Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

167.000 euro subsidie voor bezemhok

tuinh.jpgAchterin uw tuin staat er ook een. Zo'n dampend hok waar het naar schimmel ruikt, je mooie Weber staat weg te roesten en het ongebruikte gereedschap zwetend aan de muur hangt. De Argentijnse ambassadeur Goñi in Wassenaer zat zich tijdens een van de champagne-verveelparty's in zijn tuin ook dood te ergeren aan zijn heksenhuisje. Maar gelukkig, je bent van het bevriende Maxima-land, dus alle autoriteiten willen er vuistdiep in. Toen een bezoekend ambtenaar van de Rijkdienst Monumenten na het zevende glas Norton Chardonnay voorstelde dat 'we' wel wat kunnen regelen voor onze amigo's, dacht de gezagsdrager aan een wit busje Poolse slopers, of gewoon ouderwets de brand erin. Maar nee, er kwam een heel verhaal dat ze in Nederland honderden miljoenen uitgeven aan het opknappen van ouwe meuk. Nog nagierend van de dronkemanspraat kreeg de ambassadeur de volgende dag een gelukstelegram namens het Gristelinkse kabinet. De ambassade krijgt 167.000 euro om het tuinschuurtje bij villa Arcada van de ondergang te redden. Met een vaag verhaal over 'Expressionistische stijl met aan de Amsterdamse School verwante invloeden'. Uw man ook geen klusser? Vraag hierr de subsidie voor uw Vinex tuinhuis. Gamma-hutten en de ambassadeur van Zimbabwe zijn uitgesloten van deelname.

Reaguursels

Inloggen

Argentijntjes zijn arm, die moet je helpen. Niks dan lof!

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 18:17

Toevallig heb ik dit bezemhok drie jaar geleden eens moeten inspecteren bij mijn vorige werkgever. Het is een houten hutje helemaal bedekt met leistenen. Het is naar ik een begrepen heb een monument, maar ik heb mijn inspactie niet echt af durven te maken i.v.m. houtrot van de vloeren e.d. Het is ongeveer even groot als een oud zaans huisje. De ambassade heeft het gebruikt als archief, ik zag nog ornders uit de jaren '60 liggen...

Verder zou het oude koetshuis daar ook wel een opknapbeurt kunnen gebruiken (mocht dit nog niet gedaan zijn).

Señor Sjon | 05-07-08 | 18:06

Mooi Tuinhuis inderdaad wat geen tuinhuis is. Ik vind het kunst.

-=PyP=- | 05-07-08 | 10:00

Mooi thuinhuisje. Terechte subsidie.

jaja5722 | 04-07-08 | 20:50

pas benzine zou nu wel weer duurder worden

leuk ik ga daar ook wel een huisje kopen en laten opknappen met belastinggeld leuker kunnen ze het niet maken

aaploos | 04-07-08 | 14:14

Dat is een TARDIS, geen Tuinhuis!!

TheDoctor | 04-07-08 | 12:02

alles beter dan 10 polen erbij. 167000 euro is een koopje, want dan heb je ook niks!

yepyep | 04-07-08 | 10:05

@DubbelzouteSalmiak e.(gelukkig)v.a.
HULDE. geweldig huissie, niet zeuren. dit kleine niet eren heet kleingeestigheid. of anders lang leve gammaland...

cioran | 04-07-08 | 09:49

Enorm mooi of niet...

!67000 euri voor het in stand houden van een hans und gretel haus waar dr in de efteling 20 van staan, is veel te veel.

Maar ja verkwisting van taxpoet is niet nieuw in dit land.

Varreke | 04-07-08 | 08:51

Veel geld voor een neukschuur...

da wizard | 04-07-08 | 06:16

Ook van deze gekte gaat de PVV ons verlossen.

cor123 | 03-07-08 | 23:20

+100 kudo's voor de reaguurders hier... wat een verstandige reacties, ik word er nog depressief van. Ik dacht dat iedereen zou zeiken over verspild belastingeld et cetera, maar in plaats lees ik een hoop pleidooien over behoud van erfgoed. Wat een links gelul zeg, zo krijgen we nog president Pechtold

Spees | 03-07-08 | 22:10

@ bunbun

Ik haat betalen

Rest In Privacy | 03-07-08 | 21:08

ik haat subsidies

bunbun | 03-07-08 | 20:11

Beetje warrig verhaal, met als conclusie dat het een schande is. Geloof ik. Nou, vooruit:
'Inderdaad, wat een schande!'

de laatste man | 03-07-08 | 19:35

%%$$#^(^*&^%^$
De accijnzen omhoog, vliegtax, straks hogere BTW. Kl**tz*ak van WB heeft een 'potje' gevonden van 150 mln die corrupte lui uitgeven aan onzinnige zaken. Nu dit weer. Zo wil ik ook wel sinterklaas spelen van andersmans centen.....
We krijgen ze wel bij de verkiezingen....

sapjes | 03-07-08 | 19:26

zeik niet zeau, zoveel centjes zijn het niet. Je koopt er niet eens een fatsoenlijke wagen veur!

W.I.E. de Po | 03-07-08 | 19:14

Important message to all ambassadors in The Netherlands.
-----------------------------------------------------------------------------------------
The ambassador of Argentina has received 167000 EURO for renovating an old small dilapidated gardener's cottage (once it was used as a house for a poor gardener). This money is available from the Dutch tax payers, through the RACM (National Service for Archaeology, Cultural Landscape and Built Heritage).
You may think “Okay, we have a ruined broom box too over here, but it is on the embassy territory”. No problem. The Argentine gardener's cottage is on embassy territory too.
From the town office of Wassenaar help is available to draw up your application. For the ambassador of Argentina they made up some story, e.g. “the cottage is a remarkable monument in a rare style blah blah”. They will have to help you. In The Netherlands it is forbidden to discriminate. They help Argentina, so they help you too. If you notice any hesitation, then just say to them: “Gelijke monniken, gelijke kappen!” That scares the hell out of any official.
For further information:
RACM web site: www.racm.nl/content-en/xml_racm/engels...
Email RACM: [email protected]
Wassenaar web site: www.wassenaar.nl/Smartsite.shtml?id=68...
* behulpzame reaguurder doet copy paste in email aan ambassades *

Dorser | 03-07-08 | 18:28

Waarom wordt dit niet met EU geld gedaan?

killerdemon | 03-07-08 | 18:13

Ach ja dat huisje staat er over 50 jaar nog steeds dan is Herfkens allang de pijp uit en die heeft zo'n bedrag ff illegaal bij elkaar geharkt.

Andersom dag | 03-07-08 | 17:41

Ze zouden 50 procent van het weggegevenbedrag in moeten houden,op het salaris van de Ambtenaar die dit heeft goedgekeurd.
Er is al een bedrag geparkeerd voor deze uitnemer ,kan niet anders.

fleurtje | 03-07-08 | 17:34

Vooral PvdA en gristelijk blijven stemmen, jongens. Ieder volk krijgt de regering die zij verdient.

cultheld | 03-07-08 | 17:13

Terecht dat dit soort monumenten worden gerestaureerd en behouden. Het voorstellen als een bezemhok is wel stemmingmakerij vaan GS...

Plonk | 03-07-08 | 16:54

Ambassadegrond zou toch buitenlandse grond zijn?

bebop | 03-07-08 | 16:38

Met dank aan zijn rechtse golfmaatjes...

baaderraf | 03-07-08 | 16:30

Kom maar door met die klus... ik heb hier & daar nog wel een zaterdagje over voor een schnabbel. Timmeren leer ik al doende wel...

Multiflauwekulti | 03-07-08 | 16:20

@keepitreal
helemaal mee eens.... en zonder rellen zagen monumentale delen van amsterdam er ook zo uit.

Kerby | 03-07-08 | 16:14

Och ja het volk van de staat der Nederlanden betaald wel weer.

Death Wish | 03-07-08 | 16:11

tja... als het aan GS ligt verkwanselen we de monumenten en wordt het hier één grote vinex-wijk. Bewaar dat maar voor het eiland.

Kerby | 03-07-08 | 16:10

Die pica is gewoon de tardis die van verf is ontdaan. Mooi blauw verfen instappen en tijdreizen.

Hellsmurfje | 03-07-08 | 16:09

oh ja, en wat een zeik GS artikel weer.

Arch Stanton | 03-07-08 | 16:06

wat een prachtig gebouwtje.

Arch Stanton | 03-07-08 | 16:06

@ Leopold | 03-07-08 | 15:37 :

Waar ik vandaan kom is 10.000 EUR op zich veel geld. Ook waar ik nu ben is 10.000 EUR veel geld. Da's dus geen argument in deze.

Als ik voor 10.000 EUR een BMW 7 serie, nieuw, kan kopen, is 10.000 EUR echter níet veel geld.

Voor het restaureren van dát tuinmanshuis is 167.000 EUR níet (te) veel geld. "Probleem" bij dergelijke restauratiewerkzaamheden is dat de vakmensen ook niet goedkoop zijn. En vooral: de verzekeringen die zo'n vakman moet afsluiten om zich te vrijwaren van ongelukjes zijn ook niet gering!

keaus666 | 03-07-08 | 16:00

Das toch gewoon de TARDIS zonder verf ?

zedong | 03-07-08 | 15:56

van dal | 03-07-08 | 15:50 een in de makelaardij werkende vriend maakt me er net op attent dat "opgekalefaterd" niet zo goed staat bij onroerend goed, hij houdt het meer op "restauratie met behoud van authentieke elementen"... tot zover het herstel van deze omissie, vandaag mede mogelijk gemaakt door venco-drop.

van dal | 03-07-08 | 15:53

@keepitreal | 03-07-08 | 15:47
mwoa, niet erg aantrekkelijk om naar te kijken... maar dat kost de staat iig geen geld. (als we het hebben over van de Zadelhoff achtige pandjes)

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 15:50

167 mille voor het tuinhuisje van een ambassade? pinda's... voor veel meer is het catshuis opgekalefaterd, de ambtswoning van onze premier, die er niet in woont...

van dal | 03-07-08 | 15:50

@DeDerdeKamer

jij bent meer van het Prefab-werk

keepitreal | 03-07-08 | 15:47

"The creatures outside looked from pig to man and from man to pig, and from pig to man again: but already it was impossible to say which was which."

JensDensen | 03-07-08 | 15:45

@Leopold | 03-07-08 | 15:37
sluit me bij jou aan, het is een smak geld voor een achterlijk tuinhuisje.

laten we dit soort projecten Groene Draakjes noemen, aangezien voor dat barrel elk jaar 100.000 euri's wordt afgetikt. Wat was het ook alweer ... het is makkelijk scheppen van de grote berg.

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 15:44

Volgens een goede bekende van me uit dit 'milieu' is ambassadeur Coni echt een lul met vingers. Hij verdient dit dus nog niet eens ook.

Zieke Hond | 03-07-08 | 15:40

@keaus666 | 03-07-08 | 15:29
Als €167.000 voor een kneuterig huisje niet veel is dan zal €50.000.000 ook wel niet veel zijn voor minimaal 23 andere objecten. Waar ik vandaan kom zijn beide bedragen best nog wel veel geld voor een 'opknapbeurt'... Ik ben benieuwder naar de reden waarom men dat huisje zo heeft laten vervallen en niet eerder heeft ingegrepen. Dan had het ook geen 167k gekost... Toch?

Leopold | 03-07-08 | 15:37

De korte tijd dat ik Bouwkunde studeerde werden dergelijke "Anton Pieck prutsels" niet gewaardeerd. Ik zeg: liefdevol restaureren, al is het alleen maar om de architectuurpolitie te sarren.

Egerius | 03-07-08 | 15:34

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 15:11

Elke inwoner van Nederland, ook partikulieren, zelfs allochtone partikulieren, die eigenaar zijn van een Rijksmonument, hebben onderhoudsplicht.

Dat onderhoud moet zodanig plaatsvinden dat het gebouw in originele staat behouden blijft. Dus ook op de originele wijze wordt gerestaureerd als dat het ooit, vroeger, werd gebouwd.

Je kunt en mag dus geen gipsplaatjes gebruiken of spaanplaatschroeven om het een en ander vast te zetten.

Daarom krijgen al die bezitters een fikse subsidie voor het onderhoud.

En geloof me: 167000 EUR is niet veel voor een dergelijk bouwwerk dat in deze toestand is.

Die opmerking over klussertjes die het een en ander kunnen "opknappen" voor minder begrijp ik wel. Maar vele anderen niet, aan de reaguursels te zien.

keaus666 | 03-07-08 | 15:29

En is het grondgebied niet van Argentinie? Zo werkt dat toch met ambassades..? En iedere dag wordt het gekker in dit land! Ik ben zoooooo klaar met dit kabinet!

Doc Damage | 03-07-08 | 15:25

@keeptreal, gelukkig staat dat gebouw van de NS er nog, lijkt rechtstreeks uit Gotham city te komen geweldig, zo heeft waar nu dat krijsend lelijke Hoog Catherijne staat Utrecht er schijnbaar uitgezien. Wat dachten die lui in godsnaam.

Multikuli | 03-07-08 | 15:24

@ kapotte_stofzuiger | 03-07-08 | 14:39
Nee joh! Ik ben niet achterlijk!

@ JamesHuntLive | 03-07-08 | 14:43
NL is op zich prima, alleen zouden we meer i.p.v. steeds minder vrijheid moeten krijgen. Een op het Libertarische beginsel gebaseerd NL zou me meer aanstaan. Dan zou er ook niet zoveel geld (lees: onze taxpoet) over de balk gesmeten worden.

Meautie | 03-07-08 | 15:23

Sterf nou af.... Kunnen we straks met z'n allen het gerestaureerde kot bekijken? Oh ja, de entree van ons woningcomplex moet ook worden opgeknapt... Kost maar een kwart van dit exhorbitante bedrag en je maakt er 20 families blij mee.. Helaas is er geen geld.. Maar ja daarvoor hebben we straks wel een perfect uitziend tuinhuisje... (wat waarschijnlijk niet kan worden bekeken...)

Cook From Hell | 03-07-08 | 15:23

@Multikuli | 03-07-08 | 15:17
begrijp me niet verkeerd, ik heb ook geen probleem met het opknappen van oude 'in het oog springende' gebouwen om bijvoorbeeld het karakter van een oude binnenstad te bewaren. Maar dit (tuinhuisje) gaat echt te ver, waar ligt de grens vraag je je af ? wie bepaald of iets opgeknapt dient te worden of niet ? en dan nog, renoveren is peperduur en in tijden van economische teruggang lijkt me dat niet bijster slim.

Ik snap dat er mensen zijn die dit goedkeuren, omdat ze affiniteit hebben met het behouden van alles dat 'oud' is in NL. Prima, maar wat ik als buitenstaander zie is dat ik continu meer en meer moet betalen aan de roverheid, en dan wil ik niet horen dat dit soort dure futiliteiten schaamteloos worden gefinancierd.

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 15:22

Nederland is inmiddels al zo verpauperd dat zelfs plastic schijthuizen op de monumentenlijst worden geplaatst.

Sidi Tammentis | 03-07-08 | 15:21

Schandalige verspilling! Gooi die hut plat en zet er een torenflat of een winkelcentrum voor in de plaats. Dan heeft iedereen er wat aan.

kuttekrap | 03-07-08 | 15:20

Rijkdienst Monumenten is een beetje dom...

Stom Green | 03-07-08 | 15:18

*zucht* En dit is vast de enige vriend/bekende of neef welke zo 'geholpen' is.... Dit is gewoon diefstal van belasting centen!

Ten_Kings | 03-07-08 | 15:17

@Leopold | 03-07-08 | 15:14
nog erger, in bouwvallige kerken notabene.

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 15:17

@DeDerdeKamer, denk dat het aardig op de prijs is maar zoals Keaus666 al zei renoveren is wat anders dan opknappen. Is cultureel erfgoed dat mag best wat kosten, weg is immers voor altijd weg, denk dat als je het echt in de originele staat wilt brengen heb je meer nodig dan een busje polen ik verwacht dat er heel wat bij komt kijken. Hier in Amersfoort hadden ze 1 van de poorten gerenoveerd, en de schuttersgaten aan de verkeerde kant gebouwd. Moet je ook niet hebben dan maar wat extra om het goed te doen.

Multikuli | 03-07-08 | 15:17

@mezelf | 03-07-08 | 15:14
Maar dan heb je ook wat...

Leopold | 03-07-08 | 15:17

Er zijn in de verschrikkelijke jaren '70 genoeg schitterende gebouwen platgegooid om er gedrochten voor in de plaats te zetten.

Zomaar een voorbeeld: het gebouw 'de Utrecht', een schítterend Jugendstil gebouw is in 74 platgegooid en er staat nu een gedrocht genaamd Hoog Catharijne, op die plek zit nu een Media Markt...

Een eeuwig zonde. Maar godzijdank hebben sommige mensen hier iets van geleerd. Tegenwoordig is er wat meer respect voor cultureel erfgoed.

Maar ach de meeste mensen hier zijn vadsige koopzondag patatvreters die juist liever in de MediaMarkt rondhangen, dan genieten van historische architectuur. Dat weer genoeg over het gemiddelde intellectuele niveau hier.

keepitreal | 03-07-08 | 15:16

Het kan nog gekker. Het CDA gaat straks 50 miljoen steken in 23 andere bouwvallen...

Leopold | 03-07-08 | 15:14

Het punt is niet dat ze hier hun geld aan uitgeven. Prima dat dit gebeurd. Zit er niet op te wachten dat heel Nederland straks eruit ziet als Rotterdam... Het punt is, dat de burger meer belastingen en accijnzen gaat betalen en het geld met bakken naar de allochtone paupers wordt gedragen.
Dat zorgt ervoor dat dit soort dingen het nieuws halen. De prioriteiten worden compleet verkeerd gesteld door dit kabinet. Liever Zimbabwe een nieuw presidentieel toestel geven en Ali en Hassan een Ambilight. De Hollandse werkenden worden gewoon genaaid. Dat is het issue.

50Caliber | 03-07-08 | 15:12

@keaus666 | 03-07-08 | 15:03
omdat de broekriem continu aangetrokken wordt en er zonder blikken of blozen in de achtertuin van een ambassade (waar het Nederlandse volk geen toegang toe heeft) wel met gemeenschapsgeld gesmeten wordt alsof het om enkele tientjes gaat.

Dus zo'n reactie van een gamma-klussertje die wel even dat huisje opknapt voor 20 euro p/u + onkosten moet je niet al te letterlijk nemen, daar probeert men alleen de frustratie mee aan te geven.

@Multikuli | 03-07-08 | 15:05
zo pfeeew ... er wordt gelukkig nog iets opgeknapt voor zo'n smak geld.... pak van m'n hart. En je laatste opmerking, volledig mee eens ! Neemt niet weg dat dit ook veel te veel geld kost en nergens voor dient, niemand zal het waarschijnlijk kunnen bezichtigen. (zodra het opgeknapt is)

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 15:11

Liever dat ze zich zo vermaken dan dat ze een stukje gaan vliegen met dissidenten.

Fleauxe | 03-07-08 | 15:09

Ach DeDerdeKamer, er word zo veel subsidie door de plee gespoeld, hier word tenminste nog een huisje opgeknapt. Kan ik me wat minder druk om maken dan een website zoals watvooreikelbenjij die een miljoen moet kosten.

Multikuli | 03-07-08 | 15:05

Opvallend dat zoveel reaguurders denken dat het restaureren van een dergelijk tuinmanshuis door elke Gamma-klusser kan worden gedaan.

Alsof elke KwikFitter ook een Chevrolet Corvette Stingray kan restaureren.

Dan nog wat: restaureren is iets anders dan opknappen.

keaus666 | 03-07-08 | 15:03

Dit is een grap neem ik aan?
Oh toch niet? Pfff.... elke keer als ik denk dat ik in dit land nergens meer van op ga kijken...

looprekje | 03-07-08 | 15:03

@keepitreal | 03-07-08 | 14:59
Zwakbefaagd? LOL!!!

Truttebol | 03-07-08 | 15:02

Ik ben echt helemaal voor die renovatie, mannen!!! Kan mij het schelen dat er een Argentijn naar kijkt? Denk aan volgende generaties, ik maak niet eens een grap nu, ik hou van geschiedenis en vind afbraak echt echt echt veel erger. Behouden die hap!!!

Truttebol | 03-07-08 | 15:01

@Multikuli | 03-07-08 | 14:56
tsja... oude gebouwen is nogal een breed begrip. Ligt de grens niet bij oude vervallen tuinhuisjes ?

Ken bovendien nog wel iemand (mannetje) die 't voor veel minder opknapt..

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 15:00

Een Weber roest niet.

superjan | 03-07-08 | 15:00

@ vliegende knorrepot | 03-07-08 | 14:55:

Dus u vindt een betonnen rechtlijnig bouwwerk, waar geen architect over heeft nagedacht, mooier dan een prachtig houten bouwwerk, met vloeiende vormen, alleen door een meesterarchitect te ontwerpen en alleen door een ware meesterhoutbewerker te bouwen?

Vreemd!

keaus666 | 03-07-08 | 14:59

Het is inderdaad een grove schande dat er geld gereserveerd wordt voor cultureel erfgoed.

Raoul = zwakbefaagd

keepitreal | 03-07-08 | 14:59

Wat een mooi huisje!!! Wil ik wel kopen!!!

Truttebol | 03-07-08 | 14:58

Oh €167.000 nog erger :)

shaokahn265 | 03-07-08 | 14:57

Het is ook wel een héééél mooi tuinhuisje.

Linkse Zakkenvuller | 03-07-08 | 14:56

Met geld naar mooie oude gebouwen heb ik niet zo veel moeite.

Multikuli | 03-07-08 | 14:56

Ik kan nog wel begrijpen dat ze subsidie geven voor het toch wel oude 'tuinschuurtje'. Maar om nou meteen €137.000 er aan uit te geven... nou nee.

shaokahn265 | 03-07-08 | 14:56

Argentinië heeft zelf geen geld ? is dus een soeverein stukkie Argentinië zo'n ambassade ?

voor de rest ... we moeten echt gaan snijden in heel dat ambtenarenapparaat, ik kan m'n eigen (zuur verdiende) geld veel beter uitgeven.

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 14:55

Hee Nederlandse sufferds, ook vandaag mag je weer je portemonnee trekken !

hollandsevluchteling | 03-07-08 | 14:54

Het maakt deel uit van de Argentijnse ambassade en is dus Argentijns grondgebied. Gaat NL nu al subsidie geven op panden die niet eens op Nederlands grondgebied staan?

Dat biedt perspectieven. Ik woon ook al een krom poosje buiten NL en mijn villa mag hier en daar ook wel een likje verf hebben.

James Lastig | 03-07-08 | 14:54

Zoals gewoonlijk een wel heel kort door de bocht-stukje van onze bekende vriend Raoul.

Met zo'n naam kun je geen oorspronkelijke Nederlander zijn en begrijp je dan ook niet de waarde van een dergelijk bouwwerk.

Zelfs de naam van de straat waar het tuinmanshuis is gebouwd is er een die menig Nederlander's hart sneller zal doen slaan: Groen van Prinsterer.

Voor u weer zulke boute uitspraken doet, meneer Raoul, verzoek ik u vriendelijk eerst eens de Nederlandse geschiedenisboekjes in te duiken om zo te weten te komen welke belangrijke cultuurerfenissen u op de schop gaat nemen.

keaus666 | 03-07-08 | 14:51

dat stukje Nederlandsche identiteit dat bestaat uit het weggeven van geld aan malle dingen, dat kende max toch al wel ten tijde van haar beroemde uitspraak?

Jan Passant | 03-07-08 | 14:46

Subsidie om iemand te laten verbouwen?
Dat schept mogelijkheden... ;)

ZDEV | 03-07-08 | 14:45

* iets mompelt over dwaze moeders... *

Bernhard Bang | 03-07-08 | 14:43

Ja, dat is wel een erg byzonder ding. Het zou zonde zijn als het in zou storten.
Beetje makkelijk om te roepen dat het zonde van het geld is, sommige cultuurdingetjes moet je ook behouden, anders staan er straks inderdaad alleen nog maar lelijke gamma schuurtjes overal.

Robert Irving III | 03-07-08 | 14:43

CaptainPanic | 03-07-08 | 14:34
.
Inderdaad; wat zal dat nieuwe hekkie daar in 070 wel niet gekost hebben ?

Niet voor Jan | 03-07-08 | 14:43

@ Meautie | 03-07-08 | 14:33
Klopt, en als dat je niet zint moet je een ander land zoeken om te wonen.

JamesHuntLive | 03-07-08 | 14:43

Ff denken een ambassade is een stukje land in een land, zou het dan niet logisch zijn dat Argentinie zelf voor de kosten opdraait?

Bluto Blutarsky | 03-07-08 | 14:42

Dat monumentenzorg een bedragje uittrekt om een dergelijk markant gebouwtje te bewaren vind ik ok. Maar zijn 167.000 euri niet een beetje veel?

Mubbenschonster | 03-07-08 | 14:40

@Meautie
Dat 5% de andere 95% iets op kan leggen, of heeft u toevallig CU gestemd?

kapotte_stofzuiger | 03-07-08 | 14:39

off topic: Poll is kudt, je kan namelijk ook niet gaan stappen.

Geert W | 03-07-08 | 14:37

opdat de ferroro rochers croqant blijven, m'n waerde.

baba4oog | 03-07-08 | 14:37

Dat is toch ook een heel mooi tuinhuis?

stelletje zure kruideniers

behoorlijk | 03-07-08 | 14:36

Schandalig.

Zeven | 03-07-08 | 14:35

Mooie dingen kosten geld, leer dat nou toch eens stelletje pummels.

/\/\addog | 03-07-08 | 14:35

Doctor Who?

NeoApocalypse8 | 03-07-08 | 14:34

167000 euri om die argentijnen te vriend te houden is een koopje. De USAriërs kosten veel duurder.

CaptainPanic | 03-07-08 | 14:34

@ JamesHuntLive | 03-07-08 | 14:31

Democratie is als 51% de andere 49% iets op kan leggen... Mooi joh, democratie...

Meautie | 03-07-08 | 14:33

Kansloos.

Nudie | 03-07-08 | 14:32

Geen wonder dat er per 1 juli weer belastingen verhoogd zijn... Anders kan arm +31 dit grapje niet subsidiëren. Over de (rotte tuinhuis-)balk smijten heet dat toch?

Meautie | 03-07-08 | 14:31

Zie het probleem niet. Doet iedereen met monumentale stenen op z'n terrein.
We hebben immers democratisch besloten dat we daar geld voor over hebben...

JamesHuntLive | 03-07-08 | 14:31

ach, guttegut gutterdegutterdegut..... dagelijks kankeren dat ons landje naar de kloten gaat.... en nu doen we wat aan het in stand houden van een stukkie cultuur (ook al betreft het een woning die te klein is om in te leven) en hallef Ennel op z'n harses...... gelukkig hebben cultuurbarbaren ook een hangplekkie, hiero dus.

DubbelzouteSalmiak | 03-07-08 | 14:31

Een lucifer erbij was goedkoper geweest.

Bazooka Joe | 03-07-08 | 14:30

Die gast die in 1921 van dood afvalhout in een middag dat schuurtje in mekander timmerde draait zich gierend van de lach om in zijn van hetzelfde hout opgetrokken kisje.

Jannes Kopkaas | 03-07-08 | 14:29

LOL @ nickname Opoe Takkenbos uit Sprookjesland.
Voor de rest: als men eens in de achterstandswijk Hatert in 024 gaat zoeken naar de Groen van Prinstererlaan, komen ze ook een soort van bezemhok tegen. Alleen noemen ze het dan Stijl 6.

OoO | 03-07-08 | 14:28

Wees verdomme blij dat die Argentijn begreep dat dit een bijzonder iets is.
De gemiddelde omhoog gevallen lul uit wassenaar sloopt de boel alleen maar om nog een extra zwembad aan te leggen.

captainobvious | 03-07-08 | 14:27

Prachtig nieuws...

arthur2006 | 03-07-08 | 14:27

Franse balkonnetjes zijn zeker uitgesloten van subsidie...

kapotte_stofzuiger | 03-07-08 | 14:26

Dat is hopelijk inclusief fietsenhok, mochten er PVDA-corifeën op bezoek willlen komen

Dr.Draaibaar | 03-07-08 | 14:26

Zomaar al je cultureel erfgoed in elkaar laten donderen is ook redelijk bezopen. Alleen is het nogal lastig voor mij om te beoordelen of het pandje daar voor in aanmerking zou moeten komen. Het is in ieder geval wel ietsje meer dan zomaar een gamma knutselkeetje.

Achterdocht | 03-07-08 | 14:26

Ooo valt mee...

Geenstijler99 | 03-07-08 | 14:26

Zo, goeie actie van die gozerts

HelemaalGek | 03-07-08 | 14:24

Het is gewoon een enorm mooie tuinmanswoning.
Dat het toevallig in de achtertuin van een ambassadeur staat moet geen reden zijn om het te laten vervallen.

gekkemallerd | 03-07-08 | 14:24

*vraagt subsidie aan*

arta | 03-07-08 | 14:24

ik kan er de humor wel van inzien, geweeeeeeeeeeellllllllllllllldig geneuaten.

milo | 03-07-08 | 14:24

Raoul, doe eens geen spaties linken.... voor de zoveelste keer!

Rest In Privacy | 03-07-08 | 14:23

nog mazzel dat het geen theekoepeltje van daniel marot is of een kiosk van berlage.
die zijn in de regel toch echt wel wat duurderder.

De Briemusketier | 03-07-08 | 14:22

worden dure bezems dan..

de aap | 03-07-08 | 14:22

Hahaha, en wij maar betalen.

Anomalicious | 03-07-08 | 14:22

't is toch niet te geleeeeeeuuuuvuh!

Kung Fu Fraser | 03-07-08 | 14:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken