Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mattheus is ook tegen joden

Schuld van de joden! Gemeente! Broeders en zusters! De Jood die onder ons is, bewerkstelligt uiteindelijk een omkering van Gods bedoelingen. Dat leert immers de Heilige Schrift van Mattheus ons, en net als Lucas spreekt Mattheus altijd de waarheid. Daarom is het een grote zonde dat onze anti-semitische voorvechter, Ds N.K.Mos, door het CiDi op non actief wordt gesteld. Deze predikant uit het keurige Wassenaer vertelde slechts dat Hitler de bijbel aan zijn kant had en de wijze woorden van Mattheus tot in zijn uiterste consequentie heeft doorgevoerd. Niks mis mee nietwaar? Een beetje preek zet de schapen des heren aan het denken. Daarbij hebben de Joden Jezus er in geluisd, dus het CiDi moet niet zo zeuren. Over joden gesproken: in Nederland wonen we niet in een democratie maar in een ziontocratie!

Reaguursels

Inloggen

Johannes de Doper werd door een Joodse koning onthoofd, maar omdat dat niet door de Hogepriesters werd bevolen, moet men het als een politieke moord beschouwen. De executie van Jezus werd wel bevolen door de Hogepriesters, zodat die daarom als een breed gedragen Joods hoogverraad tegen de eigen koning moet worden gezien, dat in vol bewustzijn werd gepleegd en waarvan het gerechtvaardigd is dat de Joden tot op de dag van vandaag voor de gevolgen opdraaien.
Overigens heeft Jezus de Joden hun misdaad al vergeven (stervend aan het kruis), zodat het niet past dat Christenen hen daarvoor zouden straffen.

Johannes26 | 20-05-06 | 04:22

-weggejorist-

loppa | 19-05-06 | 18:51

@Morriz
Als de Christenen werkelijk de Joden hadden willen uitroeien, dan zou ze dat gemakkelijk gelukt zijn, tientallen eeuwen geleden al, zoals ze toen andere godsdiensten ook hebben uitgeroeid. Maar ze wilden dat niet, omdat dat van hun godsdienst niet mag, want Joden hebben in het Christendom een plek. Daarom en daarom alleen, zijn er nu nog Joden.
Dat Joden af en toe problemen over zichzelf afriepen en er dan wat doden vielen, dat Joden geen voorname functies kregen in een Christelijke samenleving, spreekt allemaal vanzelf. Daar kun je echt geen geschiedenis van anti-semitisme van maken, tenzij de 'historicus' zelf een 'jankende Jood' is, natuurlijk.

Johannes26 | 19-05-06 | 12:04

Het kan ook niet anders of het is weer die linkse lul. Lul maar lekker weg respectloze lul dat je er bent.

xzaz2 | 19-05-06 | 10:56

Ooit (ca. 1992 - '95) heb ik via de VPRO een uitzending over de vader van Jezus gehoord. Hij zou een romein zijn geweest die bij Maria een kind of kinderen had, omdat Egypte in dezelfde regio ligt als Palestina mocht hij Maria meenamen naar Cairo en dus ook weer terug naar Palestina. Toen hij naar Germanica Superior (Duitsland) werd overgeplaatst mocht de toen van Jezus zwangere Maria niet mee en Jozef als haar oom of neef ontfermde zich over Maria.

De kinderen van Maria en die Centurion waren volgens de Romeinse wet Romeinen en dus moest Jezus bij Pontius Pilatus eerst afstand doen van zijn Romeins burgerschap om door de Joden veroordeeld te kunnen worden voor godslastering.

Het graf van de vader van Jezus zou, tezamen met zijn op een loden rol geschreven levensloop, ergens in de periode 1980 - 1990 bij Mannheim gevonden zijn.

Als Jezus niet van goddelijke oorsprong was, was Mohammed dan daarover geinformeerd of is dat toeval of is heel die VPRO uitzending een multiculturele fabel geweest?

Hans Anders | 19-05-06 | 10:35

Johannes26 19-05-06 @ 01:22
*dat Joden door Christenen geen haar wordt gekrenkt*
En de christenen die dat wel deden waren zeker geen echte christenen, want het mocht immers niet?

Der Icebear | 19-05-06 | 10:23

Als je de bijbel en de koran en andere heilige boeken naast elkaar legt staat er in grote lijnen hetzelfde in.

benter | 19-05-06 | 09:44

Ik heb die dominee al geschreven dat het nog erger is dan hij aangeeeft. Het zit namelijk zo. Ik Mokum Kosher bezit namelijk niet alleen die eigenschappen die hij ons joden toe bedeelt, maar ook alle media wereldwijd. Verder staat er zeker 88 miljard dollar op een rekening in Zwiserland. Ook oefen ik politieke macht uit, aangezien JP Balkenende altijd mijn reacties hier op GS leest. Kortom, ik sta op het punt om de macht over te nemen.

Mokum Kosher | 19-05-06 | 09:32

DUH, kijk maar naar het Nederlands elftal, ook altijd bijna alleen maar joden!

DopeFish | 19-05-06 | 08:56

Johannes26
"Overigens: dat Joden door Christenen geen haar wordt gekrenkt, komt doordat dat uitdrukkelijk wordt voorgeschreven in o.a. de brief aan de Romeinen. Om die reden is de voortdurende aantijging anti-semitisme aan de Christen behoorlijk oneerlijk."

Zo'n gebrek aan historische kennis is verbijsterend.
Pogroms en Pasen waren een bijna vast ritueel in Oost-Europa.
Kruistochten begonnen in Europa met het en masse vermoorden van Joden.
Ach het zijn 2 voorbeeldjes en dan zwijgen we maar over de door de dominee aangehaalde Oostenrijkse aquarellist.

Morrizz | 19-05-06 | 08:40

@ stretch 19:25

ahhh danku
ze is toch wel lelijk van voren...

Knotje | 19-05-06 | 07:41

Gaat die dominee nou ff lafhartig over mij en mijn familie uit zijn nek staan blaffen? Pas op hoor, we branden zo een Davids ster in je ster!!

Lizart777 | 19-05-06 | 03:07

Die dominee heeft zijn hand overspeeld door in een woordspel over 'de Jood in ons' en Joden die daadwerkelijk de Joodse godsdienst beoefenen, verstrikt te raken. Dat zij hem vergeven.

Overigens: dat Joden door Christenen geen haar wordt gekrenkt, komt doordat dat uitdrukkelijk wordt voorgeschreven in o.a. de brief aan de Romeinen. Om die reden is de voortdurende aantijging anti-semitisme aan de Christen behoorlijk oneerlijk.

Dat de dominee aan Adolf Hitler een bijbelse rol toedicht, wil ik hem toch wel kwalijk nemen. AH heeft zeer weinig gedaan met het Christendom en het Nationaal Socialisme heeft geen Christelijke grondslag. Als AH wel een Christen zou zijn geweest, had hij nooit de maatregelen van de Derde Rijk bevolen, die zijn immers onchristelijk.

Johannes26 | 19-05-06 | 01:22

Toch het Ayaan effect?

crixus | 18-05-06 | 23:18

het wordt troebel voor treble....

crixus | 18-05-06 | 23:15

van sjappie mag je niet met moddergooien.... wat een loser

asan | 18-05-06 | 23:09

ik mis ayaan

asan | 18-05-06 | 23:08

Zelfs fuckje geilt niet op me.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 23:07

:-)

fuckje | 18-05-06 | 23:07

@ mexicano
Helaas niet.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 23:04

Jan-Joris-Jaap-Joop 18-05-06 @ 23:01
Kun je dat onderbouwen?

Mexicano | 18-05-06 | 23:03

@asan,
Dijkstal + jengelende hoofddoekjes, blurp!

fuckje | 18-05-06 | 23:02

fuckje heeft geen verstand van tieten

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 23:01

wat een schreeuwkind bij grimmie

asan | 18-05-06 | 23:00

@Mexicano,
Scherp!!

fuckje | 18-05-06 | 22:58

crixus 18-05-06 @ 22:51
Hangt er van af. Er zijn hangtieten en hangtieten (volgens de filosofie van fuckje). Ik refereer hierbij even aan haar stelling tussen de gradaties fout en fout.
Kijk, volle tieten die hangen, daar heb je gelijk in. Geef ik gelijk toe.
Maar die dunne hangers, die je als een gebakken ei over je schouders kan klappen, daar gaat het toch echt niet voor op.

Mexicano | 18-05-06 | 22:56

@Mexicano 18-05-06 @ 22:47:
Hangtieten zijn weer handig voor op z'n Russisch... (tussen de borsten dus)
Elk nadeel hep se voordeel.

@fuckje 18-05-06 @ 22:49:
Die kudt-geloven ook allemaal

crixus | 18-05-06 | 22:51

..... zit iedereen op 2 grristelijke topics over tieten en pijpbekkies te lulln...

fuckje | 18-05-06 | 22:49

crixus 18-05-06 @ 22:45
FOUT! Je kijkt eerst naar de tieten. Als dat hangers zijn is het pijpbekkie niet meer zo interessant.

Mexicano | 18-05-06 | 22:47

oekraine numero uno... volgens maatstaven crixus

asan | 18-05-06 | 22:46

@crixus,
meisjes kijken anders naar meisjes dan jongens, je weettog?

fuckje | 18-05-06 | 22:46

crixus 18-05-06 @ 22:41
Waarom moest je mijn reactie 22:36 nou weer in vunzige taal vertalen?

Mexicano | 18-05-06 | 22:45

@fuckje 18-05-06 @ 22:43:
Je kijkt eerst naar een goed pijpmondje, dan naar de tieten. Is het eerste niet goed, kan het tweede hooguit helpen om het eerste te doen vergeten.

crixus | 18-05-06 | 22:45

Is Trebble door?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 22:43

Tot nu toe heeft Djem van Treble de mooiste borsten, en ik kan het weten, want ik heb er verstand van :-)

fuckje | 18-05-06 | 22:43

@fuckje 18-05-06 @ 22:34:
Gaat het niet om. Lekker wijf, lekker deuntje. Bloed in de piemel, dus: "Suède: douze points"...

crixus | 18-05-06 | 22:41

Banaantje iemand?

Deense Postbode | 18-05-06 | 22:39

OT en diep tragisch: Scholier van vijftien doodgestoken in Londen op klaarlichte dag.

Deense Postbode | 18-05-06 | 22:38

fuckje 18-05-06 @ 22:34
Fuckje dat is niet belangrijk. Die juryleden kunnen zelf geen wijs houden. Ze letten alleen op de entourage.

Mexicano | 18-05-06 | 22:36

ies ook een lekker wijf

asan | 18-05-06 | 22:36

@crixus,
ze zongen echt vals, niet gehoord?

fuckje | 18-05-06 | 22:34

Zweedse meisjes *zucht* ... en dan ook nog een leuk abba-deuntje eronder.
Tjsa, dat gaat dus winnen.

crixus | 18-05-06 | 22:30

-weggejorist-

Ayaan Sorry | 18-05-06 | 22:30

3bier1melk 18-05-06 @ 22:10
Is vast een goede cursUs geweest.

Mexicano | 18-05-06 | 22:26

oke, nieuwe topic, alweer over een geloofje of zo, het kan niet op, nu is de gristelijke leer aan de beurt.

3bier1melk | 18-05-06 | 22:17

@Mexicano 18-05-06 @ 22:09:
Op 6-6-6... DD-day.

crixus | 18-05-06 | 22:16

hallleeeelujaaa

asan | 18-05-06 | 22:12

@ 3bier1melk @ 22:01
Je hoeft je naar mij toe echt niet te verontschuldigen. Ik ben ook maar een flapdrol.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 22:12

dat zijn pas atheisten

asan | 18-05-06 | 22:10

@Mexicano 18-05-06 @ 21:54 Wat heb jij tegen mijn Nederlands, ik heb mijn diploma Nederlands al een tijdje, en daar kwam geen inburgerings curses aan te pas, sterker nog in die tijd hoefden de finnen de spanjaarden en de turken geen Nederlands te leren, ze moesten gewoon het werk doen wat wij niet wilden doen, net als dat jij je handjes alleen vuil maakt aan een toetsenbord, en je eigen plee alleen nog maar met je kont hebt aangeraakt.

3bier1melk | 18-05-06 | 22:10

@Knip 18-05-06 @ 22:01:
Volgens mij liep hij genezen en wel met zijn wijf het ziekenhuis uit. Eind goed al goed.

crixus | 18-05-06 | 22:09

DE FINNEN !!!!

fuckje | 18-05-06 | 22:09

Mexicano, ik schrijf hier en kan niet anders!
Welke mongeaul heeft dat liedje net geplaatst van Nostradamus, het dreunt steeds door mijn kop. Ik zie nu Heracles voor me in een groene strakke broek, maar net was-tie veel leuker. 21.41

Deense Postbode | 18-05-06 | 22:09

CARAMBA

asan | 18-05-06 | 22:07

De nazi ideoloog, maar bovenal mysticus, Alfred Rosenberg, worstelde in zijn 'Der Mythus des 20 jahrhunderts' er ook zo lustig op los met gnosistische waanzin, Jezus de ariër, en spiritueel germanistische retoriek. Ariërs bleken af te stammen van de nephilims, leefden nader tot de natuur, in tegenstelling tot de joden, die zich vooral bezondigde aan rationaliteit. Het germaans zijn was niet zomaar iets, het was een religie. Het verbaasd mij ten volle dat deze onzin nog steeds leeft, goed, wellicht is de 'da Vinci code' best wel geinig, maar om nou uuhm....

Welk een schril contrast met de gedachtegang van Karl Marx en Friedrich Engels, die de 'materialistische dialectiek' lanceerden, en religie, in navolging van Ludwig Feuerbach, als een menselijke constructie beschouwden. Tja, zijn alle atheïsten nu per definitie Marxistisch.? You do the math.!

Hannalore | 18-05-06 | 22:07

sjorsjina verbaan van de oekraine... ff goed kijken

asan | 18-05-06 | 22:06

@daskapitalist,
en net op tijd heeft ze haar snor afgeschoren.

fuckje | 18-05-06 | 22:05

Zowel Hitler als Jezus (christendom) hebben andersdenkenden vervolgd op de meest mogelijk schofterige manieren, wat tot miljoenen doden heeft geleid.
Er is er altijd wel 1 die het goed wil praten

marius longhond | 18-05-06 | 22:04

een blonde turkse. die lui willen wel erg graag bij de EU.

daskapitalist | 18-05-06 | 22:04

wanneer gaat philip marlow zingen ?

asan | 18-05-06 | 22:04

@LdZ,
nee hoor! Ik ga zo kijken naar de Turkse inzending!

fuckje | 18-05-06 | 22:02

@crixus 21.52: Daar wordt je wel hevig voor gestraft met een enorm schuldcomplex als je met proriasis loopt te creperen in het ziekenhuis.

Moraal: God straft uiteindelijk toch.

Knip | 18-05-06 | 22:01

@Jan-Joris-Jaap-Joop 18-05-06 @ 21:52 Mijn excuus, dat was niet de bedoeling op deze dieptreurige avond.

@crixus om dezelfde tijd, kijk, dat is klare taal, een beetje narrow minded, maar dat mag de pret niet drukken, gewoon schreeuwen om het schreeuwen is al leuk, wat booeit het of je gelijk hebt, immers de beste praters winnen, niet die gelijk hebben.

3bier1melk | 18-05-06 | 22:01

cornald 18:2
een lekker poppetje voor paultje

asan | 18-05-06 | 22:01

@ Lof der Zotheid @ 21:59
Pfffhhht

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 22:00

Is fuckje al flauwgevallen? En zeg niet dat Cornald niet gewaarschuwd heeft!

Lof der Zotheid | 18-05-06 | 21:59

@crixus
ROFLMAO!!! Whoehaha!

Lof der Zotheid | 18-05-06 | 21:59

@Lof der Zotheid 18-05-06 @ 21:52:
Lucas 18-05
"toch zal ik die weduwe recht verschaffen omdat ze me last bezorgt. Anders blijft ze eindeloos bij me komen en vliegt ze me nog aan."

Lucas is nu een weduwe verkrachten dus.
www.biblija.net/biblija.cgi?m=Luc+17%2...

crixus | 18-05-06 | 21:57

@Asan
Die Matheus... Die is zó 1992! Is het NT alweer zo oud?
.
fantastische show nu! Potentiele winnaartjes! NOT....

Lof der Zotheid | 18-05-06 | 21:56

@ Lof der Zotheid
Lucas is volgens mij de beste hoax van GeenStijl.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 21:55

Deense Postbode 18-05-06 @ 21:51
Schrijf je zo omdat bij jou ook de schaamharen overeind gaan staan en zich pukkeltjes gaan ontwikkelen in de schaamstreek door het taalgebruik van 3bier1melk. Het kan natuurlijk zijn dat hij halverwege de inburgeringscursus Nederlandse taal is. Dan heb ik niets gezegd.

Mexicano | 18-05-06 | 21:54

matheus kenne we wel... das toch die voetjeballert ?

asan | 18-05-06 | 21:54

*zwaait ook naar Wannebecool*

tering! | 18-05-06 | 21:53

OK, weer terug on topic, jongens en meisjes:
Mattheus ken ik niet, maar die Lucas, dat is toch die linkse lul?

Lof der Zotheid | 18-05-06 | 21:52

@3bier1melk 18-05-06 @ 21:48:
Wij trekken geen keutels in... Wij kakken op de hele bliksemse boel. En we lappen een ander erbij. We doen het trucje van de Singing Detective gewoon over. Schijten op het bureau van de voorzittert en we geven Wouter de schuld.
Makkelijk zat.

crixus | 18-05-06 | 21:52

@ 3bier1melk @ 21:48
Je bent zo ongeveer best wel een heel klein beetje geinig.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 21:52

wil er iemand een sjippie ?

asan | 18-05-06 | 21:52

Spesjaal voor jou 3bier1melk, want de sjeauw must go on: De VVD-ers mogen overnieuw stemmen en als dank krijgen zij gratis banaantje toe.

Deense Postbode | 18-05-06 | 21:51

JEZUS, wat een lekker wijf

asan | 18-05-06 | 21:48

oke crixus, pas je wel op dat de afstand tussen jouw en de "gemoonde" meer dan een paar meter blijft, voor je het weet hoef je niet meer te persen als je gaat poepen.

3bier1melk | 18-05-06 | 21:48

Wie zwijgt stemt toe Stampertje. 21.44
And now something completely different:
Ik drink er af en toe één om mezelf op de been te houden, soms hou ik mezelf zo goed op de been dat ik geen poot meer kan verzetten.

Deense Postbode | 18-05-06 | 21:47

@3bier1melk 18-05-06 @ 21:44:
"Moonen" kunnen we al heel goed. Hebben geen training voor nodig.

crixus | 18-05-06 | 21:45

Meet Joe Black op 5. (Prett Pitt)

gevallenverstand | 18-05-06 | 21:45

Nee, het gaat deze dame met diep decolleté zeker niet om uiterlijk... 't is wel goed dat de commentatort dat er even bijzegt, want dat had ik anders niet helemaal begrepen.

crixus | 18-05-06 | 21:44

-beetje offtopic-
Hoe laat begint de returnwedstrijd ShallSee-Bacardi?

fuckje | 18-05-06 | 21:44

@crixus Je hebt gelijk, waarom zou je het bewijs willen zien dat Nederland een bananen republiek is.

Trouwens, wat ik je al een tijdje wilde vragen, gaan jij en je volgelingen het "Bend over" truukje vast oefenen?

3bier1melk | 18-05-06 | 21:44

Deense Postbode 18-05-06 @ 21:28

Dat zijn terroristen die met een bloedige lezing van de Koran hun gelijk willen halen. Maakt dat alle moslims gelijk extremistisch? Wat je doet is alle islam gelijk stellen aan die Taliban/Al Quaida bende.

Ik bekijk het allemaal niet zo extreem en kijk naar de gemiddelde moslim die gewoon geen geweld gebruikt. En dat is de zwijgende (helaas) meerderheid.

stampertje | 18-05-06 | 21:44

Nee, dan Anneke Grönlo uit de Neo-Renaissance!

Deense Postbode | 18-05-06 | 21:43

@knuffelpoes,
shit happens. Af en toe gebeuren zulke dingen. Helaas.

fuckje | 18-05-06 | 21:41

Dat doet me weer denken aan Corry Brokken, die in 1957 met "Net als toen" het songfestival won. En twee jaar later Teddy Scholten met "Een beetje verliefd". En laten we ook die dame met die grote prammen, Lenny Kuhr niet vergeten met de "Troubadour".

Mexicano | 18-05-06 | 21:39

En vergeet Zeus of de Bodhivadwa niet!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 21:39

Ook leuke google adds trouwens

knuffelpoes | 18-05-06 | 21:38

Ik lust van die gristenhonden eigenlijk eauk geen brood.
Dat smaakt zo naar muf en pis en zalvende stemmen denwelks vibraties mij doen veaumeren ende trillen over het gansche lijf.
Laat af en weest gegroet!

Deense Postbode | 18-05-06 | 21:38

@fuckje
Was een reactie op jouw post van 20:33
Vond je het interessant trouwens?

knuffelpoes | 18-05-06 | 21:36

@loze stijlloze 18-05-06 @ 21:31:
Dat lied met de geweldige titel "Sukkerdejeeses-sukkerdejaja" bedoel je?

crixus | 18-05-06 | 21:35

Nee het gaat over iemand in een strakke groene broek! Dit heeft de grootste importantie, want Zalm en Rita houden weer van elkaar en dat is niet interessant. Wat is dat voor festival dan?

Deense Postbode | 18-05-06 | 21:34

@Deense Postbode 18-05-06 @ 21:28
de sgp stemt wel in met allerlei vage missies naar de andere kant van de wereld. stelletje verwerpelijke christenhonden.

daskapitalist | 18-05-06 | 21:33

@3bier1melk 18-05-06 @ 21:29:
We hebben het al een week lang over Ayaan/Rita/Nawijn gehad...
Topics met 1000+ reaguursels. Ga maar fijn lezen.

crixus | 18-05-06 | 21:33

@knuffelpoes,
ik heb jouw verhaal gelezen.

fuckje | 18-05-06 | 21:31

WEetje, godsdienst ZUIGT, zelfs al werd dr door treble een zelfgemaakt liedje over gezongen

loze stijlloze | 18-05-06 | 21:31

Nou nou, we zijn op GS, ik lees commentaren over èèn of ander festival, gezeik over een geloof of twee, maar niets helemaal niets over het gebukt door het leven gaan van ijzeren Rita, over de mogelijkheid om gelegalizeerd te frauderen bij het stemmen in de VVD, nee, we hebben het over een songfestival..... kots, lijkt fok wel hier....

3bier1melk | 18-05-06 | 21:29

wanneer gaat meneer mos zingen ?

asan | 18-05-06 | 21:29

Je het helemaal gelijk Stampertje, ik zie nog wel eens een SGP-er een stukjesschrijver ritueel slachten en wat bommen in een trein leggen, maar idd. geen bomgordels dragen; dat is nou weer zo typisch Midden-Oosters.
En die islam heeft echt geen veroveringsdrang. Al eens de koran gelezen en/of beetje gekeokeld en/of beetje het nieuws bijgehouden? Het zou je comments iets.... uh realistischer maken zeg maar.

Deense Postbode | 18-05-06 | 21:28

Ik geloof dat treble redelijk laat is. Altijd een voordeel, dan zit het nog redelijk in het geheugen.

controle | 18-05-06 | 21:27

Stretch 18-05-06 @ 21:19
Wonderlijke ontknoping in dat filmpje! LOL!

gevallenverstand | 18-05-06 | 21:27

Ik heb hier six bibbles, niet dat ik er ooit een gelezen heb, weet je wat?, ik geef een ene fuck of dat je een bijbel gelezen hebt of niet, waarom? God weet toch well of dat je oprecht bent of niet, Burn in hell.;)

BBS t-file slacker | 18-05-06 | 21:26

@Jan-Joris-Jaap-Joop 18-05-06 @ 21:25:
Dan hoefden alleen nog Gordon ritueel te slachten?

crixus | 18-05-06 | 21:26

@ crixus @ 21:20
Als Gerard toch eens Bosnisch was!?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 21:25

Ik vind eigenlijk een songfestival zonder orkest helemaal kudt. Ik wil zo'n nationale dirigent enzo... En gewoon Vicky Leandros, Johnny Logan en Udo Jürgens enzo... En Sandra Reemer natuurlijk, al dan niet met Andres of met een "X", gespeld.

crixus | 18-05-06 | 21:24

Stretch 18-05-06 @ 21:19
Een relatie tussen Nostradamus en GS? Iedereen hier is toch bang voor de Islam? Nostradamus heeft dat voorspeld.

gevallenverstand | 18-05-06 | 21:24

en met zo'n kameeltje zeker.

daskapitalist | 18-05-06 | 21:23

@Salvatore Riina 21:08
Heel vaak zelfs. Zieltjes winnen onder de Antillianen en Surinamers. Maar ook de NCPN laat zich niet onbetuigd. Die deden hier een oproep voor een 1mei demonstratie. Lachwekkend tafereel met een krakende geluidsinstallatie (blablabla internationale solidariteit blablabla bezuinigingen blablabla staking in Moerdijk) op een afgeragde Toyota Starlet en drie Tokkies plus een Turkse Kameraad die stonden te folderen.

sjaakdeslinksesul | 18-05-06 | 21:23

Ik zie de kansen per minuut stijgen.

controle | 18-05-06 | 21:22

tjonge jonge wat een verschrikkelijk lelijk decor. je moet de mensen er in zoeken. leuk die video maar wel goed toepassen

statler | 18-05-06 | 21:21

@Salvatore Riina
post jij vanuit de jaren 80 ofzo? Transit met gordijntjes??
Vito met geblindeerde ramen!

knuffelpoes | 18-05-06 | 21:20

ja, met zo;n boesem kan ik ook wel winnen.

daskapitalist | 18-05-06 | 21:20

@Jan-Joris-Jaap-Joop 18-05-06 @ 21:16:
Die danseresjes had jurksels om het lijf. Maar die zongen niet.
Misschien hadden ze dat wel moeten doen. Bulgarije was ook niet veel, al had die gozert wel coupe die stijf stond van "iets"
En de Sloveen die nu bezig is lijkt wel wat op Gerard Joling, alhowel hij zich wel eens mag scheren. Werd Geer niet ook ena laatste?

crixus | 18-05-06 | 21:20

@Fuckje
Uit de kelders van google
Gereformeerden rijden meisje dood
We schrijven 23 oktober 2004. Een 18-jarige inwoonster uit Renswoude wil na een avondje uit instappen bij haar Turkse vriend. Een drietal opgeschoten jongeren, duidelijk in de heer, proberen haar hiervan te weerhouden. Wanneer het meisje er toch in slaagt om bij de Turkse jongen in de auto te stappen, zetten de drie onmiddellijk de achtervolging in. Uiteindelijk weten zij het tweetal dermate af te snijden en op te jagen dat de auto van het stel zich om een boom vouwt na een mislukte inhaalmanouvre. Het meisje wordt met nek- rug- en hersenletsel naar het ziekenhuis vervoerd. Haar vriend raakt eveneens gewond, maar is buiten levensgevaar. Drie dagen vechten de artsen voor haar leven, maar op 26 oktober komt zij alsnog te overlijden.

De begrafenis volgt op 30 oktober en volgens verwachting wordt de zaak door de dominee met de mantel der liefde bedekt. Je gaat immers natuurlijk niet je eigen nest bevuilen. Zo was het natuurlijk allemaal Gods wil en daar moest de gemeenschap zich dan ook maar bij neerleggen. Want stel je voor dat dit verhaal naar buiten zou komen. Daarom is het volgens de dominee ook maar beter dat de aanstichters niet vervolgd dienen te worden.

knuffelpoes | 18-05-06 | 21:18

Die meiden moeten eerst Nederlands leren, dan praten we wel verder. Als iedereen godverdomme zelf een taal gaat verzinnen wordt het helemaal een zooitje.

ffberg | 18-05-06 | 21:18

@ crixus
De wereld staat in brand en met Nederland is ook wel iets.
Hebben die Armenen ook rokjes aan?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 21:16

@salvatore
04:30!? How do you live? RESPECT.

controle | 18-05-06 | 21:15

controle 18-05-06 @ 21:12: Gelukkig ...... maar woehahahah

*gaat nu naar bed wekker loopt om 4:30 af*

Salvatore Riina | 18-05-06 | 21:14

Momfer durft en dat is goed.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 21:13

Mogen we het over het Eurovisie songfestival hebben?
Armenië... Dat is hemeltergend! Daar gaat Treble wel van winnen.

crixus | 18-05-06 | 21:13

@salvatora riina
Dat weet ik niet. Ze eindigen iig boven die knakker die nu bezig is.

controle | 18-05-06 | 21:12

controle 18-05-06 @ 21:10: Wie wel dan ¿

Salvatore Riina | 18-05-06 | 21:11

Het wordt iig geen laatste plaats voor treble.

controle | 18-05-06 | 21:10

@monfer
Ben jij nog op????!!

ffberg | 18-05-06 | 21:08

sjaakdeslinksesul 18-05-06 @ 21:05: Komen die bij jou nog aan de deur ?,Hier niet hoor maar dat ligt waaschijnlijk aan de wij waar ik woon *Ziet Ali's in pappa's Ford transit stappen (met gordijntjes) en Fatima's lopen voorbij* heel gezellig allemaal *KUCH*

Salvatore Riina | 18-05-06 | 21:08

@monfer 21:01
LOL en dank, die vraag ga ik stellen aan de eerstvolgende Jehova's getuige die aan mijn deur staat.

sjaakdeslinksesul | 18-05-06 | 21:05

monfer 18-05-06 @ 21:01
Een met een baard, de vraagstelling is incorrect.

gevallenverstand | 18-05-06 | 21:04

@monfer,
kan jij door een waterkraan?

fuckje | 18-05-06 | 21:03

@monfer
Nee, want Hij is almachtig.

controle | 18-05-06 | 21:02

Kan God een steen maken die Hij zelf niet kan tillen?

monfer | 18-05-06 | 21:01

@ Brusselmans
toi et moi.

daskapitalist | 18-05-06 | 20:56

stampertje 18-05-06 @ 20:49: Ik zeg niet dat ik het geloof maar het geeft te denken ... toch

Salvatore Riina | 18-05-06 | 20:50

@ stampertje
De waarheid is snel en achterhaald nog wel eens het één en ander.
Vroeger werden er nooit politici en opinie-makers vermoord of verbannen in Nederland.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 20:49

Treble op Ned 2,voor de liefhebbers !

Salvatore Riina | 18-05-06 | 20:49

Salvatore Riina 18-05-06 @ 20:46

Dat is een vanm de intepretaties ja, geen voorgeschreven wet.
Hoeveel respect ik ook voor Nostradamus heeft, om hem als referentie te gebruiken is toch wat teveel van het goede hoor.

stampertje | 18-05-06 | 20:49

@daskapitalist
Gelukking geldt in NL het verbod op oproepen tot haat. Alhoewel dit ook subjectief is.

controle | 18-05-06 | 20:47

stampertje 18-05-06 @ 20:40:

Citaat: Nee, dat geloof ik absoluut niet, net zo min als dat ik geloof dat de Islam NL gaat overnemen. Maar van dit laatste wordt gretig gebruikt gemaakt door moslim-bashers.

Daar zeg je zowat,Nostradamus heeft voorspeld dat er in Europa een bloedige strijd zal ontbranden (2007) (het gevaar komt uit het oosten (IRAN) )en er een Kalifaat zal onstaan die niet meer dan 2 jaar zal duren (voorafgaand aan een kernoorlog)

Salvatore Riina | 18-05-06 | 20:46

Deense Postbode 18-05-06 @ 20:38

In Amerika halen die ultra-religieuzen hun neus er niet voor op om anderen te vermoorden hoor.

En sinds wanneer hebben wij hier bomgordel-aanslagen in NL? Dat gebeurt in het MO. Dat kan je toch echt niet met goed fatsoen projecteren op NL.

stampertje | 18-05-06 | 20:44

@ daskapitalist

Jij of wij?

Brusselmans | 18-05-06 | 20:43

ik vind dat Gerard Reve nog het beste idee had: als je God tegenkomt Hem keihard in Zijn kont neuken.

Vossie | 18-05-06 | 20:41

@Brusselmans
daar kan ik het alleen maar over eens zijn.

daskapitalist | 18-05-06 | 20:41

Salvatore Riina 18-05-06 @ 20:37

Nee, dat geloof ik absoluut niet, net zo min als dat ik geloof dat de Islam NL gaat overnemen. Maar van dit laatste wordt gretig gebruikt gemaakt door moslim-bashers.

Wat ik wil zeggen is dat we heel druk kijken wat bepaalde exteremistische uithoeken van de moslims aan het uithalen zijn, terwijl we over onze eigen fundi's lacherig doen. Want die vormen toch geen gevaar.

stampertje | 18-05-06 | 20:40

@ daskapitalist

Aangepakt op GS, verbaal danwel schriftelijk. Zie het als een koekje van eigen deeg.

Brusselmans | 18-05-06 | 20:39

toch wel mooi, het gaat over geloof en we eindigen bij de politiek.

*zucht,... loopt naar koelkast en pakt zich een heerlijk koud biertje*

pronto | 18-05-06 | 20:38

Controle, die moslim is gewoon vergeten zijn Ritalin in te nemen, niet te zwaar aan tillen dat fillumpje.
Ik zie die SGP niet zo gauw met een bomgordeltje om gaan lopen Stampertje.

Deense Postbode | 18-05-06 | 20:38

Een mens hoop meegeven voor zichzelf heeft blijkbaar niet gekund. Ik vind het prima als je persoonlijk veel aan je geloof hebt,... door daardoor minder angstig te worden. Veel mensen hebben dat nu eenmaal nodig,... maar die oude geschreven boeken zijn te vaak herschreven,.. er zijn teveel eigen interuptaties aan toegevoegd door de eeuwen heen. En op basis daarvan heb je dit gezeik nu.

Nederland is door de jaren heen modern geworden van de ene kant,... maar van die andere kant zijn er ook nog teveel mensen die hun geloof met al het geweld (letterlijk) aan de man moeten brengen.

Pronto gaat morgen in Doorwerth eens zo'n oud kasteel bekijken. Kijken of er doornenrozenstruiken zooi omheen gewoekerd is. Dan gaat pronto met een illegaal verkregen zwaard (belachelijk dat dat illegaal is trouwens zo'n zwaard,) die rozenzooi kortwieken in de hoop dat er een mooie prinses honderd jaar ligt te meuren boven in zo'n toren. (wat zal dat wijf stinken.)

En ga nu niet mijn geloof tegenspreken, want dit is echt waar, het is geschreven door de gebroeders grimm,... dus waar!!!!!!!

Trouwens als ik een pad zie bij een vijver maak ik altijd een buiging. Het kan tenslotte een prins zijn. Staat ook geschreven in boeken waar mama pronto uit voorlas. Dus het is waar!

Kortom net zo'n bull shit als dat gezeik met die bijbels en geloven.

pronto | 18-05-06 | 20:37

stampertje 18-05-06 @ 20:34: Denk je nu echt dat het een grote partij zoals de VVD of CDA gaat worden,ik geloof er niks van.

Salvatore Riina | 18-05-06 | 20:37

@controle 18-05-06 @ 20:11
ja, in de zin dat er geen grenzen zijn aan de vrijheid van meningsuiting.

Brusselmans 18-05-06 @ 20:30
je wilt toch dat de kanselpreker wordt aangepakt? waarvoor dan?

daskapitalist | 18-05-06 | 20:37

Balkenende + topjournelastiek op 1: De balk schreef in zijn jeugd (toen ie padvinder was) graag verjaardagskaarten naar Benno.

collapse | 18-05-06 | 20:36

Salvatore Riina 18-05-06 @ 20:31

Nog niet... de toekomst moet het uitwijzen. Als ze een grote partij zouden worden, heb je echt wel kans dat de samenleving bepaalde standpunten zal moeten herzien. Tenslotte zitten ze al in de kamer maar blijven botweg vrouwen discrimeren. Dus dat is toch sowieso al een reden. Ze zijn in ieder geval een gevaar voor de rechten van de SGP-vrouwen.

stampertje | 18-05-06 | 20:34

@draaitafel demagoog
Ja en jezus was julius caesar. Wat is je bewijs?

controle | 18-05-06 | 20:33

ik doe het voor t plaatje naast de post ;)

04 | 18-05-06 | 20:33

@stampertje,
om even iets over jouw voorbeeld te zeggen; je bent vrijwillig lid van een politieke partij. Als iets je bij de SGP niet bevalt kan je altijd nog naar de CU. Moslim ben je je hele leven, je moet wel! De straf van Allah zal niet mis zijn, als je afvallig wordt, en anders word je door stervelingen afgemaakt.

fuckje | 18-05-06 | 20:33

hehehehe er zijn hier wat mensen die de originel bijbel niet kenne nschijnt maar weer .. deze is meerdere keer herschreven met flink wat zelfbscherming aangaande het geloof .. zo waren de 10 geboden er eerst 14 of 15 waarvan .. 4 of 5 geboden alleen gingen over het niet aanhangen van andere goden etc .. grunnie hass recht ! sorry controle

Draaitafel Demagoog | 18-05-06 | 20:32

stampertje 18-05-06 @ 20:28: Die vormen geen gevaar voor de samenleving hé.

Salvatore Riina | 18-05-06 | 20:31

@ daskapitalist

Waar zeg ik dat die man niet mag zeggen wat 'ie wil? Wijs mij de comment aan waar ik dat in gezegd heb en ik wijs je een onbeduidende leugenaar aan.

@ fuckje

Beide gevallen wegen m.i. even zwaar. In die zin, als je de een aanpakt,kan de ander niet buiten schot blijven.

Brusselmans | 18-05-06 | 20:30

fuckje 18-05-06 @ 20:14

Ik denk dat je hier de fout in gaat. Wie zet de gradaties dan uit? Aan de hand waarvan, is daar een tabel van, hoe moet ik mij dat voorstellen?

Onder alle extreme religies vinden wantoestanden plaats. Kijk naar de SGP hoe moeilijk die het heeft om vrouwen een gelijke rol te geven. Daar zit men op hetzelde niveau als bij moslims. Toch hoor je daar haast niemand over, en als je al wat hoort is het meestal een lacherig 'Ach ja, SGP hè'.

stampertje | 18-05-06 | 20:28

@controle 18-05-06 @ 20:11
ja

daskapitalist | 18-05-06 | 20:27

bwahaha 18-05-06 @ 19:46: Verdonk is Zo GOED, samen met Wilders

Salvatore Riina | 18-05-06 | 20:23

Vossie 18-05-06 @ 17:57: Beetje domme reactie,geeft te denken.

Salvatore Riina | 18-05-06 | 20:17

ik mag knuffelpoes wel

gaatnat | 18-05-06 | 20:17

@ fuckje
@ brusselmans
N.K. Mos is een gristelijke gruisgrabber! Vinden jullie dit een aanvaardbaar grapje voor CheenStijl?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 20:15

@stampertje,
dat heb ik niet gezegd. Beiden zijn fout, maar er zijn gradaties in fout.

fuckje | 18-05-06 | 20:14

@BBS: in de middeleeuwen was ze nog beul geweest bij die branden.

bwahaha | 18-05-06 | 20:14

fuckje 18-05-06 @ 20:09

Dus jouw interpretatie van de vrijheid van meningsuiting is tegenwoordig afhankelijk van de toehoorders voor wie men preekt?

stampertje | 18-05-06 | 20:13

@deense postbode
om over ayaan en rita maar te zwijgen....

knuffelpoes | 18-05-06 | 20:10

@stampertje,
@Brusselmans,
over zo'n dominee haalt iedereen z'n schouders op. Vervolgens meldt zo'n predikant zich ziek, en is uitgeschakeld.
Een Imam zaait haat, krijgt volgelingen onder kansarme jongeren, met alle kwalijke gevolgen van dien.
@Brusselmans,
mijn ervaring is dat Lucas iemand die kritiek heeft op uitwassen van de Islam, een Islam-basher noemt , en vindt dat die gauw dood moet.

fuckje | 18-05-06 | 20:09

@fuckje 19:30
evenzo bidt ik om verlossing van de moslim-obsessie van fuckje

knuffelpoes | 18-05-06 | 20:07

lucas krijg ik nu een biertje?

knuffelpoes | 18-05-06 | 20:04

@Brusselmans 18-05-06 @ 19:59
wat een onzin. laat die man gewoon preken en genieten van vrijheid van meningsuiting.

daskapitalist | 18-05-06 | 20:03

Fuckje

Als een imam dit gezegd had, zou heel NL wederom over die imam heen gevallen zijn.

stampertje | 18-05-06 | 20:00

@ fuckje

Mijn Arabisch is ook niet meer wat het geweest is. Ik zag zojuist wel dat er in Arabisch eindexamen wordt gedaan. Niemand een mager zesje aan overgehouden?

Als het aan mij ligt worden dubieuze preken van de kansel alsmede die uit de moskee aangepakt. Mijn eksteroog zweert dat Lucas er niet anders over denkt.

Brusselmans | 18-05-06 | 19:59

Treble zingt als 17e. Dan hebben we nog tot ongeveer 22.27uur. He, lekker.

JudgeJuly | 18-05-06 | 19:58

Vlak Nietzsche dan ook maar niet uit, en wat dacht je van den Uyl!

Deense Postbode | 18-05-06 | 19:58

Rousseau was een van de eerste socialisten, waarop de socialist Hitler op voortbouwde. ik denk dat pppender dat bedoelt.

daskapitalist | 18-05-06 | 19:56

De brandstapel gaat het helemaal worden in zomer 2006!
De slangenkuil doen we dan weer in de herfst.

Deense Postbode | 18-05-06 | 19:56

@Brusselmans,
ik zei om 19.30u. al dat ik deze dominee 100% fout vind. Maar dit is slechts een mannetje uit een klein kudtdorp, van hetzelfde domme niveau als een predikant uit Genemuiden die het scheppingsverhaal serieus neemt.
Anno 2006 zou GS eens wat preken van bepaalde Imams onder de loup moeten nemen, maar dat ligt natuurlijk wel wat gecompliceerder........

fuckje | 18-05-06 | 19:56

monfer 18-05-06 @ 19:51

Maar is dat nu niet precies wat alle moslim-bashers ook doen? Teksten uit verband halen die ook nog eens voor meerdere interpretaties vatbaar zijn?

stampertje | 18-05-06 | 19:55

Ik ben opgestaan!
En pak even lekker bieahtje erbij.

Deense Postbode | 18-05-06 | 19:55

@ Deense Postbode @ 19:53
Zo heeft iedereen wel eens wat.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 19:55

@bwahaha

Idd ja, in de Middeleeuwen zou Verdonk alang op de brandstappel zijn beland

:P

BBS t-file slacker | 18-05-06 | 19:54

Religie is zo 1900.

stampertje | 18-05-06 | 19:53

Mij daarentegen lijkt het verrukkelijk om aan een het kruis van een jonge God genageld te zitten!

Deense Postbode | 18-05-06 | 19:53

@pppender
Jij schrijft dat de preek jou 'een redelijke samenvatting van het evangelie naar Mattheus' lijkt.Voorzover het een samenvatting is, is het een hele selectieve en kwaadaardige.
Ik hoop niet dat mensen die dit evangelie nooit hebben gelezen op jouw mening hierover afgaan.
Was de holocaust een logisch gevolg van 'de Verlichting in het bizonder'?Kun je dat eens uitleggen?

monfer | 18-05-06 | 19:51

@ Deense Postbode @ 19:47
Niemand nagelt mij aan zijn kruis!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 19:48

Ja maar iemand moet toch boeten Jan joris jaap joop!

Deense Postbode | 18-05-06 | 19:47

Hoezo nou ineens een Jodentopic?
Verdonk brandend... dat willen we zien!

bwahaha | 18-05-06 | 19:46

Ach, ja, zolang de scientology kerk niet gepredikt word, met die losers Tom en john travolta, wow, will een crap film huren/branden dan moet je battle earthin je bezit zien te krijgen, het zou wat.

*Leverage*

BBS t-file slacker | 18-05-06 | 19:46

rechtere lijn van rousseau-->hitler resp arout le jeune-->stalin dan van jeruzalem naar oswiecim e.o. lijkt me

Wasda, fylosofie in een notedoppp?

Deense Postbode | 18-05-06 | 19:46

@ pppender
Hoe ouder ik word des te vaker betrap ik mijzelf op rechtlijnigheid helaas. Vroeger ging ik ook erg hard voor lijntjes, maar ja. Maar nee, Rousseau verantwoordelijk stellen voor de holocaust lijkt mij nogal hysterisch.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 19:45

Ze worden wel steeds vervelender die mannen van het CIDI. Alles iest verboten! Dizzzkriminazzie!! Pfff. Het lijken wel medelanders. Zelfs nadenken over bedoelingen van mogelijke interpretaties is al not done. CIDI is watching you!

Rest In Privacy | 18-05-06 | 19:45

Als we nou eens alle religieuze boeken ritueel verbranden of recyclen tot play-papier, heeft niemand nog een reden tot haten, want er staat dan nergens meer dat dat moet. Ja, ik ken mijn phylosophen wel!
Word een beetje moe van al die fundi's, dus op zich wel goed slaapmiddel bij nader inzien.

Deense Postbode | 18-05-06 | 19:45

@ Jan-Joris-Jaap-Joop

rechtere lijn van rousseau-->hitler resp arout le jeune-->stalin dan van jeruzalem naar oswiecim e.o. lijkt me

pppender | 18-05-06 | 19:40

@ pppender
Jouw nick, en dan met name de eerste drie letters, lijkt toch wel bijzonder sterk te refereren aan het teken van het beest. Jij aanbidt Satan?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 19:38

mmm.. de bijbel, koran, GTA San Andreas, wat is uw excuus?

Fruitvlieg | 18-05-06 | 19:38

@ fuckje

Zolang vanaf de kansel de zegeningen van het Derde rijk nog worden bezongen mag wat mij betreft Lucas zijn hele leven lang zijn frustraties over dat gristentuig uitten.

Brusselmans | 18-05-06 | 19:37

Ik wist het wel. Lothar Mattheus met die Duitse teringkop heeft nooit gedeugd. voetballen kon die trouwens ook al niet (schwalbe-könig met Klinsi)
maar wtf doet die eigenlijk in de bijbel?

matazurka | 18-05-06 | 19:35

@ pppender
Jaja, geef Jean-Jaques en François-Marie Arouet maar de schuld. Makkelijk toch?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 19:32

Hoewel ik deze dominee 100% faut vind hoop ik toch dat we gauw van Lucas z'n christelijke frustraties uit de tijd dat hij nog een klein Lucasje was, verlost zullen zijn.

fuckje | 18-05-06 | 19:30

de preek lijkt me een redelijke samenvatting van het ev naar mattheus. bovendien eindelijk eens iemand die inziet dat de holocaust niet iets van hitler en de duitsers was, maar een logisch gevolg van de westerse cultuur. de verlichting (rousseau & voltaire) in het bizonder.

pppender | 18-05-06 | 19:28

Jezus is de zoon van Venus.

Shareholder | 18-05-06 | 19:25

@ monfer
Bergkamp gaat in Huntelaar's plaats.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-05-06 | 19:17

@lintworm
Even voor de duidelijkheid, dat zei hij niet tegen lucas maar tegen de moordenaar die naast hem hing.

controle | 18-05-06 | 19:16

"Lucas 23:42-43:
En hij zeide: Jezus, gedenk mijner, wanneer Gij in uw Koninkrijk komt. En Hij zeide tot hem: Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs zijn."
.
Hulde! Altijd al geweten dat er meer in je zat, Lukas! Ga je nu deaud en paradijsvogels bevredigen? ;-]

Lintworm | 18-05-06 | 19:13

@Octavianus
Ho, ho, ho, het was mijn bedoeling niet die predikant te verdedigen, die is volgens mij niet goed bij z'n hoofd.
Ik probeerde alleen een beetje duidelijkheid te 'scheppen' (moehaha).Het feit dat Mattheus zelf een Jood was is volgens mij niet onbelangrijk.
Laat Vennegoor maar thuisblijven.

monfer | 18-05-06 | 19:11

-edit kan ook zonder die feauteau's -

TelAvivi | 18-05-06 | 19:10

@Deense Postbode 18:54
Ja dat las ik ook eens ergens. In Volk en Vaderland geloof ik.

sjaakdeslinksesul | 18-05-06 | 19:01

@NvdB
Omdat God naar het doel kijkt, het einde. Soms is nodig om daarin zaken te sturen mbv straffen. Als ik de bijbel goed begrijp is dat geindigt met het begin van het NT. Tot aan Jezus heeft God actief gestuurd met straffen, zoals de 40 jarige tocht door de woestijn.

controle | 18-05-06 | 19:00

@monfer
die predikant is niet gek maar racist (=contradictie?). als hij in plaats van 'jood' duivel had gezegd, zoals ze al sinds mensenheugenis doen, was er niets aan de hand. dit is pure onzin, haatkwekerij en kan dus ook niet anders geintepreteerd worden, hoezeer jij je best ook doet...

Octavianus | 18-05-06 | 18:56

@NvdB

dan ben jij de eerste op geenstijl volgens mij....

Roku | 18-05-06 | 18:55

Houden die joden nou nooit eens op met zeiken?
Er is elke keer wel wat met dat CIDI.
Hebben ze wat te verbergen of zeau met die controlezucht van ze? Mwoehahaha.
De joden hebben zelf de oorlog aan Duitsland verklaard las ik ooit ergens, dus niet zeau miepen hoor als er dan ene Hitler terugmept.
Niet dat ik een oorlogsheerser adoreer, maar da's een ander verhaal.

Deense Postbode | 18-05-06 | 18:54

@ Roku

Nee, ik gebruik de gebruikelijke definitie van fundamentalist, met een brede toepasbaarheid. Ze zijn er in de smaken milieu, religieus (waaronder christen, moslim, jood etc.) socialistisch / communistisch etc.

NvdB | 18-05-06 | 18:53

Lucas, bedenk even dat Mattheus zélf een Jood was!
Het gaat hier dus om een Jood die schrijft dat 'de Jood in ons een verrader is'.Ik denk dat de kern van deze gedachte is dat 'de Jood in ons' 'het Nieuwe Verbond' (en hiermee Jezus als de Messias)afwijst.
Oh ja, Huntelaar moet mee naar Duitsland!

monfer | 18-05-06 | 18:51

@ controle
Als ik je goed begrijp is de grondslag van je stelling dat het oneindige karakter van het lijden niet te verenigen is met god's liefde. Maar waarom zou dan welke straf dan ook te verenigen zijn met god's liefde?

NvdB | 18-05-06 | 18:51

come to think of it: het consilie van nicea had beter een paar honderd jaar later kunnen plaatsvinden. hadden ze die koran ook direct kunnen bannen!

Octavianus | 18-05-06 | 18:50

@nvdB

ik denk dat jij Fundamentalisme als ''islamitsche terroristjes'' ziet, daarom heb ik nu een onderscijd hiervan gemaakt, die islamitsche terroristen zijn harde mannen die tegen het zionistische dictatuur ingaan ''israel''.

Roku | 18-05-06 | 18:50

@octavianus: ja, maar andere lulverhalen nemen ze wel serieus.

rara | 18-05-06 | 18:50

@Roku 18:43
Niet achter je monitor kijken hoor! Daar zit een Zionist!

sjaakdeslinksesul | 18-05-06 | 18:49

@aapiie: de radicale islam heeft de macht die laat je denken dat het humanisme het grootste gevaar is, maar zonder dat je het weet is de radicaal islamitische propaganda een gevaar voor de wereld. Daarbij, ik steun Israel en Palestina in hun strijd.

rara | 18-05-06 | 18:49

@rara
en mede daarom vond de kerk het een lul-verhaal dat het best vernietigd kon worden!

Octavianus | 18-05-06 | 18:48

@ Roku
Dus je gaat er van uit dat het zoinisme niet fundamentalistisch is?

NvdB | 18-05-06 | 18:46

-edit snapte geen hol wat je bedoelt maar zal wel niet soeps zijn geweest-

aapiieJ | 18-05-06 | 18:44

@NvdB

nee het zionisma heeft het macht die laat je denken dat het Fundamentalisme het grootste gevaar is, maar zonder dat je het weeet zijn de zionistische propaganda's allemaal een gevaar voor de wereld daarbij steun ik Iran en Palestina in hun strijd tegen het zionimse.

Roku | 18-05-06 | 18:43

@asan: er bestaat een judas-evangelie waar dat inderdaad in beweerd wordt.

rara | 18-05-06 | 18:42

"De dominee zit sinds vorige week ziek thuis en geeft geen commentaar." Met zieke mensen wist Hitler ook wel raad... Die man had ook een ziek hoofd toen hij voor de kansel stond.

Birds Eye | 18-05-06 | 18:42

deze klojo wordt terecht aangepakt. maar het cidi moet wel consequent zijn: nu alle moskeen en imams nog...

Octavianus | 18-05-06 | 18:40

@knuffelpoes
Idd, maar Jezus roept niet op om iemand een kopje kleiner te maken. Het geeft een hoop goede moslims maar de boodschap vanuit de koran en de bijbel (met name NT) is gewoon verschillend.

controle | 18-05-06 | 18:39

@controle
Bespaar me een uiteenzetting over de theologische verschillen. Ik kan ook wel wet gistelijke sites bij elkaar gogelen waarop staat dat de hel echt wel iets is waar mensen zoals jij eeuwig branden. In de geschiedenis van het Christendoem gezien ben jij een ongelofelijk verlicht figuur.

Waar het mij om gata is dat bijna geen enkele gelovige het zoe heet eet als het wordt opgediend. Moslims ook niet. Ik heb niet d eindruk dat je wel eens met hen praat.

knuffelpoes | 18-05-06 | 18:37

@ndvB
1) aarde is tijdelijk, dus ook het lijden nav je fouten. Vanuit een eventuele hel is niets meer te corrigeren.

controle | 18-05-06 | 18:35

Het is allemaal Nero Claudius Caesars fout, damn, weer die verdomde Romeinen.

BBS t-file slacker | 18-05-06 | 18:34

Fuck Jezus, laat liever wat meer van die pica zien...

stretch | 18-05-06 | 18:34

@NvdB
Liefde is moeilijk in woorden te vatten. In Korinthiers staat er wat over geschreven.
.
4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze. www.biblija.net/biblija.cgi?m=1+Kor+13...
.
Eeuwig lijden is daar niet echt met te vereenzelvigen. Een tijdje zou misschien terecht zijn, maar eeuwig.
.
@knuffelpoes
google eens: de koran is het letterlijke woord van allah. Verder zijn de koran en vooral het NT gewoon totaal verschillend qua inhoud. Zij leven nog in de "oog om oog" situatie en kennen geen vergeving. En dat is vanuit theologisch oogpunt slechts een aantal van de verschillen. Andere wang verhaal aan hun vertellen en ze lachen je uit.

controle | 18-05-06 | 18:33

@ asan
Iets te veel NGC gekeken de laatste tijd?

NvdB | 18-05-06 | 18:28

Ach, de zaak was allang opgelost en het CIDI trapt nog eens na door wat citaten waarvan je geen idee hebt hoe die in de contekst passen. Je kunt vervolgens de citaten ook aanhalen en dan zeggen dat het CIDI zulke rare opmerkingen over joden verspreid - en dan het CIDI dus gaan aanklagen wegens aanzetten tot antisemitisme

Oetjens | 18-05-06 | 18:28

door judas is jezus voor onze zonden gestorven.... judas moet heilig worden verklaard... jihaaaaaa

asan | 18-05-06 | 18:27

@ controle 18:24
De uitstoting was een maatregel wegens het schenden van een regel (niet eten van de boom) die vergelijkbaar is met het veroordeeld zijn tot de hel wegens het begaan van een of meerdere zonden. Kortom, je vermoeden dat god niet iemand in de hel zou stoppen is niet in lijn met het boek.

NvdB | 18-05-06 | 18:27

De enige apostel die nog leeft is Lucas. Spreek!!! Save our souls!!!

fuckje | 18-05-06 | 18:25

@controle
Ik haal alleen maar wat klassiekers van stal. Als ik dat bij een moslim over de Koran doe beginnen ze altijd direct te nuanceren. Zoals jij nu ook doet. Terecht lijkt me. Waarom kun jij dat bij de Bijbel wel en wazrom ga je er altijd van uit dat moslims dat niet bij de Koran kunnen?

knuffelpoes | 18-05-06 | 18:25

@ controle
In aanvulling: Wat is de betekenis van liefde in de context waarin het gebruikt is, en waarom zou dat een straffen d.m.v. de hel uitsluiten?

NvdB | 18-05-06 | 18:25

@nvdB
Hoe bedoel je? De tijd op aarde heeft een einde, dus het lijden hier ook.

controle | 18-05-06 | 18:24

Grappig hoe nederland anaal gefocused is op Joden, hoeveel Joden wonen er nu nog in nederland? 5000? Meer zullen het er niet zijn.

Isser | 18-05-06 | 18:24

@ controle 18:21
Maar hoe verhoudt dit zich dan tot Genesis' verstoting uit het paradijs?

NvdB | 18-05-06 | 18:23

Slim gekozen onderwerp Lucas. Het kan zomaar 1000 comments opleveren.

Barbapoeppa | 18-05-06 | 18:23

@ Roku
Ik denk dat een algemene versie van je stelling beter te bewijzen is:
Fundamentalisme is een gevaar voor de hele wereld, en de wereld wordt beheerst door fundamentalisten.

NvdB | 18-05-06 | 18:22

@nvdB
God is liefde staat er geschreven.

controle | 18-05-06 | 18:21

-weggejorist-

Roku | 18-05-06 | 18:20

Ik weet wel hoe het zit, maar ik vertel het niet.

djeezus | 18-05-06 | 18:20

Heeft die Naphtaniël toch mooi een jaartje zitten pitten.

zlogg | 18-05-06 | 18:20

Hitler?? Die is toch deaud??? En Matheüs toch ook?? Maar Jezus, Jezus LEEFT.... en hij zal ons de ware weg tonen.... Toch?

Lachende Scheerkwast | 18-05-06 | 18:20

Fuck gelovigen.

Correcte eikel | 18-05-06 | 18:20

@ controle 18:18
"Lijkt me sterk dat God mensen eeuwig laat lijden." Want?

NvdB | 18-05-06 | 18:19

@Knotje
Bekeren tot Jodendom (of Islam) is een pijnlijke zaak.

Mr.D. | 18-05-06 | 18:19

@knuffelpoes
Wie zegt dat Judas in de hel zit? Hel is trouwens voor interpretatie vatbaar. Lijkt me sterk dat God mensen eeuwig laat lijden.

controle | 18-05-06 | 18:18

Oeps sorry ik tiep te snel zojuist

knuffelpoes | 18-05-06 | 18:17

@controle
Ik ken mijn klassiekers.
ZO hebben we eigenlijk onze vergeving niet zozeer aan Jezus alswel aan Judas te danken. Deze zit nu brandend in de hel terijl Jezeus allang weer gezelling in de hemel zit. Wie leed er nu het meest voor onze verlossing?

knuffelpoes | 18-05-06 | 18:16

@18:14
lijden is dat natuurlijk

controle | 18-05-06 | 18:15

@knuffelpoes
Jezus moest de kruisigingsdood leiden om voor de vergeving van zonden te zorgen.

controle | 18-05-06 | 18:14

@controle
Jezus had het verraad van de Joden nodig zoals Ayaan het verraad van Rita nodig heeft zullen we maar zeggen.

knuffelpoes | 18-05-06 | 18:13

wat een enorme tiet heeft die vrouw zeg. of is dat jezus?
je zus?

Vossie | 18-05-06 | 18:08

Wat ben ik er weer trots op Joods te zijn (L)

Charlene | 18-05-06 | 18:08

Interesant is de vraag of aanhangers van het ene geloof (joden) inhoudelijk invloed kunnen uitoefenen op de wijze van belijden van door aanhangers van een ander geloof (christenen). Het antwoord lijkt ja, maar mij dunkt dat het CiDi zijn boekje hier te buiten gaat. Immers, wat gaat het CiDi aan hoe een christen de bijbel interpreteert? Zolang niet wordt opgeroepen tot geweld of ongelijke behandeling (quod non) lijkt mij de vrijheid van godsdienst hier in het gevaar.
(Dat mag, maar dan pas als ik dictator van de wereld ben geworden. Dan is het sprookje echt uit).
-
Verdonk samenvatting: De wet zegt dat ie zich er niet mee bemoeien en de wet is de wet.

NvdB | 18-05-06 | 18:04

@Vossie 18-05-06 @ 17:57
Altijd zo kort door de bocht?

Mimi | 18-05-06 | 18:02

het blijkt almaar weer dat er alleen maar landverraders in wassenaar wonen.

daskapitalist | 18-05-06 | 18:02

Zo'n jodenhater als Mos was met het grootste gemak ayatollah geworden als 'ie in een zandland was geboren. Heeft 'ie een baard? Bweuh.

de Conciërge | 18-05-06 | 18:02

Deze Farizeer... eh... dominee heeft zijn excuses aangeboden....(duh)
De preek dateert van maart 2005 en de dominee zit (pas) sinds 1 week 'ziek' thuis.

Zero tolerance voor deze man... Met een eenvoudig excuus ben je er niet.Wat mij betreft hoort deze man geen voorganger in de kerk meer te mogen zijn. Als het bestuur van de kerk dat niet aanpakt hoort de overheid dat aan te pakken.
Hup Ds. Mos... naar het torentje van Balkenende...

Geen idee hoe het eraan toe gaat in dat kerkje maar het lijkt me wel dat je met je oren zit te klapperen tijdens zo'n preek.

Overigens... wat de laatste link betreft.... ik zie het verband niet zo...

Mimi | 18-05-06 | 18:01

*zwaait naar Wannabecool*

G-unite | 18-05-06 | 17:59

The Church of Israel , gisteren op tv gezien (dus is het waar). Die zeiden dat Joden uit een slippertje van Eva met de duivel voortkwamen.

Shareholder | 18-05-06 | 17:58

@Controle

Zucht... Zes jaar zondagsschool EN catechesatie! Toen ik niet meer hoefde nooit meer naar omgekeken en hoewel ik de bijbel niet meer goed ken, heb ik er wel een gerechtvaardige mening over. Ok, van de Koran ken ik geen fuck, maar alle succesvolle geloven zijn zo geschreven dat zoveel mogelijk mensen er aansluiting bij kunnen vinden en dat kan door een verschil van interpretatie! En mij heb je niet gehoord over dat Mohammed en jezus hetzelfde zijn. De ene was een stoner en de ander een pedo-tiran! Groot verschil vind ik.

Grunnie | 18-05-06 | 17:58

Zou deze predikant vandaag veel mails krijgen?

fuckje | 18-05-06 | 17:58

Ragnarok weet de waarheid, op een dag zullen jullie allemaal verantwoording moeten afleggen bij mij. "destroyer of the world"

BBS t-file slacker | 18-05-06 | 17:57

ik vind gristenen walgelijke lieden. mensen die zulke onzin geloven, daar wil ik niks mee te maken hebben.

Vossie | 18-05-06 | 17:57

Laat iedereen met een afgoderij fetish alsjeblieft heel snel deaudvallen.

crixus | 18-05-06 | 17:57

'strondmongool' hahahaha natuurlijk

Salvatore Riina | 18-05-06 | 17:56

hmmm .. ik vraag me af waar die stondmongool van een wanabefool blijft.

Salvatore Riina | 18-05-06 | 17:55

@grunnie
En Mohammed was het zelfde als Jezus. Slaap lekker.

controle | 18-05-06 | 17:53

@grunnie
Jij hebt duidelijk beide boeken niet gelezen. Ga je eens verdiepen.

controle | 18-05-06 | 17:52

Iedere mongeaul kan de bijbel aan zijn kant krijgen door het op je eigen manier te intepreteren! Elke Hakbar doet hetzelfde met de Koran. Daarom zijn het ook twee zulke grote geloven. Iedereen kan eruit halen wat hij wil zodat het precies op hemzelf slaat.

Grunnie | 18-05-06 | 17:51

owjeejtje

wat voor invloed heeft dit op onze huidige samenleving as we know it?

wN.Dani | 18-05-06 | 17:51

Serieus. Als de Joden de schuld zijn van die geyle foto, ga ik me bekeren...

Knotje | 18-05-06 | 17:51

Geyle foto. Ik wil meerrr!

Knotje | 18-05-06 | 17:48

jesus hen de bijbel zijn allebij een haox

ianz | 18-05-06 | 17:47

1) Jezus was ook een Jood
2) Zonder het verraad van de Joden kon Jezus zijn taak niet uitvoeren
3) Jezus keurt iedere geweldadigheid af.
.

controle | 18-05-06 | 17:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken