Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rita Verdonk is blut

ritastop100.jpgRita Verdonk wordt steeds minder trots op Nederland. Zo ligt mevrouw op dit moment in de clinch met de belastingdienst in verband met de bijtelling van haar mooie zwarte gepantserde Benz. Of zij namelijk even 125.000 euri wil overmaken naar Wouter Bos. De zwaar beveiligde Verdonk rijdt namelijk ook privé in haar S-klasse. En iedere leaseauto-rijder kan je vertellen dat zoiets je jaarlijks 25 procent van de cataloguswaarde kost. Met bepantsering kost de auto van Rita 5 TON, hetgeen neerkomt op een afdracht van 125.000 euri. Alleen is dat meer dan een Kamerlid op jaarbasis verdient. Niks mee te maken. Regels zijn nu eenmaal regels, en zeker voor de oppositie van het kabinet Grijs 1. Bovendien: een beetje terrorist respecteert echt wel Rita’s werktijden... Update: Voor alle fans. Tante Rita is zometeen te gast in Buitenhof.

Reaguursels

Inloggen

Tsja doe gewoon net als Geert. Gratis reizen en geen geld hoeven te betalen omdat hij geen eigen voertuig heeft.

F072A-Alkmaar | 21-04-08 | 18:58

Heeft Beatrix trouwens al haar bijtelling ontvangen voor prive gebruik van de gouden koets? Gewoon om even terug te pesten.

ZSU-23-4 | 21-04-08 | 13:20

Remy Martin 21-04-08 @ 08:19
Het onderwerp ging over de kosten van een gepantserde wagen voor een oppositielid, eigenlijk niet over de islam, maar nu we er toch aangeland zijn...
Het is niet voor mij dat politici in gepantserde wagens rijden, wel voor idealistisch links en aanhangers van de Godsdienst van de Vrede.
Kom dus niet bij mij aankloppen met woorden over inquisitie, want ik voer hier strijd met woorden, in tegen stelling tot een aanzienlijk deel van onze islam aanhangers. Neem maar de beveiliging weg van onze vriend Wilders en je zult wel zien wat ik bedoel.
Een stellige mening is niet perse hetzelfde als een neiging tot gewelddadig optreden. Het zou fijn zijn als je het onderscheid zag.
En probeer maar niet de negatieve effecten van een oprukkende islam onder het vloerkleed te nuanceren, het zal je niet lukken...

ZSU-23-4 | 21-04-08 | 13:14

Zal wel onder de onkostenvergoeding vallen, als we Nederland van ware kant bekijken, de koningin mag toch ook voor een aantal miljoen meer een vliegreisje boeken, waarom Rita dan niet in haar hypermoderne automobiel?

Huub- | 21-04-08 | 09:49

voor iemand die er prat op gaat dat ze blind alle regels uitvoert is het best wel oerstom om dan privé in zo'n dure bak te gaan rijden..

Maar dit bericht is toch minder schokkend dan de titel.. Ik dacht dat er naaktfoto's van Rita verschenen waren... En dat zou ik echt nog erger dan Fitna vinden..

geFlippeD | 21-04-08 | 09:29

ZSU-23-4 20-04-08 @ 21:07

Maar dachten de christenen dat ook niet tijdens de inquisitie? Jij bent net zo radicaal als die blow-up moslims. Jij denkt dat jij weet wat de ware bedoeling van de islam is en dat dit onvermijdelijk aan dat verbonden is. Het gekke is dat er binnen alle wereld religies vele opvattingen en stromingen zijn van mensen en groepen die het denken te weten. Sommigen hebben een bescheiden opvatting, andere een stellige (deze zijn het gevaarlijkst). Wat mij opvalt, is dat jij tot de laatste behoord. Begrijp me goed, ik bedoel hier niet je politieke opvatting maar de stelligheid die je hebt over je eigen kennis en juistheid van de interpretatie van de Islam.

Remy Martin | 21-04-08 | 08:19

@ bottehond 20-04-08 @ 13:28
Van islamisten heeft ze inderdaad niets te vrezen.
Directe democratie...
Me hoela.
Op de vraag in Buitenhof wanneer de meerderheid van haar stemmers zou besluiten dat de islam een achterlijke religie is, komt ze aanzetten met vrijheid van godsdienst en gaat het niet door.
Maar taboes zijn er volgens haar niet, er kan over alles gesproken worden.......
www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleve...

wachtmeester de bruy | 21-04-08 | 05:44

@ZSU-23-4 20-04-08 @ 20:28:
Het vervelende is wel dat als je een minderheidspartij stemt je procentueel meer betaalt voor de subsidie aan een meerderheidspartij (waar je niet op stemt) en dus mede een mening propageert met je belastinggeld waar je het niet mee eens bent.

"To compel a man to subsidize with his taxes the propagation of ideas which he disbelieves and abhors is sinful and tyrannical."
(Thomas Jefferson)

koerbagh ® | 21-04-08 | 03:08

Miretra
Is het niet allang bedtijd voor jou? K'heb zelden in korte tijd zoveel dwaasheid bij elkaar gelezen! Dus hoppa vort, naar bed jij!!!

Biomassa | 20-04-08 | 23:50

Tja, je zou politici de kost moeten geven die betaald campagne voeren.
Maar ben het wel met je eens, ze is waarschijnlijk slecht geadviseerd en wat ik ook niet begrijp, die auto wordt toch kaal aangeleverd en dan pas omgebouwd. Iemand die bij wijze van spreken later een toerenteller en cruiscontrol inbouwt wordt daar toch ook niet voor aangeslagen.
Vermoedelijk zou een rechter haar wel in het gelijk stellen overigens. Het is niet alleen onredelijk de extra kosten voor pantsering mee te nemen, het valt eigenlijk ook onder (bijzondere) beroepskosten en aangezien je op straat 24 uur per dag politica bent...

ZSU-23-4 | 20-04-08 | 23:18

ZSU-23-4 20-04-08 @ 20:39
Ze had het van tevoren zelf moeten regelen.
Zij is de vrouw van blind regels toepassen. Dus als je uitzonderingen wil: afspraken maken.
Ze rijdt ook nog eens in die auto voor haar eigen campagne voor stemmen en geld, in de tijd dat ze in de kamer haar goed betaalde werk zou moeten doen.

Roer | 20-04-08 | 22:23

Rita is de man!

Giel Steen | 20-04-08 | 22:00

Jij bedoelde islamisme ipv de islam
Remy Martin 20-04-08 @ 16:36

Zuivere navolging van de islam en verheerlijking van de wegen afgelegd door Mohammed brengt islamisme met zich mee. Islam zonder islamisme is als sterke drank zonder dronkenschap.

ZSU-23-4 | 20-04-08 | 21:07

+1000 kudos @ ZSU.

Miretra | 20-04-08 | 20:51

Dit land stort ook in elkaar als wij ons door allerlei bedrijflevenmensen even laten voorschrijven wat we wel en niet mogen denken en welke politieke richting we hier wensen te kiezen.
Wilders kost ons nog niet half zoveel als het multiculturele drama, maar het bedrijfsleven bukt graag en diep voor de islam, als zij daarmee maar de nodige miljoenen verdient. En wordt het land dan toch een puinhoop, dan trekt zakendoend Nederland gewoon als een sprinkhanenplaag naar de volgende sappige islamvrije weide. De gewone Nederlanders met de puinhoop achterlatend.
Sommige zakenpikkies verhuren nog hun dode oma, als het maar een vette bonus oplevert.

ZSU-23-4 | 20-04-08 | 20:48

@ Remy Martin 20-04-08 @ 14:10
Klopt, cataloguswaarde is cataloguswaarde, maar daarmee ga je in dit geval voorbij aan de doelstelling van de wet. Die is bedacht om burgers geen overdreven voordeel te laten hebben van een autootje van de zaak.
Daarom vind ik het prima dat jij flink aangeslagen wordt op de cataloguswaarde, want als dat evengoed niet zo voordelig zou zijn, had je wel prive een auto gekocht.
Maar aangezien jij niet belangrijk genoeg bent om op te schieten en Rita wel, heeft zij beroepsmatig net even iets meer nodig dan jij.
En zijn de politieke consequenties minder zwaar als ze als prive persoon wordt omgelegd, in plaats van als politica in functie? De overheid is verantwoordelijk voor de veiligheid van volkvertegenwoordigers, daarvoor mag de overheid dan dus betalen.

ZSU-23-4 | 20-04-08 | 20:39

Miretra 20-04-08 @ 18:46
-
*Die opmerking vóelde ik in de tuin, zonder via m'n koptelefoon mee te lezen, op m'n kale klompjes al aankomen...*

Bertus Betonsloper | 20-04-08 | 20:36

@ Remy Martin 20-04-08 @ 13:59
Jij krijgt het recht te stemmen op een politicus die voor jouw belangen opkomt en daar betaal je voor. Je betaalt dus ook voor het recht van anderen een mening te laten vertegenwoordigen. Aangezien jij beroepsmatig niet honderdduizenden stemmers vertegenwoordigd intereseert het weinig mensen wat jij roept. Van mij mag je roepen...
Je denkt misschien dat iedereen gelijk is, maar kan je verklappen dat dit niet zo is... wat zou nu de grote waarde zijn van het omleggen van meneer ZSU-23-4 of meneer Remy Martin? Echt niet dat de democratische rechtsorde daarvan ontwricht raakt.

ZSU-23-4 | 20-04-08 | 20:28

Biertje !! 20-04-08 @ 18:06
Lol, ik had je comment over het hoofd gezien.
Ik ben geen Rita-aanhanger maar je hebt wel gelijk, zo zit het ongeveer.

Miretra | 20-04-08 | 20:11

Als echte hollandsche kwaliteits trut ga je toch op de fiets, neem je zo'n oerrrdegelijke gazelle, waar de hollandsche trots van afstraalt, lutserdoos, dom stuk sprekend speeksel...

-Michiel Meer- | 20-04-08 | 19:31

LibertasSimplex 20-04-08 @ 18:25
In haar geval met haar ' recht door zee' en ' regels zijn regels' had ze er beter van tevoren over na kunnen denken en iets kunnen regelen.
Ze rijdt ook nog eens in die auto rond om geld en stemmen te verdienen in onze tijd (in de tijd dat andere kamerleden hun kamerwerk doen).
Ik heb weinig medelijden met iemand die zelf blind en snoeihard regels toepast (iraanse homo's) en gaat janken als ze zelf de klos is.

Roer | 20-04-08 | 19:30

OK Rita, gewaun Depla buize in het fietsenhok. Wordt de bijtelling zau kwijtgescholden.

Gerrit_Galbak | 20-04-08 | 19:04

Bertus Betonsloper 20-04-08 @ 18:44
Vergeet je koptelefoon niet op te doen, om stiekem toch mee te kunnen lezen...

Miretra | 20-04-08 | 18:46

Bertus Betonsloper 20-04-08 @ 18:44

De tuin? Ik denk dat je daar ook meer geschikt voor bent!

Remy Martin | 20-04-08 | 18:45

Remy Martin 20-04-08 @ 18:17
-
Ik heb geen helden. In tegenstelling tot mensen zoals jij, ook totaal geen behoefte aan. Terreur is inherent aan het wezen van de islam en ontstaat daar waar achterlijke idioten het handboekje onderwerping van de islam -de koran- als oprecht gelovige moslims letterlijk en vooral zeer serieus nemen; zoals de koran hen dat ook voorschrijft te doen.
-
*Liever nog even in de tuin bezig gaat, dan dit geleuter aan te moeten zien*

Bertus Betonsloper | 20-04-08 | 18:44

Starf*cker 20-04-08 @ 18:27

Ik zal hem eens proeven als ik de kans heb..

Remy Martin | 20-04-08 | 18:39

Starf*cker 20-04-08 @ 18:32
*proest @graffiti-teksten*
Nou ja, proost dan maar.
We zijn tenslotte allemaal schepselen van een eencellige.

Miretra | 20-04-08 | 18:38

Starf*cker 20-04-08 @ 18:28
Wanneer Wilders het voor het zeggen krijgt, worden we het buitenbeentje van Europa, wereldwijd veroordeeld omdat we een Nationalistisch beleid volgen en een land worden waar de ontwikkelingshulp gedecimeerd wordt. Mensen snappen niet dat wanneer je als je zo opstelt dit economische consequenties heeft en Wilders economisch plan? met dit land in elkaar stort.

Remy Martin | 20-04-08 | 18:37

@Miretra Nee hoor, ik heb die grafitti-teksten van jou van het laatste uur goed gelezen. Daar reageer ik op, maar ga nu leukere dingen doen. De Beerenburg kan door,

Starf*cker | 20-04-08 | 18:32

@Remy Ik ben ook altijd benieuwd of Wilders de diplomatieke en economische banden met pakweg Saoedie Arabie wil verbreken.

Starf*cker | 20-04-08 | 18:28

Starf*cker 20-04-08 @ 18:27 Je zit op het verkeerde topic, knul.

Miretra | 20-04-08 | 18:28

@ Remy De Weduwe Joustra. De enige echte uit Sneek.

Starf*cker | 20-04-08 | 18:27

Roer 20-04-08 @ 18:23
Lijkt het probleem jou ook niet wat groot ten opzichte van wat ze nou helemaal fout doet?

LibertasSimplex | 20-04-08 | 18:25

Ga nu niet op het kabinet zeiken. Rita heeft hier zelf een probleem gecreeerd.

Roer | 20-04-08 | 18:23

Miretra 20-04-08 @ 18:18

Amerikanen noemen alles wat niet Nationalistisch is Communisten omdat ze geen argumenten hebben.

Remy Martin | 20-04-08 | 18:21

Het stinkt hier naar neo-marxisten....

Miretra | 20-04-08 | 18:18

Miretra 20-04-08 @ 18:14
Kijk. Ze worden langer. Lijken het net echte zinnen.

LibertasSimplex | 20-04-08 | 18:18

Bertus Betonsloper 20-04-08 @ 18:10

Nee, jou helden gooien clusterbommen en verneuken een land op basis van leugens, vermoorden tussen de 60.000 en 400.000 Irakese inwoners voor olie. Deze idioten kweken moslim terreur met vuile hypocriete politiek. Nederland doet hier aan mee. Vraag eens aan Wilders of hij ook geen handel drijft met moslimlanden als hij het voor het zeggen krijgt. Geen olie importeren zou dan ook consequent zijn zou ik zeggen.

Remy Martin | 20-04-08 | 18:17

Maar even wat minder inhoudelijk. Dit pakt wel heel schandalig uit. Wat is dat voor idioot gelul om strikt te gaan zitten zijn op prive- en beroepsgebruik. Al had ze natuurlijk ook een iets goedkopere auto kunnen laten pantseren.

LibertasSimplex | 20-04-08 | 18:16

LibertasSimplex 20-04-08 @ 18:12
Bijna een hele halve zin, de koffie doet je goed!

Miretra | 20-04-08 | 18:14

Een ontplofte. Berm-mol.

LibertasSimplex | 20-04-08 | 18:12

Starf*cker 20-04-08 @ 18:07
Man, waar heb je het in Allah's naam over!
Dit topic gaat over het hoe- en waarom van gepantserde dienstauto's.
Kom jij aanzetten met marokkaanse voetballers.
Je bent echt tè simpel.

Miretra | 20-04-08 | 18:12

Er zit een mol op het hoofd van Geert.

LibertasSimplex | 20-04-08 | 18:12

Starf*cker 20-04-08 @ 18:07

Gefelicitaart! Maar ik ben nu wel benieuwd wie die lekkerste weduwe is?

Remy Martin | 20-04-08 | 18:10

Starf*cker 20-04-08 @ 17:50
-
Als jij inhoudelijk niets zinnigs te melden hebt - en dat heb je niet - kan er geen sprake zijn van een 'inhoudelijk debat' of 'diepgang en nuance'.
(Zie @ aleen op de wereld). Dat je het gevoel hebt neergemaaid te worden door "mollen van geert'' ligt vooral aan je eigen onnozelheid en paranoia.
-
Bermbommen smijt je overigens niet, maar plaats je; lafjes, in het geniep omdat je te schijterig bent het gevecht van man tegen man aan te gaan.Zo'n methode moet jou toch wel aanspreken, of niet?

Bertus Betonsloper | 20-04-08 | 18:10

@Remy Ach, ik vind het wel slim van Wilders. Gewoon een stel provocateurs de moslim-discussie laten monopoliseren. Maar goed, bij ons in het dorp gaan we nu met een Beerenburg van de lekkerste weduwe van Friesland de plaatsing voor de nacompetitie voor de Champions League vieren. Afellay mag hier morgen tekenen;).

Starf*cker | 20-04-08 | 18:07

Miretra 20-04-08 @ 17:56

Sporten is ook het enige wat overblijft wanneer het vermogen ontbreekt je ratio te gebruiken! Maar troost je zelf, Ik sport ook… Ik schaak!

Remy Martin | 20-04-08 | 18:07

Hallo, het ging toch om die bijtelling van die auto van Rita? Nou, dat is natuurlijk te bizar voor woorden. Wat denken die eikels van de fiscus nou? Dat ze na werktijd gewoon op de fiets gaat zitten om dezelfde behandeling te krijgen als van Gogh? Enne, hoe zit dat met die Balkenellende? Gaat die ook na de minsterrraad op de fiets naar de C-100 om de bijtelling te voorkomen? En krijgt die dan ook een bijtelling? Neen, natuurlijk niet. Gewoon lekker Rita pesten. Ambtenaren die bang zijn voor hun baantje, want dat zijn nou precies de lui met hun regeltjes waar Rita het op gemunt heeft. Scheiterikken, durven jullie wel met jullie Kia's!

Biertje !! | 20-04-08 | 18:06

Pislam; de diepgang, de nuance, de musical!

Miretra | 20-04-08 | 18:06

@Starf*cker Ik ben dat met je eens. Maar toch vind ik het leuk om er op in te gaan, maar liever met wat meer diepgang en nuance.

Remy Martin | 20-04-08 | 18:01

Starf*cker 20-04-08 @ 17:50
Poeh!
Ik, juichen om prestaties van anderen, sport nog wel.
Nou ja, fantaseer maar lekker verder.

Miretra | 20-04-08 | 17:56

@Remy Die Miretra zou onder andere omstandigheden namens de Taliban met bermbommen smijten. Dezelfde holle kretologie. Dit soort gasten staan wel te juichen als Olympisch Oranje straks in Peking met drie Marokkanen goud wint. Of als PSV dankzij bijvoorbeeld Afellay kampioen wordt. Het zijn de mollen van Geert die hier ieder inhoudelijk debat neermaaien, tenzij het ani-jihad-front weer kan citeren uit louche sites.

Starf*cker | 20-04-08 | 17:50

Bertus Betonsloper 20-04-08 @ 17:44

Nee dat is Remi

Remy Martin | 20-04-08 | 17:48

Bertus Betonsloper 20-04-08 @ 17:44

:-)

Remy Martin | 20-04-08 | 17:47

Remy?... is dat niet van ''alleen op de wereld"?

Bertus Betonsloper | 20-04-08 | 17:44

Miretra? Is dat niet een eencellig diertje?

Remy Martin | 20-04-08 | 17:43

Starf*cker 20-04-08 @ 17:34

Als er rellen uitbreken tussen autochtone Brabo's en Arnhemmers zal Wilders het dan weer over schieten hebben? Net zoals hij dat bij Nederland Marokko deed? Ik denk het niet, er zitten nl. geen Moslims tussen.

Remy Martin | 20-04-08 | 17:42

Starf*cker 20-04-08 @ 17:34
Ga jij lekker de nuance in de pislam zoeken, prutser.
Ies niet mijn probleem.

Miretra | 20-04-08 | 17:39

@Remy . Laat maar. Voor de nuance als het om de islam gaat moet je niet hier zijn. Dan gaan anonieme lafbekjes uit de heup schieten. Dan gaan er cyber-bermbommen af. Wel lachen trouwens dat de enige echte voetballers bij PSV vanwege hun religie vanavond geen alcohol zullen drinken.

Starf*cker | 20-04-08 | 17:34

@fuckje 19-3-2004 @ 9:29 Dat zou ik niet durven beweren.

Miretra | 20-04-08 | 17:23

@fuckje 20-04-08 @ 10:27 .. idd meta gezeik is ook gezeik.

Draaitafel Demagoog | 20-04-08 | 17:21

Ze gebruikt hem privé. Huh? Maar ze werkt toch niet? Je ziet haar nooit in de Kamer. Mag ze nog blij zijn dat ze geen hogere aanslag heeft.

niet voor de hond | 20-04-08 | 17:18

Eervol brak dus. Rustig opbouwen zou ik zeggen.

Miretra | 20-04-08 | 17:14

Miretra 20-04-08 @ 17:12
Nee. Doorgezakt.

LibertasSimplex | 20-04-08 | 17:13

LibertasSimplex 20-04-08 @ 17:12
Nachtdienst?

Miretra | 20-04-08 | 17:12

Miretra 20-04-08 @ 17:10
Cheers dan maar, ik drink een kopje kofje.

LibertasSimplex | 20-04-08 | 17:12

LibertasSimplex 20-04-08 @ 17:06
Precies, dat zeg ik, de pislam dondert niet, geen woord aan vuil maken.
--
Remy Martin 20-04-08 @ 17:03
Hahahahaha!
--
LibertasSimplex 20-04-08 @ 17:08
Reken niet op mij, ik denk in kleuren.
*joseetje inschenkt en proost op Liebertas*

Miretra | 20-04-08 | 17:10

Miretra 20-04-08 @ 17:05
Het is zondag. Niet vanwege De Heere, maar vanwege een kater hoopte ik dat iemand met er verstand van eens iets zinnigs zou zeggen.

LibertasSimplex | 20-04-08 | 17:08

Nou ja, ik kan het niet aantonen. Daar moet je 'een deskundige' voor zijn. Imo dondert het niet wat islam is, aangezien het zich hier gedraagt als ideologie. En da's genoeg.
Om maar eens kernachtig uit de hoek te komen.

LibertasSimplex | 20-04-08 | 17:06

LibertasSimplex 20-04-08 @ 17:03
Niet over de pislam nee.
Ga gerust je gang, ik heb van jou nog nooit meer dan halve regels gezien.
*achterover leunt*

Miretra | 20-04-08 | 17:05

Miretra 20-04-08 @ 17:02
Jij had niks te melden, zag ik al eerder.

LibertasSimplex | 20-04-08 | 17:03

Miretra 20-04-08 @ 16:47

Doe jij de groeten aan Adolf H zak!

Remy Martin | 20-04-08 | 17:03

LibertasSimplex 20-04-08 @ 17:00 Boeie.

Miretra | 20-04-08 | 17:02

vander F 20-04-08 @ 16:43

Natuurlijk joh, ik ken geen moslim die het met die uitwassen eens is en ik woon nota bene in een Multi Culti wijk. Wilders is een man die slaat en dan snel wegloopt en moord en brand gaat schreven. Als ik moslim was zou ik ook hopen dat hij levenslang de Hik zou krijgen. Ik heb ook moeite met een deel van de moslims en een deel van de Islam. Maar er wordt teveel gegeneraliseerd. Domme mensen zien nuance als draaikonterij. Maar dat is toch echt iets anders

Remy Martin | 20-04-08 | 17:02

Wie toont de stelling nou eens aan dat islam een ideologie is? Islam. Niet islamisme of hatseflats. Islam. Een ideologie.
Want iedereen stelt, maar niemand toont aan.

LibertasSimplex | 20-04-08 | 17:00

... en doe de groeten aan genocide-kereltje pechtold, ook namens Erdogan.

Miretra | 20-04-08 | 16:48

Remy Martin 20-04-08 @ 16:43 de groeten terug van Allah, druipeend.

Miretra | 20-04-08 | 16:47

@Remy Martin 20-04-08 @ 16:36,
Geert noemt dat 'de uitwassen van de Islam'
Geert is wat dat betreft bescheiden.
Die uitwassen zijn eerder regel dan uitzondering.
Zie bv een Fawaz:
www.al-yaqeen.com/nieuw/nieuws/nieuws....

vander F | 20-04-08 | 16:43

Miretra 20-04-08 @ 16:37

Goed, dan zijn we toch klaar. Copycat! Leer nadenken en lezen, anders komt er peop uit je vingers/mond. De groeten......

Remy Martin | 20-04-08 | 16:43

Remy Martin 20-04-08 @ 16:22
Ik begrijp dat je het graag over de pislam hebt maar reken niet op mij.
.
De ware vijanden van Nederland zijn haatzaaiers als Doekle Terpstra, genocide kereltje Pechtold en volkert's hulpklaas de vries. Ik mag me collectief beledigd voelen zeg je zelf....
Laat lezen en redeneren gerust aan mij over, draaikont.
Je kunt het gewoon niet aan.

Miretra | 20-04-08 | 16:37

vander F 20-04-08 @ 16:22

Welles, Nietes, welles, nietes. Laat maar, lees nu maar de tekst op wiki. Dat er fundamentele stromingen zijn wil niet zegen dat het oorspronkelijk een ideologie is. De islam is een monotheïstische godsdienst is. Er zijn ook Christenen en Joden die niet in democratie geloven. Dat maakt het nog geen ideologie.

Remy Martin | 20-04-08 | 16:32

Miretra 20-04-08 @ 15:54

Dat schrijf ik daar niet.
Leer lezen a.u.b.
Ik zeg dat er verschillende stromingen zijn, net als in het christendom en die zijn lang niet allemaal radicaal. Ik heb gezegd dat DE ISLAM en De Moslim niet bestaat en dat schreef ik NIET op 14.33.
Maar goed, als je niet kan lezen en redeneren, zal ik je dat niet kwalijk nemen.

Remy Martin | 20-04-08 | 16:22

@Remy Martin 20-04-08 @ 16:14,
nee, het is een ideologie,
politiek, religie en wetgeving in 1.

vander F | 20-04-08 | 16:22

vander F 20-04-08 @ 15:42
O ja?
nl.wikipedia.org/wiki/Islam

Islam is een godsdienst. Allah = God weet je wel? Een beetje opletten op school hoor!

Remy Martin | 20-04-08 | 16:14

quote uit dat filmpje van rutger: "GEYLE RITA.... WHAAAAAAA"
politici: "het zou verboden moeten worden!"

brain damage | 20-04-08 | 16:03

Remy Martin 20-04-08 @ 15:1
Als je Wilders schoffeert beledig je de jonnies die op Geert stemmen, tenminste in jouw logica. (Remy Martin 20-04-08 @ 14:33)
--
Remy Martin 20-04-08 @ 14:53
Groepen bestaan volgens jou dus niet, hoe kunnen ze zich dan collectief beledigd voelen? (Remy Martin 20-04-08 @ 14:33)
Lees je eigen commentaren even na, draaikont, je lijkt genocide-ontkenner pechtold wel.

Miretra | 20-04-08 | 15:54

Stelletjes amateurs. De bijtelling is 25% van 500000 is 125000, maar dat is niet te betalen belasting. Die is 52% van 125000 = 65000 euro.

BaasBoppeBaas | 20-04-08 | 15:49

@Remy Martin,
de Islam is een ideologie, geen godsdienst.

vander F | 20-04-08 | 15:42

Miretra 20-04-08 @ 15:01

Nee, hij maakt het Geert Wilders moeilijk. Hij heeft het niet over de mensen die op hem stemmen of aanhangen. Dus een slecht voorbeeld. Lees even terug wat je geschreven hebt.

Remy Martin 20-04-08 @ 14:33
Volgens jouw logica zouden er meer socialisten moeten worden omgelegd of afgerost vanwege het voortdurend beledigen van Wildersaanhangers

Remy Martin | 20-04-08 | 15:16

Punt 1: De stelling van Rita: Regels zijn Regels. Suck it up woman!
Punt 2: Het gaat ook niet om 52% van 125K die ze benadeeld is maar om 52% van de meerprijs die deze gepantserde auto kost ten opzichte van een ongepantserde auto.
Punt 3: Ik kan me voorstellen dat de belastingwetgeving wordt aangepast op een manier dat de extra kosten voor veiligheid voor polical exposed persons niet in de bijtelling wordt meegenomen maar dat is aan de regering en niet aan de belastingdienst om voor te bereiden.

BennieB | 20-04-08 | 15:15

vander F 20-04-08 @ 15:09

Even je reactie motiveren graag..

Remy Martin | 20-04-08 | 15:14

Zeg Remy, ga je mond eens spoelen,
zieke geest.

vander F | 20-04-08 | 15:09

Remy Martin 20-04-08 @ 14:56
Je vindt kereltje Pechtold, de genocide-ontkenner tevens Geert-stalker, geen goed voorbeeld? Zegt genoeg over jou.
-Miretra gaat buiten spelen: uit-

Miretra | 20-04-08 | 15:01

Miretra 20-04-08 @ 14:43

Geen nou eens een voorbeeld in plaats van dit vaag gelul. antwoord nu eens op Remy Martin 20-04-08 @ 14:37 --> wie, wat, waar en wanneer graag.

Remy Martin | 20-04-08 | 14:56

bottehond 20-04-08 @ 14:38

Wat Veronk vindt is nog totaal onbekend want dat bepalen haar kiezers! Populisme? En iedereen weet dat als ze het heeft over integratie dat ze het voornamelijk heeft over de islamitische gemeenschap. Daar heb ik ook geen moeite mee zolang ze dat maar nuanceert.
Je bent dom als je Islam en moslims van elkaar scheidt door te zeggen dat dit niets met elkaar te maken heeft. Het is gewoon een drogredenering. Net zoals DE moslim niet bestaat, bestaat DE ISLAM als ideologie niet. Er zijn vele stromingen, net als in het christendom..
Dat laatste punt ga ik niet op in. Ik heb geen Nederlands gestudeerd. zet er maar neer “generaliserend uitlaten over een bevolkingsgroepen” als je dat een beter gevoel geeft.

Remy Martin | 20-04-08 | 14:53

Laat ze toch eens stoppen met die flauwekul waarvoor de gemeenschap uiteindelijk moet opdraaien.. spinoza 20-04-08 @ 14:48
--
Vind ik ook, stop socialisme!

Miretra | 20-04-08 | 14:52

Sinds wanneer moet Verdonk ook al beveiligd worden ?
Bij Wilders kan ik me dat nog voorstellen.

Dat is nergens voor nodig en al helemaal niet tijdens de snoepreisjes in haar vrije tijd.

Laat ze toch eens stoppen met die flauwekul waarvoor de gemeenschap uiteindelijk moet opdraaien..

spinoza | 20-04-08 | 14:48

@hirudinea 20-04-08 @ 13:44
er lult hier maar 1 iemand uit zijn nek en dat ben jij. Voor wat betreft uitleg zou ik zeggen lees de posting van Sir Henry er even op na.

Auke | 20-04-08 | 14:47

Remy Martin 20-04-08 @ 14:37
Socialisten in het algemeen en D66 genocide-kereltjes in het bijzonder.
Wanneer worden linkse activisten eindelijk eens beschoten door motoragenten, mogen best blanke activisten zijn om jou gerust te stellen. Zal je zien dat die dure beveiliging van politici niet meer nodig is.

Miretra | 20-04-08 | 14:43

Remy Martin 20-04-08 @ 14:33

Je bent een sjabloonkwaker.

Ten eerste is Verdonk een islamiseringsontkenner. Welke bevolkingsgroep dacht jij dat zij aanpakt? Domme opmerking dus.

Ten tweede heeft Wilders het over de islam.Sinds wanneer is dat een bevolkingsgroep? De islam is een ideologie.Mag die in jouw opinie niet bestreden worden? Dat riekt naar censuur, broeder.

Ten derde: wat is in godsnaam het generaliseren van een bevolkingsgroep? Taalkundig een monstrum van een zin.

bottehond | 20-04-08 | 14:38

Miretra 20-04-08 @ 14:36

geef eens een voorbeeld van een linkse politicus die dat doet?

Remy Martin | 20-04-08 | 14:37

Remy Martin 20-04-08 @ 14:33
Volgens jouw logica zouden er meer socialisten moeten worden omgelegd of afgerost vanwege het voortdurend beledigen van Wildersaanhangers.

Miretra | 20-04-08 | 14:36

Miretra 20-04-08 @ 14:10

Je snap hopelijk wel wat ik bedoel. Wilders en Verdonk generaliseren bevolkingsgroepen op stuitende wijze. Wanneer iemand dat zou doen bij autochtone Nederlanders, denkt men dan het zelfde over het mogelijk risico dat men dan loopt. Ik weet zeker dat ik ook risico loop wanneer ik in een blanke achterbuurt vergelijkbare generalisaties ga maken met grove woorden zoals Wilders.

Remy Martin | 20-04-08 | 14:33

monaco 20-04-08 @ 14:22 maar niet voor socialist Herfkens.

Miretra | 20-04-08 | 14:23

Regels zijn regels ook voor Rita.

monaco | 20-04-08 | 14:22

BullShit 20-04-08 @ 14:15 Adolf Bos maakt de regels.

Miretra | 20-04-08 | 14:20

Zoals Rita zelf Adolf Hitler al quotte: Regels zijn regels!

MUHAHAHA!

BullShit | 20-04-08 | 14:15

Remy Martin 20-04-08 @ 13:59
Blanke sjonnies worden door motoragenten afgeknald.
Wat is je punt?

Miretra | 20-04-08 | 14:10

ZSU-23-4 20-04-08 @ 13:56

Cataloguswaarde is Cataloguswaarde, niks goedkoper. Ik betaal de bijtelling van de Cataloguswaarde.

Remy Martin | 20-04-08 | 14:10

ZSU-23-4 20-04-08 @ 13:52

Een liquidatie niet, maar oprotten mag ze wel van mij. Wanneer ik in Klarendal (Arnhem) ga schreeuwen dat het allemaal werkschuw dom tuig is, al die sjonnies en Anita's. Daarbij zeg ik dat dit voor de meeste blanke volksbuurten geldt. Krijg ik dan ook een bepantserde auto van de belastingbetaler?

Remy Martin | 20-04-08 | 13:59

Als iemand speciale beschermende kleding nodig heeft vanwege het gevaar van zijn werk, dan is dat aftrekbaar.
De bijtellingsregeling is er dacht ik omdat werkgevers een auto voordelig kunnen kopen (aftrek btw en kosten van de winst) en het zou niet eerlijk zijn als de een wel voordeel heeft hiervan en de ander niet.

ZSU-23-4 | 20-04-08 | 13:56

Dat is zo, maar iedereen die zich op de weg begeeft moet oppassen, ook voetgangers bijvoorbeeld.
Maar niet iedereen heeft een denkbeeldig vizier van radicalen op zijn voorhoofd staan. Misschien zie jij graag een tweede liquidatie a la Pim Fortuyn?
Bovendien zijn beroepskosten aftrekbaar?

ZSU-23-4 | 20-04-08 | 13:52

bepantserde auto of niet. Hier zijn regels voor, dat moet dus geregeld zijn. En als het geregeld is, hoef ik me daar niet druk om te maken. Wat mij wel blijft storen is die contstante aandacht voor die karikatuur politici. Er wordt een te eenzijdig beeld van bepaalde politici gecreëerd, al dan niet door hen zelf, wat weer zwaar negatieve emotionele reacties opwekt bij diegene die niet het complete overzicht hebben. 80/20 regel. Deze figuren zorgen voor 80 procent herrie en rumoer en hebben maar 20 procent effectiviteit.

Toni Zamboni | 20-04-08 | 13:49

ZSU-23-4 20-04-08 @ 13:46

Ik meer omdat ik tussen de 70.000 en 100.000km per jaar rij. Dat is toch ook gevaarlijk?

Remy Martin | 20-04-08 | 13:48

Remy Martin 20-04-08 @ 13:41
Dat zijn geen bijzondere beroepskosten, die risico's heeft iedereen en wat kost zo'n honkbalknuppel nou?

ZSU-23-4 | 20-04-08 | 13:46

bottehond 20-04-08 @ 13:37 regels zijn regels zei rita, en probeerde ayaan hirschi ali zonder enige bescherming, beveiliging en inkomen het land uit te donderen... het mens moet dus niet zeuren wanneer iemand haar aan regels herinnert.

waar halen overigens de politici de moed vandaan om zich telkenmale buiten de regels op te stellen?
herfkens met heur woonsubsidie, jorritsma met heur verwarmingsysteem en nou verdonk weer met heur dikke achterste in een pantserauto... laat het volk maar betalen...

van dal | 20-04-08 | 13:45

Rita lult uit haar nek en is weer dom. Even mijn overbuurman (belastingadviseur geraadpleegd). De bijtelling is gebasseerd op de catalogus waarde. Dus de waarde bij aanschaf. Dus niet de kosten die je maakt om de auto te bepanseren etc. Dus ook als koop je bv een auto van 20.000 en je doet nog een 100.000 aan bepansering hoef je maar 25% van 20.000 = 4000 bij te tellen. Dus Rita lul niet uit je nek maar geef toe dat je net als elke NL-er (is NL-koeltoer) de belasting wil naaien.. Vertel de waarheid. En trouwens bij de Telegraaf werken niet de slimsten.

hirudinea | 20-04-08 | 13:44

ZSU-23-4 20-04-08 @ 13:37

Kan ik de koste van mijn kreukelzone, gordels, airbag, ABS, carkit, NAV ed. ook aftrekken? De honkbalknuppel die ik bij me heb om me na THE FINGER veilig te voelen ook?

Remy Martin | 20-04-08 | 13:41

@Remy Martin: Ik ben er evengoed tegen. Het is ook de reden waarom mijn vrouw lekker aan de pil blijft. Ik wil geen kinderen op een wereld zetten, waarin het NEGERen van eierwekkers schering en inslag is.

Steev Totztov | 20-04-08 | 13:41

@ Fabian 20-04-08 @ 13:30
doe eerst eens even een cursusje nederlandse grammatica volgen en als het er dan goed staat zou ik graag willen weten wat je nou eigenlijk zegt.

Toni Zamboni | 20-04-08 | 13:39

Volgens mij moet de waarde van de auto gewoon bijgeteld worden en moeten de extra kosten gemaakt vanwege het bijzondere beroepsrisico hier weer aftrekbaar gemaakt worden. Het netto bijtelresultaat is dan 25% van de kale kataloguswaarde zonder bepantsering.
Ik zou zo pennelikkende belastingambtenaar kunnen worden, ware het niet dat creativiteit bij de overheid helaas niet gewaardeerd wordt.
Lijkt me zo simpel op te lossen. Maar je zult zien, hier gaat eerst weken / maanden over vergaderd worden.
Doet me overigens wel denken aan een legale liquidatie methode, gewoon de beveiliging onbetaalbaar maken en dan maar wachten op Volkert van der Graaf versie 2.

ZSU-23-4 | 20-04-08 | 13:37

da wizard 20-04-08 @ 13:34

neplinkse zurigheid ten top. Haha, wat zijn de ingebeelde autonomen toch volstrekt niet wellevendheid, noch intellectueel. Sjonge jonge. Rancuneuze kleinburger!

bottehond | 20-04-08 | 13:37

Steev Totztov 20-04-08 @ 13:30

Ik ben tegen het NEGERen van eierwekkers, zeker als ze zwart zijn. Daarbij had ik niet de indruk dat antilianen luie eieren hebben, gezien het feit dat de meeste Antilliaanse jongeren hun vader niet kennen.

Remy Martin | 20-04-08 | 13:36

Rug recht houden belastingdienst.
Regels zijn regels.
Ijzeren Rita stelt dat erg op prijs, zo is ze zelf namelijk ook, zegt ze...

da wizard | 20-04-08 | 13:34

@Remy Martin: Eierwekkers zijn er ook in het zwart. Daarnaast zijn er ook veel Antilliaanse jongeren in de betreffende leeftijdscategorie die stelselmatig de eierwekker negeren.

Steev Totztov | 20-04-08 | 13:30

Toni Zamboni 20-04-08 @ 13:18
Als dat jou MIMINALE eis is, gaat jou stem ook verloren. Je spreekt voor jezelf lees ik.

Fabian | 20-04-08 | 13:30

Helemaal hard maken kan ik het niet, maar ik heb zo het idee dat Rita niet zo
veel risico,s meer loopt, dat zij nog altijd in een dergelijke auto moet rondrijden.
Laat onverlet, dat Sir Henry voor 100% gelijk heeft.

mark twain | 20-04-08 | 13:30

Steev Totztov 20-04-08 @ 13:25

Wat hebben negers met eierwekkers te maken?

Remy Martin | 20-04-08 | 13:28

Waarom wordt Verdonk beveiligd? Van islamisten kan zij echt niets te vrezen hebben. Tegen die handvol rancuneuze neplinkse hanekammen dan? Die zijn al weer bezig met iets anders. Kortom: diva gedrag.

Overigens wel een heel interessant politiek maatschappelijk experiment, dat TON.

bottehond | 20-04-08 | 13:28

-weggejorist-

Steev Totztov | 20-04-08 | 13:25

@Sir Henry En zo is het.

Starf*cker | 20-04-08 | 13:21

Ik lees overigens niets over het feit dat Verdonk liever vandaag als morgen afstand doet van haar beveiliging en haar gepanserde auto. Helaas kan dat niet omdat er hier lieden wonen die onze vrijheid steeds verder inperken onder dreiging van geweld. Het is Verdonk dus niet aan te rekenen anders was ze vast wel voor de rechter verschenen en was veroordeeld.

doskabouter | 20-04-08 | 13:21

lutser, net als die Geert met zijn filmpje dat nog niet eens geaccepteerd zou worden als werkstuk op de middelbare school. Ik vind dat deze twee wel een bedenkelijke groep van de samenleving vertegenwoordigen. Kan er niet een kiesdrempel ingesteld worden, bijv. miminaal moeten kunnen lezen en schrijven? Dan zouden de zetels als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Toni Zamboni | 20-04-08 | 13:18

Ongeacht het feit of Verdonk nu wel of niet deugt, deugt er van deze affaire helemaal niets.
De zaak tegen de belastingdienst zou gemakkelijk te winnen moeten zijn vanwege de volgende punten:

1. Verdonk heeft deze beveiligingsmaatregelen opgelegd gekregen door de Nationaal Coördinator Terrorismebetrijding, die van mening is dat er een reële dreiging is. Deze dreiging eindigt niet aan het einde van de kantoordag, maar duurt 24 uur per dag voort, dus ook tijdens privé-aangelegenheden.
2. De DKDB is geen VIP-taxiservice die je zelf even kunt aanvragen, dit wordt van overheidswege bepaald; het initiatief ligt dus niet bij Verdonk.
3. De auto wordt niet geleased door Verdonk; deze wordt geleased door de DKDB.
4. De keuze voor het type voertuig is beperkt tot de Mercedes-Benz S-klasse, de BMW 760 en de Audi A8, omdat dit de enige auto's zijn die met een dergelijke zware bepantsering af fabriek geleverd worden. Aftermarket bepantsering is vaak van mindere kwaliteit en bijna even duur.
5. Bij de vaststelling van het BPM-bedrag van een beveiligde auto wordt alleen gekeken naar de standaardversie van de auto, en wordt de meerwaarde van de bepantsering buiten beschouwing gelaten. Het komt mij vreemd voor als deze wijze van vaststellen ook niet geldt voor de hoogte van een eventuele bijtelling.
6. Uit de berichten blijkt dat alleen Verdonk aangeslagen wordt voor het gebruik van een beveiligde auto. De vraag is dan of Balkenende, Bos (lichtgepantserd, dat dan weer wel), Wilders en Hirsi Ali vrijgesteld zijn of waren, en zo ja, waarom dit dan niet geldt voor Verdonk. Ook zij is immers een politiek figuur. Gelijke monniken, gelijke kappen, ongeacht de politieke signatuur.

Indien men van Verdonk bijtelling wil vorderen, zo dat al mogelijk is, dan zou het correcter zijn haar aan te slaan voor de privékilometers op basis van een gemiddelde dienstauto zoals deze door de politici gebruikt wordt.

Sir Henry | 20-04-08 | 13:17

Niks aan de hand mensen, Rita heeft vast nog wel wat vriendjes bij Palm invest o.i.d. die dit voor hun rekening willen. Of anders organiseert ze toch gewoon nog even wervelend feest... met de vastgoed boys.

60CX | 20-04-08 | 13:15

Starf*cker 20-04-08 @ 13:00

En jij? Jij sympathiseert met de ondernemers van de weggeefwinkel? Je bent voor het verbieden van de barbeque en steunt zo nu en dan eens een lawaaiaxi?

doskabouter | 20-04-08 | 13:13

k3 20-04-08 @ 13:09

sytems? Ja, en als ze zo recht door zee is vindt ijzeren Rita dat ook!

Remy Martin | 20-04-08 | 13:12

Waarom zouden wij moeten betalen als mevrouw Verdonk (en meneer Wilders trouwens ook) zonodig een bepantserde wagen willen hebben. Als je provoceert kun je reactie verwachten. Als je dat niet kan betalen, tja, dan moet je het niet doen. Er is trouwens wel onderuit te komen. Elke kilometer die je rijdt bijhouden en boodschappen niet met deze (laten) auto doen. Zet voor 100 euro een Fiat Uno voor de deur voor de boodschappen...

k3 | 20-04-08 | 13:09

Leuk onderwerp misschien voor Top Gear, was het trouwens een AMG?

brain damage | 20-04-08 | 13:07

volgens mij is rita zelf een groot voorstander van regels zijn regels. dus dan mag ze zich er aan houden ook.

Dirkmans | 20-04-08 | 13:04

Ondehwezah 20-04-08 @ 12:58

Dank je voor het compliment, maar ik ben gewoon een working class loser….

Remy Martin | 20-04-08 | 13:03

@On Laat mij eens raden. Jij sympathiseert met de breipennen-politiek van Rita en kan zich ook wel vinden in het monotone-moslim-geluid van Wilders. Hoe voorspelbaar.

Starf*cker | 20-04-08 | 13:00

@Remy Dat gevoel had ik ook. Het was 'men vraagt en wij draaien'. Aardig in een 1-partij-land maar ongeschikt in polderland Nederland. Wel leuk om te zien hoe de TON en PVV nu al aan het strijden zijn voor de rechtse kiezer.

Starf*cker | 20-04-08 | 12:58

Remy Martin 20-04-08
Je bent zeker een topambtenaar... of lid van een lobbyclub... of misschien communicatieadviseur van de PvdA? Of lid van de eerste kamer met veel teveel vrije tijd?

Ondehwezah | 20-04-08 | 12:58

Ondehwezah 20-04-08 @ 12:45

Als je telkens zegt, "ik ben maar een eenmansfractie dus ik hoef niet mee te doen in de kamer" is dat ook niet moeilijk. Ik heb geen oplossingen gehoord van haar die ik ook niet bij andere partijen gehoord heb. Ze papegaait en is een inhoudelijk windei !

Remy Martin | 20-04-08 | 12:49

Net Verdonk gezien in Buitenhof. Ze kwam geen moment onder druk te staan en ondanks de wat zure vraagstelling bleef ze goed overeind. Wat een contrast met Vogel-aars!

Ondehwezah | 20-04-08 | 12:45

Briljant om de foto zo te shoppen dat het lijkt of Rita al weken niet meer normaal kan eten . . . .

Jos the Boss | 20-04-08 | 12:44

Schout-bij-nacht 20-04-08 @ 11:48
Zou dan ook voor de inkomstenkant moeten gelden. Dat is niet het geval, vandaar dat de niet-aftrekbaar expliciet geregeld moest worden.
Iets waar ik niet tegen ben, al ben ik natuurlijk wel van mening dat de staat zich het beste maar met zo min mogelijk zaken moet bemoeien en kleiner moet worden, steeds kleiner. Er zijn hele ministeries die voor de helft of meer overbodig zijn, om nog maar te zwijgen van alle bestuurslagen tussen mijn voordeur en het Torentje. Waste of money.

nattebever | 20-04-08 | 12:39

Niet janken gewoon betalen die zooi , moeten wij burgers ook gewoon doen.... dan maar blut had ze na moeten denken...

Swabberlulletje | 20-04-08 | 12:31

TOBbende. Trots Op uw Begroting mevrouw Verdonk. Succes - haal maar weer even een sponsort binnen, nietwaar. Pfoef.

NR4 | 20-04-08 | 12:30

Wellicht kan GS ook een vuist maken tegen dit bureaucratisch geneuzel van een CDA-staatssecretaris die over de fiscus gaat. Ik zag zojuist een column op vrije-volk.com die wel in de stemming in 'het land' goed weergeeft. Een beetje te veel links bashen wellicht, maar de essentie is prima.
www.hetvrijevolk.com/?pagina=5954
Overigens met daaromheen een smakeloze polka op de lijken van twee Nederlandse militairen van onze eigen jihad-watcher Bottehond. Beetje onder je niveau dude. Sorry, off-topic. Overigens zit ik nu naar het gekabbel van Rita te luisteren. Het is een beetje de wet van de oploskoffie. Giet er wat water bij en je hebt heerlijke koffie. Of: kies Nederland en we kunnen weer happy zijn achter de dijken en bloemetjesgordijnen. Trots op Nederland is een prima therapie voor lezers van de Libelle.

Starf*cker | 20-04-08 | 12:30

Typisch gevalletje geneukt worden door ambtenaren en staatslievende politici. Lekker zo'n artikel die impliceert dat je jezelf niet kan verdedigen. HEERLIJK!!!

Alle Volkerts en krakers en RARA-types, Mo Bouyeri's et cetera kunnen gewoon omleggen en kapotmaken wat ze willen! HEERLIJK!!! Geweldmonopolie ligt formeel bij staat maar informeel heel bewust bij de straat.

Fuck die zooi die bestuur heet. Je wordt hier godverdomme anarchist van. Ga dood, ambtenaren en policorpolitici! Doe het voor elke reden die je kan bedenken maar zorg dat je verdwijnt!

NoMinister | 20-04-08 | 12:29

albert136 20-04-08 @ 12:18

Lezen lutser.

G-unite | 20-04-08 | 12:21

Remy Martin 20-04-08 @ 12:14
Precies, óf de overheid beschermt alle burgers óf burgers beschermen zichzelf.
Leg dat maar uit aan Balkenende en de Hoge Raad, die vinden dat je jezelf moet laten afslachten.

Miretra | 20-04-08 | 12:19

instand update: Ze heeft drie auto's samen 1,5 miljoen euro waard

albert136 | 20-04-08 | 12:18

Miretra 20-04-08 @ 12:06

Dat laatste moet je toch nog eens overwegen.. Rita met een vuurwapen? Wilders met een vuurwapen bij een voetbalwedstrijd Nederland - Marokko? Ik denk dat we dat financiële offer maar moeten dragen.

Remy Martin | 20-04-08 | 12:14

Hey Rita,

Regels zijn Regels..
Maar tis maar goed dat je zelf ook eens meemaakt hoe deze regering al zijn burgers aan het uitknijpen is. Denk maar zo Rita, dat geld gaat woutertje weer gebruiken voor zijn generaal pardon en vogelaar voor theeplantjes op vers geschilderde vensterbanken.

Vuilnis | 20-04-08 | 12:14

Ik prefereer de duivelse twijfel boven het godsgruwelijke 'recht door zee'.

dré oudman | 20-04-08 | 12:14

Rita spreekt er heel nuchter over, maakt er geen drama van, goed!

fuckje | 20-04-08 | 12:13

Leuk dat iedereen het heeft over 'Rita heeft zoveel zetels' en 'in de peiling'. Ze heeft ze alleen nog niet.

En een beetje dommig is het wel van Rita om in zo'n proletenbak te gaan rijden. Dat bepantseren helpt ook alleen maar tegen kogels. Bij een bandje lekprikken is ze net zo kwetsbaar als een geitenwollensok in een deux-chevaux. Maar het zullen wel tubeless banden zijn.

Ik denk dat ze in een Smart minder opvalt. Dan nog een grijze pruik op en een Hans Anders brilletje; een betere beveiliging kun je niet hebben. Germaine C.-sticker op de bumper. En die loopstokken vallen dan ook niet eens meer op.

OoO | 20-04-08 | 12:13

Rita heeft een punt met die malle bijtelling.

Starf*cker | 20-04-08 | 12:12

G-unite 20-04-08 @ 12:09
Gaat niet lukken, ik kijk naar countryfile.
-edit ik dubbel met the sunday show -

Miretra | 20-04-08 | 12:12

3 auto's?! A raison van 1,5 mio.

wow.

G-unite | 20-04-08 | 12:11

@van dal 20-04-08 @ 12:05

LOL @ legertje kaalkopjes. Het schept wel lekker veel poeha wat weer een aura van belangerijkheid genereert, ben ik met je eens. Maar als er concrete aanwijzingen zijn dat zo'n bak nodig is, moet het kunnen. Mag ze zelf natuurlijk wel aan meebetalen.

bello | 20-04-08 | 12:11

Subtopic:

Rita in buitenhof. Kom u maarrrrr.

G-unite | 20-04-08 | 12:09

Typisch rechtse populistische politiek. Links overal de schuld van geven maar als het ze uitkomt ook lekker graaien. Doen alsof je voor het volk bent maar als het op de centen aankomt alleen aan jezelf denken. Rita komt ook uit het Haagse en doet nu alsof ze niet een van ze is. Rita recht door zee tegen de klippen op. Uiteindelijk zink ze toch. "Rita ijzer roest"

hirudinea | 20-04-08 | 12:09

Belasting tip voor Rita. Bijtelling kan nooit hoger zijn dan de daadwerkelijke kosten van de auto. Kan mij niet voorstellen dat dezeo auto 125.000 euri per jaar kost.

Corleone | 20-04-08 | 12:08

Remy Martin 20-04-08 @ 12:00
Ik had het over "taarters", moordenaars levenslang.
Bovendien moet je als politicus accepteren dat je het loodje kan leggen, democratie is niet voor bange mensen. Oh ja, en geef bedreigde politici e.a. het recht zichzelf te verdedigen met een vuurwapen.

Miretra | 20-04-08 | 12:06

bello 20-04-08 @ 12:02 als je niet doet alsof je bedreigd wordt.... ben je niks in dit land. je maakt jezelf dus lekker belangrijk met zo'n legertje kaalkopjes als beveiliging en een pantserbak...

van dal | 20-04-08 | 12:05

@commentaarderer 20-04-08 @ 11:52

Is waar, ministers die nog wel op de fiets kunnen stappen naar t werk zijn er nog steeds, maar is voor Verdonk niet mogelijk gezien zij zich stevig heeft uitgesproken naar 'bepaalde' bevolkingsgroepen, en dat heeft consequenties. Dat ze er stiekum op geilt , dat zal best wel, want zo is ze volgens mij ook wel weer...

bello | 20-04-08 | 12:02

@remy martin

je wordt op je wenken bediend - ik heb van vollenhoven gevraagd om ermee aan de slag te gaan.

Rabarberke | 20-04-08 | 12:01

Miretra 20-04-08 @ 11:57

Dat is een beetje weinig. Daarbij, een extremist kijkt niet naar de strafmaat als het op een aanslag aankomt. Rita mag alleen niet privé rijden in die kar.

Remy Martin | 20-04-08 | 12:00

Volgens mij had Rita een hekel aan mensen die zo zeuren, bijv. over onderwerpen zoals dit .
Dus dokke en nie zeike.

bakoenin | 20-04-08 | 12:00

Alle beveiliging afschaffen en ieder die gekozen volksvertegenwoordigers lastig valt of bedreigt 4 jaar uit de maatschappij verwijderen.

Miretra | 20-04-08 | 11:57

Als ik de waarde van Rita afzet tegen de schade die die bak aan het milieu aanricht, denk ik dat het het niet waard is. Geef haar een OV jaarkaart ofzo.

sjonnie | 20-04-08 | 11:57

Rabarberke 20-04-08 @ 11:52

Ik denk dat hij een vrij hoog salaris had en een eigen huis. wanneer je dan in de bijstand vervalt moet je eerst je huis opeten. Maar het is toch te gek voor worden dat er geen bescherming is voor klokkenluiders. Ik wil alleen aangeven dat wat Verdonk overkomt niet anders is dan wat een klokkenluider overkomt.

Remy Martin | 20-04-08 | 11:57

prima manier om van Rita af te komen !!!

cloggie42 | 20-04-08 | 11:56

Ze had natuurlijk ook een gepantserde Dacia kunnen kiezen.

lammy | 20-04-08 | 11:56

@Bello
er zijn nog steeds ministers die met de fiets naar t werk gaan. Verdonk geilt echter op de glamour van de macht, die zal dat niet doen.
ze reist t liefst met motor-escorte.

commentaarderer | 20-04-08 | 11:52

@remy martin

Of heeft ie hele hoge eisen/kosten waardoor hij b.v. niet een modaal baantej kan accepteren?

Rabarberke | 20-04-08 | 11:52

@remy martin

Uhh, misschien door de bouwsector - maar hij kan toch gewoon in een andere sector aan de slag?

Rabarberke | 20-04-08 | 11:51

Rabarberke 20-04-08 @ 11:42

Hij krijgt geen baan meer omdat hij door het bedrijfsleven als verrader beschouwd wordt.

Remy Martin | 20-04-08 | 11:50

Waarom heeft Verdonk beveiliging nodig? De belastingbetaler moet opdraaien voor Verdonks zucht naar macht. Weg met die tank en als ze zich zo onveilig voelt, klopt ze maar aan bij haar vastgoedvriendjes.

Flodder | 20-04-08 | 11:50

@ [email protected] 11:20

Het is helaas noodzakelijk voor ( de meeste)parlementsleden om een vorm van beveiliging te hebben these days ( het is geen 1976 meer toen ministers nog op de fiets naar het werk konden, de wereld is veranderd), en een gepantserde voiture is vrij normaal geworden. Tuurlijk kom je er ook in een kippenhok, maar daar kan je geen pantserplaten en kogelvrij glas in hangen, daar heb je een grote, krachtige bak voor nodig die het gewicht aankan. Is toch niet zo moeilijk?

bello | 20-04-08 | 11:49

@nattebever 20-04-08 @ 11:33
Redenering dat iedereen recht heeft op een rechtvaardige toepassing van de wet gaat voor iedereen op. Wat mij betreft. Dat betekent dat kosten voor criminele activiteiten niet aftrekbaar zijn. (uit mijn geheugen van de wet op dit punt. Als dat wel zo is moet dat wat mij betreft uiteraard anders zijn.) Dus de crimineel die voor zijn beveiliging een setje handgranaten denkt nodig te hebben kan dat wat mij betreft niet aftrekken. Overbodig te zeggen wat binnen dat principe geldt voor aftrekbaarheid bepantsering voor dezelfde activiteiten.

Schout-bij-nacht | 20-04-08 | 11:48

Wat te denken van de prive kilometers met de staats jet ?

0611 beller | 20-04-08 | 11:48

En als ze nou een kogelbrief naar zichzelf stuurt? Dan moet ze toch 24h p/d worden beschermt?

blaffer | 20-04-08 | 11:44

Het probleem zou zich niet voordoen of futiel worden als wij afstand zouden nemen van die malle verzorgingsstaat die we hebben en waarin je bij 50K al 52% mag aftikken.
Voldoende om NL een stalinistische staat te noemen.
De staat minimaliseren, flat rate van maximaal 20% en overgaan van omslagstelsel naar kapitaaldekkingsstelsel. De rest privatiseren.
Helaas streven maar weinig staten of politieke partijen naar minder macht en 'poen'. De eerste partij die zich ten doel stelt de staat te minimaliseren, en daarmee de kosten, heeft mijn stem.
Links kan dus gelijk bij het grofvuil - sorry, daar staat het al.

nattebever | 20-04-08 | 11:44

@remy martin

Maar die man kan toch gewoon ergens in de sales gaan werken en een huisje huren/kopen?

Waarom is ie alles kwijt?

Rabarberke | 20-04-08 | 11:42

Alle kamerleden, ministers en topambtenaren op de fiets of met het OV.
Of zijn ze bang voor het volk?

Miretra | 20-04-08 | 11:41

SilicoonEllie 20-04-08 @ 11:31
zou jij wilen dat een minister zn eigen auto moet betalen?
ben jij wel intelligent genoeg voor het stemrecht?

en over de vergelijking met Guusje ter Horst.
die gaat natuurlijk aan alle kanten mank

Het is op t binnenhof algemeen bekend dat het verlies van de dienstauto 1 van de redenen was dat verdonk het niet zag zitten als kamerlid.

het is ook die reden die mij doet vrezen dat ze heel wild om zich heen gaat slaan als ze 40 zetels heeft. dan zal ze gaan "eisen" in de regering te komen. dan zal ze zeggen: dat de "grootste stijger" in de regering moet komen.
onzin allemaal, en het gaat allemaal om ijdelheid en materialisme.
walgelijk mens.
pak dr waar we dr pakken kunnen.

commentaarderer | 20-04-08 | 11:41

En voor de liefhebbers is er ook nog Harry Mens op tv vandaag, voor wat je met het geld moet doen dat je niet aan de belasting hebt betaald.

Rabarberke | 20-04-08 | 11:40

kan een Fiat panda ook bepanserd worden?

Remy Martin | 20-04-08 | 11:38

Ben benieuwd hoe dit bij Jan Peter zit?

Hij heeft toch 2 BMW's met bepantsering, van 7,5 ton per stuk. Zal tijdens zijn privé kilometes ook vast beveiligd worden? Heeft hij dan een bijtelling van €375.000?? (er vanuitgaande dat beide auto's meer dan 500 privékm doen) Dat levert een bedrag aan te betalen belasting hoger dan zijn ministerssalaris.
Of is er een maas in de wet gevonden om Verdonk wel te naaien en JP niet (bijvoorbeeld gewauwel over ies dienstauto's en geen leaseauto. Als de privé voordelen dan kleiner zouden zijn)?

Schout-bij-nacht | 20-04-08 | 11:38

@rabarberke
je hebt helemaal gelijk! kzal nooit meer zeuren...

kroontje50 | 20-04-08 | 11:37

@bluto blutarsky

En wie zat er in het vorige kabinet? Balkenende. En in het kabinet daarvoor?

Rabarberke | 20-04-08 | 11:36

solidstate 20-04-08 @ 09:53
De PvdA sloopt zichzelf... Daar is geen oppositie voor nodig!

p0rn0 | 20-04-08 | 11:36

@Bijstandskoning 20-04-08 @ 11:20

Veel van de regeringsauto's zijn overgenomen uit het vorige kabinet, dus veel te kiezen? Zo rijdt JP ook in een tweedehands BMW

Bluto Blutarsky | 20-04-08 | 11:36

Overigens is zo'n gepantserde auto in het geval van Verdonk gewoon onzin. Als iemand haar echt dood wil hebben gooit ie gewoon een anti-tank granaat door haar keukenraam.

Rabarberke | 20-04-08 | 11:35

Jan Passant 20-04-08 @ 11:21

Net zoals een klokkenluider niet op steun hoeft te rekenen wanneer hij het corrupte deel van het bedrijfsleven aan het licht brengt. dan kom nergens meer aan de bak en de politiek laat je ook stikken. Eindstation is een bijstandsuitkering en een kamper om in te leven. Het is maar net wat je belangrijk vindt. Rita en Wilders zijn niet belangrijker dan zo’n klokkenluider..

Remy Martin | 20-04-08 | 11:35

inderdaad, regels zijn regels.
was toch een programma-punt van Verdonk?
Zeker na de ophef over Herfkens.
Waar de weird komt het idee vandaan dat ambtenaren TON niet zouden steunen. GS beweert toch dat half nederland op TON zal stemmen? Menschen bij de fiscus dus ook.
Dat laat onverlet dat iemand die een wagen van de zaak krijgt daar voor betalen moet. prive-gezien

Ik zou wel eens willen weten waarom de dame die achterlijk dure auto nodig denkt te hebben. over belastingcenten over de balk gooien gesproken.
5 ton? in een land zonder terroristen?
laat me niet lachen.

commentaarderer | 20-04-08 | 11:35

SilicoonEllie 20-04-08 @ 11:31
Woon-werkverkeer is zakelijk, geen punt dus.

nattebever | 20-04-08 | 11:35

Schout-bij-nacht 20-04-08 @ 11:24
Gaat het laatste stuk van jouw redenering ook op voor criminelen die bedreigd worden door concullegaatjes en zich daarom (ook privé) laten rondrijden in een gepantserde auto?
Of moeten we hier 'de nuance' zoeken?

nattebever | 20-04-08 | 11:33

jezelf een beetje belangrijk maken met een dikke wagen.

Kerby | 20-04-08 | 11:33

Oud-burgemeester Guusje ter Horst kreeg een naheffing van bijna 65.000 euro voor privégebruik van haar dienstauto. Maar dat wordt gewoon betaald door de burgers van Nijmegen.
www.telegraaf.nl/binnenland/3799448/_N...

CoffeePatch | 20-04-08 | 11:32

Als Verdonk 125000 moet overmaken en we gaan er even van uit dat ze ongeveer 50% belasting betaalt, dan is de bijtelling van die bak EUR 250 000 en kost auto dus EUR 1000000 (1 miljoen voor degenen die geen nullen kunnen tellen)

Ten eerste rijst de vraag wie die auto betaald heeft. De belastingbetaler?

Rabarberke | 20-04-08 | 11:32

Heel die pantsering is gewoon een grote viral. Wie maakt zich tegenwoordig nou werkelijk nog druk om Rita!?

Lorenz0 | 20-04-08 | 11:31

Dit is pure pesterij. Maar wacht even. mijnheer Bos wordt zelf met zijn dienstauto van huis afgehaald, net als al zijn collega's. Die krijgen dus ook mooi dezelfde bijtelling. En de fractievoorzitter en Kamervoorzitters van hetzelfde laken een pak. Allemaal dienstauto's met chauffeur, allemaal keurig naar huis gebracht en de volgende dag weer opgehaald. Het is tekenend voor de onafhankelijkheid van de Belastingdienst dat we dan mevrouw Verdonk ineens aanpakken. Heel goed nagedacht.

SilicoonEllie | 20-04-08 | 11:31

Ik heb van mijn levensdagen niet zo'n asociaal kabinet meegemaakt.Als het kabinet zorgt dat nederland veilig genoeg is om zonder beveiliging over straat te gaan is deze rompslomp niet nodig. En ja.ze hebben nu wel een heel makkelijke manier gevonden om de concurentie uit te schakelen.Rita laat je niet kisten.

huppeltrutje | 20-04-08 | 11:30

nattebever 20-04-08 @ 11:17

Haar verkiezingscampagne is niet zakelijk hoor! Ze is uit de VVD gestapt en een 1 persoonsfractie begonnen. Als Kamerlid mag ze gebruik maken van deze auto, niet voor haar propaganda campagne om kiezers te winnen. Als Rita nu al op zoveel zetels staat, moet financiële steun toch ook geen punt zijn? Misschien moeten de pro Verdonkers maar een fonds oprichten. Dat zou een goed rechts initiatief zijn. Alleen dat zal wel niet gebeuren. Een rijke die geld uit geeft aan een voor zijn idee een goed politiek doel is een zeldzaamheid. Rechts doet niets voor niets. Net als je nu ziet bij Harrie Mens, je komt alleen in zijn programma als je dokt. Dat is nu rechts actualiteiten en nieuws brengen.

Remy Martin | 20-04-08 | 11:29

'Neerlands Trots': Een uiterst gevaarlijk instrument ter bevordering van desintegratie.....

dré oudman | 20-04-08 | 11:28

@J.A. Kudee 20-04-08 @ 10:35

ik bedoelde een alternatief qua land, te prefereren boven dit kudtland

Lorenz0 | 20-04-08 | 11:28

Nou Rita, eindelijk je ware gezicht. "Regels zijn regels!" Zolang ze maar niet jou in de weg zitten. Jammer alleen dat menigeen hier jou als verlosser zien en dus niet de realiteit willen zien en niet meer kunnen relativeren. Goh, lijken net die extremisten die in de Koran, Bijbel etc. geloven....

whatdafok! | 20-04-08 | 11:24


De toepassing van de belastingregeling is op deze manier onjuist en in ieder geval niet in de geest van de wet. De essentie van de bijtellingregeling is dat je over privé-voordelen die je van werkgever ontvangt ook belasting betaalt als dat in plaats van salaris een auto is. Least jouw baas een Ferrari voor je en mag je daar kosteloos privé mee rijden (en je doet dat), betaal je terecht een hogere bijtelling dan wanneer je een Astraatje privé rijdt.

Maar daar gaat de standaard berekening hier mank. Dat Verdonk beveiliging nodig heeft vloeit voort uit haar werk. Deze beveiliging geven geen privé voordelen ten opzichte van iemand die haar werk en beloning (waar het de bepantsering betreft) niet hebben. Het is dan ook simpelweg onjuist de bepantsering mee te tellen in de bijtelling als zijnde privévoordelen.

Schout-bij-nacht | 20-04-08 | 11:24

Wie niets te melden heeft in Nederland, die hoeft niet beveiligd te worden. En menschen die niets te melden hebben, die mogen bij het gilde van plucheplakkers.
Wie toch wat te melden moet hebben, die gaat maar lekker vechten met de godsdienstfanaten en de sluipmoordenaars van de miljeu/dierenmaffia. Op eigen kosten - graag.

Jan Passant | 20-04-08 | 11:21

Haha, Verdonk wordt uitgekleed. Tja, waarom gaat ze dan ook niet gewoon in een zwarte Peugeot 107 rijden. Zuinig, mooi en goedkoop. Zal ze wel niet in passen met d'r volgevreten bips. Zo'n autootje brengt je net zo goed van A naar B, als een limousine: dat is een feit.

Als ze zo dom is om voor zo'n decadente pooierbak te kiezen, mag Woutertje Bos haar van mij gewoon op de pijnbank leggen...

Bijstandskoning | 20-04-08 | 11:20

@ soute dan rot je toch lekker op he!

Haas82 | 20-04-08 | 11:17

0611 beller 20-04-08 @ 11:01
Zo simpel is het idd. Als ze er dan toch meer dan 500 privé-km's mee rijdt, dan hangt ze, bepantsering of geen bepantsering.
Begrijp trouwens niet dat voor haar niet elke rit zakelijk is - hoe moeilijk is het helemaal om je rittenregistratie te verneuken?

nattebever | 20-04-08 | 11:17

Remy Martin 20-04-08 @ @ 10:55 en 11:06
Slechte mensen moet je slecht behandelen. ??!!

Linksers zijn toch niet allemaal slecht

Hakkepof | 20-04-08 | 11:15

@ J.A. Kudee 20-04-08 @ 10:24
Ga liever de afwas doen dan hier de boel vervuilen...... LUTSER!

Snorry! | 20-04-08 | 11:10

de bijtelling is €125000,- , dat wil dus zeggen dat de auto een waarde van €500000,- heeft!

b88k | 20-04-08 | 11:10

paaltje 20-04-08 @ 10:56

Het gewone volk krijgt al jaren messen in de rug van Rechts. Top inkomens krijgen er 10, 20, 30% of meer bij per jaar en de gewone man mag geen looneisen stellen boven de inflatieverwachting omdat dan de inflatie toeneemt. Wel alles verpatsen aan het grootkapitaal, de solidariteit omzeep helpen maar niets doen aan de zieke beloningen van CEO’s, Commissarissen en andere hoge witte boorden criminelen die het bedrijf runnen. Dat noem ik nou een mes in mijn rug. Rechts tuig is er alleen voor het bedrijfsleven en niet voor de mensen, dat is wel duidelijk.

Remy Martin | 20-04-08 | 11:06

Gewoon onder de 500 km prive per jaar blijven Rietta, en je rittenregistratie goed bijhouden he.

0611 beller | 20-04-08 | 11:01

Misschien kan ze een lada gaan rijden. Dat is toch een mislukte tank?

topcat | 20-04-08 | 11:01

Gewoon de Havanna aan de Waal constructie toepassen mw. Verdonky, dat is de 'norm' tegenwoordig.
.
Tante Rita zit straks in Buitenhof, daar zal wel weer een blik zelfverklaarde helden van de naoorlogs verzet worden opgengetrokken *a.k.a. de linksmensch* om Verdonky the debunken Vara-style.
.
Zelf schat ik zo in dat de eerste Godwin na 3 minuten gemaakt gaat worden.

QB (ja die.....) | 20-04-08 | 11:00

Eens kijken wat Harry Mens te kwijlen heeft op RTL 7...

Rekeozeb | 20-04-08 | 10:59

Harry Mens: "Zo houdt ze niets over van haar salaris als Kamerlid."

Terecht. Ze doet er ook nauwelijks iets voor.

gek kuikentje | 20-04-08 | 10:57

Gebruikt links nu alweer de "mes in de rug" methode?

paaltje | 20-04-08 | 10:56

Rabarberke 20-04-08 @ 10:46

Ze kan bepanserde ramen in haar huis krijgen wat mij betreft op kosten van de staat. Ik moet ook dokken wanneer ik privé rijdt met mijn domme Astra 1.9CDti. kost me ook 25 procent van 30.000 euro. wanneer ik een foutje maak in de km registratie hang ik. Laat die trut ook maar hangen. moet ze maar niet privé rijden in die auto. Slechte mensen moet je slecht behandelen. zo ook mevrouw verdonk... dan moet ze prové maar zelf een auto regelen. Gewoon recht door zee zijn Rita! dokken!

Remy Martin | 20-04-08 | 10:55

Overigens de beveiliging die ze nodig heeft vloeit voort uit haar werk als kamerlid/(voormalig)minister. Je zou hierover dus ook kunnen zeggen dat die auto nog steeds nodig is voor haar werk en dan rijdt ze hier dus helemaal niet privé in. (Je mag trouwens 500km onbelast rijden met een 'auto vd zaak')

R0gerthat | 20-04-08 | 10:55

misschien kan ze net alie de dochter van ali de zoon van .. etc gaan bedelen.

wereldzenders | 20-04-08 | 10:54

Gewoon zeggen dat je het niet wist Rita dat werkte bij Herfkens ook prima!

Northwood | 20-04-08 | 10:53

@van dal 20-04-08 @ 10:40

"bedraagt de schadeloosstelling van Tweede Kamerleden in 2008 dus € 92.899,87 bruto op jaarbasis"

Lijkt me dat ze dus gewoon belasting betalen daar het bruto bedragen zijn.

Verder gaat de dit over de periode dat ze minister was en dus beduidend meer verdiende dan een kamerlid.

Bodde | 20-04-08 | 10:53

Waarschijnlijk staat Rita's auto niet eens op haar naam, maar is deze ter beschikking gesteld door de regering en 'mag' zij er gewoon in rijden. Stel dát het haar auto al is, wat me sterk lijkt (500.000e), dan betaald ze geen 125.000 euro per jaar, maar wordt er 25% van de cataloguswaarde bij haar inkomen opgeteld waarover zij belasting (52%) betaald.

R0gerthat | 20-04-08 | 10:51

Da's TOF... Trots Op Fiscus... Gehgeh.
Maar is d'r eigen schuld, als je tegen het establishment schopt loop je het risico dat zo'n geborneerde raamambtenaar gaat graven waar hij je mee naaien kan. Bukt u even?

alfagrl | 20-04-08 | 10:50

Rabarberke 20-04-08 @ 10:46
Why?

nattebever | 20-04-08 | 10:48

@kroontje

Hou toch op te zeuren. Je krijgt gewoon 25% van de nieuwwaarde bij je belastbaar inkomen opgeteld. Als je uitrekent hoeveel je auto je dan inclusief brandstof, verzekeringen, beurten, reparaties etc. kost, dan ben je veel goedkoper uit dan dat je zo'n auto zelf zou moeten betalen.

En als je daar anders over denkt, moet je gewoon zelf een auto kopen en km's gaan rekenen aan je werkgever.

Rabarberke | 20-04-08 | 10:48

Regels zijn regels, daar is Rita zelf ook van.
Evelien Herfkens kan erover meepraten.

Henry | 20-04-08 | 10:47

Dit is ronduit belachelijk. De bepantsering moet gewoon buiten de cataloguswaarde van de auto worden gehouden.

Rabarberke | 20-04-08 | 10:46

GEERT DOE ER WAT AAN!

BjdeB | 20-04-08 | 10:45

terecht grietje Rietje! ze weten mij ook te vinden, dus waarom jou niet?
maar wat ik wel heel curieus vind dat je de nieuw-waarde blijft betalen ook al is je leasebak al 4 jaar oud [en aardig afgeracht]

kroontje50 | 20-04-08 | 10:45

@J.A. Kudee
he thnx man! maakte me al zorgen.

cloudoflogic | 20-04-08 | 10:44

Zeldzaam gezeik, dat moet iedere Nederlander met een auto van de zaak.

bakoenin | 20-04-08 | 10:44

Logisch. Mevcrouw de Directeur van de belastingdienst (je weet wel waar de automatisering zo goed gaat en de nevenfuncties extr aopleveren) lid is van de PvdA.

Boomschade | 20-04-08 | 10:44

Rita zal voortaan bij al haar bezoeken aan de Blokker stelselmatig de eierwekker moeten negeren, daar zij anders in de verleiding zou kunnen komen tot het doen van een onverantwoorde aankoop: steev.web-log.nl/steevand_toztov_leave...

Steev Totztov | 20-04-08 | 10:43

fuckje 20-04-08 @ 10:40
Je hebt inderdaad wel iets conformistisch.
Stomme trut.
Geh.

nattebever | 20-04-08 | 10:43

ChocolatChipCookie 20-04-08 @ 09:47
www.autobay.nl is gratis

Hakkepof | 20-04-08 | 10:42

By the way Wouter, heeft Herfkens al terugbetaald?

osta | 20-04-08 | 10:41

@[email protected]:36
Ja, ik volg kennelijk het Regeringsbeleid ;-)

fuckje | 20-04-08 | 10:40

Bodde 20-04-08 @ 10:36 bijtelling op het belastbaar inkomen... heeft een kamerlid wel een belastbaar inkomen? het salaris van een kamerlid wordt 'schadeloosstelling' genoemd.... volgens mij betalen ze helemaal geen belasting....

van dal | 20-04-08 | 10:40

Bodde 20-04-08 @ 10:36
Daar doen ze bij GS niet zo moeilijk over.
Maar je hebt wel gelijk. Doorgaans worden trouwens 5 jaren gelijk gecorrigeerd, al denk ik dat zij nog niet zo lang in dat apparaat rijdt. Lul van een accountant moet ze hebben.

nattebever | 20-04-08 | 10:40

Ja Bodde, ook wakker?!

sr69 | 20-04-08 | 10:38

DolveVarNiente: dat werd goedverdoeme een uur terug ook al gereaguurd, ga je nou alles zitten overtypen ofzo?

sr69 | 20-04-08 | 10:37

J.A. Kudee 20-04-08 @ 10:35 is je weggeefwinkel dicht op zondag?

van dal | 20-04-08 | 10:36

fuckje 20-04-08 @ 10:27
Je komt nu wel erg dicht bij de voordeur...

nattebever | 20-04-08 | 10:36

Lekkere berichtgeving weer. Bijtelling is een ander bedrag dan het bedrag dat ze daadwerkelijk moet betalen.

Bodde | 20-04-08 | 10:36

Geertje heeft het anders geregeld dan Rita en heeft het probleem niet. Ik denk eerder dat Rita een beetje dom is. Of slechte adviseurs heeft.........

-edit | 20-04-08 | 10:36

@fuckje: Buiten spelen, graag, maar NIET in oersaai Groningen.
@lorenz0: Alternatieven genoeg, zoals: de zeedijken doorsteken.
@cloudoflogic: Geeft nix joh...
@dr. tikshit: Beetje trollen brengt leven in de brouwerij, dacht ik.

J.A. Kudee | 20-04-08 | 10:35

-weggejorist-

DolveVarNiente | 20-04-08 | 10:30

@ J.A. Kudee 20-04-08 @ 10:24 Nee dat ligt aan het grote aantal zeikerds, zoals JIJ.

dr. tikshit | 20-04-08 | 10:28

@J.A. Kudee
verband, zien, niet.

cloudoflogic | 20-04-08 | 10:27

@J.A. Kudee 20-04-08 @ 10:24

En jij doet gezellig mee. Goed geintegreerd!

Doe eens een suggestie voor een alternatief?

Lorenz0 | 20-04-08 | 10:27

@Meneer J.A.Kudee,
Als U klaar bent met uw ontlasting, was dan uw handen en ga lekker buiten spelen, ok?

fuckje | 20-04-08 | 10:27

Eigen schuld,moet ze maar een gepantserde Panda of Cuore kopen,heb je een stuk minder bijtelling.

captainobvious | 20-04-08 | 10:26

Misschien kan Rita even advies gaan vragen bij de belastingadviseur van de SP? Iets met dat zij haar salaris als een gift aan TON doet en dat zij dan onkosten aan zichzelf betaalt? Dat verkoopt ook leuk aan het publiek, schijnt het.

WaarDeWindWaait | 20-04-08 | 10:25

En maar zeiken, zeuren en azijnpissen. Weer niks beters te doen op zondagmorgen, stelletje ReaguurLutsers? Nedereland is en blijft een kudtland en dat ligt toch echt aan jullie zelf!

J.A. Kudee | 20-04-08 | 10:24

Ook met Pim werd een vies spelletje gespeeld door hem beveiliging te weigeren. Ze proberen nu ook Rita kwijt te raken langs deze weg.
Zelfs een romanschrijver kan dit niet verzinnnen.
Verantwoordelijk? Bos van de PvdA en de Jager- CDA , van de belastingdienst.

mick jagger | 20-04-08 | 10:24

ow, sorry, tis zondag. bedoelde potver!

cloudoflogic | 20-04-08 | 10:23

en_terecht! ik betaal gvd ook voor mijn wagen!

cloudoflogic | 20-04-08 | 10:22

Ja kudt he Rita. Ook ik draag mijn steentje bij aan een betere maatschappij en krijg daar gewoon een rekening voor a 25% van 80k, dus waarom jij niet?

Arnie | 20-04-08 | 10:19

Gewoon Kwijtschelden doen ze in Nijmegen....

Bluto Blutarsky | 20-04-08 | 10:18

Als je heel goed luisterd hoor je in de verteal de bruinhemden aan komen marcheren

ethan_joy | 20-04-08 | 10:17

Misschien kan ze het geld wel lenen bij Herfkens. Die heeft nog een klein potje over.....

Mikey70 | 20-04-08 | 10:17

Wat ze dus gewoon moet doen, is haar beveiliging het probleem van het DKDB maken en niet zelf een auto leasen.

Bubba | 20-04-08 | 10:16

Heeft ze dat geld niet? Rita woont in een villa maar, ze heeft het geld niet... juist. m.a.w. mevrouw is te beroerd om even een voor haar klein bedragje over te maken naar de heer Bos. En waarom? Ze krijgt het geld immers toch wel terug ze word zelf toch ook betaald door diezelfde meneer Bos.

Antinl | 20-04-08 | 10:16

Typisch linkse politiek. Iemand net zolang slecht in het nieuws brengen totdat ze er zelf aanvaardbaar uitzien. Waarom word Rita's bescherming niet betaald door Wouter ipv dit soort onzin?

Frotklob | 20-04-08 | 10:13

Tis simpel Dom Geen Stijl Volk. Ria rijdt geen prive met de auto van de zaak, of koopt zelf een auto. Dat geldt voor het gehele trots op nederlandse volk.

rutger6991 | 20-04-08 | 10:12

bezwaar, beroep

doskabouter | 20-04-08 | 10:06

@fuckje
Iedere mercedes is in princiepe een taxi, dat dan weer wel.

jopi | 20-04-08 | 10:04

dr. tikshit 20-04-08 @ 09:35

Wel als hij er ook privé mee rijdt..

Remy Martin | 20-04-08 | 10:04

Een aantal jaren terug is het salaris van ministers en staatssecretarissen verhoogd met een fiks percentage om de inkomensachteruitgang wegens de bijtelling te compenseren. Over schande gesproken!!

bolkedebeer | 20-04-08 | 10:03

Rita komt straks bij Buitenhof en bij H. Mens. Met de taxi, dat dan weer wel.

fuckje | 20-04-08 | 10:00

Guusje Terdorst heeft vast nog wel wat tips, en anders komt die geldschieter die al haar kaartjes kocht wel helpen.

Fapdrol | 20-04-08 | 09:58

Ik mag hopen dat Rita meteen iets aan die bijtelling gaat doen zodra ze in het zadel is geholpen. Maar gepantserd af fabriek? Dat is toch helemaal niet?

..zapper | 20-04-08 | 09:55

Je hoeft alleen belasting te betalen over de prijs van de auto zoals deze uit de fabriek wordt afgeleverd aan de dealer.

Dus, als ze zo slim was om die Benz door een speciaal bedrijf ná aflevering te laten bepantseren is er niets aan de hand.

Zo doen huis-tuin-en-keuken leaserijders het met lichtmetalen wielen, dikke after-market navigatie/hifi systemen, chiptuning en verlagingskits het ook.

Symphony No. 9 In D | 20-04-08 | 09:54

Mooi zo! Is Rita nu ook recht door zee, ook als het gaat om haar portemonnee. Dit is echt lache zeg! Eindelijk krijgt die trut een koekje van eigen deeg… proest!!! Hahahaha. Mijn zondag is weer goed..

Remy Martin | 20-04-08 | 09:53

De pvda zit erg in hun maag met mensen die de vrijheid aanhangen en met hun afnemende supporters aantal.

Ze proberen alles om Wilders, Verdonk en zelfs de SP het leven zuur te maken.

Laat zien wat voor ziek clubje de pvda is.

solidstate | 20-04-08 | 09:53

als ze hem nou gaat delen met geert en jp dan hoeft ze maar 300 te betalen

neemjemoederindemali | 20-04-08 | 09:53

Een aanslag krijgen om een aanslag te voorkomen!

punter | 20-04-08 | 09:52

drs. G. Flater 20-04-08 @ 09:48
Dat wilde k net gaan zeggen!

Achteraf inbouwen, heb ik ook met de bepansering en boordgeschud van mijn 107SW gedaan.

Devlaam | 20-04-08 | 09:51

Accessoires moet je ook niet "af fabriek" kopen, maar later (op een reparatienota) erbij laten maken en dan ben je van dat gezeik van de fiscus af. Iedere lease-lutser weet dat ! !

drs. G. Flater | 20-04-08 | 09:48

De heer Mens zal wel willen dokken, en Rita heeft er sinds vandaag weer 5 zetels bij, dankzij de Telegraaf.

fuckje | 20-04-08 | 09:48

Ah, eindelijk is een topic over Rita.

jopi | 20-04-08 | 09:48

Als je slim bent investeer je niet meer in dit land, er zijn plekken genoeg op de wereld waar je wel iets kunt opbouwen, zonder dat de overheid het grootste deel weer gaat op eisen, zodat je weer opnieuw kunt beginnen, en nooit iets zult bereiken.

souty | 20-04-08 | 09:47

Stom, ze kan voor privé toch ook een Fiat Panda voor € 250 kopen via marktplaats?

ChocolatChipCookie | 20-04-08 | 09:47

Ze kan de gemeente Nijmegen toch vragen deze kosten voor hun rekening te nemen.
Doen ze wel hoor.

Yokotsuno | 20-04-08 | 09:46

Mevrouw Verdonk's motto was toch ooit: regels zijn regels? Dus dan ook voor u. Wie de bal kaatst... etc.

freedom_of_speech_72 | 20-04-08 | 09:45

bijtelling niet aanslag dus € 125000 * 52 %=€ 65000

zakkewasser | 20-04-08 | 09:45

Kan die muts die beter gewoon een Leopard II leasen?

Harrydegraaf | 20-04-08 | 09:45

Verdonk hoeft geen 125000 euro over te maken. het gaat hier om bijtelling, dat betekent dat ze over die 25% van de cataloguswaarde belasting moet betalen. niet dat ze 25% van de cataloguswaarde moet afdragen.

overigens blijft er dan nog een aardig bedrag over om te betalen...

Ruud1981 | 20-04-08 | 09:42

Als ze 'Hybride' achterop haar auto schrijft, hoeft ze maar 15% bijtelling te betalen.

Tiepfout | 20-04-08 | 09:41

Kunnen ze zelfs eens voelen hoe Jan Modaal wordt leeggezogen door de viezerikken in den Haag. Die is al vele jaren het grootste deel van zijn of haar salaris kwijt aan ambtenaren en trendvolgers. Het overblijfsel wordt vervolgens grotendeels in beslag genomen door de gemeente, energiebedrijven en zorgverzekeraars.
.
Veel plezier met de aanslag en gewoon betalen Rita!! Tot je net als de rest van Nederland er doodziek van bent.

rokershoest | 20-04-08 | 09:39

Rita is okay!

Erectus Enormus | 20-04-08 | 09:38

ik zal een 10tje naar der overmaken, misschien dat ze daarvan een setje lichtjes kan kopen voor der fiets

dragontje | 20-04-08 | 09:37

misschien moet ze maar eens gewoon met het openbaar vervoer, de lentetoer en die kruydvat en ah aanbiedingen van de ns. komt ze ook eens in aanraking met de echte mensen van nedrland en niet alleen die corrupte zakkenvullers

kritikaster | 20-04-08 | 09:36

ja Rita, alleen beterweterts van de pvda komen weg met het peop hebben aan belastingbetalers.

Jan Passant | 20-04-08 | 09:36

Dat riekt naar een 'beschaafde' manier om de oppositie het zwijgen op te leggen. In Zimbabwe doen ze dat tenminste openlijk. Ik ben benieuwd of balkende-ellende ook zo'n bijtelling heeft voor die dikke bmw met bepansering.

dr. tikshit | 20-04-08 | 09:35

Verlaging fiscale bijtelling is bij deze als programmapunt van TON vastgesteld.

Weest gegroet | 20-04-08 | 09:35

allemaal zakkenvullers of je nou rita of geert heet hahah lutsers

straatkat | 20-04-08 | 09:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken