Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Balk moet met billen bloot

en bedankt, shareholderWe doen het niet graag, maar het moet. Even een 23cm lang steuntje in de onderrug voor JP de MP. Onze Leider moet zich vanmiddag tegenover de Kamer verantwoorden voor zijn uitlatingen in Indonesië aangaande het Nederlandse heaumeauhuwelijk. De Balk vertelde studentjes tijdens zijn bezoek aan Pindaland dat hij destijds 'tegen' het mm/vv-huwelijk was. Maar dat hij zich als christen-democraat bij de beslissing heeft neergelegd, want 0031 kent nou eemaal een democratie. Honderd procent integer, dachten wij zo. Niets mis mee; in het kader van 'zeggen wat je denkt'. Maar de handtassen binnen de PvdA en D66 vinden nu dat De Balk is 'weggedoken' voor een felrealistische discussie over onze normen en waarden. Talpa-orakel Jan Mulder, vond het zelfs "laf om in het hol van de leeuw" niet voor het Nederlandse beleid op te komen. (Grapje maken over Mulder met een katholieke handtas in zijn rug.) Het is ook nooit goed. Hebben we een premier die van zijn vrijheid van meningsuiting gebruik maakt, gaat-ie een beetje z'n eigen vrijheid van meninguiting ventileren... Toi-toi-toi, vanmiddag, JP! Hou de poot stijf en buig voor niemand. UPDATE: filmpje.

Reaguursels

Inloggen

@Starf*cker:
als Balkenende zijn mening NIET mag geven mag jij het ZEKER niet... Democratie is ook respect hebben voor elkaars mening. Balkenende heeft respect voor de homopopulatie in Nederland, ook al is hij het er persoonlijk niet mee eens. Jij weigert respect te hebben voor mensen die in jouw ogen bekrompen denken. Van mij mag je deze mening hebben, maar je moet wel inzien dat jouw mening ook niet meer dan een MENING is, en geen VOLDONGEN FEIT, zoals jouw tekst doet vermoeden.

:) Overigens lijkt het me gezien je nickname dat je bevooroordeeld in deze discussie staat :)

jmvv | 14-04-06 | 10:02

Zou JPB weleens anaal neuqen ?

linkselente 13-04-06 @ 00:37

Alleen als ik heeeeeeeeeeeel geil en dronken ben, als ie zijn bril maar afzet. Vind het namelijk nogal vervelend als ik tegen beslagen bril glazen moet kijken.

*BEEP* | 13-04-06 | 23:48

Tja dat krijg je als je slappe lullen als MP hebt, zakken vullen en over een ander lullen meer krijgt ie niet voor elkaar. Bovendien lijkt het me een vent die zonder een flinke dosis viagra al helemaal niks voor elkaar speelt, noch bij de vrouwtjes noch bij de mannetjes. gewoon een afvallige homo die JP.

Yeeaah Right, No Way | 13-04-06 | 11:08

toean alfa orang oetan belanda, maksi maksi mini pisang rozewater (10cm).
toean alfa orang oetan belanda, penetrasi penetrasi jemaah islamiah. koppie teh, penetrasi penetrasi ........ luctor et emergo............ pene.............

wachtmeester de bruy | 13-04-06 | 06:27

Zou JPB weleens anaal neuqen ?

linkselente | 13-04-06 | 00:37

Goh, laat ik het nu eens volledig eens zijn met de mening van geenstijl. Als dat maar geen gewoonte hoeft te worden. Ik vind het veel fijner om me af te zetten tegen jullie invalshoek!

Kamerlid | 12-04-06 | 23:14

Inderdaad, je hebt volkomen gelijk Starf*cker. Ontieglijk slappe reactie van die oetlul, om over zijn steenkolenengels en zijn puberhouding nog maar te zwijgen.

de dikke man | 12-04-06 | 19:31

@rosalie Dat soort nuances werkt niet in dat gezelschap. Het is de partijraad van het CDA niet. Bij dit volk dien je vooral duidelijk te zijn en duidelijk te maken waarin onze beschaving verschilt van die van Indonesische moslims.

Starf*cker | 12-04-06 | 18:52

zites=zoiets

Lizart777 | 12-04-06 | 18:06

Even lekker ongenunaceerd omdat zites enorm kan opluchten en ook bij mij de tolerantie wel eens wegglijdt in de pot na de ochtendkoffie: Wat een Laffe Rat!

Lizart777 | 12-04-06 | 18:05

@Pritt Stift

Perfect geformuleerd. Niets aan toe te voegen en niets op af te dingen!!!

rosalie | 12-04-06 | 17:37

Van mij mag die mafkees heel rap aftreden. Wat een achterhaalde, middeleeuwse ramdebiel met zijn pre-historische opvattingen. Ik schaam mij dat ons land (en dus het land van witten, zwarten, groten, kleinen, dommen, slimmen, vrouwen, mannen, kinderen, volwassenen, hetero's en homo's) word vertegenwoordigd door zo'n achterhaalde stofjas.

potje1980 | 12-04-06 | 17:18

@Starf*cker
Perfect geformuleerd. Niets aan toe te voegen en niets op af te dingen!!

woefdram | 12-04-06 | 16:57

sluit me aan bij spooky, trouwens ook jouw partij (vvd) roept De Balk tot orde, en terecht natuurlijk want De Balk had gewoon moeten bekennen dat ie heaumeau is maar dat dit door den gristelijke maatschappij wordt onderdrukt. ;-)

milo | 12-04-06 | 16:30

@Starf*cker
Niks aan toe te voegen ben het van a tot z met je eens vooral ook de milde houding van GS, die trap in zijn klote en een veel feller beginstruk van Pritt was zeker op zijn plaats. Missertje Pritt, ga jij maar weer eens een gastenboek spammen van een pubertje, dat is meer jou niveau.

spooky | 12-04-06 | 16:13

waar gaat dit over? het is toch juist goed om aan te geven dat je in een democratie soms dingen moet accepteren hoewel je het er in principe wellicht niet helemaal mee eens bent? lijkt me een leuk signaal richting de fundamentalisten die denken dat ze een ander hun mening mogen opdringen..

zakje pinda´s | 12-04-06 | 14:54

Ik wil zijn billen niet zien!

Mengeldwerg | 12-04-06 | 14:46

@Starf*ucker,

Hij stelde juist duidelijk dat Nederland tolerant is en dus voor een homohuwelijk is, door te zeggen dat hij, als MP, er tegen is eigenlijk, maar dat een democratie zo werkt ongeacht zijn persoonlijke mening!

rosalie | 12-04-06 | 14:46

Wat een bullshit. De premier staat tegenover een zaal met lieden die vinden dat homo's per definitie gestenigd moeten worden. In plaats van een statement te maken gaat JPB de moslima's bijna de vlagina met zijn goedkope tekst. Juist een homohuwelijk is bij uitstek een signaal dat we hier een beschaving hebben waar minderheden mee tellen. Voor mij hoeft die roze kermis ook niet, maar van mijn premier verwacht ik dat hij in het buitenland het tolerante Nederland als voorbeeld stelt aan sommige meer "achterlijke" ulturen. Juist hier in een zaal met moslima's in Djakarta had hij zich hard moeten maken voor onze verworvenheden. Nee hoor, Jan Lul gaat staan draaien als een gereformeerde ouderling met een erectie in de Yab Yum. Nederland is wel liberaal, maar het is hunnie schuld. Beste Pritt, deze gepatenteerde flapdrol verdient op dit onderwerp een politieke trap tussen zijn kloten. Een privee-mening van de MP is voor thuis in Capelle. Die wil ik niet eens weten.

Starf*cker | 12-04-06 | 14:33

Niet als het je werk is als spreekbox voor de volksvertegenwoordiging. dan moet je uitsluitend democratisch gekozen processen beschermen. De vraag vanuit de zaal was trouwens ook met deze nuánce in het achterhoofd gesteld. Het was balkie zelf die een compleet andere vraag beantwoorde, blijkbaar zag meneer niet 500+ naakte mensen in de zaal op dat moment, maar potentiële gordeldieren.

LifeCatcher | 12-04-06 | 14:30

foutje :http://home.planet.nl/~tabak829/default.htm

monte cassino | 12-04-06 | 14:29

.... en daarom werdrom hulde aan GS. De hele relnichtengemeenschap weer op zijn kop en heel Hilversum huilt ook weer lekker mee. Wat een BS! Laat Balkie inderdaad lekker zeggen wat ie zelf wil. We zijn toch zo trots op onze vrijheid van meningsuiting.

Tatabanya | 12-04-06 | 14:20

@CoJoNes en @crixus,

Ik begrijp niet en van jullie helemaal niet, dat jullie niet begrijpen:) dat De Balk niet alleen een orakel hoeft te zijn van onze regering op zakenbezoek. Hij mag natuurlijk wel z'n eigen mening geven en daarbij duidelijk laten weten dat ie een MP is van een democratie, wat is daar mis mee??

rosalie | 12-04-06 | 14:19

De kerganger is overgelopen naar de politiek, spannender, zeg maar. Balkie weet dit en daarom stel ik dat hij het zelfde antwoord op de zelfde vraag zou geven, werd het hem hier gevraagd.

LifeCatcher | 12-04-06 | 14:08

Gaat JP nu ook naar Baghdad toe om in een plaatselijke moskee te vertellen dat hij eigenlijk tegen de nederlandse deelname aan de oorlog in Irak was .. maarja de rest van het kabinet was voor ? ... that's democracy for ya.

Fluffy the Anaconda | 12-04-06 | 14:03

Balk had onze homo's tot het uiterste moeten verdedigen. Een opmerking maken als "ik ben er zelf ook niet vies van", was het minste wat hij kon doen. Wat betreft de prostitutie had hij moeten verwijzen naar Oudkerk met: "Zelfs de wethouders in onze hoofdstad laten zich regelmatig drinken door een levend lijk". Pas dan hadden we een krachtige indruk gemaakt in onze voormalige kolonie en in de rest van de wereld.

Murdockyoufool | 12-04-06 | 13:58

JP heeft geloof ik de inhoudelijke taken van zijn baantje niet begrepen met betrekking tot zakenreizen. Maar ik snap nu waarom Bush denkt dat 0031 een grote bondgenoot van 001 is.

crixus | 12-04-06 | 13:54

De mijne is ook 23 cm lang, maar daar ga ik hem niet mee in zen onderrugsteun, ook niet met een 12 meter betonmuur ertussen... schat

LifeCatcher | 12-04-06 | 13:42

Weer ophef om niks. De man verwoord een standpunt van toen maar geeft duidelijk aan dat we niet in een dictatuur leven en dat zijn mening er 1 van de 150 was. De meerderheid was voor en dus is het hier mogelijk om als homo's te trouwen.

Amen.

JeanPierre | 12-04-06 | 13:33

Ff over democratie enzeau; zie d GS nieuwsrubriek over Balkenende-I

style.councillor | 12-04-06 | 13:06

Hij komt juist wel op voor het beleid, want hij zegt ik vind het niks maar omdat de meerderheid het wilde is het ingevoerd. En daar kunnen sommige radicalen nog wat van leren.

Onno Thuis | 12-04-06 | 13:01

Weisse rose 12-04-06 @ 12:47
Ja is had zelf ook al gegoogled en was naast vele verschrijvingen een verhandeling over hypocratie tegen gekomen, ik werd helemaal hyper toen ik dat las.

Parellelle evolutie, er zijn meer genieen (of heb ik nu een hypo) hypothetisch gezien.

style.councillor | 12-04-06 | 12:54

Als Balkenende zonodig z'n persoonlijke mening wil verkondigen, moet ie gewoon persoonlijk een ticket kopen bij Garuda, persoonlijk een 5 sterren resortje boeken, persoonlijk een auto huren en vooral leker persoonlijk met de Indo's gaan praten. Niet declaren en al zeker niet met de status van MP gaan schermen. Of je het nu leuk vindt of niet, Balkenende IS Nederland als hij in Indonesie op bezoek is als MP.

CoJoNes | 12-04-06 | 12:53

Dokter Clavan 12-04-06 heeft gelijk. Wat JP deed was duidelijk maken wat democratie inhoud. En dat is voor Indonesische studenten mgelijk een veel waardevoller lesje dan een huichelende Gristen over homo-emancipatie. En ik begin zeurende en zeikende homootjes al bijna net zo vervelend te vinden als jankende Mocrootjes.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-04-06 | 12:53

Antoine Bodar en Jan Mulder in de nieuwe Postbak-commercial

"Zoals geloven beminnen is, zo is beminnen bidden en telebankieren".

Bodar:

"Als christen ontvang je meer rente in het hiernamaals dan in het heden. 'Sparen' is dus zinnig met het oog op die toekomst. Bij de Postbank is het sparen voor het nu en dan; geloven is sparen voor het daar en straks!"

Bouwfraudeur | 12-04-06 | 12:48

hypocratie=hypocrisie
style.councillor 12-04-06 @ 11:35
Dat was geen schrijfout. Het is nl te vergelijken met een theocratie de omschrijving van een regeringsvorm.
De hypocrisie regeert vandaar hypocratie. Goed gevonden

Weisse rose | 12-04-06 | 12:47

Dacht niet dat de dag ooit zou keaumen, maar ik moet nu even JP bijstaan. Geeft z'n mening, maar gelooft in democratie. Kous af. En nu gaan er mensen ineens de quasi-principiële mierenneuqer uithangen? Opgelazert, aan het werk stelletje, stelletje, stelletje.... AARRGGH!!!

*houdt een ijsblokje tegen het hoofd om af te koelen*

Dokter Clavan | 12-04-06 | 12:44

Nee, Jan Mulder is een held. 1 Klap van een brommer rijder en doet gelijk zijn excuses openlijk op tv.

Corleone | 12-04-06 | 12:41

de vraag uit de zaal was waarom we in Nederland een homo-huwelijk hebben, dan moet hij daar antwoord op geven, hij is nu eenmaal premier van Nederland
het zou echter wel een unieke gebeurtenis zijn als JeePee eindelijk eens duidelijk antwoord geeft op een vraag, normaal draait hij altijd om de hete brij heen (dat is de meeste CDA'ers trouwens niet vreemd)

Loki | 12-04-06 | 12:37

Nummer 10 valt al af, want die heeft geen punt.

OoO | 12-04-06 | 12:35

Zo, onze minster-president is weer eens lekker afgezeken.
Tijd voor een nieuwe poll op GeenStijl
Wie wilt uals minister-president van Nederland als u de keuze hebt uit onderstaande personen?
1. pannie
2. fuckje
3. rabarbeke
4. crixus
5. blikje grolsch
6. osicko
7. targent
8. prof. Hoxha
9. fleishbaum.
10 Mexicano
11GU

Mexicano | 12-04-06 | 12:27

Was het niet Bennieboy Bot, die zich moest verantwoorden omdat ie eigenlijk tegen de oorlog in Irak was? Dat was toch aan die zelfde rechtse rukregering?

I rest my case.

de nakketikker | 12-04-06 | 12:23

Ik ben ook een bruin werker, en ik kan me hier echt niet druk over maken. Hij is in de here en die houden niet van onze soort. Priesters wel trouwens ga vaak biechten.

*BEEP* | 12-04-06 | 12:23

@Prikker
Varkens zijn nodeloos provocerend in pindaland, Nawijn lijkt me geen goed plan.

spooky | 12-04-06 | 12:20

Als JP tijdens zijn vakantie zijn mening wil verkondigen vind ik dat prima, maar hij is daar als MP. Vakantie dan ook zelf betalen. Volgens mij heeft hij nog heel veel gristelijke meninkjes die ik liever niet van hem hoor.

Isnatuurlijkookzo | 12-04-06 | 12:20

Iedereen vergeten hoe meneer Onderdanig bij Bush op visite was? Sinds dat beeld op mijn netvliezen geprojecteerd werd heb ik me al doodgeschaamd voor deze MP. Ik zie dit als een verraad aan Nederland. Een MP die dit soort dingen roept tussen Moslims is:
A - Bang voor zijn eigen hachje
B - Geen MP van alle Nederlanders, alleen de NIET homosexuelen.
.
Het wordt tijd dat deze volksverlakker oprot.

Achtertuyn | 12-04-06 | 12:19

Dus.... de MENS Balkenende was tegen... maar de MiNPreZ is voorstander... als dat die hoofddoekjes maar kunnen begrijpen !

Ik denk toch dat we dan beter Hildebrand Nawijn die prezconferentie hadden kunnen laten doen... offuh.. had die ook ooit niet eens iets met de Mens Nawijn en het kamerlid Nawijn... oh mensen... ik wordt een beetje duizelig van al deze 0031-nuances...

Prikker | 12-04-06 | 12:13

jammer dat niet zijn hele antwoord op het filmpje staat...

Markiex | 12-04-06 | 12:11

Handtassen zitten overal!

bastyboy | 12-04-06 | 12:09

geen stijl is ook een mietje want die handtassen zitten ook bij de vvd

crass | 12-04-06 | 12:08

@borgmonster,

Las niet zo goed en scheef dus peop.

spooky | 12-04-06 | 12:06

@borgmonster
Democratie maakt zoiets mogelijk? Wat een onzin, waarom aan de andere kant van de wereld een discussie voeren over een binnenlandse kwestie. Balkenende moet er over kunnen discusieren maar dan is het handig als ie dat met ons doet en op een wijze dat discussie mogelijk is. En nogmaals JP was wethouder in Amstelveen die tijd en had geen ene moer te zeggen of naast zich neer te leggen.

spooky | 12-04-06 | 12:05

In het buitenland is Balkenende PM en geen freelancend kamerlid ...

en zo moet hij zich dan ook gedragen .. dat zijn normen en waarden.

Bovendien ... het IS geen homohuwelijk, het IS namelijk niets anders dan het openstellen van het (staats)burgerlijk huwelijk voor IEDEREEN. En hoe minder de kerk met staatszaken te maken heeft hoe beterrr me dunkt.

Fluffy the Anaconda | 12-04-06 | 12:04

JPB is in mijn ogen een slappe lul!! Hij begint nl als 1e met te vertellen dat hij zelf tegen het homohuwelijk was, na eerst wat nerveus schaapachtig gelach en hij doet deze uitspraken omdat hij zich in een vijandige omgeving waart en graag bij de moslims een wit voetje wil halen. Dat noem ik nou laf!!
Als hij als MP (=vertegenwoordiger van NL) nu eerst zou beginnen met het uileggen van de Nederlandse visie, waarom het homohuwelijk bij ons mag, dan kan hij later in het gesprek best zn eigen mening uitdragen en vertellen dat hij zelf destijds tegen was en hoe dit in een democratie als NL werkt.
Maar door het eerst te hebben over zijn eigen mening gaat hij door zn knietjes voor de 6e kolonne, qua beeldvorming laat dit niets te wensen over, hij brengt naar die mensen het beeld over dat hij het als MP van NL met de achterlijke culturele opvattingen aldaar eens is. Jammer...

dr. Weirdman | 12-04-06 | 12:04

een van de weinige artikelen op geenstijl waar ik het dus niet mee eens ben.
die lamzak van een JP moet gewoon zeggen dat wij dr anders tegen aankijken dan die lui daar en niet zo zielig a;s cda'er gaan gedragen.
Die vent is premier en geen cda'er op zon moment.

Timootje | 12-04-06 | 12:03

[..]De Balk moet met billen bloot.[..]
Liever niet, met wat moeten we met gereformeerde billen?
Balkje onze MP *kuch* moet gewoon het regeringsstandpunt verdedigen. En zijn eigen mening (als daar niet om gevraagd is) voor zich houden.
Het is echt weer tekenend voor Balkje dat hij zich nog steeds niet genoeg diplomatiek weet uit te laten.

Mexicano | 12-04-06 | 12:03

Wat een stelletje heikneuters daar in de politiek eigenlijk ook. Altijd dat gepocht over meningen, debat, dichter bij de mens staan. Flikker maar deaud daar.

watkijkikoptv | 12-04-06 | 12:03

Inderdaad, niks mis mee om te zeggen dat je tegen het homohuwelijk bent en aldus gestemd hebt. Dat de beslissing anders viel is dus te danken aan onze democratische staatsvorm. En Jan Mulder moet z'n grote linkse mond es houden door zulke ondoordachte uitspraken te doen! Hetzelfde geldt trouwens voor de collega's van JP die alleen maar wat te schoppen willen hebben en zelf totaal geen standpunt hebben of er voor uit te durven komen en/of er nooit achter blijven staan. Parasieten zijn het!

rosalie | 12-04-06 | 11:59

Het eerste wat Balkje roept in de tweede kamer "www.geenstijl.nl"

style.councillor | 12-04-06 | 11:54

Wat een heaumeau zeg, hij is het echte mietje!

Psss, bang voor een aanslag zeker.

Reez | 12-04-06 | 11:53

Wat een gezeik zeg. Dit is toch democratie? Het er niet mee eens zijn maar omdat de meerderheid er wel mee eens is ermee akkoord gaan?

kw_nl | 12-04-06 | 11:51

Ik dacht dat een democratie inhoud dat je je eigen mening mag hebben, maar heb ik duidelijk verkeerd begrepen!
Gelukkig staan PVDA en D66 100% achter het beleid van Balkie en zijn zij nergens op tegen, de Heaumeaux!

Oral-D | 12-04-06 | 11:48

Mexicano 12-04-06 @ 11:47
Alz de bootschab maar duideleik is

style.councillor | 12-04-06 | 11:48

Ik had gedacht dat iedereen (IEDEREEN) wel over de balk zou vallen en dat ik de enige ben die vindt dat de balk zijn eigen mening heeft maar als MP het beleid moet verdedigen. En dat hij in indoland dus goed heeft gehandeld. (Hoewel ik geen fan van hem ben.)
Want een demokrasie maakt zoiets mogelijk.
Maar zelfs GS vindt de balk's handelen goed. Tenminste, dat leid ik af uit het artikeltje van de lijmstift.
Ach, wat het kabinet ook doet, de pvda valt er wel over. En natuurlijk D66. Want zij zitten niet/wel in het kabinet en willen niet/wel met pvda verder. En weten niet/wel wat zij willen.
Stomme politiek.

borgmonster | 12-04-06 | 11:47

@style.councillor 12-04-06 @ 11:35
Nog een paar aanvullingen die je vergeten bent.
verwoord=verwoordT
hat=haD
verkondigd=verkondigT

Mexicano | 12-04-06 | 11:47

Het zal toch niet gaan gebeuren dat we ons naar Jan Mulder gaan richten?
Deze linksdragende zakkenvullert is toch allang een karikatuur van zichzelf?

style.councillor | 12-04-06 | 11:46

Kloothommeltje is daar op bezoek als MP van Nederland en hoort dus het Nederlandse beleid uit te dragen.
.
Als je op bezoek bij een stelletje reli-fundamentalisten (totaal ongevaarlijk overigens) dan zonodig moet zeggen dat je het er eigenlijk zelf ook niet mee eens bent ben je niks meer dan een slappe lul.
.
Kamervragen, impeachment proccdure, nieuwe verkiezingen en verder met Joaoaao Varela.

Professor Plons | 12-04-06 | 11:45

@HyBrid VorTeX: Ik durf te wedden dat er maar weinig homo's zijn die zich hierover druk gaan maken. Alleen de echte relnichten zal je erover horen en hem proberen af te branden. Vink op zich geen probleem maar doe het niet op grond van dit kleine ietsje

Emotion | 12-04-06 | 11:41

Idd, niet heel handig... in de homo context, maar eerlijk duurt het langst.
Qua uitleg over democratie vind ik het wel een prima voorbeeld en uitleg.
Wellicht is het IQ en dus de beweegredenen van de Balk iets wat bij de rest niet overkomt, of schakelt... en sja.. Mulder... was dat geen voetballer?

HyBriD VorTeX | 12-04-06 | 11:37

JP is een lul. Hij stond daar in Indonesië Nederland te vertegenwoordigen, maar bij het minste of geringste begint hij meteen excuses aan te bieden voor het sterk verschillende beleid dat Nederland voert. "Nee, 't is mijn schuld niet! Echt niet!"

Dada_ | 12-04-06 | 11:36

Hij zal toch niet bang geweest zijn voor de reacties van de door hem zo geliefde en totaal ongevaarlijke moslims?

Professor Plons | 12-04-06 | 11:36

hypocratie=hypocrisie

style.councillor | 12-04-06 | 11:35

Zozo het word nog weleens wat met de MP. Eindelijk durft ie eens wat te zeggen. Jammer dat het niet in eigen land was. Van mij had het ook niet gehoeven en ken je nagaan ik ben homo. Ik bedoel wie moet de jurk aan!! :|

Emotion | 12-04-06 | 11:34

Zeer waarschijnlijk is in dit pré verkiezingsjaar e.e.a. tamelijk uit zijn verband gerukt door de staatstelevisie en politbureau-genoten.

Wat is er op tegen als iemand zijn persoonlijke opvatting verwoord?
We weten allemaal de gristlijke achtergrond van Balkje, het zou van hypocratie getuigen wanneer hij hat verkondigd een warm voorstander te zijn.

Dat hij vervolgens de democratische beginselen in acht neemt en gewoon uitvoering geeft aan het meerderheidsbesluit is in deze een een signaal naar andere landen, waar de democartie met voeten wordt getreden.

Zo bezien is de opmerking van JP een hele sterke geweest, zeker in een
overwegend islamitisch land war democratie met een hele kleine "d" wordt geschreven.

Aldus opzouten journaille, pvdarmoedzaaiers annex electoraal gemankeerde heameauvoorvechterts.

style.councillor | 12-04-06 | 11:32

JP heeft het er maar druk mee, het WRR rapport dient ook beantwoord te worden. Iemand al de hand op dit rapport weten te leggen?

PogingX | 12-04-06 | 11:32

HUH, hij verwoord het toch precies goed? D66 doet niks anders dan draaikonten, die moeten gewoon hun klep dicht houden. De partij van de allochtonen moet zich misschien eerst maar eens bezighouden met de corruptie onder hun eigen lokale politici. www.geenstijl.nl/mt/archieven/013065.h... Lijkt mij toch een tikkie ernstiger.

Hellsmurfje | 12-04-06 | 11:31

Toekimaai. JP heeft liever een Poeki dan een Kontol

Knip | 12-04-06 | 11:31

-weggejorist-

nokid | 12-04-06 | 11:30

Ligt het aan mij of was hij toen niet wethouder in Amstelveen en had hij hier helemaal niks te beslissen of neer te leggen. Beetje doen alsof je al jaren belangrijk bent bij pinda's die het toch niet snappen, pikkie.

spooky | 12-04-06 | 11:29

Als jan petertje zijn eigen persoonlijke christelijke mening in het buitenland wil verkondigen had ie missionaris van de lokale kerk in capelle aan de ijsel moeten worden en geen Minister President van een 'tolerant' land waar een door een meerdheid gedeelte opvatting heerst ten aanzien van het homohuwlijk die JP dan ook maar te vertegenwoordigen heeft. Op deze manier zie ik Balkie tijdens het WK ook al met een Duits vlaggetje lopen zwaaien.

BlitzFlicker | 12-04-06 | 11:26

De Balk moet met de brillenboot (mee).

Dömper | 12-04-06 | 11:25

En toch vind ik het wel zwak van de balk. Dus... Maar een uitleg naderhand wordt zo onboeiend, daar kun je toch niks mee.

Lukic | 12-04-06 | 11:24

Datie lekker in Indostanië blijft !!

PiaH | 12-04-06 | 11:24

Als MP moet je het landsbeleid verdedigen! Vrije meningsuiting doet 'ie maar bij zn vrouw onder de dekens

Roel van Dijk | 12-04-06 | 11:22

Zijn dat nou Wehrmacht speltjes?

GodfriedV.Bouillon | 12-04-06 | 11:22

Hij heeft groot gelijk, en al diegene die het hele verhaal gehoord hebben is duidelijk dat hij het daar juist goed heeft uitgelegd.
Juist door te stellen dat Hij destijds tegen was en nu als MP vóór is geeft aan hoe sterk onze democratie is. GEZEIK van de oppositie altijd, stelletje homo's.

Devlaam | 12-04-06 | 11:21

Wat een gezeik zeg, wees blij dat de man een keer iets stouts durft te zeggen.

GodfriedV.Bouillon | 12-04-06 | 11:20

harry P.B. Onze nationale trots...! en leve de koningin!

DRUNKEN SAILORRR | 12-04-06 | 11:20

zal wel weer doodgeknuffeld worden, is is immers maar zijn mening en dat mag onder de noemer "De vrijheid van Peter".

Joeper de poeper | 12-04-06 | 11:19

"Huwelijk" is Zeau...

De StoorZenDer | 12-04-06 | 11:19

Was trouwens licht-ironisch bedoeld, voor het geval er weer medereaguurders zijn die denken dat ik seksueel-gefrusteerd ben.

linksisooknietalles | 12-04-06 | 11:19

JP is gewoon een zwaktebod! Durft niet te zeggen waar dit land voor staat. Bang voor ome Bush zeker,is er ook op tegen.
Geef mij tante Rita maar dan!

DaVunz | 12-04-06 | 11:18

Hij toont eindlijk eens ballen (leuk als het over homo's gaat)!

het homohuwelijk had ook niet ingevoerd mogen worden. fijn dat ie nu eens opkomt voor zijn principes. En als die schijt VVPVD66 nu ineens gaan roepen om verantwoording zijn ze hypocriet. Als er partijen zijn die massaal hun ziel overboord zetten om maar te kunnen regeren dan zijn het wel deze sukkels. VVD met PVDA in een kabinet, dat is net als Satan bij de Paus op de thee laten gaan. En die honden van D66 lopen er maar gewoon achteraan...

bah... zielige stakkers

Baal Illegaal | 12-04-06 | 11:18

lekker meesmuilen met zo'n stel fundi's. Wat een Hopman. Definitief door de mand gevallen. NEXT.

superjan | 12-04-06 | 11:17

JP is een Heameau!!!

Botweg | 12-04-06 | 11:16

Begint dan de discussie "vrijheid van meningsuiting" weer op gang te komen?

stoeptroep | 12-04-06 | 11:16

Uit diverse polls in mijn omgeving ga ik voorzichtig neigen naar het idee dat het zo zou kunnen zijn dat onze PM in deze 'het volk' juist heeft vertegenwoordigd. Zelfs mijn homobroertje zegt: "Al die smerige nichten moeten gewoon niet zeiken, het zijn net kleine kinderen". Mijn idee erover: Ik wil ook anaal, en dat mag ook niet, dus als zij wat willen, waarom zouden zij het dan wél mogen. *Om de polarisatie nog maar wat te verstevigen*

linksisooknietalles | 12-04-06 | 11:16

Wat een gejank om niks!

drol3 | 12-04-06 | 11:16

om bij een vraag over het homohuwelijk te zeggen ' hoho, maar ik heb tegengestemd, hoor', oftewel, ik sta aan jullie kant, is toch op z'n minst een beetje zwakjes te noemen. Hij had het als mp van een land dat het gelegaliseerd heeft best mogen verdedigen!

prestodegekste | 12-04-06 | 11:14

Niet alleen de handtassen van de pvda en d66, edoch ook die van de vvd.

bookie | 12-04-06 | 11:14

Petor mag toch zelf wel zeggen dat ie tegen was.. meerderheid van kamer maakt de wet. Alleen als volksvertegenwoordiger moet hij erachter staan, 50/50 situatie. Wie staat er voor zijn eigen belang of volksbelang?

stoeptroep | 12-04-06 | 11:11

Kom op jongens, 2 x dezelfde foto bij een artikel op 1 dag is wel erg...

da wizard | 12-04-06 | 11:10

Wat een n00b :P

Vengar | 12-04-06 | 11:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken