Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Saudische 2.0 blogger maakt bijbelversie Fitna

raedikziejeniet.jpgDe hype is alweer een tijdje voorbij. Maar een Saudische geekblogger luisterend naar de naam Raed Al-Saeed heeft toch maar besloten een antwoord op Fitna in elkaar te knutselen. Naam van het cinematografische hoogstandje? Schism. Doel? Aantonen dat elk heilig boek vol staat met barbaarse teksten en dat dat niets uitmaakt. In minder dan 24 uur verzamelde Read citaten uit de bijbel en zocht hij beelden bijelkaar van gruweldaden gepleegd door gristensoldaten in Irak. We zien enkele schapen vakkundig worden opgeblazen. Srebrenica komt natuurlijk langs, evenals diepreligieuze bidnazi's en de Ku Klux Klan. Voorts passeren de gebruikelijke geflipte relifundi's uit Kansas de revue. Al met al mag het resultaat mag er best wezen. Goede shots. Mooie soundtrack. En vooral: Lekker kort. Kijk u anders zelf even naar deze knappe, wezenlijke, zorgvuldige en doelbewust NIET kwetsende rolprent. Reacties, suggesties en aanmoedigingen kunt u in het Arabisch kwijt op zijn blog en anders op Twitter. Gewoon even doen. Tenslotte trekt Fitna in Maleisië en Indonesië ook nog steeds volle zalen..

Reaguursels

Inloggen

Elke religie in Nederland laten tekenen dat ze zich aan onze grondwet houden.
Voornamelijk Artikel 1, zoniet gelijk verbieden.
Dus geen predikanten of imams die roepen dat homo's "minder" zijn of dat niet/anders gelovige niet gelijk zijn.

Kenny013 | 12-04-08 | 13:31

Ik heb hier nog een Koran in de kast liggen.wanneer gaan we die verbranden als reactie op het filmpje van die ongelovige ketter??Liefs met een tv ploeg erbij natuurlijk en een paar agressieve koppen.

salonsocialist | 12-04-08 | 11:31

-weggejorist-

shentef | 12-04-08 | 01:29

... En hoeveel Saudische vlaggen zijn er naar aanleiding van deze film in vlammen opgegaan temidden van schreeuwende geïndoctrineerde kinderen ? Geen ? Go f*ck yourself.

Vage_eddie | 12-04-08 | 00:19

-weggejorist-

theo4116 | 11-04-08 | 23:11


Oplossing= Alle geloof verbieden en vervangen door porno. Kijk porno, daar geloof ik nu wel in. Blote tieten, mooie lippen, bukkake's dat zijn zaken waar je als mens wel vrolijk van word.

exmoslim | 11-04-08 | 19:36

Geloof is gewoon kut

(R)evolutie | 11-04-08 | 17:47

De film is door de redactie nu naar de juiste film geleid. Via Youtube kan gezocht worden op 'Tegenfilm Schism'. Van deze film Schism is ook een Nederlandse variant, die staat als reply op de Engelstalige film.

looi | 11-04-08 | 14:45

Deze film is niet van de hand van een Soedische blogger! Deze is gemaakt door een Nederlandse moslim. Er bestaat ook een Nederlandse variant van.

looi | 11-04-08 | 12:18

Dus daar heeft Wilders een punt: als je dan zo nodig moet geloven, doe dat dan in de cultuur van het land waarin je leeft en ga anders naar je land van oorsprong.

klapvee | 11-04-08 | 11:41

Geweldig eind trouwens.
GW staat weer voor lul...

da wizard | 11-04-08 | 11:23

Dus daar heeft Wilders een punt: ieder zijn eigen geloof, maar dan wel binnen de grenzen van ieders land of werelddeel, anders wordt het oorlog. Birds of a feather stick together.

klapvee | 11-04-08 | 11:20

Als je aan hun schapen zit dan heb je oorlog...

da wizard | 11-04-08 | 11:14

Bwoah!
*stofje met denigrerend gebaar van schouder veegt*
Vam mij mag-ie eauk wel zeau'n film over de Thora maken hoor, kan mij wat schelen!

Maar als ie met zijn tanks onze grens nadert, wordt er preventief ingegrepen en opgetreden...

@KDbdl 11-04-08 @ 09:48:
We zitten nu in het tijdperk van de Massaslachters in Naam van Halve Maan en Ster...

Ahasveros | 11-04-08 | 11:06

Alle religies zijn kut, eens, maar we kunnen niet ontkennen dat ze altijd enthousiast ingezet worden om het denken van mensen te controleren. Een geestelijke drug waar mensen ook vaak nog eens zelf om vragen. Jammer dat mensen in veel omstandigheden niet zelf kunnen nadenken, maar ja.
Ik ga iets heel schokkends zeggen: ik ben voor bekering van moslims tot het christendom. Hebben ze nog wel hun god, hun gebeden, hun scheppingsverhaal, maar niet meer die jihad en vrouwenongelijkheid. Amerikanen zijn er al hard mee bezig in Indonesie en Midden-Oosten (ook een manier van mind-control) maar ik heb er geen enkele moeite mee. If that's what it takes. De grootste slachtoffers van de islam zijn de moslims zelf. En voor moslims die zich ongemakkelijk voelen bij hun verzen is de stap naar christendom makkelijker dan die naar atheisme.

spaghettimonster | 11-04-08 | 10:22

De tijd van de kruisvaarders is voorbij....

KDbdl | 11-04-08 | 09:48

Altijd al gedacht dat een Fitna over gristenen makkelijker moet zijn dan over moslims. Bush is een ontzettende gristenhond, en tegelijk ook de übersturmbahnführer van de USA.

CaptainPanic | 11-04-08 | 09:39

Beter dan elkaars geloof en gebruiken bekritiseren zouden beide partijen kritisch naar het eigen geloof en gebruiken kijken.

puddingbrood | 11-04-08 | 09:29

Kortom alle religies zijn Kut. Einde discussie. Geloven doen ze maar in hun doodskist.

Godisvoordedomme | 11-04-08 | 09:11

De teksten die hij gebruikt zijn geen oproep aan gelovigen om geweld te gebruiken, in tegenstelling tot de teksten uit de Koran. Bijvoorbeeld "het zwaard brengen" gaat niet over geweld, maar over de verdeeldheid die onder het joodse volk ontstaat na de komst van Jezus. Er is een context bij alle teksten die hij gebruikt, het zijn geen losse verzen, zoals in de Koran, maar een verhaal.

Mrs_IWAB | 11-04-08 | 09:09

Zowel wetenschappelijk als filosofisch gezien is aan te tonen dat de God van Abraham met geen mogelijkheid kan bestaan. Uiteraard is geloof in iets onzichtbaars niet te bekritiseren omdat zowel het bestaan als het niet bestaan bewezen kunnen worden. De bijbel/Koran daarentegen creëert voldoende draagvlak om met zekerheid vast te kunnen stellen dat de God die het beschrijft een illusie is.

prodigy | 11-04-08 | 08:45

mmmm ff wachten nog ... neee niet boos ook niet beledigd en ik wil al helemaal geen heilige oorlog of schreeuwen...
conclusie die (fanatieke moslims0 zijn echt niet goed wijs.....

eric@fuall | 11-04-08 | 08:14

Onzichtbare tovervriendjes bestaan niet. En de bijbel is intrinsiek net zo'n kutboek als de koran. Ik lees hier urenlange apologetische onzin van "the usual suspects" en ze komen alweer nergens met bewijzen en aantoonbare verhalen.
Punt 1: Bewijs god. Dat kan je niet. Integendeel, zowel de bijbel als keiharde mathematica bewijzen dat god niet kan bestaan.
www.youtube.com/watch?v=MGrNGT13zxc
www.youtube.com/watch?v=myfZ8hmmApE
Punt 2: bewijs dat de bijbel meer is dan een sprookjesboek. Kan niet, dat bewijs is er niet. Er is geen greintje archeologisch bewijs dat de sprookjes van de pentateuch en het NT waar gebeurd zijn.
video.google.com/videoplay?docid=69649...
Er is geen basis voor christendom. Laat dat sprookje en die tovervriendjes weg en debateer over ethiek, prima, maar dat religieuze gelul: BULLSHIT. Hou daar toch eens mee op.

koerbagh ® | 11-04-08 | 03:54

Herman Flipsen 11-04-08 @ 03:04

Dat heeft niets met positief mensbeeld te maken. In tegendeel zelfs. Ik ga er van uit dat de samenleving met een overheid wordt gemaakt door mensen en een samenleving zonder een overheid wordt gemaakt door mensen. Ik verwacht echter meer heil van in vrijheid handelende individuen en collectieven op basis van vrijwilligheid dan van een organisatie die zich het recht toe-eigend om geweld toe te passen om aan geld te komen, inplaats om eerlijk voor dat geld te werken. Als gehandicaptenzorg de enige overheidstaak wordt dan zou de gehandicaptensector tevens de enige sector worden waarin slecht management nauwelijks is af te straffen. Bovendien zouden de machthebbers, die een monopolie op het initi-eren van geweld in handen hebben, uiteindelijk meer interesse hebben in het uitbreiden van macht en in het afpersen van burgers. De wijze waarop de staat handelt is op geen enkele manier geoorloofd.

Ignatius van Loyola | 11-04-08 | 03:50

mr.singh 11-04-08 @ 03:08

Elders in de wereld is men nog veel bureaucratischer. Echt, ik geloof dat ook gehandicapten beter af zullen zijn als de overheid zich niet met hen bemoeit.
-
Nee, daar zou ik niet voor zijn. Ik vind namelijk dat elk individu het recht heeft om verschoont te blijven van uitingen van geweld. Ook de pre-natale individuen(hoewel ik redelijk mild ben ten opzichte van morning afterpil-gebruikers die niet (zeker) weten of zij zwanger zijn en slachtoffers van verkrachting die niet bereid zijn om minimaal 9 maanden van hun leven op te offeren voor de vrucht van hun verkrachter, maar in principe ben ik tegen abortus). Daar komt bij dat mensen die naar de maatstaven van wat 'normaal' heet te zijn óók mensen zijn, die óók een leven hebben. Ik ken mensen waarvan de kinderen zo ziek waren dat zij nooit de volwassenheid hebben bereikt, maar enorm veel hebben betekend(en nu nog) voor de ouders.

Ignatius van Loyola | 11-04-08 | 03:37

Ignatius van Loyola 11-04-08 @ 02:44
Mischien heeft Flipsen daar helemaal geen zin en vele anderen ook niet en wat dan :moet de gehandicapte kinky sex met zich laten verrichten of wegrotten ?
Zo lever je mensen over de goedwillendheid van anderen i.p.v. dat ze zich verzekerd weten van zorg ,u hebt het romantische beeld voor u dat het allemaal wel goed gaat ,kijk naar schrijnende toestanden elders in de wereld waar de zwakken overgeleverd zijn aan de willekeur van anderen dat is allesbehalve vrijheid ze hangen aan het het touwtje van de sterkeren en de machtigen.
Stel dat het mogelijk is om door prenatale screening alle feutussen die niet in staat worden geacht als volwassenen zelfvoorzienend te zijn te elimineren dus anderen te ontlasten hiervan waardoor ze meer tijd en geld tot hun beschikking hebben zou u hiervoor zijn ? )ik kan het antwoord wel raden ,maar ben toch benieuwd naar de uitleg).

mr.singh | 11-04-08 | 03:08

@Ignatius van Loyola 11-04-08 @ 02:44
Ik heb waarschijnlijk een negatiever mensbeeld, ik ga uit van de calculerende burger.
Voor de calculerende burger zal de zwakste van de samenleving niet bovenaan het lijstje staan, om geld aan uit te geven, een bezoek aan een pretpark zal al gauw meer bevrediging opleveren.
Derhalve, zou ik graag een vangnet (let wel, op de achtergrond en die alleen in geval van nood gebruikt zal worden) willen zien voor die mensen, die het nodig hebben.
Echter, om dat vangnet te kunnen bieden zal er een verzorgingsstaat moeten zij. Niet zo zeer wat betreft de regelgeving, maar wel wat betreft de financiële ondersteuning. Dat geld zal ergens vandaan moeten komen, wat mij betreft middels belastingen.
=out

Herman Flipsen | 11-04-08 | 03:04

Herman Flipsen 11-04-08 @ 02:12

Terecht dat u daar weinig vertrouwen in hebt, maar deze bedrijfskundigen moeten op de vrije markt ook concurreren met professionele non-profit organisaties. Laten we niet vergeten dat de bedrijven die thans de grootste zijn, ook de bedrijven zijn die het meeste belang hebben bij een status quo van overheidsmacht en dus bij een vrije markt iets te verliezen zullen hebben. Een vrije markt houdt niet in dat allerlei patje-pejers het voor het zeggen zullen krijgen. Dat is een misverstand. Een vrije markt houdt een concurrentie van goede dingen in. (Een slecht functionerende beveiligingsdienst zou bijvoorbeeld in een vrije markt failliet gaan, terwijl er nu almaar geld in de politie wordt gepompt zonder dat de politie hierdoor de prikkel krijgt beter te functioneren).
-
Dus volgens u is afpersing toelaatbaar is dat geval? Nog afgezien van het feit dat ik tegen de methodes ben waarop overheden hun geld vergaren geloof ik ook dat een gehandicapte in een vrije samenleving beter af zal zijn. Juist omdát zij u lief zijn horen zij niet het kind van de rekening te worden van bureaucraten en de herverdelingspolitiek van de overheid. (Wat zou het mooi zijn als u straks met een deel van het geld dat u nu aan belasting betaalt een sponsor zou kunnen zijn van de organisatie die het best, het meest efficient en het meest humaan gehandicapten helpt).

Ignatius van Loyola | 11-04-08 | 02:44

@Ignatius van Loyola 11-04-08 @ 01:59
Damn, ja daar heb ik ook wel vertrouwen in.
Mijn scepsis zit hem meer in de door de bedrijfskundigen aangestuurde gehandicaptenzorg (dus puur vanuit de markt aangestuurde instellingen), die vetrouw ik niet.
Dan heb ik liever een vangnet (liefst op de achtergrond als noodoplossing) die eventueel in kan grijpen. Voor mij is het een groep mensen die ik niet aan pure liefdadigheid en marktwerking over wil laten, daarvoor zijn ze mij te lief (en te kwetsbaar).

Herman Flipsen | 11-04-08 | 02:12

Mokum Kosher 11-04-08 @ 01:53

Net of er ook maar één christen is die denkt dat hij God een dienst bewijst als hij in een bus vol met joodse schoolkinderen onder anderen zichzelf opblaast. Net of de KKK-ers christenen zijn, inplaats van leden van een racistische politieke sekte. 'Alsof wij moslims doden in de naam van god'? Dat is een zin die op twee verschillende manier te lezen is: 1) alsof wij(westerlingen) moslims doden in de naam van god.... of 2) alsof wij moslims mensen doden in de naam van god. Wat het tweede betreft, dat is aan de orde van de dag. Elke dag worden er in de naam van Allah mensen vermoord. En moslims die 'ongelovigen' doden in de naam van Allah zijn goede moslims. Maar een christen die in naam van God iemand alleen maar slaat(tenzij dat het zelfverdediging is) is géén goede christen.

Ignatius van Loyola | 11-04-08 | 02:11

Herman Flipsen 11-04-08 @ 01:36

Ja, maatschappelijk betrokken private instellingen. Er zijn er genoeg, maar het ontbreekt hen op dit moment aan prikkels omdat de overheid alles wil regelen. Voorbeeld van een maatschappelijk betrokken private instelling: het Leger des Heils. Ik heb minder vertrouwen in de overheid.

Ignatius van Loyola | 11-04-08 | 01:59

Praten en ideeën uitwisselen die sukkels is echt onmogelijk. Alsof wij in het westen alles doen uit naam van een god. Alsof de Yanks in Irak zijn in opdracht van god. Alsof wij moslims doden in naam van god. Volgens mij heeft jij het dilemma gewoon niet goed begrepen. Maar ja, wat mag je dan ook verwachten van zo'n #$%&!@..

Mokum Kosher | 11-04-08 | 01:53

@Ignatius van Loyola 11-04-08 @ 01:29
Dan zou je uitgaan van maatschappelijk betrokken private instellingen, ik heb dat vertrouwen niet zo, maar dat is persoonlijk.

Herman Flipsen | 11-04-08 | 01:36

Herman Flipsen 11-04-08 @ 01:23

Waarom zouden gehandicapten beter af zijn bij de staat dan bij professionele, idealistische verzorgers die, door het afschaffen van belastingen, ook nog eens over meer geld beschikken om iets op poten te zetten om gehandicapten te helpen?

Ignatius van Loyola | 11-04-08 | 01:29

Er zijn dus twee films die Schism heten.

looi | 11-04-08 | 01:26

Herman Flipsen 11-04-08 @ 01:17

Ik ben niet een tegenstander van organisaties. Ook geen tegenstander van groepsvorming. Zelfs geen tegenstander van collectivisme. Ik ben tegen (de initiatie van) geweld en diefstal. Tegen gedwongen collectivisme. Tegen gedwongen groepsvorming. Tegen gedwongen associatie. Ik sta qua overtuiging op één lijn met de Rothbardianen van de Oostenrijkse School(na eerst minarchist te zijn geweest).

Ignatius van Loyola | 11-04-08 | 01:25

@Ignatius van Loyola 11-04-08 @ 01:18
Stukje verzorgingsstaat zou ik er wel in willen laten eigenlijk. Gehandicaptenzorg vertrouw ik de markt/samenleving niet toe, maar verder ben ik het wel met je eens.

Herman Flipsen | 11-04-08 | 01:23

Herman Flipsen 11-04-08 @ 01:12

Daar zou ik aan toe willen voegen: afschaffing van de verzorgingsstaat, afschaffing van het minimumloon, afschaffing van door de staat opgelegde CAO's.

Ignatius van Loyola | 11-04-08 | 01:18

@Ignatius van Loyola 11-04-08 @ 01:10
Volgens mij, zal er in iedere gemeenschap vroeg of laat een organisatie ontstaan. Of het nu op de camping is, waar een groepje mensen de bingo gaat organiseren, of in een land waar de gemeenschappelijke belangen vertegenwoordigd moeten worden, organisatie zal er komen.
Hoe je die organisatie wilt noemen, staat je vrij, maar de mensen die in de organisatie zitten, zullen macht krijgen... en misbruiken.
echter, dat kan natuurlijk ook voortvloeien op mijn zienswijze op de mensheid.

Herman Flipsen | 11-04-08 | 01:17

Deze film is niet gemaakt door een Saoedier, maar door een Nederlandse moslim.

De Saoedier heeft geen enkele moeite gedaan, wat fragmenten uit het Oude Testament geplukt die door de christenen als voltooid gezien wordt.

Er is nu behalve de Engelstalige variant ook een Nederlandse aanwezig op Youtube. Zoek op Tegenfilm Schism.

looi | 11-04-08 | 01:16

Post Meridiem 11-04-08 @ 01:03

Ik pleit niet voor chaos. Ik pleit ook niet voor de afschaffing van de structuren waardoor het nu - relatief gezien - geen chaos is. Het is een groot misverstand dat ambtenaren beter in bepaalde in wezen niet-ambtelijke taken zouden zijn dan niet-ambtenaren. Het is een misverstand dat de overheid beter zou zijn in het handhaven van orde en veiligheid dan elkaar op de vrije markt beconcurrerende organisaties. Als u dat wenst, dan wil ik het nog wel een keer uitvoerig uitleggen hoe dat zit met die Hobbesiaanse mythe van u, vrijheid en staat.

Ignatius van Loyola | 11-04-08 | 01:15

@Ignatius van Loyola 11-04-08 @ 01:05
"omdat de islam niet alleen een geloof is, maar o.a. ook een politieke ideologie en een rechtsorde."

"Dat er vanuit de Islam een extra dreiging uitgaat, omdat het niet enkel een geloof, maar een geheel politiek systeem is (Kalifaat met sharia) hoef je mij ook niet uit te leggen." Herman Flipsen 10-04-08 @ 20:55

Ja, dat had ik dus al aangegeven.
Laten we eerst eens beginnen, om democratie zuiver toe te passen. Afschaffen van positieve discriminatie, secularisering en het daadwerkelijk handhaven van de vrijheid van godsdienst (dus met de nadrukkelijke beperking: behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.) en de (positieve) uitzonderingsregels voor godsdiensten binnen de wet afschaffen.
Dan zijn we al een goed eind op weg.

Herman Flipsen | 11-04-08 | 01:12

Herman Flipsen 11-04-08 @ 01:03

Toegegeven. Dat is waar. Men kan emigreren van de ene staat met door de meerderheid van de bevolking gekozen bestuurders van een criminele organisatie, naar een andere staat met door de meerderheid van de bevolking gekozen bestuurders van een criminele organisatie. Men kan ook niet emigreren en er voor pleiten dat er een eind aan deze criminele praktijken komt.

Ignatius van Loyola | 11-04-08 | 01:10

Herman Flipsen 11-04-08 @ 00:51

Ik zou de islam niet met het christendom willen vergelijken. Allereerst niet omdat de islam niet alleen een geloof is, maar o.a. ook een politieke ideologie en een rechtsorde. Hoe we het kunnen stoppen? Door te stoppen met democratie!

Ignatius van Loyola | 11-04-08 | 01:05

Ignatius van Loyola 11-04-08 @ 01:01
Aha is dat het. Nou ik voorspel je een grote chaos. Het probleem zit hem in de mensen zelf. Ze hebben nou eenmaal behoefte aan sturing en kennen hun eigen grenzen niet. Het zijn net kinderen. Maar dat is mijn visie.

*ben zo weg

Post Meridiem | 11-04-08 | 01:03

@Ignatius van Loyola 11-04-08 @ 00:49
Dat ben ik niet met je eens, zolang iemand zich thuis voelt in die democratie, kan hij zich in alle vrijheid daarin begeven. Op het moment dat de meerderheid van een democratie een totaal andere mening toegedaan is, met hetgeen waar jij voor staat, heb je de keus (tenminste zo zou het moeten zijn) een andere samenleving op te zoeken. Eén waarin je weer vrij kunt zijn.

Herman Flipsen | 11-04-08 | 01:03

Post Meridiem 11-04-08 @ 00:54

Het lijkt me prima om de staat af te schaffen en eindelijk eens échte vrijheid te genieten. Dat is het 'm juist. Een organisatie die zich het alleenrecht aanmatigt om door de uitoefening van geweld geld van mensen af te pakken kan het beste geheel opgedoekt worden.

Ignatius van Loyola | 11-04-08 | 01:01

Ignatius van Loyola 11-04-08 @ 00:52

We kennen nu ook een scheiding van kerk en staat dus ik beargumenteer ook niet dat die niet mogelijk zou zijn. Maar de uitgeklede staat die jij beschrijft lijkt me onmogelijk. Dan kunnen we beter de staat afschaffen. Je hebt ongetwijfeld een visie op waar de staat dan nog wel goed voor zou zijn?

Post Meridiem | 11-04-08 | 00:54

@Post Meridiem 11-04-08 @ 00:46
Correct.

Herman Flipsen | 11-04-08 | 00:53

Post Meridiem 11-04-08 @ 00:06

Wat mij betreft is de scheiding van kerk en staat heel goed mogelijk. En wat mij betreft worden ook ideologie en staat, economie en staat en sociale voorzieningen en staat strikt gescheiden.

Ignatius van Loyola | 11-04-08 | 00:52

@Ignatius van Loyola 11-04-08 @ 00:42
*zucht*
Nee, ik richt mijn pijlen vaak genoeg op/tegen de Islam.
Waar ik echter bezwaar tegen heb, is dat er hier in de panelen (imho) te vaak bezwaar gemaakt wordt tegen de Islam en moslims, met de bijbel in de hand (gebracht onder het mom van "dit is wel de juiste weg"). Terwijl het in mijn ogen niet gaat om een wedstrijdje over "welk geloof is het beste", maar over de vraag, hoe je het gevaar dat de Islamisering met zich meebrengt, kan stoppen in de huidige maatschappij.

Herman Flipsen | 11-04-08 | 00:51

Herman Flipsen 11-04-08 @ 00:41

Democratie is een gevaarlijk systeem. Een systeem dat samenlevingen uitholt en dat uitgaat van gedwongen collectivisme. Democratie staat diametraal tegenover vrijheid.

Ignatius van Loyola | 11-04-08 | 00:49

Herman Flipsen 11-04-08 @ 00:41

Een overheid kan wellicht sturen, en dat doet ook elke overheid, christelijk of niet.

Maar het is duidelijk, de groep is haar eigen religie..

Post Meridiem | 11-04-08 | 00:46

Herman Flipsen 11-04-08 @ 00:19

O, natuurlijk. Uit angst om de pijlen specifiek op de islam te richten richt u ze maar op het het theïsme in het algemeen. Net of de westerse verdedigers van westerse vrijheden niet ook voor een groot deel christenen zijn.

Ignatius van Loyola | 11-04-08 | 00:42

@Post Meridiem 11-04-08 @ 00:26
Volledig vrij in een democratie, ís onmogelijk, je blijft immers altijd beperkt door de mening van de meerderheid (of dat de werkelijke meerderheid is, is een heel andere discussie). Daar pleit ik ook niet voor.
Het gaat mij vooral op de wilsbeschikking en integriteit van het eigen lichaam, daar pleit ik voor absolute vrijheid.

Mensen zijn groepsdiertjes, altijd al geweest daar zal afschaffing van het theïsme niets aan veranderen. Mensen die zich door daad of gedrag afzetten van een gemeenschap, zullen verstoten worden door de groep. Ze zullen dan op zoek moeten gaan naar een groep waar dat gedrag als normaal gezien wordt, of zich moeten aanpassen aan de ongeschreven regels van de groep waar zij zich in bevinden. Wie bepaald wat goed en wat kwaad/slecht is; dat zal de groep altijd blijven doen.
Een samenleving, hoe groot (staat) of klein (gezin) dan ook, het zelfregulerende vermogen van een groep mensen, om tot alom geaccepteerde omgangsvormen te komen, is groot.
Zo groot zelfs, dat een overheid er geen vat op heeft. Een overheid kan de samenleving aansporen na te denken over het functioneren van de samenleving als geheel, veranderen van de omgangsvormen kan zij niet, ook een kerk heeft die macht niet.
Het zal altijd opgelost worden door de groep zelf.

Herman Flipsen | 11-04-08 | 00:41

@Mocrosoft 10-04-08 @ 23:26
Nee, dat is geen tekstverschil. In het Hebreeuws staat 'meisje', het griekse woord voor 'meisje' kan ook 'maagd' betekenen. Er zijn geen verschillende handschriften (bronteksten) die daar aanleiding toe geven. Bovendien is dat 'maagd' zijn niet zo belangrijk. (alleen voor katholieken, maar die hebben dat uit de traditie, niet uit de Bijbel).

Rho'd Berth | 11-04-08 | 00:38

Herman Flipsen 11-04-08 @ 00:19
"Normale omgangsvormen op basis van wederzijds en oprecht respect zullen toch wel blijven bestaan"

En waar zouden dezen dan op gebaseerd mogen zijn? Wie bepaalt er wat goed en kwaad is? De meerderheid van de mensen? Volledig vrij onder een overheid lijkt me onmogelijk. Is trouwens ook niet wat ik per definitie wil, maar dat terzijde.

Post Meridiem | 11-04-08 | 00:26

@Post Meridiem 11-04-08 @ 00:06
Voor mij staat de eigen integriteit en de volledige vrijheid daarin bovenaan. Verder, "Als het maar binnen de grenzen van de wet is?", ja dat lijkt mij nogal logisch, dat is het nu al.
Al moet dat natuurlijk niet gezien worden als oproep mijner zijds, om altijd die grens op te zoeken. Normale omgangsvormen op basis van wederzijds en oprecht respect zullen toch wel blijven bestaan, daarvoor is het theïsme niet meer noodzakelijk. Heden ten dage staat het theïsme die omgangsvormen meer in de weg dan pakweg 15 jaar geleden.

Herman Flipsen | 11-04-08 | 00:19

Herman Flipsen 10-04-08 @ 23:58

Inderdaad, die had ik nog niet gelezen. Precies, die scheiding religie en staat is mijns inziens onmogelijk. En lijkt me ook wat naief, niemand verzint zijn eigen visies, deze zijn gebaseerd op opgedane kennis. Voor de een is dat de bijbel, de ander Perpetual Peace enz.

"een samenleving, waar iedereen een eigen keus kan maken". Dat klinkt natuurlijk heel mooi, maar hoe gaat dat praktisch in zijn werk. Als het maar binnen de grenzen van de wet is?

Post Meridiem | 11-04-08 | 00:06

kunnen we niet gewoon een keertje het midden oosten platgooien? Ik wordt zo moe van dit soort gasten.

dennish | 11-04-08 | 00:03

Heeft Balkenende en Joppie Cohen al hun waardering uitgesproken voor deze film?

dennish | 11-04-08 | 00:01

Knappe film, toegegeven.

lonesome zorro | 11-04-08 | 00:00

@Post Meridiem 10-04-08 @ 23:43
Ik neem aan dat je mijn correctie aan mijzelf nog niet gelezen had.
Totale scheiding religie/staat, zal onmogelijk zijn. Iedereen die politiek bedrijft, zal dat doen vanuit zijn/haar eigen motief. Geloof, zal voor enkelen daar absoluut een onderdeel van zijn, omdat het tot het eigen identiteit behoort. (voor de rest ken ik de redenen tot de scheiding wel, ook de juridische aspecten ervan; grondwet boven kerkelijke wetten, etc)

"En waar brengt het niet-theistisch zijn ons dan naar toe."
Volgens mij een samenleving, waar iedereen een eigen keus kan maken, zonder met een -door een oud geschrift beargumenteerd- in- en/of beperking van die eigen keus geconfronteerd te worden.

Herman Flipsen | 10-04-08 | 23:58

Ja... en die joden waren ook geen lieverdjes hoor.

Lying Dutchman | 10-04-08 | 23:46

Aha dus zo'n film maken mag toch wel?

Bologna | 10-04-08 | 23:45

De grote feit die zij maken is dat ze denken dat wij in het Westen ons leven toewijden aan het opvolgen van de leren van de Bijbel zoals zij dat doen met de Koran. De verhoudingen liggen compleet anders in het Westen en in die zandbak daaro, ze moeten zich daar eens beter laten informeren [voor zover dat mogenlijk is met al die indoctrinatie..]

Duifje | 10-04-08 | 23:44

Herman Flipsen 10-04-08 @ 23:35
Tsja, dan begrijp je toch mijn punt niet. Ik geef geen waardeoordeel over de kant die wie van beiden dan ook op wil, en snap dat je daar een mening over hebt. Maar wat veel mensen doen is deze bewuste scheiding te pas en te onpas aanhalen zonder dat ze weten dat het gaat om een institutionele scheiding. En die kennen we in NL. En of een scheiding van religie en politiek mogeijk is.. Wie is er neutraal. En waar brengt het niet-theistisch zijn ons dan naar toe.

Post Meridiem | 10-04-08 | 23:43

@Mezelf
"over scheiding religie en staat" moet zijn "over misvatting van scheiding religie en staat"

Herman Flipsen | 10-04-08 | 23:40

De Islamitische theoloog Mohammed Arkoun zegt het ongeveer als volgt:
het Westen zit al eeuwen in een proces van humanitaire groei,
in de Islam was er meestal humanitaire stilstand ,al waren er er in de eerste eeuwen en rond 1900 perioden van humanitaire groei.
Maar sinds 1945 is er een spiraal van humanitaire achteruitgang.
en.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Arkoun

Ploos | 10-04-08 | 23:39

Mocrosoft 10-04-08 @ 23:26

De islam is geen religie, maar een politieke ideologie + cultus/sekte. De islam is godslasterlijk, verwerpelijk en barbaars.
-
Ik hoorde net dat de discussie die Hans Jansen en Abdul-Jabber van de Ven bij Pauw & Witteman niet doorging omdat 'de islamiet het niet aandurfde'. Jammer, ik had graag gezien hoe de erudiete arabist gehakt had gemaakt van Osama-fan, bekend van de uitspraak 'Nederland is de kanker, Saoedi-Arabie is de griep, de Taliban vertegenwoordigd de juiste islam', van de Ven.

Ignatius van Loyola | 10-04-08 | 23:38

@Post Meridiem 10-04-08 @ 23:24
Zo heb jij het gezien, ik zag het echt anders.
Thieme riep op tot verdere secularisering, om o.a. Islamisering een halt toe te roepen, maar wilde daarover eerst een (ander) breder debat voeren.
Slob, wilde dat debat niet afwachten maar begon meteen te miepen over scheiding religie en staat, meer niet.

Herman Flipsen | 10-04-08 | 23:35

@e.thunder 10-04-08 @ 22:52

Dat pedoverhaal staat niet in de koran. Het is juist historie. Staat wel in de hadiths.
Het punt blijft: religie is wat mensen in praktijk brengen, en niet wat jij of ik of een iman in den haag in een boekie leest. Want dan vindt iedereen in zijn boekje wel wat van zijn gading, zoals fitna bewijst.

@Ploos 10-04-08 @ 23:01

Precies dezelfde reacties zijn er gekomen van islamitische geestelijken. Was zelfs in westelijke media te lezen. Het is ook een primitieve manier van geloven. En die is kenmerkend voor fundamentalisme. De mensenrechtenschendingen zijn dan wel een kenmerk van fundamentalisme, maar niet van de islam. In China kunnen ze er ook wat van, mensen durven geeneens meer. Z. Amerika heeft ook zijn tijd gehad. En in Congo zijn er niet zo veel moslims.

@Rho'd Bertha 10-04-08 @ 22:35

lol. Die tekstverschillen hebben van het meisje maria wel de maagd maria gemaakt. Maar ja, da's een verhaal voor de hobbyist

Mocrosoft | 10-04-08 | 23:26

Herman Flipsen 10-04-08 @ 23:22
En dat mag je ook zeker vinden. Alleen dat is niet wat er bedoelt werd met het concept scheiding tussen kerk en staat. En dat was alles wat Slob aangaf. Terecht dus. Wat zij verder met die scheiding wil, dat is haar probleem, dat is het punt ook niet.

Post Meridiem | 10-04-08 | 23:24

@Post Meridiem 10-04-08 @ 23:16
Zij wil die scheiding "moderniseren", dat dan ook religie eventueel verder op de achtergrond zou komen te staan, is een mogelijkheid.
Echter, bepaalde (o.a gebed voor gemeenteraadsvergaderingen) horen volgens haar niet thuis in een moderne democratie/rechtsstaat. Ik kan haar geen ongelijk geven.
*duikt bar weer in*

Herman Flipsen | 10-04-08 | 23:22

INFO OVER TESTAMENT.
Iemand maakt 7000 jaar geleden een testament,
mar 5000 jaar later maakt hij er weer een.
Wat is nu zijn testament?
Precies het laatste, daarom word dat het Nieuwe Testament genoemd.
Sommige dingen die in het oude testament staan worden in het nieuwe testament herbevestigd, zoals gij zult niet doden.
Enge dingen, zoals het stenigen van vrouwen,
worden in het Nieuwe Testament verworpen.
Daarom noemen veel Christenen het Nieuwe Testament,, De Blijde Boodschap''
nl.youtube.com/watch?v=89YgRt_qpJY&...

Ploos | 10-04-08 | 23:21

ik heb mijn overspelige vrouw laatst ook gestenigd, daar is toch niks mis mee?kijk als je nou met grindtegels gaat gooien , dat gaat mij een beetje te ver, maar gewone keitjes
of kiezelstenen moet wel kunnen vind ik . een beetje wijf moet daar tegen kunnen.
ik heb haar niet ingegraven in het zand, maar vastgebonden aan een paal.
ik had geen zin om een kuil te graven. Kuilen graven is niet mijn ding.Last van m'n rug
Ik heb trouwens zelf de eerste steen gegooid, want ik was zonder zonden.
Inmiddels niet meer.

rioolguurder | 10-04-08 | 23:20

Herman Flipsen 10-04-08 @ 23:15
Zoek maar uit hoe het begrip ontstaan is, en begrijp vooral ook de context, dan zul je toch met me eens zijn dat Thieme waarschijnlijk doelde op een scheiding van religie en staat.

Post Meridiem | 10-04-08 | 23:16

@Post Meridiem 10-04-08 @ 23:11
Jij bedoelt de uitleg die Slob aan de scheiding van kerk en staat gaf?

Herman Flipsen | 10-04-08 | 23:15

Mangoost 10-04-08 @ 23:11

In naam van het atheisme zijn ook vele moorden gepleegd..

Post Meridiem | 10-04-08 | 23:14

Wat deze knakker aantoont is dat geloven levensgevaarlijk is. Hij relativeert de boel op een redelijk heldere toon op het eind en toont daar bewust of onbewust mee aan dat gelovigen best eng zijn.

Mangoost | 10-04-08 | 23:11

Herman Flipsen 10-04-08 @ 22:40

Dan heb je niet goed geluisterd. Mevrouw Thieme begreep niet helemaal wat er met de scheiding van kerk en staat bedoelt wordt.

Post Meridiem | 10-04-08 | 23:11


Kardinaal Simones werd recent in Buitenhof geconfronteerd,
met dit soort bijbelcitaten.
Hij noemde het een primitieve vorm van geloven.
Fractieleider van der Vlies van de SGP, zei recent in interview,
dat bijbelse straffen zoals het stenigen van vrouwen,
voor 5000 jaar geleden is, en niet voor het heden.

Er kan veel mis zijn in het Westen,
maar vergeleken met de islam is het Westen een baken van licht,
in deze door mensenrechtschendingen verduisterde wereld.

Ploos | 10-04-08 | 23:01

Als die foto de maker is dan mag die vannacht bij mij aanschuiven. Lekker Ding! Ik geil op arabisch. :-)

Mayumi | 10-04-08 | 22:56

-weggejorist-

Nonbeliever | 10-04-08 | 22:56

@Niet voor Jan 10-04-08 @ 22:47
De wreedheden die in het Oude Testament staan zijn zeker niet mis. Het waren echter opdrachten van God direct aan het volk Israel. Dat is dus ook niet de leer van de christenen. Wat wij hier als christenen mee doen is opmaken hoe God over zaken denkt. Maar nooit zullen wij een dergelijk verhaal als goedkeuring voor een gruweldaad mogen nemen.

e.thunder | 10-04-08 | 22:52

@Niet voor Jan
en hetzelfde staat in mijn geschiedenisboek. het hoorde bij die tijd en ja, de Israelieten deden er gewoon aan mee. net zoals alle christenen in Nederland gewoon soms scheit hebben aan de zondagsrust, dat hoort dan weer bij deze tijd!

Peanutbutter | 10-04-08 | 22:51

express 10-04-08 @ 22:00

Ik heb al arabieren zien janken dat 'freedom of speech' gelijk staat aan 'christenterrorisme'. De Deense cartoons werden door sommige imams vergeleken met de aanslagen van 11 september 2001. Blijkbaar vinden sommige moslims het over de kling jagen van duizenden onschuldige mensen minder erg dan een cartoon.

Ignatius van Loyola | 10-04-08 | 22:49

e.thunder 10-04-08 @ 22:28
.
Eh, in datzelfde oude testament waar jij nu een spicy verhaaltje uit neemt, staat ook dat Moos de uitroeing van diverse concurrerende woestijn volkeren beveelt, zonder daar ook maar een greintje schaamte voor te voelen. En ook later wordt die padjakker alleen door god aangesproken op zijn twijfel en zijn hoogmoed, heeft allemaal geen ruk te maken met het nodeloos vergoten bloed van vele jongemannen van Hitieten of Filistijnen. Het oude testament is een wreed, nodeloos en zeer bekrompen verzameling boeken, waar de christelijke kerken met goed fatsoen afstand van zouden moeten nemen. Maar ja, kom d'r maar eens om. Die gasten hadden tweeduizend jaar lang de macht, en stiekem krijgen ze 's nachts nog een dikke van de droom dat die macht ze ooit nog eens toevalt.

Niet voor Jan | 10-04-08 | 22:47

@Rho'd Berth
het is niet 'wij christenen' die het doen uit de bijbelse overtuiging... in principe zou je je er net zo goed voor kunnen schamen dat wij 'mensheid' elkaar uitmoorden, want persoonlijk kan ik me net zo goed identificeren met een moslim die zichzelf opblaast als met een stel israeli's die voor de lol een paar schapen neerknallen (allebei niet)!

Peanutbutter | 10-04-08 | 22:41

@Peanutbutter 10-04-08 @ 22:23
Ik ben meestal nogal gematigd in woordkeus.
Dus als jij wilt hebben dat ik zeg, dat de Koran aanzet tot geweld en haat, dan zeg ik, ja dat doet de Koran.
Dat Moslims claimen dat het de woorden van allah zelf zijn, weet ik. Echter wil dat nog niet zeggen dal alle moslims die uitspraken ook in praktijk zullen brengen.
Het doel van Fitna, was volgens mij het wijzen op het gevaar van verdere islamisering en de bijhorende onderwerping aan de koran. Daar is zelfs menig moslim het mee eens nl.danielpipes.org/article/4609 echter toen Thieme (tijdens fitna-debat) een oproep deed tot een duidelijkere scheiding tussen kerk en staat, had één partij (CU) daar toch moeite mee... raar.

Herman Flipsen | 10-04-08 | 22:40

knutsel 10-04-08 @ 22:33

Waarom zouden condooms gepromoot moeten worden? Het ideaal van de kerk is een monogaam huwelijk tussen een man en een vrouw die oprecht van elkaar houden. Daarbinnen is geen plaats voor een latex vlies dat de intimiteit en de natuurlijke consequentie van seksuele gemeenschap in de weg staat. Als de Paus ooit condooms gaat promoten, dan word ik waarschijnlijk nog dezelfde dag Grieks-Orthodox.

Ignatius van Loyola | 10-04-08 | 22:40

hahahaahahahhaah,

en nog eens hahahahahahah

ik wist niet eens dat ze daar in die grotten stroom voor een pc hadden laat staan voor internet.

GkNs05 | 10-04-08 | 22:40

Poging om aan te tonen dat:
- er geweldadige christenen zijn: GELUKT
- er oproepen staan tot geweld in de Bijbel: MISLUKT
- deze oproepen gekoppeld zijn aan christen-geweld: MISLUKT

Verder ben ik niet beledigd door dit filmpje. Ik schaam me eerder voor het geweld van de getoonde christenen. Schande dat wij dat doen :(

Verder is het jammer dat meneer de knipplakker niet zo goed het verschil ziet tussen Fitna en Schism. En ook het verschil niet tussen de teksten die hij toonde vanuit de Bijbel en de Fitna-Koran teksten.

Verder is het jammer dat hij niet begrijpt dat er weldegelijk een Bijbel is, namelijk de Grieks-Hebreeuwse. Al die Bijbels die hij toonde zijn vertalingen. Dat er ook wat tekstverschillen bestaan in het Grieks en Hebreeuws doet daar weinig aan af. Die zijn namelijk te verwaarlozen.

De meneer is een aardige copy-and-paster, maar van theologie begrijpt hij niet zoveel. Wat dat betreft zou hij zo een reaguurder kunnen zijn.

Rho'd Berth | 10-04-08 | 22:35

Mocrosoft 10-04-08 @ 22:18

Ik keur wraakacties hoe dan ook af. Ik zou absoluut niet willen beweren dat het hun verdiende loon was om door de Serven te worden afgeslacht. Waar haalt u het lef vandaan om zoiets te suggereren? Moordenaars, en dus ook de massamoordenaars die zich bevonden onder de mannen van Screbrenica, horen voor de rechter te verschijnen en - wat mij betreft - tot levenslange dwangarbeid worden veroordeeld. Maar het verschil tussen de mannen van Srebrenica en de vermoorde joden tijdens WO II moge duidelijk zijn.

Ignatius van Loyola | 10-04-08 | 22:35

Mocrosoft 10-04-08 @ 22:23 mijn reactie is geaddresseerd aan @e.thunder 10-04-08 @ 22:15
maar hij staat boven @e.thunder 10-04-08 @ 22:28

ik moet duidelijk nog leren quoten.

e.thunder | 10-04-08 | 22:34

@ignatius 22;26. Maar promoten ho maar.

knutsel | 10-04-08 | 22:33

Nou jongens wanneer gaan we de ambassade van de SA aanvallen?

Death Wish | 10-04-08 | 22:30

@Mocrosoft

Een oorlog maakt van mensen beesten, maakt niet uit uit welk kamp ze komen.

Overste T. Karremans wilde in 1995 niet zover gaan om de Serviërs als de 'betere' partij te kwalificeren. “Je kunt in deze oorlog niet spreken over good guys en bad guys. De moslims hebben eerder 192 dorpen platgebrand. Voor mij zijn ze allemaal hetzelfde.”

Peter Siebelt | 10-04-08 | 22:28

@e.thunder 10-04-08 @ 22:15

Correct. Maar mijn argument blijft staan. Maar ik zal het verduidelijken voor je: Koning David doodde zijn vriend om met zijn vrouw te kunnen trouwen. Staat in de Bijbel. Is dit dan de christelijke leer? Nee, want hij moet in datzelfde boek nog zwaar door het stof. Hoe zit dat met Mohammed zijn pedofiele gedrag? Wordt dat ergens afgekeurd in de Koran?

e.thunder | 10-04-08 | 22:28

Mocrosoft 10-04-08 @ 22:20

En de praktijk is dat moslims moordend, verkrachtend, bedreigend, dwingend en intimiderend hun godslasterlijke doodscultus aan de hele wereld willen opleggen.
-
Als je als katholiek condooms gebruikt dan doe je daar een ander geen geweld mee aan.

Ignatius van Loyola | 10-04-08 | 22:26

@Herman Flipsen
oh, lees Psalm 2 nog even helemaal. Dit is wat de zogenaamde 'rechters der aarde' zullen doen NA het oordeel van God, als alle volgelingen in de hemel zijn zullen deze rechters zich over de ongelovigen bekommeren

Peanutbutter | 10-04-08 | 22:25

@e.thunder 10-04-08 @ 22:15

Oeps, is mohammed en de kinderbruid niet juist het geschiedenisverhaal, en Genesis de mythologische geschiedenis die als religieus inspiratiebron dient?

Mocrosoft | 10-04-08 | 22:23

Peanutbutter 10-04-08 @ 21:53

Ja, die Garret Weldon toch. In Schotland, Wales en Ierland moeten dankzij een slecht horende, slecht schrijvende Pakistaanse demonstrant ineens mannen voor hun leven vrezen. Gere Wil(d)son trouwens ook. En Gert Weldes.

Ignatius van Loyola | 10-04-08 | 22:23

@Herman Flipsen\
maar dat was ook niet het doel van Fitna, het doel was om te laten zien hoe sommige teksten uit de Koran aanzetten tot haat en moord. Maar zoals jij het zegt valt het nog mee. eigenlijk zet de Koran aan tot haat. het is 'en je moet alle ongelovingen doden' ipv 'ongelovingen mogen gedood worden' Verder staat er in de gezongen versies van de Psalmen niet dat mensen die niet rusten op zondag gedood moeten worden.
gaarne wil ik ook nog toevoegen dat moslims claimen dat de Koran letterlijk de woorden van Allah zijn, terwijl de hele Bijbel geschreven is door mensen die in God geloven...

Peanutbutter | 10-04-08 | 22:23

@ Bijstandskoning

Omdat allerhande nitwitten constant de WOII erbij halen is het aardig om te weten dat de Bosnische president Izetbegovic - die zijn eigen mensen opofferde - een loopjongen van Hitler is geweest. Hij was namelijk een belangrijk lid van de SS-Handschar (moslim) brigade.

Peter Siebelt | 10-04-08 | 22:22

@Ignatius van Loyola 10-04-08 @ 22:16

volslagen nonsens. Het gaat erom wat de praktijk is. Als de leer is dat je geen condooms mag gebruiken en geen seks voor het huwelijk mag hebben, dan doen de katholieken dat zeker ook allemaal.

Mocrosoft | 10-04-08 | 22:20

@Ignatius van Loyola 10-04-08 @ 22:11

Het was hun verdiende loon, dus eigenlijk ??

Dat hadden de nederlanders dan wel snel door. Goed dat ze daar geen risico's voor hebben gelopen.

Mocrosoft | 10-04-08 | 22:18

Zien die gasten dan niet in dat geen enkele christen zo'n geweldadige tekst in praktijk brengt, geheel in tegenstelling tot een gedeelte van de moslims.
En kom nu niet aan met kruistocht-verhalen, dat is al zo lang geleden dat dat geen vergelijking meer is.

am | 10-04-08 | 22:16

Mocrosoft 10-04-08 @ 22:11

Dat is flauwekul. Mohammed wordt gezien als de 'beste der schepping' en derhalve als navolgenswaardig in alles(inclusief het gebruik om de snor bij te knippen en de grijs wordende baard te kleuren met henna). Het gaat erom hoe de leer is. En de islamitische leer is gewelddadig, barbaars, onrechtvaardig en discriminerend.

Ignatius van Loyola | 10-04-08 | 22:16

@Mocrosoft 10-04-08 @ 22:11
Er is nogal een verschil tussen een geschiedenis verhaal, wat helemaal niets met de christelijke leer te maken en waartegen zelfs in datzelfde boek tegen wordt gewaarschuwd, en tussen een geestelijke vader van een religie. Dat is moraal bepalend en dat zie dus in deze tijd nog steeds. Een man die een dergelijke gruweldaad begaat hoef ik helemaal niets meer van aan te nemen. De Mohammedanen daarentegen verheerlijken die persoon.

e.thunder | 10-04-08 | 22:15

@e.thunder 10-04-08 @ 22:06

lol . Dat is humor

Mocrosoft | 10-04-08 | 22:13

@Peanutbutter 10-04-08 @ 21:52
Zoals ik met opzet al aangaf, vroeg ik of de psalmen uit het zakbijbeltje ook meetellen, want je geeft zelf het antwoord al: "de Psalmen die gezongen worden in de kerk "..... Ze zijn dus nog actueel.
"Gij zult hen verpletteren met een ijzeren knots, hen stukslaan als pottenbakkerswerk" psalm 2:9

Ik kan nog wel even doorgaan, maar daar gaat het mij helemaal niet om.
Het christendom, is itt de Islam wel met haar tijd meegegaan, maar dat wil niet zeggen dat er uit naam van het christendom (ook nu nog) misdaden begaan worden. Dat jij die misdaden (waarschijnlijk) afkeurt, lijkt mij logisch. Dat er in de Koran verzen staan die geweld wel goedkeuren (itt tot het NT), daar is ook niet iedere moslim het mee eens.
Echter, die worden al snel op één hoop gegooid met de moslims, die de teksten van de koran wel letterlijk nemen, niet altijd terecht lijkt mij.

Herman Flipsen | 10-04-08 | 22:13

Bijstandskoning 10-04-08 @ 22:02

Ik zou de moord op de mannen van Srebrenica niet willen vergelijken met de vervolging van de joden tijden WOII. Feitelijk stelt u daarmee de tijdens WO II omgekomen joden voor een groot deel gelijk met massamoordenaars. Een groot deel van de door de Serven vermoorde mannen van Srebrenica waren namelijk betrokken bij een massamoord op 1.300 Servische burgers. Door deze mannen van Srebrenica te vergelijken met de joden die in WO II omkwamen door toedoen van een extremistisch segment binnen het nationaal-socialisme, om me maar op de zelfde wijze uit de drukken zo als politiek correcte mensen zullen doen als het over moslims gaat, maakt u een groot deel van deze joden eigenlijk uit voor moordenaars.

Ignatius van Loyola | 10-04-08 | 22:11

@e.thunder 10-04-08 @ 21:59

Net zoals mohammed-pedofiel geschiedenis is, en geen opdracht voor de muslims.

Zowel mohammed als de genesisincest horen tot de literatuur die inspiratie is voor de respectievelijke sektes. Alleen, in de praktijk weten de sekteleden wel beter. Ongeacht wat de geestelijk leiders zeggen. Dat geldt voor beide varianten.

Maar het is geiniger met wat meer citaten te smijten, dan heb de reactieteller zo op 1500

Mocrosoft | 10-04-08 | 22:11

@Bijstandskoning
oh! omdat PVV'ers een stijve krijgen van dode moslims is dit een goede film?
dan mist deze film toch een beetje zijn doel... ik dacht dat het doel was om te laten zien dat de bijbel aan zet tot moord en haat! misschien heb ik het verkeerd begrepen?

Peanutbutter | 10-04-08 | 22:10

@LOL

Wanneer je constant bedreigd wordt en op je geschoten wordt door de mensen die je met simpel wapentuig moet beschermen en deze ook nog eens op nachtelijke roof en moordtochten gaan en je hiertegen niets mag ondernemen van je superieuren ga je vanzelf de andere kant op kijken.

Peter Siebelt | 10-04-08 | 22:09

@Bijstandskoning 10-04-08 @ 22:02

Tuurlijk een PVV stemmer wordt blij van de moorden op moslims...(?). Onzin. PVV'ers ageren tegen de islam, niet tegen moslims ansich.

e.thunder | 10-04-08 | 22:06

Jammer dat de Ku Klux Klan er weer bijgehaald worden.... die hebben al zo'n slecht imago sinds een paar minder geslaagde optredens bij Jerry Springer.

OneandOnly | 10-04-08 | 22:06

Beter dan Fitna! Ook niet zo moeilijk, want die film is wereldwijd van links tot rechts en Oost tot West tot op de grond toe neergesabeld.

Wat de comments bij deze film weer bewijzen, is dat veel PVV'ers een stijve krijgen van Srebrenica. De moord op moslims. Zoals de Joden ooit werden vervolgd. Alleen al daarom is het goed dat Wilders zo klein is met 6% van de zetels. Binnenkort is het weer 4 en 5 mei: goed moment om te herdenken dat zulk soort genocides niet goedgekeurd mogen worden...

Bijstandskoning | 10-04-08 | 22:02

@Ignatius van Loyola 10-04-08 @ 21:58

Precies mijn punt :)

e.thunder | 10-04-08 | 22:01

@Mocrosoft 10-04-08 @ 21:55

Hij moest zich er toch uit lullen volgens jou?

e.thunder | 10-04-08 | 22:00

Heel de wereld is in de ban van het Christen-terrorisme.Geven we wereldwijd miljarden aan uit.Wees waakzaam, blijf in gesprek met Christenen.Zorg dat ze niet radicaliseren.Let op een bomgordel-christen.
Jezus heeft het coma-zuipen uitgevonden. In de bijbel houden ze wel van een goed glas wijn.Bruiloft in Kaanan; "Jezus de wijn is op", en prompt had Jezus de kruiken weer vol gewonderd.Dit vind ik nog altijd een leukere religie dan die zuurpruimen- moslim- religie.In de kerk staat altijd de wijn klaar.

express | 10-04-08 | 22:00

Mocrosoft 10-04-08 @ 21:53

e.thunder 10-04-08 @ 21:59 die was natuurlijk voor jou.

e.thunder | 10-04-08 | 21:59

@@e.thunder 10-04-08 @ 21:50

Nee, want het is een verhaal en geen opdracht voor christenen!

e.thunder | 10-04-08 | 21:59

e.thunder 10-04-08 @ 21:50

De kerk erkent wat dat betreft schuld en keert smartegeld uit aan de slachtoffers.Seksueel misbruik van kinderen is namelijk een zonde volgens de christelijke leer. Volgens de islamitische leer, daarentegen, is seksueel misbruik van kinderen geoorloofd. De islam zet aan tot het plegen van misdaden, het christendom niet.

Ignatius van Loyola | 10-04-08 | 21:58

@kameroen 10-04-08 @ 21:54
misschien moet jij hier ff wat reacties lezen!
de bijbel zet niet aan tot haat, dus heeft hij geen punt?

Peanutbutter | 10-04-08 | 21:58

@@Herman Flipsen 10-04-08 @ 21:40
ik zou daarbij nog even willen toevoegen dat juist die bijbelboeken, zijn ontstaan na mondelinge overlevering, dus als je al over de waarheid in de bijbel twijfelt, is dat helemaal twijfelachtig. Een foutje van 'zullen ter dood gebracht worden' en 'moeten ter dood gebracht worden' is snel gemaakt...

Peanutbutter | 10-04-08 | 21:57

@e.thunder 10-04-08 @ 21:48

Blijkbaar vond hij het niet zo een probleem dan

Mocrosoft | 10-04-08 | 21:55

Tsja, daar kon je op wachten natuurlijk.
En onze Saoedi versie van Geert W. heeft volgens mij wel een punt.

kameroen | 10-04-08 | 21:54

@Ignatius van Loyola 10-04-08 @ 21:52
in Nederland zouden we er dan: 'Death to Reet Alslet' van moeten maken oid! want zo doen ze dat ook bij Keert Wailders

Peanutbutter | 10-04-08 | 21:53

@e.thunder 10-04-08 @ 21:50

In jouw redenering zegt het bijbelincestcitaat dus ook wat over de moraal hier ?

Mocrosoft | 10-04-08 | 21:53

@Herman Flipsen 10-04-08 @ 21:40
hahahaha! Lutser! de Psalmen die gezongen worden in de kerk zijn aangepaste versies van de (vaak niet rijmende) Psalmen die in het oude testament opgetekend zijn in het boek... PSALMEN!
ga eerst je huiswerk doen AUB
www.statenvertaling.net/oude-testament...
zoals u ziet, het 19e boek
verder vind ik het opvallend dat het grootste gedeelte van de passages in de film uit de alleroudste boeken komen!

Peanutbutter | 10-04-08 | 21:52

Ander groot verschil: na het verschijnen van deze, in tegenstelling tot Fitna, leugenachtige film blijft het verbranden van de Saoedisch-Arabische vlag en het meezeulen van het spandoek waar op staat 'Death to Raed Al-Saeed!' uit.

Ignatius van Loyola | 10-04-08 | 21:52

Mocrosoft 10-04-08 @ 21:45

En voor wat betreft die pedofiele priester in de Rooms-Katholieke kerk, dat is inderdaad zeer kwalijk en verwerpelijk. Zij moeten daarvoor ook binnen de kerk schuld bekennen.
Mohammed daarentegen is de grote leermeester van de islam, de grondlegger, dat zegt nogal iets over het moraal.

e.thunder | 10-04-08 | 21:50

Fitna +1
-
Schism +1
-
samen tonen ze aan dat religie in welke vorm dan ook Z.U.I.G.T.

ach en wee | 10-04-08 | 21:49

@Mocrosoft 10-04-08 @ 21:45

Denk je in dat geval niet dat het slimmer van schrijver zou zijn, als de schrijver het nodig achte zich er uit te moeten lullen, om het gewoon niet op te schrijven?

e.thunder | 10-04-08 | 21:48

Voor het echte filmpje klik hier dan :

www.raeds.com/falsafat/?p=175

op de dumpert staat een verkeerde versie die niet gemaakt is door deze blogger.

worstendraaier | 10-04-08 | 21:47

@Onderbuik 10-04-08 @ 21:26

oeps, copy/paste: "meer dan duizend jaar geleden"
niet een paar duizend.

Mocrosoft | 10-04-08 | 21:47

@Herman Flipsen 10-04-08 @ 21:40

Als je het verschil niet ziet tussen een geschiedenis boek en een citaten bundel (die dus nog steeds geldt) dan is het lastig om dit aan je verstand te brengen.

e.thunder | 10-04-08 | 21:46

@e.thunder 10-04-08 @ 21:34
precies, zo heeft de schrijver zich eruit gedraaid. Stel je voor

@Onderbuik 10-04-08 @ 21:26

dat verhaal van Mohammed als pedofiel dateert van een paar duizend jaar geleden, verschil met nederlandse paters is dat die het anno 2008 nog steeds doen...

Mocrosoft | 10-04-08 | 21:45

In alle landen waar christenen de meerderheid vormen mogen moslims hun geloof vrij beleiden. In geen enkel land waar moslims de meerderheid vormen mogen christenen hun geloof vrij beleiden. Dát is de werkelijkheid. De KKK is een groep marginale idioten die door 99,99% als gevaarlijke extremistische gekken worden beschouwt en de executies in Fitna zijn uitgevoerd door de mainstream en door islamitische regimes. Dát is het verschil. En zo zijn er nog meer verschillen. Waar ik nu, vanwege mijn woede op deze barbaar, nu even niet in ga.

Ignatius van Loyola | 10-04-08 | 21:44

Christenen in Nederland zijn niet gewelddadig, ze geloven alleen stellig in de Bijbel. Niks mis mee, je moet ergens voor staan. Een behoorlijk aantal moslims in Nederland en velen ook daarbuiten zijn echter wel gewelddadig. Deze nietszeggende film was dus niet nodig geweest, in het Oude Testament staan deze opdrachten inderdaad, maar met een reden, namelijk ter bescherming van het volk Israël die zoveel vijanden hadden (en hebben). Nu wordt er volgens de hedendaagse christenen niet meer geloofd in dit geweld, maar de moslims houden zich hier echter wel aan vast.

Christian | 10-04-08 | 21:40

@Peanutbutter 10-04-08 @ 21:09
Tellen de psalmen, uit de zakbijbeltjes ook mee?

@NB
Probeer mij nu niet in een hoek van Islam liefhebbers te drukken.
Ik heb er alleen een verschrikkelijke hekel aan dat mensen hier keer op keer ageren tegen de Islam, met de bijbel in de hand.
Ik haal dan een paar teksten aan van "hun god", maar die teksten zijn dan uit de context gerukt, of niet op hen van toepassing. Orthodoxe christenen (die veel waarde hechten aan het OT) mormonen, jehova's, babtisten, zijn geen christen, etc. etc.

uit de context gerukt,
Ja... waar hoorde ik dat eerder. www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1T4...

"Best wel een irritant zeikerdje, die Mo, vind je niet?"
Ja.

Herman Flipsen | 10-04-08 | 21:40

@Mocrosoft 10-04-08 @ 21:24

35 En zij gaven haar vader ook dien nacht wijn te drinken, en de jongste stond op, en lag bij hem. En hij werd het niet gewaar in haar nederliggen, noch in haar opstaan.

Het was inderdaad de schuld van de dochters.

e.thunder | 10-04-08 | 21:34

1. Er zijn geen tientallen verschillende Bijbelversies in omloop, slechts verschillende vertalingen met kleine bijna verwaarloosbare verschillen.

2. De zuiveringen in Srebrenica moeten genuanceerder beschreven worden dan het idee dat christenen de moslims afslachten. Het religieuze aspect van deze zuiveringen zijn weg te cijferen in vergelijking met de politieke motieven.

3. Amerikaanse soldaten zijn niet per definitie christenen.

4. Discriminerende en strafbare handelingen van militairen in afghanistan/irak, zullen consequent door het thuisland worden veroordeeld in het eigen strafrecht, maar zeker ook in de algemene publieke opninie.

Oftewel meneer Read al-Saeed, steek je kop eens uit het zand (no phun intended) en kom eens met een onbevooroordeelde mening over het christendom. U zult dan zien dat in het verleden christenen er vaak een potje van hebben gemaakt, maar –en dit is het verschil met de Koran- niet de Bijbel de oorzaak is van ellende.

Ebert de R | 10-04-08 | 21:34

wereldzenders 10-04-08 @ 21:18
'uitmoord' moet met 'dt'.

nattebever | 10-04-08 | 21:32

@LoudAndProud 10-04-08 @ 20:57

Dat is een kenmerkende linkse redenering.

e.thunder | 10-04-08 | 21:32

Dikr 10-04-08 @ 19:33

Dan wordt het eens tijd dat deze so-called overgrote meerderheid moslims zich openlijk uit tegen geweld door fundi's. De volgende stap is 'de wijze mannen' de les leest en alle haatzaaiende teksten in de Surya laat verwijderen.

Maar helaas een van de pijlers van de Islam is geen tegenspraak en vooral niet tegen het geloof. Wat dat hebben ze bij het schrijven van het boek goed opgelet, iedere vorm van twijfel, volksdiscussie en opstand is simpelweg niet toegestaan. Eigenlijk is de Koran niet meer dan de Bijbel versie 2.0

Bluto Blutarsky | 10-04-08 | 21:32

@ Bevert
Als 'ie anderhalf is zal u smelten. Dan ontwaakt Papa.

-Strotgrondel- | 10-04-08 | 21:31

Dead aan the arabierische garret weldon!!!!

Borderliner4637 | 10-04-08 | 21:29

wereldzenders 10-04-08 @ 21:18
Wellicht dient uw familie ook uitgeroeid te worden? Al is het voor het voortbestaan van de mensheid? Pest is een ziekte. Islam=pest.
Pest.

Zo jammer! | 10-04-08 | 21:29

@Mocrosoft 10-04-08 @ 21:24
dat verhaal dateert van een paar duizend jaar geleden, verschil met "mocro's" is dat die het anno 2008 nog steeds doen...

Onderbuik | 10-04-08 | 21:26

Ey, ik ben ff weze checke. Maar waar al die incest vandaan komt in Nederland, is wel duidelijk.
Het goede voorbeeld staat in

Gen. 19:32-36

"de twee dochters van Lot werden bevrucht van haar vader."

En het was de schuld van die wijven, pa was onschuldig natuurlijk:

www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0119.htm

www.statenvertaling.net/bijbel/gene/19...

Right on !!!

Mocrosoft | 10-04-08 | 21:24

Voorbeeld van iets doms wat de meeste niet eens opgevallen is (wederom omdat ze er de ballen verstand van hebben .. ) .. Scene waarin een procesie uit Iran wordt laten zien.... niet my cup of tea maar het is vergelijkbaar met die processies uit Katholieke landen ter verering van Jezus waarin ze zichzelf tot bloedens toe toetakelen. Nu heeft dat dus niets met terreur te maken en is het in Algerije of Egypte een net zo vreemd gebruik als dat het voor de Nederlanders zou zijn. Valt iemand dat op... vind iemand dat hier raar? Nee .. Maar als je het iemand in de Arabische wereld laat zien zou die zeggen 'Zijn die Nederlanders dom.. ze hebben daar toch wel boeken?' .. Ongeveer hetzelfde wij hier zouden zeggen over dingen die we horen uit de Arabische wereld over het Westen..
Dom? Ja.. Absurd? Ook... maar wij doen daar zeker niet voor onder.

En nu ga ik PSV kijken.

Uhh | 10-04-08 | 21:24

Goed filmpje ! actie reactie als iemand mijn hele familie uitmoord en dan ook nog mijn land gaat bezetten dan ben ik ook tot alles in staat.
dus dom zijn zij die zeggen zij begonnen en andersom.
kappen met deze shit! ook terug trekken uit irak en de rest.

wereldzenders | 10-04-08 | 21:18

Heerlijk om te zien hoe sommigen alles opeens verklaarbaar vinden en bepaalde dingen aanwijzen die niet kloppen in de film. DUUUH.. tuurlijk kloppen die niet. Maar die kloppen in de film van Wilders ook niet.. alleen heb je daar de ballen verstand van dus lijken beelden die uit verschillende landen (ieder met verschillende historie en invloeden) uit verschillende situaties allemaal hetzelfde voor de gemiddelde Nederlander. En dan vreemd opkijken als ze daar ook een eenzijdig beeld hebben van het Westen. Ja ja .. WE zijn allemaal gewoon heerlijk oppervlakkig.

Uhh | 10-04-08 | 21:17

Herman Flipsen 10-04-08 @ 20:55
De vraag is niet of dat kan (dat rechtvaardigen obv sprookjesboek), maar of het gebeurt.
Je tweede alinea snijdt ook geen hout. Je leeft nu, en niet 200 jaar geleden.
Je 3e alinea wil ik af zijn. Jezus was in hoofdzaak een zeikerd, die nu ws PvdA gestemd zou hebben. Een geitenwollensokkenbreierT avant la lettre en, zoals velen weten, een waterwandelkampioen. Hij kon van water wijn maken - dat zie ik een Mo nog niet doen. Hij, die laatste, verbiedt het zelfs in het niet door hem geschreven boek.
Best wel een irritant zeikerdje, die Mo, vind je niet?

nattebever | 10-04-08 | 21:17

Andre Rouvoet, kom der maar in... overigens, wel een geijl filmpje... dat dan weer wel...

W@tikzeggunwil=diDt | 10-04-08 | 21:16

Nu maar wachten op de betweters, de wel-wetenden, zij die- schouderophalend- de wijsheid tot diep in de nacht ophoesten!!
Zij die de oplossingen aandragen, hoe laat het ook is!
De menschwezens waarbij humor ondergeschikt is.
Ik presenteer u vanaaf..
vul zelf in:

-Strotgrondel- | 10-04-08 | 21:16

Zo.... dus nu gaan ook wij de straat op en vlaggen verbranden en richting den haag om het arabische consulaat in de fik te steken? Of Arabische producten boycotten??
Nee natuurlijk niet,zoiets heet beschaving.... sowieso is de bijbel ook een gek boek dus who gives a fuck?

Behangdelul | 10-04-08 | 21:11

iedere gelovige hond weet toch dat ie belazerd wordt ?

Patrick Zweedsey | 10-04-08 | 21:11

LoudAndProud 10-04-08 @ 20:57
Miste jij in dat filmpje, bij alle wandaden, niet het 'God akbar'? Je klinkt als een oliedomme godsdienstrelativist, in wezen niet onnozeler dan een cultuurrelativist en, in the end, pleitbezorger voor het ritueel verminken van meisjes onder goedkeurend oog van, ja, dan toch die ene religie. En zo zijn er nog wel wat dingen te noemen, malle schreeuwerd.

nattebever | 10-04-08 | 21:11

@Herman Flipsen 10-04-08 @ 20:55
doe mij eens quotes uit het NIEUWE TESTAMENT waarin wordt aangezet tot haat?

Peanutbutter | 10-04-08 | 21:09

Judas 24:12 Gij zult schapen opblazen

St¢fan | 10-04-08 | 21:08

*zoekt naar een aansteker en een Saudische vlag*

Of mogen we ook laten zien hoe hier op zoiets gereageerd word?
totaal onverschillig.

Beda | 10-04-08 | 21:04

@LoudAndProud 10-04-08 @ 20:5

Precies, een paar honderd duizend op de 155 000 000 in die vier landen

Mocrosoft | 10-04-08 | 21:02

nl.wikipedia.org/wiki/Islam : De islam is ontstaan in de 7e eeuw.

oftewel, rip-off van joodse/christelijke boeken en daarna geupdate door wat geitenherders. dus valt zoiets serieus te nemen?

superlutser | 10-04-08 | 21:01

Ik denk dat alle gristenen zich nog even een keer omdraaien. *ZzzZzzznurk . . .*

De Regisseur | 10-04-08 | 20:59

@ Frik @ 20:39
Ach, als u lang volhoudt zweeft u mee.. naar de volgende dimensie.
Maar gemak dient de menschwezens. Aan 't end komt de vraag.

-Strotgrondel- | 10-04-08 | 20:58

Tja, en de Talmoedische voorloper van FITNA kennen we ook toch: "Der ewige Jude", ook vol met citaten uit Heilige Boeken *(Tora en Talmoed) en daaraan verknoopt de "gedragingen van het joodse volk"...

Sendis | 10-04-08 | 20:57

@e.thunder 10-04-08 @ 20:02
Nee hoor, dat zegt alleen maar wat over Geen Stijl.

LoudAndProud | 10-04-08 | 20:57

Nou das mooi, dan moeten wij alle moslimlanden ook maar gaan blokken, of niet....

Daan8059 | 10-04-08 | 20:57

spaghettimonster 10-04-08 @ 20:48
Ach, ieder z'n meug. Ik neem aan dat jouw vriendinnetje geen extremist is. .? hehe.

De Regisseur | 10-04-08 | 20:56

@Mocrosoft 10-04-08 @ 20:42

Christendom ligt helemaal niet gevoelig in Europa?Daar zullen honderdduizenden diep gelovigen in Polen, Italie ,Griekenland en Spanje het niet mee eens zijn ,om maar een paar Europes landen te noemen.

LoudAndProud | 10-04-08 | 20:56

@spaghettimonster 10-04-08 @ 20:39
Kijk, dat heet verlichting. Christenen maken veelal een eigen keuze, om grote gedeelten van de bijbel te negeren, of aan te passen aan de huidige inzichten en tijd.
Neemt niet weg, dat je op basis van de bijbel ook enorm veel misstanden en gruweldaden kan verantwoorden, op basis van citaten.

Dat de Islam gewelddadiger is dan het christendom, weet ik ook.
Dat er vanuit de Islam een extra dreiging uitgaat, omdat het niet enkel een geloof, maar een geheel politiek systeem is (Kalifaat met sharia) hoef je mij ook niet uit te leggen.

Maar laat mensen nu niet gaan doen, alsof er vanuit de andere monotheïstische geloven in het verleden (en het heden) geen misdrijven begaan we/orden. Dat het christendom, enkel liefde is en dat de christelijke "profeet" ofwel zoon van God Jezus een enkel vredelievend persoon was die zich keer op keer voor zijn muil liet meppen en dan vrolijk zijn andere wang toekeerde.

Herman Flipsen | 10-04-08 | 20:55

Hetzelfde domme vertoon van plak-en knipwerk,verkeerde interpretaties en domme conclusies als van Raed Al-Saeed's collega Wilders.
Hebben ze samen de regie cursus gevolgd?

LoudAndProud | 10-04-08 | 20:53

Jammer dat er geen beelden zijn van de vele indianen die door de katholieke Spanjolen in Amerika zijn omgelegd in naam van den Heer...

VanFrikschoten | 10-04-08 | 20:51

Hij gaat zijn gang maar. Zo lang al die gelovigen mij maar niet lastig vallen.

Lafayette | 10-04-08 | 20:50

De Regisseur 10-04-08 @ 20:41
Ach ja, ik ben uiteraard nog altijd fanatiek pastafarian maar wel sinds kort een christelijk vriendinnetje.

spaghettimonster | 10-04-08 | 20:48

CoJoNes 10-04-08 @ 20:42
Geheel eensch. Ik heb wel gekeken en ben Enorm Gekwetst!
Vanavond maar eens met m'n Gatling door 020-Gaza rijden, om m'n woede wat ruimte te geven.

nattebever | 10-04-08 | 20:48

@Not2D@y 10-04-08 @ 20:42
zeer verhelderend, het laat onvolledige quotes zien uit het oude testament...

Peanutbutter | 10-04-08 | 20:48

@Herman Flipsen 10-04-08 @ 20:25
ik heb het eerste stukje gechecked, waarin staat dat iedereen die zich niet aan de sabbat houdt ter dood gebracht moet worden. ik heb dit gechecked in mijn eigen bijbel, waar ik lees dat dit een bericht is van God aan zijn volk, het Joodse volk, als iemand aan wie dit bericht gericht is (namelijk de volgeligen van mozes in de woestijn)zich er niet aan houdt moet hij/zij ter dood gebracht worden.
verder word dit in het nieuwe testament gerectificeerd etc etc! dus dat filmpje pleit eigenlijk alleen tegen de Joden, en niet tegen de Christenen!

Peanutbutter | 10-04-08 | 20:46

LOL @Peter Siebelt 10-04-08 @ 20:42

ondertussen keken de nederlanders wel de andere kant op, of vonden het te gevaarlijk om in te grijpen. Net als in de tweede wereldoorlog.

Mocrosoft | 10-04-08 | 20:44

@Bijstandtrekker>

De reden dat er geen vlaggen worden verbrand zegt heel veel over de gemiddelde Christen. Ik denk dat het ze het gewoon geen ene reet interesseerd wat er over hun religie wordt gezegd.

Wilders en het Fitnadebat. Hij heeft mij, en velen anderen niet weten te overtuigen. Wilders is in mijn ogen gewoon een ordinaire Moslim en Islamracist. Meer niet! Ik vond hem zwak...

Sm@D | 10-04-08 | 20:42

Ik ga hem dus niet kijken. Die Arabieren kwetsen me toch al constant, dus ik heb helemaal geen zin om te gaan kijken naar één of ander haatzaaiend stukje knippen en plakken. Ik ga wel aangifte doen, morgen. Schandalig dit, toch? Polarisatie roept het op, niks meer niks minder. Waarom moet hij nou zo nodig miljoenen Nederlanders moedwillig op het hart gaan staan?

CoJoNes | 10-04-08 | 20:42

Totaal onbegrip over hoe Europa werkt, daar in Saudi Arabië.

Christendom ligt helemaal niet gevoelig. Hij had beter een clip kunnen proberen met kaalkopjes die homo's en afrikanen in elkaar slaan, gekoppeld aan uitspraken over europese traditie. Of een compilatie van moslimvijandige uitspraken.

Mocrosoft | 10-04-08 | 20:42

@ Herman Flipsen 10-04-08 @ 20:25

dank voor de link, zeer verhelderend

Not2D@y | 10-04-08 | 20:42

De Sieg Heil aanpak van Raed Al-Saeed slaat als een tang op een varken.
Wat het filmpje natuurlijk niet toont is dat de vriend van ‘prinses’ Mabel, de moslim Sacirbey en zijn president Izetbegovic en andere Bosnische leiders ten aanzien van Srebrenica een misdadig beleid hebben gevoerd. Bewust hebben zij hun eigen bevolking opgeofferd om hun doel te bereiken: een groot-islamitische staat in Bosnië. Een gruwelijk spel waaraan de dik gesubsidieerde NGO’s uit Nederland, waaronder Mabel en haar netwerk, hebben meegewerkt. Gezamenlijk zijn zij indirect medeverantwoordelijk voor de massamoord op duizenden mannen in 1995 in Srebrenica. Een kleine elite uit Nederland effende het pad naar dit afschuwelijke drama door als fanatieke voortrekkers te lobbyen voor de zogenaamde ‘veilige havens’ in Bosnië. Vanzelfsprekend zijn het de moslimleiders zelf die de grootste blaam treft. Ondanks herhaalde waarschuwingen en verzoeken uit de westerse wereld weigerden zij de enclave Srebrenica vroegtijdig te ontruimen. Erger nog: de slachting werd uitgelokt. De moslims misbruikten de veilige haven om vanuit Srebrenica te roven en te moorden in naburige Servische dorpen. Dat was voor de nogal bloeddorstige Servische troepen de druppel die de emmer deed overlopen.

Peter Siebelt | 10-04-08 | 20:42

spaghettimonster 10-04-08 @ 20:39
I believe in the flying spaghettimonster, well said lad . .!!

De Regisseur | 10-04-08 | 20:41

Ja whatś new. Religie brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe.

bookie | 10-04-08 | 20:41

Herman Flipsen 10-04-08 @ 20:25
Bizar filmpje hoor, sorry. Omdat miljoenen christenen de zondagsrust niet in acht nemen, zou een christen eigenlijk moeten vinden dat mensen die mensen moeten worden afgeschoten.. ? Die man is niet goed bij zijn hoofd. Het gaat, nogmaals, om de grondslagen van de islam. Het gedrag van de profeet. Het doel van expansie en verandering van wetgeving. Het is niet voor niks het enige geloof dat doden toestaat, mits... Het christendom heeft een totaal andere geschiedenis.

spaghettimonster | 10-04-08 | 20:39

Het is pas een ware beproeving te accepteren dat wij in dit inmense universum alleen zijn... Dat streeft elke religie voorbij...

VanFrikschoten | 10-04-08 | 20:39

religiefundi's zuigen, waar ook ter wereld, welke godsdienst dan ook. Religie wordt een vehikel voor egocentrische fanatici met een veel te hoge zelfdunk

zeiksmurf | 10-04-08 | 20:34

OT/
Maximo nog ergens gezien? Er is een volledig artikel aan hem opgedragen. Onder de weluidende titel "Maximo the Gay wrestler"

www.planet.nl/planet/show/id=69156/con...
OT/

Zolang de zelfmoordnonnen zich, luidkeels psalmen zingend, niet opblazen in bussen met schoolkinderen omdat iemand hun geloof niet leuk vindt, blijf ik van mening dat de essentie van de Islam ietwat anders is dan die van al die andere sprookjesboeken.

religion is war | 10-04-08 | 20:34

Nou nou, dit is dus van dezelfde kwaliteit als Fitna... gewoon k*dt dus.

Score: 1 - 1

Next!

Sulfuric-Acid | 10-04-08 | 20:32

ijzeren blub
WAT zeg je? Ik versta je niet!!

-Strotgrondel- | 10-04-08 | 20:30

Is de islam niet stiekum een truukje van de katholieke kerk.
Velen nemen het ineens op voor de kerk.

zou een geniale marketingtruuk zijn van de paarse habijten...

f@pzwans | 10-04-08 | 20:28

@ VanFrikschoten,

ik heb nog ergens een boek "Sprookjes van Moeder de Gans" kun je daar nog wat mee?

N.O. Brains | 10-04-08 | 20:26

@Peanutbutter 10-04-08 @ 20:20
" 'dood de mensen die ongelovig zijn' oid! want dat staat er niet in!"
Even een lesje bijbel voor je: www.youtube.com/watch?v=vkXOwBIRX7Y

Herman Flipsen | 10-04-08 | 20:25

-weggejorist-

ijzeren blub | 10-04-08 | 20:25

@Techniekchick 10-04-08 @ 20:22
Precies. En dat is nu juist hetgene waar het om draait.

Barbapappa | 10-04-08 | 20:25

@Sm@D 10-04-08 @ 19:57
.
Dan heb jij kennelijk naar een ander debat gekeken.
Ik heb tijdens dat debat geen één inhoudelijk argument gehoord tegen Wilders en hij bleef goed overeind tegen de hele kamer.
.
Daarbij heb je nog geen antwoord op mijn post gegeven waarom er nu geen vlag verbrandingen plaatsvinden, geen bedreigingen plaatsvinden , geen ambassadeurs op het matje worden geroepen terwijl dat haast altijd het geval is met moslims.
.
Dan moet er toch wel een verschil zijn!!

Bijstandtrekker | 10-04-08 | 20:25

Het is dus 1-1. Schop nu die tyfus goden maar van de planeet af zodat we weer normaal kunnen leven met z'n allen.... Mijn film "Lik Maar - The movie is bijna af... aan het eind gebeurt iets met de Koran, de Bijbel, de Torah en nog wat planken vol met boeken. In labiele praatjes ben ik toch zelf beter....

VanFrikschoten | 10-04-08 | 20:24

Fitna steekt er met kop en schouders bovenuit.
Zal het arabieren clubje in SA ook deze man stenigen in het parlement ?
Is hier wel gebeurd onder valse visie en documenten.
IK ben NIET beledigd door deze filmjurk.
Hij heeft dus pech.
Nieuwe film plies

Zitvlak | 10-04-08 | 20:24

whatdafok! 10-04-08 @ 20:17
Ga es terug naar fok!

De Regisseur | 10-04-08 | 20:23

De buitenlandwoordvoerders van de Tweede Kamer zijn door hun budget heen. Net gelezen op nu.nl en nu kunnen ze niet meer naar Saudie Arabie.

Who the fuck zijn buitenlandwoordvoerders?

Elisabeth2 | 10-04-08 | 20:23

Wel een mooie aftiteling...

Techniekchick | 10-04-08 | 20:22

lol @ gentle giant

Kudt WASP-ertjes.

G-unite | 10-04-08 | 20:21

@whatdafok!: Goed gesproken.

Sm@D | 10-04-08 | 20:20

och, ik heb hem ook al onder het dumpert filmpje gepost, maar hier komt hij nog eens:
@iedereen die de vergelijking treft met Fitna:
deze film laat precies zien wat het verschil is tussen de koran en de bijbel:
Koran: Ongelovige honden (varkens, ezels etc.) moeten jullie uitroeien, dood maken en zo de hele wereld overheersen
Bijbel: de mensen die niet geloven, en die niet tot het geloof overtuigd worden zullen veroordeeld worden.
de Koran zet aan tot kwaad, de bijbel zet ongelovigen aan gelovig te worden(dat is tenminste het doel!) zo is het ook met alle fragmenten die de maker laat zien. Dat zijn zeker christenen die verkeerde dingen doen, zal ik niet omheen draaien, maar deze mensen doen dat niet omdat er in de Bijbel staat: 'dood de mensen die ongelovig zijn' oid! want dat staat er niet in! de fragmenten die Fitna laat zien daarintegen, zijn onder andere zelfmoordterroristen die zichzelf opblazen omdat de Koran hen daartoe aanzet! ze vliegen het WTC in omdat dat gebouw vol met ongelovigen zit, en er in de Koran staat dat die dood gemaakt moeten worden!
kortom:
- de Bijbel verteld haar volgelingen ongelovige mensen te bekeren, met de waarschuwing dat hen iets zal overkomen als ze niet bekeerd worden.
- de Koran verteld haar volgelingen ongelovige mensen om te brengen en te slachten als lammetjes. om ze totaal uit te roeien!
dat is precies wat Wilders zegt, en kwijt wil in zijn film: De Koran zet aan tot HAAT!

Peanutbutter | 10-04-08 | 20:20

M299 10-04-08 @ 19:59
Christelijke achterlijkheden kunnen binnen christendom worden aangekaart; neem bijvoorbeeld de Amerikaanse organisatie van katholieken voor abortus. Actieve organisatie. Die vrijheid is in de islam simpelweg onmogelijk, en dat omdat de aard van de islam dat niet toestaat.
Achterlijkheden zoals vrouwenbesnijdenis (die idd niet uit de islam komen), kunnen in gebieden met islamitische wetgeving niet worden bestreden omdat vrouwen in sharia altijd minder rechten hebben. Jongens, de islam is absoluut niet te vergelijken met een soort Zevende Dag Adventisme, hoe graag we dat ook willen. In grote delen van de wereld heeft men er maar al te veel ervaringen mee. Thereligionofpeace.com

spaghettimonster | 10-04-08 | 20:18

Religie = samenscholing= indoctrinatie= machtsvorming= zekerheid= overheersing..
Overheersing baart verzet, baart zelfleer, seperatie, ..
De cirkel is rond.
Simplicity..

-Strotgrondel- | 10-04-08 | 20:18

gentle giant 10-04-08 @ 20:06

Stel je voor dat ze een foto van een zwarte klas neerplempen... danheb je de poppen aan het danschen. Nu mogen we dit lekker gelaten over ons heen laten komen... al relativerend....

Captain Orange | 10-04-08 | 20:18

We hebben tegenwoordig een nieuw geloof in Nederland: het Wilderisme.
Net zo vaag als al die andere geloven alleen kun je bij die andere geloven in grote meerderheid nog mensen vinden met een gezond verstand.
Voor het Wilderisme hoef je ook geen boek te hebben waarin je móet geloven. Je móet alleen in de prediker geloven. Zo niet, dan ben je een ongelovige en demoniseer je 'm...

whatdafok! | 10-04-08 | 20:17

Foei, lamaar...

BarneyBoner | 10-04-08 | 20:16

Broddelwerk!

Dirkstra | 10-04-08 | 20:16

Nou jongens genoeg fitma voor dit jaar.

Andersom dag | 10-04-08 | 20:15

@gentle giant> ja die feauteau is potsierlijk

superjan | 10-04-08 | 20:12

Dat wordt demonstreren voor de Saudische ambassade,vlag in de fik, bestorminkje. Amsterdam west platbranden etc. zomaar even war scenario's die het leven in NL wat meer kleur kunnen geven en NL internationaal weer eens op de kaart zetten.

Isser | 10-04-08 | 20:07

Kijk reikhalzend uit naar deel II waarin die steen in Mekka dikke boem doet.

Captain Orange | 10-04-08 | 20:07

@e.thunder 10-04-08 @ 20:02
*high five*

VanFrikschoten | 10-04-08 | 20:06

Christenen houden er misschien wel van te zeggen dat ze het NT als uitgangspunt nemen en niet het oude, maar toch is het tricky business om tegen een beoefenaar van dat sprookje te zeggen dat 'ie dan maar het OT moet verbranden/uitscheuren. Dat gaat dan altijd weer een tikje te ver.

Niet voor Jan | 10-04-08 | 20:05

@Mas Rob 10-04-08 @ 20:01
Google maar eens op phelps baptist church, daar is ook genoeg te vinden.
Echter daar ging het mij niet om, zie HF@19:56

Herman Flipsen | 10-04-08 | 20:05

Wat Stropdasje zegt

Not2D@y | 10-04-08 | 20:04

@e.thunder> dat is wel touche.

superjan | 10-04-08 | 20:04

Sikkeneur 10-04-08 @ 19:38
Sorry, maar de islam grossiert in onderdrukking. In heilige teksten staat vastgelegd dat iedere kritiek godslastering is; de gemiddelde moslim zal daarom nooit zijn mond opendoen. De grootste slachtoffers van de islam zijn overigens de moslims zelf. Het probleem zit niet bij mensen, maar bij wat men allemaal binnengegoten krijgt.

spaghettimonster | 10-04-08 | 20:04

@herman flipsen> ahum... www.godhatesfags.com/

@N.O.Brains> Nou ik denk dat Joris en Hox en de rest toch te bezopen zijn op te bannen ivm GS5

superjan | 10-04-08 | 20:04

Zo en dat filmpje durven jullie wel op jullie domein te plaatsen? Waar is Fitna? Dat zegt gelukkig al genoeg over het verschil tussen christenen en moslims.

e.thunder | 10-04-08 | 20:02

@ superjan
Oeps dat worden dan twee bans

N.O. Brains | 10-04-08 | 20:02

@Stropdasje: Zo is het!

Sm@D | 10-04-08 | 20:02

@Herman Flipsen 10-04-08 @ 19:30

Niet zo makkelijk te vinden, maar haatzaai uitspraken van Christenen bestaan wel.

Het volgende citaat dat wordt toegeschreven aan Randall Terry, de grondlegger van Operation Rescue: "I want you to just let a wave of intolerance wash over you. I want you to let a wave of hatred wash over you. Yes, hate is good... Our goal is a Christian nation. We have a Biblical duty; we are called by God, to conquer this country. We don't want equal time. We don't want pluralism."

Een wat ouder interview met hem is hier te lezen: www.forerunner.com/revolution/rt.html

Nederland komt in het interview ook nog voor.

Mas Rob | 10-04-08 | 20:01

@Sikkeneur 10-04-08 @ 19:59
Drie kwart.

Herman Flipsen | 10-04-08 | 20:01

@Sm@D 10-04-08 @ 19:53
Klopt, dat zit allemaal in de genen. Namelijk de genen die wel smaak hebben en de genen die geen smaak hebben...

Stropdasje | 10-04-08 | 19:59

Herman Flipsen 10-04-08 @ 19:56
Half zwaar of zware?

Sikkeneur | 10-04-08 | 19:59

@no brains> even inhakend.... kunnen alle meelezende account, sales en marketingmanagers van de televaag even noteren dat Superjan zijn abbelement op de televaag opzegt als dat vervelende, totaal oninteressante, niet knappe, aan heersutisme lijdende vriendinnetje van f*cking jantje smit nog een keer (4 x deze week vp en 1 x op nieuwsnieuws) op de voorpagina staat deze maand.

superjan | 10-04-08 | 19:59

tja qua excuses om achterlijkheden te begaan is de bijbel even geschikt als andere religie boeken. Dat het op dit moment wat minder (maar nog steeds) gebruikt wordt daarvoor wil daar niks over zeggen.

M299 | 10-04-08 | 19:59

@Bijstandtrekker: Wilders beoogt hele andere dingen. Het is te makkelijk om nu onbedoelde positieve effecten als winstpunt voor Wilders te betitelen. Wilders heeft geen grond en weinig inhoud.... Dat is wel gebleken tijdens het laatste debat in de tweede kamer naar aanleiding van Fitna. Het was heel zwak wat hij daar poneerde..

Sm@D | 10-04-08 | 19:57

Bijstandtrekker 10-04-08 @ 19:51
Juist :) Helemaal mee eens

RauwKotsch | 10-04-08 | 19:56

@Sikkeneur 10-04-08 @ 19:38
"En dan Herman?"

Dan lijkt Schism, nog meer op Fitna.
*uit woede Javaanse Jongens in de fik steekt*

Herman Flipsen | 10-04-08 | 19:56

StijlvolRechts 10-04-08 @ 19:50:

U bent af, het moorden gebeurde door christenen, servische christenen welteverstaan.

Verder is de film net zo ongenuanceerd als die van Wilders. Waar beide filmmakers een punt in hebben (als ze die wilden maken) is dat fundamentalisme, van welke religieuze aard dan ook, slecht is voor een mens.

enlosssch | 10-04-08 | 19:55

Haha, erg anti-westers zijn Twitter:
'back to xboxing... Gear of War! kicking butts!'
'I got my first mac product! iPod Touch! Zune Sold.. :( 10:10 PM January 04, 2008 from TwitBin'
'Today was a good day, I won on Fifa soccer! (:P to the losers) watched part of the movie Blade... and I talked to someone I didn't talk to ... 12:42 AM July 03, 2007 from Facebook'

Stroopwafel | 10-04-08 | 19:55

Mooie film

Falastine | 10-04-08 | 19:55

@ gentle giant

sorry ik kijk niet meer op telegraaf.nl. Reclame op een site vind ik OK maar dit is echt irritant.

N.O. Brains | 10-04-08 | 19:55

Heeft hij ook een verkeerde foto gebruikt? (Michael Moore ipv George Bush bijvoorbeeld) ?

bwahaha | 10-04-08 | 19:54

@Rabarberke 10-04-08 @ 19:49

sorry, ik moet morgen werken,
kunnen we het naar het weekend verplaatsen.
(niet zondag uiteraard)
.. Oh nee dan heb weekend, dat is ook weer zonde.

f@pzwans | 10-04-08 | 19:54

Dikr 10-04-08 @ 19:33
Een gematigde gelovige moslim kan zeggen dat de oorlogsverzen voor oorlogssituaties zijn, en niet relevant omdat men nu niet in oorlog is.
Maar in Midden-Azie redeneert men precies hetzelfde. Zij zijn nu in oorlog, een heilige oorlog, een concept dat door gematigde moslims niet van de hand mag worden gewezen. Het gaat om de grondslagen van het geloof - islam is een veroveringsgeloof met politieke doelen. Een gematigde moslim zal en mag dat niet van hand wijzen, tenzij hij in zijn hart al ex-moslim is.
Men gaat in principe voor een betere maatschappij, en dat is 'een meer islamitische' maatschappij, ook in Europa.
Freedom of speech is overigens onmogelijk in islam: er is ruime ervaring geweest in de 19e en 20e eeuw om de islam in contact te brengen met verlichtingsidealen, maar keer op keer bleek de islam daar niet vatbaar voor. Onderwerping en absolute waarheid gaat niet samen met vrijheid en subjectiviteit.

spaghettimonster | 10-04-08 | 19:53

@Stropdasje: Dat is uiteraard een kwestie van smaak.

Sm@D | 10-04-08 | 19:53

Laten we alle producten uit SA boycotten! Geen benzine meer in de auto! Dat zal ze leren.

Modderfokkert | 10-04-08 | 19:51

Jizm??

neger des heils | 10-04-08 | 19:51

@stijlvolrechts.... u duidt op de christelijke serviers?

superjan | 10-04-08 | 19:51

@Sm@D 10-04-08 @ 19:42
.
Het feit dan er nu geen vlag verbrandingen plaatsvinden, geen bedreigingen plaatsvinden , geen ambassadeurs op het matje worden geroepen ,etc, toont al aan dat het betoog van dit filmpje niet klopt en geeft (onbedoeld) het gelijk van Wilders weer.

Bijstandtrekker | 10-04-08 | 19:51

Slappe poging met verrassend veel overeenkomsten. Het grote verschil is alleen dat er nu geen 2000 randdebielen voor de ambassade van Saudie Arabië staan te bleren. En ik geloof ook niet dat de paus al iets van een fatwa heeft uitgesproken. Als de maker echt meent dat er geen verschillen zijn zou hij z'n moslim broeders in te warme landen maar eens moeten oproepen om eens een poging te doen om iets van gevoel voor humor te kweken. Dan zijn we al van een hoop elende af, me dunkt

Mike Oxlong | 10-04-08 | 19:50

in Srebrenica hebben we alleen maar toe gekeken. Het moorden gebeurde echter door..........................

StijlvolRechts | 10-04-08 | 19:50

Goed, morgen allemaal naar de Saudische ambassade wat vlaggen in de hens steken.

Rabarberke | 10-04-08 | 19:49

Jaja, we weten het nu wel, god is een genocide plegende hufter, etc. etc.
Next!

Hutspotentieel | 10-04-08 | 19:48

Tja, dit toont aan dat je in twee weken een minstens even slecht filmpje kunt maken als Geert in vier maanden.

Overigens was dit een waardig antwoord. knullig, maar waardig en goedbedoeld.

superjan | 10-04-08 | 19:47

Krijgt met terugwerkende kracht alsnog waardering voor het tot nu toe schromelijk onderschatte meesterwerk van Wilders . Morgen zal M. Verhagen
ongetwijfeld de ambassadeur van het betreffende land op het matje roepen.

mark twain | 10-04-08 | 19:46

@Sm@D 10-04-08 @ 19:42
Het enige wat Wilders hiervan kan leren is dat er altijd prutsers zullen zijn die nog slechter zijn in knip en plakwerk video's.

Stropdasje | 10-04-08 | 19:46

Great movie, truely shows the evil of Christianity! I am greatful you showed the sheep blowing. In Christian countries, it is not allowed to show a picture of a sheep. In my home town, the extremist town of Staphorst, they like to blow sheep using these religic tools: nl.youtube.com/watch?v=2qe1Szix-FU&...
As I have explained, you will not see the sheep being blown away as they are evil.

A big Hakbar to you and all brothers in faith!

Lepo | 10-04-08 | 19:45

Gaap, snapt hij nog steeds niet dat slechts 20-30% van de Europeanen gelovig is, slechts 1% zich zal druk maken om zo'n filmpje en hoogstens 6 personen uit Staphorst de straat op gaan om te protesteren.

Maar wat het belangrijkste is, niemand zal zich opblazen.

IgorTheHorrible | 10-04-08 | 19:45

LOL, meer woorden ga ik hier niet aan vuil maken

OfNieDan? | 10-04-08 | 19:45

@dondermuis 10-04-08 @ 19:34, OK, punt gemaakt, wat vond jij van Fitna, ( versie 1.0 of 2.0 )?

gentle giant | 10-04-08 | 19:44

Jammer net te laat dat filmpje, vanmorgen stonden de Jehova's aan de deur.

N.O. Brains | 10-04-08 | 19:43

Goed om te weten dat meneer heeft uit weten te vinden dat de VN eigenlijk een Christelijke terroristische organisatie is. Dat is een hele primeur.

Koops | 10-04-08 | 19:43

En nu maar hopen dat Wilders hier iets van opsteekt! Goedbeschouwd toont deze clip haarfijn aan, dat de grondslag van het 'betoog' van Wilders niet bestaat.

Sm@D | 10-04-08 | 19:42

Een Oscar zit er op deze manier voor Reedt Al-Saheedt niet in

Tobi | 10-04-08 | 19:41

Elisabeth2 10-04-08 @ 19:37
*Noteert in notitieboekje om meteen de kefhondjes van de overkant in het vuur te gooien*

Elisabeth2 | 10-04-08 | 19:39

Ik word zóóó moe van die zielig doende moslims.

PietjeSpanje | 10-04-08 | 19:39

Ah daar wordt twitter weer eens geplugged. Van welk commercieel conglomeraat dat belangen heeft in Twitter maakt GS nu eigenlijk uit?

padjakker deluxe | 10-04-08 | 19:38

Herman Flipsen 10-04-08 @ 19:30
En dan Herman?
Er is altijd wel een meerderheid die de 'macht' heeft dat een minderheid 'onderdrukt' of een 'minderheid' die de macht heeft dat een meerderheid 'onderdrukt', ongeacht het 'geloof'.

Het probleem zit bij mensen!

Sikkeneur | 10-04-08 | 19:38

Het is natuurlijk wel een grote schande dat dit filmpje wel in de dumpert mag.

Stropdasje | 10-04-08 | 19:37

Het wachten is op een scherpe veroordeling door het MDI.

-- weggejorist -- | 10-04-08 | 19:37

@rara 10-04-08 @ 19:32: lol!

Invictus | 10-04-08 | 19:37

*Gaat Saudische vlag breien en daar ritueel met varkensvet de fik in steken*

Elisabeth2 | 10-04-08 | 19:37

En wat zal er nu in de christelijke wereld gebeuren? Demonstraties? Vlagverbrandingen? Boycots? Saudische ambasadeurs die op het matje moeten komen?

Moenen | 10-04-08 | 19:36

Behead those who insult christianity!
*steekt arabische vlag in brand en roept Jehova ackbar!*

Invictus | 10-04-08 | 19:35

@Ari Gold 10-04-08 @ 19:31
Pas maar op met dat soort uitspraken, voor je het weet is er weer een achterlijke islam fundamentalist de denkt dat je het ook nog echt meent.

Stropdasje | 10-04-08 | 19:35

-weggejorist-

dondermuis | 10-04-08 | 19:34

Haha, hoe kansloos!

Lelijke aap | 10-04-08 | 19:33

De link tussen Koran teksten en geweldadigheden is in Fitna vele malen sterker dan de link tussen Christendom en geweld in Schism.
Toch maakt die jongen een duidelijk punt; je kunt geen miljarden mensen afrekenen op excessen begaan door minderheden.
Zoals de meeste van onze christenen niet vergeleken willen worden met bepaalde gewelddadige groepen die in dezelfde god zeggen te geloven en uit de bijbel een rechtvaardiging voor geweld ontlenen, willen de meeste moslims ook niet vergeleken worden met de extremisten die dat in naam van de koran doen.
Simpel.
Toch moet er absoluut kritiek op religies kunnen bestaan zonder dat je van alle kanten bedreigd wordt; Wat dat betreft hebben veel islamitische landen nog een les in freedom of speach te leren. Beledigen is gezond, en een gladde rug hebben ook.

Dikr | 10-04-08 | 19:33

'Wat je zegt ben je zelf'

Mr. ML | 10-04-08 | 19:32

Fitna wordt wel kapot gereviewed, maar het is een van de weinige films die beter is dan het boek waarop het gebaseerd is.

rara | 10-04-08 | 19:32

Goeie film. De man heeft een punt.

Ari Gold | 10-04-08 | 19:31

Zo incoherent als een tros druiven. Sorry knul.

De Regisseur | 10-04-08 | 19:31

Raed Al-Saeed, heeft er flink zijn best voor gedaan om Schism zoveel mogelijk te laten lijken op Fitna. Ook heeft hij gelijk dat het erg eenvoudig is, om diverse citaten uit andere religieuze geschriften te halen en die middels beelden (al dan niet uit de context gehaald) te tonen.
Wat hem echter niet gelukt is, is oproepen van geestelijk leiders te vinden die aanzetten tot geweld en die direct te koppelen aan beelden en daden van religieuze fanatici.
Wat dat betreft, had hij beter nog iets langer kunnen werken aan zijn film... die beelden moeten toch ook wel te vinden zijn.

Herman Flipsen | 10-04-08 | 19:30

Als je dacht dat Fitna slecht plakwerk was... Het kan blijkbaar nog factoren beroerder. Maar ja, bijbel gerelateerde haatzaai fragmenten zijn ook stukken moeilijker te vinden dan islam gerelateerde haatzaai fragmenten. Misschien dat alleen een heel oude preek van Dominee Ian Paisley een beetje in de buurt komt...

Stropdasje | 10-04-08 | 19:30

Wilders wilde met zijn filmpje aantonen dat de islam niet deugt. Deze man wil aantonen dat je op die manier elke godsdienst zwart kunt maken. Daarin heeft hij groot gelijk.

bintang | 10-04-08 | 19:29

weer een fillum, ik heb er ff de kracht nie meer voor

Schaar | 10-04-08 | 19:28

Petje af voor Raed. Jammer dat-ie in een god gelooft.

hoogh | 10-04-08 | 19:28

Juist dus dat filmpje gaat HET bewijs worden waarom het Christen zijn verboden is in SA, waar wordt Fitna dan wel niet het bewijs hier in ons Nederland van?

Inferi0r | 10-04-08 | 19:28

Het is een 1 april grap.

koerbagh ® | 10-04-08 | 19:27

Bluto Blutarsky 10-04-08 @ 19:16
Christendom heeft er inderdaad niets mee te maken. Dat geloof heeft een totaal andere geschiedenis. De christenfundies richten zich op het nieuwe testament en niet op het oude. Servisch nationalisme heeft wortels in de Turkse expansie in dat gebied. Werkelijk, de Serviers weten waar ze mee te maken hebben. Hetzelfde geldt voor Bulgaren.

spaghettimonster | 10-04-08 | 19:26

@Bluto Blutarsky: Nationalisme van de Serviërs = Servisch Orthodoxe Kerk.

Sendis | 10-04-08 | 19:25

Hij heeft wel gelijk. Goed filmpje. Alleen Jonestown past er niet in eigenlijk. Dat ging toch om een sekte ? Maar goed.... Hij maakt wel een statement die pik.....

Jan Gordelroos | 10-04-08 | 19:24

Nou, zullen we dan nu het midden oosten maar boycotten?
Dat scheelt geloof ik nogal wat pleuro's aan snoepgoed van sinterklaas Koenders.

brulkikker | 10-04-08 | 19:24

-weggejorist-

zum kotzen | 10-04-08 | 19:23

*Wacht op aandrang iets in de fik te steken*

snoes | 10-04-08 | 19:23

Gelukkig hoef ik de film niet te zien, dus doe ik het ook niet. Ben ik beledigd?
Neen

azijnseikerT | 10-04-08 | 19:22

En de genomineerden voor de Oscar zijn.............

René from the Café | 10-04-08 | 19:21

Saoudische vlag, iemand?

vraagstaart | 10-04-08 | 19:18

Wat spooky 10-04-08 @ 19:16 zegt.

Dr. IJSBEER | 10-04-08 | 19:18

Prachtig. Echt een giller. Vooral die citaten die niet geciteerd zijn :) Mooi zijn die verwijzingen naar de verschillende hoofdstukken/boeken van de bijbel.

RauwKotsch | 10-04-08 | 19:18

Prima initiatief, kan er verder niet geshockeerd van raken laat staan beledigd.

spooky | 10-04-08 | 19:16

De moslim slachting Srebrenica wordt toegeschreven aan het Christendom maar imho ligt de oorzaak bij het nationalisme van de Serviërs. De vraag is verder ook of zaken in Irak worden gedaan met de bijbel / Thora in de hand of spelen er andere belangen.

Het oude testament staat idd ook vol met haatzaaiende teksten en er lopen idd nog een aantal door inteelt aangetaste christenfundies rond, Grote verschil met de naar kontjesomhoognaarmekka gangers is dat de 'normale' gelovige openlijk afstand nemen van dit soort praktijken. Van uit de Islamitische wereld is er weinig weerwoord op het fundamentalisme als of ze bang zijn om 'partij' te kiezen.

Maar goed vanavond maar eens de Saudische verbranden en poppen in de fik steken op de dam. Boycot SA!!!

Bluto Blutarsky | 10-04-08 | 19:16

Sinds wanneer hebben ze in Saoedi Arabië verstand van de Bijbel? Dacht anders dat het boek daar verboden is, zoals elke uiting van christelijk geloof.

Angelica | 10-04-08 | 19:16

Geweldig wat ook weer een grote Nederlandse inbreng in dit filmpje.
van Srebrenica tot de oranje marsen, alles te danken aan onze Hollandse VOC mentaliteit.
Ik ben weer trots op Nederland

van Dam | 10-04-08 | 19:15

Gewoon knip en plakwerk.

Boven het Maaiveld | 10-04-08 | 19:14

Jeugd van tegenwoordig...

Ja nu... | 10-04-08 | 19:12

Nooit geweten dat die Amerikanen in irak het eigenlijk doen omdat ze gristenen zijn!

tada | 10-04-08 | 19:10

Wat een waardeloos filmpje..

Kogando | 10-04-08 | 19:10

Is deze man ook volksvertegenwoodiger? Of zomaar een idioot?

NoMinister | 10-04-08 | 19:07

Volgens mij moet Raed zich zorgen gaan maken dat ie door de Saudische authoriteiten niet wordt vervolgd voor het illegaal bezit van een bijbel, wat in dat prachtland natuurlijk niet is toegestaan.

pieter bastard | 10-04-08 | 19:07

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino