Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Filmpje: Faculteit bouwkunde stort in

instort.jpgBreaking news, de faculteit Bouwkunde, die al sinds vanochtend in lichterlaaie staat, is zojuist ingestort. Bye bye beste bouwbieb van Europa. Bye bye duizenden maquettes. Bye bye alle ongedigitaliseerde meuk. Volgens jankende bouwprof was de brand in Delft nog erger dan de verwoesting van Alexandrië. Een echte ramp dus. Kijk maar... Update: Ramptoerist Rutger was vandaag ook in Delft. Check zijn FILMPJE.

Reaguursels

Inloggen

nee ik ben de laatse, hahahahahaha.

Zo, dan hoef de sloophamer er niet over 20 jaar later in, de brand heeft het al gratisssssssssssssssssss gedaan. Dit gebouw van een jaartje of tig geleden zag er niet uit. Volgens mij waren de ontwerpers uit het jaar nul, die werkte met bouwmateriaal voor het jaar nul. Jammer dat het nu gebeurde, als wij een strenge winter hadden, hadden wij gezamelijk een aardige warme wintertje gehad, gezellig met gitaarmuziek, drankje en hapje met wat pado's op. Ze hebben die oude zooi van Rietveld kunnen redden, toch geinig, toch genoeg zitplaatsen.

Scorpio_Dragon | 16-05-08 | 17:59

Ik ben de laatste reaguurder!!!

*laatste reaguurders prijs in ontvangst neemt*

packpack78 | 14-05-08 | 21:59

Leve spaghettimonster!
Misschien een idee om met hem/haar samen te zweren. Be afraid, be VERY afraid!!

packpack78 | 14-05-08 | 20:44

Het gemiddelde IQ van de Delftse studentenpupulatie is met sprongen omhoog gegaan nu de pretpakketstudie bouwkunde afgefikt is. Dat die mensen zichzelf na zulks achterlijkheid nog ir (afkorting zonder punt) kunnen noemen is tekenend voor de intellectuelen inflatie na 40 jaar links onderwijsbeleid.
--
Er bestaat misschien toch een God?

Strontland | 14-05-08 | 20:24

Humor;
"bouwkundige" faculteit stort in.
Zo bouwkundig was die dus niet.
Stelletje lutsers.

El Gerente | 14-05-08 | 19:11

Met zo'n logo. Tja. En dan ook nog die naam: Fakkeltijd. Dan vraag je d'r toch echt een keer om. Ze kunnen in ieder geval weer een leuke wedstrijd onder (oud)studenten uitschrijven. En dan meteen maar een nieuw logootje.

100%JERZY | 14-05-08 | 14:25

@Koerbagh
Als ik beweer dat God niet bestaat, word ik in bepaalde landen aangekeken alsof ik knettergek ben. Dus dat zegt me niet zoveel. Dat overheidsapparaat was niet zo erg blij met Clinton. En ook Bush heeft daar niet de leiding over, er zijn bankiers met veel meer macht. Er hoeven ook niet minstens duizend mensen mee te doen. Neem Rupert Murdoch en je hebt al een behoorlijke macht over de media. Ik zou Dick Cheney er ook bij nemen, Bush zelf is niet eens nodig. 40 a 50 is genoeg, helft explosievenplaatsers, en de helft leidinggevenden. De rest volgt hun bazen wel. Een hoop mensen zullen namelijk gewoon meedoen zonder ervan af te weten. Zo was de hele luchtverkeersleiding op die dag bezig met een goedvoorbereide test voor een scenario waarbij gekaapte vliegtuigen zich in gebouwen zouden boren. Dankzij die test deden ze op die ene dag niet waar ze normaal wel voor getraind worden. Er waren meteen journalisten met voordehandliggende vragen over explosieven (ze vroegen nog: 'door AlQaida?'), maar vanaf dag 1 werden ze handig tegengesproken door mensen die er snel werden bijgehaald. En ook hier, zulke mensen hoef je niet eens vooraf te informeren, alleen maar te betalen. Juist omdat 911 zo groot is en het alternatief zo anti-Amerikaans, zullen mensen een verzonnen heroische verklaring meteen geloven, zo werkt psychologie.
Cover-ups voor inbraken en wapenleveranties zijn trouwens lang niet zo belangrijk als de cover-up voor 911. Ik heb je links gelezen, maar er worden weinig simpele vragen gesteld. Ik word voor gek verklaard en ik ben respectloos naar slachtoffers. Prima. Maar mijn versie is helemaal niet vergezocht als je iets leest over het verloop van grote oorlogen in het verleden. En jij gelooft nog steeds wat ons op de eerste dag is gepresenteerd. Omdat het zo mooi klinkt, of omdat er zoveel bewijs voor is? Wat zeggen onafhankelijke ingenieurs... wat zien we op beelden... waar ligt het geld... etcetera. OK, he, ik ga vanavond nog even lekker het park in om te schreeuwen dat iedereen gek is.

spaghettimonster | 14-05-08 | 14:17

@spaghettimonster | 14-05-08 | 11:20:
Tuurlijk joh. Een president die zijn eigen reet niet eens kan afvegen, die een overheidsapparaat leidt dat een president die zich laat pijpen niet onder de pet kan houden, dat een simpele inbraak in een hotel niet van een degelijke cover-up kan voorzien, dat een simpele witwas operatie met illegaal geld uit Iran en wapenleveranties aan rebellen in midden-amerika niet geheim kan houden, kan zo'n hele operatie plannen waar minstens duizend mensen van moeten hebben geweten helemaal geheim houden.
Neem je wel op tijd je pilletjes in? Je hebt ze hard nodig.

koerbagh ® | 14-05-08 | 12:52

@ spaghettimonster

Echt? Leg nog is uit, ik snap het nog niet helemaal.

Luxepaard | 14-05-08 | 11:50

Koerbagh 8:38,
Mensen wilden een verklaring en kregen een verklaring. Op dezelfde avond nog kregen mensen al een verhaal te horen over telefoontjes uit vliegtuigen.
Van wie? Van US solicitor general Ted Olson (de man die Bush zijn overwinning had bezorgd in Florida). Uitgerekend zijn vrouw (een cnn-verslaggever die enkele anti-Clinton boeken had geschreven), zou in een van de vliegtuigen zitten, en hem hebben gebeld over het bestaan van kapers. En dankzij hem kreeg de hele wereld dezelfde avond nog een mooi verhaal. Perfecte timing. Reports over andere telefoontjes kwamen pas dagen later. Het is allemaal religie, klopt helemaal. We willen allemaal een mooi verhaal. Er is werk gemaakt van dat verhaal, en daarom geloof jij dit nog steeds.
En ik zeg: er zijn nooit vliegtuigen gekaapt op 911. Er vlogen militaire toestellen in zonder logo's erop zoals ooggetuigen ook zeggen. De grootste experts op het gebied van controlled demolition deden de rest. Niet omdat dat mooi klinkt, maar omdat ik zelf met ooggetuigen heb gesproken. Niet omdat ik anti-oorlog zou zijn, maar omdat ik alert ben op mooie verhalen, religies en ideologieen.
Wel bestonden er Arabieren met plannen om op die dag vliegtuigen te gaan kapen; ze hadden zelfs al afscheid genomen van familie. Zij zijn gebruikt zonder er erg in te hebben, zoals dat gaat in alle grote oorlogen. Maar ze hebben nooit de kans gekregen om de Amerikanen te slim af te zijn.

spaghettimonster | 14-05-08 | 11:20

en dan maar zeggen er is geen praktijk les op de uni

janis | 14-05-08 | 10:04

Gebouw brand
Gebouw stort in
ERG
Oorzaak: kortsluiting
Erger
Kortsluiting in een koffiezetapparaat
Nog Vele Malen Erger: Gebouw is TU Bouwkunde....

Bouw m'n eigen huis wel....

Cook From Hell | 14-05-08 | 09:51

De nachtmerrie voor de bouwkundige studenten is nog niet voorbij. Ik denk dat ze straks nog meer problemen krijgen. Ik zeg: Jammer.

Wiebennikke | 14-05-08 | 08:59

@packpack78 | 14-05-08 | 06:16:
Onzin. Mensen zijn patroon-zoekende dieren en willen een verklaring, hoe idioot ook. Liever een absurde en idiote verklaring dan helemaal geen verklaring. Dat is ook de basis voor religie. Complottisme is net zo goed een religie.
www.wooster.edu/geology/FYSW/NonsenseF...
www.publiceye.org/tooclose/conspiracis...
www.debunker.com/conspiracy.html
skepdic.com/illuminati.html
En kijk ook even wat Michael Shermer te melden heeft. Zeer inzichtelijk:
www.youtube.com/watch?v=8T_jwq9ph8k

koerbagh ® | 14-05-08 | 08:38

En Bush is ook maar een puppet. Niet in staat om maar twee fatsoenlijke zinnen uit te spreken. Maar wel in staat zijn 8 jaar president van het machtigste land ter wereld te zijn. Zoals daarvoor zijn vader. En nu krijgen we de vrouw van de vorige president. Toeval? mwuhaaaa.

packpack78 | 14-05-08 | 06:20

@hobbykip: Mensen zoeken dingen ergens achter omdat er altijd iets ergens achter zít. Dat heet oorzaak-gevolg.
Maar wát zit er achter? Daar gaat het om.
Het merendeel durft een deel van de mogelijke oorzaken niet toe te laten in de gedachten gewoon omdat het verwerpelijk is. Zo kom je nooit achter de werkelijke oorzaak, als je niet alles open laat.
Om er zich vanaf te maken en écht geen onderzoek te hoeven doen maken ze de ´conspiracy denkers´ belachelijk. Zo werkt t.

packpack78 | 14-05-08 | 06:16

Dacht dat ze op de TU Delft klaar waren met hun analyse van het instorten van het WTC.
In verhouding is dit gebouw natuurlijk een seurt maquette van het WTC.
Al Qaida balen na al die maanden van voorbereiding en het volgen van "vlieglessen".
Een koffiezetapparaat made in China had de klus eauk geklaard.
Kan nu wel zeggen dat ik eauk ooit in die bibliotheek ben geweest.
Reden van mijn bezoek valt onder geheimhouding van defensie en wordt geclassificeerd als confidentieel.

wachtmeester de bruy | 14-05-08 | 05:53

2 woorden:

droge blusleiding

Nilfisk | 14-05-08 | 01:49

Utopiad | 14-05-08 | 00:37: Dat is gedaan. Sukkel.

artbrut | 14-05-08 | 01:21

Daarom moet je ook altijd backups maken en op een andere lokatie bewaren... Sukkels!

Utopiad | 14-05-08 | 00:37

Dt gebouw ging verloren omdat er een brand op een beetje hoge verdieping ontstond; er was geen sprinklerinstallatie, en in de wijde omgeving was er geen brandweerwagen beschikbaar die het bluswater zo hoog kon spuiten.

Misschien een aardige afstudeeropdracht voor een bouwkundestudent: gan na bij hoeveel hoge gebouwen zoiets in Nederland kan gebeuren.

Mark d'Aviano | 14-05-08 | 00:16

Volgens mij is dit een inside job.

Rabarberke | 13-05-08 | 23:41

boeie... zijn toch nerds daar, met bruine schoenen onder een donkere pantalon

apekop | 13-05-08 | 23:04

LibertasSimplex | 13-05-08 | 22:40
Mongool en schizofreen. Ga eens dood met een hoop narigheid.

LibertasSimplex | 13-05-08 | 22:46

@ Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 22:44
Je moet dit soort dingen ook niet op een Mac doen, dank voor de hulp.

ekimov | 13-05-08 | 22:45

*http://www.911myths.com/ kopie => plakken*

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 22:44

gvd zoek het uit.

ekimov | 13-05-08 | 22:40

Terwijl de boel verbrandt zoals Rabarberke het terecht opmerkt helaas gevolgd door weer enige bemoeienis omdat het dan weer behouden. Ik zou zeggen eindelijk eens een keertje vernietigd wordt. Dat met zovele lelijke kutgebouwen.
Hoop dat het tot de grond af- tot tiefus brandt.
Zonde van de boeken. Heb ook ooit eens afscheid genomen van diere diepe boeken.
Is niet een goed ding. En ook geen cultuur.
Maar dat heb je.
Met zulks.

LibertasSimplex | 13-05-08 | 22:40

Iemand die nog steeds denkt dat Bush of aanhang slim genoeg waren om 911 te plannen en uit te voeren spoort zelf toch niet geheel?
Voor een wat uitgebreidere debunking van zweefmolentheorieen:
www.911myths.com

ekimov | 13-05-08 | 22:39

Maar goed, Wilders had nog geen dag de subsidies aan culturele instanties afgedankt of er vliegt zoiets in de fik.

Rabarberke | 13-05-08 | 22:36

@VanFrikschoten | 13-05-08 | 22:24
De Melnikovjes worden iets hoger ingeschaald dan ruitjespapier. Elke Melnikov-Maquette of schets is evenveel waard als een 1-op-1 Vinexwoning.
www.nytimes.com/2006/08/17/garden/17ru...

tipo | 13-05-08 | 22:35

Je zit hier dus in een situatie waarvan je zoiets hebt als ik zit hier de apekut aan mezelf uit te delen.

LibertasSimplex | 13-05-08 | 22:33

God O God!!
Waarom hebben zoveel mensen zo'n neiging om in sprookjes te geloven en overal dingen achter te zoeken ..... Pffffffff
De mens een rationeel wezen ??? >> Ik denk het niet.

Hobbykip | 13-05-08 | 22:33

Na dit soort rampen is er altijd wel een cultureel reveil te verwachten. Misschien vergeten we ook wel een hoop troep uit de zeventiger jaren.

Rabarberke | 13-05-08 | 22:31

Pff.. lijkt me een groot verlies voor de TU.. en vele anderen.

Maar wat een fik... ik kon de rookwolken vanuit m'n huis zien! En das toch best een eindje!

VanTrekkenWorrieDoof | 13-05-08 | 22:29

tipo | 13-05-08 | 22:07
Met die maquettes zal het wel goedkomen. Laat de lagere school in Delft met ruitjespapier kubussen fröbelen et voilà.

VanFrikschoten | 13-05-08 | 22:24

@Koerbagh: Tehring, zo´n moeilijk Engels kan ik niet lezen. Wat staat er in het Nederlands vertaald? Maarre, de officiele lezing (in het 9-11 comission report) = Pancake collapse. Dwz de ene vloer bezwijkt en valt op de onderliggende. Die bezwijkt en valt op weer op de onderliggende. Had ongeveer 40 seconden moeten duren totaal. En de stalen kolommen hadden moeten blijven staan. En het beton had niet verpulverd moeten zijn. En, en, en.... (het bewijsmateriaal had niet direct weggescheept naar China moeten worden en vernietigd). En nu ga ik slapen. Eerst mijn Osama Bin Bush poster een kusje geven.

packpack78 | 13-05-08 | 22:20

tipo | 13-05-08 | 22:07
-
Je bent hier toch niet jezelf ''ongezienaan'' aan 't promoten, is het wel? ;-)
-
Zolang de welstandscomissies en architectenbureau's nog bevolkt worden door luchtfietsers uit Delft vreesch ik het ergste, maar wie weet...
-
Zou het dan toch héél stiekum een opzettelijke veroorzaakte kortsluiting zijn geweest...

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 22:18

Volgens mij is dit in scene gezet.... zodat de media straks weer Marokkanen zwart kunnen schilderen.

OneandOnly | 13-05-08 | 22:18

VanFrikschoten | 13-05-08 | 21:21
Uw link doet niks. Terwijl ik hem ook kan googlen maar jouw indruk moet ik zien.

LibertasSimplex | 13-05-08 | 22:16

Ja. Dan denken ze dat je gek zijn.

LibertasSimplex | 13-05-08 | 22:11

Rutger heb die rotzooi aangestoken.

LibertasSimplex | 13-05-08 | 22:10

@Draaitafel Demagoog | 13-05-08 | 22:01
Een zekering van een kwartje in het DE-koffieapparaat had alles kunnen voorkomen, vrees ik.

tipo | 13-05-08 | 22:10

@VanFrikschoten | 13-05-08 | 21:21
Je hebt ook helemaal gelijk. De gebouwen die jij affikt zijn ook slappe aftreksels van het russisch-avantgardisme van Ekimov en het hyper-modernisme van Ludwig Mies van der Rohe. Jammer alleen dat hun historische maquettes bij de TU Delft in zeer slechte handen waren, want die zijn nu ook afgefikt.

Elegante hoogbouw kan ook in NL:
www.skyscraperpicture.com/eindhoven69....
De architect van deze prachtige toren komt wel uit NL, maar duidelijk niet uit Delft.
Daarom is deze brand ook een begin van een mooier Nederland: De TU/delft wilde allang van de Faculteit Bouwkunde af. Waarschijnlijk gaat alles naar Eindhoven. En dat is goed.

tipo | 13-05-08 | 22:07

Hier zijn flink wat fouten gemaakt als je het mij vraagt.

Draaitafel Demagoog | 13-05-08 | 22:01

Hé koerbagh,
wel eens van de officiele lezing gehoord: ´Pancake collapse´?. Zoek het eens op en kijk of dan nog alles met de zelfde snelheid valt..

packpack78 | 13-05-08 | 21:54

The roof the roof the roof is on fire
The roof the roof the roof is on fire
The roof the roof the roof is on fire
We don't need no water let the motherfucker burn
Burn motherfucker burn

www.youtube.com/watch?v=fV5hSgPgKwI

OH YEAH!!!

LoL @ Sévèke | 13-05-08 | 21:52

13-05-2008 - 20:38


Delft - Bij de brand in de faculteit bouwkunde van de Technische Universiteit, zijn geen gevaarlijke chemische stoffen vrijgekomen. Desondanks blijft, in verband met de rookontwikkeling, het advies aan de directe omgeving om ramen en deuren gesloten te houden en alleen naar buiten te gaan als dat strikt noodzakelijk is.

Bewoners uit de nabije omgeving worden momenteel uit voorzorg geëvacueerd. Dit heeft te maken met de rookontwikkeling. De verwachting is dat de windsnelheid gaat afnemen en de temperatuur gaat dalen, waardoor de rook in het gebied blijft hangen. Het te ontruimen gebied wordt begrensd door:

* Schoemakerstraat
* Berlageweg
* Balthasar van der Polweg (tot aan Delftse Schie)
* Kruithuisweg.

De hulpdiensten verzoeken bewoners uit bovenstaand gebied dringend om zo snel mogelijk hun woningen te verlaten. De gemeente inventariseert de behoefte aan alternatieve slaapplekken voor de komende nacht.

De brand is nog niet onder controle. Een uitgebreid technisch onderzoek volgt. Het gebouw voldeed aan de brandeisen. Een gedeelte van het gebouw is vanmiddag ingestort.

De afzetting van het gebied rondom de brand blijft gehandhaafd. De politie verstrekt op locatie informatie over omleidingsroutes.

Luxaflex | 13-05-08 | 21:49

Dit symboliseert de toestand van ons (hoger) onderwijs.

Godward | 13-05-08 | 21:49

Vreemd, niemand die het er over heeft, maar reporter RutgerT
was er wel snel bij. Was zeker toevallig in de buurt?

HarryBalls | 13-05-08 | 21:47

@packpack78 | 13-05-08 | 21:00:
Raar hè, zwaartekracht... Dat dat alles maar met de zelfde snelheid laat vallen. Da's echt een wonder. Dat kan alleen met bommen. Door vliegtuigen blijft zo'n gebouw een stuk langer zweven. Da's logisch.

koerbagh ® | 13-05-08 | 21:44

packpack78 | 13-05-08 | 21:14
-
Denk zelfs dat Bush zelf 3 tot 4 weken lang in het voormalige WTC met ladingen kneed (C-4)
science.howstuffworks.com/c-42.htm
kilometers bedrading, detonators enz. in de weer is geweest, denk je ook niet? Zoiets kun je gewoon niet aan een SF-unit of aan het toeval overlaten, dat moet je gewoon zelf doen...

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 21:38

VanFrikschoten | 13-05-08 | 21:22
Ik ben gewoon recalcitrant. Ja, ben ook 'je' vergeten. Nou, en.

Elisabeth2 | 13-05-08 | 21:29

VanFrikschoten | 13-05-08 | 21:22
Ja, bent gewoon raar, dat weten we wel.

Elisabeth2 | 13-05-08 | 21:26

Zelf heb ik een BNI Torentje in de tuin staan tussen de kabouters....

VanFrikschoten | 13-05-08 | 21:22

@tipo | 13-05-08 | 21:00
Dat is te veel gezegd. Maar aan zijn ontwerpen is tenminste te zien dat er is nagedacht over de locatie en haar omgeving. Verder is grootschalige hoogbouw vrijwel nooit mooi in Nederland.
DIT is mooi: proportie, kleur, vorm, gracieuze éénvoud... de BNI Tower in Jakarta. Een lust voor het oog. Daar wil je naar toe. Daar wil je in. Dat prikkelt.

VanFrikschoten | 13-05-08 | 21:21

Maar daar zal God van Empel wel weer achter zitten.

LibertasSimplex | 13-05-08 | 21:20

Achter senseo moest dus een punt. En hoekt moest met een H.

LibertasSimplex | 13-05-08 | 21:19

Die Rooie daar moet je mee uitkijken. Vriendelijk grijnzen. Je draait je een keer om naar de senseo, hoekt ie zo die nagelse klauwen dwars door je nekbotje.

LibertasSimplex | 13-05-08 | 21:18

@packpack
Gij zijt zo een wijs mens, zalig zalig.

controle | 13-05-08 | 21:17

Het ondersteel deel van het gebouw blijft intact. En was intact.
In NY was het ook intact. En versterkt met stalen kolommen super dik. Dat had overend moeten blijven. Punt. De torens werden speciaal ontwikkeld om meerdere inslagen van vliegtuigen te kunnen weerstaan. Denk je dat die mensen dom waren die de WTC Torens gebouwd hebben? Vliegtuig inslag, duh!! Ofcourse hou je daar rekening mee.
Maar nee, ze storten allebei (alledrie) in hun eigen voetprint in elkaar. Toeval, niet?

packpack78 | 13-05-08 | 21:14

Van der F, je ziet toch dat die hele verdieping in de fik stond voor die instortte?
Niet een gedeelte.
Niet het koffieapparaat heeft het instorten veroorzaakt. De brand heeft het instorten veroorzaakt. Daarnaast vliegen koffiemachines niet. ??

packpack78 | 13-05-08 | 21:10

Elisabeth2 | 13-05-08 | 21:04
-
Zoek het gevaar nooit op, ga het altijd uit de weg... je weet togh?

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 21:09

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 20:55
Dat is fijn, heb een hekel aan gladjanussen. Maar je weet, als er iets in elkaar geramd moet worden dan staat E2 klaar, met als back up De Rooie.

Elisabeth2 | 13-05-08 | 21:04

@packpack78 | 13-05-08 | 21:00,
neem je wel even het formaat van zo'n trade center toren in gedachten,
en de reden van de fik?
Koffiemachine versus vliegmachine,
je weet wel.

vander F | 13-05-08 | 21:03

Stir Glenfarclas II | 13-05-08 | 20:36
.
THANKS!!

GayStar | 13-05-08 | 21:02

@VanFrikschoten | 13-05-08 | 20:46,
aiaiai,
gelijk platgooien inderdaad,
onmenselijke gedrochten zijn het,
een belediging voor het oog.

vander F | 13-05-08 | 21:01

Twin towers stortten helemaal in. In snelheid van vrije val. Terwijl met stalen kolommen versterkt. Hmmmmmm........
Zoals dit filmpje hád het eigenlijk moeten gaan, alleen was hier aan het gebouw meer schade dan aan het gebouwen in NY. Een kind kan dit verschil zien.

Maar ja, ik zeg het maar.

packpack78 | 13-05-08 | 21:00

@VanFrikschoten | 13-05-08 | 20:46
U is een Sjoerd Soeters-adept, begrijp ik?

tipo | 13-05-08 | 21:00

Zo zie je maar dat rutger's tactieken niet werken bij mensen met een hoger iq.

Bruno Wanton | 13-05-08 | 20:59

Valt bij een moskee die toren naar beneden ? Da's een volgende opdracht voor Bouwkunde.

Onderduiker | 13-05-08 | 20:55

VanFrikschoten | 13-05-08 | 20:46
Zet meteen heel Mokum in de hens.

sjaakdeslinksesul | 13-05-08 | 20:55

Elisabeth2 | 13-05-08 | 20:45
-
... Nou, zeau errug is het eauk weer niet hoor. Ma betonsloperT mocht er best wel zijn, maar pa betonsloperT had niet echt de verfijnde looks van een gladjanus, en eh... laat ik nou net op m'n pa lijken.

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 20:55

Ja, als je er ook zoveel water in pompt dan moet dat wel inzakken he...

Prikker | 13-05-08 | 20:54

Hadden we dat gebouw wel echt nodig?

Carnivorum | 13-05-08 | 20:49

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 20:35
Bertus, zeg het, als je jou al twee blauwe ogen hebben geslagen, kom ik langs met mijn handtasje met strijzijzer.

Elisabeth2 | 13-05-08 | 20:45

Tis gewoon de KPN geweest, ff fikkie stoken en niemand weet meer dat der ooit problemen met t telefoon systeem is geweest.
Omgekeerde doofpot aktie!

Dorb | 13-05-08 | 20:43

absurdistisch...

tipo | 13-05-08 | 20:37

Gelukkig gooide Microsoft vandaag z'n virtuele telescoop online.

worldwidetelescope.org/

Stir Glenfarclas II | 13-05-08 | 20:36

@CoJoNes | 13-05-08 | 19:46
Ik heb een T-shirt met de opdruk: "Is it because I'm black?"
Die trek ik altijd aan als ik naar de Welstand moet.
Ubsurdistische bijeenkomsten zijn dat.

tipo | 13-05-08 | 20:36

De 0031 kennis economie is al tot de grond toe afgebrand . . .
Dan kan dit er ook nog wel bij . . .

drs. G. Flater | 13-05-08 | 20:35

GayStar | 13-05-08 | 20:25
Okay. *Schud ook even de hand van GayStar*
-
Elisabeth2 | 13-05-08 | 20:28
Even in spiegel kijkt...: Ik zal wel moeten. Ik heb geen keus!
-
*hehehe*

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 20:35

TU Delft, staat nog maar voor de helft!

[x]-Ongeschikt | 13-05-08 | 20:35

Lelijk gebouw, Oost Duitsland in z'n beste dagen.....

MichieldeMuiter | 13-05-08 | 20:31

@spaghettimonster | 13-05-08 | 20:18
Zoals Flodder het al beschreef, buiten dat 12 etages of 110 etages, da's nog al een verschil.

Ranja Drinker | 13-05-08 | 20:31

oude boeken verbrand: bekijk het ook eens van de positieve kant: Nu kunnen ze met een schone lei beginnen, niet gehinderd door oude patronen en denkwijzen, lekker out of the box denken.
Bovendien als ze zo technisch zijn, hadden die boeken allang digitaal het internet opgeslingerd moeten zijn.
Waar ze ook in het geval van brand etc. niet meer vernietigd kunnen worden,(of Google moet failliet gaan).

Bisschop Gijsen | 13-05-08 | 20:31

@delft
Ja, leefde Napoleon nog maar, hè?

VanFrikschoten | 13-05-08 | 20:29

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 20:25
Dit klinkt goed. Maar de bouwwereld kan zo eng zijn. Blijf alsjeblieft een gewoon eerlijke hardwerkende betonsloperT met veel kennis van zaken.

Elisabeth2 | 13-05-08 | 20:28

Wat een streber trouwens in dat filmpje die er bijna bij staat te grienen... Nou, jongen, aan het eind van de rit als er massa's mensen zich groen en geel zitten te ergeren aan de gedrochten die jij nog gaat afleveren verga je zelf ook tot stof. Dus denk er om: leefbare en gezellige gebouwen maken, ja?

VanFrikschoten | 13-05-08 | 20:26

spaghettimonster | 13-05-08 | 20:18
"911 was veel meer."
Vooral veel meer kerosine, hitte en impact van boeings.

Flodder | 13-05-08 | 20:26

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 20:21
.
Nee Joh, Handje Schudden... (de gedachte alleen al, is een vooroordeel!)

GayStar | 13-05-08 | 20:25

Elisabeth2 | 13-05-08 | 20:20
-
Mwhoa, valt wel mee hoor. Ben maar een simpele 'betonsloperT', die nu al weer zo'n kleine 3 jaar keihard bezig is om te proberen z'n eigen broek omhoog te houden... en de bank werkt gelukkig nog steeds mee.

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 20:25

GayStar | 13-05-08 | 20:16
-
Fist-fucking I presume?

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 20:21

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 20:15
Opschepper.

Elisabeth2 | 13-05-08 | 20:20

-weggebrand en ingestort-

BloedendMaandverband | 13-05-08 | 20:20

Filmpje is ook al ingestort....

VanFrikschoten | 13-05-08 | 20:19

Onslo 19:49

"Normaal gesproken storten gebouwen niet in als ze in de brand staan"
Onzin. Normaal gesproken kan het gedeelte dat heeft gebrand wel degelijk instorten. Is veel vaker gebeurd, Delft is geen uitzondering.
WTC 1, 2 en 7 zijn wel uitzonderingen, omdat daar ineens alles is weggevaagd - ook wat niet heeft gefikt. Nog altijd zijn de WTC-gebouwen de enige gebouwen ooit waar brand volgens de officiele lezing heeft gezorgd voor volledige instorting. Leuke pogingen om alles in het belachelijke te trekken, maar dit is gewoon een brand. 911 was veel meer.

spaghettimonster | 13-05-08 | 20:18

verdomme heb ik Ruktor gemist.. Hij stond precies waar ik stond.. Alleen iets later..

Sleurhutje | 13-05-08 | 20:16

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 20:15

Pas maar op.. ik bijt niet in handjes, ik doe er andere dingen mee.. :)

GayStar | 13-05-08 | 20:16

@ CoJoNes
-
Hmm... ken d'r een heleboel. Van vlak na m'n studie en nu weer als ondernemerT... Delft, DH, Rotjeknor, A'dam, Breda.
*iets met advies en handjes waar je niet in moet bijten en zeau*

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 20:15

Ik vond bouwkunde ook altijd maar een waardeloze studie, maar zoiets kun je toch ook gewoon met woorden oplossen?

Toine Rorije | 13-05-08 | 20:11

iets zegt me steeds.. Delft+brand = Scheme015...

GayStar | 13-05-08 | 20:10

"Bijeenkomst studenten en medewerkers Faculteit Bouwkunde TU Delft

Studenten en medewerkers van de Faculteit Bouwkunde worden uitgenodigd
om op woensdag 14 mei om 9.00 uur in de Aula van de TU Delft te komen.
Op de bijeenkomst zal een toelichting worden gegeven op het verloop van
de brand en zullen de eerste gedachten over noodopvang worden besproken.

Vanaf woensdag zal er deze week ook van 09.00 - 17.00 uur een
informatiepunt in de hal van de Aula (ITU-balie) zijn geopend, waar
medewerkers en studenten met vragen terecht kunnen. Er zijn
verschillende specialisten aanwezig, die behulpzaam kunnen zijn bij de
beantwoording van vragen en het oplossen van ontstane situaties.

De brand bij de faculteit Bouwkunde is op dit moment (19.00 uur) nog
niet onder controle.

D.J. van den Berg, Voorzitter CvB
W. Patijn, Decaan Faculteit Bouwkunde"

vitu | 13-05-08 | 20:10

@Zieke Hond
Oké. Mij boeit niet waar ik kom te zitten. Ik wil alleen genoeg voorzieningen om mijn laatste 4 weken goed af te sluiten.

@Vanquish
Nee. In de Centrale hal was een aparte ruimte waar mensen konden roken.
Openbaar roken was verboten!

Sleurhutje | 13-05-08 | 20:09

*CoJoNes even de hand schud*

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 20:07

@Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 20:05
Skets, daarentegen is een symphatieke club hier in Stad.

CoJoNes | 13-05-08 | 20:07

@Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 20:01
Hij weet vast wel wie ik ben maar dat interesseert me geen hol. Een architect die schoonmetselwerk kwalificeert als eclectisch moet fijn een bus gaan koppen.

CoJoNes | 13-05-08 | 20:06

*karelse van der meer met hun zwarte hond, pfffff*

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 20:05

Examen Stunt? Of een vroege ontgroenings dag?

GayStar | 13-05-08 | 20:04

@ Sleurhutje

je mocht toch in de hal beneden roken ?

Vanquish | 13-05-08 | 20:01

CoJoNes | 13-05-08 | 19:53
-
Jurjen van der Meer is een eikel 1e klas... en hij weet lekker niet wie ik ben... hahaha

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 20:01

@Sleurhutje:
TN=Technische Natuurkunde. Redelijk non-descript gebouw aan de Mekelweg.

Zieke Hond | 13-05-08 | 20:00

@rara | 13-05-08 | 19:59
Klopt idd ........ Ik ben ook "ontslagen" :(

Hobbykip | 13-05-08 | 20:00

@KoekjesEter | 13-05-08 | 19:51, dat zal ruffen thuis!

gentle giant | 13-05-08 | 20:00

@Vanquish

Dankzij de aparte rookruimte..

Sleurhutje | 13-05-08 | 19:59

Conspiracy-theoristen (en andere warhoofdigen) opgelet: een groot aantal mensen had een motief om kwaad te zijn op de TU. Een uur voor de brand uitbrak heeft "de pz-computer" een mailtje aan een aantal werknemers verstuurd. In dat mailtje, dat als titel "termination employment" had, stond dat hun tijdelijk contract per vorige week opgezegd zou zijn. 10 Minuten nadat de eerste rookwolken opstegen kwam er een mailtje waarin stond dat er sprake was van een vergissing...

rara | 13-05-08 | 19:59

Wel jammer op zich dat t BK gebouw weg is... t is de enige faculteit waar je binnen mocht roken :(

Vanquish | 13-05-08 | 19:58

*@luhoedje voor TaLoN.NL maakt*

Hobbykip | 13-05-08 | 19:58

als ze er al waren deden ze het niet vanwege de kapot waterleiding

Sleurhutje | 13-05-08 | 19:56

dr waren geen sprinklers

Vanquish | 13-05-08 | 19:56

Vroemmm, daar gaat je zorgvuldig opgebouwde collectie pr0n professor!

Klukkluk | 13-05-08 | 19:55

Ik vind dat je de TU in Delft niet kan vergelijken met het WTC, een schoolgebouw is niet hetzelfde als het stalen monster, was niet voor niets World Trade Centre.

Maargoed, ook al neem je dat in acht, het blijft toch weer wel verdacht, vooral nadat de TU vorig jaar probeerde te verkopen dat het WTC zelf instortte, verder lettend op het feit dat het logo van de TU in Delft de eeuwige vlam is, een occult symbool van de vrijmetselaars en de illuminati.

Is het gewoon een instorting van een poreus schoolgebouwtje door hevige brand?, of is er werk van gemaakt?, ik weet het niet. Dit geval zal me weinig boeien, er kunnen geen sluwe wetswijzigingen hieruit voortvloeien en er zijn voor zover ik weet geen doden gevallen.

TaLoN.NL | 13-05-08 | 19:54

stelletje prutsers dat ze hun bieb niet op een veilig plekkie weten te bouwen.

Mocrosoft | 13-05-08 | 19:53

@Sleurhutje | 13-05-08 | 19:48
Niet in 050. Eén grote nepotistische teringzooi. Heb ooit een pand gehuurd met van die nep zandsteenblokken op de gevel. Wij wilden die handel strak hebben. Welstandscommissie: Het is een bepalend stadsgezicht door de eclectische bouwstijl. Die nepblokken waren er in 1967 opgezet. Voorzitter van die commissie: Jurjen van der Meer.

CoJoNes | 13-05-08 | 19:53

Verwacht dat binnenkort het gebouw van de Faculteit voor Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek de lucht in vliegt.

CoffeePatch | 13-05-08 | 19:53

@Zieke Hond: '"als je dan later de faculteit verlaat en je andere kantoorgebouwen gaat bewonen, dan besef je dat de fac bk wel degelijk een 'juweel' was. Zou jij bv liever je tijd doorbrengen bij TN? Of kilometers vreten in CT?"

Het gebouw mag dan volgens de kenners ingenieus zijn geweest, het voldeed niet aan de basisvoorwarde zijn inhoud te beschermen, dus is het niet ingenieus maar inferieur. Er zijn veel bouwkundigen en architecten die vorm belangrijker vinden dan functie; zal wel iets met ego te maken hebben..

the baracuda | 13-05-08 | 19:53

lekker belangrijk repeated

stijlozepikhaak | 13-05-08 | 19:52

mijn vader werkt er.

KoekjesEter | 13-05-08 | 19:51

lekker belangrijk

stijlozepikhaak | 13-05-08 | 19:51

Of projectontwikkelaars die op elke 10 vierkante cm's een Vinexwijk MOGEN bouwen. En ik bedoel echt cm's.

Elisabeth2 | 13-05-08 | 19:49

Normaal storten gebouwen nl. niet in als ze in brand staan.
.
Dit was duidelijk een red flag operatie uitgevoerd door de chem trails.
.
Heeft natuurlijjk alles te maken met de zwendel van de bankiers
om uit geimpregneerd hout, aspartaam te winnen.

Onslo | 13-05-08 | 19:49

@CoJoNes

Was het maar zo'n feest dat welstandscommissie's door architecten worden geleidt. Ze worden nu geleidt door overbetaalde luie raam ambtenaren die totaal geen kaas (dat is beneden hun stand) van het vak hebben gegeten.

Sleurhutje | 13-05-08 | 19:48

of 'welstandscommissie', da's misschien een nog wel fraaier socialistische nomenclatuur.

CoJoNes | 13-05-08 | 19:46

@Sleurhutje | 13-05-08 | 19:43
Wat heb je in een land aan creatieve studenten bouwkunde als er in datzelfde land schoonheidscommissies zijn, voorgezeten door de meest invloedrijke architect uit de omgeving?

CoJoNes | 13-05-08 | 19:45

Er komen nu vast wel veel oude bouwkundigen die daar ook gestudeerd hebben en nooit de boeken teruggebracht hadden naar de biblioheek om ze alsnog in te leveren. Bibliotheek zo weer gevuld, bijna.

Elisabeth2 | 13-05-08 | 19:45

Leen start actie met benefiet concert BOEKEN VOOR DELFT.

kees2 | 13-05-08 | 19:44

@widtvoet ® | 13-05-08 | 19:38
Is dus niet geheel onverwacht deze brand.
Op de dag dat Imca Marina geboren is, kan je van alles verwachten.

DrogePoepSteek | 13-05-08 | 19:44

Een ander voordeel is, dat het volledig *kuch* onafhankelijke TNO nu een onderzoek mag gaan doen naar het drama. Worden die geldstromen eindelijk eens transparant.

CoJoNes | 13-05-08 | 19:43

@CoJoNes

Helaas.. Op de faculteit mogen de studenten nog creatief zijn. In het bedrijfsleven wordt deze creativiteit eruit geknepen door regeltjes en geld. Met die gare Vinex Wijken als resultaat.

Sleurhutje | 13-05-08 | 19:43

Dit is een inside job door de havikken in de regering.
Nu hebben ze een excuus om hun BTW-verhoging van 1 procent door te zetten.
Ik zal later via een filmpje op YouTube uitleggen hoe en waarom.
Ga eerst de valsnelheid van het puin analyseren.
Kan nu al vertellen dat dit gebouw nooit zo had mogen instorten.
Want de core bestaat uit gehard staal, dus dit kan gewoon niet.
Ook zie je overal rookpluimjes lateraal verschijnen.
En waarom stond heel Nederland vandaag in de file?
Nou, nou, nou?

Bisschop Gijsen | 13-05-08 | 19:42

Als hier de maquettes stonden van de volgende Vinexwijk dan is dit pure winst.

CoJoNes | 13-05-08 | 19:41

@Danny772

RTL!

KoekjesEter | 13-05-08 | 19:41

Smile Geenstijl (Dumpert), je bent bij het NOS journaal met de filmbeelden van de TU-Brand!

Danny722 | 13-05-08 | 19:38

@Sleurhutje | 13-05-08 | 19:36
ja mooi! :) Dumpert.nl

Hobbykip | 13-05-08 | 19:37

Maar waren die sprinklers nou wel of niet deel van de TU?

widtvoet ® | 13-05-08 | 19:37

RTL4 zojuist:
"Brand beweegt zich zelfs heen en weer!"
.
Daar zit dus op zeker de PvdA achter...

Klikspaan | 13-05-08 | 19:37

Volgens mij is Sikkeneur al met z'n busje vol boeken onderweg naar Delft.
De ouwe sjacheraar... Hij heeft gelijk hoor, daar niet van.

koerbagh ® | 13-05-08 | 19:36

Gelukkig zitten wij in de kelder.

gentle giant | 13-05-08 | 19:36

[aluhoed]
Enschede... Ravage... Precies 8 jaar geleden.... hmmm.. hmmm.. Let maar op mijn voorspelling 2016 - Eindhoven....
[/aluhoed]

Magare | 13-05-08 | 19:36

Dumpert was weer paraat op RTL4 nieuws

Sleurhutje | 13-05-08 | 19:36

Leen kon er niets aan doen dat hij moest niezen.

CoffeePatch | 13-05-08 | 19:36

Pff "brandweer kan niet dicht bij komen ivm een grote waterpartij"
Knap staaltje design...

Doc Damage | 13-05-08 | 19:36

@ Zieke Hond
Ik zat er net 3/4 jaar ivm schakeljaar naar Master. Dus nog niet genoeg tijd gehad om het gebouw te gaan waarderen.
TN waar staat dit voor? CT is Civiele Techniek neem ik aan?

Sleurhutje | 13-05-08 | 19:34

Gelukkig maar dat er geen gevaarlijke hoeveelheden asbest zijn vrijgekomen. *blaast dikke laag stof van dictaten af*

blawablawa | 13-05-08 | 19:32

@Sleurhutje: als student was ik ook niet onder de indruk van 'ons' gebouw. Maar gaande de opleiding begon ik het wel beter te begrijpen hoe ingenieus het in elkaar stak. Als je dan later de faculteit verlaat en je andere kantoorgebouwen gaat bewonen, dan besef je dat de fac bk wel degelijk een 'juweel' was. Zou jij bv liever je tijd doorbrengen bij TN? Of kilometers vreten in CT?

Zieke Hond | 13-05-08 | 19:32

Tja jammer van die boeken jahh maar als ze echt zo bijzonder waren had je ze toch allang gescand.

bethundered | 13-05-08 | 19:31

LOL DrogePoepSteek | 13-05-08 | 19:24 weer hartelijk om gelachen

azijnseikerT | 13-05-08 | 19:30

is er al een stille tocht geregeld??

gnarfie | 13-05-08 | 19:28

Maar wel zonde van die boekencollectie natuurlijk. Stuk cultureel erfgoed in vlammen opgegaan.

sjaakdeslinksesul | 13-05-08 | 19:24

Klikspaan | 13-05-08 | 19:20
Balkenende is samen met de burgemeester van Delft en geadviseerd door Cohen thee aan het inkopen. Vraag me niet waarom want ik weet het niet. Maar het schijnt een universeel recept te zijn om aan ellende het hoofd te bieden.

Elisabeth2 | 13-05-08 | 19:23

*In het gebouw van de faculteit bouwkunde (jawel: 86-90) waren om de twee verdiepingen tussenvloeren, middels staalconstructie opgehangen aan de betoncontructie van de verdieping er boven. (verdieping, tussenverdieping met vide, volgende verdieping) Staal verliest al een aanzienlijk deel van zijn mechanische eigenschappen w.o. de treksterkte bij temperaturen ver onder het smeltpunt van het materiaal => staalconstructie bezwijkt => delen van de tussen gelegen verdiepingen met vide donderen naar beneden... de rest vult u zelf maar in*

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 19:23

Klikspaan | 13-05-08 | 19:20
Balkenende was al weken op de hoogte en zit nu in Suriname ver van de plek des onheils, net als Bush destijds.

CoffeePatch | 13-05-08 | 19:23

@Klikspaan | 13-05-08 | 19:20
Balk zit in Suriname

Agent327 | 13-05-08 | 19:22

Is Balkenende al ter plekke gesignaleerd om zijn afschuw uit te spreken en zijn Gristelijke vastberadenheid te tonen?? Heeft Wilders al de schuld gekregen van de PvdA? Of waren dit keer de aanhangers van Verdonk de brandstichterts?
.
Ideale gelegenheid om weer eens een heerlijk rondje te demoniseren.

Klikspaan | 13-05-08 | 19:20

overVecht | 13-05-08 | 18:01
Goedkoop koffiezuipen in de mensa?! Ik drink heerlijk thuis uit mijn Moka Express! Goedkoop potje van de HEMA hoor, maar zet voortreffelijke sterke koffie.

Wel bedankt voor de tip overigens, misschien dat ik eens een billijk maaltje kan meepikken in de mensa. La Place van V&D is toch voor patjepeeërs.

Bijstandskoning | 13-05-08 | 19:18

@kees2 | 13-05-08 | 19:13
En ze hadden ook nog eens hele oude boeken staan die onvervangbaar zijn net als de stoelen collectie

Agent327 | 13-05-08 | 19:18

Water is vies heh? Beter vuur, aarde en lucht...

widtvoet ® | 13-05-08 | 19:18

Hahaa... Duidelijk dat thermiet cq thermaat de oorzaak is voor de vernieling van de Faculteit bouwkunde . Zie maar links midden in het filmpje ;)

bethundered | 13-05-08 | 19:16

Van Vollenhoven, kompT er maar in!

widtvoet ® | 13-05-08 | 19:14

@ artbrut | 13-05-08 | 18:58
Bouwkunde had z'n eigen bibliotheek. Vandaar

Eigenlijk is het dus een ramp . SHIT

kees2 | 13-05-08 | 19:13

Professor T. van Pisa is verbaasd over instorten faculteit.

controle | 13-05-08 | 19:12

even een off-topic vraagje, wat is er ongeldig aan een versche .jpg van fotosoep voor op den dumpert? hij spuugt ze steeds weer terug.

appeltje | 13-05-08 | 19:12

.. en kreeg de koffiejuf van de fakkelteit een uitbrander?

Max Beentjes | 13-05-08 | 19:11

Ze hebben daar toch zeker zelf verstand van bouwen: als het allemaal zo belangrijk is hadden ze het beter moeten beveiligen.

the baracuda | 13-05-08 | 19:10

Waarschijnlijk vmbo-ers die aan de professor wilde bewijzen dat het gebouw niet gazajeugdproof was.

controle | 13-05-08 | 19:09

ja daar moet je niet onderstaan *kuch* *kuch*

BierBuikBas | 13-05-08 | 19:08

@ Snowdog
Iets met schoenmaker en lompen, o ja:

"De kinderen van de schoenmaker lopen barrevoets" (www.spreekwoord.nl/)

Jan Middelmaat | 13-05-08 | 19:08

@G-unite | 13-05-08 | 18:56:
Zelfs niet in dezelfde groep in het periodiek systeem. Maar: moedige poging.

koerbagh ® | 13-05-08 | 19:03

dit is het gevolg als je bouwkeauzen koffie laat halen.

ganzo | 13-05-08 | 19:02

CoffeePatch | 13-05-08 | 19:00
-
*Kuch*

Bertus Betonsloper | 13-05-08 | 19:02

Wat zit iedereen toch te zeiken over een bibliotheek, kennen ze daar geen pdf bestanden?

controle | 13-05-08 | 19:02

dat is modern beton

Sleurhutje | 13-05-08 | 19:01

In vergelijking met andere bouwmaterialen biedt beton superieure prestaties op het gebied van brandveiligheid:
· Beton brandt niet.
· Vloeren, kolommen en compartimenteringswanden van beton hebben, ook onder de meest extreme brandcondities, een zeer hoge weerstand tegen bezwijken.
· Beton verspreidt bij brand geen rook of gevaarlijke gassen.
· Heel vaak zijn betonconstructies na een brand oppervlakkig aangetast en derhalve nog goed en relatief goedkoop te repareren.
www.cementenbeton.nl/Nieuws/Nieuws/nie...
...
Inside Job dus.

CoffeePatch | 13-05-08 | 19:00

G-unite | 13-05-08 | 18:56
Kwik?

gentle giant | 13-05-08 | 18:59

@kees2 | 13-05-08 | 18:57: Bouwkunde had z'n eigen bibliotheek. Vandaar.

artbrut | 13-05-08 | 18:58

@overVecht 18:56

D'r was daar wel een fatsoenlijk sprinklersysteem?

widtvoet ® | 13-05-08 | 18:58

De mensen van de faculteit Bouwkunde weten echt wel hoe je een controlled demolition moet maskeren hoor. Het is hun vakgebied! Daarom, inside job!

LibertasSimplex | 13-05-08 | 18:58

@ Sleurhutje | 13-05-08 | 18:00
TU Delft kan weer opnieuw beginnen met verzamelen met boeken

Waren die dan hier opgeslagen en niet in de centrale bibliotheek ?


kees2 | 13-05-08 | 18:57

en ik zeg het verdoemme de hele dag al, daar ben je lekker mee... hier worden mensen opge... nee... hier WERDEN mensen opgeleid die uns zeggen of het huisje wat wij bouwen, veilig is! En dan stort dat gebouw ook nog eens in... t is goddome toch niet te geloven? wat een voorbeeld :-(

Snowdog | 13-05-08 | 18:57

@widtvoet ® | 13-05-08 | 18:54
lul niet!

waar trek jij die conclusie uit?
wat is je bron?
Hoe weet je dat het te duur was?
Waar was jij vanochtend om negen uur?

Heb je die raket nie gezien die er in is gevlogen! Geen enkel gebouw houdt het dan!

owja ik doe wel aan bronnen! Check de post van TV Dominee | 13-05-08 | 18:31

het is zo klaar als een klontje!

overVecht | 13-05-08 | 18:56

@ koerbagh ®

Hoei, die weet ik denk ik. Iets met metaal.
Magnesium?

G-unite | 13-05-08 | 18:56

Bouwkunde?

Afbouwkunde...

delano | 13-05-08 | 18:54

Maar een fatsoenlijk sprinklersysteem was dus écht te duur...

widtvoet ® | 13-05-08 | 18:54

f.hatena.ne.jp/images/fotolife/n/noto9...
Kijk, die Jappen, die hebben verstand van dragende constructies, wat nou Enola Gay?
En dan hier een kapotte senseo, of een lekkende fitting?

gentle giant | 13-05-08 | 18:53

@AuchtungPanzer | 13-05-08 | 18:33:
Wat is ook alweer het materiaal dat zorgt voor de wapening van beton?

koerbagh ® | 13-05-08 | 18:50

@nopedope | 13-05-08 | 18:45
Elders... op een huishoudschool met allemaal geyle mevrouwen..

overVecht | 13-05-08 | 18:49

Nou weet ik ook waar die KPN storing sinds vanochtend vandaan komt ;)

Santtu | 13-05-08 | 18:49

Gemiddeld opleidingsniveau lag in Nederland toch al VMBO-niveau -volgens CITO- dus dan kan dit er ook nog wel bij.

Mongoose | 13-05-08 | 18:48

@TV Dominee | 13-05-08 | 18:45
Hmm tsjaa daar zit wat in..... Goed speurwerk dan van je!!

overVecht | 13-05-08 | 18:48

Dit is geen toeval! gister was er ook al ergens brand. Dit is een duister plot van onze regering om meer geld vrij te kunnen krijgen voor een totale oorlog tegen vuur. IK EIS OPHELDERING!!!

Wim Bitterzaad™ | 13-05-08 | 18:47

kunnen deze studenten worden ondergebracht bij de TU delft zelf of worden ze bij andere hoge scholen/uni's ondergebracht??

Rest In Privacy | 13-05-08 | 18:45

@overVecht | 13-05-08 | 18:36:
Het is dan ook een nieuw type raket, die volkomen desintegreert bij impact en gebruik maakt van een nieuw soort brandstof. Een brandstof die de Aivd heeft verkregen van space aliens!

TV Dominee | 13-05-08 | 18:45

AuchtungPanzer | 13-05-08 | 18:33
Tijdens luilak in 2006 brandde een brievenbus in Zwaag-westeinde volledig af, maar de stalen constructie bleeg gewoon overeind staan. Toeval?
www.nijmegencentraal.nl/media/fotos_ja...

sjaakdeslinksesul | 13-05-08 | 18:38

lol@sjaak.

LibertasSimplex | 13-05-08 | 18:37

roflol@TV Dominee | 13-05-08 | 18:31
HOAX!!!!

als je goed kijkt (in de uitvergroting) zie je dat het vuur van de raket geel is! Naar mijn weten is het vuur dat uit een raket komt licht geel, wit en/of niet zichtbaar.

overVecht | 13-05-08 | 18:36

omg kap nou eens met dat logo van TU

Baanaan | 13-05-08 | 18:36

@Elisabeth2 | 13-05-08 | 18:31, dat gaat allemaal naar Maassluis en Rozenburg, die geilen er gewoon op!

gentle giant | 13-05-08 | 18:35

@TV Dominee | 13-05-08 | 18:31
Duizend bommen en granaten...

DrogePoepSteek | 13-05-08 | 18:33

Fuculteit: BouwKnudde

GayStar | 13-05-08 | 18:33

koerbagh ® | 13-05-08 | 18:10
ey Grote K die je bent. dat gebouw in delft is zekerste weten geen stalen gebouw zoals wel de WTC`s waren. Er wordt niet door sommige mensen gesuggereerd dat een gebouw nooit instort door vuur maar dat een Stalen gebouw nog nooit eerder is ingestort door vuur. Ja, duidelijk???

kijk eens hiero: www.serendipity.li/wot/other_fires/oth...

AuchtungPanzer | 13-05-08 | 18:33

lachen gieren brullen

Sleurhutje | 13-05-08 | 18:32

dit is geen instorten komp, dit is afbrokkelen.

Bobel | 13-05-08 | 18:32

Wie zitten er nu allemaal in die asbestdeeltjes die neerdwarrelen? Het is Noord-Oosten wind. Of was asbest een Hoax van GS?

Elisabeth2 | 13-05-08 | 18:31

Kortsluiting met een koffiezetapparaat..... Was dat alles?

fuckje | 13-05-08 | 18:30

-heeft best wel spijt van mijn nogal cynische comment eerder in topic. Zag bij 1Vandaag een dame nogal overstuur raken bij het instorten van gedeelte gebouw, en haar levenswerk vrijwel zeker vernietigd zag worden, heeft soms wel geweten...-

brutus68 | 13-05-08 | 18:30

Draaitafel Demagoog | 13-05-08 | 18:25
Melnikov bouwde zijn maquettes van asbest, dus die zullen de brand ook wel overleefd hebben.

tipo | 13-05-08 | 18:30

@Draaitafel Demagoog | 13-05-08 | 18:25
Verklaart voor mij eindelijk es waarom jij altijd zoveel over bouw dingetjes weet etc. ;)

ot:
Mw vogelaar trekt er hier in de wijk 4 miljoen euro voor uit om flats op te knappen... We hebben eigenlijk dus best wel wat aan dit experiment van de TU....

overVecht | 13-05-08 | 18:27

@GeleKabouter | 13-05-08 | 18:22
Ooooh...

DrogePoepSteek | 13-05-08 | 18:27

@gentle giant | 13-05-08 | 18:24,
1 naam:
Abdul Quadeer Khan

vander F | 13-05-08 | 18:27

jammer

Sleurhutje | 13-05-08 | 18:25

Je zou er maar op school zitten en de hele dag smsjes krijgen dat je school in de fik staat =) Las trouwens dat alle documenten veilig op de tu serverT stond. Dat dan weer wel.

Draaitafel Demagoog | 13-05-08 | 18:25

"De studentenvereniging is in 2005 opgericht door 4 studenten van de Tu Delft/ faculteit luchtvaart en ruimtevaarttechniek"
@sjaakdeslinksesul | 13-05-08 | 18:21, dit gaat diep!

gentle giant | 13-05-08 | 18:24

@Hommel | 13-05-08 | 18:19
Als je weet wat een sloopvergunning kost, dan begrijp je het wel.

tipo | 13-05-08 | 18:24

@Hommel | 13-05-08 | 18:19
Blijkbaar werkt die hypermoderne rookcabine met ingebouwde senseo dus nog niet zo goed...

overVecht | 13-05-08 | 18:24

Vergeet ook even niet dat er houten plafonds waren. Ik heb niet gehoord hoeveel maar in elk geval daar waar de brand begon en daarom brande het snel en fel.

Agent327 | 13-05-08 | 18:23

@sjaakdeslinksesul | 13-05-08 | 18:21,
oei..!

vander F | 13-05-08 | 18:23

@Hommel | 13-05-08 | 18:19
Ikke niet.... om iets te leren moet je dingen zowel in theorie als in de praktijk testen....

snap je?

overVecht | 13-05-08 | 18:22

@Hommel | 13-05-08 | 18:19,
nou ja, als je de link van sigma01 @ 13-05-08 | 18:12 leest wordt het wel íets duidelijker...

vander F | 13-05-08 | 18:22

@ DrogePoepSteek | 13-05-08 | 17:36;

Zoiets heet een waterkanon, is geen brandweerman!

On-Topique: Wel klote als je daar net je eindopdracht/etc hebt liggen...

GeleKabouter | 13-05-08 | 18:22

Mijn vrouw, die meeleest, vindt het raar dat een faculteit bouwkunde niet brandveilig is en instort. Ik ook.

Hommel | 13-05-08 | 18:19

Terug naar de tekentafel.

Cazi | 13-05-08 | 18:19

Is er al een arabierisch paspoort gevonden?

koerbagh ® | 13-05-08 | 18:18

@overVecht

Potverdorie ben helemaal van slag na die brand. Laat me even bijkomen!

@overVecht
Bruine neus

Sleurhutje | 13-05-08 | 18:17

@overVecht | 13-05-08 | 18:14:
Ja, presies!

TV Dominee | 13-05-08 | 18:15

*edit : Terreuractie, het is geen gouden kooi:P

Afvalzak | 13-05-08 | 18:14

@Sleurhutje | 13-05-08 | 18:11
Daarom moet je ook eerst denken en dan schrijfen anders ga je fouten makken!

overVecht | 13-05-08 | 18:14

@appeltje ben benieuwd, misschien staat er een terroractie in beschreven;)

Afvalzak | 13-05-08 | 18:14

@ TV Dominee

ahh die 'betrouwbare' bronnen verklaren het

Sleurhutje | 13-05-08 | 18:13

Ik heb inmiddels ongeveer een flink aantal papieren op ons terrein gevonden (paar KM verder), waaronder wat interresante dingen als diploma's, cijferlijsten, prive aanzichtskaartjes en voor veel duitse brieven en teksten. Tevens wat ironische dingen over brandgevaar, instortingsgevaar, een blaadje met de calamiteiten nummers enzovoorts.
zal zo de leukste even inscannen.

appeltje | 13-05-08 | 18:13

@Sleurhutje | 13-05-08 | 18:09:
Ik ben amateurconstructeur met de benodigde kennis van wikipedia en 911truth.com

TV Dominee | 13-05-08 | 18:12

@TV Dominee
klote kan weer niet editen maar bedenk me net dat staal niet dragende functie heeft. Daar zorgt voor beton. Die draden staal zijn niet te vergelijken met stalen balken.

Sleurhutje | 13-05-08 | 18:11

sjaakdeslinksesul | 13-05-08 | 18:08
Ik zal ze beide eens grondig aan de tand voelen.

LibertasSimplex | 13-05-08 | 18:11

De zomervakantie begint dit jaar vroeg op de TU.

Templeton Peck | 13-05-08 | 18:11

@koerbagh ® | 13-05-08 | 18:10:
Dat is hier duidelijk ook het geval, wat ik je brom!

TV Dominee | 13-05-08 | 18:11

@TV Dominee | 13-05-08 | 18:08,
welnee, die paar staaldraadjes,
als het beton gaat scheuren is de spanning er af,
krak, zak, weg....

vander F | 13-05-08 | 18:10

Ik hoor het de 9/11 conspiracy-nutcases nog zeggen:
"Er is door brand alleen nog NOOIT een gebouw ingestort... dus het is een complot en het waren explosieven. Controlled demolition".

koerbagh ® | 13-05-08 | 18:10

@TV Dominee
Helemaal gelijk!. Gelukkig voor de woningbouw ben ik geen constructeur :P

Sleurhutje | 13-05-08 | 18:09

@Sleurhutje | 13-05-08 | 18:06:
En dat is gewapend met?

Juist ja.

TV Dominee | 13-05-08 | 18:08

zag toch een roze microfoon dus wacht op een filmpje

stonedt | 13-05-08 | 18:08

G-unite | 13-05-08 | 17:35
Klopt, alle (deels) joodse medewerkers kregen het advies om thuis te werken.
LibertasSimplex | 13-05-08 | 18:00
Man, je schizofrenie begint nu echt uit de klauwen te lopen.

sjaakdeslinksesul | 13-05-08 | 18:08

Sleurhutje | 13-05-08 | 18:06
Des te harder wordt de zaak. Beton smelt niet.

LibertasSimplex | 13-05-08 | 18:08

@gehaktbar | 13-05-08 | 18:05
De gemiddelde student vindt het waarschijnlijk erger als een willekeurige bierbrouwer failliet gaat...

overVecht | 13-05-08 | 18:07

Het schijnt ook dat alle bewakingscamerabeelden in de omgeving in beslag zijn genomen!!

TV Dominee | 13-05-08 | 18:07

@ Nachtegaaltje
Ik had een pak van de vrijwillige brandweer aan.

in de regenjas | 13-05-08 | 18:07

@controle

Jammer dat er vrijwel geen staal in gebouw zat. Meeste was beton.

Sleurhutje | 13-05-08 | 18:06

@crode | 13-05-08 | 18:04
Welke verdiepingen maakte je normaal gesproken dan schoon?

@Sinar | 13-05-08 | 18:04
haha daar kan ik me wel in vinden ja!

@vander F | 13-05-08 | 18:03
Nee.... maar er schijnt wel een schoonmaker geweest te zijn die rutgert heeft gefilmd vanaf de eerste rij!

overVecht | 13-05-08 | 18:06

Kan niet, staal smelt pas bij 1500 graden oid. Dit gebouw is opgeblazen door de CIA, wat ik je brom. De eerste ooggetuigen melden al explosies.

controle | 13-05-08 | 18:05

gelukkig was bkbeats08 al geweest :) en ja.. zo mooi was dat gebouw niet, alleen wel sneu voor de studenten die nu zonder faculteit zitten de komende tijd.

gehaktbar | 13-05-08 | 18:05

@overVecht

hahaha

Sleurhutje | 13-05-08 | 18:05

Nu weet ik wat delfstoffen zijn.

vraagstaart | 13-05-08 | 18:05

TV Dominee | 13-05-08 | 18:01
Dat heb ik ook boze tongen horen beweren.

LibertasSimplex | 13-05-08 | 18:04

Kan er een mooi rechthoekig vinexwijkje neergepleurd worden. Dat bouwkundevolk van de laatste jaren kan toch niks anders meer bedenken.

Sinar | 13-05-08 | 18:04

ipv van gewerkt heel de dag 1ste rij gezeten, in het gebouw van civiele techniek, toen begon ik rutger maar te filme..

crode | 13-05-08 | 18:04

Het is symbolisch voor de staat van het Nederlands hoger onderwijs, dat dan weer wel...

Balsaq | 13-05-08 | 18:03

Zijn er al pics van het resterende karkas ná de instorting?

vander F | 13-05-08 | 18:03

@Sleurhutje | 13-05-08 | 18:00
Jahaaaa je punt over dat plee-papier is duidelijk..... ik hoor liever nu even van je, hoe, waarom, wanneer en waar je nou stiekum hebt zitten roken vanochtend!

overVecht | 13-05-08 | 18:03

Onvervangbare boeken verbrand is altijd extreem kudt.

vander F | 13-05-08 | 18:02

lol@overVecht 18:01

Fleauxe | 13-05-08 | 18:02

@LibertasSimplex | 13-05-08 | 18:00:
Het gerucht gaat dat toevalligerwijs alle joden die werkzaam waren of studeerden in het gebouw vandaag een dag vrij kregen!

TV Dominee | 13-05-08 | 18:01

@Bijstandskoning | 13-05-08 | 17:56

Moet je een nieuwe spot vinden waar je de hele dag goedkoop koffie kan zuipen...

overVecht | 13-05-08 | 18:01

Ik verdenk trouwens Koop Tjuchem.

TV Dominee | 13-05-08 | 18:00

LibertasSimplex | 13-05-08 | 17:55
Er zouden twee joodse negers zijn gezien vlakbij de plaats van de rampplek. Op nog geen vijfhonderd meter afstand.

LibertasSimplex | 13-05-08 | 18:00

TU Delft kan weer opnieuw beginnen met verzamelen met boeken

Sleurhutje | 13-05-08 | 18:00

Ha, mooi staaltje pancake...

kw_nl | 13-05-08 | 17:59

@Sleurhutje: Natuurlijk staat het belang van mensenlevens ook bij mij op de eerste plaats. Maar aangezien de brand al enige tijd gaande was ging ik er maar van uit dat er zich geen mensen meer in het pand zouden bevinden. Dat neemt niet weg dat er wel een hulpverlener slachtoffer geworden kan zijn, laten we hopen van niet. Los daarvan is het verlies van al het materiaal een verlies waarvan we de omvang pas over enkele dagen kunnen inschatten.

Fleauxe | 13-05-08 | 17:59

@Pilsvogel

Een weekje ;)

Sleurhutje | 13-05-08 | 17:59

@Skinkie

Ja een deel van de boeken zijn te vervangen maar er is ook een deel van de bieb met boeken van meer dan 100 jaar oud. Deze dingen zijn bijna niet meer te vinden. Het was niet voor niks een van de beste bouwbiebs in Europa. Dit word je niet met boeken die algemeen verkrijgbaar zijn..

Sleurhutje | 13-05-08 | 17:59

Sleurhutje | 13-05-08 | 17:55
Dat maakt je wel verdacht... hoeveel weken was je te laat?

Pilsvogel | 13-05-08 | 17:58

Zijn dat die lui die ook verantwoordelijk zijn voor die vreselijke depro Vinex hokken?

penis-aqua-rosA | 13-05-08 | 17:58

@Sleurhutje

Boeken worden gelukkig niet in een oplage van een gedrukt. Vroeger dachten ze ook al na. Enig idee waarom proefschriften ook in de koninklijke bieb liggen?

Skinkie | 13-05-08 | 17:57

Woet, Delft doet de Twin Towers na.

Bijstandskoning | 13-05-08 | 17:56

Ik hoorde dat de joden erachter zitten.

LibertasSimplex | 13-05-08 | 17:55

Geen twijfel mogelijk: het werk van Al Qaida!!!!!!!

Bijstandtrekker | 13-05-08 | 17:55

@Fleauxe

Ik weet het niet. Toen gebouw ontruimd werd kwam ik aangelopen maar ik verwacht dat er vrij weinig is gered..
Mensen levens gaan boven materiële schade.
Gelukkig heb ik 1 boek hier liggen die ik toevallig vandaag wilde inleveren.. Het is een begin :P

Sleurhutje | 13-05-08 | 17:55

Er zijn duidelijk explosieven gebruikt. Iedereen kan zien dat dit een gecontroleerde explosie was.

Daarnaast is het gebouw enkele weken door de eigenaar voor heel veel geld verzekerd. Ook hoorde ik dat de afgelopen maanden elke week een ander deel van het gebouw afgesloten was, waar mannetjes met rare pakken in en uit liepen. Bovendien wist de Aivd ervan. Dit is dus duidelijk een inside job!

TV Dominee | 13-05-08 | 17:54

WBDBO van 60min heeft iig wel gewerkt!

Ik als ik HTS Bouwkunde student baal hier enorm van :(

Kolenschopper | 13-05-08 | 17:53

@Nachtegaal: Een ROOD broekje, wel bij de les blijven...

Fleauxe | 13-05-08 | 17:53

Iedereen die een sportbroekje draagt, kan zich daar maar beter uit de voeten maken.
Daar heeft men exact 8 jaar geleden elders in het land grote ophef over gemaakt.....

Nachtegaaltje | 13-05-08 | 17:53

Zijn er slachtoffers gevallen? Hoop het niet ...
Die spuitende slang was aardig close maar zo'n ding kan natuurlijk ook remote bedient worden.

Dikr | 13-05-08 | 17:52

@Sleurhutje: Er is toch wel het één en ander in veiligheid gesteld mag ik hopen?

Fleauxe | 13-05-08 | 17:52

dit is zeker weer zon geintje om het guinness book of records te behalen?? bla bla bla zon fikkie is dus zelf aangestoken???

CAFEDP | 13-05-08 | 17:51

Ik zit op die faculteit. Gebouw was te lelijk maar het is ontzettend zonde dat de bibliotheek weg is. Daar zat zoveel kennis in.. Heel zonde.

Sleurhutje | 13-05-08 | 17:51

Doodzonde. Prachtig gebouw, onvervangbare inhoud. Maarrrr... welke architect mag de nieuwbouw doen?

Gezellig! | 13-05-08 | 17:51

Uithuilen en opnieuw beginnen dan maar.

Kennie Die | 13-05-08 | 17:51

Allemaal belastingcentjes in rook op, kudt...

Fleauxe | 13-05-08 | 17:51

*kan wat betreft dit onderwerp -tot eigen verbazing- de cynische toon van geenstijl echt niet verdragen en verplaatst zich om die reden naar nu.nl om daar huiliehuilie te doen*

En das gelijk de eerste keer dat ik bloedserieus ben op geenstijl.

Echt triest :(

mereggie | 13-05-08 | 17:50

Volgens Teletext is er nog steeds last van instortingsgevaar.
Bedoelen ze nu de rest die er nog staat, of loopt TT nu wel érg lang achter?

Nachtegaaltje | 13-05-08 | 17:49

Zit hier lekker op de TUD en een paar honderd meter verderop stort een gebouw in ............... rare gewaarwording :(

Hobbykip | 13-05-08 | 17:48

Hoppa. Handschoentjes aan, cementmolentje en overige benodigdheden erbij en bouwen maar!! De resultaten van dit praktijktentamen zullen binnen 4 weken worden gepubliceerd. Succes!

DaG | 13-05-08 | 17:46

Mooi zuur voor de studenten daar. 4 weken extra vakantie is leuk, maar al je maquettes kapot is iets minder leuk.

Framoes | 13-05-08 | 17:46

Ik vind het zo bizar dat een gebouw na een klein brandje uiteindelijk compleet uitbrandt en instort. Er moet iets grondigs mis zijn geweest.

Ik heb in ieder geval uitstel van m'n presentatie. Dat dan weer wel.

artbrut | 13-05-08 | 17:46

Heftig!

Fleauxe | 13-05-08 | 17:44

Bizar.

Suup | 13-05-08 | 17:44

Inside job!

Lafayette | 13-05-08 | 17:42

@gaap | 13-05-08 | 17:32

Tot ver in de jaren 90 was brandveiligheid niet een erg hot item. Overheid deed weinig tot geen controles. Regels waren er wel, maar er was geen toezicht.

DrogePoepSteek | 13-05-08 | 17:40

@Draaitafel Demagoog | 13-05-08 | 17:37
Ze zullen het toch wel op een pc/laptop hebben staan?

Agent327 | 13-05-08 | 17:40

bouwvalkunde

Pilsvogel | 13-05-08 | 17:40

Alleen lutsers slaan hun gegevens niet ook online op !

Willem van Ockham | 13-05-08 | 17:39

Mag hopen dat degene die met hun proefschrift bezig waren kopieetjes hebben gemaakt.

Draaitafel Demagoog | 13-05-08 | 17:37

@dr. tikshit 17:33

Helemaal geen slecht nieuws, juist goed nieuws. Een betere vorm van een practicum voor studenten bouwkunde kan ik me nauwelijks voorstellen. Gevalletje praktijk optiforma, hier kan geen animatie of modelletje tegenop. En dat allemaal gratis en voor niets in eigen huis!!

brutus68 | 13-05-08 | 17:37

Koffie?
Ja, lekker.

Nachtegaaltje | 13-05-08 | 17:36

Hulde aan brandweerman onderin beeld. Blijft gewoon doorgaan met blussen .

DrogePoepSteek | 13-05-08 | 17:36

Ik geloof er niets van.
Daar moeten explosieven aan te pas zijn gekomen.

*Aluhoedje opzet*

G-unite | 13-05-08 | 17:35

Kaboem!

Scoopz | 13-05-08 | 17:34

brr, slecht nieuws idd. kennis is best belangrijk..

dr. tikshit | 13-05-08 | 17:33

raar verhaal zeg, dat een dergelijk openbaar gebouw gewoon even instort na een brandje.

gaap | 13-05-08 | 17:32

Plek voor een nieuwe moskee?

opzenhollands | 13-05-08 | 17:32

Ik vond hem toch al niet mooi

Krulsnor | 13-05-08 | 17:31

heftig. nu is er zeker geen redden meer aan.

Agent327 | 13-05-08 | 17:30

Brekend nieuws... heel erg letterlijk!

MDA | 13-05-08 | 17:30

Gecontroleerde demolition! Op 1:04 hoor je duidelijk explosieven.

LibertasSimplex | 13-05-08 | 17:30

Zijn er geen vliegtuigjes gezien vantevoren?

Willianus Wortelus | 13-05-08 | 17:29

@small_town_dude | 13-05-08 | 17:26
Neen, Leen heeft gisteren hachee gegeten.

Murdockyoufool | 13-05-08 | 17:29

De toetsen van morgen gaan alsnog door. Houd jullie rooster in de gaten voor de lokaalwijzigingen !

SlappeKroket | 13-05-08 | 17:29

geen brandweermannetjes onder het puin???

ijsmannetje | 13-05-08 | 17:29

Larry 'pull it' Silverstein kom er maar in..

maakniesaaknie | 13-05-08 | 17:28

Ze krijgen toch wel een boete voor de rookvervuiling

in de regenjas | 13-05-08 | 17:28

Kan Lee Towers die brand niet even uitplassen vanuit 010?

small_town_dude | 13-05-08 | 17:26

leuk nieuw project voor aspirant-ontwerpers?

Mag Ik Ook Nog? | 13-05-08 | 17:26

vast door TU studenten ontworpen..

Ariel | 13-05-08 | 17:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl