Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD waarschuwt voor rode gevaar

Tijd voor RoodHet is weer tijd voor wat verkiezingsretoriek. Zo waarschuwt de VVD voor het ’rode gevaar’ dat bij de gemeenteraadsverkiezingen in veel steden dreigt. Sterker nog: aanvoerder Jozias van Aartsen roept zelfs iedereen op vooral niet op de PvdA te stemmen. Anders loop je namelijk het risico “vier jaar lang onder een links bewind te moeten zuchten”. En dat horrorscenario dreigt voor tien grote steden, waar de PvdA in zee lijkt te gaan met GroenLinks en de SP. Kiezers die stemmen op de PvdA krijgen volgens Van Aartsen als ’beloning’ een links college van burgemeester en wethouders dat de ene na de andere lastenverhoging zal doorvoeren. “Wij weten hoe het er in Nijmegen de afgelopen vier jaar aan toe is gegaan. Daar hebben ze een rood college van PvdA, GroenLinks en SP. En dus: de lasten verhoogd met 32 procent. De rioolbelasting tot aan 1600 procent hoger. De auto’s de stad uitgejaagd. En plannen voor een einde aan de vrije schoolkeuze.” Daarom nemen wij u maar even aan de hand met deze professionele stemwijzer. Na het doorlopen van de vragen berekent de computer automatisch de beste partij voor u. Ja, in tijd van oorlog is alles toegestaan...

Reaguursels

Inloggen

ik ben zelf afkomstig uit de vvd noordwijk.
Je kan duidelijk zien dat het van ons afkomstig is, dus niks kiezersbedrog.
We hebben dit alleen met humor opgezet en niet om kiezers te lokken. Daarnaast waren in noordwijk andere partijen heel slecht bezig en dit is slechts een reactie daarop
dus maak je niet druk

mariska! | 09-03-06 | 11:42

echt oplichting om zo'n vvd-site als onafhankelijk te doen voorkomen. maar gelukkig zijn alleen vvd-stemmers dom genoeg om daarin te trappen.

selena 06-03-06 @ 15:34

gelukkig zijn er ook nog bekrompen mensen zoals jij

mariska! | 09-03-06 | 11:40

ik woon in Nijmegen en neem van mij aan dat als je werkt en een auto hebt je GEEN links college wil - en zeker niet onder leiding van GroenLinks. Wat een ramp is dat geweest zeg. Ze hebben maar twee oplossingen voor alle problemen: meer planten en minder auto's. We hebben nou een hele mooie binnenstad met allemaal leuke pleintjes en fonteintjes, dat wel. Maar alle ondernemers liggen te creperen vanwege de hoge lasten (hoogste in Nederland!) en het feit dat het winkelpubliek naar omliggende dorpen en steden vlucht, omdat de parkeertarieven inmiddels tot randstadniveau gegroeid zijn.

Van Aartsen heeft overigens gelijk hoor. Of het precies 1600% weet ik niet, maar onze linkse lokale regering "compenseert" de OZB-inkomsten door simpelweg de rioolbelasting enorm omhoog te krikken (ipv in het ambtenarenapparaat te snijden zoals de bedoeling is). Oh ja, en ze maken de rioolbelasting ook nog eens afhankelijk van de huiswaarde, zodat huizenbezitters veel zwaarder belast worden dan huurders.

Wat hebben we nog meer... de SUV's, gedifferentieerd parkeren, snelheidsverlagingen tot 50km/h op grote uitgaande tweebaanswegen, weigering om een jarenlang slepende verkeersopstopping op een naburige snelweg aan te pakken, falend cultuurbeleid... Het is alleen maar planten, wijken, minima, planten, wijken, minima.

Bah, bah, bah. Mijn stem gaat naar de VVD.

Oh, en dat de VVD landelijk nu nog niet mensen als Rutte en Verdonk naar voren schuift, is volgens mij gewoon strategie. Zij zullen ook wel aanvoelen dat ze de komende verkiezingen klappen krijgen voor het huidige beleid. Dan kun je je politieke talenten beter in de luwte houden en ze de verkiezingen daarna brengen.

GroteBekHengst | 07-03-06 | 11:26

Ik wou niet stemmen maar nu ga ik wel en ik ga voor de PVDA.Ik mot die VVD niet .

monaco | 07-03-06 | 10:48

Verdomd ik wist het. Geenstijl.nl is gewoon een VVD-site.

astronoud | 07-03-06 | 10:21

Hahaha de VeuVeuDeu... de slechtse campagne ooit, een arrogante staedtse varkensboer als leider en een sigaeren raukende aertsconservatief uit het hooghe noorden die geen enkel besef meer heeft wat er echt aan de hand is. De VVD speelt haar sterke troeven niet zoals Rutte, Verdonk of Ali. De PVDA beschuldigen ze van nergens duidelijk over te zijn. Ik denk dat ze eens in de spieghel moeten kijken.

Zillion | 07-03-06 | 09:16

VVD de echte partij van de arbeid?
Damn die gasten zijn echt wanhopig.

sluw maar stijlloos | 07-03-06 | 08:42

Ik raad iedereen aan om sowieso maar eens te gaan verdiepen in zelfvoorziemend leven.
Zaadjes planten, want zolang kan het niet meer duren tot deze schijnwereld ontploft.
En ontploffen zal het.
Stem op wie je wil tegenhouden doe je het toch niet.
En eerlijk gezegd ben ik er nog blij om ook.

Defcon | 07-03-06 | 02:19

Weest gegroet
Complotheorie? Realiteitstheorie bedoel je.
En een land als Nederland niet planbaar?
Alles loopt hier precies op rolletjes. Alles is vastgelegd. Alles is geregeld.
Iedereen heeft een nummer en noem maar op.
Zou jeje niet kunnen voorstellen wat je met zo n geregelde samenleving wel niet allemaal kan uitspoken.
By the way, is het niet een beetje zielig aant worden dat de grootste losers en nerds een land besturen.
Kijk die lui eens man daar zit geen greintje menselijkheid meer in.
Zo doorgefokt om uberhaupt op die positie te komen.
En dan nog niet te spreken over elke leugen die ze verspreiden die na verkiezingen weer worden ingetrokken.
Daar doe je toch niet meer aan mee lijkt mij zo. Ik iig niet.

Defcon | 07-03-06 | 01:57

Kom , kom Defcon. Wat een fatalistische gedachte, neigend naar complottheorie. Ik neem aan dat je met hogerhand niet God/Jahweh/Allah bedoelt maar gewoon the powers that be ("die Hoge Heren in Den Haag" of "het Grootkapitaal"). Volgens mij hebben we met Gemeentebelangen Rucphen of eenmansacties als Groep Wilders al meer commotie dan "Hogerhand" af en toe aan kan, wat maar weer bewijst dat Nederland onplanbaar is.

Weest gegroet | 07-03-06 | 01:27

Alsof het allemaal nog wat uitmaakt op wie je stemt in Nederland.
Het systeem is zo ingesteld dat van hogere hand toch al vast staat hoe en wat er zal gebeuren.
Ik heb mijn stembiljet dan ook in de hens gestoken.
Een totale revolutie zou het enige zijn wat ons nog kan redden.

Defcon | 07-03-06 | 01:06

Tja Crixus, zolang Zalm de aandacht blijft vestigen op het begrotingstekort voor kortlopende schulden en daarmee vreemd genoeg de oppositie de mond weet te snoeren, zullen de vooroordelen blijven bestaan. Een beetje volgens Belgisch model, echter hun zijn tenminste zo creatief dat ze een begrotingsoverschot kunnen presenteren. Daar kan Zalm nog een puntje aan zuigen. Voor de rest is het natuurlijk een groot drama wat er de afgelopen jaren is gepresteerd.

dwalmpje | 07-03-06 | 00:55

Speciaal voor @gevallenverstand
Rijksuitgaven 2001: 117 miljard, 2004: 130 miljard.

dwalmpje | 07-03-06 | 00:47

@dwalmpje 07-03-06 @ 00:38:
Ja, maar er zijn heel veel mensen die cijfers alleen maar willen gebruiken als ze hun goed uitkomen. Je kunt wachten op een reactie als: "Maar dat zijn de gevolgen van 8 jaar paars, die buig je niet zomaar om".
Terwijl diezelfde mensen de cijfers wel zouden gebruiken als ze in hun straatje zouden passen en hun gelijk ermee konden halen. Ik ben het overigens met je eens, laat daar geen misverstand over bestaan, maar met harde cijfers krijg je geen vastgeroeste vooroordelen weg.

crixus | 07-03-06 | 00:46

@jane doe
zo wordt het natuurlijk niks met ons, eerst Verdonk en nou Ann Coulter, al moet ik toegeven dat ze weleens iets verstandigs zegt:
-
Coulter has stated that women are "not as bright" as men (Hannity and Colmes - 09/23/04), "have no capacity to understand how money is earned" (Politically Incorrect - 02/26/01), and "shouldn't be in the military" (Hannity and Colmes - 05/05/04).
On a few occasions Coulter has suggested that the constitutional amendment giving women the right to vote should be repealed.
-
verder zou ik haar wel doen als ze d'r bek hield...

anarchez | 07-03-06 | 00:42

Ook het totaal aantal banen is met 114.000 gedaald in 2004 t.ov. 2001. En zo kan je, al spittend in de gegevens, nog wel even doorgaan over de afgelopen periode van deze regering.

dwalmpje | 07-03-06 | 00:38

Schulden gezamelijke huishoudens 2001: 379,2 miljard. In 2004: 514,9 miljard. En dat terwijl het totale vermogen veel minder is gestegen 2001: 1200,5 miljard, 2004: 1311,5 miljard. De Nederlander is in rap tempo armer geworden tijdens periode Balkenende.

dwalmpje | 07-03-06 | 00:31

@crixus 06-03-06 @ 23:15
Met cijfers kun je alle kanten op. Wat is absoluut en wat is relatief? De gemeentelijke uitgaven per hoofd van de bevolking zijn in Amsterdam veel hoger dan in al die VVDgemeentes die je noemt. Komt nl omdat de provincie en het Rijk in het kader van grote stedenproblematiek etc etc heel veel euris rechtstreeks overmaken tnv de gemeente Amsterdam. Daarvoor betalen jij en ik ook een gedeelte mee. Een vergelijkbaar warenonderzoek is dus niet helemaal te maken.
Weet trouwens niet of het de hele wereld betreft , maar ben het wel met je eens dat Big Dick de machtigste man in de US of A is.

Weest gegroet | 07-03-06 | 00:12

@gevallenverstand zie: www.cbs.nl
En kijk dan ook even voor de grap naar de langlopende staatsschuld. Van 180 miljard in 2001 tot 230 miljard in 2005.

dwalmpje | 07-03-06 | 00:05

@kezie 06-03-06 @ 22:46:
Van Aartsen lult uit z'n nek. De gemeentelijke lasten zijn in Amsterdam een stuk lager dan in Heemstede, Aerdenhout, Blaricum, Laren, Bloemendaal etc. (noem alle VVD gemeentes maar op...)

@Jane Doe 06-03-06 @ 22:53:
Niet alle historici zijn per definitie geschiedenisleraar. En ik betwijfel of GWB de machtigste man van de wereld is. Waarschijnlijk zijn Dick Cheney en Donald Rumsfeld een stuk machtiger.

@SDI 06-03-06 @ 23:07:
Ik sla de plank helemaal niet mis. Een vliegtuig besturen is echt niet moeilijker dan een auto. Het basisprincipe is zelfs een stuk eenvoudiger. Een straalvliegtuig gaat alleen een stukje harder, maar het vliegen erin is niet moeilijker dan het rijden in Formule-1 wagen. Dat kan iedereen in principe leren.
Bushisms zijn helemaal niet "zo 2001", hij spreekt er nog steeds vele per week uit. En ik geloof niet dat Clinton voor 1976 president was... Van 1992 tot en met 2000 bestond er namelijk wel degelijk internet. En daarvoor ook al.

crixus | 06-03-06 | 23:15

cudt!

deaardeisplat | 06-03-06 | 23:14

@Crixus,

Je slaat de plank mis. Er is meer dan een beetje kennis nodig om een kist te vliegen, laat staan een jachtvliegtuig. Kom maar eens langs zou ik zeggen.

Die bushisms zijn zo 2001. Maar wel leuk. Zo zijn ze er ook van Clinton, alleen bestond het internet toen nog niet ;)

SDI | 06-03-06 | 23:07

@crixus
En toch blijft GWB de machtigste man ter wereld. Hij lacht het laatst.
Waren er maar meer mensen zoals jij met historisch besef.........:)
Waar doceer je eigenlijk, behalve 24/7 bij GS??

Jane Doe | 06-03-06 | 22:53

Van Aartsen heeft gelijk. Ik hoop dat zijn oproep met name bij Amsterdammers gehoor vindt. Onze hoofdstad heeft al lang genoeg onder het rode juk geleden.

kezie | 06-03-06 | 22:46

blt 06-03-06 @ 21:44
stemkaart kopen?

daskapitalist | 06-03-06 | 22:21

@crixus 06-03-06 @ 21:41
Bedankt, dit linkje is voor het plakboek!

HY78 | 06-03-06 | 21:51

Dajak woont ook in een hele dure gemeente: VVD is de grootste partij, gristen-democraten nummer twee. Voor de mensen de graag cijfers zien die onderbouwen dat Van Aartsen uit zijn nek lult: in de Elsevier staat een lijstje van de lokale lasten van alle gemeenten in Nederland. Zoek daarbij via Google de samenstelling van de colleges van B&W, en je zult zien dat waar de VVD de grootste partij is, de lokale lasten het hoogst zijn, en waar SP of PvdA het grootst is de lasten het laagst. De grote steden zijn juist relatief goedkoop. Andere analyse: waar de inkomens het hoogst zijn, kiezen mensen voor de hoogste lokale belastingen. Blijkbaar is het toch een goeie investering in scholen en speelplaatsen voor je kinderen en asfalt voor je auto? Enige denkbare 'rode gevaar' is hier wat mij betreft dat ze sociale woningbouw gaan neerzetten in de weilanden. Maar goed: op het gebied van ruimtelijke ordening vertrouw ik het kabinet Balkenende ook voor geen cent.

dajak | 06-03-06 | 21:46

Ik waarschuw bij deze veur het blauwe gevaar. Vooral GEEN VVD stemmen. Mensen die het slecht hebben krijgen het alleen nog slechter, mensen die het goed hebben krijgen het beter. Nu reaguren hier natuurlijk ook domme boeren die nu gaan posten 'HAHA LOL DAT IS TOCH OOK PRIMA?!?! Maar nee. Je maakt jezelf uiteindelijk kapot. Denk na.

blt | 06-03-06 | 21:44

@SDI 06-03-06 @ 20:33:
Een jachtvliegtuig besturen vereist ongeveer net zo veel intelligentie als het besturen van auto. Zelfs iemand met het dubbele IQ van zijn schoenmaat kan dat leren. En inderdaad, je begint er zelf over: het was nu niet bepaald dezelfde glansrijke carrière als waar zijn vader op kon bogen. 2 jaar lang koffiedrinken en af en toe even een paar formatievluchtjes oefenen.

En ongenuanceerde troep uit NL? Ach, ik laat ongenuanceerde troep graag uit GWB's eigen mond komen. Daar moet ik namelijk altijd om lachen:
www.plattbridger.myby.co.uk/bushisms.h...

crixus | 06-03-06 | 21:41

@SDI 06-03-06 @ 20:33
Dan is hij een verdomd goeie acteur. En voor zover ik weet was alleen Reagan vroeger acteur.
Vergeet niet dat je veel kan bereiken met goede connecties.
Over ongenuanceerdheid: vanuit NL valt dat best mee, helemaal als we praten over het land waar mensen nog steeds denken dat Amsterdam een land is en dat hier de wietplanten in elke achtertuin staan. Ik heb ook Amerikanen ontmoet die vonden dat NL een 2e wereld land was omdat we hier veel stoplichten en drempels hebben, dus over nuance geen woord.
-
@Jane Doe 06-03-06 @ 19:59
Verbaal oorlog voeren en (openbaar) modder gooien wordt hier zo langzamerhand ook een trend. Overgewaaid uit Amerika.
-
Denk nou niet dat ik iets tegen Amerika heb, maar ik heb er ook niks voor. Het komt me allemaal te nep over.

Framoes | 06-03-06 | 21:29

@Crixus,

Iemand die jachtvlieger is geweest is niet dom. En kom nou maar niet aan met het National Guard verhaal want ook daar barst het van de propaganda van de anti Bushisten.

P.S. Ik neem het niet voor Bush op, moet alleen lachen als ik weer eens ongenuanceerde troep uit NL hoor.

SDI | 06-03-06 | 20:33

@SDI 06-03-06 @ 20:23:
Het verschil tussen Lubbers en Reagan is, is dat onder Lubbers (en met name Onno Ruding) het begrotings- en financieringstekort ook is teruggelopen.

crixus | 06-03-06 | 20:32

@Jane Doe 06-03-06 @ 20:18:
De Republikeinen hebben na Jimmy Carter 12 jaar (!) de tijd gehad om de ontstane begrotings en financierings tekorten op orde te krijgen die onder Nixon en Ford hadden achtergelaten na de Vietnamoorlog. Dat is niet gedaan, integendeel, het begrotingstekort en financieringstekort is onder Reagan en Bush alleen maar opgelopen. Dat heeft niks met de macro-economische curve te maken, dat zijn gewoon keiharde cijfers van de overheidshuishouding.
Uiteraard had Clinton in zijn eerste ambtstermijn het economische tij mee, maar dat had Reagan in zijn laatste termijn ook. Reagan was ook niet slecht, alleen zo dement als een deur. En Sjors Bos jr. is grappig omdat hij dom is. Om dezelfde manier als mongolen ook altijd vertederend en grappig zijn.

crixus | 06-03-06 | 20:30

O jee Fuckje, het word morgen mooi stemweer. (Dat word de Goden verzoeken...)

gevallenverstand | 06-03-06 | 20:25

@crixus
Er is vaak geen absolute waarheid. Er zijn interpretaties. Variaties op een thema.
Ook ik ben uiterst verdraagzaam *kuch*.
En wat is dat nu weer voor gore leugen dat jij geen enkele moeite met vinnigheid, scherpheid of keiharde poitieke incorrectheid hebt? Da's pas flauwekul verkopen :))

Jane Doe | 06-03-06 | 20:24

@ TM:

Toch heeft Jane Doe gelijk. Het zelfde verhaal speelde zich ook in NL af. Lubbers c.s. die het puin van de socialisten uit de 70er jaren mochten opruimen. Daarna worden de mensen het "buikriemaanhalen" zat en stemmen ze massaal op "sociaal" en die mensen gouden bergen belooft.
Vervolgens maakt Kok (met het kwartje dat zogenaamd maar tijdelijk was) goede sier.

@Crixus,

Men hoeft niet naar de O'Reilly's, Limbaugh's etc te luisteren om zich een mening te vormen.

SDI | 06-03-06 | 20:23

@TM
Het gaat mij om de beslissingen die door de Clinton administratie zijn genomen en pas na jaren hun nadelig effect op de economie sorteerden. Die effecten werken immers heel lang door. Op het moment van ambtsbeediging kon Bush in de zwarte cijfers staan maar hij kon het tij niet keren dat door Clinton in beweging was gezet. Daarom hadden de beslissingen van Reagan ook vele jaren later nog gunstige effecten. Een hausse en baisse heb je niet van vandaag op morgen.

Reagan was uniek. En echt niet slecht. Ben ik helemaal met je eens.
De humor van Sjors is ook best aardig hoor..... grappige man... deep down:)

Jane Doe | 06-03-06 | 20:18

@Jane Doe 06-03-06 @ 19:59:
De zaken van een beetje afstand bekijken is vaak erg nuttig om het totaalplaatje te overzien. Mijn kijk op Nederland verheldert ook altijd als ik in het buitenland ben. Ik ben uiterst verdraagzaam, in tegenstelling tot de eerder genoemde *kuch* commentatoren.
Ik heb geen enkele moeite met vinnigheid, scherpheid of keiharde politieke incorrectheid. Maar leugens verspreiden en flauwekul verkopen alsof het de waarheid is heb ik wel een hekel aan.

crixus | 06-03-06 | 20:15

dwalmpje 06-03-06 @ 20:05
~OK, heb je er ook cijfers bij?

gevallenverstand | 06-03-06 | 20:15

@Jane Doe 06-03-06 @ 19:45 : Sorry Jane, je hebt uiteraard gelijk over dat gunstige economische weer, maar Clinton heeft een begrotingsOVERschot doorgegeven aan Bush. Kan morgen de link wel eens opzoeken voor je.

Uiteraard is een 'linkse Amerikaan' als Slick Willy nog steeds rechtser dan de VVD. ;)

Over Reagan kan ik kort zijn : ik dacht dat het een grote ramp zou worden maar - los van al die schandalen in Zuid-Amerika en het Midden-Oosten - heeft ie het zo slecht nog niet gedaan. En MEID die gozert had tenminste gevoel voor humor!!! "We start bombing in 5 minutes"... Meesterlijk!

TM | 06-03-06 | 20:10

ik vind de VEVEEDEE kut.

monaco | 06-03-06 | 20:10

Ik vind de vuvudu kut

monaco | 06-03-06 | 20:07

Toch grappig dat de VVD zich altijd weer weet neer te zetten als een partij die op de centjes let. Dat terwijl de rijksuitgaven de afgelopen vier jaar alleen maar zijn gestegen, de lokale lasten ook omdat o.a. gemeentes minder kregen en daarnaast ook nog eens de architecten zijn van miljarden verslindende projecten als de HSL en Betuwelijn. Verder consumenten een poot uitdraaien waardoor ook het MKB met de gebakken peren zit, vertrouwen van burgers onnodig ondermijnt om hun heilige huisjes veilig te stellen en vooral in de reet kruipen van multinationals om later als goedverdiende commissaris de hele handel naar China te laten verkassen. Ondertussen iedereen verder bang maken zodat op elke hoek een camera kan worden neergezet en al je gegevens in een megadatabank terecht moeten komen, ideaal voor een stichting als Brein en voor de o zo betrouwbare AIVD.

dwalmpje | 06-03-06 | 20:05

@Framoes
Er zullen altijd vinnige mensen blijven.
Vond Ischa Meijer ook een prachtig vinnig mens.
Vinnig wordt het helemaal...... moet kunnen...
*heeft ogen in haar rug ivm op hol geslagen crixus*

Jane Doe | 06-03-06 | 20:02

@crixus
Lieve schat... rustig nou maar. Ben jij historicus of hystericus??
Tuurlijk heb jij vanuit het verre Nederland een betere kijk op de zaak in de USA. Tuurlijk mag jij vanuit je boekenwijsheid analyses geven.
Maar laat die sneren over domheid achterwege. Als de historie je een les kan leren dat is het wel dat we beter met elkaar op een verdraagzame wijze van gedachten kunnen wisselen dan verbaal oorlog voeren.
Zou het lukken om een toontje lager te zingen of heeft het met ons geen zin meer?

Jane Doe | 06-03-06 | 19:59

@Jane Doe 06-03-06 @ 19:45
Volgens mij is Theo van Gogh vermoord omwille van zijn "vinnigheid".

Framoes | 06-03-06 | 19:58

Wat een gelul allemaal. De VVD is een rechtse PvdA. Totaal niet liberaal. Beide partijen zijn slechts geïnteresseerd in een almachtige staat om hun clientèle allerlei baantjes, in commissies etc, te kunnen toeschuiven.

schele henk | 06-03-06 | 19:55

Toen Clinton aan de macht was, was het Amerikaans congres in handen van de Republikeinen. Alleen het Amerikaans congres kan geld uitgeven, de Amerikaanse president heeft alleen een veto stem. Dat Clinton het begrotingstekort kon terugbrengen was dus voornamelijk te wijden aan niet-neoconservatieve Republikeinen, zoals Newt Gingrich and Jack Kemp.

daskapitalist | 06-03-06 | 19:54

Overigs..
Check de echte stemwijzer. Als die het gedachte goed van de gemiddelde nederland Internettende nederlander vertegenwoordigd zal PVDA vet verliezen.
Maar goed, in dit land van dombo's stemmen mensen op de automatische piloot. Zo kan ik mezelf niet voorstellen dat een ondernemer, of een werknemer, na het lezen van het partijprogramma van de PVDA ooit die partij zal stemmen. Toch doen ze het.

Emilioot | 06-03-06 | 19:50

@Jane Doe 06-03-06 @ 19:45:
Door die reactie op TM laat je zien totaal geen inzicht in de Amerikaanse politiek en economie van de afgelopen eeuw te hebben. Geeft niks, maar een dommere analyse van de perioden Reagan, Bush sr., Clinton en Bush jr. heb ik zelden gehoord. Oh jawel: uit de monden van Rush Limbaugh, Billy o'Reilly en Ann Coulter. De grootste ultra-rechtse propaganda kul die ooit bij elkaar gelogen is.

crixus | 06-03-06 | 19:49

@Jimmy
Liberal is in de USA inderdaad progressief en niet uitsluitend vast te pinnen op 1 politieke partij. Vele democraten zijn in Nederlandse ogen nog behoorlijk conservatief. En je hebt ook Republikeinen met progressief gedachtengoed.
Ralph Nader is hier de belichaming van liberal.... maar krijgt geen voet aan de grond.

@Jimmy en TM
Ann Coulter is de stijlloze stofzuiger van de States.
Mean girl? Ach, so what? Een beetje vinnigheid is nog niemand aan dood gegaan. Heerlijk vrouwelijk venijn. Ik deel niet al haar politieke standpunten maar heb schik in haar onverschrokkenheid. En ze heeft enorm veel kennis van zaken. Het is geen one-liner vechter. Geweldig juridisch brein. En dat kan ik vanuit mijn eigen achtergrond zeer bewonderen.

@TM
Waarom kon Clinton dat begrotingstekort terug dringen????? Omdat hij de economische wind meehad door de uitstekende zeilkunst van de Republikein Reagan. De Reagan administratie (met briljante koppen) heeft de economie laten floreren door moeilijke beslissingen aan te durven. De vruchten van die beslissingen kon Clinton plukken en er goede sier mee maken.
Vervolgens zadelde de driftig kwistende Clinton Bush met een tekort erfenis op.

Jane Doe | 06-03-06 | 19:45

@Witteman 06-03-06 @ 15:19

Het is lang geleden dat rood progressief was. Progressief is veranderings gezind. Het rode beleid in Nijmegen is conservatief. VVD is progressief in deze tijd.
En nu opzouten conservatieve geiten(neauker)wollensokkenguru....

Emilioot | 06-03-06 | 19:42

@Golradir : Ik geloof dat ik het al eerder heb gezegd : Ik stem lokaal altijd lokaal. Dus vallen die Haagse partijen zo goed als altijd af. Tenzij er eentje tussen zit die zich echt profileert zonder de Haagse waakhonden. Gelukkig ken ik een paar politici hier in mijn woonplaats, sommigen al toen ze nog niks in de politiek deden. Ik ken hun persoonlijke standpunten aardig, dus ga ik morgen lekker op een persoon stemmen in plaats van op een partij.

Misschien moeten meer mensen dat doen?

TM | 06-03-06 | 19:31

VVD is na 2 x Paars inclusief de post financien toch al lang niet
meer serieus te nemen. Grappig hoor, dat die zielige PVDA'ertjes
zich zo laten uitkeffen door die "network" balletjes maar kunnen
we nu weer over gaan tot de orden van de dag.

Ik ben niet voor of tegen Pim maar de manier waarop CDA en VVD
de LPF (de proteststem van het volk) opzij heeft gezet toont hun
achterbakse achterkamerpolitiek mentaliteit. Overigens, PVDA stemmers, stem op het PVDA en je lacht je dood. Ik dacht vorige ronde op Jan Pronk te
stemmen..... die lul heeft het nog geen maand uitgehouden! Verjonging was het motto, de hufters...... ik stem toch niet voor een dwaze stoelendans?

Nee..... mijn advies.... stem toch vooral gewoon niet!

Golradir | 06-03-06 | 19:23

@SDI : Je weet toch wel dat de enige president die er de afgelopen 25(!!!) jaar in geslaagd is om het begrotingstekort van the United States terug te dringen tot normale proporties een Democraat was? ;) Dat ie niet met zijn tengels van een stagiare af kon blijven was minder netjes, maar het Amerikaanse volk kon dat geen ruk schelen zolang het maar beter ging. En herkoos de man gewoon voor een tweede termijn. Zonder te rommelen met stemmen in Florida...

Nog zoiets, vers van de pers : New York is er trots op dat ze een eeuw geleden 30 % bevolking had die niet in Amerika was geboren. Ze zijn er nog steeds trots op dat dat nog steeds zo is. Amerika is per definitie altijd een immigratieland geweest, en dat is met al die ruimte die ze hadden/hebben niet zo'n probleem als dat het in Nederland is.


En dan Ann Coulter, ach guuuuttttttt. Dat is net de rechtse Michael Moore maar dan veel en veel gestoorder. Niet te geloven als je die rotzooi leest die zij rondspuit. Maar ja : ze is dan ook geen politica dus kan ze dat maken. Freedom of speech, jeweetoch... ;)

TM | 06-03-06 | 19:19

@jimmy 06-03-06 @ 18:06
Iedereen die Bill O'reilly verdedigt, hoeft niet serieus genomen te worden.
-
@SDI 06-03-06 @ 18:55
Je ziet het nog ontstaan? Het is al ontstaan.
Kijk eens naar buurten waarvan het merendeel Arabisch-Islamitisch is. Daar hoor je geen woord Nederlands op straat. De vrouwen daar mogen het niet eens spreken of leren... stel je voor dat je zelfstandig worden.

Framoes | 06-03-06 | 19:18

@ Hill,

Ah kijk, dan is de PvdA de partij voor jou! In principe is de Democratische partij in de VS links. Die spelen ook weggeefpartij als het kan, speciaal voor minderheden. Het grappige is dat het ook de partij is die ervoor gezorgd heeft dat het nu normaal is dat je zowat in Mexico leeft, met mensen die te beroerd zijn Engels te lullen zoals veel van die spics. Ik zie nog zoiets ontstaan in NL.

SDI | 06-03-06 | 18:55

jimmy 06-03-06 @ 18:06
Misschien moet je eens naar New York gaan (je weet wel, die plek waar van Aartsen het altijd over heeft), dan zul je niks anders vinden dan wat hier ook al jarenlang aan de gang is. PC denken, bureaucratie, moreel nihilisme.

daskapitalist | 06-03-06 | 18:36

Gewoon een jaloerse kakker.

Optyfen naar de VS als je Bush zijn aars wilt leeg zuigen.

Ik ben nog links nog rechts. Ik stem gewoon niet op zielige kleuters.

Hoogstens als we een partij dat equavalent aan de Democraten.

Hill | 06-03-06 | 18:35

Heej Donderman jij stemt op leebaar rotterdam. Moeten we allemaal doen volgend jaar!!! Dan worden die mensen in portieken verplicht om een dak boven hun hoofd te accepteren. De linkse maffia is namelijk bang voor vuile handen en doet dus NOOIT iets in dergelijke situaties. MARCO P EN RITA V. kunnen wat miju betreft moregn verder met de grote schoonmaak

derks | 06-03-06 | 18:31

Tja de cijfers van Stalinistisch Nijmegen liegen niet. Kunnen alle steuntrekkers daarheen verhuizen, wordt de rest van mederland een stuk mooiert.

derks | 06-03-06 | 18:25

Liberaal betekent in de VS iets heel anders als hier, dat weet elke persoon die af en toe een krant leest. Liberal is daar meer een vertaling van progressief (als abortus, emancipatie, positieve discriminatie, hoegere uitkeringen, meer immigratie, etc a la PvdA of nog duidelijker GroenLinks). Hier betekent liberaal juist meer marktwerking, strenge overheid naar uitkeringen, criminaliteit, etc a la republikeinen. De VVD probeert juist het economisch model van de VS hier te kopieren. Daar mag je van vinden wat je wilt. Het betekent dan wel dat we hier de voordelen (lage werkloosheid, stabiele groei, dynamische economie), als de nadelen (laag minimumloon, grote sociale onderklasse, veel eigen verantwoordelijkheid) ook krijgen. Daar zijn mensen terecht bezorgd over, lijkt me. Van Aartsen heeft in zijn hele campagne constant benadrukt de verzorgingsstaat niet te willen afschaffen, maar aan willen passen aan internationale ontwikkelingen (meer richting Engeland dan Duitsland en Frankrijk). Ik vertrouw hem daar in.
Daarbij zou ik Ann Coulter niet willen aanhangen of verdedigen. Ze is een rasconservatief, die extreem eenzijdig bericht. Het klinkt wel leuk (ook voor mij), maar het is compromisloos en niet constructief. Uiteindelijk moeten we wel met zn allen door hier. Ze verdedigt een blaaskaak als O'Reilly (god dit, god dat, bush blabla), is voor oorlog en ze behandelt criticasters met een houding die het beste omschreven kan worden als de arrogantie in "Mean Girls". Laat haar maar lekker keffen tegen iedereen die gematigd is en wel reeel. Zeg nu zelf, wil jij in een land leven waar alleen maar succesnummers uit kansrijke milieus je de hele dag de les lezen? Ik stem zelf wel VVD, omdat ze uitgaan van het principe dat je zelf verantwoordelijk bent voor je daden, successen en misstappen. Dat is een volwassen houding naar alle burgers. Met andere woorden, liberaal conservatief ja; anncoulter's neoconservatieve propaganda nee!

jimmy | 06-03-06 | 18:06

@de melkboer 06-03-06 @ 16:36 : Paars was vlees nog visch... Want links kon je het ook niet noemen dacht ik zo...

Overigens stem ik uit principiele onvrede met de landelijke politiek al jaren per definitie op een lokale partij. Welke, dat verschilt per keer. Onder het motto "So convince me"...

TM | 06-03-06 | 17:57

Heeejjj... VVD..... okee.......

vraagstaart | 06-03-06 | 17:50

Ik stem lekker een lokale partij.

Weg met die verkiezingscoryfeen uit Den Haag die lobbyen voor plaatselijke gemeentelijke partijen.

In Margraten weten ze hoe ze die lui moeten weren.

2amazing | 06-03-06 | 17:50

JONGENS gewoon verstandig stemmen dus zeker geen PvdA

kruisridder | 06-03-06 | 17:49

Verdonk is nu op tv 1.....bij MAX.....

rosalie | 06-03-06 | 17:45

't Komt een keer uit een andere hoek, maar is ongenuanceerd genoeg om genomineerd te worden voor de wannabecool-award.

berluscottero | 06-03-06 | 17:41

@mucky 16:02
Ik ben dan ook geen VVD-er meer maar die stemwijzer ziet het anders...
Ben een libertarier met prettig libertijnse neigingen.
Voor Ann Coulter heb ik bewondering omdat ze heel slim en sluw is. Goedgebekt. Enorme kennis van zaken. Topwijf. Ze prikt keer op keer het Democratisch ballonnetje door en laat de gebakken lucht ontsnappen.

Jane Doe | 06-03-06 | 17:34

@MAXIMO 17:18
In Nijmegen "besturen" GL, SP en PVDA samen.
Lokale belastingen stegen 32%, hoogste stijgingspercentage van Nederland.
Ondernemers vluchten de stad uit, de werkgelegenheid daalde.
Dus als u denkt dat Links goed is voor uw banksaldo...
Tenzij je in de uitkering zit, want dan is links fantastisch. 950.000 WAO'ers + 350.000 bijstandsuitkeringen = de linkse achterban.

Iefje | 06-03-06 | 17:32

@maximo,
slecht weer is altijd slecht voor de pvda, is algemeen bekend.
En ik ga , wat voor weer het ook is, zeker stemmen!

fuckje | 06-03-06 | 17:28

@Muxje
Daar hoorde ik niks over, zou best kunnen, maar het zou ook kunnen zijn dat er van die 6 maar een paar echt daadwerkelijk erop vooruit zijn gegaan en een paar nagenoeg hetzelfde ontvangen. Ik denk dat van die 6 er hooguit eentje erop vooruit is gegaan.

MAXIMO | 06-03-06 | 17:27

gestemd :(

bethundered | 06-03-06 | 17:26

Twee keer gestemt en de ene keer voor en de andere keer tegen.
Het resultaat: Er sluimert een liberaal in U. Uw antwoorden komen voor 85% of 15% overeen met de VVD. Jahh.. Tis duidelijk hier kan Bush zelfs nog wat van leren.

bethundered | 06-03-06 | 17:23

Die stemwijzer was absoluut niet objectief en suggestief.
/sarcasme.
-
@Romanus 06-03-06 @ 16:59
En als je pech hebt ben je ook nog je bloed (lees: geld) kwijt.

Framoes | 06-03-06 | 17:23

@fuckje @ 16:57
Prachtig moment van zelfreflectie, jij komt er nog wel..

MAXIMO | 06-03-06 | 17:22

Maximo, dus 6 op de 10 zijn er op vooruit gegaan? Lijkt me mooi, zeker gezien de crappy economie.

Muxje | 06-03-06 | 17:22

JP en Woutert gaan de koek verdelen bij de landelijke verkiezingen, de VVD warmt zich al een beetje op voor 4 jaar in de oppositiebanken.

Zeurders | 06-03-06 | 17:19

Hoorde vanochtend op het nieuws dat 4 op de 10 Nederlanders erop achteruit zijn gegaan dit jaar. Daar is geen Rechtse propaganda tegenop gewassen.

MAXIMO | 06-03-06 | 17:18

@Waaqvlam
Aangezien de Koran een handboek voor een door allah gelegitimeerde dictatuur is, is dat stemadvies dus ook duidelijk.

Romanus | 06-03-06 | 17:15

@Weisse Rose
Dat zit er dik in, denk ik. Heb je nog iets meegekregen van het burgemeestersdebat? Heb je gezien hoeveel moeite het onze Theedrinker kostte om Opstelten uiteindelijk een hand te geven?

Romanus | 06-03-06 | 17:13

Wat verwarrend overigens nou toch dat er in Bijbel en Koran geen eenduidig stemadvies gegeven wordt.

waaqvlam | 06-03-06 | 17:12

(8) Wij zijn de noortukkers die echte noortukkers (8)

drumdude | 06-03-06 | 17:10

LOL!!!! Zodemieterz... die Stemslim-stemqwijzer is inderdaad behoorlijk stemmingmakend. Die vragen worden helemaal *kuch* niet-retorisch gesteld ook. Welke partij zat achter die site ????

Dokter Clavan | 06-03-06 | 17:09

@Romanus 06-03-06 @ 16:59
Dat bedoelde ik ook na ongeveer jaar pvd allochtoon is dit kikkerlandje dusdanig gepolariseerd dat iedereen met weemoed terugdenkt aan Janmaat. En massaal een nog onbekende rechtse partij gaat stemmen.

Weisse rose | 06-03-06 | 17:08

@ganzo,
in A'dam rooi bos gevaar

fuckje | 06-03-06 | 17:05

in gewoon zuid-afrikaans: rooi gevaer.

ganzo | 06-03-06 | 17:03

1600% liegt van Aartsen..

Waarom presenteert hij niet zijn eigen plan? Altijd maar ageren tegen andere partijen is makkelijke campagne!

objectivo | 06-03-06 | 17:03

@Weisse Rose
Ik ben bang dat je je vergist mbt die Bos. Die linkse clubs zijn net teken. Je krijgt ze zo, maar je komt er moeilijk vanaf. En als het lukt, dan doet het pijn en soms hou je er een litteken aan over.

Romanus | 06-03-06 | 16:59

Socialistische ideologie= Meer belasting, meer anonieme door de overhied gemaakte aanloopplaatsten voor mensen met geld tekort.

Christelijke ideologie= Minder belasting, laat de maatschapij ook voor zichzelf zorgen zodat de mensen niet vereenzamen.

Iig, zoveel herinner ik me nog vaag van maatschapijleer...

ThaCheat | 06-03-06 | 16:59

Als het morgen lekker regent of sneeuwt blijven die linkse lutsers wel thuis.

fuckje | 06-03-06 | 16:57

90% vvd
lol
klopt niks van, alle stellingen zijn bijna allemaal eens en logisch

Bep Handicap | 06-03-06 | 16:53

Typisch voorbeeld hoe achterbaks de VVD is, maar ja een kat in het nauw maakt rare sprongen en dat ligt niet aan het H5N1 virus

kneuterzak | 06-03-06 | 16:49

Ik ben dan ook voor een aangepaste vorm van census-kiesrecht. Iedereen met minimaal een afgeronde MBO, HAVO opleiding of hoger mag stemmen.
Zo erg is vier jaar lang onder een links bewind zuchten niet. Zolang blijft die Bos kabouter toch niet zitten. NL. een cultuur beleid wordt hem dan wel opgelegd door een clubje idioten.

Weisse rose | 06-03-06 | 16:47

@ DONERMAN
INDERDAAD HARSTIKKE DUIDELIJK.Op de VVD ja

kruisridder | 06-03-06 | 16:47

bah, ondanks het gestuntel van de landelijke overheid en de idiote kreten die af en toe hier uit de gemeenteraad komen, ging het in Rotterdam na jaren afbraakbeleid van de PvdA eindelijk weer eens goed met de stad. Maar ja, economisch zwaar weer wordt vanzelf aan de zittende macht verweten. En we kunnen dus 4 rode jaren tegemoet zien waarin de PvdA alles kapot gaat maken wat er de afgelopen 4 jaar bereikt is.

Muxje | 06-03-06 | 16:47

In de gemeente wijchen gebeurt hetzelfde als in NOORDWIJK!

www.stemmeninwijchen.nl

Ruikt niet zo fris bij de VVD....

spoiler | 06-03-06 | 16:45

Van borrelpraat komt borrelbeleid. Daar is nou eenmaal niks aan te doen.
Van borrelbeleid komt bordeelbeleid. Nu zitten we met klutskwijt beleid en met een beetje geluk krijgen we een stamppot beleid. Gouden tijden voor Unox en Hollandse hansworsten.

Romanus | 06-03-06 | 16:42

Wat een lachen stemwijzer! Als je alles oneens bent, snappen ze het niet en mag je gelukkig overnieuw. Vervolgens doe je alles eens, krijg je niet te zien hoe dicht je in de buurt van die anderen partijen komt, alleen dat je een echte VVD'er bent (90%), maar overnieuw stemmen is er niet meer bij... Je kan alleeen naar VVD Noordwijk verder klikken. Zou denken dat die wijzer een geintje is, je komt als partij wel erg debiel over hiermee. Hoe krijg je trouwens 100%?

Wowzers | 06-03-06 | 16:42

Lekker zo'n linkse lente... Brrrr. Is het iemand al opgevallen hou koud het deze week is? IK heb geen zin om te betalen voor mensen die thuis op de bank zitten. En Woutertje "Stoutertje" Vos, blijf van ons land af!

Kees de Jongh | 06-03-06 | 16:42

Ik ben eruit. Ik stem morgen op "Beter van Niet".

Horror Scoop | 06-03-06 | 16:41

VVD was mede verantwoordelijk voor het beleid van het paars, het zat gewoon in het kabinet. En met D66 in het midden neigend naar rechts samen met de VVD is het een aardig rechts kabinet.

MasterAB | 06-03-06 | 16:39

Goh, ik ben voor 65% een echte VVd-er, met dit bewijs in uw achterhoofd kunt u er vanuit gaan dat er gefraudeerd is...

da wizard | 06-03-06 | 16:38

Ik dacht dat de VVD democratie hoog in het vaandel heeft maar zou de NVU niet de arme tak van de VVDers zijn

de_onderzoeker | 06-03-06 | 16:37

@TM
Je wil toch niet zeggen dat paars rechts was ? ;-)

de melkboer | 06-03-06 | 16:36

Ik krijg uitslag van de VVD

Wat zal ik doen, stemmen op een arrogante club die zichzelf nogal wat vindt, of stemmen op een club die wel luistert en er voor zorgt dat er zo min mogelijk mensen in de portieken slapen.

Lijkt me wel duidelijk

Donderman | 06-03-06 | 16:34

En de VVD heeft helemaal gelijk dit keer,als de PvdA aan de macht komt dan krijgt ieder dorp in friesland zeker een eigen moskee

kruisridder | 06-03-06 | 16:33

@de melkboer 06-03-06 @ 16:22 ; Niet zo zeveren melkboer; het laatste linkse kabinet stamt alweer uit de late jaren zeventig. Of wil je nu grapjes gaan maken en zeggen dat Paars links was? ;)

Links, rechts, boven, onder, achter, voor. Wanneer gaat men eens gewoon met gezond verstand regeren zonder die kudt-etiketten?

TM | 06-03-06 | 16:28

Eau, eau, beminde stijlleauzen! Wanneer zien jullie het nou een van de vreaulijke kant? met een links stadsbestuur:

kudtcamera's weer weg!
Drugs weer vrij!
Alles MOET weer kunnen!
Taida Pasic mag blijven (én gaat mét burqa in de Playboy!)
Méér coffeeshops!
Geuzenveld wordt (nu eindelijk officieel!) een moslim-enclave.

ALLWAYS look @ the bright side of live... La la, la la, la la, la la!

Ahasveros | 06-03-06 | 16:24

@roelofw @16:05
Alles beter? Ik denk dat je van een hele koude kermis thuiskomt als je net een regeerperiode met slechts "links socialistisch" gedachtengoed hebt afgerond. Dan weet je pas wat bestelen is... Poen uitgegeven dat er niet is en na 4 jaar concluderen dat de tekorten inmiddels dermate hoog zijn opgelopen dat de volgende regering weer flink moet bezuinigen. En raad eens wie die "eer" mag hebben om de puinhopen op te ruimen?

de melkboer | 06-03-06 | 16:22

het ligt er wel heel dik op: als je consequent geen sociaal wenselijke antwoorden geeft (in één keer goed! :) ) heb je een 0% score, en dus geen stemadvies. lijkt verdacht veel op d'66!!!

manna | 06-03-06 | 16:22

@makkie
PVDA en SP

Henkiemaardannietgek | 06-03-06 | 16:22

@Multikuli : True, maar is wat je nu zegt niet vreselijk discriminerend voor domme VVD-erts? :) ;)

Trouwens : Stemwijzers zijn er alleen voor politiek domme mensen. De slimmeren weten nog wat een verkiezingsprogram is. En besluiten na het lezen daarvan vervolgens vaak uit wanhoop om dan maar helemaal weg te blijven... ;)

TM | 06-03-06 | 16:22

@daputa 16:18. Jep de mensen die er nu nog rondlopen hebben toch geen geld om te jatten.

bastyboy | 06-03-06 | 16:22

@roelofw 06-03-06 @ 16:05:
Leven in een maatschappij kost linksom of rechtsom geld. Als je niks doet aan armoede, geef je je geld uit aan politie tegen de criminaliteit en hoge hekken en bewakingscamera's om je huis. Als niks wilt uitgeven voor openbare voorzieningen moet je ook niet boos worden dat alles zo duur wordt omdat de markt alles bepaald. Niet nadenken heeft wel voordelen, maar je houdt er geen cent extra aan over. Het gaat erom hoe het maatschappelijk kapitaal besteed wordt. Bestelen doet de VVD jou ook wel.

crixus | 06-03-06 | 16:21

opeens heb je het ... je word VVDer !

de rotte appel | 06-03-06 | 16:21

Pvda Zuigt Superhard, GL Zuigt Harder, Sp Zuigt ook (Door die lelijke marijnisse) Cda zuigt, Lpf zuigt ietsje meer, Vvd zuigt het minst en

Geert Wilders! :D

is de beste!!

schapie_schapie | 06-03-06 | 16:21


@TM

Uit de tweede vraag word al duidelijk dat dit een stunt is. Wie dit serieus neemt kan maar beter helemaal niet gaan stemmen.'

Multikuli | 06-03-06 | 16:19

Nijmegen hoort tot de g27 en niet bij de g4 en is dus geen stad met grootstedelijke problemen. In Nijmegen voel je je daarom al snel veilig....

daputa | 06-03-06 | 16:18

VVD valt alleen te bashen, die maken zichzelf belachelijk tenslotte.

MasterAB | 06-03-06 | 16:17

Natuurlijk had iemand die goedgelovige Stemslim.nl-userts moeten vertellen dat je niks moet vertrouwen op het internet. Dat dan weer wel.

Dus als je er toch in tuint dan ben je inderdaad zo dom als een VVD-er.

*leunt wederom ontspannen naar achteren in afwachting van de bashers*

TM | 06-03-06 | 16:16


Nummer elf op de lijst is wel een LEKKER liberaaltje

Multikuli | 06-03-06 | 16:14

@ Jane Doe : Tsjonge Jane, valt DAT me nou even tegen. Jij en die schreeuwlelijk zonder argumenten?

TM | 06-03-06 | 16:13

Als Nijmegen in de top 3 staat, wie bestuurt dan die twee andere dure gemeeentes? VVD?

makkie | 06-03-06 | 16:09

zo zo,plaatje van stalin erbij,
links haalt zn geld tenminste bij al die rijke stinkers die er teveel van hebben

argh 06-03-06 @ 15:22

Ja klopt en geeft het aan de luie flikkers en immigranten die er niks voor hoeven doen, Das pas eerlijk

VeteraN | 06-03-06 | 16:08

@ventus_aqualis
Tja, het blijft ook een kind he? Overigens vind ik dat het sprekende braakmiddel / of liever - geluidproducerende braakmiddel continu in herhaling valt. Zowel in gedachtengoed als in opmerkingen plaatsen..

de melkboer | 06-03-06 | 16:08

alles is beter dan het tuig wat er nou zit om ons te bestelen.

roelofw | 06-03-06 | 16:05

@crixus 06-03-06 @ 15:58
Het probleem met de VVD is dat ze niet kunnen kiezen. Maar dat krijg je dan ook als je democratie met vrijheid probeert te verenigen.

daskapitalist | 06-03-06 | 16:04

@ Crixus..
VVD is niet echt een conservatieve partij... ze hebben immers ingestemd met Homo-huwelijk en gedogen drugs...

Mucky | 06-03-06 | 16:03

In Maasdriel koopt men gewoon volmachten op voor harde euri's of bakken champignons. Een niet nader te noemen ritselaar zou daar inmiddels reeds zo'n 400 volmachten hebben verzameld.

Geen VVD'er natuurlijk...

waaqvlam | 06-03-06 | 16:03

@ Jane Doe
VVD en Ann Coulter gaat niet echt samen...

Mucky | 06-03-06 | 16:02

Het is juist liberaal om te accepteren dat mensen in mening kunnen verschillen en soms juist overeenkomen. De afkeer tegen de PvdA is juist een gedeelde waarde.

bastyboy | 06-03-06 | 16:01

-weggejorist-

Pimp my Voortuin | 06-03-06 | 16:01

Allemaal al op de laatste link van het artiketje geklikt?

Hoezeau is dit geen kiezersbedrog??? Als laat ik maar zeggen een PvdA dit doet dan staan jullie allemaal op de banken!!!

TM | 06-03-06 | 16:01

@ Polack, haar tekst was ter ondersteuning van mijn stelling waarom Liberalen gevaarlijk zijn..... Ik weet dat zij conservatief is of beter gezegd Neo-Conservatief...

Mucky | 06-03-06 | 16:01

@.de melkboer @ 15:56
Ik heb niet gezegd dat het een recente uitvinding is, wel dat ene Bos het in Buitenhof weer noemde en als een kind aan het blokken stapelen blijft.

ventus_aqualis | 06-03-06 | 16:00

Wat ook grappig is als je alle vragen met neutraal beantwoord.

Als ik 20% dezelfde antwoorden heb als een liberaal, dan zit er toch iets verkeerd?

paranoia | 06-03-06 | 16:00

wat betekende liberaal nu eigenlijk ookalweer? Hoe de VVD zich de laatste tijd zich manifisteerd is volgens mij meer puberaal... Wel een beetje jammer. Erg sneu voor een partij die volwassen schijnt te zijn. (misschien ligt het wel aan het corps gehalte)

misterrr | 06-03-06 | 15:58

@Polack 06-03-06 @ 15:49:
Precies, maar de VVD is ook al sinds ene H. Wiegel niet meer een liberale maar gewoon een conservatieve partij.

crixus | 06-03-06 | 15:58

@ventus_aqualis
Die "toverformule" is een reeds bestaand recept dat bij veel linkse kaalplukkers een geliefd middel was om de maatschapij het benodigde geld te ontfutselen om het vervolgens in kansloze zogenaamde sociale projecten te verkwanselen.

de melkboer | 06-03-06 | 15:56

50% aan deze kant.

Blauwvinger | 06-03-06 | 15:56

Als voormalig VVD adept, heb ik mij gelukkig niet vergist, VVD dus nooit meer, maar wat dan, de PVDA? als ik aan de PVDA denk, denk ik aan Joop d.U te B. dat dus ook nooit meer, het CDA dan? brrrr moet er niet aan denken, Jan Peter, DonDonnert, en misschien wel de ergste Maxime Verhagen. Dan toch maar de dierenpartij..:-))

Karel Kruizenruiker | 06-03-06 | 15:54

100% score VVD-er en grote Ann Coulter bewonderaar meldt zich....

Jane Doe | 06-03-06 | 15:54

ik zie het probleem niet zo. elke partij zegt dat zij zelf de slimste keuze zijn. ze zullen dus allemaal adviseren op hen te stemmen. het enige verschil is dat hier niet vooraf wordt aangegeven welke partij het betreft...

zakje pinda´s | 06-03-06 | 15:53

@masterab

volgens mij moeten de voedselbanken in wassenaar ook nog worden uitgevonden, evenals in heemstede-aerdenhout en zo nog wel wat meer.

Het probleem van links is dat ze denken dat met geld herverdelen de wereld beter wordt. Jammer genoeg, moet je eerst geld verdienen om het te herverdelen, en zoals de communisten hebben gemerkt, valt er op het eind nog verdomd weinig te herverdelen.

www.geenstijl.nl/mt/archieven/004611.h...

catch22 | 06-03-06 | 15:51

@.MasterAB @ 15:44
Nijmegen zal er wel een mensa voor de ondervoeden op na houden. Uitdelen is zoooo 1813.

ventus_aqualis | 06-03-06 | 15:50

u bent liberaler dan u denkt, uw antwoorden komen voor 30% overeen met de vvd.... tyf op!

Bozepanda | 06-03-06 | 15:49

@Mucky: anncoulter is geen liberaal. Ann Coulter is een conservatief.

Heerschende vrouwm met een messcherpe tong.

Polack | 06-03-06 | 15:49

@MasterAB: Nijmegen is dan waarschijnlijk ook een van de weinige RODE gemeenten die geen voedselbanken heeft. Toen 010 nog een dieprood bolwerk was, werd daar notabene de Voedselbank Nederland opgericht. Teen heeft dus niets met tander te maken.

LJBrinkhorst | 06-03-06 | 15:49

@catch22 06-03-06 @ 15:42
En zo hoort het, Nijmegen is waarschijnlijk ook één van de weinige gemeentes die geen voedselbanken heeft.

MasterAB | 06-03-06 | 15:44

@.argh @ 15:22
De toverformule van kameraden Bos, Halsema en Marijnisse is 'de sterkste schouders moeten de lasten dragen'. Laatst riep Bos dat weer over de gemeentebelastingen. De lol is er een beetje af: neem eens de gelegenheid te baat het netto-inkomen van twee- tot driemaal modaal te vergelijken met dat van de bijstandtrekker of minimumloner inclusief huurtoeslag, aanvullende bijstand, zorgtoeslag, kwijtschelding van gemeentelijke en provinciale belastingen, tegemoetkoming kinderopvang etc.
Er zit dan niet zoveel licht meer tussen; je treft die middeninkomens opnieuw hard met 'het geld halen bij de rijke stinkerds'.

ventus_aqualis | 06-03-06 | 15:44

De lokale belastingen in Nijmegen behoren in 2006 tot de drie hoogste van de 35 grootste gemeenten van Nederland.
Dat blijkt uit een onderzoek van het weekblad Binnenlands Bestuur onder de Nederlandse gemeenten.
Het blad bekijkt jaarlijks de hoogte van de belastingen per gemeente waaronder met name de Onroerend Zaak belasting.

Ondanks de afschaffing van het gebruikersdeel van de onroerend zaak belasting, waardoor de belasting dit jaar flink lager uitpakt, stijgt Nijmegen in de ranglijst van 2006 naar een derde plaats.

en we mogen daarbij bedenken dat huurders worden ontzien, ofwel de rijkeren mogen extra dokken

catch22 | 06-03-06 | 15:42

Wat een verkiezingsbedrog, bij alles komt VVD uit. Als ze bij dit al de boel bedonderen hoe straks als ze in de raad zitten? Zegt genoeg lijkt me.

MasterAB | 06-03-06 | 15:42

*35% VVD'er meldt zich

verbatim | 06-03-06 | 15:37

Als die meneer van Aartsen nou eens met zijn verdiensten zou wapperen en niet het waarschuwende vingertje zou opsteken kon het wel eens zijn dat hij serieus genomen werd. Wat 'ie nu allemaal roept gaat hem stemmen kosten omdat het alleen maar bangmakerij. Hebben we een mooi voorbeeld van gezien met het referendum over de EU-grondwet...

PalmTree_1234_ | 06-03-06 | 15:35

Goh, en als de antwoorden helemaal 0% VVD zijn, dan kan het fijne progje opeens geen stemadvies geven.

Lepo | 06-03-06 | 15:34

Sluit eigenlijk naadloos aan op het vorige topic...

crixus | 06-03-06 | 15:34

Gemeenten moeten eens leren de eigen organisatie kritisch onder de loep te nemen en te gaan bezuinigen als de kosten de pan uit rijzen en niet meteen nog een paar interim-managers aanstellen + een paar extra ambtenaren en alles lekker doorberekenen aan de burgers.... de werkende en goed verdienende burgers wel te verstaan... de rest is zielug

Tilbostan | 06-03-06 | 15:34

Haha.. ja hoor! antwoord: VVD.

poktor | 06-03-06 | 15:34

echt oplichting om zo'n vvd-site als onafhankelijk te doen voorkomen. maar gelukkig zijn alleen vvd-stemmers dom genoeg om daarin te trappen.

selena | 06-03-06 | 15:34

Geestig, als je op alles kweenie ( neutraal) drukt, kom je ook op de VVD uit. Volgens de VVD moet je dan toch bij de PvdA uitkomen?

opperwezenlijk | 06-03-06 | 15:33

willekeurig altijd vvd

Henkiemaardannietgek | 06-03-06 | 15:33

"Er sluimert een liberaal in U. Uw antwoorden komen voor 20% overeen met de VVD!"
Nou, laat die liberaal in mij dan ook maar niet boven komen zou ik zeggen.

daskapitalist | 06-03-06 | 15:31

Alles eens vvd
alles oneens nog eens stemmen
neutraal vvd

Henkiemaardannietgek | 06-03-06 | 15:31

wat een verrassing, ik kreeg vvd als uitslag
de liberalen zijn nog wel de allerergste

argh | 06-03-06 | 15:30

huh? dacht dat het miss world verkiezingen waren! Wat een onzin allemaal. Stalin zit veilig opgesloten in de Gulag Archipel!

zlogg | 06-03-06 | 15:29

Ach de VVD draait gewoon de geld kraan naar de gemeentes dicht waardoor deze met bealchelijke hoge heffingen komen. Hebben ze het tenminste zelf niet gedaan. De VVD doet het dus op een veel smerige ranzige manier. Alles privatiseren waardoor belachelijk hoge prijzen onstaan, kijk naar de Zorg en de Engergie sector. Nee dat is beter, geef mij maar links dan dat goedkope hufterigheid. Vier jaar Nederland naar de klote geholpen en dan nog durfen praten over het linkse gevaar. Hoe wereldvreemd moet je dan zijn.

MasterAB | 06-03-06 | 15:28

gna, bij mij kon dat ding geen stemadvies uitbrengen :-)

yumpie | 06-03-06 | 15:27

Sja, het is wat simpel neergezet. Maar dat is de norm tegenwoordig. En het is nog niet onwaar ook.

Jan Passant | 06-03-06 | 15:27

Stemmen op de VVD dan maar, en Rita als MP

Razor3012 | 06-03-06 | 15:24

het is ook gevaarlijk om links te stemmen. Al het goede spaarwerk van de VVD zou dan even over balk gesmeten worden en god wat gaat het dan goed met nederland. Het begrotingstekort lekker laten groeien en over 8 jaar hebben we weer crisis omdat er dan bezuinigd moet worden om de puihopen van 8 jaar Bos op te ruimen.
En op gemeentelijk niveau... leuk en gezellig straks allemaal asielkampen naast je deur! want iedereen is welkom in zo'n gemeente

Behangdelul | 06-03-06 | 15:23

zo zo,plaatje van stalin erbij,
links haalt zn geld tenminste bij al die rijke stinkers die er teveel van hebben

argh | 06-03-06 | 15:22

Is dit de climax van de VVD campagne? Whahahaha

gevallenverstand | 06-03-06 | 15:21

gaat de VVD zichzelf opheffen?

daskapitalist | 06-03-06 | 15:21

Als dit gaat plaatsvinden vraag ik heerlijk een uitkering aan en ga lekker thuis op de bank goedkope DVD-tjes kijken.
Geen zin om voor zulk tuig te werken en volgens groen-L en SP heeft iedereen het recht om niet te hoeven werken.
Lijkt me fantastisch.

Obsi | 06-03-06 | 15:21

Het gevaar is alom aanwezig, stel je voor een partij met ultieme regeringsmacht die gedurende de hele hoogconjunctuur aan het bewind is geweest. Deze partij denkt ipv aan de toekomst alleen aan de begroting van het verleden. Vervolgens bij even wat tegenslag paniekvoetbal. HOEDT U voor het oranje gevaar!

gevallenverstand | 06-03-06 | 15:20

Idd, stem VVD, daar worden we allemaal beter van

Traag | 06-03-06 | 15:19

De inwoners van Nijmegen geven aan hun wijk een hoger rapportcijfer (7,55) dan vier jaar geleden, zo bleek laatst uit de gemeentemonitor, hoger dan in alle andere grote steden. Daarbij speelt het toegenomen gevoel van veiligheid een grote rol. Het aantal mensen in de bijstand is bijna met de helft afgenomen van 14% in 2000 naar 8% in 2005. Tegelijkertijd in de afgelopen vier jaar de begrotingen sluitend gehouden en achttien miljoen euro bezuinigd. Het blijkt gelukt te zijn om de woningbouwproductie op te schroeven van 330 woningen in 2002 tot 1500 in 2005. Dat zijn prestaties waarbij die van het kabinet verbleken. Misschien dat het daarom voor de VVD een ‘horrorscenario’ is: hoe meer Nederlanders op lokaal niveau ontdekken dat een progressief bestuur beter is, des te kleiner de kansen voor de VVD om het ingezette verval van de partij richting de verkiezingen van 2007 te keren.

Witteman | 06-03-06 | 15:19

Volgens deze stemwijzert kan ik beter mijn eigen partij oprichten. Nou ja, dan toch maar de SP.

fuckje | 06-03-06 | 15:19

Ik word ook een beetje bang van die linkse rakkers...
Heb weinig zin om voor mijn luie medemens te gaan betalen of ondersteuning te bieden. Het gaat nu langzaam beter met WIA en hoop alleen maar dat de WW binnenkort ook afgeschaft wordt.
En nou van die luie reet af en werken!

ThaCroW | 06-03-06 | 15:17

Verdomd, ik ben een echte VVD'er.

gentle giant | 06-03-06 | 15:17

Dat heet democratie. De tereur van de ongeletterde meerderheid.

Oculus Malus | 06-03-06 | 15:13

Lastenverhoging om flauwekul projecten te kunnen bekostigen klinkt inderdaad als de linkse hel....

daputa | 06-03-06 | 15:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken