Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Milieudefensie praat peop

Waarschuwingsbord: Pas op Milieudefensie aanwezigEn hatsaa, u als geoefende forens wist het natuurlijk al direct na invoering, maar in Den Haag zijn ze gewoon wat trager van begrip. Tests bewijzen het: 80 kilometer zones werken niet. Sterker nog, 80 kilometer zones zijn slecht voor het milieu (Milieudefensie praat peop) en de files stijgen er ook nog eens met ruim 28 procent door. Johan Cruijff had gelijk, zoals hij overigens altijd gelijk heeft. "Hoe sneller je rijdt, hoe minder lang je op de snelweg bent, hoe minder kans er is op files." Tja. Probeer daar maar eens een vinger tussen te krijgen. Enfin, een kamermeerderheid is er nu ook van doordrongen en dus is het EXIT over de geldklopperij op de ringwegen rondom de grote steden. Bijkomend nadeel van het voordeel. Niet verbaasd kijken als een of andere belasting deze week weer omhoog gaat. Er is er maar één de lul, en dat bent U...

Reaguursels

Inloggen

ja naar 90 km/u leuk, niet! maar ja lang leve cruise control.

Music addict | 04-04-06 | 13:15

Ja, dadelijk mag je er 90 km/h rijden. Niet 100 of 120 km/h

Maasje | 04-04-06 | 12:57

De maximumsnelheid moet terug naar 8 km/u, zodat er weer een man met een rode vlag voor iedere auto uit kan lopen, net zoals in 1901.

holtor | 04-04-06 | 08:55

Geniaal.. dat ze het nu al bedenken!

Maka | 04-04-06 | 00:10

A10 west verbeterd?????? Zeker nog nooit over de A7 gereden 's morgens? Daar staan nu alle auto's waar jij nu waarschijnlijk geen last van hebt op de A10 west

-=PyP=- | 03-04-06 | 23:07

Er blijft natuurlijk reden genoeg om de overheid hard van achteren te nemen.

knuffelpoes | 03-04-06 | 21:15

Wat een populistisch gezeik nu weer van CDA, VVD en LPF. Op de A10 west is de situatie aanmerkelijk verbeterd (ja, ook de doorstroming). Bij de A13 is de luchtkwaliteit al sinds 2002 merkbaar beter. Van mij mogel alle 80km zones weg waar het averechts werkt, maar laat ze met hun poten van de A10 west afblijven.
De meest evertaging op een snelweg ontstaat door snelheidsverschillen. Op de A10 wordt zoveel ingevoegd, dat het beter is dat er constatnt 80 gereden wordt. Dan kan ja soepel invoegen en hoeft er veel minder geremd te wprden. Houden zo!

knuffelpoes | 03-04-06 | 21:14

Je wordt er verdomme toch niet goed van ... rijd nu al zo'n 5 jaar over het traject A13 ---> A20, tis alleen maar slechter en drukker en langzamer gaan rijden. Onderzoek na onderzoek wijst uit dat dit niet de oplossing was. Waarom is dat f*cking Den Haag nou zo eigenwijs ?! Haal die PEOP uit je oren en luistert naar het volk !
En Peijs ... die mag een ochtend aan mijn uitlaat hangen :P

Rene_Himself | 03-04-06 | 21:10

Sorry Fleischbaum, ik heb het interview met de AD incl. fororeportage inmiddels gegeven. Ik heb er ook bijverteld dat ik er geen moeite mee had, als ze de echte naam zouden gebruiken. Jouw naam wel te verstaan, Dominique.

sjaakdeslinksesul | 03-04-06 | 21:05

En dan zegt de regering tegen milieudefensie als jullie niet stoppen met dat proces dan stoppen we jullie subsidie en milieudefensie trekt zich terug. De mietjes. Zoals we al vaker hebben gezien bij milieudefensie.

fred666 | 03-04-06 | 20:37

tja, wij kleautjesveaulk zagen natuurlijk de bui al lang en breed hangen. Maar ja, trutje peijs wordt natuurlijk lekker rondgechauffeurd door james, jeeves of een andere kraai met pet. Feit blijft wel dat wij al geruime tijd lekker kudt in extra file staan te walmen met zijn allen..... dat zal moeder natuur bekoren.
Den Haegh, chapeaux maar weer. Pannekoeken!! Let wel, Panne-koeken, want de nieuwe spelling ist ook Kudt mit birne!

thenummer | 03-04-06 | 20:33

Weer een vrouw op verkeerszaken en dan weer hopen dat het goed gaat...

da wizard | 03-04-06 | 20:30

@Marteltor

Minimum snelheden kunnen niet gemakkelijk gemeten worden en zijn daarom voor de overheid niet interessant om des burgers zakken te legen.

Rabarberke | 03-04-06 | 20:27

mn pa heeft het al 10 jaar lang over minimumsnelheden. Is ook volkomen logisch!

marteltor | 03-04-06 | 20:24

Het is inderdaad een kudtsysteem.Er zijn mensen die 60 gaan rijden,want dan krijg je zeker geen prent,en zijn mensen die wel 80 rijden. (zoals ik),die constant op de teller letten ,of die nog wel op de 80 staat (beetje zware rechtervoet,en is nie goe voor verkeersveiligheid). En inderdaad in en uitvoegen als iedereen dezelfde snelheid heeft is een beetje kudt.Gas geven krijg je een prent,remmen is file!! oftewel afschaffen die zooi!! En luchtkwaliteit meten van een snelweg naast een vliegveld (A 13), Gaat NERGENS over. Een startende boeiing 747 verbruikt net zoveel kerosine/benzine als 5000 auto,s die optrekken!! (rotterdam airport geen 747,maar genoeg ander vliegspul).

koekje erbij? | 03-04-06 | 20:20

Het wordt tijd dat de overheid eens een keer an**l in haar r**t gen**id wordt. Of ergens anders. Moet Peijs nu een onderzoek uitvoeren om tot dezelfde conclusie te komen? Waarom voerde de MUTS dat onderzoek niet uit VOORDAT die 80km zones werden ingevoerd?

En ohja, in Groningen hebben we een 70km zone op de ringweg. Die zone blijft natuurlijk gewoon bestaan omdat het geen 80km zone is, maar een 70km zone en van 70km zones is nog geen onderzoek bekend waaruit blijkt dat het elke dat een teringzooi is tijdens de spits. Dat kun je met een dik bord voor je hoofd als minister niet zien, nee daar heb je een onderzoek voor nodig.

Rabarberke | 03-04-06 | 20:18

Ja maar, peop is toch goed voor het milieu - je moet het alleen goed over je akkertje verspreiden - of eventueel met de zodenbemester eronder spuiten. Ja: ZODENBEMESTER - je weet wel, van 'onder de zoden liggen'.
Dus: praat wel peop, maar doe er dan ook iets mee.

DHZ'er | 03-04-06 | 20:16

De oorsprong van 80KMU is de opknap van de A10 (020) een paar jaar terug. 80KM leek goed te zijn voor de doorstroming. Daarop baseerde Peijs een toepassing voor andere trajecten.

gevallenverstand | 03-04-06 | 20:16

80KM is ingevoerd door dit kabinet door Peijs. Iemand merkt op GS terecht op; files los je op door minder auto's, meer snelheid, of meer asfalt. Cruijf haaft dus gelijk. De overheid heeft altijd een temperende invloed op het autorijden: 'Meer wegen is meer auto's dus we maken niet meer wegen'. Op de ring van 020 leek 80kmu een goed effect te hebben, waarschijnlijk door een regelmatiger instroom bij de Coen. Op dit moment is meer asfalt een goed ID van dit kabinet, alleen schijnt het (ook) een lippendienst te zijn. (Overigens, van het lawaai op de A10 worden veel mensen ziek, dat dan weer wel.)

gevallenverstand | 03-04-06 | 20:11

Zoals altijd denken ze in Den Haag goed na
voordat ze iets doms zeggen... Zucht......!!!!!

fothermocker | 03-04-06 | 20:10

het zal ook weer is niet zo wezen :S wat een pannekoeken daarzo....

noname-clayton | 03-04-06 | 20:01

@bottehond 03-04-06 @ 19:09

Alsof achterkamerpolitiek samen met 'de linkse kerk' van het politieke toneel verdwenen is.

Golradir | 03-04-06 | 19:59

Blijkt dat 60 rijden op de utrechtsebaan toch echt te helpen. Ben benieuwd wanneer we door dit rijgedrag de filegroei daar op de 500% hebben. Vooral stad-uit is dit een ideale snelheid. Verkeer vanaf de binckhorst kan niet meer invoegen vanwege de enorme file die je achter je krijgt bij Vmax 60. En het mag nog ook van de boomknuffelaars. Rij dan wel in z'n 1 of 2 want anders trekt mijn bak het niet, en dat zal wel weer niet de bedoeling zijn van die geitewollensokken. Weet iemand de snelheid die je moet rijden om de matrixborden op 50 te krijgen? Dank u.

BitchSuperSoaker | 03-04-06 | 19:47

TIP: Zaag die nul eraf en draai het bord een kwartslag 80--> ∞

Flaterwater | 03-04-06 | 19:34

Hoe meer files hoe meer mensen de trein nemen

Onno Thuis 03-04-06 @ 18:57

Die stelling klopt dus van geen kanten.......... zeker pvdachterkamertjespolitiekisviesmaarwedoenzelfnietanders- stemmert?

bottehond | 03-04-06 | 19:09

Hoe meer files hoe meer mensen de trein nemen

Onno Thuis | 03-04-06 | 18:57

Nog een leuke van die milieuterroristen: zeeuwse mosselvissers mogen geen iers mosselzaad meer uitzaaien in de Oosterschelde. Uitspraak van de raad van state (goede raad is duur, dus ze zullen het wel vrijwillig doen, die rechterTs) naar aanleiding van een bezwaar door de zeeuwse MILIEU federatie. Reden: er zou onvoldoende duidelijk zijn of er ongewenste exoten mee zouden komen naar de zeeuwse wateren. Sinds wanneer maken slinxe honden zich druk over exoten die de landsgrens passeren? Maar goed: kennelijk is het milieu belangrijker dan de samenleving. Gevolg? honderden, zo niet duizenden banen staan in Zeeland op de tocht. Hoezo, de verhoudingen zijn zoek? Gelukkig roepen steeds meer zeeuwse politieke partijden op om alle subsidies aan deze clubs onmiddelijk in te trekken. Ik zeg: opgeruimd staat ook netjes!

bottehond | 03-04-06 | 18:57

Dat Milieudefensie uit de nek kwebbelt is geen nieuws. Dat zij dat nooit bekennen - net zo min.

Nu dus maar ff wat anders, weldenkende subsidielovers:
wanneer schiet het buiten eens op met die vreeselycke broeikasgassen? Ik vind het maar koud kutweer voor de tijd van het jaar.

Jan Passant | 03-04-06 | 18:51

@ kruT 03-04-06

Die maatregelen werden dus genomeen om de milieumaffia het hoofd te bieden. Die linkse hersendode in de kamer die zijn nog steeds voor lange filies. Kan je het dommer bedenken.. Ik niet.... Maar Wouter B. zal wel weer een goeie one liner die bij de journalisten van het NSB journaal weer op een dwaalspoor zet zodat verder vragen niet meer mogelijk is.

derks | 03-04-06 | 18:35

Kijken hoe ze zich nu weer onder mijn aantijging (die overigens best arbitrair is maar goed.... bashen is nu eenmaal leuk) uit draait.........

bottehond | 03-04-06 | 18:33

Heeft u wel goed gelezen... Links lult de milieumaffia weer gewoon na. Dus voor hen wel extra lange files met meer uitlaatgassen... Maar ja dat het verstand niet links zit was al lang bekend. Tenminste bij de mensen die wel verstand hebebn....

derks | 03-04-06 | 18:32

Vrijwel al die milieuclubs praten poep.. het is gewoon aflaathandel in een nieuw jasje, milieu is de nieuwe religie, en mensen slikken alles zolang ze hun schuldgevoel kunnen afkopen met het doneren van een paar euri

BigGayAllah | 03-04-06 | 18:24

In Duitsland loopt ook niemand te miepen over het verband tussen de snelheid en de lucht vervuiling..... hup 160 op de snelweg en BLAZEN!!!

Jan de Hertog | 03-04-06 | 18:23

knuffelpoes 03-04-06 @ 17:36

Wat is je punt nou, islamknuffelpoes? Het Ruhrgebied geen zware industrie....

www.planet.nl/planet/show/id=434614/co...

Typisch linkse dozengelul. JZoals veel van jouw soort zie jij er kennelijk ook geen been in om een leugentje neer te pennen. Je liegt gewoon om tot een stelling te komen. Ik heb er al meer betrapt hier. Helaas voor jou kom jij er dit keer niet mee weg. Bovendien: Hugo's punt snijdt wel deglijk hout. Kijk maar eens naar het o zo mooie en schone Zeeland, behalve waar het aan het Antwerps havengebied grenst. Ga daar maar eens ruiken voor. En je voortaan een beetje beter informeren voor je tot loze slinxe kretologie overgaat. Kans dat je keihard teruggereagluurd wordt is namelijk groot op GS...... * grinnik*

bottehond | 03-04-06 | 18:11

@Knuffelpoes, sta je er wel eens bij stil wat een vliegtuig aan uitstoot teweeg brengt?? Ga maar eens kijken naar opstijgende vliegtuigen, je kunt - net als bij oude vrachtwagens - prima zien wat er de lucht ingaat. Stel, er gaan in 2001 90 vliegtuigen de lucht in, en in 2002 80, dan is het nogal logisch dat dan de luchtkwaliteit verbeterd is.

Opzekers | 03-04-06 | 17:54

De kans dat je door een van die vele overbodige regeltjes en wetjes de pijp uit gaat is vele malen groter dan dat je ooit last zou gaan krijgen van auto's die harder rijden dan 80 km per uur.
Hoe meer ambtenaren,hoe meer regels,hoe meer problemen.

Yammie | 03-04-06 | 17:40

@Hugo Van Den Loonsch
In welk jaar leef jij helemaal? In het Ruhrgebed heb je allang geen zware industrie meer.
In Rotterdam is de luchtkwaliteit in de directe omgeving van de A13 aanmerkelijk verbetert sinds 2002, het jaar dat daar de 80k/m is ingevoerd.

knuffelpoes | 03-04-06 | 17:36

kudt milieu"defensie".
Ze moeten idd een boete geven aan mensen die te langzaam rijden, want die menschen veroorzaken de files en ongelukkig. Iedereen op de rem, en dan klabamboembaf file en dooien. dus net zoals in Denemarken. Snelheden verhogen en weg van dat probleem!

Hertog Joris | 03-04-06 | 17:13

Die rooie van Milieudefensie zijn zooo dom... altijd maar weer dat milieu gezeur van ze... terwijl die lucht gewoon overwaait uit het ruhrgebiet... begrijpen die geitenwollensokken dat nou niet?

Hugo Van Den Loonsch | 03-04-06 | 17:01

Wat gij zegt, echter wens ik mijn shoarmatent niet over een kam geschoren te zien met hoereNkotten (groene boekje?). Ik hou wel van een broodje schaap. Met de auto gehaald, dat wel.

theking | 03-04-06 | 16:26

GodfriedV.Bouillon 03-04-06 @ 14:19
"Cruijff praat gewoon zo dom, dat het bijna slim lijkt. Het is vast een gave"

dalendepoepkrul 03-04-06 @ 14:44
"Laten we een minimum snelheid van 100 km/h invoeren. Iedereen die langzamer rijdt een forse boete geven! Weg fileprobleem!"
.
Enkele reakties die puur uit frustraties geboren zijn. Hopelijk zien steeds meer mensen dat. Ze zijn allergisch voor feiten, omdat dit hun droomwereld in de war schopt.
Het ergste nog van dit soort personen, is dat ze zelfs tegen beter weten in ten alle tijden onvermurmbaar vasthouden aan hun mening. Ik heb niets tegen een mening of geloof, zolang het met beide benen op de grond staat. Ik hoop van harte dat dit soort personen op hun retour zijn.
.
Waar gaat het toch over zeg, 80 km/h op een SNELweg? "papa, waarom noemen ze dit een snelweg?" Vrachtwagens kunnen toch al niet harder dan 80 km/h, en zijn veruit grotere vervuilers dan auto's. De als positief bestempelde proef op de A 13 is bedriegelijk: Rotterdam Airport grenst aan deze snelweg!!!!
.
Volgende drogreden, de verkeersveiligheid zou gebaat zijn bij lagere limieten? In Denemarken is het aantal verkeersdoden begin 2005 met maar liefst een kwart (25%!) gedaald na een VERHOGING van de maximumsnelheid van 110 naar 130 km/h. En omdat dergelijk gezond verstand niet strookt met de opvattingen van Nederlandse journalisten, en dit nieuwsbericht NERGENS in NL-media gepubliceerd is, moet ik uitwijken naar een buitenlandse bron www.welt.de/data/2005/04/29/711691.htm...

Kijk maar gerust kritinisch naar het nieuws. Het vorige week in de Telegraaf gepubliceerde artikel is ook met selectieve hand gemaakt. Alle gegevens kloppen verder, zijn van hoogste kwaliteit, behalve de cijfers van verkeersdoden in een 5 tal landen. Die cijfers stammen namelijk slechts uit 1997, 2000 etc. Wie neemt zo'n nieuwsbericht echt serieus? De journalistiek zit er DIEP in !!! www.telegraaf.nl/common/jsp/print/prin...

Opzekers | 03-04-06 | 16:23

De NL situatie is onvergelijkbaar met andere landen, dus wordt er op grote schaal en altijd op het conto van ondernemend NL geexperimenteerd met verkeershinderende maatregelen. Tegen de tijd dat de maatregel is geevalueerd is de middenstand falliet of vertrokken en blijven er slechts door rolluiken zichtbare winkels over.

Een paar paaltjes die het centrum afsluiten, een matrix camera die het nummerbord of de chip scant en de binnenstad is binnen enkele maanden morsdood en wordt overgeleverd aan het schorum. Er is geen stad ter wereld waar de anti autolobby er niet voor gezorgd heeft dat de krakers rustig volledig stonend of dronken over straat kunnen gaan als de kantoortijd voorbij is.

Een binnenstad uitmoorden is geen enkel punt van overweging voor de vertegenwoordigers van het werkschuwe tuig in de gemeenteraad, echter de winkels die daarvoor terugkomen zijn shoarmatenten, belwinkels, koffieshops, pandjesbazen, hoerekotten, kamers per uur hotels, enz. kortom alleen door tuig gedreven winkels en bedrijven die aan grote hoeveelheden illegalen en zwartwerkers een inkomen verschaffen.

Ksi-Ziks | 03-04-06 | 16:15

@Der Icebear
Hahaha! Ik wacht nog op de eerste reaguurder die jou er op wijst dat 'Der' wijst op Duits, waar Icebear toch duidelijk een Engels karakter heeft! ;-)
.
@KaiserSoza
Aangezien ik toch weer gelijk heb gekregen, is het u vergeven! ;-)
.
Heb me toch weer even kostelijk vermaakt met een non-topic. En nog even zitten twijfelen ook!

Lof der Zotheid | 03-04-06 | 16:09

Hmmm.. heeft Milieudefensie niet ergens een online gastenboek alwaar we even lekker kunnen uitrazen?

tunnelvisionair | 03-04-06 | 16:06

De gasten in Den Haag zouden eens wat serieuzer .gs moeten doornemen.

..Whatever | 03-04-06 | 16:05

Die goeie ouwe Cruijf met zijn wijsheden.

debiel | 03-04-06 | 16:04

@Slotenmaker
Hoezo verkeerd geplakt? Dit heeft toch alles met het verkeer te maken: Hoe kleiner de lul, hoe slechter het autorijden? Vandaar dat vrouwen ook niet auto kunnen rijden.

Botweg | 03-04-06 | 15:59

Kut overheid verkloot alles door het spel van vraag en aanbod niet vrij te laten.

pazzo | 03-04-06 | 15:57

@KaiserSoza 03-04-06 @ 15:29
"voornamelijk dagelijks"

Dan maar s'nachts terug komen zou ik zeggen.

Golradir | 03-04-06 | 15:54

Sorry verkeerd geplakt

Slotenmaker | 03-04-06 | 15:52

Duitsers en Israëliërs behoren met een gemiddelde lengte van respectievelijk 8,6 cm. en 8,3 cm. tot de middenmoot. Turken en Filippijnse mannen zijn de kneusjes van de klas met een lengte van 7,8 en 7,35 cm. Italianen en Amerikanen scoren dan weer het best met 9 en 8,8 cm.

Slotenmaker | 03-04-06 | 15:51

@Der Icebear 03-04-06 @ 15:09
@Lof der Zotheid 03-04-06 @ 15:06

LOL. Evengoed mijn excuses, mijn vaardigheid in de Nederlandse taal laat zo nu en dan te wensen over, na 15 jaar voornamelijk dagelijks in woord en geschrift in Engels te hebben moeten communiceren. Mijn aanwezigheid is dan ook geheel therapeutisch.

KaiserSoza | 03-04-06 | 15:29

@Framoes,
die dingen kennen wij hier helemaal niet, maar als ik je goed begrijp hoef ik daar niet treurig om te zijn.

fuckje | 03-04-06 | 15:25

@topic
Ze zullen wel weer een excuus verzinnen om het te behouden.
@fuckje 03-04-06 @ 15:21
Van die borden met allemaal ledjes/lampjes die verschillende borden kunnen vertonen.

Framoes | 03-04-06 | 15:23

Wat is een Matrixbord??

fuckje | 03-04-06 | 15:21

@Lof der Zotheid 03-04-06 @ 15:06

Ah. Ik twijfelde.

KaiserSoza | 03-04-06 | 15:21

Het gaat ze ook niet om het milue, het gaat ze om lekker boetes uitschrijven en de staatskas spekken.

Kunnen we weer tig miljard aan het buitenland gaan geven, inclusief landen die het geeneens willen.

MiRRoRMaN | 03-04-06 | 15:19

Ik vrees dat mevrouw nu voor de rest van de snelwegen ook een maximumsnelheid van 80 gaat invoeren. Voor de hand liggende oplossingen zijn immers voor het gewone volk.

John McClane | 03-04-06 | 15:17

@.. zapper @15:07
En die belachelijke 30 km zones in de bebouwde kom kunnen wat mij betreft ook naar de geschiedenisboeken verdwijnen... en die kudtdrempels ook!

de melkboer | 03-04-06 | 15:12

@LdZ
Voel jij je ook af en toe als een inspecteur van de guide Michelin in een krokettenfabriek?

Der Icebear | 03-04-06 | 15:09

@Zeurders 03-04-06 @ 15:00, Time warp factor wtf!!?

Lekker Belangrijk© | 03-04-06 | 15:08

Als ze nou gewoon de maximumsnelheid overal gelijk trekken, naar zo'n 150 km/uur ofzo.

..zapper | 03-04-06 | 15:07

@KaiserSoza 03-04-06 @ 14:49
'Heeft hij nooit niet gelijk, dan?'

Ach, u doelt op de dubbele ontkenning. Maar daar is hier geen sprake van. De bijzin beginnende met 'Zo ook' concretiseert de algemene regel uit de hoofdzin.

Lof der Zotheid | 03-04-06 | 15:06

In ieder geval is eindelijk onderkend dat het niet werkt en het afgeschaft moet worden. Da's al heel wat toch? Daar moeten we dan maar even tevreden mee zijn en hopen dat er snel tot actie (= afschaffen) wordt overgegaan én (maar dan vragen we wel heel veel) dat men in de toekomst vantevoren wat beter nadenkt...

martin de partin | 03-04-06 | 15:05

@monte cassino 14:53
Mietje met je geitewollen sokken oplossingen. Ga een boom knuffelen met je lesbische veganistenclub, kudthippie!

sjaakdeslinksesul | 03-04-06 | 15:05

@ bottehond 03-04-06 @ 15:00

PVDA laat liever eerst nog wat dure rapportjes opmaken door bevriende onderzoekers/bureau's. Kan nog best wat aan verdiend worden voordat deze melkkoe wordt afgeschaft...

Zo ook GL trouwens.

CyberKookie | 03-04-06 | 15:04

AD: "het is mogelijk in de krant een gefingeerde naam te gebruiken", heeft iemand zich al aangemeld als "Lucas de LilliLul" ?

gentle giant | 03-04-06 | 15:04

En toch heeft Johan gelijk, hoe meer verkeersaanbod hoe sneller de doorstroming is bij gelijke wegcapaciteit. Ik ga het gelijk even aan Sanne vertellen.

Lekker Belangrijk© | 03-04-06 | 15:03

De pvdalleskanzoveelbeter vindt dat het nog veeeeeeeeeeeeeeeeel te vroeg is om conclusies te trekken over de toegenomen files op de 80km stukken. Tuurlijk.... zelfs al heb je ongelijk, dan blijf je er bij dat je wel gelijk hebt. Ik zie diederik zware van nelle al knarsetanden.... weer blijkt de praktijk aanzienlijk weerbarstiger dan de slinxe milieumaffia- theorie.

bottehond | 03-04-06 | 15:00

niet op pvda stemmen dus

palas | 03-04-06 | 15:00

Als we dan ook de traject controle afschaffen... nu rijdt men 60 kmh omdat men bij 80 kmh een bon krijgt. Dan rijdt men 80 kmh omdat men bij 100 kmh een bon krijgt. Overigens... krijgen die schoorstenen bij Westpoort aan het begin van de 80 kmh zone ook een blowverbod?

u625030 | 03-04-06 | 15:00

Fileproblemen ontstaan nu eenmaal als het druk is bij overgangen van snelwegen naar langzamere wegen. Met 80 km/u blijven de autos inderdaad langer bij de steden hangen en ontstaan daar de files.
Even een uurtje spelen met de simulator en je komt tot dezelfde conclusie:
www.mtreiber.de/MicroApplet

Zeurders | 03-04-06 | 15:00

Nederland verzet u tegen de paria's zoals milieudefensie!

monte cassino | 03-04-06 | 14:58

Een CDA/VVD/LPF willen het afschaffen, die PvdA vindt het nog te vroeg..

verbatim | 03-04-06 | 14:56

hey zeeuw meisje... wat vindt je hiervan?? Tis weer nuttig zoals altijd

GeWoonNuchTer | 03-04-06 | 14:56

Gewoon mensen hersenspoelen en in collective bussen naar collective boederijen en collectieve fabrieken vervoeren. Niks geen gezeik, iederen gehersenspeld!

Ouwe | 03-04-06 | 14:56

@Kaisersoze
Er staat wat er staat.

Der Icebear | 03-04-06 | 14:54

Kan het niet naar 40 km/h want het valt nog vies tegen om die 80 km/h te halen zonder schade. veels te druk

gilles de la tourret | 03-04-06 | 14:53

Het word tijd dat de automobilisten ff verhaal gaan halen bij het anarchistische miljeu defensie! dat we dat tuig ff verbannen uit Holland! in de pek en veren met de landverraders van milieudefensie en de grens over jagen! en met de boot naar hun vrienden in iran.

monte cassino | 03-04-06 | 14:53

Pleur de weg vol met drempels, dat helpt.

Vandaal | 03-04-06 | 14:52

@dalendepoepkrul jazeker, en dan moet je tussen 7u en 9u kunnen aantonen dat je voor je werk op weg bent. En niet je kleinkinderen gaat opzoeken in je 1.0

Tremor | 03-04-06 | 14:51

Corleone 03-04-06 @ 14:42

Inderdaad, geweaun een motor kopen. Sinds de invoering van de Wet Orgaan Donatie, is er immers een tekort aan donoren. Lekker snel naar huis knallen op die brommert als het regent, en jezelf om de vangrail vouwen.

Ik heb me laten vertellen, dat de artsen lachen, als het regent. Dan komt er extra veel materiaal binnen.

Harige Bangmaker | 03-04-06 | 14:50

@Lof der Zotheid 03-04-06 @ 14:41

Heeft hij nooit niet gelijk, dan?

KaiserSoza | 03-04-06 | 14:49

"Er is er maar één de lul, en dat bent U... "

Met dank aan links (wederom) !
Lekker allemaal volgend jaar Wouter Boslim en Femke 'the radical' Halsema stemmen !!!!

CyberKookie | 03-04-06 | 14:48

nu ze 80 hebben geprobeert moeten ze ook 140 proberen vindt ik

palas | 03-04-06 | 14:48

@Corleone 03-04-06 @ 14:42, Ik heb er al twee gekocht maar die file wordt niet kleiner.

Lekker Belangrijk© | 03-04-06 | 14:46

Laten we een minimum snelheid van 100 km/h invoeren. Iedereen die langzamer rijdt een forse boete geven! Weg fileprobleem!

dalendepoepkrul | 03-04-06 | 14:44

Koop een motor en je staat nooit in de file. Zolang je dat niet doet is het eigenschuld dikke bult.

Corleone | 03-04-06 | 14:42

@KaiserSoza
Hoe ik die zin ook weeg, ik kom niet verder dan:
1. Hij heeft nooit gelijk
2. ergo: dus ook nu niet

Mocht ik te weinig hersencellen hebben om jouw grammaticale conclusie te begrijpen, leg het mij maar uit. Ik zie 'm echt niet...

Lof der Zotheid | 03-04-06 | 14:41

@Schizo 03-04-06 @ 14:06

Woutert de Boslim heeft het tegenwoordig niet meer zo op arbeiders, dus als u maar links genoeg stemt, kunt u weer veilig 80 rijden....

Hakbarrr | 03-04-06 | 14:40

@KruT
Jij wordt henaaid man... Wanneer PvdA weer met zijn kont in de kamer komt schieten de uitgaven weer omhoog. dat was de vorige ook al. CDA doet nu in ieder geval iets aan de kosten. Maar goed... niks is gratis....

GeWoonNuchTer | 03-04-06 | 14:40

poep-praat.... hmm... klinkt milieu bewust.

Golradir | 03-04-06 | 14:39

@Der Icebear 03-04-06 @ 14:15
@Lof der Zotheid 03-04-06 @ 14:30

"Hij heeft nooit gelijk, zo ook nu NIET".

Dus hij heeft in dit specifieke geval juist wel gelijk?

KaiserSoza | 03-04-06 | 14:35

De kamer met hun decadente houding moet eens wat aan de landelijke uitgaven doen. Wordt heel Nederland beter van.

Dikke tieten | 03-04-06 | 14:34

@cornelizz
Daarom: grote pick-up kopen, van wat buizen een grote bull-bar bouwen en doorrijden. Zal die rotzakken voor mij eens leren wat 140 rijden is!!

Botweg | 03-04-06 | 14:34

@DMZ
Weg IS? Waar zie jij in dat artikel staan dat die dingen weg zijn dan?

kruT | 03-04-06 | 14:32

Dit hadden ze allang kunnen ruiken. Stinkerts daaro.

Ouwe | 03-04-06 | 14:31

@JackRandom

Het grootste probleem met die files is dat er angsthazen zijn die op de rem trappen als die waardeloze matrixborden aanstaan. Vaak genoeg rij je al lang niet meer in de file, maar staan die dingen nog wel mooi op 50 ...

cornelizz | 03-04-06 | 14:31

Zeg, als ik op NieuwNieuws tracht te posten krijg ik de volgende mededeling voorgeschoteld:

"Thank You for Commenting

Your comment has been received. To protect against malicious comments, I have enabled a feature that allows your comments to be held for approval the first time you post a comment. I'll approve your comment when convenient; there is no need to re-post your comment."

Betekent dit, dat ik gewoon een ordinaire ban heb?
Zo ja, dan ga ik namelijk even onaneren.

Harige Bangmaker | 03-04-06 | 14:31

Cruijff is een onbenul van de buitencategorie. Hij heeft nooit gelijk, zo ook nu niet.
*LdZ maakt auteursrechten over aan Icebear. Time is money, kopiëren is cheaper dan reactie bedenken met zelfde strekking*

Lof der Zotheid | 03-04-06 | 14:30

En dat systeem op de A12 bij Voorburg werkt nog steeds niet!!

ronnie007 | 03-04-06 | 14:29

Toen het werd ingevoerd lieten die tests heele andere resultaten zien.

Sterker nog die lieten precies het tegenovergestelde zien wat wat ze nu laten zien. Maar jullie vonden pvda een kudtpartij toch?

Nee dit kabinet is echt goed bezig. De PvdA verspilde geld toch? Nee hoor, deze maatregel invoeren om hem vervolgens binnen 3 maanden weer terug te draaien kost helemaaaaal geen geld. Maar mensen, stem gerust de volgende keer weer op de regeringspartijen hoor. Het lijkt wel of jullie het leuk vinden om rectaal genaaid te worden.

kruT | 03-04-06 | 14:29

Mooi dat het weg is. Ik werd al bang dat ze bij een succes dit landelijk gingen invoeren. Snelheid op minstens naar 130 en een paar afritten afsluiten doet wonderen. Vooral de op- en afritten zorgen voor problemen en files, maarja er is natuurlijk geen enkele gemeente die zijn afrit wil laten sluiten.

DMZ | 03-04-06 | 14:28

Nou ziet ik 's ochtends en 's avonds, al staande vanuit de trein, aardig wat snelwegen in en rond de Randstad. Maar 80 kilmoter per uur wordt er daar bij lange na niet gehaald. Voor of tegen die 80-kilometer zones, het maakt dus niet zo heel veel uit, je kunt ze net 180-kilometer zones noemen, het blijft louter theorie... :)

JackRandom | 03-04-06 | 14:27

Hoho, dat worden dan na de verkiezingen 90 kilometerzones, de George Orwell poorten staan er nu toch, gaan ze sowieso gebruiken voor catchken: iedereen oplsaan die er onderdoor rijdt: lekker registreren, jummie

flat out | 03-04-06 | 14:26

@Prins
Neen, ik ben geen heaumeaufiele Dominee. Ik ben z'n broer: de pedofiele dominee.

Maar alle gekheid op een stokje: Al die voorstellen van onze o zo slimme regering en milieufreakzz: ze maken er een mooie poepzooi van.

Botweg | 03-04-06 | 14:21

Cruijff praat gewoon zo dom, dat het bijna slim lijkt. Het is vast een gave.

GodfriedV.Bouillon | 03-04-06 | 14:19

EXIT geldklopperij!? Haha, wat een grap. Dit was al opzet van het begin! Weet je hoeveel geld er nu is verkwanst aan bedrijfjes die overal borden en apparatuur mochten ophangen?

bwahaha | 03-04-06 | 14:17

Daar hadden ze ook achter kunnen komen voor ik twee van die vette prenten in de bus kreegt. Ik kan nou eenmaal niet tegen een maagdelijke linkerbaan en twee rechterbanen vol angsthaasjes, daar moet ik al zwaaiend voorbij scheuren.

superjan | 03-04-06 | 14:15

Cruijff is een onbenul van de buitencategorie. Hij heeft nooit gelijk, zo ook nu niet.

Der Icebear | 03-04-06 | 14:15

@Prins
Waarom een limiet voor turkenbusjes???

Maarre ik had ze dat ook wel kunnen vertellen zonder bewijzen. Het is gewoon een kwestie van nadenken. Maar ja... dat valt tegenwoordig niet mee in de politiek.

GeWoonNuchTer | 03-04-06 | 14:13

Nu verwacht ik wel een welgemeend excuus van milieudefensie!

Droger010 | 03-04-06 | 14:12

de verantwoordelijken voor dit debacle moeten aftreden en vervolgens een lekkere goed betaalde baan ergens anders nemen!

GoedemorgenDezeMorge | 03-04-06 | 14:11

Laat ze dan meteen op andere snelwegen ook eens kijken naar die stomme matrixborden. Die dingen die continu op 70 danwel 50 springen als er maar één auto even onder de maximale snelheid zakt doen ook meer kwaad dan goed volgens mij.

Ogre | 03-04-06 | 14:10

@Botweg

"Het leven van een Heaumeaufiele dominee is poep. Mijn hele leven is poep."

Dus jij bent een heaumeaudiele dominee?

Prins | 03-04-06 | 14:10

Gewoon niet in die kudt-randstadt gaan wonen. Of onder water zetten dat Holland, de steden omhoog krikken, iedereen een bootje, zie daar geen files meer.

crixus | 03-04-06 | 14:10

T'word tijd dat het programma: over de balk, es terug komt! want ik ken er nog wel een paar!

Droger010 | 03-04-06 | 14:10

Milieudefensie praat poep. Milieudefensie is poep. De Nederlandse regering is poep. Het leven van een Heaumeaufiele dominee is poep. Mijn hele leven is poep. Ik heb er mooi schijt aan.

Botweg | 03-04-06 | 14:09

Eindelijk eens iets zinnigs van de rechterzijde.
80 Kilometertjes in het uur. Pffft.
Kruipen gaat sneller.

*Meldt zich aan bij het AD*

Harige Bangmaker | 03-04-06 | 14:09

Meer asfalt = minder files = minder vervuiling?
en goed voor de werkgelegenheid in de wegenbouw.

lnm | 03-04-06 | 14:08

WAT een verrassing ....
"En uno momento dado" wordt men toch wakker in Den Plaag.

Leen van Meerderveur | 03-04-06 | 14:08

Gewoon net als in Duitsland geen limiet (behalve voor Turkenbusjes)

Prins | 03-04-06 | 14:07

word weer dokken natuurlijk

benj | 03-04-06 | 14:07

Wanneer wordt het afgeschaft?

Schizo | 03-04-06 | 14:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken