Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Examenstunt. Wat er ECHT gebeurde

congierce.jpg Eind april. Het schooljaar loopt op haar einde. Hoogste tijd het bekende jaarlijks terugkerende ritueel, de examenstunt. Nu hebben niet alle scholiertjes het geluk dat de directie een volledige betaalde stripact ter vermaak laat invliegen. Sommige scholen moeten het gewoon doen met ludieke acties als het alarm laten afgaan en dan iedereen met water natgooien. Op en top humor voor de gemiddelde HAVO-scholier. Zo ook op het Esdal College in Emmen. Daar brak na een dergelijke natgooiactie echter behoorlijk de pleuris uit. Citaatje uit het Dagblad van het Noorden: "De onderwijsondersteunende medewerker die de Bedrijfshulpverlening ter zijde stond en zijn taak zeer serieus nam, hielp leerlingen een handje bij het verlaten van de school. Dat werd hem niet in dank afgenomen en er ontstond een geduw en getrek. De man, hartpatiënt en bovendien door een eerder opgelopen hersenbloeding motorisch gestoord, kreeg een duw en viel tegen de grond. Hij liep een hoofdwond en vermoedelijk ook een hersenschudding op." In een brief die door de school aan de ouders werd gestuurd werd het incident - tot grote ergenis van de leerlingen - op eenzelfde manier omschreven. Gelukkig leven we in de eeuw van de camfoon. Ofwel, FILMPJE en oordeelt u zelf...

Reaguursels

Inloggen

Knap dat iedereen een verwurging ziet. Ik zie alleen een boze onderwijsassistent die een bijdehandje bij zijn kraag pakt. En zoals al vaker gezegd rechtvaradight dat geenszins een harde trap van achteren.

Mr. Wiseguy | 30-04-08 | 18:54

Lafayette 28-04-08 @ 20:35
Dan is het noodweerexcess.. De verdediging van eigen of anders lijf tegen de ongenblikkelijke wederrechtelijke aanranding.. (nee de precieze wettekst ken ik echt niet uit m'n hoofd dus zal vast en zeker niet helemaal goed zijn). Die ouwe lul schopt/slaat eerst die bolle, waarop die bolle poging doet um terug te slaan. Daarna gaat die ouwe zak naar een ander gastje en flipt um helemaal, die bolle schopt dan die ouwe zak in z'n zij/op z'n been (NIET IN Z'N RUG) en die ouwe valt. Jammer dan. De Bolle reageert misschien overdreven maar handelt uit noodweer, dus noodweerexcess mocht je niet inzien dat het noodweer is. Die Bolle had daarbij ook echt niet de bedoeling die ouwe zak zo te verwonden. Ja van achter aanvallen is laf, maar je gewichts-en lengtevoordeel gebruiken om een klein watergooiend studentje te wurgen is nog veel laffer

kremo | 30-04-08 | 13:43

Omdat dit een school in Emmen is? Of bedoel je de gemiste stripact? :p

Chipdude | 29-04-08 | 21:12

Wat de hel! Ik ben docent op het Rhedens (lokatie Dieren) en vraag me af waarom ik dit nu pas zie! Binnen school wordt dit in ieder geval stil gehouden...

kolojoeris | 29-04-08 | 21:03

@Haas82

Incompetent personeel? Dit was een melkertbaantje / arbeidsvreugdebaan voor een motorisch gestoorde die er al JAAAAREN werkte voor 1 middag per week. Zulke mensen moet je ook bezig houden. Waar de school wel fout zat is hem aanwijzen als iemand die tijdens een brandoefening moet helpen. Zeker met zo'n examenstunt waar je heel erg je bedenkingen bij kunt hebben. Als de stutn niet was onderbroken zouden er nog veel meer problemen kunnen hebben optreden. Denk even aan een klein vechtpartijtje van iemand die is natgespoten en het daarmee niet eens is en vervolgens een veel grotere vechtpartij. Supersoakers zijn heavy..

Rostely | 29-04-08 | 19:24

2 x Sixflages, 2xDisneyland, Universal studios, Notts berry farm, Seaworld, maar niet de efteling? :P

TaLoN.NL | 29-04-08 | 17:45

Die dikke is een dikke sukkel en kan zich eindelijk afreageren. Hij blijft echter een domme dikke sukkel, niets aan te doen. En meteen effe aanpakken voor overhoeds aanvallen, want hoewel die ouwe een vervelend ventje is, is de dikke een lul met vingers, een hele vette.

NoMinister | 29-04-08 | 14:00

Blijkbaar zien er maar weinig mensen wat hier echt is gebeurd.
Die jongens werden toch echt agressief AANGEVALLEN door die ouwe. Dan is het gerechtvaardigd om je te verdedigen. Stel je nou eens voor iemand valt 1 van jouw beste vrienden aan. Zou jij dan ook niet als eerste bliksemsnelle reactie je vriend helpen en de aanvaller een flinke schop/duw/knietje geven? ¨Ja, maar hij heeft hem in de rug getrapt!¨ Wat had die jongen dan moeten doen? Hallo meneer, kunt u zich even omdraaien, dan kan ik u een kopstoot geven?? Tuurlijk... Zoals ik het zie is die meneer niet alleen motorisch gestoord, maar naar mijn mening ook een beetje geestelijk. Als volwassen iemand ga je geen tieners bij de strot grijpen! Als die jongen nog geen 18 is, dan is die ouwe nog strafbaar bezig geweest ook.
Als er werd gezegd dat het een ontsnapte tbs-er was had ik het ook geloofd!
Heel triest dat het zo is gegaan, maar ik vind dat die jongens geen fout hebben begaan.
Oh ja niemand LEEST hier goed: het is een EXAMENstunt, hele grote kans dat ze die dikke niet meer van school kunnen sturen...

pottandorie | 29-04-08 | 13:16

Ik ben eens in Los Angeles op vakantie geweest. Vele pretparken (2 x Sixflages, 2xDisneyland, Universal studios, Notts berry farm, Seaworld), bezocht, mijn conclusie: Alle atracties inclusief optredens en optochten, alles moet met waterspuiterij gepaard gaan, anders is het niet meer grappig/interessant. Je moet minimaal een keer per pretparkdag nat gemaakt worden. Ook bij buurt feesten- verjaardagen, altijd moeten er wel een aantal mensen, vooral meiden van 16+ het water ingeduwd worden. Vooral mexicanen zijn er gek op. (zie Youtube).

wILL | 29-04-08 | 12:29

"Die examen stunters waren voorbereid op water de rest niet..........."
Dat is nou net een van de doelen van een examenstunt, je gaat niet dood van een beetje water.

Ik zeg niet dat volgens de wet deze actie goed te keuren valt, maar het is wel erg begrijpbaar, altijd weer die volwassenen die de jeugd loopt te onderdrukken, had ik een hekel aan toen ik 16 was, en nu ik 28 ben nog steeds. Volwassenen hebben een soort van meerderwaardigheidscomplex alsof zij meer zijn dan een jong iemand...

Die oude man had gewoon naar een school-coördinator moeten gaan en er melding van moeten maken, hij was niet de aangewezen persoon om deze situatie aan te pakken, was niet eens zijn werk.

Overigens om nog eens op de rug-aanval terug te komen. Stel, als ik je in je schouder schiet en vervolgens mezelf omdraai, kan ik wel gaan janken dat je mij vervolgens in de rug schiet, maar ik had dan gewoon mijn hersenen moeten gebruiken en moeten realiseren dat acties reacties oproepen...

Niet dat die "dikkerd" een lintje verdient, maar iig geen berisping voor zijn daad.

TaLoN.NL | 29-04-08 | 11:50

@JorisIV
De ongelukkige samenloop was de bewusteloosheid na de val van de concierge.
Was dit niet gebeurt, dan had er niemand over gepiept.

Scheveschaats | 29-04-08 | 11:09

TaLoN.NL 29-04-08 @ 10:29
Kijk eens goed naar het filmpje: Die dikke had zich allang van die ouwe ontdaan. Die dikke wilde zijn "beste vriend" helpen................ die dikke had ook aan de arm van die ouwe kunnen trekken. Die dikke was ook groter en wist ook dat die ouwe motorisch gestoord was/is. Buiten proportioneel geweld gebruikt door die vette dikke.........
Die "beste vriend"had gewoon zijn snoel dicht moeten houden, hij zag toch dat die dikke weg kon komen. Als de dikke en die "beste vriend" sorry hadden gezegd, of helemaal niets hadden gezegd en een soort weg waren gelopen was er niets aan de hand geweest.
Deze examen "stunt" was gewoon provoceren/hoe ver kunnen we gaan. Die examen stunters waren voorbereid op water de rest niet...........

wILL | 29-04-08 | 11:05

Die dikke ouwe moet zijn poten thuis houden. eigen schuld en hij heeft geluk dat het nog brave schoolkindertjes zijn. Er zijn scholen waar hij echt kletsen had kunnen krijgen.

rottochop | 29-04-08 | 10:53

tsja het moet zijn handen van kinderen afblijven..

maar de trap achter de rug vind ik nog al erg laag..

janis | 29-04-08 | 10:52

@Scheveschaats
Het gaat om het gedrag van beiden en niet in welke mate iemand gewond raakt.
Het was geen ongelukkige samenloop van omstandigheden. De dikke trapte de concierge doelbewust in de rug.

JorisIV | 29-04-08 | 10:46

"He tering lul, rot op, rot man, laat los homeuax, ruim die rotzooi lekker zelf op, daar ben je voor aangenomen........ rot op lul.......... hier, een trap in je rug kan je krijge."

wILL | 29-04-08 | 10:43

@Mr.Wiseguy
Zo zwaar gewond was hij nu ook weer niet volgens het krantenbericht.
Verder zou ik zeggen ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Scheveschaats | 29-04-08 | 10:30

In de rug aanvallen kon ook bijna niet anders in deze situatie, de aanvaller keert zijn rug naar de aangevallen persoon, deed hij helemaal zelf.

TaLoN.NL | 29-04-08 | 10:29

Die ouwe heeft die bolle opgefokt door zo hysterisch te reageren en gevolg is dit. Het blijft erbij dat die oude beter had moeten weten en die bolle is gewoon een puber die halen zulke streken uit (had die ouwe moeten weten)
Schoolbestuur heeft incompetent personeel aangenomen ik zeg opstappen!

Haas82 | 29-04-08 | 10:13

@lafjes anoniem

Ik begon over overlijden omdat dat een gevolg had KUNNEN zijn als je ziet hoe zwaar gewond de man nu kennelijk is. Maar waar ik eigenlijk meer op aan sloeg waren de mensen die de man dood wilden hebben of zeiden dat er slechts sprake was van een duw of die vonden dat die trap in de rug een naar verhouding juiste reactie was. Laten we in elk geval hopen dat de man er bovenop komt. ;-)

Mr. Wiseguy | 29-04-08 | 09:44

Ik vind diep triest, dat mensen de actie van die bolle goed keuren...
want als je iemand in de rug aanvalt ben je voor mij niks meer dan een lafaard!

ik zeg hier niet mee dat ik de actie van die ouwe goedkeur, want die had nooit zo moge ingrijpen...

Verder lijken die Collega's van die ouwe de politie wel... Ze zijn er altijd als je ze niet nodig hebt, en nooit als je ze wel nodig wel nodig hebt....

Ken net(h) | 29-04-08 | 09:40

@Mr. Wiseguy
Ik denk dat we het in grote lijnen wel met elkaar eens zijn: puber en man zijn allebei fout. Als de man in kwestie was komen te overlijden hadden we ongetwijfeld allemaal anders gereageerd, maar feit is dat de man nog leeft. Gelukkig!
Feit is ook dat niemand weet hoe hard de leerling geschopt heeft, hoe sterk de man in kwestie op zijn benen staat en hoe ernstig de klachten zijn.
De puber zal absoluut moeten worden aangesproken over de manier waarop hij met conflicten omgaat, maar deze keten van gebeurtenissen is door de man zelf gestart en ik durf te wedden dat alle betrokkenen de uitkomst niet hebben kunnen voorzien. Soms heb je gewoon pech!

lafjes anoniem | 29-04-08 | 09:39

@lafjes anoniem

Ik zeg niet dat de actie van de onderwijsassistent de schoonheidsprijs verdient. Maar ik zeg alleen dat een trap in de rug - met ernstig letsel tot gevolg - nimmer een reactie hierop had mogen zijn. En ik blaas niets op, de feiten staan op film en liggen er. De jongen zal niet gewild hebben dat de man een hersenkneuzing op zou lopen. Zo ver wil ik nog met jou meegaan. Maar zijn daad heeft dit wel als gevolg gehad. Stel nou dat deze man overlijdt vanwege het toegebrachte letsel. Zeggen jullie dan nog 'die dikkerd heeft dat niet gewild dus moet vrijuit gaan' ? Het kan niet zijn dat er niemand voor opdraait dat er iemand met hersenletsel in het ziekenhuis ligt.

Mr. Wiseguy | 29-04-08 | 09:27

Mr Wiseguy,
Ik vind dat je het aandeel van de puber ernstig opblaast, terwijl je er volledig aan voorbij gaat dat de "onderwijs ondersteunende medewerker" zich niet zo had moeten laten kennen. De vraag is of er uberhaupt aanleiding was om in te grijpen. Ik denk het niet, in zulke situaties (grotere groepen leerlingen) doe je dat niet in je eentje. Waar waren de collega's van deze man?

lafjes anoniem | 29-04-08 | 09:19

Iedere rechter zal in deze situatie een beroep op noodweer afwijzen. Want los van alle herrie er omheen en sympathiëen en antipathiën is er een geprovoceerde leraar die iemand bij de kraag pakt die hem zojuist heeft natgespoten. Geen aanval met een mes, geen klappen in het gezicht, geen handen om de keel niets van dat alles!! En dan komt er vanuit het niets een of ander zwaar figuur die keihard deze man in zijn rug trapt, waardoor deze (uiteraard) ten val komt en een ernstige verwoning oploopt, waardoor deze nog in het ziekenhuis ligt.

Bij de kraag pakken - in het ziekenhuis liggen met een hersenkneuzing. Een gevolg dat buiten alle proporties is in verhouding tot de aanleiding. Iedereen kon in redelijkheid weten dat niemand in levensgevaar verkeerde alvorens de man in de rug werd getrapt. Het zou mij wel heel erg verbazen als die dikkerd niet op zijn minst in staat van beschuldiging zou worden gesteld wegens het toebrengen van ernstig lichamelijk letsel.

Mr. Wiseguy | 29-04-08 | 09:00

Als je motorisch gestoord ben kan je ook ongewild mensen goed pijn doen.
Oude zou nooit een sociale functie mogen krijgen.

Haas82 | 29-04-08 | 08:58

Die ouwe moet het goeie voorbeeld geven, maar begint in plaats daarvan te schoppen... Lekker.

CaptainPanic | 29-04-08 | 08:48

@mr Wiseguy
"Hersenkneuzing vs bij de schouders/kraag gepakt"
Ik betwijfel of herzenneuzing de bedoeling was van de puber. Bovendien wat dacht je van "druppeltje water vs knal voor je kop" Wie reageert hier nou exsessief? Voor de goede orde: de medewerker is de volwassene hier en bovendien medewerker. Zou hier dus op toegerust moeten zijn.

Daarnaast weet niemand hier of de trap in de rug een wraakactie is. Ik denk dat die dikkerd volledig verrast werd door de agressieve reactie van deze man. Vervolgens zag dat de agressieveling een medeleerling aanviel en besloot dat de dreiging moet worden weggenomen. De manier waarop dit gebeurde is niet netjes, maar te verklaren vanuit de "adrenaline-rush" en het feit dat het een jongetje van 16 a 17 is.

lafjes anoniem | 29-04-08 | 08:46

Die man valt iemand aan, vervolgens valt hij een ander aan, kweeniet in welke wereld jij leeft, maar als ik aangevallen word en de aanvaller gaat naar het volgende slachtoffer en ik ben niet uitgeschakeld, en het volgende slachtoffer is ook nog eens een vriend van me, tjah, dan had die persoon mij maar volledig uit moeten schakelen.

TaLoN.NL | 29-04-08 | 08:43

@TaLoN

Grow up zeg met je doodsverwensingen, halve zool!! Waarschijnlijk zijn de meeste van de jongeren die daar lopen sterker dan de motorisch gestoorde man. In elk geval staat de reactie van die dikkerd in geen enkele verhouding tot de aanleiding: hersenkneuzing vs bij de schouders/kraag gepakt. Heleboel lopen trouwens hier te zeiken dat de man niet uit zijn plaat moet gaan en dat hij overreageert vanwege wat water, maar praten wel een harde trap in de rug goed vanwege het bij de kraag pakken. Dubbele moraal (of gewoon hypocriet)l!!

Hoe het ook zij: de man zal waarschijnlijk niet meer op deze school werken en de vetklep en zijn vriendjes kunnen 'trots' zijn dat ze weer een 'heldendaad' hebben verricht.

Mr. Wiseguy | 29-04-08 | 08:20

-weggejorist-

TaLoN.NL | 29-04-08 | 07:26

volkomen terecht. die man viel tot 2 maal toe een leerling aan om een spelletje dat door de school georganiseerd was. De eerste was daar al niet van gediend en heeft zich verdedigd. De man durfde toen niet meer en ging los op een tweede (kleinere) leerling. Die tweede leerling werd bij zijn keel gegrepen. Hulde voor de medeleerling die hem ontzette.
Die man dient berecht en bovendien op staande voet ontslagen te worden.
Zou het mijn zoon geweest zijn, dan had ik, na het zien van dit filmpje, zeker aangifte gedaan van mishandeling.

Toeten_en_Blazen | 29-04-08 | 07:00

t zijn tukkers zo te horen... wat wil je van dat plattelandsvolk

Zuster01 | 29-04-08 | 06:42

Een een trap in de rug laf?
Ik vond het laffer van die ouwe dat toen hij zag dat hij die vetklep niet kon hebben, hij snel naar een kleiner ventje toeliep.
Niet zeuren over een trap in je rug. Moet je je rug maar niet toekeren aan degene die je net liep uit te dagen.

Boze Buur | 29-04-08 | 01:26

Er zal zo`n halve tamme intimiderend op je af komen lopen om je flink de les te lezen. Dan is ie er nog genadig vanaf gekomen.

Boze Buur | 29-04-08 | 01:22

-weggejorist-

bima | 29-04-08 | 01:07

wat ik uit het filmpje opmaak is dat de oudere man naar de jongen toe loopt en m een standje geeft. De oudere man heeft nog niet geschopt of zich agressief opgesteld. De dikkere jongen slaat de oudere man met een fles, waardoor in reactie de oudere man schopt. hierna ontstaat een poging tot boxen, waarbij de jongen achterwaards terugloopt en de oudere man naar een andere jongen toeloopt. Deze jongen moet de oudere man op een bepaalde wijze geprovoceerd hebben, waarna de oudere man de jongen naar de kraag grijpt (ik zie geen wurging). Als reactie hierop loopt de dikkere jongen op de oudere man af, hijst de knie met als doel de oudere man te verwonden. De oudere man wordt in de onderrug geraakd, waardoor hij zijn evenwicht verliest (wat je niet kan tegenhouden aangezien het lichaam in reflex toestand zit) en op de grond terecht komt.

wat de eis door OM zou moeten zijn indien de man het niet overleefd:
Dood door schuld of Doodslag
wel overleven: Poging tot doodslag.

Doperwt | 29-04-08 | 01:06

-weggejorist-

bima | 29-04-08 | 01:05

@opzenhollands

Nederlands examen niet gehaald ?

paapmeister | 29-04-08 | 01:01

-weggejorist-

bima | 29-04-08 | 00:59

@ opzenhollands 28-04-08 @ 21:34

Dit is mijn school, ik ben mede organisator van de stunt. Wat op het filmpje te zien is, is niet het hele verhaal. Al veel gescheld en geduw vooraf.
Daarnaast was deze man motorisch gestoord en zou dus nooit hebben mogen optreden in crisissituaties...
Hij vloog een vriend aan van de jongen in kwestie, ik had precies hetzelfde gereageerd.

------------------------------------------------------------

als je al wist dat de man motorisch gestoord is, waarom zou je er dan zo invliegen... dan kan het ook met minder af. Ik vind het een beetje tegenspraak in slechts paar regels tekst.

Jazzper | 29-04-08 | 00:52

Hij moet zich populair voordoen en anderen pesten om te zorgen dat ze hem niet pesten.

Werken aan z'n self esteem

paapmeister | 29-04-08 | 00:43

298 vrienden, dat worden er alleen maar meer.....???

JorisIV | 29-04-08 | 00:36

Die Dikke Mongool zo regelrecht van schooltrappen.
Ook een examenstunt van een stelletje kleuters, watergooien. Lutzers..

chrisant-geenstijl | 29-04-08 | 00:24

De brandweer was al ter plekke, net als andere nooddiensten zo te zien.
Dat kan alleen als er op de brandalarmknop is gedrukt op die school.
Vandaar dat die leraar waarschijnlijk uit zijn dak ging. Onverantwoord om paniek te zaaien op die school door het brandalarm af te laten gaan, zodat ze een beetje met water kunnen gaan gooien. Voor hetzelfde geld worden er schoolkinderen doodgedrukt in de paniek. Vind ik het niet gek dat die leraar zo reageert. En voor die vetlap die die leraar in zijn rug schopt, lekkere held ben je hoor! Van school trappen zonder diploma, en zijn leven lang laten betalen aan een schadevergoeding. Stoer hoor, eikel...

copy2devnull | 29-04-08 | 00:23

Proleet vs. proleet. Ik zal er niet mee zitten eerlijk gezegd.

mr_atheist | 28-04-08 | 23:13

kutjeugd

Dommelsch | 28-04-08 | 23:03

opzenhollands 28-04-08 @ 21:34

objectief verslag van filmpje:

Dikke ransaap besluit water te gooien op ouwe man, ouwe man wordt kwaad, kneus-vriend van dikke ransaap bemoeit zich ermee, krijgt ouwe man op zich af -want ouwe man vind dat niet kunnen. Maar blijkbaar kunnen de mongooltjes niet ophouden, of even rustig aan doen, en dikke ransaap kan er niet tegen dat zijn holmaat aangevallen wordt door ouwe man, dus besluit dikke ransaap ouwe man neer te schoppen, en wel heldhaftig in de rug.

dat soort taferelen hoef je echt niet goed te praten..

Mooi dat jullie examenfeest hierdoor verneukt is iig.

Thies | 28-04-08 | 22:43

bah bah bah! Ik wordt kotsmisselijk van mannetjes die zo snel aggressief worden! Leer jezelf beheersen! Trouwens dit geldt zowel voor die dikke als voor de leraar

Drs.Squee | 28-04-08 | 22:41

Nee, alleen dat niet alles erop staat. Er ging al meer aan vooraf met dezelfde persoon.

Er was een professionele brandoefening georganiseerd. Als het alarm ging zou iedereen naar buiten gaan en dan zouden alle 250 examenleerlingen iedereen nat maken (flauw, maar je moet toch wat) We hadden in de gymzaal allemaal opblaastoestellen staan, en na de wateractie was het de bedoeling dat er een lerarencompetitie zou plaatsvinden.

opzenhollands | 28-04-08 | 21:58

@opzenhollands
Zeg je nu dat er geknipt is in dit filmpje?

Adam Smurry | 28-04-08 | 21:54

je zou die bolle dikke eikel maar zijn die hem heeft geschopt. leuke eind examenstunt. met de nadruk op eind.
.
laten we ook eerlijk zijn en die gast niet meteen veroordelen tot doodslag. ik heb ook een typhuslijer als congerge gehad. dhr. donderwinkel. de naam zegt alles toch??

zoalshetis | 28-04-08 | 21:51

Die stripact was wel gepland maar is niet doorgegaan omdat..... ja, daar had die man natuurlijk niet echt veel zin meer in na dit incident.

OneandOnly | 28-04-08 | 21:47

Dit is mijn school, ik ben mede organisator van de stunt. Wat op het filmpje te zien is, is niet het hele verhaal. Al veel gescheld en geduw vooraf.

Daarnaast was deze man motorisch gestoord en zou dus nooit hebben mogen optreden in crisissituaties...

Hij vloog een vriend aan van de jongen in kwestie, ik had precies hetzelfde gereageerd.

opzenhollands | 28-04-08 | 21:34

Item: doodgebloed. Baard leeft nog

Later

Boeie | 28-04-08 | 21:32

Boeie 28-04-08 @ 20:38 Helemaal mee eens. De marginale dienstkloppers zijn het aller-allerergst. Geborneerde driftkikkers, doorgaans.

campion | 28-04-08 | 21:18

@ Hempieman 28-04-08 @ 21:08

huh? niet? kan goed zijn, pfff, al die alcohol doet mn ogen geen goed.
Maareh, doe es helpen dan, wát lees ik niet goed?
Begrijp je wel denk ik, bitchfight heeft weinig zin hier in't digitale, gaan we niet uitkomen. Of doelde je op iets anders? Zat net even met 'n klingon die ondervraagd werd door 'n ncis'ert, kan zijn dak niet op aan't letten was....

Drs. Facts n Figures | 28-04-08 | 21:16

Lafayette 28-04-08 @ 20:50 Misschien zit de crux bij het 'helemaal losgaan' en dat het dan ook over de top móet zoiets als dat dat de zeldzame gelegenheden zijn? het leven van al die jeugd is zoooo gereglementeerd t.o.v. 1979 of in mijn geval 1984... ze worden zo beschermd in de gaten gehouden maar ook zo veel vroeger in een of ander stramien gedouwd... stay in line and you'll do fine... of anders bezuur je het de rest van je leven... al die veilige speelplaatsjes, die geregelde dingen, opgroeien in een wereld beheerst door consument en veiligheid als je begrijpt wat ik bedoel... ik benijd ze niet hoor... in alle tijden had je klojo's en tuig alleen... misschien viel het minder op...

Trouwens de concierges op mijn ouwe school waren juist superleuk, een oude en een jonge, de oude zat bijna aan zijn pensioen en matste je nog wel eens met te laat komen en zo en bij de jonge kon je sws een potje breken als je hem maar aan het lachen kon maken, zo soft waren ze niet als het nodig was ook heel streng soms maar niemand hoefde bang voor ze te zijn ofzo.

campion | 28-04-08 | 21:16

Gewoon met je poten van de leerlingen afblijven , rare sikkebaard.
En nu janke.

LifeCatcher | 28-04-08 | 21:15

@Lafayette 28-04-08 @ 20:50
Prachtig en herkenbaar verhaal.

Edoch, het slachtoffer is geen conciërge, maar copieerhulp voor een halve dag per week.

gepost op | 28-04-08 | 21:14

Dr Facts... je leest niet goed.

Hempieman | 28-04-08 | 21:08

@ Boeie 28-04-08 @ 20:48

Oeps liet me verleiden ;-)

Boeie | 28-04-08 | 21:07

Drs. Facts n Figures 28-04-08 @ 21:0

Dat zeg ik!

Boeie | 28-04-08 | 21:06

@ Boeie 28-04-08 @ 20:48

LOL!

Zitten 2 aapjes in bad.
Zegt 't ene aapje tegen de ander; 'oe oe oe oe'.
Zegt 't andere aapje; 'tja, doe er dan wat koud water bij!'

Waarom??? Daarom!!!!
Er zijn genoeg mensen die zichzelf té serieus nemen. Hoe uniek ben jij?!?

Drs. Facts n Figures | 28-04-08 | 21:02

Typische tradities en gedrag van huppelkutjes uit de scouts en chiro die van mama niet genoeg aandacht krijgen. Dan moeten ze leuke en ludieke dingen doen, die helemaal nergens op lijken. Stelletje randdebielen en bosmongolen.
Ga toch lekker op kamp, maak je eigen "eten", stink uren in de wind en laat je neuken door stieren. Boeit niemand een zier dus rot op.

BloedendMaandverband | 28-04-08 | 21:01

Wat Lafayette 28-04-08 @ 20:50 zegt. *klap klap klap*

vraagstaart | 28-04-08 | 20:59

@ Lafayette

mooi en ontroerend verhaal, maar respect moet je verdienden en niet afdwingen. Deze baard wilde respect afdwingen en kreeg het niet

| x | Ongeschikt

Boeie | 28-04-08 | 20:58

@Prikkebeen12 28-04-08 @ 20:27 Klinkt als; dan had je maar geen leraar (wat de man niet is) moeten worden? Zo van: maakt niet uit wat je leerlingen doen, jij doet in ieder geval niets terug want zo ga je niet met leerlingen om?

Als ze je steken, ga je maar netjes aangifte doen? Ja, als het geen fuck uitmaakt wat de voorgeschiedenis is heb je wel gelijk. Zo hadden we hier in 2005 een leerling die een zwangere lerares in haar buik trapte. Gelukkig begreep zij het wel: laat ze maar begaan, het zijn nog kinderen. En een voorgeschiedenis hoeft niet want is niet relevant.

Als je feiten vraagt: hier staat het. www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?a...

vraagstaart | 28-04-08 | 20:57

Ik hoop dat die bolle zakt.

Adam Smurry | 28-04-08 | 20:52

Voor mij was de brugklas alweeer 1979 en iedereen weet dat concierges nooit leuk volk is. Dat was vroeger al zo en nu nog. Fact of life.
Maar ik weet wel dat je vroeger respect had voor die gasten. Adje heette hij bij ons. Och ik heb hem wel eens iemand met een arm zien optillen toen die aggressief was. Man, die man, daar was je bang voor. Verder dan je onvrede op de muur van het toilet kalken durfde je niet te gaan. En zelfs dat leidde wel eens tot diepgaande onderzoeken waarbij de dader meestal wel gepakt werd.
En tijdens examenstunts werd hij altijd ontzien, sterker nog men zorgde ervoor dat hij ergens in het spel betrokken was. Maar wat mooi toen ons schooltje op enig moment belegerd werd door punkers en krakers van buiten af. Adje ramde eigenhandig een aantal van die gasten het schoolplein af voordat de politie was gearriveerd.
Nee. Concierges veranderen nooit, scholieren wel. Tegenwoordig moet alles kunnen. Als de remmen los mogen (examenstunt) dan moet het ook altijd over de grens. Anders is het niet meer leuk. Waar zijn de tijden dat je op de examenstunt ook vrede kon sluiten met de concierge, door hem een poets te bakken en tegelijkertijd insider te maken van de stunt zelf? Och. Op dit soort moment voel ik mezelf oud worden, en denk ik aan hoe mijn dochtertje over 18 jaar haar examenstunt ervaart. Hopelijk zijn haar leeftijdgenoten inmiddels wat slimmer of gewiekster dan wat ik nu zie.

Lafayette | 28-04-08 | 20:50

@hempieman & Drs.

maak een afspraak en vecht het elders uit - wel met jullie krassende pennetjes - maar dus niet hier.

Later

Boeie | 28-04-08 | 20:48

@Hempieman 28-04-08 @ 20:27

Sorry, even geen tijd om te reageren, ben jouw wel onderbouwde en genuanceerde reacties aan't lezen, poeh 'k zal nog wel even bezig zijn: stiereman - hebt n probleem - herkenbaar. Indrukwekkend ook zeg, niet vaak getuige geweest van zulks intellect!

Drs. Facts n Figures | 28-04-08 | 20:43

je ziet baard toch na zijn mishandeling - waarbij hij zijn bevrediging niet heeft kunnen halen | lastig zo'n koe | wel probeert een wat kleinere | koe | te pakken?

Dit zijn de gasten, die je in de gaten moet blijven houden:

afgekeeurde politie agenten - parkeerwachters
scheid- en lijnrechters
conducteurs

en alles wat maar enigzins bevoegdheid krijgt om op te treden uit naam van BIV

Boeie | 28-04-08 | 20:38

@ Pa Cartwright 28-04-08 @ 20:26:

Mwoah... valt wel mee hoor, met dat rukken. Misschien had jij wat minder moeten rukken tijdens je schooltijd, dan had je nu niet zoveel taalfouten gemaakt.

Prikkebeen12 | 28-04-08 | 20:32

@vraagstaart:

Nee ik ben geen leraar op die school. Ik baseer mijn mening op wat ik zie. En nee, ik ken de voorgeschiedenis niet. Wat ik zie is dat een medewerker van een school op een buitengewoon agressieve manier een leerling benadert. Maakt geen fuck uit wat de voorgeschiedenis is. Zo ga je niet met leerlingen om. Pleit overigens die leerling nog steeds niet vrij. Ook die maakt zich schhuldig aan buitensporig geweld en ook hij zal zich wat mij betreft moeten verantwoorden.

Prikkebeen12 | 28-04-08 | 20:27

@Drs. Facts n Figures 28-04-08 @ 20:23

Ja, ik denk dat ik het weet, je hebt een probleempje met je vermogen tot nuanceren. Tenminste, dat maak ik op uit je paar korte berichtjes. Is natuurlijk niet echt goed onderbouwd. Maar ja, dat zal wel herkenbaar zijn.

Hempieman | 28-04-08 | 20:27

@ Prikkebeen12 28-04-08 @ 19:53
Jij mot niet zo veul rukken.

Pa Cartwright | 28-04-08 | 20:26

Nog even over de vetkwab afgeschilderd als "redder" van een scholier die belaagd zou worden door de concierge.
In het filmpje is duidelijk te zien dat de concierge het duidelijk voorzien had op vetkwab. Vetkwab kwam er nog net mee weg, maar de eerste confrontatie met hem zorgde er voor dat bij hem de remmen los gingen. Vetput greep zijn kans dan ook op het moment dat concierge zich met een andere puber bezig hield. Typisch het gedrag van lafaards die vaker de genadeklap uitdelen bij bijvoorbeeld groepsmishandelingen en voetbalhooligans. Van "hulp" was totaal geen sprake. Vetkwab had nog een appeltje te schillen met de concierge. Een geschil dat waarschijnlijk al geruime tijd voor deze dag aan de gang was.
-
De school had de concierge in bescherming moeten nemen, en NOOIT deze man alleen in zo'n groepsvorming mogen los laten. In die situaties is er namelijk altijd zo'n lafaard als hierboven beschreven. De school heeft hiermee de controle over de veiligheidsituatie volledig verloren.

Lafayette | 28-04-08 | 20:24

Prikkebeen12 28-04-08 @ 19:53

Toch hoort punt 2 gecorrigeerd te worden:
het was op dat moment geen 'medewerker van school' die 'n duw met 'n voet kreeg. Het was 'n labiele, aggressieve, door-het-lint-gaande hooligan die 'n KIND zonder schijnbare reden bij de strot pakt en vervolgens vriendelijk verzocht werd even los te laten.

Drs. Facts n Figures | 28-04-08 | 20:23

trouwens. hoe fel het er in korea aan toeging, we pakten nooit iemand in de rug, dan maar 5 makkers dood.

zoalshetis | 28-04-08 | 20:22

Geen wonder dat de jeugd voor galg en rad opgroeit als ze dergelijke voorbeelden op school meemaken. Nooit meer een onderwijsjob voor die oude agressor

tapklaas | 28-04-08 | 20:21

Verder toch retenorigineel wel dat gooien van water naar brugklassers die nietsvermoedend de schooldeur uitwandelen. Hi-la-risch! Hoe komen ze d'r op?

*denkt met diepe zucht terug aan kolderdagen van weleer*

widtvoet ® 28-04-08 @ 18:06
ik denk aan noord-korea, huang-lip, in de jaren '60 waar ik gestationeerd was.
op 14 augustus, toen we de verjaardag van een koreaanse overste vierden, werden er handgranaten in het café 'chuckie' gerold. de paniek die toen ontstond is niet te beschrijven, iedereen wilde zo snel mogelijk naar buiten.
.
iedereen die in de paniek buitenkwam werd vakkundig door een opgestelde franse miterailleur neergemaaid. het was een set-up.
.
ik heb het destijds overleeft door me tussen de neergemaaide soldaten te rollen en als dood voor te doen.

zoalshetis | 28-04-08 | 20:19

@ Drs. Facts n Figures 28-04-08 @ 20:13
Je laatste stukje: Tuurlijk wel! En daarom is er iets mis met je.

Hempieman | 28-04-08 | 20:19

@Stijlloosfiguur 28-04-08 @ 19:16 Ja, ik was Joris net voor bij fcemmenaar 18:45. Twijfel of 't hem is trouwens en ik wou m'n 4 jaar zonder permaban nog even rekken.

vraagstaart | 28-04-08 | 20:16

@Hempieman 28-04-08 @ 19:42

Omdat ik verwacht dat mensen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen daden???

Pfff *cliché modus aan*
You will reap what you sow / je krijgt wat je verdient / doe 'n ander niet aan wat u zelf niet wil / gelijke monnikken, gelijke kappen / oog om oog..... etc..... etc....
*en bah modus rap weer uit*

Week tha fak op jij wouter bos figuur jij! Jij scant het bericht op de meest zielige persoon en kiest die zijde. Inhoud doet er niet toe, of die zielo nou 'n kind schopt, slaat en verwurgd doet er niet toe.

Drs. Facts n Figures | 28-04-08 | 20:13

Hoe triest McPuber ook is, de medewerker had zich professioneel moeten opstellen. Als je op een middelbare school werkt kan je er op wachten dat er leerlingen zijn die je onbeschoft behandelen. De school is er verantwoordelijk voor dat iemand bekwaam is. Deze man is dat duidelijk niet, ergo de school heeft dikke steken laten vallen.

lafjes anoniem | 28-04-08 | 20:10

@Prikkebeen12 28-04-08 @ 19:53 En dan nog: dan is het een leraar die wel oordeelt maar zich geen vragen stelt over aanleiding en omstandigheden. Zulke leraren zijn m.i. eigenlijk geen leraren, maar doorgeefluiken van leerstof. Een leraar zoekt naar context, zodat de leerstof kan "hechten". De post van Rostely 28-04-08 @ 19:41 bijvoorbeeld maakt je A, B en Conclusie daardoor best wel discutabel. Eigenlijk. Toch wel.

vraagstaart | 28-04-08 | 20:08

@Prikkebeen12 28-04-08 @ 19:53 Ben jij een leraar, is het en leraar in het algemeen of is het een leraar van die school?

vraagstaart | 28-04-08 | 20:05

het staat in het dagblad van het noorden, dan is het zowieso dikke onzin. De ultieme kutkrant der kranten.

hobbit | 28-04-08 | 20:04

@specialdeff: Kijk, er wordt niet beweerd dat die onderwijswhatever heilig is. Maar ik vraag me persoonlijk wel af of je zelf ook niet van mening bent dat een oudere man zo hard in de rug trappen buiten proportie is. Jullie waren in een meerderheidspositie en hadden de man eenvoudigweg tegen de grond kunnen werken door hem vast te pakken.

Fleauxe | 28-04-08 | 19:57

Reactie van een leraar:

A: Die man hoort niet op een school te werken als hij zich niet kan beheersen, hij benadert de leerlingen op een belachelijk agressieve manier.
B: Die dikke hoort niet met gestrekt been een medewerker van de school tegen de grond te trappen. Dat is laf en bovendien strafbaar.

Conclusie: De man moet fijn met pensioen en die jongen moet fijn een andere school opzoeken. Hoewel ik me kan voorstellen dat hij goed over de rooie is geraakt van het optreden van die man.

Prikkebeen12 | 28-04-08 | 19:53

Geen aggressief iemand, wel een ettertje. ;)

Als je weet dat het een kopieerman is: waarom zeg je dan leraar. Sensatielust?

Rostely | 28-04-08 | 19:51

@ rostely
ik weet wel dat het kopieer man is.
ik vertel mijn verhaal uit verhalen van anderen heb het zelf ook niet goed gezien maar ik ken die bolle ook namelijk en ik zie hem niet als een agressief iemand.

specialdeff | 28-04-08 | 19:45

Drs. Facts n Figures 28-04-08 @ 19:00

Jij hebt toch wel 'n klein probleempje hoor...

Hempieman | 28-04-08 | 19:42

@specialdeff

Nog voordat die oude die leerling aanvliegt is er al een 'gevecht' tussen die bolle en de waarbij de man op de grond wordt gewerkt. Het is de vraag wíe daar begon. Ik heb het niet gezien, maar ken die bolle en zie in het filmpje dat hij op die oude afloopt. Als je zo op iemand komt aflopen in het filmpje en er vervolgens wordt geslagen, lijkt het mij toch niet dat die oude begon? Je loopt toch niet op iemand af die aggresief aan het zijn is?

En nogmaals: je bent een leerling maar weet niet dat dit geen leraar is? Het is een melkertbaan printman met beperkingen. Geen normale gefrustreerde leraar die zijn frustraties uitleeft op leerlingen. Het was altijd een hele rustige, aardigogende man.

Heb het gevoel dat het verhaal van een gefreakte leraar meer gewaardeerd wordt, sensatie, dan het verhaal van een beperkte printman van een halve dag per week werken. De school had mijnsinziens zo ieman dniet moetne meelatenhelpen met een ontruiming. Dat had een hoop elende bespaart.

Maar sowieso: supersoakers bij een ontruiming van een leerfabriek van 1400 leerlingen. Daar kan je kleine opstootjes verwachten die kunnen leiden tot grote slachtvelden. Dat verdere problemen zijn uitgebleven is een wonder opzich.

Rostely | 28-04-08 | 19:41

Zag ik nou een achterlijke stierenek van 120 kg met 25 km/u op een oud zwak mannetje intrappen?

Hempieman | 28-04-08 | 19:38

Ben zelf leerling daar. Heb hem nadien nog zien lopen op school. Niemand heeft ook nog gezegd dat hij geschorst of iets dergelijks is. Wellicht volgen er nog repressailes. Mag het hopen.

Rostely | 28-04-08 | 19:35

luister jongens.
ik zit op deze school
en heb het mee gemaakt.
de krant schrijft: De onderwijsondersteunende medewerker die de Bedrijfshulpverlening ter zijde stond en zijn taak zeer serieus nam, hielp leerlingen een handje bij het verlaten van de school. Dat werd hem niet in dank afgenomen en er ontstond een geduw en getrek.

wat er echt gebeurde:
iemand maakte deze leraar nat. vervolgens begon deze leraar hem te slaan en te schoppen hij was helemaal de weg kwijt en begon ook naar anderen te gaan.
die bolle jongen hielp zijn vriend en beukte hem omver...

graag reacties ..

specialdeff | 28-04-08 | 19:34

@Rostely: Helemaal niets? Hoe weet je dat?

Fleauxe | 28-04-08 | 19:32

@ Rostely 28-04-08 @ 19:24
Bron van puntje 2?

Pa Cartwright | 28-04-08 | 19:31

Geduw? Ik zie geen geduw?
Alleen een lafe trap in de knieholte van een vatsige boer.

frickY | 28-04-08 | 19:25

Om even duidelijk nog te maken:

- Die man was geen leraar of concierge
- Die vetklep is niet geschorst; er is niets tegen hem ondernomen

Rostely | 28-04-08 | 19:24

@PrivateHead 18:24: Ik meet niet met twee maten ik vind het gewoon een schertsvertoning. Waar is het gezag van de leerkrachten en waar is het respect van de leerlingen voor leerkrachten gebleven? Ik wil mijn oordeel niet heilig verklaren maar ik heb in deze wat meer medelijden met de leerkracht (of congierge geloof ik trouwens) dan met het joch dat een tikje tegen zijn been kreeg en Fatman.

Fleauxe | 28-04-08 | 19:18

-weggejorist-

Stijlloosfiguur | 28-04-08 | 19:16

Mja, die vetkwab had van school gestuurd moeten worden. Eerst provoceren, zo maak ik het op uit het filmpje, en vervolgens iemand laf van achteren in de rug 'pogen' te schoppen met een falikant mislukte karateschop. Dat hij z'n been nog zo hoog kreeg. Lafheid ten toppe.

De getroffen man ligt niet met een hersenschudding maar een hersenkneuzing, schedelscheur en hersenbloedingen in het ziekenhuis. Hij was al jaren werkzaam als 'kopieerman': een soort melkert- / arbeidsvreugdebaan. Het was één van de meest zachtzinnige personen die er op school rondloopt. Doet geen vlieg kwaad, maar in stress ( er was een ontruiming ivm brandalarm) en door provocatie ( natuurlijk te verwachten ) liep het mis. Die vette is altijd al een ettertje schijnt en was er opuit om wat te doen. Daar staat hij om bekend. Op dit filmpje is te zien dat hij in het begin naar de man loopt en dat er dan geslagen wordt. Het lijkt me niet dat je naar iemand toeloopt om geslagen te worden, dus hij zal wss zijn begonnen. Maar goed: dat is lastig te zien.

Anyways, sneue actie. Achteraf kan je natuurlijk stellen dat bij het gebruik van SUPERSOAKERS, geen klleine waterpistooltjes dus, altijd iets mis kan gaan als je dat doet tijdens een brandontruiming waar iedereen het gebouw uti MOET. Natuurlijk krijg je getrek en gedoe als er 1200 leerlingen door één deur naar buiten MOETEN.

Ik ben wel van mening dat 'de printman' die één halve dag per week aanwezig was niet had moeten worden opgezadeld met de last om mee te werken aan de ontruiming. De school had daarvoor beter iemand anders kunnen instellen.

Tot slot dan nog iets over de school: KOTS. Dit is écht een leerfabriek waar alles om de cijfertjes gaat. Om reputatieschade te voorkomen is de hele krant geindoctrineerd. De school heeft er vaker een handje van om de boel beter voore te stellen als dat het is. Denk aan dure nieuwe logo's die lelijk zijn, het aanrukken van een halve tropische tuin op ouderavondjes en dure promotiedagen / promotiefilmpjes terwijl er voor leerlingen amper computers zijn en bovendien te weinig lokalen aanwezig zijn. Kots.

Rostely | 28-04-08 | 19:12

-weggejorist-

randemiel | 28-04-08 | 19:10

@Drs. Facts n Figures 28-04-08 @ 19:01 Zelfverdediging door een ander in zijn rug te stampen? Kom, tijd voor een Godwin.http://de.encarta.msn.com/media_121625395_761563737_-1_1/Adolf_Hitler_„Seit_5_45_Uhr_wird_zurückgeschossen”.html

vraagstaart | 28-04-08 | 19:05

@ Concierge:
- Openbare geweldpleging
- Poging tot doodslag (verwurging)
- Incompetentie (om met kinderen te werken)

@ Schoolbestuur
- Manipulatie
- Machtsmisbruik
- Smaad/laster
- Grove nalatigheid (mens zonder pedagogische opleiding met kids laten werken) (en bij overlijden: dood door schuld)

@ Dikke
- Obestitas
- Lompigheid
- Zelfverdedinging (Standbeeld voor dn dikke!)

Drs. Facts n Figures | 28-04-08 | 19:01

Kleine nuance, hij gaf em geen doodstrap, dat was 'n semimislukte duwtrap. Kerel raakt uit balans en zwaartekracht wordt em de baas. Reden dat ie out gaat is dat ie met zn harsens op 't asfalt knalt.

Had ie niet geschopt/geslagen en poging tot verwurging, dan geen duw, dan geen asfalt, dan geen hersenletsel. Ies simpel. NIet alleen kinderen moeten maar es leren dat hun daden gevolgen (kunnen) hebben.

En ja uiteraard, hadden die gassies geen water gegooid was er helemaal nix gebeurt. Zo kun je bezig blijven. Maar met de woorden van s'lands grootste held: 'waar ligt de grens? BIJ GEWELD!' (Teeuwen en de hoeren van halal)

Drs. Facts n Figures | 28-04-08 | 19:01

Ies simpel: Actie = reactie

Jij kiest ervoor fysiek te worden en 'n leerling te schoppen en 'n andere zonder aanleiding bij zn strot te pakken, dan kies je ook voor de (mogelijke) gevolgen.

Nix geen medelijden mee hebben, die dikke heeft goed gehandeld.

Drs. Facts n Figures | 28-04-08 | 19:00

@ Bubbadehuisnegert 28-04-08 @ 18:33
Jij én een taakstraf uitvoeren. Oh contradictio in terminus.
Neem nog een whoppert.

Pa Cartwright | 28-04-08 | 18:53

@mezelf nou, dat antwoord ga ik dus niet krijgen.
@joris dat was wel heel vlot gereageerd. Moest jij niet naar de Coolsingel?

vraagstaart | 28-04-08 | 18:53

@fcemmenaar 28-04-08 @ 18:45 Weet jij dat zeker? Hij lijkt voor geen meter, voor mij tenminste.

vraagstaart | 28-04-08 | 18:51

-weggejorist en opgerot-

fcemmenaar | 28-04-08 | 18:45

@ Bubbadehuisnegert 28-04-08 @ 18:33 een enkeltje Antillen voor jou +10 En acute tyfus voor alle andere één hersencellige reaguurders dit soort "heldendaden" goedkeuren.

osta | 28-04-08 | 18:45

Alhoewel die kerel zelf ook niet goed bij zijn hoofd is kan ik niet meer dan zeggen dat die rugspringer een debiel is! Als je die man van achter in een wurggreep pakt kun je hem zonder schade ter afkoeling even rustig op de grond neerleggen.
.
Iemand in de rug springen is vragen om probelemen, hij ziet het niet aankomen en stoeptegels zijn niet bepaald zacht. Klappen die je niet ziet aankomen zijn dodelijk.

Chinuk | 28-04-08 | 18:36

Die ouwe snapte er helemaal niets van, die had de situatie niet onder controle (psychisch), terwijl er eigenlijk niets aan de hand was afgezien van wat water. Ik hoop voor hem dat hij niet nog meer hersenschade heeft opgelopen. Wel raar dat er geen docenten waren die die man (en leerling die door hem gegrepen werd) in bescherming namen, pas toen ie bewusteloos was kwam er een lafbekje tevoorschijn. Het zijn net politie agentjes.

Wouther | 28-04-08 | 18:36

Als die kicker een taakstraf krijgt dan ga ik persoonlijk die voor m uitvoeren...

Is die grijze nou helemaal gek geworden.. eerst praten dus
-1 voor snorremans
+8 voor dikkertje dap

Bubbadehuisnegert | 28-04-08 | 18:33

Met widtvoet durf ik ten strijde.

PrivateHead | 28-04-08 | 18:29

Met scherp schieten!!!

Gekke Geert kom er eens in.

Jan Lul | 28-04-08 | 18:28

Vette schwalbe.

En die vent lokte het zelf uit door zwaar agressief op die kinderen in te hakken.

Jan Lul | 28-04-08 | 18:27

Je moet toch knap wereldvreemd zijn om te denken dat je in een menigte een duw of klap uit mag delen en daar als overwinnaar uit zal komen.

PrivateHead | 28-04-08 | 18:27

@PrivateHead 18:14

Een volwassen vent dient (in principe) ook mi. gewoon met z'n poten van balorige pubers af te blijven. Tamelijk overspannen aktie van die grijsaard. De man leek een waas voor de ogen te krijgen, leek eerder te up- dan te downschalen en aktie is reaktie. Hij kon er (terecht) op wachten dat iemand zich geroepen voelde een halt toe te roepen aan zijn ogenschijnlijk dwaze razernij.

Rugtrappers acht ik doorgaans verder uiterst laag maar dat doet weinig af aan het feit dat deze oprisping een toegeroepen halt verdiende. De wijze waarop is dan hooguit een weinig fraaie tweede...

widtvoet ® | 28-04-08 | 18:27

Die leerling zit nog steeds op school. Lekkere aanpak van die school. En die man heeft bloedingen in zijn hersenen een schedelfractuur en een kneuzing in zijn hersenen. Hoorde ik uit eerste hand. Die leerling had beter moeten weten. Deze tip gaf ik al een week geleden, beetje laat hoor geenstijl.

Fortuynloos | 28-04-08 | 18:27

-weggejorist-

KaKeL Kees | 28-04-08 | 18:26

Zo dat artikel in die krant is daarnaast wel ff grote onzin als ik lid was vna die krant had ik hem nu echt opgezgt zo weet je zeker dat je elke dag onzin leest.

Haas82 | 28-04-08 | 18:25

@ Fleauxe 28-04-08 @ 18:17

Moet je eens kijken hoe de reacties waren geweest als die concierge de tijd had gekregen om een klap uit te delen en niemand had wat gedaan. Dan was er geen goed woord voor de medescholieren geweest. Zo jammer dat er steeds met twee maten wordt gemeten en de verliezer altijd zielig is. If you can't stand the heate ......

PrivateHead | 28-04-08 | 18:24

Beetje oud nieuws, artikel uit DvhN stamt van 18 april...

Lt_Gruber | 28-04-08 | 18:20

" maar je makkers helpen mag op elke manier" Oh? Daar denkt hem OM beduidend anders over.

Fleauxe | 28-04-08 | 18:17

@ widtvoet ® 28-04-08 @ 18:06
Ghehehe. Was ik die benaming toch bijna vergeten...

Pa Cartwright | 28-04-08 | 18:17

Naar mijn idee, sorry voor de tegendraadsheid, moet die Melkert gewoon met zijn takken van die kinderen afblijven. Het is niet netjes iemand in de rug te trappen maar je makkers helpen mag op elke manier. In dit geval was de aanvaller sterker, mede gezien zijn functie, en dan mag de omgeving niet toekijken hoe iemand aangevallen wordt. Het ging gvd om een beetje water, doe ff normaal zeg.

PrivateHead | 28-04-08 | 18:14

Zo, nu lekker uiteten met oude schoolmaat Van Jolo. We twitteren!

Lepo | 28-04-08 | 18:08

*water geeft aan dumpert*

gentle giant | 28-04-08 | 18:06

Verder toch retenorigineel wel dat gooien van water naar brugklassers die nietsvermoedend de schooldeur uitwandelen. Hi-la-risch! Hoe komen ze d'r op?

*denkt met diepe zucht terug aan kolderdagen van weleer*

widtvoet ® | 28-04-08 | 18:06

Wat zal Francisco hier van zeggen...

topcat | 28-04-08 | 18:01

@ Lepo 28-04-08 @ 17:53
Hoezo? Heb jij ooit examen gedaan dan bigmouth?

Pa Cartwright | 28-04-08 | 18:01

-weggejorist en opgerot-

Lepo | 28-04-08 | 18:01

Vroegah was het verstoppen van de bordewissers al best vet kewl. Nu tel je gewoon niet meer mee zonder strafblad.

Fleauxe | 28-04-08 | 17:59

@ E.duardo 28-04-08 @ 17:52
Pfff, zet 'ns effe een raam van je zolderkamertje open wil je.

Pa Cartwright | 28-04-08 | 17:59

en wie weet wat er vooraf gaat, kan me niet voorstellen dat die man ineens giftig aan komt stormen. wat al vaker is opgemerkt: denk dat die schobbejakken al 5 jaar lang die baard van zijn gezicht aan het afzeiken zijn.
.
met andere woorden, weer zo veel vragen en zoweinig feiten.

zoalshetis | 28-04-08 | 17:59

Tjah, die conciërge hoort daar natuurlijk niet, alleen die lutsert van een bolle moet natuurlijk een lesje geleerd worden... Iemand in de rug trappen doe je niet en al helemaal geen geflipte oude man....

Blake Bier | 28-04-08 | 17:54

maar hij heeft het dus wel overleeft? godzijdank voor billy.

zoalshetis | 28-04-08 | 17:54

Lepo 28-04-08 @ 17:53 gaat eens naast E.duardo in de hoek staan, held.

van dal | 28-04-08 | 17:54

De stuntdag, ook zo'n flut traditie, onder het motto nu kan het nog een beetje gaan lopen zieken enzo.

roachie | 28-04-08 | 17:54

-weggejorist-

Lepo | 28-04-08 | 17:53

E.duardo 28-04-08 @ 17:52 oh, ben jij er zó een?

van dal | 28-04-08 | 17:53

Juist! Jij duwt mijn vriendje, ik trap jou ik de rug. En daar lig je ouwe!

E.duardo | 28-04-08 | 17:52

Geen begrip voor beiden. De actie van de OOPer snap ik niet maar die van die dikke leerling al helemaal niet. Loser!!! Normen en waarden? Laat maar.

killermiller | 28-04-08 | 17:52

enne, redactie, congierge... met een g...

van dal | 28-04-08 | 17:52

ACTIE REACTIE,, dat krijg je ervan

watjijwil | 28-04-08 | 17:51

Kan niet eens tot het einde aan kijken, wat een fuck-geschreeuw.

mrlol. | 28-04-08 | 17:50

vraagstaart 28-04-08 @ 17:49 nou eh, opgelost dan. dader is dus bekent...

van dal | 28-04-08 | 17:50

Even kijken: in de rug aanvallen, goor op de nieren trappen en dan doen of het de schuld is van de ander... die ranzige vetklep moet familie van Van Jeaule zijn.

vraagstaart | 28-04-08 | 17:49

dik kudtjong, beetje laf wel om die man in de rug te trappen.

van dal | 28-04-08 | 17:48

JamesHuntLive 28-04-08 @ 17:34
Die trap had weinig tot niets met karate te maken. Die lul kwam met z'n hoeven nauwelijks boven z'n eigen bierbuikige middel uit.
Dat kan elk paard, elk dik paard.
Bovendien val je iemand niet in de rug aan als karateka.

nattebever | 28-04-08 | 17:47

Een melketier heeft het ook niet makkelijk tegenwoordig. Ik had niet zo gereageerd zoals de grijze sikkeman, gewoon toekijken lijkt me voldoende bij een eindexamen geintje.

varkenoord | 28-04-08 | 17:47

'Eind april.'
Het voorval had plaats op 18 april?

Pa Cartwright | 28-04-08 | 17:46

Wedden dat de directie meer prioriteit zal geven aan het vinden van de inzender van het filmpje dan aan het incident zelf. De gevolgen voor de maker/inzender zullen groter zijn dan voor karate kid.

Willem van Ockham | 28-04-08 | 17:46

lol @ Fapdrol 28-04-08 @ 17:27

Pinter | 28-04-08 | 17:43

Die Billy Turf nam duidelijk de leiding tussen al die pubertjes. Zo te zien heeft hij vaker het bloed onder de nagels weggehaald bij die leerkracht; vervolgens ging deze over de rooie. Weg een lage streek van Billy om hem in de rug te trappen.

Boven het Maaiveld | 28-04-08 | 17:41

Ziet er uit als eigen schuld dikke boehoe.

Ynstijn | 28-04-08 | 17:40

@ zoalshetis 28-04-08 @ 17:39
Gezien zijn wanstaltige postuur, deed ie dat al niet te vaak

Pa Cartwright | 28-04-08 | 17:40

Ik hoop dat de dader meerderjarig is en aangeklaagd wordt met poging tot moord.

Doperwt | 28-04-08 | 17:40

Maar wat wilde die ouwe nou eigenlijk

Pierlooo | 28-04-08 | 17:39

je zou die jongen maar zijn die hem een trap in zijn rug geeft. doe je ook nooit meer.

zoalshetis | 28-04-08 | 17:39

Murdockyoufool 28-04-08 @ 17:34
Is het al zo erg gesteld op de scholen? Ik kom daar nooit, dus weet er weinig van.
Wel zie ik dat Brusselmans blijft volharden in z'n dwalingen. 't Kan ook zijn dat hij de comments niet leest, iets waar ik alle begrip voor heb behalve als het om die van mij gaat *heh*.

nattebever | 28-04-08 | 17:37

Moest aan Theo van Gogh denken bij de aanblik van de foto bij het topic.

Flodder | 28-04-08 | 17:36

Neem aan dat die bolle karate kid geen eindexamen meer mag doen? Waarbij de vraag is of zo'n dom varken dat überhaupt al zal halen.
Walgelijk dit.

JamesHuntLive | 28-04-08 | 17:34

Lafayette 28-04-08 @ 17:29

Zo heb ik laatst nog zo`n zijlijnertje tegengehouden toen hij met een groep een weerloze gast een schop gaf in de poelestraat (Grunn). Hij liep weg omdat politie snel ter plekke was. Ik liep naar hem toe en zei dat hij even stil moest blijven staan. Het mooie was dat hij me aankeek en zei: "nee alsjeblieft niet" .......lutser...als je meeleest..... Politie had het goed in de gaten en pakte hem op.

azijnseikerT | 28-04-08 | 17:34

@nattebever 28-04-08 @ 17:28
Nee, dat moet zijn: consigliere.

Murdockyoufool | 28-04-08 | 17:34

RITA doe er wat aan!

BjdeB | 28-04-08 | 17:33

@ bidlip 28-04-08 @ 17:26
Lul 'ns niet zo ontzettend slap jochie. Z'n dagen slijtend voor de Dirk met een euroshoppertje, kost de staat beduidend meer geld.
Maar weet jij veel.

Pa Cartwright | 28-04-08 | 17:29

Het is redelijk duidelijk dat deze man specifiek doelwit was. Ook heel duideljk was dat dikkertje dap daar de hand in had en zijn kans nog eens pakte om hem van achter aan te vallen.
De man had zich misschien moeten beheersen, maar gezien de provocaties kan ik me er wat bij voorstellen. De doodschop van dikkertje dap is genoeg reden voor een zware straf.
Wat heb ik een teringhekel aan die lafaards die aan de zijlijn provoceren en vanuit de zijijn komen instormen, om zich weer snel op de zijlijn terug te trekken. Gelukkig zijn er veel camera's tegenwoordig. Goed te zien dat een van de meiden dikkertje papzak aansprak op zijn gedrag.

Lafayette | 28-04-08 | 17:29

Bij de pica staat 'congierce'.
Dat kan ik niet goed rekenen.

Doe maar veranderen, Brusselmans. Zo meteen gaan de mensen nog denken dat GS een ongeletterd open riool is.

nattebever | 28-04-08 | 17:28

Schwalbe!!

Fapdrol | 28-04-08 | 17:27

Waar is de mol?

de peer | 28-04-08 | 17:27

Fijn zo'n quasimodo als 'onderwijsondersteunende' medewerker.
- 1000 voor de idioot die hem aannam

bidlip | 28-04-08 | 17:26

voor je maten op komen he

mark80 | 28-04-08 | 17:25

de beste man zelf geeft niet echt een goed voorbeeld van crisismanagement, maar dat is nog geen geldige reden voor trappen in des mans rug. dus in de hakselaar met die vetklep.

baba4oog | 28-04-08 | 17:24

Die dikke McDonalds puber heeft het duidelijk op deze schoolassistent gemunt. Eerst de man nat gooien en brutaal te woord staan (het respect voor de oudere en gehandicapte in deze samenleving is tegenwoordig ver te zoeken!) en vervolgens (nadat kennelijk een ander schooiertje de man iets zeer onvriendelijks heeft toegeroepen) de van achter hard in zijn rug trappen.
Dit soort tuig hoort acuut van school geschopt te worden en nergens in Nederland meer in aanmerking te komen voor een diploma. Z'n hele leven anpikkelateur bij de plaatselijke plantsoenendienst om dit gedrag af te leren.

Ik verwacht kamervragen en een wat sterker optreden van Plasterk.

knight03 | 28-04-08 | 17:24

Maar aan de andere kant: meer asfalt is ook geen oplossing.

Doe-eens-rustig | 28-04-08 | 17:22

Deze man is ook BHV'er begrijp ik? Naar volk. Steevast alles onnodig serieus nemen, paniek zaaien, hypochonders op de kantoorkast jagen.

Pa Cartwright | 28-04-08 | 17:22

Primitieve veenkolonialen, met strokarton op de plaats waar anderen hersenen hebben zitten. Maar ja, een betonnen schoolgebouw werkt ook wel
bevreemdend op deze plaggenhutbewoners.

wijsvinger | 28-04-08 | 17:21

Niet in verhouding maar wel absurd dat een leerkracht zelf zijn handen niet thuis kan houden. Die dikke verdient een flinke dauw. Die leerkracht overigens in mindere mate ook. Overspannen gedoe allemaal.

doskabouter | 28-04-08 | 17:21

Die bolle kan het shaken...

Dirk Tang | 28-04-08 | 17:21

Is er niets meer over de pvda te zeuren ?

Karel Kruizenruiker | 28-04-08 | 17:20

Triest. Maar Paulus liet zich ook niet onbetuigd.

Murdockyoufool | 28-04-08 | 17:20

Die ouwe heeft mazzel dat ie neer ging want zonder dat had hij nu een aantal aanklachten wegens mishandeling van minderjarigen danwel poging daartoe aan z'n broek.

Lepo | 28-04-08 | 17:20

wat een bolle homo... beetje een grijsaard in de rug trappen.

Spyrograaf | 28-04-08 | 17:18

wat A.de Knaller zegt

azijnseikerT | 28-04-08 | 17:17

ik wil trouwens ook niet zeggen i told you so... maar ALS je al hartpatient bent en ALS je motoriek nou niet helemaal in orde is... moet je dan echt een baan zoeken waarbij je op deze manier kindertjes tot de orde wil roepen?? wat is er mis met bonsaiboompjesknipperd?? dan loop je dat gevaar ook nooit!!

goeiemoggel! | 28-04-08 | 17:16

- 1000 voor de trap in de rug, papzak mag n keer met mij stoeien, maar aan de andere kant moet meneertje de concierge ook met zn agresieve handjes van de leerlingen zelf afblijven dus ook dikke eige schuld

16isgeil | 28-04-08 | 17:16

Die dikke gek--> aanhouden, taakstraf, van school sturen, aan de schandpaal nagelen. Een examenstunt is kicken, maar dit valt daar geloof ik niet onder.

Beau ter Ham | 28-04-08 | 17:16

Geen droge kudten aldaar in Emmen.

Murdockyoufool | 28-04-08 | 17:15

1) Ouwe vent reageert te agressief op een 'geintje'
2) Gluiperige dikzak pakt zijn kans om de man met een knietje in de rug te vloeren
Ergo: Ouwe vent moet leren hoe met examenstunts om te gaan, dikke ransnicht moet van school gestuurd worden en een fine aangifte om zijn oren krijgen.

A.de Knaller | 28-04-08 | 17:15

Ja die bolle trapt maar niet zo leuk voor familie om die man zo te zien liggen, echt

Multikuli | 28-04-08 | 17:14

Een stoplicht springt op rood, een stoplicht springt op groen, in Emmen...

Magister | 28-04-08 | 17:13

-1 voor overspannen leraar
-1 voor etterjeugd

hetzijzo | 28-04-08 | 17:13

-weggejorist-

Wim Bitterzaad™ | 28-04-08 | 17:13

Dat kan harder!

Vreaulijke Franz | 28-04-08 | 17:12

Twee vechten, twee schuld. Klaar en nu niet meer doen, hè.

Weest gegroet | 28-04-08 | 17:12

Iets over goede voorbeeld geven.... ach laat ook maar.
Ik wacht wel op een interview van Rutger.

Dachthetwel | 28-04-08 | 17:12

Oftewel, geef die bolle die hem een trap gaf een heropvoeding in een werkkamp of Gleen Mills ofzo.

Behangdelul | 28-04-08 | 17:11

Typisch een Melkertbaantje.

fuckje | 28-04-08 | 17:10

En de beste man wordt ook wel erg fysiek (als eerste). Daarnaast is het ventje dat duwt natuurlijk een behoorlijke onbenul.

Pinter | 28-04-08 | 17:10

gebeurt er echt zo weinig momenteel dat dit nieuws is?? komkommertijd is early this year

goeiemoggel! | 28-04-08 | 17:09


Die man wordt gewoon keihard in zijn rug getrapt door die vetzak...

Ik zeg oog om oog, tand om tand.

Remy Bonjaskie kom er maar in vliegen.

Jan de Slager | 28-04-08 | 17:09

Haal eens weg dat filmpje

-edit: nee -

Multikuli | 28-04-08 | 17:06

Duidelijk gewoon van school trappen die gozer.Beetje pesten is leuk maar deze jongen vraagt om klappen.

Nik neem | 28-04-08 | 17:06

motorisch gestoord? handig op een school

Pinter | 28-04-08 | 17:04

Ah gut, niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen.

pleurtop | 28-04-08 | 17:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken