Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ethiopische toestanden in 020

men lene een ei?The Hague, we have problem. Marijnissen! Hellup! Mobiliseer het leger! Zet al het treinverkeer stil. We hebben een LUCHTBRUG nodig. Grote paniek bij de Voedselbank in Zuidoost-020. We hebben graties Lidl-rijst nodig, graties kouseband van de Aldi, graties pitta-broodjes van de Vomar. En heel veel euroshopper melkpoeder voor nop. En stuur als de sodemieter een EU-beveiligingsmacht. Die ene bewakert bij de Voedselbank dreigt onder de voet gelopen te worden. Voor een live-verslag schakelen we over naar de vrijwilliger ter plekke. Kom er maar in, mevrouw: "De situatie dreigt uit de hand te lopen. Als mensen echt honger hebben, kunnen ze agressief worden. Of ze zeggen: 'Als u me niet helpt, spring ik voor de trein.''Hallo Gerrit Zalm! Zeg even tegen moeder de vrouw dat ze wat piepers extra schilt. We zijn zo vrij geweest wat uitvreters voor morgenavond te regelen.

Reaguursels

Inloggen

ventus_aqualis 17-03-06 @ 10:05
Geintegreerde hulpverlening zoals bijvoorbeeld in Flevoland kan daar veel soelaas bieden. Enkel wijzen op die feiten schiet niet op.

gevallenverstand | 17-03-06 | 20:40

Anton 17-03-06 @ 13:50
Ik heb je verhaal gelezen.

gevallenverstand | 17-03-06 | 20:30

@Robert
Gelukkig maar :)

kruT | 17-03-06 | 15:21

Oops boel typos, maar ikz ie geen edit knop :x

Anton | 17-03-06 | 13:51

Na heel lang al deze site iedere dag te lezen heb ik me dan eindelijk geregistreerd en met een rede.
Ik vind het jammer dat sommige mensen hier lacherig doen over armoede of het zien als een probleem dat 'alleen die buitenlanders hebben'. Ik ben een 18 jarige VWO6 N&T student en leef in armoede met mijn chronish zieke moeder. Ik doe er alles aan om technische natuurkunde te gaan studeren, iets waar Nederland een groot tekort aan heeft, maar soms lijtk het alsof di tme onmogelijk gemaakt wordt, alsof ikd oor de armoede gedwongen word te stoppen met mn studie en te gaan werken om de huur te kunnen betalen. We hebben geen schulden en mn moeder krijgt 650 euro uitkering mn 190 euro studi financiering helpen daar ook bij. De huur is 310 en als je alle andere koste er ngo afhaalt blijft er weinig van die 650 euro per maand over.. en eigenlijk eten we dus van mn studiefinanciering eten we eigenlijk plus de hulp die we van de voedselbank krijgen.
De berichten over de problemen bijd e voedselbank kloppen inderdaad het is er overvol en de hoeveelheid die je krijgt wordt iedere week minder. Over 2 maanden zit ons half jaar erop en hebben we geen recht meer op voedsel hulp, zodat ook andere aan de beurt kunnen komen. Ondertussen lopen er wat aanvragen om meer geld te krijgen en dat kleine beetje geld zo'n 200 euro per maand is een wereld van verschil, het verschil tussen wel rondkomen en niet rondkomen.

Als je de tijd heb genomen m'n verhaal te lezen, hoop ik dat je je mening rondom dit nog eens bekijkt. Het zijn hoogopgeleide Nederlandse mensen die in deze armoede leven en o.a. dankzij Zalm is er niemand die je helpt, behalve de voedselbanken dan... Geloof me geen enkle instelling/school/organisatie kan je helpen en ik heb ze allemaal benadert en gehoord van m'n school dat ik niet de enige ben die in zo'n situatie verkeerd en dat ze verder niks kunnen doen.

Anton | 17-03-06 | 13:50

worldleader 16-03-06 @ 21:25

Hoezo, vreet je je eigen jong op?

Turkse vrouw die zegt "Jai diescirminiere"
Dat dat moslim tuig maar hun eigen 20 jongen aufbraten en opfressen.

Varreke | 17-03-06 | 12:17

@.gevallenverstand @ 23:44
Iets gegeten dat de uiterste consumptiedatum ruimschoots gepasseerd was ?

ventus_aqualis | 17-03-06 | 10:05

"iek word gedicrimiert!"
"Da's een broodje aap mevrouw"
"Ja graag!"

drijflijk | 17-03-06 | 10:03

kruT 17-03-06 @ 09:57
Ik heb een opleiding gevolgd, dus ben geen socialist.

Roberto Fransisco | 17-03-06 | 10:01

@Robert
Ben je nou wel of geen socialist?

kruT | 17-03-06 | 09:57

Deense Postbode 17-03-06 @ 09:27
Het kan natuurlijk nog beter.
De SP heeft voorgesteld om aansluitend hierop ook operatieve verwijdering van het overgewicht en het plaatsen van een maagband door de overheid te laten vergoeden. Het geld hiervoor zal worden verkregen door het verhogen van de belasting op de allerhoogste inkomens tot 72% en door het optrekken van de OZB tarieven.

GroenLinks heeft een voorstel ingediend om deze mensen gratis te voorzien van een hybride fiets met 21 versnellingen. Buitenlucht zal deze mensen goed doen en het vervuild de omgeving ook niet met smerige uitlaatgassen.

Roberto Fransisco | 17-03-06 | 09:44

Bijna goed Roberto Fransisco;maar het kan zoveel beter!
De mensen zullen de voorgeschreven ingrediënten en de uitgebreide voedingssupplementen en vitamine-preparaten vergoed krijgen van Bos van God los.

Deense Postbode | 17-03-06 | 09:27

Nooit meer slapen 17-03-06 @ 08:46
Ik zie het kranteartikel al voor me: Er is een causaal verband tussen het bezoek aan de voedselbank en overgewicht. Mensen die de voedselbank regelmatig bezoeken moeten vanuit overheidswege op dieet worden gezet. De PvdA heeft een voorstel ingediend om deze mensen een abonnement op een sportschool te geven om zo onder begeleiding iets aan het overgewicht te doen. Een gratis ter beschikking gestelde dieetiste zal vervolgens deze mensen moeten leren, selectiever om te gaan met het gratis voedsel van de voedselbank.

Roberto Fransisco | 17-03-06 | 09:17

Ze hebben op de maan een voedselbankklant gevonden
Hij had met een elastiekje zitten spelen

het witte schaap | 17-03-06 | 09:07

@ Jackrandom

noodgedwongen...... je bedoelt die na het afbetalen van hun schuld, het kopen van een baal shag, prepaid telefoonkaarten en de kosten van een avondje kermis geen zin meer hebben om met een karretje door de Aldi te lopen....

pietje precies | 17-03-06 | 08:56

@Nooit meer slapen: Omdat het goedkoopste voedsel veel suiker en vet bevat, en dat zijn dikmakers. Goed en gezond voedsel is nou eenmaal duur, en dus niet bereikbaar voor mensen die noodgedwongen van een voedselbank gebruik moeten maken.

JackRandom | 17-03-06 | 08:53

@ nooit meer slapen 8.46

Inderdaad. Ze kunnen beter gratis liposucties aanbieden en het resultaat daarvan als stukken gerecycelde reuzel aanbieden aan hen die echt honger hebben!

pietje precies | 17-03-06 | 08:52

@Robert
Die heb ik ook gelezen, en ik moest meteen denken aan het interview dat zij hadden gegeven i.v.m. het winnen van de D*Bloggies. Ze zochten nog iemand die kon schrijven over integrasie en Verdonk. Óf ze hebben er dus een gevonden óf ze vinden dat ze zelf ook wel zoiets kunnen schrijven.

kruT | 17-03-06 | 08:49

Hoe komt het toch dat die figuren die zich bij de voedselbank melden vaak flink wat overgewicht hebben?

Nooit meer slapen | 17-03-06 | 08:46

kruT 17-03-06 @ 08:22
Sargasso. Je moet daar de bijdrage eens lezen van Degtyarev Pekhotny. Dat is een 100% SP demagoog. Prima als iemand niet onder zijn eigen naam durft te schrijven, maar om dan als nickname een mitrailleurtype uit het Sovjettijdperk te nemen .....

Roberto Fransisco | 17-03-06 | 08:46

Roberto Fransisco 17-03-06 @ 08:19

Gelukkig ga ik vandaag weer die kant op.
probleem opgelost.

worldleader | 17-03-06 | 08:34

OT: Kom net van Sargasso vandaan. Jeetje man wat een enorm kutblog!

kruT | 17-03-06 | 08:22

Vogelbeest 17-03-06 @ 07:15
De economische groei voor de komende 40 jaar zit met name in Afrika, Zuid Amerika en .... het verre oosten. Dus een grote lading van de gelukszoekerts zal vanzelf weer terugkeren om in de thuislanden het geluk te zoeken.

Roberto Fransisco | 17-03-06 | 08:19

Zalm kan geeneens die brief met uitnodiging geschreven hebben, want dat meevallertje van een miljard gaat hij besteden aan de ontspoorde allochtonen.
Oma en tante Bep mogen lekkers stikken hahaha.
Snap niet dat een grote groep uitvreters geen krantenwijk neemt, behalve oma dan.
*Heeft besloten toch maar naar IJsland te gaan, kan je altijd nog een zeehondje scoren ofzo, als het eens tegen zit*

Deense Postbode | 17-03-06 | 08:18

Misschien kunnen ze gewoon weer terugvluchten naar waar ze vandaan gekomen zijn. Probleem opgelost!

Vogelbeest | 17-03-06 | 07:15

Maak ik me niet druk over. Gewoon wat geld scoren bij joodse homo's in Zuid. Zijn HIV-medicatie mogen jullie later samen opbrengen.

Simpel | 17-03-06 | 06:39

@CoJoNes 17-03-06 @ 02:41
Deze conversatie eindigt op het woordje "beleid", denk ik.
Om in de vergelijking te blijven: het genezen van de patient/wond dient voorop te staan, en niet het verhogen van de kwaliteit van de abusievelijk toegepaste pleisters door vervanging door duurdere exemplaren :)
Ik groet u, bed roept (teeeeering, slaapt m'n vriendin eindelijk, gaat m'n bed weer roepen.! 't is ook nooit goed! :P)

HY78 | 17-03-06 | 02:54

Ga m'n mand opzoeken. Goedenacht.

CoJoNes | 17-03-06 | 02:49

@HY78
Je hebt weer gelijk. Neemt niet weg, dat je je vooraf de vraag had kunnen stellen, of het aannemelijk is dat werkzaamheden worden afgestoten en waarom. Keuzes maken is niet erg, als er maar een idee achter zit. Er worden pleisters geplakt op wonden die gehecht hadden moeten worden, iedereen weet dat je dan met littekens blijft zitten.

CoJoNes | 17-03-06 | 02:41

Hmmmm, hoewel "pro-actief" ook betekent om van tijd tot tijd te evalueren of het afstoten van werkzaamheden een verstandige keus is (geweest). Voorbeeld: het is voor bedrijven in de mode om programmeerwerk uit te besteden aan landen in Azie. Maar je zou na verloop van tijd eens kunnen nagaan of de opstelling van specificaties tbv bijv India, niet meer tijd/geld kost dan de resulterende besparing op arbeidsloon van de programmeur. Zoiets.

HY78 | 17-03-06 | 02:33

groet gevallenverstand

CoJoNes | 17-03-06 | 02:30

@gevallenverstand 17-03-06 @ 02:20
Hmm, product van een TH-student.......... Op dit moment schijnen we nogal aan de weg te timmeren als het gaat om bijv waterloopkundige modellen, modellen en studies (lees advisering) mbt klimaatbeheersing etc, juist geinitieerd vanuit die TH-achtige hoek. Dat is waardevolle kennis. Maar het is een segment waar onvoldoende investeren gelijk staat aan achteruithollen. Ik zou dus zeggen: daarop je aandacht richten.
CoJoNes vatte het korter samen met de term "proactief", voeg daar uw "overzien" aan toe en je hebt een basis-aandachtsgebied voor EZ, zou ik zeggen.

HY78 | 17-03-06 | 02:28

Sterker nog, in Nederland is het vrij dom om te gaan innoveren als de innovatie niet patenteerbaar is. Wat gevallenverstand zegt, de thuismarkt is marginaal en je terugverdien mogelijkheden zijn met echt innovatieve produkten en diensten in Nederland eigenlijk nul. Dus je kunt twee dingen doen, patenteren of een buitenlandse partner zoeken. Of een combinatie. Feit is dat hierdoor een heleboel geld en kennis wegvloeit, en niet te vergeten werkgelegenheid.

CoJoNes | 17-03-06 | 02:28

Ik ga U groeten, Cojo, we gaan er een keer op door!

gevallenverstand | 17-03-06 | 02:26

@daskapitalist
true. Ik heb het over patenteerbare innovaties, uitvindingen zeg maar. redelijk innovatief.

CoJoNes | 17-03-06 | 02:22

CoJoNes 17-03-06 @ 02:15
Duitsland is hungry en dat hebben we gemerkt!

gevallenverstand | 17-03-06 | 02:21

HY78 17-03-06 @ 02:15
Een textielbedrijfje natuurlijk niet, maar een product van een TH student? Wat kansrijk is is wel te overzien. (Tenzij het natuurlijk om een beginnende Viktor en Rolf gaat, Diesel, of G-sus.)

gevallenverstand | 17-03-06 | 02:20

patenten hebben vrij weinig met innovatie te maken imho.

daskapitalist | 17-03-06 | 02:20

@HY78
Je hebt makkelijk blaten, maar wel volkomen gelijk. Ik bedoelde juist dat EZ moet proactief moet kijken welke bedrijven potentie hebben in het buitenland. Nou durf ik te zeggen, en ik denk gevallenverstand met mij, dat als je in Nederland succesvol bent, het in Duitsland en Frankrijk alleen maar succesvoller. Ik vind bijvoorbeeld dat e complete agrarische sector niets te zoeken heeft in 0031. Als je ziet hoeveel financieringsgeld opgeslokt wordt door op subsidie draaiende bedrijven, is dat gewoon schandalig.

CoJoNes | 17-03-06 | 02:20

bouw, helaas. We hadden 5 ton nodig en nu al licentie toezeggingen voor 3 ton. Appeltje eitje zou je zeggen. Niet in Nederland. Het patent is dus nu voor 60% in Duitse handen, waarme de innovatie gewoon Duits is geworden.

CoJoNes | 17-03-06 | 02:15

@CoJoNes 17-03-06 @ 02:07
Ik heb daar als loonslaaf te weinig zicht op, en te weinig echt over nagedacht. U zult zonder twijfel gelijk hebben met die stelling.
Maar een element wat ik een beetje mis, is dat er in NL denk ik keuzes gemaakt zouden moeten worden. Hoogwaardige producten en kennis moet je uitnutten. Maar ik vraag me af of het zin heeft een (overigens prima functionerend) textielbedrijfje dat zo nodig internationaal wil, van overheidswege zwaar te ondersteunen, als je ziet dat tegen Azië in een dergelijk segment niet is aan te concurreren. Bouwactiviteiten zie Polen etc.
Maak keuzes, en neem de pijnlijke gevolgen ervan.
Nogmaals, ik heb makkelijk blaten :)

HY78 | 17-03-06 | 02:15

Cojones, ik ga er een punt achter zetten; antwoord je nog op 02.09?

gevallenverstand | 17-03-06 | 02:15

Deze EZ gaat niets meer doen....

gevallenverstand | 17-03-06 | 02:11

Over wat voor productpatent heb je het? Iets in bouw of muziek?

gevallenverstand | 17-03-06 | 02:09

Deze quote komt van die site
-
Veel ondernemers dromen weleens van internationale expansie.Tijdens De Week verzorgt EVD een workshop waarin zij aangeven hoe u deze stap succesvol kan zetten.
-
Need I say more. EZ moet die bedrijven ZELF naar het buitenland brengen, niet met workshops in kutknollenveensterkanaal.
-
Een week van de ondernemer, sorry, ik heb daar geen tijd voor.

CoJoNes | 17-03-06 | 02:07

Wij hebben een patent liggen voor een produkt, dat een bestaand produkt vervangt en niet alleen op alle fronten (aantoonbaar) beter is, maar ook nog net zo duur en het heeft een aantal extra features. Als jij nou denkt dat het RnD traject in Nederland financierbaar te krijgen is. Vergeet het, Kom maar terug als het zich bewezen is. Die nieuwe kruideniers instelling is in Nederland misselijkmakend.

CoJoNes | 17-03-06 | 02:04

80% van de omzet komt uit het buitenland, 90% van de winst.

CoJoNes | 17-03-06 | 01:58

0031 CAN stand the heat, but can't find the kitchen.

CoJoNes | 17-03-06 | 01:57

Dit is natuurlijk 'far beyond grasp' van jouw toko?

gevallenverstand | 17-03-06 | 01:57

0031 poundstupid but pennywise.

gevallenverstand | 17-03-06 | 01:54

@gevallenverstand
Nederland kennisland, toch? Maar nu even niet.

CoJoNes | 17-03-06 | 01:51

Zonder daar nu teveel op in te willen gaan, de Hogeschool van de kunsten afd. muziektechnologie is internationaal op het hoogste nivo. Studenten die daarvan afkomen hebben nada en bevinden zich in een achterlijke (als tegenovergestelde van voorlijke) kleine thuismarkt. Die worden uiteindelijk weggekocht. Braindrain...

gevallenverstand | 17-03-06 | 01:28

Yep.

gevallenverstand | 17-03-06 | 01:22

zoiets als Stylus RMX?

CoJoNes | 17-03-06 | 01:21

software plugin instruments and FX....

gevallenverstand | 17-03-06 | 01:19

music software voor bedrijven? downloads? players? Lekker ruime omschrijving. :)

CoJoNes | 17-03-06 | 01:17

music software

gevallenverstand | 17-03-06 | 01:14

goeie televisie op 3 nu, maar te laat
\
doag!

Rabarberke | 17-03-06 | 01:14

@gevallenverstand
en u?

CoJoNes | 17-03-06 | 01:12

internationaal recht is net zulke onzin als het positieve recht.

daskapitalist | 17-03-06 | 01:12

CoJoNes 17-03-06 @ 01:04
thnks. EZ praat alleen met Rijkman, Anthonie, Klijsterlee. EZ zou moeten praten met tomorrow's next level bedrijven.

gevallenverstand | 17-03-06 | 01:11

@rabarberke
Wij zijn de vreemde eend in een nog vreemdere bijt. Doen ook amper rechtstreeks zaken met de bouwer, we richten ons vooral op de architect en de eindgebruiker. Dat is vrij schokkend in de bouwwereld, je richten op de eindgebruiker.

CoJoNes | 17-03-06 | 01:11

@CoJoNes 17-03-06 @ 01:09:
Er zijn meer landen die niet meedoen, maar dat betekent niet dat er geen rechtsbasis is. Het is dan niet supranationaal, dat klopt, maar daarom niet minder internationaal. Subtiel verschil.

crixus | 17-03-06 | 01:11

@crixus
ik bedoelde het meer overdrachtelijk. Als de enige supermacht in de wereld Den Haag niet erkent, dan kun je zeggen dat er geen internationaal recht bestaat.

CoJoNes | 17-03-06 | 01:09

@cojones
Ja en vergeet corruptie, niet-nakoming, oplichterij etc. niet.

Rabarberke | 17-03-06 | 01:08

@daskapitalist 01:02; de US wil wel meer wat niet zo goed is voor EU.
* Montenegro mag niet onafhankelijk (binnenkort referendum aldaar), Turkye moet lid worden van EU, en zo nog wel wat zaken...

Scheerschuim | 17-03-06 | 01:07

sjaakdeslinksesul 17-03-06 @ 01:02
(Misschien ten overvloede) MacNack is degene die de voedselbank runt.

gevallenverstand | 17-03-06 | 01:07

@CoJoNes 17-03-06 @ 00:56:
Ik moet je teleurstellen, het bestaat wel degelijk. Je kunt het een wassen neus vinden, maar dat neemt niet weg dat het bestaat.
en.wikipedia.org/wiki/International_la...
Ik ben een tijdje werkzaam geweest in de bibliotheek van het Vredespaleis, en die hebben alleen al zo'n half miljoen boeken over het onderwerp, waarvan ik ongeveer een derde in handen heb gehad.
@Rabarberke 17-03-06 @ 01:00:
May's rol is beperkt, Slobo en Lord Owen zijn meesterlijk.

crixus | 17-03-06 | 01:06

Welke bewezen feiten zijn er dan tegen Milosevic? Propaganda en beschuldigingen plenty inderdaad, maar bewezen feiten?

Rabarberke | 17-03-06 | 01:06

@gevallenverstand
Ik zit met mijn bips op een aantal patenten en ontvang licentie inkomsten, bemoei me met de marketing en koop goede ideeen, maak ze beter en verkoop ze weer. Vooral in de bouwwereld, daar is zo vreselijk veel te verbeteren op gebied van 'wat wil de klant nou echt' , efficiency en marketing in het algemeen.

CoJoNes | 17-03-06 | 01:04

Raba.. Milosevic begon met bleodvergieten. Deze tralala is historisch interessant, maar degene die begint te vechten staat meestal als eerste voor de rechter.

gevallenverstand | 17-03-06 | 01:03

Hm, Rabarbeke; Milosevic was wel degelijk (een van de ) boosdoeners "daar", en ook nog eens de grootste, helaas...

Scheerschuim | 17-03-06 | 01:02

en de amerikanen toen maar steunen op de eenheid van joegoslavie. dat willen ze nu ook nog steeds in irak, met de sunnis, shiites en koerden.

daskapitalist | 17-03-06 | 01:02

gevallenverstand 17-03-06 @ 00:47
Dankjewel namens 010, die had ik nog niet genoemd.

sjaakdeslinksesul | 17-03-06 | 01:02

May is een sukkel, het ambt van rechter onwaardig. Een pedante zakkenwasser die hoogstens schoolmeester had mogen worden. Ergens in een kutschool in Oost Groningen.

Milosevic is meesterlijk, net als Owen.

Rabarberke | 17-03-06 | 01:00

Cojones; what line of business are you?

gevallenverstand | 17-03-06 | 00:58

@crixus
Internationaal recht bestaat niet. Laat je niks wijs maken.

CoJoNes | 17-03-06 | 00:56

@CoJoNes 17-03-06 @ 00:50:
Nee, de rechter zit klem tussen het internationaal recht en de opdracht van de VN. Hij moet op een slap koord lopen zonder veiligheidsnet en ondertussen jongleren. Dat ligt een beetje aan het mandaat van de VN aan het ICTY, niet aan rechter May.

crixus | 17-03-06 | 00:54

Hahhaha Milosevic zou de enige zijn die die wapenleveranties zou kunnen tegenhouden.

Alsof die cetniks die wapens niet illegaal zouden importeren mohahaha.

Rabarberke | 17-03-06 | 00:54

@cojones
Owen zegt het ook nog ff :)

Rabarberke | 17-03-06 | 00:51

@rabarber
Die rechter is een farce.

CoJoNes | 17-03-06 | 00:50

@CoJoNes 17-03-06 @ 00:44:
Ik had hem al gezien, het is zeer interessant. Overigens zijn de redeneringen van de pro-Slobo aanhang wel dubieus en worden niet erg kritisch besproken.

crixus | 17-03-06 | 00:50

@cojones

Tsja dat tribunaal is natuurlijk een farce van jewelste. Alsof Milosevic de grote boosdoener was daar.

Rabarberke | 17-03-06 | 00:49

O Ja, voor alle Rotterdammers; Regina MacNack is van ANTILLIAANSE afkomst.

gevallenverstand | 17-03-06 | 00:47

#rabarbeke, haha, gek kind, ik ben al weg hoor.. kus nog

hama | 17-03-06 | 00:47

Het NOS journaal olv poppenkastpop Filip Freriks kakelt vanavond weer alle persberichten na. Staatstelevisie pur sang.

Gekakel en gelul:

- Biobrandstof kost meer dan fossiele brandstof (?)
- Vogels worden ingeent maar worden toch geruimd als er vogelgriep komt (?)

Snapt iemand het nog?

Rabarberke | 17-03-06 | 00:46

/OT
die docu van noorderlicht over Slobo is verdomd goed.

CoJoNes | 17-03-06 | 00:44

Atlantis-95 17-03-06 @ 00:39
Er was laatst ook een vrouw op TV die NAV de overstroming in Limburg zei. 'Fijn dat we nu eens mensen uit ons eigen land mogen helpen.' Dat doet Regina MacNack ook.

gevallenverstand | 17-03-06 | 00:43

@hama

Doe je zelf en de rest v een lol en lazer eens een eind op.

Rabarberke | 17-03-06 | 00:43

heb nu toch zin om eens flink over selena heen te pissen, hell, doe het gewoon.
*pist over selena*

hama | 17-03-06 | 00:40

@daskapitalist
heb het gehoord. Die nachtrust zit weer gebeiteld.
@Rabarberke
Daarom geven wij onze werknemers aandelen als emolument, geen opties, echte aandelen.

CoJoNes | 17-03-06 | 00:40

@weest gegroet

Boeit me niet, ik woon hier. Als we hier een democratie willen hebben dan moeten we geen bureaucratie dulden.

Rabarberke | 17-03-06 | 00:39

Ik ben van mening dat wij als Nederland voorlopig geen liefdadigehid hoeven te verrichten buiten Europa. De gevallen beginnen zich wel op te stapelen. En helemaal als ik anderzijds de lonen zie van ministers, directeuren van semi-publieke organisaties.

Atlantis-95 | 17-03-06 | 00:39

Rabarberke, vandaag iets gelezen over bashen. Nooit boos worden en wel iemand adresseren. Graaiers BTW outsourcen hun werk en verlaten het land. Oude economie. Steun het kabinet en er gaan er nog meer met het geld van ons en onze families naar een neo-koloniaal paradijs.

gevallenverstand | 17-03-06 | 00:38

als die voedselbanken maar zo weinig mensen kunnen helpen mogen ze best wel strenger controleren, als mensen door hun eigen schuld schulden hebben hoeven ze alleen hulp te krijgen als ze serieus hun leven gaan beteren.
en zo'n turks mens dat meteen over discriminatie begint mag terug naar turkije, daar word ze tenminste niet gediscrimineerd.
vooral belangrijk om op te letten dat juist de mensen die niet zo hard schreeuwen en er niet op los slaan hulp krijgen, het zielige oude omatje wordt heel wat sneller over het hoofd gezien dan een luidruchtige suri-mama.

selena | 17-03-06 | 00:38

@Rabarberke
Niet zo raar doen, dat heet gewoon netwerken en physical presence werkt gewoon het beste.
@gevallenverstand
De kwestie fuckje wil niet zeggen dat ik het verder met je oneens ben, ik sla m'n compagnon ook weleens op z'n bek ;). Het jammere is, dat er een enorme kapitaalvlucht plaatsvindt, die simpelweg voorkomen had kunnen worden door de regelgeving transparanter en marktgerichter te maken. Ook wij zitten op Jersey en hebben een stuk of wat Ltds. Volstrekt legaal, betalen keurig belasting, maar ik pin wel met een Bank of Scotland pasje.

CoJoNes | 17-03-06 | 00:37

@CoJoNes 17-03-06 @ 00:29
In de VS heeft de senaat net besloten om het plafond van de staatsschuld maar te verhogen tot haast 9,000,000,000,000 dollars. Weest gerust. Ga morgen maar lekker werken. Niets aan de hand.

daskapitalist | 17-03-06 | 00:37

@gevallen verstand,

haha, ja slecht weer he?, speel jij nooit met die gedachte?

hama | 17-03-06 | 00:36

hama toch.......

gevallenverstand | 17-03-06 | 00:35

@cojones

Middelkoop kan zijn uitleg inclusief het monetaire systeem in zijn h*l steken. Als dit de deal is, flikker dan lekker op met je welvaart. Je schiet er nl. geen saldo mee op. Niemand gaat er in koopkracht op vooruit, behalve de beroepszakkenvullers.

Wat heeft een gemiddelde werknemer er aan dat hij 30 jaar werkt en eindigt met dezelfde koopkracht, terwijl zijn baas miljonair wordt?

Wat heeft zo iemand aan een monetair systeem dat hem vertelt dat hij moet lenen omdat het anders in elkaar stort? Het maakt zo'n gemiddelde werknemer weinig uit, degene die zo'n monetair systeem in ere willen houden zijn de zakkenvullers, de graaiers.

Dat instorten kan mij niet snel genoeg gaan :)

Rabarberke | 17-03-06 | 00:35

Rabarberke, het klopt dat zelfs incassoburo's zich zorgen maken over hoeveel individuen en bedrijven er omvallen. Dat zijn clubs die net als scheringa al voetbalclubs kunnen sponsoren. Die redeneringen van voedselbanken, het ligt allemaal aan de LCD en de Jacuzzi zijn niet helemaal... (kuch) ter zake....

gevallenverstand | 17-03-06 | 00:35

@Rabarberke 17-03-06 @ 00:27
Als je definitie van democratie gekoppeld is aan de elementaire levensbehoeften die je noemt (plus bv zorg), hoeveel echte democratieën ken je dan nog in deze wereld?

Weest gegroet | 17-03-06 | 00:31

@rabarberke,

na je schokkende relaas van 00.27 kan ik redelijkerwijs nog maar met 1 reactie komen..

neuqen?

hama | 17-03-06 | 00:31

Cojones, ik denk dat wij best door een deur kunnen, maar vind dat veel mensen verblind zijn door weliswaar lastige, maar toch futielere issues. Dat is fijn voor het kabinet, die voelen zich gesteund terwijl ze volgens de hun geprezen marktwerking allang hun biezen hadden gepakt. Niet alles hoeft een twee drie zichtbaar te zijn, maar je achterban moet je wel steunen.

gevallenverstand | 17-03-06 | 00:30

@cojones

Ik vind het een prima idee dat mijn concurrenten wachten op een of andere kutbeurs om hun grote deals voor te bereiden. Ga zo door allemaal :)

Rabarberke | 17-03-06 | 00:30

@Rabarberke
We moeten wel blijven lene, anders dondert het volledig monetait systeem in elkaar. Middelkoop legt dat ook haarfijn uit in z'n interview met (sorry) Daanspeak.

CoJoNes | 17-03-06 | 00:29

@anticollectief

Hallo?! Huishoudboekje. Energieprijzen zijn in 10 jaar verdubbeld. Kosten van het levensonderhoud zijn verdubbeld. Het enige dat gunstiger is zijn de woonlasten door lage hypotheken. Nog wel.

Zijn de salarissen verdubbeld?

Behalve een paar ratten als van der Hoeven, Boersma, die lul van Getronics en andere patjepeejers, is iedereen er zo'n 2-3% per jaar op vooruitgegaan. En men leent zich maar suf. Scheringa lacht zich slap en over een tijdje zijn we allemaal aan het infuus.

Democratie. In een democratie maakt een bedrijf dat elementaire levensbehoeften als gas en energie levert geen vette winsten ten koste van de burgers en ten gunste van de dikke vette pens van zo'n pisbak als Boersma.

Rabarberke | 17-03-06 | 00:27

Rabarberke 17-03-06 @ 00:22
Ik waardeer je bijdragen van vanavond, maar een nieuw product op DE vakmarkt te koop zetten kost geen drol en levert een veelvoud op. Dat zou les een van een rechts kabinet moeten zijn, maar die hebben het te druk met Pim Fortuyns ID+.

gevallenverstand | 17-03-06 | 00:27

@rabarberke
Sorry, de grootste klanten en de beste deals bereid je echt het best voor op beurzen. Je denkt toch niet serieus dat ik met een Duitse herr Direktor gezellig ga zitten MSN-en.

CoJoNes | 17-03-06 | 00:26

@gevallenverstand

Beurzen kosten alleen maar geld. We hebben tegenwoordig gewoon internet.

Rabarberke | 17-03-06 | 00:22

@Anticollectief 17-03-06 @ 00:04:
Uiteraard zijn er misbruikers, zul je altijd houden. Maar ik wens je niet toe dat je onterecht werkloos raakt, 2 jaar moet procederen tegen het GAK om je WW te krijgen (die je uiteindelijk moet gebruiken om in twee jaar onstane schulden af te betalen), een sociale dienst die weigert een uitkering te betalen omdat het GAK dat moet doen. Door al die toestanden depressief wordt en door schuldsaneringtrajecten geen cent extra overhoud als je wel keihard aan het werk bent en slechts een paar tientjes in de week hebt voor je boodschappen. Dan is een voedselpakketje, wat voor overbodige rotzooi er ook in zit, echt geen overbodige luxe.
Het is niet mijn verhaal, maar van iemand in mijn directe omgeving. Dus je moet niet zeggen dat mensen in 0031 allemaal in de watten worden gelegd.

crixus | 17-03-06 | 00:22

CoJoNes 17-03-06 @ 00:17
EZ leest je post niet. Er zit daar een randdebiel en UK zit op de beste plekken! (Maar misschien wel als 0031 iets doet...)

gevallenverstand | 17-03-06 | 00:21

@anticollectief

Iedereen begrijpt dat je belastingen moet betalen en dat zorg geld kost.

Wat belangrijk is dat de belastingen die zo zorgvuldig en met chirurgische precisie worden geind, niet uitgegeven worden alsof er genoeg van is. Budgetoverschrijdingen, projecten over de kop, afscheidsrecepties, dure overheidsprojecten etc. etc. Men smijt maar met belastinggeld alsof het een lieve lust is. Maar o wee als je als burger een foutje maakt, dan krijg je boetes, bekeuringen, aanmaningskosten etc.

We leven in een bureaucratie in de ergste zin van het woord en niet in een democratie. Die volksvertegenwoordiging is een lachertje. Een regeringscoalitie heeft altijd een kamermeerderheid. De oppositie kan alleen maar wat miepen en piepen. Pas als coalitiepartijen mot krijgen, dan pas is er oppossitie, maar dan is er vaak ook tegelijk een kabinetscrisis.

Een echte wassen neus democratie. Calvinistische shit.

Rabarberke | 17-03-06 | 00:21

Anticollectief 17-03-06 @ 00:16
Als je je huishoudboekje niet op orde hebt, leert niemand hoe je dat wel moet en moet je 500EU betalen om een knop om te zetten. Dat helpt! Je kunt wel roepen dat dat niet had moeten gebeuren, maar dat zijn de feiten niet. Wijsheid achteraf heet dat.

gevallenverstand | 17-03-06 | 00:20

@gevallenverstand
Juist daarover heb ik 2 weken geleden een furieus stuk geschreven aan EZ. Het zijn ook vaak de beste beursplaatsen, die gewoon door landen worden gehuurd, sta je ergens achteraf bij het invalidentoilet.

CoJoNes | 17-03-06 | 00:17

@Gevallenverstand
Wie zijn huishoudboekje op orde houdt, hoeft niet te worden afgesloten. Geldproblemen niet met geld oplossen. Waarom betere pleisters plakken als de wond kan worden voorkomen?

Anticollectief | 17-03-06 | 00:16

Senter Novem, Syntens noem maar op. Het is één grote grap. Een stel nitwits, die na twee dagen research komen vertellen, wat jij ze al verteld hebt. Als er voor twee subsidiesponzen geldt: Those who can, do. Those who can't, teach. dan is het voor dit soort lachwekkende clubjes. Oh, vergeet ik bijna de Kamer van Koophandel *proest*.

CoJoNes | 17-03-06 | 00:15

CoJoNes 17-03-06 @ 00:06
Als je internationaal zaken doet en je komt bijvoorbeeld op de Frankfurter Messe, dan heeft UK, Bayern en Zwitserland bijvoorbeeld grote delen beursvloer gehuurd. Betalen jullie dat maar lekker zelf Cojo en Kwak en concurreer maar fijn tegen ondersteunde ondernemers met een 6 tot 8 keer grotere thuismarkt!

gevallenverstand | 17-03-06 | 00:14

@ Rabarberke
De waan van de dag is me niet ontgaan. Er is inderdaad vaak illusiepolitiek. Maar als er moeilijke keuzes worden gemaakt, dan wil je geen 16 miljoen kamerleden hebben. Niemand is voor belastingen en iedereen wil gratis zorg voor iedereen. Die twee gaan nu eenmaal niet samen. Goddank heeft de bevolking het niet in alles voor het zeggen, maar laten ze dat over aan deskundige vertegenwoordigers die weten hoe wetten in elkaar moeten zitten om de boel soepel te laten verlopen.

Anticollectief | 17-03-06 | 00:12

@cojones

Een beetje ondernemer heeft schijt aan wat de overheid zegt, doet gewoon zijn werk en betaalt belasting en hoopt dat er op een dag wat goeds met dat geld wordt gedaan.

De overheid bestaat uit een stel achterlijke randdebielen als het om innovatie gaat. Men loopt jaren achter de feiten aan. En zo'n club als Senter Novem moet eens een tijdje bij "Het Kacheltje" stage gaan lopen. Wat je als drs, ir. en ing. *kuch* nog van een stel kleuters kunt leren is ongekend.

Rabarberke | 17-03-06 | 00:10

Anticollectief 17-03-06 @ 00:04
Daar heeft de kamer Brinkhorst voor onder druk moeten zetten en hij heeft ze niet af kunnen laten zien van de heraansluitingskosten die buitensporig hoog waren. Als jij goed werk hebt gehad en bijvoorbeeld langdurig ziek word (alles komt wel weer goed dat wel..) ga je dan je installatie verkopen voor 100 EU en je CD's voor 2 EU per stuk. Dat schiet toch ook niet op.... Welterusten. www.nu.nl/news.jsp?n=666050&c=34&a... (om een knop om te zetten.....)

gevallenverstand | 17-03-06 | 00:09

@Karel
dat bedoel, we zijn het eens. Voor de zelfstandigen onder ons, is het innovatiebeleid van de overheid een absoluut drama. Het is een volledig 'Groen' gekleurde pot met geld. Voor extra werkgelegenheid zijn de routes, voorwaarden en toekenningen dusdanig troebel, dat wijmeestal kiezen voor een gezonde werknemer, met de juiste opleiding. Simpelweg omdat we geen tijd en zin hebben om zo'n subsidie traject in te gaan.
Op het gebied van innovaties is overigens vooral Europa een pijn in de kont. Juist daar zou EZ eens iets aan moeten doen, ipv al die leuke handelsmissies naar china om de export te bevorderen. Alsof...

CoJoNes | 17-03-06 | 00:06

@anticollectief

Ah democratie, de staatsvorm van de korte termijn illusie en de lange termijn nulpolitiek waarin een aantal mensen hun zakken vullen ten koste van de rest.

Als in een democratie niemand flitspalen wil, waarom zijn ze er dan? Als niemand wil dat politie 'wat beters te doen' heeft dan boeven vangen, waarom is de politie vooral met allesbehalve 'boeven vangen' bezig? Als we willen dat de overheid zorgvuldig met onze belastingcenten omspringt, waarom smijt de overheid met gemeenschapsgeld alsof het zijn weerga niet kent?

Als we als volk eensgezind een hoop dingen willen, waarom doet de overheid het tegengestelde?

En wat stelt een democratie voor als dat gebeurt?

Rabarberke | 17-03-06 | 00:06

@gevallenverstand
Ik meende te hebben gelezen dat er juist is geregeld dat arme sloebers WEL een betalingsregeling kunnen treffen met de Eneco's voor heraansluiting. Heeft Brinkhorst voor geijverd. Bashen is leuk, maar stick tot the facts. Datzelfde probleem zie ik ook bij Netwerk en 2vandaag en Nova. Alle schrijnende gevallen wordt begeleid door droevige cello-muziek. Mensen die klagen over meer bijdrage voor thuiszorg...? Maar wel een B&O set een een dure jazz-collectie op de achtergrond. Lekker selectief. Van de buis ermee!Heeft niets met waarheidsvinding te maken.

Anticollectief | 17-03-06 | 00:04

Karel kwakbol 16-03-06 @ 23:54
Cohen zei dat de VMBO's snel moesten veranderen. 'Je moet wel iets te leren hebben en daar iets mee kunnen.' In haven 010 is deze week nog een boot vol Polen met 2 miljoen belastingontduiking gepakt. Nederlanders verkopen hun moeder als het wat oplevert. Industrielen als Ksi-Ziks haasten zich met hun peon en werkgelegenheid het land uit. Laat je toch niets wijsmaken.

gevallenverstand | 17-03-06 | 00:02

fuckje
Ik ga zonder te bellen naar bed.

Karel kwakbol | 17-03-06 | 00:02

CoJoNes
"Laat de overheid zich in godsnaam niet met innovatie bemoeien", dat zeg ik ook en met een LTS'er hadj e vroeger een vakman in huis.

Karel kwakbol | 17-03-06 | 00:00

Ik ga becam bellen en dan slapen.

fuckje | 16-03-06 | 23:59

Anticollectief 16-03-06 @ 23:53
Wat een naiviteit. De bijstand loopt leeg door workforceprojecten en 010s schoonmaakwerk. Dat daar zieken zitten hoor je gewoon liever niet!
Netwerk, Nova en Buitenhof mogen van de buis van dit kabinet. Ze vergeten dat de enigen die iets zinnigs over dit kluunkabinet kunnen zeggen vaak in die programma's hun zegje kunnen doen. De harde aanpak van werkweigeraars is unaniem, regio en kamerbreed. Je kunt daar nog heel lang over doorborrelen, maar iedereen is de grofheid en domheid van dit kabinet erg moe. Bovendien hebben veel mensen ten onrechte minder geld in de buuts. (En kunnen armen geen regelingen meer treffen met geprivatiseerde energieleveranciers etc. etc. etc.)

gevallenverstand | 16-03-06 | 23:58

@Rabarberke 16-03-06 @ 23:50
Omdat ze voor vier jaar democratisch gekozen bestuur zijn, gecontroleerd door 150 gekozen volksvertegenwoordigers, getoetst door de eerste kamer en de raad van state. Volgend jaar mag je weer iets anders stemmen.

Anticollectief | 16-03-06 | 23:57

Waarmee het MAVO diploma nog meer inflatie heeft gekend. Voor werkgevers klinkt VMBO - T gewoon als VMBO. Vroeger gaf een MAVO diploma duidelijk blijk van een hoger theoretisch opleidingsnivo, dan een LTS, LEAO of HuHoschool diploma.

CoJoNes | 16-03-06 | 23:56

gevallenverstand
Die Polen zijn er gekomen mede wanwege de invoering van vmbo-scholen, waarin het mavo en de technische en huishoudscholen opgingen. Een blunder van de eerste orde.

Karel kwakbol | 16-03-06 | 23:54

@gevallenverstand
Er zijn veel mensen die er een drama van máken. En programma's als Netwerk smullen van die verhalen. Maar we moeten niet alle noodzakelijke maatregelen smoren in zieligheid. Dan zijn wij en die mensen zelf nog verder van huis. Ghak genoeg stijgt het aantal bijstandgerechtigden niet door die herkeuringen, dus ook dat ze in de bijstand komen klopt weer niet. Soms heb je meer compassie met mensen als je hard voor ze bent dan wanneer je ze pampert.

Anticollectief | 16-03-06 | 23:53

@Karel
Amen. De voorwaarden zijn, juist als er niets geschapen wordt, gewoon aanwezig. Ik heb een idee, jij hebt geld, in ruil voor jouw geld geef ik een stuk van mijn idee. Innovatie in een notendop. Laat de overheid zich in godsnaam niet met innovatie bemoeien, alsof een man Always met vleugels heeft bedacht.

CoJoNes | 16-03-06 | 23:53

Karel kwakbol 16-03-06 @ 23:48
Nee, want dat heeft met opleiding te maken. Bovendien huurt iedere regering op iedere vakbeurs ter wereld ruimte in voor haar landgenoten. Niet dit lipservice kabinet. Die hebben alleen een kaasschaaf in hun handen.
Vakmensen uit Polen zijn er (al lang) omdat ze goedkoper zijn.

gevallenverstand | 16-03-06 | 23:51

@CoJoNes 16-03-06 @ 23:48:
In de leer geweest bij Koos Spee denk je? Mmm, ik dacht hij gewoon boekhoudert bij de pliesie was, en in z'n vrije tijd de belastingformuliertjes van de uniformbrigade bij elkaar fraudeerde.

crixus | 16-03-06 | 23:51

Het wordt tijd dat iedereen eens wakker wordt uit zijn lethargische dommelslaap en zich eens gaat afvragen waarom een klein stel nederlanders de dienst uitmaakt voor anderen.

Rabarberke | 16-03-06 | 23:50

ventus_aqualis 16-03-06 @ 23:37

Dus de voedselbanken zitten in steden. Betaald parkeren van je schulden.

worldleader | 16-03-06 | 23:49

Leen moet van de buis (zei dit kabinet, de walgelijke staatscasino-reclames fier staande houdend) vandaar dat hij nu non-stop te zien is!

gevallenverstand | 16-03-06 | 23:49

gevallenverstand
Zullen we innovatie, stimulering vermarkting maar aan de markt overlaten?
Laat de overheid hooguit op hoofdlijnen de voorwaarden scheppen. en wat het onderwijs betreft, waarom komen hier nu vakmensen uit Polen?

Karel kwakbol | 16-03-06 | 23:48

@crixus
Dirk is een ex-politie man. De liefde voor acceptgiro's is blijkbaar sterker dan je denkt.

CoJoNes | 16-03-06 | 23:48

Anticollectief 16-03-06 @ 23:39
De nieuwe WAO keuringen zijn een drama voor veel mensen die echt ziek zijn. Het is allemaal zo goedkoop, je flikkert wat mensen in de bijstand, de cijfers worden beter, en wat echt ziek is komt dan wel na een juridische strijd van een paar jaar terug. Ondertussen maar roepen dat de wet is verbeterd.....

gevallenverstand | 16-03-06 | 23:47

@ fuckje
Er is vrijheid van leningsuiting hoor..

Anticollectief | 16-03-06 | 23:46

@fuckje 16-03-06 @ 23:43:
Ik denk dat een bezoekje van de FIOD ten kantore van de heer Dirk Scheringa te Wognum al het een ander zal verbeteren.

crixus | 16-03-06 | 23:45

ventus_aqualis 16-03-06 @ 23:37
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar zijn er mensen die daarop wijzen? Het is een woud vol regels vaak voor 0031ers al lastig en verspreid, laat staan voor nieuwen. Overigens klaagt iedereen over de hoeveelheid en de intransparantie van regels. Met 12 jaar VVD is dat nog niet veel verbeterd.

gevallenverstand | 16-03-06 | 23:44

@ventus_aqualis,
ze zouden Leen van de bekende .nl TBS moeten geven.

fuckje | 16-03-06 | 23:43

CoJoNes 16-03-06 @ 23:32
Hoewel het niet boeit zegt dat nog niets.
Karel kwakbol 16-03-06 @ 23:29
Een kabinet zou kunnen excelleren in opleidingen, innovatie, stimulering vermarkting, Intl representatie. Ik vind het fijn als jij blij bent dat er een aantal laagopgeleiden uit een ultraminimum worden gestampt, maar economisch is dat marginaal.

gevallenverstand | 16-03-06 | 23:39

@gevallenverstand @ 23:33
Dat klopt niet helemaal. Alle mensen die helemaal niet meer kunnen werken krijgen straks niet 70% maar 75 % van het laatstverdiende loon. Meer geld voor echte stakkerts

Anticollectief | 16-03-06 | 23:39

@Karel kwakbol 16-03-06 @ 23:29
werkloosheid is altijd de schuld van overheidsbemoeiing, links- of rechtsom.

daskapitalist | 16-03-06 | 23:38

[Elsevier]
"Een aantal kenmerken van voedselbankklanten
87% doet geen moeite voor werk
84% krijgt maatschappelijke hulp
83% heeft schulden
64% laat zich daarbij niet helpen
80% gebruikt aftrek bijzondere uitgaven niet
72% heeft uitkering, vooral bijstand
71% maakt geen gebruik van bijzondere bijstand
65% maakt geen gebruik van kwijtschelding lasten
26% klaagt over gemakkelijk krediet
Meer dan de helft is allochtoon"
.
"In de buurt van voedselbanken zijn vaak parkeerproblemen."

ventus_aqualis | 16-03-06 | 23:37

@gevallenverstand
Point taken. De papieren drempel is wel een probleem. Maar nogmaals: geldproblemen los je niet met geld op. Betaald werk. Noeste arbeid! Dat zet pas doden aan de zeik.

Anticollectief | 16-03-06 | 23:35

Anticollectief 16-03-06 @ 23:26
De grofheid waarmee dit kabinet opereert die bedoelt is voor profiteurs treft iedereen. Daarom zijn ze ook snel weg. Als je gaat opereren moet je niet in het hele lichaam gaan snijden. punt.

gevallenverstand | 16-03-06 | 23:33

Waarmee ik vaststel, voor eens en voor altijd, dat fuckje echt fuckje is. fuckje is geen Fleischbaum, fuckje woont in 050, 100 verderop van het huis van m'n vriendin. Erg vervelend voor gevallenverstand.

CoJoNes | 16-03-06 | 23:32

Ok, ik heb hem in 20.000 voud uitgeprint en zal de bonnen morgenavond met een vliegtuig boven de bijlmer droppen.

Blondebimbo | 16-03-06 | 23:31

Anticollectief 16-03-06 @ 23:26

Die kunnen rustig blijven liggen. Hun plek wordt door de Poolen opgevuld.

worldleader | 16-03-06 | 23:30

Anticollectief 16-03-06 @ 23:22
Er werd in aanloop naar de verkiezingen zo genereus gedaan over bijzondere bijstand. Professionals zeggen daarover; er is niet doorheen te komen, op een 1ste aanvraag staat vaak een wachttijd van 4 maanden (het gaat om acute aanschaffen die alleen gehonoreerd worden indien VOORAF aangevraagd) verder komt er informatie op informatie bezoek, afwijzing op formaliteiten. Het is een jungle. Misschien is dat amusant, maar het is geen alternatief voor als je niet naar de suup kunt. Voorts moet je al je Wehkamptroep inleveren voor je ueberhaupt gebruik kunt maken van dit soort regelingen en voorzieningen. Blijft wel stoer hoor, roepen dat er noodfondsen zijn. Effectief zijn ze er niet.

gevallenverstand | 16-03-06 | 23:29

gevallenverstand
Wie de schuldige is aan de werkeloosheid is altijd triviaal. Gaat het economisch goed dan kloppen de verantwoordelijke politici zich direct op de borst, gaat het slecht dan ligt het aan de (wereld)economie, hoge olieprijzen etc.

Karel kwakbol | 16-03-06 | 23:29

@CoJoNes,
aan de Oostkant van die vijver , bij dat tableau, staan twee bankjes onder de treurwilg. Bij de straat staat een afvalbak, daar mag je stiekum het plastic zakje deponeren als je de eendjes hebt gevoerd, als de milieupolitie je snapt kost je dat 80 euro. Tot een half jaar geleden was er een sticker op geplakt met de tekst: " hierin de kabinetsplannen". Actie van Student en stad.Humor!

fuckje | 16-03-06 | 23:29

@ gevallenverstand 16-03-06 @ 23:21
Alsof het dit kabinet om bezuinigingen te doen was. Ik geloof dat ze juist met die nieuwe bijstandwet en WIA willen dat mensen die in de sociale hangmat luieren terwijl ze wel kunnen werken een schop onder hun vette hol krijgen.

Anticollectief | 16-03-06 | 23:26

noot<--- toon bedoel ik. Tsja, drummer hè.

CoJoNes | 16-03-06 | 23:25

@CoJoNes,
oeps, nu maak je het nodeloos ingewikkeld, een halve noot in een vierkwartsmaat duurt 2 tellen, dat heeft niets met toonhoogte te maken.
@de dikke man,
door welke voordeur in welke straat perst u uw lichaam?

fuckje | 16-03-06 | 23:24

@fuckje
Bij die vijver ga ik altijd wandelen met m'n dochter. Die vijver en dat parkje zijn, geloof het of niet, volledig Riffer vrij.

CoJoNes | 16-03-06 | 23:24

fuckje 16-03-06 @ 23:21
Na de daad werkt iedereen zijn zintuigen beter.

worldleader | 16-03-06 | 23:24

@de dikke man
Het gezond verstand in 050 zit behoorlijk geclusterd...

CoJoNes | 16-03-06 | 23:22

fuckje 16-03-06 @ 23:17
Gaan we stoer doen.
Ik kan al sinds mijn 2de een cd instrument bespelen. Lessen 0

worldleader | 16-03-06 | 23:22

@gevallenverstand
Als je eerst je vaste lasten hebt afgetrokken dan is er idd niet veel over. (maar dat is inclusief de zelf veroorzaakte wehkampschuldsanering) Toch weten die mensen vaak niet dat ze kwijtschelding van gemeentelijke belastingen kunnen krijgen en dat ze voor bijzondere bijstand in aanmerking komen. Kijk maar naar die regeringlink die ik eerder poste.

Anticollectief | 16-03-06 | 23:22

Karel kwakbol 16-03-06 @ 23:16
Als je mijn posts leest weet je dat ik njet pro PvdA ben. Veel bezuinigingen van dit kabinet zijn beslissingen die effectief (elders) meer geld kosten. Het is vaak verplaatsen en omgooien van budgetten. Daar de werkloosheid is gestegen zie ik niet echt in waarom de coalitie het goed zou doen.

gevallenverstand | 16-03-06 | 23:21

@CoJoNes,
en dan nog 100 meter naar het westen en je hebt een leuke vijver met eendjes en wat domme gansjes, vlak naast de spoorbaan.
@Karel kwakbol,
dat heeft niets met wiskunde te maken, ik ben gewoon Hertz-gevoelig.

fuckje | 16-03-06 | 23:21

Kun je met een absoluut gehoor ook halve noten horen?

CoJoNes | 16-03-06 | 23:21

@cojones en fuckje. Nou, hang jullie hoofd dan maar uit het raam en schreeuw eens hard naar buiten, kan ik jullie misschien ook nog horen.

de dikke man | 16-03-06 | 23:20

Een absoluut gehoor dat klinkt wiskundig ook positief.

Karel kwakbol | 16-03-06 | 23:19

Anticollectief 16-03-06 @ 23:14

Binnenkort kun je de dakhazenkrant met je card afrekenen.

worldleader | 16-03-06 | 23:18

@gevallenverstand,
vanuit de media had ik begrepen tot nu toe dat A'dam een PvdA/GL college zou krijgen, maar goed, ik ben vandaag wel een tijdje buiten het nieuwsbereik geweest.
Je bonusvraag, ik heb 8 jaar pianoles gehad, en ben "gezegend" met een absoluut gehoor,dwz dat ik hoor in welke toonsoort een " muzikant" speelt.

fuckje | 16-03-06 | 23:17

Anticollectief 16-03-06 @ 23:10
Het wil geloof ik maar niet doordringen dat er met een paar tientje te besteden niet meer te budgetteren valt! www.amsterdam.voedselbank.org/html/aan...

gevallenverstand | 16-03-06 | 23:16

@ El PiS
Nibud Shock treatment is voor mij de jaarnota van Eneco.. Die topman heeft zeker nog niet genoeg bonussen.

Anticollectief | 16-03-06 | 23:16

gevallenverstand
Die voedselbanken zullen inderdaad niet verdwijnen. Die linkse lente die we sinds kort hebben belemmert de groei van alle planten en gewassen in mijn tuin.

Karel kwakbol | 16-03-06 | 23:16

@fuckje
100 meter west, Frieschestraatweg

CoJoNes | 16-03-06 | 23:15

@fuckje
100 meter west, Frieschestraatweg

CoJoNes | 16-03-06 | 23:15

In 030 zat vroegah een morsige ouwe kerel met een skippybalpens vlak bij het CS die op één snaar de ghakste nummers kon spelen. Zo maken ze geen daklozen meer. Die zijn allemaal keurig gekleed in hun straatnieuwsbodywarmer. Kijk daar word ik niet chartaal charitatief van hoor.

Anticollectief | 16-03-06 | 23:14

@ Anticollectief
ik zie daar ook wel wat in, maar heeft wat vreemde connotaties. uitkeringen verhogen is sowieso niet de oplossing voor dit probleem... shock-treatment, hmmm ik ga het eerst zelf proberen. scheelt weer geld....

El PiS | 16-03-06 | 23:13

@CoJoNes,
tot nu toe geloofde ik je steeds, waarom zou ik nu twijfelen. Leuke buurt, rustig en vlakbij het centrum. 100 meter zuid of noord?

fuckje | 16-03-06 | 23:13

fuckje 16-03-06 @ 23:08
Er komt een verbrede coalitie (VVD/CDA/PvdA en nieuw GL) LG kan dus meedoen. Had ze niet aan de leiband van v. Aartsen gelopen was dat een boomer voor de VVD geweest indeed! (En nu de hamvraag; is musicologie je bijvak?)
Asscher riep voor de verkiezingen dat ie binnen 4 jaar de voedselbanken de stad uit wil. Nou, met deze wethouders zal dat niet lukken.

gevallenverstand | 16-03-06 | 23:13

@crixus
Nieuwsflits: Er is in Groningen een hele BalkanExpress gestopt op CS, vol met accordeonisten. Als supermarkt tel je niet meer mee, zonder balkan trekzakkeur.

CoJoNes | 16-03-06 | 23:12

Hebben ze ook al een bonuskaart.

worldleader | 16-03-06 | 23:11

@CoJoNes 16-03-06 @ 23:03:
Ik heb de betreffende accordeonist ook wel bij een andere super aangetroffen.

crixus | 16-03-06 | 23:10

@ El PiS
Ik ben meer voor in voedselbonnen uitkeren van uitkeringen.. Leren budgetteren is de beste oplossing. Je lost geldproblemen niet met geld op. Ze hebben immers een andere oorzaak. Een NIBUD-elektroshock-ontwenningsbehandeling kan ook helpen.

Anticollectief | 16-03-06 | 23:10

@fuckje
Geloof het of niet, we zijn 4 dagen per week praktisch buren, vriendin woont 100 meter verderop.

CoJoNes | 16-03-06 | 23:09

Wat kan ik mijn pakken nog net te drinken melk voortaan brengen.

worldleader | 16-03-06 | 23:09

DiagnosisTyphus 16-03-06 @ 22:21 rules!

Jan Passant | 16-03-06 | 23:09

@gevallenverstand,
ja idd, als de PvdA samen met GL gaat besturen moet Laetitia wel in de raad gaan zitten, of ze kan zich natuurlijk kandidaat VVD-leidster stellen.
@CoJoNes,
klopt, er zit slechts een watertje tussen ons pand en de SdB. Met Noordenwind en het raam open hoor je de deerniswekkende balkanklanken..

fuckje | 16-03-06 | 23:08

@fuckje
Nou dan is dat toch onbedoeld een vrolijk deuntje, bij zo'n melancholiek tafereel.

Anticollectief | 16-03-06 | 23:05

@ Anticollectief
bij de supermarkt om de hoek mogen ze dat wel, maar ik begrijp je punt..
nog een keer dan; waarom voedselbanken niet naast of nog liever in de supermarkt hun werk laten doen, zien mensen de verschillen eens (schaamte, weg ermee). wel met iets van controle, maar ik weet dus niet precies hoe, zoals ik om 21.31 al zei.

El PiS | 16-03-06 | 23:03

f, gaat Leatitia alweer weg uit 020?

gevallenverstand | 16-03-06 | 23:03

@fuckje
Ach u winkelt aan de Wilhelminakade, damn wat is 050 toch klein. (Nee, ik vul daar niet de vakken)

CoJoNes | 16-03-06 | 23:03

@Anticollectief,
bij onze SuperdeBoer zit de straatkrantverkopert binnen bij de karretjes, vlakbij de onvermijdelijke straatmuzikant met accordeon, die steeds majeur-accoorden speelt waar hij beter af en toe een mineur-accoord kan indrukken.

fuckje | 16-03-06 | 23:00

worldleader 16-03-06 @ 22:47
Dit is wat Regina daar zelf over gezegd heeft. Verder zegt ze geen enkel probleem te hebben met het verkrijgen van voedsel. Op een of andere manier gaat dat probleemloos. Haar tegenkandidaten waren zwaar maar ze heeft met ruime meerderheid gewonnen. (Op GS werd veronderstelt dat Cohen of Aboutaleb 020er vh jaar zou worden, 'die hebben nu wel genoeg veren in hun kont' aldus organisator Het Parool.)

gevallenverstand | 16-03-06 | 22:55

Weet je wat ik nou niet snap, dat die kudtsupermarkteigenaars die straatnieuwsverkopers nou niet ff binnen laten staan als het ijskoud is (tenzij hun bloed voor meer dan 56% uit Jägermeister bestaat).

Anticollectief | 16-03-06 | 22:55

@worldleader
Pakistanen, Irakezen, Congolezen... wat wil je hebben?

sjaakdeslinksesul | 16-03-06 | 22:51

@DiagnosisTyphus 16-03-06 @ 22:44:
Ik hou me aanbevolen :-)

crixus | 16-03-06 | 22:49

gevallenverstand 16-03-06 @ 22:30

Laat god gvd zijn eigen zooi opruimen.

worldleader | 16-03-06 | 22:47

@crixus
Lol, ik heb gelijk 60+ pageviews en 3 aanbevelingen.
Volgens mij kan ik ook mensen uitnodigen om te komen posten. Het is nog niet te laat voor je inbreng ;-)

DiagnosisTyphus | 16-03-06 | 22:44

zeehond uit het water
diepvriesblokken voor later
Krista van Velzen met een kater
rauw vlees

duiven uit hun hokken
in uitgekiende brokken
niet voor je vreten dokken
maar rauw vlees

tekkel op vier poten
met satésaus overgoten
voer voor die malloten
rauw vlees

Zondervan | 16-03-06 | 22:37

@DiagnosisTyphus 16-03-06 @ 22:21:
Ben je me voor geweest! Ik was dat volgende week ook van plan als ik alle drogredeneringen van Wim op een rijtje had in al zijn artikelen... Ik was al een eind. Maar dit is al heel mooi. Leuke humor om te lachen.

crixus | 16-03-06 | 22:37

Ik ben dakloos en ingeburgerd

worldleader | 16-03-06 | 22:33

Regina MacNack was ziek en beloofde God dat als ze beter zou worden dat ze iets terug zou doen. In haar dromen zag ze zichzelf met pannen met eten sjouwen. Het duurde enige tijd voordat zij begreep dat het om hulpbehoevenden in Nederland ging. Ze is gekozen tot Amsterdammer van het jaar 2005.

gevallenverstand | 16-03-06 | 22:30

@CoJoNes
En anders ook maar niet. Voor mij is het de ultime proef of de Volkskrant echt een kudtkrant is.

DiagnosisTyphus | 16-03-06 | 22:30

@Diagnosis Typhus
Met die disclaimer eronder komt het wel goed denk ik.

CoJoNes | 16-03-06 | 22:26

Ik zag vandaag een zwervert zitten, met een bordje voor zich: "Ik ben dakloos". Ik had het zonder dat bordje nooit geraden.
@crixus
Heeft jullie shopping geen dak.

worldleader | 16-03-06 | 22:24

sjaakdeslinksesul 16-03-06 @ 22:14

Waarom benoem je uitgerekend de Joden van Afrika.

worldleader | 16-03-06 | 22:21

Ik zag vandaag een zwervert zitten, met een bordje voor zich: "Ik ben dakloos". Ik had het zonder dat bordje nooit geraden.
@crixus
Ik had daarnet werkelijk tijd teveel. wimheitinga.volkskrantblog.nl
Als ik nu de moeder aller IP-bans niet krijg opgelegd daar, neem ik terstond een abbo op de Volkskrant :-p

DiagnosisTyphus | 16-03-06 | 22:21

Veel Wehkamp schulden

mavaros | 16-03-06 | 22:21

Ik heb van die voedselbankfiguren gezien die een huur hadden van 700 euris of meer..
Tsja..

Pannie | 16-03-06 | 22:09

sjaakdeslinksesul 16-03-06 @ 21:29 Ik denk dat je de plank nu mis slaat, Ik weet zeker dat de Surinamers liever doodvallen dan z'n handje ophouden. Gratis voedsel wordt als bedelen gezien. Trouwens de reactie over de kinderbijslag vind ik zwaar overtrokken. Er worden over het algemeen al weinig kinderen geboren en als ik om mij heen kijk worden de Hollandse gezinnen ook steeds groter... Wil wel weten wat voor royale kinderbijslag men hier krijgt daskapitalist 16-03-06 @ 21:24 ik noem dat een aanfluitting.

independ | 16-03-06 | 22:07

worldleader 16-03-06 @ 21:27
Vanavond was het kolonel kipkluif.

Roberto Fransisco | 16-03-06 | 22:06

Bak bij lokale evenementen daskapitalist 16-03-06 @ 21:39

In de braziliaanse bompreco super (voorheen Ahold, nu wallmart) staan deze bakken al bij de kassa, waar klanten voedsel in kunnen deponeren.
Werkt.

worldleader | 16-03-06 | 21:56

Per extra gezinslid +20 euro.

mavaros | 16-03-06 | 21:56

Je mag maximaal 150 euro per maand hebben om toegang te krijgen tot de voedselbank. Een gewone Bijstandstrekker komt dus al niet in aanmerking voor de voedselbank.

mavaros | 16-03-06 | 21:54

@Ragnarok 16-03-06 @ 21:43
er is geen wezenlijk verschil tussen de armoede in de VS en in Nederland, net als er geen wezenlijk verschil is tussen de omvang van de Amerikaanse overheid en de Nederlandse overheid.

daskapitalist | 16-03-06 | 21:49

@daskapitalist 16-03-06 @ 21:37

Niets mis mee. Geeft goed aan waar het naartoe gaat in nederland. Kijk naar de vs en zie de toekomst.

Ragnarok | 16-03-06 | 21:43

@worldleader
Ghanezen dan.

sjaakdeslinksesul | 16-03-06 | 21:39

@El PiS 16-03-06 @ 21:31
als die voedselbanken nu eens bij lokale evenementen een bak neerzetten waar mensen niet bederfelijk voedsel in kunnen parkeren ben je al een heel eind.

daskapitalist | 16-03-06 | 21:39

Anticollectief 16-03-06 @ 20:36
Er wordt in de supr al stevg grats gesjopt.

worldleader | 16-03-06 | 21:37

@Ragnarok 16-03-06 @ 21:32
wat is er mis met voedselpaketten?

daskapitalist | 16-03-06 | 21:37

sjaakdeslinksesul 16-03-06 @ 21:29

Ik kan er naast zitten maar gok erop dat surinamers te trots zijn om hier aan te schuifen.
Altans hier in 0031. Daar heb ik vorig jaar wel andere tafrelen gezien.

worldleader | 16-03-06 | 21:35

He, balk, zalm geus,vorst, zelf eens voedselpaketten gaan uitdelen en dan nog eens zeggen dat er geen armoede is.

Ragnarok | 16-03-06 | 21:32

Anticollectief 16-03-06 @ 20:36
ik vraag met altijd af wie er naar toe gaan en in hoeverre mensen zich moeten legitimeren (banksaldo, uwv briefjes, schuldbekentenissen????). Ik zeg niet dat mensen daar voor de lol heen gaan, ik ben voor uitbreiding van gratis voedselverstrekking, het liefst in supermarkten. Maar hoe dat aan te pakken; wordt al snel zoiets als voedselbonnen, dat wil je ook niet. Oplossingen?

El PiS | 16-03-06 | 21:31

Bijten in de hand die je voedt, weer typerend voor deze tijd. Ze moeten alles en wel meteen, anders wordt het hakbarren.

Colossi | 16-03-06 | 21:31

Uren in de rij staan voor gratis spullen en dan toch nog lopen klagen en zeiken.... Het gaat dus eindelijk de goede kant op met de integratie van Surinamers in oms mooie landje.

sjaakdeslinksesul | 16-03-06 | 21:29

@Roberto Fransisco 16-03-06 @ 21:12
Die worst van jou is zeker varkensvlees.

worldleader | 16-03-06 | 21:27

Ik moet nog een maand of negen wachten voor mijn kerst pakket.

worldleader | 16-03-06 | 21:25

@Roberto Fransisco 16-03-06 @ 21:12
blijkbaar heeft profiteur nog steeds een negatieve bijklank in NL. Wat ik wel zie is dat alles wat de overheid doet om zogenaamd de paupers te helpen, alleen maar meer pauperisme veroorzaakt. kinderbijslag zorgt ervoor dat paupers meer kinderen krijgen. werkloosheidsuitkeringen zorgen ervoor dat paupers de hele dag op hun reet zitten. 'gratis onderwijs' zorgt ervoor dat de paupertjes de hele dag kinderen terroriseren die wel naar school willen. etc. etc. daarentegen vind ik die ontwikkeling van voedselbanken wel goed. ze zouden alleen pakketjes van zuurkool met worst moeten hebben. dan kan er ook gezellig ingeburgerd worden.

daskapitalist | 16-03-06 | 21:24

@Onno Thuis 21:01

Jij bent zeker nog nooit in 020 ZuidOost geweest...

HoerenSloep | 16-03-06 | 21:23

@catch22 16-03-06 @ 21:20:
Valt tegen, er zit voornamelijk troep in die in winkel al niet verkocht wordt, dus zoveel valt er niet aan te verdienen.

crixus | 16-03-06 | 21:22

hoeveel doen die voedselpakketjes eigenlijk op de zwarte markt? ik voorzie een mooie handel

catch22 | 16-03-06 | 21:20

targent 16-03-06 @ 21:12

Je wil het niet weten.

worldleader | 16-03-06 | 21:16

Dat hasss roken werkt toch hongerstillend. Of wordt het doorverkocht.

worldleader | 16-03-06 | 21:15

@daskapitalist
En dat is hard nodig. Een modaaltje betaalt nu al 4.100 euri awbz premie per jaar voor langdurige zorg. (bovenop zijn 1.100 euri voor zijn zorgpolis). Straks is er op elke 4 bejaarden met overgewicht en suikerziekte één hardwerkende pool extra nodig.

Anticollectief | 16-03-06 | 21:14

Het wordt pas leuk als balkie daaro met een kokmuts wat wentelteefjes gaat prutsen voor de arme hongerepaupervolk, en dan zorgt Zalm voor het toetje!
Lekkere dunne diariee uit eigen darmen!

Matamores de Derde | 16-03-06 | 21:12

daskapitalist 16-03-06 @ 21:09
.... en dat trekt weer andere profiteurs aan die vervolgens in de rij gaan staan om nog meer te profiteren, en als er niets te profiteren is, wordt er dizkriminazi geroepen en gedreigd met een pak rammel.

Roberto Fransisco | 16-03-06 | 21:12

worldleader 16-03-06 @ 21:09
he zak kapitaal!
hoop dat jij ooit in een sitiuatie komt als hen.
es kijken of je dan grappen kan maken.

targent | 16-03-06 | 21:12

(links modus aan)
We zouden ons moeten schamen !
(links modus uit)
.
(GS modus aan)
*burp*
(GS modus uit)

de dikke man | 16-03-06 | 21:11

Wat een mazzel.Ze bezorgen ook thuis!!!

*Het is de bedoeling dat de ontvanger op een door ons aangegeven dag en lokatie het pakket zelf komt ophalen. Dit gebeurt doorgaans op donderdag of vrijdag bij zogenaamde verdeelpunten. In uitzonderingsgevallen kan er thuis bezorgd worden, in overleg met het verdeelpunt of met de Voedselbank zelf.*
www.voedselbank.nl/read/werkwijze?subm...

trekuenetieg | 16-03-06 | 21:11

Ey, je moet echt niet bijdehand doen, weet je niet wat het kost die BMW te hebben! Geef me dat voedsel!

Lepo | 16-03-06 | 21:11

We hebben hier ook een voedselbank... met overcapaciteit. Ze raken het aan de straatstenen niet kwijt...

crixus | 16-03-06 | 21:10

@Roberto Fransisco 16-03-06 @ 21:04
zolang is nog het nog ver niet. handel is ook geen zero-sum game; en vooralsnog is Nederland met haar service- and transportindustrie toch zeker een van de profiteurs van die handel.

daskapitalist | 16-03-06 | 21:09

Ik wil de jaarcijfers van dit bedrijf wel eens zien.

worldleader | 16-03-06 | 21:09

@petbur,

kudt, inderdaad, ik moet ook van die whiskey afblijven als ik nog online moet

catch22 | 16-03-06 | 21:07

''Een Turkse vrouw zei dat ik discrimineerde.
Ze zou pas discrimineren als ze wel wat gehad had.

worldleader | 16-03-06 | 21:07

Onno Thuis 16-03-06 @ 21:01
nu kam jij alles over een kam!
op gs kan iedereen zijn bek openen van links naar rechts.
dat is de kracht van GS!

targent | 16-03-06 | 21:06

Ja en als je bij ze thuiskomt dan staat daar wel een plasmateevee op de pof uit de Wehkamp catalogus en een 'gezichtsmassagestaaf' op het nachtkastje.

Anticollectief | 16-03-06 | 21:06

Voor niks gaat de zon op in de gratis bingo-super.

Leveren ze ook aan huis. Ik heb door mijn werk namelijk geen tijd om er helemaal heen te rijden.

Meestal starten ze een Marshalplan toch pas na een oorlog.

trekuenetieg 16-03-06 @ 20:59
Zelfs in de file staan kost me al een vermogen aan peut.

worldleader | 16-03-06 | 21:05

Ik vraag me trouwens af; als de kansarme niksnutten nu al niet voor zichzelf kunnen zorgen, wat moet dat dan als straks de wereldeconomie om China en India draait, de EU zwaar grijs achter de geraniums zit, en er dus niemand meer is om negerts te helpen?

Roberto Fransisco | 16-03-06 | 21:04

Wat hebben in godsnaam 'negerts' met voedselbanken te maken? Geenstijl wordt steeds meer Michel Smits, is dit het nieuwe rechts?

Onno Thuis | 16-03-06 | 21:01

Je bent burgemeester of je bent het niet. Job Cohen kan in deze situatie alleen maar doen wat zijn (heel oud-)collega Van der Werf ooit in Leiden deed. Hopelijk wordt het voorstel dit maal wel geaccepteerd.

Weest gegroet | 16-03-06 | 21:01

afhaalprodukten worden per defenitie niet langsgebracht....

petbur | 16-03-06 | 21:00

Jammer dat we devolueren, laat mensen die het niet overleven ook gewoon doodgaan en gaan ze lastig doen een nekschot geven die mensen. Alleen als het een dipje is mag je ze uitkering geven, chronisch mislukte mensen een spuitje svp

Onno Thuis | 16-03-06 | 21:00

fuckje 16-03-06 @ 20:52
grrrrrrrrrrr het woord 'waar moet dit heen'
en nu blabla . waar moet dit heen?
stel dat je overgroot groot groot groot vader.
dit ook konstant riep.!
oooh er gaat iets maar ik weet niet waarnaartoe. ooooh wat erg.

kom op zeg! zij dit dit roepen zijn door de natuulijke selectie allang uitgestorven. typisch mensen die in een hokje leven en dat beschouwen als een eigen territorium. zoo erg neanderhtalers.
hoop dat je me begrijpt:)

targent | 16-03-06 | 20:59

De helft van die armoe-lui gaat naar de voedselbank met de auto.Ik ga ook eens in de rij staan voor die bank.Ik ben ook wel voor gratis boodschappen.
Aan wat voor voorwaarde moet eigenlijk voldoen?lidmaatschap van pvda/gl/sp is een vereiste?

trekuenetieg | 16-03-06 | 20:59

hebben ze ook kant en klare afhaalprodukten? het liefst even langsbrengen, rondom zevenen graag.

catch22 | 16-03-06 | 20:57

Job doe nog es een paar pakken biscuitjes uitdelen in die stad van je!

Aussie | 16-03-06 | 20:56

Dit land kan zoveel beter... is er geen euroshopperbierbank ergens?

Anticollectief | 16-03-06 | 20:55

Waar slaan voedselbanken op, je kan in NL gewoon een uitkering aanvragen, daarvan kan je echt wel elke avond wat voor kopen...

Hakbarrr | 16-03-06 | 20:53

Begrijp ik dit goed. Mensen die al gratis een uitkering krijgen gaan vervolgens bijna meppen omdat ze bij het gratis eetafvalstation net iets te weinig krijgen? Zelfs Joop Uilskuiken draait zich om in het graf.

Roberto Fransisco | 16-03-06 | 20:53

En nu gaat Laetitia Griffith die de stadsfinancieën deed ook al weg. Waar moet dit heen?

fuckje | 16-03-06 | 20:52

onoirbaar geweun!

jiha | 16-03-06 | 20:51

Binnenkort gaat de PvdA samen met de GL regeren hier in A'dam, en aangezien ik een goede studieschuld opgebouwd heb, ga ik maar eens kijken wat de voedselbank te bieden heeft, Ies Graties!

Hakbarrr | 16-03-06 | 20:51

In Afrika hebben ze honger.. ohja Zuidoost.. nee sorry.

deaardeisplat | 16-03-06 | 20:48

je kunt ook overdrijven met ingeburgeren zeg... die etiopiers bginnen zich hier veelste veel als in hun eigen land te gedragen..

Geenstijlezer | 16-03-06 | 20:43

Tja, de volgende gunst is alweer een recht. Trouwens een broodje aap: Kunnen ze elkaar daarvoor niet slachten?

Dalí | 16-03-06 | 20:43

broodje onrieele shit iemand?

petbur | 16-03-06 | 20:43

Dit zou in een van de inburgerings filmpjes moeten!
inplaats van dat onrieele shit.

targent | 16-03-06 | 20:41

Spring dan....

waar | 16-03-06 | 20:40

Jaaaaaa, GroenSlinks, come on dowwwwwnnnnnnnn

The grasshopper has landed!

Lepo | 16-03-06 | 20:39

Reactie van Zalm: "BWAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!"

blikjegrolsch | 16-03-06 | 20:39

Regina Mac-Nack... Wonderlijke naam. Als ze haar maar niet opeten.

blikjegrolsch | 16-03-06 | 20:36

De regering vond die types ook al ghak! "Behalve financiële problemen hebben de klanten vaak ook andere problemen. 84% maakt gebruik van hulpverlening, zoals maatschappelijk werk of Riagg."
www.regering.nl/actueel/nieuwsarchief/... Dat verklaart een hoop, dus.

Anticollectief | 16-03-06 | 20:36

moeten ze maar standaard spruitjes in het voedselpakket stoppen.

daskapitalist | 16-03-06 | 20:33

McNack, I'm getting it

CoJoNes | 16-03-06 | 20:33

Ik volg het even niet, ze delen toch voedsel uit daaro? Wat slaan ze dan op, de klanten of zo?

Nu effe niet | 16-03-06 | 20:32

Koekje erbij?

Bokkien | 16-03-06 | 20:32

Broodje aap?
hadden die ze maar!

targent | 16-03-06 | 20:31

waarom staat mijn foto bij dit bericht?

zweedse chef | 16-03-06 | 20:31

Het is te makkelijk, maar als je McNack heet en je werkt voor de voedselbank....

CoJoNes | 16-03-06 | 20:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken