Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jan Marijnissen wordt journalist

jan.jpgOver een carrièreswitch gesproken. Van beterweter naar vragen- steller, van alleenheerser naar luisterend oor en van lasser naar lid van het journaille. Jan Marijnissen wordt journalist. Ja heus, dit keer echt. De plannen waren er al langer, want eerder wilde Jan zelfs al eens naar New York afreizen om daar de media van binnenuit te veranderen. Ook frutte hij af en toe een podcastje voor zijn weblog in elkaar, maar nu gaat Jan toch maar voor het echie. Vanaf heden is hij vol inzetbaar op de televisiezender Het Gesprek waar hij zich zal ontpoppen als het nieuwe interviewtalent van Nederland. Ischa Meijer, Joris Luyendijk en Paul Witteman: eat your fucking heart out. Deze week trapt Jan af met een interview met ex-doelman Hans van Breukelen om meteen door te stomen naar Marc Lammers, dameshockeycoach. En dat is nog maar het begin, want vanaf volgende week wordt het alleen maar meer! Jan heeft genoeg tijd en genoeg aan de kaak te stellen om de hele zomerstop te overbruggen. Wij vinden het best, zolang die andere voormalig fractieleider zich maar koest houdt.

Reaguursels

Inloggen

Heageneesch | 24-06-08 | 19:30
Je eigen broek ophouden betekent: Naar de kvk gaan met een ondernemingsplan...
Sorry maar dat zijn argumenten waar ik inderdaad niet tegenop kan..
Next please...

baaderraf | 25-06-08 | 07:49

/kapitalisme uit/
draagt helft van verdiensten af aan SP-kas
/kapitalisme aan/

Frekie | 24-06-08 | 22:18

Misschien vind hij het wel gewoon leuk om te doen.
En dan zou ik zeggen.
Jan veel plezier ermee.

bakoenin | 24-06-08 | 22:15

*sarcast mode on*
Dat wordt vast geweldige linkse televisie...
*sarcast mode off*

Smurfcollector | 24-06-08 | 21:15

... en als het goed gaat de verantwoordelijkheid voor personeel op je te nemen.
-
*Jou héél véél personeel toewenscht*

Heageneesch | 24-06-08 | 19:40

baaderraf | 24-06-08 | 17:14
Met het ophouden van den eigen broek, beste baaderraf, bedoel ik niet: op een zo slinks mogelijke manier door nepotisme verkregen overheids of semi-overheids baantjes bezet houden om daarnaast te graaien wat er te graaien valt uit allerlei subsidiepotjes van de overheid; geld dat via de belastingdienst uit de zakken van de belasting betalerT is geklopt. "Ja, maar ik betaal dan toch ook belasting in de vorm van btw, benzineaccijns enz. enz.?" Klopt helemaal; met dat subtiele verschil dat uw gehele salaris al een keer bij elkaar verdiend was door de belastingbetalerT in de private sector...
-
Wat betekent ''je eigen broek ophouden'' imo dan wel?
- een ondernemingsplan maken,
- naar de bank stappen of tante agaath lief aankijken,
- een KvK nr. aanvragen en met je beide poten in de klei gaan knokken voor wat je waard bent... om uiteidelijk dus je eigen broek op te kunnen houden...

Heageneesch | 24-06-08 | 19:30

even ontopic:
Jan Marijnissen is voor een linksmensch best ok: hij heeft ook écht het kontakt met de maatschappij niet verloren, en het is tot nu toe niet bepaald een zakkenvuller geweest...

Onderbuik | 24-06-08 | 18:31

@baaderraf | 24-06-08 | 17:14
op mij kom je ook een beetje "superieur" over, je ziet dat veel bij sommige linksmenschen (rosemuller, femke halsema, hanneke groenteman,) stuk voor stuk vervelende zeurderige übermenschen (niet dat jij ook zo bent hoor, want ik ken je verder niet).
Je beschrijving van de rechtsmensch herken ik eigenlijk niet.

Onderbuik | 24-06-08 | 18:30

Heageneesch | 24-06-08 | 16:04
indien ik overkom met een superioriteitsgevoel is das niet juist, want dat is niet wat ik zoals me wil profileren. Mijn excuses daarvoor.

Maar helaas zit er ook in uw verhaal, net als bij velen van uw rechtse kameraden een inconsitentie die ik niet over het hoofd kan zien.
U praat altijd over het feit dat linksmenschen niet de capaciteiten noch het doorzettingsvermogen hebben om hun eigen broek op te houden. Echter u blijft daarentegen maar klagen over linkse zakkenvullers op allerlei fronten, het welbekende "links lullen, recht vullen". Dat betekent dus in feite dat linkse mensen dus wel degelijk heel goed zijn in het ophouden van hun eigen broek.
Dus wat is nu uw waarheid?

En uiteraard zijn er veel academisch gevormde mensen die rechts stemmen, dat lijkt me evident.

baaderraf | 24-06-08 | 17:14

rosemoller doet het hartstikke goed hoor

pellepelle | 24-06-08 | 16:04

baaderraf | 24-06-08 | 14:44
Begrijpelijk voor jezelf zul je bedoelen...
Vanwaar toch altijd dat misplaatste (intellectuele) superioriteitsgevoel?
En dat dan eauk nog eens, terwijl je als verklaard linksmensch over het algemeen niet eens over de capaciteiten noch het doorzettingsvermogen beschikt je eigen broek op te houden, laat staan de verantwoordelijkheid op je te nemen voor het onderhouden van werknemers en hun gezinnen en te zorgen voor een stukje werkgelegenheid in deze maatschappij!
-
Dacht je nou werkelijk dat er geen academisch gevormde mensen in het berijfsleven te vinden zijn? Toppertjes die rechts stemmen en tegelijkertijd summa cum laude een (echte) wetenschappelijke studie als ecomomertie, bedrijfskunde, technische natuurkunde, L&R, Civiele Techniek enz. hebben afgerond?

Heageneesch | 24-06-08 | 16:04

De Grote Denker gaat ook nog een boek schrijven zo hoorde ik op Radio 1 gisteren!
De ondertitel zal luiden:
Hoe Het Met Nederland (En De Wereld Als Geheel) Verder Moet
Persoonlijk vind ik het nogal een lange titel.

Een Soort Iets | 24-06-08 | 15:51

Weer een hoop ach en wee geklaag, maar ondertussen heeft Jan M. heel wat meer ruggengraat (mmmh, misschien in dit geval geen handige vergelijking, maar u begrijpt wat ik bedoel) dan zo'n beetje het gros van de regering, alsook het parlement, alsook het volk. En al helemaal als het gaat om verdiensten, die man vertrouw ik blindelings als niet-graaier.

ronflon | 24-06-08 | 15:13

piquant | 24-06-08 | 13:30
Het moet wel begrijpelijk blijven he!? ;-)

baaderraf | 24-06-08 | 14:44

Over verdienen, volgens mij dragen die malle SP'ers alles boven een bepaalde grens af aan "de partij"... Ik zou het niet doen, maar voor zulke toewijding: respect.

iBomb | 24-06-08 | 13:54

Alsof de journalistiek nog niet links genoeg is.............

Hobbykip | 24-06-08 | 13:39

Als Jan Marijnissen, na al die jaren keihard werken en tegen het MINIMUMloon, in de riante afvloeingsregeling zou gaan zitten, zou de GS wereld te klein zijn.
Hij blijft gewoon in de kamer en doet er ook nog iets bij wat hij leuk vindt.
Wat Jan ermee gaat verdienen en wat hij ermee doet, heeeft niemand iets mee te maken.
Een ding is zeker, hij zal zeker niet zwart gaan bijverdienen en daar ben ik van sommige GSers met al hun verontwaardigiing, niet van overtuigd.

piquant | 24-06-08 | 13:33

@baaderraf | 24-06-08 | 13:26

Beetje kort door de bocht, maar als tegengas tegen het kortzichtige gescheld op linkskiezers, is het een adequate reactie.

piquant | 24-06-08 | 13:30

Heageneesch | 24-06-08 | 13:09
Er is helemaal niks rechts aan ondernemen, das een fabeltje.
Wel heb je inderdaad veel rechtse ondernemers die mensen die al 10-talle jaren keihard gewerkt hebben in het bedrijf zomaar op straat schoppen omdat ze goedkopere polen en studenten in kunnen huren.
Bloedzuigers 1e klas, alleen maar uit op hun eigen financiele gewin. En als ze niet genoeg kunnen verdienen, dan lichten ze de boel op, frauderen de hele handel en maar roepen dat ze het zo slecht hebben.
Maar klagen dat ze zoveel moeten betalen aan belasting voor werkelozen en gehandicapten, maar het vervolgens vertikken om zulke mensen in dienst te nemen.

baaderraf | 24-06-08 | 13:26

Dit is helemaal geen nieuws, dit is nog ouder dan de Volkskrant van gister: hij heeft al een serie interviews gedaan voor Het Gesprek. Ieder z'n hobby, denk? Kost 'm misschien 2 uur in de maand en levert 'm geen cent op. Oftewel: nutteloos bericht.

Witteman | 24-06-08 | 13:24

Fleauxe, wil je nog eens herhalen wat je zei over Mens, dat hij betaalt wordt uit eigen middelen?
't Is gewoon een walgelijke rat die mijn belastinggeld gebruikt om zijn prive vermogen te vergroten, en zelf de belasting ontduikt. Een truucje waar de door jou zo volprezen rechtsmensch patent op lijkt te hebben. En beweer nu niet dat elke rechtschapen rechtsmensch niet een cleptocraat in de dop is, want dat zijn ze in beginsel wel. Dieven en leugenaars die iedereen die het niet met ze eens is voor laf en dom uitmaken.

iBomb | 24-06-08 | 13:14

Dit was wel te verwachten. Zeker met 81 vakantiedagen per jaar. Tijd in overvloed. Het Gesprek = gratis extra zendtijd voor de SP. En Jan krijgt er ongetwijfeld heel veel euro's voor.

Dorser | 24-06-08 | 13:13

baaderraf | 24-06-08 | 12:50
Het grote verschil tussen een links- en een rechtsmensch is dat een linksmensch, in tegenstelling tot een rechtsmensch, voor zijn 'sociale', 'solidaire', politiek correcte, geintellectualiseerde en parasiterende levensstijl, of íe nou werk heeft of niet, altijd afhankelijk zal zijn van de inspanningen en werkgelegenheid creërende ondernemingsdrang van de rechtsmensch. Rechtsmensch, belangrijkste voorwaarde voor het parasiterende voortbestaan van linksmensch...

Heageneesch | 24-06-08 | 13:09

Ischa Meijers hart is al uitgegeten.

Sproetsel | 24-06-08 | 13:02

Hij kan maar weer beter met metaal gaan werken.

.kapitein k | 24-06-08 | 13:00

We gaan het zien maar ik denk niet dat Jan een tweede Rosemoller is, ik denk dat hij de solidariteit die hij van de ander vraagt zelf ook blijft uitdragen.

spooky | 24-06-08 | 12:59

Onderbuik | 24-06-08 | 12:32
Rechtmenschen zijn eng omdat ze alleen maar oog hebben voor hun eigen leven en hun geluk daarin bestaat om zoveel mogelijk geld te verdienen.

baaderraf | 24-06-08 | 12:50

Denk je van hem af te zijn.... *zucht*

peterweethetbeter | 24-06-08 | 12:39

@kolonel klootoog | 24-06-08 | 12:15
tuurlijk, ik ken veel linksmenschen die maar wat graag naar gtst e.d. kijken, ik zou dit punt dan ook graag eens onderzocht willen zien.( De bewering dat rechse menschen dom(mer) zijn dan linkse menschen e.d.)
@baaderraf | 24-06-08 | 12:22
veel arbeiders keken naar de tros, kan er ook niets aan doen. En waarom zijn volgens jou rechtsmenschen eng?

Onderbuik | 24-06-08 | 12:32

Journalist bij de staats tv betaald beter!!

recht door zee | 24-06-08 | 12:28

Onderbuik | 24-06-08 | 12:18
Tros voor de arbeiders? Die toko is jarenlang gerund door Wibo van der L. de vader van Kay, de opperspindoctor en hele enge rechtsmensch..

baaderraf | 24-06-08 | 12:22

@baaderraf | 24-06-08 | 12:13
nps en nos is gewoon links.
(tros is er trouwens voor de arbeiders, en de eo en kro is ook linksig aan het worden...)
Wil je serieuze journalistieke programma's maken moet je wel zorgen dat er journalisten zijn van diverse pluimage...

Onderbuik | 24-06-08 | 12:18

@ Einde van de Domheid | 24-06-08 | 12:12

"Veel mensen werken er belangeloos"

Dat komt toch omdat ze sinds het begin op de rand van faillissement balanceren?

kolonel klootoog | 24-06-08 | 12:16

@ Onderbuik | 24-06-08 | 12:10

Dat komt om dat het domme, sociaal gehandicapte, héneuken zuipende, skai-lederen bank hangende en op alles met een tintje scheldende smaldeel van de natie dat het gewoon is om op *kuch* de altijd goudeerlijke en nimmer bouwfrauderende rechtsmensch te stemmen zich gaarne laaft aan de domme snotpulp zoals die bij de commercielen te zien is.

kolonel klootoog | 24-06-08 | 12:15

Fleauxe | 24-06-08 | 12:10
Jij bent toch van Blood and Honour?

Onderbuik | 24-06-08 | 12:10
EO, Tros, Avro, KRO echt geen linkse mensen hoor.. Allemaal CDA of CU stemmers, bah..

baaderraf | 24-06-08 | 12:13

voneichbosz | 24-06-08 | 12:09
Het Gesprek is nauwelijks (of niet) betaald. Veel mensen werken er belangeloos. (Opdat jij de vrijheid van het woord kunt blijven gebruiken en te zeggen dat het allemaal zakkenvullers zijn!) Geloof het of niet, er zijn mensen die meer van het leven willen dan de gouden kooi op tv!

Einde van de Domheid | 24-06-08 | 12:12

Ook in te huren voor bruiloften, partijen, barbeque en lezingen á 10.000 euro per uur?

Boomschade | 24-06-08 | 12:12

@Baaderreaf: Ik natuurlijk gekkie. Wie dacht je dan, Bijstandskoning?

Fleauxe | 24-06-08 | 12:10

@baaderraf | 24-06-08 | 12:07
het punt is dat het krioelt van de linksmenschen bij de publieke omroep (NB. bij de NPS en de NOS), maar dat fatsoenlijke rechtsmenschen aangewezen zijn op de commerciele omroepen.
Publieke omroep moet publiek toegankelijk zijn voor iedereen!

Onderbuik | 24-06-08 | 12:10

@kolonel klootoog | 24-06-08 | 12:08
Als je haar dan maar héél ver werpt!

Agent327 | 24-06-08 | 12:10

links lullen, rechts vullen.

en nog liegen ook: ja me gezondheid kuchie kuchie, ik ben zielig, ik stop dermee...

2 dagen later is hij zo genezen dat hij bedenkt journalist te worden en dan durft hij ook nog een slap excuus stuk er tegenaan te gooien dat hij dat al langer wilde..
likkem!

voneichbosz | 24-06-08 | 12:09

Niet voor het eerst, vorig jaar was hij al een paar keer op de zender te zien:
www.hetgesprek.nl/archief/keyword/mari...
Het interview met PvdA'er Arie van der Zwan was wel de moeite van het kijken waard.

Volkskrantlezert | 24-06-08 | 12:09

@ Agent327 | 24-06-08 | 12:06

Al wil ik wel eens met Agnes Kant werpen. Die komt over als een zeer flexibele en pezige teef. Ik stel me een mooie kür op een medley van de Havenzangers voor.

kolonel klootoog | 24-06-08 | 12:08

-weggejorist-

KaKeL Kees | 24-06-08 | 12:08

Fleauxe | 24-06-08 | 12:00
Wie is volgens jou een échte rechtsmensch dan?

baaderraf | 24-06-08 | 12:07

@kolonel klootoog | 24-06-08 | 12:04
Met zijn rug kan Jan toch niet aan deze mooie sport meedoen.

Agent327 | 24-06-08 | 12:06

kolonel klootoog | 24-06-08 | 12:04
Jawel Kolonel, die was weer helemaal goed! (slappingonthetable)LOL.

Einde van de Domheid | 24-06-08 | 12:06

Had vanochtend al een belletje. Of ik over hondwerpen wou komen praten. Ik zeg, Jan, zeg ik, hondwerpen is toch iets waar je niet al te veel over moet praten, maar wat je vooral moet doen.

kolonel klootoog | 24-06-08 | 12:04

@baaderraf | 24-06-08 | 11:56
ja ook harry mens moet zich aan de wet houden, of hij daadwerkelijk schuldig is zal vanzelf blijken.
Verder jammer harry mens niet bij de publieke omroep zit, waarschijnlijk had hij dan ook makkelijker zijn geld verdient.

Onderbuik | 24-06-08 | 12:03

A la Paul Rosenmuller zeker. Een ware socialist die Jan.

inquisitra | 24-06-08 | 12:01

Rechtse mensen zijn van het meest fatsoenlijke soort, kan baaderraf wel een linkje plaatsen over de nieuwe vertegenwoordiger van het Mocro-neuken. We hebben het hier over de échte rechtsmens.

Fleauxe | 24-06-08 | 12:00

Sport is natuurlijk een mooie metafoor voor samenleving en politiek. (In een manisch-defaitistische samenleving.) Als hij maar niet zo'n sportsportsportdebiel wordt als Matthijs van Nieuwkerk.

Einde van de Domheid | 24-06-08 | 11:58

Misschien een idee om samen met rutger van geenstijl het 8 uur journaal te presenteren!

ferrariracer | 24-06-08 | 11:57

baaderraf | 24-06-08 | 11:50
Ja. Ik denk: die baaderraf met z'n marxistische heilstaat heeft vast wat contemporary history geskipt; laat ik 'm er nog maar even aan herinneren...

Heageneesch | 24-06-08 | 11:56

Vreselijke man.

Stramme stampert | 24-06-08 | 11:56

Sir Galahad the Pure | 24-06-08 | 11:17
Pim Fortuyn was ook een bewonderaar van Mao. Marijnissen echter tot 1988. Galahad, heb je het al gehoord? De Titanic is vergaan!

Einde van de Domheid | 24-06-08 | 11:54

linkse politici die journalist willen worden horen niet bij een onafhankelijke publieke omroep, die voornamelijk betaald wordt door fatsoenlijke rechtse menschen, waarom is dat zo moeilijk te begrijpen?
ga dan naar sbs6 ofzo...

Onderbuik | 24-06-08 | 11:54

Heageneesch | 24-06-08 | 11:47
Ik val van de ene in de andere verbazing.. van de week hoorde ik dat we op de maan geland zijn een paar decennia terug en nu ga jij me vertellen dat de muur gevallen is?

baaderraf | 24-06-08 | 11:50

Marijnissen lijkt me wel een toffe peer waar je wel een biertje mee kan drinken en over muziek ouwehoeren. Misschien schuilt in hem een Ischa Meijer of een Theo vanGogh.
Jammer dat zijn gasten een hokkiecoach en een keepert zijn, dat kan nooit een vraaggesprek op het scherpst van de schede worden.

black sparrow | 24-06-08 | 11:50

De StoorZenDer | 24-06-08 | 11:44
je hoeft geen fractievoorzitter te zijn om premier te worden, ik neem aan dat jij dat toch wel weet?

baaderraf | 24-06-08 | 11:48

baaderraf | 24-06-08 | 11:37
Jij bent zeker van na de val van de muur, is het niet?

Heageneesch | 24-06-08 | 11:47

@iBomb: Het gaat erom dat een journalist die gevoelens wel opzij moet kunnen zetten in het spreken met en het schrijven over zijn subject. Reaguurders kunnen het prima hebben dat er links tuig tussen de journalisten zit, sterker nog het wemelt ervan in journalistenland. Kun je je niet vinden in een streven naar objectiviteit of krijg je exceem van rechtse mensen? En wie tilt de staatskas nou? Doe eens normaal, Mens en Castricum worden betaald uit eigen middelen, de rest op mijn kosten. Denk eens na...

Fleauxe | 24-06-08 | 11:47

@baaderraf | 24-06-08 | 11:37

Misschien heb je wat gemist vorige week?

De StoorZenDer | 24-06-08 | 11:44

Hans van Breukelen hoeft zich tijdens het eerste interview van Jan Marijnissen overigens niet te verantwoorden voor de gestopte strafschop in de EK-finale van 1988 tegen de Sovjet-Unie. Toen werd de SU immers al enkele jaren geleid door de hervormer Gorbatsjov (bekend van zijn glasnost en perestrojka), die destrijd door Marijnissen waarschijnlijk als een verrader van het marxisme-leninisme werd gezien. Hoeft Van Breukelen zich dus niet al te veel zorgen te maken.

Sir Galahad the Pure | 24-06-08 | 11:43

Hij moest het toch rustig aandoen voor zn hart enzo???

huppeltje | 24-06-08 | 11:42

@koerbagh ® | 24-06-08 | 11:35
Uhm... ik denk dat zijn inkomen nagenoeg gelijk blijft, aangezien het 'overschot' in de partijkas wordt gestort. Voor het geld hoeft Jan 't niet doen. Doet ie ook niet, Marijnissen heeft al vaker aangegeven in de herfst van zijn leven een soort van journalistieke carrière te ambiëren.

Murdockyoufool | 24-06-08 | 11:42

@ iBomb | 24-06-08 | 11:38
Wat is er mis met de belastingdienst oplichten?
Of vertel jij een inbreker ook precies waar al je waardevolle spullen liggen?

Carpe Noctum | 24-06-08 | 11:41

Hij had in de commissie-stiekum moeten gaan zitten, dan had ie wat te vertellen gehad. Nu gaat ie de vermoorde onschuld spelen, samen met die stinkjood. (pleo Alert!).

911=>InsideJob | 24-06-08 | 11:41

Op welke zender bevind zich "het gesprek"?

Marux | 24-06-08 | 11:41

Ik zie wel overeenkomsten; de rode draad door Jan's leven is altijd worst geweest, van worstendraaier naar hoofdworst bij de SP, en nu kan hij iedereen een worst voorhouden...

KaiserSoza | 24-06-08 | 11:38

Ach gut-o-gut, hoe voorspelbaar... De reaguurders vinden het niet kunnen dat iemand met linkse ideeen journalistiek bedrijft. Hoewel ik het niet vaak met hem eens ben, vind ik hem wel een goede debater. Maar ja, als je dat niet trekt... ga dan lekker kijken naar Harry Mens, de holmaat van Pim Fortuyn. Of lekker fappen op Rutger van GS. Van die types die er net niet openlijk vooruitkomen dat ze vet op vakantie gaan door de belastingdienst op te lichten.

iBomb | 24-06-08 | 11:38

Jan kan ook echt alles he!
Nu nog even afwachten en dat lost hij JP af als premier. En dan op naar de marxistische heilstaat en alle rechtse ballen het land uit!

baaderraf | 24-06-08 | 11:37

Jaajaaa... hij moet dat verlies van het fractievoorzittersinkomen wel even compenseren natuurlijk. Anders gaat dat wachtgeld straks ook omlaag en daarmee zijn pensioen. Dat kan natuurlijk niet. Het zal me niks verbazen als hij straks ook opduikt in het commerciële lezingen-circuit. Kijk, Jan wéét wel hoe het in de echte wereld allemaal werkt...

koerbagh ® | 24-06-08 | 11:35

@Onderduiker | 24-06-08 | 11:31
Wat denk je dat Jan krijgt voor zo'n duf gesprekje bij Het Gesprek? Die 'zender' bulkt uiteraard van het geld. *Hoofd schudt* Neen, werkelijk vergelijkbaar met de strapatsen van socialist Kim Wok na diens aftreden.

Murdockyoufool | 24-06-08 | 11:35

Ischa Meijer, Joris Luyendijk en Paul Witteman: eat your fucking heart out.
in t geval van ischa zijn de wormen m al voor geweest.

-Andy Pipkin- | 24-06-08 | 11:33

Ik hou wel van goeie interviews, maar ik kijk zelden naar het Gesprek. Hoe ze het voor elkaar krijgen om een zender in de lucht te houden die een stel talentloze onbekenden aan nog onbekendere en onbeduidendere lieden vragen te laten stellen is mij een raadsel.

knutsel | 24-06-08 | 11:32

hoax

Behemoth | 24-06-08 | 11:32

Laat hem lekker wat Schnabbelen. Hij heeft immers heel zijn leven de helft van zijn salaris moeten afstaan. Al heeft die dat zelf verzonnen wss.

Siebrandt | 24-06-08 | 11:31

Inderdaad: links lullen, rechts vullen. Naar de buitenwereld fftjes "investeren" (als superlinks: pvda, groenlinks, sp) en dan kan vervolgens het grote graaien beginnen. Het mooiste is nog, dat een aantal van die politici een mooi betaald baantje krijgt in het binnen- en buitenland en dan nog worden gezien als "onze helden". Politiek is niets meer dan een investering voor hun eigen goedbetaalde toekomst.

Onderduiker | 24-06-08 | 11:31

Over Het Gesprek gesproken: gisteren zag ik bij toeval het 'karkas' Hanneke Groenteman voorbij komen op deze tv-zender. Ze zat zich op te geilen met wat over het paard getilde kindertjes in de studio, die tot VN-waarnemer verkozen waren, of iets dergelijks. Die zender is overduidelijk de weg kwijt.

vikkie | 24-06-08 | 11:29

He gat nee toch

maayesteit | 24-06-08 | 11:29

Ik zie het nu al voor me: een reportage waarin Jan Marijnissen met tranen in de ogen het mausoleum van Lenin bezoekt en Russische mede-bezoekers vraagt wat Lenin niet allemaal voor Rusland heeft betekend. Vervolgens een reportage vanuit het Kolyma-gebied, waarbij Marijnissen als voice-over vertelt hoe belangrijk de goelags waren voor de Russische goudwinning. Mooie jaren zeventig-televisie, of niet?

Sir Galahad the Pure | 24-06-08 | 11:28

Lijkt me inderdaad iets voor Jan, sporters interviewen:
- Goh, hand, vind je niet dat de overwinning ons allen toebehoort? Met andere woorden: wie geeft jou het recht de ballen uit het doel te houden en daarmee de tegenstander te weerhouden van de winst. Waarom zou jij daar meer aanspraak op hebben dan een ander?

Beau ter Ham | 24-06-08 | 11:27

Kan ie niet naar RTL als vervanger voor Jensen?

Zijkstraaljagert | 24-06-08 | 11:26

Wat een gelul weer van bovenstaande lutsers. Hoe is een interviewtje voor Het Gepsrek precies 'links lullen en rechts vullen''? 't Is niet alsof Janus een commissariaatje hier, een Raad van Bestuurtje daar pakt. Mongolen.

Murdockyoufool | 24-06-08 | 11:25

Ik heb vroeger geleerd dat journalisten er naar moeten streven onafhankelijk te zijn in de wijze waarop men bericht. Vandaar dat ik zo'n hekel heb aan types als Paul Witteman en Paul Rosenmoller, die er zonder blikken of blozen voor uit komen respectievelijk prominent PvdA- en GroenLinks lid te zijn. Die mensen zijn voor mij ongeloofwaardig. In dit rijtje schaart Marijnissen zich. Negeren dit soort lui, ze zijn niet geschikt als interviewer.

vikkie | 24-06-08 | 11:25

Regel een goede stoel voor die man.

De StoorZenDer | 24-06-08 | 11:25

Afvragen in plaats van vragen gaan stellen.

vlammetjuh | 24-06-08 | 11:23

Dat geld voor al die hotelkosten die de SP-gedelegeerden hebben gedeclareerd, moeten toch ergens vandaan komen.

blinde kip | 24-06-08 | 11:22

Vond die interviews van rosenmöller best goed eigenlijk. Ok het is wel niet op veronica, maar toch.

misti | 24-06-08 | 11:22

Ik denk dat Jan louter retorische vragen stelt. Tenzij je natuurlijk meteen het gewenste antwoord geeft.

NoMinister | 24-06-08 | 11:18

Misschien realiseert Jan zich eindelijk dat hij meer invloed heeft op Nederland per media dan in een kamer waar word gedebatteerd over de vakantie-uren van collega's.

dikkepiemol | 24-06-08 | 11:18

Hij houdt gewoon zoveel van zichzelf dat hij het liefst van zichzelf verslag doet.

NoMinister | 24-06-08 | 11:17

Dwepen met communistische massamoordenaars (Mao, Stalin en Lenin in het geval van Jan Marijnissen) lijkt een voordeel te zijn bij het verkrijgen van een schnabbel in het journalistiek wereldje. Paul Rosenmöller was immers ook een bewonderaar van Mao, Stalin en Lenin (en bovendien Pol Pot en Hoxha). Remarkable indeed.

Sir Galahad the Pure | 24-06-08 | 11:17

jaa juist, het zoveelste linkse lulprogramma op de staats tv van belastiengscenten... -1

2puff | 24-06-08 | 11:16

Jort Kelder gaat kei-harde concurrentie krijgen van deze slager.
*ziet ook iets met het getal 10*

blinde kip | 24-06-08 | 11:14

en daar gaan we.. iets met links lullen en rechts vullen ofzo? De nieuwe Cheque Spijkerman is geboren!

FrankieSantana | 24-06-08 | 11:13

gaat die lulletje rossenmuller achter na. Links lullen, rechts zakken vullen, en met business class arme kindjes in africa bezoeken.

AEX | 24-06-08 | 11:12

aha! de oude maoist wordt dus de zoveelste linkse graaier.....

DenLangel*l | 24-06-08 | 11:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

Vrouw aangehouden voor "Als je Thierry dood wilt schieten zeg dan PAF"