
Het wordt steeds duidelijker dat dit kabinet er alles aan doet de burger monddood te maken. Niet alleen dankzij kordaat optreden van de fatsoenspolitie, maar de lange arm van Grijs 1 strekt zich zelfs uit tot aan het koningshuis. Zo heeft Pieter van Vollenhoven (u weet wel die mislukte pianospeler met die grote oren) zich teruggetrokken als vertrouwensman van klokkenluider Fred Spijkers (u weet wel, van die landmijnen). Een officiële reden wordt niet gegeven, maar officieus komt het erop neer dat de aangetrouwde prins
keihard onder druk is gezet door Balkenende en de zijnen om af te zien van zijn rol als bemiddelaar in het inmiddels 23 jaar
slepende conflict. In de ogen van Grijs 1 is Van Vollenhoven namelijk veel te kritisch. En kritiek is prima, maar hou wel je mond. En dat deed van Vollenhoven niet bij het onderzoek naar de Schiphol-brand. Het kabinet is dan ook als de dood voor gezichtsverlies en voor de beerput die het dossier Spijkers zou openen. Dus werd Pieter afgelopen weken diverse malen ontboden op het bureau en kreeg hij 's avonds mysterieuze telefoontjes waarin hem fijntjes werd meegedeeld waar zijn huis woont en zijn kinderen op school zitten. En wat doe je dan als prins zonder bevoegdheden: je gooit het bijltje erbij neer. Je moet immers niet bijten in de hand waaruit je eet. Sorry Fred Spijkers, maar het imago van Grijs 1 stond op het spel...
Reaguursels
InloggenVreemd, de tweede kamer neemt een besluit als democratisch instituut en Balkenende dondert het besluit in de prullenbak, En geen krant die over deze staatsgreep rept.
bvdbos2004 | 11-07-08 | 19:42
Mmmmhhhh, toch raar dat dit wel partijen zijn die al jarenlang op de hoogte zijn van dit schandaal en schijnbaar nog weinig hebben ondernomen om dit onrecht recht te zetten.
Is je ook nog nooit opgevallen zeker dat de PVV zaken aan de kaak stelt, die pas veel later door de andere politieke partijen overgenomen worden, en dan lijkt het net alsof ze daar als eerste mee gekomen zijn.
1 recentelijk voorbeeldje: Hirsch balin wil nu veroordeelde terroristen met 2 nationaliteiten zoals Samir A hun nederlandse paspoort afnemen.
wie heb ik dat al veel langer en eerder horen zeggen?
Wilders misschien!!
@Bernhard Bang | 11-07-08 | 16:02
De link Pieter Van Vollenhoven / P.V.V. is op zijn beurt door Lange Frans gesuggereerd. P.v.V nu met stip staatsvijand #1, na 23 jaar SPijkers aan kop.
Voor de liefhebbers van analoog lezen onder ons zie link.
Heeft mn ouweheer ook wat techniekjes uit geleerd om mensen het zwijgen op te leggen als hij weer genocidemoe was...
www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfini...
WELK STAATSBELANG IS HIERMEE GEDIEND?
Schande. De politiek komt steeds verder van de burger te staan. En dat Van Vollenhoven zonder een kik te geven terugtreedt is op zich ook al verdacht. Beerput?
Precies... geen ruggegraat! Het alom bekende verhaal! Nu is ie boos... en komt er weer een tax bij want het is allemaal de schuld van de samenleving...
Tsjah , en maar praatjes maken over zgn schurkenstaten.Veel erger is het nog dat je hier gelegaliseerd bestolen mag worden door -pliesie , belastingdienst- om maar eens wat te noemen , je betaalt je blauw aan (geen) zorg maar je wordt uiteindelijk niet of slecht behandelt.
Ondergetekende meldde zich ooit in Cuba in het ziekenhuis en werd daar perfect en gratis geholpen . . . .
Trekt conclusie . . . en wordt verdrietig . . . .
HoohoHoo!!!
Lef kun je Balkenende niet ontzeggen. De enige premier ooit die herhaaldelijk tegen de Oranjes ingaat. Hoop wel dat Spijkers een waardige vervanger kan vinden, en dat we er achter gaan komen wie er bij Defensie zo aan het etteren is en zoveel macht heeft, dat'ie eerherstel nog steeds kan blokkeren.
Het CDA is een fascistenbende! Ze hebben schijt aan de waarheid. Geen onderzoek naar de Irak oorlog nu dit weer.
Verbijsterend. Kan Beatrix Harry Potter niet tot de orde roepen?
Hallo Peter R. de Vries, kun je hierover geen item in jouw misdaadprogramma maken? Lekker al die klokken blijven luiden, dan worden die corrupte lui vanzelf doof :-P
@feurfrei: uit de Pers: "De brief die PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie, D66 en de Groep Verdonk zaterdag verstuurden is een oproep aan De Vries om tot overeenstemming te komen met de klokkenluider." Ik zie hier die blonde rel-limbo en zijn volgers niet bij staan.
Ik hoop maar dat Geert, die schijnbaar de enige nog is in dit verotte land die zijn mond hierover open durft te doen de kamer terug roept van het zomer recces.
Hieruit blijkt eens te meer dat de politiek , maar zeker grijs 4 niks meer of minder is dan een links-christelijke dictatuur.
Nu weet ik het voor 100% zeker: De moord op Fortuyn was een gecoordineerde aktie van de politiek.
Het zou volgens Balk gaan om een belangenverstrengeling, omdat Vollenhove al andere activiteiten heeft............. mag Vollenhove dan zelf niet uitmaken of er al dan niet een belangenverstrengeling is? Ondanks dat ie niet zo best piano speelt, denk ik dat hij dat redelijk goed zelf kan inschatten. Gaat het hier weer om de politieke verantwoordelijkheid van de regering voor (een verwant van) het koningshuis? In ieder geval, nobody snapt deze actie van de Balk en EHB. Lekker stel zeg, die 2.
-edit ban, de Chef-
Bah, wat een negativisme weer allemaal. Wat EHB en JPB zeggen, gewoon koppen dicht en luisteren. Een eigen mening ventileren is ondemocratisch en slecht voor de scoiale cohesie in dit land. Hoog tijd voor een gristenjunta, alleen ben ik bang dat niemand zijn leven wil geven voor het CDA.
Het liegen, bedriegen en manipuleren is een cult geworden onder Balkie.
Ze moeten die Balkenende eens deaud maken. Te beginnen met zijn mond.
@Bernhard Bang | 11-07-08 | 16:41
Maar het lijkt me eerlijk gezegd een beetje ver gaan. Heb het verder niet onderzocht maar niks is te gek voor die gasten van the shadowy government. You name it, they've done it.
*this message self-destructs in 5 seconds....*
aanvulling op 16:37
Waarom prof dr: omdat zowel Jaap als Jack als hakken-sloot studentjes huizenhoog opkijken tegen en dus boterzacht manipuleerbaar zijn door
Effe nog een extra lijntje voor de conspiranoia snuiverts:
Jack de Vries deed Jaap de Hoop Scheffer z'n spin voordat de laatste werd afgefakkeld (zoek zelf even na waarom ook alweer*) en kon zo ongeveer in positie gebracht worden als schaduw MP toen Jaap ...** OK, duidelijk zo?
* in 2002 om plaats te maken voor prof dr JP, in 2003 voor prof dr Bot
** ... GWB z'n persoonlijke NATO kruipertje werd; JP haalde JdV naar Algemene Zaken om als zijn persoonlijke lek naar de media te worden ingezet
Misschien kunnen we met z'n allen een staking beginnen. Het hele land plat met als inzet: oprotten van deze poldermugabe met z'n corrupte kutkabinet. Natuurlijk, het is vreselijk ondemocratisch en doet het debat geen goed (zal poldermugabe zeggen), maar volgens mij is dit het enige dat helpt.
@Bernhard Bang | 11-07-08 | 16:19
Klopt, maar met wat hulp van wat TNT of welke explosiemateriaal dan ook doen ze wel boem. Mits ze 'armed' waren natuurlijk.
Tijd dat Bea de AIVD er op zet, net als tegen De Roy
@ AIRVD | 11-07-08 | 16:05
Als ik de researchjongens achter Spijkers goed begrijp, waren die mijnen nou juist minder geschikt voor controlled demolition...
@Bernhard Bang
Vuurwerkramp Enschede zou natuurlijk heel goed doelbewust projectje kunnen zijn geweest ala 9/11. Twee vliegen in één klap. En je bent van die mijnen af en een mooie oefening in Emergency management. Hoe reageert het volk op z'n stedelijke ramp? Mooie info voor een latere ramp zoals 9/11 bijvoorbeeld.
De driehoek Enschede-Vollenhove-Spijkers is door Pieter zelf gesuggereerd, zie www.onderzoeksraad.nl/nieuws/pb2005020...
@ CoffeePatch | 11-07-08 | 10:23
[/quote Lange Frans]
Ik las een man tegen de staat van Fred Spijkers
Uw overheid gaat over lijken
AB23 malafide landmijnen
Niet in de media ik laat je via Frans kijken
Open je ogen volg de sporen met me mee
Naar de zogenaamde vuurwerkramp in Enschede
Een woonwijk weg en de lippen blijven op elkaar
Minister van Defensie lagen uw mijnen daar?
[/unquote Lange Frans]
Het is weer oorverdovend stil bij de PVDA.....
afgezien van de gristen honden begint de politiek er al op te lijken, nu de rest van de roverheid nog
Laten we blij zijn met elkaar het gaat zo goed met Nederland. Het afpersen en bestelen van het volk (VOC mentaliteit), daar profiteert alleen Balk en z'n roversbende van.
Prediken over normen en waarden.... maar alleen als het Balkenende uitkomt. Dat deze nep gristen mogen branden in de hel.
Het grote liegen is begonnen!!!
www.depers.nl/binnenland/222206/Van-Vo...
Gifkikker | 11-07-08 | 10:10
Femke?
Misschien was dit vroeger op de campus van de VU wel zeer gebruikelijk. Ik denk steeds vaker dat deze Elitisten zich zien als de uitverkorenen. Premier en beide vice premiers studeerden allen aan de Universiteit van Amstelveen, ook wel 'Vrije' Universiteit genoemd. Vrij staat overigens voor de vrijheid van bijzonder onderwijs.
Het is erg bizar dat op werkelijk alles een staats belang lijkt mee te spelen. We moeten niet stemmen op een populist, maar op de Liberalen. Waarom doet Rutte niks! Je bent liberaal man! Kruip je hol is uit en kijk is naar wat er gebeurd. Ik begrijp niks van deze bemoeizuchtig door de nieuwe Gristen-Socialisten.
Gelukkig ben ik bijna afgestudeerd. Ik zal daarna maar is gaan zoeken naar een baan in een land als China, dan is het tenminste niet hypocriet, dan weet je dat dit schering en inslag is.
Laat dit kabinet in godsnaam vleermuizen kijken in een grot in Uganda.
jammer. dit is een mooie kwestie om t kabinet over te laten struikelen.
@Carpa | 11-07-08 | 11:19
Geld, handelsbelangen en politieke belangen voor de schaduwregering. Hoe deze schaduwregering te werk gaat kan men goed zien aan de kwestie Spijkers. Meerdere moordaanslagen, bedreigingen, mishandeling, financiele pressie, niks is te gek.
Men wilde die mijn namelijk verkopen aan o.a. Afrika en Zuid-Amerika (contra's van Nicaragua). Contra's --> ruik je het al? Wapens voor drugs. Dit is dus een hele grote dikke stinkende doofpot die ze ten alle kosten stil willen houden. En aangrijpen om als voorbeeld te stellen voor andere klokkenluiders, waarschijnlijk.
Als de mijn ondeugdelijk was bevonden konden ze deze nooit exporteren.
Uit het Volkskrantstukje waarop dit bericht is gebaseerd: "Van Vollenhoven is daarbij te verstaan gegeven dat hij zich geen dubbelrol kan veroorloven als voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) en een soort ombudsman in de zaak-Spijkers. Anders zou zijn geloofwaardigheid als OVV-voorzitter in diskrediet komen." Hij kan meer eer behalen als "een soort ombudsman" dan als OVV/voorzitter, dus hij maakt hier gewoon de verkeerde keuze. Immers, als hij zijn OVV-voorzitterschap aan de wilgen hangt, kan hij vrijuit bemiddelen, en dat lijkt me een voltijdbaan.
Democratie in Nederland is al decennia lang een wassen neus. Mooie verkiezingspraatjes, waarbij ze stiekum langs je rug omhoog klimmen en daar aangekomen krijg je als dank voor betuigde steun een gemene trap na. Niets nieuws onder de zon dus wat dat betreft. Wel nieuw wat mij betreft is de onder Grijs 1 nieuw leven ingeblazen VOC-mentaliteit. Met fanatische voortvarendheid is de -verdeel en heers- strategie onder leiding van J.P. "Harrie Potter" Balkenende verheven tot een ware kunstvorm, waarbij geen enkel middel geschuwd wordt.
Met catchy one-liners als "eerst het zuur en dan het zoet" wordt het volk een rad voor de ogen gedraaid; ondertussen zelf driftig bezig zijnde met schaamteloze zelfverrijking. Het "zoet" komt in de vorm van accijns- en btw-verhoging, want ja, die torenhoge declaraties en salarissen moeten toch ergens van betaald worden nietwaar?
Het volk ondertussen drinkt een glas en doet een plas...
Balkenende ontpopt zich de laatste tijd steeds vaker als de Mugabe van de Lage Landen. Deze gluiperige, gereformeerde onderkruiper, die zeven kleuren in zijn broek schijt voor God en de koningin, laat geen gelegenheid voorbij gaan om de Nederlandse bevolking te schofferen. Is het niet met het negeren van de wens om over de EU-grondwet (want dat is het nog steeds wel degelijk) te mogen stemmen, dan is het wel met zijn schijnheilige betoog over normen en waarden (die hij en zijn christelijke partijlgenoten zelf voor geen millimeter naleven) of door allerlei onverkwikkelijke zaken in de doofpot te stoppen. En maar klagen dat in Nederland niemand van hem houdt - de grote JP, die met Bush op de foto mag... Walgelijk hypocriet stuk uitschot! Ik mag hopen dat dit multikulle socio-christelijke kabinet van je gauw valt en dat jij voor eeuwig wordt bijgezet op de mestvaalt van de Nederlandse geschiedenis als de slechtste premier ooit!
Ik heb Pieter nog zo gewaarschuwd: je hebt de verkeerde mentaliteit voor de familie. Maxima kan gewoon schoenen gaan kopen in Milaan met het regeringsvliegtuig. Geen Balkenende die haar in de ban doet. Slimme meid.
De oud staatssecretaris van defensie van der Knaap heeft voor zijn vertrek, Balkende maakte hem hoogst persoonlijk burgervader van Ede omdat hij er vandaan kwam terwijl niemand hem daar wilde, nog even het dossier Spijkers voor 20 jaar het Nationaal Archief ingeloodst.
Zie:http://weblogs.nos.nl/binnenlandredactie/2008/05/07/het-nationaal-archief-als-grafkelder/
De manier waarop de overheid Spijkers administratief dood heeft gemaakt. Rectificatie van het dossier zoals overeengekomen in 2002 (weghalen van onjuiste kwalifcaties als psychiatrisch gestoord etc.) is opgevat als administratief ontoegankelijk maken van eigen gegevens. Je zou bijna de term administratief ausradieren in overweging nemen. Fred Spijkers kan nu niet meer aan zijn gegevens komen, ook niet aan zaken die nodig zijn voor het ABP in verband met zijn pensioenuitkering en is hij administratief dood gemaakt, op papier bestaat hij niet meer. En zo is het Nationaal Archief dus de grafkelder geworden.
@ Het wordt steeds duidelijker dat dit kabinet er alles aan doet de burger monddood te maken.
Buiten Nederland heet zoiets dictatuur.
Kan die huiliebalkie niet eens naar Uganda met vakantie? Lekker z'n normen en waarden voeren aanvleermuizen ofzo...
beerput blijft dicht want grijs 1 mag niet vallen van bilderberg
@Brouhaha | 11-07-08 | 13:10
Do I need to say more...
.
www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...
.
@.. zapper [RIP] | 11-07-08 | 10:07
Noem dat maar langzaam... Het werd mij pijlsnel duidelijk dat dit een repressieve, gristen-linksfascistische, burgerplukkende boevenbende is. Dat is namelijk wat aanhangers van ideologieen (ander woord voor waandenkbeelden) zoals geloof en socialisme plachten te doen. Ze proberen iedereen tot hun ideologie te dwingen, dan lijken ze zelf niet zo dom/gestoord/volledig de weg kwijt.
Er zijn hier duidelijk een aantal die wel wat voelen, om behalve hier op GS te miepen, daadwerkelijk wat te gaan doen. Ik sluit me aan. Hoe, wanneer en wat gaan we doen?
@ De wit: Maar daar is Mevr. Balkenede niet al te treurig om_!
@ Kolonel Klootoog: Waar de fuck zit je tegenwoord, met je uit je muil meurende kadaver_?
Gewoon met 5 of 6 miljoen man naar Den Haag en opknopen die bende.
Balkenende naait het volk, maar zijn eigen wijf nooit....
De bikkelharde keerzijde van de Restauratie der monarchie..
@Sojiro: Koen Voskuil, van Sp!ts, won laatst een vrij historische zaak bij het Europees Gerecht voor de Rechten van de Mens, een instellingen van de Raad van Europa in Straatsburg die niet te verwarren is met het Europees Gerechtshof in Luxemburg. Heeft de Telegraaf daar misschien nog een zaak lopen waarvan de beslissing dit voddenvonnis kan overrulen?
@Octavianus 10:38: een rode doek, de spijker op zijn kop. Premiertje Balkenende was pas in het land van de torreadoren en de Francofielen en heeft zo te zien inspiratie opgedaan *bron: www.nederlandineuropa.nl.
Kon er geen ongelukje van af zoals bij Maarten van Traa?
Wie had iets anders verwacht in dit corrupte bananenkoninkrijk?
spanarchist | 11-07-08 | 10:25
www.nrc.nl/buitenland/article1165538.e...
Dacht dat deze wet hier al was.. Handhaving van gezag of iets dergelijks..
Waarom is het toch zo verschrikkelijk om schuld te bekennen, als overheid ? Ik bedoel, alle mensen involved zijn inmiddels weg of dood. Ik heb dat in die zaak van Oltmans ook nooit begrepen. Zijn er zoveel eminences grises in de politiek, die achter de schermen aan de touwtjes trekken en die gruwen van een mogelijke inbreuk op hun pensioentje ?
Zo kennen we J.P. weer!
www.nu.nl/news/1651939/15/rss/AIVD_mag...
Eh..
Wanneer we beginnen? Voorstel, als de Kamer weer terug is van reces? Heb nog geen Kamerlid gehoord over terugroepen. Het boek "Normen en waarden van een bananenrepubliek" (met dank aan een reactie op telegraaf.nl) is weer een hoofdstuk dikker geworden vandaag.
sjoeba69 | 11-07-08 | 10:21
He sjoelbak, pas maar op dat je niet uit je zit-scooter sodemietert.
Ouwe zeurzak die je bent!
In wat voor "vrij" land leven wij? Waar is de stem van het volk (democratie)? Hoe kunnen de Nederlanders instemmen met alles wat er gebeurd? Waar is de transparantie van de regering? Waarom laten wij het toe dat een zeker persoon zijn streepjes loopt te verdienen bij een grotere macht en daarbij bereid is om Nederland en de Nederlanders onder de voet te laten lopen?
Volgens mijn vrije mening zou hetzelfde zekere persoon zijn moeder nog verkopen..
Het CDA wil geen gezichtsverlies lijden Fleischbaum, en niet het kabinet. Maar Ja, CDA is lid van de rechse kerk dus die moeten gespaard blijven.
realhustler | 11-07-08 | 11:12
Die Jongerius beklaagde zich er op de radio een paar maanden geleden over dat Woutertje niet meer rechtstreeks door haar te bereiken was, wat wel afgesproken was. Over kritische distantie gesproken. Ze zit gewoon vuistdiep in die partij. Vertrouw jij maar raak. Het is veelbetekenend dat Pieter niet okee is en zij wel.
Kom op Geert; weer een kans... dit kabinet morgen nog afmaken.
Balkie fatsoensrakker???? Hoezo fatsoensrakker.
Als er 1 hier in Nederland is die alle fatsoensregels aan de laars lapt, dan is dat het kabinet Balkenbende wel met Balkenbende zelf aan het roer.
Als hij een schip wil besturen, dan moet hij uiteraard wel weten hoe dat moet en niet zomaar iets doen, daarmee kan hij een mooi schip als Nederland hard mee op de klippen laten lopen. Als dat gebeurd, dan weet ik zeker dat hij zichzelf in veiligheid brengt en de rest laat stikken, net zoals hij nu met het regeren doet.
In feite is het net een klein kind, ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken
Van Vollenhove laat je geen oor aannaaien en ga gewoon je gang, die Balkenende is druk bezig de poten onder z'n eigen stoel weg te zagen.
Zodra die Bush uit Amerika weg is heeft Balkie geen poot meer om op te staan en heeft hij niet meer zo'n grote waffel.
Onze troepen bij de papavertelers, ideaal moment voor revolutie, complete burgeroorlog, uitsluitend voor burgers...
Nog eens het bewijs dat dit kabinet bestaat uit bedriegers
En kont draaiers
Dit land kan best zonder deze regering.
Kan iemand de revolutie beginnen aub...
Luinge werkt bij de belastingdienst, de moderne NSB, hij zal trots zijn...
<p>ServerGenius | 11-07-08 | 11:48 </p>
<p>Hier heb ik gisteren en vandaag al toe opgeroepen. Wanneer beginnen we?</.p>
Echt typisch Nederlands.... met zijn allen klagen en moord en brand schreeuwen
en niets doen..... Viva la Revolucion!
<p>wingload | 11-07-08 | 11:29 </p>
<p>Gaat dat door tijdens het reces.</p>
Oogjes dicht en snaveltjes toe, JP legt wel uit waar je een kruisje moet zetten bij de volgende verkiezingen. CDA stemmers zijn de ergste...
De toon van welke die-hards, o monster van Cojoness?
En weer heb ik minder vertrouwen in de waarde van het recht in ons land! Wat een schande! Ik deel de mening van Jan Gordelroos 11.16 en dan rook ik nog niet eens!
Pardon, vermeldT.
Vanavond weer het wekelijkse 'Gesprek met de Minister-President'? Dan zal de journalist hem wel even het vuur aan de schenen leggen. Dat kunnen ze goed, die Nederlandse journalisten. Pittbulls zijn het!
Hé, zelfs links [lees: draaikont] is stil. Was zeker tijdens Den Uil zijn bewind.
Banenenrepubliek zijn we toch.
Deze regering lijkt steeds meer op die van Oost-Duitsland voor de val van de muur.
@CoJoNes | 11-07-08 | 11:16
Het is mooi dat je ook de VVD vermeld. Onlangs kreeg ik officieus antwoord van de VVD op een aantal vragen over het rekeningrijden. VVD is tegen en blablabla maar het venijn bleek in de staart te zitten, een van de slotzinnen luidde letterlijk: nu ziet u wat er gebeurt als de VVD een keer niet in het Kabinet zit. Ongelogen. Als je zulks meldt, ben je ver ver ver heen. Wat een minachting van de burgert.
@Octavianus | 11-07-08 | 11:22 :
Zo stil nou ook weer niet - als ik dit mag geloven althans:
"Zo beschrijft het boek hoe bewindslieden in totaal 49 keer de Tweede Kamer voorlogen over deze klokkenluidersaffaire. Van staatssecretaris van Defensie Van der Knaap toont Nijeboer aan dat hij 20 maal de fout in ging bij het inlichten van Kamervragen."
Schaamteloos geknipt en geplakt vanaf: nl.wikipedia.org/wiki/Fred_Spijkers
Het is van de gekke. Hoe haalt dat stel tot kabinet verheven politici het in de bolle harses om Van Vollenhoven te vertellen wat ie wel en niet mag.
Ik geloof verder geen hol trouwens van een groot defensiecomplot waar al drieentwintig jaar iedereen in zou zitten, maar dat terzijde.
Hoog tijd dat het kabinet gaat vallen en Balkenende en de anderen oprotten.
Ze zeggen eerlijkheid duurt het langst, maar komt de waarheid ( welk onderwerp dan ook ) uberhaupt wel eens boven water?! De kloof tussen burger en politiek wordt maar weer eens vergroot. Stelletje klootviolen!!!
@reinaert 11:42
eens met het feit dat de regering er weinig bij gebaat is openheid te geven.
maar hier hebben we een ander orgaan voor: de 2e- kamer in zijn controlerende functie. die zijn tot nu toe aardig stil geweest.
Helaas, Octavianus, helaas. Ik ging een heel eind met je mee, maar denk toch dat je mis zit. Het maken van fouten is erg, maar het is erger ze niet te herstellen. Drs. Doedeljantje.
@Carpa | 11-07-08 | 11:18
23 jaar is gisteren in de politiek. De hand in eigen boezem steken geldt helaas in Den Haag als een zwaktebod.
De situatie rond Spijkers is nog meer beschamend dan het gedoe met Willem Oltmans. Hoe een eerlijk mensch totaal wordt verneukt door de SStaat... Lieve mensen *Jos-Brinktoon* de overheid is uw vriend niet. Nooit geweest.
@GeenstijLover leg uit, welke belangen spelen er dan nog meer mee (ik heb het boek niet gelezen)
@Iko nal tja, op korte termijn wil ik je geloven (en dan niet zo zeer dat dit corruptie is maar wel een kwestie van gezichtsverlies) maar zelfs als de politiek zo corrupt is als jij beweert moeten ze toch na een X aantal jaren to de conclusie komen dat dit averechts werkt? Dan zoals ik al zei even je verlies nemen en niemand heeft het er meer over.
grijSS 1
Hoe ernstig deze zaak ook, ik verdom het om hier m'n poten aan te branden. De staat is in 0031 een factor van angst geworden. Met fluwelen handschoenen wordt mensen de strot dichtgeknepen. Deze zaak speelt establishmentbreed, zowel het CDA, als de VVD en de PvdA zitten hier vuistdiep in tot Internationaal Strafhof faehige proporties.
Eng. Heel eng. Niet voor niets dat de toon op GS milder en voorzichtiger wordt, van de redactie alsook van enkele diehard reaguurders.
Mogen jullie nu wel over Fred Spijkers berichten van Defensie. Dat is in ieder geval een vooruitgang.
Heb net het boek "Een man tegen de staat" gelezen. Wat een dramaverhaal. Aan de ene kant zouden er meer mensen zoals Fred Spijkers moeten zijn die misstanden binnen de overheid aan de kaak durven te stellen. Aan de andere kant is het ook begrijpelijk dat Defensie zo reageert want er spelen immers andere belangen mee (niet fris). Is het democratisch en eerlijk? NEE. Is het de praktijk? JA
Ach, wat maakt het uit ?
Nederland is sowieso een kudtland geworden, zonder hoeren, zonder peuken in de kroeg, te dure biertjes, te dure boodschappen, verkwanselde luchthavens, verkwanselde Banken, emigrerende hoogopgeleidden, meer criminelen buiten dan binnen de bajes, op verkeerde punten bezuinigd, overvol op de wegen, te veel regels, etc etc etc etc
Grijs 1 wil iedereen de mond -jorissen-
@Agent327 maar zoals er vannochtend terecht op radio1 gesuggereerd werd grijpt hij nu ineens wel in? En ook op defensie (met aan het hoofd de minister) zitten toch al niet 23 jaar dezelfde mensen?
Maar ik verbaas me niet zozeer over het ingrijpen van Balkenende, ik vraag me af waarom dit al 23 jaar doorgaat (en kennelijk nog steeds)? Het gaat niet weg, en de imagoschade wordt alleen maar groter. Roep dat je fout ben, gooi er een paar miljoen tegenaan en niemand heeft het meer over de affaire Spijkers. Waarom toch stug volhouden?
<p>Octavianus | 11-07-08 | 11:08</p>
<p>Jij straalt intelligentie uit</p>
<p>http://nl.wikipedia.org/wiki/Octavianus</p>
@Carpa | 11-07-08 | 11:07
Zo werkt dus de politiek. Eerder genomen (partij)beslissingen worden het liefste niet heroverwogen. Kijk naar de EU. Leuk idee, bureaucratisch volledig uit de klauwen gelopen maar geen enkele politicus van een gevestigde partij die aan de noodrem trekt.
Mooi !!
Want als Jongerius de mond gesnoerd moet worden, dan betekent dat we allemaal flink loon erbij krijgen !! Want de FNV kan je alleen de mond snoeren door toe te geven aan hun wensen !!
Vertrouwen in de overheid ? Nee. Vertrouwen in de vakbonden, al meer. In ieder gavl dat die voor eigen kerk spreken, dus als ze hun mond dicht moeten houden, dan gaat dat geld kosten, voor de leden.
@Octavianus | 11-07-08 | 11:02:
Dat defensie de boel jarenlang en met alle mogelijke middelen 'onder de pet' heeft gehouden, da's waar. En da's ook verwijtbaar, klopt als een zwerende vinger.
Blijft de vraag over: wie heeft daartoe opdracht gegeven? De gang van zaken is niet echt typisch te noemen voor mlitaire commandanten en ondercommandanten. Je mag er gevoeglijk van uitgaan dat die opdracht 'ergens' van het ministerie af komt.
En gezien de aard van het dossier zal het wel 'ergens' in de politieke top beslist zijn. De militaire cultuur [zeker die van de jaren tachtig] kennende geloof ik niet dat hierbij militairen een hoofdrol hebben gespeeld.
Carpa | 11-07-08 | 11:07
Het conflict is in princiepe me tdefensie en die liggen dwars. Balk wijst naar defensie dat die het op moet lossen en zelf is hij niet bereid om hierin te bemiddelen of zich ermee te bemoeien.
@Octavianus
Nee, jouw naam doet een hoog intelligentiegehalte vermoeden.
zucht. niveau van reaguurders ist zum kotsen. allemaal MBO-ers?
Het blijft een opmerkelijk verhaal. Ik kan (of wil) me niet voorstellen dat hetgeen in dat Wikipedia verhaal omschreven staat de gehele gang van zaken is. Dat één of meerdere (bewindspersonen) op deze wijze handelt kan ik bergijpen (niet goedkeuren uiteraard), maar 23 opéénvolgende jaren??? Er moet haast wel iets anders aan de hand zijn, waarom heeft zelfs Kok gelijk aan Oltmans niet het hand over zijn hart gehaald en er een paar miljoen tegenaan gegooid? Waarom wordt dit zo op de spits gedreven?
Ik begrijp niet dat van Vollenhoven zich iets van die weke boterletter aantrekt.
Ik vermoed dat Balkie heeft gedreigd zijn vriendjes Stalin en Dönnert er bij te halen.
Nog boze nederlanders aanwezig die hun boosheid over de huidige stand van zaken in de politiek willen geven. We zoeken nog schrijvers voor politiekehuichelarij.blogspot.com. Meld je aan! Hoe meer hoe groter onze stem.
Er ontstaat hier een ware dictatuur....... Verdwijnen ze elkders, hier ontstaat ie wiederrr!!!!!! Godvergeten Gristenen!!
Journalistiek is er juist om het onderste boven te halen.
Struisvogel | 11-07-08 | 10:57
ho ho. Deze journalisten publiceerden vertouwelijke/geheime stukken, dat is gewoon "not done". Zeker niet wanneer er een kans bestaat dat de staatsveiligheid in gevaar wordt gebracht. Terechte actie van AIVD en terechte beslissing van de rechters.
@reinaert
ben het met je eens dat JPB er een handje van heeft om alles in de doofpot te doen. GS pakt dit ook prima aan. alleen de strekking van dit artikel slaat de plank helemaal mis. het moet over afrekenen bij defensie gaan, niet over 'bemiddeling'(doofpot?) van pietertje. fleischbaum is wel eens scherper geweest.....
@Telegraafhoerrr
Als je niet het hele verhaal wil kennen, kun je in dit geval beter je mond houden.
<p>RM-rf | 11-07-08 | 10:55 </p>
<p>En "ingeworteld" is ook al geen Nederlands. Moet zijn "geworteld in".</p>
@rm-rf
hear hear
(en die 900.000 eindelijk uitbetaald wordt komt er waarschijnlijk een giga artikel dat jpb 1,5m aan zwijgeld aan spijker betaald)
Harry Potter denkt dat ie kan toveren.
Consequent als het kan, hypocriet wanneer het moet.
<p>RM-rf | 11-07-08 | 10:55 </p>
<p>De huidige regering (ministers) zijn verantwoordelijke voor daden/zaken welke door hun voorgangers zijn gedaan dan wel veroorzaakt.</p>
<p>Dus je lulverhaal gaat niet op.</p>
De politiestaat is een feit. www.nu.nl/news/1651939/15/AIVD_mag_jou...
spanarchist | 11-07-08 | 10:52
Helemaal waar. Is ook de reden waarom ze zo veel stemmen kregen nadat Pim vermoord was. Allemaal mensen die "dan maar voor het CDA" stemden (mede omdat hij aangaf wel met het CDA in een kabinet te willen zitten).... tot op de dag van vandaag houden ze vol dat het hun verdienste was. Wij weten wel beter.
Balkenend-lösung
@Octavianus | 11-07-08 | 10:38:
Het gaat niet alleen om degenen bij defensie die hun werk niet goed gedaan hebben maar ook om degenen die jarenlang de deksel op de beerput hebben weten te houden. En in dat opzicht valt Balkenende dus héél wat te verwijten.
Balkenende liegt namelijk - en dat met enige regelmaat - en da's niet zo netjes. Zeker niet als je dat met de Bijbel in de hand doet. Dan klopt er iets niet!
Zum kötzen, Gestapo mentaliteit, lak aan 't volk, wanneer zijn er weer verkiezingen?
Wat een gigantische onzin om die enorme misstand te gebruiken om eventjes kortzichtig te bashen tegen enkel wat huidige politici...
Die hele zaak Spijkers is een duidelijk teken ervoor dat corruptie erg diep in de nedrlandse overheid is ingeworteld en zeker binnen defensie alswel met betrekking tot contracten met leveranciers van (ondeugdelijk) millitair materieel....
Inlichtingendiensten en millitairen kunnen zich domweg 'buiten de wet' stellen en bv zelfs de belastingdienst of Psychiatische instellingen laten zich voor hun karretje stellen.
en dat al 23 jaar lang
dat heeft verder geen flikker met 'balkende' of het huidige kabinet te maken .... maar GS wil weer eens een beetje makkelijk scoren en dat doe je nu eenmaal door wat 'bekende' namen te noemen als zogenaamde 'daders'
@spanarchist | 11-07-08 | 10:52
Correct, ik gebruik zelf altijd de volgende omschrijving als het om ggristen-democraten gaat:
Het CDA is een politieke hoer die het met iedereen doet, zolang zij maar bovenop mag zitten.
Meneer Balkenende, is er nog iets wat u tegen het volk wilt zeggen??
"Jawohl: Erstes Gebot: Maul halten!
Meneer Bos, u toevallig....
"Erstes Gebot: Maul halten!
Dhr. Rouvoet?
"Erstes Gebot: Maul halten!
* * Politiek asiel in Duitsland aanvraagt * *
@redactie
Willen jullie vanaf heden de naam Mugabalkendene gebruiken als het om de premier gaat. Het zou voor de premier een eer zijn met deze grote leider geassocieerd te worden.
@ Dorser | 11-07-08 | 10:33
De CDA is de ideale partij voor de grijze massa. Geen uitgesproken meningen en geen duidelijke standpunten en ze is bereid voor de macht zowel met links als met rechts te reageren. De GS-reaguurders zijn niet de norm, de grote massa in NL bevindt zich toch het liefst in het midden en de CDA representeert die massa.
Zolang het CDA zich maar voldoende afzijdig houdt en en hooguit komt met dooddoeners als "meer fatsoen" en "normen en waarden" zullen ze altijd een grote achterban houden.
<p>Lebowski Achiever | 11-07-08 | 10:46 </p>
<p>Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.</p>
Balk wil dolgraag de eerste EU-president worden en bewijst maar weer eens die taak zeer goed aan te kunnen.
Merci @ Fleisch
LOL@Weeraanmelden
Balkenende moet maar als stage 's nachts in Amstelveen automobilisten gaan aanspreken op hen rijgedrag.
Mugabe is d'r niks bij.
Komkommer, kom er maar in!
@DT71
3 maal is scheepsrecht. Hij kan dus nog 1 keer overleven.
Grijs -1
Prof. Drs. Klavan | 11-07-08 | 10:41
"Als HUN de dupe worden"?? Foei Professor...
Fred Spijkers kan binnenkort de 2e moordaanslag verwachten ben ik bang. De eerste overleefde hij. De 2e zal fataal zijn. Sterkte Fred. Je staat helaas alleen. Zonder inkomen, zonder pensioen, een verzonnen belastingschuld van 9 ton en een doodsbedreiging van de staatssecretaris aan je broek. Ga er maar aan staan. De staat tegen je hebben is de allergrootste nachtmerrie.
@fuckje
over wat?
nederland=bananenrepubliek
nl.wikipedia.org/wiki/Thorbecke
Kan Rutger terugkomen om wat CDA-ers te ondervragen? Dat is nuttiger dan die stompzinnige filmpjes uit onze voormalige overzeese gebiedsdelen/ Komop, GS,
laat je ballen zien!
@Telegraafhoerrr | 11-07-08 | 10:40
*Spijkers ontving in 2003 een onbelaste schadevergoeding van 1,6 miljoen euro. *
-
Achteraf bleek dat hij er toch belasting over te moeten betalen.
Telegraafhoerrr | 11-07-08 | 10:40
Uit Wikipedia
In september van dat jaar kreeg Spijkers in strijd met de gemaakte afspraken toch een belastingaanslag van 900 duizend euro opgelegd over de toegekende schadevergoeding
JPB is een potje die keteltjes om zich heen zware verwijten maakt dat ie pik en de pik zwart ziet.
Dat dit kabinet nog staat is te wijden aan zijn gruwelijke pritt stift die de zaken knipt en kleeft met het witte goedje zodat hij door kan gaan.
Een zuiver beleid is niet zijn doel, een lange periode regeren wel.
Waar zijn de powerhouses die hem aan de kant schuiven, ik wil weer kiezen
<p>Agent327 | 11-07-08 | 10:28 </p>
<p>Je bent alleen van belang tijdens de verkiezingen. De overige 4 jaren is het "Mond houden, doolopen mensen er is niks aan de hand."</p>
<p>Niks aan de hand godverdomme, Huilebalkje heeft in de 4 kabineten hij heeft geleid, eerst het hele sociale stelsel naar de kloten geholpen. Nu is hij met zijn 4de kabinet bezig om alle vrijheden waar mensen hun leven voor hebben gegeven om zeep te helpen.</p>
<p>Ik denk dat Thorbecke zich omdraait in zijn graf.</p>
<p>Het wordt tijd voor opstand/revolutie, of hoe je het ook noemen mag, om deze arrogante gristelijke machtswelustelingen en draaikontende salonsocialisten eens te laten horen wat het volk van deze regering vind.</p>
<p>Maar ja, als alle gristenen CDA blijven stemmen, zal het alleen maar erger worden. ALs hun de dupe worden van dit beleid, heb ik daar ook geheel geen medelijden mee. Je hebt hier de vrijheid van keizen. Moet je achteraf niet gaan lopen klagen.</P>
Telegraafhoerrr:
ik doe het voor de helft
Uit Wikipedia (wat hij zelf wel zal hebben geschreven): Spijkers ontving in 2003 een onbelaste schadevergoeding van 1,6 miljoen euro.
En dan toch maar blijven doorzeiken?
Waar is dat linkje van Fred Spijkers? Of is de Chef weer aan het jorissen?
@reaguurders/stieren
als het woord JPB valt zien jullie ineens een grote rode doek.
spijker is volledig gerehabiliteerd, het gaat nu alleen nog over het nakomen van de gemaakte loonafspraken nakomen. daar is onze pieter niet voor nodig.
nogmaals: waar wel de focus op gericht moet worden zijn alle criminele handelingen door bepaalde personen bij defensie.....
van Vollehoven is te Links dat werd met de Schiphol brand duidelijk en daarom is hij van de zaak gehaald
Agent327 | 11-07-08 | 10:32
Die kan dan worden toegevoegd aan dit lijstje www.klokkenluideronline.nl/artikel/844...
Als het gaat om een meningsverschil tussen Balkenende en Van (I fuck you in the morning) Vollenhoven, ligt het gelijk natuurlijk bij Balkenende. Gelet op diens intellectuele capaciteiten zou die arme Fred Spijkers ook niet erg geholpen zijn met een "bemiddelingspoging" van het lulletje rozewater uit Apeldoorn.
Ik vraag me af wat de schoonzus van Pieter hier van vindt... Was Balk niet meer dan een uitvoerder van een uitdrukkelijke wens? De Tweede Kamer wilde Pieter zelf toch als vertrouwensman.
Laten we nu de rollen maar eens omdraaien. GeenStijl heeft geld zat om een advocaat in te schakelen die formeel en rechtsgeldig ALLE betrokken bewindsgasten over die periode aan te klagen wegens o.a. valsheid in geschrifte e.d. (bij voorkeur ook nog dat wetsartikel over "criminele organisatie".
Ik wil best een donatie doen.
Kloof tussen burger en politiek maar gewoon dempen met de huidige lichting politici?
bea is kaal
weet ik zeker
Scherpe analyse van Afshin Ellian over de CDA-TweedeKamer-leden: CDA'ers huppelen domweg achter leider aan (www.elsevier.nl/web/10195066/Afshin-El... ).
Balkenende heeft gedrag met dictatoriale trekjes ontwikkeld waar een echte democraat eng van wordt.
Nu dit weer. De inbreng Van Vollenhoven als integer persoon gaf nu juist vertrouwen dat de kwestie Spijkers uiteindelijk toch nog goed zou worden afgehandeld. Blijkbaar is Balkenende te bang voor de waarheid achter de feiten.
Toch horen we ze niet, die CDA-leden en CDA-kiezers. Of blijft het onderhuids?
Het ergste van Balkenende en zijn meelopers is nog de uitholling van het recht op vrijheid van meningsuiting, en het meewerken aan islamisering onder het mom van vrijheid van godsdienst. Zijn de CDA-kiezers en CDA-stemmers nou echt allemaal van die sufkoppen? Zien ze niet dat ze met de ondersteuning van dit beleid op lange termijn ook werken aan hun eigen ondergang?
/ot
Hoor net op radio 1 dat de kinderporno rechter geen straf krijgt omdat hij al genoeg gesstraaft is door het verrliezen vanzijn baan
@Octavianus | 11-07-08 | 10:25:
Van Middelkoop kan geen kant op. Zodra hij openheid van zaken geeft schoffelt 'ie een flink aantal lieden genadeloos onderuit. Waaronder illustere *kuch* helden zoals ons huidige NAVO-opperhoofd.
Da's vechten tegen de bierkaai en het einde van van Middelkoop's politieke carrière.
@spanarchist
Doe eens linken naar interessantere dode boom (Oranjes met Jan-Peter en Wouter naar een leuke kolonie om Grijsland te spelen, hier een gezellige republiek met leider naar keuze, niet perse schrijver van dit opiniestuk.):
www.nrc.nl/opinie/article1160202.ece/N...
@james lastig 10:28
Eens; een volk krijgt wat ze verdient..
Moeten we volgende keer maar eens goed door de aperte leugens en valse beloftes heenprikken, en maar eens gedurfder stemmen.
Als "we" dat met z'n allen niet doen, zijn we idd gewoon een stelletje lafbekken.
@ TommeTomm | 11-07-08 | 10:24
Trix schaamt haar? Dus niet geschoren?
@Prof. Drs. Klavan | 11-07-08 | 10:27
Lijkt meer op de fuck the people mentaliteit
En wie heeft dit fijne kabinet met Neo-SS-ers als Balkenende, Donner, Hirsch Ballin enz. gekozen? Precies, jullie allemaal dus niet zeiken.
En wie wordt opnieuw de grootste partij bij de volgende verkiezingen? Inderdaad het CDA, dus niet zeiken.
Als je het met deze NSB niet eens bent is er een oplossing en die heet vertrekken. Nederland bestaat voor een groot deel uit werkschuw tuig (dus PvdA) en reli-fanaten (ggristenen en moslims). De groep 'normaal denkenden' vormt onderhand een minderheid en zij kunnen dus beter gewoon moven.
Fred Spijkers verdomde het om te liegen en wordt nu door JP en zijn kornuiten - met de Bijbel in de hand uiteraard - professioneel kapodtgemaakt. Wederom.
Christendom in de praktijk, Balkenende V4.0. Be afraid, be very afraid!
Balkenende en De Vries, twee monden om één lul. Dit hele verhaal is te zielig voor woorden. Kan er na 23(!) jaar eindelijk een eind aan dat hele gezeik komen, komen die stink gristen fundamentalisten weer met hun vingertje...
Weet je, na dit soort berichten krijg ik nog meer sympathie voor mensen die met hooivork en al het binnenhof willen bezetten.
Ik sluit me aan! Weg met deze corrupte boevenbende..
<p>"vor de beerput"?</p>
<p>Is dit de VOC mentaliteit die huilebalkje bedoelde?</p>
Weg met dit kabinet, zo snel mogelijk.
deze keer ben ik het er (waarschijnlijk) niet mee eens: heb de zaak een beetje gevolgd. defensie heeft de ene blunder op de ander gemaakt. spijker zal krijgen wat hem toebehoord: volledige compensatie.
echter onze pieter moet zich vanuit zijn status als lid vd kon. familie niet mee bemoeien. heeft niets met partijdigheid te maken, maar met principe.
waar wel de focus op gericht moet worden zijn de 'blunders' van defensie: deze zijn bewust en stelselmatig uitgevoerd. niemand wordt afgerekend. dit kan dus nog een staartje krijgen voor Van Middelkoop.
als deze een beetje slim is gaat hij persoonlijk zich met de zaak bemoeien en met de schuldigen afrekenen. anders kan hij op basis van zijn ministeriele verantwoordelijkheid wel eens het haasje zijn.....
Ideetje voor JPB, just in case?
www.nrc.nl/buitenland/article1165538.e...
Trek die beerput maar open en smijt dit kabinet dr in.
Wat is het toch een schoft die Balkenende...
Violator[xL] | 11-07-08 | 10:16
Onwaar, omdat ik weet dat ook Trix haar schaamt voor dit Kabinet tegenover de wereld.
Ben geen groot fan van het koningshuis, maar juist burgermannetje Van Vollenhove is er eentje die je er bij kan hebben. Durft tenslotte zijn vinger op pijnlijke plekjes te leggen. Van Vollenhove was dus zogenaamd onafhankelijk in zijn commissie. Maar zodra de Balkenator zich er mee bemoeid haalt hij bakzijl. Jammer Pieter je had je poot stijf moeten houden, Fuck the system, Van Vollenhove had enfin publiek de intimidaties van het Garistenfundiregime moeten openbaren. Dan hadden we binnen kort bye bye zwaai zwaai kunnen. Ik wordt hier zo kotsmisselijk van... overigens Balk zelf had niet zoveel te verliezen de misstanden zijn niet onder dit regime gepleegd. Dit was onder Garisten broeder Lubbers.... Zum kotzen dit. Wilders kom er maar in en vraag om een spoeddebat ! Ff de vakantie inkorten .
Die Balkenende... die is helemaal niet zo'n onbenullige postzegel zoals we hem allemaal kennen... 't is gewoon achter de schermen een schaamteloze tiran als je dit zo leest ! De waarheid moet verborgen blijven lijkt 't devies.
Balk heeft natuurlijk een workshop bij oome Bush gevolgd vd week.
50Caliber | 11-07-08 | 10:19
Zo is dat, de angst laten regeren zoals ik de jaren 50 in de USA. En alles de mond snoeren wat u niet bevalt, zoals toen. Achter elke boom een vijand zien, zoals toen in de jaren 50..
Het begint er steeds meer op te lijken dat u een fervent aanhanger bent van JP..
Zijn dat ook die landmijnen die in Enschede waren opgeslagen?
stalin kom er maar in!!!!!!!
Werkelijk waar, ik begin me zo gruwelijk aan dit kabinet te irriteren!!
Wat blijft er op deze wijze over van een van Nederlands grootste bezittingen, namelijk het vrij verkondigen van woord en beeld.
Kom op meneer van Vollenhoven; laat je niet piepelen door deze gruwelijke fatsoensrakkers. Maak er een prestigekwestie van en zet door!!!!!!
staatsgreep is wel wat maar dan ook alle niet nederlandse boefjes er uit
lekker naar de jaren 60 terug
waar je de niet nederlanders nog op een hand kon tellen
en waar respect was voor de veldwachter
Vandaar die Jack de Vries op Defensie, Bange Balk's eigen spindoctor. Krijg toch sterk de indruk dat de bemanning van Balk IV vooral is geselecteerd op de "Follow The Leader"-mentaliteit. Niet alleen de CDA-erts trouwens. Alles wordt in het werk gesteld om de rit soepeltjes uit te rijden.
Ik zie steeds meer gelijkenissen, SS, gestapo, dictator.... en hoor. en dan met zijn allen het hebben over waarden en normen, mensen pas op voor het linkse monster met de gristen hond!
@ baaderraf | 11-07-08 | 10:11 Dag Femke!
Maar goed, het zijn een stelletje engerds die het niet slecht zouden doen in het Politbureau. Jammer dat we hier geen jacht hebben gehad in de jaren '50 op communisten zoals in de USA.
Hellsmurfje | 11-07-08 | 10:15
poultje opzetten? Inleg 5 euro.
Mijn datum: 25 september.
@fuckje | 11-07-08 | 10:14
Omdat dan waarschijnlijk teveel vuil bovenkomt als de beerput van grijs1 echt opengaat. En PVDA, CDA en CU zullen het wel weer teden houden net asl het Irak onderzoek.
Democratie is de dictatuur der meerderheid (van de regering)
STAATSGREEP, NU!!!
:-)
Bril van ze knar afslaan met gebalde vuist.
Van Vollenhove opdragen niets meer te zeggen is in ieder geval eenvoudiger dan hem op te dragen niets meer te horen.
Een genante en beschamende vertoning, werkelijk om je hart eruit te kotsen.
-weggejorist-
zal balkie nog lekker in de kerk zitten?
of zit de duivel al in hem?
als er bij verkiezingen weer balkie aan de macht komt
dan is er iets niet goed in nederland
of zal er geen betere leider (lijder) zijn voor nederland
femke? zal wel lekker zijn
met rutger als persvoorlichter
Wanneer crasht dit kabinet nu?
Had overigens niets anders verwacht van dit links-religieuze kabinet.
welk imago?
@Agent327@10:13
Een parlementair onderzoek, aangevraagd door PVV en SP?
Waarom niet?
Kom op Van Vollenhoven waar zijn je ballen?
Oh wat gaan ze afgetraft worden door de kiezer, ALS er überhaupt nog democratische verkiezingen komen...
@fuckje | 11-07-08 | 10:10
*enquete*
Dat zie ik hiet zo gauw gebeuren.
Balkenende begint steeds meer Bush-trekjes te vertonen.
Zeker geschiedenis gestudeerd (Nixon).
Als je niet vóór me bent dan ben je tegen.
Als Pieter ballen heeft dan zet hij gewoon door.
Mr Pieter een burger?
Hopelijk gaan hiermee de ogen van al cda kiezers eindelijk eens open..
Dit rechtse kabinet is onderhand een copie van de regering Bush met al hun afluisterpraktijken en intimidaties aan alles wat niet in hun straatje past..
Zelfs de DDR en Noord-Korea waren democratischer dan dit Gristen-Hufter-Kabinet!
Als die gast van het NOS-journaal het over "bronnen" heeft, dan denk ik dat nog wel bekend zal worden wie er bij de Balkenende-getrouwen hoorden in het kabinet. Argumenten als "landsbelang" (in de traditie van Den Uyl en prins Bernhard) zijn niet ver weg. Leve de klokkenluider uit het kabinet die de Balkenendebende ontmaskert, op naar verkiezingen!
Balk houdt toch ook de openheid over de poen voor het koninklijk huis tegen?
De hufterigheid van Balkenende.
never trust politicians...
En met die FNV-vrouw zal wel een dealtje worden gesloten.
Kamer terug van reces, spoeddebat, enquete!
Aangezien dit "conflictje" al 23 jaar duurt hebbe alle afgelopen kabinetten er dus schuld aan....
die balkie hij moet volgende week weer bij bea komen en mag weer niet in zijn latex pakje met haar spelen
want balkie heeft aan de familie gezeten en daar houden de oranjes niet van.
laat pieter toch zijn gang gaan
we missen opa b
Had ik al gezegd dat ik dit kabinet haat?!
Roverheid en maffia één pot nat.
Hoe was ut ook alweer?
Diefstal mag niet, de overheid duldt geen concurrentie.
Binnenkort gaan ze Willem Oltmans ook weer opgraven om hem alsnog de mond te snoeren...
Don Balkenende? Lag er een paardekop in Pieter z'n bed?
Onder de pet houden rules......
Karel Martel | 11-07-08 | 10:07
OT staat hier voor oN topic :)
Langzaam lost het democratische rookgordijn rondom onze gristendictatuur op.
-weggejorist-
REAGEER OOK