Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Irak is asociaal extreem übersuper rijk

saddamdoot.jpgGoed nieuws, Europa staat op het punt een belangrijke energieovereenkomst te sluiten met Irak. Dat is leuk, want nu horen we weer eens wat over de laatste schattingen van de olievoorraden van Irak. Volgens conservatieve opvattingen heeft Irak de grootste olievoorraad ter wereld, zo'n 115 miljard vaten olie ofwel 115.000.000.000. De 'niet-bewezen voorraad' is nog eens drie keer zo groot. De olieprijs is laten we zeggen 113 dollar per vat. Theoretisch is de rijkdom van Irak dus nu 12.995.000.000.000 dollar, en mogelijk nog drie keer meer. Dat kunnen ze natuurlijk niet in een paar jaar naar binnen trekken, want dan zou de olieprijs instorten, en er zijn nog wat logistieke problemen. Maar voor de duidelijkheid. Irak is fucking blingbling over the top rich. En er is genoeg voor iedereen, ze hoeven het oliegeld immers maar te verdelen over 27 miljoen inwoners en nog een paar kleine oliebedrijfjes. In principe kan iedere Irakees dus makkelijk een groot huis, een zwembad in de tuin en een stel westerse bedienden onderhouden. Het is maar goed dat Bush heeft gezegd dat die Irakoorlog helemaal niets met olie te maken heeft, anders zouden we nog rare dingen gaan denken over zijn motieven...

Reaguursels

Inloggen

dus door bush betaal ik nu 1.555 voor eenliter euro 95 terwijl dat niet eens nodig is. Bush sterf lekker

Amazing_Mark | 18-04-08 | 10:15

Irak is al decennia en decennia lang een erg rijk land, ondanks Saddam H. en allerlei oorlogen.
Het wordt niet erg netjes verdeeld, die rijkdom, dat is het probleem.
De Irakese dinar, by the way, was op 1 januari 1971 10.73 gulden, waard , later nog meer.De Irakezen hoefden niet mee met de devaluatie van de US dollar begin jaren 70, waar de munt aan gekoppeld was.

Canninefaatje | 17-04-08 | 22:00

-weggejorist-

shentef | 17-04-08 | 19:23

-weggejorist-

shentef | 17-04-08 | 19:23

nnnnnnnn 17-04-08 @ 14:51
Wacht even, het gedeelte waar ik zeg dat ik vermoed dat het afrekenen in Euro's misschien wel een heel belangrijk argument was om Irak aan te vallen is inderdaad spekulatie. Dat de dollar nu in een vrije val is komt uiteraard door andere zaken. Wél denk ik dat het met name door de Saoedi's komt dat de dollar nog steeds de valuta is waarin olie afgerekend wordt. Dit omdat het lot van het Saoedische koningshuis nauw verbonden met de VS is, en ten tweede omdat ze enorme voorraden dollars hebben die bij een totale ineenstorting van die munt niets meer waard zouden zijn. Het is dus in het belang van beide landen de dollar als olievaluta in stand te houden, koste wat het kost.

Bigi Bana Boy | 17-04-08 | 19:08

Prof. Hoxha.. hoe lang heb je moeten studeren om tot deze schokkende ontdekking te komen?

neger des heils | 17-04-08 | 18:39

Wacht, ik heb een idee.
Laten we voortaan die olie alleen nog kopen, als we er zelf MEER mee kunnen verdienen dan wat we ervoor betalen.

Ad Caweau | 17-04-08 | 17:41

Waar liggen die vaten dan? Naast de massavernietigingswapens?

rechtselente | 17-04-08 | 17:04

Het is ook niet zo gek dat iedere Irakees er stinkend rijk van kan worden.... het worden er ook steeds minder.

OneandOnly | 17-04-08 | 16:53

Valt daar nog wat te flitsen in Irak?

Koos_Spee | 17-04-08 | 15:35

ik had die laatste zin toegevoegt als die er niet had gestaan

inzaghii | 17-04-08 | 15:33

pita 17-04-08 @ 13:58
Radeloos? Mwah, niet echt.
Maar ik laat me natuurlijk graag met goede argumenten overtuigen, hoor.
Dat dan weer wel.
.
Hoefter 17-04-08 @ 13:43
Schelden mag ook! Graag zelfs.
Dan weet ik zeker dat ik het bij het rechte eind heb.

Knuckle Sandwich | 17-04-08 | 15:09

09 April 2008 (Iraq Directory)

A senior official in the Iraqi Oil Ministry said his country exported last March one million and 900 thousand barrels per day of the actual production of two and a half million barrels.

Official spokesman of the Iraqi Oil Ministry, Asim Jihad, said, "Iraqi oil exports amounted to 350 thousand barrels per day from the northern area towards the Turkish port of Ceyhan, and one million 550 thousand barrels from the southern ports," noting that the production of crude oil reached the limits of two and a half million barrels.

Jihad confirmed that the high oil prices in international markets will help Iraq to achieve additional oil revenues which he anticipated to hit more than five billion and a half-billion last March, explaining that a barrel of Iraqi oil is sold at more than $90, ten dollars less than American oil, and at the level of oil prices in the region.

He explained that this price difference is due to the transfer of oil from the download sites to global markets and stock exchanges where oil is sold, stressing that Iraqi Oil Ministry is seeking to increase the volume of sale of Iraqi oil to Asian markets due to the closeness of these markets to Iraq.

bron www.iraqupdates.com

Zo rijk worden ze er niet van...

Michael | 17-04-08 | 15:08

Damn, als je het zo bekijkt! Kunnen wij (Nederland) niet effe Iraq binnen vallen om de schatkist te spekken? Maar niet de Amerikaanse fout maken om daar te lang te blijven uiteraard...

Polonium 210 | 17-04-08 | 14:58

En in Heel Iraq kun je bijna niet tanken.
Wij vechten als Nederland mee in elke oorlog die de Janks ons aanpraten onder het mom van democratie.
Maar zolang we zelf maar olie krijgen, kunnen ons een paar duizend dode zandhazen ons niets schelen...

da wizard | 17-04-08 | 14:55

@Big Bana Boy

leuke theorie... het is zo dat saddam de enige was die consistent riep dat hij zijn olie in Euro's wilde afrekenen maar het vertrouwen in de dollar daalt ook door oorlog en begrotingstekort

nnnnnnnn | 17-04-08 | 14:51

@ Jan Passant 17-04-08 @ 14:21

Bush?

pita | 17-04-08 | 14:34

als ze nou niet moslim waren, dan waren ze nu stinkend rijk met z'n 27 miljoenen.
Nu moeten ze knokken tot er 1 vreeselyck rijke boef over is.

Jan Passant | 17-04-08 | 14:21

"het probleem" was dat Irak aanstalten maakte om alleen nog maar Euro's voor de olie te willen hebben ipv de steeds verder wegzakkende dollar. Op het moment dat andere olielanden ook hun vertrouwen in de dollar kwijtraken is het gedaan met de VS die nu immers vrijwel onbeperkt dollars kunnen bijdrukken en dus zo goed als gratis aan hun olie komen. Als de rekening in Euro's betaald moet worden zullen ze die nml eerst moeten gaan verdienen. De VS publiceert overigens al enige tijd het maandelijkse rapport waarin staat hoeveel geld er op de markt wordt gebracht niet, met het excuus dat het geen relevant rapport is * kuch *.
Een teken aan wand was dat de Saoedi's recentelijk op een OPEC vergadering net even te uitdrukkelijk hun steun aan de dollar betuigden. Ze riepen het net even te hard naar mijn smaak en het is en teken van paniek.
Paniek omdat de Saoedi afhankelijk zijn van de VS om aan de macht te blijven én omdat ze hun investeringen in de VS zien verdwijnen als sneeuw in de zon.

Bigi Bana Boy | 17-04-08 | 14:17

Maar Iran wordt nog rijker, zie www.energy.eu/#non-renewable
En vlak Rusland niet uit. Daar worden ze helemaal poepie-rijk met de verkoop van gas aan Europa.

spelen | 17-04-08 | 14:17

"De 'niet-bewezen voorraad' is nog eens drie keer zo groot. De olieprijs is laten we zeggen 113 dollar per vat. Theoretisch is de rijkdom van Irak dus nu 12.995.000.000.000 dollar, en mogelijk nog drie keer meer."

Dat is dan dus vier keer meer, lutser.

mijn opa | 17-04-08 | 14:06

@ kapotte_stofzuiger 12:16:

Drugs

st_joris | 17-04-08 | 14:03

Nou, gelukkig dat Irak weapons of mass destruction had, anders hadden we nu helemaal niet bij al die olie gekund.

Rabarberke | 17-04-08 | 14:02

Hoeveel procent van al die olie is winbaar? 30%? Meestal houdt het daar wel op. En als je je in de geschiedenis van de olievoorraadrapportage verdiept, dan stel je ook als leek makkelijk vast dat de cijfers die de opec produceert zeer onbetrouwbaar zijn. In de jaren 80 kwam er in de meeste opec landen zomaar overnight ineens 50% bij en is sindsdien de voorraad stabiel gebleven terwijl ze olie omhoog pompen "like there's no tomorrow"...

synchronicity | 17-04-08 | 14:02

@ Knuckle Sandwich 17-04-08 @ 13:25

Nog maar een paar jaar geleden geloofde iedereen dit, nu bent u een radeloze roepende in de Irakese woestijn. Grappig.

pita | 17-04-08 | 13:58

Bush kan weer lekker investeren in militaire benodigdheden. De flikker

fapz0r | 17-04-08 | 13:52

@ doubledope 17-04-08 @ 12:15
1,4 mil. is aardig wat als je alleen maar in een tent leeft met een jurk aan. Af en toe de kameel voeren, beetje rondhangen...

Sjakie Snel | 17-04-08 | 13:46

@ Knuckle Sandwich

u is een enge gek. bush fanboy.

Hoefter | 17-04-08 | 13:43

Het is Chinese olie. Die gaan het opkopen. 2 puntjes: ze hebben zelf de infrastructuur en logistieke middelen niet om het naar boven te halen en te vervoeren, dat laten ze dus Shell en BP doen. Ze hebben ook geen enkele zin om militair die olie te beschermen, dus dat laten ze de Amerikanen doen. Dat is de enige reden dat China het hele Amerikaanse begrotingstekort heeft opgekocht.

koerbagh ® | 17-04-08 | 13:43

een klein beetje inlezen is beter voor het reaguren. De inval was omdat Saddam olie voor euro's ging verkopen.

Zo ongeveer het eerste wat de Amerikanen deden is dat terugdraaiten. Als je olie alleen in dollar mag verkopen en jij bent degene met het alleen recht op de dollargeldpress, ben je in een keer eigenaar van alles wat nog in de grond zit.

down-under | 17-04-08 | 13:40

Brakke Obama 17-04-08 @ 12:49

Ik draai liever 1 en 2 om.
Verder is het enige dat te weten is gekomen met deze oorlog dat de schattingen van de andere OPEC landen veel te hoog zijn m.b.t. hun oliereserves.

azijnseikerT | 17-04-08 | 13:37

@ BloedendMaandverband 17-04-08 @ 13:23

Stuur een mailtje en je hebt het vast zo geregeld. Weet je al wat het wordt of laat je ons in het ongewisse?

Nonnes | 17-04-08 | 13:36

Nu nog een mooie reactie van CoJones

010waus | 17-04-08 | 13:33

Afrika zit ook bomvol met waardevolle grondstoffen. Goud, diamanten, koper, zink, uranium en ga zo maar door. Dat de opbrengst daarvan voor 80% naar het westen, voor 19% naar corruptie en wapens en voor misschien 1% naar verbetering van de omstandigheden in zo'n land gaat wisten we allang.

Zouden die Irakezen zich wat minder bezig houden met elkaar uitmoorden op basis van de verschillende vormen van hun vredelievende godsdienst, en zich wat meer bezig zouden houden met handel drijven en het verdiende geld investeren in het opbouwen van een echt land, dan was Irak helemaal zo gek nog niet.

padjakker deluxe | 17-04-08 | 13:32

Wel handig dat het in dollar's is.
5 euro per inwoner dus

jos123 | 17-04-08 | 13:26

@ prohibitandis 17-04-08 @ 13:13

U is niet alleen erg dom, maar ook erg wereldvreemd.

pita | 17-04-08 | 13:25

Het doel was: 1. veiligstellen olietoevoer (dus niet het stelen van olie) 2. bescherming Israel 3. bestrijding van terreur.
Gekozen oplossing: een dominante westerse militaire aanwezigheid in het hart van het Midden-Oosten. Met als bonus de mogelijkheid om het gebied te democratiseren.
Ik ben het eens met de doelstellingen, evenals met de gekozen oplossing.

Knuckle Sandwich | 17-04-08 | 13:25

@ prohibitandis 17-04-08 @ 13:13

Zapruder bullshit? Misschien is punt 3 van mij een theorie die moeilijk te bewijzen valt, maar ik vind het niet ongeloofwaardig. (wat het niet gelijk de discussie maakt, want dan zitten we hier voorlopig nog wel)

De rest is gewoon overduidelijk.

010waus | 17-04-08 | 13:25

@Nonnes 17-04-08 @ 13:17
Als ik een nieuwe nick aanmaak gaan ze dat zien als trollen en bannen ze de twee nicknames. Help wat moet ik doen!

BloedendMaandverband | 17-04-08 | 13:23

-weggejorist-

KaKeL Kees | 17-04-08 | 13:23

Van de air miles alleen al zou je kunnen gaan rentenieren . . .

drs. G. Flater | 17-04-08 | 13:22

115 miljard vaten olie onder de grond, hoe hebben ze die vaten daar ooit in gekregen, en wat zijn het voor vaten houten vaten plastic vaten of stalen vaten.

tjeemig | 17-04-08 | 13:20

Wanneer wordt Disneyland Al-Kut geopend?

Rammstein | 17-04-08 | 13:18

Is het niet zo dat je maar ongeveer een derde van je voorraden uberhaupt kan winnen? En is het ook niet zo dat je technisch gezien maar een klein percentage daarvan per jaar kan winnen?

alpha_mannetje | 17-04-08 | 13:17

@ BloedendMaandverband 17-04-08 @ 13:00

Gelukkig stond je naam er niet bij. Dat kan niet bij het lunchtijdtopic.
Al nieuwe nick aangemaakt?

Nonnes | 17-04-08 | 13:17

@010waus 17-04-08 @ 13:01

Jij vraagt in hoeverre *mijn* kop in het zand zit om vervolgens met Zapruder bullshit aan te komen zetten?

prohibitandis | 17-04-08 | 13:13

@BloedendMaandverband 17-04-08 @ 13:00 omdat je zo'n lekker fris gezichtje hebt!

Rammstein | 17-04-08 | 13:09

12.995.000.000.000 dollar... Is dat niet ongeveer 15 euro tegenwoordig ?

Superfiets | 17-04-08 | 13:09

Zo te lezen is het het heel fijn is te constateren dat al onze auto,s,energiecentrales, schepen enzv. op water draaien, want die schijnen geen olie nodig te hebben. Dat spul hebben wij niet nodig blijkbaar.
De waarheid is dat de VS zich kapotbloed in Irak en wij in het westen dankjewel zeggen voor de bewezen diensten.
Alle olieinkomsten van Irak vloeien direkt in de Iraakse schatkist en de VS steken daar geen stuiver van in hun eigen zak.
Het wordt trouwens tijd dat de VS daar de boel de boel laat en die moordende Irakezen zelf hun zooitje laten opknappen.
Goed voor de anti-amerikanenhaat en wordt de ware face van die moordende islam beter zien.

The eimer | 17-04-08 | 13:08

kijk maar uit, Brazil is next!!!

Zelf! | 17-04-08 | 13:07

@ prohibitandis 17-04-08 @ 12:14

Hoe ver zit die kop van jou in het zand? Door de volgende redenen is de oorlog in Irak en Afghanistan begonnen:

1. Pijpleiding vanuit Kaspische zee door Afghanistan (leuk dat Osama Bin Laden in dat gebergte zat)
2. Olievoorraden in Irak
3. Wapenindustrie die 80% van de verkiezingscampagne van Bush ophoestte en dat gaat niet om miljoenen, dus die willen wel wat terug zien.
4. Misschien wel de belangrijkste, strategische militaire punten innemen tov landen in het Midden Oosten (zoals bv. Iran)

010waus | 17-04-08 | 13:01

Waarom gebruiken jullie mijn foto bij dit bericht?

BloedendMaandverband | 17-04-08 | 13:00

Nou als ze zo rijk zijn kunnen we daar net zo goed binnenvallen. Ach... *kwartje valt*

zooishettoch | 17-04-08 | 12:58

Het wordt tijd dat we op zeewater gaan rijden.

Karel Kruizenruiker | 17-04-08 | 12:56

mwoa... $419.000,- per irakees.... is ongeveer 5 euro dus.

desmodus | 17-04-08 | 12:56

Haaaa en waar denk je dat die 115.000.000.000 naar toe gaat, precies, allemaal naar de USA.... De oorlog kost namelijk al meer dan 1000 miljard, en Iraq krijgt na afloop netjes een rekening gepresenteerd

Daan8059 | 17-04-08 | 12:51

Toch snap ik de discussie niet helemaal, wat nou echt de motieven waren om irak binnen te vallen en sadam af te zetten is niet boeiend.
Kijk naar het resultaat, hoewel er nog steeds veel doden vallen in irak, is dat veel minder als dat het was onder het bewind van sadam.
De macht van de opec is verminderd en er is een land minder wat internationale terroisten steunt.
Iran heeft een grote buur, die haar expansie driften tegen gaat.
-
Welke reden de doorslagevende ook was om binnen te vallen lekker belangrijk, tuurlijk heb ik ook een hekel aan overheden als zij denken dat ze "het volk" voor kunnen/moeten voorliegen. Dat mag ook best uitgezocht worden maar zoek dan de confrontatie op over het liegen opzich en niet over de leugen.

repulse | 17-04-08 | 12:50

reden 1: Olie
reden 2: Amerikaanse aanwezigheid in regio (buurland Iran). Elk land in het MO laat het nu wel uit zijn hoofd om iets te ondernemen.
reden 3: Economie. Ik weet trouwens vanuit mijn werk dat er al tijdens de oorlog vele cementfabrieken zijn gebouwd in Iran net aan de grens met Irak (dit zijn megainvesteringen). Voor de (weder)opbouw van Irak!
Iran was stabieler en dan maakt het niet uit of het de aartsvijand is.

Brakke Obama | 17-04-08 | 12:49

Nou... wie had dát nou gedacht?

Granaatappel | 17-04-08 | 12:47

@ coolmos1 17-04-08 @ 12:41

Klopt, maar vergeet niet dat Shell er ook vuistdiep inzit. Het enige probleem dat Shell geloof ik heeft is dat ze zelf Irak niet inmogen. Zal het nog eens navragen.

Michael | 17-04-08 | 12:47

ik heb een niet bewezen vermogen van 10 miljoen

P.T.Wyler | 17-04-08 | 12:42

Michael, goed gezien. De basis voor de wetswijziging ligt er inderdaad al, en dat betekent dat de planning van Bush met z'n geldverslindende oorlog wel goed is, als tenminste deze wet erdoor komt. Dan vloeien de olie-inkomsten rechtstreeks naar de USA.

coolmos1 | 17-04-08 | 12:41

fijn te horen dat er ergens nog olie is....................................... maar waarom moet dat nou weer net in een land liggen die overduidelijk niet weten wat ze ermee moeten

hebookeenmening | 17-04-08 | 12:41

was al lang en breed bekend... grote schande is 't overigens !

DeDerdeKamer | 17-04-08 | 12:41

Hmmm het was wel allemaal errug toevallig .
Bush treed aan .
De energie crisis in California kwam en Baby doc vroeg Cheney dat eventjes op te lossen .
2 week later ligt de kaart van Irak op tafel ,met een lijst van (amerikaanse) bedrijven) die potentieel interesse hebben in wat overnames .
Maar het gaat helemaal niet om de olie .
We bring peace to the gulf region .

spierdalaj | 17-04-08 | 12:39

Bom erop en leegpompen.

waskuip-admiraal | 17-04-08 | 12:37

@Rambo John
Het doel is niet het olie gebruik, maar de $ die ermee gemoeid zijn...
.
Eigenlijk is de enige leugen dus de massavernietigingswapens. De rest is allemaal waar, alleen op een iets andere manier dan veronderstelt...
.
Wanneer de amerikaanseeconomie een probleempje heeft merken we dat hier, wanneer die instort is het hier ellende. Kortom we hebben baat bij het overeind blijven van ze, en Irak is daarbij een hulpmiddel.
.
Tja... de complotten zijn hier volop op los te laten. Maar 1 ding is zeker, het is wel een oplossing voor de economische shit van de USA

je weet het | 17-04-08 | 12:36

En die olie loopt gratis uit een kraan in die vaten? Er zal voorlopig voldoende olie zijn, alleen moet er beter gezocht worden. Over 40 jaar hebben we ook weer mijnbouw in Limburg..

Brakke Obama | 17-04-08 | 12:34

Dus Bush is Irak nie binnen gevallen vanwege de olie en Irak is Koeweit nie binnengevallen om de olie, ik herhaal, the us of ee is iak nie binnengevallen vanwege de olie en irak is koeweit ook nie binnen gevallen vanwege de olie.........

Ow ja, ik werk alleen maar omdat ik het leuk vind, nie vanwege de poet ofzo,

Marijnissen, kom er maar in

neemjemoederindemali | 17-04-08 | 12:33

@ prohibitandis 17-04-08 @ 12:14 ... en de wereld is volgens jou plat, of niet? Rare snijboon!

Wim Bitterzaad™ | 17-04-08 | 12:33

We hebben de Iraqi's democratie gebracht, daar mogen we ook wel wat voor terug zien. Want het onthaal was nou ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Fleauxe | 17-04-08 | 12:32

40 biljoen. Mmmm, niet slecht.

whatisup? | 17-04-08 | 12:31

@De dikke vandaal 17-04-08 @ 12:16

Nee, de binnenlandse vrijheid, die door onveiligheid wordt bedreigd. Irak is net als Afghanistan een front tegen de Islamitische revolutie van Iran.

prohibitandis | 17-04-08 | 12:30

Jaaaa Bush is ongetwijfeld van zijn stoel gevallen bij dit nieuws.
Westerse democratieen zijn natuurlijk te vertrouwen.

Nonnes | 17-04-08 | 12:30

Goed nieuws.. edoch: olie jaarverbruik is 33mld vaten dus Irak is goed voor 3.5 jaar olie. Toch goed gedaan van Bush: 5 jaar oorlog voor 3.5 jaar olie.

Rambo John J | 17-04-08 | 12:29

"I'm saddened that it is politically inconvenient to acknowledge what everyone knows: The Iraq war is largely about oil." - Alan Greenspan

According to the Bush Administration, the notion that the occupation of Iraq was a means to gain control over that country's vast oil reserves is "nonsense" and "a myth." However, in February, 2007, the proposed draft of a new law to structure Iraq's oil industry was leaked, and it is now being considered by the Iraqi parliament. Several key features of the law would:

* Allow two-thirds of Iraq's oil fields to be developed by private oil corporations. In contrast, the oil industry has been nationalized in every other major Middle Eastern producer for over 30 years.
* Place governing decisions over oil in a new body known as the Iraqi Federal Oil and Gas Council, which may include foreign oil companies;
* Open the door for foreign oil companies to lock up decades-long deals now, when the Iraqi government is at its weakest.

Overall, the law would secure the agenda of ExxonMobil, Chevon, and the other majors, robbing the Iraqi people of their most basic source of wealth. Much is at stake. With 115 billion barrels of proven reserves ($7 trillion worth at $64 per barrel) and another 215 billion possible or likely ($14 trillion), there's nearly a million dollars of oil for every Iraqi citizen. It's a vast and precious national resource-but only if Iraqis are allowed to control it themselves.

Michael | 17-04-08 | 12:29

och is op het moment nog een inzet van 1 op 26.. heeft de amerikanen nog 'maar' 511.000.000.000 dollar gekost, omgerekend bijna 1000 euro.
Kijk dat is nog eens iets goeds doen met het belastinggeld van je inwoners, wij geven het gewoon weg...

doubledope | 17-04-08 | 12:27

mooi deal.. Irak heeft snel geld nodig en Europa een meer diverse energievoorziening.. nu nog die gasleiding uit Turkmenistan door de kaspische zee!

nnnnnnnn | 17-04-08 | 12:27

Nou, dan ga ik daar wel tanken, voortaan. Ligt toch vlakbij Q8.

Horror Skopie | 17-04-08 | 12:25

Kapotte stofzuiger,Opium.

snoes | 17-04-08 | 12:24

Dan kwam 9/11 als geroepen.... wat een mazzelpikken toch die Yanks.

Megalomaantje | 17-04-08 | 12:24

oh hoeveel freebees zijn dat?

ganzo | 17-04-08 | 12:23

@Geckota 17-04-08 @ 12:12
Ze zijn ff bezig die 27 miljoen naar 10 miljoen te brengen, dat rekent wat makkelijker als het op de verdeling van de poet aankomt.

Lekker Belangrijk© | 17-04-08 | 12:19

Ach, wat is geld nu helemaal? Een paar bitjes en bytjes via internet op een bankrekening. Meer niet.

keauss | 17-04-08 | 12:18

prohibitandis 17-04-08 @ 12:14
U maakt van naïviteit een sport?

doubledope | 17-04-08 | 12:18

Gaan ze daar nu ook alles zelf betalen en hoeft er geen 'hulp' meer naar toe? Of gaat de absurd hoge olieprijs nu dalen? Nee, dat dan weer niet. Achterlijk gedoe altijd...

looprekje | 17-04-08 | 12:17

Mwah met die WMDs viel het uiteindelijk ook wel mee. Ik neem uitlatingen over wat zich wel of niet in Irak bevindt met een korreltje zout als u het mij niet kwalijk neemt.

zooishettoch | 17-04-08 | 12:16

@kapotte_stofzuiger 17-04-08 @ 12:16

Pijpleidingen

Lekker Belangrijk© | 17-04-08 | 12:16

Zolang het geld daar blijft heb daar helemaal geen moeite mee.

Dommelsch | 17-04-08 | 12:16

*koopt aandelen Saddam Inc*

Jiggermeißter | 17-04-08 | 12:16

@prohibitandis 17-04-08 @ 12:14 ja, vrijheid voor Amerikanen om daar zoveel mogelijk olie uit de grond te halen

De dikke vandaal | 17-04-08 | 12:16

Wat is er eigenlijk in Afghanistan te halen?

kapotte_stofzuiger | 17-04-08 | 12:16

hoezo rijk? das maar 1,4 miljoen per persoon in het gunstigste geval...

doubledope | 17-04-08 | 12:15

"Prof. Hoxha pwnd reaguurders" was een leukere titel geweest.

kapotte_stofzuiger | 17-04-08 | 12:15

Bush ga es daud.

DatDus | 17-04-08 | 12:15

Yeah, laten we geen rare dingen denken.......

Sikkeneur | 17-04-08 | 12:15

@Geckota 17-04-08 @ 12:12 daar zijn de Irakezen nou niet helemaal zelf de schuld aan!

De dikke vandaal | 17-04-08 | 12:14

De oorlog in Irak heeft niks met olie te maken. Bush had het ook op een zakelijk akkoord kunnen gooien met Saddam, dat was voor iedereen het makkelijkst en goedkoopst geweest. Aangezien Clinton flink in de defensie budgetten heeft gesnoeid, is die oorlog bepaald geen operatie oorlogje spelen. De Irak oorlog gaat vooral om vrijheid.

prohibitandis | 17-04-08 | 12:14

Tsjonge jonge zit je op zoveel geld en dan nog steeds zo'n puinzooi....

Geckota | 17-04-08 | 12:12

Dus de oorlog in Irak was eigenlijk gewoon een vreemde vorm van handel met voorkennis?

Ari Gold | 17-04-08 | 12:11

Geven wij geld aan deze arme stakkers?

klubuusterbearke | 17-04-08 | 12:11

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland