
Het kan dus wel in Amsterdam. Zo heeft de pliesie vanochtend een aantal kraakpanden sleutelklaar opgeleverd. De panden stonden al op de nominatie om ontruimd te worden, maar nadat vannacht een aantal krakers met agenten op de vuist ging, besloot burgemeester Cohen de boel gelijk maar even
schoon te vegen. Resultaat: 46 arrestaties wegens openlijke geweldpleging en huisvredebreuk. Opvallend: het merendeel van de krakers is afkomstig uit Italië, Engeland en verscheidene Oostbloklanden. Op Indymedia doen krakers
huilie huilie en wordt gerept over een lawaaidemo vanavond. Krakers zouden namelijk ruw uit hun slaap zijn verstoord (let wel politie begon pas met ontruiming om 08.30 uur) en de pliesie zou haar boekje te buiten zijn gegaan. Zo zou een agent na de melding van geluidsoverlast een kraker om zijn identiteitsbewijs hebben gevraagd. Het linksdraaiende ongewassen boe-roepertje weigerde omdat ID-controle volgens eigen zeggen niet verplicht is in eigen huis. Wat nou eigen huis? Betalen jullie huur dan? Gas, water of licht misschien? Rioolbelasting, hondenbelasting dan wel OZB? Ach laat ook maar...
Reaguursels
InloggenKrakers zijn vooral buitenlanders. Zal dus wel weer op een generaal pardon uitdraaien.
Overigens: Ik ben ervan overtuigd dat er in Nederland niemand in de goot hoeft te leven.. Vandaar mijn laatste commentaar. En natuurlijk leven er mensen in Nederland die het moeilijk hebben.. Maar dat hoeft geen reden te zijn om criminele activiteiten te ontplooien.. tuig van de richel..
Wat denk ik met weemoed terug aan de 70-er jaren, de krakersrellen en de (prachtige) reacties van de toenmalige M.E. op tv.. :) Ik was pas een jaar of acht, maar kan me het (nietsontziende) commentaar van mijn opa zaliger nog herinneren; "Ram ze in mekaar, dat werkschuwe tuig! Geen genade! Mooi zo! NOG een klap!!".. Afijn, er is dus nog niet veel veranderd. Ze zijn nog steeds werkschuw, ze wonen nog steeds voor niks in woningen die niet van hun zijn of waar ze geen recht op hebben in te wonen, het enige verschil is dat ze hun grote smoel nog kunnen roeren, op internet welteverstaan. Nou ja, gelukkig kunnen we ze ook nog op een vriendelijke manier van repliek dienen.. Lat in je nek, tuig! Lekker he?! Dat zal je leren van andermans spullen af te blijven, en hopelijk leren je eens een keer ECHT nuttig te maken voor de maatschappij in plaats van af te geven op diezelfde maatschappij die ervoor zorgt dat je niet in de goot hoeft te leven.. Sukkels! Zo.. Dat moest ik even kwijt.
Niets toevoegend aan de maatschappij, profiterend van de mazen van de wet, jaloers op mensen die het beter hebben maar wel gratis wonen terwijl anderen krom moeten liggen etc.. etc.. Al met al een hypocriet crimineel egocentrisch stinkend zooitje dat keihard afgestraft moet worden!
Dat kantoren en woningen eeuwig leeg staan en er nog steeds zoveel nieuwe shit wordt gebouwd vindt ik belachelijk !
Maareh kraken en ergens gratis of bijna gratis wonen (terwijl de rest netjes geld voor huur of aankoop betaald) vindt ik nog belachelijker !
Mooi vast late zitte !
Mafkeze ga eens betale voor je woning en ga eens werke voor je geld !
Klein beetje Offtopic; Wat is dat toch met die linksmensen en hun radicale overtuiging dat alles wat ze vinden blijkbaar een volstaand feit is en dat daar dus ab-so-luut niks tegen in te brengen is. Niet voor rede vatbaar...
@kat haas (00.16)
Ik ben blij dat u mij de voordeel van de twijfel wilt gunnen. Wie weet zat er een plukje "tokkieshag" onder mijn spatiebalk. (verzin het maar even ter plekke.)
Ik persoonlijk denk dat u uw wijsheid uit "heel" veel boekdelen vergaard, omdat u waarschijnlijk verder niets te doen heeft (of is het nu hebt?)
Ik denk dat u op dit moment uw wijsheid aan het verrijken bent met het lezen van de Koran.
hehehehe
De H.A. Ram zin "waar de normale, hard en weldenkende menschen niet komen" spreekt echt boekdelen. Ik geloof meteen dat er "hard" gedacht wordt, want nadenken zal voor zo iemand best moeilijk zijn. "Weldenkend" is vast een tikfout en zou volgens mij "wel denkend" moeten zijn, wat ik ook nogal de voordeel van de twijfel wil gunnen.
Het meest opmerkelijke gegeven is het gebruik van het Duitse woord mensch i.p.v. het Nederlandse mens. Doet mij denken aan een tijd waar men ook alleen als "mensch" gold als men Duits was.
Maar echt serieus, jullie zitten zich hier op te winden over een handjevol krakers terwijl de beschaving door christenen en ongeletterde PVV'ers en TON'ers terug naar de middeleeuwen wordt gedraaid. <zucht>
@ Tolerante knakker 18.32,
Je hebt best een punt.
Maar er zijn in mijn visie 2 soorten hard werkende en weldenkende mensen.
1. Jan met de pet met een modaal inkomen, die gaat niet niet 2 euro neertikken voor een tomaat die ecologisch geteelde tomaat neertikken. (Die gaan wel naar Appie Happie, dirkie or name it, daar koop je een kilo voor die centen.)
2. De hard werkende maar met een R pratende medemensch met een boven modaal inkomen. Deze groep koopt wel die tomaat van 2 euro in zo'n winkel, omdat Femke zegt dat het goed is voor het milieu.
.
Sinds de komst van dit soort winkels is er volgens mij nog geen verbetering gekomen in het milieu. Trouwens, dat ecologische danwelniet links of rechts geslingerde producten kan je tegenwoordig ook (duur) kopen bij de normale supermarktboeren.
godverdomme uitloggen
De Crimson Chin | 25-05-08 | 18:21 Hoezo vol-idioten? Systeem werkt al 30 jaar uitstekend.
@HA Ram 14.31
Prachtig gegenaraliseerd, ik merk wel dat jij alles van krakers weet. Maar wat hebben bio-wikels daar in godsnaam mee te maken? Ik zou denken dat daar juist wel-denkende mensen komen, nl nadenkend over wat ze eten. En zulke mensen zijn per definitie tuig en werken niet? Misschien moet je er eens naar binnen gaan, want alles is daar tering veel duurder dan in een supermarkt, niet handig als je van de st(r)aat moet leven.
Lawaaidemo vanavond om 19:00 verzamelen op het Amstelstation bij de taxi's.
Er zitten minimaal 45 mensen vast. Iedereen die nog iemand mist kan bellen met de arrestantengroep: 06 42413496 let wel : geen namen over de telefoon doorgeven!
hahaha wat een volidioten!!!
Toen ik op de journaalbeelden dat krakerstuig dat op daken zat, verrast zag worden door agenten in burger, hoopte ik toch zo dat ze die ongewassen werkschuwe punkers bij kop en kont zouden pakken en head first naar beneden zouden flikkeren... Jammer. Toch een dikke pluim voor onze hermandad!
Extra aftuigen +1
Hulp nodig? 'k Zou ervoor bij de politie willen gaan werken.
Laten die woondieven anders de gezamenlijke uitkeringen bij elkaar leggen tezamen met de inkomsten uit illegale activiteiten. Kunnen ze netjes huur betalen. Gaan ze van schrik misschien ook nog eens werken.
Och nee, da's alleen weggelegd voor anderen die de kleptomane lapzwanserij van dit uitschot dienen te financieren.
.. aan de uitspraken van de krakers te horen hebben zo g*dverd*e nog op onze kosten gestudeerd ook nog ...
en na al die investeringen ... WAT VOOR MAATSCHAPPELIJK NUT HEBBEN DEZE EH MENSEN ??
@ Knutsel,
Ben het er helemaal mee eens, als dat tuig alleen daar koopt en/of per ongeluk iets mee neemt, hoef ik mij niet druk te maken of er zo'n ongewassen schnikkel aan het pakje boter (of chips, melk, koekjes, helalfrikandelletjes e.d.) heeft gezeten, die ik koop.
Lang leve de linkse groene biowinkel!
De KrakerTmench;
Een hersenloos wezen, dat roept "eet geen vleesch, eet geen vleesch",' want dan moet je levende wezens voor dood maken en dat is huilie huilie. Maar het vreemde van het verhaal is dat ze dat roepen met legerkisten aan. (En die zijn echt niet van plastic.)
Ook hebben ze geroepen "Laat ze binnen, laat ze binnen" , want die menschen krijgen klappie klappie van de pliesie als ze in hun zeer groot en nog eens zonovergoten land aan andermans bezit komen. Maar het vreemde van dit verhaal is, nu die menschen binnen zijn en binnen mogen blijven, moeten er bomen gekapt worden, hollandse boeren uitgekocht worden, en dan gaat de krakertmensch in ene roepen "blijf van ons groen af, laat de bomen staan, stop met kappen".
Maar ja, je moet wat met je vrije tijd..... Ga werken ongewassen draadjeshaarmenschen, en eerst ff wassen doen voor je gaat solliciteren. (Er is ook linksgeslingerdebiozeep te verkrijgen, die je wat mij betreft mag pikkedieven, want het is alleen verkrijgbaar in linkse groene biowinkels te verkrijgen, waar de normale, hard en weldenkende menschen niet komen.
Doe eens wat met jullie leven.... op de staat terend TUIG!!!!
hahaha, Mwhahah ..... BWHAHAHAHAHAHahahahhhh.....
*Wijst naar kat haas @ 06:32*
Nou Cohen, snel op gemeenschapskosten het pand opknappen en inrichten en daarna NL-krakers erin. Eigen krakers eerst, toch?
Grote klasse dat die vieze parasieten van de maatschappij worden aangepakt, dat zouden ze veel vaker moeten doen, hulde aan de ME.
Het is geven en nemen. Dit linkse gajes neemt alleen maar.
Maar ach, natuurlijke selectie heeft haar tijd nodig, ooit worden ze door moeder natuur uit de samenleving gefilterd.
Working 9 to 5? gotcha half 9 staan we voor jullie deur!
Ook al is kraken een 'recht', wanneer je fatsoenlijk wilt zijn, ga je wat je bij "A" niet krijgt het niet bij "B" toe-eigenen. En zeker niet de mensen die op zaterdag werken uit hun slaap houden door harde muziek te draaien. Wanneer je je zo gedraagt ben je een crimineel, en DIE hebben inderdaad recht op onderdak. Wat mij betreft tot je inziet dat het inrichten van JOUW leven niet ten koste gaat van een ANDER.
Wat zou ik graag een keer mee gaan met die ME gasten. Om ook eens lekker linkse niestnutten te gaan meppen...
Wereldzenders noemt zichzelf Marokkaan en Moslim. Hoe kan hij dan dronken zijn? Verder blijf ik hem, voorlopig, toch maar gewoon negeren.
Alle krakerds moet.... gaan zodat onze kinderen rustig weer over straat kunnen gaan, gespuis
Och, gedeeltelijk conform verwachting wereldzenders.
Combi Shandy en warm weer is gevaarlijk!
Ik heb ik er gister overna gedacht.
en heb beslopten om een hekel aan krakers te hebben,
jullie hebben gelijk ! af blijven van iemand anders zijn bezit!
en ps: sorry van mijn domme comments ( ik was een beetje dronken en een beetje dom:) )
Leuk die krakers arresteren, maar wanneer gaat men iets doen aan die huisjesmelkers?
Kut hippies
Indymedia:
Iedereen die nog iemand mist kan bellen met de arrestantengroep: 06 42413496 let wel : geen namen over de telefoon doorgeven!
ik zal eens even bellen...
@kat haas,jij massavernietigingswapens bouwen??? je bent zo te zien nog te stom om een baan te vinden.
Ik hoop dat jullie die hier te zitten roepen naar een strakker en hardhandiger beleid het na jullie zin krijgen.
Ik hoop dat er weer een strakke hardhandige regering komt en een Nederland zonder krakers, buitenlanders en moslims.
Want dan wordt onwetend boerengespuis zoals jullie weer eens, zoals het hoort, als kanonnenvlees gebruikt en worden jullie idioten lekker vermorzeld.
Daarom ga ik de volgende verkiezingen op Wilders stemmen, omdat ik de tijd koester dat jullie wensen waarheid worden.
Ik zal dan in het buitenland zitten en meehelpen de massavernietigingswapens te bouwen die jullie uit de wereld zullen helpen.
Het woonruimteprobleem lost men daarmee dan ook meteen lekker op.
Ik vond sowieso al, dat tokkiestuig zoals jullie gewoon teveel voortplant en alle woningen bezet met jullie uitwerpsels.
Wel een lekker wijf op die foto, ze had mijn noten wel mogen kraken.
leuk altijd dat die waardeloze krakers zich altijd beroepen op hun rechten, maar weigeren hun PLICHTEN na te komen. Arrogantie moet je verdienen. Misplaatste arrogantie mag beloond worden met den kogel in het knietje.
Ja , na een geruime tijd trouwe lezer te zijn van GS, ben ik nu op het punt gekomen om (zo nu en dan) actief mee te doen.
Het gaat echt niet lekker meer met ons kippenlandje (waar varkensvlees nog steeds als gewoon gezien wordt) en wil niet dat als het echt fout gaat horen "meneer Ram, u heeft altijd maar gezwegen, dus u heeft er ook debet aan".
Meneer Stoorzender, herstel, Wereldzender(s) heeft mij doen dwingen om zo nu en dan eens lekker dingen uit te kotsen (Kots hem nu al uit die brulaap).
Tot dusver mijn eerste post op GS. (ga nu eerst even schaapjes tellen, kijken of ik ze nog allemaal heb, want tegenwoordig kan er zomaar een paar weg zijn)
"Opgeruimd staat netjes"
Krakers 'ruimen' is beter...
@superjan | 24-05-08 | 16:48
Gaaaadverdamme. (Maar het is wel een creatieve beschrijving van het voortplantingsorgaan van de vrouwelijke krakers.)
@ Ir. Roodpiemel: en jij denkt dat die twee dit land naar een hoger plan zullen tillen? Mwoehahahahahaha!!!! Sukkel...
Laatst schreef een kraaksympathisant dat die grachtenpanden in de jaren 80 allemaal gesloopt hadden gaan worden als de krakerts er niet geweest waren. Klonk bij mij een beetje hetzelfde als het verhaal over onze bevrijding door de marokkanen.
Wordt nu echt tijd voor Rita en/of Geert, want deze parasieten moeten worden aangepast. Stelletje werkschuwe ultralinkse hufters.
@RightOfMind 00:09 Geven ze toevallig ook een reden dat het voornamelijk Italianen en Britten (of hoe ze zich ook willen noemen) en Oostblokker kraakmenschen waren ? Want dat snap ik dus nog steeds niet echt. Oh and see 19:23.
Toch altijd wel grappig hoe de meisjes en jongens bij IndyMedia zo heerlijk de boel kunnen verdraaien. ZIJ hebben niets gedaan, de pliesie deed alles verkeerd! Ik zou bijna punten gaan geven alleen voor dat mooie draaiwerk. Humor hebben ze wel, alleen bedoelen ze het niet als humor.
Gutenmorgen
en MIJN auto stond daar op de pareerplaats potjandikkie
mijn hele dag vergald door die linkslutsers waar ik wel eens van heb horen zeggen dat ze lui zijn en stinken
kwoot van indymedia:
Ontruiming van een zo groot aantal woningen, zonder rechtelijke uitspraak lijkt uberhaupt echter erg dubieus op een dergelijke wijze.
Wat voor ambtenaren zitten daar op Indymedia?...
überhaupt... dubieus... dergelijke...
kudtkrakerTs
@bakoenin: Nah, gewoon mensen die werken voor hun centen zodat ze hun huur / hypotheek kunnen betalen.
@23:14 rechts bovenin
@mortus_cade | 24-05-08 | 21:37
Erg leuk!
Ik lees niets over de rassenrellen in Belgie?
Hmm, de vastgoed maffia is hier behoorlijk vertegenwoordigd.
Is it me of was dit een hele saaie voetbalwedstrijd?
Wow slagvaardige overheden het kan nog.
Nu natuurlijk doorzetten en de rest van huizen jattend pauper nederland ook meteen er uit trappen.
Zo'n gepierced meisje vandaag helemaal verontwaardigd op het Staats Journaal: "De politie gaat gewoon op nare momenten waarop het niet uitkomt mensen lastigvallen". Om vier uur 's ochtends moet je als krakert natuurlijk gewoon een hels kabaal kunnen maken. Of het wat zachter kan? Komt ff niet uit joh. Kraken is zooo jaren tachtig...
Eigenrichting Cohen, volgens Ravage:
www.ravagedigitaal.org/2008nieuws/mei/...
Een moet een kraakplicht! komen om leegstand en vuig kapitalistische speculatie tegen te gaan!
Kraken is diefstal. En ik wacht met smart op de dag dat kraken verboden wordt. Achterlijk overblijfsel uit de tijd dat de Linkse Kerk ons land in haar macht had.
Zie Bijstandskoning | 24-05-08 | 17:51
Iemand heeft de nick van B-K gejat. Normaal gezien zou ze hier namelijk hebben lopen mekkeren dat het anti-kraak sentiment een burgerlijke expressie van verslaving aan eigendom is.
@ Nickdief: Kan je deze nick een tijdje vasthouden?
nee geen brommer... bommetje
Stink krakers... bommerje erop !
ROFLOL @ mortus_cade | 24-05-08 | 21:37:
Toch maar even bij de favo's gezet op youtube. Knap gedaan, die video.
@mortus_cade 21:35 Sie kommen uns weissbier bringen ! Jawoy !
Nou da's dus weer zwaar poep dat linkdumpen van moi.
Dan maar zo: www.youtube.com/watch?v=tUEyYuZkjVI
@ koerbagh (zwaar uit topic welliswaar)
Toch zou ik zweren dat ze uit Beieren komen.....
[url=http://www.youtube.com/watch?v=tUEyYuZkjVI]rammstein[/url]
*zet "Völkerball" maar weer eens aan*
Mocht het zo zijn dat je je in je woning niet hoeft te legitimeren dan vind ik dat erg vreemd. Vooral omdat je ook als bezoeker aanwezig kunt zijn in een woning, al dan niet gekraakt. Inbrekers en ander gespuis hoeft zich dan ook niet te legitimeren.
@Rammstein | 24-05-08 | 21:06:
I believe I just did...
@ikweethetbeter.nl | 24-05-08 | 20:02
he-le-maal gelijk
Ze hadden ook Terror Jaap kunnen sturen , die heeft toch niks meer te doen.
@koerbagh 21:03 don't get me started... let's not pull at that thread. :D
@Rammstein | 24-05-08 | 20:48:
Jawohl...
Ich bin der Reiter
du bist das Ross
ich hab den Schlüssel
du hast das Schloß
die Tür geht auf
ich trete ein
das Leben kann so prachtvoll sein
Rein Raus... (usw.)
Direct even weer uitzetten dat volk...
@koerbagh 20:41 smooooch! It does sound so much nicer ! En het is gewoon toffe neuqmuziek, maar dat klinkt weer zo ..... plat.
Hammergeil !!
Nu ik de comments lees fantaseer ik ineens hoe mooi een wereld zou zijn zonder proleten als wereldzenders.
@Rammstein | 24-05-08 | 19:52:
Toch wel... De oprichter Richard Kruspe vluchtte voor de "Wende" uit Schwerin naar de BRD. nl.wikipedia.org/wiki/Rammstein
"Liebe in alle Formen und Varianten" blijft gewoon een dichterlijk eufemisme voor neuken natuurlijk. 't Klinkt wel aardiger.
Mooi bericht dit, heb een afschuwelijk bloedhekel aan krakers. Gelukkig zijn die hier niet op het platteland. En ik ben geen boer voordat iemand me daar van beschuldigd.
stome sukkels in de naam van de wetT DRAAG IK EEN HELM . WOHAHAHHAHAHHAHAHAHHAH. dom dan dommer kan je niet zijn om daar in je apen pakje te staaan.
Krakende wagens piepen het langst.
Linksdraaiend tuig! Aanstellerts zijn het.
@Rammstein & ofniedan: Er zijn altijd mensen die ergens zo onwrikbaar in geloven dat ze tot idiote dingen in staat zijn.
Die gasten van Indymedia moeten ECHT leren spellen, dit doet pijn aan mijn ogen.
Ach, dat waren nog eens tijden, toen ik nog Nijmegenaar was... van die mooie donkerblauwe maresschausseetanks in de Piersonstraat....
Politie, zet je tijd in op iets anders! Dit land gaat naar de kloten en de pliesie is bezig met zoiets, lekker belangrijk.
Drugsrunners, loverboys, fietsendiefjes, grote bekken....
Krakersbelasting, uitzet bijdrage, m.e. inzet tax.
Opzouten met dat werkschuwe tuig. Eén voordeel voor de arrestanten is dat ze eindelijk eens kunnen douchen en hun haar kunnen wassen. En dat krijgen ze nog gratis ook.
Het is toch wel een beetje apart volkje hoor, die krakers bedoel ik dan. Meestal zijn het toch een beetje viezige, ietwat stinkerige, wereldvreemde en werkschuwe jongeluitjes. En natuurlijk zijn ze ook behoorlijk crimineeel want je dient je als burger van dit land niet te verzetten tegen de politie. Burger van dit land ???? Het waren notabene bijna allemaal buitenlanders. Laten dat teringtuig lekker de leegstaande huizen in hun eigen land bezetten. Bovendien. buitenlander of autochtoon, je dient met je poten van andermans spullen af te blijven. Ga zelf lekker werken en verdienen. Kan je je eigen nestje huren of kopen. Maar ja..... geen enkele werkgever zit te wachten op die ranzige, ongewassen, wereldvreemde en criminele knakkers. Zo ... dat lucht op.
"Onze" regering is kampioen verbieden maar een kraakverbod ho maar.
*Nou jaa... voornamelijk over neuqen...*
www.youtube.com/watch?v=R37H38bMVec
Wanneer wordt die wet tegen [s]diefstal[/s] kraken nu eindelijk eens doorgevoerd?
@koerbagh 19:41 Oh en ze zijn niet gevlucht. De muur viel ineens om.
@koerbagh 19:41 Hahahaha, neuqen. "Liebe in alle Formen und Varianten" is de slogan. Die Barry de Harry zat gewoon te trollen.
@Bijstandskoning | 24-05-08 | 17:51
What did you do with Bijstandskoning!
@Barry van Hommel | 24-05-08 | 18:56:
Wat is er links aan een band die is opgericht door iemand die uit de DDR is gevlucht, lange tijd in de "linkse" muziekpers voor neo-nazistisch werd uitgemaakt, amper tot geen politiek beladen nummers maakt en voornamelijk zingt over neuken?
Zelfde mee doen als de grauwe ganzen.......
De parasieten van de samenleving verdienen zo'n aanpak. Nu verbannen naar Tsjernobyl, daar valt nog veel te kraken, en niemand zal ze wegjagen.
@OfNieDan 19:22 het heeft ook wel iets schattigs, dat onwrikbare geloof.
"Maar neem het maar van mij aan: Kraken gaat door!"
Barry van Hommel | 24-05-08 | 19:17
ach ach, da's zo'n verkapte bedreiging/wens/whatever uit dezelfde categorie als een allochtoon/linksmensch die roept dat de buitenlanders hier nooit meer weg gaan dus dat we er maar aan moeten wennen en ons aan moeten passen... K word daar moe van hoewel het op een pathetische manier ook wel grappig is.
LMAO dat AT5 fragment waar die haardos zegt dat die krakers midden in de nacht met geweld van hun bed werden gelicht (met de felle zon op d'r kop).
Oh Barry, nog iets, ik vind het wel flauw, dat je de discussie verlaat, nét als het moeilijk begint te worden. Maar, ik geef ook toe, je stelt me niet teleur.
@Barry van Hommel
ik weet het maar ik kan er niet over nadenken word ik helemaal gek
ohw zei de rekenkamer nederland doet het heel goed, jaja leef mijn leven maar es betaal mijn rekeningen maar es terwijl ik werk (al 23 jaar) mijn kind nooit in de kinderopvang ondergebracht heb ja gaat echt toppie ja
on topic
krakers stinken letterlijk en figuurlijk
Sorry Barry, yer barking up the wrong tree here .
@ Haas82 | 24-05-08 | 19:16
Je snapt duidelijk het punt niet
Rammstein | 24-05-08 | 19:15
Ach, een linkse 'nick' hier vind ik wel ludiek. Nu alleen je mening nog...
Maar goed, @all: ik ben OUT, even de innerlijke mens tevreden stellen.
Maar neem het maar van mij aan: Kraken gaat door!
Weet je wat laten we fiets diefstal verbieden zodat iedereen zijn fiets niet meer op slot hoeft te zetten....
@Barry van Bommel 18:56 Heb jij het idee, dat ik dat niet zou weten dan?
Haas82 | 24-05-08 | 19:07
Weet je wat nergens op slaat. In gebruik nemen van iets wat niet van jou is en dan ook nog eens rotzooi gaan trappen. Door het legaliseren van kraken en de rotzooi die krakers er gemiddeld van maken jagen de eigenaar onnodig op kosten. Het is dus niet meer dan fideel dat de ontruiming, die moet volgen door een beslissing van de overheid, de kosten dan ook door dezelfde overheid betaalt moeten worden.
@ Haas82 | 24-05-08 | 19:07
Om weer op mijn vergelijkingen van 17:39 terug te komen zeg jij dus eigenlijk: "Als je (als vrouw) niet verkracht wil worden moet je maar geen kort rokje dragen".
Ook ik ben er niet blij mee dat de overheid en dus de maatschappij nu moet betalen voor de ontruimingen maar wat dacht je ervan om de krakers de kosten te laten betalen (desnoods via dwangarbeid) ipv de eigenaar van het pand?
misswhateverdude | 24-05-08 | 19:10
Geloof mij, je betaalt heel wat meer voor dat stelletje achterlijken wat momenteel ons land 'regeert' dan voor een stel krakers.
Prof. bohmstamm | 24-05-08 | 19:08
Nee dank je, geen ambities in die richting. Maar geloof me, voordat de politie in actie komt zorgen ze er wel voor dat de media op zo'n afstand staat dat ze echt niet alles kunnen vastleggen.
-weggejorist-
t zijn gewoon een vies stelletje luie honden
ik werk gvd 40 uur per week om alles te kunnen betalen en datgene wat ik over hou is nog om te huilen kan ik net van eten en me kind onderhouden en voor die zieke geesten moet ik betalen? ga weg man gooi ze in de kerkers heel diep onder de grond de hippie tijd is al een eeuw voorbij, old news
@Barry van Hommel,
wanneer de politie zou liegen zou na al die jaren de aap heus wel uit de mouw zijn gekomen. verder is de media er vaak al net zo vroeg als de agenten, dus heeft de politie de kans niet om het te verdraaien... maar waar haal jij je informatie vandaan? ben je agent ofzo? of gewoon iemand die de politie probeert af te zeiken omdat je altijd graag agent wou worden maar dat nooit gelukt is?
-weggejorist en opgerot-
@OfNieDan?
Als het slachtoffer goed handelt wordt hij geen slachtoffer.
Daarnaast is hij geen slachtoffer want hij laat het gebeuren kom nu niet met die bullshit dat hij een leeg pand in amsterdam zet en dan goh er zitten krakers in mijn pand dat hadt ik nu niet verwacht damn zeg ik heb geen panden en zelf ik kan dat voorspellen.
Het gaat hier gewoon om de kosten die er zijn om het pand te beveiligen tegen kraken of de kosten die er zijn om het kraker gespuis op te ruimen.
Kennelijk is het beveiligen duurder dan het opruimen.
En omdat de ontruimings kosten voor de overheid zijn scheelt dit weer hoop geld voor de eigenaar.
Misbruik maken van de overheid noem ik het meer.
En nog maals erom zeiken dat die krakers daar niet mogen komen is net alsof je een miss univers bent die zegt dat ze voor wereld vreden is erg leuk maar het slaat nergens op.
Barry van Hommel | 24-05-08 | 19:00
Het verbaast me nog steeds dat je het hebt over hardhandig optreden. Nederlandse agenten zijn poeslief vergeleken met andere landen. Probeer maar eens te kraken Frankrijk of Spanje. zAls je ook maar één voet binnen hebt gezet wordt je er pas uitgesleurd nadat je kapotgeslagen bent.
Je roept ook heel mooi dat de politie liegt, terwijl je er zelf ook niet bepaald objectief tegenaankijkt naar mijn idee.
kremo | 24-05-08 | 18:59
Ik bedoel ook niet dat in alle opzichten een kraker gelijk is aan een huurder. Nergens beweerd ook. Het ging mij puur om het iets je 'woning' kunnen noemen, dat kan mijns inziens ook bij kraak. De (meeste) krakers geven dit immers na hun kraakactie gelijk aan bij de politie, die dus registreert dat een pand gekraakt is door een bepaalde groep.
En maak je niet te vroeg blij: die antikraakwet komt er niet, daar komt echt geen kamermeerderheid voor.
jdp | 24-05-08 | 18:44
Omdat kraken legaal is, bevond die kraker zich volgens onze wetten in zijn eigen onderkomen. Daar heb je volgens mij inderdaad geen ID-plicht. Maar al heb ik daar ongelijk in, dan nog is het volstrekt buitenproportioneel om bij zo'n weigering handhandig meerdere mensen naar buiten te sleuren. Kijk, als je als politieagent een hekel hebt aan krakers, okay, maar dat wil nog niet zeggen dat je je niet professioneel moet opstellen. Je persoonlijke mening mag dus niet meespelen in het uitoefenen van je beroep.
Barry van Hommel | 24-05-08 | 18:47
klopt, maar geloof jij alles wat indymedia zegt? dat ze geheel onschuldig naar buiten werden getrokken?
ik heb die groep krakers vaak gezien, in de oosterpark, echt smerig tuig waar geen nederlander tussen zat. ongure figuren met een onoverkoombaar luiheidsgen, waar surinamers jaloers op zijn.
@ Barry van Hommel | 24-05-08 | 19:00
Er wordt een hoop onzin verkondigd in de media, maar nergens is de onzin groter dan op Indymedia, waar jij je kennis blijkbaar vandaan haalt.
@ Amras | 24-05-08 | 15:41
Niet? Ik zou eerder zeggen dat er weinig deugd. Mag je mij vertellen wat er niet mis is met krakers!
Femke Halsema is ook altijd zo leuk om te zien, zolang ze haar mond maar houdt. Maar ja, ik ben dan ook erg op inhoud gericht.
@wereldzenders | 24-05-08 | 18:21, koesen met ongelovige honden iez haram,..niet doen wereldzenders, niet doen,..imam is watching you!*
OfNieDan? | 24-05-08 | 18:56
Oh ja, en jij gelooft klakkeloos de non-informatie van de politie, die vaak zonder enige onderbouwing zegt dat de krakers 'zich aggressief gedroegen en met spijkerbommen gooide' (of iets van die strekking)? Denk je niet dat de politie dit nu juist vaak zegt (lees:'liegt') omdat ze zo hun onnodig harde optreden kunnen onderbouwen? Iets wat de meeste media (helaas) nog altijd klakkeloos overnemen.
@Harry van Bommel 18:53 Kraken ging om woningnood, in Nederland, voor nederlandse inwoners, omdat er geen betaalde huurwoningen te over waren, en er enorme leegstand was.
Als iets dus kennelijk niet meer nodig is, kan het hele fenomeen kraken op de schop. Als je mensen uit buitenland hier heen laat komen om voor je te kraken, zie ik dat dus als een teken, dat kraken kennelijk niet meer nodig is.
Barry van Hommel..
Jij hebt er ook weer niks van begrepen. Een kraker in principe hetzelfde als een huurder, omdat kraken legaal is.. Jij hebt duidelijk niks begrepen van huur. Een huis huren is op basis van een huurovereenkomst. Een overeenkomst houd in dat de een (meestal) iets levert en de ander daar een tegenprestatie tegenover stelt. Bij huur levert de huiseigenaar zijn huis tegen (meestal) een betaling in geld. Kraken is het in gebruik nemen van een huis/ruimte die langer dan een jaar leeg staat (anders is ie niet legaal). In gebruik nemen betekend dan ook niet compleet uitleven. Verder is het overduidelijke verschil tussen huur en kraken dus wel duidelijk, kraken vereist eigenlijk geen levering en al helemaal geen tegenprestatie van de kraker. Kortom kraken is gewoon aso, het is gewoon toevallig een fout van de wetgever die dacht dat het wel nuttig zou zijn om kraken legaal te maken. Dom dom dom, maar hopelijk komt die anti-kraakwet er en dan zijn we van de lastpakken af
@Rammstein | 24-05-08 | 18:54
Mee eens, hier mag iedereen tenminste reageren, in tegenstelling tot Indymedia, waar elke post die ook maar enigszins positief is verwijderd wordt.
OversteKarremans | 24-05-08 | 17:23 Nee oen, de key wil de sociale woningen pimpen en vrije sector verkopen
Kan trol wereldzender niet genegeerd worden? Kost alleen maar onodig dataverkeer.
@Rammstein: Weet je trouwens dat je reaguur-naam ook wel gebruikt wordt door een Duitse band met bijzonder linkse sympathieen?
@ Barry van Hommel | 24-05-08 | 18:42
Nou ok dan, inhoudelijk commentaar.
De woning was volgens een ander in deze draad gekraakt voordat hij een jaar leeg stond, de kraak was dus niet legaal. Krakers staan voor zover ik weet ook nergens geregistreerd als bewoner van het betreffende pand, dus ID vragen moet gewoon net zo goed kunnen als op de openbare weg. Jij zegt dat de politie provoceert en onnodig aggressief optreedt tijdens ontruimingen, terwijl het de krakers zijn die steeds vaker proberen met levensgevaarlijke middelen de politie uit de panden te houden. De politie moet juist weer eens leren om fatsoenlijk hard op te treden. Barry van Hommel praat bergen met peop.
O, god. Ik word echt heel moe van mensen die om het minste of geringste weer naar 40-45 verwijzen. Onze vrind wereldzenders heeft het ook al gedaan in dit topic. En "hardhandig naar buiten sleuren" zoals je het noemt is inderdaad heel erg. Probeer zo'n grap in elk ander EU-land (gewoon beschaafde en niet fascistische landen naar mijn mening) en je wordt er gewoon uitgeramd. Heerlijk. De guardia civil zou niks heel laten van dit gespuis.
@Simon Raespik 18:51 wat een onzin kraam je daar uit.
@Barry van Hommel | 24-05-08 | 18:47
Je vergeet alleen dat de burgemeester de opdracht heeft gegeven tot ontruiming omdat de openbare orde in het geding was(geluidsoverlast, ik denk niet dat dat alles was btw). Als de krakers(zoals gewoonlijk)vervolgens niet mee willen werken en zich tegen de politie keren, gaat de politie naar mijn idee terecht over tot ontruiming op een hardere manier. Als krakers gewoon meewerken in plaats van de boel barricaderen etc. zouden zulke ontruimingen naar mijn idee heel rustig verlopen.
MichieldeMuiter | 24-05-08 | 18:53
Fout, mensen houden niet van stigmatiseren en generaliseren.
Rammstein | 24-05-08 | 18:51
Als je mijn relaas goed leest zie je dat het geen fluit uitmaakt of het nu NLers of allochtonen zijn.
Barry van Hommel | 24-05-08 | 18:47
Ach de politie zijn ook maar mensen, en weet je wat ?.... mensen houden niet van krakers....
jdp | 24-05-08 | 18:46
Oh ja, omdat jij moe wordt van iemand moet die maar genegeerd worden? Ik dacht juist dat het goed was voor de discussie dat er ook eens een andere mening werd verkondigd hier dan die van de gemiddelde GS-er. Maar volgens jou heeft die gemiddelde GS-er helemaal geen behoefte aan discussie dus? Je zit hier schijnbaar alleen om een harde schwanz te krijgen van alle bevestigingen van jouw mening. Eng hoor, waar hebben we dat eerder gehoord?
@Barry van Rommel 18:47 Italianen, Engelsen en Oostblokker, voornamelijk. Nu je relaas nóg een keer.
Hommeltje waarom komt u met dit soort onzin op GS aanzetten? U zult hier weinig vrinden vinden. Op wereldzenders na uiteraard
jdp | 24-05-08 | 18:44
Omdat kraken legaal is, bevond die kraker zich volgens onze wetten in zijn eigen onderkomen. Daar heb je volgens mij inderdaad geen ID-plicht. Maar al heb ik daar ongelijk in, dan nog is het volstrekt buitenproportioneel om bij zo'n weigering handhandig meerdere mensen naar buiten te sleuren. Kijk, als je als politieagent een hekel hebt aan krakers, okay, maar dat wil nog niet zeggen dat je je niet professioneel moet opstellen. Je persoonlijke mening mag dus niet meespelen in het uitoefenen van je beroep.
Aanpakken dat krakers tuig!
.
Zero tolerance!!!!
Ongelofelijk dat er nog geen wet is tegen kraken.
Ongelofelijk dat er nog steeds mensen zijn die zomaar andermans spullen 'bezetten'.
Een van de dingen die ik mij goed van mijn opvoeding kan herinneren: Andermans spullen blijf je AF.
oke ik moet wereldzenders maar negeren vanaf nu, samen met Barry van Hommel. Ik word erg moe van de reacties van deze twee.
@wereldzenders | 24-05-08 | 18:27
Nee dank je, ik heb meer te doen. ik studeer en werk ernaast om woonruimte te kunnen huren en te eten etc. Bovendien kan ik uit je reacties aflezen dat er moet jou toch niet op een beschaafd niveau gediscussieerd kan worden. Als laatste: leg me aljeblieft uit wat de islam met dit topic te maken heeft.
@Barry van Hommel | 24-05-08 | 18:33
Er bestaat zoiets als een legitimatieplicht. Je mag niet zonder reden om je ID gevragd worden, maar hier was geluidsoverlast en het betrof hier krakers die ongevraagd een woning betrokken.
OfNieDan? | 24-05-08 | 18:38
Zeg dan gewoon niks.
dr. Alban | 24-05-08 | 18:40
Ga jij maar lekker de naad van een ME-er uitlikken.
@ wereldzenders: Hoofdletters vergeten. Misschien kun je aan Barry van Hommel een kusje op je jongenskutje vragen. Die lijkt het met je eens te zijn.
Ik bedenk me nu dat m'n fiets ongebruikt buiten staat. Heb je daar ook recht op? Maar als ik dan naar buiten loop is m'n kamer weer leeg. Ik ben nog in dubio.
Wat is eigenlijk de spelfoutentaks in deze draadt?
@ Barry van Hommel | 24-05-08 | 18:33
OMG reaguur jij vanuit een parallelle dimensie ofzo?
*geeft wereldzenders een natte tongzoen*
Compleet belachelijk weer! Een ontruiming n.a.v. een klein conflictje tussen een politieagent en een kraker over de ID-plicht. Er liep weliswaar een procedure voor ontruiming, maar de uitspraak hiervoor was nog niet gedaan. Compleet onrechtmatig dus. Je gooit toch ook niet zomaar een huurder z' n huis uit vanwege EEN geval van geluidsoverlast. Dat is in principe hetzelfde, aangezien kraken legaal is. Ik hoop dan ook van ganser harte dat de procedure die nog loopt uiteindelijk als effect heeft dat de krakers gewoon weer terug kunnen.
En ja, ik geloof van ganser harte dat de politie hier aan het provoceren is geweest. Dat schijnt tegenwoordig de gewoonte te zijn, om zo reacties bij de krakers uit te lokken. Werken met 'stillen', vragen om ID-kaart wanneer dat niet legitiem is, onnodig aggressief optreden tijdens ontruimingen, dat soort dingen. Het wordt de hoogste tijd dat de dienders van NL eens gaan inzien dat verharding van de acties tegen hen wellicht weleens het gevolg kan zijn van overdreven machtsvertoon en illegale praktijken. De politie moet eens leren 'dimmen', het lijken soms ware voetbalhooligans die nergens oog voor hebben en waar je als argeloze voorbijganger zomaar een pak slaag van kan krijgen. En dat zeg ik niet n.a.v. een paar berichtjes op Indymedia, maar uit eigen ervaring en ooggetuigeervaring
wereldzenders is geen trolletje. Beetje onbesuisd soms, ja.
Maar dat komt door de Shandy en het warme weer
d@r. Alban | 24-05-08 | 18:27
geef me een kus! droplul! ( ik ga er
vanuit dat ik nu geen spelfouten heb gemaakt?)
@ wereldzenders | 24-05-08 | 18:27
Het enige dat jij over de islam weet te melden is een hoop taqiyya, bewust dan wel onbewust omdat je je eigen geloof geen eens kent.
Het is jammer dat er zoveel mensen reageren op de ruis van Troll Wereldzenders, de knul die een marokaan tracht te imiteren.
@all
wereldzendert vindt het gewoon leuk om te trollen. links laten liggen
dr. Alban: Aha, de mentaliteit waar mensen jou dingen moeten geven in plaats van ze te verdienen komt weer bovendrijven
10 punten voor dr Alban +++++
jdp | 24-05-08 | 18:23
Wil je met me knuffelen? en een kopje thee drinken ? en daarna over de islam praten?
@ wereldzenders. Geef kus geef? Aha, de mentaliteit waar mensen jou dingen moeten geven in plaats van ze te verdienen komt weer bovendrijven. Ik vind dat jij een digitaal kusje verdient als je ook maar 1 verstandige zin weet te posten.
@ wereldzenders. Een foutje van mijn kant. Het is niet jammer dat er wereldzenders zijn, maar volstrekt overbodig. Ik hoor alleen maar heel veel ruis.
Horzel | 24-05-08 | 18:18
oooh skatje boutje neem een pilletjetje of anders een hollandia bier:)
@kremo | 24-05-08 | 18:12
Doe es lief!!! anders stuur ik joris op je af! met je bla bla dar nergens op slaat!
Geef kus en doe es lief en anders oprotten!!!
wereldzenders | 24-05-08 | 18:15
wie goed doet, goed ontmoet... heb jij zo te zien weinig/niets van begrepen
''wat ben jij een aap''..."geef kus geef"
-
oe, oe, oe, oe.... OewereldSenders togh!
-
www.joaoleitao.com/viagens/lazy-k-gall...
Tyler-Durden | 24-05-08 | 18:16
Dat is heel wijs van u. :)
pff peterweethetbeter je hebt gelijk.. Maar ik kan het gewoon niet laten. Beter kan ik idd niet meer op dit soort achterlijke mensen reageren want het is te makkelijk maar ook o zo vermoeiend
geef kus geef !
Jezus, ik lach me rot hiero. Uiterst vermakelijke draad!
Toch altijd mooi om te zien hoe die luie mensen weer eens terecht van een ander zijn spullen worden gehaald. Je zou die linkse rukkers moeten horen als wij hun spullen zouden stelen en dan zeggen dat het ons recht is! Gaarne alle kraakpanden ontruimen, zou tijd worden dat ze het aanpakken.
Vanaf NU maar wereldzenders ignoren? Eerst een discussie aangaan, zichzelf volkomen belachelijk maken en zodra hij de discussie verliest opeens geen sense meer maken... Jij bent het nog niet waard om dood te knuppelen.
wereldzenders | 24-05-08 | 18:15
Met m'n bla bla wat nergens op slaat? je bent gewoon uitgelult omdat je dingen zegt die niet kloppen met wat je eerst zegt.. Jij bent echt een lutsert.. Je moet gewoon leren dat het hier heel normaal is om te werken voor je geld en met dit geld kun je je huisje kopen/huren.
Ik krijg hoofdpijn van wereldzenders c.q. linksmensen.
@ Haas82 | 24-05-08 | 17:47
Ja inderdaad had je er misschien wat aan kunnen doen, maar betekent dit dan dat je maar meteen de verantwoordelijkheid van de dader naar het slachtoffer moet verschuiven? Vind je dat zelf ook niet een beetje krom geredeneerd?
@ Je-Zus op een houtvlot 18:08
Nog niet eens vielleicht. 85kg bij 192 cm.
U is ook zo'n hippie ?
@ RepubliekBanana
Roger !
Ik haal wel eerst de garnaaltjes eruit............
www.elsevier.nl/opinie/commentaren/asp...
Kinders, doe eens lief tegen elkander.
@kremo | 24-05-08 | 18:12
Doe es lief!!! anders stuur ik joris op je af! met je bla bla dar nergens op slaat!
Geef kus en doe es lief en anders oprotten!!!
@FCGrrr... | 24-05-08 | 18:10
maar over het algemeen is het best wel fijn.
toch?
wereldzenders
HAHAHAHAHAH ik dacht toch dat je enige vorm van itelligentie had maar helaas.. Wat ben jij een achterlijke..
Op die site staan kamers van 21 m2 en meer, maar dat vind meneer te klein. Prima is je goed recht, ik weet niet wat jij gewend bent voor een studentenkamer maar goed. Maar hoe haal je het in je bolle hoofd om te denken dat je een tent van 25 vierkante meter, in welke stad dan ook , waar dan ook ter wereld, zomaar kunt neerzetten? Eerst wilt meneer in een tentje wonen van waarschijnlijk 5 vierkante meter of zo en nu is een kamer van 21 niet genoeg meer.. wat ben jij een aap
Soms is het jammer dat er wereldzenders zijn.
@Tyler-Durden | 24-05-08 | 18:03
ik wil je best wat frituurvet doneren:D
@wereldzenders | 24-05-08 | 18:05
dus jij wil beter wonen dan zoiets... dan zul je moeten WERKEN dan kun je iets beters betalen. maar dat wil je niet, en dus ga andermans eigendom kraken? wacht alsjeblieft geen tien jaar maar ga direct terug naar waar je vandaan komt... werkschuwe aap.
08.30 da's wel midden in de nacht.
Daar zou ik ook niet blij mee zijn.
Tyler durden = aso-baviaan Jaap? Van de Stichting (J)Aap?
Ik wist het wel!
Tyler-Durden | 24-05-08 | 18:03
Zet de frituurpan vooraleer je hem naar beneden tyft even een halfuurtje aan aub.
kremo | 24-05-08 | 17:54
sukkel denk je nou echt dat ik in dat konijnen hok ga wonen?
w2ohahahhahaahhahahahahh
Mr. Rotop | 24-05-08 | 15:41
Ga dan zelf kraken?
Lawaaidemo?
Ik ben mijn jetlag aan het verwerken en die sjaaldragers moeten het eens proberen om mij daarin te storen. Ze zouden gillend terug naar de ME rennen.............
1 wanklank buiten mijn slaapkamer is en ik flikker zo de frituurpan van mijn balkon.
Het zijn vaak dezelfde linkse idioten die praten over schaarste op de woningmarkt en de schuld daarvan aan enge rijke mensen en 'rechts' geven als degenen die de hekken openknippen van de bajesboten t.b.v. voorkomen van uitzetting van illegalen.
Miljoenen extra mensen zijn er de afgelopen decennia bijgekomen, dus woningnood is hun eigen ideaal, waarbij ze plaatsmaken voor mensen van elders, die voorrang krijgen. Wel effe oprotten uit andermans eigendommen en gewoon jullie deel van het door jullie zelf met geweld vaak gepropageerde beleid van enorme instroom uit derdewereldlandenburgers voor jullie eigen rekening nemen! Eikeltjes!
@Bijstandskoning | 24-05-08 | 17:51
Nee maar, wat krijgen we nou?
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
wereldzenders: mag de eigenaar aub zelf uitmaken wat hij met ZIJN pand doet?!
En de vraag 'hoe huur je een woning?'. Nou pik, daar zijn diverse bureaus voor. Ik betaalde (jaartje of 8 geleden) rond de 300 euro. 220 euro kreeg ik aan studiefinanciering, dus moest ik er voor 80 euro zelf bij WERKEN. En een half jaar gelden verhuisde ik terug naar AMsterdam, en had ik binnen een week woonruimte gevonden, om de hoek van waar het gezellig was deze ochtend. 1100 Euro, maar ja, ik WERK dan ook.
@Bijstandskoning | 24-05-08 | 17:51
Ik sta perplex. Ga zo door en we worden soulmates!
wereldzender bij deze kamers in groningen voor jou:
www.kamernet.nl/dsp_h_searchResults.ph...
Of de huisgenoten vvd kakkers zijn geen idee en dat moet je dan maar voor lief nemen. Zoals ik al zei, niet alles in het leven is leuk.
wereldzenders | 24-05-08 | 17:48
Wat dacht je van WERKEN?
.
wer·ken (onovergankelijk werkwoord; werkte, heeft gewerkt; werker, werking)
2 een taak, beroep of bedrijf uitoefenen ALS BRON VAN INKOMSTEN
wereldzenders | 24-05-08
Geweldig dat je zegt: dit is de wereld take it or leave it..
Buiten het feit dat jij misschien in een ander land zomaar je tent kan opzetten omdat ze daar toevallig geen tekort aan grond hebben mag je daar toch echt niet zomaar een huis kraken. Als jij het hier zo slecht hebt, wat doe je hier dan nog? Het leven kan niet altijd leuk zijn, in elk land heb je regels. Ook in Marokko. Ik kan er maar niet inkomen hoe jij het rechtvaardig vind dat er mensen zijn die weigeren te werken, wel een huis willen, wel gas/water/licht willen en ook nog eens willen eten. Dit zijn dan wel eerste levensbehoeften maar dat wilt niet zeggen dat je dit koste wat het kost moet verkrijgen. Recht op arbeid is ook een subjectief recht wat je hebt. Maak daar gebruik van zou ik zeggen. Laat zien dat je de wereld wilt verbeteren door er een positieve draai aan te geven en niet de maatschappij op te zadelen met extra kosten waardoor de cirkel weer rond is. Extra kosten = extra inkomsten nodig = belasting omhoog = duurder leven = meer inkomsten verkrijgen = huurprijs omhoog door eigenaar. Ik snap je niet maar ik ben gelukkig niet de enige gezien de reacties
kremo | 24-05-08 | 17:42
geef en link dan! met je groot praat!
Het zal nondeju tijd worden dat ze die lamzakken eruit schoppen. Gewoon van andermans spullen afblijven ja, of het nu een fiets auto of huis is en het is niet van jouw dan blijf je er met je ongezegende handjes vanaf. Zo niet beginnen met handje afhakken links als je linkshandig bent en rechts als je rechtshandig bent. Werkt m.i. beter dan een lauw kopje thee drinken. En mocht Cohen het niet allemaal begrijpen kan hij altijd nog contact met Gert Leers zoeken.
Kunnen die varkens niet gewoon netjes een woning huren, zoals ik? De klus had ook sneller geklaard kunnen worden, door een elektriciteitsdraadje uit de lantaarnpaal buiten te verbinden met een radiatorstang in huis.
Stufi. Kut, reageer ik toch weer op 'm.
@wereldzenders | 24-05-08 | 17:42
N.B: Nu ben ik trouwens wel hééééél erg benieuwd! Wat is dat land van jou zonder de haterts?
over 10 jaar ben ik hier weg!
terug naar mijn land zonder de haters.
dat is wel weer leuk v an mijn dubbele passapoort!
ik begin kots misselijk te worden van de telegraaf hoeren hier.
en maar rook en brand roepen! en maar klagen, en maar stom doen. he he!!!! haloooooooooooooooo dit is de wereld teke it or leave it!!!!
wereldzenders | 24-05-08 | 17:42
kun je niet gewoon nu alvast weggaan? Of in elk geval jezelf een beetje beheersen en met echte argumenten komen, zonder je overdaad aan spelfouten aub...
Denk je nu niet dat de eigenaar van deze panden de repratie kosten tegen de het voorkomen ervan heeft uit gezet. Denk als je de ontruimings kosten op ze verhaald dat hij dan wel eerder zal verkopen. Maar nee nu moeten WIJ het betalen.
@wereldzenders | 24-05-08 | 17:42
Waarom 10 jaar wachten? Of moet je de belastingbetalers hier nog verder uitzuigen tot het écht opperdepop is? Als je morgen gaat, treurt er echt niemand om hoor. Uitzwaaien?
SjakieV | 24-05-08 | 17:44
Hoe huur een woning? als je studnt bent bent? wat zijn de inkomsten?om die huurwoning van je te huren? vertel me dat es!
Voorkomen is beter als genezen.
Want kennelijk het verbieden van kraken werkt niet echt hé of wel soms?
Als je fiets geen slot heeft en hij wordt gejat dan moet je toch ff nadenken of je er zelf niks aan hadt kunnen doen?
Er van uit gaan dat iemand doet wat jij verwacht of wat volgens jou als normaal is is wel erg naïef. Ff wakker worden als je nog onder dit soort illusies leeft.
Hulde voor de Amsterdamse politie dat ze dit stel uitvreters eens aangepakt hebben, doen ze ook nog een keer iets goed...
@wereldzender
Waarom over 10 jaar, waarom rot je nu gewoon niet lekker op....
@ Multiculti & juicyfruit
Ach ja, net zoals een gangetje naar een willekeurige winkel mij sterkt in de overtuiging dat het merendeel van de (ongetwijfeld rechtse om uw hokjesgeest aan te houden) Nederlanders van beschaving of ontwikkeling geen enkele kaas hebben gegeten. Behalve dan de voordeel-kiloknaller kaas van de aldi. Nee, u zijt barbaren. En u bent met velen. Ik denk dat zelfs de import van een extra 10 miljoen Turken uit Anatolië de snel om zich heen grijpende achterlijkheid hier maar met moeite zal stoppen..;-)
afvoeren die dieven!
koop zelf een huis als je er 1 wil.
of huur een woning en betaal er geld voor ga werken net als ieder ander!
@ wereldzenders | 24-05-08 | 17:26
Wees blij dat je hier vrij kan discussieren (voor of tegen) dat is op Indymedia niet mogelijk. Als je daar afwijkt van de kudde ben je direct een troll en wordt je gecensureerd.
-weggejorist-
wereldzenders | 24-05-08 | 17:04
Jou reactie getuigd weer van je geweldige intelligentie..
Ten eerste zit ik niet bij een dispuut, doe ik niet aan hockey (wel aan thaiboksen, wat toch enigzins jou zienswijze over dat studenten alleen aan hockey doen zou moeten ontkrachten). Verder kom ik uit een normaal nederlands gezin, nee niet rijk of zo gewoon normaal. Verder kan ik je inderdaad zo aan een kamer helpen in groningen, ik betwijfel echter wel of je het eens bent met de hoogte van je huur en je huisgenoten. Wat dus neerkomt op mijn argument eerder. Als de kamer niet voldoet aan je eisen is het nog niet normaal om dan maar een huis te kraken. Soms zijn er ook wel eens dingen in je leven die niet leuk zijn.
@Graaf Fledermaus | 24-05-08 | 17:10
u weet niet waarover u lult!
daar is nanemijk genoeg ruimte je mag overal je tentje zetten en de bevolking zal vanzelf naar je toe komen en eten geven.
geloof me maar!
wereldzenders | 24-05-08 | 17:15
Dan ga je daar toch lekker wonen als je hier toch alleen maar kan zeiken op het systeem? Dus neem maar een enkeltje Marocco, lutsert.
Fijn opgerot met dat tuig, ik hoop dat ze ook terug gestuurd worden ? Die kraakwet moet echt afgeschaft worden. Kraken moet verboden worden. Kudt linkse antiglobalistische hippies
@ Haas82 | 24-05-08 | 17:04
Dit is een beetje redeneren op de manier van: Je fiets had geen 3 sloten dus het is je eigen schuld dat hij gejat is, Je droeg een kort rokje dus vind je het gek dat je verkracht wordt, je keek die wereldzender in de ogen dus vind je het gek dat hij je aanvalt, enz.
wereldzenders | 24-05-08 | 17:30
Tsja, wat kan ik daar nog op zeggen. "Politie over het algemeen dom en de mensen in het leger ook". Marokkanen over het algemeen crimineel en ongeletterd?? Sorry hoor, maar je vraagt erom, ik heb mijn best gedaan om redelijk te discuzeuren, waarbij hier mijn laatste bijdrage.
Haas82 | 24-05-08 | 17:33
Dan zijn we het eens, maar dan vooropgesteld dat ik niet in een huis vol boobytraps terechtkom he.
@wereldzenders | 24-05-08 | 17:30
- politiemensen
- legersukkels
- na een leesteken een spatie
- na een punt volgt een nieuwe zin, dus hoofdletter
- feiten zijn wetenschappelijk en onbetwistbaar bewezen
Voor de rest sluit ik mij aan bij MichieldeMuiter @17:24
nederland wordt zo langzamerhand een religueuse politiestaat. rechts regeert dicteert en provoceert
Kortom, de halvegaren komen uit heel europa naar 020 toe omdat enkel en alleen in nederland de dope en het kraken gedoogd worden. Dan gaan die prijzenswaardige medeeuropeanen luid zitten feesten tot laat in de nacht terwijl er ook mensen wonen die graag van de nacht gebruik maken om te slapen. Als de politie dan vriendelijk komt vragen of het wat zachter kan, dan meteen bek open en vechten. Uiteraard vraagt de politie om ID als ze ergens aan de deur komen waar het klinkt alsof er een kudde schapen geslacht wordt tijdens een rammsteinconcert.
@ Multikuli, hij sterkt me ook zeer in de overtuiging dat dit soort mensen helemaal geen cartoons nodig hebben om belachelijk gemaakt te worden.
@wereldzenders
Nu komt de aap uit de mouw, trol.
Op je huisblogje van Indymediocratia mogen wij niets zeggen, jij hier wel.
Doei!
Wereldzender? Haha, ik merk al dat je je amoebehersens vergeet te gebruiken. Last van traditionele inteelt DNA?
@ clint | 24-05-08 | 17:21
Zolang je het doet zonder dat er dode vallen of andere ongelukken ben ik het met je eens.
Wereldzenders sterkt me in de overtuiging dat alle linkse mensen dom of ernstig in de war zijn. Werkelijk geen touw aan vast te knopen.
* Staat op en applaudisseert @kremo @17:00 *
@FCGrrr... | 24-05-08 | 17:31
Ik hoop dat ze bespaard worden die dagen.
Note to myself: niet meer op wereldzenders reageren. Ik krijg er jeuk van.
Hoe komen die lui eigenlijk aan pc's om geheimzinnig tegen elkaar te doen op die site? Stonden die in een etalage ongebruikt te zijn? Zo ja, houden ze daarvan ook bij hoe lang die daar al ongebruikt stonden?
Er zijn dagen dat je wel bij de politie wilt.
politie mensen zijn over het algemeen dom en volgend net als de leger sukkels.dat is een feit!
wereldzenders | 24-05-08 | 17:26
Maar wat dan over het onrecht wat de eigenaar wordt aangedaan?? Ik probeer hier echt serieus je er van te overtuigen dat je het (in mijn ogen) volledig mis hebt. Prima om over onrecht te praten, maar het werkt wel aan twee kanten he.
N.B: Zit Marijke "Gifschip" Vos daar nog steeds? De molenaart!
Ah Fleischbaum krijgt rooie vlekken in zijn nek van mensen die niet in het systeem passen? Er hat recht naturlich!
MichieldeMuiter | 24-05-08 | 17:24
Klopt ik kan niet tege onrecht:) daarom schijt ik op alles! en ben hier de gs huis marokaan:) zolang joris het toelaat:)
MichieldeMuiter | 24-05-08 | 17:24
Lol.
@GodsWil | 24-05-08 | 17:16
Er is geen kunstmatig gecreëerde schaarste. Deze schaarste is gewoon het gevolg van de volgende feiten:
1. Mensen willen steeds meer op zichzelf wonen. Waar vroeger meerdere generaties in één huis zaten wil iedereen nu apart. Er komen steeds meer eenpersoons huishoudens.
2. Door de ongebreidelde import van mensen neemt de druk alleen maar toe. Doordat dit gezinnen zijn met 4 of meer kinderen groeit de aanwas explosief. Mede door wat in punt 1 is aangegeven.
3. Er is geen doorstroming in de woningen. Mensen blijven liever in een goedkopere woning zitten en zijn niet meer bereid meer voor wonen uit te geven. Daardoor zit de onderkant van de markt potdicht.
4. Er is steeds meer verzet tegen de bouw van nieuwe woningen door milieugroepen,enzovoort. Dit zijn gek genoeg vaak wel dezelfde actiegroepen die roepen dat er te weinig woningen zijn ....
wereldzenders | 24-05-08 | 17:19
Ja, dit stukje getuigt echt van goed nadenken. De politieagent heeft een baan, waarschijnlijk zelfs een huis. En het doortrekken van deze discussie naar Afghanistan en het leger geeft wel een beetje aan hoe jij over het algemeen tegen de wereld aankijkt. Onterecht bezit nemen van andermans eigendom = Schuld van politie = Niet nadenken = Soldaten = Politiek m.b.t. Afghanistan... Of zoiets?
@klapvee | 24-05-08 | 17:21
Dat komt omdat hij visueel gehandicapt is. Tenminste, daar verschuilt hij zich constant achter
@ wereldzenders. Nazi's? Juist. Want zij zijn hier natuurlijk degenen die met geweld dingen pakken die niet van hen zijn. Zoek een baan? Eindelijk iets verstandigs gezegd maar zeg dat a.u.b. tegen je vriendjes. @ de rest van je stukje: u is dronken?
@klapvee | 24-05-08 | 17:21
niet Iran sukkel maar marokko! iran is net zo ziek als usa. marokko !!!!! aja choer!!!!( vertaaald van het bersbers is het aa jij ezel)
wereldzenders | 24-05-08 | 17:19
Niet om het één of het ander maar je dyslexie speelt op als je boos wordt.......
Aha! De PvdA (=Cohen) besluit imagoschade te beperken door sudden-daadkracht te tonen.
Nou, niets ten voordele van de PvdA, maar dit is GOED! Dit is nou normen en waarden! Dit is nou bevorderen van respect. Dit is een slagvaardige overheid met duidelijke handhavingsnormen. Dit is (na huilie-huilie op Indymedia gelezen te hebben) een toonbeeld van het afschaffen van overbodige, beperkende en beklemmende regelgeving!
Ga door, ga door, meer, meer! +2 voor bestuur 020.
Krakers zijn echte asocialen, dit is wat ik lees op Indymedia:
.
"Het gaat om deze panden, die ongeveer 16 maanden geleden gekraakt zijn. Het is een blok met meerdere panden met etagewoningen en bedrijfsruimten. De panden worden samen wel eens het citex-blok genoemd. De woningen werden gekraakt uit protest tegen woningcorporatie de Key die daar de sociale huurwoningen kwijt wil. ".
.
Dus de kraakbeweging stopt allerlei buitenlands krakerstuig in sociale huurwoningen bedoelt voor onze minder koopkrachtige burgers.
Achja, Die krakertjes gaan toch wel weg als ze niks te bikken hebben..
respect voor de pliesie en homie Cohen.
rotkrakers, in andermans huis beetje herrie maken.
Die lutsers zijn dus ook al uitkeringsstrekkers, wat zien hun als fatso tijd dan 14:00 ofzo!
@allemaal
wereldzenders, zo blijkt uit de kolommen, is een kraker uit Iran, die hier zijn zakken vult met een uitkering en daarmee zijn berghuisje aan zee in zijn land financiert. En jullie laten je hier opnaaien met zijn volgeblafte reaguursels in pover taalgebruik.
Haas82 | 24-05-08 | 17:04
Helemaal mee eens vwb de verantwoordelijkheid bij de eigenaar leggen. Maar dat wil dan dus ook zeggen dat ik als eigenaar zelf maatregelen mag nemen om mezelf te beschermen tegen het wederrechtelijk bezit nemen van mijn eigendom en dus geen krakers hoef te accepteren. Zo, en de kring is rond.
-weggejorist-
Restecp voor deze aanpak. Vieze crusten moeten ook gewoon betalen voor een huis.
Platitudes als "werkschuw tuig" zijn zoals bij elk kraak item weer niet van de lucht. Feit is dat kraken gewoon doorgaat, anti-kraakwet of niet, dankzij de kunstmatig gecreëerde schaarste op de woningmarkt.
@Haas82 | 24-05-08 | 17:04
De eigenaar zal echt niet de voordeur open hebben laten staan voordat de krakers er in kwamen. Waar het om gaat is dat *niemand* het recht heeft bezit te nemen van andermans eigendommen puur omdat die eigenaar er volgens andere mensen niet snel genoeg iets mee doet.
Woningnood is daarbij geen argument. Een particuliere eigenaar van wat voor pand dan ook kan niet aansprakelijk gesteld worden voor een maatschappelijk probleem zoals woningnood. Daarvoor moeten die krakers en aanhorig tuig gewoon bij de overheid zijn.
wereldzenders | 24-05-08 | 17:00: Kijk je berichtjes even na op spel- en taalfouten. Begin dan pas over slim zijn.
@Graaf Fledermaus | 24-05-08 | 17:10
u weet niet waarover u lult!
daar is nanemijk genoeg ruimte je mag overal je tentje zetten en de bevolking zal vanzelf naar je toe komen en eten geven.
geloof me maar!
worden die krakers niet dood gemaakt? :(
wereldzenders | 24-05-08 | 17:00
Pardon?
Heeft u uw eigen stukje al eens teruggelezen @ 17:00?
Te-nen-krommend.
.
Nee, ik werk niet. Ik studeer, maar ik begrijp echter wél dat je moet werken voor je geld en je huur. Dat begrijpt ieder weldenkend mens.
.
Overigens, denk ik dat u mijn stukje nog maar eens moet lezen. Ik breng 'links' en 'werkschuw' in relatie met 'krakerstuig', en niet anders.
Opgeruimd staat netjes. Opzouten met dat ongewassen werkschuw tuig.
Tegen de gebrekkig Nederlands sprekende linksdraaiende medelanders die menen negatief commentaar te moeten geven op deze actie van de politie: Probeer eens in Mekka, Casablanca of Tunis om een gebouw hartje centrum te kraken en vervolgens te roepen dat het je recht is daar te wonen en dat je schijt hebt aan de politie. Oh en vergeet vooral niet je camera mee te nemen want ik voorspel je dat wordt een geweldig fimpje.
@ foto
ME meneer houdt keurig een schild boven het kraakersmeisje, zodat ze niet dood bekogeld wordt door haar krakersvriendjes.
Echt lief.
Ik begin nu echt een tyfushekel aan wereldzenders te krijgen. Mooi inhoudelijk gereageerd knul! Hulde voor kremo.
@jacques4431 | 24-05-08 | 17:05
Als het EU burgers zijn worden ze gewoon vrijgelaten, vrij verker van personen e.d.
Slechte journalistiek hierover op alle websites.
Te veel onduidelijkheden.
Waarom zaten ze nu daar ?
Waarom moesten ze weg ?
Waarom nu opeens midden in de nacht ?
Of was het s'ochtends ?
Waren het nu illegalen ? Buitenlanders ? Nederlanders ?
Van wie is dat pand ? En waarom stond het nu leeg ?
Wat gaat er mee gebeuren ?
Verwarrende berichtgeving.
Verdiep je als journalist eens wat meer in zaken en lever een goed stukje af en zit geen weblogger te spelen.
Bravo voor kremo overigens.
Krakers zijn over het algemeen hypocrieten.
Vieze vuile #$@*$^@(, gore ranzige #(&62525(, debiele lompe #*$^@@%$&@, kudt krakers! Doe is gewoon werken. Word schijt ziek van jullie.
@Wereldzender:
Damn, je mag niet eens met een tentje op een parkeerplaats. Waar denk je dat die parkeerplaats voor is? OM TE PARKEREN MET EEN AUTO., lutser.
Da's pech hebben, zomaar uit je gratis (lange)vakantie-woning gezet. Maar de terugreis zal wel weer vergoed worden...
zwerf hond is dat
kremo | 24-05-08 | 17:00
Bij welk disspuug zit jij ? toch niet de findi.. in groningen ?
en doe je ook aan hokey? en bewijs heb je een kamer in groningen voor nu voor een kennis voor me?zonder de vvd kakkers die denken dat wereld op hen wacht als ze klaar zijn met hun studie.
Sluiten ze die zooi niet af?
Dit is net als een bak eten buiten te zetten wachten tot een zerfhond het komt opeten en dan de politie op te bellen dat er een zwerf hond je eten op aan het eten is.
Hoe dom is dat.
Dat jullie dan allemaal over die krakers gaan zeiken schiet je ook geen zak met op want ze stoppen echt niet omdat jullie er over zitten te zeiken. Als je nu de eigenaar zelf verantwoordelijk maakt voor zijn pand (eten). Dan zal hij er vast wel wat zuiniger mee omgaan.
@wereldzenders. Zelfs zwervers snappen dat je geld bij elkaar moet sprokkelen voor een nachtje bij het Leger des Heils. Snap niet dat er mensen zijn die in hartje Amsterdam voor noppes wonen en ook nog denken dat dit een recht is.
wereldzenders | 24-05-08 | 16:39
Jij bent echt de meest incompetente persoon om hier te reageren! Ga snel naar buiten en kijk eens rond en begeef je eens in de maatschappij. Ik ben een student en in elke studentenstad vind je ergens wel een kamer. Dat deze kamer niet voldoet aan jou eisen of misschien wel te duur voor je is, is bijzaak. Je kunt werken en daarvan je huur betalen (net al de rest van nederland). Ik had ook liever een huis waar ik niets voor heb betaald en water/gas/licht voor niks maar helaas, dat blijkt een utopie. In deze maatschappij is het heel normaal dat je werkt voor je centen en niet andermans eigendom compleet uitleeft. Als jij denkt van: Dat huis, daar zou ik wel willen wonen. Het huis staat echter leeg en je wilt er toch wonen. Dan kun je er toch goedverdoeme niet zomaar inbreken en in gaan wonen? Zorg maar dat je de eigenaar vind en ga met hem overleggen. Ik heb het recht te doen en laten met mijn eigendom wat ik wil. Als ik mijn huis een jaar leeg laat staan omdat die hoere bureaucratie in Nederland alles 50 jaar vertraagt dan wil ik toch niet, nadat ik eindelijk mijn vergunning heb gekregen, een of andere langharige ongewassen linkse, niet-werkende, (ook niet bereid tot werken trouwens) aap tegenkomen in m'n huis, die mijn eigendom dan ook nog eens compleet uitleeft met 30 andere drugsverslaafden, dan wel ongewassen linkse niksnutten.
En dan het schijten op het systeem. De enige die mag zeiken tegenover de regering is degene die op de eerste plaats iets van regels accepteert. Mensen die begrijpen dat voor het goed lopen van een economie en samenleving bepaalde regels nodig zijn. Dat die regels niet gunstig uitvallen voor iedereen en dat een regering slecht kan zijn is logisch. Dat gebeurt wel eens. Als je dat vind laat dat dan merken door een politieke partij of iets dergelijks op te richten, en niet door eigendom van andere mensen te betrekken en dit te vernielen. Als jij eerst eens ging werken, geld ging verdienen en je dan eens serieus zou gaan bemoeien met wat er allemaal mis in in Nederland heb ik respect voor je. Niet nu je met loze argumenten komt en een beetje de boel loopt te verzieken. Als je het systeem zo erg haat kom er dan tegen in actie, maar dan wel op een normale en beschaafde manier zoals het merendeel dit doet. Demonstaties en dergelijke is allemaal prima, maar hou het eens een keer netjes en doe eens een keer niet zo achterlijk. Accepteer het, doe een serieuze poging om het te veranderen op een beschaafde manier of ga naar een ander land waar je denkt dat je wel door middel van niets doen en huizen kraken het systeem veranderd.
@RepubliekBanana | 24-05-08 | 16:50
links is dus volgens jouw werkschuw???????
en jij werkt wel? hmmm dat doet me denken over je denken.
slim ben jij niet dat weet ik nu al.
Huup Huup Barbatruuk!
Als je dat werkschuw (buitenlands) tuig op tevee interviews zag afgeven dan snap ik niet dat de ME niet eerder en vooral harder heeft toegeslagen.
@wereldzenders | 24-05-08 | 16:44
Er staan zat flats al veel langer leeg in de Bijlmer. Die kunnen ze zo huren als ze er maar netjes op zijn. Maar dit tuig wil gewoon niet betalen voor een huis.
En om dat goed te praten verzinnen dat soort types, en jij er bij, zelf maar een regeltje dat een eigenaar een pand *moet* gebruiken omdat het anders van hun is. Dat geld toch ook niet voor andere eigendommen?
@wereldzenders
Dat is de schuld van overbevolking , niet van de rijken.
4 miljard mensen op de planeet is meer dan genoeg - alles wat erbij komt zorg voor overlast en tekorten, zoals ook woningtekort.
Zeg je ook even tegen je linkse vriendjes geen hordes kweektuig in europa binnen te laten want zo geraak jij moeilijk aan een huis en de plaats die vrij is in hun thuisland word stante pede terug volgeneukt dus het lost geen ene moer op.
Dat grote hoeveelheden vreemdelingen binnenhalen een vies truukje van het kapitaal en het grootgrondbezit is om huis en grondprijs omhoog te drijven kan ik nog inkomen/meepraten.
Maar niet afkomen met "politiestaat" als een schimmelbende uit een pand word gespoeld.
@Haas82 | 24-05-08 | 16:52
*Ik neem trouwens aan dat ze de stroom en gas/water altijd alfsluiten bij een leeg staand pand*
-
Over het algemeen niet, meestal alleen bij directe sloop.
wereldzenders | 24-05-08 | 16:48
Het spijt me mijn beste, maar iemand die meent zich andermans eigendom terecht toe te kunnen eigenen omdat dat ff beter uitkomt kan ik niet als weldenkend beschouwen. Als je moeite hebt met een woning vinden moet je inderdaad helaas achteraan sluiten of keihard werken en zorgen dat je meer poen hebt om iets te kunnen kopen. Sluit je aan bij een antikraak o.i.d., ga praten met de eigenaar van een pand wat naar verwachting nog 2 jaar leegstaat en wellicht dat hij het fantastisch vindt om het voor die periode bewoond te hebben. Allemaal prima wat mij betreft, maar dat zogenaamde recht om maar te pakken omdat het jou (lees hen) toevallig beter uitkomt kan ik alleen maar de grootste kul van de wereld(zender) ;) vinden.
Door dat tuig woon ik anti-kraak en kan nu naar een paar jaar sparen een huis kopen. Lekker moeiklijk blijven doen mannen.
@Korreltje Zout | 24-05-08 | 16:49:
Nee, maar andersom wel.
@wereldzenders | 24-05-08 | 16:48
Wel grappig dat het altijd panden in of vlak bij het centrum zijn en geen leegstaande flats in de Bijlmer. Nee want dat is eng. Daar wordt je er door negerts uitgerost en die rossen effe harder nog dan de ME. En als je dan et zooi gaat gooien loop je ook nog eens het risico om een kogel te moeten koppen.
Pak de krakers aan en verhaal de kosten ervan op de eigenaar van het pand.
Behalve als:
1 de eigenaar de zelfde dag dat er gekraakt is op belt, wat dus in houdt dat hij wel degelijk betrokken is bij de welzijn van het pand. Daarnaast zullen er na 1 dag niet veel krakers zijn en de kosten minimaal zijn.
2 Het pand minder dan half jaar leeg staat. Incl de tijd dat het gekraakt is.
Ik neem trouwens aan dat ze de stroom en gas/water altijd alfsluiten bij een leeg staand pand....
wereldzenders | 24-05-08 | 16:48: Moeilijk om een woning te vinden? Ja, als je niet werkt wel ja.
Hum, Internationale solidariteit moet toch gratis zijn volgens velen hier?
Zou het dan toch zo zijn dat ontwikkelingsgeld bedoeld is om mensen in hun eigen land te houden?
@ wereldzenders | 24-05-08 | 16:44
Dus dan moet je het maar innemen, en uitwonen?
NEE DUS.
.
Je blijft gewoon met je takken van andermans spullen af.
Vies, links, werkschuw, krakerstuig is het.
@ wereldzenders | 24-05-08 | 16:44
En als jij je auto of fiets een tijdje niet gebruikt, is ie dan van mij?
Altijd al gezegd, krakers van tegenwoordig. ongewassen stinkbulgaren met luizenhond, zweettieten een een kudt als een langharige marmot met joghurtkaasvulling. En dat zijn alleen de wijfjes.
wereldzenders | 24-05-08 | 16:44
Dus iedereen mag je auto gebruiken als die ongebruikt voor huis staat ?...
clint | 24-05-08 | 16:43
tussen hen zitten veeel wel denkende mensen! natuurlijk ben ik het met je eens maar ergens ben ik ik het ook totaal met de krakers eens.
weet je hoe moeilijk het is om een woning te vinden? dus laat die krakers met rust maar pak die hufters die van dit land een polie staat van maken.
misschien heb die wereldzender wel gelijk.
net als vroeger met de tent, zo ook met het zwaard problemen oplossen.
kijk naar z- afrika, wat van mij is is van mij...
wereldzenders | 24-05-08 | 16:39: En bescherming van bezit is ook een recht! Dus als jij of een andere lijp aan mijn bezit komt, ram ik je hoofd er af. Ook dat is een recht.
Geen repsect, omdat het niet hoeft.
Hoe zit het met die 'anti-krakers' wet?
Weet iemand daar meer van?
Dachten die mietjes dat ME voor parkeerbonnen-gentjes staat ofzo :S
Klote Italianen met hun stinkerige combatkledij en dito honden. Weg uit de hoofstad, ga Berlusconi een handje geven.
@ wereldzenders | 24-05-08 | 16:39
Wat ben jij een flapdrol joh. Bij de minste tegenslag geef je op en beroept je dan op een zelfverzonnen recht. Je hebt nergens recht op in deze wereld. Je zal er voor moeten knokken en anders ga je maar in een kartonnendoos wonen. Niemand maar dan ook niemand heeft het recht andermans eigendommen te bezetten. Als je niet wilt werken, studeren, sparen, bouwen dan bekijk je het toch lekker. Loser!
@wereldzenders. Je hebt niet zomaar overal recht op puur om het feit dat je geboren bent. Dingen verdienen geeft je trouwens een goed gevoel. Zou je 'ns moeten proberen.
S@inar | 24-05-08 | 16:41
dan had de eigenaar maar gebruik moeten maken van zijn pand!
rijk zijn is leuk maar bezet geen ongebruikte ruimte.
wereldzenders | 24-05-08 | 16:42
Hm, dus als ik jouw tent meeneem als je ff niet thuisbent vind je dat ook wel ok?
@clint | 24-05-08 | 16:38
de eerste mens dat een paal in de grond sloeg en zei:,, dit is mijn land"
hadden ze direct de hersens in moeten slaan.
@wereldzenders | 24-05-08 | 16:34
Dan gaan ze maar in een plaats wonen waar wel woonruimte is. maar die luie hufters willen (bijna) gratis wonen in een groot huis midden in het centrum.
wereldzenders | 24-05-08 | 16:39
En wat denk je van gewoon betalen net als alle andere mensen???
t@yfusbelg | 24-05-08 | 16:35
een dak boven je hoofd is een recht!! zo niet dan wil ik wel ergens in een mooie omgeving mijn tent opzetten. maar dat mag ook niet.
ieder mens dat op de wereld is moet kunnen wonen en heeft het recht om op het systeem te kunnen schijten. ooit zocht ik ook een woning.
alles was bezet. bezet? halloooo ik leef hier ook!!!! verdienen mijn konthaar! de basis behoefte is al verdient bij de geboorte!
vind ik!
Grappig trouwens dat ze aangeven dat de bpoel gekraakt was vanwege het verdwijnen van sociale huurwoningen. Dus als eigenaar moet je nu niet alleen zorgen dat je wat met je pand doet, je moet ook nog de (volgens de krakers) "juiste" bestemming er aan geven. Zucht.
@wereldzenders 16:32: 100 strafregels: "Ik zal andermans goed niet begeren".
wereldzenders | 24-05-08 | 16:34
En als dat pand dan toevallig van mij is omdat ik dat gekocht heb enzo..... Dan is het toch ook normaal dat ik denk "fuck you, oprotten uit mijn eigendom"
Een krakert die vies is die moet eruit, een schone krakert die een baan heeft mag erin blijven zitten. Vieze krakers zijn vieze mensen, eerst douchen en gaan werken bij de albert heijn en dan mag je weer gaan zeuren.
@wereldzenders, flatje in de bijlmer heb je zo hoor, maar dat is niet de levensstandaard die ze van huis uit gewend zijn, bijna alle krakers zijn rijkeluiskindjes.
ze willen zeker laten zien dat ons belastingsgeld goed wordt besteed.
Moeten we nu weer in debat met campion?
Goede timing, want morgen gaat het regenen.
@wereldzenders ,
Is alleen een misdaad als je er niet van uitgaat dat wonen een "recht" is maar iets dat je moet verdienen.
Probeer het maar niet te begrijpen, ik vermoed dat je een specimen van de homo sinistrovaginalis bent.
wereldzenders | 24-05-08 | 16:30
Jij hebt makkelijk lullen vanuit je Bedouiden tent....
IStel je een student bent en je zoekt woonruimte maar je kan het niet krijgen. maar ondertussen staat daar een gebouw al 2 jaar leeg en niets te doen. het is toch logisch dat denkt fuck you!!! ik ga daar wonen! immers een tent op een parkeerplaats zetten is ook al verboden!
@ ill-Eagle
Indy ligt denk ik nog te slapen, het is tenslotte nog vroeg he. Maar Joris werd denk ik vanochtend gewekt met de rest van die landloperts..
Een paar pubbers uit lege huizen slaan jaaaaaaaaaa dat is stoer hooor!
wat hebben ze misdaan? een dak boven hun hoofd zoeken? is dat erg?
stelletje nazi's
@ koerbagh ® | 24-05-08 | 16:14
Okee, ik ben om!
* Verhuizer belt *
@Sinar | 24-05-08 | 16:24
het is beide niet goed maar het is erger dat het gekraakt kan worden!
1 jaar leegstand op z'n locatie is schandalig en er zit zover ik nog weet een financeel voordeel aan om het leeg te laten staan....
Het voorkomen van krakers is naar mijn idee beter goedkoper dan ze er later uit moeten slaan.
Want volgens mij zijn de ontruimings kosten nu voor het rijk en zijn de onderhoud kosten die voorkomen hadden moeten worden dat het gekraakt werd voor de eigenaar. Dus dit zaakje stinkt!
AT5 filmpje doet het niet? Link wel maar filmpje niet.
politie staat!
in iran kunnen ze het beter waardeloos dit!
Hebben we hiero ook last van, ruiken naar natte hond zodra het regent.
Huisje staat effe leeg : stikt het plots van dat tuig, overal "kraak de staat" in zwarte of rode verf en komen ze je om de haverklap om "wat kleingeld" vragen.
abfuhren!
Hier dus wel heeeel toepasbaar:
'Wie de bal kaatst.... kan 'm weer terug verwachten'
PvdA'er John Arnold Walther Julius Leerdam en TK-lid... let je effe op!
Is dat verbod op kraken er nou al door heen?
Volgens mij is die kraakster op de foto serveerster of zo.Zouden er dan toch een paar zijn die werken?
Vreemd, dat gepiep op Indymedia. Ik dacht dat die lui een broertje dood hadden aan die "nieuwe" krakers uit zuid- en oosteuropa. Dat waren toch die lui die maar een slechte naam aan de "echte" krakers gaven?
Trouwens "In de slaap verrast". Ja dat krijg je als je a) de godganse dag in je nest ligt te meuren en b) als je dan een keer wel wakker bent de politie trakteert op tuinmeubulair, verfbommen en spijkers. Hmm, volgens mij vindt dat meisje op de foto die boeien trouwens wel lekker...
Ehm Fleishbaum. Jij staat op zaadterdag al om 8 uur naast je bed?
@ clint
Indy in de lucht dan?? reageert namelijk als zij zelf.... ontzettend traag
Iemand al geprobeerd te reaguren op Indymedia?? Goeie Joris daar.... (beetje dictatoriale Joris dat dan weer wel)
@ Haas82......
Die hippies hadden de fout gemaakt dat het nog GEEN jaar leeg stond, ik kan het weten want ik keek achter uit op die panden.
En het is verbazend hoe snel dat tuig stroom heeft bv....... en niet betaald :@:@:@
@Haas82, fascist ;)
dus de politie doet ook goed werk??.tjoh
lol @ eerste minuut van filmpje op AT5 link!
Microfoonman p0wned kraak-meisje!
@Haas82 | 24-05-08 | 16:21
En wat helpt het die wachtenden dan dat er vervolgens allemaal stinkend buitenlands tuig die panden gaat uitwonen? Op die manier is er nooit een kans dat er "normale" mensen in kunnen.
Je kan dus rustig stellen dat krakers de woningnood alleen maar verergeren door niet netjes op hun beurt te wachten maar voordringen om zelf snel ergens te zitten.
Weet neit wat erger is dat het gekraakt wordt of dat het gekraakt kan worden....
Volgens mij da laatste dan gezien veel mensen op een woning zitten te wachten.
Stuur die krakers maar terug naar Napels, dat huisvuil daar zal aanvoelen als een warm bad.....
Hulde! Cohen is vast onder druk gezet.
"Diverse mensen zijn in hun slaap verrast."
Makkelijk lullen, die gasten doen niets anders dan de hele dag uitslapen.
Cohen +1, nog eventjes 398762 keer zoiets en je komt weer in de buurt van 0 Job. Tip voor krakerds: de werkruimtes van ambtenaren worden al jaren niet gebruikt......
Goedverdoemme....... deze linkse kudt-hippies zaten bij mij achter...... ben net 2 weken verhuisd... dus heb deze langafgewachte ontruiming gemist....... jammer had wel ff wat actie gezien van de lange wapenstok van oom agent........ Dat werkschuw tuig heeft die panden helemaal uitgewoond voor zover dat nog kan met zoiets.
En die ID plicht.... ja als je geen hoer betaal doet, geen gas,water,licht betaald ben joe ill-Eagle bezig he....
Opgeruimd staat netjes.....
+1 voor de ME!! Eindelijk aktie! Volgende keer graag meer foto's van krakers face down on the pavement!
id plicht = terreur
kraken = ME door deur
@Cookie v. eigen deeg | 24-05-08 | 16:12:
Nou ja... je kunt er vrij ongestoord een feestje geven. Val je niemand mee lastig daar. Dat zijn allemaal wel weer voordelen.
@koerbagh ® | 24-05-08 | 16:00
Maar om nou in Delfzijl te gaan wonen. Dat is wel een heel erg drastische stap voor een mens, tenzij je net van de noordpool komt.
kudos voor Cohen.
wordt dit het nieuwe lik-op-stuk beleid ?
overlast veroorzaken, vechten met de politie ?
gelijk de volgende morgen ontruimen !
zo last het (kraak) probleem zichzelf op.
Ach er zaten geen finnen in dat pand dus Job kan zich ff van zijn goede kant laten zien.
koerbagh ® | 24-05-08 | 16:00
In Italie ook. Maar daar komen deze krakers vandaan. Oostbloklanden(delfzijl) italie etc.
fuckje | 24-05-08 | 16:06
Op het moment dat ze daar intrekken zijn het toch geen daklozen meer??
Mmmm. Daadkrachting optreden van een PvdA burgemeester. Ik geloof dit absoluut niet. Doe is ff goede berichtgeving GS.
Ok wie het zegt mag het snappen, ze protesteren dus tegen de onder te brengen sociale huurwoningen, maar wat is dit dan
www.indymedia.nl/nl/2008/05/52444.shtm...
Ganzedijk staan ook nog een paar huizen leeg.
@koerbagh@16:00
Daar wilden zelfs daklozen uut Grunn nog niet gratis en voor niks wonen.
Lekker pûh!
Okay.. die Indymedia site.. waarop ze heeeeel hard roepen dat ze voor vrijheid van meningsuiting zijn.. modereert alle ietwat te negatieve reacties weg...
het is toch godsgeklaagd.. stelletje fuckers leven in hun eigen realiteit..
oprotten met die hippies
Er staat op die indy site een telefoonnummer voor de arrestantengroep.
Met de oproep erbij om te helpen. Ik wil best helpen ervoor te zorgen dat dat nummer continu in gesprek is, ;-)
De Krakersbeweging is gewoon een schimmelcultuur.....
Er staan in Delfzijl heel veel woningen leeg, per direct te huur. Wat nou woningnood?
van dal | 24-05-08 | 15:55
Daarover kunnen ze klagen bij Marianne Thieme
*Daadkrachtig optreden van Cohen ?*
Er zaten zeker geen Moslims bij?
mooi, eindelijk weer plaats voor een hardwerkend pools gezin.
Prachtig. Doodslaan dat krakerstuig. Ga maar een job zoeken, net als iedereen die een huis wil betalen.
Mooi zo.. en voortaan ook niet meer aankondigen dat een pand ontruimd gaat worden; toen ik dat laatst las zat ik helemaal met m'n ogen te klapperen. Onaangekondigd en met harde hand ontruimen is imho het beste
Nu is de politie weer mijn beste vriend
*slightlyofftopic (hoewel; pica): 'Little Wing'... kippenvel*
www.youtube.com/watch?v=M5rVgxmekeM&am...
wat heb ik een hekel aan die krakers(lees:werkschuwe lamzakken)
ruw uit de slaap verstoord worden om 8.30 s'morgens op zaterdag, nou nou... die rukkers hebben een levenslang weekend en maar klagen!
he cohen,laat ze meteen ff douchen en evt kaalscheren,krijg al kriebel als ik aan ze denk bahbah
Nou, dat wordt weer soep koken voor de arrestantengroep.
@appels | 24-05-08 | 15:52
Ontruiming was al geplanned. Dan kun je ervan uitgaan dat die toestemming er toch al was alleen is het iets vervroegd.
@Niethier, lol verzet tegen sociale huurwoningen nog wel, dacht dat ze zo verschrikkelijk tegen de veryupping waren, die lui gunnen zelfs de meest kansarmen niks ze willen gewoon erg luxe wonen.
@niethier | 24-05-08 | 15:52
Je vraagt je af wat die bitenlanders die er allemaal waren daar mee van doen hebben.
Wow, en dat in Islamsterdam. Maar wanneer wordt kraken nou eens gewoon verboden?
CoffeePatch | 24-05-08 | 15:53 wel naar voor hun huisdieren, alle vlooien verzopen...
Gadverdamme wat een verschrikkelijke site dat indymedia, het grote gelijk en het zelfmedelijden druipt er gewoon vanaf. Afgrijselijke mensen, en wat een prachtig pand trouwens, altijd eigenlijk van die mooie monumentale grachtenpanden nooit een flatje in de bijlmer.
appels | 24-05-08 | 15:52 en het bewonen was niet illegaal zeker?
@mijzelf:
was de -s vergeten van snackb....... ah,fuck it ook maar!
Toch wel aardig van de ME zo'n waterkanon om ze schoon te spoelen.
goed stukje
Krakers of niet: zonder gerechtelijk bevel blijft het een illegale ontruiming natuurlijk.
Quote van Indymedia: "De woningen werden gekraakt uit protest tegen woningcorporatie de Key die daar de sociale huurwoningen kwijt wil. "
Oooo zit het zo! Ik dacht dat de woningen gekraakt zijn omdat de mensen die ze kraken te lui zijn om werk te zoeken en gewoon te betalen voor hun onderdak zoals iedere nette burger dat doet.
fuckje, was je ingedommeld of zo?
@foto:
"door arrestatie van de kok hedenavond geen brandnetelsoep, maar gewoon patat met frickandellen van de nackbar hier om de hoek"
Krakers -1
Coman plotseling op de harde toer? Hulde!
Werken en huur betalen, dat's wel 't minste van wat normaal moet wezen.
Ik kan mijn ogen niet geloven, droom ik en dat in Amsterdam! Complimenten pliesie, mep die (buitenlandse)straatrovers uit andermans huis en presenteer ze de rekening voor het optreden. Welk huis is er nu aan de beurt?
@Buurmannetje!!! | 24-05-08 | 15:43
Hij heeft eens een goede espresso geproefd :-)
En dat op hun vrije zaterdag.
Jahoor, daar hebben we het reizende vlooiencircus weer.....
8.30 uur is voor krakers ook wel het in het holst van de nacht hoor. persoonlijk vindt ik het wel prettig dat dat ongewassen schorem met hun wandelende vlooienbalen (honden) des ochtends in hunner gestolen nesten verblijven. dan heb je er op straat ook geen last van.
Wel een heel rechts stukje, @Fleischbaum!
Binnenkort verkiezingen???
Trad de politie in Slotervaart ook maar zo voortvarend op.
Hoera!
Cohen heeft zijn kopje thee laten staan vanmorgen?
Aanpakken dat verwende werkschuwe tuig.
HULDE!! Betalen zullen jullie!
Aanpakken die handel en netjes huur en andere zaken betalen.
Moeten wij ook.
Cohen for president!!! uh... Ach, laat ook maar.
Belachelijk dat deze hardwerkende mensen zo maar op straat gezet worden.
Tijd om de stormtroepen weer tot leven te wekken en krakertjes te gaan pesten....
nix mis met krakers... alleen dit is wel t risico van t vak.
Eindelijk! Ik wacht al jaren op deze aanpak!
Hulde aan de ME!
Hulde aan Job Cohe.... Nee toch maar niet.
Ik zal hun hersenpan eens kraken.. Stom volk.
NET GOED!
REAGEER OOK