Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Groene Glazenmaker is gered!

knoflookpad.jpgEn we hebben een uitspraak in het nadeel van de immer chanterende en trainerende millieulobby. Kom maar door met die asfalteringsmachines, bouwkranen en bulldozers. De economie kan wel een forse prikkel gebruiken. Al die verhalen over de bedreigde rugstreeppad; zeggekorfslak, noordse woelmuis, treksprinkhaan, knoflookpad, driehoeksmossel, korenwolf, kamsalamander en andere vage plantjes waardoor hele bouwplannen worden stilgelegd, zijn verleden tijd. Want als het de overheid zelf even niet uitkomt, dan is het probleem in een handomdraai opgelost. De Groene Glazenmaker, een of andere onduidelijke Libelle waarvan wij het bestaan niet eens wisten, blijkt namelijk al geruime tijd de aanleg van een verlengd kanaal in Groningen tegen te houden. Na protest van de van stichting Berend Botje werd het werk onmiddellijk stilgelegd. Een ecologische ramp werd ternauwernood voorkomen. Ja, zelfs voor uitsterven werd gevreesd. Er werd zelfs gestudeerd op een alternatief om de rivier om te leiden. Maar aangezien dit miljoenen extra zou gaan kosten en minister Gerda Verburg deze centjes niet heeft, bleek de overheid plotseling opvallend flexibel. Zo heeft Verburg de provincie laten weten dat die Glazenmaker ook elders zoem zoem kan doen. Het is nu aan de plaatselijke meester Prikkebeen om die paar Libelles met een netje te vangen en een paar kilometer verderop weer in het weilland te droppen. Doodslaan mag natuurlijk ook, geen haan die er naar kraait. Maar let wel: dit schept een precedent. Want wanneer de overheid dit mag, dan mag een projectontwikkelaar dat ook. Kunnen we eindelijk ongestoord gaan benoemen en bouwen...

Reaguursels

Inloggen

Wanneer gaan alle dieren nou eens deaud, met hun kudtgeluiden en de hele tijd maar dingen doen, dan weer andere dingen doen en dan weer niks doen. En maar vreten en slapen telkens en nog meer geluiden en nog meer dingen. Om strondtziek van te worden. En het zijn allemaal PvdA stemmers, ze hebben allemaal slechte adem en de meeste zijn werkeloos. Kleautedieren...
.
*Gaat willekeurige dieren doodknuppelen met een zeehondenpuppy*

Dr Nobel Preiz | 01-07-08 | 08:53

@ Chow

Ciao.

ADHDtje | 01-07-08 | 07:54

@ seven | 30-06-08 | 22:36
Kijk jij hebt ten minste gelezen in je leven.
Wist je ook dat het getal zeven een heilig getal is dat staat voor het godelijke?

ADHDtje | 01-07-08 | 07:50

@Chow | 01-07-08 | 00:12 : Daarmee heb je in een keer al die sukkelige VVD- en TONcomments hierboven gefileerd, waarvoor dank.

Hommel | 01-07-08 | 07:39

Driehoeksmossel en treksprinkhaan?? Geweldig gevonden:-)
Ach, wat maakt het tegenwoordig nog uit wie of wat er (uit)sterft. Heel NL kent toch ook de mongolen die langs beken en sloten de boel ff kortwieken, of er nu eenden tussenzitten die poten en vleugels moeten missen en woerden die bijkans gecastreerd worden, kan ons het schelen.
Zo ook de vogelnesten, zelfs een ijsvogelnest dat aangegeven was, werd in mijn gemeente zomaar ff om zeep geholpen door een paar gemeentewerkers die zonder pardon aan het kappen gingen..( Nog es bedankt bij deze, stoere swb-ers, soweco-ers en andere hakmongolen)
Anders is er toch geen hond die nog geeft voor het WNF, het IFAW enz., want dan valt er niets meer te redden, en is geen enkel dier nog zeldzaam, niet dan?

Slephak | 01-07-08 | 01:31

Kudt milieu zeik hoeren

Dickstar | 01-07-08 | 00:22

Alles wat beschermd is uitroeien.
Dan de boel asfalteren. Mooie vinex locaties bouwen inclusief de standaard winkelcentra waar standaard alle winkelketens hebt.
Doordeweeks allebei je de tering werken om je schulden cq hypotheek te kunnen betalen en de kinderen ondertussen op de creche.
Fijn in de leasebak met de kids naar de Efteling en samen naar een all-inclusive resort waar je omringd wordt door al die anderen die ook graag in de nederlandse hokjescultuur geperst willen worden.
En dan s'avonds bij de BBQ elkaar vertellen hoe gelukkig we zijn geworden na onze HBO opleiding en veel te dure hypotheek.

Ik ben het zat.. Gelukkig vertrek ik al snel..

Chow | 01-07-08 | 00:12

Kanssalamander?

NeefSteef | 30-06-08 | 23:27

Help, het is weer schoolvakantie.

Elisabeth2 | 30-06-08 | 23:20

Het ergste is nog dat het m.i. voor een groot gedeelte hoogopgeleide werkelozen zijn die dat soort groene protestbrieven indient. Wees dan zo stoer en pak geen uitkering en ga daadwerkelijk van de wind leven.

cailleach bheur | 30-06-08 | 23:06

Beschermd? Met uitsterven bedreigd? Man, als ik m'n electrische ultra-violette vliegenbarbeque hier in de tuin zet, vang ik er gemiddeld 30 op een avond.

Highwoodman | 30-06-08 | 22:55

Ik heb een gigantische pesthekel aan natuur. En nog een grotere schurfthekel aan misgunners die natuur als reden gebruiken om een ander iets te misgunnen of geld af te troggelen.

Pierre Moustache | 30-06-08 | 22:50

Pierre Moustache | 30-06-08 | 22:36
Wie wil er nou naar de natuur? Het is vreselijk de natuur. Allemaal nare insecten.

Elisabeth2 | 30-06-08 | 22:45

wat moet je trouwens met natuur als het vervoer daarnaartoe (met een automobiel) je niet gegund is?

Pierre Moustache | 30-06-08 | 22:36

ADHDtje | 30-06-08 | 21:32
En Albert Einstein zei als de bijen verwijnen hebben we nog 4 jaar.. ergo 2012..
ff serieus, precessie van de aarde dat bestudeerde de maya's en inca's daar hadden ze het over en verbonden er ergere conclusies aan dan ze nu met de kennis van vandaag zouden doen, ze dachten dat de weg naar de melkweg voor eeuwig afgesloten zou zijn als in het verlengde van de plek waar de zon opkomt ook de melkweg te vinden is. Ergo geen contact meer met voorvaderen enz...
De bijen hebben last van het GSM netwerk dat is algemeen bekend, dus er is een oplossing. Daarbij zijn er ook veel agrarische voedselgewassen niet alleen afhankelijk van bijen.
Al die eindtijd ideetjes incl ten dele de klimaatverandering komen vanuit de ong 26000 jarige tijd voor een volledige precessie van de aarde tov de zon waardoor de positie van de aarde tov de rest van het heelal af en toe veranderd. nl.wikipedia.org/wiki/Lentepunt

seven | 30-06-08 | 22:36

@Pierre Moustache
Dat de fauna in je moustache maar welig moge tieren!

Cookie v. eigen deeg | 30-06-08 | 22:32

@FreshClash 22.20
Pinkwins en kippen kunnen ook niet vliegen maar zijn nog steeds niet uitgestorven.
Zelfs de olifant, een diersoort dat niet bepaald bekend staat om zijn vliegkunsten, is nog steeds niet uitgestorven.

kuttekrap | 30-06-08 | 22:27

Geleuter over natuur.... dat hebben we hier niet. We hebben hier grond met woon, werk, vervoer, recreatieve en agrarische bestemming. Alles wat er tussenin zit is plantsoen. Kun je hoog of laag springen, zo is dat nu eenmaal. Jezelf druk maken over de Veluwe heeft net zoveel met natuur te maken als jezelf hard maken voor een rozenperk in Almere Muziekwijk en de achtbaan in Slagharen....

Prof_Bukmaar | 30-06-08 | 22:26

daar zou ik wel een ziekte aan mn kleine teen voor over hebben.

Pierre Moustache | 30-06-08 | 22:25

Cookie v. eigen deeg | 30-06-08 | 22:21
van mij mag die hele klotenatuur geasfalteerd worden, dan hebben die groene zeikstralen ook opeens niks meer om over te miemelen.

Pierre Moustache | 30-06-08 | 22:22

De enorme variëteit die de flora en fauna nog steeds kent is bewonderingswaardig. Verwondering en bewondering zijn op zijn plaats en koestering en bescherming is nodig. Wie daar geen oog voor heeft mag van mij een zledzame infectie aan z'n kleine teen krijgen.

Cookie v. eigen deeg | 30-06-08 | 22:21

Alle dieren die afhankelijk zijn van een beperkte biotoop, zijn gedoemd om uit te sterven. Dat is de natuur en daar kunnen milieuclubjes niets aan veranderen.
.
Denk maar aan de Dodo..... wat een mislukking van de natuur. Hij kon niet eens vliegen, mwhahaha!

FreshClash | 30-06-08 | 22:20

Als het voortbestaan van de Groene Glazenmakerts wérkelijk zou afhangen van het wel of niet door laten gaan van een geultje in Grunning, is er toch eigenlijk al geen redden meer aan.

Bottleneck | 30-06-08 | 22:05

vander F | 30-06-08 | 21:49
Helemaal mee eens, zie NL als een groot park, meer is het gewoon niet. Wat niet wegneemt dat je een park zo mooi/praktisch mogelijk dient te make/houden.
Je kan omwille van een muizenhol je park wel gaan verprutsen, maar of die daar nou beter of mooier van wordt?

En dan die tellingen van deze milieu clubjes haha...
Jaren terug ging er in de media een bericht dat er nog maar 8 (kan iets meer of minder zijn) ijsvogel paartjes in ons land zouden broeden. Terwijl Amen op precies datzelfde moment al 3 nesten wist te zitten op zo'n 3 vierkante kilometer. En dan was ik er nog niet eens naar op zoek.

Amen | 30-06-08 | 22:05

Natuur irriteert alleen maar. Het is slecht voor je auto, slecht voor de economie, en slecht voor je humeur. En als je het leuk dreigt te gaan vinden, gaat het regenen, word je gestoken door een insect, blijk je in een mierenhoop te zitten, of je wordt betrapt door een natuurliefhebber, net op het moment dat je vriendin je vleessigaar opsteekt.
Asfalteren, alstublieft.

Pierre Moustache | 30-06-08 | 22:03

Overigens is de Stichting "Berend Botje" helemaal geen muljeuclub, maar een bewonersvereniging die toevallig "muljeu" aangrijpt om de mogelijke hinder van toekomstige recreatie-vaart tegen te houden. Een NIMBY-clubje dus. Onder het mom van: "Prima dat het toerisme in Oost-Groningen wordt ontwikkeld, maar eh... niet in mijn achtertuin. Ik woon hier rustig en dat wil ik zo houden." www.platformberendbotje.nl/index.html
't Zijn meestal import westerlingen die dat soort clubjes vormen. In Eelde zit ook zoiets tegen het vliegveld, stichting VOLE (eigenlijk bestaande uit maar 1 boze import-westerling).

koerbagh ® | 30-06-08 | 22:00

@vander F | 30-06-08 | 21:46

idd vanderF, met het verplaatsen van de diertjes heb ik ook niet zo'n problemen, dat zal heus wel in goed overleg gebeuren. Ik heb wel problemen met het gejammer over de mensen die zich op een of andere manier positef inzetten voor de natuur of het milieu. Er bestaat inderdaad maar weinig puur natuur in Nederland, dat is allemaal gecultiveerd, en de laatste tijd lukt het heel redelijk om de natuur daarin te ontzien, een plekje te geven, te ontsluiten of als afweging van plannen te gebruiken. Maar vaak gaat het ook mis en gaat de natuur ten koste van met name bedrijventerreinen vaak onder het mom van er is zo'n behoefte aan. Kijk maar eens welke acties natuurdefensie onderneemt tegen dergelijke terreinen, en belangrijker nog met welke motivatie. Neemt niet weg dat ik het artikel van Raoul enorm kinderachtig vind.

skydiver | 30-06-08 | 21:59

Natuurbehoud in Nederland moet je zien als tuinieren met complexere levensvormen.

vander F | 30-06-08 | 21:49

@skydiver | 30-06-08 | 21:37 ,
om te beginnen bestaat er geen puur natuur in Nederland,
het is allemaal cultuurland.

Nou leeft daar van alles en nog wat aan prachtige wezens in dat cultuurlandschap, we creëren zelfs natuurparkjes zoals de Veluwe en Oostvaardersplassen.
Maar het blijft cultuurland, als de mens niet ingrijpt staan de oostvaardersplassen onder 2 meter zuiderzeewater en verwordt de Veluwe tot 1 groot bos.

Als er wat is met diertjes dan verplaatsen we ze maar, kleine moeite, niks mis mee.

Het verhaal van wanstaltige bouwsels in ons landschap is een ander, misschien nog wel belangwekkender, discussie.

vander F | 30-06-08 | 21:46

@ koerbagh ® | 30-06-08 | 21:44
Amen!

ADHDtje | 30-06-08 | 21:46

Ach, de muljeu-lobby... Zijn ze ook begaan met de e-coli bacterie? Kankercellen? Schaamluizen? Salmonella? 99% van de diersoorten die ooit hebben bestaan zijn uitgestorven. En da's maar goed ook. Sanctity of life? My ass.
www.youtube.com/watch?v=3Djohakx_FE

koerbagh ® | 30-06-08 | 21:44

Heey achterlijke zonder werk, ga een aan de arbeid. (zou Teeuwen hebben gezegd)

ADHDtje | 30-06-08 | 21:40

Ja! Alles asfalteren! Schijt aan de natuur! Stoer stukje, Raoul! Grote jongen. Nu maar weer terug naar school.

Hommel | 30-06-08 | 21:40

wat zeldzaam is, moet zeldzaam blijven.

zeiksmurf | 30-06-08 | 21:38

@Raoul | 30-06-08 | 19:31

Wat een ontzettend negatief artikel over mensen die zich inzetten tbv het natuurbehoud in Nederland. Het is volgens mij geen toeval mee dat GS redacteuren zich immer negatief uitlaten over alles wat zogenaamd naar linksch- of milieulobby riekt. Beetje Telegraaf niveau ? Zelf ben ik ook wel eens de baricaden opgegaan om me te verzetten tegen bouwplannen van een fabriek met negatieve gevolgen voor mens en natuur. En nog 2 x gelijk gekregen van de RvS ook. Als je je een beetje bekommert om de natuur en dat toegeeft wordt je hier weggezet alsof je een achterlijke bent zonder werk. Ben het met waskuip-admiraal | 30-06-08 | 19:46 eens dat die projectontwikkelaars te veel hun zin krijgen en Nederland in rap tempo vooral erg lelijk maken. Iedere reaguurder die daar anders over denkt oke, dat mag natuurlijk, maar ga geen natuurbeschermers lopen baschen!

skydiver | 30-06-08 | 21:37

@ Dip Trix | 30-06-08 | 21:22
Kan ook niet tegen dat soort lui! En over de bijenpopulaties, dat is allemaal allang bekend en eeuwen geleden voorspeld door de inca's, wist je dat we volgens de inca's op 21 December 2012 allemaal weggejorist worden?

ADHDtje | 30-06-08 | 21:32

@koerbagh ® | 30-06-08 | 21:14 ,
moeilijk standje,
'de Kromme Slang', heeft de Kama Soetra uiteindelijk niet gehaald.

vander F | 30-06-08 | 21:31

tegen de milieumaffia; akkoord
maar alles volstorten met lelijke betontroep; nee
dus Raloel; een beetje minder LPF TON-achtige bouweuforie mag ook wel, wmbtr.

bubbeltjeswijn | 30-06-08 | 21:30

Schandalig! Dit veroorzaakt trauma's bij die beestjes! Ze komen er nooit meer bovenop als ze uit hun habitat verplaatst worden naar andere oorden. PvdD doe er iets aan!
Zo heb ik ooit iemand aangegeven die een Bataafse stroommossel verontrustte (dat is verboden volgens artikel 10 van de Flora en Faunawet), gelukkig hebben ze die opgepakt en in de cel geflikkerd...

RoyalFlusher | 30-06-08 | 21:29

Hoezo 'ecologische ramp'? Mensen zijn ook dieren en aangezien wij boven aan de voedselketen staan doen wij flink aan successie, mogen we?

blikkoek | 30-06-08 | 21:29

@Dip Trix | 30-06-08 | 21:22
Dieren die kunstmatig in leven gehouden worden en anders allang uitgestorven zouden zijn is niet echt natuurlijk. Sterker als er een soort uitsterft geeft dat weer extra kansen voor andere en beter aangepaste nieuwe soorten..

seven | 30-06-08 | 21:27

@ ADHDtje Principieel mwah... geen geitenwollensokken. maar wordt altijd beetje jeukerig van lui die roepen dat bepaalde diersoorten "toch nergens goed voor zijn" en we DUS gerust zonder ze kunnen. Kijk maar 'ns naar bijenpopulaties; zou toch niet heel relext zijn als die verdwijnen. Die libelle intereseerd me -net als platjes- geen mallemoer, maar de gedachtegang erachter wel

Dip Trix | 30-06-08 | 21:22

@ Dip Trix | 30-06-08 | 21:09
Beroepscynicus? Nah, je bent gewoon Principeel ;-) lichtgeraakt.

ADHDtje | 30-06-08 | 21:14

joh, gewoon libellen uitroeien. En dan ehhh bevers, herten, zwijnen en als we dan echt voor groot gaan waarom dan niet meteen de tijgers in Azie, de apen in Afrika. Hebben wij daar last van? nee... hebben we daar plezier van? Ben je gek, zie je toch alleen na een avondje stappen op Nat. Geo tog?. Begrijpen wij de ecosystemen? Is dat nodig dan?! Nee hoor, tenzij het onze economie gaat aantasten kunnen we die handel gewoon uitroeien. Jeej, lang leve de bouwsectie (even voor alle eencelligen -niet dat dat er nou zoveel zijn hier op GS maar toch- hier spreekt een beroepscynicus)

Serieus? Een libelle gaat ons de kop niet kosten, zelfs deze ecoloog is nogwel behept met dat soort realiteitszin. Principeel regels veranderen voor geldelijk en economisch gewin, niet gehinderd door enige ecologische kennis whatsover.... nah. ben ik niet zo'n fan van

Dip Trix | 30-06-08 | 21:09

insecten zijn smerig, uitroeien die handel.. lekker alles volbouwen, raken die achterlijke boeren ook misschien eens betrokken in de beschaving.

chris010 | 30-06-08 | 21:06

Hier achter het huis stikt het van die beesten.
Maar goed, dat is ook in Groningen. Hopelijk woon ik dan niet in het gebied waar ze aan de slag gaan...

vagehond | 30-06-08 | 21:04

ADHDtje | 30-06-08 | 20:56
Komt in orde, goed je mailbox in de gaten houden, want als ze te lang in je inbox blijven zitten kan het zijn dat ze verdrogen.

Amen | 30-06-08 | 21:02

XXXBuLL666 | 30-06-08 | 20:36
Haha, sinds GS die letters zo onduidelijk gemaakt heeft met die grijze letters kan ik het niet meer lezen. Heeft toch een loep in haar hand.
-edit je zit een topic te hoog -

Elisabeth2 | 30-06-08 | 20:58

@ Amen | 30-06-08 | 20:44

Wat is onbetaalbaar? Het is wat de gek er voor over heeft.
Maar buiten dat, ik vind de gekweekte variant door de verwijzing naar een gs. premium account al behoorlijk plebs.
Doe mij maar 2 authentieke, wel inpakken in een GSroze cellofaantje.

ADHDtje | 30-06-08 | 20:56

hehe...... eindelijk wordt er teruggevochten tegen de milieu-taliban

DenLangel*l | 30-06-08 | 20:55

XXXBuLL666 | 30-06-08 | 20:36
Die hebben wij weer bijna niet meer, vandaar mijn pleidooi voor Eksternestschieten.

Elisabeth2 | 30-06-08 | 20:54

geitewolle sokkemensen ......... zucht ....

M0USE | 30-06-08 | 20:53

@ Truttebol | 30-06-08 | 20:44
Dat is dan wel weer waar, uitrangeren die doekle!

ADHDtje | 30-06-08 | 20:52

Raoul, leer aub Nederlands. Het dier heet 'libel' en niet 'libelle'; dat is een damesblad.

Autoriteit | 30-06-08 | 20:47

Gaat Sanne Wallis de Vries nog uit de kleren of kabbelt die show zo door? Nog even en ik ga zappen.
OT
Vandaag heb ik fietstocht gemaakt en er vloog een Libelle met me mee. Dat beest ging toch 25. Niet slecht voor zo'n klein dierje.

kuttekrap | 30-06-08 | 20:46

er heeft ook eens een ploeg van 60 (zestig) man sterk op de maasvlakte gelopen om padden te vangen, ( ze vingen er welgeteld 1) om de bouwmachienes maar door te laten draaien.

DJmarco | 30-06-08 | 20:45

Die gasten van milleu defensie zetten gewoon diersoorten uit in gebieden waar gebouwd gaan worden. niet verder vertellen hoor.

El_Guapo | 30-06-08 | 20:45

ADHDtje | 30-06-08 | 20:38
Ligt eraan, of je een authentieke wilde plant wil hebben of stekken. De wilde plant is nagenoeg onbetaalbaar, de gekweekte variant niet meer dan een gs. premium account..

Amen | 30-06-08 | 20:44

Nee, niks integratie, kan mij het schelen wat het ondererp is, als mensen zoals Doekle maar mogen vergaderen en analyseren en boekjes schrijven en daarbij vooral dingen constateren die we al een halve eeuw weten...

Als ik de woorden 'benoemen en bouwen' lees, dan denk ik aan Doekle. En dat vind ik iemand die allang uitgerangeerd had moeten zijn.

Truttebol | 30-06-08 | 20:44

@ Truttebol | 30-06-08 | 20:37
Wat heeft de integratie van allochtonen hier mee te maken, die zijn nog lang niet zeldzaam hoor!

ADHDtje | 30-06-08 | 20:40

@ Amen | 30-06-08 | 20:36

Wat kost dat nou zo'n vlotvaren?

ADHDtje | 30-06-08 | 20:38

Over benoemen en bouwen gesproken: er is daar ook echt harde actie hoor, in die club. Doekle heeft een boek geschreven! Jaja, sidder in uw stoelen. Citaat van de website: "Daarin beschrijft en analyseert hij de achtergronden van de verharding van het maatschappelijk en politiek debat over de multiculturele samenleving. 'De integratie van allochtonen gaat gepaard met een aantal problemen', aldus Terpstra."

De man is een genie. Trekt uw poeplappen en geef even een tientje uit aan 's mans merchandising? Kan hij weer lekker vergaderen over zijn volgende boek, want dit schijnt pas deel 1 te zijn. Ook zo benieuwd naar welke open deuren ingetrapt gaan worden?

Truttebol | 30-06-08 | 20:37

@ zovoklets | 30-06-08 | 20:32
Heb er niets tussen zien staan wat mij past, heb een nogal grote kop denk ik.

ADHDtje | 30-06-08 | 20:37

Mussen zijn het.
MUSSEN!!!!

XXXBuLL666 | 30-06-08 | 20:36

piquant | 30-06-08 | 20:25
Ja prachtig is dat.
OT/
Als dit hele verhaal landelijk wordt ingevoerd, heb ik toch een fix probleem. Ben net een handeltje begonnen in de zeldzame en beschermde ''vlotvaren''. Ik heb zo her en der wat kennissen, die een aantal bouwprojecten willen stopzetten, dus ja, dan moet je wel een stok hebben om mee te slaan natuurlijk. En wat doe je dan?
Snel die vlotvares planten rondom de bouwplaats en ...*pats*... stil ligt het project.

Maar goed als ik het zo lees kan ik ook die handel wel op mijn buik schrijven....

Amen | 30-06-08 | 20:36

@piquant | 30-06-08 | 20:22
Niks spannends, maar de Duitsers doen wel weer een melding in de Televaag: http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ek_2008/1395935/__Massale_ontvangst__Mannschaft__.html?cid=rss

Dibbes | 30-06-08 | 20:35

@ zovoklets | 30-06-08 | 20:27
Inderdaad, je hebt gelijk, maar lees de comment van Elisabeth2 eens, dit gebeurt echt! Is er net een route aangelegd komt er zo'n Tomin werkploeg aan die gewoon ruckzichlose alles om zeep helpt. Heeft dan onderwijl al een paar miljoen gekost (dat gaat namelijk erg hard) en wat denk je? Het jaar daarop staat 486 meter verderop gewoon weer dat ene wilde bosannemoontje waarvan iedereen stellig wist te melden dat deze echt uitgestorven was.
Ik bedoel, genuanceerd kijken en denken is ook af en toe wel op zijn plaats!

ADHDtje | 30-06-08 | 20:35

XXXBuLL666 | 30-06-08 | 20:33
In wat voor een rimboe gedeelte van NL woon jij dat je rulle muizen hebt?

Elisabeth2 | 30-06-08 | 20:34

De rulle mus is trouwens weer goed bezig dit jaar.

XXXBuLL666 | 30-06-08 | 20:33

@fuckje 20.20

Nee, nergens voor nodig, we kennen elkaar al een tijdje..,, dat is helemaal ok...

brutus68 | 30-06-08 | 20:30

Ik zou graag willen dat Eksters, Kraaien en Vlaamse Gaaien zeldzaam worden. Maar ja, je kunt niet alles in het leven hebben.

Elisabeth2 | 30-06-08 | 20:30

Welkom Raoul, rot nou maar weer op met je gezwets.

Hoefter | 30-06-08 | 20:30

Kon mijn comment trouwens wel door de beugel, ik durf de laatste tijd niets meer te posten het AT is hier namelijk vaker actief.
Zijn er trouwens nog mensen met een goed adres voor aluhoedjes?

ADHDtje | 30-06-08 | 20:29

ADHDtje | 30-06-08 | 20:17

Alles wat zeldzaam is moet het blijven, en wat het niet is moet het worden?

zovoklets | 30-06-08 | 20:27

Jammer dat Jan Wolkers zich niet meer tot het schepseltje kan richten..........

XXXBuLL666 | 30-06-08 | 20:26

Dezenaamhier | 30-06-08 | 20:17
Ja, LOL, wij hebben in het kantorenpark waar ik werk opeens een heuse orchideeën route met prachtige paaltjes die de weg aanwijzen. Jammer genoeg komen er ploegen tuinlieden vier keer per jaar langs om alles lekker strak kort te maaien.

Elisabeth2 | 30-06-08 | 20:26

/me Is blij dat dit topic gepost is geweest... eindelijk weer eens wat dat we nu echt nooit hadden willen weten... da's inclusief de platjes van elisabeth natuurlijk *grijns*

Dibbes | 30-06-08 | 20:26

@Amen | 30-06-08 | 20:22

Of hier nu over platjes, consolador , linzenpadden , je noemt het maar, gaat, de echte deskundige herken je direct!

piquant | 30-06-08 | 20:25

piquant | 30-06-08 | 20:19
Denk zal het maar even melden, straks komt er uit een of andere linksdraaiende hoek weer een proces aan. Dat wil je als trouw gs'r niet meemaken natuurlijk

Amen | 30-06-08 | 20:22

Is er vanavond weer voetbal?

piquant | 30-06-08 | 20:22

Zo gaat 't over kikkers. Zo over de, al of niet electrische Olisbos.
De Spaanse versie vind ik wel gevoelig klinken; 'Consolador'.

zovoklets | 30-06-08 | 20:21

@brutus68
Sorry als ik onvermoede kanten bij jou naar voren heb gebracht;)

fuckje | 30-06-08 | 20:20

@Amen | 30-06-08 | 20:18

Ik zat al de hele tijd te twijfelen.....

piquant | 30-06-08 | 20:19

@piquant 20.17

Lol, dank je...

brutus68 | 30-06-08 | 20:18

FF over die Alt Tag......... klopt niet!
De kenner ziet direct dat dit een Linzenpad is. Ok, ik geef toe, het verschil is moeilijk te zien, maar toch..

Amen | 30-06-08 | 20:18

@brutus68 | 30-06-08 | 20:16

*trekt macho weer in*

piquant | 30-06-08 | 20:17

Wij hebben zoiets ook bij ons achter in de polder gehad, maar dan met orchideën, die zouden ook beschermd zijn. Wisten wij veel, we trokken die rotzooi altijd tussen de tegels en tussen de bloemetjes in de tuin vandaan.
Op een dag kwam er een inspecteur van rijkswaterstaat die aan gesteld was om orchideën te tellen...
1200 orchideetjes in een middag tijd op minder dan 1 hectare grond later had meneer het wel gezien. "Deze plant is hier niet echt bedreigd, het is vrij zinloos om door te gaan, want er staan nog 6 velden." Wij hebben deze meneer dan ook nooit meer gezien en niemand heeft ooit durven klagen over bedreigde bloemetjes.
Ik kan me zo voorstellen dat het ook zo gaat met groene, blauwe, geenstijlrose en pimpelpaarse glazenwassers.
(en ik dacht in het begin dat het ging om milieuvriendelijk wassen van de ruiten van kantoren...)

Dezenaamhier | 30-06-08 | 20:17

Leuk voor als je bestemmingsplannen maakt. Zodra er een beestje of bloempje "van horen zegge" word waargenomen die misschien wel eens last zou kunnen ondervinden van verstoring van het verblijfsmilieu, komen er figuren uit hun tent (doos of kraakpand) die miljoenenkostende projecten weten stil te zetten, op kosten van? En alles is juridisch te rekken door dit soort menschen die verder geen ene fuck te doen hebben de hele dag, zo jammer.

ADHDtje | 30-06-08 | 20:17

@piquant 20.13

Ok, beetje wel, dan...

brutus68 | 30-06-08 | 20:16

@brutus68 | 30-06-08 | 20:10

Gezien je vragen, vind je het best leuk en nu niet machozeuren!

piquant | 30-06-08 | 20:13

@fuckje 20.10

lol......, ok, maar dat je dan zulke onsmakelijke details met elkaar deelt..., hanteert het scheermes zelf ook overigens ook..., jeweettog...., wel zo clean...

brutus68 | 30-06-08 | 20:13

@ADO-Le-Cent
moet je een vrouw voor zijn om dat te begrijpen

misswhateverdude | 30-06-08 | 20:13

en de dreissena polymorpha leefde nog lang en gelukkig
jz

Junkie Jantje | 30-06-08 | 20:13

Elisabeth2 | 30-06-08 | 20:04
Dus diegene die als één van de weinigen (?) een ongehinderde doorgang diende te hebben naar het onderzoeksgebied moest zich júist door het struikgewas worstelen?
Soort van -hard to get- spelen?

ADO-Le-Cent | 30-06-08 | 20:10

lol, topic krijgt zo een hoog Viva-gehalte...

brutus68 | 30-06-08 | 20:10

@brutus68@20:07
"t Was meer een msn-vriendschap, via sugababes, jeweettog?

fuckje | 30-06-08 | 20:10

@Elisabeth
ja ik ken die mannen in witte jassen die hun neus ophalen als het es een keer fris en schoon is.
kan natuurlijk ook zijn dat jou keuze in mannen goed was zodat je erniet in aanraking mee kwam.
maar toch alles wat kruipt zoemt en steekt mag dood van mij maakt me nie echt uit hoe zeldzaam ze zijn.

misswhateverdude | 30-06-08 | 20:08

@fuckje 20.01

Sorry, schat..., maar na dat je er achter kwam dat ze ongeschoren, en platjes omlegde met haar electrische dildo, heb je een punt achter de vriendschap gezet??

brutus68 | 30-06-08 | 20:07

*maker

Multikuli | 30-06-08 | 20:06

Een groene glazenwasser. Ergens zijn we buiten een corrupte tyfusbende ook weer een aandoenlijk landje op zijn tijd.

Multikuli | 30-06-08 | 20:06

En de Blauwe Glazenmaker? De Groene Glazenmaker zijn zeikbeestjes, maar de Blauwe, die zijn pas echt belangrijk voor het evenwicht van het eco-systeem.

maros | 30-06-08 | 20:05

Alles wat zeldzaam is moet beschermt worden, en wat het niet is moet het zijn.

zovoklets | 30-06-08 | 20:05

misswhateverdude | 30-06-08 | 19:58
Ik ook niet gelukkig. Maar ik zal je een geheimpje verklappen van de oudere vrouw. Wij schoren vroeger ook al ons schaamhaar af om mooi in een bikini te lopen. Als je dan om wat voor reden dan ook nar de gynaecoloog moest voor onderzoek liet je het weer groeien, want het was not done.

Elisabeth2 | 30-06-08 | 20:04

Toevallig zijn dergelijke gevalletjes bij mijn eigenste eerdere woonplaats ook een paar keer voor gekomen.
.
Ergens in godvergeten hoekje achteraf, ingeklemd tussen een spoorbaan en een doorgaande b-weg liggen een aantal weilanden treurig te liggen, afgewisseld met mais.
Nu moesten deze weilanden gaan veranderen in een vakantieparkje.
.
Een paar bejaarden die langs de ene rand woonden wilden hun stulpje verkopen aan de aannemer die besloot dat dit te duur was en men krijgt dus aan de overkant van de weg een hek.
Vervolgens hebben deze bejaarden een vereniging opgericht en de weilanden werden tot natuurgebied gebombardeerd.
Sinds wanneer we mais en gras tot natuurgebied rekenen weet ik niet.

said_fred | 30-06-08 | 20:03

@brutus68,
Goed lezen, schat, ik zei;.... kende ;)

fuckje | 30-06-08 | 20:01

Ik had gisteren wat groene glazenwassers op de bbq liggen. Niet te vreten en die beesten worden moeilijk gaar.

kuttekrap | 30-06-08 | 20:00

@Elisabeth2
ik heb ze nooit meegemaakt gelukkig was voor mijn tijd, maar lijkt me geen fijne ervaring

misswhateverdude | 30-06-08 | 19:58

Altijd een raar woord gevonden, platje...., maar Elisabeth..?? Als je nu nog een platje hebt, dan ben je??

brutus68 | 30-06-08 | 19:57

Korenwolven?
Wat dacht je van die beesten die zich gewoon aanpassen aan het stadsleven en onze hedendaagse maatschappij?
Gewoon doorbouwen, ze muteren vanzelf.
www.denhaagtekijk.blog-city.com/ecolog...

ADO-Le-Cent | 30-06-08 | 19:56

Het wordt lekker droog de komende dagen, dus de fik derin!
Let them burn in hell, die klote beesten.

Dundunbanza | 30-06-08 | 19:56

fuckje

zwakstroom is al heftig genoeg voor een vrouw...

hollandsevluchteling | 30-06-08 | 19:56

ik zou graag een genuanceerd oordeel willen geven over deze ongenuanceerde linksmensen. Ik zeg; oogkleppen en gebrek aan overzicht.

Toni Zamboni | 30-06-08 | 19:55

misswhateverdude | 30-06-08 | 19:52
Ja, bijna uitgestorven omdat iedereen zich scheert. Als je nu nog een platje hebt......

Elisabeth2 | 30-06-08 | 19:55

Gedonder in de glazen met die beesten...

deropofderonder | 30-06-08 | 19:53

@ fuckje
platjes zijn tegenwoordig ook een beschermd diersoort

misswhateverdude | 30-06-08 | 19:52

Hier een G.G. gespot in de sloot bij de teerfabriek in Grunn.

Luctor et ejaculator | 30-06-08 | 19:52

@fuckje 19.48

Dat jij anno nu nog ongeschoren meisjes kent...., verbaast me meer dan het bestaan van de Groene Glazenmaker.......

brutus68 | 30-06-08 | 19:51

Die libelle tot daar aan toe, maar ik zit wel elke dag in de file door de aanleg van dit kanaal.

azijnseikerT | 30-06-08 | 19:50

fuckje | 30-06-08 | 19:48
Gatver......

Elisabeth2 | 30-06-08 | 19:50

Mosselen verplaatsen, is dat nou niet precies wat ze in de Waddenzee normaal doen? Oh nee, dat is juist weer *kuch* niet goed volgens de milieuterroristen..

BroncO | 30-06-08 | 19:50

Wat Elisabeth2 en misswhateverdude zeggen! Goed bezig Raoul.

mokka-ananas | 30-06-08 | 19:50

@Elisabeth2
wilde ik net ook zeggen, helemaal met je eens.

misswhateverdude | 30-06-08 | 19:48

@Elisabeth2@19:46
Ik kende ( kende..) een meid, die haar platjes met haar electrische dildo om zeep bracht.

fuckje | 30-06-08 | 19:48

Kudtlibelles. Ik vond dat ouwewijvenblad ook al kudt.

Dundunbanza | 30-06-08 | 19:47

@redacteur
Ben jij wel lekker? Met meer asfalt is natuurlijk helemaal niks mis, maar met benoemen en bouwen door projectontwikkelaars wel. Dat betekent vooral heel vlot, heel grootschalig Nederland heel lelijk maken.

waskuip-admiraal | 30-06-08 | 19:46

Ik mep hier alles dood met mijn electrische tennisracket wat vliegt, over de grond kronkelt en anderszins vervelend insectachtig is.

Elisabeth2 | 30-06-08 | 19:46

+1 voor de laatste zin

Achterstandsdichter | 30-06-08 | 19:44

Mooi, dan kan ik mijn vastgoedplannen ook sneller erdoorheen jassen en nog voordat ik afgestudeerd ben met mijn Audi A8 W12, BMW X5 3.0sd M-sport of BMW 650i Cabrio naar de uni komen.

GroteZaagdildo | 30-06-08 | 19:44

Als het nou de Groene Glazenwasser was mogen ze die bij mij thuis neerzetten

Bottleneck | 30-06-08 | 19:44

Raoul | 30-06-08 | 19:31
Raoul, je wordt steeds beter! Gefeli.

Elisabeth2 | 30-06-08 | 19:43

En de treksprinkhaan is gesignaleerd bij Boze Buur, en bij Teen.

fuckje | 30-06-08 | 19:43

Idd, what the f*ck is een glazemakert en who the f*ck is Raoul?

Ben je even het land uit krijg je dit...

Joost Maghetweten | 30-06-08 | 19:42

De G.G. zoemt vrolijk in onze tuin, rond de vijver met fontijntje, echt gelukkig, die lieve beestjes;)

fuckje | 30-06-08 | 19:42

Sla liever de bouwmaffia morsdood...

911=>InsideJob | 30-06-08 | 19:39

Als je ze frituurt hebben ze een heerlijk knapperig korstje.

superjan | 30-06-08 | 19:39

*mompelt iets over krom en sikkel*

mokka-ananas | 30-06-08 | 19:38

Kopje DDT, Glazenmaker ?

Tobi | 30-06-08 | 19:37

Femke zag, kwam en overwon

ploert | 30-06-08 | 19:37

Geen alt-tag, het moet allemaal niet veel gekker worden!

De God van Empel | 30-06-08 | 19:36

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen