groningen (ca. 329 km snelweg) maakt 120 km/h of 140 km/u in totaal maar ongeveer 20 minuutjes verschil. Dan maar effe geen kopje koffie na aankomst.
Gewoon met z'n allen wat langzamer rijden, komt het ook alemaal best goed hoor kinderen... Vermindert stress en is beter voor het hart. (en dan kunnen er ook weer gezondheids zorg kosten worden gespaard... om de politieke denkwijze nog maar even op te brengen)

deHeer | 17-07-08 | 15:26

groen linkser met gebreide onderbroek en bossen schaam- en okselhaar op weg naar famke om samen naief de politiek te bedrijven.... ruk !

ploet | 17-07-08 | 14:09

@ Jhonn | 17-07-08 | 13:14
Je schatting in oningelicht en oerdoom. Heb je ook alle batterijen van je iPod, telefoon, laptop en zaklantaarn-voor-op de-camping weggedaan? Alle schreeuwlelijken hierboven die tegen de batterijen van een hybride zijn, moeten onmiddelijk hun telefoon in de wasmand gooien!

Flippo | 17-07-08 | 13:51

Ik heb zo'n hybrid besteld als leasebak van de baas. Lekker veel opties en maar 14% bijtelling.
En zo traag is acceleratie 0-100 km/h: 12,1 s ook weer niet. Snel genoeg voor in de dagelijkse file.
Privé wel een hele mooie snelle bimmer staan. Steek daar m'n poen wel in, niet in de auto van een leasemaatschappij. En al helemaal niet meer dan nodig in de belastingdienst.

BrulSpin | 17-07-08 | 13:45

Dat jullie nog niet even bekend hebben gemaakt, dat die Electro cars.
Meer zuipen! Als een snelle BMW. Onlangs op een brits autoprogramma te zien.

Om nog maar te zwijgen over de vervuiling die het ding in het totaal oplevert.
Ik schat meer als 4 gewone benzine auto’s over de hele levenduur.

Jhonn | 17-07-08 | 13:14

@ poker4ever
Lol. Irritant is als je op de duitse Autobahn rijdt en je hebt zo'n notaire linksrijder voor je rijden. Wat te doen!
Optie 1 : Groot licht opzetten en bumperkleven! Bv bij 15m krijg je een boete van 200 Euro, 4 punten en 2 maanden rijverbod! Kan het nog goedkoper??? jazekers!
Optie 2: Rechts inhalen! 50 Euro, en 3 punten! Kan het nog goedkoper??? jazekers!
Optie 3: Inhalen over de vluchtstrook! 50 Euro, en 2 Punten in Flensburg Kan het nog goedkoper??? jazekers!
Optie4: Zet een blauw zwaailicht op je dak. Als je wordt gepakt neemt de politie het blauwe zwaailicht in beslag en krijg je een boete van 20 Euro vanwege misbruik!

Voorbumberklevert | 17-07-08 | 12:48

kapotte_stofzuiger | 17-07-08 | 12:34
Ik kan me de angst van uw rij-instructeur goed voorstellen. Haha wist echt niet dat het mogelijk was.

p. piraat | 17-07-08 | 12:42

p.piraat heeft gelijk : trage egoistische zuinigheidsridders veroorzaken files en verkwanselen dus het milieu
50caliber: ik rij echt geen landwind doe ik alleen maar om geen stereotypje te spelen. Ik rij een vw Golf en dat rijdt echt goed genoeg, beter dan menig nieuwe citroen

Landwind-Rijder | 17-07-08 | 12:41

@p. piraat
Een late aanvulling: achteruit schakelen met 120 km/h is mogelijk (Nissan nogwat); ik heb destijds mijn rij-instructeur nog nooit zo angstig zien kijken (en zo enthousiast het hulppedaal zien intrappen).

kapotte_stofzuiger | 17-07-08 | 12:34

Hummer en X-5 rijders, dat zijn pas pisvlekken. Alleen de (witte) Range Rovers mogen blijven, daar zitten vaak van die lekker MILF's in.

Flippo | 17-07-08 | 12:31

Dit wordt alleen maar erger met de vergrijzing die eraan komt. Ouderen die niet meer met het snelle verkeer meekunnen. Ik denk dat in de toekomst hierdoor nog de nodige ongelukken gaan ontstaan. Maar over dit punt hoor je die graaier van een Koos Spee nooit eens over.

poker4ever | 17-07-08 | 12:31

@ van Dal.
Daar heb je gelijk in. En niet alleen bij tachtigers. Ook bij dertigers en veertigers met caravan's erachter!

Voorbumberklevert | 17-07-08 | 12:23

Gewoon een poging van de poster om ook een keer in de dumpert te staan. Hij heeft ruimte zat om in te halen.

topcat | 17-07-08 | 12:23

pisvlek? kloothoofd? yes, eindelijk weer eens nieuwe scheldwoorden die ik kan toevoegen aan mijn vocabulaire der scheldwoorden

brain damage | 17-07-08 | 12:23

Hij legt vast wat vaker te zien is op de wegen, nichten/girlies !! Juist doordat hij zo langzaam gaat moeten anderen dus inhalen met alle risico's van dien. Wie is hier nu verkeerd bezig !!!!!!!!

noobie | 17-07-08 | 12:22

sparrow | 17-07-08 | 12:19
Femke?

p. piraat | 17-07-08 | 12:20

lever dan je auto in en ga met de bus , ik wordt ook niet goed van dat tuig op de weg

sparrow | 17-07-08 | 12:19

Voorbumberklevert | 17-07-08 | 12:15 is het verstandig om 180 te rijden? dat is eigenlijk de eerste vraag die bij je op zou moeten komen, op een weg waar ook tachtigers rijden is het namelijk niet verstandig.

van dal | 17-07-08 | 12:19

@niet voor de hond

Tijd dat je opa van de weg gaat, of zich leert gedragen in het verkeer. Te langzaam rijden is asociaal.

ZDEV | 17-07-08 | 12:18

Ervaringsbericht1:
Rijdt op de duitse Autobahn met 180 op de linkerstrook. Koplampen aan! Zie in de verte 2 vrachtwagens achter elkaar rijden. De achterste heeft een gele kentekenplaat. Dat betekend dus dat deze extra goed in de gaten gehouden moet worden! Nader de vrachtwagens op 400 meter.... 300 meter..... 200 meter.... en ja hoor. Knipperlicht van de vrachtwagen wordt ingeschakeld, en gaan met die banaan! Autootje gaat wel ff vol in de ankers voor nederlands vrachtwagen chauffeurtje!

Ervaringsbericht2:
Rijdt op de duitse Autobahn met 180 op de linkerstrook. Koplampen aan! Zie in de verte niks. Er komt wel een bocht aan. Deze rijdt ik met 180 km/u door. Op het moment dat ik de bocht uitrijdt zie ik in de verte (meer als 500m) 2 vrachtwagens achter elkaar rijden. Nou ja, achter elkaar? De achterste heeft net z'n linker richtingaanwijzer aanstaan en rijdt al voor 50% op de linker rijstrook. hmmmm. gas loslaten zou voldoende zijn. Voordat de wagen uitgerold is is de vrachtwagen er allang voorbij. Zelfs als deze 1 km per uur sneller rijdt als zijn voorganger! Maar wat schept mijn verbazing. De vrachtwagenchauffeur kijkt in zijn spiegels, en remt, en neemt weer plaats achter de daarvoor rijdende vrachtwagen!!!!! Hij laat mij voorbij rijden, en op het moment dat ik er lang en breed voorbij ben haalt hij alsnog de vrachtwagen in die voor hem rijdt! Dze reed trouwens niet met het beroemde en meeste gehate gele kenteken!

Voorbumberklevert | 17-07-08 | 12:15

De auto maakt de auto niet on-cool, de bestuurder hooguit :P
Je kunt er namelijk ook prima 1op5 mee rijden... moet je wel 'n mooie witte nemen, zoals ik heb ;)

blog.iimail.nl/?p=816

Nigel | 17-07-08 | 12:09

Bandieter | 17-07-08 | 12:04
toegegeven het was wat loos geouwehoer van mijn kant af

p. piraat | 17-07-08 | 12:07

de look | 17-07-08 | 12:03
en dan proberen ze u in te halen, ontstaat weer dezelfde situatie waar u zich zo aan irriteert.

p. piraat | 17-07-08 | 12:05

p. piraat | 17-07-08 | 11:59
Ik ben ook een leek op dat gebied. Maar er zit niet voor niets een veiligheidsknop op om achteruit te schakelen. Bij mijn auto moet je de pook iets optrekken. en dat zal niet voor niets zijn denk ik zo.

Bandieter | 17-07-08 | 12:04

Doe ik ook wel eens met een vrachtwagen. Meestal als ze een inhaalverbod negeren ga ik er voor rijden en neem het gas terug (want remmen mag niet). Dat irriteert net zo erg als elke 5 minuten een vrachtwagen voor je neus bij een inhaalverbod.

de look | 17-07-08 | 12:03

@GroteZaagdildo | 17-07-08 | 10:41
Voor jouw 150 Koosjes toegewenst.

Ik ben een groot voorstander van rechts rijden wanneer het kan, zit je links dan hop gas erop naar de maximum snelheid en weer naar rechts optiefen zodra het kan. Maar voor types zoals jij die zonnodig even moeten laten zien hoe snel hun karretje kan als ik zelf ook links aan het inhalen ben laat ik altijd het gas even los. Enne probeer dan maar eens rechts in te halen, daar zit geen ruimte.

Zuma | 17-07-08 | 12:00

Bandieter | 17-07-08 | 11:54
weet ook niet of het kan eigenlijk ;-)

p. piraat | 17-07-08 | 11:59

Bandieter | 17-07-08 | 11:54
nee gelukkig niet ik heb nooit een reden gehad om mezelf agressief te gedragen tegen bumperklevers. Probeer zoveel mogelijk te anticiperen op het verkeer door het gebruik van mijn spiegels en als er gekleefd wordt dan kan ik de oorzaak meestal aan mezelf toespitsen.

p. piraat | 17-07-08 | 11:58

@mezelf
sneuwbalbal?????

Bazooka Joe | 17-07-08 | 11:57

Tis ook leuk om gewoon de ruitensproeiers te gebruiken op de snelweg als het druk is, ff goed sproeien en dan in je spiegels de rest in de gaten houden, krijg je zo'n leuk sneuwbaleffect, oms de beurt gaan de auto's achter je ook sproeien, zou een leuk filmpje zijn voor dumpert.

Bazooka Joe | 17-07-08 | 11:55

Bandieter | 17-07-08 | 11:54 de 'r' van racen...

van dal | 17-07-08 | 11:55

Voorbumperklevers! Als het stoplicht van oranje op rood gaat schudden ze zich pas van je af.

Ante Cypera | 17-07-08 | 11:54

p. piraat | 17-07-08 | 11:51
Heeft u dat wel eens geprobeert met 120 km/h?

Bandieter | 17-07-08 | 11:54

Voorbumberklevert | 17-07-08 | 11:50
auto in zijn achteruit zetten ook

p. piraat | 17-07-08 | 11:51

De achterruit sproeier kan je voor dit soort figuren op de voorruit van je achterligger richten! prrrrrt prrrrrrt prrrrrrt Dan houdt ie wel afstand!

Voorbumberklevert | 17-07-08 | 11:50

Ach, toen ik nog regelmatig over de snelweg scheurde, was het plaatsen van een blauw zwaailicht op het dashboard voldoende om slakken op de linkerstrook naar rechts te dirigeren. Dat ding was het leukste verjaardagskado wat ik ooit gehad heb.

Bazooka Joe | 17-07-08 | 11:49

Canis Spurcus | 17-07-08 | 11:47
helaas lopen er nogal wat potentiele TBS-ers rond in NL

p. piraat | 17-07-08 | 11:49

@mijzelf

Dan moet je in mijn ogen zwaar gestoord zijn.

Canis Spurcus | 17-07-08 | 11:47

@Ed71886710 | 17-07-08 | 11:43
Ab-so-luut niet. Kun je nagaan.

CoJoNes | 17-07-08 | 11:46

en het meervoud van kwal is kwallen, dus wordt het altijd nog kwalleNbak in nieuw Nederlandse spelling

yokiamy | 17-07-08 | 11:45

Ik moet de eerste met Big COJONES nog tegenkomen. Ik draaide een keer een 50 weg op (vlot) terwijl een vrachtwagen op die rijbaan aan het optrekken was. Ik kon er makkelijk tussen maar eenmaal in dezelfde baan als de vrachtwagen remde voor mij een auto om af te slaan. De vrachtwagen wilde perse laten weten dat hij vond dat hij werd gehinderd en gaf veel gas richting mijn bumper. Daarom moest ie vol in de remmen en toeterde en stuiterde op en neer. Heeeel intimiderend. Ik heb mijn auto aan de kant gezet en ben uitgestapt. De chauf van de vrachtwagen was een kutventje die meteen in een gevechtshouding voor mij ging staan.

Na een stevige woordenwisseling koos de chauf toch eieren voor zijn geld. Ik ben dan toch benieuwd welke Tokkie er op los zal slaan.

Canis Spurcus | 17-07-08 | 11:44

die sukkel had al lang kunnen inhalen maar hij is zelf te langzaam van begrip, hij weet niet waar hij het over heeft en aan zijn geneuzel te horen is ie VMBO-ert

yokiamy | 17-07-08 | 11:44

CoJoNes | 17-07-08 | 11:27
Ben jij zo'n agressief tiepje, die keihard eigen rechtertje speelt?

Ed71886710 | 17-07-08 | 11:43

misschien beter je best moeten doen op school, of als je voor een dubbeltje geboren bent.. conclusie je moet je gewoon aanpassen.. ook al heb je een dikke vette BMW, tja je kunt toch niet alles naar je hand zetten oplossing: een touw en een boom en anders niet seiken gewoon een beetje sporten of wat dacht je van een andere relatie doet wonderen tegen frustraties.

schone dame | 17-07-08 | 11:42

van dal | 17-07-08 | 11:33
zeker zo'n tokkie uit Klarendal of Geitencamp ;)

Lebowski Achiever | 17-07-08 | 11:41

van dal | 17-07-08 | 11:33
laatst in Middelburg reden twee negers in een Honda en een Golfje die Honda stond voor bij de stoplichten en wilde snel optrekken maar liet zijn motor afslaan Golfje trok ook op er vol tegenaan priceless....

p. piraat | 17-07-08 | 11:41

Wat een achterlijke streskip die filmer.
Doe es handjes aan het stuur houden en je pillen op tijd slikken...

da wizard | 17-07-08 | 11:40

Flippo | 17-07-08 | 11:24
kan dit niet vaker zeggen. Al die lui die ALS EERSTE BIJ DE FILE willen zijn, omg file-fetisj?
Neem een voorbeeld aan Amerika, het is een verademing om daar te rijden (heb het 4 jaar dagelijks moeten doen in steden als SF en Dallas).

Lebowski Achiever | 17-07-08 | 11:37

Een paar weken geleden even naar Zuid Frankrijk op en neer gereden; 900 km peage lekker doorkachelen met 147 km/h. Geen geflits, geen files, (terwijl er daar ook aan de weg werd gewerkt) en welgeteld 1 vriendelijke gendarme die mij maande iets rustiger aan te doen waar ik 110 mocht terwijl ik 130 reed.
Kom ik zondagavond terug in dit spruitjes kudt-land van dominees en beterweters, 3x keer file op een stukje van 80 km "snelweg" en liggen er 7 (ZEVEN!!) Speetjes op de mat.
Allemaal binnen 10 km/h te hard.
Welkom in Nederland.

Lekker Belangrijk© | 17-07-08 | 11:36

ik reed eens met een vrachtwagen... er reed een knulletje achter me die er heel erg graag voorbij wilde... en eindelijk, na veel toeteren en lichtsignalen gegeven te hebben kwam er een plek waar ik moest afremmen omdat er een verkeerslicht op rood stond, er stonden al drie auto's te wachten en ik reed langzaam naar het rijtje toe... ik passeerde een bushalte, en de bushalte was waar her gefrustreerde kereltje op had gewacht.

met zijn vingertje opgestoken en links omhoog kijkend of ik het wel meekreeg haalde hij mij rechts door de bushalte in... om met een rotklap tot stilstand te komen in de achterste auto die nog steeds voor het verkeerslicht stond te wachten.... mooier ga je ze nooit meer zien, echt niet.


waarschijnlijk zal cojones de plek herkennen, het was de amsterdamseweg in arnhem, achter het station langs en dan het willemsplein op, op het willemsplein is de bushalte nét voor de verkeerslichten richting jansbuitensingel...

van dal | 17-07-08 | 11:33

Hehe.. Op mijn bijna dagelijkse ritje naar Amsterdam heb ik altijd zoveel lol.. Rij met minstens 160, maar waar mogelijk met 180+ over de A4. En dan dat stuk waar het 5 baans wordt en die lutsers op de derde baan blijven hangen.. kom ik dus met een bloedgang van rechts voorbij.. hilarisch! Je ziet die minne kwallebabjes helemaal door elkaar schudden in die alto van ze. Ze schrikken zo erg dat ze meestal er niet eens meer aan toe komen om hun groot licht signaal te geven.

Claude Jacque | 17-07-08 | 11:33

@ Gezellig! | 17-07-08 | 10:30

de "K" van juli ! Hmmm

Zygomatic | 17-07-08 | 11:33

@Lebowski Achiever | 17-07-08 | 11:31
Lees je comments nog eens terug en vertel dan eens eerlijk wie de aso is van ons tweeën.

CoJoNes | 17-07-08 | 11:32

Pirate fish | 17-07-08 | 11:28
Dagje een Lexus 450h als leenauto mee gehad echt geweldig kijken tot hoe ver je de kW-meter kan krijgen

p. piraat | 17-07-08 | 11:32

CoJoNes | 17-07-08 | 11:27
Dat is wel de situatie waar ik op doelde. In andere situaties ga ik wel naar rechts, maar dus niet inde bovengenoemde situatie. Dus u kunt rustig langs mij heen. Als er ruimte is.

Bandieter | 17-07-08 | 11:31

CoJoNes | 17-07-08 | 11:19
ik hoop jou echt een keertje achter me te hebben dan
Je klinkt als een inbreker die loopt te piepen wanneer die in zijn reet gebeten wordt door een waakhond.

Lebowski Achiever | 17-07-08 | 11:31

@kapotte_stofzuiger | 17-07-08 | 11:24

Maar CoJoNes slaat je zo op je bek hoor bij de Shell... gewoon omdat het kAn.

Canis Spurcus | 17-07-08 | 11:30

P.s. en m'n broer is geen benzinemeter-anaalfetisjist, trapt altijd lekker door heeft toch een tankkaart. Heeft die leasebak gekozen wegens minder bijtelling.

Pirate fish | 17-07-08 | 11:28

@Bandieter | 17-07-08 | 11:25
Daar heb ik het ook niet over.

CoJoNes | 17-07-08 | 11:27

@Tijl Nachtspiegel | 17-07-08 | 11:21
En nog vergeten: die elektrische auto moet er een beetje fatsoenlijk uitzien, opnieuw i.t.t. de Prius. Wat een foeilelijke bak

Tijl Nachtspiegel | 17-07-08 | 11:27

God heeft ons de claxon, de middelvinger en het vermogen deze lul voorbij te hoeken niet voor niets gegeven.

Achiel | 17-07-08 | 11:26

CoJoNes | 17-07-08 | 11:19
Het laatste wat ik ben is een moraalridder. Maar als ik 130 rijd en voor mij nog een hele stoet, heeft het voor mij weinig zin om harder te gaan. Dit om de simpele reden dat dit niet kan. dus ik ben geen moraalridder maar een realist die anticipeert op het verkeer. Dat zouden meer mensen moeten doen. scheeltr een hoop files.

Bandieter | 17-07-08 | 11:25

@CoJoNes
Maakt u zich geen zorgen, van mij geen last op de linkerbaan. Waarom denkt u dat iemand uberhaubt zal stoppen op een parkeerplaats/benzinestation om zich door u de tanden uit de mond te laten slaan?

kapotte_stofzuiger | 17-07-08 | 11:24

CoJoNes | 17-07-08 | 11:19
en ik begrijp je, het is niet hun rijstijl, het is het feit dat ze je "wel eens even zullen opvoeden"... en die zijn bij mij ook verkeerd.

van dal | 17-07-08 | 11:24

Oh is dat het! Ik had geen idee, vond het wel maf dat met mijn eigen zuinige rijstijl er mongolen aan die ik al zuinig rijdend met gemak in kan halen en dan versta ik onder zuinig rijden, geen gas bijgeven in de 1, bij 23km/u doorschakelen naar 3, bij 40 door naar 4 en bij 50 door naar 5, verder zeer beperkt gasgeven maar wel voldoende om verkeer niet te hinderen. In een dieseltje. Kun je nagaan dat zelfs ik nog tegen dit soort mongolen oprij.

..zapper [RIP] | 17-07-08 | 11:24

@ Eikenhout | 17-07-08 | 11:12
Op de Universiteit van Erfurt is wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de oorzaak van files. Uitkomt van dat onderzoek: files worden voor het grootste gedeelte veroorzaakt door agressieve rijders die door opduwen en bumperkleven op de linkerbaan zo veel onrust verzoorzaken dat achter die agressieve rijders telkens hard geremd moet worden. Dat remmen leidt tot steeds sterkere remeffecten verderop in de rij. Daardoor veroorzaken aggressieve rijders verderop levensgevaarlijke situaties, doordat automobilisten vaak letterlijk op de rem moeten gaan staan.
Een ieder die vaak op de weg zit herkent dit verschijnsel, in Nederland vooral veroorzaakt door lease-rijders in hun BMW en Audi A4 Station bakken. Mijn advies: voor het gerecht slepen die gasten.

Flippo | 17-07-08 | 11:24

Eikenhout | 17-07-08 | 11:12 "het nieuwe rijden" wordt door veel mensen verkeerd geïnterpreteerd.. het nieuwe rijden houdt namelijk niks meer of minder in dan dat je alleen nog gas geeft als je zeker weet dat je niet op zeer korte afstand weer moet afremmen, binnen de stad je motortoerental laag houden helpt, gas los als je ziet dat je verderop moet remmen, helpt..
maar, mag je harder, en héb je de ruimte, dan is het absoluut niet verboden om gas te geven.

van dal | 17-07-08 | 11:23

Kom net terug uit Frankrijk, de hele weg zo'n Cicic Hybride voor me gehad. Was namelijk m'n broer. Berg af moest ik steeds remmen omdat hij langzamer was. Pas als de accu's zijn opgeladen rolt dat ding weer normaal uit.

Pirate fish | 17-07-08 | 11:23

Wat een jankert, haal toch in heaumeau maar dat kan je niet wat je moet filmen met je gsm om credits te halen op dumpert.
Zielig figuur,

kneuterzak | 17-07-08 | 11:22

Gewoon allemaal stoppen op de snelweg om de TBSert uit te hangen. Is goed voor de files... (niet echt he)

Canis Spurcus | 17-07-08 | 11:22

@CoJoNes | 17-07-08 | 11:19
maak je niet zo druk beetje gas erop en rechts voorbij en lekker laten lamballen

p. piraat | 17-07-08 | 11:22

@Flippo | 17-07-08 | 11:11
Ik begrijp dat jij de spin van de milieu fascisten prefereert?
Op het moment dat er een elektrische auto te koop is die binnen 10 seconden (i.t.t. de Prius) op 100 zit en een fatsoenlijk bereik heeft zal ik die serieus overwegen. Vooralsnog zijn die niet beschikbaar. Dus raad ik je de fiets aan, erg milieuvriendelijk.
Overigens is een M3 minstens 5x zo duur als een Prius en een C1 is geen auto maar een boodschappenwagentje, leuk voor bejaarden die nooit de snelweg op gaan (en dat terwijl ik best Citroen fan ben).

Tijl Nachtspiegel | 17-07-08 | 11:21

ik hoor die kudt met vingers koos spee altijd roepen dat er een ergernissen top 10 is... nou ik ben nooit gevraagd iemand hier wel???? want net als die kijkcijferkastjes waar ik ook niemand van ken is het wel een verdomd gekke lijst... mijne zou heel anders zijn..

goeiemoggel! | 17-07-08 | 11:20

@van dal | 17-07-08 | 11:12
Ik haat dat soort moraalridders. Het is hetzelfde type dat loopt te zeiken over roken in de horeca. Azijnpissende zuurbekjes die anderen het licht in de ogen niet gunnen en liever iemand de vangrail inrijden dan aan de kant te gaan.

Ik meen het serieus, ik blijf achter dat soort gasten hangen en sla ze op hun muil bij een tankstation of parkeerplaats.

CoJoNes | 17-07-08 | 11:19

Knap hoor, een hybride auto in de parkeerstand (zie rode led bij P) die 57 miles per uur gaat :)

DeSteef | 17-07-08 | 11:19

@tijl nachtspiegel 11:04
Steek maar lekker je kop in het zand. Heb vooral onvoorwaardelijk geloof in de makers van Topgear of de directie van shell. Bij de milieueffecten mag je best twee vraagtekens zetten, maar wel eens gehoord van peakfuel?
www.abc.net.au/science/articles/2008/0...

ojédiaré | 17-07-08 | 11:16

CoJoNes | 17-07-08 | 11:12
rustig, rustig. Je verliest alleen maar meer tijd als je een extra stop maakt bij een tankstation. En volgens mij wil je dat niet, anders heb je geen haast volgens mij.

Bandieter | 17-07-08 | 11:16

@Ed71886710,

das ervaring, op een gegeven moment kan je allerlei verschillende soorten blikken van mensen ontwaren, niets voor niets heeft mijn com. advisor mij wat extra kennis gegeven m.b.t. het manipuleren van anderen d.m.v. gezichtsuitdrukkingen, en hoe men d.m.v. gezichtsuitdrukkingen de gedachten van anderen kunt ontwaren.
Dat dit op Geenstijl echter lastig te demonstreren is, dat mag wel duidelijk zijn.

GroteZaagdildo | 17-07-08 | 11:13

Volgens mij is dat geen A3, maar een Seat Leon. En dan ben je sowieso een lul.

Quadrifoglio | 17-07-08 | 11:13

CoJoNes | 17-07-08 | 11:12 ja? sla je hem dan op zijn bek? met je auto?

van dal | 17-07-08 | 11:12

Vóóral bejaarden kunnen dit zo lekker!

Interneren die handel, sofort!

Boris Poepnagel | 17-07-08 | 11:12

Zuinigheidsmongolen moeten door de politie tot stoppen worden gedwongen, uit hun auto worden gesleurd en genadeloos in elkaar worden geslagen.
Dit alles op de vluchtstrook zodat dit aanschouwelijk onderwijs voor de overige bestuurders duidelijk zichtbaar is.
Dood aan de Nieuwe Rijders die de doorstroom van het verkeer hinderen met hun zuinigheidsrecords.
En ook de inhalende vrachtwagenchauffeurs ophangen aan de lantarenpalen.

Eikenhout | 17-07-08 | 11:12

Bandieter | 17-07-08 | 11:10 niet remmen, gewoon het gas loslaten.

van dal | 17-07-08 | 11:12

@Bandieter | 17-07-08 | 11:10
En als ik dan toevallig achter je zit, kun je bij het eerste de beste tankstation een afspraak met je tandarts maken. Lamlul.

CoJoNes | 17-07-08 | 11:12

Tijl Nachtspiegel | 17-07-08 | 11:04
een kudtprius heeft vóór ie de weg opkomt al meer vervuild dan dat een hummer in zijn levenstijd zal doen. bovendien, als je weet waar en door wie de grondstoffen voor zo'n hybride worden gewonnen, en tegen welk loon... dan is dát meteen een heel erg goede reden om zo'n half/halfautootje niet te kopen.
om nog maar te zwijgen over wie zo'n ding moet verwerken en tegen welke kosten aan het einde van zijn gebruikstermijn.
en ik zie het nog geen klassieker worden dus is de levensduur van zo'n bijtellingshok nog laag te noemen ook. en kudtaccu's zijn altijd een bron van ellende voor het millieu.

van dal | 17-07-08 | 11:11

@ Tijl Nachtspiegel | 17-07-08 | 11:04
Geloof toch niet de spin van de Hummermaffia en asfaltlobby. Het rapport waarop die agitprop is gebaseerd, is allang naar de prullenbak verwezen door echte deskundigen.
Daarnaast gaat een Landrover elke 10.000 km stuk en is een M3 2x zo duur als een Prius. Dus da's een onzinnige en domme vergelijking. Als je met een auto aankomt net zo zuinig als een M3 met de C02 uitstoot van een zero-emmission vehicle voor de prijs van een Citroen C1 luister ik graag naar je.
Een benzineauto is gewoon hopeloos ouderwets. Werk toch eens aan de toekomst in plaats van in het verleden te blijven hangen!

Flippo | 17-07-08 | 11:11

van dal | 17-07-08 | 10:34
Wat ook erg effectief is, is remmen met de linkervoet. Rechtervoet wel op het gas houden uiteraard. Zo heb ik er nml al eens een petje de vangrail in gekregen.
Een minder agressieve methode is om de zelfde snelheid aan te houden als van diegene die jij op dat moment aan het inhalen bent.

Bandieter | 17-07-08 | 11:10

In Duitsland hebben ze meer respect voor elkaar. Ze kijken ook vaker in de spiegels zodat ze op tijd weer rechts kunnen invoegen. Zelfs als ze even niet opletten en je even een kort grootlicht seintje geeft excuseren ze zich zelfs dat ze je niet opgemerkt hebben.
Rijd je daarna Nederland binnen dan heb je weer van die eikels die op de snelweg links blijven "honderd-en-tienen" omdat er een kilometer verderop een vrachtwagen in te halen is...

der Wunderhund | 17-07-08 | 11:09

@ojédiaré | 17-07-08 | 11:06
E34 Antwerpen-Maastricht is ook altijd een ramp rij je 's nachts is er niks aan de hand omdat er dan een inhaalverbod is, rij je 's middags om 1 uur met dezelfde verkeersintensiteit dan duurt hetzelfde ritje 20 min langer omdat die vrachtwagens elkaar proberen in te halen.

p. piraat | 17-07-08 | 11:09

@ superjan | 17-07-08 | 11:01

"middelvingerend afgeklemd"

Dat klinkt als iets wat je doet met een geyl rubberpakje aan terwijl er een SBS6 camera ploeg staat te filmen.

Viezerd.

kolonel klootoog | 17-07-08 | 11:06

k vind een leasebak-heaumeau die altijd 10 km harder rijdt dan zijn voorganger toch nog even irritanter dan opaatjes op de secundaire wegen.
Inhalende vrachtwagenchauffeurs staan met stip op nummer 1.
Zij veroorzaken hun eigen files, ook buiten de spits (vooral op de A58)

ojédiaré | 17-07-08 | 11:06

@Tosk
Iedereen heeft nog steeds recht op een eigen mening in NL (voor hoe lang dat nog duurt).
Niet mijn soort auto, is ook mijn mening.

Ongelofelijke Boer | 17-07-08 | 11:04

@Flippo | 17-07-08 | 10:42
0-100 in 10 seconden? Ben je zelf Prius rijder ofzo? Hij doet er toch echt 11 seconden over en met een topsnelheid van 170 zou ik niet zeggen dat ie "makkelijk" 160 haalt.
Maar dat is allemaal beside the point. Bekijk vooral de Topgear youtube film van drcurly. Hilarisch wederom. De kudtmilieumafia die ons dit soort onzin auto's wil opdringen vervuilt het milieu erger dan de koper van een Landrover en hij is minder zuinig dan een M3.
En dat allemaal met dank aan Al Gore. Gelukkig heeft hij 't internet uitgevonden

Tijl Nachtspiegel | 17-07-08 | 11:04

van dal | 17-07-08 | 11:01
lol
Super.

Lebowski Achiever | 17-07-08 | 11:03

vinny-diablo | 17-07-08 | 11:02 hoi wouter!

van dal | 17-07-08 | 11:03

Wordt daar ook helemaal gek van!
Als de benzine nou extreem duur werd dan zou het lekker rustig zijn op de weg =) of gewoon 1 baan waar je veel voor moet betalen om op te mogen rijden..

vinny-diablo | 17-07-08 | 11:02

iets met muggen en olifanten

doskabouter | 17-07-08 | 11:01

lang*

Lebowski Achiever | 17-07-08 | 11:01

GroteZaagdildo | 17-07-08 | 10:43
Hoe weet je zo zeker dat het afgunst is. Denk je dat iedereen een dure auto zo belangrijk vindt? Voor kereltjes als jij, rijd ik altijd graag wat zachter, als ik voor je zit op een tweebaansweg. Genieten is dat.

Ed71886710 | 17-07-08 | 11:01

Lebowski Achiever | 17-07-08 | 10:56 met de ds ben ik kortgeleden naar frankrijk geweest, en alle fransen rijden als gekken, echt waar. maar met een ds rijden in frankrijk is een ander verhaal voor ze, er wordt afgeremd, je krijgt zomaar voorrang en er gaat steevast een franse duim omhoog.
dat was in de tijd dat ik nog een besteleendje had wel anders... toen kon ik de tel kwijtraken bij het tellen van de opgestoken middelvingers.... maar die kón dan ook niet harder dan negentig hele kilometers per uur, met de wind mee dan. bij tegenwind was het een fileveroorzaker van jewelste...

van dal | 17-07-08 | 11:01

die had ik toeterend, middelvingerend afgeklemd en banggemaakt.

superjan | 17-07-08 | 11:01

@ CoJoNes | 17-07-08 | 10:59

Daar heb je dan wel weer gelijk in

Johannes de Sloper | 17-07-08 | 11:00

kapotte_stofzuiger | 17-07-08 | 10:57
wat hij dus zegt....

Lebowski Achiever | 17-07-08 | 11:00

@CoJoNes | 17-07-08 | 10:59
waarschijnlijk is het gewoon een zeikwijf dat een reden zoekt om zijn beklag te doen

p. piraat | 17-07-08 | 11:00

CoJoNes | 17-07-08 | 10:53
kijk jij wel naar het goede filmpje?? Eerste 20 seconden kan die moeiteloos inhalen, en wie weet hoe land ie daarvoor er al achter reed. Deze minkukel wil gewoon een itempje op GS, nou men is er voor gevallen.
Niet zo vreemd ook, met de Top Gear groupies op de redactie.

Lebowski Achiever | 17-07-08 | 11:00

Waarschijnlijk heeft ie dan een A3 1.6, dat ie niet durft.

CoJoNes | 17-07-08 | 10:59

Ben blij dat ik gewoon vol gas wegtrek/inhaal....!

Zweetsteen | 17-07-08 | 10:58

@CoJoNes
U kijkt naar een ander filmpje? Eerste 25 seconden (blijkbaar te weinig tijd voor zo'n pauperbak) onderbroken streep, dus zelfs van Ome Koos mag je daar inhalen.
*gaat gauw op zoek naar leuker onderwerp.

kapotte_stofzuiger | 17-07-08 | 10:57

van dal | 17-07-08 | 10:34
Juistem. Als ik de Benz 250c uit de garage haal, ga ik niet harder dan 100. Heerlijk. En tief de fok op als je er een probleem mee hebt. Ik MOET niks, en als jij er problemen mee hebt, ga je er maar langs. Klaar.
Mijn hemel wat kunnen NLers zeiken.

Lebowski Achiever | 17-07-08 | 10:56

@ CoJoNes | 17-07-08 | 10:53
hij rijdt al een kilometer of anderhalf achter die auto voordat het filmpje start, anderhalve kilometer RECHTE weg, geen bochten niets, dus hij heeft alle tijd gehad om in te halen.

Johannes de Sloper | 17-07-08 | 10:56

CoJoNes | 17-07-08 | 10:53
porsche al gekocht?

van dal | 17-07-08 | 10:55

@ZDEV:
Ik zit ook dagelijks op provinciale wegen, en heb maar weinig last van trage voorgangers. Omdat ze zo langzaam rijden ben je er zo voorbij met een inhaalactie. En kan of mag dat niet, dan pas ik me even aan en denk aan mijn eigen opa. Scheelt je meestal slechts enkele seconden op je reistijd.
Irritatie is een keuze. Levensgevaarlijk inhalen ook.

niet voor de hond | 17-07-08 | 10:54

Mooi commentaar, ontzettend herkenbaar.
Voor al die amateur automobilistjes hier: Check het filmpje nog een keer, hij kon nergens inhalen.

CoJoNes | 17-07-08 | 10:53

kapotte_stofzuiger | 17-07-08 | 10:51 zei ik citroën? dan heet ze citroën.

van dal | 17-07-08 | 10:53

Johannes de Sloper | 17-07-08 | 10:50

is helemaal waar, overigens, dat ik zeg dat je daar met gemak 90-95km/h kan, wil nog niet zeggen dat je dat ook moet gaan rijden, maar 50/60 op die weg is gewoon kudt.

Johannes de Sloper | 17-07-08 | 10:53

@Lebowski Achiever
Soort omgekeerde psychologie, die 'zeikerd' ziet dat iedereen hem een pauper vindt, die niet durft in te halen in zijn lease-autootje met veel te hoge bijtelling.

kapotte_stofzuiger | 17-07-08 | 10:53

Trouwens, meneer loopt nu wel zo te zeiken op hybride’s, maar die Audi-rijders zijn ook alleen maar lastige “collateral” op de snelweg, aldus Diederik en Floris-Jan van het Leidsch Studenten Corps “Minerva”:

www.youtube.com/watch?v=6g1Y4nWeC0k

Lutsers, zouden wij zeggen (zowel de balletjes als de Audi-rijder).

GroteZaagdildo | 17-07-08 | 10:52

Volgens mij kan die vent gewoon inhalen. Wat overigens niet betekent dat dhr. Kloothoofd, beter bekend als dhr. Pisvlek, gewoon door moet rijden. Als dit namelijk in de spits gebeurt rijden er zo 20 auto' s achter hem en dan wordt inhalen voor nr 20 toch wel lastig.

Brandje | 17-07-08 | 10:52

@van dal
Hoe heet ze?
*zich afvraagt waarom Citroëns altijd als dame worden beschouwd.

kapotte_stofzuiger | 17-07-08 | 10:51

Johannes de Sloper | 17-07-08 | 10:50 al acht jaar zonder schade.. mooi voor je, maar..... resultaten uit het verleden, bieden geen garanties voor de toekomst.

van dal | 17-07-08 | 10:51

@van dal | 17-07-08 | 10:45
Citroen DS rijdt nog altijd beter dan een nieuwe Golf vind het onderstel en de stoelen echt super vooral voor die tijd

p. piraat | 17-07-08 | 10:50

Landwind-Rijder | 17-07-08 | 10:33 Het is duidelijk dat jij geen smaak hebt qua auto's. Je rijdt in een Landwind en vindt een 407 een vette bak.
Anyway, ze moeten hier ook minimumsnelheden invoeren en hoge boetes uitdelen voor onnodig links rijden. Linkerbaan mag je alleen op met 120 of meer tijdens het inhalen, anders oprotten.

50Caliber | 17-07-08 | 10:50

@ van dal | 17-07-08 | 10:43

Ik rij al 8 jaar lang dag in dag uit op die weg... Nog nooi een krasje op mijn auto gehad, tenzij het van die klootviolen zijn die naast je auto parkeren en de deur onbehouden openknallen.

Johannes de Sloper | 17-07-08 | 10:50

-10 voor de zeikerd
-100 voor GS die op het zeikbericht van de zeikerd ingaat.

Haal gewoon in. Dit heeft niks met hybride auto's te maken, lutsers. Overal heb je mensen die langzaam willen kachelen. Hun goed recht. Hebben wij niks mee te make, maar is wel wat tegen te doen: INHALEN!

Lebowski Achiever | 17-07-08 | 10:50

Ik zit dagelijks achter zulke achterlijke trage kutbejaarden. 20 waar je 30 mag. 30 waar je 50 mag. 50 waar je 80 mag. En met 60 de snelweg op rijden. Aaargh!!!

Deze mensen dwingen anderen om zich aan hun snelheid aan te passen. Met irritatie en levensgevaarlijke inhaalmaneuvres als gevolg. Als bumperkleven 120 euro kost, dan mag dit 240 euro kosten.

ZDEV | 17-07-08 | 10:47

-weggejorist-

tomto227 | 17-07-08 | 10:46

KaiserSoza | 17-07-08 | 10:40
nee, niet persé, mijn fijnste auto is mijn citroën ds uit "67.

van dal | 17-07-08 | 10:45

@Landwind-Rijder | 17-07-08 | 10:33
ja precies en vergeet ook niet die TDI-rijders die heel stoer een roetwolk produceren en hem er dan precies voor jou tussen gooien terwijl ze met 70 ineens de linkerbaan opduiken... of uberhaupt mensen die alleen de spiegel gebruiken om hun neushaar te inspecteren

p. piraat | 17-07-08 | 10:45

@GroteZaagdildo | 17-07-08 | 10:43

Helemaal met je eens! Je bent een akelige kutvent.

KaiserSoza | 17-07-08 | 10:45

Johannes de Sloper | 17-07-08 | 10:40 er zijn slopers die jouw voorstel van harte steuen, niet omdat ze het zo roerend met je eens zijn maar simpelweg omdat ze aan jouw rijstijl vroeg of laat wat verdienen bij de verwerking van je schadeauto..
(bumpersticker: "haal me rustig in, ik zit in de schrootverwerking")

van dal | 17-07-08 | 10:43

Als ik mijn verhaal zo terug lees, wat een akelige kutvent ben ik dan ook. Maar goed, aan de andere kant geniet ik ook van de pure afgunst die ik bij andere mensen opwek. Genieten is dat.

GroteZaagdildo | 17-07-08 | 10:43

Een Prius rijdt probleemloos 160 en trekt 0-100 in 10 seconden. Dus aan de hybride ligt het niet. BTW, is filmen vanachter het stuur eigenlijk bij de wet toegestaan? Geef die amateur-regisseur eens een flinke boete!

Flippo | 17-07-08 | 10:42

Hahahahahahahaha, nee, met een A3 1.9tdi zou ik ook niet in durven te halen. En dan ook nog eens zonder xenonlicht, dus kan je ook niet lekker daarmee in de spiegel van die milieumuts gaan zitten schijnen, zodoende het object tot een snellere voortbeweging te stimuleren.
Bwahahahahahahaha, dat doet me er nog aan denken hoe ik in April in de Elbtunnel een Nederlandse Ford Fiësta met mijn bumperkleven, knipperlicht EN xenonlicht van de linkerbaan verjaagd heb, oei oei oei, wat was ze boos en zat ze te schelden op mijn SAV. En vervolgens lekker doorrossen met 150 door die tunnel, op naar het volgende slachtoffer.
Die vond mij vast en zeker een vieze minne kwallebak, mhoehahahahaha.

GroteZaagdildo | 17-07-08 | 10:41

Sukkel, haal in dan! En ugh @ wieldoppen van die hybrid

VolStijl | 17-07-08 | 10:41

@van dal | 17-07-08 | 10:34

Klassiekers, zijn dat niet van die open engelsche autootjes met zo'n vaalgrijze pluim erachter?

KaiserSoza | 17-07-08 | 10:40

Dit is de weg richting Weesp en Muiden. Er staat een ADVIES snelheid van 60 km/h,
dus alle heaumeaus gaan daar steevast 50 rijden, terwijl een snelheid van 90-95 km/h makkelijk haalbaar is...
Ik zeg: aan de mazelen met die kansloze figuren!

Johannes de Sloper | 17-07-08 | 10:40

@Ed

Maar in die ruimte mag je niet bumperkleven, volgens de (geheel naar mijn mening) 68 jaar te laat geboren meneer Spee.

Michael | 17-07-08 | 10:40

Gewoon onthaasten:
Ont-haasten wil zeggen: je moet niet-haasten. En ont-moeten wil zeggen: je moet niets-moeten. En omdat je niets moet, ontstaat er ruimte. Daarin mag en kan alles. Die ruimte of leegte kun je vullen door bijvoorbeeld met elkaar in contact te komen, elkaar te ontmoeten.

Ed71886710 | 17-07-08 | 10:37

Zijn er op de veluwe niet een paar poema's losgebroken ?

Karel Kruizenruiker | 17-07-08 | 10:36

Ongelofelijke Boer | 17-07-08 | 10:30
Een GS-boekhouder?

Kartoffels | 17-07-08 | 10:35

@ Ongelofelijke Boer | 17-07-08 | 10:30

Kartoffels | 17-07-08 | 10:35

nou... ik zou ook het commentaar niet willen horen van de automobilisten die achter mij rijden als ik lekker aan het toeren ben met één van mijn klassiekers.. op zo'n weg MAG je 80 rijden, maar het MOET niet... maar goed, inhalen is ook een kunstje wat veel van die 'ervaren automobilisten' niet goed kunnen, en omdat ze dat niet kunnen blijven ze zich op je achterbumper drukken...
overigens weet ik er wel wat op, op bumperklevers.
als ik een bumperklevert in mijn spiegeltje zie, meestal herkenbaar aan de in het spiegelbeeld staande middelste letters van hun automerk, dan kijk ik even hoeveel meter er tussen zit en pas ik mijn snelheid aan aan de tussenliggende afstand....
dus, zit je drie meter achter me? wees dan niet verbaasd als de snelheid terug loopt tot 25 km binnen de bebouwde kom... ik zou het namelijk vreselijk vinden als je voor 'kleven' een bekeuring zou krijgen... en bij een aangepaste snelheid gebeurt dat niet zo gauw.

van dal | 17-07-08 | 10:34

ze moesten mensen die eeuwig links blijven rijden hun rijbewijs ontnemen en 3 jaar gevangeninsstraf geven! DIE veroorzaken files, niet die snellere leaserijderT die z'n Peugeot 407 met 180 aan het kruisen is.

Landwind-Rijder | 17-07-08 | 10:33

@ Ongelofelijke Boer | 17-07-08 | 10:30

Neeuh, niet op die manier!

Die Honda's worden vgekocht en geleast door mensen die zich niet in een Groen Links Toyota Prius willen vertonen. beetje non conformistisch dus. Daarom Kewl.

Mijn mening uiteraard.

Tosk | 17-07-08 | 10:33

Haal dan in lamlul !! Nee filmen met je gsm, rijden en zeiken is veilig. Heb geen tegenliggers gezien, dus zou je er in een paar seconden omheen zijn.

Vooralsnog ben jij strafbaar en niet de gefilmde. By the way het is een Honda Civic en geen Toyota. De civic rijdt altijd met zowel benzine als elektrisch, alleen elektrisch kan niet. De Toyota daarentegen kan in theorie tot 45km/u op elektrisch rijden, in de praktijk uiteraard niet al te lang, na een km of 5 zullen de accu's dus uitgeput zijn.

Camiel Zeurlinks | 17-07-08 | 10:32

In Duitsland krijg je een bekeuring als je te langzaam rijd of als je niet te dichtbij de maximum snelheid van die weg zit.
In Nederland scheppen onze milieukabouters er behagen in zo langzxaam mogelijk te rijden. Ome Koos en zijn trawanten zullen je daarvoor niet aanhouden. En dan maar klagen over de files? Het ergste is dat die lui je op vakantie in het buitenland met hun langzame snelheid ook nog eens treiteren.

knight03 | 17-07-08 | 10:31

De K van Komkommer zit blijbaar weer in de maand.

Gezellig! | 17-07-08 | 10:30

@Tosk
Kewl? Net zo kewl als sandalen en een paarse spijkerbroek?

Ongelofelijke Boer | 17-07-08 | 10:30

i.p.v. te mekkeren over die slome duikelaar voor hem, had ie hem beter in kunnen inhalen...., maar dat is natuurlijk logisch....

brutus68 | 17-07-08 | 10:30

Begeleiding bieden aan dit soort ergernis fetisjisten = een gat in de markt!

pridsdivd | 17-07-08 | 10:29

@Tosk
Bedankt, vroeg me al af wat voor pauper-auto het was.

kapotte_stofzuiger | 17-07-08 | 10:28

Rijbewijs per direct innemen van zo'n figuur. Wel schelden, maar niet inhalen terwijl dat makkelijk kan.

kapotte_stofzuiger | 17-07-08 | 10:27

Een bak vol met minne kwallen. Vies hoor.

Kartoffels | 17-07-08 | 10:26

Rij je dan in je lease a3. Waarom trap je hem er niet langs, ik zie minmaal 1 mogelijkheid. Gezien het feit dat je die sloper least kun je dit aantal verdubbelen. 2 mogelijkheden.

Overigens is zo'n Honda Hybrid een kewle kar.

Tosk | 17-07-08 | 10:26

Ik dacht altijd dat dat lui waren die nog een portie voorwaardelijk hadden uitstaan, maar blijken dus milieu activisten te zijn.

Telegraafhoerrr | 17-07-08 | 10:25

Ik prefereer voorbipsklever te worden genoemd.

KaiserSoza | 17-07-08 | 10:24

Leer gewoon goed inhalen, probleem opgelost.

poursuivant | 17-07-08 | 10:24

Vast een lid van de Linsche Kerk op weg naar ImportBruidFest 2008.

kolonel klootoog | 17-07-08 | 10:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken