Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

4 mei, 20:00 uur

Voetbal Dames en heren, stopt u straks even met het voetballen met kransen en zet die tyfusherrie even af want onze premier wil graag uw aandacht. Op deze nationale dag van herdenking spreekt onze door de strijd geharde commander in chief woorden waar wij over honderd jaar nog aan zullen denken: We zijn allemaal wachters. Vanachter onze rollators. Vanaf onze mountainbikes of vanuit onze rolstoelen. Heb je opgelet Job Cohen? Zo doe je dat! Gewoon angst inboezemen die ontwrichters van onze vrije samenleving. Duidelijke taal: rollator, rolstoel of skateboard, wij Nederlanders staan paraat. Also, jetzt zwei minuten ruhe bitte. Instant update: De GeenStijl-repowagen is onderweg naar de Grebbeberg. Straks live vanaf locatie...

Reaguursels

Inloggen

kut mocro's hier in r'dam .. geen krans aangeraakt die sukkels .. tssss !

Draaitafel Demagoog | 07-05-06 | 11:05

@CambodjaCambodnee 04-05-06 @ 17:33
Helden? De oorlog heeft drie dagen geduurd. Welke helden heb jij het in godsnaam over?

kruT | 05-05-06 | 13:45

@De Verschrikkelijke 00:16
Welke persvrijheid? 'Vrij' zoals in Vrij Nederland? Woehaha. Nederland wordt ingepalmd. Items 'Vrij' Nederland: Guantanamo - Goede Marokkanen - Guantanamo - Brave Turken - Guantanamo - Stoute Autochtonen - Abu Graib - Holleeder - Guantanamo - Tokkies - Abu Graib...

v Maerlant | 05-05-06 | 08:16

Law of Godwin II: als een online discussie lang genoeg duurt is er altijd wel een maagd die z'n sexprestaties meld.
Toch lastig hier, beweren dat je in 00855 woont en er dus elke nacht rond 3 uur uitgaan om CoJoNes te overtuigen. (Nu wat later, moest ff basketball kijken. Go Nets!)
Was om 20:00 niet meer wakker, heb wel herdacht vanzelfsprekend.

CambodjaCambodnee | 05-05-06 | 04:31

@ Vodianova 04-05-06 @ 20:02

Netjes van je.. 2 minuten over 8 pas reageren.. ;)

Stifflers' Mom | 05-05-06 | 00:23

-weggejorist-

DeVerschrikkelijke | 05-05-06 | 00:16

Een echte kerel? Anno 2006? Nee gelukkig niet.
Voor je het weet sta je, je borsthaar te waxen. Nee dank je.
Of te janken bij de Ikea omdat de boris uitverkocht is.
Dat spiegeltje durf ik wel aan overigens.

..Whatever | 04-05-06 | 23:00

@.. Whatever
Je lult met een echte vrouw nu maar lul ik wel met een echte man??
Hormoonspiegeltje doen?
Het slag vrouw.... ook weer zo denigrerend.
En nee, ik ben geen feministe. Hou enorm van mannen en zelfs van dominante mannen. Maar het moeten wel erudiete mannen zijn . En grappige mannen. En karaktervolle mannen.

We zijn ver off topic geraakt. Tijd om op te krassen.
@All
Tot de volgende keer. Ja, zucht maar, ze blijft terugkomen.

Jane Doe | 04-05-06 | 22:17

Jane ik heb het niet over mijn prestatie gehad, enkel over welke slag vrouw ik van genoot.
En ik lul niet met een echte vrouw nu, is het niet...

..Whatever | 04-05-06 | 22:12

doeij allen!

gevallenverstand | 04-05-06 | 22:09

@zichzelf 22:06
Eindelijk eens iets waar ik echt verstand van heb :)

Jane Doe | 04-05-06 | 22:08

*begint een monoloog*
Wanneer is sex goed? Is goed als standaardbegrip te definieren?
Sex is bevredigend als beide partners zich naar hartelust kunnen uitleven en elkaars wensen en verlangens kunnen vervullen. Heeft het met de afkomst of de kleur van de partner te maken. Nul. Niets. Het heeft met intentie te maken. Met geest. Met fantasie. Sex zit tussen de oren. Hoe groter geest, hoe groter beest. Het heeft met ervaring te maken. Met lustbeleving. Met het wegvallen van welke schaamte dan ook.
Lichamelijk genot is een vertaling van een geestelijk verlangen.
Does size matter? Soms. Vaak niet. Het gaat veel meer om het kunnen anticiperen op de wensen van de ander. Het meegaan in een gevoel.
Het is zo hopeloos macho en kortzichtig om te stellen dat de Noorderlingen beter neuken dan de Zuiderlingen. Komt allemaal op de mens aan en op de chemistry tussen de partners.

Jane Doe | 04-05-06 | 22:06

Mädchen sind's von jedem Stande,
Jeder Gattung und Gestalt,
Schön und hässlich, jung und alt!
Bei Blondinen preist er vor allem
Holde Anmut und sanftes Wesen,
Bei Brünetten feste Treue,
Bei den Blassen süsses Schmachten.
Volle sucht er für den Winter,
Für den Sommer schlanke Kinder.
Grosse liebt er gravitätisch,
Ernst und vornehm, majestätisch.
Doch die Kleine, die sei possierlich,
Die sei manierlich, sei fein und zierlich.
Dass dies Büchlein Stoff erhalte,
Schwärmt er manchmal auch selbst für - Alte.
Doch wofür er immer glühte,
Ist der Jugend erste Blüte.

gevallenverstand | 04-05-06 | 22:05

@.. Whatever 04-05-06 @ 21:52:
Is geen overbodige luxe in Noorwegen....
Maar nu snap ik dit ook beter waarom khaki broeken in die landen nooit uit de mode gaan. In Scandinavië kun je rubbers op elke straathoek kopen. Geen zweet.

crixus | 04-05-06 | 22:02

In Italien sechshundertundvierzig,
Hier in Deutschland zweihundertunddreissig,
Hundert in Frankreich und neunzig in Persien,
Aber in Spanien schon tausend und drei.
Hier ein schlichtes Bauernmädchen,
Dort die Schönste aus dem Städtchen,
Kammerzofen, Baronessen,
Hochgeborene Prinzessen,

gevallenverstand | 04-05-06 | 21:58

@crixus
Je bent mijn snoepje. Tuurlijk. Ik speel wel strelende klanken op mijn harpje voor je.

@.. Whatever
Echte meiden laten zich niet neuqen door grenspasserende nullo's met een ticket en een blaaskakerige houding over hun sexprestaties.

Jane Doe | 04-05-06 | 21:57

Volgens mij heeft librettist Da Ponte een soorgelijke conversatie gehad die heeft geleid tot zijn meesterwerk Don Giovanni. * het lijken wel citaten *

gevallenverstand | 04-05-06 | 21:53

je draagt onderbroeken?, dat zuigt hier, zweten.
Overigens zou ik ook wat rubber meenemen, staat zo slordig als je dat op het moment nog even regelen moet, en dat wat je neuqt op een trip, vergt toch wel een mate van zorgvuldigheid.

..Whatever | 04-05-06 | 21:52

Zeg, die twee minuten stilte... Wanneer beginnen die eigenlijk?

stretch | 04-05-06 | 21:48

@.. Whatever 04-05-06 @ 21:40:
Ik reis nooit met tickets op zak. Een tandenborstel en wat schone onderbroeken, en verder m'n portefeuille, wat cash en een creditcard. En m'n paspoort. Dan ben ik er wel zo'n beetje. De rest koop ik onderweg.

crixus | 04-05-06 | 21:43

Ik heb het prima gehad met Braziliaanse meiden crixus, en Chileense dan wel Colombiaanse. De Zweedse waren te makkelijk, Noorwegen deed het wel goed, hoewel ook gemakkelijk, zeker wanneer ze van boven Trontheim komen. Als ik dan toch voor blank moet gaan dan zeg Rusland, echter het blijft financieel neuqen derhalve weinig passie.
Maar dat houd je toch als je op pad bent.
Mexico ligt wat anders, daar ik daar nu al een tijd vertoef en dus niet voorbijtrek, en derhalve niet de voor de hand liggende meiden beoefen, we grijpen net even hoger dan dat, het voor de hand liggende neuqen heb ik 7 jaar tijden mijn fulltime globetrotting al beoefend. Boring en zeker geen passie. Enkel belangen, en zeker niet een maatstaaf voor de massa in het betreffende land.
Zou je moeten weten wanneer je wat grenspasserende ervaring hebt met wat plastic op zak.
Lekkere meiden laten zich niet neuqen door gozers met een ticket op zak.

..Whatever | 04-05-06 | 21:40

@Jane Doe 04-05-06 @ 21:19:
Dat ben je voor mij... Ik was toch zo'n Snoopy? Of was het snoepie? Hoe dan ook, dat je dat alweer vergeten bent... ttssss...

crixus | 04-05-06 | 21:34

@Vodianova 04-05-06 @ 21:25:
Vodka-Jus alsjeblieft. 50/50, ijskouwe jus, geen ijsklontjes.

crixus | 04-05-06 | 21:32

OT. Komt het door de banner dat er veel vaker 'wachttijden' zijn, hebben meer mensen daar last van? (ADSL light)

gevallenverstand | 04-05-06 | 21:32

@.. Whatever 04-05-06 @ 21:19:
Ik heb het niet over Nederlandse dames gehad. De kwaliteit van de 0031 dames is niet om over naar te huis te schrijven op seksueel gebied. Mexicaanse dametjes ken ik niet, maar Costaricaanse en Braziliaanse wel. Nou, nee... kon mij niet zo bekoren als de Noorsen in Tromsø en Hammerfest en de Zweedsen in Kirkuna en Uppsala... En op de Åland eilanden was het dat betreft ook goed toeven. En dan die sauna's ...

crixus | 04-05-06 | 21:29

@crixus 04-05-06 @ 21:18
*bestelt direct de duurste titty-twister die de barman op voorraad heeft*
*heft het glas op alle bloedmooie latino-ladies*

wil je wat drinken van mij?

Vodianova | 04-05-06 | 21:25

@CoJoNes
Je hebt het door. Daarom zul je mij hier ook nooit in de ochtenduren zien posten. Want voor GS kom ik toch echt mijn nestje niet uit.

Jane Doe | 04-05-06 | 21:24

*merkt dat Casanova in tha house is * *proest*
*weet dat crixus het een en ander uit elkaar heeft gescheurd en zit nu al grijnzend te wachten op the reply*

Jane Doe | 04-05-06 | 21:22

@Jane Doe 04-05-06 @ 21:16:
Dat is niet verevelend, een dame met een orale fixatie. Kameraad CoJoNes twijfelt aan alles en iedereen die online wat over zichzelf beweert. Dat siert hem op zich wel. Dus trek het je niet aan.

crixus | 04-05-06 | 21:20

@Jane et all.
Ik heb bezoek, ik haak dus af. Tot gauw Jane, ga maar weer aan het werk dan, 't is pas 10 voor half 4 bij jou.

CoJoNes | 04-05-06 | 21:20

@crixus
Damn. Waarom kan ik niet Snoopy's Jewsharp zijn???

Jane Doe | 04-05-06 | 21:19

Latinas kunnen niet neuqen????????????????????
whoehahahaha
okey
Je kon er niet mee omgaan neem ik aan?
Overigens wanneer je een vrouw slaat hier is het rap gebeurd met je, is het niet de omgeving dan wel de polisie.
Daar zijn ze nogal gemakkelijk in, kun je beter uit je hoofd laten, macho kerels heb je gelijk in, hoewel de vrouwen in hoog tempo leren hoe het zou moeten.
Je zult versteld staan hoe hoog de eisen liggen, een paar ruige woorden is wieberen, macho beoefen je maar op straat niet in huis of in het bijzijn van de wederhelft.
Een Mexicaan gedraagt zich erg goed in bijzijn van zijn vrouw/vriendin geloof me (vergeet maar eens een weekje de deur voor haar open te houden), beter dan ik dat doe, wanneer die er niet is dat is andere kost, en het buiten de deur neuqen vanzelf.
En Mexicaanse wil een erg hoge mate van manieren en aandacht. Dan wel passie/gevoel, anders sta je rap weer in de kroeg.
Maar van latinas heb je niet veel kaas gegeten gezien je uitspraak.
Wanneer ze gaan gaan ze, voor je dat voor elkaar hebt echter (…) een Nederlandse meid is een slet vergleken met een Mexicaanse.

..Whatever | 04-05-06 | 21:19

bottehond waar ben je, Cojones en Crixus hebben ook even een bieflapje nodig. (Werkt iedereen nou te hard tegenwoordig?)

gevallenverstand | 04-05-06 | 21:19

Ivanhoe!

Ion Susai | 04-05-06 | 21:18

@Vodianova 04-05-06 @ 21:06:
*Klopt Vodianova op de rug*
Gaat het weer een beetje... ?
Nieuw biertje voor je halen?

crixus | 04-05-06 | 21:18

@crixus
Ik hap graag. Heb ook nog een orale fixatie :)) Doe het voor het groter goed. Voor GS (grijnst naar Joris)
Maar.... vertel je hem effe over de USA.
Waarom is dat zo far stretched voor hem om dat te geloven?

Jane Doe | 04-05-06 | 21:16

@Jane Doe 04-05-06 @ 21:13:
PEAnutcase... CoJoNes is als Linus... kan niet zonder z'n blankie, en guess what: You're blankie ;-)

crixus | 04-05-06 | 21:16

realistischer 04-05-06 @ 19:45
Stel dat alle campingzenderkijkers een partij gaan oprichten.....

gevallenverstand | 04-05-06 | 21:15

@Jane Doe 04-05-06 @ 21:06:
Kameraad CoJoNes vindt het leuk om te stangen en nog leuker als er wordt gehapt. Ik vind dat eigenlijk ook wel leuk.

crixus | 04-05-06 | 21:14

@CoJoNes
Nutcase.

Jane Doe | 04-05-06 | 21:13

@King of controversy
Als ze het met mij mee eens zijn zal ik toch eerst iets zelf gezegd moeten hebben :)
Jij werd overigens zelf door anderen aardig in de tang genomen maar dit terzijde.
Ik ben er aan gewend dat Jane bashing een sport is. Lok het ook hartelijk uit. Beetje stennis is wel aardig.

Jane Doe | 04-05-06 | 21:12

@Jane Doe
"Tsjonge, laat die Stijlloze revolutie maar zitten. Als jij model staat voor die politiek blief ik het niet."
I rest my case.

CoJoNes | 04-05-06 | 21:11

@ Jane Doe 21:05
Ja, Bottehond, TM en v maerlant waren het met jou eens. En zij gaven de argumenten...

King of controversy | 04-05-06 | 21:09

@crixus
Kun je je kameradski CoJoNes even vertellen dat ik niet loop te trollen anders gaat dat verhaal weer een eigen leven leiden.
En wat is er met die gozerT aan de hand?? Door de anti-Jane bug gebeten?

Jane Doe | 04-05-06 | 21:06

@crixus,
ughuu ughuuu!!!
*verslikt zich in z'n witbiertje*

Vodianova | 04-05-06 | 21:06

@CoJoNes
Ach, ach, zucht, zucht.
Wat zit het hoog bij je.
Gisteren nog een uitermate leuke discussie met TM en bottehond en v Maerle gevoerd in het rassenrellen topic. Lees eens na. Argumenten zat. Het ligt aan je gesprekspartners of het leuk gaat of niet. .. Whatever is geen uitblinker. En jij bent zeurderig op je pik getrapt. Of met je ballen verkeerd uit bed gestapt. Geeft verder niet.
Ik woon in de USA (al jaren) en ik refereer aan de Nederlandse tijd. Bij mij is het 14.00 uur tijdens de dodenherdenking. Wil je mijn greencard nummer?
Tsjonge, laat die Stijlloze revolutie maar zitten. Als jij model staat voor die politiek blief ik het niet.

Jane Doe | 04-05-06 | 21:05

Nix voetballen met kransen maar het GVB reed gewoon hard door. :-(

HadieMike | 04-05-06 | 21:03

@.. Whatever 04-05-06 @ 20:46:
Latina's kunnen helemaal neuqen. Doen alleen maar een beetje wild, alsof ze het leuk vinden. Dat moet van die machismo mannetjes die ze daar hebben, want anders voelen die zich minder man. Dat slaan ze wel in die vrouwtjes daar. Maar een beetje passievol neuqen, daar moet je Noordelijk voor zijn... Hoe noordelijker hoe beter (denkend aan Lapland... *zucht*)

crixus | 04-05-06 | 21:00

Hangt er om met wie ik de communicatie voer.
Of hoeveel die communicatie voor me betekent.
In dit geval nada, dus is de woord keuze niet echt interresant.

..Whatever | 04-05-06 | 20:59

Argumenten heeft Jane nooit, het enige wat ze doet is je vertellen dat ze misschien wel te dominant is, of te slim en dat je dat wel als bedreigend zult ervaren. Jane heeft gewoon altijd gelijk en ze zegt dat ze in de US van A woont, maar wel om 20.00 uur haar auto even stil zet.
Eigenlijk is Jane dus heel dom en een jokkebrok. Als Jane al bedreigend zou zijn voor de meeste mannen, mijn God, laat ik het dan maar toegeven ook, ik ben bang voor hamsters.
Happy Trollin' Jane, vanuit America (Zuid Limburg)

CoJoNes | 04-05-06 | 20:58

@.. Whatever
Ok, je noemt het geslachtdeel "poesje". Niet minder erg.
Eigenlijk hartstikke kudt. Ja met dt.....:)

Jane Doe | 04-05-06 | 20:56

@.. Whatever
Refereerde niet aan het haar op het geslachtsdeel maar meer op de bovenlip. Daar hebben de Mexicaanse muchahas veel last van.
Dat je het haar op mijn tanden niet fijn vindt, soit.
Als je nu een keer uit-en stukgeneukt bent, doe dan eens een inburgeringscursus Nederlandse taal. Gaat vast helpen om ooit nog eens een schrandere vrouw te kunnen veroveren.
Ben erg blij dat je mijn passie niet juist kunt inschatten. Je zit echt niet in mijn doelgroep. Vrouwen "poesje" noemen is hemeltergend.

Jane Doe | 04-05-06 | 20:54

Bij een blanke poes, grijp je toch al snel naar een Philips softone (amber) wanneer het met het licht aan gebeuren moet.
Met een Mexicaanse is het nog über geil onder TL licht.
Dus (...) en dat is wat waard vindt ik zelf.

..Whatever | 04-05-06 | 20:46

Ze laseren tegenwoordig (…)
En geloof me der is geen blanke poes die het bij een bruin en gelaserd poesje haalt (…)
En dat is enkel een fysiek aspect, neuqen wordt pas echt leuk wanneer er serieuze passie in gelegd wordt, en ook dat evenaar je niet.
Dan heb ik het nog niet over de onmogelijke heup bewegingen voor welke je bij jouw eerst de bekken in tweeën moet schoppen waarschijnlijk.
Had ik het al gehad over het gevoel voor ritme?
Het feminisme is hier ook al wel wat op orde trouwens, maar net even anders. Overigens neuqte ik me helemaal stuk als ik niet zo ongelofelijk overdreven kerel zou zijn.
De dominante Mexicaanse meiden zijn het lekkerste.

..Whatever | 04-05-06 | 20:41

@Framoes
Vrijheid is inderdaad nergens absoluut.
We zijn geketend van wieg tot graf. Zelfs de welgestelden die zich materiele welvaart kunnen veroorloven zullen toch beperkingen van hun vrijheid ondervinden.
Je bent vrij in je geest en als je die vrijheid vervolgens ook nog kunt uitdrukken in woord en geschrift ben ja al een heel eind.

Jane Doe | 04-05-06 | 20:33

Af en toe je grote waffel houden is sowieso al een uitdaging voor sommigen.

....

trespasser | 04-05-06 | 20:31

@.. Whatever
Altijd scheermes op zak?? *grijnst*
Wat heeft mijn profilering hier met mijn vrouwzijn te maken? Ben ik niet onderdanig genoeg? Ben ik te dominant, te betweterig?
Echte mannen hebben daar geen moeite mee. Maar ja, dan hebben we het ook over echte mannen .... whatever.

Jane Doe | 04-05-06 | 20:30

@Jane Doe 04-05-06 @ 20:18
In Amerika is de vrijheid net zo echt als in Nederland. Daar is misschien meer geheime controle, maar hier hangen de politiecamera's zo ongeveer in je woonkamer.
Vrijheid is nergens absoluut.
(voor als het niet 100% duidelijk is, ik geef je enigszins gelijk)

Framoes | 04-05-06 | 20:25

je moet het natuurlijk niet alleen doen voor het fatsoen, die 2 minuten; ik vind dat je een zekere kennis van de geschiedenis moet hebben.
om maar niet te spreken van een zekere feeling voor de zaak.
zonder deze eigenschappen doe je de herdenking eigenlijk ook geen enkele eer aan.

Vodianova | 04-05-06 | 20:25

Dezelfde Mexicanen met hun ongelovelijke vrijheid in de US trouwens.

..Whatever | 04-05-06 | 20:24

Geloof me Jane, vrouwen in Mexico (waar ik verblijf) zijn ver van wat jij profileert, dus dat voortplanten gaat helemaal goed komen.
Dat zijn vrouwen namelijk.
Trek me de bek niet open over de US...
Overigens is mij ego ook sky high, in veel voorkomende gevallen.

..Whatever | 04-05-06 | 20:23

Trespasser, wel die 2 minuten doen het hem niet. Het idee is toch een beetje dat je het gebeuren als een 24/7 achtergrond procesje meedraagt enzau. Hoewel het al dan niet respecteren van die 2 minuten wel aantoont of het proces daadwerkelijk op de achtergrond draait dat weer wel dan.

..Whatever | 04-05-06 | 20:19

@.. Whatever 19:42 en 19:49
Ik ben blij dat ik die uitwerking op je heb.
Des te minder kans dat jij je voortplant.
En sorry voor het mieren copuleren maar kun je in het vervolg even kijken naar het gebruik van "eigen" en "zelf". Ai, dat doet echt zeer aan mijn ogen.
Ik hou het al jaren vol in de USA. Land of the free. Schijnvrijheid roep je? Wellicht. Freedom is a state of mind anyway.
Laat mijn tremendous ego je niet weerhouden om te reaguren.

Jane Doe | 04-05-06 | 20:18

Ik heb respect voor de mensen die hebben gevochten en/of zijn gestorven tijdens dat vechten.
@trespasser 04-05-06 @ 20:14
Kransenvoetbal?

Framoes | 04-05-06 | 20:18

gelukkig dat onze zwarte medemensen ook precies weten wat er om 20h00 aan de hand is. Die bleven maar blaten in hun onverstaanbare prietpraat taal. En zelf maar zeiken over respect.....

Ik zeg integreren,cultuur respecteren dan zal ik jullie respecteren. Zo niet opsodemieteren.

Duivel666 | 04-05-06 | 20:15

Ik heb een voetbalteam naast me door horen spelen met die irritante aanmoedigingskreten erbij.
Lekker respectloos van de scheids.

Dat zijn autochtonen voor de duidelijkheid.

trespasser | 04-05-06 | 20:14

gelukkig maar dat mijn finse buren onze 'vrijheid' ook zo weten te waarderen en dus maar een stuk vuurwerk het raam uit wierpen om 2000u om het te vieren.

zakje pinda´s | 04-05-06 | 20:07

Vodianova 04-05-06 @ 20:02
Tot op heden ziet dat er niet naar uit. Ik noem een Mohammed B. Maar ook een kaalkopclubje.

Nemo | 04-05-06 | 20:06

@Nemo,
uiteindelijk past elk dier zich aan z'n omgeving aan, jammer genoeg heeft de evolutie geen versnelde procedures :-)

Vodianova | 04-05-06 | 20:02

Dan nog wat, waarom om 2000u?
Stroked voor geen meter met de achterliggende vrijheid.
Ben aan het zeiken nu overigens.

..Whatever | 04-05-06 | 19:58

Vodianova 04-05-06 @ 19:54
Helaas denkt niet iedereen er zo over. Al is het maar een kleine groep.

Nemo | 04-05-06 | 19:57

Ik vraag me überhaupt af hoeveel mensen bij die vrijheid aan hun eigen vrijheid denken, of aan de samenleving.
Negatieveling als ik ben, ga ik voor de hypocrisie onder de Nederlanders.

..Whatever | 04-05-06 | 19:55

@Nemo,
ik meen het echt in alle oprechtheid, absolute vrijheid bestaat idd niet maar niet om de redenen die jij schetst.
in een beschaving ben je nu eenmaal verbonden aan gedragscodes en wetten...

Vodianova | 04-05-06 | 19:54

Hitler reguleerde ook.

aivd | 04-05-06 | 19:53

Vodianova 04-05-06 @ 19:47
Dream on...

Nemo | 04-05-06 | 19:50

Wanneer je je eigen langer dan een maand in de US of A kunt ophouden, hoef je om mij niet te herdenken trouwens.
Vrijheid herdenken is leuk, echter enkel wanneer je die vrijheid samen horig kunt invullen.
Iets wat niet bestaat in zijn goede vorm wanneer we het over de US of A hebben.
Haar tremendous ego spreekt boekdelen, ook waarom ze het langer dan een maand volhoudt in de US waarschijnlijk.
Je kunt natuurlijk de vrijheid voor je eigen IK herdenken, en er aan voorbijgaan waar die 18 jarige knul voor stierf, niet om zijn eigen ego in vrijheid te laten verblijven in ieder geval.

..Whatever | 04-05-06 | 19:49

Rita deporteert niet aivd, Rita reguleert. Als Rita iedereen zou binnenlaten en zou onderhouden dan zou jij binnen een aantal jaren anders piepen.

realistischer | 04-05-06 | 19:47

@nemo,
doemdenken is peop; ik probeer t niet zo te dramatiseren...

Vodianova | 04-05-06 | 19:47

@Koning Bier 04-05-06 @ 17:15
Ja zeker. Ook een beperkt aantal van onze overzeesche gebieds-negerts heeft bijgedragen aan de vrijheid van 0031. Niet dat ik er ook maar iets over gelezen heb in het Curacaose Suffertje heden morgen, men is hier natuurlijk ook met heel andere dingen bezig...

DirkDiggler | 04-05-06 | 19:46

Je vrijheid is geregeld bij de wet en als je het niet eens bent met die wet, zoals P.Fortuyn, dan richt je een partij op om de wet te veranderen.

Dan komen we bij een gevoeliger puntje. Stel dat toekomstig alle moslims zich bij 1 partij aansluiten en de grootste partij van Nederland worden. En ze willen de sjariah invoeren. Wat dan?

realistischer | 04-05-06 | 19:45

Stopt Rita Verdonk straks ook twee miniuten met het deporteren van vluchtelingen?

aivd | 04-05-06 | 19:45

Absolute vrijheid bestaat volgens mij niet. Er zal altijd weer een groep gaan overheersen/bedreigen. Iedereen kan zijn of haar mening uiten, dat weer kan lijden tot haat. Dat weer kan lijden bedreigingen. Dat weer lijd naar reactie. Dat weer kan lijden tot geweld. Gevolgd door angst, verwondingen of de dood. Moeilijk, moeilijk.

Nemo | 04-05-06 | 19:43

@shareholder. grappig, je geeft precies aan dat onze huidige vrijheid niet veel beter is. als ik een uitspraak doe die een ander niet zint kan ik klappen krijgen...

zakje pinda´s | 04-05-06 | 19:42

Jane heeft er een handje van mijn lust tot het neuqen met vrouwen te ontnemen.

..Whatever | 04-05-06 | 19:42

Ik versta onder vrijheid bijvoorbeeld de vrijheid van ventileren:

Nederlandse Grondwet. Artikel 7. lid 1.
Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

realistischer | 04-05-06 | 19:42

Vrijheid betekent i.e.g niet : blij zijn dat je niet gedeporteerd maar gedoogd wordt.

Shareholder | 04-05-06 | 19:40

De kritikasters die Nederland reik was durven niet meer te spreken. En als ze spreken moeten ze wel gek zijn, want vrij spreken kost je je leven.

De opiniemakers van dit land zijn monddood gemaakt door de dreiging van een aanslag op hun leven.

Die zin vond ik nou niet echt iets om te jorissen hoor?

realistischer | 04-05-06 | 19:39

@Joris
Wat doe je? Het is nog geen 8 uur.

Nemo | 04-05-06 | 19:38

'We zijn allemaal wachters' heeft ie van kardinaal Danneels (België), die het bestond om in z'n preek te vragen: 'Waar waren de wakers en de wachters?' omdat niemand tussenkwam toen Joe van Holsbeeck werd geslachtofferd.
Ze blijven het toch maar durven.

v Maerlant | 04-05-06 | 19:38

@Shareholder 04-05-06 @ 19:36:
Mogen we gokken? Ik waag er eentje... Panningen.

crixus | 04-05-06 | 19:38

realistischer 04-05-06 @ 19:34
Wat versta je precies onder vrijheid? En hoe lang kan vrijheid gewaarborgd worden?

Nemo | 04-05-06 | 19:36

@pinda jij snapt het niet. die klappen zijn echt je enige redding nog. waar weaun je?

Shareholder | 04-05-06 | 19:36

-edit ssttt niet schreeuwen-

realistischer | 04-05-06 | 19:34

@Stickman
's morgens op z'n fiets kan stappen? Da's altijd weer afwachten, hè?

CoJoNes | 04-05-06 | 19:34

@zakje pinda´s 04-05-06 @ 19:31,
ik schenk u gaarne een enkeltje Saoedi Arabie.

vander F | 04-05-06 | 19:34

@zakje pinda´s 04-05-06 @ 19:31:
Ah, welja... dat was ook slechts een detail van die hele oorlog, natuurlijk.

crixus | 04-05-06 | 19:34

@ Zakje pinda's en niet te vergeten had het fascisme zichzelf vanzelf in een gematigd liberale stroming zien veranderen? Inderdaad, je weet het niet. Overigens schuilt de echte neofascistische dreiging tegenwoordig in de Islam, maar dat wordt aan alle kanten doodgezwegen. Dus ik weet niet hoe jouw vraag beantwoord zal worden over 20 jaar ofzeau.

Daikan | 04-05-06 | 19:34

Ja Joris is er wel, zie edit. Ik denk dat ie zijn knopen aan het poetsen is, sabeltje recht, laarsjes spliksplinter glim.

Shareholder | 04-05-06 | 19:33

Dat van dat fietsritje, moet je even vragen aan Theo van Gogh.

realistischer | 04-05-06 | 19:31

@Shareholder 04-05-06 waarom? hoe weet jij zo zeker dat het anders zou zijn? overigens wil ik je er nog even op duiden dat ik geen uitspraken heb gedaan over het herdenken van oorlogsslachtoffers op zich, daar is niks mis mee. over de doden niets dan goeds. ik wordt er alleen wat moe van dat die zogenaamde 'vrijheid' er altijd bijgetrokken moet worden..

zakje pinda´s | 04-05-06 | 19:31

Stickman_R 04-05-06 @ 19:30
Eens. En mooi gesproken!

Nemo | 04-05-06 | 19:31

@Shareholder 04-05-06 @ 19:28:
Du meinst Jøris-das-Braunhemd88... ? Er mag kein Snickers oder sateh-sauce.
Er ist mehr einer für Kinder-Erdnußbutter.

crixus | 04-05-06 | 19:31

@iedereen die het niet op kan brengen 'die twee minuten' stil te zijn vanaf acht uur: 'Tyft lekker op uit dit land en ga ergens wonen waar het niet vanzelfsprekend is dat je 's ochtends op je fiets kan stappen en overal kan gaan en staan waar je maar wilt. Misschien zie je dan in hoe blij je zou moeten zijn dat er mensen zijn geweest die voor de vrede, waarin wij nu leven, hebben gestreden.' Weest die twee minuten gewoon even stil jongens/meisjes of het nou is om te herdenken, of uit respect voor de mensen die willen herdenken.

Stickman_R | 04-05-06 | 19:30

Ik snap dat Joris de Nazi zich ff niet laat zien nu.. ;)
-edit vermaakt me prima-

Shareholder | 04-05-06 | 19:28

@crixus 04-05-06 @ 19:26
Of saté saus.

dam-dame | 04-05-06 | 19:28

@Shareholder 04-05-06 @ 19:25:
Da's zonde... je kunt van pinda's beter Snickers maken.

crixus | 04-05-06 | 19:26

@Jane
Of je begrijpt het niet, of je hebt toch een gevoel voor humor. Ik ga uit van het laatste. Lieve, naieve, prachtige Jane, kom toch alsjeblieft bij de club voor wereldheerschappij, het is de enige club ter wereld waar we samen gelukkig kunnen zijn, zonder dat we het een moment met elkaar eens zijn. I checked my ego at the door, Jij jane? Of is een partij zonder ego's voor jouw ondenkbaar?

CoJoNes | 04-05-06 | 19:26

@zakje pinda´s 04-05-06 @ 19:23
Dan had 020 in iedergeval een andere burgemeester.

dam-dame | 04-05-06 | 19:25

@ zakje pinda je bent een lul en je zou nu terplekke op je bek geramd moeten worden.

Shareholder | 04-05-06 | 19:25

@ Jane Doe. Toegegeven, je hebt gewonnen. Ik heb geen schofterige replies meer. Sorry voor het jou niet expliciet mededelen dat ik ook maar een dag werkfrustratie op jou heb afgereageerd. Ik hoop niet dat ik je al te boos heb gemaakt.

Daikan | 04-05-06 | 19:24

Ok thanks Jane 'troll' Doe, scheelt weer een discussie.

trespasser | 04-05-06 | 19:23

wat een gelul weer. ik betwijfel of het vandaag de dag slechter met onze vrijheid zou zijn gesteld als de duitsers de oorlog hadden gewonnen...

zakje pinda´s | 04-05-06 | 19:23

@Jane Doe 04-05-06 @ 19:12:
Nee hoor, de LGS gaat niet aan ego's kapot. Tenzij jij je ermee gaat bemoeien misschien *grijns*
En nee, ik wijs je niet af. Een correspondent en voorhoedepost in de USA is ook wel handig. In 2015 gaat de stijlloze reveaulutie namelijk de oceaan over en in 2016 doe ik mee als presidentskandidaat in de USA, dankzij Arnold Schwarzeneggert, die de wet liet veranderen dat je in de VS geboren moet zijn om president te worden, maar in 2012 op mysterieuze wijze om het leven komt, en met zijn motor te pletter slaat op een muurtje en in veld vol roze anjers beland. Dussssss aan ego gaan we niet kapot hoor!

crixus | 04-05-06 | 19:23

lijn5 04-05-06 @ 19:17
Ik weet wel waarom ik die gedachten krijg, Lijn5. Ik heb gewoon een hekel aan domme, hersenloze kneuzen als jij. Waarop verpesten achterlijke gladhoofden als jij nou altijd weer mijn humeur? 'Huhuuuhh atoombommuhh gooien' flikker toch op man. Je hebt geen idee wat je zegt.
Kijk, dat jij zo verschrikkelijk misvormd bent dat je noodgedwongen van de buitenwereld wordt afgesloten, daar kan ik niets aan doen, Quasimodo (en dat is een compliment). Maar niet iedereen hoeft toch zo te worden als jij?

Nemo | 04-05-06 | 19:22

@Igorus Je hebt gelijk: zonder Japanners geen Walkman en Sony transistorradio. Ook geen TrinitronTV. Tja, dat wordt te gek. Het si maar goed dat ed Amerikanen maar twee A-bommen hadden. God zij dank, ik moet er niet aan denken zonder Japanse triefel te moeten leven.

lijn5 | 04-05-06 | 19:21

@trespasser 19:17
Zie mijn comment aan dam-dame @19:14

@all
Met dank voor een wat verhitte discussie.
Leve de vrijheid.
En nu voor u allen ook want Jane is out.

Jane Doe | 04-05-06 | 19:20

@Jane Doe
Doe eens lief tegen CoJoNes. Zonder hem (en Crixus, G-Unite, fuckje en nog een paar) zou het hier een niet te harden kaalkopjesbende zijn. Herdenken is goed, maar niks moet.

Susan Cox | 04-05-06 | 19:19

@lijn5
Alle Japanners dood? En dan de prachtige films van Akira Kurosawa moeten missen?
Ze moeten jou gaan platbombarderen, misschien dat de personal-neutronenbom nog uitgevonden gaat worden.

Igorus | 04-05-06 | 19:19

@crixus
Ik doe niet mee aan die politieke correctheid met naamgeving.
An illegal immigrant wordt nu hier al een undocumented person genoemd. Gatver.

@CoJoNes
Je wordt nu wel erg persoonlijk. Gestapo erbij. Prachtig.
Ik krijg je nog echt boos.

@Crixus
Oppassen met je broeder-oprichter. Slecht voor de publiciteit en the jewish vote enzo. Je kent toch de complottheorieen of moet Vlunk je daarover eens berichten??

Jane Doe | 04-05-06 | 19:18

Afschaffen die zooi

Uitzichtlooz | 04-05-06 | 19:18

Herdenken & thee inschenken.

Shareholder | 04-05-06 | 19:18

Volgens mij worden tijdens de herdenking alle doden herdacht en niet alleen de joden ne diegene die in de kampen zijn omgekomen. Ook herdacht worden de verzetsmensen, soldaten burgers en alle anderen die tijdens de oorlog zijn gestorven ongeacht religie en nationaliteit.

Al met al wat er herdacht wordt is de prijs die betaald is voor de vrede.
<cynische mode>
Jammer is alleen dat het zo weinig zin lijkt te hebben en door oorlogen die continu bezig zijn het zo naief overkomt.
</cynische mode>

voidPTR | 04-05-06 | 19:17

Nemo Ik weet het ook niet waarom je allerlei gedachten krijgt. Heb je je pillen vanmorgen wel op tijd ingenomen? Haldol helpt!

lijn5 | 04-05-06 | 19:17

Jane?
Ben ik een anti semiet als ik vind dat er niet iets kan zijn als een uitverkoren volk omdat dat al racisme/superioriteitsgevoel vergoeilijkt?

trespasser | 04-05-06 | 19:17

oh god .. de atoombom wordt hier ook nog effe tussen neus en lippen goedgekeurd .. jane zeg jij er nou eens van ! ga ik hier righting me fruit de mer .. en om 20:00 zal ik wel effe Liberte, Equalite, Fraternite door het restaurant roepen !

Draaitafel Demagoog | 04-05-06 | 19:16

@crixus 04-05-06 @ 19:14
(Snel typen = woordjes vergeten)
- over 1 kam geschoren, natuurlijk

crixus | 04-05-06 | 19:16

@Jane Doe 04-05-06 @ 19:07:
Zigeuners maken bezwaar tegen het woord zigeuners. Zij zien het als tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend woord. Bovendien willen de Blanke Sinti niet met die achterlijke zwarte Roma over 1 geschoren worden.
Ja, ook onder zigeuners is racisme gemeengoed. Onder negers ook trouwens, en kom bij ashkenazi joden niet aan met dat sefardische tuig....

crixus | 04-05-06 | 19:14

@dam-dame
Lieve reaguurder, het was zeer cynisch bedoeld in reactie op het comment van CoJoNes. Wel even tussen de regels door lezen.
Er is geen uitverkoren volk. Helemaal mee eens. Maar dat wordt de Joden toch altijd verweten. Op dat sentiment speelde ik in.
We zijn het eens.

Jane Doe | 04-05-06 | 19:14

lijn5 04-05-06 @ 19:06
Waarom dan? Volgens mij begrijp je niet helemaal wat daar gebeurd is. Stel je eens voor: Een redelijk groot voorwerp valt op de grond en ontploft. Er ontstaat een vuurbal waarin de temperatuur oploopt naar meer dan vierduizend graden. Velen verbranden levend. Anderen verbranden deels. Weer anderen gaan kapot aan de kanker. Tienduizenden doden.
Waarom, Lijn5, krijg ik het gevoel dat jij een zielige kneus bent? Een simpeltje eerste klas? Een puistige respectloze schapenverkrachter? Waarom krijg zo'n beeld als ik jou zie posten?

Nemo | 04-05-06 | 19:14

@jane
We herdenken op 4 mei ook de vrijheid die we hebben om niet te hoeven herdenken. Da's vrijheid. De mensen die we herdenken zijn gevallen om de wereld te behoeden voor types als jij, die het liefst in elke woning de herdenkingsGestapo neerzetten om te kijken of mensen hun mond wil houden. Ik ben absoluut 2 minuten stil, don't worry, maar ik weet niet wat m'n buren doen.
De analogie Jane? Gewoon van 20.00 tot 20.02 niet f5-en. Is hetzelfde.

CoJoNes | 04-05-06 | 19:13

Wat is er nou mooier dan wraak in een oorlog. Jammer dat de Amerikanen maar twee bommen hadden gefrabiceerd. Ze hadden heel Japan moeten bedelven met een regen van A-bommen. Stelletje engerds ausradieren.

lijn5 | 04-05-06 | 19:13

@CoJoNes
Grootheidswaanzin doet het erg goed in de strijd om de wereldheerschappij. Moet jouw kluppie toch inzien. Crixus wijst me niet af..... ai.....
Heb al voorspeld dat LGS aan ego's kapot zal gaan. Zo werkt dat in het politieke circus.
Misschien voel je je lekkerder bij mijn libertijnse inslag?
Whatever, zit verder niet op jouw zegen te wachten. Leven en laten leven.
Jij krabt jouw ballen, ik de mijne.

Jane Doe | 04-05-06 | 19:12

Ik denk dat de famillie van de meer dan 10.000.000 vermoorde Chinezen er gaarne nog een paar stralende bommetjes bij heeft gewenst.

vander F | 04-05-06 | 19:12

@Jane Doe 04-05-06 @ 19:01
Ik ben een kind van het uitverkoren volk.
Van dat soort uitspraken wordt ik zooooo misselijk door die stellingen zijn er inderdaad 6 miljoen joden vergast.
Niks uitverkoren gewoon je eigen messias vermoord in 0036 en nu maar hopen dat er nog een komt .

dam-dame | 04-05-06 | 19:10

Na bom 1 was alles al geregeld hoor. Bom 2 was wraak.

realistischer | 04-05-06 | 19:09

@crixus
Damn ym typos!

Wet vind ik eigenlijk wat te veel eer voor de mans spinsel.
Meer dan toeval is het dan weer wel.

trespasser | 04-05-06 | 19:09

@Daikan
Ach, worden we politiek correct? Mensen met Down syndroom. Je mag gewoon mongool zeggen. Niks mis mee. En het verwijst naar een beperkte hersenfunctie. Yes. Trek het je aan. En mongeaul op z'n GS is slang en enigermate ludiek bedoeld. Gaan we er nu ook de zigeuners en de gays er nog even bij halen?

Jane Doe | 04-05-06 | 19:07

Het was zeer terecht dat A-bommen werden geworpen op Japan om daarmee de oorlog snel te beeindigen. Stelletje klutsers die Jappen. Helaas hadden de VS maar twee bommen, anders hadden ze er nog wel een paar gegooid. En terecht!

lijn5 | 04-05-06 | 19:06

ik ben straks ook op de grebbeberg,samen met mijn opa (89) die daar dus wel dapper heeft gevochten in de meidagen van 40. Is gewoon een heel groot stuk respect!

Bertje Doperwtje | 04-05-06 | 19:06

Om acht uur hoor je op rotterdamse pleintjes respectloos gezoem..

Shareholder | 04-05-06 | 19:05

niet zijken,
herdenken,
en die praaltocht op de Dam kan me gestolen worden,
bah.

vander F | 04-05-06 | 19:05

@realistischer
Pijnlijk goeie nick heb jij.

trespasser | 04-05-06 | 19:04

@trespasser 04-05-06 @ 18:56:
De man heet Godwin, niet Goldwin. Bovendien is het ook erg leuk en stijlloos om met die wet die spelen.
www.google.nl/search?as_q=Godwin&n...

crixus | 04-05-06 | 19:04

Misschien kan de hoofdredacteur Folkert van NRC-Handelsblad weer eens aandacht schenken in een hoofdcommentaar aan het leggen van kransen op de Dam. Dat is een hoby van hem. Hij vond op de dag dat Fortuyn werd vermoord dat hij zich schaamde dat Fortuyn misschien wel eens een krans in de functie als MP zou leggen op de Dam. Ach ja, het kan verkeren, vanavond zal prof. Balk de krans leggen namens het 031 volk.

lijn5 | 04-05-06 | 19:03

@CoJoNes
Ik ben een kind van het uitverkoren volk.
Is misschien wel een aardige opmerking in dit verband :)
Vind je me moreel superieur of denk je dat ik mezelf superieur vind?
Ik geef slechts mijn mening. Doe dat soms wat drammerig, geef ik direct toe. Maar me moreel superieur voelen? Ach, als ik een Daikan lees dan komt die gedachte inderdaad wel even op maar voor de rest leef ik niet in de overtuiging dat ik beter ben dan de rest. Misschien anders maar niet noodzakelijkerwijs beter. Allemaal een kwestie van perceptie toch?

PS
Heb jij een hekel aan mij? Gooi het er uit. Je bent niet alleen :)

Jane Doe | 04-05-06 | 19:01

@Jane
Ik moet wel toegeven, dat jij het begrip Libertarier nieuwe glans heb gegeven: Vrijheid van het individu, mits met toestemming van een moreel/ethisch verlicht despoot.
Voel ik me niet zo lekker bij. Wat staat er onder Jane Doe op dat kaartje aan je teen? Achter doodsoorzaak? Megalomanie?

CoJoNes | 04-05-06 | 19:01

En het erge van alles is; als men morgen vraagt aan het Europese volk om de Finse buurman te verraden om afgevoerd te worden, wij dat van harte doen.

2 minuten peinzen is te kort.

realistischer | 04-05-06 | 19:00

Maar wat te denken van bijvoorbeeld een Harry Truman, die mijns inziens onterecht atoomwapens inzette tegen Japan? Dat was toch ook niet helemaal fris. Roosevelt was nog maar net dood of meneer gooide twee Japanse steden finaal plat.

Nemo | 04-05-06 | 18:59

vrouwen die het woord ballen in hun mond nemen ? .. toe maar !

Draaitafel Demagoog | 04-05-06 | 18:57

Lieve Jane, kijk dat bedoel ik nou. Je noemt mij een schoft, terwijl je zelf niet schroomt even fijn te refereren aan mensen met het Downsyndroom in je zoektocht naar uiting van je ongenoegen. Die kwamen op een nog veel minder fijne manier om dan de kogel in de Kennemer Duinen.

Daikan | 04-05-06 | 18:57

@Jane Doe

De 'wet' van Goldwin:

Naarmate online discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de nazi's of Hitler tot één.

trespasser | 04-05-06 | 18:56

realistischer 04-05-06 @ 18:51
Gruwelijk vette ringel-S.

Nemo | 04-05-06 | 18:54

@Jane, precies. Iemand met een beetje pretentie heeft niet zo'n enorme nick fetisj, heb je gelijk in. Maar kun je je voor één keer verlagen tot het nivo van het KLOOTJESvolk en me proberen duidelijk te maken, waarom jij moreel zo ontzettend superieur bent?

CoJoNes | 04-05-06 | 18:54

@Chianti/trespasser
Maar dit onderwerp is gerelateerd aan WO2 en Holocaust dus gaat de wet van Goldwin niet op.

Jane Doe | 04-05-06 | 18:53

Draaitafel Demagoog 04-05-06 @ 18:45
Maar ik ben niet boos.
...
.. dus dat was Louis van Gaal? Ahaa.

Nemo | 04-05-06 | 18:52

Wir haben es gewußt.

realistischer | 04-05-06 | 18:51

@Chiant

Ja ik weet, maar de naam Goldwin aanhalen is eigenlijk hetzelfde.

trespasser | 04-05-06 | 18:48

@Daikan
Schoft.

@CoJoNes
En dat vraagt iemand die zijn ballen als nick gebruikt?
Het heeft in ieder geval niets met penisnijd te maken.
Ik pretendeer gewoon ballen te hebben. Iets mis mee?
Wat moet je zonder pretenties. Zo stijlloos.

Jane Doe | 04-05-06 | 18:47

best hoor, die moffen hebben goed bier.
Niet alles wat deutch is is fout zeg ik altijd maar, dit tot groot ongenoegen van pa hondelul.

hondelul | 04-05-06 | 18:46

@nemo .. weet je ook waar die zin vandaan komt ? hoor het van gaal nog zeggen tegen de pers destijds ... en boos dat ie was toen ..

Draaitafel Demagoog | 04-05-06 | 18:45

Ben beniewd wat Jane Doe zichzelf aandoet als ze per ongeluk een scheetje laat om 20:01:30.

trespasser | 04-05-06 | 18:45

@trespasser
Vergeef me, ik ben Jane ik heb een Messias complex :)... HI JANE.
Ik richt de vinger niet specifiek op jou. Spreek in zijn algemeenheid.

@realistischer
De wereld liet Hitler inderdaad zijn gang gaan. Maar de informatieverstrekking was toen erg beperkt. Er zijn tig redenen te bedenken waarom het allemaal kon gebeuren en is gebeurd. Heeft wellicht ook iets met de Duitse volksaard te maken (Hitlers willige Volstrecker van Daniel Jonah Goldhagen is wat dat betreft illusterend)
We moeten nu zorgen dat het nooit weer gebeurt.
En wat die komende burgeroorlog betreft: daar steek ik wel een stokje voor :)

Jane Doe | 04-05-06 | 18:43

gek kuikentje 04-05-06 @ 18:41
Met blaadjes ja...

Nemo | 04-05-06 | 18:42

@Nemo
Met blaadjes zeker.

gek kuikentje | 04-05-06 | 18:41

realistischer 04-05-06 @ 18:34
Ook moeten we ons afvragen waar Hitler het kapitaal vandaan haalde. En waarom men de treinsporen niet bombardeerden.

Nemo | 04-05-06 | 18:40

Wat is dat toch voor vreemde fixatie met ballen, die je hebt Jane. Gesteriliseerd vriendje?

CoJoNes | 04-05-06 | 18:39

@ Jane Doe, ik probeer me in elk geval niet anders voor te doen dan de botte lul die ik ben. In WOII was jij in elk geval nu al in de Kennemer Duinen omgelegd. Maar goed.

Daikan | 04-05-06 | 18:38

Grußen zuruck, Realistischer..

Brusselmans | 04-05-06 | 18:38

Een goed iets. Die dodenherdenking. Moet blijven voortbestaan.
Verbaasd me overigens hoe weinig mensen verstand van geschiedenis hebben, vooral over de jaren 40-45. Of zoals die man van de Media-Markt altijd zegt: Zijn zij nu zo dom, of ben ik nu zo slim?

Nemo | 04-05-06 | 18:37

@Jane Doe, 18:31

Tjsa, we leven nu onder het juk van de Finnen, dus we hebben zeker reden tot dankbaarheid...

hondelul | 04-05-06 | 18:36

Jane Doe, me Tarzan Doe, wat dacht je er van om eens 2 jaar te gaan peinzen?

Over hoe we een godvergeten burgeroorlog in geheel Europa kunnen afwenden omdat de Finnen ons land naar de klote helpen.

Daar zouden we ff 2 minuten stilte voor moeten houden.\

Toen Hitler godverdomme alles op orde had met al z'n soldaten en hitlerjugend, het wapenarsenaal al jaren had aangevuld met medeweten van ieder Europees land,,,,,,TOEN HADDEN ZE FF 2 MINUTEN MOETEN PEINZEN. De hufters.

Nee hoor, ze lieten hem gewoon z'n gang gaan, de prins sloot zich zelfs nog even aan bij het clubje. 2 minuten schaamte zouden we met z'n allen moeten hebben. Voor de Joden die door ons zijn uitgeleverd aan gaskamers van de Duitsers.

Groetjes

realistischer | 04-05-06 | 18:34

Vanaf mijn 15e jaar geteld (wanneer je mag veronderstellen de leeftijd te hebben bereikt mensenlevens op waarde te schatten etc.) doe ik al 24 keer mee aan de dodenherdenking.

Wie ben jij dan Jane om mij op mijn verantwoordelijkheden van herdenken te wijzen?

trespasser | 04-05-06 | 18:34

* Haalt de trombone van Lucas alvast uit de koffer *

Brusselmans | 04-05-06 | 18:34

@CoJoNes
Welnee. En hoezo "zoals gebruikelijk"? Ik loop voor niemand weg. *voelt eens aan haar eigen ballen en lacht CoJoNes vierkant uit*

@Daikan
Nee, jij bent fijngevoelig met jouw opmerking dat ik maar even dood moet gaan zodat je me nog kunt herdenken. Da's klasse. Ik wens jou overigens geen fijne ziektes toe. Ik wens je wijsheid. Dat heb je harder nodig.

Jane Doe | 04-05-06 | 18:34

@voidPTR
Je zou juist respect moeten kunnen opbrengen voor het herdenken van de mensen die er in brede zin voor hebben gezorgd dat jij niet onder het juk van een dictatoriaal gezag gebukt gaat (ok... twee minuten onder de verlichte despoot Jane...). Dat je over het algemeen alles mag doen en laten wat je wilt. Ik respecteer het als je niet zelf wilt herdenken maar heb het invoelingsvermogen om gedurende de twee minuten geen herrie te maken en even rustig te zijn. Is dat zoveel gevraagd?

Jane Doe | 04-05-06 | 18:31

En zoals gebruikelijk, heeft Jane de discussie verlaten...

CoJoNes | 04-05-06 | 18:31

@trespasser
Dan heb ik niets gezegd :-)

voidPTR | 04-05-06 | 18:30

lol void.

Ik reageerde op Jane Doe @ 18:20.

trespasser | 04-05-06 | 18:28

@ Jane Doe, wat een fijngevoeligheid komt er uit jouw lieve mondje! Zeer illustratief voor je mooie nobele idealen die je hier zo breeduit verwoord. Je lijkt wel Wouter Bos die een slechte trip heeft ofzo. Maar goed, als je het niet heel erg vindt: ongezien de tyfus en tot na de stilte dan maar.

Daikan | 04-05-06 | 18:25

@trespasser.
Als je het over mij hebt, is dit wel een duidelijke indikatie dat jou IQ niet boven 40-45 uitkomt. Wat is dit nou toch voor een flauwekul om iedereen waar je het niet mee eens bent voor Hitler uit te maken. Je weet niet waar je het over hebt.

voidPTR | 04-05-06 | 18:24

Gelukkig, Hitler is in de discussie betrokken geraakt.

trespasser | 04-05-06 | 18:21

Het verplicht opleggen dat andere respect tonen heeft totaal geen zijn. Zoiets moet uit jezelf komen. Mensen die 2 minuten stil voor uit willen staren prima, geen probleem mee. Maar ga mij niet vertellen wat ik wel en niet mag. Er wordt zoveel gezeurd over respekt voor anderen heb dan ook respekt voor mensen die hieraan niet willen meedoen.

voidPTR | 04-05-06 | 18:21

@Jane Doe 04-05-06 @ 18:15
Wat ik zeg, zeg maar?
Als jij het maar goed vindt?
Is prima, lekker duidelijk.
Oh, en nog een stijlloze tip Jane, zet om 8 uur niet klakkeloos je auto stil in de Us van A, denk dat veel mensen geen idee hebben wat je aan het doen bent, en ik zou je niet willen moeten missen door een lullige kop-staart.

CoJoNes | 04-05-06 | 18:20

@Daikan
Je mag blij zijn dat jij nog op deze aardkleaut rondloopt. Als Hitler had gewonnen was je tot as wedergekeerd. Hij hield niet van mongeaulen.

Jane Doe | 04-05-06 | 18:20

@ Jane Doe kom doe eens deaud gaan. Als je snel bent kunnen we je nog herdenken straks.

Daikan | 04-05-06 | 18:18

Vrijheid = zelf bepalen wat er op je spandoekje staat

aivd | 04-05-06 | 18:16

@CoJoNes
Jeuken de ballen weer?
Ik denk dat het redelijk vanzelf spreekt dat ik met de invulling van die twee minuten doel op het ruimer invullen dan slechts denken aan Holocaust of WO2. Aan de opofferingen voor vrijheid in bredere context. Stilzijn en even niets doen. Mijmeren. Peinzen. Invoelingsvermogen hebben.

Hou je van onderdanigheid CoJoNes?

Jane Doe | 04-05-06 | 18:15

Ik ben het eens met Jane Doe. Kom op jongens, even lekker niet zo kinderachtig doen en niet reaguren tijdens de 2 minuten dat we stilstaan bij het verleden. Denk desnoods in die 2 minuten dat je binnen een minuut weer mag reaguren maar breng het respect op.

Ik zou teleurgesteld zijn in de GeenStijl redactie als smakeloze comments hun weg vonden naar het publiek in die twee minuten, maar goed dat jullie zelf maar weten. Stijlloosheid kent grenzen. Over net iets minder dan twee uur komt er een aan.

Lucyano | 04-05-06 | 18:14

Alle comments in het tijdslot 20:00 - 20:01 worden weg-gejaned.

voidPTR | 04-05-06 | 18:14

Gaat de website van die foute krant ook twee minuten off-line?

aivd | 04-05-06 | 18:12

@gek kuikentje
Ik hoop dat dat ironisch bedoeld is, anders heb jij idd heel wat om over na te denken vanavond om een of 20.00

CoJoNes | 04-05-06 | 18:12

@trespasser
En ik heb het met een Duitser gedaan. Maar errug lang na de oorlog uiteraard. Win ik nu? En kijk niet zo neerbuigend met die staalblauwe jongens.

Jane Doe | 04-05-06 | 18:10

Nieuw!
De 4-mei-ban.

Powered by Jane.

trespasser | 04-05-06 | 18:10

@Jane Doe 04-05-06 @ 17:54
"Iedereen mag de twee minuten invullen zoals ie dat zelf wil."
"@GS redactie
Nogmaals, stijlloze comments in het timeslot 20.00 - 20.02 deleten."
-
Zoals ie zelf wil, maar dan wel eerst toestemming aan Jane vragen.
Jawohl, jane.

CoJoNes | 04-05-06 | 18:08

Nee. Directe IP-ban voor alle reaguurders die hun reaguursel op 20:00 of 20:01 hier neerzetten.

gek kuikentje | 04-05-06 | 18:06

@De Chileen
Mogen we in die 2 minuten stilte wel reaguren?

voidPTR | 04-05-06 | 18:03

Niet vergeten 2 minuten stil te zijn tijdens de jodenherdenking, maar niet op de vluchtstrookt. dank u.

Roy Orbitol | 04-05-06 | 18:03

Waarom is 5 mei nog steeds geen officiele Vrije Dag?

aivd | 04-05-06 | 18:02

Ga stracks eens naar een oorlogsmonument bij je in de buurt (in elk willekeurig durp is er wel een te vinden) en sta daar eens stil bij de levens die door de bezitters daarvan ondergschikt werden geacht aan de vrijheid die wij nu kennen.

Komt U allen weg achter den geraniums en vereenigt U op een van den weinigen momenten waar Nederland nog wel respeckt heeft voor het verleden.

Cloggy3 | 04-05-06 | 18:01

Ik blijf het vergeten.... zijn de winkels dan dicht?

gavrillo | 04-05-06 | 18:01

@Biebel @17:03
Pak eens een studie op, lees eens een boek, kijk eens wat documentaires, stel je op de hoogte van de geschiedenis, actualiteiten en feiten.
Het vergelijken van WO-II, waarbij verwerpelijke regimes op wereldheerschappij en genocide uit waren wil jij één op één vergelijken met vredesmissies, waarbij geallieerde troepen jagen op lieden die eigenlijk hetzelfde willen als de verwerpelijke regimes uit WO-II. Je moest je schámen!

Chiant | 04-05-06 | 17:58

Doe eens niet van die lange tenen hebben Jane Doe ik ben zelf 1/16e Duits.

trespasser | 04-05-06 | 17:57

Gaat GS dan ook 2 minuten offline...

da wizard | 04-05-06 | 17:56

Met excuus: gebeurd

Jane Doe | 04-05-06 | 17:55

Herdenken moet.
Ik heb net een aantal comments bij het Nieuwnieuws topic over de herdenking geplaatst.
Iedereen mag de twee minuten invullen zoals ie dat zelf wil. Maar val niet ten prooi aan de onverschilligheid over hetgeen gebeurt is in het recente verleden (en nog gebeurt in het heden) want onverschilligheid is de grootste bedreiging voor het voorbestaan van de mensheid (vrij naar Eli Wiesel)

Geef overigens de voorkeur aan de herdenkingsplechtigheid op de Waalsdorpervlakte. Heel sereen. Simpel. Zonder de protoculaire poppenkast met het Koningshuis op de Dam.

@GS redactie
Nogmaals, stijlloze comments in het timeslot 20.00 - 20.02 deleten.
Doe es effe invoelend. En moet dat Duits bekken nu echt? Weinig origineel.

Jane Doe | 04-05-06 | 17:54

Het is best simpel:
Op 4 mei herdenken we de dode Nederlanders, op 5 mei de dode Duitsers.

trespasser | 04-05-06 | 17:50

@TM : je heb gelijk maar dan staat et dus eigenlijk 2-1 voor hen, dus tog maar herdenken dan eh

theRedFlag | 04-05-06 | 17:49

@theRedFlag : '74 telt niet meer sinds '88. Kom, wel een beetje met je tijd meegaan ja? Zij in 40-45 onze fietsen gejat en in '74 de beker, wij in '88 lekker afgerekend met de trauma's.

Overigens wel aardig ; er werd Michels voor die '88-wedstrijd gevraagd wat het zou betekenen als Nederland zou winnen. "Misschien dat we dan eindelijk van het gezever over 1974 verlost zijn".
Na de overwinning komt meneer Cees Jansma er aan : "En. meneer Michels : Is 1974 nou eindelijk rechtgezet?" Michels(met een prachtig strak smoelwerk) : "1974? Hoeso, wat was er toen dan?" Jansma : "Nou, de verlore...."

Je kon de cameramensen op de achtergrond horen lachen...

Anyway: vanavond niet herdenken dat die - toendertijd - kudt-Duitsers zo huis hebben gehouden. Vanavond herdenken dat er anderen zijn gesneuveld zodat wij op GS kunnen zitten zonder de Online Gestapo op onze nek te krijgen.

TM | 04-05-06 | 17:45

damn .. zat jp weer bejaarden te ronselen met zijn waarheen? waarvoor? metaforen ? Het moet nu gvd echt eens afgelopen zijn met deze man .. alsof de 2de wereld oorlog DE bepalende factor is geweest voor de vrijheden waarvan we nu genieten ????? wanneer mag ik nou gewoon eens terug naar de winkel met JP ? onder het mom van : 'deze voldoet niet ! andere graag!' Het is toch te gek voor woorden .. godsgeklaagt ! welke randdebielen heeft in godsnaam er voor gezorgd dat deze man aan de macht kwam ? ( en ja ik wil vingers zien gvd !!! ) Tis netzoals bij jezus .. daar kwam ook een onzin verhaal uit als je hem om een stukje brood en vis vroeg .. nog effe en ik blijf voor altijd in marokko ... vieze chaos theorie lover dat ie is .. bah !

Draaitafel Demagoog | 04-05-06 | 17:44

@Fwenddy Relax neem nog een ritalinnetje!

russischstoephoertje | 04-05-06 | 17:44

Ik ben in ieder geval stil... Ik ben dan aan het werk dus kan ik zometeen ook even rustig 2 min pauze nemen!

Reez | 04-05-06 | 17:43

Jan-Joris-Jaap-Joop 04-05-06 @ 17:30
Ik zal hier even serieus op ingaan.
Nee, dat heb ik niet gezegd, dat heb jij misschien gesuggereerd door te zeggen: '... Er hebben meer Nederlanders actief aan Duitse zijde gestreden...',
Als je kijkt naar waarom we op 4 mei de doden herdenken, dan is jouw argument (of het nu waar is of niet) is volkomen irrelevant.
Hoe dan ook, denk daar maar even over na om 20:00 precies, misschien ben je er in 2 minuten uit (en dan kun je weer verder praten)

fweddy | 04-05-06 | 17:42

fweddy 04-05-06 @ 17:28
Klopt. Iedere nederlander zat in het verzet.

brrkah | 04-05-06 | 17:41

@theRedFlag

TM | 04-05-06 | 17:41

Hoe laat is het dan?

Lijpe Jopie | 04-05-06 | 17:36

tja we herdenken tog altijd op 4 mei die verloren finale van t WK? zal je zien dat we dat volgend jaar 2 x moeten doen, brazielie zal ons in de finale verslaan

theRedFlag | 04-05-06 | 17:36

Voordeel van 5 uur 'verder' zitten: ik ben wel stil om 1 uur 's nachts.
Ben blij dat dit nog steeds in ere wordt gehouden; heb ook af en toe m'n twijfels welke 'veteranen' er allemaal bijgesleept worden. Maar heb een paar keer op de dam gestaan en het blijft indrukwekkend; vooral de erewacht van oud-verzetsstrijders, FANTASTISCH.
's Neerlands enige echte helden.

CambodjaCambodnee | 04-05-06 | 17:33

luistert nou: sierplein slotervaart 020 moet je wezen!

ja man | 04-05-06 | 17:33

@ fweddy 04-05-06 @ 17:2
Dus de meerderheid van de Nederlandse staatsburgers waren veraders?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-05-06 | 17:30

Hoe durven jullie naar het digitale pleepapier te linken, schande.

Rechtse_Rukker | 04-05-06 | 17:30

@Jan-Joris-Jaap-Joop 04-05-06 @ 17:24
En wat wil je daarmee zeggen? Dat dodenherdenking ook ter meerdere ere en glorie van de landverraders is ingesteld? Domme opmerking van jou dus!

fweddy | 04-05-06 | 17:28

Grebbeberg, ga ik ook heen, ben benieuwd of ik jullie nog zie staan met een roze busje.

Ik snap dat niet, mensen die zo makkelijk praten over Dodenherdenking, zonder respect. Ik heb ook voor weinig dingen respect en principes zijn bij mij zo'n beetje op één hand te tellen maar het feit dat ik uberhaupt de vrijheid heb om dat zo te doen heeft alles te maken met vandaag en die twee minuten.

Ach tot zover gezeik aan jullie harses, morgen inderdaad feesten in Wageningen ^_^

Lucyano | 04-05-06 | 17:25

@ fweddy @ 17:21
Zeker bij aanvang van de WO2 waren de meeste Nederlanders gewoon pro-Duits. Er hebben meer Nederlanders actief aan Duitse zijde gestreden dan dat er in het verzet gezeten hebben of aan de zijde van de geallieerden vochten.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-05-06 | 17:24

hmmmmmmmmmmmmm....................................................?
duits klinkt toch beter dan alah hakbarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! onze toekomstige staats taal!

maar effe voor de goeie orde, respect voor de vier mei viering en om 20:00
bekkie gesloten houden

ja man | 04-05-06 | 17:24

en morgen legt Cohen weer uit WAAROM hij niet wilde ingrijpen tijdens de relletjes in 020-finland. rooibos iemand ?

more beer (cd /pub) | 04-05-06 | 17:23

Jammer dat er ieder jaar van dit soort berichten nodig zijn om de mensen ervan te doordringen WAAROM we ieder jaar 2 minuten stilte houden op 4 mei. Dit zou vanzelfsprekend moeten zijn.
.
Je kunt proberen de woorden van JP over 4 mei in het belachelijke te trekken, dodenherdenking is mi iets waar je niet mee moet spotten.
Het is namelijk wèl de dag waarop we de helden eren die gevallen zijn in de strijd voor de vrijheid (ook de onze)... of spreken jullie liever Duits?

fweddy | 04-05-06 | 17:21

Gaan we de slag om de Grebbeberg naspelen ofzo?

gek kuikentje | 04-05-06 | 17:20

Vogens is mij is er een partij die de vrijheid consequent ondermijnt en die onverdraagzamer is dan heel Helmond bij elkaar: De Overheid

CoJoNes | 04-05-06 | 17:19

Instant update: De GeenStijl-repowagen is onderweg naar de Grebbeberg. Straks live vanaf locatie...
grebbeberg?......
beter naar het sierplein in slotervaart 020, zien jullie mischien nog een leuk potje voetbal!

O JA camera niet vergeten....................

ja man | 04-05-06 | 17:18

Het praatje van Balk doet het wel goed als je jehovah getuige langs de deur. Goed zo JP daar ligt een gouden toekomst voor je

Mellorenz | 04-05-06 | 17:16

Ik zit op Curacao, geldt dat hier ook? Boeiend, gewoon kaal zuipen

Koning Bier | 04-05-06 | 17:15

Misschien is die Balkenende qua imagebuilding nog wel de slimste van het hele stel in die regering. Eerst drie jaar lang geen enkel gevoel voor humor uitstralen, geen enkele diepe discussie aan gaan, en dan 1 jaar voor de verkiezinge gaan skateboarden en zeau. En natuurlijk dit speechje. Want wat is er fout aan die woorden dan? Heerst op GS ook niet het motto 'Vrijheid moet verdedigd worden'?

TM | 04-05-06 | 17:14

2 minuten stil, anderhalve dag zuipen. Mooie deal toch!

En verder krijg ik er ook wel bloedpoep van ja als Biebel gelijk heeft.. De doden uit WO2 herdenken oke, maar moeten daar een stel woestijnvlooien bij?

Br33z4h_T1nuzzZ | 04-05-06 | 17:13

Bedenk de idioterie die oorlog heet, en die sommigen willen voeren uit naam van het vrije woord.

King of controversy | 04-05-06 | 17:12

@ van bommel: proost!

Duivel666 | 04-05-06 | 17:11

Lekker borrelen op de Grebbeberg!

Van Bommel | 04-05-06 | 17:08

@ Chileen: Hoe laat het bij jou daar is moet je zelf weten maar hier is het nog heel geen 8 uur!

stuyterkuycken | 04-05-06 | 17:07

Nou wat een nieuws. GS, beetje meer cachet aub. Als ik dat mag verwachten. Wees morgen blij dat je leeft in een vrij land, gedenk vanavond al die mensen die daaraan hebben bijgedragen.

Grietmann | 04-05-06 | 17:04

Ik krijg een beetje bloedpoep van die dodenherdenking.. niet omdat ik stil moet zijn, dat vind ik prima.. maar inmiddels word er ook opgeroepen om stil te zijn voor mensen in alle oorlogen.. terwijl dit geintje toch ooit begonnen was als 2e wereld-oorlog herdenking.. nu gaan we zelf een oorlog beginnen samen met Amerika, en vervolgens vinden we het zo erg dat we het gaan herdenken..

Biebel | 04-05-06 | 17:03

Jammer dat JP Winston Churchill niet als inspirator heeft.

Isser | 04-05-06 | 17:01

Toch grappig dat ik Hodja bij de post over de agressieve kabouters de term "voetballen met kransen" al hoorde opperen.

En uiteraard twee minuten R-E-S-P-E-C-T...

De Zwits | 04-05-06 | 17:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken