
Hallo anonieme lafbekjes! Hier weer jullie servicegerichte NS-
medewerker Joost
Ravoo. Gisteren heb ik weer lekker op kosten van NS en dus ook uw kosten het reaguurdersveld van GeenStijl vol lopen blaffen. En ik moet zeggen: ik heb er een
briljante quiz uit weten te persen. Onder de goede inzenders wordt een 1e klas NS-
dagkaart verloot, en ik ben zo vrij geweest om Dominique Weesie geheel ongevraagd tot jurylid te benoemen. Enfin, stuurt u vooral die quiz in en win zon mooie staankaart in ons stroef lopende baggermaterieel. Oh, je moet trouwens wel beter kunnen lezen dan GeenStijlers kunnen bloggen. Uiteraard onderteken ik mijn psychotische gebrabbel ook dit keer weer met de NS. Groetjes, Joost Ravoo/de NS. Fanmail: j.j.ravoo@holdiing.ns.nl
Update van Dominique Weesie: Ook wij hebben een quiz bedacht. De beste inzender wint een week lang een huurauto. Kunt u lekker in de file concurreren met dat immer scherp geprijsde bedrijf uit de top 5 van beste bedrijven ter wereld. Uiteraard heeft Joost Ravoo geen zitting in de jury.
1: De stiptheid van de treinen is enorm hoog. Hoe komt dit?
a) de treinen die niet rijden worden niet meegeteld.
b) niet zo moeilijk als er maar een trein per uur rijdt
c) omdat er ook niet elke dag blaadjes op de rails liggen
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
2: Een Zwitsers treinkaartje is vrij duur. Waarom neemt men daar toch graag de trein?
a) treinen rijden daar altijd op tijd
b) service is daar geen vies woord en de toiletten doen het daar wel omdat Zwitsers wel willen peopen
c) zelfs bij twee meter sneeuw rijden de treinen daar nog stipt
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
3: Sinds het nieuwe boetebeleid
a) ben ik al vier keer beboet ook al ben ik vaste klant
b) worden zelfs oudstrijders nog genaaid
c) vult de NS nog meer zakken met zon 18 miljoen per jaar
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
4: Onafhankelijk gemeten klantoordelen van de NS:
a) zijn echt heel onafhankelijk
b) kan me niet herinneren ooit gevraagd te zijn
c) stellen suggestieve vragen en gaan niet over vertragingen en uitval
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
5: Als het vol is in de trein:
a) kunt u lekker op een vies balkonnetje als vee platgedrukt worden
b) mogen bejaarden en gehandicapten lekker de tiefus krijgen
c) moet u niet zeiken! Een ultraduur kaartje is een vervoersbewijs, geen zitbewijs. Zeikerd.
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
6: Het vastgoed en stationsbeleid van de NS is:
a) TOP! Hoe minder bankjes hoe beter! Staan heerst!
b) grijs beton, junks, Burgerkings en onoverzichtelijkheid maken mijn dag meteen goed
c) Wanneer gaan ze eens wat doen aan al die overdekte wachtruimtes? Trekt alleen maar zwervers aan.
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
7: Als u de NS was en u moest in 2007 heel veel lijnen schrappen dan zou u zeggen:
a) Helaas pindakaas!
b) Maar wij concurreren wel met de auto!
c) Als het u niet bevalt gaat u toch lekker met de auto?
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
8: Stel, u krijgt een spoorverdriedubbeling op een druk traject. Wanneer zou u die sporen dan in gebruik nemen?
a) niet voor 2010
b) niet voor 2020
c) niet voor 2030
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
9: Wat doet een goede NS-communicatiemedewerker?
a) die gaat he-le-maal los in de reaguurpanelen van het internet
b) die lacht alle klanten arrogant uit
c) die vertelt leugens en sprookjes
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
10: Service is:
a) conducteurs die in de eerste klas krant gaan zitten lezen
b) zakken vullen, prijzen verhogen en de klant uitkotsen
c) WCs niet reinigen, spaarzaam zijn met reisinformatie en materieel uit de 17e eeuw inzetten.
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
11: Het sneeuwt. De treinen stranden. Wat doet een degelijk monopolistisch vervoersbedrijf dan?
a) die laat duizenden mensen wanhopig wachten op tochtige stations
b) die lokt mensen de trein uit met beloftes van opvang en laat ze aan hun lot over in een donker weiland
c) schouders ophalen en zes keer helaas pindakaas, overmacht he roepen.
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
Reaguursels
InloggenEr is een put dat niemand hier noemt, namelijk dat de Nederlandse Spoorwegen een uitstekend middel vormen tegen FILESTRESS! Stel, je hebt weer eens twee-en-een-half uur gedaan over een traject dat normaal een uurtje kost omdat Verkeerd en Flaterstaat de 100 KM-bordjes moest poetsen op de vangrails naast de karresporen die men in dit land snelwegen noemt. Welnu, de NS biedt soelaas. Ga de volgende dag gewoon met de trein naar je werk; je staat daarna gegarandeerd weer een half jaar met een kamerbrede grijs in de file! Gewoon even terugdenken aan de bomvolle, benauwde en vieze coupe, de raampjes die dichtzitten, telefonerende medereizigers, vertragingen en treinuitval, het volledig ontbreken van informatie, de volgescheten perrons, niet-werkende kaartjesautomaten.... File, here I come!
Beste Joost,
Ik zit dicht bij het vuur en ik kan je zeggen: sodemieter op met je zogenaamde geintjes. Stop hiermee want dit doet NS geen goed en jij staat zeker voor L......
Nu even een positief berichtje. Moet kunnen nietwaar.
Staat er iemand wel eens bij stil dat de trein een steeds beter alternatief is om te reizen. Je pakt in de morgenuren enthousiast de auto om naar je werk te gaan. Je weet dat er op 200 (tweehonderd) plaatsen in Nederland wegopbrekingne, versmallingen of totale afsluitingen van weggedeelten plaats vindt. Je hebtg geen lease-bak van de zaak, dus je moet de torenhoge benzineprijs toch echt uit je eigen zak betelen.
Vervolgens kom je in de buurt van een wegafzetting of - afsluiting. Verkeer en Waterstaat heeft natuurlijk gezorgd voor een omleidingsroute die in veel gevallen niet misselijk is. Over Utrecht in plaats van via Den Bosch en dit soort dingen. Je betaalt toch echt voor elke kilometer dat je met je auto of rijdt of stilstaat in een file wat nog meer benzine kost. Als je op de stukken dat je even door kunt rijden alle flitspalen hebt weten te omzeilen dan valt de ritprijs nog mee.
Vervolgens de spoorwegen. Je betaalt sowieso een maximaal bedrag voor een reis, dus het kan nooit tegenvallen. Bovendien betaal je als je over Utrecht moet in plaats van over Den Bosch geen eurocent extra. Ik vindt het vreemd dat de NS dit opmerkelijk prijsvoordeel nooit noemt in haar reclame.
Tenslotte om te voorkomen dat iedereen bij GS over me heen valt. Natuurlijk kan de dienstverlening beter en zij n het arrogante zakken bij de NS. Ik heb heus wel eens mezelf voorgenomen om bij treinen die doodgewoon doorrrijden langs het station omdat de machinist vergeet te stoppen, eindelose vertragingen en botte conducteurs (tenzij je jong en blond bent m/v) en een ridicuul boetebeleid als je als jaarkaarthouder een keer je kaart in het andere pak laat zitten. Al die conducteurs hebben een computer bij zich in dat ding kunnen gemakkelijk alle abonnementhouders worden opgeslagen. In combinatie met een (verplicht) identificatiebewijs is het simpel vast te stellen of je ninderdaad zo'n kaart hebt.
Nou het moeilijkste. Vast te stellen wat of wie de meeste voordelen biedt. Ik weet het eigenlijk niet meer. Misschien dan toch maar gaan fietsen want je kunt zeggen wat je wil, Het fietspadenbeleid in Nederland is behoorlijk in orde
Uit de online interviews met Ravoo blijkt dat de NS niet zozeer beter is gaan werken laatste jaren, maar dat Ravoo een poging doet de NS beter te verkopen. Als je maar lang genoeg liegt, gaat het gepeupel het vanzelf geloven.
Ooit een politieke loopbaan bij de VVD overwogen?
en hier zijn de juiste antwoorden van de quiz can Weesie:
Alle antwoorden: D
Natuurlijk heb ik nu die huurauto gewonnen. Hou hem lekker.
@Tilbostan 12-05-06 @ 14:07
-
ff op mezelf commente...... het was weer raak... 50 minuten vetraging... geen blaadjes, geen vorst, geen peop op de rails.... niks, maar wel vertraging... NS GA EENS DEAUD !!!!!!
LOL@Antinl: heel goed! (Je kan zo aan de slag als PR-medewerkert)
Mooi, ik ga morgen mijn auto verkopen. Een huurautootje kan ik dus wel gebruiken. Antwoorden op vraag 1 tot en met 11 zijn D. Ik hoor wel op de mail waar ik de auto kan ophalen...
Joost. Voor een PR man getuigt dit niet bepaald van 'stelselmatig werken aan een bevordering van de relatie van een organisatie met zijn publieksgroepen'. Veel van de hier reagurende reizigers, eisen gewoon een meer dan goed product en een fatsoenlijke, dienstverlenende houding. Een slap kopje koffie voor omgerekend 3,30 gulden is niet fatsoenlijk. Ik stel voor, Ravoo, om een uitdaging aan de NS te stellen: Het bedrijf is meer dan 150 jaar oud. Als jullie nu zorgen dat je twee jaar op rij je doelstelling van minstens 86% punctualiteit haalt, én de prijs van koffie met 30% laat zakken, dan mogen jullie van ons het predikaat Koninklijke Nederlandse Spoorwegen aanvragen. Dan kun je met recht Royal class toevoegen aan je kaartjesautomaat en ben je van dat gezeik van ons af. Tot die tijd muil houden.
Mijn oplossing:
01:J
02:O
03:O
04:S
05:T
06:R
07:A
08:V
09:O
10:O
11:G
12:A
13:E
14:E
15:N
16:S
17:D
18:E
19:A
20:U
21:D
Wat zeg je? Zijn er maar 11 vragen? Ik lees er toch echt 18...
1:J
2:O
3:O
4:S
5:T
6:R
7:A
8:V
9:O
10:O
1 t/m 11 = antwoord D
Beetje lullig voor meneer Raveau: het belangrijkste rapportcijfer is natuurlijk altijd de waardering voor de prijs/kwaliteitverhouding. Daar scoort de NS een onvoldoende! Maar dat geeft niet als je een monopolist bent.
Overigens heeft de heer Raveau ook nog 50 troostprijzen beschikbaar gesteld: 50 maal een jaarlidmaatschap van baardenvereniging ROVER :-)))
Ik vind meneer Raveau best wel ENG.
Ik vind het niet aannemelijk dat dit een marketingstunt is. Het merendeel van de treinreizigers pakt de trein enkel en alleen bij gebrek aan beter, er is dus niet echt sprake van een weloverwogen keuze.
Moet er ook nog effe een quizzz door Dominique Weesie gemaakt worden, die van revo Ravoo is wel heel makkelijk.... dddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd
Moet allemaal zijn, wij vervoeren en naaien u tegelijkertijd.
(als we rijden)
Huh? Wat is er mis met psychotisch gebrabbel...
Ooops, venray is Limboland
ravoo,
je manier van doen is typerend voor de instelling van het ziekste bedrijf van Nederland. verbaast me dan ook niks dat je daar terecht bent gekomen.
maar omdat je blijkbaar zo'n hekel hebt aan laffe anonieme klachten wil ik je graag uitdagen om dezelfde onzin die je hier spuit hardop te verkondigen in een willekeurige gevulde treinwagon, held op sokken. dan kun je daarna de klanttevredenheid toetsen aan de beurse plekken op dat pannekoekenhoofd van je.
Joost Raavoo zou graag gezellig mee willen reaguren op dit topic, maar is met de trein naar een afspraak en heeft dus wat vertraging...
KingHotwing 12-05-06 @ 15:40
Even de proef op de som genomen.
img133.imageshack.us/my.php?image=ns1d...
img133.imageshack.us/my.php?image=rt7t...
Joost, en nu?
1: De stiptheid van de treinen is enorm hoog. Hoe komt dit?
a) de treinen die niet rijden worden niet meegeteld.
2: Een Zwitsers treinkaartje is vrij duur. Waarom neemt men daar toch graag de trein?
b) service is daar geen vies woord en de toiletten doen het daar wel omdat Zwitsers wel willen peopen
c) zelfs bij twee meter sneeuw rijden de treinen daar nog stipt
3: Sinds het nieuwe boetebeleid
b) worden zelfs oudstrijders nog genaaid
c) vult de NS nog meer zakken met zon 18 miljoen per jaar
4: Onafhankelijk gemeten klantoordelen van de NS:
b) kan me niet herinneren ooit gevraagd te zijn
5: Als het vol is in de trein:
b) mogen bejaarden en gehandicapten lekker de tiefus krijgen
c) moet u niet zeiken! Een ultraduur kaartje is een vervoersbewijs, geen zitbewijs. Zeikerd.
6: Het vastgoed en stationsbeleid van de NS is:
a) TOP! Hoe minder bankjes hoe beter! Staan heerst!
7: Als u de NS was en u moest in 2007 heel veel lijnen schrappen dan zou u zeggen:
c) Als het u niet bevalt gaat u toch lekker met de auto?
8: Stel, u krijgt een spoorverdriedubbeling op een druk traject. Wanneer zou u die sporen dan in gebruik nemen?
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
9: Wat doet een goede NS-communicatiemedewerker?
a) die gaat he-le-maal los in de reaguurpanelen van het internet
c) die vertelt leugens en sprookjes
10: Service is:
c) WCs niet reinigen, spaarzaam zijn met reisinformatie en materieel uit de 17e eeuw inzetten.
11: Het sneeuwt. De treinen stranden. Wat doet een degelijk monopolistisch vervoersbedrijf dan?
c) schouders ophalen en zes keer helaas pindakaas, overmacht he roepen.
Mag ik die huurauto 1 dag met Jeaust (opa Flodder...) op de gril tegen een trein aan rossen, doe ik eauk nog dat railrunnerkonijn aan de binnenspiegel!
Mijn antwoorden:
1-11: alle antwoorden zijn *goed* !
Mag ik die huuuuur auto ook op vakantie gebruiken?
Er zitten echt goede marketeers bij de NS. Gewoon een hele topic man.
Overigens is dit doorgestoken kaart. Het antwoord is steeds D, flauw hoor!
Is er dan werkelijk niet één instantie in Nederland die een persvoorlichter zonder waandenkbeelden en sociale handicaps heeft aangesteld?
In de vacatures zie ik nooit staan: 'Moet volkomen verwrongen perceptie van de media hebben, zich bemoeien met zaken die haar niets aangaan, en ervoor zorgen dat elke journalist, blogger, nieuwsredacteur etc. voortaan een tiefushekel aan mijn bedrijf heeft.' Je worst blijkbaar vanzelf zo als je de baan hebt.
Ooit had ik het idee om een top 10 van meest mongeaule persvoorlichters van Nederland samen te stellen, maar het is net zoiets als zoeken naar de dikste Duitser op het strand.
Die Ravoo probeert zich te verdedigen... Vechten tegen de bierkaai volgens mij. Hij moest zelf maar eens meer gebruik gaan maken van zijn werkgever en zelf zien dat moeten staan van Amsterdam naar Utrecht of zelfs Zwolle GEEN FUCKING PRETJE IS! Zeker niet op dagen zoals deze waarop de gemiddelde temperatuur het ontbindingsproces van alle bejaarden in de coupe versneld. En we weten allemaal de gevolgen voor het reukorgaan. Luister lul... Je kan maar beter je waffel houden dan met zo'n belerend toontje iedereen voor gek verklaren... Gaat het om de ervaring of gaat het om de cijfers. Ik snap dat jij je eigenwaarde haalt uit je diploma en functie, maar ga alsjeblieft gewoon je lul filmen in plaats van jezelf uit een bodemloze put proberen te leuteren met zielige verwijzingen naar taalgebruik en opleidings niveau.
Ja... Het zit me nogal hoog ja!
Joost mag het weten.
Ook hier alles D.
Ook vooral omdat NS slecht tot niet toegankelijk is voor mensen met een beperking.
@ Bert Graat
Heb ik er nou duidelijk of werkelijk niets van begrepen? Ik volg je niet helemaal...
ShadowBMX
Hou toch op man met je futiele spelling. Jij hebt er duidelijk maar dan ook werkelijk niets van begrepen. Ubermeeloper die je bent.
Jammer dat ie nog steeds Joost heet.
Echt een schande voor die naam zeg puuuuu.
... inlichten d.i.
Zolang die huurauto maar geen Opel Astra 1.4 is.
Wat een vetvlek ben jij Raveau!
Sjezus, reis voor de grap eens tussen 2 kleine dorpen in Noord-Brabant of waar dan ook in Nederland, en zeg dan nog maar eens dat de trein beter is, laat staan goedkoper!
knurft
aangezien ik blijkbaar de enige ben met de correcte antwoorden zal ik zondag a.s. mijn prijs preverent benutten. Kan Jeaust de NS Attenderingsdienst alvast .
NS... NSB.... kan geen toeval zijn!!
@ Bert Graat
Doe es ff het veaurbeeld geven dan
Waarom zou een Nederlander op tijd op zijn werk moeten verschijnen? Hij voert er toch geen ruk uit. Kap nou eens met dat geklaag de hele tijd, stelletje jankerts. Be a man, kill someone. Be a man, kill yourself.
Joost, je hebt wel enige stijlloze humor! maar wat is nou je echte naam?
Volgens mij zijn alle antwoorden D, toch?
@ fuz
Je zou hedt bijna gaan dtenken he?
Rare nick trouwens, Joos tRavoo.
@ Koyt
Ja, dat sms'te ze me ook met gepaste trots inderdaad! Ze zegt te trainen om ze allebei in dr ster te kunnen proppen ;)
@ShadowBMX
volgens mij heb ik net het verkeerde gesteldtdtdttdt
@ ShadowBMX: natuurlijk! de 2 liter colaflessen. Dit verklaart wellicht ook haar aanschaf van 2 amsterdamse paaltjes.
Joost, weet je baas hiervan?
Zn nick moet eigenlijk ook ndd-fx zijn ;)
En eerste klas NS dagkaart? Helemaal voor mij? Wow, snel meedoen, misschien win ik hem wel en mag ik de hele dag in de gele rups. Gezellig!
dtd toch?
d of t of dt?!
Geachte heer Ravoo,
U steld dat de forens per dag zo'n 4 minuten vertraging heeft ; een
gemiddelde van 20 minuten per week.
De berekening hierachter kan wat scheef zijn maar laten we voor het
gemak zeggen dat het ongeveer een kwartiertje is.
U steld tevens dat dit gezien het prijsbeleid en hoeveelheid reizigers
en materieel helemaal zo slecht niet is.
Sterker nog ; met regelmaat word de organisatie overdreven opgehemeld
over het hoge nivo binnen europa.
Wat mij dan verbaast is dat het verschil tussen het begrip
persoonsvervoer op het spoor tussen Nederland en Japan zo groot is.
Dat de gemiddelde forens klaagt over drukte is mijn inziens maar raar ;
de drukste stations ter wereld vind je in Japan en ook
de treinen zitten er voller dan waar ook.
Qua prijs kun je slecht vergelijken ; 2 verschillende valuta maken dat
nog moeilijker maar ik ben van mening dat het prijsnivo
nagenoeg gelijk ligt.
De leeftijd van het rollende materieel is vrij uiteen lopend ; in
Nederland moet het snel moderner worden maar is nog altijd
veel verouderd materieel aanwezig ; ook in Japan is dit het geval , HSL
lijnen zijn zeer modern maar de lokale trajecten worden
bereden met vaak erg oud materieel.
U merkt het ; eigenlijk zitten er niet eens zoveel verschillen in beide
landen op 1 punt na.
Rampen uitgezonderd ( en dan moet u denken aan formaat aardbeving ) is
een trein ( het maakt niet uit welke lijn, op welk tijdstip of welke
plaats )
nooit maar dan ook nooit te laat.
Dit resulteerd in een vertraging van hooguit een minuut...
Is dat eigenlijk uit te leggen als dit soort feiten naast elkaar worden
gelegt meneer Ravoo?
De NS moet blijkbaar pochen met het statement dat we in europa zo "goed"
zijn terwijl de gemiddelde Japanse forens
kan opkijken naar de spoorwegen in de wetenschap dat ze de meest stipte
ter wereld zijn.
Mocht u hier verder over willen corresponderen dan hoor ik graag van u.
***
Ik ben wel overdreven netjes eigenlijk ...
MWahahahahahahaaaaaaaaaa, vrijdagmiddag lol! Dank u dank u!
thumbs up (your ass) Joost B'vo!
En dan hier de winnende cijfers:
1)G
2)A
3)E
4)E
5)N
6)S
7)D
8)E
9)A
10)U
11)D
12)!
En de straatprijs valt op de kleuren geel en blauw.
@Karel kwakbol 12-05-06 @ 14:57
Ik denk dat de NS je zeer erkentelijk zal zijn dat je ze op deze fout hebt gewezen. Vanaf morgen kost een retourtje Groningen - Maastricht dus gewoon 105,40.
een wat ? een stamcelkaart ? laat ik die nou net NIET willen hebben !
doet mij maar die dagkaart
b-b-b-b-b-a
Ik ga lekker voor
D
D
D
D
D
D
D
D
D
D
D
Dat is niet dubbel D, maar elfdubbel D.
Overigens heb ik de reacties van de reaguurders hierboven niet gelezen. Dikke kans dat ik iemand aan het na-apen ben. SCHEIT!
@ Koyt
Wouldn't be a secret if i gave it away is it?
Nou goed dan... een klein tipje van de welbekende sluier: Ken je die 2-liter colaflessen? ;)
@ ShadowBMX 12-05-06 @ 14:59: aah, ok, dus jij bent dat. Bedankt dat je dat klusje uit mijn handen neemt zeg. Ze is na de beurt altijd zo lekker rustig. Goed ze zit wat moeilijk, loopt wat lastig, maar is wel lekker rustig. What's your secret?
Gezien alle klachten en slechte ervaringen met de NS zullen weinig reagluurders behoefte hebben aan een dagkaart
Ravoo, steek die kaart lekker in je Joost
@Lucas
Briljant stukje :)
Overigens zijn er drie jaar terug kamervragen in het zwitserse parlement geweest, over het feit dat MAAR 97,8% van alle treinen op tijd reden... Dat vonden ze schandalig.
@Karel Kruizenruiker: Past ze wel op voor je neus? Zou zonde zijn als je niet meer kan hobby-en...
Een Zwitsers treinkaartje is stukken goekoper geworden sinds de invoering van Euro. De regelmatige reiziger in Zwitserland krijgt daarboven 50% korting onafhankelijk van ras, hoedanigheyt, jong, bejaerd of student. De reiziger betaalt daar 95 Euro (150 alpen dollars) per jaar voor.
Maar ja er zit ook geen fiscale bijtelling op een zwitserse auto van de zaak! En de bezine is ook al 25 eurcent goedkoper. (is dat quartje van kok echt niet bij de NS terecht gekomen?)
Enig idee waarom de treyn nog niet voldoet en ook niet kan voldoen aan de eisen van de 24 uurs economie? Daar kan geen communicatie lefbak tegenop.
@ Karel kwakbol 12-05-06 @ 14:57
De logica zegt A, het zal echter wel B zijn, ergo de NS is onlogisch, maar dat wisten toch eigenlijk allang?
alle te kiezen antwoorden zijn fout
De trein is vooral in trek bij suicidalen en terecht.
@ koyt
Ik zeg niks, zolang jij dan ook maar doet alsof je niet weet dat ik af en toe ff haar ster openscheur ;)
NS logica.
retourtje eerste klas:
Groningen- Maastricht 65 euro
Groningen- Eindhoven 65 euro
Wat kost een retourtje
Eindhoven- maastricht?
A 0,0 euro
B 40,40 euro
C Daar wil ik niet heen.
De winnaar mag voor eigen kosten een GS-Tshirt uitzoeken.
@ ShadowBMX 12-05-06 @ 14:44: sjjjj..... don't tell ms. Koyt.
By the way: zijn er al plannen om van het weekend met de trein naar de woonplaats te gaan van Ravoo en daar gezellig in zijn achtertuin te gaan bbq'en? Ik wil deze grappenmaker best ontmoeten.
En trouwens Ravoo, waarom de treinen zo vol zitten? Moet je eens kijken wat de benzine kost als je zaterdag je leasebak aftankt. Veel van je klandizie bestaat uit studenten die als verkapte staatssteun verplicht een treinkaartje moeten accepteren als onderdeel van hun studiefinanciering. Tel je die ook mee?
Dat aantrekkelijke reisalternatief van je. Ooit wel eens iemand gesproken die zijn auto heeft ingeruild en voortaan met de trein gaat?
Ik ben niet gek, ik vraag gewoon ff of de buurvrouw mij met platte hand in mijn gezicht wil slaan, tuut tuut!
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
@ /\/\addog
Al heb ik geen auto, zeker niet!
En inderdaad wel een goeie ja, denk dat we het daar maar op moeten houden...
@Iedereen die de reactie van Ravoo waardeert
Het is vrijdagmiddag, het is warm, ik moet relax doen... maar ik kan het niet: Joost Ravoo is godverdomme niet humoristisch en hij doet niet lekker mee!!! Het is een idioot die de ondermaatse prestaties van zijn bedrijf probeert te verbloemen met grappig bedoelde quizjes!!! Zijn bedrijf behoort tot de ergste van Nederland, dat blijkt wel uit het feit dat ze haar voorlichter op GS 'leuk' laat doen!!!
Nu ga ik de buurvrouw vragen of ze me even met platte hand in mijn gezicht wil slaan.
@ ShadowBMX 12-05-06 @ 14:47
how about: die ster van die blonde snol van P&O
En dan nog ff on-topic:
zouden er mensen hun auto laten staan als de treinen exact op tijd reden? I guess not....
@ /\/\addog
ook weer zo :-P how about 'die blonde snol van P&O' ?
Doet me denken aan die ene keer dat ik ook met de trein moest, (1e klas natuurlijk en dat is echt zo gek niet) er stond op het perron een schoolklas te wachten en ik hoorde de leraar zeggen, " ga vanaf nu je huiswerk maar goed maken en let maar goed op in de klas, anders is de kans erg groot, dat je later hier komt te werken"... Leuk grapje dacht ik nog, maar na het lezen van de kwis van die Ravoo, blijkt het dus allemaal bittere ernst te zijn.
@ ShadowBMX 12-05-06 @ 14:44
Nee, P&O ster is stukken beter ;-) whahaha
Alles D, kom maar op met dat scheurijzer.
Prachtig, die mensen die niet snappen dat ALLE antwoorden correct zijn. LOL
Dit is de oude Lucas zoals we die kennen.
overigens best wel slim van die bRavoo !!
Dagenlang gratis de NS in de picture op de grootste weblog van NL.
@ Koyt
P&O'er komt vrij mannelijk over? Ouwe heaumeau!
Vroeger hier vijf treinen per uur richting 020 en nu nog twee.
Heel apart dat ze nu beter op tijd rijden !!
Hulde voor de NS! De NS zorgt ervoor dat ik mijn leuter met enige regelmaat in de geyle, blonde P&O'er kan hangen. 'Nee schat, sorry, ik ben te laat omdat de treinen niet reden'. Nie-mand die daar aan twijfelt.
Houdt die mongeaul van zelfkastijding ofzeau? En uiteraard hier de winnende antwoorden voor deze week...
1) E; anders: De NS rekent met een marge van 8 minuten, hierdoor rijden er al gauw een hoop treinen opeens wel op tijd.
2) E; anders: In Zwitserland rijden geen NS-treinen.
3) E; anders: Lijken er alleen maar meer Finnen met kattengejank brullende telefoons in te zitten.
4) E; anders: Bestaan niet, alleen van die gasten die ff je kaartje komen scannen.
5) E; anders: Wacht u toch lekker op de volgende trein... die dan gelijk een dag of drie vertraging meekrijgt.
6) E; anders: BAGGER! Misschien is de naam 'Station des Heils' voor de meeste stations een betere benaming, wanneer gaan ze er vreten uitdelen?
7) E; anders: Ja sorry, we zijn nou eenmaal erg incompetent en inefficient, en daarom moeten we wat lijnen schrappen omdat we die niet meer kunnen betalen.
8) E; anders: Niet, lekker laten wegroesten die stukken staal.
9) E; anders: Inklokken, koffie halen, poten op zn bureau en Geenstijl F5-en, weer koffie halen, GS F5-en hervatten, lunchpauze, koffie, GS F5-en, koffie, babbeltje met collega bij koffieautomaat, GS F5-en en 'grappige' brief naar Rover/GS sturen, koffie, GS F5-en, uitklokken, naar huis (Fijn met de lease-bak in de file), eten, koffie, naar bed
10) E; anders: Een onbekend woord
11) E; anders: De machinisten en conducteurs door reddingswerkers laten ophalen en in een 5-sterren hotel plempen en de passagiers laten zitten. Personeel is lastig te krijgen voor zo'n kudtbedrijf
Nou Ravoo, wat denk je? Kan ik als communicatiemedewerker bij de NS aan de slag? Het werkstramien staat me in ieder geval al aan, zolang ik maar wel een dikke leasebak krijg om niet in die gele stinkbakken mee te hoeven rijden. Zal ik mn CV voor de sheauw nog ff mailen of gewoon maar direct mn sofi- en rekeningnummer doorgeven voor mn tekenbonus?
Had de trein hier maar vertraging, hoefde ik niet ieder dag voor die spoorweg-overgang te wachten!
Joost Ravoo wint op punten en op humor. Zeker voor iemand van de NS. Prima axie en gelukkig rij ik nooit met de trein en heeft GS ook geen vervoer want zeg zelf: als GS helicopters zou maken zou u daar dan een vlucht mee durven maken? Hup Joost!
Dr. Jeaust Raveau heeft humor dacht ik nog bij de vragen totdat ie zich helemaal liet kennen bij de afsluitende tip. Jammer joh.
en terecht, fuck de ns
Ben, net als vroegah op scheaul, niet zo goed in MC, dus gewoon alles op D, heb ik minimaal een 2,5 voor deze NS test lijkt me zeau, mag ik misschien wel nooit meer met die stinktrein, jippie!
En gaan we nu Pino bashen Lucas? Poor birdie...
Nu we toch over vragen bezig zijn, die stoomloc die gistermiddag (±17.00 uur, station Rotterdam Alexander) een diesellock voortduwde, op zich een aardig gezicht, maar ze gaan mij toch niet vertellen dat het voorloorlogse materieel ook maar weer ingezet moet worden?
Nou komt ie dan:
1. De stiptheid is enorm hoog. Klopt. Alleen als er klanten zijn is het zooitje.
2. Zwitsers verdienen ook meer.
3. is de zoon van Spee conducteur
4. schommelen op papier altijd tussen 5 en 6 en in de coupe altijd tussen 1 en 2.
5. kunnen er altijd nog meer bij. Beetje doorlopen naar achteren mensen.
6. pisluchthoudend
7. Dan gaat u toch met spoorwegmaatschappij? O nee, die is er niet! Moehahaha.
8. O, ligt daar een nieuw spoor?
9. Zijn excuses aanbieden voor het ongemak.
10. Een half uur vertraging afkopen voor 2,23.
11. Een vent op het perron zetten die komt vertellen dat het sneeuwt.
Die Joost Ravoo heeft wel humor, en doet leuk mee.
Hulde!
@JoehneR 12-05-06 @ 14:30
Doe de volgende keer inderdaad maar inktvlekken want ik snap er geen klote van. Maar ja, ik vond die quiz ook al zo moeilijk.
1abcd 2abcd 3abcd 4abcd 5abcd 6abcd 7abcd 8abcd 9abcd 10abcd 11abcd
(Er zijn toch wel meerdere antwoorden mogelijk).
Mijn inzending dan maar:
1. b
2. b
3. c
4. c
5. a
6. b
7. a
8. b
9. a
10. c
11. a
Al zijn er naar mijn gevoel meerdere antwoorden goed.
ik mis een 5d : omdat die kudt overheid het vertikt om wat meer asfalt neer te plempen, maar liever het belastinggeld stopt in de bodemloze put die 'openbaar vervoer' heet (of betuweroute). Derhalve is mijn enige alternatief om niet vanaf 8 uur 's ochtends tot 's avonds 10 file te rijden, inderdaad die prachtige NS.
Waarvan akte. Kudtmongeaulen
"Welke pagina van GS liet het NOS journaal trouwens zien: iets van dump.geenstijl.nl/media... met daarop een hele hoop files.
Opnamen op GS headquarters ?
-Edit: Nee hoor, was gewoon link in artikel: dump.geenstijl.nl.. -"
haha omg at myself
en ik maar denken dat GS zelf een open ruggetje had. I'm loosing it
even wat brainstormen en verbanden zien. Eerst schrijf ik een woord, en dan nog een woord. Volgende keer abstracte inktvlekken.
ns a, ns b, ns (c?)
trein joden
spoor inlichtingendienst
anoniem terrorist
auto vrijheid
gesnapt?
Ik zal eens binnenkort op den haag centraal filmpjes gaan maken van mensen met boze gezichten omdat de trein weer eens te laat is...
En dan te bedenken dat ik al 2 uur bezig ben met de vrimibo!
Volgende keer een kwis wat vroeger in de ochtend Lucas...
Met de meiden van geenstijl in de auteau? Ok antwoorden.
1a, 2c, 3c, 4b, 5b, 6b, 7c, 8c, 9b 10c, 11b...
Of bij nader inzien, doe overal maar D!
@Markofnikoff: Druk maken doe ik niet met dit weer.
" Als je het kunt leze is ut toch ok of niet dan?????!!!!"
En deze zin begrijp ik echt niet....
Verwarrend. 8c implicieert 8b, dat op zijn (haar?) beurt weer 8a implicieert. Moeilijk, moeilijk moeilijk. Ik vind het maar lastige vragen zo op een vrijdag middag.
trein.. is dat niet zo'n sliert met kansarmen die gedeporteerd worden?
Doe mij gewoon een mooie lowrider-bike! die auto kan ik toch niet voor m'n deur parkeren!!
@Afval-verwerking 12-05-06 @ 14:21
Maak je vooral druk he........
Als je het kunt leze is ut toch ok of niet dan?????!!!!
hoe kan joost 12x deaud gaan?
Joost Ravoo, ga eens deaud!
1. b
2. b
3. b
4. b
5. c
6. b
7. b
8. b
9. b
10. a
11. b
Moeilijk, zo veel antwoorden die goed zijn...
LOL@CoJoNes
Welke pagina van GS liet het NOS journaal trouwens zien: iets van dump.geenstijl.nl/media... met daarop een hele hoop files.
Opnamen op GS headquarters ?
-Edit: Nee hoor, was gewoon link in artikel: dump.geenstijl.nl/mediabase/1222/38ff7... -
@Markofnikoff 12-05-06 @ 14:17
Terug naar school....
"Ik vindt het wel weer "
^------------------dat kan echt niet natuurlijk
Ik haat openbaar vervoer.
LMAO@Joost Ravoo
Als je in de vragen en antwoorden van de quiz, steeds de derde letter na de vierde medeklinker omcirkelt en die letters achter elkaar zet, krijg je het adres van de mirror waarop GS alle documenten van Wesselius op heeft gepleurd.
Ik vindt het wel weer vet HOE hij reaguurt, hij heeft duidelijk de bek niet zo vol met woestijnzand als die Albééért gozert.......
Lucas, Is die huurauto met of zonder chauffeuse? En mag ik dan zelf het model uitkiezen als ik win?
ROFLOL @enquete
Ik neem aan dat je per vraag meerdere antwoordmogelijkheden kunt aangeven? Joost Ravoo met de bek vol tanden!
Hoe zat dat ook alweer met die staking van de NS tijdens 40-45; wilden ze straf doorbetaald krijgen met extra-gratis kertstoeslag anders werd er niet gestaakt tegen de mof.
(voor alle Nerds : godwin-alert)
We hadden hier in Sneek vorige week een stoomtrein reiden naar Stavoren je zult het niet geloven maar dat ding reed wel op tijd.
FFS, Ravoo de grapjurk van de NS. Ik zou hm subiet een schop onder zn hol geven. Grappen maken doe je maar met Aad.
@murdockyoufool: relax man, ik zou er niet eens zoveel energie insteken. hoewel ik moet zeggen dat ik het 100% met je eens ben
Als ik de foto zie begrijp ik niet waarom zijn partner hem "Joost Ravotje pak nog eens een kapotje" noemt. Ik wil niet racistisch doen, maar moet er persoonlijk toch niet aan denken om met een groen iemand te moeten ravotten onder de lakens.
LOL @ Mc cool
Een NS-er met humor, dat is zeker nieuws...
In Zwitserland heb je bergen en ravijnen en grote stukken graniet. Niet zo heel vreemd dat dat het wat duurder maakt.
@Murdockyoufool
niet hele boeken gaan posten op vrijdagmiddag aub.
Het is inderdaad niet zo'n mietje die op tv gaat zitten huilen omdat hij aangepakt is door een weblog. Waar gaan zijn kinderen eigenlijk naar school? ;-)
Uiteraard vele malen D).
Wordt er gecorrigeerd voor de gokkans?? ;)
Zeau, en nu ga ik de stiptheid van de NS maar weer eens aan den lijven ondervinden *pakt alvast geld terug bij vertragingsformliertje....*
De trein zeg je?
Ja ergens zegt het me wel iets, maar verder..?
Damn, een nieuw topic over Ravoo. Neemt u mij niet kwalijk, maar ik post hieronder even mijn reactie van daarnet op het oude Ravootopic. In de hoop dat hij het leest. Mijn reactie sluit dus aan bij zijn quiz. Voor wat betreft de GS-quiz: scherpe vragen, maar ik ga voor antwoord D bij vraag 1 t/m 11.
Meneer Ravoo toch, alweer geen inhoudelijke reactie? Een krampachtige poging om de NS enigszins hipperig te doen overkomen? U bent nog dommer dan ik dacht. De vragen uit uw quiz getuigen van een vreselijke zelfvoldaanheid. Ze zeggen ook niets over JULLIE dienstverlening. Het is als een schooljongetje dat stout is geweest, naar zijn vriendje wijst en tegen de meester zegt: maar hij is nog veeeeeeel stouter. Voorbeelden. In de eerste vraag verwijst u naar landen als Congo en El Salvador. In de tweede vraag haalt u de hogere prijzen in Zwitserland erbij, waar het welvaartsniveau hoger is dan in Nederland.
Vraag 3: Het aantal zwartrijders is afgenomen, joepie! Mijn vraag: Maar eh, hoe is de dienstverlening precies verbeterd? Vraag 5: We hebben een toename van reizigers, daardoor zijn de treinen zo vol, yessssss! Mijn vraag: Maar eh, het is jullie taak om goed om te gaan met die zogenaamde reizigerstoename, dus zorg dat er meer materieel komt.
Vraag 6: We weten wat de klant wil, Burger Kings rond het station, whoehoe!!! Mijn vraag: wil de klant niet het allerliefst gewoon een zitplaats in een schone, moderne, op tijd rijdende trein?
En dan vraag 4, bewust tot het laatst bewaard. U impliceert dat de reiziger de NS een 7 of hoger geeft. Mijn vraag: hoe is dit onderzoek uitgevoerd? U weet natuurlijk heel goed, meneer Ravoo, dat zulke onderzoekjes makkelijk in de voor uw bedrijf goede richting te sturen zijn.
Tot slot, wat helemaal de Gouden Drol Op Een Stokje verdient, is uw aanname dat alleen wat GeenStijlers ongefundeerd tegen de NS aanschoppen. Nee, meneer Ravoo, dit is slechts de groep ontevreden consumenten die lid is van GS en de moeite neemt om op dit topic te reageren. Leg uw oor te luister bij de treingebruikers en vindt uit wat de NS allemaal kan verbeteren. Houd een goed en uitgebreid representatief onderzoek. En vooral: doe wat met de uitkomsten!
IK heb 11 keer D; waar kan ik de auto ophalen ?
Een stafdirecteur Communicatie zou toch wel beter moeten weten dan zo dommig te reageren op een nieuwsberichtje over dat zijn bedrijf het kudt doet.
Ga dan niet bij de NS werken. Dan kan je kudt berichtjes verwachten. Wat een (k)leuter zeg.
@verbatim 12-05-06 @ 14:02
Fuck yeah, ML in Lexii
De NS moet wel in zijn geheel door de autoindustrie worden betaald.
Want na slechts 1 treinreis smeek je al om in de file te mogen staan.
Ik moet zeggen dat die Joost Ravoo best humor heeft. Van mij mag ie blijven!
Zolang Madagascar niet wordt mee vergeleken doe ik uit principe niet mee.
@crixus 12-05-06 @ 14:00
Je moet de minderbedeelden ook een kans geven.
Het gaat steeds beter hiero. Nu ook al de NS als klant. Guerilla marketing is het wel helemaal in 2006.
Het geeft, vooral met dit weer, zo'n een heerlijk gevoel als je in je Lexus zit met een lekker muziekje uit de Mark Levinson installatie, gekoeld drankje erbij en een beetje rondcruisen. Dubbel relaxed is het als je dan langs een station rijdt en je ziet dan al die stinkende zwetende Wouter Bos-adapten uit dat station rollen met al hun jassen en tassen op zoek naar hun vouwfiets om het laatste stukje naar hun allochtonenflat af te leggen. Daar mogen we de NS best dankbaar voor zijn.
Joost travoo, van de nieuwe held van treinreizend nederland vervallen tot de nieuwe hans van der togt. Gelukkig is hij zijn gevoel voor humor nog steeds niet verloren.
@Correcte eikel: D moet je lezen als 'Al het bovenstaande EN Joost Travoo ga eens deaud'
In Zwitserland is alles duurder en verdienen de mensen ook meer... als we zo gaan beginnen kunnen we ook de prijzen vergelijken met, noem es wat, Indonesie. Ik denk dat de NS dan 300 x duurder is...
Overingens: Pino is de dertig allang gepasseerd en trekt nog steeds van de IBG? Wat studeert die blauwe kudtkip dan? Nederlands kan het niet zijn als ik dat programma van hem zo bekijk. Er komt nog steeds alleen peuter-taal uit die snavel.
Op alle vragen, gelden alle antwoorden!
Zeau Jeaust, nog gepreaumeauveerd ook!
-
*Hoogedelgestrenge weledelgeleerde Chiant zwaait*
Waarom geen
E) alle bovenstaande
Alles c en a, maar ik heb al een auto.
@daskapitalist 12-05-06 @ 13:54
dat wordt dan een huurbakbrommert
Joos Travoo?
ik vind het zo kinderachtig om 12 X D te roepen.... dat wisten we gister al, ik ga binnen kort een keer serieus f nadenken hoe ik de ns kan helpen.....
Of is het dan al te laat?
ik neem aan dat LLL dan wel de huurauto betaalt, wel zo eerlijk toch?
Gelukkig Lucas, je leeft nog.
De quiz: 1) abcd, 2) abcd, 3) abcd. 4) abcd, 5) abcd, 6) abcd, 7) abcd, 8) abcd, 9)abcd, 10) abcd, 11) abcd.
Alles op d) dan maar?
Uhm... 12 x D, heb ik nu prijs?
REAGEER OOK