
Stukje opzienbarende televisie gisteravond bij DWDD. Aan tafel een wortelknager, luisterend naar de naam Francis, die ervoor heeft gekozen om alleen nog maar rauw te eten. Dus nooit iets warms, want dieren in de natuur eten ook geen gekookt voedsel. Huisdieren wel, maar die gaan dan ook eerder dood. En Francis wil 300 worden en dat moet zoonlief Tom zeker worden. Dus knaagt Tom verplicht mee. Het liefst zou Tom af en toe een bordje warme erwtensoep met spek naar binnen harken, maar dat wil moeders niet. Tom krijgt namelijk astma van erwtensoep, spaghetti, pizza en patat. En sinds Tom is gestopt met dit zondige eetpatroon, is hij zo gezond als een ongekookte vis. Want ongekookt daar draait het om. En geen vlees, vis, brood, rijst of pasta. Geen kaas eieren of melk. Wel fruit, noten, groenten en zaden. Een hardcore veganist dus. Tafelheer Matthijs had, zoals altijd weer eens geen mening, alleen had tafelgast Hugo Borst die wel.
"U bent niet wijs mevrouw. U bent een extremist." Ofwel
PWND! Doe je wel even beetje uitkijken Hugo komende dagen. Veganisten hebben het namelijk niet zo op tegenspraak...
Reaguursels
InloggenAls je alleen maar rauwkost eet zijn binnen een paar jaar je darmen finaal naar de kloten, kan die zottin niet uit de ouderlijke macht ontzet worden ?
Beste Mevrouw,
Bent u nu echt zo naief.
Raar he dat dat lieve jochie van je ziek wordt als hij na 5 en half jaar weer eens vezels en eiwitten binnekrijgt. Heel zijn lijf staat op zijn kop, kan er helemaal niet meer tegen.
Het is alles behalve normaal dat ie zo klein is. De enige reden hiervoor is dat ie eiwitten nodig heeft om spieren te kunnen ontwikkelen.
En meisjes van 8 ongesteld door groeihormaonen in het eten. BULLSHIT. Groeihormonen hebben geen donder te maken met de menstruatie.
U heeft blijkbaar totaal geen kennis van zaken, ik zal me nao maar eens goed inlezen als ik u was. Dit alles heeft zeer grote gevolgen voor Tom. Ik vind dit onder kindermishandling vallen. En zo zijn er denk ik meer.
En nog iets u ziet er echt heel slecht uit.
Doe er iets aan want u heeft er absoluut GEEEEEEEEN verstand van. U weet niet wat u doet
DeArmeStudent 26-03-08 @ 13:21
Als jij je nou gewoon uit laat over dingen waar je wel verstand van hebt is iedereen blij en maak jij je bovendien niet belachelijk.
De reden dat wij niet meer in berenvellen lopen is dat we geleerd hebben ons voedsel te verwarmen.
www.volkskrant.nl/buitenland/article51...
het andere uiterste
@ f@pzwans 26-03-08 @ 13:37
.
ze is gescheiden aangezien ze in het filmpje zegt dat hij van zn vader een bruine boterham met kaas had gehad en 3 weken ziek was! omg omg om een broodje kaas? zegt mij genoeg over die voeding.
"Huisdieren krijgen dezelfde ziektes als wij, kanker, suikerziekte"
Ja stomme HOER, dat zijn tot op zekere hoogt OUDERDOMSZIEKTES.
Die zal de gemiddelde bosmuis niet krijgen als tie sterft aan ondervoeding of valkjes.
Jezus Gristus.
wijsgeria 26-03-08 @ 21:26
Waar ben je eigenlijk zo bang voor?
Hugo snijdt wel een punt aan. Als het inderdaad gaat heten dat de Psychiater de diagnose gaat stellen die Hugo voorstelt en het onderzoek bij het kind geeft aan dat het wel degelijk flinke groei achterstanden aan het oplopen is. Een lichaam en ontwikkelende hersenen die door deze eenzijdige voeding zich niet goed kunnen ontwikkelen wanneer is dan volgens een kinderbescherming het punt bereikt dat deze loonytune uit de ouderlijke macht wordt gezet en er voogd wordt aangesteld ?
.
De verhalen die ze ophangt waren ook al erg typisch. hormonen in de melk en kaas etc. Als ik een keer in de zee pis, wordt de zee dan op slag zoet ? Vanavond zag ik toevallig nog een stukje hoernaal van een zelfde niveau stompzinnigheid. "global warming" weet je.
Aan de schijnheilig dom grijnzende koppen te zien werd het bewuste kolderverhaal dus bewust erin geplempt.
Wat al mooi aan gaat geven welke mentaliteit en karakter de luitjes hebben, een niet al te frisse. Je moet toch wel een hele trieste stumper zijn als je je verlaagt tot dit soort kolder.
Waar is je zelfrespect ?
er spreekt ook een pure minachting uit voor de kijker.
.
Iemand zei al eens dat het gaat om het verspreiden van angst. Waarvoor doet er al niet eens toe. En verdomd als het niet waar is.
Daar moest ik ook al aan denken sinds ze begonnen over die resistente tbc die in het Oostblok, een India en Afrika voorkomt.
Idd +1000 omdat hugo zegt wat ie vind, ipv dat politiek correcte meelullende kuddegedrag van 99% van het schijnheilige achterbakse laffe volk op deze aardkloot...
@neon
die moeder heeft er een onschuldig kind bijgehaald
HUGO FOR LIFE!!!
+1
jammer van dat kudtweif
Borst had zijn smoel moeten houden. Hij had moeten zeggen "Matthijs, ik vind hier van alles van, maar dat ga ik hier niet zeggen want jouw redactie heeft er een onschuldig kind bij gesleept. En daarom ga ik niet zeggen wat ik vind want dat vind ik niet kunnen, met zo'n jochie aan tafel."
Ziek stukje TV. Zulke dingen zeg je niet tegen iemand waar een kind bij is. Al helemaal niet als die iemand moeder is van dat jochie.
Ik heb diep respect voor mensen die zich zoveel kunnen ontzeggen in een maatschappij die stijf staat van slecht voedsel.
Heb vanavond ook gewoon van de Mac gegeten hoor, doe er ook wel aan mee. Maar wel heel matig. Als je ziet hoeveel kinderen te dik zijn van junkfood tegenwoordig... Laten we dan vooral niet mensen gaan aanvallen die in ieder geval bewust met eten omgaan. Ik kan dat alleen maar toejuichen in deze volvreetmaatschappij. Bijna 50% heeft overgewicht in Nederland.
Die Hugo is een domme sukkel. Denkt hij werkelijk dat die dame zegt: Jemig Hugo, jij hebt gelijk zeg. Alsof je met zulke onderbouwing iemand daadwerkelijk kunt duidelijk maken. dat diegene niet goed bezig is.
Tafelheer Matthijs had, zoals altijd weer eens geen mening,
lijkt me ook wel goed dat een tafelheer geen mening heeft
Hugo Borst heeft op een correcte manier (tja... dat extremisme was een valse noot) het notenvrouwtje zijn mening verteld en het notenjongentje in zijn waarde gelaten. Ook het notenvrouwtje heeft haar kalmte bewaard en een correcte respons gegeven. Pijnlijke televisie. Maar volgens mij wel puur. (Sommigen prefereren de term rauw, maar dat gaat me iets te ver.)
Dus: niet voorgekookt en van smetten vrij.
Wat ik me wel altijd afvraag, zo vlak voor 1 april: Is dit niet de inleiding op een 1 aprilgrap?
Die van Wilders kennen we nu al, maar deze zou ook subliem zijn.
1 april valt dit jaar op een dinsdag.
Was getekend: Ben Alert
Kinderbescherming,iemand?
Ook hier dan maar een Limerick...
Er was eens een gestoorde huisvrouw,
ze kookt nooit, maar ze eet alles gwoon rauw
Haar zoon doet ook mee
aan dat rauwe diner
Maar blijf wel wat achter qua lichaamsbouw
Go Hugo, go Hugo, go Hugo!
Wat ben je weer dom, Fleischbaum.
Dieren eten alleen wat ze in hun eigen omgeving kunnen vinden, afhankelijk van het jaargetijde. Voor een europees dier/veganist betekent dat dus geen exotisch fruit of soja. En niet valsspelen door inheems fruit buiten het seizoen in kassen te kweken. Zal geen gezellig kerstdiner zijn...
Mevrouw zag er inderdaad niet echt gezond uit maar de omnivoor Borst ziet nou ook niet echt uit als Hollands Welvaren. Over kringen gesproken.
Zielig voor Tom. Kindermishandeling komt in vele vormen und varianten.
Over voeding valt een hoop te zeggen. Hoe gaat het eigenlijk met die man die bij Spijkerman vertelde dat hij al 10 jaar (onderhand 15 jaar) niet meer gegeten had? Leeft hij nog?
It's all in the eye of the beholder. Voor mij stond die Borst compleet voor gek met zijn hoerenloperskop en zijn gedram waar dat jongetje bijzat. Ik ben zelf vegetariër en heb altijd met enige regelmaat vlees klaargemaakt voor mijn kinderen, omdat ik vond dat ze zelf maar de beslissing moesten nemen om vegetariër te worden. Ze zijn inmiddels volwassen en eten heel weinig vlees. Dat die vrouw haar extreme eetgewoontes opdringt, vind ik ook te ver gaan. Feit blijft dat veel vleeseten een verhoogd risico geeft op kanker en reuma. Ze eet waarschijnlijk gezonder dan de gemiddelde nederlander.
Wat een ongelofelijke AAP die Borst. Idd alsof een hoerenlkoper een goed voorbeeld is voor kinderen. En wat te denken van de geestelijke indoctrinatie met zijn oeverloze domme voetbalpraatjes die iedere werkelijke creativiteit doden! Sukkel van de bovenste plank!
Ik reageer niet eens op meneer Borst. Maar dat iemand het in zijn hoofd haalt om in zijn eigen extremistische onwetendheid zo brutaal te zijn tegen een verstandige mevrouw, en dan ook nog waar haar zoontje bijzit en op de nederlandse televisie, dat gaat wel heer ver hoor. Dit is nu het resultaat van een verloederende wereld, waar brutaliteit en domheid verward wordt met assertiviteit en op je (haat) gevoel afgaan. Er zal wel meer achter zitten...
stomme foeballer
Ik hoop niet dat die jongen op latere leeftijd van zijn moeder een regenjas maakt.
Haha, beetje laat op GS, maar die Hugo is geweldig, keiharde waarheid! Dat mens spoort niet!
MEns is knettergek
@p0rn0 26-03-08 @ 18:53,
dat vind ik nou ook van religie in het algemeen.
kijkwijzer: 18+
Veganisme dring je toch niet op aan kinderen, bah! Onder het kopje religie plaatsen en niet meer hersenspoelen voor het 18e levensjaar aub!
+1 Hugo
Hugo for president!! (en Derksen als vice)
Ben het met Hugo eens dat die vega-ma is nagekeken moet worden. Ben zelf redelijk in de voedingsmaterie en kan zeggen dat brood, vis en vlees (gebakken, gegrild, rauw, whatever) essentiëel zijn voor een gezond lichaam. Ondanks dat de schijf-van-5 niet up-to-date is geeft het wel een basis weer van benodigde stoffen voor het lichaam door de aangegeven voedselbronnen.
Het argument van kanker en astma is redelijk verwerpelijk, aangezien deze ziektes gewoon door verwondingen en andere niet-voedsel gerelateerde oorzaken kunnen ontstaan.
Daarnaast valt ze als extremist door de mand, want ten eerste zijn wij als mensen ietsjes verder in voedselconsumptie en hoe het consumeren ten aanzien van andere levende wezens. Ten tweede gaat het argument niet op dat al het gekookt voedsel aditieven en suiker bevat: neem nou zelf gemaakte soep: gekookt water, je haalt bij de poelier wat net geslacht (halal) vlees, haalt wat groenten uit de moestuin, peper, zout en kruiden verliezen hun waarde bij toevoegingen dus zijn altijd vega-correct. Je trekt een bouillon en voegt de ingrediënten toe en klaar... Eat your heart out, veganichten!!
Ik zou zeggen: oppakken die vrouw en laat dat geïndoctrineerde kind om weer bij te draaien naar Herman gaan, zodat hij leert wat gekookt eten werkelijk is. Gewoon vele malen lekkerder. En persoonlijk vindt ik het vega-bestaan gewoon jezelf voor de gek houden, want als je echt wil kan je altijd eten zonder aditieven.
Dus aan alle veganichten: laat je psychiatrisch behandelen en keer terug in de grote mensen-vleesetende wereld!!
@ TyfoDeTeringclown
'Even een link naar die studies', wat een gemakzucht. Lees eens een boek, de krant, ga naar een lezing. Kortzichtige gelul altijd. Probeer eens Health aspects of vegetarian diets van J.T. Dwyer. Chronisch cognitief gebrek bij die reaguurders hier.
eens met Cojones 14.10 hoewel ik Hugo een schatje vind heeft ie niet veel pedagogisch inzicht. Het siert hem niet om die moeder compleet af te branden waar het kind bijzit, dat is namelijk ook heel slecht voor dat jochie.
Punt is dat deze vrouw een verknipte kijk heeft op het begrip "levenskwaliteit".
Of het nou gezonder is of niet (dat weet ik niet, heb me er niet in verdiept), zij onthoudt haar zoontje kleine vreugdes in het leven, zoals een bakje friet na de zwemles of een lekkere hotdog na een strandwandeling etc. Het gaat er niet om of je je zoons leven met een paar jaartjes kan verlengen, maar of hij geniet van het leven. pluspunt... dit jochie heeft straks een ijzeren discipline waar hij later nog iets aan kan hebben.
@VonHierbisGinder 17:16
"The road to hell is paved with good intentions". Of zoals de heer John Doorzon al verzuchtte bij de zoveelste vage gril van z'n vrouw: "Oh God, ze heeft weer wat gelézen", net als deze troela. Zoveel domheid bij elkaar, en maar stug volhouden.
Ja, te veel vlees, eiwitten of zuivel is slecht voor je. Sommige conserveringsmiddelen kunnen effecten hebben als je er (erg) veel van binnen krijgt. Bepaalde (illegale) groeihormonen dragen ook risico's met zich mee. Het eten in de supermarkt is inderdaad vaak zonder kraak of smaak. Maar dat is het allemaal wel, de rest is echt zweverige hippie-onzin. Er is helemaal niets mis mee om kritisch te zijn over wat je eet, maar Hugo heeft gelijk, dit mens is een extremist. Geen extremist in goede smaak of eerlijke producten, daar kan ik nog mee leven, maar een extremist in ongefundeerde angsten.
Wat een bullshit weet die vrouw in één zin te proppen. Diabetes doordat je je eten braad/kookt? LUL NIET. En dieren die alleen rauw eten geen kanker? LUL NIET. Daarnaast gebruikt ze het woord verslaving natuurlijk ook totaal verkeerd. Afvoeren dat wijf.
Ja hoor, mevrouw Francis Kenter, natuurlijk. U heeft gelijk, en de rest van de wereldbevolking heeft ongelijk. Het is u in uw idealisme waarschijnlijk even ontgaan dat wij met z'n allen sinds de oertijd ouder, gezonder en mooier zijn geworden. Uw "ik ben beter dan jij!"-houding is dodelijk vermoeiend. Aan mijn kerstdis had u niet mogen zitten, tenzij u met de pot mee at - respect voor uw moeder die u wel tolereert (zie de VPRO-documentaire). En uw zoon Tom, tsja, dikke kans dat die zich als volwassene van u af keert. Ondanks alle 'liefde' waarmee u hem nu nog dagelijks uw rauwe flauwe kouwe dis voorzet.
@De Lachende 3e 26-03-08 @ 17:14
Ongeargumenteerd gelul? Steun voor Hugo? Ik vertel gewoon wat ik erover weet... misschien is dat wel MEER dan het gemiddelde mens... Ga mij niet dom noemen omdat ik zie dat een kind dat veel te weinig bouwstoffen binnenkrijgt 'TOEVALLIG' klein is gebleven. Weet je wie geen argumenten heeft? That's right: moederlief!
'Studies wijzen uit dat kinderen van veganisten langzamer groeien... maar dat komt door de hormonen'... het eerste deel van dat argument spreek haarzelf tegen, het tweede deel is een verdraaiing van de waarheid: die kinderen blijven, net als haar kind, klein omdat ze te weinig stoffen binnenkrijgen die goed zijn voor de groei. Voor het gebruik van hormonen in ons voedsel bestaan HELE strenge regels!
En dat gelul dat wij 'verslaafd' zouden zijn aan warm eten... daar kan je helemaal niet verslaafd aan raken. Warmte is geen stof... pak is een boek erbij en lees is na hoe het werkingsmechanisme van verslavingen in zijn werk gaat. En we zijn ook niet 'verslaafd' aan zuivel, vlees en andere zaken... ons lichaam VRAAGT ons om die stoffen.... ons lichaam heeft die nodig om goed te kunnen werken, groeien en weerstand te bieden aan ziekteverwekkers!
Heb je nu genoeg argumenten van deze domme reaguurder? Lees is een boek of wetenschappelijk tijdschrift... laat je enige argument niet zijn dat degene die tegenargumenten geeft wel dom zal zijn!
Hopend op een wereld met open ogen, was dit Marty McFly
Hugo mag zijn auto wel binnen zetten de komende tijd! Die hippies hebben er een handje van eigendommen te vernielen bij tegenspraak! Maar Hugo +1
ach, oud worden. Ik hoorde vriend Midas Dekkers pas zeggen: iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn. een waar woord zowaar
Ik voorspel dat als dat jongetje groot is en eten kan wat HIJ wil, er eerst 's een bezoekje aan de local McD. gebracht wordt. Daarna komt hij erachter dat moeders het toch niet zo slecht bedoelde. Moeders is natturlijk een beetje überextrem, maar moeder en spruit zien er in ieder geval beter uit als Hugo Borst met z'n bezweette ongeschoren cholesterol hasses.
Zelf heb ik ook moeten vasstellen dat het meeste wat er in de supermarkt aangeboden wordt wel voedsel heet, maar inderdaad weinig met voeding te maken heeft.
De steun voor Hugo (en daarmee ook de kortzichtigheid van de reaguurders) shockeert mij. Wat een argumentloos geouwehoer van Hugo zeg. Ik pretendeer niet de waarheid te kennen, maar ik predik hem ook niet zo fel als die voetbalboy... Wat weet een gemiddeld mens nu echt over voeding? En de invloed daarvan op de jeugd? Bijna iedere meid van 15 loopt nu al met cup D rond, dus er is volgens mij wel degelijk iets aan de hand met die hormonen. Pin me er niet op vast, maar de vraag moet gesteld kunnen worden. Waar zijn de wetenschappelijke studies?
Alsof die dietisten verstand van zaken hebben. Die lullen gewoon de commerciele lobby na.
Die mevrouw heeft niet eens zo ongelijk....
Ik zit nu ook te kijken en vooral dat stukkie met Piere windt is geweldig. Die moeder heeft dat jochie echt gehersenspoeld. Dat mens moet behandeld worden. Hugo heeft gelijk. Gelukkig is dat kaanpie wel slim van zich zelf.
GEWELDIG! De documentaire is nu op de VPRO. Het kind van die moeder dist gewoon zijn eigen moeder.
Die vrouw weet de feitjes lekker te verdraaien met der 'kinderen groeien vanwege de groeihormonen'. Kinderen groeien van BOUWSTOFFEN (EIWITTEN!!!) en die krijgt haar kind veel te weinig binnen! De schijf van vijf isser toch ook niet voor niets? En wat is dat voor bullshit over gluten en astma... en uberhaupt rauw eten en astma... daar is helemaal geen verband tussen! (Irratable Bowel Syndrome heeft met gluten te maken voor zover ik weet). Dat dat kind nu ziek wordt van melk en kaas komt omdat hij na al die jaren zonder zuivel LACTOSEINTOLLERANT is geworden (dat wordt je als je lang geen zuivel krijgt namelijk!). Dat zal hij ook altijd blijven en das een probleem dat zijn moeder heeft veroorzaakt! Ik vind dat mishandeling en Mevrouw moet zich inderdaad maar is na laten kijken... Dat kind moet zo snel mogelijk op een goed dieet worden gezet zodat het misschien gaat groeien en nog een normaal leven erop na kan houden!
Hopend op een toekomst zonder RARE MENSEN, was dit MartyMcFly
Uhm, "Tafelheer Mathijs had weer eens geen mening". Dat is ook niet de bedoeling. Hij is de presentator en wil zich niet als een Jack van Gelder profileren die overal een mening over geeft als presentator.
Orthorexia is één ding, waar mevrouw volgens mij nog veel sterker aan lijdt, is een ongezonde drang om haar kind naar zichzelf te vormen. Je ziet het ook bij de Evangelisten in de USA. (Documentairetip: 'Jesus Camp') Gadver wat heb ik daar een hekel aan, kinderen moeten op die leeftijd de mogelijkheid hebben om zelf te kiezen wat ze willen.
Tjaa, voedsels piramides, kost-cirkels, Maslow, Pavlov en noem maar op ik lust het rauw !
Koolhydraten, eiwitten, vet Alles heb je nodig !
Tja... een extremist is het... maar ouders die hun kinderen onverschillig vetmesten zijn volgens mij veel gevaarlijker voor hun kinderen. De documentaire wordt om 16.40 uur uitgezonden op Nederland 3.
@Irene 26-03-08 @ 16:20
Die 'verrotte' kop komt in ieder geval door goed en hevig te leven en niet door kouwe rotzooi te knagen.
die moeder en dat zoontje zien er 1000 x beter uit dan Hugo Borst met zijn verrotte kop
ja hoor mevrouw , we worden allemaal ouder en hebben minder van die venerische ziekte's .
En deze dama gaat terug naar de oertijd, gek wijf , alleen wijven hebben dit soort kronkels.
Borst heeft gelijk , rijp voor een inrichting.. nu kan het nog.
Dit wordt alleen maar erger.. zometeen geen pillen voor Tom want zijn ziekte gaat natuurlijk over, en de volgende stap is de directeur van de worstfabriek vermoorden.. die lui worden steeds gekker , verblind .
Wijf stemt ook extreem links.. zeker weten en doet of ze intelectueel is maar er komt geen zinnig woord uit.. jah ik heb een boekje gelezen en toen hakkelde ze wat over een kwartje dat viel.. het wijf is gek , dominant naar de zoon , gescheiden , Pa een veeg uit de pan geven over de kaas en melk.. een en al wrok heeft dat wijf . ik kan je zo vertellen wat er gebeurt.. of die jongen blijft zijn moeder trouw of die jongen is na zijn 16e enorm gerecalcitreert en gaat op kosten van onze centen de Macdonalds iedere dag leegvreten.
Het mens is verblind en verpest die jongen zijn leven.buiten kijf.
DeArmeStudent 26-03-08 @ 13:21
Ook dat is gelul, als jij een beetje leeft kun je helemaal niet rondkomen op een bak knaagdierenvoer. Je moet gewoon een voedingspatroon vinden dat bij jouw leefstijl past. En misschien is dat eetpatroon wel niet 100% ideaal gezond, maar dan nog is het de vraag of je in een stuip moet gaan liggen om gezond te zijn. Je kunt beter behoorlijk gezond zijn en een leuk en lekker leven hebben.
@ Draaitafel Demagoog 26-03-08 @ 16:05
Dikke doei ja - en ik leg het nog even voor je uit ook. Bij uitleggen helpt het om te duiden. En benoemen.
Snap je het nu wel ?
Ja ? Mooi !
Nou nog toepassen.............
@ TyfoDeTeringclown 26-03-08 @ 16:01
Jaaa dat eerste argument was goed zeg... Alsof Hugo eruit ziet als een blakende sterke kerel!
Jouw tweede deel slaat nergens op. Ze zit daar om erover te vertellen en misschien zelfs om in debat te gaan. Ze zat niet bij de rechtbank.
Maar staat hier al ergens hoe oud zij is? Het leek me een ouwe moeke maar is dat ook zo?
@Tyler-Durden 26-03-08 @ 14:36 .. was is het nou? dikke doei met me redenatie er toch op in gaan?
En trouwens, Hugo heeft weldegelijk argumenten:
Argument 1: De mevrouw ziet er 70 uit en komt er zwak en mislukt over. Als die leefwijze zo gezond is, waarom ziet zij er zo ongezond uit?
Argument 2: Hij wijst erop (op zijn manier, dat wel) dat geen enkele gerespecteerde wetenschapper op het gebied van voeding het met haar eens is.
.
Het IS gewoon volslagen debiel, waarom zou hij dan netjes moeten debatteren met haar? Als iemand zijn lul eraf hakt, ga je toch ook niet rustig in debat om hem met argumenten uit te leggen dat het eraf hakken van je lul niet goed voor je is?
En ik denk dat de mevrouw toch niet echt naar argumenten luistert, ze is gewoon een beetje ex-tre-mis-tisch :)
CoJoNes 26-03-08 @ 14:10
Eens.
Met moeder EN zoon tegenover zich had het best iets minder gemogen.
En zuivel? Nogal overschat, vooral door consultatiebureaus, tot een aantal jaren geleden. Zoals vander F zijn er veel. (Na zijn post ga ik het hier thuis ook weer eens proberen om de geliefde pap 's morgens te vervangen door een boterham. Andere melk of drinkyoghurt gaf ik al niet. 1 van de 2 heeft een heel slecht velletje, eens kijken of het beter wordt.) Mensen die veel melk drinken en veel vlees eten gaan trouwens ook stinken, gheghe.
@ deNeus
Hugo had geen argumenten. Gelukkig jij wel. Jammer dat het dan wel drogredenen zijn. De mevrouw is niet VEGETARIER. Ze is überveganiste die geen gekookt eten eet, hele andere koek.
Kun je even een link posten naar die 'studies'? Want ik hoor altijd vegetarivolk ermee smijten, maar zie die studies eigenlijk nooit. Wacht. Zo kan ik het ook:
Studies wijzen uit dat vegetariërs korter leven en eerder doodgaan dan mensen die vlees eten.
Hij is 2 weken ziek van een glaasje melk?
Zou het dan aan zijn allergie liggen, of aan het feit dat hij op deze manier 0,0% weerstand opbouwt?
Rauw eten is puur belachelijk... Als een leeuw zou weten dat zijn vlees lekkerder zou smaken als hij het op de BBQ zou leggen, at hij zijn biefstukje ook gebraden. Maarja, dat weet een leeuw niet.
@Prof. Dr. F.A. Hayek 26-03-08 @ 15:28
Dat zou goed kunnen, toen ik het zat te kijken zat ik mijn schmoel te verbranden aan een ouderwetse bitterbal en dan schrik je toch altijd weer een beetje.
Rest nog de vraag: is dat dan ook de vader van dat lieve broedsel? Zo ja, dan hoop ik alleen maar dat hij volkomen losgaat als hij ouder wordt aan alles wat warm, vet en dus lekker is.
Gluten intolerantie (Koeliakie) en Asthma zijn allebij (allergische) overgevoeligheids reacties, en er is wel een associatie. Ook met ander autoimmuun ziektes (bv. eczeem, dierenallergie, hooikoorts) hebben eenzelfde onderliggend mechanisme, en gaan vaak hand in hand.
Alleen groente, fruit en noten eten is niet ongezond, zolang je bepaalde essentiele voedings stoffen zoals Vit D, B12+Foliumzuur, Omega 3 mineralen etc. aanvult met vitaminepillen.
Kijk het jongetje is ziek: Koeliakie en Asthma zijn heel erg voor het jongetje! Dat hij klein van postuur is (Failure to thrive) is eerder een gevolg van de autoimmuun ziekte dan van ondervoeding.
Ik hoop dat het jongetje onder behandeling staat van een Arts. Hugo Borst is natuurlijk een leek op medisch gebied.
Wat een kwal die Hugo Borst. Geen enkel argument had ie en wat een schofterige toon. En overigens is het zo dat studies uitwijzen dat vegetariërs gemiddeld langer en gezonder leven dan mensen die wel vlees eten.
@ CoJoNes 26-03-08 @ 13:21
Dat wordt een topic, kunnen we met z'n allen De Winter nog eens laten merken dat zijn policor oogklepjes-wereldbeeld steeds minder steun geniet.
Het valt me nog mee dat er nog niks borrelt bij de prut van Meulenbelt, die Jaap Hamburger is boezemvriend van onze SP-Cruella.
ach man hou toch op Hugo Pwnd niemand zelfs geen vagashiste.
kudos voor Hugo!!!...
Mmmm. Hulde voor Hugo. Hij neemt het wel op voor de gezondheid van een kind. Nogmaals bravo.
Phyllis 26-03-08 @ 14:02
Volgens mij had die ontaarde moeder samen met een vriend "Het ongekookt knauwhuis"
Veel veganisten zijn nogal winderig en stinken de gehele dag naar drijfmest. Heeft iemand daar ook ervaring mee?
@ILT 26-03-08 @ 15:19
**Beaujolais, maar daar moet je sowieso van houden (komt binnenkort geloof ik weer, is er al weer bijna tijd voor :P).*
Volgens mij is dat pas in oktober
Ben btw in de war met de normale nouveau/nieuwe oogst wijnen, niet die van beaujolais die in november uitkomt; zie ook: www.wijnvriend.nl/pdf/ab57.pdf
Zo, dat was genoeg reclame. :)
@bidlip
nope, weer niet grappig.
@ bidlip: De link die is gaf is niet van een bioshop in de zin van en bioshop. De eigenaar van deze tent zoekt zelf wijnboeren op en uit in het Franse. Sommige werken 100% puur natuur, anderen met een medicinale dosis zwavel. Alles wat de Wijnvriend voert is alles behalve duur, en zuur. Behalve misschien de Beaujolais, maar daar moet je sowieso van houden (komt binnenkort geloof ik weer, is er al weer bijna tijd voor :P).
Ik werk zelf in het medisch onderzoek en het is een simpel feit: Voor wat die vrouw beweert over hormonen en schadelijke effecten van gekookt voedsel is geen splinter bewijs. Zeker niet dat rauw oedsel beter zou zijn dan gekookt voedsel. Het is dus maar zeer de vraag of zoonlief er beter van wordt.
Voor de claim van Hugo dat het schadelijk is, is overigens OOK geen bewijs te vinden. Als vegetariers en veganisten goed opletten wat ze eten (de schijf van 4 enzo), dan zou het zomaar kunnen dat het niets uitmaakt allemaal.
Voor wat het waard is....
heerlijk zo'n preibek
offtopic maar vervang chuck ff voor leen en je kan ff vooruit
www.duckshit.com/chuck-norris-jokes/
ILT 26-03-08 @ 14:58
Klopt, alhoewel je je beter kunt wenden tot de mensen die zelf wijn maken zonder gistremmers te gebruiken omdat veel biowijn uit de bioshops duur en zuur is.
@ Lifecanbesimple: indeed, zeker als je het ook bent.
@Zwaffelaar
@vander F
Opvallend. Wij zijn een jaar of 5 geleden ook rigoreus gekapt met zuivel maar dan wel op een leuke manier. Slagroom, blokje kaas, allemaal alleen voor de lekker. Mijn dochter krijgt geen melk of yokidrink of dat soort meuk. omdat er dus helemaal niets in zit dat je nodig hebt.
Kerby 26-03-08 @ 15:00
Laat me raden: zuurdesem?
Het zou voor mij typisch Lachen om Randdebielen zijn, zij het niet dat dat het jongetje erbij is betrokken. Hij komt serieus allerlei voedingsstoffen tekort voor een normale ontwikkeling. Wel cool dat zij dat aanvoert als argument voor dit soort idiotie: "Kinderen van veganisten groeien langzamer en worden minder groot"... eng gewoon.
Heb sinds kort een paar vrienden die veganist zijn en ik moet toegeven, het zijn prima lui.
Ook voor wat het eten betreft, ik heb zelden zo iets smakelijks gehad.
Het enige nadeel is dat je er alleen enorm van gaat ruften.
Maar ik denk dat dat is omdat ik er nog niet aan gewend ben, want bij hun ruik je niets.
Snap het probleem dus niet helemaal. Maar deze proberen hun levenswijze dan ook niet op te dringen.
@bidlip
zo te lezen ontbeert het alle rokers en alcholgebruikers ook aan een gevoel voor humor... of ben jij een exemplarisch misbaksel?
@ bidlip: Das grappig, want er is heel wat biowijn wat echt heel erg goed te zuipen is. Zie bv. www.wijnvriend.nl
Zwaffelaar 26-03-08 @ 14:52
Waarom zijn gezonde mensen altijd lelijk? Klopt! kijk maar in die bio-winkels. Dat komt omdat deze natuurfreaks soberheid betrachten. Ze ruiken vaak ook naar vies zweet want wassen met zeep of shampoo dat doen dieren ook niet. Ze hebben ook altijd veel haar op plekken waar het verboden zou moeten worden, zijn te mager, te bleek en hebben (en dat is nog het ergste van alles) totaal geen gevoel voor humor. Zo vroeg ik onlangs in zo'n winkel naar een pakje biologische shag en naar de beste biologischje wijn om liederlijk dronken van te worden en toen viel iedereen stil.
@Mas Rob 26-03-08 @ 14:44
Smullen is een groot woord, zeker in dit specifieke ongekookte geval, niettemin was Hugo's reactie terecht. Borst was helegaar niet bezig met scoren ten koste van een ventje, hij wond zich gewoonweg op over die vega-fundamentalist. Daarnaast kan een kind meer hebben dan jij waarschijnlijk denkt. Verschrikkelijk, mijn moeder wordt voor psychiatrisch patiënt uitgemaakt! Laat de traumahelikopter maar invliegen! Onzin.
@ Kerby 26-03-08 @ 14:51
spuit elf.
wat denk je nou zelf.
chinaski 26-03-08 @ 13:20 Jodenhaters zijn altijd welkom bij de NPS.
Waarom zijn zulke "gezonde" mensen altijd zo lelijk? Als ik haar aankijk is dit niet iets wat iedereen moet gaan doen want dan hou ik het wel bij rukken. Doe mij maar lekker een meid die worst lust.
Wat ze zegt is ook niet echt verschrikkelijk goed onderbouwd. Huisdieren krijgen kanker en dieren in het wild niet? Tuurlijk mevrouw. Dat een speciaal dieet goed is voor die jongen zijn astma klopt wel maar dat wil niet zeggen dat hij zo extreem als dit moet gaan eten. Waarschijnlijk was alleen veel minder zuivelproducten binnenkrijgen net zo goed geweest. Sinds ik bijna geen melk meer drink ben ik ook veel gezonder, verder eet ik gewoon alles.
@Tyler-Durden
je hebt dat programma zeker nooit bekeken?
@Tyler-Durden 26-03-08 @ 14:46
Dat jongetje was een kind. Kids zijn jengelende producten van een (te) vrije opvoeding.
@ Mas Rob: Mensen ongevraagd voor dilemma's stellen is een vorm van hoge innerlijke beschaving. Zelfs hier tussen Hugo en dat mannetje. Ik denk zelfs dat Hugo dat ventje iets onbetaalbaars heeft gegeven, hopelijk blijft het goed hangen en kan 'ie zichzelf nog redden.
Kijk voedsel komt eigenlijk uit het milieu en is vrijwel gratis (groeit vanzelf)
Industrieel verwerkte voeding is meestal troep. 90% van het supermarktassortiment is troep. Lekker, gezellig, vet, vrolijk, gewoon fijn maar troep.
@ Mas Rob 26-03-08 @ 14:44
Hugo Borst weet heus wel hoe hij met kids om moet gaan.
Hij maakt immers het programma vaders en zonen.
Dus..........
@ Orang Oetlul: wtf is gezond dan? Laten we zeggen dat wanneer je in volle functie drie keer langer leeft dan je eigen persoontje 5 miljoen jaar geleden dat het gezonder is, mkay?
@ Draaitafel Demagoog: Je doet je nick wel weer eer aan. Hoezo bashen, niemand verbiedt het deze mevrouw, of zou het kunnen, totdat ze de grens bereikt en haar kind iets aan het aandoen is (ik denk dat die grens al redelijk bereikt is), en dan gaat het niet meer om het andersdenken maar om reële negatieve (en misschien onherstelbare) gevolgen in de werkelijkheid.
Daarom maak ik ook steeds de vergelijking met het socialisme, je kan het een leuke en gezellig ideologie vinden maar zodra je er naar gaat handelen bereik je snel een grens waarbij je andere mensen gaat lastig vallen, of erger. Dat heeft ook niets met andersdenken te maken op zich, maar reële gevolgen van ideeën in handelen waar je geen recht toe hebt. Kindermishandeling is ook geen recht, ook al is het "jouw" kind (bezittelijke voornaamwoord bepaalt hier helemaal geen bezit).
Hugo had gelijk en ik vond dat jongetje echt slemielig overkomen trouwens wat zag die vrouw er uit en Mathijs gaf idd geen sjoege op het onderwerp.
@Tyler-Durden je hebt hier een goed punt: als je overtuigd bent van je dieet en je geniet ervan heeft dat genieten een heilzaam effect op je.
@ CoJoNes 26-03-08 @ 14:10
Eens.
Het mag spraakmakende televisie zijn, de moeder mag een schroefje los hebben en Hugo Borst mag alle gelijk van de wereld hebben, allemaal waar...
Maar het is en blijft tenenkommend om te zien hoe Hugo Borst zijn gelijk haalt zonder rekening te houden met een kind dat zich niet verweren kan, gevangen als het is tussen loyaliteit aan zijn moeder en zijn verlangen om eens te zijn als andere kinderen.
Het mag erg ouderwets en oubollig klinken, maar ik zeg het lekker toch: het ontbreekt mensen die van zulke uitzendingen smullen aan innerlijke beschaving.
Even helemaal terzijde;
Kwaliteit van leven is overigens ook wat. Zelfs al zou mevrouwtje gelijk hebben, dan nog zou ik niet definitief de ossenhazen laten staan.
Als je zelfs met roken oud kunt worden, dan deert een stukkie vlees vast niet:
nl.wikipedia.org/wiki/Jeanne-Louise_Ca...
OT @ CoJoNes (13:21)
"De Winter en EAJG vinden dat de twee genoemde weblogs van Ellian onder meer blijk geven van een gekunstelde redeneertrant, gezochte, ongefundeerde en leugenachtige beschuldigingen en tot in het absurde verdraaide weergave van opvattingen van anderen".
Gelukkig maar dat er mensen als De Winter zijn die zich daar verre van houden.
Bah, vleesch en melk, vol met aan de mens vreemde stofjes. Trouwens, Hugo Borst ziet er uit alsof hij iets teveel hormonaal behandeld vleesch heeft gegeten, vind u ook niet?
Toch mooi potje andersdenkend bashen hier.
@Canninefaatje: Het zou best eens zo kunnen zijn dat mensen 5miljoen jaar geleden gezonder leefden dan nu, het is onzin om te denken dat wij nu slimmer zijn.
De methode van ongesneden rauw voedsel wordt beschreven in het (door de kerk verboden) vredesevangelie van Jezus Christus volgens de leer van de essenen.
Een bondig maar hoogst esotherisch werkje:
'En Jezus antwoordde hen: Satan kwelt u zo hevig omdat u hem zijn schatting niet betaald' en 'Laat gods engelen uw brood bereiden. Maak uw tarwe vochtig zodat de waterengel hem kan binnengaan.' en 'Als u aan de tafel van moeder aarde eet: kook het niet en vermeng het ook niet met het ander of uw ingewanden zullen als een walmend moeras worden. Daarom moet u niets eten wat door vuur, vorst of water bedorven is'
Het is eigenlijk vooral een oude handleiding tot vasten: 'En satan zal uw lichaam verlaten, want hij lijdt honger en vindt in u niets te eten en hij zal u lichaam als een afschuwelijke worm (stank, stront, zweet) verlaten'
Denk dat die mevrouw dit boekje wel kent.
@ Draaitafel Demagoog 26-03-08 @ 13:57
Dikke doei met je redenatie.
Ik ga heus niet zeggen dat er nooit een enkel hormoon toegevoegd is of zal worden. Wat ik wel zeg is dat het bij wet verboden is.
Mevrouw brengt het alsof ál het vlees vol zit met hormonen.
Als je niet kan bewijzen dat er geen hormonen inzitten omdat je niet weet waar het vandaan komt, dan kun je ook niet bewijzen dat er wél hormonen in zitten. Toon het dan maar aan zou ik zeggen.........
Maar ga vooral door met je heilige geloof in de keuringsdienst van waarde dat gemaakt wordt en leeft bij de gratie van subsidies en kijkcijfers. Dat is vast een zaligmakend programma..........
DiagnosisTyphus
dat ben ik van a-z met je eens. Borst had er ook beter aan gedaan als hij zijn betoog gespitst had, op de moeder en rechtstreeks aan het kind. Dit was een beetje als de ouderwetsche dokter die een ingewikkelde diagnose over het kind meedeelt aan de moeder maar vergeet dat het kind de patiënt is.
ik sta er niet van te kijken dat mensen zich afkeren van de voedsel industrie, het geschetste voorbeeld is mischien een beetje extreem maar de tekorten van het goede worden weer gecompenseerd door de afwezigheid van overbodige giffen die in ons gewone voer zitten. Hugo Borst was is en blijft een sukkel.
ikwas ook behoorlijk vegetarisch bezig, tot de kleine vander F geboren werd.
Die krijgt een zo veelzijdig mogelijk aanbod aan voedingsstoffen,
en niet een zo beperkt mogelijk aanbod.
Overigens verdween m'n psoriasis geheel bij een dierlijk eiwit arm dieet, dus ook geen kaas en melk meer, juist geen melkproducten.
Zodra ik daarmee ophield kwam die schilver meuk snoeihard weer terug.
Zit dus we iets in wat mw. zegt, maar wel wat radicaal.
Alsof je bij een bleke gevoelige huid na 1x verbranden in de zon besluit de rest van je leven in een verduisterde kamer te verblijven.
Wat een f*cking onzin dat we alleen rauw aten. Een paar miljoen jaar geleden en misschien wel eerder gingen onze verre voorvaderen na een Afrikaanse bos of steppe brand al op zoek naar heerlijk gebrade vogeltjes, konijnen, hazen en vossen. Ook vonden zij toen al uit dat gepofte en gebakken vruchten best lekker konden zijn.
Wat later in de geschiedenis zijn we zelf vuur gaan maken en koken , bakken en braden .
Dit geschifte veganisten wijf zet de geschiedenis 5 miljoen jaar terug
Het groeihormoon in koeienvlees is een EIWIT dat dus gewoon wordt afgebroken in de maag, en niet in onze bloedstroom terechtkomt. Hetzelfde als met insuline, vandaar dat die shit wordt ingespoten en niet geslikt.
Gelukkig is mevrouw niet te extremistisch, er zijn ook rauwveganisten die tietsap niet acceptabel vinden. Gefeliciteerd met je baby, hier is een paar liter courgettesap.
Borst had op de argumenten van mevrouw moeten ingaan, i.p.v. haar te betichten van extremisme en orthorexia. Beetje goedkoop, en Tom (die duidelijk in dubio is) heeft meer aan een goede tegenargumentatie dan aan categorisering van zijn moeder in bewoordingen die hij toch niet begrijpt.
als mevrouw om haar moverende redenen vindt, dat ze een rauw veganist moet wezen, ook al hangt ze haar 'gelijk' op aan de bevindingen van één enkele goeroe (meneer clement), dan staat dat haar vrij. zelfs dat ze de rest van de mensheid daarvan wil overtuigen staat haar vrij.
maarrrrr : waarom zet mevrouw haar kleine kind in voor tv uitzendingen ? zoals hierboven al gezegd, kan je er - met iemand als hugo borst in het gezelschap - redelijkerwijs vanuit gaan, dat er stevige kritiek komt, in weinig verhullende taal. van zo'n discours wordt 't joch niet beter. daarmee stelt ze het belang van haar voedselreligie boven het belang van haar kind. dat stoort me enorm. het diskwalificeert mevrouw als moeder. in die zin heeft borst een punt.
Wat eten we vanavond mam,.... spliterwten mijn zoon, morgenvroeg gaan we wel even naar de tandarts voor een nieuw gebit.....
Mooi stukje tv van Hugo. Eindelijk weer eens een mening op tv i.p.v. ja-en-amen zeggen. En waarom wordt dat jongetje ziek als hij iets anders eet? Mijn kids hebben nergens last van. Dus het is maar de vraag wat gezonder is. In tijden van hongersnood zullen zij het moeilijk krijgen, wanneer je niet alles kunt eten wat je te pakken kunt krijgen.
Niet Amerikaanse jagers hebben de bizon doen uitsterven, Leen is 'r verantwoordelijk voor.
makkelijk scoren voor borst, hij deed het echter voor zijn doen nog redelijk gedecideerd vanwege aanwezigheid tom; heeft overigens die kindermishandelaar van een moeder zich wel eens afgevraagd waarom pa is gaan lopen?
Rauw eten gezonder? De statistieken geven haar ongelijk, sInds de mens is begonnen met het koken van zijn voedsel is de levensverwachting behoorlijk gestegen.
Weet deze mevrouw van het bestaan van hele kleine beestjes die je niet met het blote oog kunt waarnemen, maar waar je heel erg ziek van kunt worden als je ze niet eerst doodkookt?
kinderbeul
Kinderbescherming?
CoJoNes 26-03-08 @ 14:22
Leg eens uit? Wat je bedoelt met ik in de uitzending?
@CoJoNes 26-03-08 @ 14:10
De overdreven bescherming tegen zogenaamde gevaren van buitenaf levert emokid-bullshite op.
Ik dacht vroeger dat slaaj een accessoire was bij je eten.
@spooky 26-03-08 @ 14:19
Jij zat gisteren ook in die uitzending.
laat deze dame zich ook nemen door een man met een koude lul?
koerbagh ® 26-03-08 @ 14:15
brilliant
Niet koken voor een tijdje kan wel even gezond zijn, zoals een paar weken vasten, maar de mens is meer dan een projectie voor je zogenaamde gezonde levensovertuiging.
Geheel Off Topic:
Amerikanen die meer verstand hebben van politiek dan Balkenende:
washingtontimes.com/article/20080326/E...
In de blender wordt het een beetje warm. Het jong heeft gevoel voor overstatement! Dit is toch zielig! Van grote mensen moet je soep koken schreef Guus Kuijer al lang geleden. Een koude soep, moeders als zij lust je rouw.
Mijn dreumes bijt tijdens het wandelen stukken uit schapen en hij groeit als een tierelier.
Lijkt 't Moerman dieet wel...
Btw,hoe oud is die moeder eigenlijk?Iemand?
Ach, Wim Heitinga en Bert Brussen zijn er ook mee door de puberteit gekomen. Hun wereld draait ook door.
Even een ander zijspoor... Ik kan me zo voorstellen dat die jongen best wel eens kaas/vlees/enz zou willen eten, gewoon om op school niet steeds vanalles uit te hoeven leggen. Ik voorspel dat op de middelbare school die jongen gepest gaat worden. Niet omdat het zo'n stom kind is, maar gewoon vanwege zijn moeder...
Het feit dat je geboren wordt zonder dat je erom gevraagd hebt is natuurlijk al kindermishandeling.
@Bernhard Bang 26-03-08 @ 14:13
Mevrouw verlaat eigenhandig de voordeur om haar verhaal in DWDD te doen.
Heb zin in een Vla Flip en een Mac; hoe kan dat nou?
GeenStijl nu ook al mee in die vreeemde trend om alles te willen weten wat mensen achter de voordeur doen? Doe eens een leven voor jezelf zoeken...
ET zag er beter uit
@CoJoNes 26-03-08 @ 14:10
Nou en? Hij weet dat z'n moeder, hoe zegt men dat nu netjes... anders is en kritiek te verduren krijgt. Bovendien: wordt hij lekker hard van.
veganisten zijn uber triest.
Ze gaan vroeg deaud en ze hebben een kudt leven gehad.
Het lijkt wel de invasie van de groenteboeren, eerst bij Mooi weer de Leeuw, en nu zo'n losgelaten TBS-er die haar kind kaopt maakt. Het is goed dat zij in ieder geval niet heeft gestreakt bij Mooi weer de Leeuw. Nicolette Kluijver is er niets bij. Wat een wandelende lampenkap zeg.
Een van de grondleggers van de Raw Food beweging was Herbert Shelton. Wiki: "By 1972, at the age of 77, he was completely bedridden from a degenerative neuro-muscular disease believed to be Parkinson's Disease. He died thirteen years later, unable to improve his own health despite many attempts. His contemporaries were shocked to see him unable to walk, speak normally, or write".
*gooit frikandel in de pan*
Extravaganza 26-03-08 @ 13:55
Varkens.
-weggejorist-
@Murdockyoufool 26-03-08 @ 14:05
Hardly the point. Dat het ongezond is en dat dat wijf gestoord is, daar zijn we het over eens. Het ging mij erom dat je dat joch steeds verder z'n kop tussen z'n schouders zag trekken. Dan kun je wel gelijk hebben als je Hugo Borst heet, maar dan haal je het maar na de uitzending, als dat kereltje even moet pissen van z'n selderij-dieet.
Heb nog het meest te doen met zoontje Tom, die af en toe nog bij z'n vader komt en dan al ziek wordt van een glaasje melk. Zoals zo vaak is het kind de dupe van onverantwoordelijk gedrag van (één van de) ouders. Bah, bah, bah.
*knerpende scheet laat*
Het menneke wordt totaal gebrainwashed deur moeder, " als mama het eten in de blender doet word het eauk een beetje warm".
Het menneke vraagt dus wel degelijk om warm eten, maar moeder heeft daar een truukje op verzonnen. Sick, sick en nog eens sick.
Eindelijk snap ik waarom ik zo zwaar geschapen ben,dat zijn die groeihormonen in bvb kilootje of 4 vlees per week en litertje melk of 10.
*zich afvraagt wanner het dan eens stopt*
Dat wijf heeft met haar kook kunsten waarschijnlijk dat kind ziek gemaakt..
Welke mafkees gaat een kind van 3 zo een extreem dieet voorschotelen?
@Watcher 26-03-08 @ 14:06
Dat mens terroriseert haar kind met haar zogenaamde gezonde keuzes, daar mag hard tegen worden opgetreden.
Lachen...
Eet als de oermens, dat klinkt wel weer logisch.. www.rug.nl/Corporate/nieuws/opinie/010...
Hugo Borst heeft in principe gelijk maar ging hier te ver. Iemand bekritiseren ok maar publiekelijk afzeiken is wat anders.
@Violator[xL] 26-03-08 @ 14:04
80% van de wereld is lactose intolerant.
Prima staaltje vrijheid van meningsuiting. Hugo for MP!
Dat ze mensen die gekookt vleeseten verslaafden noemt, is wel een teken dat ze zich echt superieur voelt. Dus als je ergens een voorkeur voor hebt, ben je gelijk verslaafd? Ben ik dan ook verslaafd aan pure chocolade, omdat ik het liever eet dan niet-puur? En zou je dan niet kunnen stellen dat zij gewoon verslaafd is aan rauw voedsel?
Mijn moeder heeft mij vroeger verteld dat als je iets kookt, dat de bacterien dan dood gaan. Sindsdien kook ik alles. Ook mijn woede om deze mevrouw.
@CoJoNes 26-03-08 @ 13:33
Wat een gezever van je. In welke mate wil je kinderen beschermen? Op die leeftijd had ik mijn ma tussen haar liezen getrapt als ze me een lap vlees ontzegde.
-weggejorist-
goh nooit geweten dat dieren ook blenders gebruiken
Is dat Onno Innobef, met die kale kop in het publiek?
@Tyler-Durden 26-03-08 @ 13:52
In Brazilië lopen koeien rond met 8 ossehazen. Echt waar.
CoJoNes 26-03-08 @ 13:56
Ja, dat is ook moeilijk om te bepalen, dat ben ik met je eens.
Ik denk dat het ook anders kan in dit geval, want een kind moet je zoveel mogelijk in zijn vertrouwde omgeving laten.
Ik denk dat moederlief eens goed behandeld moet worden en dat er in ieder geval constant toezicht moet komen, deskundige hulp is hard nodig in ieder geval.
Je kon in het stukje ook horen dat de vader hem kaas had gegeven, ik ga ervan uit, ook vanwege de verschillende achternamen, dat vader en moeder gescheiden zijn. Wellicht kan in samenspraak met papa, deskundige hulp en zeker een tijdlang toezicht er verbetering in komen, zo niet, overwegen om hem bij papa te laten wonen.
Maar ja, ik weet natuurlijk niet hoe de gezinssituatie echt is, maar deskundige hulp lijkt me zeker geboden.
Niet gelijk uit huis plaatsen, want dat zorgt voor nog meer ellende bij dat mannetje.
die kut wijf is lui om te gaan koken, dat is echt reden of zij kan helemaal niet koken en heeft een paar keer geprobeerd te koken en toen haar zoon zei: mam, wij kunnen beter rouw gaan eten,
mmm, rauw natuurlijk.
ik vond hugo iets te scherp, ook omdat het joch erbij zat.
waar zo'n aanval wel gerechtvaardigd zou zijn is bij de ouders die je bij de afvallers XXL bezig ziet hun kroost op te kweken tot 150 kilo zware puberende mastodonten...
maar het is zo gezellig om met ze allen na de patat met frikandellen en pak koekjes ieder een zak sjips naar achteren werken. En nu uit schuldgevoel weer teveel kilo's afvallen zodat de hangende vellen het kind nog meer mismaken.
dat gedrag stoort me meer dan die rouw-mevrouw.
Hij maakt d'r alleen verwijten en roept een keer "ik heb wat mensen gebeld, en het is ongezond...". Echt gestaafde kritiek heeft ie niet.
@ Fleischbaum
Is er een keer een journalist die neutraal blijft is het weer niet goed. Een klein beetje tegenstrijdig van GS. Ik begrijp wel dat jullie Matthijs af en toe voor paal willen zetten maar aub wel graag met goede argumenten.
Een gespreksleider in dit soort uitzendingen moet ook helemaal niet een kant kiezen. De redactie kan natuurlijk wel een leuke "tafelheer" er bij zetten om het gesprek te sturen.
Verder is het zeker een triest verhaal. Een tip voor mevrouw:
MENS GA KOKEN!!!
@Extravaganza: Je zegt dat dieren geen Make-Up gebruiken? Echt wel, laatst nog een konijn gezien. Had de nieuwste Make-up opgebracht die er is, nog niet eens in de winkel te krijgen....
@self 13:54
Chimps en Baboons koken het vlees vooraleer het te verorberen niet.. rauw is rauw..
.. www.youtube.com/watch?v=XQepG7sD6vk&am...
Moeder, waar is mijn B 12!
De mens is van nature een carnivoor. Bovendien eten wilde dieren wel degelijk warm, ze scheuren het vlees na doding van de botten.
Kind heeft ongezonde kringen rond z'n ogen.
" Eriksen 26-03-08 @ 13:45
www.youtube.com...
www.youtube.com..."
okee dat bewijst dat ik alleen dat programma met Slater op Animal Planet kijk ;)
Haha, briljant die Hugo. Tenminste iemand die durft te zeggen waar het op staat. Ik kan me overigens niet voorstellen, dat het kind echt geniet van rauwe groenten...
@Tyler-Durden 26-03-08 @ 13:52 .. je vergist je keihard. Ten eerste kan de EU niet achterhalen waar het vlees vandaan komt en of er mee gekloot is. KIJK de keuringsdienst van waarde maar eens. Ingnorance is bliss zeggen de amerikanen. Dogmatiek ten top hiero. Welkom bij de vlees maffia
Extravaganza 26-03-08 @ 13:55:
Koeien dus
Aha, eindelijk weer eens een menswaardige discussie op de kijkbeeldbuis. Komt niet vaak voor in dit grauwe kikkerlandje.
Alles met mate zei mijn moeder altijd. En daar valt weinig op af te dingen
@Phyllis 26-03-08 @ 13:52
Helemaal met je eens. Maar waar begin je en waar houd je op? Het wordt verdomd druk in de staatsopvoedinrichtingen als alle kinderen die slecht te eten krijgen uit huis worden geplaatst.
Geen ontbijt een criterium? 4 keer in de week frituur? 3 keer?
Overgewicht van 25%? Of toch 30%?
Als we rauw moesten eten hadden we wel een tweede maag als een koe. Krijg acute darmkramp van alleen al de gedachte aan slechts noten, vijgen, zaden en wortels.
@K.Aasscaaf 26-03-08 @ 13:46
Dieren vegen hun kont niet af na het poepen.
Dieren praten onverstaanbaar
Dieren gaan niet naar hun werk
Dieren betalen geen huur
Dieren gebruiken geen make-up
Kortom: Krakers zijn dieren, maar welke?
Die argumenten ook:
Huisdieren krijgen dezelfde ziektes als mensen, zoals kanker.
Reden hiervoor: dieren in het wild halen de leeftijd waarop deze ziektes ontstaan niet eens.
Kind groeit niet goed doordat het geen groeihormonen die in vlees zitten binnenkrijgt... :/
Sinds wanneer blijven eiwitten in hun actieve conformatie bij een pH van het maagzuur? maw onzin mevrouw.
@ Eriksen 26-03-08 @ 13:45
www.youtube.com/watch?v=WDFh5JdYh7I
www.youtube.com/watch?v=XQepG7sD6vk&am...
@ CoJoNes 26-03-08 @ 13:46
Dat mens zat gewoon pertinente leugens te vertellen.
Antibiotica in melk ?? Verboden............
Groeihormonen in vlees ?? Verboden.........
www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum...
Uiteraard komen er natuurlijk hormonen in voor, maar zijn die schadelijk ?
Dat mens is werkelijk niet goed snik - hugo stelt een psychiater voor, ik onderschrijf dat.
En ZIJ neemt het joch mee de studio in - ze had een keus.
Iemand die boodschappen loopt te doen stelt zichzelf niet bewust bloot aan eventuele kritiek van anderen - in zo'n programma wel.
Dat mens is ervan overtuigd dat ze het goed doet, Hugo was goed bezig, alleen zal ze hier helemaal niets mee doen, geobsedeerd als ze is.
Een weldenkende moeder zou haar zoontje nooit meenemen naar een uitzending waarvan ze van tevoren had kunnen weten dat er felle tegenspraak zou zijn, een moeder beschermt een kind voor dat soort dingen.
Nu zat ze daar, samen met haar kind die duidelijk een groeiachterstand al heeft en ik vond dat enorm triest.
Een kind op deze manier opvoeden is voor mij gelijk aan kindermishandeling en daar mag de zorg weleens op worden gezet voor het allemaal nog erger wordt.
Veganisten die kinderen hebben moeten met onmiddelijke ingang uit de ouderlijke macht ontheven worden.
@CoJoNes
Dat jongetje heeft ongeveer alles over zich heen gekregen. Als hij een keer ziek is, zal eerder worden gewezen naar het eet beleid van zijn geschifte moeder.
Ik ben het met Borst eens dat het extremistisch is. Daarbij had moeders moeten weten dat ze zware kritiek kreeg. Zij neemt Tommetje mee en dan moet Borst zich inhouden? Gelul.
Ik ben juist blij als ik over dat soort dingen geen mening hoef te hebben. "Extremist!" = het nieuwe "Fascist!" = het nieuwe zwart.
Sowieso krijg ik kromme teentjes van dat aapjes kijken.
superjan 26-03-08 @ 13:47
Ja man, dat was zielig he? Dat was echt een freaky community.
Manieren om allergische klachten op een natuurlijke wijze te behandelen is door het weglaten van de allergische stoffen (dit kun je met een speciaal dieet doen om uit te zoeken waar je mogelijk allergisch voor bent) en door te zorgen dat je afweersysteem minder heftig reageert op allergische prikkeling. Diverse natuurlijke stoffen (waaronder enkele kruiden, mineralen, oliën (vooral visolie) en enzymen) kunnen hierbij helpen. Daarnaast zien we regelmatig in de praktijk dat wanneer men een ontgiftingskuur doet, overgaat op een gezondere voeding en zorgt voor een betere darmflora ook de allergie vermindert of zelfs verdwijnt.
*ziet bij deze jongen zijn allergieën nog niet snel verdwijnen*
Ik vind dat dat jongetje er ontzettend slecht uitzien.
Die mevrouw heeft echt een bord voor haar kop. De allergie van haar zoon wordt mede veroorzaakt doordat zijn lichaam niet kan wennen aan ander voedsel. Voedsel is natuurlijk voor iedereen een vrije keuze, zelf eet ik liefst weinig vlees, maar veel mensen slaan door met de illusie dat een bepaald dieet gezonder zou zijn, terwijl variatie en gematigdheid juist de sleutelwoorden zijn. Hugo Borst had groot gelijk deze dame met harde woorden op haar foute keuzes en verantwoordelijkheid voor haar kind te wijzen.
p0wnage! Arm jongetje, deed me een beetje denken aan zo'n kindje uit de "god hates fags" familie.
Dieren dragen ook geen kleren
Dieren neuqen niet in een bed
Dieren gaan niet naar de kapper, maar zij ook niet
Dieren kunnen niet praten
wauw, die haalt zo de 300 niet hoor.
@ Teen
Hou maar op met pogingen doen.
Dat joch mag geen vlees eten - ook het uwe niet.
@Tyler
@verbaast
Hoe oud is dat knaapje? Ieder kind heeft een bepaalde mate van schaamte voor zijn ouders op die leeftijd, dat hoef je er niet nog eens op televisie extra in te rammen. Ik bijt regelmatig op m'n tong als een of andere lul de behanger irritant is in bijvoorbeeld de supermarkt, als ie z'n kind bij zich heeft, houd ik me in.
het jongetje zal van de weeromstuit over een paar jaar wel dagelijks bij de Mac te vinden zijn..
het is in elk geval een interessant experiment, apen eten ook alleen rauw zover ik weet, dus wat dat betreft moet 't best kunnen.
Hugo lult maar wat !
Go Hugo!
Als 'ie niet zo lelluk was zou ik 'm doen.
Ik vond dit echt het meest verschrikkelijke stukje tv van 2008. Wat dacht die Hugo Borst wel niet en wat dacht die vrouw wel niet. Wat ging er door Matthijs heen? Waar was dat jongetje mee bezig. Schandalig.
@CoJoNes 26-03-08 @ 13:33
De hersenen van dat joch zijn al 5,5 jaar gespoeld met dat giftige gelispel van zijn tot op het beenmerg verzuurde moeder. Natuurlijk is het effectbejag van Borst, betaald door de VARA. Maar dat jochie is voorgeprogrammeerd om dit van zich af te leiden glijden, zoals de Teflondon dat deed toen hij nog de scepter zwaaide over de New Yorkse maffia.
-
Ik hoop dat Borst een klein zaadje heeft gepland in dat willoze brein van dat ventje dat ooit ontluikt zodat het kereltje kan inzien wat een slang zijn moeder is. Komop man, wie mishandelt nou wie?
Held!
CoJoNes 26-03-08 @ 13:33
Hij zegt tegen dat jongetje dat hij meer kan relativeren dan zijn moeder. En wat denk je dat dat jongetje over zich heen krijgt op school, bij vriendjes of weet ik veel wat? Dat kind dient beschermt te worden!
@CoJoNes 26-03-08 @ 13:33
@ Lying Dutchman 26-03-08 @ 13:37
Kom op zeg - stel je niet aan.
Als er bij idols iemand compleet voor gek wordt gezet (of zelfdoet) dan heeft dat ook zijn weerslag, net als nu. Zij kan ook weten dat wanneer ze bij Hugo Borst aan tafel gaat zitten, dat hij kritiek kan hebben.
ZIJ neemt het besluit in de publiciteit te treden met haar zoontje.
* staat nog steeds achter opmerking van Hugo *
Wat een onzin, als er iemand zich niet ingelezen had was het Hugo wel. Denk je nu echt dat deze vrouw hier minder over wist dan die Hugo? Ik vond hem een beetje pretentieus intellectueel doen, maar hij kwam echt met 0 argumenten, de vrouw wel.
Helemaal gelijk Hugo! Goed gedaan.
@garos 26-03-08 @ 13:35:
Ja. Maar niet slikken.
Hoe komen mensen erbij dat rauw voedsel beter is? De mens kookt zijn eten al sinds het vuur is uitgevonden, en dat is maar goed ook. We worden toch ook ouder dan ooit? Kapotgekookte celwanden (dat is uiteindelijk wat je doet) verteren een stuk beter
Good cop, bad cop fleisch !
Dat jochie is nog wel te redden. Wacht maar tot ie op de middelbare school zit dan gaat ie elke pauze naar de snackbar :P Die moeder gewoon psychiatrisch en verder alles wat Hugo Borst zegt. Ze ziet er idd ook uit als achter in de 50 terwijl ze dat ws. nog lang niet is.
Dat wijf is volslagen gek geworden!! Dat jongetje gaat dood als hij naar het buitenland gaat! Dat zijn maag niet naar de klote is.. Hugo Rules!
@ CoJoNes
Mevrouw Kenter zegt dat het goed gaat met Tom:
".... Verontschuldiging geaccepteerd Hugo.Ik begrijp dat dit onderwerp hevige gevoelens los maakt :)Het was alleen jammer dat er geen tijd overbleef om iets wezenlijks over het hoe en waarom van rauw eten te vertellen.Na 5 jaar zo eten zijn Tom en ik nog nooit zo gezond geweest.We worden nooit meer ziek (behalve als we iets gekookts eten)en met ons vele duizenden mensen over de hele wereld.Voor iedereen die het beste met Tom voor heeft en zich bezorgd maakt over Tom zijn lichamelijke gezondheid, ga vanavond naar de lezing van Dr.Brian Clement in De Muiderkerk in Amsterdam om 18:30.Deze man heeft al 30 jaar ervaring met rauwe voeding en heeft er uitgebreid wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.Tom gaat er tot nu toe heel ontspannen mee om dat hij zo anders eet dan andere kinderen en ik hoop dat tegen de tijd dat hij gaat puberen rauw veganisten net zo geaccepteerd worden als mensen die nu vegetarisch eten.Hugo's aanval op zijn moeder heeft hij goet weten te relativeren.
Francis Kenter.."
PS: Hugo heeft geen sorry gezegd, was een fake post.
Waar is de vader van dit joch, die moet eens lekker gaan vissen met hem en dan naar de macdonalds.
Maar waarschijnlijk is dit jochie een liefdesbaby van mama en een anonieme zaaddonor, omdat niemand die rauwe kano aan wil trappen.
-weggejorist-
@CoJoNes 26-03-08 @ 13:33
Je hebt helemaal gelijk. Zo had ik het nog niet bekeken.
Btw, bepaalde voedingsstoffen in groenten worden alleen in je lichaam opgenomen als de groente gekeaukt is. De celwanden zijn te hard en anders peop je die gezonde shit geweaun weer uit. (ben ff kwijt op welke groente dit betrekking had)
Hugo Borst had groot gelijk en ik heb met plezier gekeken hoe hij op rustige wijze die mevrouw de waarheid zei. Het zal je moeder maar zijn. Vast een groot feest bij die lui thuis.
Mogen veganisten eigenlijk ook pijpen? Het is per slot van rekening een stuk meat.
Deze vrouw is klaarblijkelijk het stadium neaderthaler nog niet ontgroeid. Sinds lange tijd hebben de echte 'mensen' zich de kunst van het vuur maken meester gemaakt, waardoor voedsel smakelijker en hygienischer klaargemaakt kon worden. En dat heeft zeker zijn vruchten afgeworpen, kijkend naar de ontwikkeling van ons ras de laatste 3000 jaar. Ik heb serieus met dat kind van haar te doen, je zult maar een achterlijke aap als moeder hebben..
Zal mevrouw Heitinga vanavond ook eens RAUW nemen...
En alles over de rug van haar kind....
Wat Hugo Borst doet, vind ik ongelooflijk stuitend on ongehoord pijnlijk voor dat jochie. Dat z'n moeder niet helemaal spoort is duidelijk maar om dan dergelijke kwalificaties te gebruiken waar haar zoontje naast zit, dat kan niet door de beugel.
Ik begrijp Hugo Borst wel, hij had het kunnen laten bij 'Ik ben het met u oneens.', maar ja, dat maakt geen lekkere TV. Hugo Borst is een beroepszuiger en betweter en daar geniet ik vaak met volle teugen van. Uit goedkoop effectbejag die moeder voor rotte vis uitmaken waar haar zoontje naast zit, dat doen alleen hele slechte ouders.
Mevrouw Kenter, kom er maar in:
".... Het Hippocrates Institute is zeker niet gewoon het zoveelste bedrijfje dat een dieet verkoopt. Er wordt daar wel degelijk onderzoek gedaan o.a. dmv levende bloed analyze en de resultaten die daar bereikt worden met ernstig zieke mensen spreekt voor zich. Kom vanavond luisteren, Brian weet echt waar hij over praat en kan rawfood op een wetenschappelijk onderbouwde wijze verdedigen tegen welke hoogleraar in de voeding dan ook.Dat de eerste (officiele)behoorlijke wetenschappelijke studie naar Raw Food er nog steeds niet is ben ik met je eens maar door rauwe voeding in de (Nederlandse) media te krijgen hoop ik een stap gezet te hebben in die richtig.
Francis Kenter..."
Voor meer - zie:
dewerelddraaitdoor.vara.nl/nieuws_medi...
Ik heb het gisteren ook gezien. Wat werd ze afgemaakt. Terecht.
En maar ontkennen en maar ontkennen.
@Drs Aprilio 26-03-08 @ 13:27:
Nee hoor, mongolen hebben een levensverwachting van ca. 40. Veganisten worden ook niet oud. In utero is het zelfs gelijk aan abortus. Wil je een miskraam: wordt veganist.
www.nytimes.com/2007/05/21/opinion/21p...
Kleine Tom is niet te klein, alle andere kindere zijn te groot vanwege de groeihormonen in vlees.
Tuurlijk
Van Nieuwkerk had volgens mij wel een mening, maar die hield hij wijselijk voor zich. Hij eet alleen maar warm, z'n eigen stront.
typo... dacht dat het n kerel was, leek het ook op, dat krijg je van dat rauwe voer he
Ach ja, je moet het zelf weten als je door extreeeeeeem veganist te willen zijn miljoenen jaren evolutie wilt negeren.
Nur rauw eten is trouwens alles behalve gezond. Je neemt van het meeste voedsel namelijk amper vitaminen op.
In sommige opzichten heeft mevrouw wel gelijk. Die groeihormonen in vlees zijn ook slecht. Maar is die groente die ze knaagt wel onbespoten? Kun je voor de zekerheid beter maar koken
jacco75.hyves.nl/ Tja..
@ Cojones. Nu is de winter zooo gigantisch afgebrand, in de kranten, op tv en hier en toch blijft die lul maar vasthouden aan "zijn bekrompen gelijk". Da's nou een typisch pvda-trekje. Wat een OETLUL !
Sushi is toch ook rauw....
Heerlijk dit.
Moest gisteren ook al zo onbetamelijk hard lachen hierom - je voelde het aankomen.
Mevrouwtje is gewoon niet goed snik. Alsof de groei van ons nederlanders enkel en alleen toe te schrijven is aan hormonen in het eten........
+ voor Hugo
@koebagh: Die worden heeel erg oud, lutser.
Gisteren reeds gezien. De dame in kwestie stond mooi voor lul met haar belachelijke ideëen. Hugo had zich goed ingelezen. Mooie tv. +1
Veganisten worden niet oud. Net als mongolen.
Mag je zeker ook niet in d'r mond klaarkomen, dat is ook warm...
Weer zo'n natuur-ontkenner die denkt dat den Mensch geen omnivoor is. Jammer mevrouwtje de wortelknaagster, dat zijn we wel. We doen ons al duizenden jaren lang te goed aan zielige konijntjes, hertjes en vis. Had u maar als konijn geboren moeten worden.
Jemig, is dat mens moslim of zo?
Die vrouw PWND hem anders ook behoorlijk
Hij nam inderdaad geen slablad voor de mond. Mooi stukje TV. Niet lief voor de mevrouw maar die lijkt er goed tegen te kunnen.
Als ik moet overgeven van al die meuk, mag ik het dan niet meer opeten?Het is dan namelijk warm.
Hugo Borst is openlijk hoerenloper, dat beschadigt je kinderen ook.
/OT
En Harry de Winter wil Ellian monddood maken.
www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artik...
De inquisitie is begonnen.
wedden dat ie met een maand of 3 de pijp uit is van alle gewasbeschermers en ziektes die hij op deze manier naar binnen harkt?
en dat veganisten uit hun bek stinken is idd waar
De rauweter heeft wel gelijk: het is gezonder... maar ook lekkerder?
Durft tie wel tegen zo'n muizevrouwtje.
Hij had zo'n grote mond moeten hebben tegen Gretta de toverkol een paar weken geleden. Nee dat was een heel dappere en moedige vrouw besloten Matthijs en Hugo toen eensgezind.
Een vers gevangen konijn is ook best warm hoor.
Vreemde wezens, zouden er onder mannen ook dit soort zaken spelen?
Hugo heeft altijd wel gelijk, ik ben zijn grootste fan :D
Veganisten tinken ook altijd uit hun bek. Is niet verzonnen.
Hugo wordt zo nog eens naaqt gestreaked...
REAGEER OOK