Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gefeliciteerd ouwe!

goeie snor ook...Via deze weg willen wij de 84-jarige Robert Gabriel Mugabe feliciteren met zijn eclatante verkiezingsoverwinning. Mugabe behaalde in alle tien de provincies een meerderheid van de stemmen. En niet zomaar een meerderheid. Neen, de grootste jatneger van Afrika kreeg maar liefst 2.150.269 stemmen tegen 233.000 voor de oppositieleider/asielzoeker Morgan Tsvangirai. Lijkt ons een overduidelijke uitslag. Zimbabwe is gek op Mugabe en Mugabe op Zimbabwe. Namens GeenStijl van harte gefeliciflapstaart met deze indrukwekkende overwinning. Het bloemetje namens onze Nederlandse regering komt uw kant op. Het ontwikkelingsgeld volgt eind deze week. Doe er wat leuks mee...

Reaguursels

Inloggen

Gadverdamme! Censuur op geenstijl. Gisteren een prachtige comment geplaatst, totaal niks mis mee en hij is gewoon verdwenen! Niet eens een weggerot of opgejorist, nee gewoon weg. Hoe diep zit die vuist van het MDI Ambroos?

Dr R. Clavan | 01-07-08 | 03:02

Verkiezingen op z'n Afrikaans, matten en meppen die oppositie zodat je vrij baan hebt. Hij valt vanzelf om binnenkort die ouwe knar

Syk | 30-06-08 | 22:01

stuur die demente poepnegert naar een gesticht!

Frenky D. | 30-06-08 | 20:58

Abshiesen die ouwe gek

Jaapioooo | 30-06-08 | 20:24

Die is toch van de PVDA??

WvB | 30-06-08 | 16:51

Nou, gefeliciteerd! Wat ze ook naar je schreeuwen: jij hebt gelijk en het volk staat gewoon achter je! Weer of geen weer ;-).

Ophangen die man!

Biga | 30-06-08 | 16:23

Ze zijn daar net zo democratisch als wij hier hoor, alleen weet onze staat het wat beter in te pakken.

Ach ja, de mensen daar hebben gekozen tussen oorlog-geen oorlog, heeft niets met kandidaten te maken.
Toch zal hij het nog druk hebben die 200000 die tegen hem gestemd hebben met en stok te slaan.

Deaude_Lutser | 30-06-08 | 14:53

Nee geen scheiding,,, onder dat petje zit iemand die eigenlijk slaaf had moeten zijn maar koning is geworden en nog niet normaal met zn medemens kan omgaan.

Berno | 30-06-08 | 14:46

Zou hij onder dat petje ook een scheiding hebben?

Josephius | 30-06-08 | 11:09

Een voorbeeldstaat: president gekozen met 123% van de stemmen, zelfs de voormalige vijand Ian Smith stemde (postmortem) voor hem, en iedereen in het land is miljonair, zelfs de parkeerjongens.

staifkop | 30-06-08 | 10:43

Mugabe nu je de baas bent gooi Alle nederlanders eruit
En even een tip voor hun die slim zijn en geloven in sprookjes
In zuidelijk afrika gooien we een auto bandje over onze vijhonden en de fik erin
als jullie naar de wk gaan denk dat we negers dom zijn
en gaan holigaan spelen hahhaah

black mozes | 30-06-08 | 10:21

Ik heb over Mugabe niets van linkse actiegroepen en organisaties gehoord!!! Overigens wil ik ook zo'n jasje en stropdas. We hebben binnenkort een verkleedpartij! Zou Koos Plee ook goed staan!

supersniper | 30-06-08 | 10:03

De Westerse media heeft weer een sterk staaltje propaganda bedreven.
Mensen in het westen zijn helaas de naïefste ter wereld.

Mugabe wilde meer centen voor de grondstoffen en dat zint het westen niet.
Dus hebben ze tsvangirai naar voren geschoven en wordt Mugaba consequent als een monster omschreven. Nu de massa in het westen goed van deze "waarheid" doordrongen is, kan de interventie binnenkort gaan plaatsvinden.

Ahum | 30-06-08 | 09:22

zo zie je maar weer... eerlijkheid duurt het langst (om aan de macht te komen)

Arwin | 30-06-08 | 09:09

Vergeet niet even de website van Bob te bezoeken:

www.bob.co.za/

CaligulaRotterdam | 30-06-08 | 07:36

En voor hen die het niet willen geloven en Mugabe van verkiezingsfraude betichten, zijn ZANU Patriotic Front heeft operation "red finger" aangekondigt om alle stemmen nog een keurig na te tellen, het werkt ongeveer zo: iedereen die zichtbaar verzuimt heeft te stemmen door niet in het bezit te zijn van een in rode inkt gedoopte vinger (normaal gesproken bedoeld om dubbel stemmen te voorkomen in landen met gebrekkige persoonsadministratie) mag zichzelf rekenen tot vijand van de democratie en moet zich minimaal zorgen gaan over amputatie van de genoemde vingers, hand of andere ledematen die zich in de baan van een machette bevinden.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dus zal er in naam der democratie niet alleen gekeken worden wie er wel en wie er niet gestemd heeft, maar ook op wie er gestemd is. Voorafgaand aan de verkiezingen is het voorgekomen dat aan Mugabe loyale stamhoofden de identiteitspapieren van dorpsgenoten inzamelden en deze weer aan hen teruggaven voorzien van genummerde stembiljetten, Mugabe zal hebben voorzien dat bij hen de behoefte aan een democratisch gekozen sterke leider groter is dan het vooruitzicht in een heropvoedingskamp te belanden of wegens hekserij verbrand te worden.

Kortom, kan niet anders concluderen dat Mugabe de verkiezingen gewoon eerlijk heeft gewonnen en Tsvangirai is een rancuneus slecht verliezer...

Kan me nog herinneren dat Mugabe en zijn voormalige strijdmakker Nkomo in Nederland sympathie in sommige linkse kringen, als zijnde helden/verzetsstrijders tegen de Brits koloniale regering van Rhodesie zoals het toen nog heten.

Vergeleken met de schrikbewinden van Mugabe, Idi Amin, Bokassa, Hutus vs Tutsis etc. voelt de onderdrukking onder voormalige koloniale en appartheidsregimes in Afrika plots vrij lauw aan.

Bamzaaiert | 30-06-08 | 06:23

Als die man 84 is. Dan is de vraag natuurlijk:
Heeft Mugabe een Hitler-snor? of.....
Had Hitler een Mugabe-snor?

Dr Nobel Preiz | 30-06-08 | 06:14

Misschien moet hij zich ook verkiesbaar stellen op de Antillen. Want wie zei ook weer dat een volk de bestuurder krijgt wat het verdient?

pennestront | 30-06-08 | 06:13

2.150.269 stemmen? Ik dacht dat de meeste inwoners wel gevlucht of verhongerd waren inmiddels. Valt het toch nog mee allemaal.

die ene van daarzo | 30-06-08 | 05:00

Zo... dus hij hield een toespraak over een te strakke stropdas...

Rest In Privacy | 30-06-08 | 01:48

40 jaar socialisme, er is in die tijd veel bereikt...

Ahasveros | 30-06-08 | 01:14

democratie is maar een wikkeltje... het snoepje blijft gewoon dictatuurtjes, koningen, oligarchen... etc etc etc en last but not least..... oorlog.... nou ja snoepje... zuurtje dan maar...

Import-Turk | 30-06-08 | 00:09

gelijk uitnodigen voor de EU , niet dat die er nog wat van kunnen leren , maar gewoon verwante zielen , gezellig

wolfke | 29-06-08 | 23:51

kansenjongere | 29-06-08 | 22:21

jij was toch die jongere die in een iq-discussie met de CITO toets kwam?
Pffff en jij gaat nu een ander de maat nemen.

azijnseikerT | 29-06-08 | 22:55

Bokito had het niet beter kunnen doen.

- teruggejorist - | 29-06-08 | 22:39

japan,Singapore,handjevol in China en dan heb je het wel gehad met de slimme Aziaten.
negerts? iedereen die er wel eens mee heeft moeten werken weet genoeg, geef 6 negerts maar eens 5 lunchpakketjes nou dan kun je lachen.
Dolfijnen!! dat zijn pas slimme mensen.

baggerboer | 29-06-08 | 22:36

@ Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 21:57
al eens in turkije geweest?
intelligente mensen ontmoet?
ga toch weg, lees die onderzoeken eens en kom dan met comments

kansenjongere | 29-06-08 | 22:21

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 21:57 Rusland ligt voor 4/5 in Azie, of course...

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 21:58

kansenjongere | 29-06-08 | 19:38 Weet u hoe groot Azie is? Japanners en een select groepje chinezen hebben een relatief hoog IQ. Azie is 4/5 van rusland, 1 miljard plattelands boeren in china, bijna 1 miljard lagere klasse in India en alle domme Turken wonen ook geheid in het aziatische inteelt deel van Turkije (want die turken hebben we allemaal hier mogen importeren) en niet in het Eurpopese deel van Turkije, waar het goed ontwikkelde en beschaafde deel van Turkije is. Dus stop even over de wijsheid uit azie.

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 21:57

[ XXXX ] GESCHIKT
[ ] ONGESCHIKT

Dit is nét het type officier dat we nodig hebben :)))

P10TR | 29-06-08 | 21:51

@P10TR | 29-06-08 | 21:47
leg neer die joint!

baggerboer | 29-06-08 | 21:50

Zimbabwe staat bekend als DE doorvoerhaven van heroine, canabis en mandrax... en Mugabe snoept er aardig van zo op z'n late dag. NIet gek voor een stoney 8P

P10TR | 29-06-08 | 21:47

[ ] GESCHIKT
[x] ONGESCHIKT

Sowieso blij vandaag | 29-06-08 | 21:46

Een volk krijgt de leider die het verdient!..... Kijkt naar die Euronerd Balkie-ellendige

Het_leuke_zuiden | 29-06-08 | 21:37

trouwens lekker goedkoop vakantie vieren in Zuid-Afrika,de rand zakt steeds verder weg.

baggerboer | 29-06-08 | 21:33

Altijd lache: democratische verkiezingen waar maar een kandidaat is. Noemen we zoiets niet gewoon een dictatuur?

(zal wel door anderen hierboven zijn gezegd: interesseert me geen reet, kannie vaak genoeg gezegd zijn)

Zwavelzuur | 29-06-08 | 21:31

piquant | 29-06-08 | 18:51
Correctie. Het is niet 'mijn held' maar 'Mijn Jonge Held'. Ja, die hoofdletters staan er niet per ongeluk.
Verder dank voor je uitleg aan Dr. DraaibaarT.

Fyi - Mijn (of De) Jonge Held slaapt nu als een roos. Geef maar door aan de Privé dat hij in slaap valt als hij 'Working in a chain gang' hoort.

Zo, dat is ook weer rechtgezet. Waar ging het ook alweer over, Mugabe? De zoveelste idioot op dat continent, de moeite van het onderzeiken niet waard.

nattebever | 29-06-08 | 21:31

@Peets 20:36

Goed te zien hoe westerse ontwikkelingshulp
(wie anders... en heelvéélsteveel Euri)
worden omgezet in oud-metaal uit het
WestenOostenZuidenNoorden...
...
Animal Farm pur sang.

Dwarsgebakken | 29-06-08 | 21:28

0-1
Maar overigens is het niet mogelijk om Bert en Robert wanneer ze vrienschappelijkheden uitwisselen samen op te blazen? IED iemand?

Ookmooi | 29-06-08 | 21:21

Nu we het steeds over IQ hebben, dringt de vraag zich op of hier nu de intelligentsen of gewoon voetbalhaterTs ziiten.

piquant | 29-06-08 | 21:10

Mugabe Zugabe.

Koevoet | 29-06-08 | 21:05

Koekje-dr-bij? | 29-06-08 | 20:56
Daar ben ik ook erg benieuwd naar want het zijn niet alleen die 200K die tegen gestemd hebben. Er heeft maar zo'n 43% gestemd. Dat kan liggen aan de infrastructuur van het land, maar ik denk dat Mugabe overal stemhokjes heeft neergezet. De andere 57% zijn misschien tegenstemmers die uit protest niet gestemd hebben. Dat geeft hoop.

Elisabeth2 | 29-06-08 | 21:02

Ben benieuwd hoe Muga` zijn 200K dwarsliggers gaat 'managen'.

Koekje-dr-bij? | 29-06-08 | 20:56

Hoe is dat nou toch mogelijk? Maargoed, we weten nu tenminste aan wie we het geld moeten adresseren.

One Shot | 29-06-08 | 20:54

De besten sterven jong.

Krokoklaas | 29-06-08 | 20:53

Rabarberke | 29-06-08 | 20:28
Ja, wij hebben een asfalt jungle met genoeg linkschmensen die voor iedereen behalve de eigen inwoners, een enorm vangnet hebben geweven. Wij kunnen in de jungle van Afrika helemaal doodvallen en opgevreten worden.

Elisabeth2 | 29-06-08 | 20:50

Zware Guy | 29-06-08 | 20:23

Als er verschil is is er verschil. Simpel as that. Facts.
Waarom?
Omdat de onderliggende constructen beter ontwikkeld zijn bij Aziaten? Omdat er feitenvragen bij zaten die over Azie gingen? Omdat er sudoku`s tussen zaten? Omdat ze soortgelijke tests elke dag maken op school? Geen flauw idee, omdat ik me niet inhoudelijk heb verdiept in de kritiek. Dat zou te veel tijd vergen, vermoed ik.

Buiten dat is het niet alleen interessant om naar het gemiddelde te kijken, maar ook naar de variatie. Hoe was de verdeling tussen de groepen?

azijnseikerT | 29-06-08 | 20:47

CDA, PvdA, VVD... goed opletten... ZEAU doe je voorkomen dat Geert en Rita de meerderheid krijgen!

inquisitra | 29-06-08 | 20:38

En weer een zwarte president. De wereld is mooi daar.

GSpot | 29-06-08 | 20:37

Zo'n beediging, doet ie dat voor een spiegel?

..zapper [RIP] | 29-06-08 | 20:32

D) Heeft Bush geen tijd meer voor.

Rabarberke | 29-06-08 | 20:30

roepen= troepen

Agent327 | 29-06-08 | 20:30

@kalmar
Heeft Zimbabwe olievelden dan?

Rabarberke | 29-06-08 | 20:29

@Kalmar | 29-06-08 | 20:26
A) heeft Bush geen geld meer voor
B) heeft Bush geen roepen meer voor
C) heeft Bush geen politiek steun meer voor voor een derde oorlog

Agent327 | 29-06-08 | 20:28

Lekkere opkomst, 2,5 miljoen op 11,2, de rest is per boot op weg naar Amsterdam Slotervaart?

Jannes Kopkaas | 29-06-08 | 20:28

@elisabeth

Dat hangt er maar vanaf hoe je intelligentie definieert. Ik zou de gemiddelde intelligente blanke nog geen dag in het oerwoud geven. Daarentegen redt de gemiddelde afrikaanse illegale vluchteling ook zonder uitkering zich aardig in onze jungle.

Rabarberke | 29-06-08 | 20:28

Tranen in me reet!

JeWistUt | 29-06-08 | 20:26

@zware guy

Sterker nog, er is alleen maar verschil. Iedereen is anders. En per bevolknigsgroep zijn daar ook talenten en tekortkomingen.

Met dat iedereen gelijk is bedoelt men doorgaans gelijk voor de wet.

Rabarberke | 29-06-08 | 20:26

Rabarberke | 29-06-08 | 20:23
Zo zie je maar weer dat het intelligentie niveau van blanken en zwarten erg dicht bij elkaar ligt. Geld is een universeel woord. Dat snapt iedereen.

Elisabeth2 | 29-06-08 | 20:26

Bush kan alleen dit soort tuig aan , ik zou zeggen waar blijf je
help die arme mensen en vooral de kinderen ,verschrikkelijk en wat doen de slapjanussen vergaderen en mooie praatjes houden , nee Verhagen en Coenders laat ook eens zien dat je een leider bent en help dat volk van die schooiers af doe wat en laat het niet bij vergaderen.

Kalmar | 29-06-08 | 20:26

leve de democratie African Style!

bubbeltjeswijn | 29-06-08 | 20:26

Zoals een echte journalist beaamt zijn wij ook benieuwd naar zijn priveleven. Nou we hebben zijn vrouw kunnen vinden. Die beunt wat bij aan het strand met kokosnoten.
http://nl.youtube.com/watch?v=mqrfDho4Ucg

Sorry Rutgert, u was net iets te laat. Primeur is aan ons.

pronto | 29-06-08 | 20:25

@Kansenjongere, natuurlijk is democratie nergens perfect (zie het mooie Brussel filmpje). Maar de laatste keer dat in Nederland de oppositie leider voor zijn leven moest vluchten en onderdook in een buitenlandse ambassade zal toch een jaar of 68 terug zijn geweest. Of weet jij meer van de verblijplaats van Mark Rutte en de consequente marteling van SP leden door JP cs?

Kruisvaarder | 29-06-08 | 20:24

Beter goed gestolen dan slecht bedacht he :)

dinges1332 | 29-06-08 | 20:24

Geboortebeperking?

goodray | 29-06-08 | 20:24

't is dat Zimbabwe zo ver weg ligt, anders had het qua corruptie zo bij de EU gekund.

Rabarberke | 29-06-08 | 20:23

@azijnseikerT | 29-06-08 | 19:49
Als de IQ-test is 'gestandariseerd op een blanke bevolkingsgroep', waarom scoren Oost-Aziaten dan hoger dan us whities?

Persoonlijk heb ik net zo'n hekel aan racistische kaalkopjes als aan politiek-correcte platitudes die alles wat buiten het dogmatische gelijkheidsprincipe valt, op cultuur, racisme of sociale oorzaken gooien. Niks mis met een beetje verschil.

Zware Guy | 29-06-08 | 20:23

@shalome 20:11
hehe, noem het een stijlloze opmerking, dan kom je zelfs met racisme weg hiero
*voetbal-out*

grunNegert | 29-06-08 | 20:22

@Yeroen 20:17
Dat wordt een wandeling naar het pliesiebureau. Het MID is watching you!!

Kruisvaarder | 29-06-08 | 20:20

kansenjongere | 29-06-08 | 19:58
Ik heb geen waterdichte verklaring. Intelligentie meten is al tricky. Kan maarzo een culturele afwijking in de meetmethode zitten.
En zelfs als dat er niet is. Dan kun je niet glashard gaan beweren dat verschillen genetisch zijn of opvoeding/cultuur.. Ik doe daar niet aan mee.
Verschillen in presteren ontstaan al als een leraar denkt dat iemand slimmer is dan een ander. Zie en.wikipedia.org/wiki/Pygmalion_effect...
De grote verschillen zouden deels een genetische oorzaak kunnen hebben. Kan. Maar hoeft niet.

Roer | 29-06-08 | 20:20

@ kansenjongere | 20:13
Sure. Één blik in de tv-gids en ik begrijp helemaal wat je bedoelt.

Shalome | 29-06-08 | 20:19

Hoppa... gaat weer 300 miljoen ontwikkelingshulp naar Oekoeloekoeland...

Yeroen | 29-06-08 | 20:17

Mugabe lijkt op die foto net een baby gorilla die naar de tiet van zijn moeder reikt.

Elisabeth2 | 29-06-08 | 20:17

lol@Shalome | 29-06-08 | 20:11
touche, maar je begrijpt de vraag?

kansenjongere | 29-06-08 | 20:13

Shalome | 29-06-08 | 20:11
Jesus!

Elisabeth2 | 29-06-08 | 20:13

@ azijnseikerT | 29-06-08 | 20:10

ik neem aan dat je er zelf ook een afgelegd hebt dus nee

kansenjongere | 29-06-08 | 20:11

@ kansenjongere | 20:10
Zo uit het losse polsje zie ik wel enige verschillen tussen Europa en Afrika ja. Bestek, om mee te beginnen.

Shalome | 29-06-08 | 20:11

baggerboer | 29-06-08 | 20:06
Zo is dat maar net. Terwijl er een heleboel inwoners van Afrika zijn die alles in het werk stellen om b.v. wildparken vrij te houden van stropers of keihard werken in de gebrekkige gezondheidszorg. Dat is vechten tegen de bierkaai en ik heb een groot respect voor die mensen.

Elisabeth2 | 29-06-08 | 20:11

@Shalome | 29-06-08 | 20:08
denk je dat dat in europa anders is?
iets subtieler maar toch............

kansenjongere | 29-06-08 | 20:10

kansenjongere | 29-06-08 | 20:03

JIj gaat mij nu uitleggen wat de CITO toets is en wat dat met iq te maken heeft?

azijnseikerT | 29-06-08 | 20:10

Ach, het doet wat denken aan Hitler, zoals die werd neergezet in de film Der Untergang. Een volslagen krankzinnige idioot, die zichzelf nog boven d erealiteit plaatste. En toch bleven de machthebbers van dat moment (zijn generaals) deze dwaas volgen. Omdat ze anders kans maakten afgemaakt te worden door andere dwazen die deze dwaas ook bleven volgen.

Benauwend idee. Wat wil een 84 jarige debiel hier nu mee bereiken?

Adriaantjeeeeeuh | 29-06-08 | 20:09

@ totopdebodem
Kan nog best wel een drukke baan worden. Er zijn zoveel landen in Afrika de vernieling ingejaagd door hun leiders.

Shalome | 29-06-08 | 20:08

De vooroordelen over Afrika zijn weer eens bevestigt.

baggerboer | 29-06-08 | 20:06

Mr. Mugabe, it must be terrible for you to live on like this, as the senile 84 years old you have become. Surely you would rather like to live in a service home with a few nursing sexy sluts taking care of you. Alas, the party-politicians make you go on as president. You will have to go on until death; but, it is possible to help oneself. Just an idea. Give it a thought. Saint Peter may then be instructed to let you in. God is merciful.

Dorser | 29-06-08 | 20:06

@Shalome
Weer een goed excuus om toeterend door de straten te gaan rijden.

Leve Mugabe, leve de wisselkoers van 1US dollar voor 85.327 triljoen Zim dollar, leve de democratie!

Kruisvaarder | 29-06-08 | 20:05

@Kruisvaarder | 29-06-08 | 19:59:
Als het er niet 2000 of 3000 waren (of zijn, soms ook nog).

totopdebodem | 29-06-08 | 20:03

@ azijnseikerT | 29-06-08 | 20:01
wel eens van een CITO toets gehoord?

kansenjongere | 29-06-08 | 20:03

@Shalome | 29-06-08 | 19:40:
Omdat daar een debiel aan de macht is die het land in een aantal jaren compleet de vernieling in heeft gejaagd, iets waar miljoenen Zimbabwanen te dupe van zijn.

Trouwens, als je jezelf altijd die vraag stelt, dan schieten we niet veel op in deze wereld, vind je zelf niet?

totopdebodem | 29-06-08 | 20:02

mugabe?

we zetten de marine in......

paddostoel | 29-06-08 | 20:01

-weggejorist-

Dwarsgebakken | 29-06-08 | 20:01

Leve de democratie!

Sojiro | 29-06-08 | 20:01

'@ Kruisvaarder
Laten we ons daar niet druk om maken op deez' heuglijke dag. Driewerf hoera voor Mugabe!

Shalome | 29-06-08 | 20:01

@kansenjongere,

Ik denk dat psychologen/ iq-deskundigen er goed aan doen om jouw klasgenoten op te zoeken, tests te gaan afnemen en daar generaliserende uitspraken over te gaan doen.

azijnseikerT | 29-06-08 | 20:01

Gewoon omdat het kan.

thebigmaster | 29-06-08 | 20:01

@shalome 19:52

alles wijst erop dat Afrika beneden de Sahara zonder kolonisatie vandaag de dag er rustig en gelukkig was geweest zonder kolonisatie. Waar je het idee op baseert dat het ontwikkelingspeil heel erg hoog zou zijn geweest is me onduidelijk. Ten opzichte van Azie en Europa liep men daar toch al gauw een jaar of 500 tot 1000 achter.

Kruisvaarder | 29-06-08 | 19:59

@ Roer | 29-06-08 | 19:55
en dat verklaard volgens jou een verschil van 10 pt t/o van de blanken en 30 pt t/o van de zwarten?

kansenjongere | 29-06-08 | 19:58

Gefeliciteerd Mugabe...

Zo heb je de kans om je werk voort te zetten, veel succes ermee

Lytse_Hille | 29-06-08 | 19:57

Heeft ie het toch gered? Wie had dat ooit gedacht? Hulde.
Nu hebben er mensen op de maan gelopen en rijden we rond op Mars. Maar 1 kogel door die kop van em is dan weer te lastig... soms snap ik er echt niets meer van.

Tsaar Guus | 29-06-08 | 19:57

Ach Mugabe die valt binnenkort toch, vast wel dood, kunnen ze gelijk nieuwe verkiezingen houden :)

Gamemaniak | 29-06-08 | 19:56

En veel vruchtbare landbouwgronden - tenminste, totdat de negers het overnamen.

Shalome | 29-06-08 | 19:47
.
waarmee weer bewezen is dat intelligentie en racisme best samen kunnen gaan

grunNegert | 29-06-08 | 19:56

@azijnseikerT | 29-06-08 | 19:49

ik ben opgegroeid in wat nu een kansenwijk genoemd word.
op mijn school zaten aziaten, negers, surinamers, pakistanen en finnen.
vreemd dat geen van deze kinderen tot de slimsten van de klas behoorden terwijl de meesten toch in nl geboren waren.
en kom niet aan met ouders want als je vanaf 4 jr op school zit mag je toch wel verwachten dat ze met de middenmoot mee kunnen komen, maar zelfs dat was al te veel gevraagd

kansenjongere | 29-06-08 | 19:55

kansenjongere | 29-06-08 | 19:51

Hoezo niet? Heb je je weleens in de Chinese cultuur en opvoeding verdiept? Discipline en waardering van hard leren/presteren is daar veel sterker.

Dat hele land wordt bestuurd door ingenieurs. Exact denken wordt daar veel meer gewaardeerd.

Roer | 29-06-08 | 19:55

Van harte gefeliciteerd met je eclatante overwinning, Robert Gabriël Mugabe.

May the force be with you, anders heb je gewoon pech en heeft Mbeki vast nog wel een leuk asieloptrekje voor je.....!

Sikkeneur | 29-06-08 | 19:52

@ azijnseikerT | 19:49
Alles wijst erop dat Afrika een zeer ontwikkeld continent was geweest als het nooit was gekoloniseerd.

Shalome | 29-06-08 | 19:52

Gefeliciteerd ouwe! Je hebt goed gekeken naar onze burgermeester verkiezingen. Kandidaat 1: PvdA
Kandidaat 2: PvdA

Monkey see, monkey do

Rikmeleet | 29-06-08 | 19:51

@ Elisabeth2 | 29-06-08 | 19:45
het ging mij om de manier waarop je het verscil in de intelligentie tussen blank en zwart verklaard/verdedigt.
als verschil in intelligentie zit in schoolopleiding en betrokkenheid van de ouders zoals je stelt, verklaard dat niet het verschil in iq tussen aziaat en blank

kansenjongere | 29-06-08 | 19:51

Laat maar schuiven..........

XXXBuLL666 | 29-06-08 | 19:50

Zware Guy | 29-06-08 | 19:39

Precies, "gemeten met standaard tests". Gestandaardiseerd op een blanke bevolkingsgroep. Goh... wat raar dat je dan andere resultaten krijgt.

Een passage uit de kritiek over de wetenschappelijke achtergrond van de resultaten van de goede man:
"Rushton maalt niet om methodologische moeilijkheden en deinst er zelfs niet voor terug Engelstalige testen voor te leggen aan Afrikanen die deze taal nauwelijks machtig zijn."

azijnseikerT | 29-06-08 | 19:49

Er zijn idd veel slimme Aziaten,maar er zijn ook heeel veel Aziaten.

baggerboer | 29-06-08 | 19:48

ook rtl7: emryoselectie gaat gewoon door in maastricht.
dus CU eat your hart out!!!

kansenjongere | 29-06-08 | 19:47

@ kansenjongere | 19:44
En veel vruchtbare landbouwgronden - tenminste, totdat de negers het overnamen.

Shalome | 29-06-08 | 19:47

kansenjongere | 29-06-08 | 19:38
Jawel dat is net ook al voorbij gekomen dat Aziaten het slimst van allemaal zijn. Geen idee waar het aan ligt. Maar als je ooit een goede arts nodig hebt moet je proberen een Aziaat te krijgen. Zij koppelen empathie aan kennis. Vooral oogartsen en tandartsen.

Elisabeth2 | 29-06-08 | 19:45

@hfakker

Stalin?

Kruisvaarder | 29-06-08 | 19:45

@ totopdebodem,

als je alle comments had gelezen dan had je geweten dat er geen olie in zimbabwe zit maar wel volop delfstoffen, zoals goud platina e.d.

kansenjongere | 29-06-08 | 19:44

wie had er nu nog meer ook weer zo'n dun snorretje? Dinges Charlie Chaplin en nog zo iemand... uhm aggressief type, opvliegerig ook, had iets met stadions en uniformen. Kom toe, hoe heet ie nou, hardstikke bekend, politicus, zwaaide graag naar veel mensen... veel mensen had ie iets mee, er zijn veel goeie en vel slechte mensen vond ie.

hfakker | 29-06-08 | 19:43

@vanderF 19:21
nee hoor, is niet zo ingewikkeld
je hebt plenty landen waar de USA bases heeft
www.ppu.org.uk/pm/usbases.html
.
in het geval van Thailand, daar zaten ze al voor China een grote player werd
.
@ vander F 19:30
mwah, sommigen koesteren hun islamofobe complottheorieën

grunNegert | 29-06-08 | 19:43

VN interventie en snel wat!! Of laat de Mossad een gaatje in het hoofd van deze gek schieten, ook goed. Zo in triest. En die laffe Mbeki laat het allemaal gebeuren terwijl hij hier echt een einde aan had kunnen maken.

www.mg.co.za/zapiro/fullcartoon/95
www.mg.co.za/zapiro/fullcartoon/2057

*rekent uit wat de kans is dat deze gek op z'n 89ste nog een keer wordt gekozen*

Kruisvaarder | 29-06-08 | 19:42

on topic rtl7!

kansenjongere | 29-06-08 | 19:41

@ totopdebodem
Waarom zouden we ons met Zimbabwe moeten bemoeien?

Shalome | 29-06-08 | 19:40

Ik gun die zwartmeneer die overwinning nie.

Brakovich | 29-06-08 | 19:39

@azijnseikerT | 29-06-08 | 19:16
Ik probeer overigens niemand te bekeren, het is gewoon het resultaat van het meten met standaard IQ-testen.

Uiteraard is wetenschap niet vrij van politiek, en zowel 'intelligentie' als 'ras' zijn omstreden begrippen onder academici. Het boek 'Race, Evolution, and Behavior' van Rushton dat uitweidde over deze onderwerpen, kreeg bijvoorbeeld ook flinke kritiek:
en.wikipedia.org/wiki/Race,_Evolution,...

Zware Guy | 29-06-08 | 19:39

@Elisabeth2 | 29-06-08 | 19:25 e.a.

het gaat om het gemiddelde van de gemeten intelligentie, dat er intelligente (en dus) rijke zwarten zijn bewijst m.i. de stelling.
btw ik hoor niemand over de hogere intelligentie van de aziaten.
mag dat wel gezegd worden?
kan me n.l. niet voorstellen dat het onderwijs in azie zoveel beter is dan het onze, en toch zijn ze slimmer rara

kansenjongere | 29-06-08 | 19:38

@vander F | 29-06-08 | 19:30 :
Welke complottheorieën?

Bovendien was de oorlog in Joegoslavië al een paar jaar ten einde toen de Amerikanen zich militair gingen roeren inzake Kosovo.

totopdebodem | 29-06-08 | 19:37

@foto:
heeft ie nou een snorretje? zo ja... dan is dat een bekend snorretje :P

"Ganja-Man" | 29-06-08 | 19:32

@totopdebodem | 29-06-08 | 19:23 ,
en ik wordt gewoon dood moe van dat anti-Amerikaanse neo-marxistische geleuter over complottheorieën enzeau.

Overigens is Kosovo een Europees gebied, alleen jammer dat de Yank wel militaire middelen in kon zetten om een oorlog in Europa te beëindigen.
Waarom liet Europa Joegoslavie aan z'n lot over?
Dat lijkt me een betere vraag,
voordat je je druk gaat maken over Zimbabwe of Guinee-Bissau.

vander F | 29-06-08 | 19:30

Overigens; die Tsvangirai ziet er niet alleen uit als een gruwlijk monster, hij zal het ook zeker zijn. De Zimbabwanen zijn waarschijnlijk beter af met Mugabe. Probleem is alleen dat het westen voor Tsvangirai heeft gekozen.

AIRVD | 29-06-08 | 19:28

** niet blij is als vrienden om de wedstrijd te kijken te laat komen ** Mot alle 8 kratten bier dan alleen leegzuipen, wellicht maar het beste als Oosterburistan wint.

*** Deurbel Hoort ***

Wat_een_kudtnick | 29-06-08 | 19:26

Komt Jantje Pronk deze keer ook weer bij de inauguratie?

Dundunbanza | 29-06-08 | 19:26

vander F | 29-06-08 | 19:17
Rijke, intelligente zwarten hebben dan ook het geld en de interesse om hun kinderen naar goede scholen te laten gaan en hun kinderen in alles te stimuleren. Dit geldt eigenlijk voor alle rassen. Blank, blauw, geel of zwart. Er is waarschijnlijk geen verschil in intelligentie als je een goede ondergrond hebt alhoewel ik dat niet wetenschappelijk hard kan maken. Pfff, wat een toespraak.

Elisabeth2 | 29-06-08 | 19:25

His Excellency President R.G. Mugabe persoonlijk feliciteren?
www.gta.gov.zw/

tasmaniandevil | 29-06-08 | 19:25

@Multikuli | 29-06-08 | 19:11
Yep, de auteurs kregen ook de hele politiek-correcte goegemeente over zich heen toen ze ergens in dat boek IQ en ras voorzichtig linkten. Nou is onderzoek naar rassenverschillen ernstig misbruikt de vorige eeuw, maar we moeten wetenschappelijke feiten niet hysterisch met politieke aannames onderschoffelen.

Zware Guy | 29-06-08 | 19:25

Dat heet democratie, niet zeiken aub. Met Balkenende en Bush is precies hetzelfde gebeurd, om maar een paar te noemen.

AIRVD | 29-06-08 | 19:24

Prachtige overwinning. Zullen de moffen vanavond trots op zijn.

Henry | 29-06-08 | 19:24

@vander F | 29-06-08 | 19:13:
Je hangt momenteel een beetje Vadertje Intellectueel uit, die het ons, zij het een tikje arrogant vermoeid, wel even uitlegt. Ik vind het een gerechtvaardigde vraag waarom Kosovo wel zo nodig geholpen moet worden, en een land als Zimbabwe aan het lot wordt overgelaten.

totopdebodem | 29-06-08 | 19:23

@Wat_een_kudtnick | 29-06-08 | 19:19

Bij winst van Duitsland zou ik een Spaans kenteken doen. Krijg je politie begeleiding, gaat lekker snel.

piquant | 29-06-08 | 19:22

Nadat Mugabe de boederijen van de blanken had gestolen en platgebrand,en dus de oogst mislukte, werd Zimbabwe geteisterd door zware regenval en overstromingen.
En wat zei het nos hoernaal!.. de oogst in Zimbabwe is mislukt door aanhoudende droogte.

baggerboer | 29-06-08 | 19:22

@grunNegert | 29-06-08 | 19:16 ,
diezelfde Chinezen die Afrika nu leeghalen,
kan hoor.
Maar in buurland Thailand wel grote Amerikaanse bases,
dat mag wel van ome China?
Maar Thailand heeft geen olie...
*wordt wat ingewikkeld nu*

vander F | 29-06-08 | 19:21

@vander F | 29-06-08 | 19:11
Dus moeten we met zijn allen de spanjolen steunen, staat ook al in ons Volkslied, maar de Oosterburen staan daar ook in: moeilijk, moeilijk, moeilijk.
@piquant | 29-06-08 | 19:11
Ik ben al sinds 1974 niet meer te genieten.. Morgen mot ik ook nog helemaal naar de andere kant van Duitsland rijden voor een zakenreis; helemaal door Germania on the day after ** stenen door voorruit verwacht; Duits kenteken gaat zoeken **

Wat_een_kudtnick | 29-06-08 | 19:19

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 19:16 Toevoeging; ik heb ooit statistieken gelezen dat ouders die op latere leeftijd kinderen krijgen een hogere IQ hebben. Wellicht beantwoord dat onderzoek impliciet mijn vraagstelling.

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 19:18

@Multikuli | 29-06-08 | 19:11 ,
rijke zwarten zijn dan waarschijnlijk ook een stuk slimmer,
en daarom zijn ze rijker.

Klopt zware guys verhaal dus mogelijk wel.

vander F | 29-06-08 | 19:17

Zware Guy | 29-06-08 | 19:11

Prima, we kunnen het best over verschillen hebben. Maar een gat van 30 punten krijg je er bij mij niet in.

azijnseikerT | 29-06-08 | 19:16

"Het IQ stijgt bij een goede opleiding, maar een groot verschil blijft."
Zware Guy | 29-06-08 | 19:00
Onbedoeld geef je antwoord aan een andere prangende vraag cq stelling; Ik was/ben van mening dat je IQ bij je geboorte vastligt. Je hebt pech of geluk, ik twijfel of dit toeval geheel erfelijk bepaald is, ik neig naar ja, je kan niet de invloed van de melkboer uitsluiten ;) Tegelijkertijd kan je IQ verbeterd worden, door de omgeving waarin je je bevind, de motivatie en opleiding die je geboden wordt en wat je er mee doet.
.
Maar stel nu, pubertijd, hevige verliefdheid en een IQ van 100 (voor het gemak tijdens de daad even op nul gesteld) en je verwekt een kind. Twintig jaar later heb je om de kosten van het onderhoeud van je kind te bekostigen je kapot gestudeerd en de IQ-meter verteld u bent reeds 120! dat moet gevierd worden en al spoedig heeft uw eerste nakomeling een broertje/zusje (die qua leeftijfdsverschil weleens zelf de vader/moeder zou kunnen zijn).
.
Heeft het tweede kind dan een kans op een hogere IQ dan het eerste kind?

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 19:16

Birma, ook zo'n fijne socialistische heilstaat heeft wel olie en gas,
ook nog geen Amerikaanse militair gezien daar.
Noch plannen daartoe.

Dus wat willen die lutsers nou zeggen met het afgekloven olie=VS met wapens verhaal?
Dat ze eendimensionale piekeraars zijn?
Nooit een boek hebben gelezen?

vander F | 29-06-08 | 18:52
.
naja vander F, ken je de Birma-China connectie, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben
.
krantje lezen?
"De zorgvuldig uitgerolde ‘parelsnoerstrategie’ van China in Zuidoost-Azië kent Birma als de voorlopig belangrijkste parel. Hier nam China na het militaire geweld van 1988 en 1990 in enkele jaren tijds de economische positie over van Japan. Het geldt nu als de belangrijkste zakenpartner en politieke beschermheer van de junta. China leverde wegen en bruggen, bouwde in de geboortestad van juntaleider Than Shwe diverse fabrieken en is nauw betrokken bij de exploitatie van olie en gas op zee. Tussen de havenstad Sittwe en de Zuid-Chinese provincie Yunnan komt voor 1,5 miljard euro een pijpleiding. Dankzij Birma krijgt China uitzicht op een verbinding met de Indische Oceaan en vermindert zo zijn kwetsbaarheid. Op dit moment wordt nog 80 procent van de Chinese olie per schip door de Straat van Malakka aangevoerd."
www.nrc.nl/nieuwsthema/birma/article77...

grunNegert | 29-06-08 | 19:16

@Zware Guy | 29-06-08 | 19:11

" Mogen van jou Aziaten etc" . hahaha tuurlijk, is bedoeld als compensatie voor een kleine piemol.
goeie quiz vraag aan mannen " wat heeft u liever".?

piquant | 29-06-08 | 19:15

@totopdebodem | 29-06-08 | 19:11 ,
wat nou Kosovo,
hier heb je alle landen van de wereld
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen...

Alsof het alleen in Zimbabwe een teringzooi is,
kom nou zeg.

vander F | 29-06-08 | 19:13

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 19:00

Dat zou inderdaad mogelijk kunnen zijn. Alleen is dat verder bij mijn weten nooit (intensief) wetenschappelijk onderzocht. Mijn mening houdt daar dus ook op.
Maar als je zegt dat dit 70 gemiddeld is, dan zou (en ik citeer:) "de helft van de Afrikaanse zwarten per definitie zwakzinnig zijn" in aanleg zo u wilt.

azijnseikerT | 29-06-08 | 19:12

Moet ik er wel meteen bij zeggen dat Kosovo uiteraard geen olierijk land is, maar dat de Amerikanen daar een kolossale militaire basis uit de grond mogen stampen.

totopdebodem | 29-06-08 | 19:11

@Zware Guy, bij rijke zwarten zijn de verschillen weer kleiner, ik geloof wel dat er verschil is, maar wat moet je ermee met die informatie als je het toch niets mee kan. Interessant voor antropologen maar nergens toepasbaar en dat wil ik zo houden eigenlijk. Ken je het boek The Bell Curve?

Multikuli | 29-06-08 | 19:11

@azijnseikerT | 29-06-08 | 18:54
Dude, niet zo overdrijven, 'verborgen agenda's' is iets voor het Haagse. We kunnen met elkaar afspreken dat IQ-testen volstrekte onzin zijn, omdat ze verbale kwaliteiten in plaats van logisch redeneren en intelligentie meten. Prima, maar daarvoor blijken ze toch te realistisch en handig.

Ik begrijp dat ook wetenschappers zijn niet vrij van politieke invloed (renden ze niet massaal aan achter de "zure regen", en de "global warming" nu), maar de eerder genoemde onderzoeken zijn niet door notoire racisten uitgevoerd. Biologische verschillen zijn daarnaast gewoon nameetbaar.

Verder lig ik er niet wakker van, evenmin van het feit dat een negerT gemiddeld zwaarder is geschapen dan een Europeaan. Mogen van jou Aziaten niet gewoon een hoger IQ hebben dan Ollanders?

Zware Guy | 29-06-08 | 19:11

@Wat_een_kudtnick | 29-06-08 | 19:05

Als Duitsland wint, ben ik 2 weken niet te genieten.

piquant | 29-06-08 | 19:11

Jammer dat Israel en de mossad geen directe belangen in Zimbabwe hebben.
Had het deze oude neger graag gegund.

Ookmooi | 29-06-08 | 19:11

@Wat_een_kudtnick | 29-06-08 | 19:05 ,
dat is waar,
je hoeft die wedstrijd helemaal niet meer te spelen,
gewoon die moffen de cup geven en dan een leuke film kijken.

vander F | 29-06-08 | 19:11

@vander F | 29-06-08 | 19:04:

Ik hou niet op. De VS laten het wel om Birma binnen te vallen, anders krijgen ze het met buur China van doen.

Vertel jij mij nu eens waarom de wereld Mugabe naar hartelust aan laat klooien en zich wel bekommert om Kosovo?

totopdebodem | 29-06-08 | 19:11

@ BeverT
Jah, het westen zal de debiteur van 't oosten zijn.

nattebever | 29-06-08 | 18:23
''Wat is er nu helemaal gewonnen met de afschaffing van de apartheid in Zuid-Afrika, of de dekolonialisatie in het algemeen? Zou het zo niet weten, ook niet voor de burgerTs in die landen.''
Dubieuze woorden dude!

-Strotgrondel- | 29-06-08 | 19:10

MichieldeMuiter | 29-06-08 | 19:02
Nee nee... niet Chiel.
Verdomd: Ted de Braak

snoei | 29-06-08 | 19:10

Tis vast een prachtwijk van Vogelaar................... of toch niet. O nee tis in dunkel afrika.

huperdepup | 29-06-08 | 19:07

"Het doet er niet toe wie er stemt; het gaat erom wie er telt [ Stalin ]"
BTW, ik ben nog nieuw hier maar waarom zit de halve nachtploeg hier te reaguren ?? Zeker senuachig voor de finale ????
Hoeft niet Duitsland wint net zo "fraai" als Mugabe; toch ??

Wat_een_kudtnick | 29-06-08 | 19:05

Dokter Bernhard | 29-06-08 | 18:56 met een nick als nattebevert, verwacht ik ergens achter Dordrecht in de Biesbosch. Nattebevert, ook mijn felicitaties, geen groter vreugd dan de geboorte van je eigen kind.

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 19:04

@totopdebodem | 29-06-08 | 19:03 ,
hou een sop!

vander F | 29-06-08 | 19:04

zou zo'n man zichzelf nou serieus nemen?

Behangdelul | 29-06-08 | 19:03

Er valt te weinig te halen in Zimbabwe, anders hadden de Amerikanen Mugabe al lang en breed uitgerookt. Hypocriete kudtplaneet.

totopdebodem | 29-06-08 | 19:03

snoei | 29-06-08 | 18:58
yep, ik zie het ook duidelijk Chiel Montagne....

MichieldeMuiter | 29-06-08 | 19:02

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-06-08 | 18:55
Jij doet je best om het gemiddelde van nederland naar beneden te halen.

baggerboer | 29-06-08 | 19:01

@Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 18:39
Het voorbeeld van een luie autochtoon en een ijverige allochtoon lepelt makkelijk op, evenals het feit dat IQ-testen cultureel bepaald zijn. Maar dat zijn precies wel de politiek-correcte dooddoeners die we al vaak hebben gehoord: er wordt door sommigen maar van uitgegaan dat alle mensen genetisch gelijk zijn, en de verschillen sociaal, cultureel of politiek bepaald worden.

Terwijl het me realistischer lijkt om de hypothese dat geslachten (m/v) en rassen essentieel verschillen in alle vormen van lichaamsbouw, en dus ook de hersenen/intelligentie. Volgens mij was Professor Galjaard één van de eersten die de genenkaart speelde de Nederlandse TV (bij de VARA nog wel), met het programma 'Alle mensen zijn ongelijk'. Alle rassen, en de geslachten, zijn dat ook.

@Agent327 | 29-06-08 | 18:38
Het IQ stijgt bij een goede opleiding, maar een groot verschil blijft. Als ze adoptie-kinderen volgen die in middenklasse gezinnen in Amerika terecht komen (ruwweg dezelfde sociaal-economische omstandigheden), dan is het verschil in IQ nog zo'n 17 punten.
"Trans-Racial Adoption Studies. Race differences in IQ remain following adoption by White middle class parents. East Asians grow to average higher IQs than Whites while Blacks score lower. The Minnesota Trans-Racial Adoption Study followed children to age 17 and found race differences were even greater than at age 7: White children, 106; Mixed-Race children, 99; and Black children, 89."

Zware Guy | 29-06-08 | 19:00

azijnseikerT | 29-06-08 | 18:54 Dergelijke informatie had ik ook op gelezen, maar twijfelde naar aanleiding van het artikel van zwarejongen (moet even aan Donald Duck denken). Wat is uw mening van de stelling "Misschien is het biologisch gezien inderdaad mogelijk/ een feit dat als je je hersenen niet traint (gebrek aan opleiding, zoals in de derde wereld), dat je die minder actieve hersenen overdraagt aan je nageslacht, wat uiteindelijk zal lijden tot een afnemend IQ in de loop der generaties." Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 18:39
.
piquant | 29-06-08 | 18:51 Toen ik wat verder de comments terug las, zag ik mijn blunder, terugkomen op mijn comment zou de aandacht erop alleen maar versterken, foutje bedankt.

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 19:00

Die snor... die fucking snor... Ik geloof niet in herrijzenis, maar hij bedoelt er iets mee...

snoei | 29-06-08 | 18:58

Ook mijn felicitaties. Het kaartje volgt... wat is je adres eigenlijk?

Dokter Bernhard | 29-06-08 | 18:56

http://nl.youtube.com/watch?v=g9G90h-ay2U&feature=related

pronto | 29-06-08 | 18:56

Gewoon voor de volledigheid, om de check 'n balance aan te geven, hoor en wederhoor, even niet beeldvervuiling, de feiten en niet de gekleurdheid, het bredere plaatje. Want eenzijdigheid, zoals in ZimMugabwe is maar eng en manipulatief.
Dat slechts één stem laten horen, is dat nu wél of niet goed GS?

www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_uur/...
"Verhagen wil dat de internationale gemeenschap de druk op het regime van Mugabe opvoert. 'Ik vind dat sancties moeten worden verbreed en verscherpt. Wij hebben in de Europese Unie al voorstellen gedaan voor aanscherping van sancties, zoals een handelsverbod op luxe goederen.' "

hfakker | 29-06-08 | 18:56

Mugabe, ouwe klapsigaar, nogmaals gefeliciteerd.
Jij, als strijder van het volk, heb het toch maar mooi voor elkaar gekregen. Je hebt de blanke boeren weggejaagd en je strijders het land teruggegeven wat hen toehoort. Maar alles wat de blanke overheersers hebben gebouwd, weten je strijders niet in dezelfde staat te houden. Erger nog, je hebt het hele land naar de kloten geholopen. Voorheen de graanschuur van Afrika, nu een Sahara in opleiding.
Maar alles voor je oud-strijders, je bent te goed voor deze wereld. Daarom wil ik graag dat NASA dr. Mugabe meeneemt voor een zeeeeeer lange ruimtewandeling.

Broccemaeker | 29-06-08 | 18:55

@nattebever | 29-06-08 | 18:47

Gnagna, je hebt allang verraden wat voor lieve vader je bent en staat met moeder beverT jr voortdurend te bekvechten om de verzorging van Hero.
Oh God wat erg nu voor je. Je reputatie als intelligente(dat blijft), harde, berekende (soms), wars van sentimenten, moet worden bijgesteld.
(hoede ik niet te doen btw)

piquant | 29-06-08 | 18:55

lol@piquant

baggerboer | 29-06-08 | 18:54

@Zware Guy | 29-06-08 | 18:36

U begeeft zich op zeer glad ijs. Gaat u eerst eens goed nadenken hoe IQ gemeten wordt. Probeer dan nog eens een conclusies te trekken m.b.v. de resultaten van het onderzoek.
Ik geef u hier een hint: www.testresearch.nl/indexn.html#SONR

Blijft u bij u stelling van 30 punten, laat ik het dan vriendelijk zeggen. Dan beticht ik u van een verborgen agenda.

azijnseikerT | 29-06-08 | 18:54

Kunnen we niet een paar nederlandse commando's sturen om die gast te ontvoeren en publiekelijk te executeren op tv?
Liefst in een uitzending gepresenteerd door Paul de leeuw en Gordon ofzeau.

Specht. | 29-06-08 | 18:53

Agent327 | 29-06-08 | 18:38 De steek des doods van Afrika (en veel delen van Azië en zuid America) is corruptie. Democratie en corruptie gaan even goed samen als olie en water. Pak je de corruptie aan, dan krijgt de democratie een kans. Anderzijds zijn er op internet tal van artikelen te vinden die wijzen op het feit dat de mondiale ontwikkelingshulp de corruptie in stand houd. Zelfs zijn er geruchten dat de eerste wereld ("het westen") er belang bij heeft, deze situatie in stand te houden.

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 18:52

Dat irrante domme gelul over olie hangt me ook de keel uit.
Nee, Zimbabwe komt niet om in olie en gas.

Birma, ook zo'n fijne socialistische heilstaat heeft wel olie en gas,
ook nog geen Amerikaanse militair gezien daar.
Noch plannen daartoe.

Dus wat willen die lutsers nou zeggen met het afgekloven olie=VS met wapens verhaal?
Dat ze eendimensionale piekeraars zijn?
Nooit een boek hebben gelezen?

vander F | 29-06-08 | 18:52

@Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 18:46

Onze eigen @natte beverT heeft medegedeeld in april jl vader te zijn geworden en noemt hem " mijn held". That's all. *Prive gaat naar de persen*

piquant | 29-06-08 | 18:51

Gebrek aan de mogelijkheid om kennis op te doen lijkt me de grootste boosdoener. Iemand kan erg intelligent zijn maar als dat niet gevoed wordt door een goede schoolopleiding, dan heb je eigenlijk niets.

Elisabeth2 | 29-06-08 | 18:50

Heeft die zilverrug nou een Hitler snorretje of een Charlie Chaplin snorretje?

Conan de Rabarber | 29-06-08 | 18:49

@baggerboer | 29-06-08 | 18:45

Is er wel eens onderzocht of er een correlatie bestaat tussen, geinteresseerden in de wereld en alcoholisme?
*spuit nog een gram white horse in arm*

piquant | 29-06-08 | 18:49

@Junkie Jantje | 29-06-08 | 18:22
Zeg lutser, als je dan toch kansloos Amerika wil bashen in dit topic, zorg dan dat je feiten wel kloppen. Het is IRAK en niet Iran.

liggend_streepje | 29-06-08 | 18:48

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 18:39
Meer over dat soort dingen leest u in: Paarden, zwaarden en ziektekiemen van Jared Diamond.

Westheimer | 29-06-08 | 18:48

piquant | 29-06-08 | 18:35
Het kan zelfs langer, zoals je uit deze post kunt opmaken.
En nee, ik was geen fruithapje aan 't prakken zoals Lies dacht. Daar is de Jonge Held nog te jong voor en bovendien is dat vrouwenwerk, gehgehgeh.

nattebever | 29-06-08 | 18:47

piquant | 29-06-08 | 18:42 Ik geloof dat het nu wel erg pikant wordt...... details graag

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 18:46

@piqauant 18"33
en die partijkas blijft wel vol hoor,daar zorgen diezelfde landen die hem boycotten wel voor. www.marketwatch.com/news/story/anglo-a...
Wat een wereld is dit toch.....*grijpt weer naar fles*

baggerboer | 29-06-08 | 18:45

Renos2 | 29-06-08 | 18:25
Zie Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 17:34
Ik wordt zo moe van dat gezeur over snoepreisjes, het is gewoon kennisuitwisseling!

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 18:44

wat me opvalt is de snelheid van tellen....... vorige ronde 3 weken nu 1 dag.

jentje trekhendje | 29-06-08 | 18:43

Democratie dat doe je zo!

Vic | 29-06-08 | 18:43

Vroegere racisten deden schedelmetingen en vonden zo ook uitkomst. Dat mugabe en andere mensen zonder spleetogen die wel bruin zijn intelligent zijn vergeten we dan maar even.

Vurk, Hitler leeft en hij zit zowel bij menig links mensje als bij sommige reaguurderts.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-06-08 | 18:43

@Elisabeth2 | 29-06-08 | 18:39

Dat klinkt wel liev.
Ik heb de kleine bever voor mezelf, Hero genoemd, want @grote bever, noemt hem "mijn held"; ook zo zoet.

piquant | 29-06-08 | 18:42

piquant | 29-06-08 | 18:35
Nattebever was waarschijnlijk even druk met een fruithapje prakken voor de kleine.

Elisabeth2 | 29-06-08 | 18:39

Zware Guy | 29-06-08 | 18:14 Daar heeft u zeker een punt, daarom refereerde ik ook naar de geringe opleiding in derde wereld landen. Enerzijds wilde ik de angel halen uit het argument dat de geringe opleiding in Zimbabwe hoofdoorzaak is van Mugabe's winst; die is het gevolg van zijn geweld tegen zijn tegenstanders.
.
Anderzijds kan je bijvoorbeeld heel moeilijk het IQ tussen Nederland en Belgïe vergelijken of twee Afrikaanse buurlanden die ruwweg dezelfde taal spreken. Een deel van de IQ-test bestaat uit cultuur of regio-specifieke kennis en bovendien kunnen kleine taalverschillen al de uitslag verstoren.
.
IQ en opleidingsniveau zijn niet hetzelfde, maar gaan meestal wel gelijk op. Zo kan het gebeuren dat een luie Autochtoon met een hoog IQ niet verder komen dan VMBO en een supergemotiveerde allochtoon met een laag IQ uiteindelijk zelfs HBO bereiken.
.
Het artikel wat je noemt refereert naar IQ-verschil tussen rassen (sorry alleen koppen gesneld). Misschien is het biologisch gezien inderdaad mogelijk/ een feit dat als je je hersenen niet traint (gebrek aan opleiding, zoals in de derde wereld), dat je die minder actieve hersenen overdraagt aan je nageslacht, wat uiteindelijk zal lijden tot een afnemend IQ in de loop der generaties.

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 18:39

@Zware Guy | 29-06-08 | 18:36
Ik ben ervan overtuigd dat als d school kansen en opleidingen daar op een hoger niveau en voor meer kinderen toegangkelijk worden gemaakt dat IQ cijfer wel eens flink zou kunnen stijgen.

Agent327 | 29-06-08 | 18:38

@Multikuli | 29-06-08 | 18:19
Niet alleen in Zuid-Afrika, heel "sub-Saharan Africa" heeft een gemiddeld IQ van 70, staat ook in dat artikel. De conclusie is juist dat de verschillen voornamelijk genetisch zijn.
"By adulthood, East Asians average 1 cubic inch more cranial capacity than Whites who average 5 cubic inches more than Blacks."

Dit haalt uiteraard de hele multi-culti mythe onderuit, dat bijvoorbeeld de leerachterstanden bij bepaalde minderheidsgroepen niet alleen sociaal bepaald zijn. Het is geen prettige waarheid, maar verschil in IQ van tientallen punten vlak je niet zomaar uit.

Zware Guy | 29-06-08 | 18:36

@nattebever | 29-06-08 | 18:33
10 minuten over nagedacht?:)

piquant | 29-06-08 | 18:35

@piquant | 29-06-08 | 18:27
Kan niet slechter? Ik weet het niet. Diverse landen in het continent Africa bewijzen het tegendeel. Hoewel sommigen toch iets gematigder worden als ze ouder worden.

Agent327 | 29-06-08 | 18:34

-t @18:23

nattebever | 29-06-08 | 18:33

@baggerboer | 29-06-08 | 18:27

Grote kans dat ie gaat ook nog, wat dacht je na die week de Hollandse keuken, wil je wel weer es iets lekkers. Reken er maar op dat het buffet heel goed verzorgd is. De partijkas (lees de machthebbers) betaalt.

piquant | 29-06-08 | 18:33

Het komt allemaal door die hakser van fok.

Timz | 29-06-08 | 18:31

Idi Amien Mugabe, Bokito Mugabe.

Yokotsuno | 29-06-08 | 18:30

Mugabe heeft een rood petje en idem bijkleurende das. Menig PvdA'ert draagt een rood shirt, jasje of jurkje. Zulke luitjes nemen hun regenteskiciteit serieus en hoeven dus niet of nauwelijks hun oor te leggen naar het volk zo vinden zij.

tinyurl.com/5qlv36

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-06-08 | 18:29

Sorry voor slechte spelling/typing

Agent327 | 29-06-08 | 18:28

@Agent327 | 29-06-08 | 18:26

Mee eens, maar ik zou als onderdrukte en mishandelde Zimbabwiaan, het risico maar nemen. Erger dan dit,kan bijna niet en Idi Amin is dood.

piquant | 29-06-08 | 18:27

Mugabe heeft vandaag gewoon doodleuk Tsangerai uitgenodigd om op zijn inwijdings feestje te komen.

baggerboer | 29-06-08 | 18:27

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 18:25

Vergeet ook niet het web waarin hij zit. Ik vraag me af wie de echte macht in het land heeft. Zolang hij als machthebber wordt gezien kunnen de generaals op de achtergrond blijven. Hij houdt ze zo mooi uit de wind.
Juist deze generaals hebben er geen belang bij dat hij opzout.

azijnseikerT | 29-06-08 | 18:27

Misschien dat al onze Europese parlementariërs daar volgende week vrijdag eens over kunnen vergaderen en een duidelijk standpunt over durven innemen...

no-use | 29-06-08 | 18:26

De kop bij deze foto is gelijk aan die bij de brandweerfoto. Namelijk:
Verhoging pensioenleeftijd niet zonder risico's

Lewinsky | 29-06-08 | 18:26

@piquant | 29-06-08 | 18:23
Misschien wel iets als gebeten worden door de hond of de kat, bloeden doe toch.
Zolang er geen nelson Mandela in Zimbabwe opstaat blijt het een zooitje. Aan de andere kant, in Zuid Afrika is het, na een goede tijd, nu ook weer een zooitje. Of althans daarop uitdraaiend als het zo doorgaat.

Agent327 | 29-06-08 | 18:26

@Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 18:25

Zie mijn post @18.23 . Zo moeilijk is dat toch niet daar?

piquant | 29-06-08 | 18:26

@Porrello | 29-06-08 | 18:08
Nooit laten overbluffen, ook in de IQ score lopen ze zo'n 30 puntjes achter op een gemiddelde Ollander. Gebrek aan kennis en intelligentie dus...

Zware Guy | 29-06-08 | 18:25

De zwarte Hitler flikt het weer

Berta Zaagkut | 29-06-08 | 18:25

En dan onze eigen EU, menig land in de EU die een referendum voert, geeft een NEE tegen uitbreiding en meer macht vanuit de EU. Maar wat doet de EU: gewoon doorgaan en totaal negeren van het volk. Lijkt dat niet op de tactiek van Mugabe? Zou hij het van de EU hebben afgezien?

Renos2 | 29-06-08 | 18:25

Ging wat mis met de serverdt, zo snel is mijn Enter-toets-refelx ook niet; vervolg:
Elisabeth2 | 29-06-08 | 17:50 Zolang hij aan de macht blijft, blijft hij leven. Zoals Doe Maar ooit zong: "Als je wint heb je vrienden, Rijen dik echte vrienden". reken er maar op dat zodra hij zijn macht kwijt is, hij heel heel snel moet emigreren en er met zijn dictatuur heel weinig echte vrienden overblijven.

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 18:25

Als er olie in Zimbabwe was, was Mugabe al lang weggeweest. Maar Zimbabwe heeft geen olie (tenminste niet in zulke hoeveelheden als ik Irak) en is dus kennelijk niet waardevol genoeg om 'bevrijd' te worden door een Amerikaanse dan wel internationale troepenmacht.

Sardirod | 29-06-08 | 18:24

Er zijn daar zo veel kogels, heel raar dat er nooit eens een de kant van deze idioot uitgaat.

piquant | 29-06-08 | 18:23

-Strotgrondel- | 29-06-08 | 18:16
Een reden te meer om niet aan te gaan kloppen bij de grootste schuldenstaat op aarde, maar bij deszelfs crediteuren (Japan, China et.), die dan natuurlijk het Westen (waarmee natuurlijk de USA wordt bedoeld) kunnen inhuren.

Mugabe, ach, de man is het stro van de brandstapel niet waard. Daarnaast ken ik geen enkel Afrikaans land dat ook maar ergens naar toe op weg is, dus vandaar mijn pleidooi voor een geen-kind-per-gezin politiek in die contreien. Maar er zijn dagen dat ik de ontwikkelingen op dat continent niet bijhoudt, dus wie weet zijn er lichtende voorbeelden (die dan bijvoorbeeld al langer dan 5 jaar bestaan).
Wat is er nu helemaal gewonnen met de afschaffing van de apartheid in Zuid-Afrika, of de dekolonialisatie in het algemeen? Zou het zo niet weten, ook niet voor de burgerTs in die landen.

nattebever | 29-06-08 | 18:23

bush doet het anders
valt iran aan en blijft president
jz

Junkie Jantje | 29-06-08 | 18:22

Lijkt onze Balkelende wel; ook niet weg te krijgen. Wat je ook stemt recht of links, Balkie wordt premier.

Renos2 | 29-06-08 | 18:21

waar ik vooral ook een compliment voor wil geven is dat ze nu opeens wel snel stemmen hebben leren tellen. Na een dag al de uitslag!!!

Echt geleerd van de vorige keer. Chappeau!!!

Echwel Stijl !! | 29-06-08 | 18:20

Elisabeth2 | 29-06-08 | 17:50 Zolang hij aan de macht blijft, blijft hij leven. Zoals

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 18:20

@Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 18:10
Het was ongetwijfeld niet altijd prettig voor de oorspronkelijke, zwarte, bewoners van Rhodesia. Maar hel land was wel in een goed economisch klimaat. Vanaf het moment dat Moegabe begon met de blanke boeren van hun bedrijf af te trappen en daar zijn gunstelingen neer te zetten ging het land met rasse schreden achteruit. Wat wel jammer is want, zoals door een ander gememoreerd, voldoende grondstoffen een goed landbouwklimaat en nu? Volkomen aan de afgrond als je hoort wat de inflatie daar is. Zo zonde van zo'n mogelijk rijk land.

Agent327 | 29-06-08 | 18:20

jatneger = MDI op de stoep ?

bannibal | 29-06-08 | 18:19

Westheimer | 29-06-08 | 17:58

Fout, het zijn oehoeboeroes.

kroopsel | 29-06-08 | 18:19

Nu hebben ze in zuid-afrika een beetje een verleden he zware guy, naar sociale positie ligt het veel dichter bij elkaar.

Multikuli | 29-06-08 | 18:19

-Strotgrondel- | 29-06-08 | 17:53
Het was een retorische vraag.
@ nattebever; deze aardkloot wordt geregeerd door zij die 10-tallen miljarden bezitten. Simpel, pijnlijk maar maar, tog?

-Strotgrondel- | 29-06-08 | 18:16

Eens een socialist altijd een socialist.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-06-08 | 18:16

.. mooi zo. Mugabistan heeft de president gekregen die het land verdiende. Ik neem aan dat onsche pvda hun oude vrind ook weer in de armen kan sluiten na deze klinkende overwinning in wat ook de nieuw-europese vorm van democratie lijkt te worden.
En dat is maar goed ook, want meneer heeft geld nodig. De gouden kranen in zijn paleis doen van drup drup drup.
Heb je een beetje opgelet bert?

Jan Passant | 29-06-08 | 18:14

@Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 18:03
Hoewel het vloeken in politiek correcte kerk is, is het IQ niet in alle landen gelijk, ook bijvoorbeeld het ras speelt een vrij grote rol. Je kan dus veilig aannemen dat het IQ in Zimbabwe lager is dan in Nederland, en Japanners de Ollanders weer verslaan.
In Zuid-Afrika, toch vlak in de buurt, hebben de Witterts een IQ van gemiddeld 100, en de negerTs een score van 70.
www.news-medical.net/?id=9530

Daarnaast speelt ook opleiding en staatspropaganda een rol natuurlijk.

Zware Guy | 29-06-08 | 18:14

Heeft ie al 26 verlengde, en gepanserde Mercedessen eigenlijk ? Ohw goedzo.... ik was al bang dat ie niet wist wat ie met ons ontwikkelingsgeld moest aanvangen?

Jan Gordelroos | 29-06-08 | 18:11

Waarom heb ik weer het vermoeden dat deze gang van zaken geen enkele invloed op de Nederlandse financiele bijdrages ter onwikkeling van dat prachtland gaan hebben.
en waarom niet eigenlijk.
Geert?? enig idee??

hoff | 29-06-08 | 18:11

Heeft balkenende zijn felicitaties nog niet gezonden?

doskabouter | 29-06-08 | 18:10

Overigens hoorde ik de afgelopen week op radio 1 dat Mugabe toch een behoorlijk intelligente kerel te zijn et een hoge en goede opleiding. Macht maakt de hersens week en geilen op macht helemaal.

Agent327 | 29-06-08 | 18:10

LayoutHatert | 29-06-08 | 17:45 Dan begrijp ik uw verontwaardiging. Als je zelf regelmatig het nieuws volgt is het bijna niet voor te stellen, dat mensen geen nota hebben genomen van de achtergronden van dit drama. Veel mensen gaan verder op diezelfde ironische wijze, zoals GS het topic geopend heeft.
.
Ik kan echt niet geloven dat er mensen zijn die niet weten van alle moorden die Mugabe op zijn geweten heeft om dit doel te bereiken. Maar het zou de eerste keer niet zijn, dat een topic in no-time vol regauursels die noch van de hoed of de rand weten, of slechts koppensneller zijn en de moeite niet nemen om zich te verdiepen in achtergronden of soms zelfs, zonder de tekst van het topic te lezen.
*krabt vertwijfeld op achterhoofd*

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 18:10

geloof het of niet maar ik ben aan het kijken naar onroerend goed in zim.
De economie daar is als het ff meezit binnen no time weer op de rails,grondstoffen zat daaro.

baggerboer | 29-06-08 | 18:09

Van harte en nog vele jaren, Robert!

Bokassa | 29-06-08 | 18:08

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 18:03

Sorry ik zal het niet IQ noemen. Gebrek aan kennis dan? Ik ben er van overtuigd dat er verandering kan komen door de educatie van hun burgers en politieke druk vanuit het buitenland. Doe zaken met ze, stuur ze geen geld.

Porrello | 29-06-08 | 18:08

@LayoutHatert
Jammer van uw Ban, ik had nog wel wat onbenulligheid willen lezen. Aan uw nick te zien bent u afkomstig uit één van de prachtwijken van Veaugelaer
www2.nijmegen.nl/nieuws/persberichten/...
Zegt genoeg toch?

Van Snikkelenburg | 29-06-08 | 18:08

Het is allemaal de schuld van omroep MAX,... beetje vertellen dat die oudjes niet achter de geraniums moeten gaan zitten....

MichieldeMuiter | 29-06-08 | 18:05

George Ayittey(Afrikaan) over democratie in Afrika.
http://www.ted.com/index.php/talks/george_ayittey_on_cheetahs_vs_hippos.html

Porrello | 29-06-08 | 18:05

@Agent327, in mijn cultuur is dat een uiting van respect, normaal doen we er traditionele dans bij maar op internet komt dat niet zo goed over.

Multikuli | 29-06-08 | 18:04

Kijk JP, das nou democratie. Moest je ook eens proberen.

Knuckle Sandwich | 29-06-08 | 18:04

Een bijtend voorbeeld van totale vernietiging van jaren van geld en moeite van een boel mensen. Misschien toch maar eens nadenken hoe de VN een nuttige organisatie kan worden.

uberdude | 29-06-08 | 18:04

Porrello | 29-06-08 | 17:54 Het gemiddelde IQ van Zimbabwe is 100, evenals in Nederland, Belgïe en Marokko, zo zijn de regels van IQ-berekening: het gemiddelde is altijd 100. Het is complex om het IQ van verschillende landen, met een verschillende geografie en cultuur te vergelijken.
.
Een ieder heeft zo zijn eigen specifieke kennis, de staf van Mugabe scoort bijvoorbeeld bijzonder hoog op het gebied van excecuties en martelingen, het zou me dan ook niet verbazen als de VS er binnenkort een stage voor het personeel van Guatemala organiseert, ware het niet dat ze Mugabe niet erkennen. (Waar blijft balkellende overigens met een soort gelijke uitspraak?)
.
Het opleidingsniveau in Zimbabwe zullen overigens ongetwijfeld minder opleiding genoten hebben dan mensen buiten de derde wereld. Chantage, mishandelingen, moord en nog veel meer wreedheden lagen ten grondslag aan de winst van Mugabe, ik geloof niet dat IQ er iets mee te maken heeft.

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 18:03

Grappig, internationale kiescommisie vindt de verkiezingen in Zimbabwe niet eerlijk en democratisch verlopen. Vraag me af hoe ze dar opkomen.

Agent327 | 29-06-08 | 18:02

vanrechtsheeftvoorra | 29-06-08 | 17:57
Niet vrouwen, maar macht maakt de beste man geyl.

Beloved Infidel | 29-06-08 | 18:02

Voor 5 jaar benoemd. Hahaha. Over een jaar weet die negert niet eens meer wie hij is en lult ie met z'n visjes.

vanrechtsheeftvoorra | 29-06-08 | 18:01

Und noch mal eine Zugabe.

vraagstaart | 29-06-08 | 17:59

Porrello | 29-06-08 | 17:56
Bij meldpunt@meldpunt.nl.
Daar nemen ze bij voorkeur of zelfs uitsluitend zwakzinnige emails in behandeling. Dikke kans dat men je daar verder kan helpen.

nattebever | 29-06-08 | 17:59

Wat een kleaujeau!

Ds. Bobbelindebroek | 29-06-08 | 17:58

Ik zeg een her-kolonialisatie door het Verenigd Koninkrijk! Heel Afrika wordt geregeerd door Oeroeboeroes die het staatshoofd zien als stamhoofd.

Westheimer | 29-06-08 | 17:58

Willem van Ockham | 29-06-08 | 17:54

Nu moet ik zwijgen. Anders ben ik m'n lidmaatschap van de grootste bond kwijt.

Chow | 29-06-08 | 17:58

azijnseikerT | 29-06-08 | 17:52
Ik wilde even wat aandacht.

Elisabeth2 | 29-06-08 | 17:57

@Elisabeth2 | 29-06-08 | 17:50

Zolang er nog steeds lekkere wijven zijn die vallen op mannen met macht, staat macht voor dit soort mannen gelijk aan sex. Een gemiddelde man van die leeftijd moet het doen met een uitgewoond lijf van minimaal 78.... Dusz daar krijgt ie 'm niet maar van omhoog. Need I say more?

vanrechtsheeftvoorra | 29-06-08 | 17:57

@Multikuli | 29-06-08 | 17:50
U noemt mij een lutsert?

Agent327 | 29-06-08 | 17:57

*voelt 233.000 asielzoekers aankomen*

cloudoflogic | 29-06-08 | 17:56

@ Mugabe
Boks ouwe! Eclatant wederom.

flowert | 29-06-08 | 17:56

@flowert | 29-06-08 | 17:55
eensch

degekkekoei | 29-06-08 | 17:56

Strotgrondel- | 29-06-08 | 17:53

delfstoffen: steenkool, chroom, asbest, goud, koper, vanadium, lithium, tin, platina

Chow | 29-06-08 | 17:56

Maar die knakker had toch geen concurrentie?

pronto | 29-06-08 | 17:56

nattebever | 29-06-08 | 17:52

Dat rolmodel wil ik ook wel zijn voor zijn salaris. Waar kan ik tekenen?

Porrello | 29-06-08 | 17:56

Elisabeth2 | 29-06-08 | 17:50

Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat hij een bloedhekel heeft aan viooltjes.

DANNY3960 | 29-06-08 | 17:55

LayoutHatert | 29-06-08 | 17:45
Niet 1 reactie hier is serieus. Lees nog eens terug. Echt niet.
Enne.. Lutser vanwege je post @ 17:38

flowert | 29-06-08 | 17:55

-Strotgrondel- | 29-06-08 | 17:53
Zijn wij van de wereldpolitie? Waarom grijpt China niet in, Japan, Rusland, Zuid-Amerika?

nattebever | 29-06-08 | 17:55

Vervangt bij nader inzien "eigen gemaakt" door "verdiend"

Elisabeth2 | 29-06-08 | 17:54

"Potverdikkie, bij een dergelijk democratisch systeem zouden Rita, Wilders en de meeste reaguurders hun vingers aflikken." blawablawa | 29-06-08 | 17:32
.
Zover zijn we allang hoor. Herinnert u zich nog het referendum omtrent de Europse grondwet, nederland zei NEE. Balkellende zei; douw dat referendum maar op een plek waar de zon niet schijnt, pessimistisch kudtvolk, ik zeg JA! En zo kan er wel een boek geschreven worden, waarbij de wil van het volk genegeerd wordt en/of gewoon bedonderd wordt. draaikontje Boslim zei "gratis kinderopvang" bij zijn verkiezingsbeloften. Het kabinet zegt: 'verhoging prijzen kinderopvang".
.
Nee, de grootste bedriegers van de Nederlandse democratie zitten bij grijs IV. Of Wilders en Rita Verdonk hun positie enenzo zullen verloochenen is fictie, want zij zitten in de oppositie en hebben daardoor minder macht. Maar wat ze tot heden hebben laten zien, komt meer overeen wat ze beloofd hebben dan die ellende van Balkellende. Zoals Pim zei: "Ik zeg wat ik doe en doe wat ik zeg!" Dat is in zijn tolaliteit tegenstrijdig met wat het kabinet momenteel doet.
.
Ik snap overigens niet wat de "meeste reaguurders"met democratie te maken heeft, u voelt zich verheven en heeft de wijsheid in pacht?
.

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 17:54

De enige die campagne mocht voeren was Mugabe. De stemverwerking werd gedaan door aanhangers van Mugabe. De inwoners van Zimbabwe hebben gemiddeld een iq niet hoger dan dat van Mugabe en de enige waar je op kon stemmen was Mugabe?

Porrello | 29-06-08 | 17:54

Chow | 29-06-08 | 17:52
UeberlutserT namens de bond van huisvrouwen, afdeling zuid-west-zuid Tholen.

Willem van Ockham | 29-06-08 | 17:54

@willem van Ockham:17:41
Die Zuid_Afikaanse mongeaul van een mbeki staat er internationaal niet best meer op,en gaat nog wat meemaken let maar op mijn woorden.
De eerste sancties tegen Zuid-Afrika worden al gesmeed www.news24.com/News24/Sport/SWC_2010/0...

baggerboer | 29-06-08 | 17:54

De man heeft een pensioengat. Hij moet wel.

LibertasSimplex | 29-06-08 | 17:53

Vreemd dat het vrije westen (usa) niet ingrijpt. Waarom zou dat nu toch zijn... niets te halen misschien?

-Strotgrondel- | 29-06-08 | 17:53

Elisabeth2 | 29-06-08 | 17:50
Ik denk zelfbehoud. Of uitstel van executie.

LibertasSimplex | 29-06-08 | 17:52

Elisabeth2 | 29-06-08 | 17:50

Weet je het echt niet of is het een grap?

azijnseikerT | 29-06-08 | 17:52

Moet je ze in NL eens horen janken als de pensioenleeftijd een paar jaar omhoog gaat. Mugabe is 84 and still going strong.

Een rolmodel voor onze ouderen - in dat opzicht.

nattebever | 29-06-08 | 17:52

Ach laat hem nog een paar jaar gelukkig wezen, zodra hij met pensioen gaat kan hij zich heerlijk terug trekken in een hutje midden in de woestijn. Kan hij heerlijk nagenieten van z'n glorie dagen.
Mugabe, geniet er maar van.

qwarq | 29-06-08 | 17:52

Dat Nederland een nep demokratie heeft is duidelijk.
Dat het altijd nog slechter kan bewijzen deze malloten in Zimbawe.
Ik heb het al meer gezegd, en herhaal het nog maar eens.
Er is maar een echt demokratisch land, wat ik tenminste ken, omdat ik er zelf gewoond heb, en dat is Zwitserland.
Daarna komen de landen met een 2 partijenstelsel zoals Engeland en USA.
En voor de rest zijn het allemaal schijn demokratien, waar je alleen maar eens per 4 jaar ergens naar gevraagd wordt, en voor de rest moet je je bek houden en ja knikken, zoals hier in Nederland.
En als dat je niet aanstaat, en je wil de politici van hun pluche en mooie baantjes stoten, wordt je afgemaakt zoals Fortuyn , of mondood gemaakt en gecriminaliseerd zoals Wilders en Verdonk enz.

feuerfrei | 29-06-08 | 17:52

Willem van Ockham | 29-06-08 | 17:51

Lutser. Ook namens de vogelclub en de caviabond.

Chow | 29-06-08 | 17:52

Chow | 29-06-08 | 17:50
MeeloperT

Willem van Ockham | 29-06-08 | 17:51

Krijg je ervan als je steun zoekt bij de Nederlandse Ambassade, een dependance van een zwaar corrupt land!

Beloved Infidel | 29-06-08 | 17:51

Waarom zou iemand van 84 nog zo geil op macht zijn? Hij heeft zich nu toch wel genoeg ontwikkelingsgeld eigen gemaakt om lekker achter de Afrikaanse viooltjes te gaan zitten en een welverdiende rust te nemen.

Elisabeth2 | 29-06-08 | 17:50

Suavementèè, muga-a-a-béé!

.oplawaai | 29-06-08 | 17:50

LayoutHatert | 29-06-08 | 17:38

Damn, je bent echt een lutsert..

Chow | 29-06-08 | 17:50

Kan Vogelaar niet het nummer krijgen van de spindoctor van mugabe?

Master4all | 29-06-08 | 17:50

Ik heb zelf ook een rood petje, maar dat van Mugabe vind ik mooier. Iemand enig idee waar je zo'n kek petje op de kop weet te tikken?

nattebever | 29-06-08 | 17:50

@Agent327 Lutsert! Snapt hij eauk wel hij moet alleen nog werken aan zijn techniek.

Multikuli | 29-06-08 | 17:50

Ach hier bepaalt de CU met slechts maximaal 6% van de stemmen welke kant het kabinet opgaat. Misschien gebruikt de CU geen geweld, maar het resultaat is bijna hetzelfde.

Mokum Kosher | 29-06-08 | 17:49

@Willem van Ockham | 29-06-08 | 17:46
Mugabe. Met wat drukken op het NSB teken kunnen we bevrijd worden van LayoutHatert.

Agent327 | 29-06-08 | 17:49

-weggejorist-

LayoutHatert | 29-06-08 | 17:48

Agent123 Nu weten we het wel hoor.

Willem van Ockham | 29-06-08 | 17:48

Joh...

LayoutHatert | 29-06-08 | 17:47

@LayoutHatert | 29-06-08 | 17:45
Ironie is aan jou dudidelijk niet besteed, de meeste comments zijn NIET positief maar ironisch bedoelt.

Agent327 | 29-06-08 | 17:47

-weggejorist-

LayoutHatert | 29-06-08 | 17:47

En dan nu het goede nieuws uit Afrika.



Kortom, geen voedseldroppings maar condoomdroppings en streven naar een geen-kind-per-gezin politiek. Moeten ze wel zelf doen hè, beetje zelfredzaamheid kan geen kwaad.

nattebever | 29-06-08 | 17:47

Wie is er erger, Mugabe of LayoutHatert

Willem van Ockham | 29-06-08 | 17:46

Siebrandt | 29-06-08 | 17:43

Een typisch Duitse overwinning dus.

azijnseikerT | 29-06-08 | 17:46

-weggejorist-

LayoutHatert | 29-06-08 | 17:46

LayoutHatert
Lutsert in Haarlem.

Zo jammer! | 29-06-08 | 17:46

LayoutHatert | 29-06-08 | 17:43
Haarlemse mug!

Elisabeth2 | 29-06-08 | 17:46

Tafellaken moet dat zijn

Agent327 | 29-06-08 | 17:45

Touché @ Zware Guy.

Maar dat is niet waar ik op doel, menig reactie hier is serieus. Mensen die schijnbaar het nieuws niet volgen, en denken dat het alleen grappig is omdat iemand van over de 80 verkozen is.

LayoutHatert | 29-06-08 | 17:45

Maar ik durf niet naar Haarlem Layouthater is de Hofstad

Multikuli | 29-06-08 | 17:45

@LayoutHatert | 29-06-08 | 17:38
Haarlem, te groot voor het servet, te klein voor het laken.

Agent327 | 29-06-08 | 17:44

@LayoutHatert
Probeer de ironie hier op GS te proeven, maar het leven een stuk dragelijker.

Zware Guy | 29-06-08 | 17:43

Deze overwinningen zijn het mooist he. Als niemand het verwacht er met de buit van doorgaan.

Siebrandt | 29-06-08 | 17:43

Kom maar.... :D

LayoutHatert | 29-06-08 | 17:43

@Pimpbot | 29-06-08 | 17:41
En wat heeft dat met Mugabe en/of het topic te maken?

Agent327 | 29-06-08 | 17:43

@LayoutHatert | 29-06-08 | 17:38
Domme Lutser!!!

De God van Empel | 29-06-08 | 17:42

LOL LibertasSimplex | 29-06-08 | 17:40

Elisabeth2 | 29-06-08 | 17:41

Overigens is het godsgruwelijk hypocriet van Israël en de VS om zelf wel een N-bom te hebben maar anderen het niet te gunnen.

Pimpbot | 29-06-08 | 17:41

En laat de negerts van de Zuid-Afrikaanse regering helemaal hun debiele waffel maar houden met eventueel moralistisch geneuzel, want die laten hun eigen zieke bevolking compleet aan hun lot over met knoflook en rode bieten.

Willem van Ockham | 29-06-08 | 17:41

@Nee dus! | 29-06-08 | 17:39
Natuurlijk is Tsvangirai ook niet echt te vertrouwen. Zodra dat soort gasten aan de macht komen tonen ze hun ware gezicht.

Agent327 | 29-06-08 | 17:40

Maurice de Hond zat er weer eens faliekant naast.

LibertasSimplex | 29-06-08 | 17:40

@blawablawa | 29-06-08 | 17:32
Je haalt je persoonlijke boemannen weer van stal, maar slaat daarbij de plank behoorlijk mis.

Mugabe is een overtuigd loot van de groot socialistische stam, die met politieke correctheid ook alle collectivistische partijen in de Lage Landen bestrijkt. En zeker gestaalde kaders in GL, SP en de PvdA.
Hoewel de ZANU wel weer ruzie had met de meer Leninistische ZAPU, vergelijk dat met de ruzies tussen CPN/GL en de SP.

Maar inderdaad, laten we hopen dat we ons hier ook kunnen ontdoen van de verstikkende politiek-correcte deken.

Zware Guy | 29-06-08 | 17:40

@LayoutHatert, lutsert

Multikuli | 29-06-08 | 17:39

-weggejorist-

Nee dus! | 29-06-08 | 17:39

@Claude Balzac

Man je ziet toch wat je doet.. Als ik GeenStijl helemaal niet serieus zou nemen zou ik hier niet zitten. Ik refereer naar de opmerkingen.

En noem me maar is Lutser in mn gezicht hier in Haarlem..

LayoutHatert | 29-06-08 | 17:38

we kunnen weer met een gerust hart gaan slapen, mannen broeders. Democratie heeft weer gezegevierd.

MrKansloos | 29-06-08 | 17:37

Zo! Is dat even schrikken! Dat had ik dus totaal niet verwacht! Maar goed, gefeliciflapstaart dan maar meneer Hitlersnorretje.

En aan de Navy SEALS: fijne vakantie alvast in Zimbabwe, en geniet van de lijken op straat (schijnt een van de leukste bezienswaardigheden in ZImbabwe te zijn!)!

Dinosaurusfokker | 29-06-08 | 17:36

Wordt het niet eens tijd dat Zimbabwe officieel bij de Europese Unie komt?

Claude Balzac | 29-06-08 | 17:36

Eens kijken of die Mugabe ook de Europese grondwet door de strotjes van die Zimbabwanen weet te duwen.

blawablawa | 29-06-08 | 17:35

LayoutHatert | 29-06-08 | 17:30
Het artikeltje is inderdaad serieus bedoeld, ja... althans, ik kan me niet voorstellen dat we op een site als deze voor de gek gehouden worden!
Lutser.

Claude Balzac | 29-06-08 | 17:34

Groen Links, de Socialistische Partij en PvdA staan al te popelen om een 3 weken durend staatsbezoek af te leggen met een delegatie van 150 man gedurende dit zomerreces om de democratische grondbeginselen van Mugabe een hart onder de riem te steken.
.
Nee geen snoepreisje! Gewoon informatie uitwisselen, hoe Mugabe stemmers aan zich bindt en politieke besluitvorming effectief omzet in daden. Gewoon hoe je de stem van de meerderheid kan negeren en in een minderheidsbelang kan omzetten in een overtuigende winst.
.
Balkenende wacht nog even af of hij meegaat, afhankelijk van zijn verzoek om twintig familieleden en 350 leden van zijn geloofsgemeenschap ook meemogen. Want zeg nu zelf, zij hebben toch ook een uitje verdient, als relatie van het staatshoofd van de schijndemocratie der Nederlanden.

Dr.Draaibaar | 29-06-08 | 17:34

Een overwinning kan je dat wel noemen ja,ruim 2.000.000 tegen ruim 200.000,wanneer we dat met een voetbalwedstrijd vergelijken(om een beetje in de sfeer te blijven) FC.Mugabe-FC.Tsvangirai 20-2,nou die heeft zijn Cup al binnen.

Er moet daar toch wel iemand rondlopen die deze opa aan een derde oog kan helpen.

DANNY3960 | 29-06-08 | 17:33

Potverdikkie, bij een dergelijk democratisch systeem zouden Rita, Wilders en de meeste reaguurders hun vingers aflikken. Helaas is Nederland daar nog niet klaar voor. Net als met de iphone zijn we altijd als laatste.

blawablawa | 29-06-08 | 17:32

ohja.. En voetbal is voor meisjes..

LayoutHatert | 29-06-08 | 17:31

YES YES YES!!!
Ik had gisteren op bwin.com 1000 euri ingezet op een overwinning van Mugabe!! Heb de quoteringen van de bookmakers vooraf niet gezien maar ik reken toch op een aardige extra zakcent!

die hofstadtgruppe | 29-06-08 | 17:31

Het is overigens opmerkelijk dat voor landen als Zimbabwe en Birma, het gemiddelde journaille de politieke signatuur van de dictaturen "vergeet" te melden.
www.hetvrijewoord.com/?p=109

Socialistische paradijzen zijn minder schaars dan we vaak denken.

Zware Guy | 29-06-08 | 17:30

Pardon: .. and let slip

Tobi | 29-06-08 | 17:30

Loezer! Vroeger zag een dictator kans om met 99,5 % van de stemmen herkozen te worden.

PietHeyn | 29-06-08 | 17:30

Mugabe? wat zijn jullie een stelletje kneuzen. Die vent is een dictator!
Ja feliciteerd hem maar.. gewoon doen....
Wacht maar tot in ned Ballin aan de beurt is en de zaken op die manier gaat aanpakken...

*edit* BAN en hup terug naar Fok, wegens gebrek aan hersens en onvoldoende schrijvaardigheid

LayoutHatert | 29-06-08 | 17:30

Mugabe verschilt niet veel van de meeste mensen, hij brengt het alleen wat direkter en minder stiekem. Hij is dus eigenlijk oprechter dan jij en ik.

Willem van Ockham | 29-06-08 | 17:30

Nou niet weer met zijn allen gaan zeuren dat de Rubberen Aap deze verkiezingen heeft gestolen. Eerlijk is eerlijk, als de tegenstand zich lafjes terugtrekt en het verlies niet kan verkroppen, zielig hoor. Laat Mugabe zijn klus afmaken, zeg ik.

Spinal Fap | 29-06-08 | 17:30

Eindelijk een land waar je tenminste kan zeggen wat je wilt zonder dat je bang moet zijn dat je van je bed gelicht wordt. Iedereen is het nog met elkaar eens ook. Misschien toch maar emigreren...

loerelau | 29-06-08 | 17:30

Zimbabwe is tenminste een democratie kan je van nederland niet zeggen

Multikuli | 29-06-08 | 17:30

Cry Havoc and let go the Dogs of War

Tobi | 29-06-08 | 17:29

Als het volk gespoken heeft dan heeft het volk gesproken. Hulde voor de democratie! *appeltaart uitdeelt*

Fleauxe | 29-06-08 | 17:29

Kunnen we Mugabe niet ruilen tegen JPB?

goudbrasem | 29-06-08 | 17:28

Adolf zou trots op je zijn. Maar ook Stalin en Mao.

zeiksmurf | 29-06-08 | 17:28

Zo doen we dat!

Kartoffels | 29-06-08 | 17:28

Gefeliciflapdrol, man!

Maar even terzake: kan de NAVO er niet even 5 mannetjes heen sturen om hem neer te leggen? Gewoon voor het 'leuk'?

Claude Balzac | 29-06-08 | 17:28

Westerse politici hebben een boe-man nodig om de aandacht van hun eigen falen af te leiden. Die opa komt dus als geroepen.

Willem van Ockham | 29-06-08 | 17:27

-e

Weanie_GS | 29-06-08 | 17:27

Oftewel Zimbabwe is binnen kort 233.000 Zimbabwanen armer?!

Polonium 210 | 29-06-08 | 17:27

Chow | 29-06-08 | 17:10
De caviabond schaart zich achter de vogelclub.

de peer | 29-06-08 | 17:27

Ongeloofelijk, wie had dit verwacht?

Weanie_GS | 29-06-08 | 17:26

boks ouwe, respect!

Pyromaniac | 29-06-08 | 17:26

Boef.

keeskooskaas | 29-06-08 | 17:25

Als tie een beetje economie en een beetje leger had, stond ie nu voor de poorten van Algiers en Dakar.

Willem van Ockham | 29-06-08 | 17:25

misschien heeft hij iets aan herfkens.....

wimmi | 29-06-08 | 17:24

Had hij geen syfilis? Wel een mooi petje.

M.F.Agrippa | 29-06-08 | 17:21

Mugabe is met z'n Maoïstische gestaalde kaders van de ZANU partij de grootste Jan Marijnissen van zuidelijk Afrika, en socialisten houden altijd van ruime overwinningen.

Felicitaties voor kameradski Robert, dat je met gezwinde spoed verder mag met je "sociale" beleid.

Zware Guy | 29-06-08 | 17:20

Lange leve de democratie!

Klysmakabouter | 29-06-08 | 17:20

Mede mogelijk gemaakt door de burgers van Zimbabwe

Cosa Nostra | 29-06-08 | 17:19

Namens mijn vrouw en mijzelf, ongezien de tyfus.

Fapdrol | 29-06-08 | 17:18

En hij kreeg van de opwinding een hartaanval

ADO-Le-Cent | 29-06-08 | 17:18

De zwarte Fuhrer.

superjan | 29-06-08 | 17:17

In Nederland is het decor een stuk mooier, en we hebben ook veel betere acteurs.

Pierre Moustache | 29-06-08 | 17:17

Gefeli met deze welverdiende overwinning. Moge de beste afperser winnen en zo geschiedde...

Emotion | 29-06-08 | 17:14

gefeli, ouwe. Nu maar hopen dat je, al dan niet geholpen, snel ophoudt met roken.

Agent327 | 29-06-08 | 17:12

Mooi he die democratie! Vroeger mepten ze elkaar de schedel in in stammenoorlogen. Maar de blanke man bracht de democratie en nu meppen ze elkaar de schedel in als politieke partijen. Da's toch een heel verschil.

Vix707 | 29-06-08 | 17:11

Deze dictatuur werd mede mogelijk gemaakt door Nederland.

Pierre Moustache | 29-06-08 | 17:11

Dit is vast en zeker inspirerend voor de EU-top.

appeltaartislekker | 29-06-08 | 17:11

basset hound | 29-06-08 | 17:07

Ik herken dat wel, zulke buren heb ik ook.

azijnseikerT | 29-06-08 | 17:10

Ook namens de vogelclub van harte..

Chow | 29-06-08 | 17:10

Oké, waneer mogen de militairen naar Zimbabwe?

MichaelThaMan | 29-06-08 | 17:10

Ze mogen daar tenmiste nog stemmen. Dat is hier wel eens anders.

OhJee | 29-06-08 | 17:10

Inderdaad die verkiezings campagne zal wel hoop geld gekost hebben (afpersen en bedreigen is ook niet gratis)
Dus we moeten hem wel wat ontwikkelings hulp op sturen, niet te weinig he want daar doen we niet aan.

Haas82 | 29-06-08 | 17:09

Dit is een overwinning van het volk!

azijnseikerT | 29-06-08 | 17:09

Nu vraag ik me af hoeveel zimbabwanen er zijn gesneuveld,mishandeld of bedreigd om deze eclatante overwinning mogelijk te maken... vragen,vragen.

lichtpunt | 29-06-08 | 17:09

Als je met zo'n meerderheid wint dan is het gewoon een verdiende overwinning.... dus ook namens mij, van harte gefeliciteerd!!

Wel vervelend dat je nog 233.000 tegenstanders hebt maar daar weet je na het uitbetalen van ons ontwikkelingsgeld wel raad mee... succes

Fatwabuster | 29-06-08 | 17:09

waarom sponsoren wij dit soort puinhopen?

Pierre Moustache | 29-06-08 | 17:09

*pinkt traantje weg*

flame_me | 29-06-08 | 17:08

De fik erin?

Niels-je | 29-06-08 | 17:07

Namens de Nederlandse burgers biedt minister Koenders een nieuw regeringsvliegtuig aan.

kapotte_stofzuiger | 29-06-08 | 17:07

En toch sta je er van te kijken he? Op zijn leeftijd flikt ie het toch maar mooi. Oke, niet helemaal eerlijk maar is het eerlijk dat jij met een lelijk mokkel op de bank zit en je wel een lekker wijf als buurvrouw hebt waar je niet aan mag zitten? Dat bedoel ik.

basset hound | 29-06-08 | 17:07

Verassend!

jroen. | 29-06-08 | 17:05

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen