achtergrond

Geenstijl

Omroep MAX groot in dode lijken

weerenmaxlid.jpgDeze week werd er in Cannes druk zaken gedaan op de jaarlijkse televisiebeurs MIPTV. Allemaal RTL-en, SBS-en, Disneys en John de Mollen druk rondrennend van standje naar standje. Op zoek naar dé nieuwe hit. Ook Omroep Max, de omroep voor schijndode Nederlanders, die ons regelmatig verblijdt met topformats als ‘Iedereen kan portretschilderen’ en de ‘MAX geheugentrainer, strompelde er rond. En dat moet ook wel, want de omlooptijd van hun leden is erg hoog. Ze liggen vaak al in de kist, voordat de eerste contributie is overgemaakt. Lastig karwei dus voor de bejaardenzender de grens van 150.000 betalende én levende leden te halen. Lukt het MAX niet, dan liggen ze binnenkort zelf onder de groene zoden. Tijd dus voor keiharde kijkcijferacties. Welnu, MAX heeft in Cannes 13 delen van Derrick (Aus der reihe) bemachtigd. MAX-voorzitter en moppentopper Jan Slagter: “Derrick is zo'n serie waar mensen nog steeds wat mee hebben. En dat gaan we recht tegenover het EK Voetbal zetten.” Dat is dus wat u zelf wilt. 71% van de Televaag lezers is het eens met de stelling “kom maar op met die ouderwetse tv programma’s”. Swiebertje, Dagboek van een Herdershond, Q en Q en de kaviabak van de Wiekentkwis. Het komt allemaal terug! Verdere verzoeknummers zijn in te dienen bij MAX.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.