
Een goedemorgen aan onze vaste schare Turkse GS-bezoekers. Bakkie gitzwarte drab? Of gewoon een suikertje met thee? Lekker uitgeslapen na een nachtje toeterend rondrijden in de Mercedes 190E? Van harte gefeliciteerd met het bereiken van de kwartfinale. Op karakter en volledig terecht. Trek dus niks aan van die al
zure Hollanders hier in de comments die jullie de overwinning niet gunnen. Om 22:00 gaan bij die Calvijnzeurpieten namelijk standaard de gordijnen dicht en moet het stil zijn op straat. Dankzij die schitterende knal van Nihat wordt de hypocriete volksaard van Nederland weer eens genadeloos blootgelegd. Winnen we zelf staat het hele land een maand volledig op de kop. Winnen onze Ottomaanse medelanders een keer dan noemen we
feesten ineens herrie. Welnu, dat ze lekker dood mogen vallen, die klagende vorkheftruckchauffeurs met hun Televaag in die veel te krappe Tokkieflat. Ze
snappen het gewoon niet. Tuf nog maar een keer extra in hun lahmacun. Ze verdienen het. Aan de andere kant: Grijze Trollen die zich sinds vannacht op GS hebben geregd kunnen eveneens rekenen op een levenslange ban. Dus Turk4Life, 100%nationalTurk en Armeniehater86: Roestieg aan. Het is maar een spelletje...
Reaguursels
InloggenLeuk, die Turken die urenlang rondjes rijden met een toetert die vast geducktaped is. Die blik in de ogen deed me denken aan m'n buurjochie van 4, die voor het eerst een snoepwinkel binnenkwam. Simpel volk. Turken: gefeliciteerd en tot toeters!
Pheser, dan ga jij toch ook lekker toeteren voor Nederland ?
Dramaaaaa, niemand gaat je tegenhouden hoor jongen.
ik dacht ik ga mijn medenederlander, de turk een felicitatie brengen want ik had genoten van het spel, het was spannend, dat wou ik ze vertellen.
ik wou zelfs vertellen dat ik stiekum een beetje voor turkije was omdat het land er vol meezit en ze de laatste tijd erg hun best doen (dat zou ik weer niet zeggen maar was de reden dat ik voor turkije was)
wordt ik bijna in me kaar geslagen door die lui???????????????????????????????
nou vraag ik je yener (hierboven) jij wordt wel gewaardeert he dat je ook voor nederland bent he??? rare situatie
mij slaan ze bijna dood
dit vind ik echt tof van geenstijl!
als turkse nederlander ben ik voor Turkije en Nederland, Turkije zal het niet veel verder schoppen (kwestie van kwaliteit) Maar ik hoop zo dat Nederland kampioen wordt! Nederland verdient het dit jaar meer dan wie dan ook!
Er zijn veel minder Turken dan Nederlanders. Dus waarom hoor ik geen getoeter als NL wint?
Nee.. alleen Turken zijn zo lang blij dat ze gewoon een uur lang met de hand op de toeter rondjes rijden. Mooi toch. Kan je zelf ook doen..
Maar goed dat het de finnen niet waren ... met hun kamelen door de stad ...
Maarre ff zonder gein van mij mogen ze best wel feessie bouwen, dat houd natuurlijk wel in dat iedereen dan zulke feestjes mag bouwen bij een overwinning
Ik vond het supertof dat Turkije heeft gewonnen. Eerlijk gezegd vind ik die traditie van het toeterend door de straten rijden na een overwinning enorm vet! Na elke door Nederland gewonnen wedstrijd turken wij ook door de stad. Doe het ook een keer, dan merk je hoe leuk het is en stop je met zeiken.
Wat is er gebeurd en wanneer? Afgelopen zaterdag of zondag?
Zonder allochtonen is Nederland ook niks he :D
dit moest brusselmans/GS schijven om de rest van het jaar weer op Muslims te kunnen zeiken
Ik heb in het topic onder de link zure Hollanders al genoeg gezegd.
Alleen ben ik geen Hollander maar Brabander dus voel ik me niet aangesproken.
*gaat rustig zitten na een lange wandeling vol haat verspreiding*
En monotheïsten denk aan je hart, doe ik ook als ik langs loop.
En toch gun ik ze hun toeterade niet, en hoop ik dat ze snel verliezen. (het liefst van Nederland in de finale natuurlijk)
WTF @ "roggel"?!!
www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woorde...
Helemaal los die gasten: www.nufoto.nl/2008/06/15/turkije-is-do...
Waarom ook niet!?! :P
@Suzannn | 16-06-08 | 19:23 : wie?
Gatverdamme, achterlijke mensen zeg.
Mijn smsjes naar vrienden om de spijkermatten op straat te leggen zijn zeker opgevangen door clown a l l a h, want vanmorgen reed ik zelf in een spijker
Nederland - Turkije lijkt me wel puike finale
Brusselmans for president!!!
@poepvlieg: Turkije vierde feest. Marokko doet niet zo erg mee met een EUROPEES kampioenschap. Ongeschoolde paardenlul!
Geenstijl Bedankt!
Geenstijl Bedankt!
Geenstijl, Geenstijl, Geenstijl Bedankt!
Ik lees hier zielepoten die om twaalf uur naar bed wilden en die om half twee door een kier in de gordijnen constateerden dat de politie wel rondreed maar "niks deed". VAL DOOD, zielige kuthollanders! Láát die Turken godverdomme een keer! Steek tampons in je oren en ga maffen, chagrijnig stuk azijnzeiker!
Tja.. verschil moet er zijn, Als Nederland speelt wordt hier de straat afgezet en wordt de wijk schoongeveegd door de ME. De Turken mogen lekker feesten?
Ga maar vieren in je eigen land!
Ha, heerlijk stukje weer. Daarom hou ik van geenstijl, altijd scherpe analyses.
Leuk voor Turkije dat ze de tweede ronde hebben bereikt. Maar vindt dan niemand het dan vreemd dat mensen die al minsten twee generaties in Nederland wonen, niet voor hun thuisland juichen, maar wel voor een land dat ze enkel kennen van vakantie? We moeten het inderdaad niet zwaarder maken dan het is, tis maar een spelletje, maar toch, het heeft iets provocerends als je van je achterstandwijk naar het centrum van de stad rijdt om daar je punt te maken. Waar de Turken wel kudo's voor krijgen is dat ze er niet zo als megaulen bijlopen als de 'echte' Nederlanders. Rescept.
turkije terecht gewonnnen... laat ze lekker feest vieren maar als de turkse terreur-jeugd het weer nodig acht om over de auto's te gaan lopen en de politie weer vrolijk staat toe te kijken zonder in te grijpen en de volgende dag in de media verklaard dat ze hun het feestje wel gunde... dan zijn we toch verkeerd bezig met z'n allen... my 2 cents...
Gatverdamme zeg, stelletje haters hier.
Wanneer Nederland wint mag iedereen toeteren tot laat, en wanneer Turkije het doet is het meteen '' geluidsoverlast '' !
Get a life, please.
En Islam heeft er al helemaal niks mee te maken, maar goed.
Ik hoop dat we vrijdag ook gaan winnen en ik hoop dan ook dat Nederland weer last krijgt van '' geluidsoverlast '' !!!
Oh damnnnnn, we love Turkey <3 !
echt fucking eritant, moet je is vroeg beginnen, moeten die kut marocanen om 11 uur nog effe toeterent door de straten rijden met hun opgepimpte mercedes.
Als Nederland en Turkije het tot de finale zouden brengen,
zie ik toch een probleem.
Waar moeten de Turkse immigranten dan met hun Oranjegevoel naar toe?
En voor wie moeten linkschmensen dan juichen?
@Robin Hood
Het gaat om voetbal niet om Ton. Wat een jankerd zeg. Turkije van harte! maar morgen zijn wij weer aan de beurt.:)
Turken, zowel de supporters als de spellers, zijn nog helemaal niet in staat om
fatsoenlijk gedrag te vertonen, op het veld als daarbuiten, zoals eigenlijk verlangd wordt in de westerse wereld. Die lopen qua fatsoen nog heel wat jaren achter. Om maar een voorbeeld aan te halen; een paar jaren geleden de wedstrijd tegen Zwitserland. Ik zeg niet dat onze supporters allemaal het goede voorbeeld geven, maar op het veld zeker wel. We zullen zien hoe Turkije zich de komende tijd gaat presenteren. Wordt het bij verlies weer matten, steken en moorden of zullen de spelers (laat staan de supporters) zich voor de verandering zich eens gedragen????
@ de nakketikker @ 16:52
Het was anders geweest als het EK in 0031 werd gehouden en de supporters er hier speciaal voor heen zouden komen. Als je gastland bent, dan weet je dat je alle feestvierende (of verdriet verdrinkende) supporters over de vloer krijgt. Al die Turken hier gaan er toch allemaal prat op dat ze de Nederlandse nationaliteit hebben? Rot dan ook op met je Turkse vlaggen hier en hang de leeuw buiten, met wimpel en al.
@ Robin Hood
Zeg dat ook ff tegen al die ollanders in Bern. En voor de rest van de azijnpissers, hoop ik dat ze nog ver komen al is het alleen maar om jullie tot op het bot te ergeren. Heerlijk trouwens dat vanochtend het journaal gepresenteerd werd door die Tuskse dame die beter nederlands spreekt dan menig tokkie wat hier loopt te kankeren. Gaat allemaal ff heel snel dood.
als jullie met zijn allen mijn vliegkosten willen vergoeden dan ga ik wel in istanbul feestvieren.
heelemaal geen propleem
hah ha
Gijzelnemer Almelo: even 1 nachtje goed slapen, dan is het morgen allemaal weer goed... TOET TOET TOET
Leuk voor Turkije dat ze gewonnen hebben. Zal ook best terecht zijn als je in de laatste 15 minuten van een 2-0 achterstand naar een 2-3 winst gaat. Maar kunnen ze dat dan niet gewoon in Turkije vieren? Ik bedoel, ik zou het ook belachelijk vinden als alle aanwezige Hollanders in Turkije toeterend over straat zouden gaan als Oranje wint. Nu zitten er meer Turken in Nederland dan Nederlanders in Turkije, daar niet van.. En al helemaal verhoudingsgewijs.
alleen jammer dat het hele mercatorplein onder de olijfolie , zat was erg glad, voor de rest wel leuk
EFTBoom
Koekje-dr-bij?
mischien ben ik wel een voetballer, ik hoef toch geen perfect nederlands in woord en schrift te beheren, om een beetje geld te verdienen, voor de rest heb ik wel een hogere iq dan gemiddelde hollander, ik kan ook wel aan de reacties zien of de boodschap overgekomen is.
linkse zakkenvuller: ik val jou niet aan.
Mhhh ook goed.
-weggejorist-
-weggejorist en opgerot-
-weggejorist-
Al feesten ze 5 jaar aan een stuk, ik gun het ze van harte, maar moet dat godverdomme met zoveel herrie én persé buiten op straat als ik wil slapen? Het ging zo lang door dat Allah het vast en zeker ook gehoord heeft...
Overigens niets dan lof voor het Turkse elftal. Verdiend gewonnen. Net zo verdiend als NL tegen Frankrijk.
G-unite | 16-06-08 | 15:30
Kun jij Fleauxe niet unbannen? Hij wou net met mij een business beginnen met aaibare en lieve waterdiertjes en dan zal het allemaal wel, maar 't kost mij omzet.
Dat zijn dingen waar ik niet van hou.
Fleauxe, ouwe reus, doe even lievv briefje schrijven aan Joris en vertel er maar bij dat je het voor de waterdiertjes doet.
Turkije is toch de 13e provincie van Nederland,
en Marokko de 14e.
Dus laat ze maar lekker feest vieren.
De Mocros moeten wel hun boerkaas aanhouden.
LeverCees | 16-06-08 | 14:21
Oei..
het enige effect van dit soort gedrag is dat wilders groter wordt, en terecht. iedereen moet zich aan de regels houden
Ik woon ook in 020 en hoorde tot diep in de nacht die m0ngolen toeteren. Verzin eens een creatieve manier om je blijdschap te uiten!! Ga polonaises in en cafe doen ofzo!
Maar KAPPEN met dat datTOETEREN, aub, want anders gun ik ze geeneen overwinnening meer.
Ik kan alleen maar zeggen dat die wedstrijd bere-goed was. En verdiend gewonnen door de turken. Ik heb ook helemmaal geen probleem met feestende turken tot diep in de nacht.
/Sarcasm off
Dit keer hopen dat de Hongaren (d.m.v. Hongaarse arbiter) niet te hulp komen in Wenen:)) Dan komt TR in de finale denk ik.
Ik dacht meer aan TR schirt met Oranje atributen (Heineken muts en Oranje sjaal).
da wizard | 16-06-08 | 15:05
Of het oerlleijke verwerpelijke brulshirt, met de turkse vlag ipv de muil. Kun je tijdens de wedstrijd kiezen, afhankelijk van het verloop.
TOET TOET TOET TOOOOOEEEEEEET
In haarlem tot 130... uur schreeuwen en toeteren... als ze nu eens gewoon feest vieren en dat toeteren achterwege laten... niemand een probleem!
+1
Of toeter op de grotere wegen in plaats van dicht bevolkte stads centra...
-1
Daardoor gun ik het ze minder.... al eet ik er geen lamachun meer of minder om...
knoflook, baklava... en lamachun
tis toch de nederlanders die het uiteindelijk doen!!!
De allochtonen barometer klopt in ieder geval, maar enkele turken in de buurt. Al zien de meeste mij wel voor Turk aan. In ieder geval puik gedaan door Turkije, niets dan lof. Als wij (waarom heb jij vrij nodig? Jij bent toch geen Nederlander, hiermee citeer ik een collega, toen ik vrij nam ivm Nederland-Frankrijk) tegen Turkije moeten, mocht het zo lopen, dan zullen we ze eens laten zien hoe je feest viert!
@Kaan
Zodra iemand het idee krijgt om te kiezen, is hij/zij eigenlijk voor niemand. Is wel een beetje sneu eigenlijk, dat dan weer wel.
@Kaan78 | 16-06-08 | 15:02
Het rood wit blauwe shirt natuurlijk, en in het rode gedeelte teken je met wit een maan en ster...
Mooi! Op naar de finale TR - NL.
Loyaal zijn op NL is wel meer dan supporten van de NL elftal.
Trouwens wie twijfelt aan mijn loyaliteit, die mag loyaal aan mijn *** *****. (zelf edit).
In ieder geval, bij zo'n finale heb ik sowiezo al feest. Het is alleen afwachten welke t-shirt ik ga aantrekken.
Waar is de saus?
Passie, hard werken, mooie acties, onvoorspelbaar verloop.... ik kan niet begrijpen waarom de Turken hun feestje niet mogen vieren. Vond dit een veel mooiere overwinning dan dat mazzeltje tegen de Zwitsers.
Terechte kwartfinalist.. en laat ze lekker toeteren. Onze finse medelanders hadden allang het centrum afgebroken..
Eat this jankets.
*Brusselmans even kietelt*
Maar toeterend rondrijden is wel een beetje zielig, ik heb gewoon veel liggen neuqen...
Moet kunnen. Ik zie ze al voor me. Die horden Australische Nederbejaarden die straks gaan feestvieren in hun boerenkiel. En ik zie de vijfde generatie Dutchies in The States met oranje vlaggetjes al rondtoeteren. Al die Hollansche emigranten overzee. Allemaal in onze driekleur luidkeels feestend na het binnenhalen van de Europese Voetbalbeker. Allemaal helemaal gek van Nassau. En wie er dan waar ter wereld ook waagt te zeiken, krijgt nogmaals het Wilhelmus voor z'n kiezen. Tabee!
@1453 | 16-06-08 | 14:05
Het ligt er meer aan je bent in Nederland gedraag je dan ook een beetje als nederlander als je hier wilt wonen. Turkije heeft gewonnen nou mooi tuurlijk mag je dit vieren maar laat dit niet ten kosten van andere mensen gaan. Want als het zo makkelijk allemaal gaat kunnen we de naam van Nerderland binnen 10 á 20 jaar wel veranderen in Marrokije of Turokko want er blijft toch niks meer over van iets wat nederland was, aangezien alles maar aangepast moet worden aan jullie leefstijl
Werk se dan Koekje. Je hebt het topic i.e.g. opgefleurd.
In Nederland ben je toch voor Nederland dat noemt met nou echt aanpassen =-).
In Turkije ben je toch voor Turkije laat ze daar lekker gaan toeteren =-).
1 avond per week die irritatie is genoeg.
Zal lekker zijn als alle nationaliteiten is lekker gaan toeteren wanneer ze iets winnen in nederland.
Wederzijds respect?! Lmao.
LOL @Koekie
TheDiplomat | 16-06-08 | 14:33
Stuur maar een Turk, goed voor de integratie.
@WAAROMIK 14.24
U heeft een topfunctie bemachtigd binnen het bedrijfsleven zie ik, waarvoor blijkbaar geen enkele schrijfvaardigheid benodigd was. Hulde! U heeft uw cv destijds gewoon op Monsterboard geplaatst?
@Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 14:28
Om een kebabzaak te runnen heb je geen foutloze spelling nodig en zet je makkelijk 100k per jaar om. Maar verder ben ik het wel met je eens voor wat betreft de misplaatste huilie-huilie. Nooit begrepen waarom die mentaliteit zich altijd alleen bij bepaalde bevolkingsgroepen manifesteert (zonder te generaliseren trouwens).
hey wees blij met het doorgaan van al die zwakke ploegen. hoe meer zwakke ploegen des te makkelijker worden we kampioen :D
@Koekie, heb nog een kamer vrij voor de finale hier in Wenen... helemaal gratis!
TheDiplomat | 16-06-08 | 14:28
Zeikerd. Een echte Nederlander.... ik neem alles terug.
Doe-eens-rustig | 16-06-08 | 14:26
Meer een vrije ochtend, dus er moet voor de hele week tegenaan gereaguurd worden. Als je dus nog vragen/verwijten hebt moet je ze binnen 10 minuten indienen, dan gaat koekie weer de uitkering verdienen voor de ouders van WAAROMIK.
@Koekie
pleur op met je kortzichtigheid! "Uitzonderingen bevestigen de regel" Doe jezelf een plezier, kijk eens een beetje verder dan je neus lang is...
WAAROMIK | 16-06-08 | 14:24
Iemand met zulk taalgebruik verdient echt geen 100.000K per jaar.
Maar niet huilen, niemand vraagt je ouders om terug te gaan naar Turkije, en jou zeker niet. Fijn dat je ouders hier zo goed gewerkt hebben, maar laten we nou niet gaan doen alsof ze Nederland opgebouwd hebben. We weten allemaal dat dat best gelukt was zonder vuilnismannen uit Turkije. En niemand heeft Turken hier heen gehaald, ik weet vrij zeker dat als je ouders het in Turkije beter hadden dat ze daar lekker waren gebleven.
*krijgt slappe snikkel van misplaatste gekwetstheid*
@ WAAROMIK | 16-06-08 | 14:24
Je valt even de verkeerde persoon aan vriend, zit goddomme een heel topic het op te nemen voor jou en je toetervriendjes en dit krijg ik terug?!
.
Blijf lekker wonen hier, doe je best en heb respect, meer vraag ik niet aan je.
Maarre, vrije dag vandaag Koekje? Je bent nl. wel zeer productief qua reaguursels.
@ Angelica | 16-06-08 | 14:19
Wordt zo moei van dit soort berichten. Beetje interessant doen met je beperkte kennis. De UEFA wordt niet gevormd door de grenzen van een continent. Israel is ook al eeuwen lid van de UEFA, zo ook Kazachstan, Azerbeidzjan en Rusland (wat toch ook in Azië ligt)
.
Eerst kennis hebben, dan interessant doen. De grootste en één van de mooiste steden van Europa hoort toch echt toe aan Turkije: Istanbul.
@Flodder | 16-06-08 | 14:12
Nou dat is in ieder geval fijn om te weten. Ik hoop voor je dat jij en je familie of vrienden in ieder geval nooit vast komen te zitten met een ambulance op weg naar het ziekenhuis of aangereden worden door iemand die met 80km per uur door de wijk rijdt, met 1 hand aan de toeter en in de andere een vlag.
zakkenvuller,
mijn ouders zijn naar NL gehaald om het werk te doen die nederlanders niet wouden doen of waar geen arbeiders voor waren, en nu 40 jaar later vinden sommige sukkels dat we terug moeten gaan naar eigen land ik weet niet of jullie er van op de hoofte zijn maar turkne neuken goed en krijgen kinderen, en die groeien ook op en volgen een studie en gaan werken, dus onze leven is hier opgebouwd, denken jullie nou werkelijk at het simpel is of men naar land van herkomst terug gaat keren omdat een paar sukkels die geen weet van realiteit hebben gaan roepen dat we dan nederland moeten verlaten, wordt wakker mensen, trouwnes ik betaal +/_ 50 duizend euro belasting per jaar en nooit een keer dat viese stink uitkering van jullie gehad jah, en turkije heeft terecht gewonnen, beetje feest vieren hoort erbij, niet gelijk zeuren, trouwnes nederlanders doen niets liever dan zeuren, maar dat zijn we inmiddels al gewend, zow die ben ik kwijt. trouwens mischien treffen we elkaar in de finale.
TheDiplomat | 16-06-08 | 14:21
Uitzonderingen bevestigen de regel. Maar trek het je niet aan voor landverrader uitgemaakt te worden. Voor het gros hier ben ik een mega-rascist, toch ook best lastig te verkroppen met een allochtone vriendin.
Linkse Zakkenvuller | 16-06-08 | 14:19
Een Turkse imam met een oranje pruik zie ik als Nederlander.
Alexander Pechtold is géén Nederlander.
@ God van Empel;
ach gut, heb ik je beledigd door aan te nemen dat je in een vinex-wijk woont? Voor iemand die zichzelf God noemt ben je redelijk snel aangebrand, eikel!
nn... Koekie... in dit geval mag je wat mij betreft landverrader wel vervangen door landpromotor!
@Angelica
wat een verrassende nieuwe inzichten....
@ Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 14:14
Moeilijk, de vraag kan ook omgedraaid worden naar "Hoe zie jij hem; Turk of Nederlander?"
Ik denk dat wanneer je het gisteren op het Mercatorplein vroeg iedereen volmondig Turk! riep en je vrolijk meetrok in de Turkse versie van de polonaise.
Het zal erom hangen, na een goed inleidend gesprek zal het gros wel toegeven dat hij Nederlander is, maar zijn Turkse roots altijd, overal bij hem draagt.
En daar is weinig op af te dingen. Turk zijn ze tenslotte ook niet, in Turkije ziet iedereen hen gewoon als 'Nederlander'
.
Ik denk dat iedereen die Turk roept, zichzelf Nederlandse Turk vindt. Een Nederlander met de nadruk op Turk.
Iets anders kan hij namelijk niet zijn.
Wat doet Turkije trouwens bij EK. Turkije is 98% aziatisch en dus hoort het land deel te nemen aan de Asia Cup.
@Koekje-dr-bij 14.11
Uiteraard, mijn waarde. Ook ik probeer mij te richten op de dingen die beter kunnen, zij het dat ik me slechts beperk tot uw betogen.
@Koekje-dr-bij
nu ja, sociale cohesie wordt vaak gebruikt bij multi kultie discussies, en dan heb je het over verschillend groepen mensen... cohesie vind ik dan een raar woord al benaderd het de realiteit wel.
@koekje
TheDiplomat's één-mans delegatie promoot NL al dertig jaar in vele landen, kost de belasting betaler geen donder en is elke dag positief bezig voor zijn geboorteland. Hé Koekie... kan het zijn dat meerdere medelanders dat ook doen?
vraagstaart | 16-06-08 | 14:15
Dat had alleen betrekking op het groepje dat naar spanje en frankrijk vertrok in de zomer. Verwarring is begrijpelijk, kost u geen kudo.
Kerby | 16-06-08 | 14:13
En zo is het toch ook sociologisch? Dezelfde soort is interpreteerbaar omdat geen mens hetzelfde is, maar het lijkt me niet te gaan om haarkleur, wel of geen sproetjes of je schoenmaat.
@Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 14:04 Uw reaguursel op 13:55 wekte bij mij de illusie dat het hier ook vakantievierders betrof, door de zinsnede "na enkele weken geld uitgeven weer oprotten." Ik begrijp nu dat u het over wonen had. Excuses daarvoor.
Linkse Zakkenvuller | 16-06-08 | 14:11
Zou dat het zijn? Even lekker Turks doen en dan weer meedraaien, want dát vraag ik me dus af. Als je aan die heren vraagt: ben je Turk of Nederlander en het antwoord is Nederlander... dan mag hij het zeggen in het Turks met een rood geschminkte kop en een Atatürk T-shirt aan zn lijf: ik ben tevreden.
Ik vrees echter dat het antwoord zal zijn: Turk. Dan vraag ik me af wat je hier doet, en dat is alles.
@Koekje-dr-bij?
ja, binding, maar alleen met moleculen van dezelfde soort.
mieters bende in deventer was het ook flink raak, konnie slapen en ben nu dus sacho. chago. chaggo. nee ziet er niet uit. zo ook ik.
@padjakker
Ik heb ze wel geroken, hoor. Niet van jou, overigens. Ik geloof wel dat jij geen racist bent maar enkel een zeikert.
EFBoom | 16-06-08 | 14:08
Is het goed dat ik geen volledige betogen hou over Nederlandse identiteit, Turkse identiteit, Sociale cohesie, Multiculturele luchtbel, Politieke Islam, Cultuurrelativisme, 4-4-2 danwel 4-3-3 met een ruit op het middenveld, spruitjes vs shoarma en geyle donkere ogen versus grote neus?
Ik hou het even op korte comments en hoop dat de boodschap aankomt.
@ Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 14:02
Kijk, dat is een reageersul waar ik me wel in kan vinden. De slechte dingen, of dingen die beter kunnen, ontken ik ook zeker niet. Ik zie alleen, naast het feit dat ik een wat mindere nachtrust had, geen direct gevaar in het feestje van onze Turkse medemens.
Even lekker Turks doen, wakker worden en weer meegaan met de maatschappij.
Sowieso zie ik weinig fouts in door voetbal veroorzaakte vreugde. Maar begrijp deels jou punt.
NL'ers zijn gierige Belgen. Turken zijn tweedehands Grieken. Beide volkeren spelen goed met hun ballen. Rood zal altijd vloeken met Oranje.
Lord Leto | 16-06-08 | 14:06
Lol je moet beter leren lezen. Dit is een topic van geenstijl om enerzijds een schifting te maken, anderzijds de boel weer op te kloppen in deze komkommertijd. Leest u de briljante tussenstukjes maar eens:
'Roggel nog maar een keer extra in hun lahmacun'
Uit dat soort stukjes kan je lezen hoe brusselmans ertegenover staat.
Iemand met de nick 'armeniehater' moet bij voorbaat al geband worden.
@ Koekje-dr-bij 13.57
Niets mis met het terugbrengen van zaken tot de kern, maar het terugbrengen van het probleem der muliculturele samenlevingen tot "Nederlanders vreten wat de pot schaft", getuigt wat mij betreft van een VMBO - achtergrond met mogelijk naschoolse bijles in plakken en knippen.
1453 | 16-06-08 | 14:05
Velletje terugnaaien zou ik u niet aanbevelen. Haren blonderen is voor pauperTs.
Polonaise: zie haren blonderen. Turkse volksdans schopt kont, vooral blijven doen.
Passpoort inleveren: ja, graag.
Nog meer vragen?
oh en niet te vergeten: waar het in de toekomst fout zal gaan
Hhahahahaha
Ja precies laat die Turken lekker feest vieren.
Ik heb genoten van de Wedstrijd en nu weten de Tjechen ook hoe het is om met 2-0 voor te staan en met 2-3 te verliezen.
Is natuurlijk als turkey tegen Nederland moet dat ze verliezen.
@Brusselmans Zeer goed stuk (zullen de volgelingen van Profeet Wilders wel anders over denken)
Wel sneu voor de mensen in de 50% wijken.
-weggejorist-
@Flodder | 16-06-08 | 13:55
Je addresseert je reaguursel aan 'alle zure zeikers die enkel racistische walmen laten opborrelen', en omdat ik verder zelf eigenlijk nergens racistische walmen zie opborrelen hier -ook niet bij de zure zeikers- maar ik door Maaier wel als zure zeiker ben weggezet, voel ik me in die zin aangesproken dat ik best wel even duidelijk wil maken dat ik prima begrijp dat er genoeg mensen bedenkingen hebben bij de manier waarop dit soort prestaties worden gevierd, en dat dat niks met racisme te maken heeft. Onterecht spelen van de racisme kaart triggert mij sowieso al vrij snel.
Linkse Zakkenvuller | 16-06-08 | 13:57
Ik vind het zo schattig om te zien hoe jij blijft verdedigen terwijl ik al duidelijk aangaf waar en wanneer het misging.
Doe-eens-rustig | 16-06-08 | 14:03
Mag ook wel eens gezegd worden.
vraagstaart | 16-06-08 | 13:59
Technisch gezien valt Limburg ook onder het Koninkrijk der Nederlanden. Bovendien had ik het over "wonen", niet vakantie vieren.
@Koekjke 13:45
Hulde voor uw reaguursel.
volledig terecht.. ze hebben op karakter gewonnen en dat ies goed
Linkse Zakkenvuller | 16-06-08 | 13:57
Dat mag u vinden. Misschien in een land waar nationalisme van autochtonen geen vies woord was, waar ik zou merken dat onze identiteit voor alles gaat en beschermd wordt door onze volksvertegenwoordigers had ik er waarschijnlijk ook veel minder moeite mee gehad. Waar echter cultuurrelativisme heerst is zo`n subcultuur van trotse Turken helaas meer een bedreiging dan het zou moeten zijn. Uw betoog over bakkerijtjes en minimarktjes is een voorbeeld van hoe het zou kunnen zijn. Honderden joelende turken op straat is een perfect illustratie van hoe het níet hoort. Misschien is dat het verschil, u kijkt naar wat er goed gaat. Ik kijk naar wat er beter kan. De goede dingen ontken ik niet.
in a'dam west was het een leuk feestje... (viel overigens prima doorheen te slapen...) maar als er zo nodig geluidloos geslapen dient te worden door azijnzeikers heb ik een tip; Oordoppen!
Linkse Zakkenvuller | 16-06-08 | 13:57
Wie zeikt er hier?
Op het einde van de rit blijft het allemaal hetzelfde Koekje dr bij, zeikt op de Turken. Jij zeikt op hem en ik zeik nu op jou. Dus uiteindelijk hebben we er allemaal niets aan.
Joan
(nopjes)
Iek kom bij de allochtonen meter op 3.1 % Maar ja, dat krijg je als je in Laren woont.... Betaald de hoofdprijs maar wel lekker rustig doodgaan hier.
@Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 13:55 Ieder in zijn eigen land blijven dus? Mag een Limburger dan wel op vakantie naar de Friese meren of gaat je dat ook te ver?
@ Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 13:41
Mooi samengevat, met de nadruk op 'jij vindt.'
Van alle allochtonen uit niet Nederlandse koloniën hebben de Turken in mijn ogen zich het allerbest aangepast aan onze cultuur. Soms een incidenteel slippertje van een individu, maar niet de constante zeurparade en slippertjes van bijvoorbeeld onze Noord-Afrikaantjes.
De Turkse jeugd is meestal goed opgeleid en doet vaak lekker mee met de maatschappij. De oudere generatie leeft een stil bestaan en valt naast de geweldige bakkertjes, slagerijen, minimarktjes en naaiwinkeltjes eigenlijk nauwelijks op.
Stoot het jou dan echt zo tegen de borst dat onze Turkse landgenoten er na een bloedstollende overwinning even een feestje op HUN manier van bouwen?
Écht? Ben je echt zo'n zeikerd? Wil je dat echt zijn? Zo'n zuurpruim?
Je kiest er zelf voor wie je bent, en waar je je aan stoort. En als je er zelf voor kiest om zo'n ongelofelijke zuurpruim te zijn, vind ik je eerlijk gezegd een beetje zielig.
EFBoom | 16-06-08 | 13:53
-1 voor het niet simpel durven houden van hele simpele dingen
+1 voor de humoristische comment waar kereltje Pechtold gewoon zou spreken over "simplificeren".
-weggejorist-
Oranjemensen in Suriname zijn ook gewoon voor Oranje hoor:
www.waterkant.net/suriname/newspicture...
vraagstaart | 16-06-08 | 13:52
Zie comment Zeurders | 16-06-08 | 13:49 en Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 13:52
Beetje in het buitenland de hollander uithangen. Precies de reden dat spanjaarden en fransozen in de zomer allergisch raken voor Nederlanders en dat kan ik prima begrijpen. Enige verschil is dat Nederlanders na een paar weken geld uitgeven weer oprotten.
@padjakker
Blijkbaar voel je je aangesproken.
LOL@Joris RobertJamesF | 16-06-08 | 13:46
@Koekje-dr-bij
Uw VMBO - retoriek doet mij verlangen naar de censuur die in sommige Turkse media nog altijd gebruikelijk is.
@Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 13:41 Gelukkig zijn Nederlanders in den vreemde (en die zijn daar voor 100% vanwege de levensbedreigende omstandigheden thuis) niet als zodanig te herkennen. Volkomen geassimileerd. fednethsoc.com/index2.html
Zeurders | 16-06-08 | 13:49
Klopt. Het is heel simpel allemaal.
*Offtopic*
Wie kent er een goed Armeens restaurant in 020?
@Bernhard Bang | 16-06-08 | 13:46
Hehehe, toch wel! Baros had moeten worden ingebracht. Wie onder druk staat, is een idioot als hij de scheurende verdediging met een enkele man wil repareren. Altijd beter om de tegenstander met een aanvalsversterking bezig te houden. Bovendien was er meer kans om zelfs nog 'ns te scoren. Maar da's logisch.
Bernhard Bang | 16-06-08 | 13:46
Ga ff ergens anders van Hooijdonk citeren.
@Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 13:41
Begint een beetje lachwekkend te worden, dat kortzichtige commentaar van je.
En alle Nederlanders die niet binnen de Nederlandse grenzen wonen zijn ook maar een stel landverraders zeker?
Verzeihung, Zeitung.
@Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 13:41
Jij bent dom.
nl.wikipedia.org/wiki/Globalisering
OK, je kan het over Turkije hebben, maar wat dacht je van Tjechië? Kunnen ze ook eens voelen wat het is om met een punt verschil te verliezen nadat je er met 2 tegen0 hebt voorgestaan...
* zich wel realiseert dat er bij hen geen foute wissel aan ten grondslag heeft gelegen *
@Albert Heijn II | 16-06-08 | 13:39
Meestal is het beschuldigen van de media een afleidingsmanoeuvre, maar in dergelijke gevallen is de pers inderdaad de schuldige. Bild Zietung is natuurlijk een meester in het ophitsen, maar de Turkse media kunnen wer ook wat van. Triest. Zo maak je van een feestelijke overwinning een oorlogszege.
-edit: niet lang -
Doe-eens-rustig | 16-06-08 | 13:43
Nee. Ies cultuur.
@Fleauxe | 16-06-08 | 12:19
Huilen is voor jou te laat.
Finale NED - TUR 2-1
@Koekje
Hou eens op met zeuren, joh.
@vraagstaart | 16-06-08 | 13:35
Ja ja, want het land is niet zelf in staat premies te innen....? Waarschijnlijk heb je gelijk, Wouter heeft extra geld nodig voor de vergadertijgers in onze gezondheidszorg. Heel vreemd, gelijk de on-Cruyffiaanse wissel van Bruckner, waarbij een verdediger werd ingebracht ipv een spits.
@ Miss Dushi | 16-06-08 | 13:28
Ik kon me ook al nauwelijks voorstellen dat er nog genoeg Turken over waren om ergens anders te toeteren.
Ik kreeg gisteren mooi korting op mijn turkse pizza. Het feest in mijn buurt was leuk, gezellig en het was ze 100% gegund. En: als turkije nog een pot wint, gewoon weer lekker feesten!
Viva Hollandia
Viva Turkia
Linkse Zakkenvuller | 16-06-08 | 13:31
Nou wilde ik eigenlijk de islam er maar eens buiten houden, heeft inderdaad vrij weinig met voetbal te maken. De manier van vieren misschien, maar dan hebben we het eerder over de Ummah dan Nationalisme, en dat is volgens mij niet zo sterk van toepassing op Turken. Laat me het nog eens kort samenvatten:
Persoonlijk snap ik niet dat iemand, anders dan om levensbedreigende motieven, zijn vaderland verlaat om elders zijn heil te zoeken. Mochten die mensen dat toch doen en ze kiezen Nederland, dan verzoek ik hen vriendelijk dat als zij in Nederland willen wonen, gebruik willen maken van Nederlandse faciliteiten en sociale zekerheden, dat zij zich ook het Nederlanderschap eigen maken. Nederlanders spreken allerlei talen, vreten wat de pot schaft ( dus eventueel ook turks eten ) zijn van nature internationaal georienteerd en het is daarom geen enkel probleem als je wat Turkse trekjes en gebruiken behoudt. Extreem uitbundig de overwinning van andere landen ( in dit geval Turkije ) vieren op straat en vlaggen zwaaien van andere naties is in ieder geval iets wat Nederlanders níet doen. Dan toon je duidelijk aan dat je een Turk wil zijn en geen Nederlander. Nederlanders wonen in Nederland, Turken in Turkije.
Ben ik nou zo slim, of zijn jullie nou zo dom?
Ik heb niks gemerkt maar er is wel een verschil tussen feestende hollanders en feestende turken. Wij zijn gewoon lomp, bezopen en over vrolijk terwijl turken agressief gefrustreerd nationalistisch zijn (in het buitenland) daarom toch... beetje dimmen aub. Trouwens, haal die turkse vlag eens naar binnen, ies racistisch...
@Murdockyoufool | 16-06-08 | 13:36: het waren de Turkse kranten die koppen hadden als "We staan weer voor de poorten van Wenen". Krankzinnig...
Overigens hoorde ik een Turkse supporter wel weer zeggen dat aan de overwinningen van het Turks elftal ALTIJD een politiek element is verbonden. Waarom, for fuck's sake? Iesj voetbal. Studio Sport - was het SS?- gooide er nog eens schepje bovenop door over de mislukte verovering van Wenen, zo'n vier eeuwen geleden, te beginnen. Volslagen idioterie. De heersersmentaliteit maakt het dan allemaal toch weer wat minder...
@Murdockyoufool | 16-06-08 | 13:27 't Heeft te maken met het nieuwe zorgstelsel in NL. Nederlanders die elders in de EU wonen en zich daar verzekeren moeten nu een bijdrage in NL betalen en die bijdrage gaat dan weer via een omweg naar het woonland. Of zoiets. Of Wouter doet er andere, hele nuttige dingen mee die net zo kansrijk zijn als Oostenrijk vanavond tegen Duitsland.
Linkse Zakkenvuller | 16-06-08 | 13:28
Wat is dat voor kromme redenering. Eerst vraag je om een voorbeeld wanneer er rellen waren, dan geef ik die (turkije-zwitserland WK-kwalificatiewedstrijd.) En dan vraag jij je af wat dat de jongeren te maken heeft? Waar was jij na die wedstrijd, daar zijn meer auto's in de hens gegaan dan in Franse voorsteden.
Ik zou zeggen, voel die warmte en kom bij elkander. En blijf naturel.
Nou ik heb helemaal NIETS gehoord. Heb ik ff mazzel ;)
monaco | 16-06-08 | 12:27
Het is wetstrijt .. met twee t's.
Opletten op sgool.
@ Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 13:21
Politieke Islam, Turkije en onze Turkse medemens. Dat zijn drie woorden die met moeite en misschien heel veel gegoogel te rijmen zijn. Maar dan moet je wel héél fanatiek zijn.
Op dit soort beredeneringen van uw kant past heel goed dat ene woord wat u net onderuit haalt.
Daarnaast heeft voetbal toch zeer weinig met de Islam te maken, of heeft Big Mo het spelletje bedacht?
@ Sangoni | 16-06-08 | 13:24
Maar wat heeft dat te maken met de kinders van Turken in onze volksbuurten?
Overigens even voor de duidelijkheid: padjakker heeft helemaal 0 problemen met Turken, sterker nog, van alle islamitische bevolkingsgroepen van Nederland denk ik dat Turken het meeste positieve en het minste negatieve elementen hebben meegebracht, heb ik nog nooit in mijn leven enig probleem met turken gehad, en haal ik graag bij de turkse bakker een lahmacun. Dus gaarne mijn bedenken jegens de manier van 'feestvieren' naar aanleiding van kleine overwinninkjes in het buitenland niet koppelen aan rascistiche motieven. Ik weet dat het moeilijk is voor de linkse policor die niets liever doet dan iedere vorm van kritiek reduceren tot rascisme.
Ik dacht dat ik de enige was die wakker was geworden van het vrolijke getoeter gister
@vraagstaart | 16-06-08 | 13:17
Dat is krankzinnig. Heeft wellicht te maken met kinderen in Nederland? Zo nee, dan zou ik weigeren het bedrag te betalen totdat je een geldige reden ontvangt dat het ophoesten van 1200 pleuro's rechtvaardigt. Zoals het gelijkspel van Oosternrijk tegn Polen niet rechtvaardig was.
@Linkse Zakkenvuller | 16-06-08 | 13:18
Ah. 'k Hield u voor een linkse goedpraterT. De werkelijke linksmensch ziet in Turks en Marokkaanse nationalisme voornamelijk het exotisch aspect, terwijl extreem-nationalisme altijd verwerpelijk is. Nationailsme tijdens voetbal... is eerder fanatisme. Of enthousiasme.
Mooi toch. Mooie pot voetbal, spannend tot het laatst. Lekker feestje bouwen. Even toeteren en weer slapen. Elke gewonnen wedstrijd als een finalepot vieren. Mooi man, moet je niet om zeiken.
Vanavond weer feest als het nationale team van die andere grote groep allochtonen in Nederland, de Duitsers, doorgaat naar de 2e ronde?
En toch mis ik Baros nu al..
*gaat weer terug in het hoekje zitten waar ze voor morgen 20:45 niet meer vandaan komt*
zijstraat Mercatorplein 020. Sliep dankzij de toeterTurken pas om 0.30 en dan toch 7 uur op. Ach ja, als de volgende turkije wedstrijd maar niet weer op een zondag is, vind ik alles best. iyi geceler.
doenormaal | 16-06-08 | 13:25
Waarom niet in Turkije?
@doenormaal | 16-06-08 | 13:16
Hier spreekt precies weer de agressieve kutmentaliteit van dat Anatolische gebroed uit. Ga het lekker in je eiegen land vieren als je je stoort aan onze gebruiken en cultuur, idioot.
Ben toch blij dat Geenstijl aan onze kant staat:)
@koekje -dr-bij
zoals vele turken onder ons werk ik in NL
Turrukje | 16-06-08 | 13:22
Ik reageer even op het xenofobie-verwijt. Ik weet het, het rolt lekker uit je bek en het klinkt heul sociaal en wetenschappelijk, maar het zuigt.
Maar mijn vraag; wat doet u in ons kikkerlandje?
Linkse Zakkenvuller | 16-06-08 | 13:22
Zwitserland - Turkije. U weet wel toen de spelers zelf op de vuist gingen bijvoorbeeld.
@Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 13:21
Politieke islam en EK en Turkije.Weinig verbanden lijkt mij. Weinig Turkse voetbalfans die goedsdienstige leuzen roepend over straat gingen.
@doenormaal: niet lelijk doen over welpies...
@ Sangoni | 16-06-08 | 13:20
U lijkt uit ervaring te spreken?
Doe is opnoemen wanneer dat eerder is voorgevallen dan?
Turrukje | 16-06-08 | 13:20
Denk ik ook. Wat doe jíj eigenlijk hier?
Nou nou Brusselmans, het was een schitterende apotheose, die ik puur een alleen ben gaan kijken omdat ik de wedstrijd kon volgen door het geluid van de straat en daar heb ik zeker geen spijt van gekregen. Zelfs die auto's waren hartstikke leuk, totdat het 2 uur s'nachts werd op een zondag, en dat voor een kwartfinale plaats. Dat is behoorlijk sneu.
Maar bijdeze spreken we af, dat als ze de finale winnen, dat ik dan hoogstpersoonlijk bij de buurman instap en de vlag vasthou, tot die tijd wens ik te kunnen slapen wanneer mij dat goeddunkt.
-weggejorist-
Ik mag lije dat Turkije in de finale Oranje met 3-0 naar huis stuurt.
Linkse Zakkenvuller | 16-06-08 | 13:18
Xenofobie bestaat niet. Fobie is een buitenproportionele en vaak ongefundeerde angst. Angst voor politieke Islam is gegrond en reëel, een nationalist zou dat beamen. U heeft misschien rood-wit-blauw tapijt, waarop het heel goed toeven is op handen en voeten richting mekka?
De reaguurders die mij hebben berispt hebben natuurlijk groot gelijk. Dat massale oranjefeestbeest dat tekeer gaat in Zwitserland en Oostenrijk deugt ook voor geen cent. Feestvreugde, blijheid okay. Maar zorg dat niemand er hinder van heeft. Een vrije wereld is vrij voor een ieder -ook voor de gene die rust zoekt.
We weten allemaal wat er gebeurt was wanneer het geen 2-3 was geworden, Volkan toch rood had gehad en turkije de penaltyserie had verloren. Daar hoeven we niet geheimzinnig over te doen, dan hadden de oudere turken geen enkele vat meer gehad op de jongere turken.
@Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 13:18
lol@ Koekje-dr-bij. Ik denk dat meneer sommige reacties hier niet zo leuk vindt.
@doenormaal | 16-06-08 | 13:16 Doe eens niet zo schreeuwen ik heb nog hoofdpijn van gisteravond. En gefeliciteerd trouwens.
@Flodder | 16-06-08 | 13:11
Ben je zelf een Turk toevallig? Of een PvdA-er? Dan is het namelijk best begrijpelijk om iedere vorm van bedenkingen, afkeuring of irritatie af te doen als rascisme. Net wat Murdockyoufool @13.15 zegt, als de wijktokkies hier op deze manier hadden gereageerd vrijdag (wat niet het geval was) en iemand had daar een oordeel over gehad, dan hadden we Flodder waarschijnlijk nergens over gehoord, of je had vooraan gestaan om erop te wijzen dat 'tokkies gewoon precies als allochtonen zijn', of niet dan?
@doenormaal | 16-06-08 | 13:16
Doe normaal. Iedereen feest lekker hoe hij of zij wil. Niks mis met feesten!
+1 voor Brusselmans. Al vond ik het om half 2 mooi geweest met de toeters voor m'n deur, het ook wel weer wat!
doenormaal | 16-06-08 | 13:16
Ah, daar hebben we dr één.
Vraagje: wat doe jij hier als je zo trots bent op Turkije?
( gewone serieuze vraag, gelieve gewoon serieus te beantwoorden en zonder hoofdletters als het kan )
@ Murdockyoufool | 16-06-08 | 13:15
Wat ik zeg, ik ben geen Linkschmens. Wel alles lezen hè?
Niks mis met nationalisme, ik ben er zelf één pur sang. Vooral wat voetbal betreft.
Ik krijg alleen kriebels als bepaald volk nationalisme als kapstok voor hun xenofobe frustraties gebruikt.
www.vk.tv/video/1031556
Komop zeg hier is toch niks mis mee. Lekker feestje en genoeg Oranje sympathie. Mooi vind ik het.
Die mensen hier die beweren dat de Nederlanders wel alles pikken van Nederlanders maar niet van (in dit geval) de Turken, die snappen het niet helemaal...
Nederlanders gaan na zo'n overwinning met z'n allen in de kroeg hangen of iets dergelijks. In ieder geval komen die samen op plekken die daar voor bestemd zijn. Ze gaan niet met duizenden tot laat in de nacht toeterend door de steden crossen om iedereen ongevraagd wakker te houden.. Is nogal een verschil !!
Feest vieren gun ik iedereen van harte maar rekening houden met anderen lijkt me in zo'n geval toch de normaalste zaak van de wereld...
Condoleances voor Tsjechië. Uiteraard vele felicitaties richting Turkije. Mooi bevochten overwinning. Feesten mag. Ook in Nederlandse steden.
Maar 't kan ook te gek worden. En dat heeft van alles met massaliteit te maken. Daarmee heeft Koekje-dr-bij's ergernis te maken, denk ik. Kdb is vast geen racist. Stel je eens voor dat bijv. Apeldoorn zou worden overspoeld met een half miljoen Chinezen. Beste mensen, hoor. Maar laat ze lekker in China blijven. De Nederlandse burgers worden het gewoon zat om verder in te schikken. Genoeg is genoeg. Heeft niets met racisme te maken, geachte politiek-correcten.
@Murdockyoufool | 16-06-08 | 13:10 Geheel off topic maar goed: wat ik dan weer niet kan bevatten is de rekening die ik jaarlijks door het VCZ krijg gepresenteerd van zo'n 1200 Euries, zijnde de bijdrage die ik moet betalen aan het Nederlandse zorgstelsel - terwijl ik daar geen beroep op doe en mezelf verzekerd heb in het land waar ik woon. Komisch, niet? Dan voel ik me toch wel een beetje genaaid, ongeveer zoals Peter Czech in de 93e minuut om via deze omweg toch weer on topic te komen.
Murdockyoufool | 16-06-08 | 13:15
Raak!
Linkse Zakkenvuller | 16-06-08 | 13:12
Zie comment Murdockyoufool | 16-06-08 | 13:15.
Precies hetzelfde.
-weggejorist-
Linkse Zakkenvuller | 16-06-08 | 13:11
Turken zijn niet hét grote moslimprobleem. Je hebt wat gevalletjes Milli Göruz cs. maar het valt best mee vergeleken met de zelfislamisering van onze politici.
-
Turken zijn inderdaad van nature trots en nationalistisch, en dat siert hen. Vraag een gemiddelde Turk naar Atatürk en je krijgt een betoog van 2,5 uur van 1880 tot 1980. Vraag een gemiddelde Nederlander naar Willem van Oranje en dan krijg je te horen dat ie met zo`n lekker spaans wijf getrouwd is ofzo.
Maar een echte Trotste Turk woont in Turkije, niet hier. Een échte Turk heeft een broertje dood aan de politieke Islam, en komt die niet hier invoeren.
Ik heb gewoon een enorme hekel aan die hypocrisie. Ze hebben recht op hun eigen taal, hun eigen gewoonten, hun eigen religie en bijbehorende gebedshuizen. Waarom? Omdat ze Nederlanders zijn. Pleur op, kiezen of delen.
@Linkse Zakkenvuller | 16-06-08 | 13:11
"k Wil niets af doen aan de prachtige winst van Turkije, maar het rare van linksmenschen is, is dat ze nationalisme van autochtonen streng veroordelen, zelfs verafschuwen, maar als het allochtonen betreft dan spreekt men weer van 'trots'. Hoogst curieus.
Goed artikel GS/Brusselsmans
jullie hebben wel ballen om 'n gevoelige, eigenlijk een niet 'GeenStijl' opvatting te plaatsen.
Keep up!
-weggejorist en opgerot-
@Flodder | 16-06-08 | 13:11
+1000!
@ Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 13:08
Maar negatief generaliseren snijdt wel hout?
@Koekje-dr-bij
Prima dat je het begrip 'sociale cohesie' erbij haalt hoor, maar dat de afname ervan veroorzaakt zou worden door multi - culti uitingen is inmiddels (ook binnen de sociologie) een aanvechtbare stelling. Onderzoeken van o.a. Putnam en, in Nederland, Zijderveld wijzen voornamelijk de individualisering van de samenleving aan als 'boosdoener' voor de afname van sociale cohesie.
Turkije was de terechte winnaar en ik snap dat een feestje op zijn plaats is, heb ik immers ook gedaan na de wedstrijd van FR-NL. Echter ik heb niet op de openbare weg lopen toeteren. Een claxon is bedoeld om een noodzakelijke waarschuwing te geven om zo een ongeval te kunnen voorkomen.
Ga lekker naar een discotheek, kroeg of een thee- of buurthuis voor de festiviteiten. Ik heb minder last van mensen die feestend over straat lopen dan een toeterende file tot half 2 voor mijn deur.
@ Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 13:04
Een nick zegt meer dan 1000 woorden toch? Hou toch op man, ben net zo Linksch als als de Paus protestants is, maar weer minder rechts als Leen een bril draagt.
.
Ik weiger gewoon voetbalvreugde van onze Turkse medemens op te hangen aan integratieproblematiek. Turken zijn van nature gewoon een trots, nationalistisch volk. Dat wordt weer meegegeven aan hun kroost. Niets meer, niets minder.
.
Buiten dat, alsof de Turken écht het grote moslimprobleem zijn hier in Nederland.
Dacht toch echt dat dat de Rif-expats waren.
-1 voor de nare zure zeikerts op deze draad die enkel racisctische walmen laten opborrelen vanuit hun treurige frustratie-put.
@ coffee
is inderdaad een beetje triest, wij gaan toch ook niet in hun koffiehuizen lopen schreeuwen. Zou wel stijl zijn trouwens.
nl.youtube.com/watch?v=egIoBFEG4No
@vraagstaart | 16-06-08 | 13:02
Goed werk. Het huidig Nederlands zorgstelsel zou inderdaad niet misstaan in de USSR anno 1983. Verschil: we betalen ons er blauw aan. 120 Euro p.p. premie per maand en dan nog je medicijnen per acceptgiro betalen. Belachelijk. De hoop is gevestigd op het aftaaien van de babyboomers, maar werkelijk goedkoop zal de zorg niet meer worden. De deplorabele zorg weerhoudt veel ex-Nederlanders echter niet hun oude dag hier door te brengen. Nu ja, dat zijn dus de kudten waar ik over sprak.
Van mij mogen ze toeteren, dan doet iedereen als ze winnen... En het is nog een rechtvaardige uitslag ook!
Nonsens natuurlijk.
Maar laten we eerlijk wezen, beter zal dit allemaal niet worden. Ik vraag me af of dit nog wel de bedoeling van het uitstapje.
Linkse Zakkenvuller | 16-06-08 | 13:06
Nou dikke pluim voor je Turkse vriendin. En als zij een oranje hart heeft zullen alle turken dat wel hebben. Je kan immers niet vaak genoeg positief generaliseren.
geen last gehad van de feestende Kebabjes, maar ik woon gelukkig ook niet in de Randstad...
@Turrukje 12.54
Ja nog steeds. Het wachten is tot hij zijn tank leeggereden heeft.
Maar het is hem (jullie) gegund. Ik heb gisteren genoten van de wedstrijd. Het was niet goed maar wel een spektakel.
k gunde ze de overwinning zeker gisterenavond......
alleen na een paar uur wakker te hebben gelegen vannacht mogen ze allemaal de tyfus krijgen.. GVD
@ Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 13:02
Ik heb al twee Oranje wedstrijden bekeken in het gezelschap van een goede Turkse vriendin van mij, volledig in het Oranje! Dat dan weer wel..
Turrukje | 16-06-08 | 13:04
Typisch een Turk.
[sarcasme-modus/uit]
Hoe je het ook wendt of keert. Wij feesten uitbundig, maar houden niet de straat wakker tot diep in de nacht met getoeter (zie maandag en vrijdag)
Dus de vergelijking klopt weer eens voor geen moer, maar goed. Dat zijn we wel gewend zolangzamerhand van de, ietwat verdwaalde, redactie.
Linkse Zakkenvuller | 16-06-08 | 12:58
Geen zorgen. Ook jíj mag gewoon zeggen wat je eigenlijk voelt, een fantastische ervaring geloof me. Als je eenmaal leert om peop te hebben aan het Linksche Geweten valt er een last van je schouders.
Leef je uit.
Ik ga toch ook niet urenlang als een randdebiel lopen toeteren als Frankrijk wint (... nevermind), omdat ik daar al decennialang kom? Dus doe 's niet centrum 010 ontregelen, turkse vrinden! Met die takkeherrie... En waar bleef verdoemme die shoarmabezorgert??
@koekje-erbij
Oké, lang verhaal. Zitten goeede en slechte punten in. Ben helaas heel lui want een goed antwoord zal heel lang worden.
@Maaier | 16-06-08 | 12:54
Prima, noem het maar zuur. Ik erger me ook aan alle jongeren die elke donderdag en vrijdagnacht om 4:00 schreeuwend lallend en zingend in groepjes uit de stad komen, en ik irriteer me ook aan mensen die met kerst hun huis zo vol met lichtjes hangen dat ze in ieder geval zeker weten dat ze de enige zijn die opvallen met hun kerstversiering. Niet dat ik vind dat er tegen opgetreden zou moeten worden, een klein beetje stijl, fatsoen en verantwoordelijkheidsgevoel kan echter nooit kwaad. Dat jij het blijkbaar normaal vind dat je een gewonnen poulewedstrijd door heel Europa moet vieren door met 80km/u toeterend door woonwijken te scheuren, met 6 man uit de auto te hangen, overal door rood te rijden en kruispunten 20 minuten buiten het centrum te blokkeren moet je zelf weten. Ik vind het nogal sneu en van een overdreven geldingsdrang getuigen. Als ze nou de EK al gewonnen hadden.... Maar relativeren is blijkbaar ook een kunst als ik jou zo hoor.
wat heeft fleauxe gedaan? (ongeveer qua strekking)
kudo's voor de hartstocht in 't turkse voetbal !!
en dat mijn medelanders 't jullie gewoon gunnen!! diegenen die 't niet doen zijn gewoon flauw of erger
@Sikkeneur | 16-06-08 | 13:02
Hij is al weggewelpied :)
rocco101 | 16-06-08 | 12:55
Ja, op ons oranje heiligdom.
nl.youtube.com/results?search_query=ro...
k von t wel meevallen.
1,3% op de allochtoon-o-meter... dus bij ons was het heerlijk rustig.
Turrukje | 16-06-08 | 12:57
Fout. Bergbewoners daargelaten is het Turkse volk een redelijk relaxed volk met over het algemeen moderne opvattingen. De opvatting dat Turken die hun land verlaten geen echte Turken zijn ontleen ik aan autochtone turken. Die zeggen dat overigens ook over hoofdoekjes en baarden, maar dat terzijde. Dat is ook het probleem, échte Turken wonen in Turkije. De Turken hier zijn Turk als er een andere Turk in hun ogen onrecht wordt aangedaan door Nederlanders, en als Turkije iets wint. Als de uitkeringen worden uitgedeeld zijn ze allemaal Nederlanders. Wel rechten, geen plichten. Even heel generaliserend is dat het gevoel dat ik erbij krijg. Turken die hun huis oranje versieren zijn kanjers, ik heb alleen nog niet het genoegen mogen smaken om dat te zien. Hier hangen alleen rode vlaggen met witte sikkels.
Albert Heijn | 16-06-08 | 13:00
Maar wel halal voer in je schappen, ouwe kruidenier.
@Murdockyoufool | 16-06-08 | 12:55 Dan zal het je plezieren dat ik mijn (schoon-) ouders juist uit NL heb weggehaald vanwege het derde wereld-niveau van de ouderenzorg daar. Dat doen we dan wel zelf.
Albert Heijn | 16-06-08 | 13:00
En jij ruikt altijd okselfris.......?
Ach we kunnen het allemaal weer weg-relativeren, maar feit blijft dat we gewoon opgescheept zitten met de absolute Anatolische onderlaag in onze maatschappij. Een groep die de aloude steppennomaden tradities in ere houdt (met name geweld/ agressie) en niet te beroerd is om de parasiet uit te hangen waar het gaat om de nederlandse gezondheidszorg/ onderwijs/ subsidies/ uitkeringen.
@Albert Heijn | 16-06-08 | 13:00
Heerlijke logica. Aziaten die verder komen in het EK dan menig ander Europees land.
En laten we over Rusland en Cyprus (dat voor 100% in Azië ligt niet beginnen). Zeg dan gewoon waar het echt om gaat. En niet zo'n kast verhaal. Want Turken ruiken best lekker.
topwedstrijd en terechte overwinning voor Turkije. dat het nog lang onrustig zou zijn was te verwachten en kan niemand die jongens kwalijk nemen, als wij op Zondag hadden gespeeld en op deze manier de volgende ronde was gehaald, was hetzelfde zo niet meer gebeurd, dus nou niet gaan lopen zeiken.
gewonnen op karakter en inzet, nooit op willen geven, grote klasse!
Vond het jammer dat bus 25 gisteren omreed ipv door de Schilderswijk. Had het Hobbemaplein wel willen zien. Gelukkig reden er nog genoeg schreeuwende toeter-Toerken door de straat toen ik de hond ging uitlaten.
Is niet erg dat ze door zijn, des te leuker is het om ze verder in het toernooi zelf naar huis te sturen met een klinkende overwinnig!!!!
@Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 12:57
Is toch een ander verhaal. Natuurlijk is het jammer, maar dan moet de overheid het Nederlands arbeids- en ondersklimaat maar aantrekkelijker maken. Vijf jaar een opleiding volgen en terug gaan, weegt niet op tegen veertig jaar een ander land ondersteunen en dan even hier de samenleving op kosten komen jagen.
Turken? In Nederland? Hier in Zeeland niet hoor.
-edit: dag welpie -
goede wedstrijd!
Eeeeh noh, we hebben gewoon gewonnen. Piez of a-town.
Heb ook niet veel gehoord als ik eerlijk ben.. als ik nog eerlijker ben vind ik zo'n zie-ons-hier-turk-zijn parade best leuk voor een keer.. /multi knulti
Ik was voor Turkije, vooral omdat het me punten opleverde voor de juist voorspelde kwartfinalist bij de voutbalpoule, maar het zij ze gegund. By the way, watsgeburt met Fleauxe?
ze halen in hun enthousiasme wel eens wat rare strapatsen uit als ze de overwinning wild scheurend met hun overjarige benzen vieren, maar het zij ze gegund, hun geestdrift werkt erg aanstekelijk. dus van mij mogen ze zig helemaal het hoempa toeteren. al heb ik misschien makkelijk praten, want woon niet bij ze in de buurt en heb er dus geen last van als ik me niet doelbewust in hun woongebieden begeef.
Turrukje | 16-06-08 | 12:54
Ze speelden als een stel E'tjes. Drie man die om de bal stonden te schreeuwen en als een ervan hem in bezit kreeg, renden ze allemaal mee naar voren. Raakte ie hem kwijt na wat gepingel dan renden ze als gekken terug. Geen schim van de ploeg van 2002. Maar het buurtfeest was leuk: geen vernielingen, geen agressie en geen raar gedoe richting Nederlanders en de overige bevolkingsgroepen.
Vraag me af wat Fleauxe gezegd heeft.
@LeverCees | 16-06-08 | 12:52
Ik woon niet in een vinex-wijk, drol.
@ Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 12:55
Wat zijn we weer heerlijk kort door de bocht meneer dr-bij? Prachtig, het karikaturale druipt er van af! Het toetsenbord is machtiger dan het zwaard!
Ik heb helaas niks gehoord van het Turkse feest in Zwolle...
[huisvrouw]T rouwens, weet iemand op internet een recept voor Osmaanse Kebab te vinden? Zo'n soort van stoofpannetje met kalfsvlees, tomaat?, lekker, lekker [huisvrouw/]
Een feestje meer of minder wat maakt het uit?
Ik gun het ze van harte het was meer dan verdiend.
Sommige reaguurders al hier en zeker op NN zijn heel erg triest.
Murdockyoufool | 16-06-08 | 12:55
Of persoontjes die hier hun opleiding komen genieten, vijf jaar kankerend op de overheid die grotendeels hun studie bekostigd, en vervolgens hun kennis weer mee nemen naar het thuisland. Kan toch niet de bedoeling zijn.
Als ze nou ook zo blij doen als Nederland wint... iets met begrip enzo, waarom juigen voor een land dat geen reedt voor je doet en waar je je dienstplicht moet afkopen, die je (mede daarom) met de nek aankijken, waarom daarvoor juigen? Waarom niet blijer met een land dat je wèl helpt... dusch...
beetje dubbel
@Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 12:55
Ik heb nog weinig baarden gezien trouwens, maar dat terzijde. En volgens mij had jij in de eerste plaats al een soort van aversie jegens Turken, denk niet dat zo'n toernooi daar verandering in brengt. Turken hun huizen versieren met Oranje doen jou bijvoorbeeld ook niks schat ik zo.
Kerby | 16-06-08 | 12:51
Nee, exact hetzelfde. Cohesie = binding. En ik voel me niet echt verbonden met baarden die met Turkse vlaggen zwaaien, Turkse volkslied zingen en Turkse leuzen. Ik voel me derhalve niet verplicht om ruim 35% belasting af te staan zodat Turken hier in een gespreid bedje komen en onbezorgd de Turk uit kunnen hangen.
@vraagstaart | 16-06-08 | 12:48
Oké, dan is het prima, blijf lekker waar je bent en komm nie wieder. AOW of niet, ik kan me niet kwader maken om mensen die hun ganse leven in een ander land werken, belasting betalen en consumeren, om in de winter van hun leven het zorgstelsel alhiet te komen misbruiken en hun familie op te zadelen met hun geziek en gezeik.
@ coffeepatch
Hier in Apeldoorn jah!? Het is een schande!!!
Hier in Utrecht, was het om 1 uur al weer rustig. Kan me herinneren dat ik na 0031- italië wel langer op straat feest aan het vieren was dan 1 uur 's nachts. Als we trouwens de kwartfinale op deze manier zouden winnen, gaan wij net zo los. En of ik er last van had? Ja. Ga ik erom zeuren: nee, komt dinsdag wel weer een passend antwoord..
@Agent327 | 16-06-08 | 12:53
Een protestmail naar GS sturen heeft waarschijnlijk net zoveel resultaat als een brief sturen naar Kim Yong Il met het verzoek om de grenzen open te gooien. Maakt weinig indruk dus...
@black sparrow | 16-06-08 | 12:54
Nog steeds? Lol.
@ Turrukje | 16-06-08 | 12:49
Graag zien wij van WC-Eend bij een volgende overwinning van uw Pied-Ballonneurs in de Alpenwei, de dank van u en de uwen uitgedrukt in het uitdelen van gratis Döner Kebab, huis aan huis bij die Neo-Hollanders en -Hollanderinnen.... Vergeet ook de buitengebieden niet, mag daar ook iets later. Integreren doe je zeau ;)
@Turrukje,
ja, en joris even de kans geven de reauze zwerm wat te tuchtigen,
beetje ouwehoeren over Toerken is nog wel lachen, maar de laatste dagen werd het wat sneu met een Turkenhatende tokkie invasie.
@dasje86 | 16-06-08 | 12:53
Ik geef Kroatië meer kans op de winst, maar goed ik gaf Tsjechië ook meer kans, blijft voetbal. Turkije lijkt in het toernooi te groeien.
Iedere cultuur zijn feestje, wij zuipen, zij toeteren. Prima, niks mis mee.
Mocht ik mij ooit ergens anders vestigen en daar kroost werpen? Dan zal ik toch goedverdoemme ook dat Oranje chauvinisme in dat joch rammen. Juichen zal ie! Voor het vaderland van zijn Papa en Mama!
Niks met desintegratie te maken, gewoon van papa meegekregen!
Denkt dat het met onze Turkse buurtjes net zo is, prima!
Het is maar een spelletje, van mij mogen de Toerkies feesten wat ze willen, ver schoppen ze het toch niet.
Goed gedaan Turkse arkadassen! Strijd en passie, dat wil ik zien bij een voetbalwedstrijd.
Onze dorpsturk is nog steeds rondjes aan het toeteren op zijn tractor.
padjakker deluxe | 16-06-08 | 12:51
Pfff, ja, een spontaan turks feestje en ze wilden graag en passant nog even enkele doden op hun geweten hebben door bewust het kruispunt te blokkeren. Ga toch weg. Dat mensen in euforie domme dingen doen, daar zullen de turkse feestvierders zeker geen uitzondering op zijn, maar om daar weer een heel integratieverhaal aan vast te hangenm, is domme bullshit. Hoe denk je trouwens dat de ambulances in Bern konden rijden afgelopen vrijdag?
Jij hoort dus ook bij de zure mensen in dit land.
@grote haas | 16-06-08 | 12:51
Precies schande dat de politie mensen gewoon laat feesten! Dat kan toch niet!
Ik bedoel auto's in brand steken oké, maar dit gaat te ver!
@brusselmans
Ik lees NRC.
*is in de kwartfinale supporter van kroatië*
@grote haas | 16-06-08 | 12:51
Dan hebben de Hollandia zuipers bij mij in de omgeving het goed afgekeken, want die doen precies hetzelfde. Al in de rust begint men rond te rijden en te toeteren, stelletje gekken.
@F. Scott Fitzgeraldo | 16-06-08 | 12:49
Nee, helaas. Maar misschien dat het helpt als je een protest mail stuurt naar de redactie.
Normaal moet ik hardstikke goed zoeken hier in klarendal zo laat voor een parkeerplek. Hardstikke fijn dat ze allemaal de straat op gingen met hun auto. Kon hem zo voor de deur parkeren!
Niet voor Jan | 16-06-08 | 12:28
Destina Bar?
@ God van Empel;
Uiteraard was het rustig in Empel, er wonen immers nauwelijks Turken in zo'n vinex-wijk als Empel.
Geloof maar dat het in de graafsewijk, de muntel en Orthen links en het centrum wél rumourig was! En gelijk hebben ze overigens, het was een prachtige overwinning!
Fleauxe opgerot? Schande! Doe 'ns ongedaan maken!
@Koekje-dr-bij?
sociale cohesie... grappige woordcombinatie... ben altijd in verwarring wat ze daar nou mee bedoelen, volgens mij precies het tegenovergestelde zoals hoe het in de natuurkunde wordt gebruikt.
Gewonnen. Sportief gezien briljant. Maar dan vergeet zo'n grote, onbeschaafde, analfabete troep even dat ze in Nederland wonen. Ik woon in een Turkenwijk. Toeteren, vuurwerk, scheuren met auto's (tien man uit het raam), schreeuwen tot ver na middernacht. Politie doet niets. Ach, onder het mom van feestvreugde mag alles. Vieze, ongeletterde, onaangepaste Ottomanen!!
@Maaier | 16-06-08 | 12:45
Ik vraag me af of je er nog steeds zo over denkt als je in een ambulance vervoerd moet worden en stil komt te staan omdat er 16 turken met vlaggen het kruispunt blokkeren. Laten er hier nu net gemiddeld zo'n 5 ambulances per uur langskomen omdat het ziekenhuis via dit kruispunt het best bereikbaar is. Net wat ik al zei: leuk zo'n feestje, alleen bij turken gaat het er volgens mij meer om het wij-zij gevoel maar weer eens wat te accentueren, anders gingen die gasten wel ergens in de stad feestvieren in plaats van bij mij voor op het kruispunt.
Echt alle voetbal fans moeten hun kop houden door de weeks na 0:00 en toeteren zonder aanleiding is gewoon overtreding.
Oprotten met die tolerantie (vooral als ik er last van heb)
@Maaier | 16-06-08 | 12:46 Ik bedoelde meer de herrie die het Oranjelegioen veroorzaakt in een stad waar het na 20.00 uur altijd deaudstil is en moet zijn - de Zwitsers lijken behoorlijk gastvrij en coulant. Zou men in NL wat van kunnen leren, voor die enkele keer dat Turken iets te vieren hebben.
Maaier | 16-06-08 | 12:45
Ik moet nou denken aan die Jiskefet sketch in zwart wit, waarbij de agent (Prins) wordt weggeroepen voor een kapotte fles melk bij de hoofdingang van het stadion en daardoor de 'raddraaier' (Koch) laat lopen. Briljante teksten iig.
/OT
Gijzeling in stadhuis Almelo
Het licht sprong op rood, het licht sprong op groen. Ja, in de Schilderswijk was afgelopen nacht weer veel te doen...
@vander F | 16-06-08 | 12:48
Vandaag lekker roestig aan doen. Hm?
@Agent327 | 16-06-08 | 12:39
Agent! U heeft geen sleutel van het weggejorist-gevang?
Bedankt voor de felicitaties Brusselmans.
Morgen weer hup Oranje, hoewel er weinig van afhangt.
Ik heb gen turk gezien gisteravond.. ik lag dronken in bed.. :p maar evengoed gefeliciteerd gasten!
@Turrukje,
even een balans dag.
*zwaait naar Murdockyoufool | 16-06-08 | 12:44* Nee hoor. Tegen die tijd is trouwens de AOW afgeschaft dus waarom terugkomen? En tegen de tyfus ben ik ingeënt, doe ik iedere drie jaar. *plop*
Proficiat Turken! Ook vanwege jullie mooie snorren!
Jongens, jongens waar gaat dit over.
Sinds ik van de randstad naar het oosten des lands ben verhuisd heb ik gelukkig geen last meer van onze toeterende medelanders. Heerlijk!
Suup | 16-06-08 | 12:40
Dat heet cinisme ;-)
'Politie rijdt een beetje rond en doet geen reet!'
@derechtsesocialist
en wat zouden ze in godesnaam moeten doen?
'wij' Bern e.o. volledig uitwonen en hier de zure sjaak spelen, wat benje dan voor een kuthollander.
het viel overigens reuze mee in 020-oost...
Murdockyoufool | 16-06-08 | 12:44
Precies. En dan moesten ze eens onheus bejegend worden door Zwitserse justitie. Moet je zien hoe hard ze bij het Nederlandse Consulaat staan te jengelen.
vraagstaart | 16-06-08 | 12:46
Die uitschakeling was al voorbestemd.
In mijn wijk wonen geen turken, vervelend geeft toch een bepaalde sfeer als ze allemaal de straat op gaan. Jammer voor koller en zijn maten maar het was allemaal mooi om te zien!
Wees dan maar blij dat de Zwitsers, ondanks Calvijn en Zwingli, minder grote jankers zijn dan die Ollanders.
padjakker deluxe | 16-06-08 | 12:43
Het moet potdomme niet gekker worden:
"spontane groepsvorming voor het stoplicht"
Zinloos dat getoeter... Nederlanders lossen dat vieren veel beter op: Bier drinken!
Toeteren -1
@Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 12:40
Juist. Zoals ene @Balsaq, die bij elk bezoek moet melden dat ie vanuit Zwitserland reaguurt. De tyfus voor dat soort lui. En dan tegen hun 65ste terug komen zeker. Kloodtzakken.
*krabt zich nog eens aan de loel*
Nou je kan van alles roepen Brusselmans, maar afgelopen vrijdag was hier inderdaad wel te merken dat Nederland gewonnen had en door was, maar er reden niet tot 01:00 toeterende auto's met vlaggen er half uit langs mijn huis, er stonden geen mensen spontaan groepjes te vormen voor het stoplicht en iedereen hield zich voor zover ik gezien heb nog steeds netjes aan de verkeersregels. Gisteren leek het hier wel alsof de turken het WK gewonnen had. Feestje is prima, maar laat mij het dan ook gewoon nogal sneu vinden als je zó overdreven reageert op een kwartfinaleplaats. Al helemaal gezien het feit dat dit voor Turken standaard kost is wanneer Galatasary een keer kampioen wordt in Turkije. Of Fehnerbace. Of het turkse zaalvoetbalteam. Of de turkse synchroonzwemmers. Blijft een onzeker volkje, die turken.
Leuk voor de Turken, wat minder voor ons :-) Woon praktisch naast het mercatorplein, dus hoop herrie aan mijn kop gehad. Het zou wat zijn voor de integraaasssiieee als de Turken dit ook doen als oranje wint. Het is bij mij in de buurt in ieder geval een stuk rustiger als NL wint, dan hoor je een auto of 5 toeteren itt 500
Goeie turk-o-meter, de hoeveelheid lawaai na een turkse overwinning. Hier was t muisstil....
Toch ist wel een aandoenlijk gezicht, de vreugde van onze Turkenlanders... Eerst eindelijk kwalificeren voor een eindtoernooi, en dan de 1e ronde ook nog overleven... Volgens mij heeft Nahit (of wast nou Nahit) een ons bekend idool: Paultje Bosveld ;) Neej, die kan volgend seizoen absoluut een olijk duo met Sahin komen doen op Zuid....
Zeurders | 16-06-08 | 12:31
Bang nationalistisch. Goed gekozen en daar sluit ik me volledig bij aan. In een land waar Nederlandse volksvertegenwoordigers de Turkse vlag aan het balkon hebben hangen vrees ik met grote vrezen voor enige vorm van sociale cohesie.
En de eerste Socioloog kan je vertellen dat een Staat niet kan overleven zonder sociale cohesie.
Alle Turken wonen in een andere buurt dan ik. 'k Heb nog geen minuscuul tuutje gehoord. Hoe dan ook, het Turks elftal heeft 't verdiend. Blijven knokken en gewoon die overwinning pakken. Knap.
Muisstil was het hier op straat maar ik ben dan al weken geen Turk of Marokkaan tegengekomen in dit dorp. Wel gisterochtend in Scheveningen wat W201's zien rijden met Turkse en Nederlandse vlag uit de auto gehangen. Dacht dat het voor een bruiloft was, dus vond het helemaal prima. En ook als het voor voetbal is dan gun ik hen dat plezier van harte.
Pracht van een stellingname door de GS redactie overigens. Compliment daarvoor!
Agent327 | 16-06-08 | 12:33
Vind ik even kansloos. Als je zo trots bent op Nederland dan blijf je goedverredoeme hier en maak je er wat van. Ik vindt chauvinistische turken in nederland nog minder erg dan mongeaulen die vanuit NZ of Canada op GS komen verkondigen hoe blij ze zijn dat ze weg zijn. Blijf dan weg.
En als ze strax verliezen???? Houden ze ons dan wakker met het in brand steken van auto's oid?
@F. Scott Fitzgeraldo | 16-06-08 | 12:35
Viel mij ook op. Moet het dan wel heel bont gemaakt hebben.
Alle voetbaluitingen zijn irritant, dus Turkse ook. Maar het plezier is iedereen van harte gegund.
-weggejorist en opgerot-
Fleauxe | 16-06-08 | 12:19
-
-weggejorist en opgerot-
.308 | 16-06-08 | 12:19
-
-weggejorist en opgerot-
Willianus Wortelus | 16-06-08 | 12:27
.
Bijltjesdag op GS vandaag Joris? Of ook uit de slaap gehouden door onze vierende Medelanders?
Kun je wel zeuren over een paar uurtjes claxonneren,
maar intussen kijk ik al weken tegen die schreeuwerige oranje schimmel aan die overal tegen gevels aanplakt en zich draderig uitstrekt over complete straten.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over Nederlanders gekleed in brulshirts, oranje pruiken en een volgekliederd smoelwerk die half Zwitserland onder de voet lopen en de straatstenen er uit pissen.
Maar goed, laten we inderdaad niet zo zuur doen, en regeltjes zus en zo, dat is meer iets voor Balkende en z'n broeders.
Is de koude jihaad nu al begonnen?
koerbagh ® | 16-06-08 | 12:30
.
Waren die vlaggen vies dan, denk je ? Wat betreft qua via die schoonmaakster ?
In ons dorp hebben de turken zelfs bezit genomen van de traditionele bedevaartsplaats na een overwinning van Oranje namelijk "de rotonde met de drie maagden". Hopelijk hebben deze in geheel oranje gehulde dames hun maagdelijke status nog behouden, anders zit Hirsch Ballin binnenkort opgescheept met een gevalletje eerwraak.
Ik zag Pi-air gisteren orakelen bij een TR-commentatort op tv... Voor geld is iedereen te koop.....
Maatr goed, ik moet zeggen, laat ze lekker wild gerazen, onze Ottomaanse doerakken. Blijf alleen uit ONZE Hofpleinvijver ja?! :D Spring maar in de Rijnhaven ofzeau, daar kunnen jullie met veel meer terecht..... Is trouwens ook veel dichter bij Klein TR... En jawel hoor, we dreggen iedereen er wel weer uit. De volgende dag ;)
ik kan me geen getoeter tot diep in de nacht herinneren maandag- en vrijdagnacht, maar goed... Desalniettemin gefeliciteerd Turkije.
Maar staat brusselmans nu achter Fleisch stemmingmakende stukje over een turk die het waagde voor Turkije te zijn? (www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/06/...) of is één van de twee stukjes irnonisch bedoeld en snap ik het weer niet?
Wat zijn we ineens allemaal mild ten opzichte van de Turken? Hebben we ineens boter op ons hoofd omdat we misschien té graag in de rij willen staan van het all-inclusive buffet onder de Tuuhuurkse zon?
fleauxe opgerot?? Zal wel een goede reden voor zijn maar dat vind ik wel zonde.
Fleauxe is -weggejorist en opgerot-... ik ga een rondje rijden denk ik, protesttoeteren. Toet toet!
Niet voor Jan | 16-06-08 | 12:28
Een grieks restaurant is meestal toch al in de clubkleuren geverfd, met beeldjes en hoekige patronen enzo. Daar is het een grieks restaurant voor, mogen turksche restaurants ook doen van mij. Vind ik iets heul anders dan platgegooid worden met griekse vlaggen in de schotelwijken, en honderden toeterende grieken die het verkeer ontregelen. Als jij het idee hebt dat mensen "hun oorsprong een beetje vieren" dan ben je echt de weg kwijt. Mijn schoonmoeder is columbiaanse, die viert haar oorsprong met aros con pojo ( kip met rijst ), salsa en katholieke ritueeltjes ( binnenshuis ). Als Nederland echter Frankrijk verslaat is ze de eerste die belt. Die gaat echt niet op 20 juli de colombiaanse vlag uithangen heur.
*krijgt slappe snikkel van cultuurrelativisme*
Lekker tendentieus en ongefundeerd weer GS. Als je de comments leest zijn die overwegend positief en juist niet wat je zou verwachten van de gemiddelde reaguurder! Kans gemist, jammer dat Theo er niet meer is...
@Zeurders | 16-06-08 | 12:31
Koekje vergeet even hoeveel NL vreniging zijn in de emigratie landen zoals NZ, Aus, VS, Can. Endie vieren ook feest als het NL 11 tal wint.
Het wordt hier echt een teringzooitje als Ned - Tur speelt.. ongeacht wie er wint.
@ de voorzitter
Had je allang kunnen checken met de Allochtoon-o-meter?
Ik weet het nu zeker: ik woon in een Turkvrije buurt. Geen getoeter te horen. Heerlijk geslapen.
@Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 12:25
U etaleert een wat bang-nationalistische visie. Integratie is voor de personen nuttig, maar ik vind het echt onzin dat mensen volledige zouden moeten assimileren en hun roots zouden moeten vergeten. Dat ruikt mij iets teveel naar de 'gelijkheid' zoals die in de voormalige USSR werd nagestreefd. Cultuur is geen knopje dat je zomaar even op een andere stand kunt zetten.
Zij weten hoe te vieren! Sorry hoor maar Nederlanders zijn gewoon saai, zij dragen mooie kleding maar verder niks...
Vorige week nog kwam hier een islamitische basisschoolklas voorbijlopen zingend Hup Holland Hup, leeuw eentje enzovoorts.
feesten oke, winnen was volkomen terecht.
maar hou mij gewoon eens ff niet uit mijn slaap,
wanneer je een uitkering hebt kun je idd lang
door feesten maar mensen die werken voor hun
geld laat ze slapen!!!
@Niet voor Jan | 16-06-08 | 12:28:
Nederlandse uitbater met een Pools wijf en een Turkse schoonmaakster.
Niks vreemds aan.
Ach ja...
De eerste pannenkoeken zijn voor de kinderen...
Achja zoals ik op nn ook al schreef was mijn wraak zoet toen ik vanochtend om 6.00 voor mijn werk ff lekker door de grootste kansenwijk hier ben gereden terwijl ik claxonneerde :)
Die Nihat is overigens lang niet zo goed als zijn neefje Jihad.
Ik vond het ook wel lachen. Dubbel feest. Hoe lang duurt dat toernooi noou helemaal! Hebben we eens reden om te feesten..... Dood aan de azijnzeikers!
Zoals Koekje-dr-bij? Donderstraal op maffe provinciaal met je verwrongen idee van de mens. Getver!
ja, dat zure gezeik over herrie voor 12 uur 's nachts moet uit wezen. Diezelfde zeikende figuren die staan wel om 6:45 AM onder je raam rotzooi uit hun bestelbusjes te laden met ronkende motoren zodat er om 7:30 stipt begonnen kan worden met werken. Dan heet het ineens geen geluidsoverlast, nee, dan moeten de mensen zich maar aanpassen aan HUN dag/nacht ritme. Dus turken feest maar door, dan komen die sukkels misschien een kwartier later uit hun bed de volgende dag.
Niet voor Jan | 16-06-08 | 12:26
Ik kom op 34,1% niet westers... Mega-hoax, ik ben de enige hollander in een straal van 100 meter. Misschien is die 34,1% gemeten tijdens Turkije-Tsjechië, toen hingen alle Turken in de hofpleinvijver en das een andere postcode.
Koekje-dr-bij? | 16-06-08 | 12:25
.
En die Griekse vlag bij het restaurant dan, twee jaar geleden ? 't Zal mij wat bommen, zeg, dat mensen hun oorsprong een beetje vieren. 't Cafe bij mij om de hoek eet van nog meer walletjes trouwens, zag ik toen ik vanmorgen op de fiets sprong; daar hangt een Poolse, een Nederlandse en een Turkse vlag buiten.
verdomd Willianus,
hoe zal het met Uli gaan?
Ze zijn met recht blij toch,
Maar feestvieren kunnen ze thuis ook
@werkmier I 12:26
Alsjeblieft niet, dat worden rassenrellen in de wijk waar ik woon!
-weggejorist en opgerot-
Terwijl olieworstelen toch volkssport nummer 1 is in Turkije.
yeaaaaaaa, ik vind het prachtig!
ben overigens de enige die de turken naar de kwartfinale door had laten gaan.. kom maar hier met die doekoes!
sjoekran!
Laat ze ook 1x wat hebben. Volgende wetstrijd liggen ze er uit.
Sikkeneur | 16-06-08 | 12:24
Neen, "het internet"
Hoop dat ze blijven winnen en uiteindelijk tegen Nederland moeten.
Ik heb het niet gezien, maar als je mijn postcode in de allochtonometer intijpt, dan kom je op 40%, dus ja - ik heb 't wel gehoord. Maar mijn kinderen zijn niet wakker geworden, en het liep vrij snel af, dus - boeie !
Maaier | 16-06-08 | 12:23
-autoedit: excuus voor deze zuurgraad.
ontopic: Klagende mensen zijn het grootste probleem van Nederland. En dan na al het klagen gek opkijken dat er weer ergens nieuwe regeltjes voor zijn bedacht.
Zeurders | 16-06-08 | 12:23
Het is het oeroude riedeltje kijk-ons-eens-turk-zijn. Sommigen onder ons vinden het prima dat mensen hier komen wonen, maar dan wel als ze écht nederlander willen zijn. We hebben het gewoon niet zo op dat van twee walletjes eten.
Óf je woont hier en je bent Nederlander, of je bent Turk en je hoepelt lekker terug naar Turkije. Niet onze sociale zekerheid wegvreten en dan de trotse Turk uit lopen hangen.
Het viel me hier nog mee.Had gehoopt dat het na een uur op zzou houden. Nou ja, het werden er 1 1/2 dus al met al, hun feestje is hun gegund.
Jammer dan weer dat er toch weer een groepje moet zijn dat met stenen gaat gooien.
-weggejorist-
Houden werkende mensen uit hun slaap, leg ze uit dat we wel goed uitgerust moeten zijn willen we hun uitkering bij mekaar verdienen!
*Zeer benieuwd is hoe de inwoners van istanbul op een massaal Oranje-Feestje zouden reageren...*
Maaier | 16-06-08 | 12:23
RTL7 aan het kijken?
*wast handen in onschuld*
Ik heb goed geslapen, lekker rustig in 't durp.
hartstikke gefeliciteerd met deze schitterende overwinning.
tja en dat getoeter, wij kunnen gewoon een pilsje pakken, gezellig in de kroeg zitten. je moet toch je energie kwijt en dan vind ik dit nog onschuldig.
Oh, ik dacht dat die toeteraars allemaal Zwitsers waren. Die hebben ook toch ook gewonnen?
lol @ pershoek.politie-amsterdam-amstelland....
@ Stijlloze Boomstronk
Dan had ik het ook voor een uur (misschien anderhalf.. vooruit) leuk gevonden.. maar, het is geen FINALDI die gewonnen is.. men is naar de kwart finale..
Daar is nl ook naartoe.. heb een paar keer getoeter gehoord, meer niet.
Ach de meesten konden vanochtend toch lekker uitslapen, dus gelijk hebben ze.
kolonel klootoog | 16-06-08 | 12:21
LOL. In ieder geval ben ik er nu zeker van dat er niet veel turken hier in de buurt zitten. Het was verdomde rustig.
Sukkels die de Turken hun feestje niet gunnen, morgen mag je zelf je brulshirt weer aan!
Is een topic over de "commissie-bakker" nou zo moeilijk? Een commissie die met een aantal; redelijke voorstellen komt die echter wel de coalitie om zeep kunnne helpen. Die echter een veel te grote broek heeft aangetrokken en voor een ongetwijfeld riante onkostenvergeoding denkt een mening te mogen hebben over de toekomst van de Nederlandse verzorgingsstaat, alwaar politici voor zijn.
Nederland-Turkije in Wenen : +1.
Ik gun het turken van harte heur, ik vraag me alleen af wat al die turken in de hofpleinvijver doen. Zijn dat toeristen? Op bezoek bij familie? Vragen vragen vragen...
Wij hebben geen Turken hier.
Wedstrijd was leuk, spannend etc., etc. met een terechte overwinnaar.
Van herrie niks bemerkt, maar toen had ik zelf al de oogluiken dicht....
derechtsesocialist | 16-06-08 | 12:20
Hypocriet, als Nederland het is, is het allemaal schitterend!
Maar desondanks vind ik nog steeds dat die turken eruit moeten vliegen!
Toeterturk, toeterturk, vele malen beter dan zo'n fundi in een jurk!
Toeterturk, toeterturk, vele malen beter dan zo'n fundi in een jurk!
*plop*
@Brusselmans
Hulde, eindelijk iemand die het begrijpt en uitspreekt
En Turkse medelanders, gefeliciteerd!!!!!
wacht! Ik vond het een uur leuk.Echt waar. Laat ze... Er was een botsing.. ben ff gaan helpen etc.. MAar, om 0:00 uur wilde we naar bed. SOmmige moeten werken! Politie bellen..
"Ja mijnheer, we doen er alles aan! het is overal zo"
Ik naar buiten kijken..
Politie rijdt een beetje rond en doet geen reet!
Tot half 2 getoeter etc...
Fanatisme mag, leuk doen ook, maar er zijn grenzen..
Hopelijk is het vrijdag Exit Turkije!
is niet hypocriet dat nederlanders wel mogen feesten 's nachts en turkse mensen niet... schijnt iets met democratie te zijn..
mja.. turkse mensen die feest vieren... is cultuur. respect enzo.
@GvE: Verraaier!
-weggejorist en opgerot-
-weggejorist en opgerot-
2 kebab graag.
Turkije heeft terecht gewonnen. Gefeliciteerd!
REAGEER OOK