Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pim is dood

ikbendood.jpgHoe herken je vandaag een Pim Fortuyn herdenkert? Aan het feit dat ie ruzie maakt. Vandaag 6 mei, Pim Fortuyn is precies vier jaar dood. Laten we even de herdenkingsactiviteiten met u doornemen. In Casa Pim kunt u kijken naar een ongewassen handdoek van de jammerlijk doodgeschoten politicus. De wandeltocht door Rotterdam gaat na onderlinge ruzie wel door, maar is aangepast. Een groep Pim-adepten zal wel gaan wandelen, een andere groep is boos en gaat wat anders doen. Om acht uur kunt u een hapje eten in restaurant Engels in 010 alwaar ruzie gemaakt kan worden over Joop den Uyl, Wim Kok en Ad Melkert. Zit u in een rolstoel? De Pvda herdacht Fortuyn online. Verder zal er een kranslegging van Forza! Nederland zijn bij een leeg graf te Driehuis-Westerveld, waar Fortuyn even in de wacht lag. Let op, twee minuten stilte op de begraafplaats en slechts een minuut stilte bij de wandeltocht. At Your Service!

Reaguursels

Inloggen

wILL 08-05-06 @ 12:42

6 mei heb ik een taart gehaald om de dood van Pim voortuin te vieren.

malik | 08-05-06 | 15:27

Heb zondag de vlag halfstok gehangen. 4 mei dodenherdenking 5mei bevrijdingsdag 6 mei ging de herwonnen democratie weer een beetje dood.

wILL | 08-05-06 | 12:42

mag toch echt wel hopen .. du weiss doch !

Draaitafel Demagoog | 07-05-06 | 23:14

dood is dood toch?

04 | 07-05-06 | 22:11

malik 07-05-06 @ 21:36

Ik ben bang dat je niet helemaal door hebt dat ik een val voor je opgezet hebt..... wil je dat nog een keer herhalen? Van die 9- jarigen? En waarom heteroseksuelen?

bottehond | 07-05-06 | 21:55

bottehond 07-05-06 @ 20:17

zo lang het volgroeide heteroseksuelen zijn die de pubertijd hebben bereikt zie ik er geen probleem in.

malik | 07-05-06 | 21:36

malik 07-05-06 @ 15:20

En hoe zit dat met 9- jarigen, maal-ik (ik heb zo'n vermoeden over die naam)

bottehond | 07-05-06 | 20:17

Pannie 07-05-06 @ 18:23

je kan het wel gaan ontkennen maar daardoor wordt het niet minder waar. Het is bekend dat hij die marokkaanse jongetjes eerst wou neuken voor ze uit het land te schoppen.

malik | 07-05-06 | 19:17

k3 07-05-06 @ 16:27
Fortuyn zou zogenaamd een door een PVDA gemeenteraadslid georganiseerd sexfeestje hebben bijgewoond waar ook (minderjarige) Marokkaanse jongentjes aanwezig bij zouden zijn geweest, althans volgens de getuigenis van EEN persoon.
Maar volgens onze Berbervriend Malik trok hij gedrogeerde Marok peuters aan stukken, lijkt me toch niet bepaald een vasttaand feit.
Gewoon een linkse leugen.

Pannie | 07-05-06 | 18:23

@Rabarberke 07-05-06 @ 07:41, ondanks dat ik niet precies weet waarom je dit tot mij zegt, kan ik er wel een heel eind in mee gaan. Enne Uli Soller??? Heb ik iets gemist???

topcat | 07-05-06 | 17:00

en @Pim Fortuyn
Ga eens dood en neem je discipelen a.u.b. mee...

k3 | 07-05-06 | 16:29

@pannie
makkelijk joh, alles wat je niet gelooft 'linkse leugen' te noemen...

k3 | 07-05-06 | 16:27

Pannie 07-05-06 @ 16:09

tuurlijk, alles dat de reputatie van Pim Voortuin schaadt afdoen als een linkse leugen.

malik | 07-05-06 | 16:25

malik 07-05-06 @ 14:38

Weer zo'n linkse leugen.
Jij zou de Berbercultuur toch moeten kennen dacht ik zo.

Pannie | 07-05-06 | 16:09

Toch vreemd dat sommigen fortuyn alleen kunnen herinneren als "kleuterneuker"Mischien een stukje eigen frustratie.

kruisridder | 07-05-06 | 15:23

bottehond 07-05-06 @ 14:56

voor mij ligt de leeftijdsgrens bij de pubertijd. Maar voor een lid van de 2e kamer ligt die bij de 18.

malik | 07-05-06 | 15:20

ik word liever vergeten dan als een man herdacht te worden die marokkanen van 14 jaar naar zijn darkroom op zolder toe lokte nadat hij ze had gedrogeerd, walgelijk gewoon.

malik 07-05-06 @ 14:38

Pedofielen zijn walgelijk, begrijp ik. Vertel eens waar jij de leeftijdsgrens legt? Enne .... Fortuyn deed het met maroc jongetjes die zelf de hoer spelen en het nog lekker vinden ook... en die zijn er zat....

bottehond | 07-05-06 | 14:56

Rabarberke 06-05-06 @ 19:38

Framoes 06-05-06 @ 19:44

ik word liever vergeten dan als een man herdacht te worden die marokkanen van 14 jaar naar zijn darkroom op zolder toe lokte nadat hij ze had gedrogeerd, walgelijk gewoon.

malik | 07-05-06 | 14:38

CambodjaCambodnee 07-05-06 @ 05:55

Ik ben de beroerdste niet. Ik neem die butplugs wel weer terug. Typisch gevalletje van kaatsende ballen.... een hond een kaalkopje noemen... tssss... da's een heel slecht begin (topic over kaalkopjes, meen ik)...

bottehond | 07-05-06 | 13:40

@ CyberKookie

Het verband waar in het stond, maakt duidelijk dat het ironisch bedoelt is ;) ik ben het volledig met je eens, alleen zijn die mensen niet van mijn soort! Maar bedankt voor je comment...

Dhr. Blond007 | 07-05-06 | 12:35

@ Dhr. Blond007 07-05-06 @ 11:59

En jou soort verkoopt ons land aan de EU en de Islam. Figuren als jij zorgen ervoor dat Nederlnaders geen fuck meer te vertellen hebben in eigen land.

Voor mij ben je een grote verrader ,-)

CyberKookie | 07-05-06 | 12:05

Kaalkopjes zijn debiel, maar kransenschoppende marokkanen zijn alleen achtergesteld.
inquisitra 06-05-06 @ 14:56

Amen

Dhr. Blond007 | 07-05-06 | 11:59

Niets als respect voor deze man die veel te vroeg van ons is heengegaan. Een man die een begin heeft gemaakt met een verandering die nog steeds niet is doorgezet.

CyberKookie | 07-05-06 | 11:43

Jammer, dat er zoveel linkse meelopers in Nederland zijn. Nederland verdient eigenlijk ook niet een politicus met verstand. RIP Pim, Nederland was jou niet waard.

tomba | 07-05-06 | 11:42

dood of levend .. puinhopen blijven hem achtervolgen .. de gebruikte handdoek spreekt boeddelen .. voor het aankleden de pijp uit ! later gast !

Draaitafel Demagoog | 07-05-06 | 11:03

Fortuyn was ook zo'n spiegelkijkert. Maar zag daar blijkbaar niet het voorgeschrevene.
Zijn constateringen veroorzaakten een pim-moet-dood gevoel dat tot het gaatje ging. En nog steeds lijkt hij nog lang niet dood genoeg in sommige intellectuele kringen.

Jan Passant | 07-05-06 | 08:58

@ Rabarberke 07:37
Je hebt een punt maar vormt ook alweer geen uitzondering op het gestelde. Zo komen "we" er niet.

Jan Passant | 07-05-06 | 08:37

Iedereen die links alsmaar de schuld geeft van de huidige maatschappelijke situatie heeft totaal geen historisch besef hoe de kabinetten de afgelopen 40 jaar zijn geweest. Links heeft nooit een kamermeerderheid gehad, Nederland heeft geleden onder de 40 jaar met VVD en/of CDA in de regering Zij zijn grote verantwoordelijken voor onze maatschappij.

Pim strooide iedereen zand in de ogen, een demagoog met een racistische inslag. Niet voor niets had hij zoveel aanhangers bij extreem rechts. Was ook niet ene Michiel Smit ooit zijn rechterhandje?

stampertje | 07-05-06 | 08:03

@topcat

Het maakt allemaal niet uit. Fortuyn/Melkert/Balkelende/Veronk/Bos, allemaal opportunistisch schoftentuig. Er is misschien een politicus die het uit pure zelfopoffering doet, iemand die het niet doet voor zijn ego, om zijn zakken te vullen, iemand die staat voor wat hij zegt en zegt voor wat hij staat. Iemand die dit land eindelijk uit het slop kan trekken, maar voordat het zover is moet hij nog veel barrieres overwinnen, veel tegenslagen dulden, serieus genomen worden en door iedereen van ons in de armen gesloten worden. Uli Soller is misschien zijn verkiezingscampagne wat ludiek begonnen, maar ik ben ervan overtuigd dat hij volgend jaar hoge ogen gaat gooien.

Rabarberke | 07-05-06 | 07:41

@bunt

De constatering dat we met zijn allen een stel klootzakken zijn betreft de volksaard, niet het individu. Wij Nederlanders als groep, als politiek systeem. Egoisten, zakkenvullers, zeikerds en betweters.

Onze politie is fout, justitie is fout, de politiek zit vol kotsgebaren makende, asociale, geldsmijtende eendagsvliegen, het volk is of aan de dope of aan de tranquillizers, maar minstens aan de drank of geobsedeerd door meer meer meer. En ondertussen zeikt de ontevredenheid iedereen langs de benen, men zeikt dag in dag uit over rechts/links, zeikt over moslims en immigranten, zeikt over gezondheidszorg, zeikt over te hoge energieprijzen. Men zeikt en zeikt. En dan komt er zo'n mongool en die geeft 'de socialisten' de schuld. Alsof die van alles de schuld zijn! En dan zeg ik 's fijntjes 'kijk eens in de spiegel' en dan kom jij uit het niets met je onmisbare bijdrage waaruit blijkt dat je het allemaal veel beter begrepen hebt.

Rabarberke | 07-05-06 | 07:37

@ CambodjaCambodnee 07-05-06 @ 05:55 welnee, blijf maar leven hoor. Je verhaal klopt. extremen, zowel aan rechter als aan linkerzijde doen altijd aan geschiedvervalsing.
Nu zie je het ook weer. De VVD roept al jaren dat de PvdA de schuld is van het mislukte asielbeleid sinds begin jaren 60. Wat ze vervolgens uit gemak maar even vergeten is dat 2/3 van die tijd de VVD in de regering zat en dus zelf verantwoordelijk is voor de staat van de verzorgingsstaat.

Wat ik al zei, de VVD bestreed Fortuyn minstens zo hard als de PvdA. Daar gaat rechts Nederland onder aanvoering van Eerdmans en Herpus eh Herben gemakkelijk om heen, omdat ze anders geen coalitie konden vormen. Meestal reageren de Fortuynisten - als je dit zegt - in de trent zoals hierboven met wat een gezeur. Het komt ze niet uit. Feit is dat de lijst pim fortuyn - om het maar eens volledig uit te spreken - regelmatig met de PvdA meestemt in de 2e kamer. Dit terwijl Herben aan het begin van dit kabinet met een harde in zijn broek mee kwam delen dat het kabinet Balkenende II zijn accoord uit Balkenende I gewoon ging uitvoeren en hoe blij hij daar mee is.
Nu zullen de Fortuynisten wel zeggen, ja, maar daar is geen PF meer van over. Zo ken ik er nog wel een paar, PF heeft deze mensen in zijn groep toegelaten. Hoe wilde hij dit land regeren, als hij alleen maar ruziemakers om zich heen kon selecteren. Overigens vermoed ik dat hij helemaal niet blij zou zijn met alle zogenaamde Fortuynisten. Want zijn gedachtengoed is er niet in terug te vinden.

topcat | 07-05-06 | 06:19

Je hoeft jezelf niet deaud te wensen CambodjaCambodnee.
Alleen dom.
.
The man who confessed to killing Dutch politician Pim Fortuyn has told a court he did it to protect the country's Muslim minority from Fortuyn's anti-immigration policies.
.
www.religionnewsblog.com/print.php?p=2...

filter | 07-05-06 | 06:08

Ondanks dat ik Pim F inhoudelijk ook een flapdrol vond, was zijn moord een grote nederlaag voor de democratie. Waar ik wel jeuk van krijg is het hele demoniseringsverhaal en 'de kogel kwam van links.' Kwam dit citaat niet van die Oempa-loempa Herben trouwens?
Wat een gezwam zeg; de beste man bouwde z'n hele politieke bijna-succes op (z'n 1punts-ideeen en) het afzeiken van andere mensen; dat links terugsloeg met goedkope repliek lijkt me niet meer dan fair.
Volkert was een individu, een losgeslagen idioot. Geen vertegenwoordiger van wat voor groep dan ook, zeker niet een 'spreekbuis' voor links.
(Zal alvast mezelf deaud wensen, me een linkse onderbuik butplug en een vriend van Ad noemen, kunnen we door met echte reacties.)

CambodjaCambodnee | 07-05-06 | 05:55

Wie was Pim ook al weer? Was dat niet die kale nicht die het liefst jonge Marokkaantjes neukte en verder alleen maar riep hoe het niet moest, zonder zelf met oplossingen te komen?

Pinneke | 07-05-06 | 03:06

@maersk 02:24
Ga zelf effe lekker deaudt, iets meer respect, of je het met hem eens was of niet.

schaamstreek | 07-05-06 | 02:59

kan er niet rouwig om zijn dat pim dood is. misselijke gozer was het.

maersk | 07-05-06 | 02:24

@Bunt 00:23
Ga je mond spoelen met groene zeep!! Zo ga je niet om met @Rabarberke.

schaamstreek | 07-05-06 | 00:45

Rabarberke,
Als jij jezelf een asociale klootzak vindt, ben ik de laatste die jou zal tegenspreken.
Overigens had ik zoveel zelfkennis niet van je verwacht.

Bunt | 07-05-06 | 00:23

@jokkebrok

tsja en aan rechter zijde is het al niet veel beter. eigenlijk zijn we met zijn alleen niet meer dan een stelletje asociale klootzakken, nietwaar?

Rabarberke | 07-05-06 | 00:15

Figuren als luftballoon kan ik zo uittekenen ik heb ze zien rondhangen in de kroegen en hun maten zien naaien met een zogenaamd intellectueel aura.
Ik heb ze de sociale dienst zien tillen voor tonnen , proletarisch zien winkelen onder het mom van Bakoenin .
Ik heb ze later als antiglobalisten hun niet te stuiten lemmingen-gedrag zien voortzetten. Ik heb met ze geschaakt gelachen en wat later ze helemaal verrot geslagen .
Corrupte figuren met een opportunistische coping strategie die hun minderwaardigheidsgevoelens met een "mening"maar zonder fundament probeerden te compenseren. Ratten volkje zonder vermogen tot werkelijk vrijdenken napraters en in elkaars kont naaiers ... zieher de socialisten van nu. AMEN.

Jokkebrok | 07-05-06 | 00:11

@mirrorman

Je bent een beetje de weg kwijt knul. Nergens anders dan in West Europa, ook niet in Irak of welke fundamentalistische staat dan ook, zijn door de eeuwen heen zoveel mensen afgeslacht. Hier in Europa zijn mensen altijd vervolgd om hun geloof, om hun ras, hier zijn vrouwen als heksen verbrand, mannen vrouwen en kinderen vergast. En het zou de Europeanen dan ook sieren als ze na zoveel ellende aangericht te hebben eens een keer een eeuw of wat hun bek houden over andere bevolkingsgroepen (ja ik bedoel jou). Alle sharia's bij elkaar zijn bij de ellende die de inwoners van dit continent hier en wereldwijd hebben aangericht kinderspel.

Rabarberke | 06-05-06 | 23:59

Michiel Shit is een loser. Een soort rechtse Ad Melkert, zeg maar.
En van mij hoeft er niemand deaud. Zelfs Ad Melkert niet.

Iefje | 06-05-06 | 23:32

Ik denk dat de rechtse rakkers veel harder lachen....
Die hebben heerlijk op zijn charisma politiek mogen bedrijven. Kijk maar eens naar bonnetjesman Michiel Smit.

Verbaasd me dat je nog niet hebt gezegd: Topcat ga eens deaud....

topcat | 06-05-06 | 22:59

Ach wat een gezeur. Ik baal gewoon van die linkse rakkers die stiekem in hun vuistje lachen omdat hij vermoord is. Fortuyn was echt geen heilige, dat weet iedereen.

Iefje | 06-05-06 | 22:57

@Iefje, even voor de duidelijkheid, je laatste zin is ook niet correct. Ook de VVD en de klein Christelijke partijen hebben zich flink tegen Pim Fortuyn afgezet.

topcat | 06-05-06 | 22:21

@ Iefje 22:05
Schandelijk inderdaad dat de linksen Fortuyn zo hard aanpakten. Terwijl Fortuyn altijd zijn best deed om zo beleefd mogelijk te zijn tegen zijn politieke tegenstanders. Hij beledigde nooit iemand, formuleerde altijd zeer zorgvuldig, en was uitermate politiek correct. Hoe durfden die linksen, he.

King of controversy | 06-05-06 | 22:21

Dat hij vermoord is Iefje, vind ik ook vreselijk... Enne, als ik van kant gemaakt word, inderdaad dan is het einde experiment, en dan is het get over it. Ik vind het jammer dat Fortuyn vermoord is... Ik had hem wel eens bezig willen zien. De man bracht theater.
Maar zullen we ons wel bij de feiten houden. Hij heeft zich inderdaad tegen paars en pvda afgezet, maar is het grootste deel van zijn volwassen leven lid van de pvda geweest. Daarnaast is Joop den Uyl de verpersoonlijking van de pvda zijn grote voorbeeld en vriend geweest.
De ideeën van Fortuyn worden door een hoop mensen die zich fan van Fortuyn noemen misbruikt. Ze hebben jarenlang geen stem uitgebracht en nu schreeuwen ze opeens moord en brand. Dat vind ik hypocriet.
Wat betreft het experiment, Fortuyn was niet het experiment, zijn manier van politiek bedrijven. Want hoe hard de partijen incl de LPF roepen dat ze zijn manier van politiek nu bedrijven, er is maar 1 man in Nederland die dat echt doet. Dat is Marco Pastors. Hulde aan Pastors daarvoor, ook al zal ik nooit op hem stemmen. Pastors is de enige in Nederland die met recht mag zeggen dat hij een Fortuynist is.
Maar daar ging in Rotterdam een groot deel van zijn kiezers aan voorbij, vanwege ongeduld. In 4 jaar hervorm je een stad niet.

Dat Fortuyn vermoord is, is vreselijk. Wat mij betreft mag die Volkert eeuwig zitten, hij komt helaas over 8 jaar alweer vrij. Maar we moeten verder, en niet in het verleden blijven hangen.

topcat | 06-05-06 | 22:15

Het mooie aan jullie Fotuynisiten is dat elk van jullie wel beter lijkt te weten wat heeft gewild. Hoeveel herdenkingen waren er vandaag wel niet van ''echte'' vrienden van Pim. Missien moeten jullie het maar eens zelf eens worden voordat je iemand wil overtuigen van je gelijk!

mahdi33 | 06-05-06 | 22:13

@topcat 06-05-06 @ 21:59
Als een op een dag een gestoorde geytenwollensok jou van kant maakt zullen we ook zeggen: Einde experiment, get over it.
Het gaat er niet om dat Fortuyn dood is, het gaat er om dat hij VERMOORD is.
En voordat hij vermoord werd is er eerst een paar ton stront over hem heengekiept door de linkse politiek en media.

Iefje | 06-05-06 | 22:05

Krijgen we straks ook een artikel over Ien, op haar sterfdag? Is toch ook niet niks als een minister overlijdt tijdens haar ambtstermijn? Verder lijkt me ook de sterfdag van oud premier Cals, Jozef Luns, Joop den Uyl, Dries van Oh nee, die leeft geloof ik nog, etc.
Gedoe met die Fortuyn. Jarenlang heeft niemand de man gekend, behalve wat beleidsmakers in Den Haag. Zij benoemde hem als voorzitter van dat zaakje die de OV studentenkaart moest invoeren. Hij is veel langer lid geweest van de PvdA dan de meeste mensen denken. Dus ook daar weten de mensen niet waar ze het over hebben. Als ze de moeite nemen om de site over zijn huis te bezoeken, (verkoop dat ding een keer, flauwe kul) dan ontdekken ze dat zijn grote voorbeeld Joop den Uyl was, dus vleesboom, verdiep u eens in de achtergronden.
Ik kan me aansluiten bij Splitfaction, De man is dood, tragisch hoe, maar nu moeten we weer verder. Ik kende hem niet, net zoals de meeste mensen die hem Pim noemen hem niet kende, dus zeg gewoon Fortuyn of hooguit mijnheer Fortuyn. Ben dat gedoe rond die man zat. Zijn hele beweging zakt ook als een pudding in elkaar. Dus einde experiment, get over it.

topcat | 06-05-06 | 21:59

Nou, ik heb weer heel wat te googlelen. maar het doet me deugd dat ik iig het promotie-team van Pim F. cs. van de bank heb gekregen....

Ik heb even geen zin om na te denken. Maar waar het mij om gaat is dat m.i. PF bezig was met potentieel verraad aan zijn, niet al snuggere wellicht naíeve, achterban en dat woorden als messias, verlosser ed. zeker misplaatst waren.
.
Fortuna Favet Fatuis maar niet altijd.

LuftBalloon | 06-05-06 | 21:41

Pim Fortuyn is DOOD. Get over it.

SplitFaction | 06-05-06 | 21:24

@bottehond 20:48 Als ik Marcel van Dam lees moet ik kotsen. "U bent een minderwaardig mens, weet u dat wel?" zijn teksten die horen bij Julius Streicher of Roland Freissler. En dus ook bij Van Dam. En blijkbaar ook bij RuftBalloon. Rood, maar neigend naar bruin.

vraagstaart | 06-05-06 | 21:12

Heerlijk om al die namen weer eens getypt te zien. Klaas de Vries of all persons, walgelijk.

realistischer | 06-05-06 | 21:11

Maar droom jij maar lekker verder van gevaarlijke populisten.

vraagstaart 06-05-06 @ 20:36

Om zijn dromen nog onaangenamer te maken noem ik nog wat van die nagels aan de witte doodskist van Pim.
Ad Melkert (had een klantenkortingskaart bij www.smclubdoma.nl/), Hans Dijkstal (pheypt net zo vaak als hij saxofoon speelt), Wim Kok (de exhibitionostsiche zelfverrijkert), Thom (leest u vandaag weer mee?) de Graaf, Marcel van Dram, Job Frieszo (nomen non est omen: zwaaide met het program van de Centrum Democraten, de partij die kortgeleden volledig gerehabiliteerd is door de slinkse media, waarbij men Hans Janmaat nog net geen visionair noemde) Klaas de Vries (de vleesgeworden linkse onderbuikregent) ... shall I go on?

bottehond | 06-05-06 | 20:48

MiRRoRMaN 06-05-06 @ 20:32

Rustig spiegelmans... waar vergelijk ík de Goddelijke Kale met AH?

bottehond | 06-05-06 | 20:41

@MirroRMan 20:32 Ik begrijp bij God je punt niet. Hoezo, ik laat het toch ook niet tegenwerken door iemand als Pim Fortuyn?

v Maerlant | 06-05-06 | 20:37

@LuftBalloon met een tekst als "Volkert bedankt" in je reaguursels lijkt het me geen compliment om door jou als intelligent betiteld te worden. Blijkt ook weer uit je laatste afscheiding van 20:17. Roepen dat Fortuyn een populist was en "dat daar nog nooit iets goeds van is gekomen" is simplificeren en de pijlen richten op een non issue. De man heeft helder gemaakt dat de Nederlandse politiek een côterie is van een kleine groep die in een schijnrealiteit leeft, geen voeling meer heeft met de werkelijke samenleving en zichzelf daarmee feitelijk buiten de orde plaatst - maar wel de macht heeft. Dus moest hij worden uitgeschakeld. Van der Graaf is een logisch gevolg van een hetze die is gevoerd, waar mensen als Jos van Kemenade een buitengewoon ranzige rol in hebben gespeeld. Vies volk, regenten die bang zijn. Maar droom jij maar lekker verder van gevaarlijke populisten.

vraagstaart | 06-05-06 | 20:36

bottehond, heb je gisteren al enkele malen gecomplimenteerd en heb vanmiddag nog van je nagenoten. Morgen begin ik aan een hondenhok, voor het geval straks alle trouwe maar helaas onreine viervoeters uit NL dienen te verdwijnen! Doe je ook waken?

v Maerlant | 06-05-06 | 20:34

@v Maerlant: Dan heb je verder ook geen recht van spreken. Je bent bang voor een Shaira, maar je laat het toch ook niet tegenwerken door iemand als Pim Fortuyn.

@bottehond: Ah werd het te moeilijk voor je? Geeft niet vraag anders even aan je pappa en mamma mijn post uit te leggen.

MiRRoRMaN | 06-05-06 | 20:32

v Maerlant! Ouwe reus! Groet uit het land van mossels en oesters! Heb je die flame van gisteren van Stuyterkuycken en Botte gezien. Twas feest!

bottehond | 06-05-06 | 20:29

MiRRoRMaN 06-05-06 @ 20:21

Pardon? Are you talking to me? Ik heb het vreemde gevoel in een verkeerde wereld terecht gekomen te zijn... Help!

bottehond | 06-05-06 | 20:26

@Mirrorman 20:21

1. met niemand te vergelijken? Stalin is voor mij een even groot monster.

2. Je schrijft: 'Ik bedoel als we daarvoor bang moeten zijn dan moeten we ook in onze broek schijten voor een eventuele Shaira die hier ingevoert gaat worden in de toekomst.'

(dt-fout op jouw rekening) Dat doen we dan ook.

v Maerlant | 06-05-06 | 20:25

P. F. was zo'n figuur, een populist die wist hoe hij een groot aantal stemmen
kon krijgen door alleen maar te blijven hameren op een enkel item.
Daar is nog nooit iets goeds van gekomen.

LuftBalloon 06-05-06 @ 20:17

Net zo iemand als Jan Tomatoe bedoel je? Je schat Fortuyn volstrekt verkeerd in. Ik vind het niet zo ergv als je proefbalonnetjes oplaat.... maar als de inhoud vooral uit lucht bestaat ga ik me vervelen. Probeer eens helium en kom dan terug. Kan ik in ieder geval nog lachen om je. Wat een zichzelf veel te serieus nemende azijnpissert ben jij..... Als ik je stukjes lees heb ik altijd het gevoel naar een dominee van de Gerfeormeerde Bond te luisteren... maar dan van de linkse onderbuik-kerk. Je krijgt wél een herkansing. Ik reken op je!

bottehond | 06-05-06 | 20:25

@bottehond: Pim Fortuyn met Adolf Hitler vergelijken is als Michael Jackson met mannelijkheid verwarren. Het slaat echt gewoon als een lul op een drumstel.

Of moet ik nou soms ook Rita Verdonk met Napoleon gaan vergelijken of zo? Sla er eens een geschiedenisboekje op open, niets of niemand is met Hitler te vergelijken. Sowieso al omdat het meer dan 60 jaar geleden is (een totaal andere tijd), hij volgens een totaal andere agenda werkte en je tegenwoordig geeneens meer met zoiets als Joden vergassen aan kunt komen. Je krijgt er geen kans meer voor, zo simpel als dat.

Ja, in strontlanden die 6 eeuwen achter lopen misschien, maar niet hier in Nederland c.q. Europa. Ik bedoel als we daarvoor bang moeten zijn dan moeten we ook in onze broek schijten voor een eventuele Shaira die hier ingevoert gaat worden in de toekomst.

Als je dan toch iemand wil vergelijken met Hitler vergelijk dan Saddam of Bin Laden met Hitler, dan kom je dichter in de buurt.

MiRRoRMaN | 06-05-06 | 20:21

stuyterkuycken 06-05-06 @ 15:18
.
Je lijkt me een intelligent persoon. Denk je nu echt dat we in een democratie leven? Hoe vaak heeft het huidige kabinet al geen besluiten genomen waar het volk, de stemmers, de eigenaren van dit land tegen waren. Het is mooi om je te verhullen achter mooie woorden of een clownsmasker zoals anderen plegen te doen. Maar waar het om gaat is dat er zoiets moet komen waarbij een huidige regering teruggefloten kan worden op het moment dat het gebeurd.
Het volk wordt gemaakt, gekneedt en rijp gemaakt voor de doelstellingen van enkelen.
P. F. was zo'n figuur, een populist die wist hoe hij een groot aantal stemmen
kon krijgen door alleen maar te blijven hameren op een enkel item.
Daar is nog nooit iets goeds van gekomen.
.
Tip. kijk morgen eens naar Lichtpunt op de Belg, ik heb zo'n vermoeden dat dat een interessante uitzending wordt. (09.00 op één, wordt 's avonds herhaald op Canvas.

LuftBalloon | 06-05-06 | 20:17

@Rabarberke:

klopt, maar gelukkig zijn er ook nog middenwegen

Prego | 06-05-06 | 19:51

Malik, trek in thee?

realistischer | 06-05-06 | 19:48

@bwahaha 06-05-06 @ 18:31
Een 'domme keus' is het understatement van de week. Ze hebben op z'n minst een grove fout gemaakt.

Framoes | 06-05-06 | 19:46

malik 06-05-06 @ 19:32

Al mijn posts van de voorbije weken over de ongewenstheid van de islam in 0031 blijken overbodig! Dank je wel, malik.

bottehond | 06-05-06 | 19:45

Rabarberke 06-05-06 @ 19:24

Wat verlang ik er naar zo'n eenvoudig wereldbeeld te hebben als jij!

bottehond | 06-05-06 | 19:44

@malik 06-05-06 @ 19:32
Zoals Rababerke al zei, hij word herdacht en niet vergeten.
Jij daarentegen bent gewoon een geval 'dertien in een dozijn' en zal als je geluk hebt een stille tocht krijgen als je in een gestolen auto tegen een boom rijdt.

Framoes | 06-05-06 | 19:44

@malik

Naja die 'dode flikker' wordt tenministe niet vergeten. Jij zal nooit gekend worden en als je sterft zal niemand je ooit nog herinneren.

Rabarberke | 06-05-06 | 19:38

vandaag was een mooie dag, de dag dat die flikker werd neergeknald, heerlijk.

malik | 06-05-06 | 19:32

Als je politici in twee categorieen verdeelt:

1. Polariserend, nationalistisch, star, eigenwijs, asociaal
2. Bindend, tolerant, flexibel, respectvol en sociaal

... dan kun je verdonk en hitler rustig onder 1 plaatsen. Dato Steenpuist trouwens ook, maar dat terzijde.

Rabarberke | 06-05-06 | 19:24

MiRRoRMaN 06-05-06 @ 18:56

Herken jij een dolle hond niet als je er een ziet? Botte wel, maar ja.... da's geen kunst.

bottehond | 06-05-06 | 19:18

Komen die kudthonden van Pim nog in darkrooms?

wegkwijnenaanzee | 06-05-06 | 19:00

@bwahaha 06-05-06 @ 18:13: Grappig en typerend dat een pijper van de slinkse propaganda-kerk weer eens Pim Fortuyn en Rita Verdonk met Hitler vergelijken. Wordt het niet eens tijd voor een nieuw lijflied? Van dit liedje heb ik namelijk de complete text al.

MiRRoRMaN | 06-05-06 | 18:56

Ik neem het de mens kwalijk.

realistischer | 06-05-06 | 18:45

Rabarberke 06-05-06 @ 18:21: @bunt
"Moet je in een andere wijk gaan wonen lullo."
-
Ik woon toch al niet meer in jouw wijk.

Bunt | 06-05-06 | 18:37

En ik Verdonk.

bwahaha | 06-05-06 | 18:35

Ik neem Engelsen alle ellende in de wereld kwalijk, sinds tijden.

Rabarberke | 06-05-06 | 18:32

@rabarberke: In mijn bericht stel ik juist Duitsland als verantwoordelijke. Maar Nederland zou daar een mooie 2e plaats in nemen. Engelsen kan je enkel kwalijk nemen dat ze een zeer domme keus hebben gemaakt.

bwahaha | 06-05-06 | 18:31

De PvdA is nu eenmaal de partij van de schijnheiligen. Dato Steenpuist is ook vast van de PvdA.

Rabarberke | 06-05-06 | 18:30

Het ergste vind ik nog dat de pvda doet alsof ze het erg vinden. Heel politiek Nederland was hem liever kwijt dan rijk, maar nu ineens is het oh zo erg volgens hen.
Ach ja, de leugen regeerde altijd al binnen de politiek.
p.s. Ik ben geen Pim Fortuyn fan, maar vind het gewoon pure schijnheil van de pvda.

Framoes | 06-05-06 | 18:27

@bwahaha

Ach laten we nou gewoon toegeven dat joden sinds mensenheugnis door de hele wereld zijn uitgekotst. Of het nou in Rusland, West Europa, midden oosten of waar dan ook is.

De palestijnen moeten niet de joden verantwoordelijk houden voor hun ellende, maar de Engelsen.

Rabarberke | 06-05-06 | 18:26

@doskabouter: Amen. Ach, de linkse kerk heeft niet voor niets Pim om zeep geholpen. Trekpopjes als Wouter Bos nemen tenminste links en rechts nog steekpenninkjes aan en zo.

MiRRoRMaN | 06-05-06 | 18:26

Doskabouter: ik heb geen enkel idee van wat je bedoelt. Wie zijn mijn broeders, en hoezo zouden ze het nog drukker hebben gehad?
Palestijnen ofzo? Omdat er dan meer Joden zijn? Dan vergeet je wel voor het gemak dat zonder Hitler en West-Europa, er geen Palestinaconflict geweest zou zijn. Palestina doet boete voor wat Duitsland en omstreken hebben gedaan.

bwahaha | 06-05-06 | 18:21

@bunt

Moet je in een andere wijk gaan wonen lullo.

Rabarberke | 06-05-06 | 18:21

Wat vast staat is dat Fortuyn is vermoord en dat Nederland nog steeds vergeven is van fascistisch parasitair socialistisch uitschot.

Bunt | 06-05-06 | 18:17

Ik bedoeld uiteraard als hij WEL was vermoord :-/

doskabouter | 06-05-06 | 18:17

@bwahaha

Je bedoelt hoe het was geweest als Hitler president van de wereldbank was geworden.

Rabarberke | 06-05-06 | 18:17

Als Hitler niet was vermoord hadden jouw broeders het nog drukker gehad nu

doskabouter | 06-05-06 | 18:15

Even weer een stijlloze vergelijking en stel-dat met WO-II... Het zijn toch de dagen daarvoor:
Stel dat... Adolfje Hilter nog voor zijn verkiezing werd vermoord... Hoe zou hij de geschiedenis zijn ingegaan?

Dag Pim... Jammer dat je werd vermoord. Maar desondanks bye bye, zwaai zwaai. Tot nooit meer ziens...

bwahaha | 06-05-06 | 18:13

Ik mis PF nog regelmatig. Het was een ludiek figuur met een frisse kijk op hot items in de politiek. Hij bracht leven in de brouwerij en had veel goede ideen (ook slechte overigens). Of ze uitvoerbaar en/of successvol geweest zouden zijn heeft hij helaas niet mogen bewijzen.

Kwa mens ......... kijk maar is in de ogen van bos en kijk is in de ogen van Pim.

RIP Pim

Burn in hell Volkert van der Graaf

doskabouter | 06-05-06 | 18:10

Pim wie???

stretch | 06-05-06 | 17:53

@inquisitra

Als Wilders hier premier wordt, krijgt heel Nederland een fatwa over zich uitgeroepen. Wilders en een handjevol lutsers in combinatie met een paar halve zolen zoals jij, brengen dit land echt niet dichter bij een vreedzame samenleving.

Ik erken wel dat er problemen zijn met radicale moslims, maar ja wat wil je ook, als de politie vooral bezig is om bekeuringen uit te delen, justitie met prive wapenhandeltjes, onschuldige mensen gevangenzetten en kinderpornoverzamelen bezig is en we corrupte PG's hebben zoals b.v. Dato Steenpuist.

Dat deze samenleving naar de kloten gaat heeft weinig met de islam te maken. We rotten weg van binnenuit. Corrupte politici, 'n corrupt politie- en justitie apparaat, geen discipline, schoftentuig op scholen, 50% van de kinderen aan de drugs, cokesnuivende managers etc. etc. en allemaal bang voor de fucking islam en het verlies van hun vrijheid van meningsuiting.

Laat me niet lachen.

Rabarberke | 06-05-06 | 17:52

@ bottehond 17:43
nee. (what happened to queen)

King of controversy | 06-05-06 | 17:48

King of controversy 06-05-06 @ 17:25

Maareuhhh... ben je nou fan van die regentenclub, de sosjaal demokraten, of not?

bottehond | 06-05-06 | 17:43


@rabarbeke

Je neuzelt alleen maar theoretisch. Zo zou het moeten, maar is het gewoon. Tot die tijd: lazer zelf lekker op.

inquisitra | 06-05-06 | 17:43

@inquisitra

De vrijheid van meningsuiting is in Nederland grondwettelijk geregeld en zorgt ervoor dat de staat de burger niet a priori de mond snoert. Daarmee kan ik als Nederlander overal mijn zegje doen of er nou zo'n mongool als wilders is of niet.

Niemand houdt mij tegen om mijn mening te uiten. En als iemand dat wel wil gaan doen, dan moet de politie zorgen dat diegene wordt opgepakt en berecht. Met of zonder Wilders, het maakt niet uit.

De enige die overigens de grondwet wil veranderen is wilders. Art. 1, tegen discriminatie door de wetgever. Zodat we straks voor iedereen speciale wetten hebben. Lekker makkelijk. Lazer toch op.

Rabarberke | 06-05-06 | 17:34

Is Geenstijl vandaag tijdelijk even over genomen door het Algemeen Dagblad of dekken ze zich even safe in om even niet zo rechts over te komen?

MiRRoRMaN | 06-05-06 | 17:29

@ Bottehond 17:05
Ik zeg ook niet dat jij een Pim adept ben. Maar jij stelt wel dat: "... zeggen wat de gewone mensen vinden is altijd nog beter dan gewone mensen laten brullen wat JIJ vindt (Jan Marijnisen)."
Ik vind van niet, en daar ging mijn verhaaltje over.
@ inquisitra 17:07
Een sukkel kun je nooit genoeg informeren over een aantal beslissingen. Simpelweg omdat een sukkel twee verschillende visie's op waarheid kan schatten, kritisch kan beoordelen of een eigen oordeel vormen. Informatie is niet genoeg, het gaat erom wat je het grauw wijs kunt maken. Fortuyn was daar een meester in.

King of controversy | 06-05-06 | 17:25

Pardon?

Ik stel voor dat je naturaliseert tot Saoedi en dan nog maar eens proberen op jouw manier je verhaaltjes te verspreiden. Dat gaat niet lukken. Daar zal je mee zijn. Maar als Wilders probeert ook jouw vrijheid van meningsuiting te beschermen dan heeft ie het niet bij het rechte eind als het om dwingelandij van radicale moslims gaat, die vrijheid van meningsuiting, nee onze hele grondwet willen verbranden.

inquisitra | 06-05-06 | 17:20

Trouwens, Dato Steenlul is eindelijk door de mand gevallen. Zal het nu weer bij een berisping blijven, net zoals toen deze proleet van het troebelste water, tijdens zijn werk als PG vette opdrachten gaf aan het onderzoeksbureau Bakkenist, waar hij n.b. zelf een nevenfunctie had?

Rabarberke | 06-05-06 | 17:12

@inquidinges

Of ga anders even op een zondagmiddag bij amateurvoetbal je vrijheid van meningsuiting botvieren.

Enerzijds wordt je daar in elkaar getimmerd als je gaat schreeuwen dat het ene team een stel impotente nichten is. Daar heb je geen moefti voor nodig.

Anderzijds wil het hoogontwikkelde publiek regelmatig gekleurde voetballers voor zwartjoekel, boomklimmer etc. uitschelden.

Wat doet Wilders precies aan die eerste groep en die tweede groep moet je die vrijheid van meningsuiting zowiezo ontnemen.

Rabarberke | 06-05-06 | 17:09

@ King

Ik snap het wel.
Alleen in een democratie behoort een politicus alles te doen met een mandaat. Een verkieizngsoverwinning alleen is niet genoeg. Om iets te willen (terwijl anderen daar dan geen verstand van hebben, dien je burgers op tijd en in overmaat vooraf te informeren. In een interview ergens zeggen wat je gaat doen om vervolgens te zeggen dat je het uiteinelijk bekend gemaakt hebt is zo ontoereikend en bijna gemakzuchtig.
Die Fortuyn schreef een boekje die iedereen kon lezen. Dat balkie en en de boshomo uiteindelijk ook een boek schrijven komt omdat de spindoctors dat geadviseerd hebben te doen. Anders deden ze het echt niet. Openheid is namelijk eng en ow ee als Tokkievolk hen daaraan proberen te houden. Dat zijn geen volksvertegenwoordigers meer, maar berekende plucheplakkers die als het vuur hen te na aan de schenen ligt gewoon orakelen dat ze de volgende keer wel anders zullen doen. jaja.
Dus heb je als politicus dossierkennis en expertise dan is dat oke, maar totaal geen carte blanche om je inzichten in concreet dan maar door te drukken. En dat doen ze dus gewoon wel.

inquisitra | 06-05-06 | 17:07

King of controversy 06-05-06 @ 16:49

Leuk dat je mijn post misbruikt als opstapje voor je eigen verhaal. Ik voel me vereerd. Maar je begrijpt mij, geloof ik, en das niet voor het eerst, niet helemaal.
Voor de duidelijkheid: ik behoor niet bij de Pimfans. Ik houd wel van het vereren van dooien, maar alleen als ze daarna ook weer opstaan.

Overigens moet ik wel lachen om je patroniserende visie op de traditionele pvda- achterban. Ben je toevallig sosjaal- democraat? Je redenering betreffende mijn opmerking over wat Fortuyn zei klopt niet hoor, denk er nog maar eens over na.
Maar wel weer fijn dat we dezelfde scepsis t.o.v. de democratie hebben.

bottehond | 06-05-06 | 17:05

@inquisitra

Als Wilders zijn leven niet waagt voor mijn vrijheid van meningsuiting heb ik grondwettelijk gezien die vrijheid evengoed.

Het feit dat ik die vrijheid grondwettelijk in Nederland geregeld is, betekent nog niet dat ik geen kans loop dat iemand in Tadjikistan een fatwa over mij uitspreekt als ik het nodig vond om b.v. mohammed als stripfiguur te tekenen.

Daar kan een mongool als Wilders helemaal niks aan doen.

Rabarberke | 06-05-06 | 17:04

Oke Bottehond 16:29, dit gaat even heel erg salonsocialistisch, fout, superieur enzo overkomen.
Maar het is niet altijd goed om te zeggen wat 'het volk' vindt. Tuurlijk, dit is een democratie, maar Nederland is alleen een democratie omdat men er in de 18e eeuw vanuit ging dat mensen zouden stemmen met hun verstand, en hun verstand alleen (de verlichting). Het is echter te vaak gebleken dat 'het volk' het fout had. Daar hadden de Atheners al last van tijdens de 2de Penelopossische (ofzo) oorlog in de 4de eeuw v Chr. Dat het volk massaal de mist in kan gaan, en vallen voor mooie praatjes, kunnen de gebroeders de Witt je ook nog wel vertellen. Dat de meerderheid niet altijd weet wat goed voor haar is, is meer dan eens gebleken.
Roepen wat het volk (lees: het grauw) wil, is zeker nuttig, maar meestal weet het grauw niet wat goed voor haar is (van Dam , kom er maar in). Dat is geen verwijt, maar een feit. Denk je dat Pa Tokkie of de gemiddelde, gestigmatiseerde Pim-adept een volledige visie kan ontwikkelen op de toekomst van de sociale zekerheid? Ik betwijfel het ten sterkste. Dat moet je overlaten aan mensen die daar wel verstand van hebben. Roepen wat het grauw wil, is volledig overbodig. Ik denk trouwens niet dat Fortuyn riep wat het grauw wilde, maar hij kon ze daarvan overtuigen. Fortuyn deed dus hetzelfde als meneer Marijnissen.
Overigens, wil ik hier nog een huisregel van GS neerplempen:
-
"Heaumeaux die in de comments lopen te miepen en vervolgens gaan klagen dat ze hard aangepakt worden, moeten GeenStijl simpelweg mijden."
-
en dan een citaat van jou:
"Fortuyn is gedood na een "licence to kill", maandenlang uitgevaardigd door de zittende linkse onderbuikkliek."

King of controversy | 06-05-06 | 16:49

"Het grote gevaar zit hem in het feit dat iedereen het op een andere manier kan uitleggen. dat verklaart ook de aantrekkingskracht."
ristretto 06-05-06 @ 15:29

Goh.. het lijkt potjandorie wel een of ander zandbakkiaanse relikneuse beweging! :P

Stifflers' Mom | 06-05-06 | 16:31

Ik vond het alleen een groot probleem dat hij christelijk was.

realistischer | 06-05-06 | 16:29

swilleke_b 06-05-06 @ 16:09

Fortuyn zei wat heel veel mensen dachten en niet meer zeiden, omdat ze dan in een rechts-extremitisch hoekje getrapt werden. Verbazingwekkend dat de voorvechters van de kanslozen in de maatschappij Pims supporters nu ineens "Tokkies"Noemen. Typisch pvda zeker..... je mag op ze stemmen, maar verder ben je vulles (weet je nog, de gemeenteraadsverkiezingen?).
Wat je verder ook van Fortuyn vindt: zeggen wat de gewone mensen vinden is altijd nog beter dan gewone mensen laten brullen wat JIJ vindt (Jan Marijnisen). Fortuyn is gedood na een "licence to kill", maandenlang uitgevaardigd door de zittende linkse onderbuikkliek. Een soort fatwah, zeg maar.........

bottehond | 06-05-06 | 16:29

@stiffler

Ja, natuurlijk blijft het koffiedik kijken hoe hij het ervanaf had gebracht. De man had intenties, maar ik zeg daarbij dat het absolute merendeel van de politici het altijd bij intenties laat, en ze leven dan nog steeds!
De onpopularireit is gekomen door LPF en alle machtbeluste gekken uit de vastgoedgrotten en voormalige CD'ers die langzaamaan het heft konden overnemen omdat alle capabele mensen de LPF verlieten door de niet aflatende ellende.
Ik vind Pim Fortuyn daarom absoluut niet in één adem te noemen met LPF. LPF probeerde de ideeen van Fortuyn uit te venten, zoals dat nu schaamteloos door andere partijen gebeurt.
Als daarom weer iemand die rotte LPF erbij haalt om een man met goede ideeen en de juiste attitude af te branden, dan is dat volledig misplaatst. Maar ja, kortzichtigheid en demonisering troef tegenwoordig.

inquisitra | 06-05-06 | 16:23

@ jan-lul-de-behanger 16:19
Hoe kun jij in vredesnaam zo pessimistisch zijn met dit weer?

King of controversy | 06-05-06 | 16:22

Swilleke, bedoel je net zoals Leefbaar Rotterdam? Nee toch, die hebben godverdomme wel even met een bezem Rotterdam veranderd. Met een boegbeeld dat Fortuyn heette.

Marco Pastors is de nieuwe Fortuyn, het verschil is dat hij geen jonge Mocro's neukt en Engels kan spreken.

realistischer | 06-05-06 | 16:21

ik heb de afgelopen 30 jaar 1 keer gestemd. Op dooie Pim. Uit protest. Omdat het voor het eerst was dat er een politicus was die ik zover vertrouwd zou hebben dat ik er op had durven stemmen. Wat mij betreft zijn het allemaal zakkenvullers. Of ze nou ultrarechts of ultralinks of wat dan ook daar tussen in zijn. Ze zitter er voor hun eigen portemonnee. Verder niet.

Ik hoop het nog eens mee te maken dat we in Nederland een gewone dictatuur krijgen. Met iemand aan het hoofd die Nederland weer Nederland maakt. Die je weer trots kan maken op je land in plaats van dat je je in het buitenland kapot moet schamen voor de malloten die het vertegenwoordigen. Democratie werkt niet. Dat is de afgelopen jaren wel gebleken. En handhave van de democratie betekent in de toekomst onvermijdelijk een islamitische regering. Democratisch gekozen. Want het aantal Nederlands zakt gestaag, terwijl de finnen fokken als konijnen. Einde van de vrijheid, en overgeleverd aan imams met middeleeuwse ideeeen.

Ik had het die kale homo met zijn gekke nukken graag gegund. Helaas, De linkse kerk, hunkerend naar baantjes in de toekomstige islamitsiche republiek nederland (IRN) maakte er een eind aan.

Helaas, helaas.

Pim is niet meer. En wij zijn er over enkele tientallen jaren niet meer.

JLdeB

jan-lul-de-behanger | 06-05-06 | 16:19

@ inquisitra 06-05-06 @ 14:56:
Wat de anti-pimmers eigenlijk van 'hem' verwacht hadden gezien zijn geaardheid, deden de andere partijen nu juist wél!
'Het volk serieus nemen'... en wel ongenadig, onaangekondigd en bovenal ongelubriceerd, snoeihard van achteren in die fonkelende roze volksster....
Of het uiteindelijk echt beter was geworden met/door hem, zullen we nooit met zekerheid kunnen beantwoorden.. maar interessanter was het ZEKER geworden.
Voor de rest dus gewoon helemaal met u eensch...

Stifflers' Mom | 06-05-06 | 16:14

Uit de column van Job van Amerongen:

"Het leek een kwestie van tijd, voordat Henk Wijngaard – zou worden benoemd tot minister van Verkeer en Waterstaat."

Erg grappig bedacht, maar de onderliggende zin luidt:

"dus hij MOEST wel dood".

Ed Cetera | 06-05-06 | 16:11

wordt dit niet wat overdreven? Natuurlijk, het is een vreselijke schande dat Pim vermoord is, maar om er nu een soort martelaar, of God van te maken???? hij was gewoon weer een andere politicus met veel beloften, maar als hij in het kabinet zou komen, zou ook hij ons laten barsten, net als heel de rest van Den Haag. Omdat hij is vermoord voordat hij de kans kreeg zijn eigen zakken te vullen, zoals een politicus schijnbaar betaamd, is hij nu een martelaar. Sorry, maar ik heb zo mijn bedenkingen.

swilleke_b | 06-05-06 | 16:09

*denkt dat iedereen uit wandelen is*
Veel plezier... gaat zonnetje aanbidden.

ristretto | 06-05-06 | 16:04

@stuyterkuyken,
sorry, wist niet dat je adelijk was, ik hou me nog in, normaal wordt het iets van Skippykip *grijnst*
Neemt niet weg dat ik hem graag in actie had gezien. Vooral bij Berlusconi, Bush en Blair...

ristretto | 06-05-06 | 15:55

@gevallen verstand

Ook dat betwijfel ik. Dat Herben (sorry, het blijft de roerganger richting de afgrond van de LPF) zich lekker voelt bij het aan de haal gaan van authentieke ideeen van Fortuyn, bewijst dat hij geen vernieuwend persoon is geweest of de LPF drijvende had kunnen houden. De man is pur sang politicus en dan van het soort dat je je hand afveegt van het slijm aan de dichtstbijzijnde gordijnen als die man je hand gegeven heeft.
Het overdragen van de ideeen van Fortuyn aan partijen die er alleen goede sier mee maken, is natuurlijk kutbeleid. De man is kut en alles wat die LPF nu is. Ze beschadigen Pim Fortuyn en geven voer aan het belachelijk maken van die man.

inquisitra | 06-05-06 | 15:52

@ ristretto: Die leesbril geef ik aan jou want je hebt m'n naam nu al twee keer verkeerd gespeld. Maar goed, inhoudelijk nu.
Je hebt gelijk, ben het met je eens. Met één verschil, ik was het wel grotendeels met hem eens.

stuyterkuycken | 06-05-06 | 15:49

@joelende boer,
Leuk scenario voor Thomas Ross, Bix gaf de opdracht...

ristretto | 06-05-06 | 15:48

@ gevallenverstand

Waar heb je het in godsnaam over! Het gaat toch helemaal niet over Pim's nalatenschap in dat stuk (inquisitra 06-05-06 @ 15:28)?

En is P. Fortyn's erfenis veilig in handen van het huidige kabinet, laat me niet lachen!

Javello | 06-05-06 | 15:47

*zet Grappa voor iedereen neer, voor Javello een dubbele*

ristretto | 06-05-06 | 15:46

@stuiterkuiken.
Zet je leesbril even op wil je?
Ben al geruime tijd bezig aan te geven waarom ik het jammer vind dat het Pim niet gegund is zijn uitwerking van die ideeen te laten zien. Nog steeds moet ik gissen naar het effect. Wellicht was ik het eens geweest, misschien ook niet.
Zijn stijl en voorkomen waren indrukwekkend. Het gevaar dat hij de kaalkopjes een voedingsbodem gaf, zag hij zelf ook in. Volgens mij keerde hij zich daar te laat en niet nadrukkelijk genoeg van af. Waardoor zo'n ziek geest als Volkert het nodig vond om hem te vermoorden. Hij was een serieuze volksvertegenwoordiger. Met de capaciteit om mensen te binden. Zo goed?
Dat wil nog steeds niet zeggen dat ik het erg met hem eens was.

ristretto | 06-05-06 | 15:45

@ristretto
ik had me kapotgelachen als het zover was gekomen.
Maar nu even serieus, refererend aan een leep smerig mannetje in mij wat nu om aandacht vraagt: voor wie van alle nederlanders was hij een grotere pain in the ass dan voor de moeder des volks van lik me vestje, rode dame die zich alleen in politieke kwesties mag mengen als het minderheden betreft? Ik denk dat het beeld van een kale homo en antimonarchist op het bordes haar constipatie meerdere malen heeft doen haperen en als er ooit uitkomt dat zij achter de moord zat zal het me niets verbazen.
Ik ga wat zon pikken.

joelende boer | 06-05-06 | 15:42

Geen idee, weet jij het nog?

Javello | 06-05-06 | 15:39

inquisitra 06-05-06 @ 15:28
Matt Herben is tevreden omdat een groot deel van Pims nalatenschap veilig is in de handen van het huidige kabinet. Het program dat word uitgevoerd is grotendeels hetzelfde als in Balkenende 1. Er is echter een probleem, een groot deel van de mensen (80%) is er nog niet blij mee.

gevallenverstand | 06-05-06 | 15:39

@Javello,
Zeg het eens, wat kan ik voor je doen?

ristretto | 06-05-06 | 15:36

rist
Eigen verantwoordelijkheid voor je eigen daden is volgens mij het enige dat telt.
.
Klopt, maar zijn mensen daar niet meer van doordrongen dan sinds zijn intreden, dacht ik toch wel.

defenz | 06-05-06 | 15:35

@ ristretto: Je hebt het mis, z'n ideeen waren zo helder als water uit de kraan. Echter, er gingen zich allerlei mensen met zijn ideeen aan de haal, op het moment dat hij dood was, en voegden er hun eigen denkbeelden aan toe.
En inderdaag, eigen verantwoordelijkheid is erg belangrijk maar helaas lopen er hier op deze wereld teveel mensen rond die niet het vermogen hebben om die eigen verantwoordelijkheid toe te passen. Die mensen moet je begeleiden.
Maarre, wat heeft dat met Fortuyn te maken of wilde je even wat off-topics op GS kwijt?

stuyterkuycken | 06-05-06 | 15:34

@joelende boer
Macht is geen vies woord. Dat is het gevolg van een mandaat van de kiezer.
Gelukkig maar voor vier jaar. De enige ideeen die mij aanspraken waren die over het onderwijs en de monarchie. Overigens vond ik zijn Ego wel groot genoeg om koning te willen worden. *grijnst*

ristretto | 06-05-06 | 15:34

Vertaal dat eens naar een politiek "Correcte Zin" ristretto

Javello | 06-05-06 | 15:31

Mat Herben... even denken was hij niet reserve?

joelende boer | 06-05-06 | 15:31

@Stuiterkuiken,
Met de uitwerking van die zogenaamde ideeen was en is van alles mis.
Zo helder zijn ze niet, anders waren ze wel echt overgenomen en gebruikt.
Het grote gevaar zit hem in het feit dat iedereen het op een andere manier kan uitleggen. dat verklaart ook de aantrekkingskracht. Eigen verantwoordelijkheid voor je eigen daden is volgens mij het enige dat telt.

ristretto | 06-05-06 | 15:29

@luisindepels

Nu proberen wij Pim Fortuyn op waardige manier te gedenken en wat hij betekend heeft, ga jij een stukje van die tuinlaaf Mat Herben plaatsen!!!!
Als je de zaak wilt verzieken moet je het zo doen.
Geen punten.

inquisitra | 06-05-06 | 15:28

pietjanheijn 06-05-06 @ 15:12
PF heeft wel meer dingen gezegd dan wat Wilders loopt te roepen.
Wilders is een harlekijn vergeleken met Pim.
.
En ik heb niet gestemd op Pim om het moslimprobleem, hoewel hij daar in mijn ogen ook een realistische vizie in had.
Dat dit kaalkopjes of whatever aantrekt, is toch alleen maar logisch maar heeft er toch in mijn ogen vrij weinig mee te maken.

defenz | 06-05-06 | 15:28

Zijn dat je eigen woorden "luisindepels"?

Javello | 06-05-06 | 15:26

@ristretto
Hij wilde macht. Een woord met een onterecht (linkse invloeden op de taal) negatieve bijklank. Terwijl macht je in staat stelt om dingen te doen. Ook goede dingen dus.
Fortuyn wilde wel degelijk de macht. Maar niet zozeer om zijn ego te strelen, daarvoor had hij inmiddels verstand genoeg van politiek. De macht wilde hij vooral omdat hij serieus iets wilde veranderen. En als je vijanden wil maken probeer dan iets te veranderen zo gaat het gezegde. Daarbij liet hij de keuze steeds weer bij de kiezer.

joelende boer | 06-05-06 | 15:26

-edit een linkje volstaat-

luisindepels | 06-05-06 | 15:24

@ Rabarbeke: 80% van de Nederlanders in WOII fout?? Waar haal je die "wijsheid" vandaan?

stuyterkuycken | 06-05-06 | 15:24

@ rabarberke

Wilders vind ik ook geen mongool. Die waagt ook zijn leven, opdat jij hier kan schrijven wat je wil. Of wil je straks dat een Moefti een fatwa over je uitspreekt?

inquisitra | 06-05-06 | 15:23

Toen Pim Fortyn werd vermoord hoopte ik dat het niet door een "BUITENLANDER" was, en gelukkig was het dus ook niet zo, maar GOD wat mis ik die vent binnen het huidige politiek klimaat!!!

Ik kon wel janken toen ik het hoorde, en het raakt me nog steeds! Zeker wanneer er nog mensen zijn die een dode een verwijt maken om iets wat ie heeft gezegd maar niet niet heeft kunnen uitvoeren! Het soort mensen dat over lijken gaat, maar alleen als ze zeker weten dat het lijk goed en wel begraven of op sterven na dood is!

M'n maag draait ook om van het soort mensen die mensen die Fortyn willen eren zwart maken door dit soort berichten! De L.P.F. is idd geen gezellige vriendenclub maar dat kon bij wijze van spreken een blinde nog wel zien, maar laat ze lekker! Toch...... Fleischboom? Vanwaar dat denegrerende gedoe?

ETC.ETC.

Javello | 06-05-06 | 15:22

@pietjanheijn

Naja in een democratie zeggen wat mensen willen horen is voldoen aan de wil van het volk, de meest zuivere vorm van de democratie.

En als -gemiddeld genomen- op grond van b.v. cijfers uit WOII, zo'n 80% van de stemgerechtigde nederlanders fout is, dan hoef je niet verbaasd te zijn dat er ook veel foute politici zijn. En dat die foute politici soms dingen zeggen die populistisch zijn vind ik maar bijzaak.

Ik vind het beleid dat die impotente kerkuil van Balkenende samen met dat zoetwaterviswijf Verdonk neerzet vele malen fouter dan wat Fortuyn ooit bedoeld heeft.

Tsja en Wilders is gewoon een mongool. Je gaat toch niet op een vent stemmen met geblondeerde haren en uitgroei?

Rabarberke | 06-05-06 | 15:19

@Pietjanheijn

Ofwel je doet het gewoon af als populisme. Jammer.
Ik heb toendertijd uit nieuwsgierigheid zijn Puinhopen van Paars gekocht en daar werden wel degelijk oplossingen aangedragen. Hij was buitengewoon helder over bestuurlijke vernieuwing, de oplossinge voor de gez\ondheidszorg, maar los van dat:

Hij kaartte in alle onderdelen het probleem van de huidige politiek aan, nl dat het een naar binnengekeerde zichzelf verwennende, verrijkende en machtbeluste groep is, die af en toe wat aan pr doet en daar misschien nog goed is in ook, zoals de PvdA.

Ik ben het niet eens dat hij zomaar zei wat mensen wilde horen. Dan moet ik je verwijzen naar de bestaande politieke partijen. Hij verwoordde wat mensen wellicht dagelijks ervoeren. Dat is een wezenlijk verschil.

inquisitra | 06-05-06 | 15:19

Het is schreinend te zien hoeveel mensen zich door de media laten beinvloeden:

pietjanheijn 06-05-06 @ 14:38 scheert Pim-adepten en kaalkopjes over één kam terwijl Fortuyn niets van dit soort radicalen moest hebben
kingsjors 06-05-06 @ 14:41 denkt dat Pim niets voor Nederland heeft betekent terwijl de opkomst van Fortuyn ertoe heeft geleid dat veel politici het veld moesten ruimen en zelfs de linkse partijen (Barend en Van Dorp incluis) durfden toe te geven dat er een groot probleem is rond de Islam in Nederland en Europa;
pietjanheijn 06-05-06 @ 14:47 Kan zich niet voorstellen dat er zoveel mensen achter Pim stonden terwijl hij het toen ook op veel punten eens was met Fortuyn;
LuftBalloon 06-05-06 @ 14:22 Bedankt Volkert en schaart zich daarmee in de enge ondemocratische gedachtenwereld van Links en Rechts fascisme

Wees eerlijk, Nederland is jarenlang voorgelogen en Fortuyn heeft dat gesignaleerd en in de openbaarheid gebracht. Grootgeworden in de linkse politiek zag hij waar die struisvogelmentaliteit toe leidde. Hij kon zich loswrikken van het gekonkel en kon in heldere bewoordingen uitleggen wat er mis is in dit land.

Buitenlanders die hier naartoe kwamen om constructief mee te werken in het beter maken van dit land, volgens onze normen en waarden, heette hij van harte welkom, het tuig kon wat hem betreft vertrekken.

Met die ideeen was en is helemaal niets mis. Als jij een collega krijgt die wel geld vangt maar er een potje van maakt wil je toch ook ontslagen zien worden?

De hierbovengenoemden en velen met hen kunnen schreeuwen wat ze willen, maar ze kunnen de realiteit niet veranderen: Fortuyn heeft gesproken en heeft Den Haag op z'n kop gezet. En hoewel hij lafhartig is vermoord door de Apostelen van de Linkse Kerk zal zijn invloed altijd blijven gelden.

Vaarwel Pim, bedankt dat je er was en het ga je goed... waar je ook bent.

stuyterkuycken | 06-05-06 | 15:18

@defenz 06-05-06 @ 15:08

als je nu ook even zijn naam leerde schrijven

pietjanheijn | 06-05-06 | 15:17

@joelende boer

Naja een succesvolle allochtoon bij de PvdA kan niet he, het was Wouter Bos die nog zei dat het niet echt wenselijk was dat al die incompetenten buitenlanders in allerlei sleutelposities zouden belanden omdat ze zoveel stemmen kregen.

Of woorden van gelijke strekking.

/ot
Ik begrijp trouwens dat Dato Steenhuis eindelijk tegen de lamp is gelopen, nadat ik er eergisteren wat opmerkingen over plaatste :)

Rabarberke | 06-05-06 | 15:13

@inquisitra 06-05-06 @ 14:56
Als je Nederland nou nog meer in twee kampen zou verdelen zou het pas echt mooi worden, je zegt dus eigenlijk dat alle mensen die links stemmen het er eens mee waren dat Fortuyn werd afgeschoten, dit slaat natuurlijk nergens op. Ik zeg niet dat de man op de straat geen mening kan hebben, maar Fortuyn kaartte de problemen aan, en gaf er weinig tot geen goede oplossingen voor. Toch liep iedereen achter hem aan.
Fortuyn zei, net als Wilders nu, precies wat veel mensen willen horen. Dat mensen nu nog steeds geloven dat hij gelijk had snap ik gewoon niet.

pietjanheijn | 06-05-06 | 15:12

@ gevallen verstand

Dat weet ik zo net nog niet. Waarom worden die Mocro's dan niet getrakteerd met een politielaars in hun nek? Nee, er wordt gebabbeld en een clubhuis geopend. Het verkeerde gedrag wordt geconditioneerd.

inquisitra | 06-05-06 | 15:12

@daikan en joelende boer,
juist zijn kokette houding en dandyisme (mooi woord) vond ik het leukste.
Zijn welbespraaktheid was van een welhaast verblindende schoonheid.
Kijk wie naast hem mee zat te liften. Die andere intellectueel die laatst van een skateboard afdonderde. Pim wilde macht. (punt) Zijn ideeen waren hooguit wat aanzetten. Het blijft jammer dat het zo is gelopen..

ristretto | 06-05-06 | 15:12

@Daikan
Probeer eens 1 stap te zetten zonder geldingsdrang.
Niks mis mee met geldingsdrang.
Het wrange is dat een kleurrijke homofiele dandy als premier Nederland in 1x weer op de progressieve wereldkaart zou hebben gezet.
Beetje hetzelfde verhaal met Ayaan Hirshi Ali, hebben we een keer een succesvolle allochtoon blijkt ze verdorie, oh hell, de pvda voor de vvd te verruilen!

joelende boer | 06-05-06 | 15:10

@ da wizard

Haal jij dan ff je Karl Marxposter van de muur aub

inquisitra | 06-05-06 | 15:10

Pim was geen god, Pim was een held!
Een strijder die te vroeg in zn harnas is gestorven.
Opgejaagd en afgemaakt door de laffe Partij Van De Afgang.
Pim heeft in ieder geval veel mesen wakker geschud, en een zaadje gepland van een boom waarvan de vruchten nog steeds zuur zijn.
Deze man verdient voor zn optreden zeker een ereplek in ons nationaal gedachtegoed, ik bedoel Bernhardt ben ik al weer vergeten.
En als iemand in mijn ogen wist waar ie het over had was het Pim Fortuin wel.
Eens of niet, boeien!

defenz | 06-05-06 | 15:08

inquisitra 06-05-06 @ 14:56
Nee, die zijn ook debiel. Wat dat aangaat is er geen verschil, en het lijkt me ook niet dat er veel mensen te vinden zijn die hier een onderschid maken.

gevallenverstand | 06-05-06 | 15:07

@ King ofC

Alleen het lokale grauw dan, want nu hebben de Mauritsen de media om je te vertellen wat wel en niet in de haak is. En Hans Laroes is feitelijk NOOIT de baas van het NOS geweest, maar een Maurits.

inquisitra | 06-05-06 | 15:07

@ ristretto, met die geldingsdrang moet ik het eens zijn (Pim had een narcistische persoonlijkheidsstoornis). Maar hij zei wel dingen die leefden. En daarom gaat het volgens mij in de politiek. Politiek hoort van de burgers te zijn, als je de democratie tenminste als uitgangspunt neemt. Linkse vrije-school-idealen zijn dat niet.

Daikan | 06-05-06 | 15:04

@ inquisitra 14:56
"Mensen zouden zich gewoon af moeten vragen waarom zoveel mensen achter die man aanliepen."
Ikzelf vraag me al tijden af, waarom er mensen achter Maurits aanliepen, of achter de volk (lees: grauw) ophitser die ervoor zorgde dat de gebroeders Witt wat eerder met pensioen gingen.
Ze konden het grauw overtuigen van hun gelijk.

King of controversy | 06-05-06 | 15:04

@luftballon
Nogmaals ,ga eens deaud werkloze parasiet

kruisridder | 06-05-06 | 14:59

@joelende boer,
Grotendeels eens, die waarachtige betrokkenheid trek ik toch even behoorlijk in twijfel, gezien zijn vele wisselingen in politiek opzicht. Geldingsdrang is wat mij het meeste bijblijft.

ristretto | 06-05-06 | 14:59

@ aivd
Even een vraagje aan jou: In de film van van Gogh had Volkert een rood petje op. De moordenaar van Louis Seveke droeg ook een rood petje. Kunt u vanuit uw vakexpertise mij vertellen of dit toeval is of niet?

King of controversy | 06-05-06 | 14:59

Lijken verering is zo 4000 voor Christus...

da wizard | 06-05-06 | 14:58

Pim: Nou, meneer Melkert, dat had ik niet achter u gezocht!
Ad: Bukken kreng!

Murdockyoufool | 06-05-06 | 14:57

@pietjanHeijn

Mensen zouden zich gewoon af moeten vragen waarom zoveel mensen achter die man aanliepen. Vaak wordt het gewoon afgedaan als onderbuikgevoelens etcetc en daar wordt dan minderwaardig over gedaan door links. Ze blaten de hele dag dat alle mensen gelijk zijn, dat je respect voor elkaar moet hebben, maar blijkbaar is dat typische castro-retoriek, want als je het er niet mee eens bent knallen ze je af.
De man de straat heeft geen mening, maar blijkbaar alleen een onderbuik. De man van de straat heeft geen oordelingsvermogen, want het zijn zogenaamd mindergeschoolden dus ze zitten er altijd naast.
Kaalkopjes zijn debiel, maar kransenschoppende marokkanen zijn alleen achtergesteld.
Dit klopt niet. Mensen voelen dat gewoon en dat verklaard de verrechtsing. Men wil het anders. dat veel mensen nu links stemmen heeft eerder te maken met de inhoud van de portemonnee, dan dat iedereen zo'n Che guevaravlag aan de muur heeft hangen.
Dus ik kan me er zeker iets bij voorstellen. Dat wat Fortuyn heeft gedaan, dat is andere partijen nooit gelukt omdat ze niet alleen niet luisterden, maar het volk ook niet begrepen en serieus namen. En als de rode horde er straks weer zit, zullen ze dat WEER niet doen.

inquisitra | 06-05-06 | 14:56

Even los van de politiek: De man had lef, nieuwe inzichten, waarachtige betrokkenheid en allure. Iemand met die kwaliteiten verdient het om te laten zien dat hij geen onzin uitkraamt.
Het establishment wist echter maar al te goed dat hij geen onzin uitkraamde, daarom reageerden ze ook zo heftig. Dus heeft dat post-calvinistische esablishment de bevolking en de rest van de wereld laten zien hoe wij hier met mensen die lef/nieuwe inzichten/waarachtige betrokkenheid en allure tonen wordt omgegaan.
Schaamteloos afgeserveerd.
En maar janken om de bevrijding.

joelende boer | 06-05-06 | 14:55

Toch grappig dat Pim en Ad elkaar nooit zijn tegengekomen in de darkroom.
Had makkelijk gekund.

ristretto | 06-05-06 | 14:54

ik zal Pimmeke vooral herinneren als de man die Wouke van Scherrenberg keurig op haar plaatst zette.

Ga koken!

G-unite | 06-05-06 | 14:53

Pim R.I.P.

kruisridder | 06-05-06 | 14:53

Aaaah, leuk, herinneringen ophalen. Nostalgisch! Ik herinner me Pim vooral van zijn columns. In één van zijn schrijfsels wist hij te melden dat 'kontjelikken' zijn specialiteit was. Sindsdien denk ik bij de naam Pim aan een grote kale kop die zich tussen de harige kadetten van een besnorde leernicht begeeft.

Ehm, fijne dag nog.

Murdockyoufool | 06-05-06 | 14:49

Hai Ad,

jammer dat je halsoverkop naar de VS vertrok. Ik moet zeggen, dat ik je mis. Het is minder spannend zonder jou. By the way, moet ik je zweepjes opsturen? Je was zo snel weg? Waarom moest ik je lidmaatschapspas verbranden? We konden Sharon Dijksma nog blij maken met die 10 rittenkaart voor het Lustrad.

Nou, goed, laat je nog wat van je horen?

Al je vrienden van Club de Rode Molen.

inquisitra | 06-05-06 | 14:47

@ inquisitra 06-05-06 @ 14:42

Pim had van mij niet doodgehoeven hoor. Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat er zoveel mensen het met hem eens zijn.

pietjanheijn | 06-05-06 | 14:47

Houzee Pim

aivd | 06-05-06 | 14:46

@Wokkel
Nog steeds snap ik niet waarom Volkert het gedaan heeft.
Zo erg was Pim niet. Mind you, ik was het op vele punten ernstig met hem oneens.
Hij schudde aan de boom. Dat is alles. Voor de rest had ik hem graag in actie willen zien. Zijn ideologie was en is flinterdun. Anders was er op grond van deze "geweldige"denkbeelden wel een volksbeweging ontstaan. Nee, de volgelingen zijn louter ontevredenen, finnenhaters, avonturiers en dolenden. Zelfs hoe Pim te herdenken leidt tot belachelijke ruzies.
Waarom leg jij dat niet eens fijn uit? Aan luftballoon bijvoorbeeld...

ristretto | 06-05-06 | 14:45

@kingsjors, je kunt het ook zien als de problemen bij de naam noemen, een een weliswaar ongenuanceerde, maar evenwel door frustratie en onderdrukking door de linkse tolerantiefascisten opgebouwde taal.

Daikan | 06-05-06 | 14:44

Hadie Pim,

Dacht even dat je het loodje had gelegd, je laatste woorden waren immers "er schiet me nog iets te binnen". Maar er is erg goed nieuws Pim, je blijkt nog fans te hebben. Minstens tien: de minderjarige Marokkaanse jongens die je oppikte in de darkrooms van louche homotenten in Rotterdam om vervolgens aan stukken te scheuren. Of zijn er meer? Cijfers zeggen me dat er nog zeker zo'n 350 gouden kettingen dragende Rotterdammers jouw gedachtengoed willen bewaken, niet paraat trouwens, want momenteel zijn ze als vanouds bezig rollebollend over straat te gaan om jouw ware nalatenschap te claimen. "Welke nalatenschap ook alweer", zeg je? Verrek man, ik weet het ook niet meer.

PointRed.nl | 06-05-06 | 14:44

@kingsjors.

Slimmerd, de man werd uit de weg geruimd voordat ie ook maar iets kon doen.

inquisitra | 06-05-06 | 14:44

jou zonder W, excuus

inquisitra | 06-05-06 | 14:43

Goed pietjanheijn,

Dan noemen wij jouw wel Volkert.

inquisitra | 06-05-06 | 14:42

kan iemand mij uitleggen waarom ie tot een soort van afgod moet worden bestempeld ?
bij mij weten heeft ie voor dit land geen ene moer betekend behalve mensen afzeiken

kingsjors | 06-05-06 | 14:41

uuh waar ik "nog mee hoeveel" zei, bedoelde ik "nog tegen hoeveel"

pietjanheijn | 06-05-06 | 14:41

Heel goed Winter, maar ik vrees dat het voor de links dromende moraalridder niet meer is dan een pamfletje waar ze op de achterkant vervolgens hun verheven ideeen van massamoordenaars mao en Stalin opkalken.
Maar troost je met het idee, dat velen niet reageren hier, maar toch dubbel en dwars achter die goddelijke kale staan wat betreft zijn politieke inzichten.

inquisitra | 06-05-06 | 14:40

het valt me trouwens nog mee hoeveel kaalkopjes (AKA Fortuyn adepts) er nog op geenstijl en vooral nieuwnieuws reaguren

pietjanheijn | 06-05-06 | 14:38

Daikan, ga ze bij gelegenheid toch maar eens lezen. Wie kan F. beter uitleggen dan F. zelf.

LuftBalloon | 06-05-06 | 14:37

'Mensen, het is 5 voor 12. En niet in Nederland, maar in Europa. En wilt u dat? Ik sta voor dit land, wat hier in vijf, zes eeuwen is opgebouwd. Maar we hebben godverdomme hier gewoon een vijfde colonne, van mensen die dit land naar de verdommenis willen brengen. En daar ga ik niet voor. En ik zeg u mag hier blijven, maar u past u aan. Ik moet daar horen Allah is groot, ik ben een vies varken, Ú bent een christenhond! Dát zeggen zij! En u vindt het goed. En ik ben héél beheerst tot nu toe geweest, ik heb het nooit herhaald. Maar ú laat over zich lopen, en ik doe het niet meer! En dat is waar ik die zetels vandaan haal, want dit land is het zat! Daar sta ik voor! En als ik dat anders moet verwoorden, prima, maar het gaat om uw kinderen, om uw kleinkinderen. Waar gaat het anders om? Moet ik nog meer hier neerzetten? Ik kan niet anders, en ik doe niet anders. Dan maar ik afgemaakt, oke, prima, maar het probleem meneer, dat blijft. Dát blijft! Mensen hebben er meer dan genoeg van. Godverdomme in mijn stad, Marokkaanse jongens, Turkse jongens, die niet die Turken, niet die Marokkanen beroven maar u en mij, oude vrouwtjes. En de politie? Wat doen ze? Godverdomme niks! Die zeggen als je dat zegt, discrimineert u. En dat verwoord ik van het Nederlandse volk, en ik sta ervoor. Ik sta ervoor!'
Pim Fortuyn.

Winter | 06-05-06 | 14:34

@LuftBalloon, wederom, verklaar je nader. Ik ben benieuwd naar wat je bedoelt, alleen is het te warm om ritsen elseviercolumns door te spitten. Welke scandinavische volken bedoel je?

Daikan | 06-05-06 | 14:34

Daikan 06-05-06 @ 14:26

Je moet z'n Elsevier columns maar eens lezen. De link staat ergens op deze
site. Het houdt niet op bij de finnen.

LuftBalloon | 06-05-06 | 14:32

Leg uit Luftballoon..

Wokkel | 06-05-06 | 14:30

"Over Fortuyn wordt door links geschamperd, maar intussen jatten ze alle ideeen over bestuurlijke vernieuwing, de aanpak van het immigrantenprobleem en het terroristische gevaar."
inquisitra 06-05-06 @ 14:26

Dus het oogsten is al begonnen? Maar door de verkeerden dus dat telt zeker niet hé.

SODEP | 06-05-06 | 14:29

he luftballoon ben je ook lid van de fascistenbrigade?

frenkie_4all | 06-05-06 | 14:28

iemand nog een samenzweringstheorie?

pietjanheijn | 06-05-06 | 14:27

Fortuyn heeft het goede van zijn inzichten gelukkig nog kunnen zaaien voordat hij vermoord werd door iemand uit het eeuwig tolerante linkse kamp. LPF en opvolgers zullen de oogst niet binnenhalen. Op termijn zal iemand anders dat wel doen en alsnog voor elkaar krijgen waar 1,8 miljoen mensen op gestemd zouden hebben. Fortuyns dood is alleen een vertraging vioor de onvermijdelijke noodzakelijke veranderingen in dit land.

Over Fortuyn wordt door links geschamperd, maar intussen jatten ze alle ideeen over bestuurlijke vernieuwing, de aanpak van het immigrantenprobleem en het terroristische gevaar.

En voor alle Volkert-adepten: Ga eens lekker deaud, landverraders.

inquisitra | 06-05-06 | 14:26

@LuftBalloon, verklaar je nader. Ik heb hem niet echt gemist, maar ik had aan de andere kant graag gehoord wat hij had gezegd over de huidige Finnenproblematiek. Of liever, wat hij eraan had gedaan.

Daikan | 06-05-06 | 14:26

R.i.P. Pim
*2 min stilte*

skaars | 06-05-06 | 14:25

Wokkel 06-05-06 @ 14:20
.
Volkert is vrijer dan dat jij ooit zal zijn....

LuftBalloon | 06-05-06 | 14:24

4 jaar al weer?

Tijd voor een nieuw kabinet.

Brusselmans | 06-05-06 | 14:24

Nogmaals, Volkert BEDANKT.

LuftBalloon | 06-05-06 | 14:22

Tokkies stemmen al 40 jaar de PvdA, omdat ze dat met de paplepel is ingegeven. Zelf nadenken is moeilijk bij die mensen......... he Lucas??????

frenkie_4all | 06-05-06 | 14:21

Ik hoop dat Volkert wordt gemold als hij vrij komt :)

Wokkel | 06-05-06 | 14:20

Van die Volkert hoor je ook al niets meer...

Dr.D | 06-05-06 | 14:19

ave Pim

Nostradamus | 06-05-06 | 14:18

RIP Pim

Wokkel | 06-05-06 | 14:17

@ KoC

Rond 13.59 was ik net mijn PC aan het opstarten ...

Aboriginal | 06-05-06 | 14:17

Fortuynlijk dat ie dood is toch?

PJP de II | 06-05-06 | 14:16

Even benieuwd.
Waar was jij toen je het nieuws hoorde?

King of controversy | 06-05-06 | 14:13

Geen moment gemist.

SODEP | 06-05-06 | 14:09

Pim Fortuyn, in de grond nog steeds schuim.

LuftBalloon | 06-05-06 | 14:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken