Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland discrimineert weer eens

Ik heerrrrrrrrrrrrrrrrrssssssssss!Zo, we staan er internationaal weer keurig op. En dat allemaal dankzij een clubje linksmensen dat voor iedereen opkomt, behalve voor de hardwerkende burgers. Naam van deze subsidieruif & giftenmachine? Human Right Watch Incorporated. Zeg maar een soort Indymedia, maar dan internationaal opererend. Schopt aan tegen alles wat niet politiek correct is. Zoals onze inburgeringstoets. Die is namelijk veels te moeiluk, waardoor Turken en Marokkanen massaal door het ijs zakken. En dat terwijl migranten uit de EU, de VS, Australië en Japan helemaal geen examen hoeven af te leggen. Das DISCRIMINATIE! Dus persberichtje tikken en de wereld inpompen. Is de omzet voor 2009 ook weer veiliggesteld (HWR Inc. zet ruim 39 miljoen dollar per jaar om met een eigen vermogen van $100M. Ze zijn gevestigd te Fifth Avenue prijs halve euroton per m2). Maar goed, wel eens afgevraagd waarom Jappen en Yanks vrijgesteld zijn voor de toets? Misschien omdat we geen probleemwijken vol met Japanse hangjongeren hebben. We hebben geen Amerikaanse pubers die op scooters de buurt onveilig maken. Australische eerwraak staat ook laag op de politieke agenda hier in Nederland. Maar neen, volgens Human Right Watch is de toets te moeilijk en dient de toets te verdwijnen. Het bemoeilijkt de gezinshereniging en jaagt mensen bovendien onnodig op kosten. Hallo Human Right Watch, wat is nou 350 euro op een leven lang je hand ophouden...

Reaguursels

Inloggen

Die drie japanse hangjongeren mogen ook wel es bij mij op de bank hangen hoor. Wel jong, maar cast ook wel gewillig!

RightOfMind | 16-05-08 | 23:50

koerbagh ® | 15-05-08 | 18:29
O ja? En waarom dan wel? En waarom wordt een vrouw uit die landen hier eigenlijk steevast bestempeld als catalogusbruidje?? Vind je dat zelf ook niet een beetje denigrerend? Ik klaag toch ook niet over het standaard overgewicht, okselhaar en onverzorgde uiterlijk van de gemiddelde Nederlandse vrouw? Zou lullig zijn. Doe ik dus ook niet. Voel me namelijk niet ver verheven boven andere mensen.

Klikspaan | 15-05-08 | 23:10

Iedere keer dat je zakt, herenigen we iemand naar je eigen land. Misschien is dat een goede motivatie.

Ik weet het beter | 15-05-08 | 22:16

Zelfde Radio1 programma: "Waarom rijden alle treinen nog niet op zon en windenergie" (Uitzendinggemist, Stand.nl, 23e minuut).
Normaal reageer ik niet op politieke stellingen (ben niet politiek geëngageerd, heb destijds op Vlemminx gestemd ...) maar DIT is té erg.

broomstick | 15-05-08 | 21:47


Grappig, ik hoorde dit vanavond op Radio 1 (ja sorry, reed in de auto van m'n pa, die heeft 'm op 1 staan, zelf luister ik Veronica) en dacht bij mezelf: die linksmensen kunnen weer dom lullen: er is niets zo goed geïntegreerd als de aziaat (chinees, vietnamees, indo) en hangjappen heb ik ook nog nooit gezien.
Fijn dat Flesch mijn mening deelt!

Ook hoorde ik op die zelfde LinksRadio iets over autorijden, dat het duurder wordt. Maar nee, dat hadden we verkeerd begrepen: JE HEBT EEN KEUZE. Wil je in de spits, in de Randstad in een SUV rijden, dan moet je betalen. MAARRRRRRRR als je (volgens het linksmens) nou gewoon buiten de spits in de polder gaat rijden met een Prius, dan ben je goedkoper uit. Dat is net zo onnozel als Linksmens Mei Li Vos die zegt dat je kan KIEZEN bij de Appie tussen wel of geen verpakkingsdoos om je hagelslag. Dus sorry Randdebe.. euh, Randstedelingen: VERHUIZEN moet je van de PvdA. En een PRIUS kopen! En 's nachts werken! DIE KEUZE HEB JE!

broomstick | 15-05-08 | 21:17

Nou, das voor het eerst in lange tijd dat iets dat bij de Nederlandse overheid bedacht is werkt zoals bedoeld.

Zwaffelaar | 15-05-08 | 21:11

Die weten ook niet hoe het er in dit land aan toe gaat.. en gezinshereniging? Ga dan terug naar je eigen land, hoe dan ook..

jellyb33 | 15-05-08 | 19:25

@ongeveerprecies | 15-05-08 | 14:41
Wie is hier nu de mongool? Denk je soms dat ze dat ook in "land van herkomst" flikken. Gelegenheid maakt de dief soepkip!!! Waar strenger wordt opgetreden wordt ook beter nagedacht. Dus ik zou maar kijken of ik geen stront aan mijn vingers heb als ik jou was, want jij zou achterwerk niet veel beter afvegen. En denk maar niet dat ik vooraan zal staan roepen want ik kom wel op voor mezelf. LUTSER!!!

vlammetjuh | 15-05-08 | 18:49

Waar bemoeien die wortelsap drinkende hippies zich mee? Zouden we zelf niet even lekker uitmaken wie we toelaten en hoe?! En daar komt bij dat de meeste westerse migranten goed zijn opgeleid en idd niet voor problemen zorgt! Waarom is het meteen discriminerend als je verschillende eisen stelt aan verschillende mensen? Vrouwen schaatsen toch ook kortere afstanden dan mannen, en verdient een bouwvakker minder dan een chirurg... Oh ik word benadeeld dus ik word gediscrimineerd... Beetje de weg van de minste weerstand.

Doc Damage | 15-05-08 | 18:36

@Slampamper | 15-05-08 | 17:26:
Die vrouwenhandel door catalogusbruiden uit Rusland, de rest van de voormalige Sovjet-Unie en het verre oosten moet ook maar eens banden worden gelegd.

koerbagh ® | 15-05-08 | 18:29

Waarom is het niet gewoon mogelijk om de reeds genoten opleidingen mee te nemen in het verhaal? Is het nu werkelijk noodzakelijk om iemand met een universitaire opleiding en bijbehorende werkervaring bloot te stellen aan deze kinderachtige, bureaucratische poppenkast?

Slampamper | 15-05-08 | 17:39

niveau? | 15-05-08 | 17:23

Precies!

De Blauwe Hant | 15-05-08 | 17:27

@Ohja | 15-05-08 | 17:15:
Zijn vluchtelingen immigranten dan? Of zijn immigranten vluchtelingen (for that matter) ? Da's een verdraaid knap staaltje demagogie door die twee dingen door elkaar te halen. Waar leer je dat? Op de kaderschool van de Internationale Socialisten van leraar maximo?

koerbagh ® | 15-05-08 | 17:27

koerbagh ® | 15-05-08 | 16:53
Ik hoop niet dat ik mijn wettige vrouw dan alsnog terug zal moeten sturen naar haar geboorteland. Ze was net zo lekker ijverig met haar studie Nederlands bezig. En wat moeten we dan met ons kind die wel een NL paspoort heeft? Jeugdzorg bellen voor adoptieprocedure? Of ook maar het land uit gooien?

Slampamper | 15-05-08 | 17:26

Terecht natuurlijk dat een Amerikaan of Japanner ook zo'n inburgeringstoets zou moeten afleggen. Niet dat halfslachtige gedoe. Laat ze maar bewijzen dat ze weten hoeveel leden er in de Tweede Kamer zitten of wat er op 5 december gevierd wordt. En als dat nutteloze kennis is, dan is die kennis voor iedereen nutteloos. Schaf dan maar heel die toets af.

niveau? | 15-05-08 | 17:23

-edit- De 'e' en de 'l' doen het bij mij helaas niet zeau goed deze zomer, *kuch*

Bertus Betonsloper | 15-05-08 | 17:19

koerbagh ® | 15-05-08 | 16:53 Lijkt me een zeer goed plan. Zo hebben economische vluchtelingen nog steeds de mogelijkheid geld te verdienen zonder hun cultuur volledig gedag te zeggen en hebben vluchtelingen op zoek naar uitbuitbare sociale voorzieningen geen poot meer op te staan. Lijkt me best een eerlijke oplossing.

Ohja | 15-05-08 | 17:15

koerbagh ® | 15-05-08 | 16:53
-
Nee, koerbagh ®. Dat is niet alleen 'te simpel' gedacht; dat zijn ontoelaatbare gedachtenkronkelels!

Bertus Betonsloper | 15-05-08 | 17:12

waarom hebben wij niet van die geyle hangjongeren?

porno-utopia.com | 15-05-08 | 17:08

@Gunner | 15-05-08 | 16:59

Ja Gunner, laten we de natuur als voorbeeld nemen. Dan komt het allemaal goed! Valt op geen enkele manier te onderschatten...

De Blauwe Hant | 15-05-08 | 17:06

Australische eerwraak bestaat wel degelijk! Kijk naar die Stingray die Steve Erwin zonder slag of stoot dode.

Gunner | 15-05-08 | 16:59

Hee, ik krijg zomaar een ideetje... Misschien gek hoor, maar eh... kunnen we ook gewoon geen immigratie meer toelaten? Gewoon grenzen dicht voor permanente vestiging, zeg maar? Slechts tijdelijke verblijfsvergunningen voor mensen die hier met een getekend arbeidscontact aan de poort komen voor de duur van dat contract uitgeven en die hele inburgerings-kul dan afschaffen? Misschien denk ik te simpel hoor.

koerbagh ® | 15-05-08 | 16:53

Dat gebouw vab HRW zit bij mij om de hoek. Ik kan er wel even langsgaan om te vragen waar ze zich in vredes naam mee bemoeien en dat ze niet moeten praten over dingen waar ze niks van af weten. Stelletje linkse lusters!!!!

prof. duijf | 15-05-08 | 16:13

Er is een tijd geweest dat ik de berichten over de Human Right Watch zeer serieus nam. Nu wilde ik ze geweaun ongezien de Typhus toewensen.

Karel Martel | 15-05-08 | 16:04

Die inburgeringstoets is typisch "Den Haag Vandaag" Als je slaagt zou je in staat moeten zijn om in te burgeren. Deze test zou moeten bepalen of iemand de juiste mentaliteit heeft om op een positieve manier bij te dragen aan ons leefklimaat.

Heel vervelend om te zien hoe onze maatschappij naar de kloten geholpen wordt door juist verkeerde import die totaal geen dankbaarheid kent en alleen handelt uit egoïsme en parasitisme.

Die inburgeringstoets heeft geen enkele zin en zou of voor iedereen of voor niemand moeten gelden. Beter nog is afschaffen van die onzin en andere eisen stellen. Als ik bijvoorbeeld een tijd naar Nieuw-Zeeland zou willen moet ik gewoon een contract hebben bij een bedrijf, een bepaalde opleiding of een flinke smak geld.

Als ik zelf in het buitenland ben probeer ik een positieve indruk achter te laten. Ik hoop altijd dat mijn bezoek een steentje bijdraagt aan wat de mensen daar hebben en geloven. Met elkaar tot iets moois komen, een goed gevoel, vriendschap, trots, plezier, welzijn etc.

De middelen en de wil zijn er, nu nog de mensen die hier op een goede manier mee kunnen omgaan.

Als ik iemand die het minder heeft dan ik een t.v. geef, kan ik toch niet geloven dat diezelfde persoon mijn auto komt stelen omdat hij nog geen auto heeft en dat de regering hem er geen heeft aangeboden? Een hoop importtuig heeft geen geweten en slapen niet een nachtje minder als ze iemand diep hebben gekwetst. (Zij denken dat ze recht kunnen hebben zonder plichten)

Ik kan hier nog lang over doorgaan, maar misschien is een willekeurige aflevering van opsporing verzocht voldoende.

Het huidige systeem wordt volledig in de kringspier gepenetreerd. En dan nog volhouden en proberen te weerleggen dat het niet aan ONS systeem ligt.

De inburgeringstoets is een goed voorbeeld. Wordt GVD eens wakker!

De Blauwe Hant | 15-05-08 | 15:59

@Quichegerechtigde | 15-05-08 | 11:23
Mee eens, was al zo in 1990 toen ik naar 0064 emigreerde.
Ik moest aan kunnen tonen dat ik minimaal $5000.00 mee bracht en dat ik den engelsche taal beheerschte.
Het werd op prijs gesteld dat ik m'n klompen bij de voordeur liet staan, dat dan wel weer.

Op het moment moet men voldoen aan een reeks van criteria (punten system) (Australie is hetzelfde) en ik denk niet dat er er door zou komen. Boven de 35 jaar begint het problematisch te worden (zit daar nu een paar zomers boven), tenzij men $2 miljoen komt investeren.
Je hebt totaal geen probleem om 0061 of 0064 binnen te komen als 23 jarige ervaren neurochirurg en vrijgezel met een vette bank rekening.
Als men een strafblad heeft wordt men op het vliegveld al terug gestuurt. Je komt er niet in.

En ja, we hebben hier 'Japansche Hang Jongeren'. 1 op de 8 Aucklanders is van Aziatische afkomst. Het Verre Oosten gebruikt 0064 als goedkope Studie plaats. Behalve de occasional koffer moord, afpersing van eigen soort en de Chineese Mafia, heb je heeeeeelemaal geen last met die mensen.
In Australie (Sydney vooral) heeft men, net als in 010, 020 en 070 problemen met Libanezen. Die gasten gedragen zich hetzelfde als the Mocro's in 0031. ies koeltoer.......

Probeer eens dit formulier naar waarheid in te vullen;
www.migrationbureau.com/documents/MBQu...
Of kijk eens op dit website of je geschikt bent;
www.immigration.govt.nz/

4links1rechts | 15-05-08 | 15:50

Altijd gedacht dat ''Human Right Watch'' horloges verkocht voor het goede doel....

delullo | 15-05-08 | 15:30

Ronduit dom gebrul
Japanners moeten wel een inburgerings cursus volgen en examen doen, naar gelang de gemeente waar ze wonen dan wel te verstaan.
Omdat de achterlijke regelgeving in dit achterlijke land zo achterlijk bekend is bij de achterlijke gemeentelijke medewerkers (letterlijk citaat: 'maar u komt uit Japan, dat ligt naast China, u moet absoluut een inburgeringscursus volgen')

En zo zal het vast wel zijn met verschillende andere landen. Zo zie je maar weer, het mooie van dit land is dat we pretenderen dat altijd alles zo goed is geregeld en in regels is vastgelegd maar dat de alg. kennis van deze regelgeving en de naleving hiervan niet meer dan poep is.

-Michiel Meer- | 15-05-08 | 15:23

Goud:
wat is nou 350 euro op een leven lang je hand ophouden...

Afval-verwerking | 15-05-08 | 15:15

Telewerken wordt het helemaal lekker in je eigen land zitten.
Is er geen werk heb je wel mooi weer.. mazzel.. en tot nooit ziens.

Henk1941 | 15-05-08 | 15:07

gewoon lekker die test houden en kijken wie er binnenkomt

meeuwtje | 15-05-08 | 14:44

@ vlammetjuh | 15-05-08 | 13:58 ; nee mongool. De overlast door allochtone raddraaiertjes hebben we te danken aan allochtone raddraaiertjes en hun onaangepaste ouders die ze uitgescheten hebben. Klaarblijkelijk vind jij het volkomen normaal dat deze genetisch gehandicapte rifratten iedereen trachten kapot te terroriseren, dan had er maar ingegrepen moeten worden. Een volkomen absurd standpunt waaruit blijkt dat je zelf amper intelligent genoeg bent om je eigen reet af te kunnen vegen. En áls er al hard tegen opgetreden zou worden sta je vervolgens vooraan om zo hard mogelijk discriminatie te roepen? Treurig figuur.

ongeveerprecies | 15-05-08 | 14:41

-weggejorist-

Slampamper | 15-05-08 | 14:38

@vlammetjuh | 15-05-08 | 13:58
Is dat onze taak of die van de politie?
Als ik de het recht krijg om elk klootzakje (ongeacht kleur of afkomst) aan te pakken zonder politie op me nek te krijgen begin ik morgen nog met een grote schoonmaak actie.

Barkruk | 15-05-08 | 14:32

Skinkie | 15-05-08 | 14:17
Gezien de simpele maier waarop de grondwet notabene werd aangepast op dit punt, heeft de gemiddelde Turk niets te zeggen.

sockpuppet | 15-05-08 | 14:31

Een wereld waarin iedereen compleet gelijk behandeld zou worden is dodelijk en ik zou er dus voor geen goud willen wonen.
Mensen hebben leiders nodig, en leiders verdienen meer aandacht en krijgen dat dan ook. Dat is nu eenmaal de aard van het beestje.
Overigens is dit geen discriminatie want Turken en Marokkanen moeten nog inburgeren terwijl dat voor de VS, Australië en Japan minimaal is.
Dat zijn feiten. Waar wordt er dan gediscrimineerd?
En dan nog iets, denk eens aan een man die Achmed heet en naar zijn werk toe gaat...
...
Waar denk je dat ie heen gaat?
Denk nu eens aan Walter... Hij gaat ook werken.
...
Alleen met een verschillende naam hebben mensen al vooroordelen en kun je (volgens de linkse meuk) dus al spreken van discriminatie.
We moeten niet te ver gaan want op deze manier graven we ons eigen graf.

Moeder Gans | 15-05-08 | 14:25

kleurling | 15-05-08 | 14:17
Ben jij toevallig een totaal geassimileerde kleurling?

MAXIMO | 15-05-08 | 14:22

tja, als je er van uitgaat dat iedereen gelijk is spreken we id over discriminatie,..... maarrr helaas,.. we zijn niet gelijk..... een ieder is verschillend. En in die zin moet het ook niet meer als normaal worden dat elk persoon die In Nederland zijn kampement wil opslaan op voorhand wordt gescreend.
(al is het alleen maar om te voorkomen dat we een nóg groter afvoerputje worden van allerlei afval en overschot)

@xel | 15-05-08 | 14:17

Klikspaan | 15-05-08 | 12:57
+1

Moeder Gans | 15-05-08 | 14:11
Wellicht heb je de protesten tegen het toestaan van hoofddoekjes nog nooit gezien. De gemiddelde Turk heeft even veel schijt aan de Koran daar, als wij aan de bijbel hier. Dat we juist de gompies uit de bergen hierheen krijgen bewijst maar weer dat de mensen die het daar prettig hebben, echt niet naar Nederland willen komen.

Skinkie | 15-05-08 | 14:17

de gemiddelde autochtoon zakt ook voor het inburgeringsexamen, maar is het zo'n ramp dat we een immigratiebeleid hebben die erop ingesteld is niet nog meer dombo's toe te laten?
'Gezinshereniging' komt meestal neer op een nichtje van een NLmocro wiens taak binnenshuis saubermachen en kinderen baren wordt...
Beetje pragmatisch beleid op dit gebied is dus wel gewenst...
Anders kunnen we nog generaties lang genieten van tjappies als "pacoloco | 15-05-08 | 11:34".

kleurling | 15-05-08 | 14:17

EU, de VS, Australië en Japan = modern westers denkniveau (op het collectivisme vs individualisme van Japan na, maar dat levert geen problemen omdat die niet in allah geloven)
Turkije en Marokko = middeleeuws islamitische denkwereld
NIET te vergelijken
dat je deze westerse landen vergelijkt met die zandbakken is pas discriminerend

Moeder Gans | 15-05-08 | 14:11

Geen examens, maar gewoon eisen stellen: Een immigrant met een probleem-etniciteit mag Nederland in mits hij/zij een universitair diploma bezit, minimaal 250.000 euro in ons land investeert, geen strafblad heeft, en de taal vloeiend spreekt.
Dat houdt 99,99% al buiten de deur.

Avant | 15-05-08 | 14:10

Uiteindelijk draait het hierom:
De overlast, veroorzaakt door allochtoonse raddraaiertjes hebben jullie aan jezelf te danken vanwege lafheid. Als iedereen hiertegen had opgetreden was het nooit zover gekomen. Dus nu niet met de bekende "schuldige" vinger komen wijzen naar derden.

vlammetjuh | 15-05-08 | 13:58

stuur HWR Inc. lekker met een camera onder begeleiding van PREMMM zo'n Kanzenwijk in... Kijk of ze nog zo erover denken

The_Economi$t | 15-05-08 | 13:53

OK we schaffen die toets voor die kansen-turken en -marokkanen af, op een voorwaarde: immigratie uit die landen wordt helemaal afgeschaft.

Brakke Obama | 15-05-08 | 13:52

Ik moet zeggen, die inburgeringscursus is best moeilijk.... Dus dan is ie ook effectief want het houdt een hoop rotzooi buiten de deur! Hoppa, punten voor degene die hem in elkaar heeft gezet!

Bart78 | 15-05-08 | 13:43

@da wizard | 15-05-08 | 11:19
Misschien is een klein beetje van dit soort discriminatie wel helemaal zo gek nog niet, daar wel eens over nagedacht? Iedereen schiet bij het woord discriminatie gelijk in de verdediging en het stempel wordt te pas en te onpas overal op geplakt, terwijl ongelijke behandeling in heel veel gevallen prima te verantwoorden is. Nooit van positieve discriminatie gehoord zeker? Wel eens gesolliciteerd? Wordt er ook gediscrimineerd hoor, op woon-werk afstand, op jaren ervaring weet ik niet wat. Typische links idealisme om te denken dat je iedereen altijd onder elke omstandigheid gelijk moet behandelen...

Daarbij vind ik het vrij smakeloos om mensen die hier gvd alles kunnen krijgen wat ze willen hebben, terwijl ze in hun eigen land zouden wegrotten, in een slachtofferrol te gaan duwen omdat ze een fucking toets moeten maken. Misselijkmakend.

padjakker deluxe | 15-05-08 | 13:42

fapfap op japanse hangjongeren?

EPluribusUnum | 15-05-08 | 13:40

En hoppa! GS staat voor *kuch* de verandering weer eens discriminatie toe te juichen..
Had ik nou noooooooit verwacht....

MAXIMO | 15-05-08 | 13:37

Ik wil ook Japanse hangjongeren, het liefst bij mij thuis.
En die toets mag van mij wel 5000 euro gaan kosten en de kosten voor een aanvraag van de Nederlandse Nationaliteit mag ook wel om hoog.
Die mag ook wel 5000 euro worden, die mensen hebben toch allemaal geld te veel. Ze doen net of ze zielig zijn, maar dure kleding en scooters kunnen ze wel aanschaffen. Nou dan mogen ze ook best wel betalen voor hun eigen toekomst.

aznkid | 15-05-08 | 13:32

Een grens heeft geen andere functie dan discrimeneren.

Klinkt fout, is waar.

SACEUR | 15-05-08 | 13:32

-weggejorist-

EvelKnevel | 15-05-08 | 13:31

@Klikspaan | 15-05-08 | 13:09

Als ik écht naar Australië wil emigreren onder die omstandigheden dan zal ik daar gewoon wat voor over moeten hebben... Als ik op grond van dergelijke overwegingen het niet meer zie zitten om te gaan dan blijf ik gewoon waar ik zit en zal ik er daar iets van moeten maken...

Je voorbeeld van het softdrugsbeleid is slecht gekozen, want het zwaartepunt bij die toetsing zit hem in het bestuur en wetgeving van een staat waar een normale individuele burger niet verantwoordelijk voor gehouden kan worden. Dat ligt anders als het aankomt op maatregelen op basis van demografisch en sociologisch verantwoorde studies die tamelijk nauwkeurig kunnen vaststellen in welke mate een bepaalde hoeveelheid van een volk een negatief effect op de samenleving zal hebben.
Nogmaals: het is niet zo dat er gelijkheid is op de wereld, dat betekent dat gelijke gevallen gelijk behandeld dienen te worden en ongelijke gevallen ongelijk behandeld. Such is life.

Dirk Tang | 15-05-08 | 13:30

Subsidie intrekken en aan het werk.

Dr Lambiek | 15-05-08 | 13:27

@Klikspaan
Wat een zielige en onovertuigende vergelijking. Ieder weldenkend mens zou toch begrijpen dat als zijn voorgangers een teringzooi maken in het nieuwe thuisland dat je daar niet zomaar welkom bent en beter je best moet doen.
Als je echt wil c.q. "vluchten" moet dan doe je je best toch wel (extra).
M.a.w. een flutpost van je.

ReligionSucks | 15-05-08 | 13:24

Zulk soort Japanse hangjongeren moedig ik eerder aan..

Alcoholic | 15-05-08 | 13:22

Moet niet gekker worden. HRW moet weten dat wij per hoofd van de bevolking het meeste ontwikkelingsgeld betalen en tevens dat wij relatief gezien de grootste clubs economische vluchtelingen hebben. (+ een paar politieke)
HRW moet maar ogeheven worden als ze ons land al zo veroordelen. Dit zou immers betekenen dat we de hele wereld wel kunnen nuken.

ReligionSucks | 15-05-08 | 13:19

@Bijstandskoning | 15-05-08 | 11:30
Ben inderdaad ook erg blij dat die er niet zijn nee, anders zou het helemaal een zooitje worden.
kweettzeker | 15-05-08 | 11:34

Dan moet jij eens op het platteland in Friesland komen, daar zijn alleen maar bleke Friese hangjongeren. Nederlands spreken ze niet, ze zijn permanent dronken en stoned en als je er iets van durft te zeggen trekken ze een klinker los uit de straat om tegen je kop te smijten. TUIG!!

Bijstandskoning | 15-05-08 | 13:13

Dirk Tang | 15-05-08 | 13:01
Daar gaat het in principe helemaal niet om. Moet je je eens voorstellen hoe jij je zult voelen als jij naar Australie wilt emigreren en jij wordt daar op dezelfde misselijkmakende bureaucratische wijze behandeld terwijl Belgen, Fransen, Duitsers, etc. probleemloos en gratis Australie kunnen binnenwandelen. En dat dit alleen is omdat in Nederland softdrugs zijn toegestaan om maar eens wat te noemen. Terwijl jij zelf nooit gerookt hebt en zelfs een grote hekel hebt aan drugs. Weet ik zeker dat jij je zwaar gediscrimineerd en onrechtvaardig behandeld zult voelen.

Klikspaan | 15-05-08 | 13:09

Hier krijg je nog tenminste een kans om je "in te burgeren" (kinderen van onder de 12 blijven niet de hele nacht op straat hangen). Het grootste probleem zijn vooral Marokkanen, die het verdommen om mee te doen in onze samenleving. Wees maar blij dat Marokko in Afrika ligt, voor het zelfde geld waren ze onderdeel van de EU geworden en was er een compleet vrije toegang geweest naar Europa.

Onderduiker | 15-05-08 | 13:08

Wat Bigi zegt,
niet zo laf om de brei heendraaien.
Gewoon duidelijke immigratie wetten opstellen,
wie willen we wel binnenlaten, en wie niet.
Doet de rest van de wereld ook.

vander F | 15-05-08 | 13:06

Balsaq | 15-05-08 | 12:15
.
Je zegt het mooi, en er is duidelijk over nagedacht, maar dan komt de VNO-NCW (toch in rechtse kringen een rederlijk onverdachte club) en die zegt: ik heb morgen dertigduizend arbeiders nodig met een IQ van 80 en een looneis van drie Euro per uur om bollen te steken/stekjes te maken/vlees te verpakken/pakjes af te leveren/kranten te bezorgen, en daar ga je dan met je mooie verhaal.

Niet voor Jan | 15-05-08 | 13:06

@Klikspaan | 15-05-08 | 12:48 - Nou en? Mensen die NL uit onvrede verlaten zijn veelal hoogopgeleid, en zullen blij zijn dat de tokkies niet meeverhuizen. Die hebben weinig moeite met het maken van een test die het kaf van het koren gescheiden houdt.

ViagraFalls | 15-05-08 | 13:05

@Klikspaan | 15-05-08 | 12:38

Intelligentie en inkomen zijn goede parameters waaruit je kan aflopen welke toegevoegde waarde een persoon heeft in een samenleving. Dat er criminelen tussen zullen zitten kan je niet ontkennen en zal ik ook niet doen, maar door toetsing van die eigenschappen krijg je al een goed inzicht in de mogelijkheden die iemand heeft die zich hier komt vestigen... Het geld moet ergens vandaan gekomen zijn (al dan niet crimineel) en door de intelligentie te meten voorkom je dat er, zoals je al zelf aangeeft, ongewenste tokkies zich hier vestigen.

Het onderscheid dat men naar nationaliteit maakt is criminologisch geheel te verantwoorden, Marokkanen, Turken, Surinamers en Antillianen zijn relatief crimineler dan de autochtone bevolking van NL. www.geenstijl.nl/archives/images/crimi...
Dus over het algemeen zeef je met het toetsen van inkomen en intelligentie de grootste meuk uit de nieuwkomersstroom, want criminaliteit heeft alles te maken met sociale klasse, afkomst en intelligentie.
www.cbs.nl/NR/rdonlyres/FA26E32C-250B-...

Dirk Tang | 15-05-08 | 13:01

De wet is door tante Rita gemaakt, dus het komt niet als een verrassing natuurlijk.
Overigens komt het ook niet als een verrassing dat de meesten op GS deze discriminatie toejuichen..

bukkem11 | 15-05-08 | 12:59

@ prohibitandis Spot on, Zeer juist. Vreemd dat hier niet op wordt gereageerd, want dit zijn wel de feiten. Dat tuig uit het rifgebergte willen weren kan al niet meer, die zitten hier al en krijg je er nooit meer uit. Dan maar alles over één kam scheren en de welwillende mensen (er bestaan meer landen dan alleen Turkije en Marokko) er voor op laten draaien. Maak maar eens een toets voor dat tering volk uit onze overzeese gebieds delen dat hier van mijn belastingcenten leeft en de zaak verkloot.

Nojodaaaaaaaaaaa | 15-05-08 | 12:57

ganbareh | 15-05-08 | 12:48
Ik weet wel wat je bedoeld maar toch is en blijft het onrechtvaardig dat inwoners van een aantal landen vrijstelling krijgen van het inburgeringsexamen. Een criminele, analfabete Jap met alleen kleuterschool mag gratis en voor niets binnen komen wandelen terwijl een universitair geschoolde Russin met een hoop tijdrovende bureaucratische flauwekul te maken krijgt en ook nog eens 350 euro neer moet tellen om aan dat flutexamen mee te kunnen doen.
Je snapt dus dat ik uit ervaring spreek.

Klikspaan | 15-05-08 | 12:57

@oerkoendoe
Nee, ik vind niet dat NL'ers een inburgeringstoets moeten af leggen maar vind het wel bizar dat je migranten afwijst als ze niet slagen voor een toets die veel, zo niet de meerderheid, van de autochtone bevolking zelf niet eens met succes zou kunnen doen. Ik zie het weer als zo'n typische NL manier van hypocriet om de hete brei heen draaien en niet durven te zeggen waar het op staat. Het doel is om ongeschoolde en kansloze berbers buiten de deur te houden en dat lossen we dan lafjes op dmv zo'n toets ipv gewoon te zeggen dat je dat soort migranten niet wil. Nederland zegt nml zelden tot nooit direkt waar het op staat en altijd komen we met halfhartige laffe verhaaltjes aanzetten.

Bigi Bana Boy | 15-05-08 | 12:57

ehh.... STERF fucking hippies!!!!

Noiseja | 15-05-08 | 12:51

Alleen binnen laten als ze een baan hebben. En nee niet zo'n baantje bij hassans drug netwerk. Maastricht is al boordevol.

BloodHound | 15-05-08 | 12:49

artikel 1 van de grondwet gaat alleen over mensen die IN NEDERLAND zijn, dus dit mag gewoon.

Schele Japie | 15-05-08 | 12:48

Klikspaan | 15-05-08 | 12:36
Ik weet ook niet waarom Japanners geen examen hoeven te maken. Sterker nog, ik dacht dat elke allochtoon het moest doen. Maar één ding weet ik zeker en dat is dat ik nooit problemen met hun heb. Dit valt absoluut niet te zeggen van moslims. Kinderen schelden al met jood en homo als ze 5 jaar oud zijn, ze schreeuwen op straat, slaan je in elkaar (mijn moeder is bijvoorbeeld door een volwassen islamwezen in elkaar geslagen), spugen in je gezicht, werken niet, steken auto's in brand en veroorzaken overlast in het algemeen met hun onverstaanbare schreeuwtaaltje. Het is gewoon ongewenst om nog meer zandhappers in dit land te hebben aangezien ze de sfeer compleet verpesten.

ganbareh | 15-05-08 | 12:48

Waarom moet een universitair geschoolde Turk uit Istambul die een hekel heeft aan alles wat een hoofddoekje draagt een inburgeringstoets zwaar onder zijn/haar niveau een inburgeringstoets doen?

Waarom zijn andere `westerse landen' niet vrijgesteld? Ik vind het bezopen dat er een handje vol landen, inclusief compleet Europa wel zo naar Nederland kan komen, terwijl hooggeschoolde arbeiders dat niet kunnen als ze een grens te ver wonen.

Skinkie | 15-05-08 | 12:48

ViagraFalls | 15-05-08 | 12:43
Exact! Iedereen dus dat examen af laten leggen. Want discriminatie mag nu eenmaal niet! Maar dan hebben we per direct een probleem want dan worden de Nederlanders die in die landen willen gaan werken en verblijven net zo keihard aangepakt of zelfs de deur gewezen.

Klikspaan | 15-05-08 | 12:48

@ sjaakdeslinksesul

Ach, dubbel paspoort, onuitspreekbare achternaam, meertalig. Een van die paspoorten is wel Nederlands. Gelukkig heb ik geen politieke ambities, dat zou er nog eens bij moeten komen.

Fluffert | 15-05-08 | 12:44

So fucking what? Dan zorgen we toch dat iedereen die niet uit de EU komt dat examen af moet leggen. Benieuwd wat er dan weer door links verzonnen wordt om ons een schuldgevoel aan te praten. Kan de Balk in 2050 zijn excuses gaan maken voor enkele jaren verplichte testen voor Turken en Marokkanen.

ViagraFalls | 15-05-08 | 12:43

@ Bijstandskoning | 15-05-08 | 11:30 ; niemand hier zal ontkennen dat er ook Nederlandse raddraaiers rondlopen die de zooi lopen te verkloten. Helaas voorbeelden te over en daar zit hem nu net de kneep; Nederland heeft zijn handen vol aan zijn eigen autochtone klootzakjes, er is geen behoefte aan nóg meer klootzakjes van allochtoon allooi. Maar met jou hierover in discussie gaan heeft eigenlijk geen zin. Als mocro's een probleem veroorzaken probeer jij de kijker toch weer snel op de Hollandsche boeren te richten. De andere kant opkijken, kent u die uitdrukking?

ongeveerprecies | 15-05-08 | 12:42

Fluffert | 15-05-08 | 11:57
LOL, welkom bij de club van illegalen!

sjaakdeslinksesul | 15-05-08 | 12:42

fuck de HRW. waar bemoeien ze zich mee? We maken zelf wel uit wie we binnenlaten en wie niet! Doet de VS ook, en terecht.

Aan zandbakbewoners hebben we niks in dit land.

WillemWordtWakker | 15-05-08 | 12:42

Dirk Tang | 15-05-08 | 12:34

Holleeder is erg intelligent en had/heeft een fantastisch inkomen. Dus dat soort jongens kunnen we onbeperkt binnenlaten?

Klikspaan | 15-05-08 | 12:38

Voor die inburgeringstoets moet je eerst léren, lijkt me. In dat geval gaat het om feitenkennis stampen en jee, als dat al te moeilijk is...

Maar vooruit, doe het voor mijn part voor iedere buitenlander die zich wil vestigen, het kaf wordt toch wel van het koren gescheiden. Een zielepoot als pacoloco zou er sowieso nooit doorkomen, te dom.

Adalgar | 15-05-08 | 12:37

ganbareh | 15-05-08 | 12:28
De gemiddelde tokkie zakt ook voor dit examen. Het gaat er om dat de 1 wel zo'n examen moet doen en een ander niet. Dat klopt van geen kant. Laat ze dan allemaal zo'n examen doen. Waarom hoeven bijv. de Jappen geen examen te doen? Die hebben namelijk mijn opa vermoord en mijn oma, moeder en ooms en tantes in een kamp geplaatst en zeer zwaar mishandeld. En die wrede spleetogen mogen hier zo maar binnenwandelen?

Klikspaan | 15-05-08 | 12:36

@Balsaq | 15-05-08 | 12:15
Mensen die aan die eisen voldoen willen niet in Nederland wonen, ben ik bang.

Hertogin v. Pauperen | 15-05-08 | 12:35

Gezinshereniging, my ass. Vrouwtje uit d'n Rif halen en uitkerinkje trekken. Vrouwtje lult vervolgens haar ganse leven Berbers of Arabisch en gaat pas tegen het einde van haar leven terug. Met behoud van uitkering en verzekeringsvoorwaarden uiteraard.

Murdockyoufool | 15-05-08 | 12:35

" These measures keep families apart and appear to be aimed at keeping certain kinds of people out of the Netherlands. "
Holly Cartner
Europe and Central Asia director HRW

De families die niet samen zijn hebben er zelf voor gekozen om hier gedeeltelijk aanwezig te zijn (je kan terug hoor...) en het is nog altijd het soevereine recht van een EU-staat om te bepalen of personen die van goede wil zijn het land wel of niet in mogen... Hoe je de goede wil bepaalt is een andere vraag, maar je kan het prima meten aan de hand van inkomen en intelligentie imho.

Dirk Tang | 15-05-08 | 12:34

En inzake overlast van de dus duidelijk ongewenste Moslims;

Zorg er dan voor dat justitie zijn werk doet. DAAR zit namelijk het probleem! Bij herhaaldelijk crimineel en ongewenst gedrag verblijfsvergunning en/of een voorwaardelijke basis verstrekt NL paspoort intrekken en direct het land uitknikkeren. Is het gelazer snel afgelopen.

Nu moeten de goeden onder de kwaden lijden en dat kan en mag niet de bedoeling zijn.

Klikspaan | 15-05-08 | 12:29

Agossie, de voorhuidloze medemens moet een moeilijke toets doen. Snappen ze het dan echt niet? Nederland is geen land voor moslims. Ze horen hier niet thuis, punt. Hun cultuur heeft -niets- met de onze te maken. En als ze dan hier naartoe willen, prima, maar het kost wel geld en je moet je aanpassen. Lukt het niet, geef dan maar op en ga maar weer weg. Tot ziens en tot nooit.

ganbareh | 15-05-08 | 12:28

@Claude Jacque | 15-05-08 | 12:12
Daar heb je helaas gelijk in... Maar wat doe je daar tegen. We worden genaaid door onze eigen regering dus ik hoop dat er na de verkiezingen andere partijen in de 2de kamer zitten.

Barkruk | 15-05-08 | 12:26

Waarom schrijft meneer Weesie toch altijd dit soort berichtjes? Iets teveel rechts van het midden gaan staan Dom?

Linkse Zakkenvuller | 15-05-08 | 12:23

Ook GS doet aan discriminatie. Toen ik enige tijd geleden dezelfde opmerking maakte zoals Fleisch nu in z'n laatste zin kreeg ik een vette Joris.

osta | 15-05-08 | 12:21

@ Baslaq
Ik denk na mijn Master aan jouw eisen te kunnen voldoen. Mag ik blijven? Ook als mijn achternaam niet uitspreekbaar is?

Fluffert | 15-05-08 | 12:21

Geven als voorbeeld immigranten uit de EU...., misschien moeten ze het EU verdrag op vrije vestiging van personen er eens op nalezen.

seven | 15-05-08 | 12:20

@ Niet voor Jan
Net voorgesteld in het Amerikaanse parlement.

Het afsschaffen van de Green Card lottery en alleen hoogopgeleide buitenlanders met een bepaalde graad van opleiding toelaten.
Verder natuurlijk de investeerders die met een bepaald bedrag een bedrijf stichten in Amirika en personeel in dienst nemen.
Lijkt me een faire doelstelling.

Walt Disney | 15-05-08 | 12:18

777bas777 | 15-05-08 | 11:21

Ervaringsdeskundige? Er is volgens mij niets mis met het aan je partner duidelijk maken dat NL eisen stelt aan nieuwe landgenoten. Leer je partner daarom gewoon goed Nederlands zodat hij/zij zichzelf na drie jaar geregistreerd partnerschap zelfstandig in NL kan redden.

Hans Anders | 15-05-08 | 12:18

Geheel mee eens. Gelijke moniken gelijke kappen. Pure discriminatie om diverse landen vrij te stellen van de inburgeringsexamens.

Klikspaan | 15-05-08 | 12:16

En de Polen? Hoe zit het met de Polen?
Die worden nergens genoemd! DISCRIMINATIE!!!!!

Maelstrom | 15-05-08 | 12:15

@Jolientientje | 15-05-08 | 12:09:

Het probleem in de huidige politiek is dat er allerlei regeltjes en criteria worden gebruikt, terwijl niet expliciet wordt gemaakt wat eigenlijk het doel is. Zal ik eens een poging doen?

Mogelijke doelen:

* We willen alleen mensen uit een min of meer compatible cultuur. Expliciet: Moslim zijn mag, maar dan alleen als _buitengewoon_ duidelijk is dat de Nederlandse wet boven welke Islam-regel dan ook staat.

* We willen alleen mensen die zichzelf kunnen bedruipen. Expliciet: mensen die een goede baan hebben, en die belastingcenten opleveren. En nee, dat is niet slecht, dat is gewoon pragmatisch om als land zo'n doel te hebben.

* We willen mensen die een beetje flexibel zijn. Expliciet: die in staat zijn zich geestelijk een beetje aan te passen aan .nl.

Zo bezien wordt het selecteren van criteria een stuk gemakkelijker. Ik stel voor:

* Een IQ van tenminste 120.
* Een inkomen van tenminste EUR 50k per jaar. EUR 80k voor een gezin. DANWEL: Een vermogen van tenminste EUR 200k.
* Geen strafblad, etc.

Balsaq | 15-05-08 | 12:15

@Barkruk,
Moet je eens kijken wat we ons allemaal laten welgevallen.. benzineprijzen, onzinnige belastingen, import van parasieten.. etc etc

Claude Jacque | 15-05-08 | 12:12

@ Watcher
Misschien ook een cursus Nederlands nodig ?

Walt Disney | 15-05-08 | 12:12

Lijkt mij dat die cursus werkt als de moslims buiten de deur worden gehouden!! Elke moslim erbij is een gruwel voor NL en Europa. Laat de jappen, chinezen, indiers, aussies, yanks etc. maar komen. Die kunnen we gebruiken zoals we de moslims kunnen missen.

Als er al iets moet veranderen aan die cursus is het dat die cursus strenger, duurder en moeilijker moet worden... zodat nog minder moslims de weg naar Europa vinden.

pks | 15-05-08 | 12:11

Die inburgeringstoets moet nog veel strenger!!!!!

Jolientientje | 15-05-08 | 12:09

Doe mij nog maar wat jappanse hangjongeren.

Muffepeer | 15-05-08 | 12:06

Dat zo'n cluppie met mening direct het hele journaal beheerst, tekent onze overgevoeligheid. doorlopen mensen, niks aan de hand.

superjan | 15-05-08 | 12:04

Watcher | 15-05-08 | 12:02
"dit toets"?? "ook HUN niet"??.....

Lebowski Achiever | 15-05-08 | 12:04

@Watcher | 15-05-08 | 12:02:

Stel je niet aan: De Amerikanen, Japanners, Zwitsers, etc. die hier komen zijn grosso modo allemaal kennismigranten.

Die steken geen auto's in de fik.

Die leven niet van een uitkering, sterker nog, die betalen een truckload belasting.

Die snappen dat er regels zijn in onze cultuur die niet worden overruled door regels uit hun eigen levensbeschouwing.

Balsaq | 15-05-08 | 12:04

@Claude Jacque | 15-05-08 | 11:48
Eeej dat is generaliseren... Ken genoeg mensen die er precies zo over denken. En voor de bange NL'ers is het wachten op de bekende druppel.

Barkruk | 15-05-08 | 12:02

Ach ja, je kunt je natuurlijk ook gaan inzetten voor de rechten van de vrouw in Afghanistan, of de rechten van het kind in India, of de rechten van Christenen in Indonesie, maar dat is natuurlijk allemaal veel te risicovol.
Lekker inhaken op een klein goodie-goodie landje is dan veel makkelijker scoren.

Lifecanbesimple | 15-05-08 | 12:02

Opzich heeft HRW wel een punt. Iedereen moet dit toets maar maken, ook amerikanen of jappanners. Niemand moet een vrijbrief kunnen krijgen om hier te komen, ook hun niet.

Watcher | 15-05-08 | 12:02

Dit is trouwens een regel die onder PAARS is ingevoerd, met dank aan De Hoop Scheffer. "Geïndustrialiseerde" landen vallen buiten de "import"groep. Dus inderdaad, Amerikanen, Japanners, Zwitsers etc hoeven (terecht) geen MVV aan te vragen of inburgering te doen.
Mijn vriendin is Amerikaanse, maar van oorsprong uit St. Kitts... de IND stelde dat als zij haar Amerikaans staatsburgerschap zou halen, ze zonder moeite NL kon binnenkomen, anders moest ze 6 maanden wachten op MVV en allerlei andere bureaucratische bullshit. Dus die keuze was snel gemaakt, aangezien ze al 18 jaar een green card had.
.
Maar voor de duidelijkheid... dit is een pimpelPAARSE wet.

Lebowski Achiever | 15-05-08 | 12:02

Parasiteren staat nu eenmaal hoog in het vaandel bij de aanhangers van socialistische clubjes zoals "Human Right Watch Incorporated".

Niet zo vreemd dus dat ze zich ook inzetten voor Turken en Marokkanen.

Sidi Tammentis | 15-05-08 | 11:59

Wat een gelul weer, laat die human right watch lui zich eens met echte mensenrechten bezig gaan houden (Birma bijv.), ipv van zulke prietpraat. Met de gemiddelde Amerikaan, Japanner, Australier kun je tenminste nog fatsoenlijk communiceren, zelfde westerse waarden en Engels sprekend. Kan je van de meeste Mocro's en Turken uit de rimboe niet zeggen. Als je nog niet slim genoeg bent voor zo'n simpel toetsje, dan weten wij wel weer wat bedoeling van deze lieden is. Iig niet een zinvolle bijdrage leveren aan de Nederlandse economie en maatschappij. Van mij mag die toets best nog wel wat moeilijker.

60CX | 15-05-08 | 11:59

Bigi Bana Boy | 15-05-08 | 11:18
Ja, terwijl ze zelf notabene zweten trekken mensen soms een regenjas aan. Over hypocrysie gesproken. Zoiets?

sockpuppet | 15-05-08 | 11:59

Inburgerings cursus afschaffen en een behoorlijke pan oudhollandse erwtensoep laten brouwen.

verfsmijter | 15-05-08 | 11:58

Niet dat de gemiddelde Chinees of Japanner Nederlands spreekt overigens...

CaptainPanic | 15-05-08 | 11:58

Ik heb al gehoord dat die gasten nu dat examen gewoon kunnen kopen.

Claude Jacque | 15-05-08 | 11:57

@ sjaakdeslinksesul
Ik had een 5,3 en ben niet ingeburgerd. *pakt koffers*

Fluffert | 15-05-08 | 11:57

pacoloco | 15-05-08 | 11:34
.
Ik woon midden in jouw buurt lul, en ik ben echt niet bang voor jou. Al gebruik je nog zulke gespierde taal, anoniem, vanachter je PC-tje.
.
Serieus jongen - weet je moeder wel dat je dit soort dingen schrijft ?

Niet voor Jan | 15-05-08 | 11:56

@Niet voor Jan, inderdaad dat is de beste oplossing. Rifbewoners halen niet eens een modaal inkomen.

Claude Jacque | 15-05-08 | 11:56

Die hele inburgering slaat toch ook helemaal nergens op; laat die mensen die hierheen willen komen eerst maar 'ns wat leren: Een kleine basis nederlands en engels, wat cultuur begrippen (nee, wij zijn geen moslims!), basisscholing, maar geen achterlijke vragen over de koningin!!

increment | 15-05-08 | 11:56

Niet voor Jan | 15-05-08 | 11:53

Right!

NoMinister | 15-05-08 | 11:55

De inburgeringstoets heeft natuurlijk op zich niet zo veel te maken met potentieel problematisch gedrag naderhand. Op de toets staat niet: 'U wilt rondhangen in een bontkraag op de scooter. Mag dat ?' Waar de toets dan wel voor is ? Joost mag 't weten. 't Ding is van een dusdanige belachelijke aard dat ik meerdere (een paar maal modaal verdienend zeker) expats in mijn kenissenkring erover heb horen klagen. Ik heb 'm zelf ook gedaan (nou ja, die online versie dan) en ik had 'n 5,5. En ik heb echt m'n best gedaan. De inburgeringstoets is symbool-politiek. Als je echt paal en perk wil stellen aan je immigratie, dan maak je een quotum-systeem zoals in de VS.

Niet voor Jan | 15-05-08 | 11:53

Sikkeneur | 15-05-08 | 11:38

Misschien dat je het onbeleefd vindt om de boodschap zo te verwoorden?

Heel misschien hoor. Denk eerder dat jij de gemiddelde Marokkaan noch mag verantwoordelijk houden voor de problemen met Marokkaanse paspoorthouders noch overtuigd bent dat Marokkanen gemiddeld bakken met geld kosten. Dito Turken.

Dus je wereldbeeld wordt geweld aangedaan. Zielig joh!

NoMinister | 15-05-08 | 11:52

Die inburgeringstoets, in het buitenland af te leggen, in het Nederlands, tegen forse betaling, is een van de beste initiatieven van de laatste tien jaar. Fuck HRWI.

zooishettoch | 15-05-08 | 11:50

Juist, discriminazi !
Wij willen ook van die japansche hangjong-meisjes

Tobi | 15-05-08 | 11:50

Op zich wel waar, maar gewoon iedereen het examen laten doen. Dat halen die Amerikanen en Australiërs toch wel en die kunnen het ook makkelijk betalen. Zelfde effect, geen discriminatie. Maar afschaffen? Nee, slecht idee.

Thilweetwatzewil | 15-05-08 | 11:49

Vs,Japan enAustralie zijn beschaafde landen met een christelijke traditie.
Moslimlanden daarentegen hebben geen enkele vorm van beschaving, het volk loopt al hakbarrend achter een achterlijk, middeleeuwse edeologie aan.

aquarius | 15-05-08 | 11:49

@Barkruk, ik kan me vinden in je denkwijze.. maar wij Nederlanders zijn te laf.. laten alles over ons heen komen. Jammergenoeg

Claude Jacque | 15-05-08 | 11:48

Nou moet ik wel zeggen, vriend van mij heeft ook een buitenlands vriendinnetjes (intelligente meid, hard werken enzo) die had een paar vragen genoemd die daar instaan. Niet zozeer moeilijk, maar wel rare vragen hoor. Echt dat ik dacht, oh, is dat mijn cultuur? Nooit geweten...

Ohja | 15-05-08 | 11:48

Hmmm... HRWI... Fifth av. New York, NY... wat kost het en wat moet ik doen om een Green Card te krijgen... Met de boot naar Ellis Island en daar een inburgeringstest afleggen???

blikje bier | 15-05-08 | 11:48

Overigens ben ik ervan overtuigd, Fleischbaum, dat helaas ook voor 70% van de autochtone NL-ers de inburgeringstoest veels-te-moeiluk zou blijken.

Harrydegraaf | 15-05-08 | 11:47

Dat linkse tuig denkt weer 100% gelijk te hebben. Ze hebben namelijk geen goede doelen voor ogen, maar abstracte shit als 'gelijkwaardig' en 'gelijke behandeling'. Niemand is gelijk, noch gelijkwaardig noch krijgt een gelijke of gelijkwaardige behandeling. Linkse dromerig fanatiek tuig.

Maar ja, praktisch zijn is niet principieel. Moeten we misschien alle input maar stoppen tenzij economisch zinvol? Zijn we echt van alle shit-import uit het Rif en het achterlijke achterland van Turkije verlost alsmede van iedere handophouder van waarever vandaan.

Maar nee, eerst compromis na halve maatregel en dan komt zo een kutkluppie als Menselijke Rechten Toekijkert zeiken dat we niet mogen discrimineren.

Zal ik eens een gok doen: in de achterlijke wetgevingsbrei waardoor we niets meer publiekelijk mogen zeggen over geloof, ras en alle andere zaken die er toe doen, hebben ze waarschijnlijk nog 'gelijk' ook.

Je moet er wel eerst even de wetgeving en Nederland voor willen verkrachten, maar als het schip eenmaal zinkende is kun je best gaan zeiken dat je recht hebt op een hut waarin je waterpas ligt. Kunnen we lekker daa op focussen en het schip lekker verder laten zinken.

Kopje thee iemand, stukje paard (staat al een tijdje in NL, best groot ding)?

NoMinister | 15-05-08 | 11:47

@pacoloco | 15-05-08 | 11:34
We zullen het allemaal zien jongen... Maar ik zal geen seconde twijfelen om figuren als jou tegen een muur te zetten, Daarmee doel ik niet op je ras maar op de mensen die denken mijn leventje te kunnen verkloten.

Barkruk | 15-05-08 | 11:47

Fluffert | 15-05-08 | 11:39
Dit is hem niet, maar probeer deze maar. Bij falen koffers pakken, bij slagen welkom in Holland!
www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest...

sjaakdeslinksesul | 15-05-08 | 11:46

Bigi Bana Boy | 15-05-08 | 11:18wat een onzin opmerking, moeten nederlanders opeens een inburgeringscursus afleggen? Maakt toch geen fuck uit dat we de antwoorden niet kennen. We hebben al een NL paspoort.

Oerkoendoe | 15-05-08 | 11:44

DeRuk2008 | 15-05-08 | 11:39
Laat dat soort lui lekker de tering krijgen.
.
Fijn, een epidemie van teringlijers.
Mag ik dan van jou de geldpest?

ADO-Le-Cent | 15-05-08 | 11:44

Kan me wel vinden in het stukje. HRW is alleen geen subsidiespons. Ze accepteren geen giften van overheden, wel volledig blijven GS!!

ProfessioneelPrutser | 15-05-08 | 11:44

dat 'spitsnieuws' ... dat breidt zich ook maar steeds uit hé?

van dal | 15-05-08 | 11:43

Anders komen ze allemaal hierheen, nemen wij Marrokko wel. Veel lekkerder weer daar. En met onze werklust hebben we die boel daar zo opgebouwd natuurlijk.

Ohja | 15-05-08 | 11:43

Het is me een raadsel dat er nog mensen zijn die dit soort clubjes nog serieus nemen.
.
Dit soort clubjes staan ver af van de realiteit..

Bijstandtrekker | 15-05-08 | 11:43

Doe mij die Japanse hangjongeren maar, ruilen?

porno-utopia.com | 15-05-08 | 11:42

Human Rights Watch lult. In Australie moet je ook n inburgeringsexamen doen als je staatsburger wil worden. En voor refugees, als je niet kan bewijzen dat je geen economische vluchteling bent ga je in een kamp in de woestijn. Er zijn gezinnen die daar rustig vijf jaar zitten. Daar hoor je voor de rest niks over in de kranten. En dan tenslotte, de laatstste moslimjongere die voor aanranding terechtstond kreeg vijftig jaar in een EBI. Je zou er bijna gaan wonen.

zooishettoch | 15-05-08 | 11:41

pacoloco | 15-05-08 | 11:34
Gaaaap. En nu hup weer op je scooter, en pas niet op voor achteruitrijdende auto's.

Superior Bastard | 15-05-08 | 11:40

Bijstandskoning | 15-05-08 | 11:30
Mogen we onze eigen hangjongeren niet meer hebben? wat een onzin opmerking van je

Oerkoendoe | 15-05-08 | 11:40

@ pacoloco:

Gebruik je veel drugs?

Zeven | 15-05-08 | 11:40

Laat dat soort lui lekker de tering krijgen.

DeRuk2008 | 15-05-08 | 11:39

@Hodja | 15-05-08 | 11:29: Dat is ook een moeilijke vraag, wordt het Saké of rijstevlaai....

Snijbonenmolen | 15-05-08 | 11:39

@ sjaakdeslinksesul
Waar is die test dan. Deze allochtoon wil dolgraag weten of hij blijven mag.

Fluffert | 15-05-08 | 11:39

@pacoloco,
Waarschijnlijk ben je een lul, maar je hebt wel gelijk in wat je zegt.
Jij brengt het triomfantelijk en ik als waarschuwing. Dat is het verschil.

Bigi Bana Boy | 15-05-08 | 11:38

Het zijn niet alleen Turken en Marokkanen die er last van hebben. Het geldt ook voor Zuid-Amerikanen, hebben we ook geen ghetto's van.

Inburgeringstoets: 350 Euro
Vliegtuig naar ambassade: 300 Euro
Overnachting, eten, grond-transport: 200 Euro

Dat is toets. Dan nog...
MVV procedure: 830 Euro
Vliegtuig naar ambassade: 300 Euro
Overnachting, eten, grond-transport: 200 Euro
Vertaling officiële papieren: 25 Euro per A4
Vliegtuig naar Nederland: 650 Euro
Aanmelden bij de IND: 140

Dat alles duurt bij elkaar 6 tot 12 maanden

Hand ophouden? Je sluit een contract dat wanneer de nieuwkomer in de bijstand oid komt, dat de referent (jij die de partner ophaalde) voor de kosten opdraait.

prohibitandis | 15-05-08 | 11:38

"wat is nou 350 euro op een leven lang je hand ophouden..."

Wat irriteert me goddomme aan dit stukje tekst.....?

Sikkeneur | 15-05-08 | 11:38

lol @ Bijstandskoning.
Spot on!

koffiebroodje | 15-05-08 | 11:38

Ik hem ooit op internet gedaan en toen was ik gezakt met maar 60% goed.
Overigens hoeven Jappen en Yanks geen toets te doen, omdat ze tot de westerse allochtonen zijn, net als indonesiers en EU-ingezeten. En wat HRM stelt, dat er geen basis zou zijn om niet-westerse allochtonen wel en westerse allochtonen niet aan de test deel te laten nemen om de integratie te bevorderen is aboslute kul. Pak de inkomens, het opleidingsnievau en de werkervaring van deze migranten even mee en leg ze naast elkaar. Of kijk naar de werkeloosheid en criminaliteitscijfers onder de hier aanweigze migranten en het verschil is duidelijk.

sjaakdeslinksesul | 15-05-08 | 11:38

Als ik nou de inburgerinstoets voor australische immigranten ook maak, houden we dan op met het gezeik?

ZelfmoordToerist | 15-05-08 | 11:37

Goh Human rights zit in New York ... in het land dat mensen rechten helemaal niet serieus nemen .. of is waterboarding een volkssport daar ?

Katrin | 15-05-08 | 11:37

En dan krijgen ze van die vragen waar Beatrix woont.
Is dat relevant?
Gaan ze haar zeker bellen van;
Ik wheejt waar jou huis whoont.
.
Leer ze de tering naar de nering te zetten.
Voor wat, hoort wat.
De kost gaat voor de baat en zo.

ADO-Le-Cent | 15-05-08 | 11:37

Het is inderdaad discriminatie. Het is een maatregel om finnen buiten de deur te houden en daarmee worden een hoop andere volken op één hoop gesmeten.

Maar ja, discrimeren mag niet van de PvdA, dus maken we het voor iedereen moeilijk. Heb je dan de pech om als autochtoon te vallen voor een niet EU-meisje, dan heb je een probleem, enkel en alleen omdat sommige mensen hier het liefste met hun nichtje of tante trouwen.

Regelbau 143 | 15-05-08 | 11:37

Hmm.. wij geven het "Nederlanderschap" te snel weg! Ik zou zeggen, deze test aanhouden, vervolgens een tijdelijke vergunning, iedere vijf jaar de test opnieuw maken alsmede even bekijken hoe het staat met de rest van de inburgering (werk, belastingbetalen, huisversting, uitkering en strafblad) en dan opnieuw bepalen of ze mogen blijven!

In de VS moet je bijvoorbeeld op voorhand aantonen dat je tenminste $ 40k per jaar verdient, anders kom je er niet eens in!!! (buiten toeristen en studenten om) Raak je daar je baan kwijt, heb je precies 30 dagen de tijd om op te rotten!

Bullman | 15-05-08 | 11:37

Als je in Denemarken wilt gaan wonen, moet je binnen 6 weken slagen voor een moeilijke taaltoets, mondeling en schriftelijk. Misschien moeten we dat hier ook maar eens gaan inzetten.

Zeven | 15-05-08 | 11:36

@pacoloco | 15-05-08 | 11:34
Betrap mezelf er ook op als ik eerlijk ben, u is 2x2m?

kweettzeker | 15-05-08 | 11:36

@ pacoloco
applaus. Nu ga je het krijgen

Fluffert | 15-05-08 | 11:36

"Sinds de invoering van het examen zijn de aanvragen voor gezinshereniging uit Turkije en Marokko teruggelopen."
En het probleem is?

De Vrolijke Kaafir© | 15-05-08 | 11:36

Ik spuug op links. Nationaal en internationaal.

whatisup? | 15-05-08 | 11:35

@Bijstandskoning | 15-05-08 | 11:30
Ben inderdaad ook erg blij dat die er niet zijn nee, anders zou het helemaal een zooitje worden.

kweettzeker | 15-05-08 | 11:34

Ik heb de gs inburgeringstoets gedaan.. en ben geslaagd.. zo moeilijk is het niet

Claude Jacque | 15-05-08 | 11:34

Wat een redenaarstalent:)

Beaukito | 15-05-08 | 11:34

-weggejorist-

pacoloco | 15-05-08 | 11:34

Autochtone Nederlanders slikken het toch wel! PvdA heeft op deze manier ook het onderwijs om zeep geholpen, normvervaging zodat kudde's allochtonen een diploma zouden krijgen, niet wetende dat deze incl. de goede nu onder-gekwalificeerd zijn. Hoe importeer ik de 3e wereld en hou mijn electoraat. LES 1 !! De D66 noemde dit een paar jaar geleden onze kennis economie! Wat een Jokers!

a-thee-ist | 15-05-08 | 11:32

zeer mooi stukje, fleischbaum.

Bobel | 15-05-08 | 11:32

Flikker die figuren van Human Right Watch eens voor paar maanden in een kanslose tievus wijk... uuh probleem wijk ... uuh bedoel kanswijk, kijken wat ze dan zeggen.

Barkruk | 15-05-08 | 11:31

Er zijn gelukkig ook geen Hollandse hangjongeren, want hun ouders zijn allemaal autochtoon en dus perfect ingeburgerd.

Bijstandskoning | 15-05-08 | 11:30

Toets moeilijk? Laat me niet lachen!
Er staan vragen in als: Kun je rijst eten of drinken?
Mensen die dat te moeilijk vinden, mogen van mij lekker blijven waar ze nu zitten.

Hodja | 15-05-08 | 11:29

Liever FapJap dan Jat-Fin.
En ik wil dat examen wel eens maken. iek ies ook allochtoon

Fluffert | 15-05-08 | 11:28

Misschien kunnen we Japanse hangjongeren gaan importeren zodat zij de mocro's van hun stek verdrijven. Net zoals ze in Australië padden hebben geïmporteerd om een bepaald insecten uit te roeien. Blijft natuurlijk het risico dat de Japanse hangjongeren erger blijken te zijn dan de kwaal. Maar dat zien we dan wel weer.

Jeremia | 15-05-08 | 11:26

Een in de USA gevestigde mensenrechten organisatie? Die kritiek heeft op Nederland? Ironisch. *mompelt iets met wereld verbeteren en bij jezelf beginnen*

Valentes | 15-05-08 | 11:26

Quichegerechtigde | 15-05-08 | 11:23

Maar dat betreft ook hardwerkende mensen, en die zijn niet zielug dus die mogen (volgens onze linkse medemensen) gediscrimineerd worden.

Aronnowietsch | 15-05-08 | 11:26

het nederlandse volk / land / staat / politiek heeft al genoeg eigen problemen, laat verdere problemen maar in het land van herkomst. Als we hier geen problemen meer hebben willen we die van jullie misschien wel oplossen.

Mercurius | 15-05-08 | 11:26

Het is een maatregel die bedoeld is de mensen een hint te geven dat het onderhand genoeg is zo. We hebben 16 miljoen mensen hier. Ruim. Je kan mij niet vertellen dat er daar geeneen tussen zit waar je een relatie mee kunt beginnen en dat die perse uit een ander land gehaald moeten worden. Het is niet meer dan normaal dat je de moeite neemt het land waar je je hand op gaat hou.. gaat wonen, ook leert kennen van te voren. En als dat te moeilijk voor je is, tief dan inderdaad gewoon maar op.

Ohja | 15-05-08 | 11:26

Immigranten onthouden van het recht op een uitkering m.u.v. aantoonbare opleiding vergelijkbaar aan het Nederlandse hbo EN het behalen van een BEMOEILIJKTE toetsing.

Porrello | 15-05-08 | 11:26

Fleischbaum wordt blijkbaar niet gehinderd door enige vorm van logisch denken.
Het is inderdaad discriminatie!
Waarom moet de ene groep wel een inburgeringsexamen doen en de andere niet?
Heeft geen ene ruk te maken met of je rotzooi trapt of niet, een inburgeringsexamen is ervoro om ALLE buitenlanders die hier komen tel eren wat Nederland is, de Nederlandse taal te leren en alles over de geschiedenis van Nederland te vertellen.
Of je nou een domme, schreeuwerige Yank bent, een comazuipende mof of een Marokkaanse hangjongere, ze moeten allemaal inburgeren!

Cavaco | 15-05-08 | 11:25

He Fleisch, doe is pdf van het examen opzoeken. Kunnen de altijd rechtvaardige reaguurders zelf wel even bepalen of het te moejluk is

Fluffert | 15-05-08 | 11:25

Het is helemaal geen discriminatie.

Je noemt een goudvis toch ook goudvis en niet lepel, omdat hij goudvis is?
Zo toets je ook kennis van onontwikkelde mensen uit onontwikkelde landen, en toets je die niet van ontwikkelde mensen uit ontwikkelde landen, dat zou zonde van de tijd zijn.

Er is niets mis met beestjes bij hun naam noemen. Dat gezeik over discriminatie steeds. We zijn NIET ALLEMAAL HETZELFDE.

frickY | 15-05-08 | 11:25

Tuurlijk, er kunnen nog wel wat immigranten bij in dit onderbevolkte land.

De Briemusketier | 15-05-08 | 11:24

Als het allemaal zo moeilijk is, hoe komt het dan dat ze zo massaal hierheen komen?

*Gaat thuis toch maar eens zoeken naar Japanse hangjongeren*

Snijbonenmolen | 15-05-08 | 11:24

Probeer eens te emigreren naar Nieuw-Zeeland, daar stelt men ook allerlei inkomens-, baan- en andere eisen aan nieuwkomers... ook nieuwkomers uit de EU... maar daar hoor je ze niet over...

Quichegerechtigde | 15-05-08 | 11:23

Er komen hoofdzakelijk vrouwen naar NL door die toets heen en ik zie geen vrouwen op scooters de buurt onveilig maken hoor

Falastine | 15-05-08 | 11:23

Immigranten uit de EU. Volgens de Europese wetgeving hebt u het recht om in een ander EU-land in loondienst of als zelfstandige te gaan werken, er werk te zoeken, of er uw pensioen te genieten. U moet dan op dezelfde manier worden behandeld als de burgers van dat land.
Miskleuntje van hrw.

CoffeePatch | 15-05-08 | 11:23

-weggejorist-

Draaitafel Demagoog | 15-05-08 | 11:23

Maar de naam die ze hebben gekozen klinkt leuk toch!?
'human right watch'; met zo'n naam kun je ook alleen maar gelijk hebben. Wie is er nou tegen de 'human right'? En wanneer je ze ergens op aanspreekt: "hey wij 'Watchen' alleen maar.... Het is een constatering, geen mening..."

T2000 | 15-05-08 | 11:22

het is een goed oplosbaar probleem. Voortaan alleen mensen toelaten uit fatsoenlijke landen (ten noorden van Wallonie) en waarom moet gezinshereniging hier plaatsvinden? Als 1 persoon tien man hierheen haalt, dan is het toch meer efficient om die ene daarheen te laten gaan? Geven we hem desnoods een overbodige kameel uit artis mee als geschenk voor de familie

jan-lul-de-behanger | 15-05-08 | 11:22

De inburgeringcursus is een lapmiddel, bedacht door zowel links als rechts. Een zwakke poging de instroom te beperken van problematische immigranten. Een maatregel zonder waarde die onderuit gaat omdat hij gebaseerd is op list en lafheid.
Gewoon omdat er te weinig politieke moed is om te zeggen dat we al genoeg kansloze immigranten hebben uit een ons onvriendelijke cultuur. Dat deze mensen onze oude stadskernen uithollen door gettovorming; de verzorgingsstaat overbelasten; de gezondheidszorg ondermijnen. Dat het onderwijs kraakt in zijn voegen omdat instromers arriveren die nauwelijks Nederlands spreken, ook al werden hun grootouders hier geboren.

Kortom, het hele oude verhaal.

Jan Passant | 15-05-08 | 11:22

Japanners die school verlaten zonder diploma, Amerikaanse ouders die kinderen van 8 zonder toezicht in slechte wijken rond laten lopen. Australische ouders die hun kids op hun 17e een snelle auto geven om in Maastricht snel op eigen benen te leren staan.
Tuig is het.

Oerkoendoe | 15-05-08 | 11:21

Ach, het is maar de eerste stap om samen gelukkig te worden met je familie als expat.
Hoe durf je als expat met je buitenlandse vrouw en kinderen zomaar terug te komen naar Nederland? Waarom mag het tokkie-volk vrolijk verder broeden om nog dommer en asocialer tokkie-volk op deze aardbodem te zetten, terwijl je als expat met een buitenlands gezin niet eens het recht hebt om ook in Nederland een gezin te zijn?
Moet je vrouw inburgeren terwijl de halve Nederlandse bevolking nog niet eens fatsoenlijke omgangsnormen heeft en niet eens fatsoenlijk Nederlands kan schrijven.

777bas777 | 15-05-08 | 11:21

Belachelijk, bij de douane gewoon iedereen gelijk een verblijfsvergunning geven die bij ieder gemeentehuis in te wisselen is voor een Nederlands paspoort. De multiculturele samenleving is een zegen voor iedereen. We moeten leren van elkaars fouten en nieuwkomers verdienen alle kans.

Superior Bastard | 15-05-08 | 11:21

Ik dacht dat de dorpsslimsten die tests maakten voor de rest van het dorp? Is het nu ook voor hem te moeilijk dan?

- teruggejorist - | 15-05-08 | 11:21

Gezinshereniging te moeilijk? Welnee! Als het moet kunnen ze zelf een gratis ticket krijgen. Maar dan wel die kant op en niet deze.

Duidelijk gevalletje non-argumenten dus. Als je zo graag hier wilt wonen ben je in principe welkom, mits je je aanpast en meedoet. Het zou ook niet nodig moeten zijn dat af te dwingen en voor de meeste mensen doen we dat dus ook niet. Maar als je landgenoten het hier al decenia lang lopen te verkloten moet je niet zeiken als we graag even vooraf willen weten of je je fatsoen kunt houden. Net zo min als wanneer we je er dan achteraf weer uitflikkeren als je het vertikt dat te doen.

plaspop | 15-05-08 | 11:21

Als mensen bijdragen aan onze maatschappij mogen ze best gewoon engels spreken hier in Nederland. Als ze gaan kutten, uit hun neus vreten, onze vrouwen verkrachten en uitkering gaan trekken, moeten ze wel eerst even die 350 eurootjes neerleggen.

Sabbey | 15-05-08 | 11:20

Leuke woordspelling :P

(HWR Inc. zet ruim 39 miljoen dollar per jaar om met een eigen vermogen van $100M. Ze zijn gevestigd te Fifth Avenue prijs halve euroton per m2)

HWR... Humans watch right? :P

Triest zulke clubs.. lekker links lullen maar intussen wel in een superduur pand verkeren...*zucht*

Behangdelul | 15-05-08 | 11:20

@Agent327 | 15-05-08 | 11:13
Het blijft discriminatie op grond van afkomst.
Dus niet goed te praten...

da wizard | 15-05-08 | 11:19

Hadden we maar japmeisjes die hangen. Daar heb ik een stuk minder problemen mee.

DatDus | 15-05-08 | 11:19

Human rights Watch heeft denk ik belangrijker werk te doen in Turkije.

Hommel | 15-05-08 | 11:18

Ehhhhh, het is een bekend feit dat ook veronrustend veel Nederlanders niet inn staat zijn de toets met een voldoende resultaat te maken. Daarmee is niet zo zeer gezegd dat die toets te moeilijk is als wel dat het onderwijs niveau, en dan met name de odnerdelen geschiedenis en staatsinrichting, bedroevend is.
De gemiddelde Nederlander weet, vergeleken met mede Europeanen, hoegenaamd niets van de eigen vaderlandse geschiedenis laat staat dat de eerste beste Nederlander op straat weet wat de Raad van State is, wat de funktie van de Eerste Kamer is, wie de eerste koning van NL was of wat een grondwet precies is. Maar wél doodleuk eisen van potentieële migranten (overigens terecht hoor) dat die dat wel weten. Tssssssss tssssss tssssss.

Bigi Bana Boy | 15-05-08 | 11:18

[X] Eensch
[ ] Oneensch

SKa_BaaS | 15-05-08 | 11:17

Stond gisterenmiddag een Australier op de A4 te barbequen... 24km file aan overlast.

Pilsvogel | 15-05-08 | 11:16

@Agent327
Ja mijns inziens is het dan ook verstandiger om cursussen opvoeden verplicht te stellen.... die gasten worden NOOIT gecorrigeerd en slaan dus behoorlijk op hol wanneer dat dan wél n keertje gebeurt.

jeroener | 15-05-08 | 11:16

Het is idd niet rechtvaardig. Maar waarom afschaffen?? Het lijkt mij wijs om die toets voor iedereen in te voeren. Dat dat heel normaal is in de rest van de wereld lijkt HRW te vergeten. Om bijvoorbeeld op Fifth te wonen moet je ook gewoon een Engelse toets (meen de TOEFL) afleggen. Linkse stakkers.

Brandje | 15-05-08 | 11:15

hmm voor getoonde japanse hangjongeren wil ik nog wel extra belasting betalen !

sparrow | 15-05-08 | 11:15

@da wizard
Eens waarom is die test niet gewoon voor iedereen, nuttige mensen voor onze samenleving slagen toch wel. Erg vreemd om zo opzichtig te discrimineren?

spooky | 15-05-08 | 11:15

HRW zuigt!

BoudieBou | 15-05-08 | 11:15

in Amerika en Japan en Australie en andere uitzonderingslanden is het onderwijs goed genoeg. kun je van Marokko en Turkije niet zeggen. Als de Turken en Marokkanen hier zijn en intussen derde generatie, weten ze nog niet van onderwijs te genieten

SilicoonEllie | 15-05-08 | 11:14

die japanse hangjongeren wil ik anders wel helpen met hun examen.

Mercurius | 15-05-08 | 11:14

@da wizard | 15-05-08 | 11:11
De genoemde andere bevolkings groepen, dus niet de Turken en Mocro's, komen dan ook niet massaal hier heen en trappen ook geen rotzooi. Die voeden hun kinderen nl wel op.

Agent327 | 15-05-08 | 11:13


Ik heb die toets eens gemaakt op internet; niet gehaald. (en ja ik ben 100% hollander)
Die vragen gingen (toendertijds) echt helemaal nergens over.

Blaatgast | 15-05-08 | 11:13

Gaan we weer. Ik wordt zo vreselijk moe van dat gezeur met onze turkjes en mocrootjes. Zet de mensen van HWR Inc. alstublieft een keer in een Ella Vogelaar kansenwijk. Eens zien hoe ze dan reaguren.

zaadlipke | 15-05-08 | 11:13

Gezinshereniging kan ook veel makkelijker, waarom vrouw met 1001 kinderen naar hier halen als hij ook naar de zandbak kan?

spooky | 15-05-08 | 11:13

Japanse hangjongeren..

aldorsmirek | 15-05-08 | 11:11

En dat terwijl migranten uit de EU, de VS, Australië en Japan helemaal geen examen hoeven af te leggen.
---
Gelijke monniken gelijke kappen.
Ze hebben dus gewoon gelijk.
Ach racisme is getolereerd zolang het maar niet ons treft...

da wizard | 15-05-08 | 11:11

een wijk vol met zulk'n hangjongeren, zie ik wel zitten :p

tettefreak | 15-05-08 | 11:10

Je moet mensen met een vmbo-niveau ook geen universitaire-opleiding laten doen voor 350 Euro!!!

Thorin | 15-05-08 | 11:09

amen.

Friendlyfreedom | 15-05-08 | 11:09

Niets aan toe te voegen!

Simon Sez | 15-05-08 | 11:07

Ik pleit er voor om het examen te vermoeilijken, naar laten we zeggen, 'onmogelijk'.

Mercurius | 15-05-08 | 11:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken