Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tip van shopgirl Femke. Zo scoor je jurkjes

jurkjes.jpegZo. Genoeg gelachen om Femke Halsema. Mevrouws oproep om toch vooral te consuminderen is aangekomen bij de kooplustige goegemeente van Nederland. U hebt allemaal in de broek gepiest van het lachen, met als gevolg dat u even tussen de middag iets nieuws hebt gehaald in de plaatselijke Koopgoot. Maar wij hebben uit betrouwbare bron vernomen dat het menens is wat Halsema zegt. De tv-serie Julia's Tango (vette spam voor jurkjes van Steps) is per onmiddellijk stopgezet. En er gaan nog veel meer maatregelen komen. Dus is het nu tijd voor concrete tips. Voor alle vrouwtjes met jurkjesverslaving die weldra de H&M, Mango, Zara en Miss Etam niet meer indurven uit angst voor Tofik Dibi en de GroenLinks SpendeerPolitie bij deze een handige shoptip. Check FILMPJE. Winkelen, maar dan spannend! Niks kopen. U haalt uw kleding gewoon gratis op bij overal in het land aanwezige afhaalpunten...

Reaguursels

Inloggen

Blijf jezelf vooral herhalen en vergelijken. En de constatering dat je er niks van snapt, of niks van wil snappen, blijft overeind staan.
So forget it and live with it.

campion | 29-05-08 | 07:25

Ok, kreeg de indruk dat je het wel met hun levensstijl eens was, blijkbaar foute opvatting mijnerzijds.
"zigeuners zitten er niet mee om met de nek aangekeken te worden" Dat is wel duidelijk. Ook omdat ze niets te verliezen hebben en overal schijt aan hebben kan dit, als deze groep te groot wordt, in de toekomst wel eens enorme problemen opleveren, precies wat kniftig gisteren zei en wat jij relativeerde.

Hoewel op mijn middelbare school, lang geleden, al ruim de helft allochtoon was (R´dam), heb ik dat nooit als een probleem bemerkt. Ik kom nauwelijks meer in NL en ken de problemen met de Marrokaanse hangjongeren dan ook voornamelijk van wat ik op internet lees, maar ik vergelijk die vaak met de problemen hier met de Roemeense zigeuners, en dan zijn er toch veel raakvlakken, ook het gebrek aan respect voor de autoriteiten en het gebrek aan werkzame oplossingen zijn vergelijkbaar.
Desalniettemin zou ik toch graag willen dat hier snel een oplossing voor gevonden wordt voordat er inderdaad een onwerkbare situatie onstaat, zoals in sommige wijken in NL het geval schijnt te zijn.
Tot nu toe is het voornamelijk irritant maar zeker niet overheersend, maar de toename van het aantal zigeuners, en daarmee het aantal problemen, is onmiskenbaar.
En "consequent woorden en gedachten in de mond" leggen? Een tikkeltje overdreven, vind je niet? Kan ik ook zeggen over de continue verwijten dat ik er "niets van snap".
Ik vermoed inderdaad dat ik de nuances niet zal vatten, maar als je toch de vermeende oplossing wilt delen hoor ik het graag, kijken of het inderdaad efficient is.

spanarchist | 28-05-08 | 23:33

Jezus, ben je echt werkelijk zo dense? Je blijft maar beweren dat ik iets goedkeur. Nee. Jij schrijft 'Als ze zo door willen gaan'. Daar reageer ik op met, hoezo zouden ze dat niet willen. ZIJ zitten er niet mee. Als iemand het naar zijn zin heeft in hun levensstijl, zal die niet van zins zijn om te veranderen, was het enige dat ik zei. En nee, zigeuners zitten er niet mee om met de nek aangekeken te worden of onder primitieve omstandigheden te leven.
Dat betekent niet dat IK vind dat dat wel best is.
Vervolgens sla je toch weer aan het vergelijken met allochtonen.
Spottend zeggen dat cultuurbelangtelling het daar toch ook niet heeft geholpen.
Nou , ik weet geen oplossing om jouw wens te realiseren dat Roma verdwijnen uit jouw omgeving. Wél om ze van je erf af te houden. Want Roma zijn nógál bijgelovig. Maar ja, dat is culturele informatie. En ik denk niet dat ik zo'n zin heb om die met iemand te delen die mij consequent woorden en gedachten in de mond legt. Bovendien vrees ik dat je de nuances niet echt zult vatten.

campion | 28-05-08 | 22:32

Dus als iemand het prima naar zijn zin heeft met bedelen, stelen en lastig vallen moet die vooral zo doorgaan, ook al hebben anderen daar last van? Zo kan je verkrachting ook wel goedpraten, de verkrachter had het tenslotte prima naar zijn zin en, iets genuanceerder, moeten de finnen in NL vooral doorgaan alle vrouwen hoer te noemen, als ze het maar naar hun zin hebben.

Ik weet het allemaal zo goed? Waar zeg ik dat dan? Krijg toch eerder de indruk dat het vooral campion is die overal een verklaring c.q. oplossing voor heeft.

Het liefste zou ik zien dat al dit onaangepaste volk, dat zich de afgelopen paar jaar in deze streek gevestigd heeft, weer teruggaat, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Een hardere aanpak (en let wel, de Spaanse politie en zeker de Guardia Civil zijn niet de meest zachtzinnige) heeft ook weinig zin om de genoemde reden (niets te verliezen, overal maling aan).
Dus de oplossing is te vinden door hun motieven en cultuur beter te kennen? Zegt de politiek dat niet al 40 jaar in NL over de allochtonen, en zijn de problemen niet alleen maar groter geworden?
Maar echt, ik ben een onwetende en daarom bijzonder geÏnteresseerd om te weten waar volgens jou de oplossing ligt, en dit meen ik zonder ironie.

spanarchist | 28-05-08 | 22:14

´Als zij op deze manier door willen gaan´. Ja, hoezo niet? Zo te horen hebben ze het prima naar hun zin. Zo, dus je wilt een oplossing aangereikt krijgen? Dan mag je eerst eens de volgende vraag beantwoorden voor ik die ev geef. Je wist het toch allemaal zo goed, maar behalve je geklaag hoor ik weinig constructiefs verder. Wat zou volgens jou de oplossing voor het probleem zijn?
Verder, waarom zou ik je een oplossing aanreiken als je het stompzinnig vindt om je met hun motieven en cultuur bezig te houden? Waar denk je dat de oplossing vandaan komt?

campion | 28-05-08 | 21:29

Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt, ik denk echter dat jij mij niet begrijpt, of dat ik het niet goed uitgelegd heb.

Wij hebben het over 2 verschillende dingen: jij hebt het over de historie en waarom ze zijn zoals ze zijn. Mij interesseert hun geschiedenis echer niet, ik heb het vooral over de overlast die zij veroorzaken. Vandaar mijn vergelijking met de allochtonen in NL: terwijl de multiculti-lovers het hebben over "onze" schuld aan hun en dat hun afwijkende gedrag daarom geaccepteerd moet worden, heeft het gros van de Nl´se bevolking daar geen interesse in en wil vooral dat de door hen veroorzaakte overlast aangepakt wordt.

"Je kunt zigeuners niet vergelijken met andere bevolkingsgroepen." Misschien niet, maar de overlast door dit volk is disproportioneel groot en hun bijdrage aan een beter leefklimaat is nihil, dus als zij op deze manier door willen gaan zonder ook maar een minimale concessie aan hun "cultuur" te doen, dan heb ik het liever dat ze dat in Roemenië doen.


En inderdaad, het zal mijn desinteresse of mijn onwetendheid wel zijn, maar ik zie niet in waarom een beter begrip van hun afkomst kan voorkomen dat dit volk mijn huis probeert binnen te dringen, ben dan ook zeer benieuwd hoe ik ervoor kan zorgen dat dat niet meer gebeurd zonder in extremen te vervallen.

spanarchist | 28-05-08 | 20:57

Je snapt werkelijk niets van wat ik schrijf. Waar schrijf ik dat zigeuners zielig zijn? Ik vind ze helemaal niet zielig. Waar schrijf ik dat ze geholpen moeten worden? Je had al een paar keer kunnen lezen dat ik schreef dat 'hulp' helemaal niets uithaalt. Je kunt zigeuners niet vergelijken met andere bevolkingsgroepen. Jij schrijft dat ze zo zijn 'omdat ze niets te verliezen hebben', maar het is andersom: Ze hebben niets te verliezen omdat ze zo zijn. Dat is precies waar het om draait. Jij schrijft: Zij zullen zich aan moeten passen. Ik zeg je heel praktisch, nou daar kun je dus lang op wachten. Want dat gebeurt dus gewoon niet. Ik snap dat je het een reuze vervelend idee vindt dat ze je erf op kunnen komen op zoek naar iets om te jatten, vanwege je kinderen. Nu zijn er best manieren om ervoor te zorgen dat dat nimmer meer gebeurd. Maar daar moet je even interesse tonen in precies dat hetgeen jij terzijde schuift als niet interessant en niet ter zake doend. Jou keus. Succes ermee dus.

campion | 28-05-08 | 20:04

Ben nog aan het werk, maar zal toch ff antwoorden.

Nooit in Bennerkom geweest en, inderdaad, heb het goed naar mijn zin in Spanje, daar doen deze zigeuners niets aan af. Alleen, doordat het er steeds meer worden en ze steeds brutaler worden (zoals gezegd, ze hebben niets te verliezen en daardoor voor niets of niemand respect) kan het zelfs als bedreigend ervaren worden.

Dit jaar, met familie op een terrasje, groepje Roemeense kinderen, één daarvan kende mijn kinderen zelfs van school (kind gaat daar inmiddels niet meer heen, ondanks veelvuldige bezoekjes van onderwijsinspectie), graaien de Gameboy van één van mijn zonen van tafel en rennen hard weg. Iik kan het kind gelukkig achterhalen, graai het apparaat uit zijn handen en ben direkt omringd door drie Roemeense mannen. Gelukkig bemoeiden ook de Spanjaarden zich ermee, maar het was bijzonder intimiderend. Politie erbij, maar kind was inmiddels onvindbaar.

Ook dit jaar, ga ´s ochtends bij toeval ff naar mijn huis om wat op te halen, zie 2 zigeuners aan het eind van de (doodlopende) straat, open mijn buitendeur en zie de fietsen en steps van mijn kinderen, door hen klaargezet op mijn entree om meegenomen te worden. Loop naar buiten en zie nu 3 mannen, één was er uit de tuin van één van de buren geklommen.
Gameboy, fietsen, steps, je zal het wel weer bagetaliseren, maar ik vind nog steeds dat je met je poten van andermans spullen af moet blijven. En ja, het feit dat zigeuners over mijn schutting klimmen en in mijn tuin kijken wat er te jatten valt maakt mij enorm woest. Mijn kinderen (7 en 9) zitten wel eens alleen thuis, hoe zullen die reageren als daar opeens onbekend volk door de ramen staat te gluren?

Het is te makkelijk om te zeggen dat ik er maar aan moet wennen omdat ze al zo lang rondlopen. Van mij mogen er zigeuners zijn, en hippies, en wat dan ook, dat laat mji volkomen onverschillig. Alleen, er zijn nu eenmaal bepaalde wetten die ook voor hun gelden en daar houden ze zich niet aan, dát irriteert me.

De landen van herkomst op hun verantwoordelijkheid wijzen? Daar verwacht ik niet te veel van, ze zijn volgens mij allang blij dat ze er vanaf zijn. Bij mij in de streek lopen er veel Roemenen rond, en als iemand een hekel heeft aan die zigeuners zijn zij het wel, de haat die zij hebben jegens de zigeuners is niet te beschrijven. En begrijpelijk, tot voor kort zag men hier de Roemenen als harde werkers die nooit te beroerd waren vervelende klusjes op te knappen, vooral in de bouw waren zij aktief. Nu hoor je steeds vaker en steeds openlijker dat men de Roemenen liever kwijt dan rijk is. Generaliserend? Misschien, maar wel de realiteit.

"Living with it"? Sorry, ik heb mij als NL'er aan moeten passen aan de Spanjaarden wat imho ook volkomen normaal is. Het gros van de zigeuners die er nu in mijn dorp rondstruinen zijn daar pas de laatste 2, 3 jaar gekomen, spreken ook geen woord Spaans, zeker niet als de politie of Guardia Civil ze weer eens aanhoudt. Zíj zullen zich aan moeten passen, het is niet zo dat de lokale bevolking zich aan hen aan moet passen. Jouw verhalen doen mij denken aan de NL´se verhalen van de zielige allochtonen die vooral geholpen moeten worden omdat zij NL na de oorlog hebben helpen opbouwen (en naar nu blijkt volgens de PvdA zelfs de oorlog voor ons gewonnen hebben) en die respekt voor hun cultuur eisen, zonder de NL'se cultuur te respecteren.

spanarchist | 28-05-08 | 18:45

Hallo, doe es antwoord geven, of ben je zigeuners uit je sinaasappelboom aan het slaan?

campion | 28-05-08 | 16:31

Mijn 'achterlijke stelling' wordt niet door de minste in de geschiedenis onderschreven.

'When, in the year 1584, I was marching in Spain with the regiment, a multitude of these Romany wretches were infesting the fields. It happened that the feast of
Corpus Domini was being celebrated, and they requested to be admitted into the town, that they might dance in honour of the sacrifice, as was customary; they did so, but about midday a great tumult arose owing to the many thefts which the women committed, whereupon they fled out of the suburbs, and assembled about St. Mark's, the magnificent mansion and hospital of the knights of St.
James, where the ministers of justice attempting to seize them were
repulsed by force of arms; nevertheless, all of a sudden, and I
know not how, everything was hushed up. Such is Spain`
Martín Antonio Delrio - Tractatus, 1602

campion | 28-05-08 | 13:35

Overigens, jij denkt misschien dat het allemaal nieuws is onder de zon, maar dat is niet het geval. Ik verwijs naar ´The Zincali, an account of the Gypsies in Spain van George Borrow uit 1843. Hij constateerde al dat de Spaanse Gitanes in de minderheid waren en de zigeuners die hij trof tijdens zijn reizen in Spanje dezelfde waren als hij tegenkwam in ´The Banat´. De herkomst van het woord ´hoax´ wordt uitgelegd als afgeleid van ´Hokkano´ (Truuk in het Romanesj) en beschrijft op hilarische wijze, met het hem bekende mengsel van afgrijzen en bewondering, de verschrikkelijkheid van het Rom-denken. 1843!! JIJ bent in Spanje gaan wonen, je zou er ook gewoon gelukkig kunnen zijn.
Zigeuners, ook uit Roemenie, waren er al lang voor jou en if you can't deal with it, dan ga je maar weer in Bennekom zitten de paardenbloemen uit je achtertuin trekken.
www.gutenberg.org/catalog/world/readfi...

campion | 28-05-08 | 13:12

Nee, ik poneerde die stelling en deed vervolgens tig en tig postings de moeite om te onderbouwen wat hun visie is (wij zijn er om gadje op de proef te stellen) en dat daar dus nauwelijks kruid tegen gewassen is, hulp noch repressie helpt. Dus zul je andere oplossingen moeten bedenken. Zoals de landen van herkomst op hun verantwoordelijkheid wijzen, willen ze serieus genomen worden binnen de Eu bijvoorbeeld. Living with it, als compensatie van het mooie weer, is ook een mogelijkheid. Mag ik vragen wát die Roma al drie keervan je gejat hebben?
Wat is er zo vreselijk aan gebedel? Je kunt het toch ook negeren? Sterker nog, in landen waar dat gebeurt, zie je ze niet. Hoe religieuzer én bijgeloviger het land, hoe meer Roma. En lastig en irritant is nog altijd iets anders dan gevaarlijk.

campion | 28-05-08 | 12:42

@ campion | 27-05-08 | 19:07

Inderdaad een manier om je eigen gelijk te halen. Je plempt een achterlijke stelling ("Wie niet tegen Roma kan, kan niet tegen het leven. Zo simpel is het.") en als iemand anders het daar niet mee eens is, snapt diegene het niet. Einde discussie.
En krakers zijn vredelievend, maatschappelijk politiek geëngageerd en veroorzaken geen overlast (www.dumpert.nl/mediabase/121571/42efc9...), wie het daar niet mee eens is snapt het dus ook niet?
Misplaatste arrogantie.

spanarchist | 27-05-08 | 23:17

spanarchist | 27-05-08 | 00:57 Als je nou eens even de moeite gedaan had om eea goed te lezen, had je er misschien nog iets van gesnapt.

campion | 27-05-08 | 19:07

Als zou Femke een aardappelzak aantrekken ze is en wordt nog steeds mooier. En die lippen zo lekker strak.

LINKSEluller | 27-05-08 | 14:04

@RJFischer | 26-05-08 | 20:09
Ssssst, mafkees, vinger, zere plek. Die Glinksers willen namelijk herverdelen via belastingheffing tot iedereen een pauper is. Want paupers consuminderen vanzelf en zijn allemaal afhankelijk van de staat, ergo van Femke. Dan breekt het 1000-jarige sosjalistische rijk aan, want als niemand meer op eigen benen kan staan en feitelijk slaaf van de staat is, dan heb je geen politieke partijen meer nodig, maar alleen nog maar een bevlogen, linkse bureaucratie. Joepie. Not.

Zeddegeizot | 27-05-08 | 09:08

Te makkelijk, campion.
Ik ken de geschiedenis van de zigeuners niet en ik ben ook niet hysterisch of loop overspannen te krijsen over een armageddon, je maakt er een karikatuur van. Wel zie ik dat dit volk in korte tijd een enorme overlast veroorzaakt heeft en dat alle hulp die zij in het begin kregen averechts gewerkt heeft, daar is absoluut misbruik van gemaakt. Dat is geen hysterie maar een constatering.

Een ander prioriteitenpatroon? Misschien, hun prioriteiten en interesse´s hoeven de mijne ook niet te zijn, alleen val ik hen niet lastig en zij mij (en een groot deel van de bevolking) met hun gesteel, hun gebedel en hun asociale gedrag wel en in dat geval is hun andere "prioriteitenpatroon" niet meer acceptabel.
Dat jij persoonlijk niets te vrezen hebt is fijn voor jou, maar ik, en velen met mij, vind hun asociale gedrag bijzonder hinderlijk en vervelend.

*out *

spanarchist | 27-05-08 | 00:57

Heb genoeg in Roemenie vertoefd, dank u. Daar komen ze vandaan. Ik romantiseer de boel in het geheel niet en ik geloof niet dat het getuigd van losse steekjes om niet compleet hysterisch te doen. Dat had je kunnen opmaken uit wat ik schreef over hoe zigeuners, althans die waar u het over heeft, het zien. Dat is geen grapje. Wat ik schreef over het middenoosten was een grapje, met een dubbele bodem. Dat u die niet ziet is uw manco.
Alleen noch Kniftig, noch ik, had het over Spanje, dus, maar over Nederland. Als u niet begrijpt hoe zij in Spanje zijn beland, kan ik daar niks aan doen. Waarom wij ze hier niet zien, heeft ook zijn reden. Want dat is dus het geval. Dat betekent niet dat ze nog gaan komen, want dan waren ze er al geweest. Dat zijn niet de Oosteuropeanen waar we hier last van hebben, door de bank genomen.

Om wat zinnigs over zigeuners te zeggen, en de problemen daarmee én daarvan, en de toekomst daarmee, moet je er wel wat van weten. Waar het over moet gaan, is hoe je de landen van herkomst verantwoordelijk maakt voor hun onderdanen. Hoe je in EU verband, de zwakke aangenomen broeders vooral niet moet sparen in waar aan te voldoen en waar verantwoordelijk voor te nemen.

Een beetje overspannen te gaan lopen krijsen over het armageddon dat ons ongetwijfeld te wachten staat, dat onze samenleving het onderspit zal delven, overgeleverd aan deze ongeciviliseerde horden, want daar komen de betogen op neer, is misschien wel wat erg snel de handdoek in de ring werpen, vindt u niet?

Laten we het als een uitdaging zien. Eens bij wijze van, inderdaad, lakmoesproef kijken of onze ontwikkelde, superieure samenleving uiteindelijk es met een ander idee op de proppen kan komen dan isoleren achter hoge hekken, gedwongen sterilisatie, uit de ouderlijke macht ontzetten, stelselmatig verrot schoppen, doodschieten of vergassen.
Daarbij moet men simpelweg in de oren knopen dat Roma onder geen enkele maatregel of omstandigheid ophouden Roma te zijn. Niet per sé jatten, oplichten en jengelen, want niet het noodzakelijkste onderdeel van de identiteit, maar wel er een totaal en onbedwingbaar ander prioriteitenpatroon op na de houden dan de gehéle rest van de mensheid. Dat is geen romantieke notie, dat is een absoluut feit.
Chew on it.

Ik heb persoonlijk van Roma niks te vrezen, ook al komen ze, wat niet het geval is. Zie het als een compensatie voor het mooie weer

U zit er blijkbaar maar mee. I suggest you deal with it.

campion | 27-05-08 | 00:30

Te laat zoals gebruikelijk, maar moet toch ff reaguren.

Filmpje komt uit Frankrijk, maar had ook uit Spanje kunnen komen, dit tafereel zie ik ook regelmatig hier in mijn dorp in Spanje, met, inderdaad, dit zelfde volk. Niet alleen de containers met kleren, maar ook de containers waar o.a. de supermarkten het voedsel dat over de datum is weggooien zijn het domein van de Roemeense zigeuners. En dit zijn nog de meest beschaafde, de overlast die de Roemeense zigeuners hier geven is niet te beschrijven; liegen, bedriegen, stelen, bedelen, lastig vallen, noem maar op. De afgelopen 2 jaar is er in mijn streek een enorme toename van het aantal zigeuners uit Roemenië geweest en ook een enorme toename van het aantal diefstallen.
Vanuit het dorp is er in het begin veel hulp geweest waar alleen maar misbruik van gemaakt is en wat bovendien een aanzuigende werking op andere zigeuners heeft gehad.

Alleen dit jaar ben ik al 3 keer geconfronteerd met Roemeense dieven en alleen het toeval heeft er voor gezorgd dat ze niets hebben kunnen stelen. Werk is er wel (b.v. sinasappels plukken), maar je zal er geen Roemeense zigeuner tegenkomen, stelen levert meer op. Ook de overige goedwillende Roemenen hebben een pleurishekel aan deze zigeuners, het is echt een smerig, asociaal, onopgevoed teringvolk. Ik generaliseer niet snel, maar van deze zigeuners moet ik echt niets hebben.

Erger dan de finnen in NL? Ik denk het wel, omdat de finnen uiteindelijk nog hun uitkering kunnen riskeren terwijl de Roemenen hier in Spanje niets te verliezen hebben en dus overal schijt aan hebben. De Guardia Civil pakt ze best wel hard aan (veelplegers worden b.v. continue opgepakt en om hun papieren gevraagd), ook de Spaanse gevangenissen zitten inmiddels vol met Roemenen,maar het maakt ze niets uit, ze hebben toch niets te verliezen. De armoede van deze mensen is uiteraard triest, maar dat geeft hun niet het recht om alles maar bij elkaar te jatten. Daarbij heb ik nog nooit zulk achterlijk asociaal crimineel volk gezien.
Ik ben het dan ook volledig met Kniftig eens, als de toeloop van dit volk niet tegen wordt gegaan zullen de problemen wel eens groter blijken te zijn dan die met de Marokkanen.
En campion, gezellig en vredig met dit volk? Of je romantiseert de boel of je bent niet goed wijs, kom eens een maandje hier, praat eens met de middenstand en de lokale bevolking, neem zelf eens waar, benieuwd wat je mening dan is.

spanarchist | 27-05-08 | 00:05

Wat ben jij een hystericus zeg. Zo is het niet eens in Moldavie.
Ga in een bunker zitten, of zoek hulp.

campion | 26-05-08 | 21:42

campion @ 20:41

Nou ja goed, ze neomen zichzelf zo, ze worden door anderen zo genoemd dus zullen ze het wel zijn... Aan die discussie ga ik mijn tijd en energie niet verspillen. Zoals ik al zei: Het interesseert me niet welk naamplaatje er aan hangtm het dient aangepakt te worden en niet met de zachte Hollandse fluwelen handschoentjes.

En voor je zelf begint te blaten:
Leg eens uit hoe ze Italie, Frankrijk en Spanje overspoelen? De boel is zo corrupt en lek als de neten. Leg eens uit hoe ze hier zijn gekomen nog voor het bij de EU aansloot? En kan je nagaan wat een familie doet, wacht maar tot je het overal hebt. Kijk die docu maar van Canada Real...

Wacht maar tot ze hier al bedelend met hun pasgeboren kinderen aan de borst hier in de straten liggen, onder de smeer zo smerig mogelijk want dat wekt medelijden en brengt geld in het bakkie. Wacht maar tot hele groepen jongeren door de centra lopen en alles en iedereen beroven die op hun pad komt. Inbrekersbendes en bijna altijd en overal zetten ze kinderen in, want die gaan vrijuit.

Kniftig | 26-05-08 | 21:20

Kun je trouwens nog effe staven dat de oosteuropese bendes uit zigeuners bestaan? Nog maals, ik zie ze niet, en ik herken een Romichai toch op een kilometer afstand.

campion | 26-05-08 | 20:41

Kniftig | 26-05-08 | 18:29
Doe je es effe informeren over de praktijk van de nieuwe lidstaten zoals Roemenië voor dat je hysterisch gaat blaten. Bvb dat je zonder paspoort en zeker bedrag je het land niet UIT komt. En zonder paspoort ben je wel degelijk ingezetene, hoe kom je erbij dat dit niet zo zou zijn?
Waar zijn volgens jou die roedels jattende zigeuners dan? Ik zie ze niet hoor.
Er zijn wat Bulgaarse roma straatmuzikanten (en die waren er al, trouwens Bulgarije geen EU) en de familie Nicolic, sinds mensheugenis de boel lopen sarren in Utrecht en omgeving, en dat is het wel zo'n beetje.
Wat moet het naar om zo angstig in het leven te staan.
Tot slot, de inhoud van een Humanacontainer is niet 'jouw bezit'.

campion | 26-05-08 | 20:38

Femke vergeet dat de koopkracht zowiezo zal dalen met al die fijne taxverhogingen. Koopziek is niet goed, maar de economie platleggen is weer wat anders. Zal haar ex-collega Paul R in zijn kapitale villa vast mee instemmen.

RJFischer | 26-05-08 | 20:09

Bij humana scoorde ik vroeger anders wel allerlei merkkleding....
Stone Island : 3 truien 300 tot 600 in de winkel. Bijna niet gedragen.
Bonneville : Italiaans design
CP Company : eauk
etc etc

Je staat ervan te kijken wat mensen allemaal wegpleuren....

Jan Gordelroos | 26-05-08 | 19:43

Is dit nou beter dan dat het bij de outlet store terecht komt of niet ... :'-)

brx | 26-05-08 | 19:23

Hmmm, wanneer is het koopavond?

DISCRImeneertje | 26-05-08 | 19:09

Grenzen open of dicht, maakt helemaal niets uit.
Eenieder die het afvalputje van Europa binnen wilt komen, komt er gewoon in.
Want het gajes er buiten houden is Discriminatie volgens de linksen
Links roept nu al dat Nederlanders gewoon een groep tussen andere groepen is!!
Wij zijn geen autochtonen dus!

skit | 26-05-08 | 19:02

Femke in een zomerjurkje ?
Ik moet weer even naar het toilet met een keukenrol. Ben zo terug.

Bigi Bana Boy | 26-05-08 | 18:58

campion @ 18:10

Ik kan slecht tegen mensen die onrechtmatig zich mijn spullen toe eigenen en mij en de samenleving ernstig benadelen... Welke achtergrond ze ook hebben...

Ik reageerde op de taferelen die je in het filmpje ziet van de post. En weet uit ervaring dat dit nog niks is. Ik gaf alleen aan dat dit een probleem is die we ook in Nederland kunnen verwachten. Paspoort hebben ze niet nodig, want binnen Europa kunnen ze zonder controle de grens over. En daarnaast is dat een ander probleem die men moet gaan oplossen. Want zonder paspoort, zijn ze ook geen Europeanen en moeten ze terug naar last van herkomst, die ze dus niet hebben want ze hebben geen paspoort, waar je dus vervolgens als land een oplossing voor mag zoeken, want wij Nederlanders zijn beschaafd en maken van onze problemen niet andermans problemen. En wie mag dat weer gaan betalen denk je?

Kniftig | 26-05-08 | 18:29

Ja, het werkt averechts. Ja ik wil alleen maar meer jurkjes kopen als ik dit lees!

Tammovic | 26-05-08 | 18:20

Kniftig | 26-05-08 | 18:08 We zetten de grenzen helemaal niet voor ze open, want het gros van de zigeuners in Roemenie en Bulgarije heeft geen paspoort en krijgt dat ook niet, en komt dus hier niet heen. Willen ze trouwens ook helemaal niet. De enige Roma die hier zijn zijn uit vm Joegoeslavie en de meesten daarvan al decennia in NL. De rest zijn Sinti en zijn gewoon Nederlands, en daar heeft niemand in de verste verte last van. Of je moet niet van de muziek houden.

campion | 26-05-08 | 18:13

Wat een nontopic, zeg.
Maar om even op Kniftig te reageren: Volgens hun eigen visie zijn de Roma op aarde gezet om de barmhartigheid van de gadje op de proef te stellen.
Dat doel vervullen ze doorgaans inderdaad met verve.
Daar tegenoverstaat dat de Roma nog nooit een oorlog zijn begonnen, nooit lopen te zeiken of anderen ergens de schuld van geven, geen waardeoordelen over anderen , anderen hun geloof of levensinvulling vellen (behalve dat niet-Roma ze niet interesseren) en doorgaans onder alle omstadigheden het maximum aan plezier uit het leven weten te halen.
Het is een bizar maar wel uniek volk.
Wie niet tegen Roma kan, kan niet tegen het leven. Zo simpel is het.

Ik pleit er al jaren voor om de Israel-Palestina kwestie op te lossen door het land te geven aan de Roma als vervanging voor de joden (hebben ook geleden in zowel de holocaust als onder de juk van het geloof van anderen, wereldwijd) en de bedoeinen (Arabieren die nog nooit iemand dwars hebben gezeten).

Het zou een enorme vuilnisbelt worden, maar wel een stuk gezelliger en vrediger dan nu.

campion | 26-05-08 | 18:10

koerbagh ® @ 18:05

Nou ja goed, daar verschillen we dan in van mening. Ik vind het niet anders als spreken over criminele Marokkaantjes, hangjeugd, kaalkopjes etc. Je noemt het gewoon bij de naam. En die bendes zijn doorgaans zigeuners, van mij mag je ze ook Oost-Europees noemen, daar gaat het mij niet om. Als we maar bewist zijn waar we onze grenzen voor open zetten.

Kniftig | 26-05-08 | 18:08

@ mezelf ... schrijfprobleem ??
jurkje blijven dragen.

Fappant | 26-05-08 | 18:06

@Kniftig | 26-05-08 | 17:49:
Je kunt het ook gewoon over Oost-Europese criminelen hebben in plaats van "zigeuners". Lang niet alle Oost-Europese criminelen zijn "zigeuners" en lang niet alle "zigeuners" zijn Oost-Europese criminelen. Zoals jij het "benoemt" neigt het ernstig naar racisme. Nee, dat neigt er niet eens naar, dat is het gewoon.

koerbagh ® | 26-05-08 | 18:05

Ze zal dat jurkje wel moeten blijven aangezien haar bikinilijn normaal met een bosmaaier gedaan moest worden en ze terug moet naar het normale scheermesje :p
Bosmaaier = mechanisch/elektrisch

Fappant | 26-05-08 | 18:04

Femke met altijd datzelfde jurkje gaat ZO vervelen.

spinoza | 26-05-08 | 18:00

@ mezelf | 26-05-08 | 17.46

bedoelde dus, de pop wordt toch gratis "verstrekt" bij het afhaalpunt, als het in het assortiment komt ?
anders kan ik niet consuminderen en ben ik gezakt :S

Fappant | 26-05-08 | 17:56

Jmmer, vond die wijven van Julia´s Tango altijd wel geyl!

Repelend Steeltje | 26-05-08 | 17:54

In mijn woonplaats is er maar een zo'n container en die staat [hoe toevallig] in een wijk vol allochtonen.

Mazzeltov | 26-05-08 | 17:54

van dal @ 17:40

Ja goed als jij je daar regelmatig mee bezig wil houden, als het al geen andere truucjes zijn. Op de politie hoef je hier ook niet te rekenen....

koerbagh ® | 26-05-08 | 17:44

Nee dat is dus precies wat ik er niet mee wil zeggen.

Eerder laten we nou eens leren van alle voorgaande immigratiegolven en laten we het eens dit keer goed aanpakken. Door niet te knuffelen het beestje bij de naam durven te noemen, de criminelen hard aan te pakken en de goede hun gang te laten gaan en stimuleren desnoods...

Kniftig | 26-05-08 | 17:52

van dal | 26-05-08 | 17:28

Geen idee maar hij hoeft zich niet aangesproken te voelen. Tenzij hij ook leeft van bedelen, roven en jatten maar dat betwijfel ik.

koerbagh ® @ 17:32
99% is natuurlijk gechargeerd. Maar de groep is groot. En het is daadwerkelijk een probleem:
www.dereporter.nl/een-treurige-crimine...
www.wereldomroep.nl/actua/europa/08051...

Ik roep niet op om ze uit te roeien ofzo.
Ik zeg alleen dat we als we niks doen we een groot probleem binnen zullen halen. En wel om het volgende:
- In de eerste plaats zullen vooral de armere weggaan. De rijkere hoeven doorgaans n iet het Europese economische geluk op te zoeken.
- In de tweede plaats zullen ze de politie en het systeem in Nederland als dusdanig luxe en prettig ervaren dat ze hier goed zullen gedijen en hun activiteiten makkelijk hier kunnen en zullen ontplooien. Ook de straffen zijn om te lachen.
- Het gebeurd al in landen als Italie, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Engeland... en ook hier is het al gaande..

Wat beter zou zijn is als we als Europa nu eerst eens zorgen voor de emancipatie van de zigeuners en Roemenie en dergelijke een goede basis te bieden om zich te ontwikkelen. Dan hoeven we ons geen zorgen te maken. Maar dat doen we niet, het is een kwestie van tijd voor ze Nederland hebben ontdekt, als het niet al het geval is.

Kniftig | 26-05-08 | 17:49

Lol @ van dal, idd deze vreet het dubbele dan dat ik doe en pop kan je gewoon ergens weer dumpen, de pop lijkt me toch gratis neem ik aan :))

Fappant | 26-05-08 | 17:46

@Kniftig | 26-05-08 | 17:35:
Ja en? Dat moet bewijzen dat 99% tuig is? En nu...? Vertel eens, je hebt er vast ook een prachtige eindoplossing voor.

koerbagh ® | 26-05-08 | 17:44

Kijk, Femke mag van mij best een beetje hobbyisten in het linkervak met haar bommenleggertjes en boeroepers, maar ze moet niet al te serieus worden genomen. Dat al één keer eerder gebeurd en toen is ze moeder geworden. Maar daar moet het dan wel bij blijven, figuurlijk.

Zeddegeizot | 26-05-08 | 17:44

Fappant | 26-05-08 | 17:40 heb jij ook zo'n vriendin? ik had er eens een... deed alles, maar dan ook echt alles... was absoluut niet preuts of zo..



maar... ik heb de verkering toch uit moeten maken...







100 euro per uur, dat houdt geen man vol.....

van dal | 26-05-08 | 17:43

Nu vraag in me af of er bij dat afhaalpunt ook Femke. H opblaaspoppen met geintegreerde langhaar cavia in het asortiment komen, dan kan ik m'n vriendin de deur uitschoppen en ben ik geslaagd, met consuminderen :P

Fappant | 26-05-08 | 17:40

CoffeePatch | 26-05-08 | 17:37 'present'!

van dal | 26-05-08 | 17:40

Kniftig | 26-05-08 | 17:35 tja... en nou?
ik was eens in sitges, en zo'n roma kind ging er met mijn portemonnee vandoor.. drie meter verder had ik haar vast, pakte mijn portemonnee en het personeel en de uitbater van het restaurant vonden het geen van allen de moeite om iets te doen aan preventie of het erbij halen van een politieagent.
ik had mijn portemonnee terug en mijn probleem was het dus ook al niet meer.

van dal | 26-05-08 | 17:40

@CoJoNes | 26-05-08 | 17:31:
Dat trek ik ook niet altijd, zo'n trekzak.

koerbagh ® | 26-05-08 | 17:38

't Is allemaal de schuld van die reaguurders die Femke in het topic over het tweede kamerdebat een beetje dik vonden.

CoffeePatch | 26-05-08 | 17:37

Duikduivel is een Islamitische Roma, doodeng....

Fleauxe | 26-05-08 | 17:37

@vandal: Dat beoordeel ik per geval...

Fleauxe | 26-05-08 | 17:35

Tref je op GS een Fleauxe, let op uw stream;)

Duikduivel | 26-05-08 | 17:34

Fleauxe | 26-05-08 | 17:31
en in sommige gevallen een hand voor je reet...

van dal | 26-05-08 | 17:33

@Kniftig | 26-05-08 | 17:20:
"En die (sub-)groep hekel ik ook voor hun gedrag, niet om hun afkomst of achtergrond."
Dat doe je wel.

"het is een feit dat de zigeuners uit landen als Bulgarije, Roemenie voor 99% tuig"
Doe dat "feit" eens onderbouwen dan? Je stelt het met veel aplomb, maar erg veel bewijs zie ik niet.

koerbagh ® | 26-05-08 | 17:32

Omgaan met Moslims en Sigeuners deel1:

Treft u een Roma op straat, plaats een hand op uw broekzak.
Treft u een Moslim, plaats een hand op uw keel.

Fleauxe | 26-05-08 | 17:31

Zolang dit ze weerhoudt van accordeonspel, vind ik het prima.

CoJoNes | 26-05-08 | 17:31

jankerd | 26-05-08 | 17:28 nee, dat is frank, frank boeien..

van dal | 26-05-08 | 17:29

Frans B fans

jankerd | 26-05-08 | 17:28

Kniftig | 26-05-08 | 17:22
[fluistermodus] zou koerbagh een roma of een sinti zijn? wat denk jij [/fluistermodus]

van dal | 26-05-08 | 17:28

koerbagh ® @ 17:17

Ja dat ontken ik ook niet. Ik wil alleen aangeven dat we met deze groep ons enorm veel problemen en criminaliteit op de hals halen als we deze zomaar toelaten en hun gang laten. Wat we volgens EU-verdragen verplicht zijn. Ik ontken of ontneem nergens hun rechten oid. En sta elke ontwikkeling die de positieve kanten van hun cultuur zal stimuleren, ook steun ik ze in hun emancipatie en ontwikkeling. Maar dat neemt de realiteit van het probleem niet weg.

Kniftig | 26-05-08 | 17:22

koerbagh ® @ 17:15

Nooit in Barcelona of Parijs geweest?

Als de mate van criminaliteit onder Engelsen, Joden en dergelijke net zo groot was als bij deze groep was er ook geen sprake van discriminatie maar van een constatering.

Kijk je moet het beestje wel een naam geven en kunnen geven. Het is een feit dat het zigeuners zijn, het is een feit dat de zigeuners uit landen als Bulgarije, Roemenie voor 99% tuig zijn. Maar daarmee ben ik nog geen zigeuner hater. Ik zie wel een groot probleem onder een enorme groep zigeuners. En die (sub-)groep hekel ik ook voor hun gedrag, niet om hun afkomst of achtergrond.

Kniftig | 26-05-08 | 17:20

@Kniftig: Ik ben ook niet van de school die ontkent dat sigeuners tuig zijn, alleen in mijn klasje spannen moslims de kroon. Je zult het binnenkort kunnen zijn waarom, in mijn nieuwe film 'De eeuwige Moslim'. Een film waarin ik beelden van mensen op een spitsvondige wijze afwissel met beelden van dieren.
-
Trouwens, als Femke zo vol van principes zit mag ze Tofik D. wel eens gaan vertellen dat als die Prada en Long Island shit niet echt past binnen het GL-beeld. Ik heb het zelf gezien, dus niet liegen Tofik.

Fleauxe | 26-05-08 | 17:19

Kniftig | 26-05-08 | 17:14
je bent toch niet stiekem aan het discrimineren geslagen hé?

van dal | 26-05-08 | 17:18

fijn, zo'n afhaalpunt hebben we dus niet in het dorp. en de weggeefwinkel is vorige week ontruimt...
nee femke, ik heb goede redenen om niet te consuminderen.

van dal | 26-05-08 | 17:15

@Kniftig | 26-05-08 | 17:10:
Tsja, ik ben ook wel eens opgelicht door een Engelsman. Heb ik geen haat voor Engelsen aan overgehouden. Ik heb ook wel eens ruzie gehad met een Jood. En nee, ik werd er geen antisemiet door. Wat is je probleem met "dat soort"?

koerbagh ® | 26-05-08 | 17:15

@SwaY
je begint het te begrijpen

HitchHiker | 26-05-08 | 17:14

koerbagh ® @ 17:09

Niks, totaal niet. Ik waardeer de culturele en historische kant zeer.

Maar of het hier ook om roma of Sinta gaat weet ik niet. Ze staan in landen als Bulgarije, Roemenie, Albanie, Spanje, Frankrijk bekent als zigeuners of Gitans/Gitano. Tuig van de bovenste richel die alleen maar leven van stelen, roven en bedelen. En werkelijks niks doen aan emanciperen, ontwikkelen etc. Ik geef toe in Roemenie ed krijgen ze die kans niet, maar in Frankrijk, Spanje wel, maar ook daar g rijpen ze deze niet aan en kiezen ze voor het boevenpad. Ik wil niemand over een kam scheren maar voor dit soort tuig heb ik geen goed worod over. En ik garandeer je dat we ons een hele hoop ergenis en haat op de hals halen als we hun klakkeloos binnenlaten en hun gang laten gaan.

Kniftig | 26-05-08 | 17:14

kijk, leggings, ze kunnen weer

klapvee | 26-05-08 | 17:11

Goed gedaan meis doe maar lekker je haar los en laat de wind wapperen.

Multikuli | 26-05-08 | 17:11

Fleauxe @ 17:08

Zeg nooit, nooit.

Als je met dat soort zigeuners te maken hebt gehad, dan vind je zelfs de meeste salafitische baardaap beschaafd.

Kniftig | 26-05-08 | 17:10

Is het een uil? Is het een betweter? Nee, het is master potter!

Fleauxe | 26-05-08 | 17:10

@Kniftig | 26-05-08 | 17:04:
Wat is jouw probleem met Roma en Sinti?

koerbagh ® | 26-05-08 | 17:09

Heb net ook een heel leuk zomerjurkje gekocht!

Lief | 26-05-08 | 17:09

@ mezelf 17:07

Zover durf ik dus te gaan in mijn bewering...

Kniftig | 26-05-08 | 17:09

Ik weet dat het vrouwelijke bezittelijk voornaamwoord met de opmars van het VMBO in onbruik raakt, maar 'Mevrouws oproep..' is echt geen nederlands Pritt.
Beetje attent blijven hoor.

master potter | 26-05-08 | 17:08

@Kniftig: "Dusdanig dat je zal neigen Moslims gewoon te waarderen..." Nooit!

Fleauxe | 26-05-08 | 17:08

@ mezelf 17:04

Weet je wel dat je over straat loopt en denkt: Kut, nee zigeuners... En naarmate je ze nadert denkt: Ow nee gelukkig het zijn maar een paar Moslima's in Boerka, gelukkig, niks aan de hand.

Kniftig | 26-05-08 | 17:07

Dit zijn geen Moslims.... maar Zigeuners....

En als je da cht dat je met de Moslims alles had gehad dan staat je met de zigeuners nog een aangename verassing te wachten. Dusdanig dat je zal neigen Moslims gewoon te waarderen... Mark my words!

The Prophet...

Kniftig | 26-05-08 | 17:04

@ steven paul | 26-05-08 | 16:56
Ja.... helaas kunnen we daar niet mee over straat he.. het jurkje is daarbij het hulpmiddel om dat wel te kunnen..
-
de kip | 26-05-08 | 16:57
Dat vink nou flauw van je.. als je eenmaal gewend bent aan die veter wil je niets anders meer..
-
@ Truttebol | 26-05-08 | 16:53
Mijn vrouwelijke medestrijdster.. en gelijk heb je *Amen* en een AWE voor jou ;)

SwaY | 26-05-08 | 17:04

Als ik geen D&G en Tommy koop heeft de achterban van Femke niets te vreten!

Fleauxe | 26-05-08 | 17:02

Ik moet goederverdoemme niks. Paupers.

RepubliekBanana | 26-05-08 | 17:01

@ Filmpje
Deze praktijken zie ik dagelijks op de hoek van de Marnixstraat en de Westerstraat in Amsterdam. Daar shopt onze turkse medemens graag, met als extra bonus dat ze ook de straat een erg mooi uiterlijk geven met de kleding die ze zelf niet willen. Welke op haar beurt enkele dagen later weer door de gemeentereiniging wordt weggegooid.

desmodus | 26-05-08 | 17:00

Je kunt ook wat extra hypotheek op je huis nemen. Dan kun je er zelf leuk bij blijven lopen en help je de consuminderende medemens met je wekelijkse afdankertjes.
www.quotenet.nl/trivia/halsema_hypothe...

Schoorsteenveger | 26-05-08 | 16:59

Krijg nou de klere...

vlammetjuh | 26-05-08 | 16:59

@Truttebol | 26-05-08 | 16:53
Een strakke outfit kan voor mij nog wel maar een string... brrrr
Die trek ik ook liever niet uit de container.

blinde kip | 26-05-08 | 16:57

@Sway
Ik vind enkel kleine stringetjes ook wel voldoende.

steven paul | 26-05-08 | 16:56

Het toppunt! Jatten die hoofddoeken ook nog de noodhulp voor Birma uit de kledingverzamelpunten...... gekker kan het niet worden!

Leeuwarder | 26-05-08 | 16:55

Géén foto's aub.

Duikduivel | 26-05-08 | 16:54

@blinde kip: niks, maar jullie dan ook in een string en een strakke outfit. Mmm!

Truttebol | 26-05-08 | 16:53

@ blinde kip | 26-05-08 | 16:50

Nee niets maar ik dacht ik meld het alvast even...

SwaY | 26-05-08 | 16:52

Zolang er maar een firs jong ding in zit Sway, we zitten natuurlijk niet te wachten op een wandelende rollade.

Multikuli | 26-05-08 | 16:50

@SwaY | 26-05-08 | 16:42
En wat is daar mis mee?

blinde kip | 26-05-08 | 16:50

Als F. Halsema nu haar vibo weg doet, mag ze dan wel één extra jurkje?

Duikduivel | 26-05-08 | 16:49

Paupers.

Dirk Tang | 26-05-08 | 16:48

Typisch GL 'Halszaakje'. Bij de kringloopwinkel liggen vast nog een paar zetels, Femke.

De Regeering | 26-05-08 | 16:47

De bedoeling is wel dat we gaan consuminderen. Om te voorkomen dat bepaalde mensen teveel kleding afhalen, stel ik voor die kleding op de bon te doen. Dat is wel zo eerlijk en bovendien wordt het dan mogelijk om vanuit 070 te controleren dat er daadwerkelijk geconsuminderd wordt.

steven paul | 26-05-08 | 16:46

Krijg je binnenkort ook in NEderland die zigeuners. Let maar op. Over Turken en Marokkanen hoor je niemand meer klagen dan kan ik je verzekeren.

Kniftig | 26-05-08 | 16:45

Staan ze hier ook regelmatig te doen. Ruwweg in 70% van de leeghengelarijen gaat het om allo's, rest tokkies. Als ze iets echt geweldigs hebben gevonden trekken ze het gelijk aan en ik moet zeggen: smaak hebben ze wel.

sockpuppet | 26-05-08 | 16:45

*loopt naar een afhaalpunt en begint daar in te pissen*

two ball cane | 26-05-08 | 16:44

Wat kan wel in de container?
Antwoord: Femke Halsema

Pilsvogel | 26-05-08 | 16:44

ja ja.. alleen jurkjes.. want in jurkjes met hele kleine stringetjes vinden jullie mannen ons geyl... ;)

SwaY | 26-05-08 | 16:42

alleen jurkjes ??

XaaD666 | 26-05-08 | 16:38

Daar haal ik ook altijd mijn poetsdoeken vandaan.

Bips | 26-05-08 | 16:38

Nee.. laten we met z'n allen jurkjes gaan halen.. Nog echte tips Pritt?

.Joop | 26-05-08 | 16:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl