
Zomaar
wat quotes uit het spoeddebat gisteren over Fitna. Komt ie dan hè, in willekeurige volgorde.
"Als het niet zo'n serieuze zaak was, dan zou je kunnen zeggen dat Wilders aan politiek belletje trekken doet. Belletje trekken is kinderachtig," aldus Pieter van Geel, fractievoorzitter CDA. Coalitiegenoot en plaatsvervangend oppersmurf Mariëtte Hamer, beter bekend als de Jerney Kaagman van Den Haag:
"De film bevat op zich niks nieuws. Maar de wijze waarop de beelden achter elkaar zijn gezet, is bedoeld om haat te zaaien." Jan Marijnissen kom er maar in:
"Nederland wordt een onleefbaar land met Wilders aan het roer." Femke Halsema nog commentaar?
"Behalve dat de PVV de partij is voor uw vrije meningsuiting, is het vooral de partij van de tien verboden voor moslims." Marc Rutte?
"Geert Wilders is een relschopper, een politiek pyromaan. Hij steekt het vuur aan en loopt weg." Iemand anders nog behoefte aan een tweede termijn. Ja, mijnheer Pechtold kom er maar in over Fitna:
"Ze is een diffuse aanklacht op een rellerige toon. Een generaliserend beeld van een wereldgodsdienst in 16 minuten." Waarvan akte. Het woord is nu aan mevrouw Thieme:
"En voorts zij we van mening dat er een einde moet komen aan de bio-industrie." Nee, geen grap, en officieel vastgelegd door de stenografen van de Tweede Kamer. Over tot de orde van de dag. Graag een hoofdelijke stemming over 31 november als nationale vrije dag....
Reaguursels
InloggenEven wat quotes van Geert de Grote. De Fitnahype was kostelijk, de film viel helaas tegen (die onthoofding had ik al), maar Geert komt helemaal terug in het debat.
Wilders:
"(Die immigratiestop voor moslims willen wij) niet omdat alle moslims niet deugen (...) maar omdat wij vinden dat ze allemaal een idelogie meebrengen, dat ze allemaal een cultuur meebrengen die haaks staat op de onze en dat wij dat dus niet zouden willen."
Of beter, er is niets fout aan moslims, op alles na.
Wilders:
" Toon u mij de eerste uitspraak van mij dat ik zeg dat er wat mis is met de gematigde moslims "
hijzelf, twee vragen later:
" ... in een Nederland waar niet 1 miljoen maar veel meer moslims komen, met een ideologie die haaks staat op de onze die ze misschien nog niet allemaal naleven, maar waarvan ik overtuigd ben dat dat wel gaat gebeuren als ze in grotere getale in nederland aanwezig zouden zijn"
Er is niets mis met de gematigde moslims, ze hebben alleen *allemaal* een abjecte leer die ondemocratisch is en ze hebben *allemaal* een dubbele agenda. Of in het andere geval kunnen ze er niets aan doen omdat moslims elkaar nu eenmaal opstoken. Hoezo is dat niet beledigend voor gematigde moslims? En wanneer leert deze man de problemen die hij aan wil kaarten nu eens te nuanceren en goed te benoemen? Hoe maak je wetgeving om de idioten buiten te houden zonder de goeden daar onder te laten lijden of de baby met het badwater weg te gooien? Maar met dat laatste lijkt Wilders niet teveel moeite te hebben:
Halsema:
" Daarbij moet ikdus vaststellen dat u ondertussen (...)allerlei burgerrechten ontneemt aan een religieuze minderheid, aan moslims, en dat u daarmee dus ook een religieuze minderheid uitstoot en onze vrijheid om zeep helpt. Want dat is het effect."
Wilders:
" Voorzitter, *alles* om die minderheid een minderheid te laten blijven, in deze zin die ik net heb genoemd."
Let wel, een minderheid enkel en alleen op grond van hun geloof, niet hun gedrag (crimineel/niet crimineel), hun afkomst (marrokaans straatschoffie of amerikaanse student), hun opleiding (werkloze ruziezoeker of arts). Elke moslim moet betalen voor de schade van een groep fanatici. Dat is verknipt.
Op een terzijde: geeft het bestaan van homosexuele moslims niet aan dat het onweerlegbaar mogelijk is de koran op een andere manier uit te leggen dan wilder zegt? Of moeten we een gevluchte iraanse homo weigeren alstie moslim is?
*gereageerd
Er wordt nog redelijk weinig reageerd op de vervalsing van een bewijsstuk voor talloze cameras tijdens een live debat.
Waarom gaan die mensen vandaag nog naar hun werk?
rioolrat 02-04-08 @ 19:40
Kennelijk kan jij je niet indenken dat minsters kunnen liegen. In dat geval ben je imho een naieveling met uiterst geringe historische kennis.
Ja, Fleisch. Als het kabinet hier mee weg komt en die idioten in de TK hun bloeddorst jegens islamcritici verder de vrije teugel geven is het gedaan met GS. En met Hoeiboei, NieuwReligieusPeil, HVV enne... de comments van lezers op Elsevier, Telebraaf etc etc. ? We are heading for a showdown.
De discussie over het liegen is eigenlijk een heel vervelende discussie. Iedereen wist over Wilders' uitspraken over de Koran: verbieden/verscheuren of whatever... Kan me voorstellen dat dit 1 van de dingen was waar balkenende en co. vooral bang voor waren. Er is dus gesproken met elkaar getuige die notities van 31 november. Of Wilders nu letterlijk gezegd heeft dat hij van plan was om in zijn film passages uit de koran te scheuren of dat Hirsch Balin dit zo heeft geinterpreteerd is eigenlijk niet zo belangrijk. Het gaat er om dat Balkenende en co met dat gesprek de bedoeling hebben gehad om info los te krijgen over de film en dat Wilders niets of zo min mogelijk had los willen laten, maar waarschijnlijk toch wel iets heeft gezegd. Nu is er een welles nietus spel ontstaan met grote woorden "U liegt". De pers springt er ook nog op in met enquetes. Heel contra-productief allemaal en alleen nog bedoeld om elkaar zwart te maken.
Sikkeneur 02-04-08 @ 17:51
Weet ik sik meestal probeer ik ook inhoudelijk mijn ideeen te geven als er iemand met een echte statement komt en ik blijf nog steeds hopen dat er iemand komt die me overtuigd.
Dat er altijd mensen zijn met on-liners ben ik het ook zeker mee eens. Wat mij alleen heel erg opviel is de hoeveelheid one-liners van "links" erg is toegenomen, wat zou kunnen duiden op mensen die doelbewust het rechtse imago van geenstijl wat willen afvlakken. Als dit gebeurt ben ik er ook blij om want dan zullen meer mensen met een andere mening mischien gaan reageren. Vers bloed is altijd welkom
repulse 02-04-08 @ 17:24
In beide 'kampen' zitten lui met enkel one-liners die inhoudelijk niet verder komen, mee eens.
Stelling nemen tegen Wilders op inhoudelijke gronden gebeurd echter ook, alleen worden die niet graag gelezen.
Mike Oxlong 02-04-08 @ 17:41 Op het andere (nog) niet vrij gegeven document stonden 5 punten. a tot en met e. Nu even snel uit mijn hoofd gezegd was het Dhr marijnisen die zij dat punt a tot d perfect klopte en dat alleen punt e waarin word gesteld dat "pagina's uit de koran zouden worden verbrand" Als punt e al zo duidelijk word geformuleerd is het zeker dat punt a tot d net zo helder word geformuleerd daaruit kan je dus concluderen dat balkiue en balin wel degenlijk op de hoogte waren in november dus hebben zij iedereen van af toen voorgelogen dat ze niets wisten. Of het document is na het verschijnen van fitna geproduceerd. Iets wat mij het meest waarschijnlijke lijkt.
@repulse 02-04-08 @ 17:21
Rubbish, Ik wist al maanden waar die film "over zou gaan" zonder de precieze inhoud te kennen. Net als de rest van het westelijk halfrond. Blijft de vraag hoeveel inhoudelijke informatie er is verstrekt, wanneer en door wie. Wilders zegt dat hij er met niemand over heeft gesproken. Ook niet in het door hem zelf aangevraagde onderhoud over die film met de hoogste ambtenaar terreur bestrijding. De beste man hoeft van Wilders niet onder ede gehoord worden en dat stinkt. Kan me ook niet eens voorstellen hoe zo gesprek dan verloopt zonder dat het een Monty Python sketch wordt.
Ik snap best dat de Wilders aanhang er een of ander conspiracy verhaal van wil maken met de Koene Watersofperoxide Ridder tegen de Ambtenaarij van Mordor. Veel meer blijft er ook niet over.
Sikkeneur 02-04-08 @ 17:16
Zeker niet ik ben harstike blij met het nieuwe bloed, het viel me alleen op. Maar ik zou wel graag zien dat zij daadwerkelijk stelling nemen in iets inplaats van alleen een loze reactie te maken zonder inhoud. Ook al his dat hun goed recht natuurlijk
Mike Oxlong 02-04-08 @ 16:28 De regering beroept zich er op dat zij heeft gehandeld zoals zij gehandeld heeft door dat zij informatie van Wilders heeft gehad. De regering heeft de afgelopen maanden constant volgehouden dat zij niet wisten waar de fiml over ging.
! van de 2 stellingen kan maar waar zijn aangezien zij haaks op elkaar staan.
-
ich bin unschuldig 02-04-08 @ 17:09
Als je kijkt naar de plotselinge verhoogde hoeveelheid reacties te overstaan van soortgelijke onderwerpen van een week geleden. De soort reacties, dit naast de colums op nieuwnieuws oeps sp!tsnieuws legt. denk ik idd dat er tussen de 2 dingen een verband zit.
Mijn sexuele geaardheid is verder niet belangrijk dus waarom je die erbij haalt, joris mag het weten. Maar zoals ik al zij niet de boodschap is belangrijk maar de boodschapper.
Als je de meeste draadjes over wilders of aanverwante onderwerpen bekijkt zijn er meestal wel stellingen van mij die je interesse zouden kunnen wekken r
repulse 02-04-08 @ 16:13
Beetje veel kul, vind je zelf niet of is GS voor jou enkel voor Wilders adepten?
Wat denk je van een actie 'Houd GS zuiver' ?
repulse 02-04-08 @ 16:13
is spits ook al links? homo! :-)
Iemand al iets vernomen van de Scarlet Pimpernel?
Check ook even de reactie van Martin Bril tijdens DWDD op het debat. Matthijs viel bijna van zijn stoel.
Draadje even doorgelezen.
Sommige betogen dat Wilders het onderscheid tussen de ideologie en gelovigen duidelijk scheidt. Dat is volgens mij niet zo. Ten eerste is een volledige loskoppeling tussen geloof en gelovigen onmogelijk omdat ze onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Zonder moslims geen islamisering en vice versa. Dat het erg moelijk is om onderscheid te maken en dat je dus wel eens de mist in gaat, wil nog niet zeggen dat je het niet ten alle tijden moet proberen aan te geven.
Wilders doet juist het tegenovergestelde. In woord en gebaar maakt hij van de moslim een karikatuur die enkel opgaat voor de fundamentalist en dan zegt hij daarna geen problemen te hebben met gematigde moslims. Dat kan niet want het is volstrekt tegenstrijdig. Wilders zégt wel dat hij onderscheid maakt, maar hij doet het niet.
.
Een voorbeeldje:
In Fitna toont hij allerlei ziekmakende beelden van wreedheden begaan door fundamentalisten, die beelden koppelt hij rechtstreeks met een staafdiagram over het aantal van ALLE moslims in Nederland. Daarna suggereert hij, dat als dat aantal blijft groeien, het zal leiden tot executies van homo's in Nederland. Naast dat hij de macht van fundamentalisten schromelijk overdrijft, stelt hij elke moslim gelijk aan de fundamentalistische variant. Geen onderscheid, enkel een grove generalisering en demonisering van moslims.
.
Daarbij maken zijn speciale wetsvoorstellen, die enkel moeten opgaan voor moslims, ook geen onderscheid tussen moslims. Ze gaan op voor élke moslim. Naast het feit dat zo'n apartheidregime verwerpelijk is, zal toetsing en handhaving van die wetten uiterst dubieus zijn en tot willekeur leiden. Wie bepaalt of iemand een moslim is? Of gaat Wilders daar nog een stukje stof ter herkenning voor naaien?
www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...
@ Der Icebear 02-04-08 @ 15:46
Ah NEE?! Nou ja, ieder zijn culinaire voorkeur. Het is trouwens Gordon Bleu
repulse 02-04-08 @ 14:05
5 vage stappen is nog geen script. En met kennis van de thema's of gesuggereerde thema's kan Wilders zich er altijd op beroepen dat niemand ook maar een seconde heeft gezien. Maar niemand maakt mij wijs dat Wilders een onderhoud heeft gehad met die terreur ambtenaar en niets heeft los gelaten over de inhoud.
Toch wel leuk die input van de mensen van spits, al weken niet meer zoveel links georienteerde mensen gezien hier, worden jullie betaalt per uur, per reactie of per gerede ziel?
-
helaas is het enigste wat ze zoals gebruikelijk doen schiet op de boodschappers maar negeer de boodschap.
Fitna??
dinges1332 02-04-08 @ 15:53
Ik geloof best dat jij veel debielen kent. Maar is het je dan nooit opgevallen dat die mensen moeite hebben met denken?
Wat is er mis met debielen? En ken veel debielen die zinnigere dingen uitkramen dan Wilders en zijn achterban.
@Ich
Ik wist 't al: bipolair... van harte beterschap!
MoslimMolen 02-04-08 @ 15:35
Niet 'islamisering' maar debilisering vormt een grote bedreiging voor onze beschaving. Alleen het invoeren van een meritocratie kan ons nog redden, vrees ik. Achterlijke figuren zoals jij zouden dan in ieder geval niet meer mogen stemmen. Prettige middag verder.
Was dat document van 31 november niet op 1 april openbaar gemaakt? 31(!) november.
@Je-Zus Redde 02-04-08 @ 15:39
Doe mij maar een Gordon Blue.
Yep. Alles was roze, maar intussen allemaal aangekoekt wit.
@ ich bin unschuldig
Plastic zwaarden misschien ;-)?
@ Je-Zus Redde
Of het nou Gristelijk of Islamitisch geklep is, beiden interesseren me niet. Maar met je laatste regeld ben ik het eens. Vind dat geen enkel geloof haat zou mogen uitdragen over een ander. Dat er hier moskeen gebouwd worden en geen kerken in Islamitische landen komt misschien omdat wij on 2008 leven en zij in 1008 (dat roep met toch altijd).
Hoe dan ook, alle "wishfull thinking" ten spijt, grenzen sluiten voor Moslims (hebben die dan een grote M op hun borst of zo), dat zal never gebeuren omdat het doodeenvoudig niet mogelijk is. Moslims zullen echt gewoon blijven komen. Ik denk dat de gematigde Moslim (ook zoiets, waarom niet alleen extremistiche Moslim, gematigde moslim suggereert al dat een moslim per definitie niet gematigd is), net zoveel last hebben van de problemen die de fanatici veroorzaken, maar dat zijzelf niet goed weten wat ze daamee aanmoeten, hoe ze dat kunnen en moeten aanpakken. Ik vond de reacties van de Nederlandse moslim organistaties prima. Het is een begin. Ook de "tegenstrategie" heeft z'n tijd nodig om te werken. De ernst is echt wel doorgedrongen bij ze.
Heb jij Gordon Sanitaire? Laat me raden: alles roze?
@ ich bin unschuldig 02-04-08 @ 15:37
Zeg lieve schat, ben jij nu zo dom of ben ik nu zo slim? Hoe dan ook: proost *stopt ich bin unschuldig een Hollandia biertje toe'
Mijn toilet heeft een interessantere inhoud dan dit debat. Hoezo geen Cordon Sanitair?
Je-Zus Redde 02-04-08 @ 15:27
Juist ja.... en daarom noemen hysterische dwaaskoppen als jij een Arabisch boekwerk uit de zevende eeuw na Christus met terugwerkende kracht fascistisch. ;-) Don't mention the war hahaha. Doe dat nog eens, in je eigen poot schieten?
@Ich
Ben je 12 of paranoia ofzo?
@fromwalking
Keigoed; indeed. Nu nog de commerciele TV,van de stinkie publieke niets dan pro-moslim meuk.
-weggejorist-
Overigens, een typisch Haagse list om in de marge te gaan neuqen met die details om de aandacht af te leiden waar het debat eigenlijk om hoorde te gaan: verdere islamisering toelaten of bestrijden!
.
kei sterke column van Lucas.Hartong in HVV: www.hetvrijevolk.com/?pagina=5821
@ ich bin unschuldig 02-04-08 @ 15:25
Ik weet het, de feiten omtrent religie zijn vaak zo stuitend dat we gaan gooien met vergelijkingen met het nazisme om de ander tot 'inkeer' te brengen. Kijk je wel uit dat je straks niet gaat gillen om censuur? Dan zou de cirkel namelijk weer rond zijn en sta je opeens in je eigen avondland...
fromwalking 02-04-08 @ 15:19
Juist ja, allemaal de pot op. :-)
Je-Zus Redde 02-04-08 @ 15:12
Zal ik jou eens een geheim verklappen, brave blanke broeder? Weet je hoe die islamisering van onze jodel-gristuslijk-humanisterische Kultur in zijn werk gaat?!? Denk eens even goed na...... Waarom drinken moslims nooit alcohol? Omdat ze dat spul al eeuwenlang vergiftigen waardoor de hersenen van al die jenever- en bierzuipende Hollanders langzaam maar zeker verweken... Zodat ze veranderen in laffe zombies die Allah geen strobreed meer in de weg durven te leggen. En nu is de Untergang van ons avondland in zicht He he.... snap je het nu?!?
@theo
PvdA partijbons ofzo?
GS is werkelijk het enige medium waar het euvel van 31 november wordt benoemd überhaupt! Het is hier opvallend stil om in de overige media.
Ik vind het zeer verdacht allemaal. Het is zó obvious dat het kabinet liegt dat het barst en dat Wilders gelijk heeft.
Overigens bloed onder de nagels halend hoe er in de media wordt bericht, bijvoorbeeld de kop van het nrc: "fitna toch aangepast na vertrouwelijk gesprek".
Walgelijk. Terwijl een intelligent persoon juist concludeert dat het niet kan kloppen. Als immers dat gesprek plaats vond had de politiek inderdaad zwart op wit bewijs en konden ze de film verbieden. Hebben ze niet gedaan. En trouwens hebben ze in de gehele periode voor het uitbrengen van de film steeds geroepen niets te weten van de inhoud van de film. Dit is ook al in tegenspraak van het zogenaamde bewijs.
Zeer transparante leugens van het kabinet dus, en eenieder die dit niet ziet is blind, doof, stom, achterlijk, ... eigenlijk geweaun deaud. Pardon, gestopt met roken.
@Ich
Poets je bril 'ns op en lees terug...
-weggejorist-
MoslimMolen 02-04-08 @ 15:11
Ik was eerder de-biel, dus ik verwacht van jou nu heeeeeeel rap een reactie!
@ Major Error 02-04-08 @ 14:50
Neen, het gaat er hier over dat de moslims nu wordt verweten dat ze hun 'politieke ideologie' (quote CU Fractievoorzitter Arie Slob) misbruiken. Terwijl de Islam haar politieke ideologie gewoon veel effectiever uitbuit dan gristen-politici als Arie Slob, die een beetje verongelijkt zit te jammeren dat er geen kerken mogen worden gebouwd in Islamitische landen. Terwijl de Moslim gewoon doodleuk haar politieke ideologie onder de rook van de voorploegende gristen-evangelist exploiteert in de polder. Overal worden moskees gebouwd in Nederland. En hoe meer haatzaaiende imams daarbij hoe beter: die verrekte christenen moeten immers worden verdelgd door het superieure geloof: de islam. Toch?
4546 comments in de laatste wilders-draadjes. let op mijn woorden: die geert gaat nog een keer beroemd worden !!! (natuurlijk nooit zo beroemd als Lee, das onmogelijk)
@Majoor
Die gasten benne al in onze pragwijke te vinde! Zwaard? Nee... dubbelloops
Major Error 02-04-08 @ 15:03
Ik ben bang dat je nog gelijk hebt ook... Noemen we het een fopspullenwinkel, dan blijven we 10 km binnen de Nederlandse wet.
@ich bin unschuldig
Ja, dat kan toch, maar eh denk je nu echt dat hier straks allerlei gasten met zwaarden aan de grens staan? Ik zou alvast een winkeltje beginnen waar men zwaarden kan bestellen en slijpen. Gat in de markt man.
Zo jammer! 02-04-08 @ 14:42
Niks welkom, dat achterlijke 'wijf' kan niet eens fatsoenlijk spellen.
Major Error 02-04-08 @ 14:50
Discussie?!?! Welke discussie?!?!? Iedereen kan de pot op, de ECHTE Nederlanders hebben een jodel-gristuslijk-humanisterische Kultur te verdedigen!!!
Is iedere Gristen automatisch aanhanger van de zwarte kousen? Is iedere Jood een extremistische pijpenkrul? Nee dus. Voor de Moslims wordt blijkbaar een uizondering gemaakt. Wat een kortzichtig geleuter allemaal.
Ging de kern van het verhaal niet over het feit dat we hier haatzaaiende boodschappen en oproepen van geimporteerde imams accepteerden (de regering dus) en dat wij Nederlanders daar niet van gediend zijn? Volgens mij gaat de hele discussie inmiddels over hele andere zaken.
-weggejorist-
Wingwoman 02-04-08 @ 14:18
Welkom
-weggejorist-
jaaaaaaa goeieeeeeeee want nsbers haatte buitulanders en die moetu tog naar buituland ofnie soms hehe raussssss uit de moole!!
'K hoop dat ome Geert z'n pijlen ook 'ns richt op de baantjes-machine van de PvdA c.s.; de publieke omroep zit vol met landverraders. Om nog maar te zwijgen over de vreemdelingen-industrie.
monaco 02-04-08 @ 14:11
ja das een goeie!!!!
Samenzweertering van regeerding en Beatruts en amptenaaren en AIVD!!! Allemaal tegen Geert ja ja makkelijk.... jullie kenne de pot op lafbekkers!!! Hij heb niks tege moslims neuhhhhh maar wel tege hullie idiology!!! En datze deaudvalluh tuurlijk he allemaal. ;-) Politiek correct gesyk van die dhimmi's in Den Haag! En die slinkse hoeralipsen tuurlijk. Steken hun struisvogelkoppen in de zandkont van islamietjuhs in plaats van onze jodel-gristuslijk-humanisterische Kultur verdeedigen! Lafbekken jaaaahaaaaa!!
GS en het volluk wille Wilders wakkurrrrr worduhh!!!
Thieme schijnt geboren te zijn op 31 November.
Zo jammer! 02-04-08 @ 12:38
Als de datum had bestaan was het tenminste wel een fatsoenlijke Boogschutter geweest. Nu is het nix.
@geFlippeD 02-04-08 @ 13:55
Klopt maar de regiring is geflipter.
prodigy 02-04-08 @ 12:12
De oudere vreedzame verzen in de Koran worden steeds gewelddadiger in de tijd, terwijl de Bijbel steeds liefdevoller wordt. Je kunt gerust stellen dat in de Bijbel de gewelddadige verhalen overruled worden door de vreedzame boodschap van de Bijbelse profeet Jesus. Iedereen die de Bijbel in de juiste volgorde leest zal het zien.
Mike Oxlong 02-04-08 @ 13:55
Blijkbaar heb je het debat niet gevolgd er zijn 2 documenten degene die nu openbaar is en degene waar gisteren in het debat ook over werd gesproken. In dat 2de document word in 5 stappen de film verklaard waarbij alleen punt e niet zou kloppen. Dus of wilders en de rest van de politiek heeft gelogen als balkie en co in koor roepen wij weten niet wat in de film staat. Of alleen balkie en co heeft gelogen door nu met een gefabriceerd document hun straatje schoon te vegen. In beide gevallen is het aan de 2de kamer om achter de waarheid te komen. Als de 2 kamer unaniem besluit om de waarheid niet belangrijk te vinden is het aan de pers om daar druk op te zetten. Dat maakt het verschil tussen een democratie en een dictatuur.
-
De tweede kamer heeft blijkbaar geen redenen om dit pakket leugens te ontwarren. De pers heeft blijkbaar geen zin om de waarheid te onderzoeken.
Dus kan je de democatie der nederlanden tot het rijk der fabelen verwijzen.
repulse 02-04-08 @ 13:44
De discussie dient te gaan over moslims in NL, met NL moslims. De regering had dus moeten zeggen tegen het buitenland dat ze hun bek moeten houden, omdat ze geen onderdeel van het debat vormen en zelf ook wel het een en ander uitvreten dat niet deugt.
Maar de olie raakt sowieso op en als het zover is zakt de islam naar het zuidelijk afrika-niveau. Laat hun regeringen zich daar maar mee bezig houden ipv fitna. En dan aub hier de grenzen op slot. Komt dat gewenste kalifaat van ze erg snel dichtbij, geen auto's meer maar kamelen, overal oorlogjes tussen lokale krijgsheren, melaatsen aan de stadspoort. Zij hun zin.
@repulse
Gezeik zonder fundament. Iedereen wist al maanden waar de film over ging. En dat hij zou worden gemaakt door iemand die oproept om de helft van de Koran te verscheuren omdat het een fascistisch boek zou zijn. Dus nee, niemand heeft hem vooraf gezien maar je moet wel een heel dikke plaat voor je kop hebben als je niet van mijlen ver zag aankomen wat de toon zou zijn. Daar komt bij dat niemand het heeft over de precieze inhoud vooraf maar over welke thema's zouden worden gebruikt. Wilders heeft zelf om een onderhoud gevraagd met die terreur ambtenaar en het lijkt mij nog al onwaarschijnlijk dat er in dit gesprek nul komma nul over de inhoud is gesproken. Als was het in dat stadium alleen nog maar speculatief.
Dus Wilders kan blijven vol houden dat niemand precies wist wat er in die film zou gebeuren en dan heeft ie misschien nog gelijk ook. Maar tezake doet het niet.
Wilders is gruwelijk door de mand gevallen.
@ monaco 02-04-08 @ 13:53
Jij bent geFlippeD!
Geertje...
Als hij lef had had hij die ambtenaar onder ede laten verklaren dat hij inderdaad toen al bedacht had de Koran in de fik te steken of zn reet ermee af te vegen..
Wat staat er eigenlijk voor straf of het liegen in de tweede kamer?
@De Regiring
Na de schandelijke vertoning uwerzijds in het Kamerdebat d.d. 1 april j.l. zeg ik het vertrouwen op in de huidige politiek.
Een vertoning die maar één doel had ; het onderuit schoffelen van de hr. Wilders met behulp van leugens en verdraaing
van de feiten.
Ik ben van mening dat de huidige politiek in navolging van Pim Fortuin de hr. Wilders als een grote bedreiging voor de
belangen van de gevestigde orde ziet.
Zelfs de oppositiepartijen hebben zich opgeworpen om die belangen te beschermen en hebben hiermee minachting
getoond voor hun kiezers.
Veel landgenoten zijn het gekonkel van uw politiek meer dan zat en zullen dit de komende verkiezingen ook laten blijken.
Heeft de politiek in het verleden met behulp van de AIVD er voor gezorgd dat de mond van Pim Fortuin is gesnoerd, wat de
hr. Wilders betreft moet u dit niet weer wagen.
Op welke manier de hr. Wilders in de toekomst ook om het leven zal komen, u zal ter verantwoording worden geroepen !
Uit het gebeurde in de Kamer is heel duidelijk gebleken dat in ons land géén sprake meer is van een democratie maar van
een vermomde dictatuur.
U bent met z'n allen een schande voor ons land en toont minachting voor al die mensen die ons land groot hebben gemaakt.
De Nederlander had het zoet te verwachten maar heeft het zuur gekregen !
sjaakdeslinksesul 02-04-08 @ 13:31
Probleem zit het meeste in de subisdie cultuur "wiens brood men eet wiens woord men spreekt"
-
het is het zelfde met het integratie debat ik snap het laveren van de gevstigde politiek wel tussen problemen met de islamitische wereld die opkomt voor de islam binnen nederland. Alleen op een gegeven moment moet je wel een stelling nemen en wat mij betreft is die tijd nu gekomen.
-
Asap kerncentrales neerzetten en nl.wikipedia.org/wiki/Waterstofauto
Dan kan het westen zich uit de macht van de olie producerende landen redden
repulse 02-04-08 @ 13:13
Journalisten zijn nog veel luier dan dat ze links zijn.
Miretra 02-04-08 @ 12:49
Gewoon op de zelfde manier zoals ze al jaren doen, daadwerkelijke onderzoeken die aankunnen tonen dat islamieten % veels te hoog vertegenwoordigd zijn binnen de criminaltieit tegen gaan. De blanke nederlander voor blijven liegen over wat er gebeurt door middel van nog meer staats propaganda. Waarom denk je dat geen enkele van de mainsteam media balkenende aan valt op hetpunt dat hij maanden lang roept ik weet niet wat in de film staat. om dan vervolgens aan te komen met stukken waarin wel staat dat hij wist waar de film over ging.
MAXIMO 02-04-08 @ 11:46
De blanke nederlandse man is ook een onderdrukte minderheid, zeer zeker als je werken incalculeert, want zoveel doen dat er niet.
Nieuwspoll: 65 % gelooft Wilders, 35% gelooft Balkenende.
Dit akkefietje kan wel eens lelijk uitpakken voor de gristendhimmies.
Ik moest 31 november gewoon werken, en heb mijn uren geschreven en betaald gekregen!
Ik dacht dat nederland's streven was om een ge-emancipeerd, vooruitstrevend en tolerant land te zijn. Hetgeen wat religieuze conservatieve groeperingen al sinds jaar en dag proberen af te breken.
Hou eens op met die achterhaalde middeleeuwse opinies aandacht te geven in de politiek en hou eens op met achterlijk landje pik spelen in het midden oosten, dat is dwijlen met de kraan open.
@MAXIMO 02-04-08 @ 12:38
Zeggen dat de Tibetanen vruchten plukken van de chineze bezetting is ronduit achterlijk.
@Pieter Bas 02-04-08 @ 12:16
Hoe kom je daar toch bij? Die vergelijking is net zo dom als verwijzen naar een KKK filmpje om een statement te maken tegen het gehele christendom.
MAXIMO 02-04-08 @ 12:38
Wie zijn nou volgens gl, pvda, cda en vvd de probleemgevallen? Ja terroristen, maar hoe zit het met de rest? Ik heb hier nog nooit door iemand (de aivd wel) een antwoord op gehoord. In haar betoog heeft femkie het over gewelddadige moslims. Kunst, geweld uit overtuiging wordt door niemand geodgekeurd, ehalve door de geweldplegers.
En de rest van je betoog: immigratie en diversiteit kan een positieve bijdrage leveren, indien de ingevoerde waarden een verbetering opleveren voor de samenleving als geheel. Als dit niet zo is, dan is het neutraal als minderheden geisoleerd zijn zodat ze andere niet tot last zijn of zo klein/verspreid wonen dat ze zelf een schieding tussen private en publieke handelingen moeten maken. Maar als de groep groot is en afwijkende normen hanteert (salafisten willen n.b. terug naar de 11e eeuw) leidt dit onherroepelijk tot conflicten. En dat verandert niet in de tijd, zolang men de dogma's aan blijft hangen.
En spanje was relatief, europa lag op zijn gat, dan lijkt het daar tof. Maar ook in al andaluz had je ketterverbrandingen, waren joden en christenen tweederangsburgers en werd het land geleid door dictators. Geen voorbeeld van hoe het zou moeten zijn.
Kudtkip 02-04-08 @ 12:46
Eens.
@MAXIMO 02-04-08 @ 12:46
Wanneer je kinderen hebt of ooit krijgt beste Maximo, dan hoop ik voor je dat ik vreselijk ongelijk krijg. Ik heb het in ieder geval niet afgewacht.
Mensen en in dhimmie gelovende aluhoedjes, ik ga lunchen en daarna gaan ik iets anders doen buiten het F5 gebeuren, wellicht tot later, het was me een genoegen.
*logt uit*
@Zeurders
Klopt, die hypocresie onder degenen die doen wat ze zeggen en zeggen wat ze denken, ik irriteer daar mij mateloos aan.
Benieuwd hoe de dhimmies, eensgezind dat ze zijn, nu de boel bij elkaar gaan houden.
nattebever 02-04-08 @ 12:41
Als ik het over werken heb praat ik meer in termen van bezig zijn..
Of bedoel je dat ik me voor vrede moet inzetten?
(12:35) Sjaak, dat vind ik nogal een boude uitspraak, dat het probleem bij de autochtone bevolking ligt. Dus hoe je het wendt of keert, het ligt aan de autochtoon?
Omgekeerde retoriek.
Daarbij, waarom zou de gemiddelde moslim niet weten waar ie aan toe is?
De radicaal krijgt ook niet in alle gevallen z'n zin. Schrikbarend vaak, dat wel, maar ik zou dat niet willen toeschrijven aan de onhelderheid van regeltjes door de autochtone bevolking. Eerder door een klein deel daarvan. Juist, policiti.
Pieter Bas 02-04-08 @ 12:28
Tuurlijk. Dat mag. Je mag veel zeggen maar als ik denk dat je het fout hebt en ik heb zin/tijd om je dat in te wrijven dan zal ik het niet nalaten om dat te doen.
@MAXIMO 02-04-08 @ 12:42
De redeneringen zijn hier vaak wat simpel: wie niet in ganzenpas achter Geert aan marcheert is een dhimmie.
@Draaitafel Demagoog 02-04-08 @ 12:34
Ik zou zo zeggen, stuur ze een mailtje: dlnc@dutchlady.com.my
Maar ja, in een Islamitisch land dien je je als bedrijf toch echt wel als Dhimmie op te stellen, anders kun je wel inpakken he?
Bertus Betonsloper 02-04-08 @ 12:28
Dhimmitude?
Zoals Kurt Westergaard, Rasmussen en Muntz zeker ook dhimmies zijn?
En Wilders, die van te voren (en ook achteraf om economische redenen) zijn inhoud van de film aanpast en dus geen koran verscheurd om problemen te voorkomen, die een compliment geeft aan moslims is dan ook zeker een dhimmie?
MAXIMO 02-04-08 @ 12:15
Peace comes with a prize, MAXIMO.
Jij denkt dat alles gratis is. Wel honingbij, dat is niet het geval.
Met keppeltjes heeft dat allemaal niets te maken.
Verder natuurlijk peace - ga je daar ook eens aan werken, in de zin van: werken, handjes laten flapperen e.d.?
Gelet op de lichaamstaal van Hirsch-Ballin, heb ik toch wel erg mijn twijfels over dat mannetje. Trouwens als het CDA haar oprechte gezicht wil laten zien, geef dan eens openheid over hoe wij die oorlog in Irak zijn ingetuind.
Wees daarover eens eerlijk en geef toe dat na vijf jaar voor de bevolking geen verbetering maar alleen maar verslechtering heeft plaatsgevonden.
Geloof maar niet dat Balkende dat ooit uit zijn strot zal kunnen krijgen.
sjaakdeslinksesul 02-04-08 @ 12:18
Jij haalt veel meer uit het betoog van gister dan er daadwerkelijk is gezegd door Halsema aangezien ze helemaal niet heeft gezegd dat terroristen enkel radicaal zijn enzo en zodoende gaan we straks nog meer langs elkaar heen lullen.
Laten we ons dus bij de feiten van gister houden door eerst te stellen dat GL PVV-ers niet buitensluit (zie o.a. de handreiking van Femke en Dibi)
Terwijl de PVV dat wel systematisch met moslims doet, zie betoog Wilders.
"Verder zijn er verschillende onderzoeken geweest waarbij naar de gevolgen van etnische en religieuze diversiteit in een land en de gevolgen voor de sociale samenhang en economische prestaties is gekeken. De resultaten zijn vrij logisch: als een minderheid met afwijkende normen een bepaalde omvang bereikt, leidt dit tot achteruitgang."
Er zijn genoeg voorbeelden uit de geschiedenis op te noemen waarbij dat absoluut niet het geval is geweest.
Misschien leidt het effe tot culturele achteruitgang maar op den duur wordt dat allemaal goed gemaakt.
Sterker nog, juist door die aanwas van mensen met afwijkende normen kan men de boel naar een hoger niveau tillen.
Kijk naar Spanje vroegah onder moslims, dat was gewoon een bloeiende samenleving waar wij tot op heden nog de vruchten van plukken.
Kijk nu naar Tibet onder de Chinezen bijv., genoeg economische vooruitgang waar zelfs die Tibetanen van meeprofiteren.
Thieme schijnt geboren te zijn op 31 November.
tipo 02-04-08 @ 12:09
Een gebrek aan kennis en inconsequentie. Maar het is toch aan NL moslims om daar een antwoord op te geven? Dus de volgende keer dat er weer een mafkees bij P&W zit die zegt dat ie om een of andere reden gewketst is, lees je wat koranteksten voor en zeg je dat die voor jou ook kwetsend zijn. Of als men loopt te klagen over wat moslims in verweggistan wordt aangedaan, vraag je meteen wat ze van Darfur vinden. Wat je bij een autcohtone Nederlander ook zou doen. Ook de moslimknuffelaars nemen moslims dus niet serieus als gesprekspartner, het blijven in hun ogen kleine kinderen die met de hand richting verlichting geleid moeten worden.
Kudtkip 02-04-08 @ 12:11
Wat het 'debat' vooral aantoont is dat het probleem bij de autochtone bevolking ligt. Zolang die geen heldere regels neerlegt waaraan iedereen zijn eigen waardenstelsel kan afmeten, om vervolgens aan de slag kan gaan door te kijken hoe men de maatschappij inricht zodat iedereen vreedzaam kan samenleven, weet de gemiddelde moslim niet waar hij of zij aan toe is. De radicaal weet het wel, zielig doen en eisen stellen dan krijg je je zin.
Even stemmen.... www.volkskrant.nl/binnenland/article52...
Over excuses gesproken : www.dutchlady.com.my/en/home.asp?page=...
@MAXIMO 02-04-08 @ 12:21
Door 'respect'te blijven tonen aan Islam als een 'religie' gedraagt de gehele regering zich als racist tegenover alle vrouwen die onderdrukt worden door Islam, alle kinderen die worden verziekt door Islam ( www.youtube.com/watch?v=yWIFhKYiMqU&am... ), alle homo's die worden opgehangen uit naam van wat? O ja, Islam, en dat aleen al door weg te kijken en zich te verontschuldigen naar regimes die de meest gruwelijke misdaden begaan uit naam van diezelfde Islam. Blijf jij maar over extremisten lullen, maar dat zieke geloof brengt dan wel erg veel opvallen veel extremisten voort. Voor mij is het duidelijk, Islam = geweld, hoe je het ook bekijkt. Maar jij en ik zullen het nooit eens worden. Maar durf mijn mening niet voor dom uit te maken, mijn mening is de mijne, jouw mening de jouwe. En zo hoort het ook in een Democratie. Alleen zal ik jouw mening nooit en te nimmer delen.
MAXIMO 02-04-08 @ 12:21
-
Zeau, manhaftig niet, minimo, 'afstand nemen'... Staat voor mij gelijk aan je hoofd de andere kant opdraaien en je ogen sluiten. Dhimmitude dus.
Pieter Bas 02-04-08 @ 12:16
Hoe durf je zoiets doms te beweren?
Gister hebben zo een beetje alle partijen afstand genomen van extremistische racistische idioten zoals Wilders en die man in jouw video.
prodigy 02-04-08 @ 12:12 De koran is niet boeiend het zijn de hadiths en de daaruitvoortvloeiende sharia.
De sharia is niet zoals onze wetten maar de sharia beschrijft alles van wieg tot dood van hoe mensen moeten denken to kleden en ga zo maar door.
De hadiths zijn op een dusdanige manier ontwikkeld(expres of niet express is niet boeiend) dat de moslim man het hoogste is net onder mohammed.
Verder door regels waaronder het vermoorden van afvalligen of andere moslims die delen van de hadiths en sharia afwijzen kan de enigste evolutie van de islam maar een kant op ontwikkelen en dat is een verdere radicalisering
thieme heeft gelijk - de bioindustrie zuigt
31 november doet mij vermoeden dat de papieren snel achteraf zijn opgesteld. Want ja ze mogen mij wel gaan vertellen wanneer het 31 november is? Ik heb in mijne vele jarenlevenservaring in ieder geval nog nooit een 31 november meegemaakt
@MAXIMO 02-04-08 @ 12:01
Ja maar dat leidde wel tot iets vreemds. Die tien punten van Halsema zijn nou net de zaken waardoor ik Wilders niet kan en wil steunen. Maar in de rest van haar verhaal draait ze dezelfde religieuze LP af, die we van GL kennen en die gewoon niet klopt.
Alleen terrroristen zijn radicale moslims, wilders is dan weer wel radicaal, zijn aanhang is bang en misleid en er is geen verband tussen etnisch/gelovige scheidslijnen in een land en de toestand in het land.
Het gaat niet over de hofstadgroep, dat is nou net hetgeen ons allen, van wilders tot en meet imam fawaz verbindt. Het gaat ook om groepen moslims die eigenlijk niet mee willen doen of alleen onder hun eigen voorwaarden, en die hiermee in conflict komen met de rest van de samenleving.
Als je gelooft in radicalisering door uitsluiting (ik denk dat dit maar voor een deel klopt) geldt dit mechanisme ook voor de aanhang van de PVV, maar daar zit GL weer niet mee.
Dat mensen de inhoud van de islam verwerpen is ook iets dat er niet in gaat. Ik ken de koran, ben helemaal niet bang voor ontslag of rotzooi in de wijk, en Halsama wil mijn ideeen over islam dus eigenlijk niet bespreekbaar maken.
Verder zijn er verschillende onderzoeken geweest waarbij naar de gevolgen van etnische en religieuze diversiteit in een land en de gevolgen voor de sociale samenhang en economische prestaties is gekeken. De resultaten zijn vrij logisch: als een minderheid met afwijkende normen een bepaalde omvang bereikt, leidt dit tot achteruitgang.
Dit is wat Balkenende en de rest van die idioten verdedigen. Stelletje racisten!
youtube.com/watch?v=maHSOB2RFm4&fe...
nattebever 02-04-08 @ 12:02
Je redeneert net zoals die broeders van je, die racistische keppeltjes in Israel, die weten ook geen vrede te bewaren dus om daar nou een voorbeeld aan te nemen om onze problemen met integratie van sommigen op te lossen...
Nee, dat soort fascistische op rassentheorietjes gestoelde midden-oosten politiek moeten we gewoon niet willen importeren.
Nederland is toch sterk genoeg.
Peace boy!
@Je-Zus Redde 02-04-08 @ 12:07
Kijk, de mensch kan discussiëren, bruggen bouwen en afbreken, de waarheid vertellen en verhullen, maar uiteindelijk telt één ding: neuken. Dan wel orale seks dan wel een of andere fetisj beleven.
Het hele "gevaar" van de Islam heeft te maken met de interpretatie van de Koran, maar leg eens uit wat het verschil is met het oude testament? Dat valt namelijk ook behoorlijk verkeert te interpreteren.
Ze hebben in Den Haag weer dezelfde oogkleppen uit de kast gehaald die ze op hadden ten tijde van wijlen PF. Niks geleerd. Wat een kliek. Alsof we niet doorhadden dat zelfs de Deense regering van tevoren door JP gevraagd werd om Wilders af te zeiken. Omwille van "ons onder ons".
(11:32) Sjaak, ik vind serieus dat de scheiding van kerk en staat nageleefd moet worden. Geen probleem als politici gelovig zijn, maar houdt die geestesbron buiten het beleid.
Er waren er overigens maar enkelen (ben niet zo goed in namen) die het humanisme erbij betrokken als optie voor 'anders denken'. Dat terwijl het nou net een van de mooiste, helderste verworvenheden is van dit verlichte westen.
Wat betreft cultuurverschil, zoals Tipo zei, dat is ook nog een gangijzer. In mijn ogen de botsing tussen verschillende volksaarden. Niet zelden het woord versus de vuist (of mes) ...
Last but no least:
www.foxnews.com/story/0,2933,344409,00...
Iedereen die geen moslim is beledigt de islam.
Dus ook het hele kabinet, 2e kamer en hun volgelingen.
@Eppo 02-04-08 @ 12:01
Die krabbels staan op de notities van het eerste gesprek van Wilders en de NCTB. Dat gesprek vond plaats vóór het gesprek van deze scan. Ik zou die scan van dat gesprek ook graag willen zien. Het lijkt logischer dat het verhaal van Hamer (er staat 1 november 2007 met de 3 doorgehaalt) dan dat er 31 november 2007 zou staan. Maar ja: eerst zien.
@de nederlander 02-04-08 @ 11:53
Sterk punt.
@sjaakdeslinksesul 02-04-08 @ 11:43
Dat stukje heb ik dan gemist.
.
Politici zien de ene keer moslims als de personificatie van de islam als er kritiek op de Islam is, die krenkend kan zijn. De andere keer zien diezelfde politici moslims niet als personificatie van de Koran als blijkt dat de Koran haatdragende, intollerante, geweldadige en discriminerende teksten bevat. Wat is het nu?
Inderdaad Fleur Agema, lekkerrr. Als je dat nu eens vergelijkt met die minister van Landbouw Verburg, die lesbische hardloper... brrr
Als ik Geert was, zou ik me op Fleur Agema richten.
Geert trekt schijnbaar altijd aan het goede grasss
www.denederlander.nl/
Nu doet hij het wel stond een komma die ik niet had gezien, de uitleg is inderdaad kloppend. Bakellende en consorten proberen idd van 2 walletjes te eten. Het nivo van de kamer is gewoon ronduit bedroevend dat de oplichters hier mee weg zijn gekomen
MAXIMO 02-04-08 @ 11:46
Jij ziet juist dat ik niet onderdrukt word, maar onder druk ga onderdrukken. Wat zeg ik? Wegjagen, met pek en veren het land uit, die hele islamitische troep!
Iemand moet het zeggen.
Peace man (of ben je in 't geheim een geyl wijf?).
Jij liegt, nee jij liegt, jij liegt, liegt! Liegt! Lekker belangrijk. Dit kabinet liegt overal over. Paars, kampioen der leugenachtigen. Nederlandse Kabinetten liegen altijd, het is in hun natuur besloten.
sjaakdeslinksesul 02-04-08 @ 11:51
Daar heeft ze dan toch gelijk in?
Hij had het in het debat ook over moslims en toen ie daarop werd gewezen door Halsema en vele anderen had ie het opeens over de Islam.
Dat gebeurde niet 1 keer maar meerdere malen.
Femke zag dat en maakte daarover een rake opmerking in de trant van dat Wilders niet moet lullen dat het hem enkel om de islam te doen is aangezien ie het dus wel over moslims heeft en zodoende ook hem om de moslims is te doen.
Dat illustreerde ze mooi met die 10 verboden voor moslims.
By the way, het gepubliceerde document via de NOS is een scan? Waar staan de krabbels?
@redactie sorry zie Roel Pieper topic keurig staan in het rijtje topics *zal beter lezen doen voortaan en neemt nog maar een bak sterke koffie*
@ prodigy 02-04-08 @ 11:55
Maar dat is Logisch, Balkenende is een gristen. Hij gelooft in sprookjes. En dat is best een explosieve combinatie met een land besturen.
Van logisch nadenken hoeven wij hem in ieder geval niet te verdenken zullen we maar zeggen...
@-edit 02-04-08 @ 11:30
Dat kan ik inderdaad niet hardmaken, hij heeft alleen alle schijn tegen zich. In elk geval is het niet de meest integere politicus.
de nederlander 02-04-08 @ 11:53 je link werkt niet maar het zal waarschijnlijk wel overeenkomen met mijn post van 11.41
-weggejorist-
MAXIMO 02-04-08 @ 11:42
Liegen mbt de uitspraak van Halsema natuurlijk, Ik eis een onafhankelijk onderzoek!
Het was in een discussie met Wilders nav zijn uitspraak dat hij zich niet keert tegen moslims maar tegen de islam. Iets in de trend van als u de Islam beledigt, beledigd u dus wel alle moslims, ook moslims zoals Dibi die zich niet door de Koran laten leiden. Tijdens het debat over de rellen in Tilburg verweet zij Wilders dat relmocro's geen moslims zijn omdat ze niet vanuit islamitische bewustzijn handelden.
Het_leuke_zuiden 02-04-08 @ 11:36
Hij sprak over onderdrukte minderheden.
Realiseer je je dat wel?
@ZSU-23-4 02-04-08 @ 11:31
Dat lijkt zeer zeker inderdaad het geval te zijn. Of Balkenende moet gebruikt gemaakt hebben van een stukje koude psychologie. Als dat het geval is dan is JPB op zijn minst zeer competent en dapper te noemen. Hij zal dit echter, mocht dit inderdaad het geval zijn, nooit kunnen toegeven. We zullen het dus nooit weten..
tipo 02-04-08 @ 11:36
Ja en Wilders heeft principieel gelijk als hij stelt dat huis-tuin-en-keuken moslims zich niet aangesproken hoeven voelen, voor hen verandert er niets met zijn voorstellen, maar ze voelen zich logischerwijs wel aangesproken.
sjaakdeslinksesul 02-04-08 @ 11:41
Nee, ik vond Thieme echt goed.
Maar kom eens door met die quote.
@tipo 02-04-08 @ 11:36
foetje-bal is verboten volgens de SHARIA.
Zie Afghanistan met de taliban
(het stadion werd overigens wel nuttig gebruikt, executies konden plaatsvinden met ZITPLAATSEN)
Ja natuurlijk bakellende net zoals balin spreekt de waarheid, maanden lang verklaren hun overal dat de inhoud van de film niet bekend is, dat hun niet weten wat er in de film te zien is.
Dan als er een debat komt is, zijn er ineens verslagen van gesprekken waar inhoudelijk de film in grote lijnen word neergezet. Om hun reacties goed te praten.
Wie heeft er het grootste voordeel bij om te liegen?
Wilders heeft duidelijk genoeg aangegeven dat hij de film niet ging bespreken voor dat de film uitkwam, hij wou hem aan zelfs aan niemand tonen.
Bakellende en balin die maanden lang doomsdayprofeetje hebben gespeeld onder het voorwendsel dat zij niet wisten waar de film over ging en nu dan ineens met bewijzen komen dat ze wel wisten waar de film over ging.
-
Hoe je het wend of keert de enigste conclusie van het debat gisteren kan alleen weer zijn dat je als normale burger door de regering voor idioot word uitgemaakt, dat je geen recht op de waarheid heb, gewoon je bek moet dicht houden en je belasting betalen.
MAXIMO 02-04-08 @ 11:36
LOL, je liegt!
Ter overdenking:
Als ik GW was en ik zou zeker weten dat in een loer werd gedraait, dan zou ik meteen aan de minister vragen: bent u bereid dit document door twee onafhankelijke deskundigen te laten onderzoeken? Zo nee: waarom niet?
Meestal is hij wel goed in het stellen van kamervragen, maar liet deze kans (bewust?) aan zich voorbij gaan. Als hij gelijk heeft, heeft ie goud, nee platina in handen.
@ Mike Oxlong 02-04-08 @ 11:32
Tja, ben ook dat met je eens, aan de andere kant wil ik geen steeds groter wordende groep mensen in ons land, die een geloof aanhangen dat onverdraagzaam is naar alles wat andersdenkend is. Het is een lastig dillema...
@ Draaitafel Demagoog 02-04-08 @ 11:32
Kan wel waar zijn, evengoed wekt meneer Balkenende de indruk dat gekwetst dreinen loont en erger nog, zelfs verwacht wordt.
sjaakdeslinksesul 02-04-08 @ 11:32
Volgens mij heeft Femke Halsema dat helemaal niet gezegd.
Heb je daar toevallig de letterlijke quote van?
Overigens vond ik ook dat Thieme goed bezig was, daar geef ik je gelijk in.
@sjaakdeslinksesul 02-04-08 @ 11:32
De voetbalrellen zijn niet aan de Islam te koppelen, maar wel aan Marokkaanse cultuur. Femke had daar principieel gelijk.
@MAXIMO 02-04-08 @ 11:07
Realiseer je goed dat de minderheid waarover Nattebever spreekt de hardwerkende Nederlandse mannelijke autochtoon is. Een van de belangrijkere minderheden in dit land
@ZSU-23-4 02-04-08 @ 11:31 .. Onzin. Voordat balkie iets zei stond er al een mufti op zijn achterste poten.
@ZSU-23-4 02-04-08 @ 11:14
Zinnig verhaal ZSU. Maar je hebt het nu over radicalisrering en niemand, zelfs dit slappe kabinet niet, staat dit toe. Radicale Imams worden uit gezet, Extremisten worden vervolgd en haatzaaiers worden aangepakt. Misschien niet zo voortvarend als we allemaal zouden willen maar het begin is er. Ook daar kon Wilders gisteren maar moeizaam iets tegen in brengen. Blijft er over dat de Islam ansich misschien kwalijk en in tolerant is dus zou je het hele geloof moeten verbieden. Wie dat wil steekt z'n vinger maar op maar ik zou niet willen wonen in een land die een hele geloofsgroep uitsluit. Moslims niet Gewenscht klinkt mij net iets te duister.
Daar komt bij dat de overgrote meerderheid van de moslims die ik ken gewoon willen leven en voetbal kijken op zondag en een beetje een leuk autootje voor de deur. Wilders maakt daar een karikatuur van en bestempelt ze allemaal als vrouwen meppende baarden die ons land in een soort Pakistan willen veranderen. Belachelijk gewoon.
Kudtkip 02-04-08 @ 11:02
Idd stuitend. Iedereen verwijt Wilders dat hij het debat schuwt en niet met oplossingen komt. Dan komt Thieme met een verhaal dat wel discussiewaardig is ipv dom bashen en met een mogelijke oplossing, en vervolgens gaat die gristensukkel onmiddelijk het debat met een dooddoener kapot maken om zijn gristelijke verworvenheden te beschermen.
Wilders was zwak, maar het optreden van de rest (buiten Thieme, vd Vlies en de afwezige Verdonk) was nog veel zwakker. Dit is dus het parlement dat wij met zijn alleen verdienen.
En waarom wijst de pers (of de PVV) niet naar Halsema, die stelt dat iemand van islamitische afkomst wel degelijk een moslim is en dus gekwetst wordt door Wilders, terwijl zij bij de rellen in Tilburg nog riep dat Wilders niet kon weten dat het moslims waren. Weer zo'n voorbeeld waaruit blijkt dat kamerleden nooit consequent handelen.
@Beau ter Ham 02-04-08 @ 11:26
Lijkt op een lek in de Kamer, Boris!
Ik pleit voor 31 april als dag van de arbeid.
@Onderbuik
Dat zou je denken, maar iedereen heeft zijn prijs, die bij sommige verdomde laag is, zie de meerderheid Nederlanders die er niet aan twijfelde om bij de NSB te gaan toen we bezoek hadden van de Duitsers, die uiteraard spontaan trotse patriotten werden toen ze er weer uitgeforceerd werden.
Eigenlijk moet ik mezelf daar corrigeren - de meeste mensen hebben niet per sé een lage prijs, maar weinig tot geen houvast aan de morelen en principes waar dit land op gebouwd is, zolang ze zelf maar comfortabel zitten.
Balkenende heeft inderdaad met zijn geschreeuw slapende honden wakker gemaakt, de indruk gewekt dat moslims het volste recht hebben boos te worden (de minister president reist niet voor niks alle moslimlanden af) en dat de film van Wilders een Mega issue is. Zo ontstaat een sfeer waarin oproer over een filmpje vanzelfsprekend wordt.
Maar in feite is in dit land de vrijheid van meningsuiting hetgeen vanzelfsprekend is. Of moet ik zeggen was?
@prodigy 02-04-08 @ 11:26
Ook een conclusie die je niet aan kunt tonen. Puur inhoudelijk heeft GW de schijn tegen, maar dat is pas echt duidelijk wanneer het verslag op authenciteit is onderzocht. Mocht blijken dat dit in november 2007 is opgemaakt, dan valt GW door de mand. Mocht het eeb recent opgemaakt document blijken te zijn, dan hebben we een giga-probleem in dit land. Tot die tijd blijft het speculatie.
De foto hieronder waarop Fleur staat zegt ook genoeg.
Zie die angst in die ogen van beiden toen Hirsch Ballin zijn betoog deed.
Kan die Wilders niet eens doodgezwegen worden. Word toch onderhand wel moe van de enorme mediaaandacht die deze Pieter Baan klant krijgt. Zo'n beetje ieder topic buj GS gaat over deze imbeciel. Zijn er geen juridische mogelijkheden om het uit de kamer te gooien? Omdat ie psychisch niet in orde is of zo? Een psycho als volksvertegenwoordiger?
De crux is dat Halsema en Van der Vlies het beste de discussie rondom geloof en emancipatie van den homo en vrouw kennen. En dat zij beiden ook zien dat hierover bij de Islam andere regels gelden dan bij andere geloven, vanwege bedreigingen en handelsbelangen. Dat is discriminatie in de hoeveelheid geloofskritiek die is toegestaan, vanwege veiligheids en handelsbelangen. Principieel fout dus. Het CDA is aanvoerder van die opportunistische discriminatie.
Tijd voor een topic Lucia de B??
ministerievanjustitie.nl/images/Lucia%...
ministerievanjustitie.nl/actueel/nieuw...
100% zeker: Wilders liegt. Hij heeft twintig minuten de tijd gehad om na te denken over zijn reactie en gezien de benaderde positie waar hij in verkeerde was in de slachtofferrol kruipen de enige optie. Wat denk je nu zelf, dat men aan een rapport uitspraken toevoegt om Wilders in een kwaad daglicht te plaatsen. Wat ik ook vind van dat christentuig, het idee dat ze een gesprekverslag gaan wijzigen is bespottelijk.
Wilders heeft wat het verslag betreft alle schijn tegen.
De scheurgeluiden in de film en de daaropvolgende verklaring dat het om een telefoonboek gaat, is niet des Wilders en kan alleen maar het gevolg zijn van waarschuwingen van Balk en Hirsch dat dit juridische gevolgen zou hebben als hij daadwerkelijk bladzijden uit de koran zou scheuren.
Lastig parket voor Wilders.
@cool99 02-04-08 @ 11:23
Je trekt conclusies die je niet aan kunt tonen. Feit is dat zowel GW als Hirsch Ballin hebben ingestemd met de openbaarmaking van dit verslag. Wanneer één van beiden zich had vastgehouden aan de afgesproken vertrouwelijkheid, hadden we de inhoud niet gekent
dummy59 02-04-08 @ 11:20
Laat je niet gek maken man. Denk je nou echt dat ze zomaar met die papieren op de proppen komen?
Wilders dacht dat ze het nooit daarover zouden hebben maar helaas voor hem en zijn believers is dat toch gebeurd.
Nu kunnen de PVV-ers enzo om en rookgordijn op te trekken wel gaan roepen dat dit kabinet uit leugenaars bestaat maar er moet toch een reden zijn geweest voor Wilders om het NCTB te benaderen en zijn deel van het gesprek niet in het verslag te doen komen.
Verder is het natuurlijk opmerkelijk dat er wat in die papieren staat over die film op 1 punt na verschilt met de werkelijke film van Wilders.
Octavianus 02-04-08 @ 10:58: Klopt.
Óf een echt verslag maken en toesturen naar alle partijen ter goedkeuring / voor opmerkingen, óf geen verslag (alleen interne memo) en dan ook niet nu openbaar maken. Als Wilders geen verslaglegging wilde, en Ballin wil er nu mee zwaaien, had hij na de bespreking toch een verslag kunnen maken en toesturen. Het is dan aan Wilders om daarop te reageren. Dat is dus niet gebeurd, dan moet je er nu niet mee aankomen zetten.
Vergeet niet de invloed van de AIVD in het hele verhaal. Het zogenaamde verslag is waarschijnlijk niets anders dan een vertaling van zaken die men waarschijnlijk door telefoon- en emailtaps van Wilders te weten is gekomen over de film.
Jammer trouwens dat de doorgaans scherpe debater Pechtold meeging met de 'ik maai het gras alvast voor je voeten weg' actie van Arie Slob die, naast dat hij zijn pleidooi over de vrijheid van meningsuiting begon met een verhaal over een moslim die bekeerd was tot het Christendom (??), stelde dat de islam een politieke ideologie is. En als je daar dan als Pechtold zijnde (toch de enige waar we nog iets van helder op de ratio gebaseerd verstand kunnen verwachten) in meegaat is het interessant - zeker met orthodoxe katholieken als Hirsch Ballin - de discussie eens wat breder te trekken.
Is het Christendom bijvoorbeeld ook een politieke ideologie en zo ja, is Jezus dan de politiek Leider van het CDA èn de Christenunie?
Ehsan Jami moet eens uit de school klappen, hoe dat nou werkt, die censuur vooraf door Hirsch Ballin en de NCTB. Maar hij is wel afhankelijk van hun bescherming, dus dat zal hij niet snel doen.
@Grote Nerd 02-04-08 @ 11:10
ja als "de regering" dat kan is het natuurlijk ook goed, al heb ik mijn twijfels of ze dat voor elkaar kunnen krijgen in die koppies.
-edit 02-04-08 @ 11:17
Precies. Het gevaar van een eventueel leugenachtige verklaring van Wilders bestaat er dan ook in dat ze de pc'ers munitie aanreikt om te zeggen dat het allemaal overdreven is en dat Wilders leugens nodig heeft om z'n punt te maken. Zo komen we eerder achteruit dan vooruit. Wilders moet uitkijken dat hij het goud dat hij in handen heeft niet in lood verandert. Excuus, vaderlijke plicht roept, ik moet eruit. Laters... *out*
@Maximo.
Internetpolls zijn onbetrouwbaar?
Dat sluit dan naadloos aan bij ons kabinet.
En ik hoop echt dat dit wanstaltige kabinet zijnlangste tijd gehad heeft.
Der Icebear 02-04-08 @ 11:13
Ik sta achter alles wat ik hier heb geschreven. Grap of geen grap.
En ik kan mij best voorstellen dat je het zelden met mij eens bent.
Dat had ik namelijk ook met jou toen je wat vaker hier reageerde.
Dat je nu impulsief als een pavlov-hondje out of the blue opeens meent op de man te moeten spelen zonder het over de inhoud (Wilders, TK, Fitna) te hebben zegt mij overigens ook genoeg.
Vragen vragen vragen, leugens leugens leugens...
31 November 2007 ?
Jaja....
Gegarandeerd valse documenten, deze zijn namelijk te toetsen aan de uitlatingen van balkenende, jouwstra, en ballin zelf in de pers.
In maart 2008 stond balkje nog te janken dat hij niet weet wat de inhoud van de film is omdat wilders hem niet wil laten zien. Nota: Op dat moment heeft hij al 2 maanden lang in zijn megafoon lopen blaten.
Volgens mij en de voltallige nederlandse pers zijn die 3 (balk ballin en jouwstra) ruim 3+ maanden bezig geweest om wilders te dwingen een voorbeschouwing te geven. Waarom zou je die steeds eisen als je al weet wat je gaat zien?
Zijn balkenende ballin en jouwstra dan leugenaars?
JA!!!
Zelfs als dit gepreksverslag tot op de punt klopt "ehum negeren we even 31 november 2007", dan hebben die 3 de voltallige pers en de Nederlandse bevolking belazerd door maar steeds opnieuw te beweren dat ze de inhoud van de film niet kennen. Maar wel van voor tot achter heisa maken, ergo zelfs justitieel laten onderzoeken of wilders niet vooraf de mond kan worden gesnoerd.
Ondanks dat balkje dus de inhoud volgens hemzelf "niet kent" maakte hij er met zijn megafoon zelf een doorslaand succes van in het buitenland.
Welnu als doker bibber zo bibbert van een verscheurd en brandend boek.
Dan wordt het tijd dat we hem nog wat harder laten bibberen.
Ik stel ook voor om de volgende fotosoepvrijdag eens in het teken te stellen van het verlichten van boeken, beginnende met de koran, en eindigend met dokter bibbers eigen socialistisch prutswerkje "Aan de kiezer".
Vuilnis beraad zich op het projecteren van een brandende koran op de stopera te Islamadam.
@v Maerlant 02-04-08 @ 11:11
Naast het feit dat het document inderdaad vrij makkelijk op authenciteit is te onderzoeken, had het kabinet vrij eenvoudig de zaak in de doofpot kunnen stoppen door zich te beroepen op vertrouwelijkheid en de staatsveiligheid. Gebeurt vaker wanneer ze weten dat er stukken zijn waarvan de inhoud aantoonbaar niet klopt. Ik vind het ook niet waarschijnlijk dat ze bewust vertrouwelijke documenten publiceren waarvan je aan kunt tonen dat ze inhoudelijk niet kloppen. Dat staat gelijk aan een politiek doodvonnis.
ZSU-23-4 02-04-08 @ 11:14 de kansenmocro's reageren op kritiek op de islam net zo als wanneer je ze vraagt of je er even langs mag op straat... gelijk om het hardst schreeuwen om repsect...
@ Mike Oxlong 02-04-08 @ 11:00
Het gaat niet zozeer om enge mensen, als meer om de enge boodschap van de islam, welke pretendeert door Allah te zijn opgelegd aan alle mensen en welk geloof geen tegenspraak duldt. Waarom moet er nu meteen met het vingertje naar mensen gewezen worden?
De enge reacties van veel moslims op kritiek op Allah, de Koran e.d. vind een stevige voedingsbodem in de islamitische leer. Het gaat hier niet zozeer om individuen als meer om het geheel, de geloofsgroep, waarbinnen in combinatie met de islam een radicale dynamiek plaats kan vinden.
@van maerlant>eens. hoewel hij wel de indruk wekte dat hem een stevige putsch werd gebakken.
Oei ik moet nu poepen..
Over Thieme's bio industrie utilating,
Het is een moderne versie van een ouder retorische truc die wordt toegeschreven aan de Romeinse senator Cato (Ceterum censeo Carthaginem esse delendam). Zie:http://nl.wikipedia.org/wiki/Ceterum_censeo_Carthaginem_esse_delendam
Ach ja, een bekend fenomeen dat CDA-ers met een beroep op velletjes papier met letters de Waarheid in pacht denken te hebben. Dat daarvoor een beetje gelogen en bedrogen moet worden is niet erg zo lang je maar af en toe een schietgebedje doet.
@MAXIMO 02-04-08 @ 11:03
mm, ik ben het vrij zelden met je eens en ik kan mij nauwelijks voorstellen dat jij zelf in de regel meent wat je schrijft. Vandaar de overeenkomst met het jongetje dat slechts iets niet snapt vanwege de aandacht die dat tot gevolg heeft. Ik begeef mij niet in groepen, jouw opmerking klopt niet (maar dat wist je zelf uiteraard al).
@spooky
je heb t gelijkt qua thiema. Ik was ook blij verrast over de zevende-dags adventist. Haar betoog kwam neer op het bekende fellow-travelling verhaal..
@Mike Oxlong 02-04-08 @ 11:00
Wie die mensen zijn mag duidelijk zijn: Mohamed Bouyeri cs, Alle Islamitische dictators en hun handlangers en het Moslimbroederschap en alle moslimstichtingen die heimelijk ook maar enige sympatie voor hen hebben.
.
Wilders liep op elk voorstel vast, zonder echt een uitweg te willen zoeken. Al zijn oplossingen zijn doodlopend. Hij moet verder na willen denken en bondgenoten met Femke worden. Hij viel inhoudelijk nogal door de mand, maar daarmee is er nog geen oplossing. En Femke moet wel strak gehouden worden op dit dossier, ook al deugt haar zienswijze op dit dossier voor 95%.
Thieme dacht natuurlijk dat alle moslims diertjes waren? Opgesloten in Nederland? Wtf spookt er door haar hoofd.
Als blijkt dat Greetje Wilders op het laatste moment het einde veranderde (zat zonder geld voor beveiliging, inzameling weet je nog) heeft ie naar zijn eigen maatstaven 'toegegeven aan de dictatuur van de islam' en dat kan niet he? Want dan sta je te kakken voor je eigen sbs-6 kansen-paupers.
Ja, ja, de multiculturele samenleving is een verrijking van onze cultuur, zeggen ze...
Teen 02-04-08 @ 11:10 da's niet moeilijk, jij denkt altijd aan een lekker wijf met dikke tieten...
Wat een zalige collectieve groepsmasturbatie in de TK gisteren. Vooral grote vriendin Femke stelde niet teleur: Als het echt nergens over gaat, steelt zij de show.
superjan 02-04-08 @ 11:06
Nou Jan, voor mij was de morele winnaar Bas van der Vlies, maar ik begrijp dat dat voor jou wat gevoelig ligt. Met je oordeel over Rutte en FH ben ik het eens. Wat het document of de documenten betreft: het is op z'n minst eigenaardig (en het pleit niet voor Wilders) dat de opbouw van de regie, zoals aangegeven door Pechtold, tot in de laatste (afwijkende) fase correct stond beschreven. Een naderhand geschreven document valt relatief gemakkelijk op z'n authenticiteit te controleren, zodat ik me moeilijk kan voorstellen dat de heren ministers zich daaraan hebben gewaagd. Trek zelf je conclusies...
Tijd voor een nieuwe zetel-peiling. Maurice kom er maar in!
Maximo doet mij denken aan een lekker wijf met dikke tieten.
Met Fitna heeft Wilders moslims een spiegel voorgehouden.
.
Met het effect dat moslims nu hoog bij laag beweren dat de islam een vredelievende religie is en dat het moslimsgeweld niets met de islam te maken heeft.
./
Dat zet weer druk op moslims om zich nu te houden aan de regels die in een democratie heersen ; doen ze dat niet dan beseffen ze dat ze het gelijk van Wilders bevestigen.
.
En dat willen ze natuurlijk ten koste van alles voorkomen.
.
Fitna zal wereldwijd een omslag bij moslims teweegbrengen ; om daarmee te bewijzen dat de islam wel een vredelievende religie is.
.
En dat heeft Fitna (Wilders) bereikt!!
@Onderbuik 02-04-08 @ 11:09
Waarom niet gewoon naar ALLE nederlanders luisteren!
Addertje onder het gras. HB heeft niet gezegd dat Wilders letterlijk gezegd heeft dat hij delen van de Koran zou verbranden, maar dat dit zo geïnterpreteerd is door hem, mevrouw de zuipschuit en de cöordinator terrorismebestrijding. Daar zit toch wel een verschil in, bij de ontdekking van eventueel bedrog kan altijd als excuus aangedragen worden dat de interpretatie fout was. Ik interpreteer dat JPB en HB hypocriete incompetente idioten zijn totdat het tegendeel bewezen wordt. De kans dat mijn interpretatie juist is is een stuk groter dan de kans dat HB gelijk heeft.
@Pax 02-04-08 @ 10:57
ja, ik kan echter niet voorstellen dat het de regeringspartijen om zoiets "ordinairs" als geld is te doen.
Los daarvan: volgens mij is het slechts een detail wie er gelogen heeft: Wilders of Balkenende/Hirsch Ballin etc.
Het zou me niet verbazen als er volgens goed nederlandsch gebruik veel aandacht en energie gaat naar zoiets kleins, en dat vergeten wordt om naar het hoofddoel te kijken: de integratie beter aanpakken, en eens luisteren naar de autochtone Nederlander.
@van dal 02-04-08 @ 11:04
Indeed. Hoewel de formele status van dat document wel een rol speelt. Dat hele gedoe om die datum is feitelijk gelul in de marge. Er is sprake van twijfel over een datum. Dan is er maar één mogelijkheid om onomstotelijk de waarheid boven tafel te krijgen. Onderzoek hoe oud het document werkelijk is.
Ik wil verkiezingen. Het is dat ik veel te lui ben anders had ik wel op de dam gestaan met een een spandoek.... en roeptoeters! Iets met 'kabinet moet monddeaud' ofzo. Moeten we hier nog 2 jaar mee doormodderen? Laat de jongens gewoon weer aan 't werk gaan voor hun centjes en het land leiden overlaten aan mensen met ballen.. of tieten....
nattebever 02-04-08 @ 10:56
Zolang ik van een lobotomie net zoals jou ga denken laat ik dat aan mij voorbijgaan.
En jij spreekt maar namens 1 minderheid. Dat weet je.
Peace!
De morele winnaar was absoluut Jan Marijnissen. terwijl Rutte niet echt een slechte beurt maakte in laatste termijn. Vooral Femke zakte door het mij betreft toch al zwakke ijs.
Het valt mij op dat een document als "bewijs" wordt geaccepteerd terwijl het dat niet is. Opmerkelijk. Ik blijf het zeggen. Dit gesprek moet ergens op band staan. Voor den draad ermee.
@ tipo 02-04-08 @ 10:20
Ja idd, heel goed gezegd, de rest van de tweede kamer weet niet eens het verschil tussen de persoon (moslims) en de boodschap (islam) die over deze mensen is uitgestrooid. Maar goed, onze regering sluit zich naadloos aan bij het moslimextremisme door te stellen dat je met het verwerpen van de islamitische boodschap ook de moslim als persoon verkettert. Radicale islamisten zullen Balkenende zeer dankbaar zijn.
kneuterzak 02-04-08 @ 10:58
Idd... Het kabinet klinkt redelijk geloofwaardig, maar resultaten uit het verleden leert de burger dat het best een leugentje om eigen (christelijke) bestwil kan zijn...
van dal 02-04-08 @ 11:04 ambetijke moet ambtelijke zijn..
@v Maerlant 02-04-08 @ 11:02
In zijn algemeenheid ben ik vóór iedere feitelijke onderbouwing van uitspraken. Ook op de uitspraken van Femke.
-edit 02-04-08 @ 11:01 1 november, met de 3 doorgehaald... in ambetijke stukken moet er dan in de kantlijn de doorhaling vermeld worden, mét de reden én de goedkeuring van alle partijen die met het document van doen hebben, anders kun je door die doorhaling het hele document weggooien...
Der Icebear 02-04-08 @ 10:47
En jij doet me denken aan het typische laffe meelopertje die enkel zijn bek durft open te trekken als de groep dat ook doet.
kwetal 02-04-08 @ 10:49
En jij doet me denken aan.. laat maar..
De christenen voeren een dubbele agenda, net als de moslimvertegenwoordigeres. Weg met religie uit de politiek!
(10:45) Spooky, eens.
En dan het antwoord van (ben even z'n naam kwijt, van grrristelijke partij) dat geloof in de openbare ruimte (of hoe zei hij dat - *koffie*) altijd een rol heeft gespeeld.
Alsof dat niet eens goed bekeken kan worden en er écht scheiding van kerk en staat gerealiseerd kan worden.
Oja en dat het seculiere door haar niet goed geïntrepeteerd werd.
Sterk dat ze er nog aan toevoegde dat dit kabinet op grond van geloof aan betutteling doet. Ik ben het ook meer dan zat om dagelijks geconfronteerd te worden met andermans (heilige) geestesbron. En erger, hoe dat het openbare leven beïnvloedt.
-edit 02-04-08 @ 10:56
Eens. Alleen een zakelijke benadering brengt zoden aan de dijk. Kan er ook geen dossiertje worden aangelegd dat de beweringen van Femke Halsema weerlegt? Want los van de welles-nietes rond Ballin en Wilders was dàt gisteren de grootste leugenaar in de tweede kamer, met haar 8% moslims in 2050. Overigens impliceren de beweringen en de cijfers van van Gaal ('een paar honderdduizend moslims'), Femke Halsema, het CBS en de CPB dat zij de stelling 'hoe meer moslims, hoe meer problemen' wel onderschrijven, niet?
@van dal 02-04-08 @ 10:59
Dat is de vraag of dat er staat. Hamer wees erop dat er 1 november 2007 stond met de 3 doorgehaald. Of Wilders of Hamer spreekt hier de waarheid. Ik zeg: scannen dat document en publiceren. En onderzoeken. Dat is een vrij normale gang van zaken wanneer er feiten boven water komen die twijfel zaaien.
@tipo 02-04-08 @ 10:42
Dit is precies wat ik bedoel. Er is niks kwalijks aan de ideologie "communisme". Behalve dat het niet werkt en vanzelf in een totalitair regime vervalt met allemaal enge "mensen" als Stalin en Castro. Zonder die enge "mensen" is communisme een boek op de plank. Net als elke ideologie, goed en kwaad. Wilders werd gisteren herhaaldelijk verzocht om die enge "mensen" dan ook een keer te benoemen. Even aangeven wie dan precies de vijand is zodat we er wat aan kunnen doen. Is hem niet gelukt.
Zonder dat dit verbazing wekt trouwens. Een lege huls , meer niet.
kneuterzak 02-04-08 @ 10:58 ik zit er al op te wachten in een tochtige parkeergarage...
-edit 02-04-08 @ 10:56 dat staat er toch op, op dat 'verslag' getekend op 31 november... als het werkelijk een goed opgezette leugen was, hadden ze allereerst wel op de datum gelet....
Heaupelijk staat er een ambtelijke klokkenluider op, of een kuchende man in regenjas die ons de ware feiten toont.
@ van dal 02-04-08 @ 10:54
Dat kan nog niet de helft van de commotie compenseren die ontstaat wanneer jochies als Van Dal weer eens gekleurde limonade hebben gedronken.
by the way: de pol is misleidend. het gaat om wat gezegd is, hoe het bedoeld is en hoe het geintepreteerd is. hoewel politica acht ik wilders, ballin alsook balkenende integer (met donner heb ik moeite). ieder is overtuigd van zijn eigen gelijk.
toch ben ik van mening dat er een verwijt gemaakt kan worden aan de regering:
- hirch ballin had de memo/verslag direct ter kennisgeving toe moeten sturen aan wilders. dit is niet meer dan normaal tbv rectificatie.
- balkenende had het 'waarom' moeten vertellen bij de afgegeven waarschuwingen. beter nog: hij had eerst wilders hiervan in kennis moeten stellen. waarschijnlijk waren de warschuwingen dan niet noodzakelijk geweest....
Ze gaan toch nog wel verder met dit debat?
Of gaan we vandaag weer over onzinnige dingen praten?
Mooi ook om te zien dat dat PVDA voorzitter wannabe Thieme er niet eens op aanspraak en dat ze gewoon met die BIO onzin in zo'n debat kon aankomen...
@Onderbuik
Je kan naar het volk luisteren en gerechtigheid nastreven, of je kan meespelen met je corrupte collegas en flink binnenlopen.
We gaven ze de vrijheid om zichzelf te controlleren en ze verloren zichzelf in gulzigheid.
Wat mij opvalt is dat er zo weinig reaguurders zijn die de waarheid willen opzoeken. Het blijft bij speculatie na het weinig verheffende wellus-nietus spelletje. Onderzoeken die hap. Zet een digitaal forensisch deskundige op die gespreksverslagen en we zullen weten hoe oud ze zijn. Is niet zo moeilijk.
MAXIMO 02-04-08 @ 10:33
Ben jij niet verzekerd of zo, dat je die lobotomie niet ongedaan kunt laten maken? Ga eens je premie op tijd betalen man!
Fijn hè, om een inhoudelijk comment op jouw niveau te krijgen?
Ies kadootje van nattebeverT, speciaal voor jou en mede namens alle onderdrukte minderheden in NL. 't Wordt wel stilaan een plaag hè, al die minderheden?
Peace.
Zo eindigt Thieme altijd als de schijwerpers op haar gericht zijn, wat is daar nu vreemd aan? Best logisch,... in je door gebrek aan B12 geteisterde hoofd.
Nu ja, men schopt weer massaal tegen Wilders, een man met een mening, aan. Mening mag slechts wanneer ze in de pas loopt met de heersende opvattingen, die op hun beurt weer rekkelijk zijn. Time-warp: zie GroenLinks 'ns fascistische uitspraken doen!
Ik ben niet zo van dit kabinet en al helemaal niet van Balkie en Balin maar Wilders kennende zal ie ongetwijfeld zoiets hebben geroepen om het vuur op te stoken en waarschijnlijk zijn zijn woorden iets te ruim geinterpreteerd.
Der Icebear 02-04-08 @ 10:53 klopt helemaal, maar toch doen ze het hé?
Gerrigje 02-04-08 @ 10:53 nee geen burger, een patatje oorlog, straks.
van dal 02-04-08 @ 10:47
Albino's hoeven niet dom te doen om aandacht te krijgen.
Iemand een burgeroorlog?
@ bwahaha 02-04-08 @ 10:50
He, ouwe zandnegert, ben je er weer?
er is eigenlijk in de afgelopen jaren niets veranderd. Nog steeds hebben pvda en cda niet door dat ze "de gewone autochtone burger" negeren, en niet zo'n klein beetje ook. Dát is het probleem.
Ook oude termen als "vissen in troebel water" en ander op de persoon spelen gedoe werd weer gebruikt.
Waarom is het zo moeilijk voor de regering om gewoon naar het volk te luisteren, dat is toch op de lange termijn ook in hun belang.
Wat verder ook niet verandert is is de rol die de gevestigde media van NOSS en NPSS spelen en verder zullen gaan spelen.
Laat maar ploffen die regering en eens kijken hoeveel mensen er zullen gaan stemmen op Wilders of hij nou een leugentje heeft gedaan of niet, dat is maar een detail.
Het gaat om de grote lijnen: de slechte integratie van allochtonen, hoge criminaliteit onder allochtonen, het gevaar van de oprukkende islam. Regering doe DAAR eens wat aan!
kwetal 02-04-08 @ 10:49 en dat was dan je vader... zeiden ze...
Ow jee. Heeft de GeertWilders-site een het debat voor ons geknipt en geplakt?
MAXIMO doet mij denken aan die kinderlokker die altijd bij onze school rondhing. Je kon stenen gooien of wat ook; de volgende dag was ie er weer.
En ik maar wachten op het volgende topic...
Der Icebear 02-04-08 @ 10:47 alsof je in een spiegel kijkt zeker?
het kabinet moet opRutte
moeten ze niet een keer in de bejaarden tehuis?
en dan merken waar het nou allemaal fout zit in nederland.
MAXIMO 02-04-08 @ 10:33
En jij doet mij denken aan het ventje dat altijd het domste jongetje van de klas wil uithangen, om maar aandacht te krijgen.
Degene die het hele verhaal van Thieme gisteren gehoord hebben weten dat zij de enige was die een betoog hield voor seculiere politiek, IMO een belangrijk betoog waar Slob dan ook gelijk van schrok. Thieme trok heel terecht de discussie breder dan de islam en het knip en plakwerk van Wilders. In de naam van zovelen sprookjesboeken gebeurd zoveel wat elke rechtschapen democraat zou moeten verwerpen. Thieme als een zeur neerzetten van de bioindustrie is vaak trecht maar gisteren ff niet.
@NoMinister 02-04-08 @ 10:40
Balkenende en Ballin hebben in diverse interviews verteld niks te weten over de inhoud van de film. Ze ergerden zich daar zelfs openlijk aan. Lees hun uitspraken in de pers er maar op na.
Die man heeft gewoon wat liefde nodig: www.watliefdevoorwilders.nl
Dan smelt hij wel, ik zou ook een beetje wantrouwend worden als half NL over je struikelt.
Dat wil dus zeggen dat 141 van de 150 kamerleden gekant is tegen Wilders. Aangezien het volksvertegenwoordigers zijn betekent dit dat 95,5% van alle Nederlanders Wilders actie afkeuren. Tijd om de koffers te pakken en een eigen staat te stichten: Intolerantia.
Wanneer is de volgende emigratiebeurs?
wat een farce. het werk- en denkniveau van de kamerleden is schrikbarend. inhoud, mensen, inhoud.....
@Mike Oxlong 02-04-08 @ 10:37
Onzin. Communisme is een kwalijke ideologie, maar Marijnissen is best sympatiek.
De islam is naast een raar geloof ook een achterlijke ideologie, maar Marcouch is best sympatiek.
Personen van idee-en kunnen scheiden is de eerste voorwaarde van een moderne vreedzame samenleving. De islam is daar tegen, samen met het CDA, SP, CU en al die anderen.
In dat geval had hij vast wat gretiger (met 2 zachte G's) gereaguurd op het voorstel een ambtenaar onder ede te horen...
Wat Beau zegt, die parlementaire enquete moet er snel komen.
Zwaffelaar 02-04-08 @ 10:35
-
De afgelopen 35 jaar is er ook niet veel van dat 'besturen' terrecht gekomen en voor de nabije toekomst zie ik het ook heeeel somber in... Alsof je te maken hebt met 'the Revenge of the Nerds' of zoiets. Dat ze een compleet land naar de kloten helpen wordt gemakshalve maar even vergeten...
Beide kanten zijn ontzettend fout in deze situatie, ik snap niet dat mensen nog kanten gaan kiezen.
Aan de ene kant hebben we een kabinet dat, net als de EU, zo corrupt als de voormalige Soviet Unie is, en aan de andere kant hebben we rechts radicalen die nadat ze dit land en de principes van Willem van Nassau hebben verkracht de schuld afschuiven op bruine mensen - Kap maar met die culturele/religieuze onzin, dit draait allemaal om huidskleur, zolang je maar iets hebt om de zorgen van jouw schouders te halen.
Bottomline:
> Het zijn verslagen waarin alleen staat wat de bewindslieden hebben gezegd ()
> Geert Wilders heeft volgens mij niet getekend voor de juistheid ervan (!)
Dus als men iets wil aantonen is het wat zwak. Bange ambtenaartjes en bange politici zijn verder erg ongeloofwaardig als het gaat om onder ede verklaren. Ze zitten allemaal in hetzelfde schuitje en dus hebben ze geen keus, waarheid of niet.
Geert wordt dus belazerd. Indeed.
van dal 02-04-08 @ 10:39 dan bewegen zijn/haar lippen..
Vertel van dal, vertel.
van dal 02-04-08 @ 10:38 nou?
weten jullie wel hoe je kunt zien dat een politicus liegt?
Zeldzaam simpel mannetje die Wilders. Ziet niet dat zonder mensen de term ideologie leeg en dus waardeloos is en als klap op de vuurpijl nog jokken ook.
Roepen van de zijlijn kan iedereen maar zodra hij op punten wordt aangevallen blijft er niet veel over dan een afwasborstel met een grappig accent. Afgeschmienkt door kabinet en kamer die nu ook niet bepaalt uit hoogvliegers bestaat.
Heeft iemand enig idee wanneer ze zich in Den Haag weer bezig gaan houden met het besturen van het land?
Het is mij allemaal te doorzichtig ... Het kabinet lijkt mij hier een beetje de waarheid te verdraaien.
En achteraf was er nog een klein feestje in de fietsenkelder...
Wie geloof jij?
Voor Wilders klik hier: poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=280692...
Voor Hirsch Balin klik hier: poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=280692...
tussenstand? hier: poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=280...
Is het iemand opgevallen dat Ballin zo nerveus was van zijn eigen gedraai, dat hij het op zeker moment over " een mondeling gesprek " had ?
En wat Rutte betreft : GW signaleert slechts een smeulende veenbrand voordat er een onblusbare situatie ontstaat. Is wat anders als pyromanie Trutte.
fuckje 02-04-08 @ 10:22
En Wilders doet me denken aan een irritant pispaaltje, zo'n typisch laf mietje die zich onaantastbaar acht door zich achter zijn ouders en leraren te verschuilen terwijl ie constant de middelvinger opsteekt naar zijn leeftijdsgenoten.
@Be?lzebul 02-04-08 @ 10:24
Haatzaaien tegen moslims mag wel, maar als het over wilders gaat moet je op je woorden letten?
Ik ben een beetje moe van al dat fitna en garret weldon gedoe...
This has Parlementaire Enquete written all over it. Wilders -10
Bio-industrie delenda est.
@denlangel*l
Mijn bijdrage was ironisch bedoelt.
Donner is natuurlijk de vleeschgeworden duivel himself.
@Be?lzebul 02-04-08 @ 10:24
My words exactly ... ze zijn denk ik vergeten hoeveel mensen er op de PVV gestemd hebben. Kom maar op met die verkiezen! Grijs moet vallen!
televaaglink ies kaboet?
Die Thieme sluit elk debat van enige importantie af met deze quote. Niet zo bijzonder dus dat ze dat nu weer doet.
Ze heeft dat overigens niet zelf bedacht: Cato was haar voor. Zie nl.wikipedia.org/wiki/Ceterum_censeo_C...
memorabele quotes hier:
Bas van der Vlies, SGP: De SGP heeft geen film nodig om te wijzen op de duistere kanten van de islam, nog los van het feit dat ik niet bekend sta als een bekwaam filmregisseur.
en
Marianne Thieme, Partij voor de Dieren: En voorts zij we van mening dat er een einde moet komen aan de bio-industrie.
Bas vd Vlies is een koning, maar kan iemand Marianne even een neqschot geven?
Wat ongeloofkijk triest toch dat we geregeerd worden door een stelletje incompetente, in hun broek schijtende, islam-appeasende, nerds en geeks; pispaaltjes die je vroegah van het schoolplein schopte, gewoon omdat het kon... En nu? Ze zijn niet uit het pluche weg te branden!
Het hele kabinet maakt zich schuldig aan haatzaaierij tegen Wilders.
Bah ik wil verkiezingen om dat laffe zooitje de deur te kunnen wijzen.
*zoekt nogmaals alle kalenders af naar 31 November*
donner is niet te vertrouwen. hij doetn alles om zo snel als mogelijk wilders buitenspel te zetten zodat alles weer voort kan kabbelen en er weer snel gediscussieerd kan worden over bijvoorbeeld of sex in het fietsenhok wel kies is.
LOL @ Theene!
Beetje dubbel die laatste zin :$, maarja je snapt m'n punt.
het is niet de eerste keer dat Hirschi Balle moet vertrekken omdat ie volgens goed gristelijk gebruik de zaak belazerd heeft. Wat mij echt een raadsel is, is dat er mensen op dit soort griezels durft te stemmen
-weggejorist-
fuckje 02-04-08 @ 10:20
Weleens van een proxy gehoord?
En ondanks dat, heb hier thuis 5 computers staan die allemaal verbinding hebben met internet en waar ik dus 5 keer mee kan stemmen.
Niet dat ik nu ga doen heur, ben geen PVV-er.
Allemaal niks geleerd vd demonisering van Fortuyn. Ze gaan gewoon verder. En als Wilders straks een kogel door zijn hoofd krijgt staat links als hardste te sjanken. Want zo hadden ze het niet bedoeld en dit was toch niet de bedoeling.
Balk en Hirsch doen mij zo sterk denken aan twee conrectoren van mijn oude school, van die schijnheilige ouderlingen, het liegen en bedriegen staat op hun smoelwerken geschreven, en altijd zichzelf naar de mond praten, en nooit hun eigen ongelijk durven bekennen.
badermeinhof 02-04-08 @ 10:17
en mogelijk is de aarde plat en mogelijk is Leen de schepper van alles en mogelijk win ik de 10e de jackpot en mogelijk regent het in mumbai en mogelijk gaan er weldegelijk vrouwen naar zuid polen om een spiritusdrinkende mijnwerker te trouwen en mogelijk etc en mogelijk etc
Laten we hopen dat er tapes bestaan met de (mobiele) gesprekken van Wilders en het NCTB en dat ze snel boven water komen.
Kan het hele volk horen hoe Wilders liegt.
Vrijwel de hele kamer vinct dat je een moslim beledigt als je iets op zijn geloof hebt aan te merken. Dat is het meest schokkende van gisterenavond. Alleen Thieme en Van der Vlies waren nuchter.
@Pieter Bas@10:16
Ja, zelfs een maximo mag, helaas voor hem, maar één keer stemmen :D
@T2000 02-04-08 @ 10:15
Dat kon je verwachten, dat onderwerp is nou eenmaal niet-bestaand in de ogen van alle andere politici.
Mevrouw Thieme was dus de enige die een zinvolle opmerking maakte, haha.
iets heel anders wat doen die geensteylers in berkeley?
www.zombietime.com/zomblog/
Lol@Marianne Thieme. Schaap!
Ontmaskering, ontmaskering... het werd wel duidelijk dat de overige partijen iets probeerden te vinden om Wilders daaraan op te hangen, maar ja, als hij nu beelden toont die werkelijk gebeurt zijn of gebeuren... Nu pakken ze boodschapper aan, in plaats van de boodschap. Geen moskeer er meer bij, dan ook geen kerk er meer bij!
Volgens Piet Hein Donner was het debat in de Tweede Kamer over de film Fitna de ontmaskering van de manier waarop Geert Wilders politiek bedrijft. Dat zei de minister van Sociale Zaken vandaag in het radioprogramma De Ochtenden.
Het kabinet stelde gisteren dat de PVV-leider vooraf had aangegeven dat hij in de film mogelijk paginas van de Koran zou verscheuren en verbranden.
Achteraf blijkt dat Wilders verstandig is geweest en zijn film heeft aangepast, aldus Donner. Verder zei hij dat Wilders niet met oplossingen komt, maar alleen politiek bedrijft door op angst in te spelen. En dat is geen frisse politiek.''
Ooops, ik kan ook goed liegen!
Wilders liegt:
65,9% Nee
34,1% Ja
Het is wel duidelijk hoe men hierover denkt.
Toch grappig dat het debat dus niet over de inhoud van de film is gegaan.
Pieter Bas 02-04-08 @ 10:13
Internetpolls zijn niet betrouwbaar .
En gezien de zendelingendrang van het PVV-klapvee al helemaal niet.
Volgens premier Balkenende zou Wilders hebben gezegd dat hij pagina's uit de Koran zou scheuren. Wilders ontkent dat. Wie gelooft u?
Balkenende: 33%
Wilders: 67%
aantal: 949
hehehehe
Wat zullen die figuren een feestje hebben gehad met hun partijen achteraf. In hun ogen een in koppertje waarmee ze nieuwe zieltjes mee kunnen winnen. Helaas hebben ze niets geleerd van het verleden (duh, het zijn politici) want ditzelfde gebeurd toentertijd ook met Pim Fortuyn. Ik hoop voor Wilders alleen niet dat hij hetzelfde lot zal ondergaan om zijn gelijk te krijgen...
Pechtold heeft het kernachtig verwoord, moet ik zeggen. Het is diffuus om een gewild boerka verbod te associeren met de ondergang van de WTC torens. Het is rellerig om beelden van Palestijnse kinderprogramma's te associeren met gevaar voor de Nederlandse bevolking. Het is godsonmogelijk om een wereldgodsdienst te proberen te verbeelden in 16 minuten.
Wilders liegt:
95,9% Nee
34,1% Ja
Het is wel duidelijk hoe men hierover denkt.
Vandaag is mijn fitnaloze woensdag! Ik ga er eens echt van genieten.
Wat heeft de dierenpartij met deze discussie te maken?
VAL, kabinet, VAL!!!!
de quotes van Ome Geert waren pas grappig
en de grote vraag blijft, wie heeft gelijk (je kan nu zelfs stemmen op rtl.nl)
o mine gutte
LOL @ Thieme.
Het woord is nu aan mevrouw Thieme: "En voorts zij we van mening dat er een einde moet komen aan de bio-industrie" Whoaaaaaaa!!
Ik heb een hekel aan de partij voor de dieren, maar ik lag helemaal dubbel toen Thieme dat zei over de bio-industrie. Er het was over de hele een debat vol humor. Dat mag ik wel.
Prachtig om de log's te lezen op de verschillende sites. Eén keer raden wie er volgens bagenoeg iedereen hebben gelogen. Trouwens, Hirsch trok helemaal grauw weg en de kleurspoeling van Balkenende verdween ter plekke. Wat een smerige leugenaars. En de twee kamer wil deze blijven geloven. GHeen enekel kritisch woord. Met z'n allen tegen de nationale zondebok trappen.
doe ook eens wat van die gare quotes van Geert dan, iets van: 'iedereen liegt!' en ' ik heb altijd gelijk'
''moslims." Marc Rutte? "Geert Wilders ''
MarK Rutte, vleesboom.
Vermakelijke televesie. Meer niet.
Geen woorden maar daden... waar is Leen?
REAGEER OOK