Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD: 'Sla inbreker uw huis uit"

inbreker100.jpgMark Rutte. Je DOET het. Gisteravond op een werkbezoek in Groningen sprak de anders zo labbekakkerige VVD-voorman de historische en heroïsche woorden dat het afrossen, neermeppen en je huis uit schoppen van inbreektuig voortaan ONGESTRAFT moet worden. Nu is het zo, dat je inbrekers met geen vinger aan mag raken, want anders komt Hirsi Ballin met zijn OM-homoos je vervolgen. Maar Mark Rutte liet weten dat het afgelopen moet zijn met die softe benadering. VVD-kamerleden Griffith en Teeven komen binnenkort met een wetsvoorstel die de hardwerkende burger serieus neemt. Noem het een stukje geweldsmonopolie naar de huizenbezitter toe! "Je moet je eigen lijf en goed mogen beschermen," aldus een opvallend strijdbare Rutte in Grunn. (Eierbal gegeten, natuurlijk.) Enfin, eindelijk weer eens doortastend optreden van Mark Miskoop. Weg met de zandzakken. Honkbalknuppels bij de deur. Thuisblijven wordt weer leuk. Lekker de hele nacht in het donker op de bank zitten met een dvdtje en een koevoet in de aanslag. Kom maar, kom maar...

Reaguursels

Inloggen

Sgp: als je inbreekt moet je naar de kerk. Veel mensen willen dat gevaar niet lopen. En als je bang bent voor moslimextremisten: (zacht fluisterend) varkenskopen/honden etc.

eskon | 24-04-08 | 23:10

@durban
welke voorouders bedoel je? na meer dan een eeuw zonder oorlogvoering (kom er maar in) gingen wij roemloos ten onder in het tuingevecht met de buren, die Verbrecher......

cioran | 22-04-08 | 23:43

grappig, dat bord gebruikte ik in 1 van mijn eerste feauteauf*cks,.. is Zuid afrikaans,... voor `we dont take no shit`, is belangrijk voor een evoluerend land om de wetgeving mee te laten `mee-evolueren`.
Door dat niet te doen cre-eer je ongenoegen, haat, frustraties, onbegrip,...
individualisering,.. wat zo slecht nog niet is, als je door de eerstgenoemde heen kan komen.
Mensen leren en moeten leren het heft in eigen handen te kunnen dragen weer,.. net als onze voorouders, die ons in deze tijd hebben gebracht!
Mijn achtertuin (NEDERLAND) is groot genoeg om een ongewenste insluiper te laten verdwijnen,...

durban27 | 22-04-08 | 22:51

Murdockyoufool 22-04-08 @ 11:08

De rechters hebben daarom ook een naam ().

NoMinister | 22-04-08 | 21:59

Gelukkig wordt de VVD alweer rechts ingehaald.
TON: Mensen die er als inbrekers uitzien, mag je op voorhand neerknallen.
PVV: Allochtonen, die er als inbrekers uitzien, mag je op voorhand neerknallen.
NPXP-io (Nationalitische Paranoia en Xenofoben Partij, in oprichting): Inbrekers en allochtonen preventief ruimen.
Wie biedt er meer ?

Bopje | 22-04-08 | 18:43

@Ali Bi 22-04-08 @ 14:36
een glock is een mooi wapen, lekker licht... enig nadeel is wel dat je je inbrekert er niet mee neer kan slaan bij weigering

brain damage | 22-04-08 | 18:30

Oke, dan betekent dat dus het volgende: er komt een inbreker in mijn huis en ik begin op hem in te slaan. Nu zit die inbreker natuurlijk fout, maar gaat dat ook zover dat hij zichzelf niet meer mag verdedigen tegen mijn klappen? Hij kan zich immers niet meer op noodweer beroepen, omdat mijn aanval niet meer wederrechtelijk is. Lijkt me niet bepaald een gewenste situatie.

BaasBoppeBaas | 22-04-08 | 16:15

't Is eigenlijk wel jammer dat er bij de reaguurdersnamen hierboven geen adressen staan. Het zou een ideaal lijstje zijn voor een inbreker om te zien waar hij wel makkelijk kan inbreken en waar hij mogelijk gewelddadige oppositie kan verwachten.

koerbagh ® | 22-04-08 | 15:40

Eindelijk eens een goed plan van de VVD

Harry Mama1867 | 22-04-08 | 15:03

gewoon lid worden van een schietvereniging.
je wedstrijdpistool netjes in de kluis.
je GLOCK(kopen in Belgie/Duitsland) onder je kussen.

Ali Bi | 22-04-08 | 14:36

@Jan Passant 22-04-08 @ 14:14:
Er is een verschil tussen (hardhandig) iemand je huis uit schoppen en iemand doodslaan omdat hij bij je inbreekt. Dat je uit noodweer geweld moet kunnen gebruiken is natuurlijk logisch, maar buitenproportioneel geweld moet bestrafd kunnen worden. Iedereen is volwassen genoeg om dat in te schatten, ook onder stress. Het OM kan dat prima beoordelen.

kolojoeris | 22-04-08 | 14:34

@ Murdockyoufool 22-04-08 @ 12:00
In Amerika maken ze misbruik van het voorrecht dat je heel simpel wapens kan aanschaffen maar de foute mensen krijgen die dingen ook in handen en daar gaat het fout niet bij de wapens zelf

brain damage | 22-04-08 | 14:22

Ik zag wat reacties van weldenkende menschen die vrezen dat hierdoor een verharding zal optreden in het optreden van de beroepsgroep inbrekerts. Het respecteren van (gevaarlijke) respectlozen is immers religie.
Wie liever thee drinken met de inbreker, leef je uit. Als de politie maar eens zou ophouden de wat moediger burgers in een cel te sluiten.

Jan Passant | 22-04-08 | 14:14

Verkiezingen komen er zeker weer aan? Dan krijgt de VVD altijd een grote bek. Tot ze weer voor een aantal jaar verzekerd zijn van een zetel, dan zijn het lammetjes.

Net als dat andere tuig overigens.

Jammer dat men er keer op keer weer intrapt.

frickY | 22-04-08 | 13:17

@wILL 22-04-08 @ 12:25: vind je dat soort stickers niet een beeetje pauper?

kolojoeris | 22-04-08 | 12:32

Ik heb een leuke raamstikker op mijn schuurdeur zitten: "vergeet de hond, hier waakt de eigenaar" Vuurwapenmodus uit.
Nog nooit "over"last gehad. Trouwens de VVD of wiedanook hoeft mij geen toestemming te geven, inbrekers hanfdood de deur uit te schoppen. Kan ik zonder hunnie ook wel............

wILL | 22-04-08 | 12:25

Fijn, dus inbrekerts nemen voortaan een 6 cell Maglite en een pipa mee om zich tegen de "hardwerkende burger" te beschermen. Ik heb alleen een 6 cell Maglite... Mag ik dan ook een pipa kopen/hebben?

Trouwens, welke hardwerkende burger heeft de tijd om 's nachts dvd-tjes te kijken???

kolojoeris | 22-04-08 | 12:15

@brain damage 22-04-08 @ 11:46
Neh, ik heb iets tegen vuurwapens. Werkt namelijk in de VS ook zo geweld(dad)ig.

Murdockyoufool | 22-04-08 | 12:00

Heb standaard een ijzer-7 met steel shaft onder m'n bed liggen. Dat is de beste club om mee te rossen. Niet te kort, niet te lang, mooi clubhoofd, juiste offset.

Komt u maarrr...

stuyterkuycken | 22-04-08 | 11:59

Tering ik word oud! Eindelijk een topic waar ik het eens ben met de VVD.

Hoefter | 22-04-08 | 11:57

WOW!
de VVD als National Rifle Association op z'n Hollandsch.

*pick-up gaat kopen met wapenrek*

vliegende knorrepot | 22-04-08 | 11:53

Mark Rukker zoekt een meissie en slaat mannentaal uit

cioran | 22-04-08 | 11:52

@Mr. Plukhem Kael 22-04-08 @ 11:47 serieus... elke reaguurder moet daarop afgeven, ja ik heb hersenletsel... net als ieder ander ;)

brain damage | 22-04-08 | 11:52

@brain damage 22-04-08 @ 11:43
Heeft je nick een feitelijke basis of schiet mijn voorstellingsvermogen tekort?

Mr. Plukhem Kael | 22-04-08 | 11:47

@Murdockyoufool 22-04-08 @ 11:43 pistool onder je kussen, doet James Strond ook

brain damage | 22-04-08 | 11:46

@DondeRob 22-04-08 @ 11:41
Onder je bed, lul.

Murdockyoufool | 22-04-08 | 11:43

@Mr. Plukhem Kael 22-04-08 @ 11:39
Ik geloof dat het trouwens ook zo in de moord op Pim Fortuyn is gegaan, Pim je was gewoon aan lager wal geraakt, he? je had geld nodig en daarom heb je maar bij Folkert ingebroken... wrong neighbourhood

brain damage | 22-04-08 | 11:43

@Murdockyoufool 22-04-08 @ 11:36
Dat dan weer -helaas- wel.

Mr. Plukhem Kael | 22-04-08 | 11:42

Heel handig inderdaad, zo'n honkbalknuppel naast de deur. Dan heeft de inbreker tenminste ook iets om zich mee te verdedigen als hij met het sleuteltje dat onder de plantenbak ligt is binnengekomen.

DondeRob | 22-04-08 | 11:41

1 tip, maak zo'n inbreker harstikke dood dat geeft het minste juridische problemen. Een dode kan je namelijk niet aansprakelijk stellen en zoals bekend in +31 is een leven niet veel meer waard dan 80 uur schoffelen.

Andersom dag | 22-04-08 | 11:41

@brain damage 22-04-08 @ 11:34
Dattissut hè, je weet het nooit zeker. Zelf lijkt het me waarschijnlijker dat ze na Joran bevredigd te hebben op de rug van een dolfijn achter de horizon is verdwenen.

Mr. Plukhem Kael | 22-04-08 | 11:39

Verkiezingspropaganda...

da wizard | 22-04-08 | 11:38

@Mr. Plukhem Kael 22-04-08 @ 11:19
Dat is het uitgangspunt, maar in de praktijk pakt het anders uit. Kijk, wie een inbreker overmeestert, de man op een stoel vastbindt en 'm urenlang martelt, is een psychopaat en dient te worden gestraft. In mijn ogen is het anders als je een grote gestalte z'n zakken ziet vullen en 'm voor de zekerheid even op de kop tikt met een eind hout. Netjes vragen of hij wil stoppen en je huis wil verlaten houdt namelijk een flink risico in. Helaas is het zo dat de rechter anders oordeelt. U had namelijk ook de politie kunnen bellen (en dan wachten en je huis laten leegroven en in de clinch met verzekeringsmaatschappij en extra slapeloze nachten)!

Murdockyoufool | 22-04-08 | 11:36

Ik stel een nieuwe naam voor: Rita Rutte

Je-Zus Redde | 22-04-08 | 11:35

@Mr. Plukhem Kael 22-04-08 @ 11:19 als je het lijk goed weet te verbergen hebben ze ook geen zaak... wie zagt dat Natalee Holloway niet gewoon een inbrekert was?

brain damage | 22-04-08 | 11:34

Volledig mee eens, maar uit de mond van Rutte nogal populistisch gelul

IDSMadDog | 22-04-08 | 11:28

@Hempieman 22-04-08 @ 11:19
De interpretatie van de teksten is een ander verhaal. U veegt er kennelijk uw reet mee af?

Mr. Plukhem Kael | 22-04-08 | 11:22

@brain damage 22-04-08 @ 11:08
@Murdockyoufool 22-04-08 @ 11:08
Art. 41 voorkomt dat zelfbenoemde lekenrechters alsmede zware jongens ongestraft de euthanasie bedrijven met mensen die ze niet liev vinden.
rechter : "U heeft het slachtoffer wel toegetakeld..." "Ja edelachtbare, een inbreker hè."

Mr. Plukhem Kael | 22-04-08 | 11:19

Een beetje jammer, PlukhemKael, dat ook jij je weer verliest in de wetteksten van 'onze' wetgever. Helaas komt die wet met juristen en dat is het grootste tyfustuig dat er bestaat. Want, zo zeggen die letterneuqers, er staat (o.m.) noodzakelijk in. En de rechter in Den Bosch (tbsverlofgenieters) en de rechter in Den Haag zullen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid exact het tegenovergestelde oordelen.

En dat is Nederland, en dat is Mark Rutte, en dit is mijn wc die ik maar doortrek na deze fantastische schijtbeurt.

Hempieman | 22-04-08 | 11:19

@ConfuZor 22-04-08 @ 11:13 GEYLE RITA WHAAAAA

brain damage | 22-04-08 | 11:16

Het is duidelijk een Rita tegenwoord. Maar opzich geen problemen mee, als ze het ook echt maar DOEN. Indirect hebben wij de VVD nu op de knieen gekregen. En dat vind ik een prettig idee *fapfap*

ConfuZor | 22-04-08 | 11:13

@Sikkeneur 22-04-08 @ 11:10
Neen, dat is niet goed. Wie inbreekt, neemt bewust een risico en begaat een misdrijf. Een inbreker moet dus niet gek staan te kijken als de heer des huizes... nu ja een beetje te hard en te veel slaat met z'n honkbalknuppel. Tough luck.

Murdockyoufool | 22-04-08 | 11:13

Eierbal in Grunninge; jaaa we zijn er weer! Schijten vanaf de Martinitoren dàt is pas een toptent.
Wie doet er mee?

MoslimMolen | 22-04-08 | 11:11

Murdockyoufool 22-04-08 @ 11:08

En dat is maar goed ook, toch?

Sikkeneur | 22-04-08 | 11:10

@Mr. Plukhem Kael 22-04-08 @ 11:04
Ja... het probleem is dan: buitenproportioneel geweld. In de rechtbank heb ik ze meerdere keren voorbij zien komen, zulke zaken. De rechter vond dan toch dat het allemaal wat minder had gekund'.

Murdockyoufool | 22-04-08 | 11:08

@Mr. Plukhem Kael 22-04-08 @ 11:04 dan heb je wel weer te maken met de grens tussen "noodweer" en "excessief geweld"

brain damage | 22-04-08 | 11:08

Je moet toch iets roepen als je partij op verlies staat? De wet citeren is nl. zeau saai. Art. 41, m.n. lid 2 biedt voldoende basis om een inbreker in de Croma te slaan:

Artikel 41
1.
Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.
2.
Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt.

Mr. Plukhem Kael | 22-04-08 | 11:04

@Sikkeneur 22-04-08 @ 11:01
... de rechtvaardige. Ik doe niet aan politiek gelul in deze. Ik ben geen vechtersbaas, maar ik heb mijn principes.

Murdockyoufool | 22-04-08 | 11:04

dat plaatje... GTA?

brain damage | 22-04-08 | 11:02

Murdockyoufool 22-04-08 @ 10:58

En dat maakt jou.....?

Sikkeneur | 22-04-08 | 11:01

@Sikkeneur 22-04-08 @ 10:51
Als de norm is 'ik verkracht en vermoord je vrouw' dan is doodslaan inderdaad een gerchtvaardigd medicijn. De norm 'ik breek in en jat de spullen waarvoor jij heel wat uurtjes hebt moeten ploeteren' kan worden opgelost met een kuurtje van slagen met een honkbalknuppel.

Murdockyoufool | 22-04-08 | 10:58

@Ahasveros 22-04-08 @ 10:40
+1
Om nu maar weer 's de balans op te maken: Als iemand bij je inbreekt dan moet je het volste recht hebben om hem/haar je huis uit te trappen (en hard ook) maar dit soort wetgeving zou overbodig zijn als die ministers nu eens hun werk gingen doen om maar 's te beginnen met: Ernst Hirsch Ballin, Piet Hein Donner en nog meer van dat soort laag bij de gronds tuig (sorry voor de formulatie).
Echt... wat walg ik van DIT kabinet

brain damage | 22-04-08 | 10:57

Frikandel Fuck You, ook zo'n lekkere

Je-Zus Redde | 22-04-08 | 10:55

JumboXL 22-04-08 @ 10:47
In 020 kennen we Gehaktbal Kiekeboe.

Schoorsteenveger | 22-04-08 | 10:53

Wel herkenbaar, ook mee geworsteld en het besef dat 'we' niet onder een glazen stolp kunnen leven: www.depers.nl/binnenland/194899/Er-is-...

Maar goed, 'we' slaan liever iedereen deaud die niet voldoet aan de 'norm' , zo ver reikt 'onze' beschaving wel.

Sikkeneur | 22-04-08 | 10:51

Huh? Inbrekers sla je sowieso je huis uit. Het zou niet eens in me opkomen om ze vriendelijk te vragen mijn eigendom te verlaten.

Murdockyoufool | 22-04-08 | 10:50

@ JumboXL 22-04-08 @ 10:47
Wees blij, de beschaving is daar zo ook al ver te zoeken met al die enge yuppen.

Je-Zus Redde | 22-04-08 | 10:49

Eierbal...... Er gaat een wereld voor me open.
Waarom kennen we dat niet in 020?

JumboXL | 22-04-08 | 10:47

Leuk maar ik heb er niets aan.
De honden hebben de inbrekers vaak al lang te pakken voordat ik mijn kalashnikov AK 101 doorgeladen heb.

man on the edge | 22-04-08 | 10:47

beslissen = beschikken uiteraard

van Maerlant | 22-04-08 | 10:46

Ahasveros 22-04-08 @ 10:40

In Brussel is verleden weekend een patrouille aangevallen. Toen ze hun busje verlieten werden ze, samen met opgeroepen versterkingen, gemolesteerd. Er zou ook met een luchtbuks geschoten zijn. Twee van de daders werden voorgeleid, bleken bekend bij het gerecht, maar konden dadelijk beslissen. Dàt is de wereld waarin we leven, Ahasveros, en het ziet er naar uit dat we nog niets gezien hebben. In het licht van deze naakte feiten komt je (terechte) verzuchting dus wel wat utopisch over.

van Maerlant | 22-04-08 | 10:45

Ahasveros 22-04-08 @ 10:40

Beste Ahasveros, Het is heel simpel: wat jij wilt is okee maar inderdaad: dat gaat niet gebeuren.

Dus second best is...

NoMinister | 22-04-08 | 10:43

Ondanks mijn behoorlijke rechtse signatuur ben ik het dit keer NIET eens.
Inbrekers die weten dat ze worden weggeslagen zullen zich idd zwaarder opstellen.

Het begon allemaal ergens in de 70's met het afschaffen van de woorden: Crimineel en Boeven; Het waren immers allemaal "zielige kansarme slachtoffers van de onrechtvaardige kapitalistische samenleving" die recht hebben op een 12e kans, indien nodig.
Ook straffen mocht niet meer: "Intensieve begeleiding" was hét wondermiddel van de 70's/80's...

Het gaat erom dat we die KUDThippie-flippie wetten die het mogelijk maken dat criminelen in allerlei nazorg trajecten terechtkomen (omdat zij ziek en zielig zijn) maar es afschaffen!

Kunnen we geen wetten maken die burger en samenleving beschermt tegen allerlei crimineel en asociaal tuig?
(Dat tegenwoordig OVERAL mee weg schijnt te komen)

Kunnen we mensen (of eerder 'mensachtigen') die willens en wetens anderen leed toebrengen niet eens een paar van hun burgerrechten laten inleveren?

Ahasveros | 22-04-08 | 10:40

Bijstandskoning 22-04-08 @ 10:37

Kom maar op met die olie!

NoMinister | 22-04-08 | 10:39

Epifani 22-04-08 @ 10:35

"Inbrekertje is nooit meer op bezoek geweest"

Dan heb je mazzel. Die ossies maken je halfdood met jouw gedrag. Maar die zijn ook zelden alleen en mijden confrontaties. Profies. Repsect! Ieder mens heeft wel wat goeds. Sommigen als ze leven.

NoMinister | 22-04-08 | 10:38

Ik heb toevallig gisteren naar minister van Middelkoop gekeken op tv. Die man is volkomen incapabel en leidt een oorlogsmissie. Gewoon omdat het kan. ChristenUnie helpt ons aan een meerderhied? Defensie heeft een ministertje nodig? Dan zetten we daar toch de eerste de beste halve gare evangelist op? Ik denk dat als we dergelijke malloten oorlog laten voeren we niet raar op moeten kijken als de moeder van Rutte straks de knuppel eens het huis uitgooit.

Je-Zus Redde | 22-04-08 | 10:38

Het huis uit slaan is tot daar aan toe. Maar niet beginnen met de vuurwapens, dan krijgen we hier een soort Texas aan de Noordzee.

Bijstandskoning | 22-04-08 | 10:37

@Sikkeneur
Inbrekertje is nooit meer op bezoek geweest. Oom agent gaf als tip om voortaan iets zwaars boven aan de trap te leggen en ermee te gaan gooien als de inbreker onder aan de trap stond....... maar ja, grindtegels naar boven sjouwen is geen hobby van mij....:-)

Epifani | 22-04-08 | 10:35

Schoorsteenveger 22-04-08 @ 10:31

En het is pure cultuurverrijking, dat soort mensen. Multiculti! Jippie! Dus we financieren ze via de verzekeraars en genieten van hun aanwezigheid in de horeca. Fijn ook voor onze kinderen, dat ze deze mentaliteit al zo vroeg mogelijk opsnuiven. Is verrijking van de maatschappij. Is verrijking van de maatschappij. Is verrijking van de maatschappij. Is verrijking van de maatschappij. * in trance * Is verrijking van de maatschappij. Is verrijking van de maatschappij.

NoMinister | 22-04-08 | 10:34

Zijn inbrekers niet gewoon slachtoffer van een een politiek die debateerd over verplichte borstvoeding?

Je-Zus Redde | 22-04-08 | 10:32

DiagnosisTyphus 22-04-08 @ 10:23
Precies. We kunnen niet anders dan de calculerende burger uithangen en wat de inbreker jat terughalen bij de verzekeringsmaatschappij. De ellende is dat we het uiteindelijk toch weer in de vorm van premie(verhoging) moeten betalen. Wij financieren op deze wijze structureel de werkzaamheden van dief en heler.

Schoorsteenveger | 22-04-08 | 10:31

Sikkeneur 22-04-08 @ 10:28

Ik niet. Toen niks, of de hemel of de hel of iets anders. Denk dat ie uiteindelijk wel dood gaat. Sooner or later.

NoMinister | 22-04-08 | 10:31

Epifani 22-04-08 @ 10:26

En toen.... vind het wel erg spannend worden.......

Sikkeneur | 22-04-08 | 10:28

De inbreker die vorig jaar bij mij voor de tweede keer langskwam en vervolgens wegrende liep drie keer met zijn gezicht tegen de achtergevel van het huis aan, waarna ik vergat het gietijzeren hek open te zetten toen ik hem de weg wees naar de straat.

Epifani | 22-04-08 | 10:26

Shalome 22-04-08 @ 10:21

Intercategoriale vergelijkingen zijn onze politici vreemd. Is te ingewikkeld. Zou van helicopterview blijk kunnen geven terwijl ze hoogtevrees hebben.

NoMinister | 22-04-08 | 10:25

@Schoorsteenveger (10:10)
Voordeliger is ook om zo'n inbreker gewoon een handje te helpen met die koelkast. Dat scheelt een advocaat, en de verzekering betaalt wel wat terug.

DiagnosisTyphus | 22-04-08 | 10:23

@Shalome 22-04-08 @ 10:21
Ja, vroeger in dienst zaten we ook met 17 man op 1 zaal; waarom criminelen niet?

Brouhaha | 22-04-08 | 10:23

Shalome 22-04-08 @ 10:10

Welke essentie? Veiligheid als overheidstaak?

In zijn algemeenheid is het soms, en zeker in roerige tijden of als het haast heeft, beter wat piketlichtjes te planten om het landschap te inventariseren dan om het landschap grondig te beschrijven. Dus 'gewoon' pats-boem zaken invoeren en de sfeer schappen dat veilgheid er toe doet, hoeft niet verkeerd te zijn.

Verder heb ik, ook bij Rutte, het idee dat ze geen idee hebben wat er echt speelt en wat voor NL echt belangrijk is. Essenties zijn een zeer schaars goed in onze SG en ministeries.

NoMinister | 22-04-08 | 10:22

Eindelijk eens iets zinnigs uit de mond van Mark Reutel. Het wordt tijd dat je als hardwerkend burger het recht krijgt om de bezittingen die je nog over hebt nadat je beroofd bent door de Gelegaliseerde Misdaad (belastingen), met hand en tand tegen het overig geteisem te verdedigen!

Brouhaha | 22-04-08 | 10:21

Veeg teken dat niemand hier - en ook Rutte en C° niet - het thema wat breder schetst en zelfs niet oppert om misschien te trachten de criminaliteit wat terug te dringen. We berusten in de toestand zoals hij is. En als we niet meer streven naar beter, wordt het erger. Glijdende schaal in werking.

van Maerlant | 22-04-08 | 10:21

brain damage 22-04-08 @ 10:15
Jaren-60 erfenis: boeven worden niet beter van de gevangenis, luidde het gezegde. Nee, maar van het Holland Hilton zoals we dat nu kennen worden we ook geen steek wijzer. Buitenlanders beschouwen het sowieso als een feestje dat je als een soort luxe-internaat kunt zien.
We moeten weer terug naar de essentie, en dat is dat boeven gewoon heel lang uit de maatschappij verwijderd worden (achter de tralies dus) zodat ze geen schade kunnen berokkenen. En dan ook gewoon met z'n zessen in een cel, net als bejaarden die in krappe kamertjes worden gepropt. Geen idee waarom een dief kleurentv en privacy moet hebben terwijl bejaarden mekaar onderzeiken uit ruimtegebrek.

Shalome | 22-04-08 | 10:21

@Behangdelul 22-04-08 @ 10:13 ik stem met de volgende verkiezingen gewoon CU.... NOT

brain damage | 22-04-08 | 10:18

ExtremeExtremist 22-04-08 @ 10:12
Werkte Paars indertijd niet alleen maar dankzij Dijkstal? Bij Paars 1 was Bolkestein voortdurend singled out, maar met Paars 2 kwam Dijkstal en die zat gewoon eigenlijk op de lijn van Kok. Bovendien hadden ze het economische tij mee dus dan is het sowieso prijsschieten voor welk kabinet dan ook. Ik denk dat Pim het onderhuidse echec van dat kabinet aardig heeft gefileerd, no?

Shalome | 22-04-08 | 10:16

Kan ik dan eindelijk mijn 200.000 dollar kostende Samsung Robot Sentry in de tuin zetten. Go ahead punk, make my day. Hehehe.
www.dailymotion.com/video/xg078_robot-...

De Vrolijke Kaafir© | 22-04-08 | 10:16

Shalome 22-04-08 @ 10:10

Volkomen gelijk, de beste stuurlui staan altijd aan wal.

Sikkeneur | 22-04-08 | 10:16

@Shalome 22-04-08 @ 10:08
Ik vind het ook zonde... weggegooid geld, mensen die niet veranderen (en dus onbestraft los blijven lopen) en de hardwerkende burgert die erop achteruit gaat.
Allemaal wel leuk Marruk maar je hebt ook klote nodig om iemand je huis uit te trappen en dat is voor jou natuurlijk geen moeite met je CQritee

brain damage | 22-04-08 | 10:15

DiagnosisTyphus 22-04-08 @ 09:50

* proest *, en helaas maar al te waar

NoMinister | 22-04-08 | 10:13

Eindelijk weer iets zinvols vanuit de VVD, jammer dat ze het punt van Rita jatten, maar misschien krijgen ze mijn stem dan weer terug...

Behangdelul | 22-04-08 | 10:13

De VVD heeft ten tijde van Paars hier wat aan kunnen doen. Hebben ze niet gedaan. Is gewoon weer lekker popi roepen en er niks van menen. Op het eind van de dag is Rutte net zo links en pro-crimineel als de rest van links Nederland.

ExtremeExtremist | 22-04-08 | 10:12

@ NoMinister 22-04-08 @ 10:08
Rutte vat de essentie niet; onze politici zijn geen denkers en ook geen generalisten, helaas.

Shalome | 22-04-08 | 10:10

In je eigen huis moet je je veilig kunnen voelen, het is dan ook raadzaam om de toegang tot je huis voor een inbreker, zo lastig mogelijk te maken.
Zelf ben ik ook een keer slachtoffer van een inbraak geweest, op een moment dat ik niet thuis was maar mijn toenmalige echtgenote en onze zoon van bijna 1 jaar wel. Dat gaat niet in je kouwe kleren zitten.
Ook nu kan er makkelijk een inbreker naar binnen, maar hij komt er niet meer uit...... daar zorgt onze hond wel voor, en nee, daar hebben we haar niet op afgericht, het is een mishandelde hond uit het asiel, die ons nu tegen elke vreemde denkt te moeten beschermen, beetje lastig met bezoek dan moet ze aan de ketting buiten.

Bazooka Joe | 22-04-08 | 10:10

DiagnosisTyphus 22-04-08 @ 09:57
Een nadeel is ook dat de inbreker zijn advocaat betaald krijgt -want die zorgt wel dat hij géén bezittingen heeft- terwijl jij diep in de buidel moet tasten, de buidel die hij net wilde jatten.

Schoorsteenveger | 22-04-08 | 10:10

Ritalover 22-04-08 @ 10:04

Ik begrijp, helaas voor de VVD, wel wat je bedoelt. Maar Rutte moet zijn best doen en als hij echt wil veranderen om succesvol te zijn, is dat mogelijk. Die zijn dan vervolgens het beste omdat ze dingen bewust doen en niet van nature. Maar of hij die ballen en ambitie heeft???

NoMinister | 22-04-08 | 10:08

brain damage 22-04-08 @ 09:54
Kijk, van onze torenhoge belasting wordt de politie betaald, die mij vervolgens beboet voor een scheef achterlichtje (levert nog meer geld op) en die boeven laten lopen (levert niks op, arrestaties; alleen maar werk voor de cops). Rechters worden monstersalarissen uitgekeerd om draaideurcriminelen keer op keer op straat te zetten zodat ze keer op keer mijn portemonnee kunnen jatten. Ze laten Oost-Europese leegschraapbendes opereren en geven 2 miljoen aan aso-zigeuners die met de noorderzon vertrekken.
Enfin, dit zijn maar enkele voorbeeldjes en het mag simplistisch klinken, maar feit is dat ik me het leplazarus werk om het salaris te betalen van dezelfde lui die mij voor de leeuwen gooien en mij tevens elk verweer uit handen slaan. Als je in een derdewereldland zit, neem je de criminaliteit op de koop toe want je hebt geen keus maar je betaalt dan ook geen cent belasting. Wij dokken 50% en krijgen er derdewereldtoestanden voor terug; bovendien weten we echt wel hoeveel miljarden er aan de strijkstok blijven hangen en hoeveel er verdwijnt in totaal stuurloze, ineffectieve projectjes voor grinnikende criminelen. De verhoudingen zijn hierin gewoon zoek, en dan mag Rutte wel iets tofs roepen, maar daarmee gaat hij voorbij aan de essentie.

Shalome | 22-04-08 | 10:08

van Maerlant 22-04-08 @ 10:01

My bad.... en dat schuim? Ach joh, ieder mens heeft zo zijn fantasieën.

Have a nice day!

Sikkeneur | 22-04-08 | 10:06

Een dvd'tje op de bank? dat moet dan toch Straw Dogs zijn?! Ook met bril...

cioran | 22-04-08 | 10:04

Shit! Toen Teeven dit een paar maanden geleden riep, geloofde ik het nog wel..

Ritalover | 22-04-08 | 10:04

@Sikkeneur 22-04-08 @ 10:00 misschien een enorme lading drux waar de overheid niets van mocht weten :P

brain damage | 22-04-08 | 10:03

@ Watcher 22-04-08 @ 09:59
Haha ja dat klinkt dom; 'je hele leven krom liggen voor een woning'

Je-Zus Redde | 22-04-08 | 10:02

Sikkeneur 22-04-08 @ 09:56

Hadden wij geen iklaatjougerustenjijmij-afspraak? Ik wijs je er trouwens op dat je comment van 9:42 aan Sjaak kan gelezen worden als dat dankzij de goeie daad van de inbreker eindelijk kan overgegaan worden tot de opwaardering van de huisraad en wijs je alleen al daarom beleefd maar beslist af als potentieel valabele gesprekspartner. Toch bedankt voor de aandacht. O ja, ik vind je nog altijd een racist. Zo, doe nu nog eens van dat schuim uit je mondhoeken, vind ik altijd erg grappig.

van Maerlant | 22-04-08 | 10:01

Watcher 22-04-08 @ 09:59

Wat had die lul dan in zijn schuur liggen...., zijn pornoboekjes waar moeder de vrouw niets van mocht weten?

Sikkeneur | 22-04-08 | 10:00

Volgens mij hebben ze bij de oranjes wel een shotgun onder hun bed liggen... serieus BH is bloeddorstig

brain damage | 22-04-08 | 10:00

Ik hou niet van dvd kijken in de nacht. Ik heb mijn twee volledig behaarde huisgenoten, beiden voorzien van enorme kloten getraind om nachtelijke bezoekers vriendelijk doch beslist kwetsuren toe te brengen.
Alleen jammer van dat blondje van vorige week.... waarschijnlijk rook ze niet iets té geil.

DubbelzouteSalmiak | 22-04-08 | 10:00

Precies! Je ligt je hele leven krom om die hut van je te betalen en dan komt er een of andere loser die te lui is om te werken een beetje je huis leeghalen. Dat soort mensen moet je met alle mogelijke geweld kunnen weren. Ik ben helemaal niet voor geweld maar dat soort laag uitschot vraagt erom. In Amerika heeft iemand laatst een inbreker in zijn schuur met een shotgun omgelegd, hij wordt niet vervolgd want hij beschermde immers zijn eigendom... Zo hoort dat!

Watcher | 22-04-08 | 09:59

*Laat katana alvast slijpen en koopt een paraplubak op deze in kwijt te kunnen*

Snijbonenmolen | 22-04-08 | 09:58

Een voordeel van ons rechtsysteem is dat zo'n inbreker maar moet bewijzen dat je hem van de trap lazerde. Een nadeel is dat hij je altijd nog kan aanklagen voor die defecte trapleuning.

DiagnosisTyphus | 22-04-08 | 09:57

tijd om met een koevoet onder het bed te gaan slapen dus

DenLangel*l | 22-04-08 | 09:57

van Maerlant 22-04-08 @ 09:45

Ik zat gisteren naar een ouwe aflevering van "Andere tijden" te kijken, ging over Paars.
Kok die als minister van Financiën 30 miljard (!) had bezuinigd in het overheidsapparaat onder Lubbers III, wilde daar nog eens 5 à 6 miljard aan toevoegen in Paars. Bolkestein wilde dat bedrag bij de sociale zekerheid weghalen. Enfin, Paars kwam daardoor wat later dan gewenst.

Iemand een linkje naar wat onder Balk I t/m III feitelijk is bezuinigd, behalve dat werkend Nederland jaren het zuur kon krijgen...

Sikkeneur | 22-04-08 | 09:56

Initiatief wetsontwerp meneer Rutte? Nou niet laf terugtrekken.

Pigsbutt | 22-04-08 | 09:55

@Je-Zus Redde 22-04-08 @ 09:52 +1

brain damage | 22-04-08 | 09:55

@Shalome 22-04-08 @ 09:50 inderdaad netjes gezegd, dit is ook wel een erg simpele uitspraak al helemaal voor IEMAND MET EEN BRIL... lekker snel scoren. Ja ik vind het een goeie uitspraak en Ja ik vind het tevens ook een overbodige

brain damage | 22-04-08 | 09:54

Nou breekt mijn klomp. Dit is GEEN populisme zeker??

Dommelsch | 22-04-08 | 09:54

He bah, wat een flauwe opmerking over "OM-homoos"!

superprincepeach | 22-04-08 | 09:53

De moeder van Mark heeft ook altijd een knuppel in huis...

Je-Zus Redde | 22-04-08 | 09:52

Kan de heer Rutte zelf ook meppen? goh!

T@ Riest | 22-04-08 | 09:51

Hè, wat een ontzettende pech dat Mark net op dat idee komt nu hij in de oppositie zit. Nu kan hij er weer niets mee doen. Man, wat zal hij balen.

DiagnosisTyphus | 22-04-08 | 09:50

Het schrijnende aan dit soort 'politieke uitspraken' is dat wij torenhoge belasting betalen en daarvoor dus minstens basale levensbehoefte nummer één, veiligheid, mogen terugverwachten.
Maar wij hebben geen overheid die erin slaagt om al die miljarden zinnig aan te wenden en de burgers meer veiligheid te bieden. Daar wringt de schoen, en dat hebben ze in Den Haag nog altijd niet door. Lasten, lastenverzwaring, belastingverzwaring, extra heffingen; oké, oke', het hoort bij een 21ste-eeuwse samenleving. Maar een goed geolied politieapparaat ook, en dat zie je nou weer niet terug voor je afdracht van 50%.

Shalome | 22-04-08 | 09:50

@ sjaakdeslinksesul 22-04-08 @ 09:46

Oei dat klinkt als een overall globaal abstracte helicopterview analyse van alles in zijn samenhang. Heel erg oude politiek om dat te doen trouwens.

Je-Zus Redde | 22-04-08 | 09:50

@ Domheid

Door bijvoorbeeld gewoon NIET te reaguren bereik JIJ voor een groot deel al je eigen doelstelling, Hemke Falsema...

Bertus Betonsloper | 22-04-08 | 09:50

Het hele geheim is om eerst die inbreker paar corrigerende klote klappe te geven en als die knockout is 1 straat verder op dumpen.. Geen inbreker die naar de politie gaat om te vertellen dat hij inelkaar geslagen is tijdens het inbreken.

Barkruk | 22-04-08 | 09:50

@ik kom van rechts
i rest my case. juist het justitieel systeem moet aangepakt worden. en inbraakbeveiliging is echt niet zo door meer.

Octavianus | 22-04-08 | 09:49

@Octavianus 22-04-08 @ 09:15,

Als je die plasma tv nu even in een doos stopt en deze via het postkantoor even laat aanbied op de wenkenbackweg te amsterdam. Dan scheelt dat ook de nodige braaksporen op je deur.

Vuilnis | 22-04-08 | 09:49

Schoorsteenveger 22-04-08 @ 09:29
Rutte: De oud-VVD'ers (Verdonk en Wilders) 'verbergen hun gebrek aan inhoud achter populisme'. Jaja, redactioneel stuk in Elsevier over erftax met enthousiaste lezersreacties, Verdonk bij zitting Germaine E met enthousiaste reacties in de Telegraaf en AD en Eelco Brinkman kapittelt kabinet vanwege fileproblematiek en krijgt meteen steun vanuit de autobranche. En Mark komt twee weken later met 'de oplossingen'.

sjaakdeslinksesul | 22-04-08 | 09:46

Ik heb nog maar wel een paar mensen waar ik een enorme hekel aan heb, het enige wat ik nu nog hoef te doen is ze mijn huis in krijgen en ik kan te gewoon lekker aftuigen... YEAH

brain damage | 22-04-08 | 09:45

@Thesis 22-04-08 @ 09:14-->
gewoon bellen dat je een inbrekert hebt aangehouden, zit je prima. Preventief ruimen is ook een goed idee, moet je wel zorgen dat het lijk niet te vinden is. het gaat ongezegd dat je in dat geval de politie beter niet kan bellen, misschien broeder van der Sloot :-)

Beau ter Ham | 22-04-08 | 09:45

Even oriënteren toch. Gelet op de rest van het verlanglijstje lijkt er sprake te zijn van wat we populisme noemen. Maar let op! Er is ook zoiets als links populisme, en dan is populisme goed. Rechts populisme daarentegen is vanzelfsprekend wél erg foei. En niet de kaart van het slachtoffer trekken, is toch heus rechts hoor. Maar Rutte, de man van de dialoog, lijkt me toch echt links. Hebben we nu te maken met een linksmens die rechtspopulistische praat verkoopt om z'n linkshumanistische partij weer in beeld te brengen? Help, ik denk dat ik verdwaald ben.

van Maerlant | 22-04-08 | 09:45

perrygrunne 22-04-08 @ 09:41


Ik heb zo'n gevoel dat je eerder rillend vanonder het bed 112 belt....

Sikkeneur | 22-04-08 | 09:44

Ah kijk, Mark gebrikt zijn volkomen gebrek aan politieke visie nu ook zoals zijn linkse evenknie Wouter Bos: door de populisten na te doen. Polariseren, honkbalknuppels, 'tak tak tak'

Je-Zus Redde | 22-04-08 | 09:44

Of een lege wodkafles. Ben je nog minder toerekeningsvatbaar.
Of nog beter, een theekopje!

Hutspotentieel | 22-04-08 | 09:43

sjaakdeslinksesul 22-04-08 @ 09:40

Precies, slaap je er geheid door..... en 's ochtends ff Apeldoorn bellen om eindelijk een nieuwe flatscreen te kunnen kopen....

Sikkeneur | 22-04-08 | 09:42

@ Octavianus 22-04-08 @ 09:32
Zeker nog nooit een bedrijfspand beveiligd, kost je klauwen met geld, zit je nog altijd met je eigen risico die je ten allen tijde kwijt bent.
En de politiie stelt niet eens meer een prioriteit aan een huis- of bedrijfsinbraak.
Je mag blij zijn als ze de volgende dag een keer een 'rapport' opmaken.

ik kom van rechts | 22-04-08 | 09:42

nou daar hoef ik geen toestemming voor.Inbreker bij mij thuis=helemaal afrossen.Enals ik daar dan straf voor krijg accepteer ik dat gewoon vakantie op de kosten van de staat heerlijk en meneer de inbreker komt nooit meer bij de deur of de 2e optie is dat ik dan gewoon niet vervolgd word scheelt detentiekosten achja laat ze het maar uitzoeken.

perrygrunne | 22-04-08 | 09:41

Een lege sherryfles op je nachtkastje kan natuurlijk ook.

sjaakdeslinksesul | 22-04-08 | 09:40

uninvited guest 22-04-08 @ 09:19

Wat ik bedoel is dat ik het nog maar moet zien of ze dit doorzetten mocht de VVD weer in de regering komen. CDA riep veel over lastenverlichting en minder regels, PVDA riep dat er weer een referendum moest komen. Allemaal leugens.

Iko Nal | 22-04-08 | 09:37

NoMinister 22-04-08 @ 09:30

Veiligheid is hier net zo'n cruciaal thema als in NL hoor. Ik denk dat de verklaring moet gezocht worden in het verschil in successierechten (maar ben te lui om het op te zoeken).

van Maerlant | 22-04-08 | 09:37

@ CoJoNes, mee eens, het is een klein punt. Maar er zijn MIO burgers die daar eerst aan denken. Die mogen straks allemaal meestemmen. Kudt he, democratie obv een sofinr!

Hutspotentieel | 22-04-08 | 09:35

Nu is het zo dat je netjes verklaart dat ze van de trap zijn gedonderd of over de stoep zijn gestruikeld tijdens het vluchten. Werkt ook prima hoor.

..zapper | 22-04-08 | 09:34

Begrijp ik uit dit stukje dat dit niet geldt voor een steuntrekkerT? alleen voor de hardwerkende burger? Discriminazi

azijnseikerT | 22-04-08 | 09:34

Als ik een inbreker in mijn huis tegen kom, spreek ik hem er natuurlijk op aan, vraag waarom hij er is, zeg dat ie hier niet mag zijn en dat ie niet mag stelen en verleen hem ter plekke direct en zelf volkomen afdoende totale nazorg. Snel en goedkoop!!!!!!! Als instanties die het geweldsmonopolie hebben er niets mee doen, dan creëer ik mijn eigen monopoliespel!! Zo is dat!

supersniper | 22-04-08 | 09:34

@NoMinister
pak het systeem aan ipv eigen initiatief. er zijn voldoende (procesmatige :-) -) oplossingen. inbraakbeveiliging is zeer gemakkelijk en betaalbaar. hiernaast moet dan de oplossing worden gezocht bij de verantwoordelijken: de politie en haar instrumentarium en aanruktijd. als hier juist geen fidusie, moet je hier wat aan doen.

Octavianus | 22-04-08 | 09:32

Pritt +1 Leuk stukkie > Goed begin van de dag..............

Mark is het natuurlijk ook zat steeds zijn korfbal skills te moeten gebruiken om iemand uit zijn huis te werken........

Hobbykip | 22-04-08 | 09:31

Hulde, slinkse debielen die meer meeleven met daders dan met slachtoffers. Hoog tijd dat je een dief mag meppen.

OpenDeur | 22-04-08 | 09:30

Ja, want het tuig zal eens wagen je zeldzame collectie van Dixieland-LP's te jatten. Daar sta je toch zeker pal voor?

sjaakdeslinksesul | 22-04-08 | 09:30

van Maerlant 22-04-08 @ 09:27

In NL is geld geen probleem maar een hoerig opportunistisch iets waarmee gesmeerd kan worden. Veiligheid is daarentegen iets dat veel mensen heel diep raakt. Rutte lijkt () dit door te krijgen. Zonder heftige maatregelen die dit voorstel ver overstijgen, is het dweilen met de kraan open. Dus zoals ik al opmerkte: Rutte is er nog lang niet en 'er zijn nog wel wat andere puntjes'.

NoMinister | 22-04-08 | 09:30

Als Mark Rutte zich nou eens net zo druk zou maken om de inboedel van Nederland als over de inboedel van de kiezers, zou ik hem geloven.
Iemand die een volledig land verkwanseld aan de EU, moet mij niet gaan vertellen dat hij vind dat je je waardevolle bezittingen mag beschermen.

CoJoNes | 22-04-08 | 09:30

Populisme, en van de goedkoopste soort. Even een medewerker naar de kroeg gestuurd om vast te leggen wat aan de toog de meest besproken items zijn, en dan met 'one liners' kome, à la Verdonk. Mijn god, wat een armoede.
Ald de grap al honderdduizend maal gemaakt is en we het allemaal wel weten over die Marokkaantjes, komt mark ook nog even origineel uit de hoek met speerpuntbeleid: "PvdA-burgemeester Job Cohen wil de problemen oplossen door liters thee te gaan drinken. Dat werkt niet." Nee, met Mark gaat de VVD zich nu écht profileren.

Schoorsteenveger | 22-04-08 | 09:29

Zodra de eerste gewonde (of dode) valt", hoor je Markje al roepen: "Ja, maar zou heb ik het niet bedoeld" en al die helden die zich nu al staan op te fokken....


Ach, de meeste inbraken vinden plaats bij afwezigheid (ben je ook nog je honkbalknuppel kwijt) of lig je zo vast te snurken dat je het geeneens merkt als het matras onder je wordt meegenomen.

Sikkeneur | 22-04-08 | 09:29

*haalt in afwachting van de wetswijziging alvast de sloten van de deur*

Dr Nobel Preiz | 22-04-08 | 09:29

Het gaat niet over inbrekers in elkaar rossen, het gaat over zelfbeschikking.
Als iemand besluit in te breken (/verkrachten/geweld te plegen/ etc.) moet deze de consequenties daarvan aanvaarden. Als iemand besluit zijn/haar belager te stoppen is dat een gelijke keuze. Voor de belager is een heel justitieel systeem ingericht. Voor de belaagde is er weinig tot niets. Rutte brengt, imo terecht, deze discussie op gang.
Overigens, heel erg in de denktrend van de VVD: zelfbeschikking en verantwoordelijkheid.

Hutspotentieel | 22-04-08 | 09:29

Beetje vreemd dat z'n voorstel voor het afschaffen van belastingen op erfenissen zo en passant op het eind van het artikel staat. Kom met alleen maar dat standpunt in België op bij de verkiezingen en je hebt in één klap een middelgrote partij.

van Maerlant | 22-04-08 | 09:27

Einde van de Domheid 22-04-08 @ 09:23

Naam en rugnummer plus beschuldiging concreet graag. Irritant dit.

NoMinister | 22-04-08 | 09:26

Ik heb daar rutte zijn toestemming niet voor nodig, mocht ik het het nodig vinden sla ik een inbreker zijn kop eraf, jan raas style, met een klauwhamer.
Daarna gaan we kijken of die politie nog gebeld moet worden, dan wel of de inbreker in een tapijt gerold bij het grof vuil kan.
Politici hebben het recht om over anderen te oordelen allang verloren.

De Briemusketier | 22-04-08 | 09:26

Het is heel simpel.
Als je een inbreker dood slaat bij de voordeur dan moet je hem naar binnen laten vallen want dan is het huisvredebreuk.
Als hij naar buiten valt is het moord.
En als je hem laat leven heb je een probleem.

ADO-Le-Cent | 22-04-08 | 09:25

Sorry, maar dat is al gedaan, hier op het bedrijventerrein wordt niet eens meer de poliite gebeld. Politie heeft nog nooit wat gedaan tegen inbrekers dan alleen maar de inbrekers in de watten leggen en hun rechten geven.
En dan tegen de ondernemers zegt de politie, "jullie moeten maar extra sloten nemen die ook veilig zijn voor de inbrekers".... Al het prikkeldraad MOET dus ook weg."

Vanaf enkele jaren is het dus zo, inbrekers betrapt? Geen politie bellen. Zelf oplossen!

Want je als slachtoffer sta je nergens in Nederland , je bent een hoop stront in de ogen van justitie en overheid en politie, moet je maar geen slachtoffer worden, "hier zijn je plichten smerig rotslachtoffer" moeten de linksrechters denken. Terwijl de daders overladen worden met allerlei rechten en het adres van je huis op zak.

Creaguurder | 22-04-08 | 09:25

en eindelijk is er een politicus die dit onderwerp dat al decennia lang left oppakt.

megabobb | 22-04-08 | 09:24

Eierballen op tafel... als er een inbreker binnenkomt, meteen bekogelen. De inbreker is daarna te herkennen aan brandwonden en een penetrante geur.

Flap Drol | 22-04-08 | 09:24

Heb al jaren een klewang naast m'n bed staan
en een pot sambal

Tobi | 22-04-08 | 09:24

Het is symboolpolitiek van de quasi liberalen, goed voor de tribune. Laat ze eerst maar eens het onderzoek over vervreemding van gelden door een oud vvd senator toestaan. (En die hoeft overigens niet geslagen te worden maar netjes aangehouden net als iedereen in dit land, tenzij de persoon zich verzet.)

Einde van de Domheid | 22-04-08 | 09:23

De VVD probeert mijn stem terug te winnen, goed zo!

Oerkoendoe | 22-04-08 | 09:23

Totaal nergens voor nodig deze wet. Er valt met de meeste inbrekers echt wel op een fatsoenlijke wijze te praten. Iets wat je van die verachtelijke Wilders niet kan zeggen. Gadverdamme wat een stelletje nazi's jiet.

Teen | 22-04-08 | 09:22

Louisville Slugger naast het bed en een ijzer 5 in de gang. Daar hebben wij Mark niet voor nodig.

CoJoNes | 22-04-08 | 09:22

Denk alleen dat Mark zelf in zijn broek poept en naar de kamer van zijn moeder sluipt als er een inbreker in zijn huis rondloopt.

Frans Laarmans | 22-04-08 | 09:21

Prof. Dr. F.A. Hayek 22-04-08 @ 09:19

Hmmm. Die Bush-clan is niet perfect maar wel erg okee.

NoMinister | 22-04-08 | 09:21

@ NoMinister, Rutte heeft 't echt wel in zich. Hij moet getriggerd en geterd worden, niet door zijn tegenstanders maar door zijn medestanders. En om dan maar meteen te beginnen: Als Mark het verkleaut in/tijdens de volgende verkiezingen is dat het einde van de VVD. Enne, Dijkstalthee? Is dat zoiest als lubberskoffie of vanagturine? Smaakt niet, stinkt en je gaat er bruut van aan de schijt...

Hutspotentieel | 22-04-08 | 09:21

een inbreker in mijn uis die door mij betrapt wordt leeft niet lang meer. ongeacht de straf die er op staat. van andermans spullen blijf je af.

Amazing_Mark | 22-04-08 | 09:20

Tja inbreker of niet, wie in mijn huis staat midden in de nacht gaat er aan als deze hier niets te zoeken heeft, ongeacht of die lutser nou een wapen heeft of niet, ik heb er wel een.

DatDus | 22-04-08 | 09:19

My home is my castle is al veel te lang strafbaar in NL.

De "Home Defence Act" van Jeb Bush in Florida is een regelrechte gruwel voor alle advocaten, rechters, welzijnswerkers, gevangenispersoneel, politiagenten, streetcornerwerkers, kortom de gehele parasitaire industrie van Florida.

Rutte kan wel roepen dat hij vind dat die wet ook in NL wordt ingevoerd maar de gehele links/Christelijke parasitaire industrie zal niet gemakkelijk haar a-sociale wurggreep op de samenleving loslaten; de linksen niet vanwege de goed betaalde baantjes voor de vele losers onder de PvdA politici en de Christelijken niet omdat zij het alleenrecht op naastenliefde geclaimd hebben.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 22-04-08 | 09:19

@Iko Nal 22-04-08 @ 09:15
Met zo'n redenatie zullen er dus nooit dingen kunnen veranderen

uninvited guest | 22-04-08 | 09:19

Octavianus 22-04-08 @ 09:15

Ik heb me al lange tijd geleden voorgenomen niet alleen aan mezelf te denken. Die inbrekers moeten gewoon pzouten en dat moeten we met zijn allen willen en ook de negatieve kanten ervan. Dus een leven nemen om die van jezelf te sparen is helemaal okee. Ook als het alternatief afgeven van je spullen is. Maar als we geen rechte rug of handhavingsangst hebben, dan hebben de criminelen vrij spel. Je kunt niet alles aan de overheid overlaten en aan de onze nog minder. Nu mogen we niets, straks mag het dan. Als jij echter dan nog steeds liever je spullen afgeeft, go ahead. Ben het daar dus niet mee eens, maar het zijn jouw spullen.

NoMinister | 22-04-08 | 09:18

Dan weten we tenminste ook zeker dat inbrekers voortaan tot de tanden bewapend aan hun projectj zullen beginnen.

Rob van Roos | 22-04-08 | 09:18

lol @ eierbal...

Codeklopper | 22-04-08 | 09:18

@ Octacvianus 22-04-08 09:08,
Denk je dat die inbrekers nog niet verhard genoeg zijn, het wordt tijd dat ze tegengehouden worden.
Goed voorstel, zo wordt het ook minder interessant voor dat tuig.

ik kom van rechts | 22-04-08 | 09:17

Mark Rutte slaapt met een grote, harde dildo onder zijn kussen.... just in case.

sjaakdeslinksesul | 22-04-08 | 09:17

Eierbal? Metworst!

Harko | 22-04-08 | 09:17

Is slechts oppositie-speak. VVD heeft 12 jaar de tijd gehad om hier iets aan te doen.

Iko Nal | 22-04-08 | 09:15

Hutspotentieel 22-04-08 @ 09:12

Er zijn nog wel wat puntjes hoor. Markie lijkt wat opportunistisch en wellicht dat hij op kortere termijn de honkbalknuppel alweer door Dijkstalthee vervangt. Ik vertrouw hem nog niet.

NoMinister | 22-04-08 | 09:15

@Pritt
HET wetsvoorstel dat..

CoJoNes | 22-04-08 | 09:15

@NoMinister
ben niet links. er is gewoon geen aanleiding dit te doen. ben liever mijn plasma kwijt dan mijn leven. en veel belangrijker: heb ook geen zin om een leven te nemen.

Octavianus | 22-04-08 | 09:15

Eindelijk... dit werd is tijd!
Tenenkrommend vond ik die berichten in de krant elke keer dat er iemand zijn eigen huis/familie wilde beschermen, maar hiervoor de bak indraaide wegens mishandeling. Goed iniatief van rutte, maar ik ben wel benieuw in hoeverre dit erdoor komt.

Akain | 22-04-08 | 09:14

Mag ik dan ook mijn vrouw het licht uit d'r ogen slaan als ze weer eens aan mijn spullen zit?

uninvited guest | 22-04-08 | 09:14

Beau ter Ham 22-04-08 @ 09:11

Dat is nou juist het probleem in 0031. Als de cops komen nemen ze jou mee.
Ik wil gewoon ongestraft m'n SigSauer kunnen legen op een inbreker..

Thesis | 22-04-08 | 09:14

Godwin komt vast vroeg vandaag.

van Maerlant | 22-04-08 | 09:13

Boter bij de vis. Stem VVD.

Hutspotentieel | 22-04-08 | 09:12

zullen => zullen ze

oprotten => Oprotten

NoMinister | 22-04-08 | 09:12

Mag al lang al, gewon aanhouden en met gepast geweld wachten op de Peaulicie.

Beau ter Ham | 22-04-08 | 09:11

@BigFoot 22-04-08 @ 09:10
Poging tot terugwinnen stemmen.

Agent327 | 22-04-08 | 09:11

Het lijkt er wel op, Bigfoot. Maar eerst maar eens zien of ze het erdoor krijgen.
Zal wel weer niet..

Thesis | 22-04-08 | 09:11

Goede zaak, zolang Nederland extreemlinkse rechters heeft die kinderverkrachters op cursus sturen en draaideurmarokkanen laten papierprikken kunnen we beter vertrouwen op eigenrichting.

Michael Jackson | 22-04-08 | 09:11

Octavianus 22-04-08 @ 09:08

Hou toch op. Linksmensen kunnen nooit (NOOIT!) procesmaig denken en nu opeens is er een geweldsspiraal.

Verstijven zullen. Dood of levend. oprotten uit mijn huis en een verharde inbreker is van harte welkom!

NoMinister | 22-04-08 | 09:10

Hmm... wordt de VVD ineens een goed alternatief?

BigFoot | 22-04-08 | 09:10

En in de baan van een kogel gaan staan is ook een keuze. Net als doodbloeden.

sjaakdeslinksesul | 22-04-08 | 09:08

geweldsspriraal. zeker niet doen dus!
geen niet in amerikaanse toestanden, gewoon mi casa es tu casa. ik geef je op een briefje dat ook de inbrekers verharden...

Octavianus | 22-04-08 | 09:08

Meteen invoeren.

NoMinister | 22-04-08 | 09:08

In Nederland is het nog altijd zo dat de dader meer rechten heeft dan het slachtoffer. Het slachtoffer is in alle gevallen de loser.

juriste | 22-04-08 | 09:08

Honkbalknuppels? Golfclubs, hockeysticks of tennisrackets bedoel je zeker. Of wurgen met een parelketting.

sjaakdeslinksesul | 22-04-08 | 09:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken