Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kinderboekhandel: 'Boek Ayaan is haatzaaiend'

Hirsi_Ali_schrijft__239285d.jpgDus u woont u in Maastricht en u wilt uw kroost op het nieuwe kinderboek van Ayaan Hirsi Ali trakteren? Vette pech dan, want bij kinderboekhandel De Boekenwurm bent u niet welkom. Eigenaresse Hanneke Koene heeft het boekje eens even aan een politieke inspectie onderworpen en is van mening dat het HAATZAAIEND is. 'Adan & Eva' gaat namelijk over een Marokkaanse jongen die verliefd wordt op een joods meisje, en dat kan natuurlijk alleen maar nodeloos kwetsend en polariserend zijn. "Dit is alleen maar een middel om een politieke boodschap over te brengen. Daarnaast is het ook nog eens een héél erg slecht geschreven, dun mormel van een boek. Ik wil op geen enkele wijze aan dit boek geld verdienen" aldus Hanneke. U leest het, Hanneke is een politiek bewogen onderneemster die haar klanten graag behoedt voor Slechte Dingen. Hanneke weet als geen ander wat goed voor uw kind is en daar hoort dit boekje overduidelijk niet bij. "Het is propaganda en daar laat ik me niet voor gebruiken" roept ze. Vandaar ook de spam-mail die ze direct naar haar concurrenten heeft gestuurd met het verzoek het boek ook te weigeren. Stop de polarisatie, boycot Ayaan!

Reaguursels

Inloggen

Is dat die Hanneke die liever gepakt wordt door moslimmannen.

Bike7711 | 01-06-08 | 17:05

De zwarte hond van Kruimeltje heet Moor. Lijkt mij een item voor Thieme.

jatochnietdan? | 01-06-08 | 16:22

'tuurlijk -edit, iemand anders heeft een mening die in jouw straatje past, dus laten we die iemand maar meerdere mensen (anderen=meervoud, voordat je dat weer niet snapt) noemen en nog wat lullen over abstractie, mij te hoog ingeschat hebben en krompraat (en dat van de grootste kromluller uit deze draad) en je hebt weer een excuus om weer niets inhoudelijks te zeggen.

oh en als je Campion's mening zo belangrijk vindt, lees dan zijn reactie en ons gelul nog eens, maar draai in zijn reactie onze namen om zodat het OfNieDan redeneert vaag (want bier) en -edit snapt het niet, dat komt namelijk toch iets beter overeen met het verloop van de draad.

OfNieDan? | 01-06-08 | 14:59

@OfNieDan? | 01-06-08 | 06:07
Ik ben iets te abstract voor je. Excuus. Ik had je te hoog ingeschat. Anderen hier valt het ook al op dat je het niet begrijpt, dus ga eerst even bij jezelf te rade. Laten we het advies van campion @ 31-05-08 | 23:16 maar ter harte nemen, want dit soort krompraat gaat werkelijk nergens meer over.

G'day!

-edit | 01-06-08 | 13:17

Ik zou graag naar deze boekhandel gaan, hoef ik zelf niet meer te denken, want de alwetende Hanneke weet wat voor mij het beste is!

Bovendien is de winkel lekker klein en overzichtelijk, maar 1 krant (De Volkskrant) en het genre van maar 2 schrijvers (Geert Mak en Abduhl Khadar).

Waar zouden we toch zijn zonder de wijze raad van de Linkschmensch?

JeGrootmoeder | 01-06-08 | 13:17

gokje: sp-stemmer

Schele Japie | 01-06-08 | 12:02

Nog effe voor ik ga pitten, doordat je zoveel posts nodig had voordat je eens begreep wat ik stelde is de focus nu verschoven naar 'vindt -edit dat andere mensen de linksmensch zijn mening verbieden?', maar het punt hier is natuurlijk dat jij mensen verwijt de vrijheid van meningsuiting niet te snappen omdat ze kritiek op die mening hebben.

OfNieDan? | 01-06-08 | 06:26

@ -edit
"1) Ik leg apfapret niets in de mond, want er stond een vraagteken achter de zin. Met een vraag aan iemand, vraag je iets aan iemand en leg je per definitie niet iemand iets in de mond"
Kom op zeg, iemand die iemand anders woorden in de mond wil leggen doet dit zo goed als altijd in een zogenaamde vraag.

2) Jij zegt: "Sinds wanneer mag een boekhandelaar om zijn of haar moverende redenen in een vrij land niet zelf bepalen welk boek er wel of niet op zijn of haar schap ligt?" Hiermee suggereer je toch echt dat iemand/meerdere mensen aangegeven hebben dat dit niet zou mogen, (in andere woorden: iemand vind dat het niet mag => iemand vindt dat het verboden is)

3) een derde punt proberen te maken van iets dat ik toevallig mee gecopy/paste heb: sterk!

"U bent een spijker op laag water zoekert die niet begrijpend kan lezen."
Grappige opmerking, voor iemand die 3 posts nodig heeft om een simpele stelling te kunnen begrijpen.

OfNieDan? | 01-06-08 | 06:07

@campion | 31-05-08 | 23:16
laten we het daar dan maar op houden :-)

-edit | 31-05-08 | 23:30

@ Ofniedan en @ edit.

Wat een stom gezeik dit. Het is dat ik even niks beters te doen heb, maar ik heb er nog inhoudelijk kennis van genomen ook. Objectief ook.
Conclusie: Edit moet wat minder vaag redeneren, ofniedan snapte het niet en probeert zich daar uit te konkelen . Allebei ondermaats en vervelend. End of discussion.

campion | 31-05-08 | 23:16

@OfNieDan? | 31-05-08 | 22:19
Zelden zo'n staaltje kromlullen gezien.

1) Ik leg apfapret niets in de mond, want er stond een vraagteken achter de zin. Met een vraag aan iemand, vraag je iets aan iemand en leg je per definitie niet iemand iets in de mond

2)Ik zeg dat iemand onder bepaalde omstandigheden de vrijheid van meningsuiting niet begrijpt. Jij legt dat uit dat ik iemand zijn vrijheid niet gun. Over woorden in de mond leggen gesproken. U valt ietwat door de mand hiermee.

3) Als ik iets een non-discussie vind, vind ik iets een non-discussie. Meer niet.

Noem mij maar miereneukert. prima. U bent een spijker op laag water zoekert die niet begrijpend kan lezen. En je weet dat zelf, aangezien je in één post meteen aangeeft waar de zwakheden in de door jou aangevoerde argumentatie zitten. Je wil mij kennelijk niet begrijpen. Jammer voor je. Ik heb niemand letterlijk beschuldigd en ook niet figuurlijk. Je moet gewoon lezen wat er staat en niet vrijelijk interpreteren. Ofniedan?

-edit | 31-05-08 | 22:39

Okay, je bent dus echt gewoon dom, eerst kan je niet lezen, en als je het dan eindelijk een beetje begint te snappen moet ik het je NOG STEEDS als bij een kleuter woord voor woord uitleggen. En dan nog een beetje wijs proberen te doen met je "voor de derde keer", nee beste -edit, je vraagt het niet voor de derde keer, die eerste 2 keer was je alleen aan het tentoonstellen dat je moeite hebt met lezen en denken, omdat je me toen vroeg iets aan te tonen wat ik niet gezegd heb. Maar goed, als je teruggaat naar mijn post @ 18:19 zie je mij daar verwijzen naar 2 posts van jou:

"@alfabetpret | 31-05-08 | 18:00
Dus kern van de zaak: je mag best een mening hebben, maar die bij voorkeur niet aan een ander kenbaar maken, zeg je?"
-edit | 31-05-08 | 18:04
Nou goed, je zegt nog "bij voorkeur", die 2 woordjes ontkrachten het een beetje, maar dan nog leg je alfabetpret aardig de woorden in de mond dat hij mevr. Hanneke de mond wil snoeren.

"Iemand die daar moeite mee heeft, begrijpt de vrijheid van meninsuitting niet."
-edit | 31-05-08 | 18:14
Hier zeg je dat als iemand ergens kritiek op heeft hij de ander zijn vrijheid van meningsuiting niet gunt.

en nog een:

"Sinds wanneer mag een boekhandelaar om zijn of haar moverende redenen in een vrij land niet zelf bepalen welk boek er wel of niet op zijn of haar schap ligt? Wat een non-discussie, dit."
-edit | 31-05-08 | 17:22

Hier beschuldig je zo'n beetje de hele draad ervan Hanneke haar vrijheid niet te gunnen. En zo zijn er in deze en andere draden nog wel meer voorbeelden, maar goed, waarschijnlijk zal je dit allemaal wel weer naast je neerleggen met de wetenschap dat je nergens iemand LETTERLIJK beschuldigd hebt een mening te willen 'verbieden', mierenneukert als je bent zal je daar je gelijk wel weer uit willen halen. Veel succes verder met recht lullen wat krom is en krom lullen wat recht is, ik ga zuipen.

OfNieDan? | 31-05-08 | 22:19

CoJoNes | 31-05-08 | 16:05

Ik ben grof in mijn bewoording, maar jij met je short comment zeer doeltreffend.

predman | 31-05-08 | 22:03

@Dr.Draaibaar | 31-05-08 | 21:36
Mail, boek film, demonstratie, cartoon. Want maakt het medium nou uit voor het uitten van je mening. Meer is het niet, Prof Dr Draaikont. Je mag het er niet mee eensch zijn. Of wel. En ik linksisch? Flikkerop.

*doet pogingen om het schuddenbuiken te onderdrukken*

-edit | 31-05-08 | 21:51

Ik zei dus dat jij iedereen met kritiek op een linkse mening er van beschuldigt die mening te willen verbieden.

OfNieDan? | 31-05-08 | 18:31

Oftewel: ik beschuldig mensen een menig te willen verbieden. Volgens jou, enigsins bekrompen gedachtengang althans Welnu en voor de derde keer (want het schijnt niet helemaal door te dringen) Waar uit ik die beschuldiging dan? Uit welk comment kan jij opmaken dat dit mijn mening is? Heldere geest?

-edit | 31-05-08 | 21:46

-edit- 18:00 en veel te vaak daarna nog
U zuigt als een linkgsche lullo, draaikont Bos (helaas lijkt wel familie, ik heb me nick tegen me) probeert tenminste nog iets met wat leugentjes voor eigen linksche kerk. Bizar zoals u krom recht probeert te praten. Faud blijft fout, geen goed woord voor dit mens. Ok weigeren mag, maar die mail eruit, dat is NSB, of nog erger: CDA-gedrag!

Dr.Draaibaar | 31-05-08 | 21:36

Calimirogedrag van Rechtsmenschen als ze hierover vallen.
solex_hufter | 31-05-08 | 20:46
.
Wilt u een oordeel vellen over een boek, dan zult u moeten lezen. Boeken zijn echter zeer complex en bevatten vaak zelfs meerdere pagina's!!!
.
Probeert u eerst dit korte artikeltje gelinkt (moeilijk word voor linkse mensen) in de aanhef van dit item, geaccentueerd door een mooie roze-GS-tint; wat dus duidt op een link (geen recht!): www.nrc.nl/kunst/article1109270.ece/Wi...
.
Even tekstanalyse VMBO 1stejaar er op los laten en u weet allesssss!

Dr.Draaibaar | 31-05-08 | 21:22

No way in hell dat een Joodse met een Moslim trouwt.
Varkens eten is niet Kosjer, dus ermee trouwen ook niet...

Lahav 433 | 31-05-08 | 21:06

-weggejorist-

Lizzard | 31-05-08 | 21:00

@CoJoNes | 31-05-08 | 18:49:
Dat is goed. Maar dat kan ook zonder aanleiding hoor!

koerbagh ® | 31-05-08 | 20:52

Ayaan... je mag mn pijp opblazen wat dacht je daarvan?

Haagse Hooligan | 31-05-08 | 20:52

-edit | 31-05-08 | 19:13
Ben je nou echt zo dom, of doe je maar alsof. Ik heb nergens gezegd dat jij iemand iets wil verbieden, ik zeg dat jij mensen die kritiek leveren op linkse meninkjes ervan BESCHULDIGT dat ze die meninkjes willen VERBIEDEN. Ik zou zo zeggen, probeer het nogmaals te LEZEN.

OfNieDan? | 31-05-08 | 20:50

Ik maak bezwaar tegen de verkoop van Nijntje-boeken. Ik begrijp niet dat er nog boekwinkels zijn die meewerken aan het verspreiden van reactionair gedachtegoed:
"Meneer en Mevrouw Pluis krijgen na de aankondiging van een engel een dochter. Alle dieren heten Nijntje dan welkom op deze wereld. Het verhaal doet sterk denken aan de aankondiging van de Heilige Geest dat de maagd Maria een zoon gaat krijgen. Kinderen weten in deze tijd al heel jong iets van voortplanting af, moet dit nog zo? De zwaar omlijnde tekeningen zijn meest in felle, veelal primaire kleuren en erg duidelijk. De tekst in dichtvorm ligt goed in het gehoor. Het rollenpatroon is traditioneel. Voor kinderen vanaf ± 1,5 jaar."
(Biblion recensie, Margriet Obers.)

Kardinaal Meier | 31-05-08 | 20:48

Die mevrouw mag in haar boekenwinkel verkopen en weigeren te verkopen wat ze wil. Maar dat hoeft ze dan niet aan de grote klok te hangen. ALs zij denkt niet te gaan verdienen aan dat boekie, dan koopt ze het niet in. Vrij ondernemerschap.
Calimirogedrag van Rechtsmenschen als ze hierover vallen.

solex_tuffer | 31-05-08 | 20:46

Jammer dat het te ver weg is om ven de toonbank onder te kotsen.
Tuurlijk kan GS een Limburgsche inboorling vragen, maar dat blijft natuurlijk wel een gevoelig onderwerp, gezien de recentste correspondentie binnen GS over onze importbelgen. Toch maar niet doen dus. Wel geruststellend dat een allochtoon (limburger) deze stelling gekozen heeft, we hebben al genoeg draaikonten binnen NL.

Dr.Draaibaar | 31-05-08 | 20:44

Men heeft daar ook een uitgebreide collectie luisterboeken. Moet welhaast linksch draaiende propaganda zijn.

-weggejorist-

Lizzard | 31-05-08 | 20:39

Sisenandus | 31-05-08 | 15:56
.
Te druk met andere zaken:
"Kinderboekwinkel de Boekenwurm te Maastricht ontvangt
een subsidie van € 1.500,- voor het project ‘Spekkies en
Turks fruit’. Ter gelegenheid van de Kinderboekenweek
organiseert de kinderboekwinkel een Turks kinderfeest om
het kinderboek en het fenomeen voorlezen binnen deze
allochtone cultuur te introduceren. Voorafgaande aan het
feest zal van een Maastrichts/Nederlands prentenboek een
Turkse vertaling worden gemaakt en worden diverse
groepen kinderen met educatieve/creatieve projecten in
contact gebracht met de Turkse cultuur. Tijdens het feest
wordt voorgelezen in drie talen en er wordt een schrijfwedstrijd
georganiseerd."
Sisenandus | 31-05-08 | 15:56
.
Kijk dat geeft een beter inzicht op de linkscjhe mafia en arabist-baffende geiten neuqerds. Zoals de weledelgestelde en gerespecteerde Hirschi Ali al wilde zeggen; we gaan ten onder aan de politiek correcte allahkontlikkerij om maar geen bermbom aan onze broek te krijgen. Insha'Allah, val deaud Hanneke Koeke.

Dr.Draaibaar | 31-05-08 | 20:37

campion | 31-05-08 | 20:16
Geen speld tussen te krijgen ben het helemaal met je eens. Vooral ook omdat ik vind dat een kinderboekenschrijver eerst zich eens moet bewijzen een goed verhaal voor kinderen te schrijven en daarna pas in het x ste boek een politiek boek en dan imo alleen de dilemma's niet de mening van de schrijver daarover. Ayaan houd je bij je leest, je ben een onderdeel van een VS neocon denktank en een ex aanjager van een goed debat en geen kinderboekenschrijver. Nog nooit interesse in kinderen gehad en nu wel, dat is de schijn tegen hebben van het zuiver om manipulatieve redenen doen.

spooky | 31-05-08 | 20:27

Wel eens goed naar Nijntje gekeken, met dat kruismondje? Als dat geen polariserend statement is..

-weggejorist-

Lizzard | 31-05-08 | 20:16

spooky | 31-05-08 | 20:05 Ja, Koning van Katoren bvb was wel doorspekt met politiek, maar Jan Terlouw was vooral een verhalenverteller. En je werd niet een mening aangepraat, het was meer politieke dilemma's die je kreeg voorgeschoteld. Dat je het niet iedereen naar de zin kunt maken in een democratie bvb.

Ik snap niet waarom Ayaan nou óók nog kinderboekenschrijfster moet zijn. Ben helemaal voor waar ze voor staat en wat ze doet, maar hierbij heb ik iets van jezus wijf hou je nou es bij je leest. Ze hééft niet eens kinderen.

Mensen denken dat je een kinderboekje zo maar effe uit je mouw schudt. Beetje door de knieeen taal een beetje simpel maken en je meninkjes aan kinderen opdringen. Zo is het niet. We hebben echt hele goeie kinderboekenschrijvers in NL het is een vak en die doen dan ook niks anders dan dat.

campion | 31-05-08 | 20:16

@Hanneke Koene
Kan ik bij U bestellen 1001 exemplaren van "De maagdenkooi" van gut hoe heet die kinderboekenschrijfster ook weer?

Kardinaal Meier | 31-05-08 | 20:12

Lord Leto | 31-05-08 | 20:09 Tuurlijk, maar oproepen aan anderen om het niet te verkopen is weer een stapje verder.

campion | 31-05-08 | 20:12

Groot gelijk zo`n boekenverkoper mag toch wel zelf uitmaken wat hij verkoopt of niet verkoopt.

We leven niet in een dictatuur.

Lord Leto | 31-05-08 | 20:09

campion | 31-05-08 | 20:04
Dat is geen kinderboek ben ik bang, wel een goed boek imo. Die dubbelheid is wel een boek waard voor volwassenen imo.

spooky | 31-05-08 | 20:07

Is alles van bijvoorbeeld Jan Terlouw ook niet doorspekt met politiek, heb er van genoten. Ik denk zelfs omdat het politiek was, dat was toen en nu boeiend. Ik vind het zulke onzin om politiek weg te houden bij kinderen. Wel erg was een discussie gisteren tussen twee kinderen van nog geen 7. Alles in de bijbel is waar, dat zeggen ze op school en dat zegt mijn mamma ook. Ja maar... zegt het andere kind niet opkunnend tegen zoveeel gezag. Dat is indoctrinatie maar het probleem tussen de jood, jood, moslim, chrsiten en westerling dat is onderdeel van het leven later. Dat mag je best laten lezen. Behalve als de bedoeling van de schrijver misbruik maken van de kinderlijkheid is natuurlijk. Heb hier geen bewijs voor.

spooky | 31-05-08 | 20:05

Een Marokkaanse jongen mag toch gewoon verliefd worden op een joods meisje, pas de probleme, moet dat joodse meisje zich éven bekeren tot de islam en van harte welkom, goed gescoord. Zie bvb Ali Eddaouddi en nog wat succesvolle mocro´s (met een joodse vrouw wordt het af en toe nog wat)

Problematisch wordt het pas als een Marokkaans meisje verliefd wordt op een Joodse jongen. Die moet dan deaud. Waarom heeft Ayaan daar geen kinderboek over geschreven

campion | 31-05-08 | 20:04

@Hanneke Koene
Heeft U voor mij ook "De zoontjesfabriek" van kinderboekenschrijfster Ayaan Hirsi Ali?

Kardinaal Meier | 31-05-08 | 19:51

de analist | 31-05-08 | 18:07

... zei de stikjaloerse lutser zonder ballen.

bottehond | 31-05-08 | 19:24

@OfNieDan? | 31-05-08 | 18:31
Moeilijk hé, lezen. Dus nogmaals: waar heb ik iemand iets verboden? Wie beschuldigd dient aan te tonen, OfNieDan?

-edit | 31-05-08 | 19:13

@Cojones: gij kent uw betere single malts!

panadol | 31-05-08 | 19:12

Het zijn juist linksmensen die voortdurend haatzaaien.
Het is allemaal, weg met ons, andermans volk eerst.
Haatzaaien tegen Amerika, tegen het Westen, tegen onze cultuur, tegen onze nationale indentiteit.
Wie verlost ons van hen !
Goed dat er een Geert is !

Ploos | 31-05-08 | 19:09

Wtf is deze mevrouw. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in haar mening over een boekje van AHA. En ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat zij zelf de media heeft ingelicht om haar verontwaardiging te spuien. Die zal straks wel héééél erg geschrokken zijn van al die aandacht die ze eindelijk heeft gekregen. Hoatzoaien noemt ze dat. Bitch.

Hänzzel | 31-05-08 | 19:01

Die vrouw heeft helemaal gelijk, het is ook smerig,
een Jood en een Islamiet die.... bah.

Ik vond zelf overigens Thea Beckman heerlijk weglezen,
en de geyle stukken in boeken van Harold Robbins.

vander F | 31-05-08 | 18:53

"kruistocht in spijkerbroek" van Beckman gaat,- push comes to shove- over de morele superoriteit van de moderne mens boven middeleeuwse denkbeelden.. hmm
ook maar afzeiken en verbranden dan maar??.
@ hanneke koene, het is niet uw gristenplicht om bij ieder boek anderen uw eigen mening door de strot te rammen, zelfs versluierd als aankoopadvies.
U word geacht bij de kassa het juiste bedrag aan te slaan en op verzoek de aankoop in te pakken, meer niet, trut.

hoff | 31-05-08 | 18:53

@koerbagh ® | 31-05-08 | 18:33
Van harte gefeliciteerd trouwens, ouwe lul. Je 40e levensjaar!
Drinken we binnenkort even een Laphroigje op.

CoJoNes | 31-05-08 | 18:49

kappen met die integratie. segregatie is veel fijner, beter, leuker

Patrick Zweedsey | 31-05-08 | 18:49

@koerbagh ® | 31-05-08 | 18:33
Vooruit dan maar.

CoJoNes | 31-05-08 | 18:48

Nou.... het wachten is op de eerste boekverbranding in dit land met aansluitend een kristallnacht ergens in het Amsterdamse bos........... dit land verdient beter....

@CoJoNes | 31-05-08 | 16:45:
Sorry CoJo, maar Peter Pan van JM Barrie, Alice in Wonderland van Lewis Carroll, The Cat in the Hat van Dr. Seuss, een groot deel van het oeuvre van Annie MG Schmidt, Paul Biegel horen ook tot de verplichte kost. En ik kan nog wel wat bedenken maar dan wordt het lijstje wel lang.

koerbagh ® | 31-05-08 | 18:33

@ -edit | 31-05-08 | 18:27
Moeilijk he, lezen? Ik zei dus dat jij iedereen met kritiek op een linkse mening er van beschuldigt die mening te willen verbieden.

OfNieDan? | 31-05-08 | 18:31

@alfabetpret | 31-05-08 | 18:15
Achso: Het feit dat Mutsearts plempt dat het een spammail was, wil nog niet meteen zeggen dat het een spammail is. Kan me zo voorstellen dat ze een aantal conculega's al standaard in een mailinglistje had staan. Overigens geen klachten gehoord van de be-spamden tot op heden. Je had het niet over spam, trouwens. Maar over de grote klok. Reageer daar eens op?

-edit | 31-05-08 | 18:30

@OfNieDan? | 31-05-08 | 18:19
Heb je het tegen mij? En zo ja: laat me dan even zien waar en wanneer ik ooit iemand heb verboden (of pogingen daartoe ondernomen) een bepaalde mening te uitten?

-edit | 31-05-08 | 18:27

@Jacobus Matamoros:

een paar media gerelateerde:
actualiteit: mededelingen van het ministerie van bemoeizucht
cultuur: per definitie niet de jouwe
documentaire:zwaar gesubsidieerd politiek correct werkstukje, of iemand het wil zien is geen criterium voor subsidie of uitzending.
jeugdjournaal: zie actualiteit
journalist: verspreider van socialistische propaganda
mening: reden voor ontslag
nieuws: zie actualiteit

Pierre Moustache | 31-05-08 | 18:24

@ -edit | 31-05-08 | 18:04 & -edit | 31-05-08 | 18:14
Nee -edit, jij begrijpt de vrijheid van meningsuiting niet, aangezien jij kritiek op of moeite hebben met uitspraken van linksmenschen maar al te graag wilt zien als 'die uitspraken willen verbieden'.

OfNieDan? | 31-05-08 | 18:19

alfabetpret | 31-05-08 | 18:08
Dat is het Syndroom van Doekle, een aandoening die de werking van het afweermechanisme aantast. Is recent opgedoken in de vrije westerse wereld en verspreidt zich in snel tempo via linksdraaiende yoghurt en geitenwol.

Schoorsteenveger | 31-05-08 | 18:17

@Hanneke Koene
Heeft U voor mij uit de "Nikkertjes-serie" de "Nieuwe avonturen in Klapperdorp van de drie pikzwarte nikkertjes Piempampoentje, Pompernikkel en Piepeling" van Piet Broos?

Kardinaal Meier | 31-05-08 | 18:17

@-edit
Zoek jij nog eens effe op was spam is....

alfabetpret | 31-05-08 | 18:15

@alfabetpret | 31-05-08 | 18:08
Die concurrenten hebben nog altijd de vrijheid om er al dan niet op in te gaan. Non-argument. Niet zelden hangen mensen hun mening aan de grote klok. Doet AHA ook. Soms met een boekje, soms met een filmpje, altijd vergezeld van persberichten en (betaalde) interviews. Niks mis mee. Dan is hetgeen die boekehandelaar doet kinderspel. Iemand die daar moeite mee heeft, begrijpt de vrijheid van meninsuitting niet.

-edit | 31-05-08 | 18:14

@-edit

Dat kan ze toch ook alleen uitdragen via haar website? Waarom moet ze ongevraagd haar mening aan haar concurrenten opdringen.. kom op zeg..
Waarom zo aan de grote klok hangen?

alfabetpret | 31-05-08 | 18:08

-10biljoen voor die zwarte negerin zonder kut

de analist | 31-05-08 | 18:07

ja, politieke kinderboeken zíjn ook dubieus. Kinderen zijn veel te makkelijk beinvloedbaar en hebben nog niet genoeg van de wereld gezien om dingen te relativeren en in een juiste context te plaatsen.

Jonge kinderen indoctrineren is dan ook een effectieve maar dubieuze manier om je politieke ideen uit te dragen.
Ik heb het boek niet gezien maar ik acht het niet onmogelijk dat ik dezelfde beslissing had genomen als ik een boekhandel had. En het zou mijn goed recht zijn.

panadol | 31-05-08 | 18:07

die fokking moslims zijn pas fokking haatzaaiend... ze moeten eens fokking normaal doen in die fokking winkel... fokking fokkers daar in dat fokking Maastricht...

KarelKopKaas | 31-05-08 | 18:06

@alfabetpret | 31-05-08 | 18:00
Dus kern van de zaak: je mag best een mening hebben, maar die bij voorkeur niet aan een ander kenbaar maken, zeg je?

-edit | 31-05-08 | 18:04

Volgens mijn dochter staan in al haar schoolboeken politieke boodschappen vol met christelijke normen en waarden die door dit kabinet worden uitgedragen en of ik daarom maar even een briefje wil schrijven dat ze volgende week geen examenstof accepteert die voortvloeit uit die politieke doctrine.

ADO-Le-Cent | 31-05-08 | 18:03

Waarom heet dat kudtkind eigenlijk Adan? Wat is dat nou voor een naam? Jezus, 't arme schaap is al gestigmatiseerd voor-ie z'n eerste woordjes kan brabbelen.
Alternatief zou zijn: Mohammed en Maria spelen doktertje.
Enfin, vind maar eens een uitgeverT...

nattebever | 31-05-08 | 18:02

Dat mevr. Hanneke Koene dat boek niet wil verkopen... prima.. haar keuze.. haar winkel.. Wat mij echter enorm stoort is dat mevr. Hanneke Koene vervolgens haar concurrenten haar wil op wil leggen, middels haar spammail (hoe absurd!) . Laat iedereen zich nou eens met zijn eigen zaken bemoeien, i.p.v. iedereen maar hun vrijheid in te willen perken! Want is de trend tegenwoordig... grrrr

alfabetpret | 31-05-08 | 18:00

Kinderboek ? Kinderboeken schrijf je niet vanuit politieke overtuiging, en daar is het hier wel om begonnen. Waar is de goeie ouwe tijd gebleven waarin kinderen nog gewoon lekker de Donald Duck lazen zonder bijbedoelingen ed, maar gewoon omdat het leuk was ! Zucht..........................
Komt bij als de ondernemer het niet wil verkopen is dat zijn/haar goed recht om wat voor reden dan ook.

spacekees | 31-05-08 | 17:57

Natuurlijk is het haar goed recht op propagandistische boeken niet te verkopen, maar iets zegt me dat ze met alle boeken vol politiek correcte indoctrinatie geen problemen heeft.

"De Vijf. Dat zijn pas kinderboeken. Verdomme."
CoJoNes | 31-05-08 | 16:34

mee eensch.

OfNieDan? | 31-05-08 | 17:54

In de UK hebben ze het beter geregeld.

"The principal of an Islamic school has admitted that it uses textbooks which describe Jews as "apes" and Christians as "pigs" and has refused to withdraw them.
Dr Sumaya Alyusuf confirmed that the offending books exist after former teacher Colin Cook, 57, alleged that children as young as five are taught from racist materials at the King Fahd Academy in Acton."

www.thisislondon.co.uk/news/article-23...

Schoorsteenveger | 31-05-08 | 17:54

'Een mormel van een boek' - je moedt het maar uit je bekh kunnen krijgen.

Zie trouwens niet gelijk in waarom je kinderen moet lastig vallen met politiek gezeik, zelfs al zou je voor 100% gelijk hebben. Ik ben voor Donald Duck, en niet alleen omdat hij een ornitholoog 1e klas is!

nattebever | 31-05-08 | 17:52

Een kinderboekje waarbij Mohammed wordt geplaagd door Nederlandse klasgenootjes is ook propaganda. Komt vast en zeker voor, maar minder vaak dan vrouwenbesnijdenissen en interfamiliere seksdelicten!

Het_leuke_zuiden | 31-05-08 | 17:49

Moeten ze toch goedverdoeme zelf weten of ze boek X wel of niet in hun assortiment opnemen, om wat voor reden dan ook.
Dat recht heb je als ondernemer nog net wel in dit land geloof ik.

Zuigt hè, vrijheid van meningsuiting, als het niet jouw menig is..
Beetje sneu topic mutsaers, volgende keer beter.

panadol | 31-05-08 | 17:43

@bottehond | 31-05-08 | 17:31
Dit beschouw ik inderdaad als een irrelevant thema. Er worden dagelijks (kinder)boekjes wel of niet verkocht. En als AHA ineens een boekje doet, is het opeens relevant. Quatsch. Laat AHA lekker boekjes schrijven en iedereen die het verkopen of lezen wil verkopen of lezen. Meer is het niet. Je kunt natuurlijk altijd pogen er meer van te maken dan het feitelijk is. Ik doe daar even niet aan mee. Maar ga gerust verder je gang. Iets met vrijheid enzo.

-edit | 31-05-08 | 17:37

Jezus, al die lui die deze Hanneke van alles verwensen, bijvoorbeeld Leon6666, kunnen echt de tyfus krijgen. Deze mevrouw heeft een kinderboekenwinkel. Boeken zeg maar waar Annie M.G. Schmidt's verhalen nog steeds de stoutste zijn(lekker poep en pies roepen). Heel gek zeg, dat iemand dan een boek weigert waar bevolkingsgroepen niet zo aardig doen tegen elkaar. Ook al is het helemaal waar en heeft Ayaan gelijk, dat wil je toch niet aan kinderen laten lezen. Die mogen nog wel even in hun eigen onschuldige wereldje leven.

dr. Alban | 31-05-08 | 17:34

bottehond | 31-05-08 | 16:47
Dit wordt toch pas echt nieuws als boekhandels massaal dat boek van Ayaan Hirsi Ali uit de schappen weren? Als je van deze actie van een particulier wakker moet liggen, kom je nooit meer aan slapen toe. NRC wist blijkbaar ook niet waarmee het de kolommen moest vullen. Dan maar weer iets van Ayaan Hirsi Ali. Levert altijd vuurwerk op.

niveau? | 31-05-08 | 17:34

Censuur in de boekenwinkel, hoe erg kan het worden.

doskabouter | 31-05-08 | 17:32

@Lizzard | 31-05-08 | 17:31
Ook dat mag, heur.

-edit | 31-05-08 | 17:32

-edit | 31-05-08 | 17:28

Er zijn wel meer thema's die jij als irrelevant beschouwt. Lees het topic nog maar een keer. Als je het dan nog niet snapt verwaardig ik me echt niet jou nog een keer extra uitleg te geven. Dan ben je geweaun te dom.

bottehond | 31-05-08 | 17:31

-weggejorist-

Lizzard | 31-05-08 | 17:31

Ik heb zojuist het boek via de internetpagina besteld bij de betreffende boekhandel..
Mij benieuwen wat de reactie is...

(verveelde zondagmiddag.. dan krijg je dat he)

tempelheer | 31-05-08 | 17:30

Al is het alleen maar om Ayaan te steunen; maandag ga ik een paar exemplaren aanschaffen, als cadeautje voor m'n kleine neefjes en nichtjes, voor Boze Buurman, en voor Teen natuurlijk.

fuckje | 31-05-08 | 17:30

@Lizzard | 31-05-08 | 17:25
Dank u :-)

-edit | 31-05-08 | 17:29

Nu wil ik dit boekje wel hebben. Eerst niet, maar nu dus wel.

Service | 31-05-08 | 17:29

Censuur, just one tool out of the PvdA politburo toolbox.

Lahav 433 | 31-05-08 | 17:28

@bottehond | 31-05-08 | 17:24
Welnu: als iemand dat recht heeft, vanwaar dan de kritiek? Zoals ik al zei: het is een non-discussie. Gaat werkelijk nergens over.

-edit | 31-05-08 | 17:28

-weggejorist-

Lizzard | 31-05-08 | 17:25

-edit | 31-05-08 | 17:22

Waarom comment je dan. Ik zie vrijwelniemand die haar dat recht ontzegt in de draad. Je focust je nou precies op het aspect dat niet of nauwelijks ter discussie staat in de draad.

bottehond | 31-05-08 | 17:24

Tja ze heeft gewoon gelijk,

Het is nooit een marokkaans meisje met een blonde/joods/neger/chinese jongen,... gek is dat.... waarom??
--
Ik weet wel waarom... U ook?

Strontland | 31-05-08 | 17:24

Mag je ook geen Charles Dickens verkopen. Hij was niet bepaald een Jodenliefhebber.
Maak het lijstje nog maar langer.

Jackxx | 31-05-08 | 17:24

Sinds wanneer mag een boekhandelaar om zijn of haar moverende redenen in een vrij land niet zelf bepalen welk boek er wel of niet op zijn of haar schap ligt? Wat een non-discussie, dit.

-edit | 31-05-08 | 17:22

@lizzard
Had inmiddels al het licht gezien, fijn stukje idd, je zou kotsmisselijk worden van dat mens.

de veteraan | 31-05-08 | 17:20

Ach die stomme Limburgse koe zorgt er nu voordat Ayaan 100.000 boeken meer verkoopt, heerlijk om te zien hoe linkse moraal ridders zichzelf in hun vingers snijden

RechtsTuigje | 31-05-08 | 17:18

het wordt misschien eens tijd dat deze hanneke in een concentratiekamp komt in noord-korea of in de westelijke sahara bv. daar hebben ze dezelfde praktijken als deze hoer heeft: waarheid gelijkstellen met haatzaaierij.
tyfus wijf!

leon66666 | 31-05-08 | 17:14

-weggejorist-

Lizzard | 31-05-08 | 17:11

@jacobus
Vergeet mijn laatste opmerking
*kwartje valt*

de veteraan | 31-05-08 | 17:09

@jacobus
Racisme = Kritiek op een ideologie??

de veteraan | 31-05-08 | 17:05

Op zich is het toch gewoon ook vrijheid van meningsuiting wat die ´beste´ mevrouw doet?

*verder gaat fappen op Suske, Wiske én Schanulleke*

overVecht | 31-05-08 | 17:04

Vind het erg goed dat je kinderen niet opzadelt met politiek verpakte boodschappen ook al kan ik me meestal vrij goed in de mening van Ayaan vinden. Vind trouwens ook dat je dan meteen de kinderbijbel moet weigeren in je boekenwinkel. Op grond van de boodschap in dat boek zijn ook hele politieke partijen opgericht.

dr. Alban | 31-05-08 | 17:02

U leest het, Mutsaerts is een politiek bewogen journalist die zijn klanten graag behoedt voor Slechte Dingen. Mutsaers weet als geen ander wat goed voor u is en daar hoort de actie van deze onderneemster overduidelijk niet bij.

doeopendepoort | 31-05-08 | 17:01

@Sir Galahad the Pure | 31-05-08 | 16:56
Aha, u benoemt namelijk in één keer de beste boekhandel van Maastricht (niet de mooiste, da's Dominicanen)

Overigens ligt Kader Abdollah's poging tot grootschalige Dawa daar ook in de etalage. Ze zijn immers consequent, in tegenstelling tot mevrouw Koene..

Tim | 31-05-08 | 16:59

@CoJoNes. 16.34
Ja, schitterend, De Vijf!

koffiemuts | 31-05-08 | 16:56

In allochtone gezinnen wordt aan de zonen het boekje uitgedeelt, met de titel:
'Britt zoekt het geluk op het blootstrand bij Zandvoort".
Vandaar dat deze crimineeltjes daar regelmatig opduiken....
en helaas niet blijvend onderduiken....

Leeuwarder | 31-05-08 | 16:56

Jullie begrijpen er ook niks van, dit soort kritiek moet je lezen met in het achterhoofd de handleiding politiek correct links taalgebruik.

Haatzaaien = Wijzen op negatieve punten van de Islam
Polariseren = Wijzen op verschillen tussen Nederlanders en moslims
Discriminatie = Onderscheid maken
Racisme = Kritiek op een ideologie
Populisme = Inspelen op de wensen van het volk

Iemand misschien nog aanvullingen of verbeteringen? Deze kennis is namelijk onontbeerlijk bij het aangaan van een Islamdebat in de publieke ruimte.

Jacobus Matamoros | 31-05-08 | 16:56

@ Tim @ 16:53
Nee, maar ik ga wel vaak naar Maastricht.

Sir Galahad the Pure | 31-05-08 | 16:56

* nodeloze polariatie

- Nodeloos, zei je? Proest!

* die ze oproept, ten gunste en alleen te gunste van haar eigen ego.
- Aha, dus de bedreigingen zijn haar eigen schuld! U is een dhimmi, al denk je zelf van niet. Of een (zwarte) vrouwenhater, dat kan ook.

* Des minder aandacht aan dit soort aandachtshoeren wordt besteed, des te beter.
- Dan had je beter niet kunnen commenten, right? Onnozelaar.

Onderschepper | 31-05-08 | 16:48

bottehond | 31-05-08 | 16:55

@ kerby @ 16:47

Probeer jij maar eens dezelfde URL te posten. Kijken of dat jou wel lukt.

Sir Galahad the Pure | 31-05-08 | 16:54

Sir Galahad the Pure | 31-05-08 | 16:40
U bent een echte mestreechteneer?

Tim | 31-05-08 | 16:53

Is er hier iemand die dat boekje al gelezen heeft?
Waar slaat al dat commentaar anders op?
Bovendien: Waarom zou je kinderen lastig vallen met politiek, op wat voor een manier dan ook. Kinderen hebben er recht op om te leven in een wereld waarin ze niet worden lastiggevallen met etnische vraagstukken, politiek en ander gebeuzel.

Cookie v. eigen deeg | 31-05-08 | 16:52

Hm, in mijn tijd waren Bulletje en Bonestaak [zo discriminerend als de pest natuurlijk] erg populair, of Saskia en Jeroen.
Om maar te zwijgen van Sjors en Jimmy.
De tijden zijn veranderd (snif)

Mazzeltov | 31-05-08 | 16:51

polarisatie dus

Onderschepper | 31-05-08 | 16:49

niets is erger dan een linkse boerin

trixie | 31-05-08 | 16:48

Die Hirsi Magan whatever is een aandachtszoekende hoer waar de maatschappij alleen hinder van ondervindt door nodeloze polariatie die ze oproept, ten gunste en alleen te gunste van haar eigen ego. Des minder aandacht aan dit soort aandachtshoeren wordt besteed, des te beter.

Onderschepper | 31-05-08 | 16:48

niveau? | 31-05-08 | 16:43

Dat jij het belang van dit topic niet ziet zegt meer over jou dan over de @ Redactie.

OT
Ik wed dat die zelfislamiserende Gutmenschelijke dhimmi dat vod van Kader Abdolah wél zou verkopen als ze een algemene boekhandel had.
Boycotten die qut!

bottehond | 31-05-08 | 16:47

@Sir Galahad the Pure
blijft moeilijk he, een url plakken

Kerby | 31-05-08 | 16:47

Kijk, als dat Joodse meiske nu verliefd was geworden op die Mocro. Wat dan?

Zo jammer! | 31-05-08 | 16:47

@ CoJoNes | 31-05-08 | 16:45
Das Kapital niet?

Bernhard Bang | 31-05-08 | 16:46

De twee belangrijkste kinderboeken zijn:
- Le petit prince van Saint Exupéry
- Jonathan Livingston Seagull van Richard Bach

De rest is kastvulling.

*Déjà vu krijgt*

CoJoNes | 31-05-08 | 16:45

Nounou, het is GS gelukt, hoor. Een boekhandel gevonden die dat boekje van Ayaan Hirsi Ali niet wil verkopen. Lekker belangrijk.

niveau? | 31-05-08 | 16:43

Bij deze even reclame maken voor een boekenwinkel in Maastricht die het kinderboek van Ayaan waarschijnlijk wel verkoopt. Het betreft "De Tribune" (niet te verwarren met het partijblad van de SP). Ik zag daar een paar maanden geleden immers boeken van vrijdenkers als Jonathan Israel en Hans Jansen liggen, dus daar doet men schijnbaar niet aan islamofiele censuur. Ik zag daar overigens ook een afdeling met kinderboeken. Dus: iedereen in de buurt van Maastricht die het boek wil hebben (maar het boek niet via bijvoorbeeld Bol.com wil bestellen), moet maar naar De Tribune gaan. De routebeschrijving staat op: www.detribune.nl

Sir Galahad the Pure | 31-05-08 | 16:40

Dat pleuriswijf uit Maastricht is vast lid van Groenlinks, ze weet dan ook dan dondersgoed dat onze holllandse kinderen al jaren verpest worden op school met linkse indoctrinazie !!
Ik zeg : verplicht leesvoer op alle basisscholen dat boek.

Mazzeltov | 31-05-08 | 16:39

@miko | 31-05-08 | 16:27
Vanzelfsprekend. Na afloop mogen ze dan wel zelf kiezen of ze eventuele vragen in het Frans of in het Latijn stellen.
Kouwes lees ik overigens in het Duits voor, dan komt dat beter tot z'n recht.

Cookie v. eigen deeg | 31-05-08 | 16:37

Dirrek | 31-05-08 | 16:28
Helemaal terecht, maar ik denk wel dat dit bericht in het nieuws komt vanwege de recente reeks politiek gekleurde beslissingen over schilderijen (Huizen), boeken (AHA), films (GW), etc.
Jij als Brabantse bakker die geen Turks brood verkoopt komt ook niet in het nieuws omdat er in "oew durp ginne koei is die doar behoefte oan het" (sorry voor mijn fonetisch schrift, maar het staat zo leuk) maar daarentegen kom je wél in het nieuws als je geen Turks brood wil verkopen omdat je het - zacht uitgedrukt - niet eens bent met het gedrag van de Turken in je dorp.
Dat is het verschil.

Tim | 31-05-08 | 16:36

-weggejorist-

Lizzard | 31-05-08 | 16:36

De vraag zou je je kind een boek voorlezen dat geschreven is door een politica met een eigen agenda.
Dan heeft ze een punt.
Maar nu wil het zeker eens lezen...

da wizard | 31-05-08 | 16:35

De Vijf. Dat zijn pas kinderboeken. Verdomme.

CoJoNes | 31-05-08 | 16:34

miko | 31-05-08 | 16:20
lol. Ayaan heeft het boek niet eens zelf geschreven. Ze is 'geholpen' door een franse kinderboekenschrijfster.

-Strotgrondel- | 31-05-08 | 16:33

Hanneke Koeneman?

colonnecinco | 31-05-08 | 16:32

@ predman

ga is douchen.....
gadver.....

zuid | 31-05-08 | 16:32

Je reactie dient te worden goedgekeurd.
eerste wat je ziet na een reactie gooien daar.
wss staan er daarom nog geen reacties.

ook een links foute site dus

evileye | 31-05-08 | 16:31

Ayaan Hirsi ALi (wstf) steunt Namibie op het EK?

Captain Orange | 31-05-08 | 16:29

mag een winkel nog zelf weten wat ze verkopen.... of moeten ze gs-correct zijn?

Kerby | 31-05-08 | 16:28

Of je het eens bent met die Hanneke of niet, het is in ieder geval iemand die nadenkt over waar ze haar geld mee wil verdienen. Ik heb het boek niet gelezen maar het thema lijkt me eerlijk gezegd ook wat gezocht. Een politiek verhaal verpakken als kinderboek geeft me altijd een wat onfrisse smaak in de bek. Of nee... wacht..
Kut. Er drijven klonten in mijn melk.

unieke-nick | 31-05-08 | 16:28

Tim | 31-05-08 | 16:21, daar heb je ook weer gelijk in. Maar als ik als Brabantse bakker geen Turks brood wil verkopen, moet ik dat zelf weten. Valt onder mijn bedrijfsvoering. Alleen zou ik daar geen nieuws van maken. Ik zeg gewoon tegen mijn klanten: Turks brood ? Sorry, heb ik niet.
Ik vindt die nieuwsgaring zo over the top vandaag de dag. Van elke kutscheet wordt een olifant gemaakt.

Dirrek | 31-05-08 | 16:28

Cookie v. eigen deeg | 31-05-08 | 16:21
In het frans neem ik aan??

miko | 31-05-08 | 16:27

de klant is koning... dus leg dat boek gewoon in de winkel, dan bepalen wij (de klanten) wel of we het kopen of niet!!!!

zuid | 31-05-08 | 16:27

Laat me raden: diezelfde Hanneke keurt de Hamas-tekenfilm goed.

Sangoni | 31-05-08 | 16:26

Dat Ayaan niet kan schrijven lijkt mij geen nieuws. Dylan kan niet zingen. Wilders kan niet filmen. De POTUS is dement. Castricum kan geen vriendin krijgen. Maar bomt 't iemand?

Bernhard Bang | 31-05-08 | 16:25

Volgens mij is dat boekje ook niet zo best hoor. Dat verhaal is zo triviaal en ontzettend onrealistisch.

glassveselmann | 31-05-08 | 16:25

Met de Nederlandse vertaling van de koran heeft ze waarschijnlijk minder moeite.

Zokdok | 31-05-08 | 16:22

Ik was hoe dan ook niet van plan om mijn kinderen voor te lezen uit een boek van AHA. Ik lees alleen Voltaire, Sartre en Baudelaire voor.

Oh, ja, Kouwes natuurlijk ook.

Cookie v. eigen deeg | 31-05-08 | 16:21

Dirrek | 31-05-08 | 16:16
Daar gaat het niet om; waar het om gaat is dat er een mevrouw is met een winkel, die weigert een bepaald boek aan te bieden omdat het in haar optiek politieke propaganda is. In mijn optiek is dat trouwens haar goed recht. Het is immers haar kinderboekenwinkel, en als zij daar geen Nijntjeboeken wil verkopen zal het mij verder ook jeuken.
Ik krijg echter wel een dubbel gevoel als het bericht van Sisenandus (15:56) klopt, dan is dat óók politieke propaganda. Nogmaals haar goed recht om alléén sosjalisties-korrekte activiteiten aan te bieden, maar dan krijgt haar argument voor mij een beetje een vieze lading

Tim | 31-05-08 | 16:21

Boeken lezen kan nooit kwaad.

Als iemand een boek 'haatzaaiend' noemt, lijkt het mij de moeite waard om te lezen. Maar sommige boekhandelaren, kinderboekhandelaren in het bijzonder, hadden eigenlijk dominee of dominatrix willen wezen... lekker Godje spelen.

Bernhard Bang | 31-05-08 | 16:21

Kinderboeken en kindertelevisie, tegenwoordig druipt het moralisme er vanaf: van de verheerlijking van het multiculturele ideaal tot pesten-is-slecht en iedereen-heeft-of-is-gelijk. Waar is de tijd gebleven dat kinderen zorgeloos konden genieten van een Tom & Jerry zonder het geneuzel van pedagogen en mediakenners? Dat je een spannend avonturenboek las dat niet tegelijk een heimelijke oproep tegen racisme omhelsde? Dat je een jeugdboek kon lezen zonder meteen een cursus te slikken over hoe-om-te-gaan-met-kanker? De manier waarop de wereld van ideeén zich tegenwoordig presenteert aan kinderen en hen keurslijft kan alleen maar leiden tot een neurotische generatie van lieden zonder eigen mening, die dus belangrijker vinden wat ze zouden moeten denken dan wat ze daadwerkelijk zelf denken. Ik pis daar op.

de Conciërge | 31-05-08 | 16:19

Misschien heeft Hanneke gelijk en mogen ouders blij zijn dat er nog iemand op hun kinderen let.

lector saluti | 31-05-08 | 16:18

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Ook debielen kunnen er gebruik van maken. Ook mensen die zichzelf FABTASTISCH vinden en een hoeder van de samenleving (alles graag hetzelfde houden, dank u) hebben dat recht.

Ik ook.

Val lekker deaud mevrouwtje. Dank u.

NoMinister | 31-05-08 | 16:16

@ black sparrow | 31-05-08 | 16:02
Waarom zouden kinderboeken altijd opvoedkundig moeten zijn, als ze de fantasie van kinderen maar prikkelen.
Ik bewaar trouwens zeer dierbare herinneringen aan de Kameleon reeks, die ik overigens nog steeds heb.

Spaansche Griep | 31-05-08 | 16:16

Ik denk dat ik daar maar eens een boekje ga bestellen..
Een boekje van AHA lijkt me wel wat....

Amen | 31-05-08 | 16:16

Als je in USA tot een denktank behoort whatever en het enige wat je hier uit je Bic krijgt is een kinderboek, dan zegt dat wel wat.

Dirrek | 31-05-08 | 16:16

Mevrouw moet niet zo zeiken met haat koeltoerkammer gericht.Dat het boek meuk zal zijn dat geloof ik wel.Persoonlijk vind ik een telefoon boek al haatzaaiend.

miko | 31-05-08 | 16:15

Ik ben benieuwd. Maar ik ben bang dat Ayaan meelift op haar naam. Een echt boeiend en leuk boek zal het niet zijn. Ze heeft geen schrijfstijl. Die titel zegt al genoeg..

-Strotgrondel- | 31-05-08 | 16:15

Hanneke heb jij net die 30 pizza's besteld?

chameau | 31-05-08 | 16:14

-weggejorist en opgerot-

solidstate | 31-05-08 | 16:14

Er zijn 2 winnaars een Turkse of een niet Turkse.
Nee, dat is lekker recht door zee.

Opening en de bekendmaking Turkse en Niet-Turkse winnaar 'e-mail aan meester Jaap' 19.45 In de gymzaal verteld Halil Gür bla bla bla

NeuqenDoeJeZeau | 31-05-08 | 16:12

Ik ben heel benieuwd wat mevrouw Koene gaat zeggen tegen een klant die om het boek vraagt. Krijgt die een preekje waarin ze uitlegt waarom het zo'n verderfelijk boek is? Ik krijg zin om naar Maastricht af te reizen om het eens te testen, maar dat is voor mij nogal ver.
Misschien is er een reaguurder die het wil proberen en hier verslag uitbrengt?

MAD1950 | 31-05-08 | 16:11

Waar haalt dat stomme wijf de arrogantie vandaan voor ons te willen denken ,het lijkt GVD de gristenunie wel die denken ook even te regelen dat wij allemaal rustig de kanker kunnen krijgen nog even en dan wordt het verboden een polioprik te geven .
Laat die GREFOS lekker voor zichzelf beslissen dat ze nergens voor ingeent willen worden en laat ons erbuiten krijg maar lekker de POLIO.

oldboy | 31-05-08 | 16:09

@sisenandus
bron van de subsidieverlening??

Tim | 31-05-08 | 16:09

ongelezen mee eens

klapvee | 31-05-08 | 16:08

Ayaan heeft ook helemaal geen kinderboek geschreven, dit is weer zo'n poging haar politieke misvattingen onder valse voorwendselen zogenaamd aan kinderen te verkopen. Valse voorwendselen, dat is Ayaan ten voete uit.

Prikker | 31-05-08 | 16:07

Hanneke.... ga breien!

swien | 31-05-08 | 16:06

... gaan we nu iedereen die behept is met één of meerdere infantiele gedachtenkronkels en vervolgens iets wél of niet wil kopen cq verkopen op geen stijl verwelkomen??
Gaat hier nog druk worden dan.........:(

@xel | 31-05-08 | 16:06

Dus deze mevrouw vind dat ze moet beslissen "voor het volk" dat ze het boekje niet mogen lezen als het aan haar ligt?

Maar wel een turks kinderfeest?
(dank je Sisenandus)
hmm......... lijkt de regering wel.. of is ze familie van ome job c.

tempelheer | 31-05-08 | 16:05

Op welk moment in je leven besluit je een kinderboekenwinkel te beginnen? Is dat net voor of net na de acceptatie van sexueel misbruik door een familielid?

CoJoNes | 31-05-08 | 16:05

Heel vreemd dat de eigenaresse van nota bene een boekhandel voor een vorm van censuur is.

DrogePoepSteek | 31-05-08 | 16:05

Zij laat zich niet gebruiken voor propaganda, die is echt behoorlijk geindoctrineerd

Multikuli | 31-05-08 | 16:04

@ sisenandus : Oke, k'had dat bericht nog niet gelezen.

Bij deze dan een +2 voor Ayaan
En -1 voor de soebsiedie boeken-wurm, met haar turkse scheinheilige en hypocriet gedrag !

appeltaartislekker | 31-05-08 | 16:02

Wat een verschrikkelijk zelfingenomen uebermensch. Hanneke zal wel even beslissen wat goed en slecht is. Ze is duidelijk in de seventies blijven hangen toen de Kameleonserie belachelijk werd gemaakt omdat het niet opvoedkundig genoeg was.
Dit mens riekt naar tofu en geytewollensokken.

black sparrow | 31-05-08 | 16:02

@predman | 31-05-08 | 16:00
Overweeg wurgseks, zou ik zeggen.

CoJoNes | 31-05-08 | 16:01

mevrouw koenen is een moslimdeskundige? of gewoon een zielige dhimmie die vóór moslims meent te moeten denken.

zoalshetis | 31-05-08 | 16:00

Het eerste wat in me opkomt is: "Kudtwijf". Dat ze een boek niet wil verkopen is haar goed recht, maar wat zij doet is een mening opleggen (collegae én ouders).
Heel erg links. Zíj leggen jou wel op wat je wel en niet mag in deze wereld.

Grasgriezel | 31-05-08 | 16:00

En kinderboeken in Nederland horen over Nederlandse kinderen te gaan, tenzij het de kleuterversie is van The catcher in the Rye (*gniffel*)

CoJoNes | 31-05-08 | 16:00

En als Ayaan haar klit al weggesneden is, nog beter, hoef ik geen moeite te nemen om haar plezier te doen, ne0ken en zo snel mogelijk klaar komen

Dit is ook offtopic begrijp ik, sorry reaguurders, ik een beetje geil bent vandaag

predman | 31-05-08 | 16:00

Hoewel ik Ayaan een goed mens vind, ik ben het wel eens met de boeken-wurm.

Als het gaat over Marrokanen en Joodse meisjes, is dat gewoon, niet relevant voor een kind ?

Schrijf dan dat het over een jongen en een meisje gaat, maar laat dat marrokaans en joods en achtergrond e.d. achterwege. Heeft een kind toch niks aan ?

Die wil leuke verhaaltjes horen, maar indoctrineer die kinderen niet met anti-joods of anti-marrokaans gezeik. of pro-joods, of pro-marrokaans.

Schrijf dan gewoon een ''volwassen'' boek als dat 1 van je onderwerpen is.

+1 voor Ayaan
En +1 voor de boeken-wurm dan maar.
Ze bedoelen het allebei goed. :)

appeltaartislekker | 31-05-08 | 16:00

*geeft Hanneke in een ding gelijk: leest niet lekker weg (sample pagina's bij bekende online boekenwinkel)

kapotte_stofzuiger | 31-05-08 | 15:59

Ali baba en de 40 rovers is ook zo'n haat zaaiend boek.

Jokkebrok | 31-05-08 | 15:57

Te druk met andere zaken:
"Kinderboekwinkel de Boekenwurm te Maastricht ontvangt
een subsidie van € 1.500,- voor het project ‘Spekkies en
Turks fruit’. Ter gelegenheid van de Kinderboekenweek
organiseert de kinderboekwinkel een Turks kinderfeest om
het kinderboek en het fenomeen voorlezen binnen deze
allochtone cultuur te introduceren. Voorafgaande aan het
feest zal van een Maastrichts/Nederlands prentenboek een
Turkse vertaling worden gemaakt en worden diverse
groepen kinderen met educatieve/creatieve projecten in
contact gebracht met de Turkse cultuur. Tijdens het feest
wordt voorgelezen in drie talen en er wordt een schrijfwedstrijd
georganiseerd."

Sisenandus | 31-05-08 | 15:56

Tja

Cosa Nostra | 31-05-08 | 15:55

Wel handig al die publiciteit. Je kunt veel van Ayaan Hirsi Ali zeggen maar een slimme zakenvrouw is ze wel. Een kinderboek dat het goed doet, doet het HEEL goed. Zou ze als het een succes wordt, zelf haar bewaking gaan betalen?
*gaat nadenken over carriere-switch*

blinde kip | 31-05-08 | 15:55

Kinderboeken horen niet politiek te zijn.
Mijn dochter kreeg laatst een leuk boekje over ziek zijn 'Ashaf is ziek'. De moeder van ashaf liep met een hoofddoekje door het huis. Heb ik ook weggeflikkerd.

CoJoNes | 31-05-08 | 15:55

stemt zeker SP

druif | 31-05-08 | 15:54

ROTFL!
Beste Hanneke, dan bestellen we het boek wel bij Bol, Amazon of soortgelijken. Weet je wat, bestellen we er gelijk even Mein Kampf bij, gewoon, omdat het kan.

kapotte_stofzuiger | 31-05-08 | 15:54

Ik zou erg graag Ayaan willen ne0ken, maar dit is offtopic begrijp ik

predman | 31-05-08 | 15:54

NL is een land vol dominees die anderen graag de les lezen... is goed hoor... wie hangt trouwens al die bordjes zo scheef ? Schrijven hoe jij de realiteit om je heen ziet heet ineens "haat zaaien " problemen benoemen heet "haat zaaien" .
Waar zitten dit soort mensen toch op te wachten ? Zijn zij nu zo goed en puur en ben ik zo door en door rot.... heb ik soms een hersenbeschadiging ... waardoor ik alles vervormd zie...? Af en toe begin ik echt te twijfelen.... zoveel gekte om mijn heen .... en als dat niet zo is ben ik gek... so be it.

Jokkebrok | 31-05-08 | 15:53

Hoort limburg nog bij Nederland?

Inspiratieloos | 31-05-08 | 15:51

@Mutsaerts:
Bedankt voor de correctie. Delete mijn comments maar.

Rest In Privacy | 31-05-08 | 15:50

Shakespeare zou wellicht de namen anders schrijven, maar ja andere tijd andere plaats...

seven | 31-05-08 | 15:48

Ik ben het volledig oneens met haar, maar sta volledig achter het recht van boekhandeleigenaren om een boekje NIET te verkopen.

Tuurlijk mag dat. Als een overheid zulke streken flikt en zegt dat bepaalde boeken niet verkocht mogen worden is dat heel iets anders, daartegen kan het verzet niet groot genoeg zijn. Vrijheid gaat voor, ook voor individuele winkeleigenaars.

Siempie | 31-05-08 | 15:48

"die boekje overuidelijk niet bij"

Terug naar sgool

Rest In Privacy | 31-05-08 | 15:47

Top, gratis reclame!

Wingwoman | 31-05-08 | 15:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken