
Niet alleen voor iedere rechtgeaarde hakbar in Irak, maar all over the world worden de magazijnen van de AK-47 geleegd in het luchtledige. Want in nauwelijks
vijf jaar tijd hebben de insurgents het toch maar even mooi voor elkaar gekregen om
4000 Amerikaanse ongelovigen in een zak naar huis te sturen. En het begon zo goed voor Bush. Slechts 200 dode soldaten na de succesvolle invasie Shock and Awe. Maar toen kwamen de snipers en
bermbommen. Met name die bermbom wordt steeds
geavanceerder en zorgt vandaag de dag voor het grootste aantal slachtoffers onder de coalition forces. Zo ook gisterenavond, toen wederom 4 Amerikaanse soldaten werden opgeblazen, hetgeen het aantal gesneuvelden op exact 4000 bracht. Vandaag even geen gevechten in Irak, vandaag ies feest...
Reaguursels
InloggenIk mag hopen dat de Amerikanen tenminste nog 10 jaar blijven. Vele mensen beseffen volgens mij niet wat voor invloed dat heeft daar. Iran kijkt nu wel goed uit voor ze te openlijk ergens hun invloed gaan uitoefenen. Als Amerika er niet geweest was had het er heel anders uit gezien. Dan was die grote moslimstaat, die de Iraniers zo graag zien, er al lang geweest!
@überbrain: Welke wil je: Harken Energy Corporation? De Bush family is eigenlijk het smerigste bedrijf ter wereld wat ooit prseident is mogen worden. Ze hebben zoveel banden en zitten in zoveel bedrijven gerelateerd aan de oorlog, waarvan het grootse de Carlyle Group is.
Het is de Bush Oorlog, niet de Amerikastaanse oorlog tegen iraq. En zoals (zelf opzoeken, kun he best, zeker als je uberbrain heet) al zoveel onderzoekers hebben aangetoond: de hele aanval op Iraq draaide niet om olie, er is nog olie genoeg voor de amerikastanen, maar draaide om de toen zeer onstabiele olie prijs, mede veroozaakt door het beleid van wijlen dictator Hoessein. Olie bedrijven hebben niet zoveel met een stijgende of dalende prijs, anders gezegd dat interesseerd ze geen reet, zolang ze maar inzciht (controle hebben in de koers.
20% van de wereld olie voorraad zit in het gebied waar de amerikastanen zich nu met hun bezettingsmacht bevinden. Als ze zich verwijderen uit dit gebied, komt er een volledige burgeroorlog in Iraq en zal Iran proberen of in ieder geval ondersteuen om van Iraq een fasistisch islamitische staat te maken naar iraans voorbeeld. Wat denk je wat dat zal doen met de controle van de olieprijs? Dus over 10 jaar zitten er nog steeds amerikastanen, beter gezegd er zitten nog amerikastanen zolang het gebied nog invloed uitoefend op de olieprijs (dus niet de olie zelf)
geen olie maatschapij maar een bank "brown brothers harryman &co" heeft ook een leuke geschiedenis
Sashimi San 24-03-08 @ 21:20
Enne, hoe heet dat oliebedrijf dan wel?! Ben heel erg benieuwd.
@seriousrob: indeed indeed, en bijna de helft van de amerikanen en andere buitenlandse huurlingen zijn direct in dienst voor de overheid (de amerikaanse wel te verstaan, de irakezen haten de huurlingen vanwege het aantal moorden wat ze op hun geweten hebben) Een van de grootste bedrijven voor het leveren van (kuch) veiligheid in Iraq is Blackwater, een bedrijf van een extreem christelijke recthse lutser en tevens zoon van extreem conservatieve christelijke geemigreerde nederlanders Erik Prins (naam veranderd in Prince) Erik leverde al veilgihedi lang voor de oorlog in Iraq aan onder meer het oliebedrijf waar de Bush familie mede eigenaar van is.
überbrain 24-03-08 @ 20:19
Behalve dan dat links makkelijker tot een dictator te vormen is-:)
überbrain 24-03-08 @ 20:19
Je hebt zeker een punt.
nattebever 24-03-08 @ 20:15
Met de huidige verdeling van kernwapens kan ik goed leven. Helaas hoe meer landen erbij komen hoe instabieler het wordt. En weet je laten we maar geen stoelendans met de moslims doen. eet ze.
Volgens enkele welingelichte bronnen zijn er geen 4000 doden, maar aan Amerikaanse kant 7400, 4000 Amerikanen, en 3400 niet Amerikanen.
Hoezo?? wellicht velen onbekend, maar er vechten enorm veel huurlingen in Amerikaanse dienst, maar dit wordt angstvallig verzwegen volgens diverse bronnen. Verder vergeet men ook maar even de waarschijnlijk 12000 dode Iraakse soldaten, dus in totaal bijna 20.000 dode soldaten, cq militairen.
Over de burgerslachtoffers zwijgen we dan nog maar. Ja het is fees.....
Baarstje
Klopt in de betekenis van de koude oorlog maar al die dingen worden herzien. Zo zijn er nu ook volop discussies en studies of Hitler wel rechts was te noemen. Aangezien hij meer overeenkomsten had met het links denken. Pinochet is ook zo'n geval. Rechts is een moeilijk te bepalen begrip voor een dictator. Links is makkelijker tot een dictatuur te vormen. Vandaar dat ik ook altijd roep dat je nooit klakkeloos rechts/links kan roepen.
Baarstje 24-03-08 @ 20:04
Jammer dat 'disinventing' niet meer gaat.
Met het laatste wat je zegt ben ik het niet oneens.
India motiveerde destijds de enorme bedragen die het besteedde aan de ontwikkeling van een kernwapen met de gedachte dat er anders eigenlijk niet met de USA te praten is.
Daar hadden en hebben ze een punt. Gelukkig zijn ze vrij vreedzaam (afgezien van het gedonder in het noorden; soms moet je wat, maar ook dat gaat met conventionele middelen)
Ga nu even eten.
@mezelf; sorry is voor kromme zinsbouw
@Baarstje 24-03-08 @ 20:04
Doorgaans zijn kernwapens niet bedoeld om af te werpen, maar gewoon handige accessoires aan de onderhandelingstafel. Een kernbom met ingebouwde pennehouder, inktreservoir en paperclipbakje zou een gat in de markt zijn wat dat betreft. Trouwens, ... iemand het enige land wat nooit het non-proliferatie contract heeft ondertekend in het midden oosten is? ... raël.
überbrain 24-03-08 @ 19:59
Ik reageerde op je reactie in de onderverdeling van dictaturen in links en rechts. Pinochet is rechts in de betekenis van de koude oorlog.
nattebever 24-03-08 @ 19:57
Ik voorzie niet echt problemen als SA een A-bom zou hebben. Iran en Jemen daarentegen wel.
Maar goed er zijn zat niet islamitische landen die ook geen A-bom moeten hebben.
Baarstje 24-03-08 @ 19:34
Mischien was dresden niet zo zinloos stel je voor dat de les die we daar van geleerd hebben niet geleerd was? bagdad had geen steen meer op een andere staan denk ik
Baarstje 24-03-08 @ 19:28
ik geloof dat je me niet helemaal begrijpt of je bent halverwege ergens gaan lezen. Ik heb juist een betoog gehouden op het Nederlandse rechts/links denken dat dat nergens op slaat! Maar omdat kracht bij te zetten heb ik even de betekenis van die termen erbij gezet omdat velen moeite hebben buiten die stramienen te denken.
maar_waarom_dan 24-03-08 @ 19:49
Bedoel je landen? Landen waar de islamitische wet wordt toegepast? Dat zijn er niet zoveel.
Baarstje 24-03-08 @ 19:47
Over islamitische landen waarvan de leiders de islam serieus nemen en dus de uitbreiding van het huis van de islam serieus nemen (of dat nou terecht is of niet, vanuit Koran etc.). Het sentiment is aanwezig.
Daaronder vallen uiteraard niet alle islamitische landen, maar landen als Iran, SA, Jemen e.d. kun je er denk ik rustig toe rekenen.
LoopseTeef 24-03-08 @ 19:35
Was het maar zo makkelijk, kijk bv naar koerdistan zowel in het stuk aan iraakse zijde als de turkse zijde zit olie in de grond, geen van beide landen zal dus akkoord gaan met een zelfstandig koerdistan.
@maar_waarom_dan 24-03-08 @ 19:45
Volgens mij ging hij er geeneens op in, in welke taal dan ook. Ook alle beschuldigingen van anderen in die richting negeerde hij. Dat was op z'n minst verdacht. Ik wil heus niet zeggen dat er geen mafketels met soortgelijke denkbeelden onder de mocro gemeenschap zijn. Maar er zijn misschien ook kaalhoofdige hufters die de hele problematiek op de spits willen drijven en vanachter een proxy lekker de foute moslim lopen uithangen op GS, wetende dat ze een dankbaar publiek hebben die graag hun eigen vooroordelen bevestigd zien, hehe.
Ook al ben ik het niet altijd eens met Wereldzenders, en zeker niet met de confronterende manier waarop hij soms dingen brengt, toch neem ik m'n petje af voor hoe hij er duidelijk afstand van nam en 100% Mocro naar mijn idee ontmaskerde.
Baarstje 24-03-08 @ 19:47
De islamitische wereld is de wereld waar de islamitische wet word toegepast.
LoopseTeef 24-03-08 @ 19:39
Zucht het is niet te hopen dat de mensen hier ook zo dom zijn om zichzelf op te blazen. Beetje zinnig persoon houd het dan op bommetje leggen.
nattebever 24-03-08 @ 19:37
Uh, Ik heb al gegeten dus ik waag het erop. Wat is je definitie van de islamitische wereld? Zijn dat de islamfascisten zoals bin laden of heb je het over islamitische landen zoals Pakistan?
LoopseTeef 24-03-08 @ 19:26
Was jij niet diegene die suggereerde dat je dan alleen maar Duits moest spreken als de Duitser & bongenoten niet verloren hadden?
Dikr 24-03-08 @ 19:26
Zucht, marocs in nl kunnen de taal alleen maar spreken, het zijn meestal de ouderen die zowaar de taal ook schrijfvaardig zijn. Dat zeg ik dus, 14 jaar.
nattebever 24-03-08 @ 19:37
Dan hadden we nu geen Pasen en lagen we vijf keer per dag op ons kniëen. Aan ons dan de taak om ons daaraan te ontworstelen. Ik weet niet of het zou lukken. Zie mezelf nog niet opblazen op de Zwarte Markt in Beverwijk
De vraag is al eens eerder gesteld: hoe zouden de USA en Europa er nu bij liggen als niet wij, maar de islamitische wereld over ons wapenarsenaal zou beschikken?
Wie niet begrijpt dat dit een retorische vraag is, moet vanavond maar zonder eten naar bed.
tipo 24-03-08 @ 19:22
Je stipt de juiste problemen aan. Die landen vind je overal terwereld waar de koloniale machten de dienst hebben uitgemaakt. Ik ben geen voorstander van oorlog, maar het schijnt niet te vermijden. De aanwezige grondstoffen bepalen de houding van de ex-koloniale machten. De landen zijn dan wel onafhankelijk maar dat moet natuurlijk niet betekenen dat ze zomaar een prijs kunnen vragen voor hun leveringen. Dat wordt nog steeds ergens anders bepaald. En dreigt er een kink in de kabel te komen (bijvoorbeeld nationalisering van buitenlandse bedrijven) dan kun je de reactie al bij voorbaat voorspellen. Dus........ laat ieder land vrijelijk zijn grondstoffen en produkten aan de man brengen en gun elk volk dat ooit geforceerd bij elkaar werd gevoegd tot één natie zijn recht op onafhankelijkheid of autonomie.
tipo 24-03-08 @ 19:27
Dit klopt niet. Dresden had niets met het tonen van macht te maken. Er is immers voor Dresden geen atoombom gebruikt. Bombardement van Dresden was totaal zinloos helaas!
überbrain 24-03-08 @ 18:34
Doe niet zo simpel joh. Dit is rechts en links in de bekende onderverdeling van de koude oorlog. Of ben je een generatie die dat ook niet heeft meegemaakt pfff ik word oud!
@Baarstje 24-03-08 @ 19:16
Dresden en Hiroshima hebben de koude oorlog koud gelaten, vanwege het angstbeeld van totale vernietiging, war re-eel aanwezig was/is. Het was een probaat middel om de mensheid van zijn eigen capabiliteit van totale vernietiging bewust te maken. Daarom wil ik Dresden en Hiroshima best voor mijn rekening nemen, als waarschuwing voor de slechte mens.
@maar_waarom_dan 24-03-08 @ 19:11
Grappig, dat als je het opneemt voor mensen uit een ander land, je zelf gelijk tot die groep behoort. Je zit er naast, vrind. Dikr stamt dan ook van mijn voornaam; Dirk. Veel Hollandscher krijg je ze niet, hehe.
-
Maareh? Jij vond het dus niet vreemd dat toen Wereldzenders hem iets in het Marrokaans/Berbers/Arabisch-taal vroeg, 100% geen antwoord wist te geven? Ik dus wel. Dat plus bepaalde overdreven boodschappen deden mij, en vele anderen, erg twijfelen aan de Mocroheid van 100% Mocro. Een kaalkopjes haatzaaier leek stukken waarschijnlijker.
-
Anyway; 100% Mocro is reeds -weggejorist en opgerot-, eind goed, al goed. Jammer dat het zo lang heeft moeten duren.
Baarstje 24-03-08 @ 19:16
Afsprakensystemen kun je voor elke grote oorlog blamen. Jij hebt het door. Overigens heeft het erg lang geduurd voordat Amerika zich bij de geallieerden schaarden, dus zo happig waren ze er niet op. Alhoewel Churchill jaren heeft geprobeerd om ze er bij te betrekken.
maar_waarom_dan 24-03-08 @ 19:14
Waar haal jij in godsnaam die wijsheid vandaan. Ik en het aanhangen van een ideologie om bevolkingsgroepen te ruimen. Schaam je!!!! Ik moet nog 2 weken nadenken over alternatieven voordat ik een insecticide aanschaf. Leuk geprobeerd maar daar kom je bij mij niet ver mee.
überbrain 24-03-08 @ 18:58
Met jou ben ik wel klaar. Jij debatteert op grond van je beperkte visie op de mensheid. Je weet dat de wereld groot is vanuit een atlas ben ik bang. Je hebt een bepaalde opvatting over wat rechts zou moeten zijn en sluit vervolgens de ogen voor tot wat rechts ook kan verworden. Ga eens reizen man en houdt daarbij de ogen wagenwijd open. Kun je wat van opsteken
Dikr, Wereldzenders, Volksmenner, Bijstandskoning,
wat hebben ze gemeen? Juist hun IQ...
@LoopseTeef 24-03-08 @ 18:55
In het midden oosten en Afrika zijn natie-staten een opgelegd gegeven, dwars door de oorspronkelijke habitat van verschillende etniciteiten heen. Wellicht is het hoog tijd voor een re-shuffle, net als in Joegoslavie. Kost wel een paar decenia oorlog, maar dan heb je ook wat. Daarna wordt het pas tijd voor democratie. Is dat jouw idee? Goed idee.
@tipo
@LoopseTeef
Een van de belangrijkste reden van WO II zijn de belachelijke voorwaarden die aan Duitsland opgelegd zijn (in Versaille) na de nederlaag van WO I. Dus kun je het afsprakensysteem ook blamen voor WO II neem ik aan.
Dat we VS dankbaar mogen zijn om de rol in WO II is toch geen reden om het optreden in Iraq goed te keuren? Wat bijvoorbeeld als Churchill in WO I was omgekomen dan hadden we misschien ook duits gesproken. Was Churchill echt zo een held en moeten we hem dankbaar zijn? Nee, Dresden in rekening nemend niet.
LoopseTeef 24-03-08 @ 18:35
Dus jij had je wel thuis gevoeld bij een ideologie die gericht is op het te ruimen van bepaalde bevolkingsgroepen. En dat je niet mocht zeggen wat je wil was natuurlijk ook niet erg, zulk dom kuddevolk als jou neemd daar genoegen mee.
Voor Dikr en Wereldzenders: Ik weet dat jullie marokkanen zijn. 100% maroc is ook een marokkaan. Hij padt precies in het plaatje wat ik tegen kwam op marocco.nl. Vond het gewoon weer sneu dat jullie direct moesten wijzen van: dat zijn wij niet!
LoopseTeef 24-03-08 @ 18:55
Dus u bent het er wel mee eens dat het aan de mensen ligt die er wonen.
LoopseTeef 24-03-08 @ 18:55
??? De wereld is heel groot Loopse teef en het gros van de conflicten heeft daar geen zier mee te maken.
tipo 24-03-08 @ 18:41
Vraag jij je ook nooit af, hoe het komt dat in deze tijd we allemaal problemen hebben met landen die zijn verdeeld of gecreëerd als gevolg van de 1e wereldoorlog? Ik zou zeggen: Boontje komt om zijn Loontje
LoopseTeef 24-03-08 @ 18:35
uhm, vwb WOI heb je een punt, maar er stond meer op het spel dan 'slechte beeldvorming' tijdens WO2 hoor.
tipo 24-03-08 @ 18:26
Mooie analyse. Ik ben van net na de 2e wereldoorlog. Denk je dat het mij wat uitgemaakt zou hebben dat ik Duitssprekend door het leven had moeten gaan? Dat kan ik nu ook. En of ik ervan wakker had gelegen dat er geen Israël was geweest?? Hoe kun je nou iets missen wat je nooit hebt meegemaakt? Laat ik zo zeggen: Er zou heel wat meer rust in de wereld zijn als elk land zich slechts met zichzelf bemoeit. Het ontstaan van wereldoorlogen komt enkel en alleen omdat vóór die oorlogen afspraken zijn gemaakt over wie wie gaat steunen en in welke gevallen. Dat systeem van afspraken bestaat nu nog steeds en het zal er niet beter op worden. Ik zou zeggen: lees er de ontstaansgeschiedenis van de 1e en 2e wereldoorlog eens op na en vraag je dan af of die miljoenen en miljoenen doden het waard waren om de ego's van een paar landen te strelen.
Omdat dat ook geen rechtse dictaturen zijn. Nederlanders zijn zo gewend om alles in rechts en links in te delen maar dat is totale onzin. Rechts gaat uit van het individu in tegenstelling tot links die uitgaat van de massa en het gezamelijke 'brein'. om het zo maar even uit te leggen. Dictatuur is een taatsvorm waarbij de macht in een land in de handen is van één persoon, de dictator. Die de macht heeft over de groep. Dat klopt niet met rechts denken. Die is juist voor weinig tot geen inmenging van overheden of presidenten.
Hopelijk is dit duidelijker.
überbrain 24-03-08 @ 18:23
Snap het niet helemaal, maar dat ligt natuurlijk aan mij. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je al die "rechtse"verworvenheden ook van toepassing laat zijn op de generaals- en kolonelsregimes. Die hebben nog nooit vrijheid van organisaties voorgestaan, laat staan dat ze ooit hebben gezorgd voor economische groei (anders dan met steun van een grootmacht) Ik wil over de veiligeid van het individu maar zwijgen
LoopseTeef 24-03-08 @ 18:04
De VS heeft zich bijna failliet gevochten in Irak, de Irakezen moorden elkaar uit en dan ligt het opeens aan Amerika? Zijn in al die landen dan enkel willoze mensen die als zombies doen wat de VS wil? Ga toch weg. Als de VS altijd isolationistisch was geweest, dan sprak jij Germaans en was Israel geen land bij gebrek aan Joden. Moslims geven de VS alleen maar de schuld van alles, omdat ze zelf te stom zijn om iets van hun land te maken.
.
En Nederland steunt ook Iran, Afghanistan, Pakistan, Yemen en Saudi Arbie, zelfs in hun censuurbeleid. Wacht maar af tot het OM begint te smearen.
Rechts staat voor: individuele vrijheid en organisatie van charitatieve en andere maatschappelijke activiteiten door particulieren zonder overheidssubsidie, bescherming van bezit en inkomen, marktwerking als stimulans van economische groei, beperking van de staatsinvloed tot het scheppen van de noodzakelijke voorwaarden voor een veilig bestaan van de burgers." Het komt neer op het kunnen van het individu. Er kan dus nooit iets bestaan als een rechtse dictatuur. Of is dit te moeilijk voor jullie?!
überbrain 24-03-08 @ 18:11
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat je wat oogkleppen op hebt, maar ok daar gaan we dan weer:
linkse dictatuur:
Cuba, DDR, Rusland, China, Noord-Korea enz. enz
rechtse dictatuur:
Perzië, Argentinie, Chili, Pakistan, in het verleden Spanje, Portugal, een tijdje Griekenland.
Sommige landen hebben zich eraan ontworsteld, andere niet.
De volgende linkse dictatuur wordt mijn insziens Venuzuela
Tevreden nu??
rechtse dictaturen? Linkse democratieën? Pff, daar gaan we weer.
Ok lieve loopse teef: Eerst wat is een dictatuur? Bedenk dat even voor jezelf.
Kom nu met een voorbeeld van een rechtse dictatuur.
Over het algemeen ken ik alleen linkse dictaturen maar ik sta open voor jouw feiten...
Mooi lijstje, Loopse Teef :)
Misschien dat het Harige Harry kan bewegen zijn beeld van de geschiedenis lichtelijk te herzien.
Lange Bas 24-03-08 @ 17:49
Het probleem met Amerka is altijd geweest dat men een kortzichtige buitenlandse politiek voerde op basis van verdediging van hun eigen belangen. Ter bescherming van die belangen werden altijd de vriendjes gekozen die die belangen op DAT moment konden veilig stellen. Die vriendjes werden dan volgeplempt met wapens. Keerde het tij en waren die vriendjes niet meer nodig of kregen ze een eigen willetje, dan moesten die zwaarbewapende ex-vriendjes weer uit het zadel worden geholpen door weer andere (foute) vriendjes. komop een niet volledige opsomming:
2 dictators in Zuid Vietnam om de Noordvietnamezen te bestrijden. Alletwee door de CIA om het leven gebracht.
de Shah van Perzie om de oliebelangen veilig te stellen.
rechtse dictaturen in Zuid- en MiddenAmerka om de grondstoffen veilig te stellen. Wanneer die dictaturen werden vervangen door linkse democratieën greep de CIA in. Want aan democratie heeft Amerika een hekel. Wie herinnert zich niet de verhalen van Allende, De Contra's, Cuba en Panama
Saddam Hoessein gesteund na diens staatgreep en gesteund in de oorlog tegen Iran.
Osama Bin Laden gesteund bij zijn strijd tegen de Russen in Afghanistan
Egypte gesteund in de tijd van Nasser, hem toen in de armen van de Russen gedreven en nu Egypte weer steunen tegen het Islam fundamentalisme.
enz.... enz............... enz..............
Ik vind het zo jammer. Harry weet redelijk veel en is zelfs wijs tot op zekere hoogte, en komt toch uit op een foutief gebaseerde conclusie. Als we met z'n allen tegen 'm gaan schreeuwen waar hij fout zit, ziet hij het misschien zelf ook in. Wie maakt een lijstje?
Hairy Harry 24-03-08 @ 16:16
Aantal feiten:
Amerika heeft in een aantal tijdperken bijna alle partijen gesteund en verguisd.
Ayatolahs tegen democratisch gekozen liberale front in Iran
Shah van iran Tegen Ayatolahs
Shah tegen Saddam
Saddam Tegen Ayatolahs
Osama tegen de russen
Direct tegen Osama
Direct tegen Saddam
En het is allemaal gedocumenteerd!
Damn. Kan ook nooit ff rustig een dagje meubelboulevard doen zonder dat trolletje 1000% komt buurten op GS.
Hairy Harry 24-03-08 @ 16:56
Zou je me dan uit kunnen leggen waarom die keus zo duidelijk was? Wat voor een factor was de tijd? Het probleem met Amerika is dat het opportunistisch, kortzichtig en met korte termijn beleid in dit soort kwesties reageert.
Dikr
gisteren heb ik je ook al eens verteld waar ik vandaan kom, hoe ik ben gevlucht en hoe ik ben terecht gekomen. Ik heb meer van die hele zeik mee gemaakt voor mijn 15e dan jij in je verwende rotleven van je ooit zal meemaken.
Dus ga niet zo kinderachtig doen, ook als kost je dat veel moeite.
Ik stelde jou 1 vraag... over de 1e golf oorlog (voor jou de 2e) en bush SR.
vervolgens ga je roepen dat ik het over 2 golf oorlogen heb en bush sr en bush jr en "Ik wil je alleen even een geschiedenis lesje geven". Daarna probeer je me nog in de maag te splitsen dat ik Amerika haat.
Wie is hier nu simpel ?
@Baarstje 24-03-08 @ 16:52 Uhuh, terwijl Harry anderen van tunnelvisie beschuldigd. Hij zou zich iets meer moeten verdiepen in de feiten alvorens een grote bek op te zetten, dunkt me.
Je eigen post @ 16:44 is een goed begin voor ons Harig Harry :)
el mero mero 24-03-08 @ 16:48
typisch dat je het op zo'n simpele manier wil eindigen.
Maar zo zit jij waarschijnlijk in mekaar.
Baarstje 24-03-08 @ 16:44
waarmee je maar aangeeft dat niet alles zo simpel in mekaar zit als men hier vaak wil denken. Voor Amerika (en Europa) was de keus tussen de ayatollahs en Sadam duidelijk. Op dat moment was het een goeie keuze. Men vergeet de tijd in dit soort discussies. Soms moet je kiezen uit twee kwaden en wat op dat moment de slimste en beste oplossing is. Daarna veranderen dingen weer. Keuzes zijn weer nieuw en kunnen opnieuw gemaakt worden. Mensen landen hoeven niet consequent te zijn. Als men het hele leven consequent zou zijn zou niets vooruit komen. Mensen willen dit vaak niet zien maar zie het als bijvoorbeeld mensen met principes' dat is de meest geconditioneerde manier van denken die er maar bestaat.
Een principe vasthouden betekent dat je de verandering en ontwikkeling van de wereld en mensen om je heen ontkend.
En Amerika of wie dan ook heeft het recht z'n mening en standpunten te herzien.
@elmero mero 24-03-08 @ 16:48
@Hiry Harry
Hij noemt wat rivieren en verdragen en zo analyseert hij die hele oorlog. Waarschijnlijk is hij ook maar een gedesillusioneerde leraar op een of ander VMBO .
news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/729368...
Redelijk objectief artikel over de afgelopen vijf jaar.
"The fallout continues ... "
@ Baarstje 24-03-08 @ 16:44
Harry schijnt geschiedenisleraar te zijn, hij kan alle oorlogen die in het Midden-Oosten hebben plaats gevonden opnoemen.
Hairy Harry 24-03-08 @ 16:42
Ben ik niet helemaal met je een's harry er zijn ook veel mensen die alleen lezen en als door dit soort discusie's iemand mischien even zelf nadenkt over de feiten ben ik al helemaal happy. Maakt niet uit of hij/zij dan zijn mening veranderd maar gewoon ff stilstaan en nadenken is genoeg.
Hairy Harry 24-03-08 @ 16:16
Dit is wel heel kort door de bocht. De opkomst van de ayatollahs in iran heeft zeker ook een rol gespeeld in die oorlog. Er bestond bij Saddam vrees voor zijn meerderheid aan sjiieten. Dus eigenlijk was het een soort "preemptive strike". Naast alle gedocumenteerde hulp van Amerika aan Saddam zijn er ook bronnen die beweren dat Amerika satellietbeelden heeft geleverd voor iraqs aanval op de Iraniërs. Maar alleen al de gedocumenteerde feiten zijn genoeg om vast te stellen dat de Amerikanen niet consequent zijn.
www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB82/...
repulse 24-03-08 @ 16:35
Het heeft geen zin om dat hier te zeggen. De meeste mensen die hierop reageren zien het grote geheel niet en weten niets van de achtergronden. Wat ik al eerder zei; blinde Amerika haat en dan gewoon heel erg boehoe roepen.Ze lezen Amerika en ze gaan los. Enfin, genoeg voor vandaag; )
Kleppen op? Onwetendheid? Jij en ik praatten even langs elkaar omdat ik met de 1e golf oorlog voor jou de 2e bedoelde.
1e = Iran - Irak
2e = Irak - Koeweit <---- die bedoel ik
3e = Irak - VS
Die leraren opmerking was een reactie op jouw "Ik wil je alleen even een geschiedenis lesje geven". Niet gaan lopen miepen hoor!
Dikr 24-03-08 @ 16:31
De no-fly zones waren om het slachtveld gelijk te trekken zodat er op basis van etnische verschillen nieuwe grenzen staten werden getrokken. Als bush sr irak zelfstandig had opgedeeld was de ellende nog veel groter geweest.
Zelfde als wanneer junior dat nu zou doen.
el mero mero 24-03-08 @ 16:33
ja makkelijk he?! kleppen weer op en door. Wat een onwetendheid op een stokje.
middelmaat is de grootste kwaal van deze tijd......
Ja, idd. Ik noemde Bush sr en 1e Golf oorlog in 1 zin (volgens mij klopt dat).
Ik heb het niet gehad over Bush jr of de 2e Golf oorlog.
Je moet je rust pakken op een vrije dag, leraren zijn veels te overspannen de laatste jaren.
@Hairy Harry 24-03-08 @ 16:29
Hehe. Tot dusver zit jij er hier faliekant naast. Het feit dat je dan inhoudsloos en op de man gaat reaguren zegt meer over jou dan over mij, mijn beste.
@repulse 24-03-08 @ 16:27
De grote boosdoener was ook Sadam, geen twijfel over mogelijk. Maar met die no-fly zone's heeft de VS geen massamoord kunnen verhinderen, helaas. Ze hadden niet op moeten roepen tot een opstand als ze die niet effectief, op de grond, konden, of wilden ondersteunen.
Dikr 24-03-08 @ 16:26
is daar een goed voorbeeld van. De beste man heeft geen idee waar hij het over heeft duidelijk tunnelvisie.
Zie de wiki die hij hier weer post.
Ik kan de hele geschiedenis van het midden oosten en de conflicten op gaan schrijven hier maar daar heb ik echt geen zin in. Omdat ik weet dat mensen als Dikr niet willen lezen.
Dikr 24-03-08 @ 16:20
maar toen bush senior terug trok en de sjiiten en koerden zelf hun stuk land konden veroveren hebben jullie ook wat over te klagen waar denk je dat de beide no fly-zones voor waren bedoeld?
el mero mero 24-03-08 @ 16:19
Jij hebt het over de eerste en de tweede golfoorlog en over Bush jr en SR. Ik wil je alleen even een geschiedenis lesje geven dat alles verband houdt met elkaar en dat de eerste golfoorlog (tussen Iran en Irak) de oorzaak van vele problemen is. En ja in die tijd zijn ongelooflijk veel ethnische zuiveringen geweest.
Iedereen is hier zo kort door de bocht en wil zo graag Amerika de schuld van het hele midden oosten conflict geven dat ze het niet voor schromen de feiten te willen zien of leren.
Jammer en ook eng is dat. Het fanatsime dat sommigen hier tentoonspreiden hun gelijk te halen is typisch.
Hairy Harry 24-03-08 @ 16:16
"In 1982 with Iranian success on the battlefield, President Ronald Reagan decided that the United States "could not afford to allow Iraq to lose the war to Iran", and that the United States "would do whatever was necessary to prevent Iraq from losing the war with Iran."
en.wikipedia.org/wiki/Iran-Iraq_War
@Hairy Harry 24-03-08 @ 16:16
Nou was je net zo lekker aan copy/pasten van nl.wikipedia.org/wiki/Irak-Iranoorlog en vergeet je die belangrijke zin uit de eerste alinea: "De term Eerste Perzische Golfoorlog is verwarrend omdat deze later is gaan verwijzen naar het conflict tussen Irak en Koeweit."
Of dacht je werkelijk dat ik de Irak/Iran-oorlog bedoelde toen ik het over de Eerste Golf oorlog had ?
Enne, ik 'haat' Amerika niet,hoor.
--Troll-Alert--
@el mero mero 24-03-08 @ 16:15
Yup. De beste grens is een etnisch bepaalde grens. Maar ze waren meer bezig met het onderling opdelen van een grote zandtaart.
tipo 24-03-08 @ 15:49
Ja, wat kunnen die meiden zingen hé.
Superieur is inderdaad de juiste omschrijving.
Om kippenvel van te krijgen.
Tezamen zijn deze dametjes net 53 jaar oud.
Andi Kitten, 11 jaar
Baylee Barrett, 13 jaar
Madeline Powell, 8 jaar
Tatum Lowe, 11 jaar
Blaire Elbert, 10 jaar
Weergaloos!
Ik bedoelde eigenlijk de Golf oorlog waarin Irak Kuweit binnenviel en waarna de VS Kuweit 'bevrijdde'... was dat de tweede dus ?
el mero mero 24-03-08 @ 16:04
De Eerste Golfoorlog, was een militair conflict tussen Irak en Iran. De oorlog duurde van 22 september 1980 tot 20 augustus 1988. In Iran werd deze oorlog ook wel de opgelegde oorlog of de veeleisende oorlog genoemd. Gebruikmakend van de relatieve chaos in Iran na de Iraanse Revolutie van 1979 viel Saddam Hoesseins leger op 22 september 1980 de olierijke zuidwestelijke provincie Khuzestan binnen. Hoessein claimde dat deze provincie, waar veel Arabieren wonen, deel uit maakte van het 'historische Irak'. Daarnaast wilde hij volledige controle krijgen over de gedeelde grensrivieren Arvand en Shatt al-Arab. Saddam schond daarmee het Verdrag van Algiers tussen de beide landen, waarin hun grens was vastgelegd. Hier was geen Amerikaan bij betrokken. Ik wil zo nog wel een lijstje geven van oorlogen die jullie blijkbaar allemaal hebben gemist in het midden oosten door jullie blinde Amerika haat.
@ Dikr 24-03-08 @ 16:07
Als we zo gaan beginnen is 't snel afgelopen. Frankrijk en het VK zijn dan de schuldige, zij hebben na WO II het Midden-oosten en Afrika met een liniaal en een vulpen opgedeeld, totaal niet nadenkend over stammen en/of volkeren en de gevolgen van hun getrokken grenzen.
@el mero mero 24-03-08 @ 16:04
Inderdaad, nog zo'n punt el Mero. Het maakt niet uit wat ze uitvreten in het midden oosten, elke keer weten ze het glansrijk te verneuken.
@bakoenin 24-03-08 @ 15:58
Uhuh. Daarnaast is de VS er direct voor verantwoordelijk dat de Ayatollah's in Iran de macht hebben kunnen grijpen omdat de door hun gesteunde marionet (na het elimineren van de Sjah) zich ontpopte als een 1ste klas dictator, wat het volk niet pikte. Gevolg was de militaire steun aan Irak, het aanzetten tot een oorlog met Iran en de gelijktijdige Iran-Contra affaire. Eigenlijk te bizar voor woorden. When will they ever learn ... vraag je je af.
@ Hairy Harry 24-03-08 @ 15:31
Zitten daar de Koerden en Sji'ieten bij die waren afgemaakt door Saddam nadat Bush sr. een oproep tot opstand had gedaan na afloop van de eerste Golfoorlog en ze vervolgens niet steunde? Of vallen die onder Bush sr ?
Dikr
Je bent een grotere stommerik dan ik al dacht. Pff, wat ben jij een vermoeiend ventje zeg.
überbrain,
heeft geen zin om überhaubt;) iets tegen deze lutser te zeggen.
Hairy Harry 24-03-08 @ 15:50
Gezien het gewroet en de steun aan dictators zoals Saddam zijn ze eerder oorzaak dan verhelpers van de problematiek in het midden oosten.
Deze oorlog en de gevolgen daarvan zijn totaal onzinnig, en de motivatie dictator verdrijven en Iraakse volk bevrijden is een pertinente leugen.
Dat hadden ze 20 jaar eerder moeten doen, maar toen was het laten zitten van Saddam, belangrijker, ook al vermoordde hij toen al Koerden met gifgas, wat zelfs (twijfelachtig is).
Olie, is het enige belang wat achter de inval zit.
www.daanspeak.com/WorldUnderAttack04.h...
@überbrain 24-03-08 @ 15:52
Ook een goedemiddag, überbrain.
Grappig dat jij en Harry ongeveer op hetzelfde moment achter de compu kropen.
Goeie maatjes toevallig?
-
"Nee! Jij hep net gepoost! Nu mag ik inlogge..."
dikr
daar is ie weer, dikr de domste reaguurder na bijstanskoning en volksmenner. Ga je voor de eerste plaats?!
bakoenin 24-03-08 @ 15:45
En daarom moeten we het zo maar laten?!
@Generaal Nguyen Giap 24-03-08 @ 15:18
Superieur!
Dikr 24-03-08 @ 15:45
En jij bent nog net zo dom als gisteren. Maar dat wist je blijkbaar al. Ik lach je vierkant uit middelmaatje.
Hairy Harry 24-03-08 @ 15:31
Tijdens de steun van de USA aan Saddam maakte the USA zichzelf daar ook totaal niet druk om.
Zie tevens de Iran contra affaire, ook al zo een fris stukje foreign policy van The USA
@Hairy Harry 24-03-08 @ 15:31
Je legt me woorden in mijn mond en trekt voorbarige en foute conclusies. Net als gisteren, meneertje 'Ik verdien 22.000 bruto in de maand' ...
Hairy Harry 24-03-08 @ 15:31
Het was anders wel een goed stukje! En btw, Irakese koerden zijn ook gewoon Irakezen.
Oke Sjors, jij staat voor.
Dikr 24-03-08 @ 13:42
Je maakt je dus niet druk om die honderduizenden Koerden en Irakezen die onder Sadam zijn uitgemoord?!
Typisch, je bent zo vol van jezelf maar weet geen ene moer van de achtergronden. Moet zeggen dat ik me steeds meer ga storen aan dit soort VMBO'ertjes die zogenaamd sociaal zijn maar te dom zijn om een krant te openen.
En dat noemt zich een nuclear power. doe daar dan de volgende keer ook wat mee. Japan is er niet slechter van geworden. Tss.
maar even ofline champagne smaakt heerlijk!!!! en @ bush! over een jaar heb je 5000 verloren!
@superjan 24-03-08 @ 15:12
Een kaalkopje ??
Voor al de Amerika-haters:
The American National Anthem "The Star-Spangled Banner".
nl.youtube.com/watch?v=QKCVS57j284
Kijk!, zo zing je een volkslied, daar kunnen wij nog een puntje aan zuigen met ons "Wilhelmus nat van het sjouwen".
Zet ik er ook meteen maar de tekst bij, kunnen we lekker meegalmen.
Oh, say can you see,
By the dawn's early light,
What so proudly we hailed
At the twilight's last gleaming,
Whose broad stripes and bright stars,
Through the perilous fight,
O'er the ramparts we watched
Were so gallantly streaming?
And the rockets' red glare,
The bombs bursting in air,
Gave proof through the night
That our flag was still there.
O, say, does that
Star-Spangled Banner yet wave
O'er the land of the free
And the home of the brave?
@maar_waarom_dan 24-03-08 @ 15:05
he drop lul!!!ik ben maroc en ik bevind op dit momment niet op straat maar op het internet! en ik val jouw bekrompen geest lastig!?
maar he ik ga straks met fyckje naar de Ikea!en daarna ga ik met haar zoennen!
widtvoet... 24-03-08 @ 13:18
yesssss, bier en chips op boodschappenlijst schrijft
neuriet: bomb bomb bomb , bomb bomb iran
Is het nu echt niet mogelijk om niet meer op Glimmerveen jr. ( 100 M )
te reageren?
als 100% een mocro ies, ben ik er ook een.
@maar_waarom_dan 24-03-08 @ 15:05
Als iemand niet weet te antwoorden in zijn zogenaamde moerstaal en daarnaast een partij vuiligheid uitspuit waar de honden geen brood van lusten, dringt zich al gauw een bepaalde conclusie op.
Agent327 24-03-08 @ 15:01
Exact. Tibet evenmin. Die willen momenteel alleen maar geen Chinezen. En terecht.
Ja hoor wereldzenders en dikr, 100% maroc is geen marokkaan. Marokkanen posten zulke dingen immers niet, die hangen op straat rond en vallen mensen lastig.
@mezelf Moest zijn 'al dan niet' en ik schreef een 'mee' teveel.
@Willem van Ockham 24-03-08 @ 14:54
Nope, allebei doodzonde. En idd niet iets om toe te juichen.
Maar als ik mezelf mag quoten;
"Die Amerikaanse doden maak ik me minder druk om dan bijvoorbeeld de duizenden Irakeese kinderen die indirect het slachtoffer zijn geworden van deze "War to promote Terror".
-
Zo zie ik het; die jongens hebben er voor gekozen (al dan beïnvloedt door slinkse wervingscampagnes) om het leger in te gaan. Een leger wat ter beschikking staat van een stelletje boeven van de eerste orde. Het is een lot waarmee ze vanaf hun eerste handtekening al rekening mee moeten houden. Die duizenden kids in Baghdad, zelf slachtoffer in deze oorlog of zonder ouders, daar heb ik persoonlijk meer mee te doen.
@bakboord 24-03-08 @ 14:57
Kijk eens naar Butan, daar willen ze helemaal geen democratie.
Links is altijd blind geweest voor bepaalde slachtoffergroepen. Je kan tenslotte niet overal tegelijk aandacht aan schenken, toch?
Het probleem is dat velen denken dat democratie per definitie de beste bestuursvorm is. Dat hoeft op een moment in de tijd helemaal niet zo te zijn. Irak bestaat niet. Het is een samenraapsel van bevolkingsgroepen die elkaar per definitie naar het leven staan. Voor de komst van de Amerikanen is er nog geen irakees op de bres gesprongen voor democratie, hoogstens voor onafhankelijkheid van zijn eigen stukje zand. Alleen een sterke leider (dictator) kan zo'n regio enigzins stabiel houden. Kijk naar Rusland. Het merendeel wilt gewoon Poetin. Pas als er sprake is van een homogene groep, voldoende welvaart, opleiding e.d. werkt een democratie. Door een democratie op te drukken volgen deze zaken echt niet vanzelf, die wens moet van binnenuit groeien.
-weggejorist-
100% hoeft er voor mij niet uit omwille van zijn ziek geleuter,maar joris hem er dan uit vanwege z'n tenenkrommend gebruik (misbruik) van de Nederlandse taal.
@Willem van Ockham 24-03-08 @ 14:51 Ook in het perspectief van 200.000 omgelegde Iraki's? Knuffelen hoeft niet (daarvoor heeft hij al een date met fuckje bij Ikea) maar zonder antithese geen synthese toch?
@MichieldeMuiter 24-03-08 @ 14:54
Lees bovenstaande comments, 100% Mocro is hoogstwaarschijnlijk een kaalkop, vermomd als Mocro, de etterbak.
@Dikr 24-03-08 @ 14:53
Hoeveel en aan welke kant dan ook, het blijft gewoon triest. 1 of 100.00
@Dikr 24-03-08 @ 14:53
Dus dan is het goed??
100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:44
Wat een praatjes voor een volk wat niet eens een paar polisario zandnegers onder controle kan houden....
@Willem van Ockham 24-03-08 @ 14:51
Er zijn hier ook genoeg mensen die de yanks erop feliciteren zoveel Irakezen over de kling te hebben gejaagd. Daar hoor ik niemand over ...
-weggejorist-
@repulse 24-03-08 @ 14:50
"amerika is amerika niet binnen gevallen"
Eigenlijk wel jammer, mijns inziens.
*grinnikt*
?????????????? *het al voor de tweede keer in een topic met wereldzenders eens is*
Voordat we allemaal wereldzenders gaan knuffelen, dit schreef hij vanmorgen op nn: gefelifipstaaaart op naar de 5000!
wereldzenders | 24-03-08 | 09:20
Het is dus een sick bastard en niets beter.
@all
Mocro is al diverse malen, onder diverse nicks gebanned. Weet helaas iedere keer weer terug te komen. Mischien als we allen op het nsb knopje drukken zijn we vandaag van hem af
@ mezelf amerika is amerika niet binnen gevallen eikel, amerika is irak binnen gevallen
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:44
ik hoop dat joris jouw jou terug jorist naar strormfront. vuile nazie !!! dat je bent
@Joris Kun je even stoppen met het schilderen van de eierstokken van mevrouw Joris en gaan Jorissen?
@Big Ern 24-03-08 @ 14:46
LOL
Iran - irak oorlog cijfers aantal doden varieren van 600.000 tot 1,6 miljoen
koerden totaal aantal slachtoffers operatie anfal 182.000
eerste golfoorlog waarbij sadam buurland koewijt binneviel shactingen lopen uit een van 20.000 tot 200.000
Dit zijn alleen de oorlogen die saddam heeft gevoerd hier zijn dus nog niet te verdwijningen bij opgeteld.
Als je over al de laagste cijfers neemt heeft mnr saddam dus zo'n 800.000 mensen levens op zijn naam
Verder wil ik opmerken dat de hoge aantallen burgerslachtoffers op naam horen te staan van moslimextremisten die doelbewust tereur uit oefenen op de burger bevolking en dat er nauwelijks spraken is van dode burgers door amerikaans vuur.
Heeft amerika gelogen over de reden dat ze amerika is binnen gevallen kan maar een antwoord op zijn en dat is ja. Maar is het een goede zaak dat ze het hebben gedaan, ik denk van wel
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:44
Ga es fietsen > You have been exposed
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:44
Zeg s: Scheveningen?
@Dikr 24-03-08 @ 14:43
:) helemaaal met u eens. ( ik ben blij dat zulke slimme nederlanders bestaan:) doet me goed om dat te weten.
@Dikr :NSB-ert.
@100% Mocrooooooo 14:21
Okee dus je wacht op een direkte aanleiding om een definitief statement te maken. Een statement dat de weg naar een maatschappij van tolerantie, vrede en Islam plaveid. Moet dat dan per se gepaard gaan met ronden van geweld?
Ofwel, zouden er geen minder bloederige wegen zijn die naar een Rechtvaardige samenleving, een samenleving volgens de wetten van de Koran leiden? Juist geweld zal op verzet stuiten, mind you, en dat zal in veler ogen de komst van de Ummah niet bespoedigen...
Bredase Sjonnie 24-03-08 @ 14:29
In WOII zaten er geen zwarten in de gevechtseenheden maar wél in de transporttroepen. Dat had wel degelijk een racistische achtergrond en had alles te maken met de mentaliteit in de jaren 40. Vergeet niet dat er pas na 1950 korten metten gemaakt is met rassendiscriminatie in (bepaalde delen van) de VS. Afschaffing van de slavernij betekende nog niet dat afro americanen direkt volwaaridge burgers werden.
-weggejorist-
@LifeCatcher 24-03-08 @ 12:44
firefox + adblock plus + filter op 'http://noah.reddion.com/*'
@ GS redactie. Permanban voor 100% Mocro a.u.b. Ies kaalkop die zich voordoet als pro-terroristische Marokkaan met het doel haat te kweken voor onze zo gekoesterde Marokkaanse medelanders. Mag hopen dat G.S. dit soort vieze spelletjes niet toelaat.
Iran is net zo onschuldig als Irak.Oh ja?
www.gva.be/nieuws/Buitenland/default.a...
0% maroc ga es dood en terug naar stormfront vuile nazi!!!!
Hoofddoeken, pluizen niet en laten geen krassen achter. Vier stuks a 15.00 inclusief BTW. *zolang de voorraad strekt*
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:21
Als je zo'n toon blijft aanslaan, dan vrees ik dat je de kracht van je Islam in je land van herkomst mag gaan beleven...
@ wereldzenders 24-03-08 @ 14:30
Hij is nu bezig e.e.a. met een vertaal programma te beantwoorden
@ wereldzenders 24-03-08 @ 14:30
Dank hiervoor Marokkaanse vriend.
Ik liet mij bijna zand in de ogen strooien door zo'n zielige, kaalhoofdig pleurislijertje.
100% Mocro ontmaskert als polarisatie stimulerende kaalkop?
Getvert. Vuile haat zaaier, rot op naar stormfront.
@wereldzenders 24-03-08 @ 14:30 idd, hij spreekt geen Tamazight. Verder heeft dekac 24-03-08 @ 14:27 wel een heel goed punt. Kunnen wij elkaar weer uitschelden over irak en fuckje, tenminste :~)
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:31
Import export bizniz zeker?
-weggejorist-
Molly-Bolly 24-03-08 @ 14:32
Was dat maar het geval, moslims in Nederland sturen veel van onze centjes naar het buitenland. MAW het geld bloed uit onze samenleving, en het ergste is in de meeste gevallen is het van een uitkering.
Bigi Bana Boy 24-03-08 @ 14:06
zal ik dan maar homo zeggen.
wereldzenders 24-03-08 @ 14:30
Misschien is hij net als vele islamisten analfabeet.
100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:31
Dat laat maar weer is zien hoe waardeloos Marokko is.
Sjonnie is ook nog draaikont. PvdA-stemmert toevallig??
@ Anonymous=Legion 24-03-08 @ 14:31
Nee. Hoe kom je daar bij? 't was alleen een tip.
12% van 4 kamelen en wat geitenkaas is inderdaad niet slecht.
@Mikey @12:45
Wat knap dat jij bij Bush in zijn hoofd kan kijken.
-weggejorist-
zal bush een zorg zijn evenals zijn vader en zijn opa,denk maar aan de -
tweede wereldoorlog
Bredase Sjonnie 24-03-08 @ 14:29
Jij haalt jouw feiten uit Hollywood films?
Islam pakt al uw hardnekkige vlekken stevig aan, met als resultaat een frisse en grondig schone was.
Islam is nog altijd voordeliger dan de meeste andere bekende merken, want al jaren geldt... Wast een berg, kost een beetje!
100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:21
Wie 'wij'? Wij, de Muzelmannen? Moet je eerst eens leren mekaar niet af te slachten.
Films als bewijsmateriaal voor een stelling. Tijd om terug naaar Anita te gaan, Sjonnie.
10005 amaroc is eeen kaalkopje! hij weet mij niet te beantwoorden.
Iewa isim inisch?? a 100% maroc ! mzes agan??? hder !! bewijs dat je geen kaalkopje bent!
Tijdens wo2 waren de zwarten ondervertegenwoordigd in het amerikaans leger omdat de meesten afgekeurd werden omwille van ongeletterheid en slechte gezondheid.Er bestonden ook vooroordelen tegenover de gevechtscapacitieten van de zwarten.Pas tegen de oorlog in Korea waren de zwarten normaal vertegenwoordigd.
Kijk maar eens een amerikaanse film over wo2, je ziet geen enkele negert.
@dekac 24-03-08 @ 14:27
Je hebt volkomen gelijk.
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:21
Heeeeeeej! Calimero ! Ga es eieren zoeken ofzeau!!
mensen mensen.. waarom geeft iedereen 100% mocro zoveel aandacht..
jullie bereiken er echt niks mee.. die gast vraagt om aandacht.. en jullie geven het m.. als iedereen m had genegeerd.. dan was er niks aan de hand geweest.. nu loopt iedereen gefrusteerd te posten dat ze allah haten en dat hij minder is dan een geitenkeutel in de woestijn.. denken jullie dat hij daar wakker van ligt..? maak je voortaan niet zo druk om stakkers zoals 100% mocro..
100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:21
Wat lul je nou, kijk eens naar het wapenarsenaal van het gemiddelde Moslimland.
Een paar kalashnikovs en oude USSR meuk.
Overname... lol... jullie kunnen niet eens een Israelish dorp veroveren laat staan Fort Europa.
@bennietboosmaar verd 24-03-08 @ 14:22:
Je vergeet de hangplekken.
Hangplekken kun je importeren uit Iran, kleine moeite, groot plezier.
www.boekestijnbv.nl/?pagina=telescoopk...
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:21 Nou weet ik het zeker. Je bent een kaalkopje-trol. Ga lekker ergens anders lopen siegheilen met je gore maatjes.
@ wereldzenders excuses voor dit soort afval.
@ Bigi Bana Boy 24-03-08 @ 14:20
God samengevat en het verklaart meteen het adipeuze, voorkomen van het gros van de valligen.
100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:21
"gaan jullie laten zien wat hoe krachtig de Islam is"
Dat zou dan de eerste keer in 1300 jaar zijn.
Prettige paashaasschaamhaarverzamelaardagen
Ik ben benieuwd wat er gebeurt met de economie van Marrocco als er ineens een paar honderd duizend ( dan ) werkloze minkukkels verplicht terugkeren naar hun vaderland.
Zou de plaatselijke overheid en de bevolking blij zijn met die nieuwe uitvreters?
Zouden ze liefdevol opgenomen worden in het land en direkt een huis en een uitkering krijgen?
En natuurlijk allerlei begeleidingstrajekten en scholing opdat zij een goede nieuwe toekomst tegemoet kunnen zien?
@Anonymous=Legion 24-03-08 @ 14:21
Hoofdzakelijk als grafdelvers
-weggejorist-
Bredase Sjonnie 24-03-08 @ 14:18
Afro-Americans dienen het Amerikaanse leger al sinds de Amerikaanse burgeroorlog... simpele ziel!
Ergo : Wie dik is en een dieet volgt moet dood van Allah.
Mag ik het zo samenvatten ? Oh ja, en wie eerst Lee Tower fan was maar daarna niet meer.
@ Big Ern 24-03-08 @ 14:20
Hij zit onder de plak bij Fuckje.
Kijk Wereldzendertje, je begint een beetje los te komen.
Way to go!!
We moeten ze van binnenuit kapotmaken die radicalen.
Waar slaat het op dat we nu geen kritiek op de amerikanen mogen hebben omdat ze ons destijds bevrijd hebben?? Dat waren de amerikanen van toen, díe mogen we dankbaar zijn, we zijn toch ook niet boos op de duitsers van nu. Is precies het zelfde alleen de een is negatief de ander positief.
Daarnaast kwamen de amerikanen naar europa om tegen racistisch Duitsland te vechten terwijl in Amerika de zwarten het leger niet in mochten!! Te hypocriet voor woorden, mja... dat zijn we zo langzamerhand wel gewend van de Yanks..
2Bigi Bana Boy 24-03-08 @ 14:15:
Maar kent ook vele afvalligen die hun afvalligheid na verloop van tijd toch weer afvallen en weer aankomen op het punt waar hun afvalligheid begon.
LOL@ Bigi Bana Boy 24-03-08 @ 14:15
Bigi Bana Boy 24-03-08 @ 14:15 nou valt dat bij sonja juist wel mee, die hoeveelheid afvalligen.....
-weggejorist-
50/50% maroc/ezel,
Log nu maar weer uit en dan kan je weer inloggen als raberber.
@100% Mocrooooooo 14:11
Het mogelijk beschimpen van de Profeet (vzmh.) is idd. onvergelijkbaar met het slachten van onschuldige moslims. Dat kún je niet over je kant laten gaan.
Maar wat nou als die film van Wilders een hoax blijkt te zijn? Afwachten en je mond houden maar weer?
100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:11
Weet jouw pappa wel dat je op dat verderfelijke GeenStijl zit te reaguren?
Of denkt hij dat je gewoon je nichtje aan het kapotscheuren bent.
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:11
Hoe weet jij nou of Fitna geschikt is mongool ! ?
Heb je hem al gezien ?
Dat maakt natuurlijk niet uit jullie gaan toch wel rellen met je vriendjes > Sukkels zijn jullie....... Net zo laf als die plofkippen in Irak en Afghanistan
Big Ern 24-03-08 @ 14:14
Sonja Bakker kent ook veel afvalligen.
Hobbykip 24-03-08 @ 14:09
Ach, in het donker zijn alle katjes grijs toch ?
@ 100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:11
Ga toch koken man.
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:11
Je bent echt dom, he? Bush HAD helemaal geen goede reden. Alleen wat gefabriekt bewijs en gelul van de cia. Dus ga je eerst eens in lezen (proest, lezen) en kom dan terug.
@Bigi Bana Boy 24-03-08 @ 14:09
Zoals je misschien nog wel weet, ben ik een jaar of twee gelee, ook van de trap afgevalligen, met de nieuwe TV met ingebouwde DVD-spelert van mijn vrouw in mn handen. Trap stuk, muur stuk, teevee stuk en Big Ern stuk.
@100% Mocrooooooo: he kaalkopje ga ergens anders je 5de colonne praktijken toepassen, zelfs de domste marokkaanse lutser lult nog niet zo dom. Trek je bomber jasje maar weer aan en ga een shaggie roken met je kameraden in het plaatselijk speeltuintje (doe een sjaal om, het is koud.)
Laat de trollen met rust, op deze vreedzame Ikea-dag, ja!
@Big Ern 24-03-08 @ 14:10 nee hoor - ze is pas 27, 100% Dildoooooooooo is 12. Lekker ding, alleen mag haar familie niet weten dat ze hier is want ze moet deaud. Kwestie van koeltoer, weet je?
@Agent327 24-03-08 @ 14:10
Ja natuurlijk! en hij is ook veel te jong om te neuken van Allah > Hij wordt waarschijnlijk zelf 1 van de maagden die Allah liever voor zich zelf houd ..... ;)
100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:11 geitenneukert, er is geen film.
* de Mocrowave oven vast aanzet *
-weggejorist-
@vraagstaart 24-03-08 @ 14:07
Zei zn moeder dat?
Vanonder haar snor zeker?
@Hobbykip 24-03-08 @ 14:07
Nee, hij is dan weer onder zijn steen gekropen tussen de andere pissebedden
bennietboosmaar verd 24-03-08 @ 14:08
In dat geval hoop ik op een snelle Jihaat!
100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:06
gelukkig ben jij een veelste dik 12 jarig jongetje en zitten hier wel volwassen mensen. Kom maar op met je waterpistol, ik zal je eens laten zien wat het KCT allemaal kan.
100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:06
Krijg je 72 geyle maagden met snor > Fapfap fap!
Big Ern 24-03-08 @ 14:05
Ik vind die term afvallig altijd zo grappig.
Waarom gebruiken die lui dat voor mensen die helemaal nooit vallig geweest zijn ? Dat je het voor een ex-moslim gebruikt begrjp ik wel maar voor geboren kafirs zoals als wij ? En oh ja, valligen is Bigiaans voor fidels.
Als 100% mocro met zijn "vrienden" doet wat hij zegt en hier een jihad begint is het probleem natuurlijk snel opgelost:
Alle moslims worden het land uitgeflikkert , ook de "gematigden"
Hij verpest dus het leven en de toekomst van een groot deel van zijn eigen achterban.
100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:06
Haha, nog 1 mmordaanslag hier en jullie gaan allemaal achter het prikkeldraad...
@Bigi Bana Boy 24-03-08 @ 14:06
:)klopt
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:06
tut tut tut tut... niet beloven wat je niet kunt nakomen
@Big Ern 24-03-08 @ 14:05 agjoer is "ezel". Vertelde de moeder van 100% Klojoooooo toen ze me even niet..... laat maar.
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 14:06
en jij oook ??
RIP en hulde voor deze dappere soldaten.
-weggejorist-
Big Ern 24-03-08 @ 14:05 effe zoekû op internet, die iraakse minister van voorlichting had wel wat heel erg creatieve....
wereldzenders 24-03-08 @ 13:53
Cursus multiculturalisme voor de kazen onder reaguurders :
Zemmer = Boeler
Nu al iets wijzer ? Hehehe :-)
@100% Mocrooooooo 13:43
Waarom wachten tot er 'n filmisch pamfletje verschijnt van 'n enkele volksvertegenwoordiger? Zijn tienduizenden onschuldige slachtoffers jaarlijks niet genoeg? Waarop te wachten?
Of zou dat aangekondigde mossale kontra-gebeuren toch niets meer dan grootspraak zijn van een stel lafhartige Allah-onwaardigen?
Help us out here...
@100% mocro
Ben je nu boos? Ga je huilie huilie doen ??
@wereldzenders 24-03-08 @ 14:01
Joris kent geen marokkaans, voor hetzelfde geld betekent Babas is een agjoer, joris is een afvallige, kan ie namelijk toch nergens tsjekke......
En als ik zeg: Ziekterlen (fonetisch)
Ben ik dan op de goede weg of niet?
Bigi Bana Boy 24-03-08 @ 14:02 toch niet een ikea leunsteul?
@Bigi Bana Boy 24-03-08 @ 14:02
En dan vergeet je Vietnam nog.
Bigi Bana Boy 24-03-08 @ 14:02
Nicely said!
Waar 100% inteelt allemaal niet toe leidt, zucht...
@Anonymous=Legion 24-03-08 @ 14:00
Precies!! Hoor je dat 100% Mongoool
Het lijkt wel of militaire planners nooit iets leren. Wat er in Afghanistan en Irak gebeurt is niets nieuws. Guerilla oorlogsvoering is van alle tijden en kan slechts overwonnen worden door grootschalige terreur jegens een bevolking. Doet men dat niet dan zal er altijd een succesvolle basis voor terreur zijn. Ik noem als voorbeeld van die stelling wat de Duitsers in WOII in met name Rusland deden en wat de Russen zelf in Grozny hebben gedaan. En dan nog lukt het niet om verzet definitief de kop in te drukken. Napoleon heeft dat in Spanje ondervonden (de plaats waar de temr guerilla is ontstaan), Batista in Cuba enz enz. Tegen de VS is geen regulier leger opgewassen, maar dat is de issue ook niet. Tegen terreur/verzet/guerilla is geen "beschaafde" oplossing mogelijk en zeker niet in landen met een moeilijk bergachtig of jungle terrein met een geharde bewapende bevolking. Contra terreur werkt wel maar daar bouw je geen nieuw land mee op. Een onoplosbaar probleem dus, zoals de Yanks, en de Russen daarvoor, nu langzamerhand ontdekkken,
Maar goed, ik ben maar een leunsteulstrateeg .... al denk ik dat ik er dit keer niet ver naast zit.
100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:58 je bent minder dan een geitenkeutel in de woestijn...
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:58 De vraag is wanneer "wij" klaar zijn met "jullie", sukkel. Als je Wilders in de kaart wil spelen doe je het heel goed hier.
-weggejorist-
ganbareh 24-03-08 @ 13:59
Misschien dat je je wat meer moet verdiepen in dit soort zaken want wat je nu zegt klinkt wel heel onnozel.
@ganbareh 24-03-08 @ 13:59
Zo ken ik er ook één.
De enige goede moslim is een dooie (vvor moslim werd vroeger ook wel duitser genoemd, dus al redelijk oud)
vraagstaart 24-03-08 @ 13:59 in vergelijking met 100%bullshit is ie dat al....
Ach de Amerikanen hebben in ieder geval zo'n 200.000 Irakezen van het roken afgeholpen...
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:58
HET bot...... vriend
@ 100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:58;
Je vervalt in herhaling vriend. Tijd dat je teruggaat in de isoleer.
@wereldzenders 24-03-08 @ 13:53 Nog even en ik ga je echt aardig vinden.
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:50
Heeeeej! Foei! Islam ies verde............ je weet toch ??
-weggejorist-
-weggejorist-
@Djezz 24-03-08 @ 13:49 Krupp en Thyssen? Ian Kershaw geeft in zijn fenomenale biografie van Hitler een andere verklaring - iets met al eeuwen oud nationalisme, anti semitisme, etc. waar Hitler handig gebruik van maakte. Anton Drexler en zijn DAP, bijvoorbeeld. Krupp en Thyssen schakelden pas later aan - toen het al te laat was.
@100% neef/nicht bloed,
Doe de groetjes aan Cobra.
wereldzenders 24-03-08 @ 13:56 heb jij fuckje versierd dan?
@van dal 24-03-08 @ 13:53
je bent gewoon jaroers dat ik fuckje versierd heb! geef toe!!!
100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:50
Typisch gevalletje van "hey kijk, ik ben kansloos en stoer". Niks tegen Marokkanen of moslims maar jou soort eet ik op als een koekje.
@ wereldzenders 24-03-08 @ 13:53
Zeg s eerlijk, wat is een a zemmer?
En doe nog s wat andere marokkaanse scheldwoorden geven waarmee we die mongool kunnen bashen.....
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:50:
*strekt vingers, onder keel, maakt een gebaar naar voren*, allah kotst op jou.
wereldzenders 24-03-08 @ 13:49 dropveter, als fuckje zeven meter achter ja moet lopen in ikea, lopen er andere mensen achter jou en voor fuckje, bovendien loopt er een stevige hollandse jongen zonder racistische ideologie binnen de korste keren naast haar, jij kunt dat door de drukte en de afstand niet eens zien.
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:50
Ik ben zelf ook een maroc maar vind u bulshit uitkramen! rot es op naar marokko a zemmer!!!!
dental 24-03-08 @ 13:44
het is heel simpel. De Amerikanen proberen behalve rust in het land te brengen ook scholen en dergelijke op te bouwen. Wanneer z'on project klaar is gaan ze naar een volgend project, echter word er meestal binnen een week het oude project afgebrand of opgeblazen door de inheemse milities. Het gebouw word niet alleen opgeblazen maar ook alles en iedereen die er wat mee te maken heeft gehad,inclusief hun eigen kinderen. Terrorisme in eigen land met als boodschap alle "buitenlandse troepen" weg te jagen.
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:50 Ja dus! Mwoehahaha.
Starf*cker 24-03-08 @ 12:49
Ik geloof niet Amerika er erg mee zit of ergens in de wereld misdadige dictators zitten.
Vermits ze bruikbaar zijn.
Juist Saddam hield de moslims er onder en gaf Al Qaida geen kans.
Ook werd Iran klein gehouden. In dat opzicht was deze misdadiger te gebruiken, zoals de USA ook jaren heeft gedaan, zelf nadat de gifgas aanval op de Koerden bekend was.
Heb het gevoel dat de wild om zich heen slaande Amerikanen het verkeerde land zijn binnen gevallen.
Iran was logischer geweest
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:50
Grappenmaker Whahaha!
@ 100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:43
Ik vind Allah een klootzak en ik spuug op hem. Ga ik nu ook dood?
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:50:
Lieverd, neem je pilletjes eensch in. Of zoek professionele hulp.
@van dal 24-03-08 @ 13:50
Eensch, er is geen film, hooguit een documentaire over de islam.
Maar om dat nou een film te noemen.......
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:43
Het probleem met types zoals jij is dat je niet met open vizier durft te strijden. Bommetjes gooien, zwakbegaafden misbruiken voor aanslagen. Ja, echte helden.
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:43 ROTFLMAO! Geweldig! Grappigste post tot nu toe. Perfecte imitatie van een laffe rifrat met een IQ van 60. Kun je er nog één doen?
-weggejorist-
Big Ern 24-03-08 @ 13:49 fitna? er is geen film.
@ vraagstaart
Hoe kom je daar nu bij??
Niet alle Duisters waren "fout" De gewone Duitse militairen wisten niet eens waar de hele oorlog over ging. Ze werden opgeroepen en gingen.
Ook ik heb Duitse familieleden die in de oorlog gestrorven zijn in Rusland.
18 jaar gstorven in Rusaland en niemand weet waar ze zijn of kan hun graf bezoeken.
De ware schuldigen achter Hitler waren de grootmachten zoals Krupp en Thyssen.
Hitler was slechts een domme achterlijke pion in hun spel om de macht en rijkdom.
@fuckje 24-03-08 @ 13:44
toegepaste psychologie Hanze hoge school zernike. Dus je goed voorbereiden;) en niet rasistisch zijn oke?? anders ga ik je een burka om doen! en oh ja je moet ook 7 meter achter me aan lopen als we straks in ikea zijn:)
@Dikr 13:42
Oorlog is vrede. Leugens zijn waarheid. Mijn belang is dijn belang.
www.youtube.com/watch?v=zxYXLcy6WP8
@wereldzenders 24-03-08 @ 13:43 Sluithaakje verwijderen doet wonderen. Wellicht ook bij fuckje? Wel Grunnings spreken hoor! *jaloezie poriën uit loopt*
@ Hobbykip 24-03-08 @ 13:48
Praatjes vullen geen gaatjes, blaffende honden bijten niet, Fitna komt er voorlopig toch niet
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:43
Kom je ook weer eens rellen?
Nu maximo nog en de idioten zijn kompleet
@BVD > Kijkt u mee ????
>100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:43
@Starf*cker 24-03-08 @ 13:01
De inval van Bush jr was de definitieve ondergang van de wankele machtsevenwicht tussen de sjieten van Iran en de Soennieten van Saddam's Irak. Vijf jaar later heeft Iran de postitie veroverd van lokale superpower met ambities naar Syrie, Turkije, mogelijk zelfs zuid-Rusland en uiteraard Israel.
Uiteraard was Saddam een moorddadige dictator, maar was voor Bush een nuttige idioot geweest om ipv Bagdad eerst Teheran aan te vallen.
@Mocrhomo
Ben je nu al klaar met het leegeten van de vuilnisbak van je buurman?
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:43
Ik hoop dat de politie je i.p. opvraagt. Idioot. Je vraagt erom.
@Big Ern 24-03-08 @ 13:44
Nee hoor, Russich
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:43
Hi schat,
Wie zijn ons?
fuckje 24-03-08 @ 13:44 moet ie gestudeerd hebben om te kunnen zoenen?
@100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:43:
Fijn dat je deze vredige gedachten even met ons wilde delen!
It is the soldier, not the reporter,
who has given us freedom of the press.
It is the soldier, not the poet,
who has given us freedom of speech.
It is the soldier, not the campus organizer,
who has given us the freedom to demonstrate.
It is the soldier, not the lawyer,
who has given us the right to a fair trial.
It is the soldier,
who salutes the flag,
who serves under the flag,
and whose coffin is draped by the flag,
who allows the protester to burn the flag
@Mat Amadeus 13:33
Zoals @Agent327. De jongelingen die er op uit worden gestuurd (voor 'n hongerloontje) te vechten en te sterven verdienen geen hoon. De leugenaars in het Witte Huis en 't Torentje des te meer. De politiek van de voldongen feiten is niet mijn politiek.
Tja, wij zouden zonder de USA ook nog steeds duits hebben gesproken.
100% Mocrooooooo 24-03-08 @ 13:43 heeft alweer een proxy gevonden.... kudt.
@wereldzenders,
wat studeer jij ook al weer? dan kan ik me voorbereiden snapje?
@ Mat amadeus
'Dit laat maar weer eens zien dat de Allied troepen niet zelf de terroristen zijn maar al die irakese en afghaanse milities.'... Iek jou niet begreip
vraagstaart 24-03-08 @ 13:39
,,Wikipedia heeft nog geen artikel met de naam "Necrofilie)""
en ga straks naar ikea met fuckje en daarna ga ik met haar zoenen!! lekker puh!
-weggejorist-
Al die mafketels die hier het idee van 'vechten voor onze vrijheid' bij weten te slepen, zijn hoognodig toe aan een reality check.
De oorlog werd gevoerd op hoogst twijfelachtige gronden en is uitgelopen op een volledig fiasco, zo veel is duidelijk.
Het enige voordeel is dat er een militaire dictatuur minder is in de wereld, de nadelen zijn legio; honderduizenden doden en gewonden, een land in burgeroorlog en het meest ironische; meer potentiële terroristen dan er ooit geweest zijn, niet alleen door het aanvallen van een ander land zonder verdomd goede redenen, maar ook de manier waarop de VS mensenrechten te grabbel hebben gegooid (zaken als de Abu Ghraib en Guantanamo schandalen zijn precies het mandaat wat die jongens nodig hebben om zelf een bom inelkaar te schroeven).
Die Amerikaanse doden maak ik me minder druk om dan bijvoorbeeld de duizenden Irakeese kinderen die indirect het slachtoffer zijn geworden van deze "War to promote Terror".
Meneer president, slaap zacht ...
Amerikanen waren ooit effectiever:
door de "Little Boy" kwamen 78.000 mensen in een fractie van een seconde om.
@wereldzenders 24-03-08 @ 13:36 De necrofiel ontwikkelt een laag zelfvertrouwen, mogelijk deels als gevolg van een belangrijk emotioneel verlies;
(a) Hij (doorgaans betreft het mannen) is uitermate angstig voor afwijzingen door vrouwen en hij verlangt naar een seksueel object dat niet in staat is hem af te wijzen; en/of
(b) Hij is in eerste instantie bang voor overledenen, en transformeert deze angst voor overledenen juist in een verlangen naar overledenen.
(bron: nl.wikipedia.org/wiki/Necrofilie)
Grappig dat zovelen het verschil niet zien tussen een bevrijdingsoorlog en een agressie oorlog.
Overigens, respect voor die soldaten daar. Echter niet voor de 'heren' in DC.
Djezz 24-03-08 @ 13:34 margraten ja... dat vind ik nou echt een voorbeeld van een argument om bij een leger te gaan, "miljoenen gingen u voor"....
@Djezz 24-03-08 @ 13:34 Als ik jouw redenering moet volgen: alle Duitsers zijn dus fout omdat ze dat in '40-'45 ook waren?
-weggejorist-
@widtvoet 13:33 sorry, je was me voor....
fuckje 24-03-08 @ 13:29
alleen als je daarna met mij wil zoenen;)
En Leen had het in zijn eentje al lang geklaard.
Een kleine herinnering.
Dank zij de Amirkanen kunnen we nu zeggen wat we willen.
Hadden jullie nu liever allemaal 'Heil Hitler geschreeuwd"?
Nee toch???
En voor diegene die dit niet begrijpen ga eens een dagje naar Margraten en kijk eens hoeveel jonge Amerikanen van 18 jaar hun leven hebben gegeven voor het recht dat wij nu kunnen zeggen wat we willen.
Zo, nu nog even 80.000 leden bij GS en dan hebben we dubbel feest!:P
Niks dan respect voor de Amerikaanse soldaten. Zij zitten op z'n minst 15 maanden achter elkaar in een vreemd land waar niemand ze weg wilt hebben. Sommige omdat ze blij zijn en sommige omdat ze de Amerikanen liever dood zien dan levend weggaan. Iedereen die ook maar iets negatiefs zegt over wat de Amerikanen en elke ander Allied land doet zou zelf een keer in de frontlinie moeten staan. Eens kijken of jullie dan nog zo makkelijk praten.
Daarnaast van een opbouwmissie is nog steeds geen sprake, logisch wanneer je weet dat als je een school gebouwd hebt je binnen een week terug mag komen om diezelfde school uit te blussen en de kinderlijkjes, of wat er nog van over is, te verzamelen. Ze vermoorden hun eigen kinderen op gruwelijke wijze omdat ze in een gebouw zitten die door Allied troepen gemaakt zijn. Dit laat maar weer eens zien dat de Allied troepen niet zelf de terroristen zijn maar al die irakese en afghaanse milities.
Leen had daar in twee dagen orde op zaken weten te stellen en dan was die tweede dag enkelT nog nodig geweest voor de ceremoniele plichtplegingen.
@Gripzz@13:30
LOL! Kan hij echte ballen zoeken;-)
@Agent327 24-03-08 @ 13:27
Het is voor mij ook zondag ;)
@fuckje 24-03-08 @ 13:29
---
Kan die een ballon opblazen...
Ommezwaai 24-03-08 @ 13:06
Lettertype ?
@wereldzenders,
ga je mee naar Ikea?
@wereldzenders 24-03-08 @ 13:24
Grappenmaker
@Willem van Ockham 24-03-08 @ 13:26
---
Ga je Mikey70 een facial geven?
@tipo 24-03-08 @ 13:25
Ik had reeds aangegeven dat IK niet goed had gelezen
*wereldzenders opnieuw zijn broek openritst*
@Agent327 24-03-08 @ 13:18
Monddood is ook dood: Ayaan, Ehsen, Sooreh, Afshin worden of permanent beschermd, danwel zijn ze naar het veilige buitenland gevlucht. Al die onbekenden die Nederland hebben moeten verlaten vanwege eerwraak, homoseksualiteit, afvalligheid etcetera hangen dat niet aan de grote klok, omdat ze willen leven in vrijheid. Dat kunnen moslims niet meer in Nederland, omdat ze onder de bescherming van de imam vallen en de politiek wegkijkt.
@ Mikey70 24-03-08 @ 12:45
@ Een Soort Iets 24-03-08 @ 12:42
Met het subtiele verschil dat de landing in Normandië is ingezet om Europa te bevrijden van een dictator die complete volkeren afslachtte.
In Irak is de oorlog uitgebroken omdat Bush zijn pappie wilde nadoen....
---
Heb je zo hard zitten rukken dat je je verstand mee tegen de kachel hebt gespoten of maak je een grapje en doe je net alsof?
-weggejorist-
@Schpetzenschnatzer 24-03-08 @ 13:21
Dan wordt hij vrijgesproken i.v.m ontoerekeningsvatbaarheid.
Cheney en Rumsfeld, die zijn de boosdoeners
@Agent327 24-03-08 @ 13:18 Google eens op Ebru Umar, Ehsan Jani. To name a famous few. Paul Cliteur, Theodor Holman, Theo van Gogh mag ook.
LuftBalloon heeft trouwens een langdurig meervoudig orgasme. Ze is een beetje hysterisch aan het worden. Ze blijft maar "meer, meer" schreeuwen.
Willem van Ockham 24-03-08 @ 12:59 waarschijnlijk elkaar...
@tipo: er wordt voornamelijk angst gegenereerd.
Just do it!
Maar doe 't wel goed en op de juiste gronden aub.
@tipo, excuus. Ik had je post niet goed gelezen.
Bush moet SOFORT gearresteerd worden, zo gauw hij als president-af het witte huis verlaat!
Die man maakt van de Westerse economie één groot zwart gat, roert wat in de stronthoop van het Midden-oosten en roept dan dat ie namens God handelt! Die man is een gewetenloze crimineel!
Maar dat vinden d'r vast meer dan ik...
Sooreh Hera: "Het museum werd bedreigd en mijn werk werd van de wand gehaald, mijn videoclip werd van YouTube gehaald en mijn huis was niet meer veilig. Ik werd bedreigd. Ze zeiden: Wij verbranden je levend, wij schieten een kogel in je bek, wij hangen je op. Ik was bang.Wilde de overheid mij helpen?
.
Nee. Toen ik voor de zoveelste keer het stadhuis van Amsterdam belde, zei mevrouw Sarucco, hoofd Openbare Orde en Veiligheidsbeleid van de gemeente Amsterdam: Mevrouw, gaat u maar naar de daklozenopvang. "
.
Nederland is ongezien gecapituleerd, dankzij vrijblijvende onwetende nonsense van de Starfuckertjes et al.
@Willem van Ockham 24-03-08 @ 13:12
Precies! Dit is geen oorlog zo als hij vroeger gevoerd zou zijn > Dit zijn terroristen LEES: een laffe onzichtbare vijand die op gaan in de massa van het volk vanwaar ze alles op hun gemak kunnen plannen.
En over 'n paar maanden gelijk doortrekken naar Teheran uiteraard. Ook daar is nog wel wat strijd te voeren.
@tipo 24-03-08 @ 13:15
*hun leven niet meer zeker zijn in Nederland*
Hoeveel moslims/islamieten worden er in NL vermoordt dan?
@wereldzenders 24-03-08 @ 13:13
Dat heet technologische vooruitgang. Zonder Westerse technologie waren de terroristen niets waard, dan zouden ze met speertjes aan het gooien zijn.
En bijdeweg, leer eens typen.
@Starf*cker 24-03-08 @ 13:01
Het verstand is verdwenen, kerel, waardoor verdrevenen van de Islam nu vogelvrij en hun leven niet meer zeker zijn in Nederland. De Angst regeert.
@Willem van Ockham 24-03-08 @ 13:12
nee met een f16 een bom drtoppen is pas niet laf.
@Colonel Ortega 24-03-08 @ 13:07
Bovendien is lafjes een bom leggen en op veilige afstand op een knopje drukken toch iets ander dan man tegen man geen meter willen wijken zoals bv in WO1.
@Sashimi San 24-03-08 @ 13:09 Spijker op z'n kop.
Ach, 4000 is een vervelend getal. Maar misschien moeten we een beetje relativeren. Voor onze vrijheid in WOII zijn nog heel wat meer Yanks, Rode Russen en Britten gestorven. Vrijheid kent een prijs. Alhoewel ik me wel eens afvraag of de Iraakse Islamieten niet net zo weinig boodschap hebben aan vrijheid als de rest van de zandgravers in het Midden-Oosten.
4000 doden en met een prijskaartje van iets meer dan 250 miljoen dollar per dag (alleen de oorlog in Iraq) en tussen de 80.000 en 100.000 burger slachtoffers. Het grappige is dat de democraten al 15 maanden de tijd hebben gehad om letterlijk de oorlogs butt plug uit Bush zijn reet te rukken, maar dat hebben ze geweigerd. Reden is, dat zonder grote aanwezigheid in Iraq de regio in een nog veel duurdere puinhoop zal vervallen door een gigantische stijging van de olieprijs. Het beleid van een dictator vervangen door een niet meer te stoppen leugenachtige hypocriete ggristelijk neo-conservatief lutseklutster amerikastaans gezwel.
@Een Soort Iets 24-03-08 @ 12:42 Het grote verschil tussen toen en nu: het grootste deel van de Amerikanen wilde helemaal ons niet helpen; het was Rooseveldt die de confrontatie wilde (oa door het bevoorraden van de Engelsen) en de Japanners hebben met hun aanval op Pearl Harbour uiteindelijk het laatste zetje gegeven - d.w.z. aan Hitler, want hij verklaarde de oorlog aan de USA, niet andersom.
Nu is er geen democraat aan de leiding, maar een niet gekozen vazal van zijn vader's vriendjes. Al 8 jaar lang. En sterven de Amerikanen in Irak niet voor vrijheid en democratie (dan hadden ze in de eerste Golfoorlog mogen doorzetten), maar voor geld.
Toch kunnen die gasten echt niet vechten, het zijn allemaal mietjes die moslims, kijk eens naar hoeveel Amerikanen de Duitsers, Japanners, Koreanen of Vietnamezen hebben afgemaakt.
World War II 292,131
Korean War 33,651
Vietnam War 47,369
De "kill ratio" in deze oorlog Amerikanen vs Irakezen is geloof ik 1 : 100 ofzo ,dus we kunnen best zeggen, dat deze oorlog heel voorspoedig verloopt voor de US of A.
Die zelfmoorden werken natuurlijk ook wel mee...
@wereldzenders 24-03-08 @ 13:04
Jullie vrouwtjes?
Je weet wat wij zeggen in 020... Jullie is?
Wereldzenders
vraagje: Jij hebt toch Marokkaans bloed?
OK , allemaal slippers uit en bidden naar het oosten........... Oh nee zover zijn we nog niet.
@tipo 24-03-08 @ 13:03
"In het land van Allah was geen plaats meer voor mij, dus kwam ik in Nederland." Waar heb ik dat meer gehoord?
@Ommezwaai 24-03-08 @ 13:02
ja wel hoor! ik doe het nog erg goed bij jullie vrouwtjes:) hoef er in ieder geval niet er voor naar Romenie te gaan.
Feest ? Polonaise, zatte mannen en vrouwen, Johan Vlemix die moppen vertelt
waar geen einde aan komt of doen ze daar niet aan ?
Ondertussen is Amsterdam bij het Kalifaat ingelijfd: ayaanhirsiali.web-log.nl/ayaanhirsiali...
Ook een aardige: waarom mocht De Hoop Keffer SG van de Navo worden? Nederlandse steun in Afghanistan? Afghanistan... was dat ook geen War of Terror doelwit? Daar zal Halliburton toch niet óók belangen hebben? www.elandslide.org/view2.cfm?id=6458
@wereldzenders 24-03-08 @ 13:01
Ook met Pasen trappen ze daar niet meer in.........
12 miljard extra schulden per maand... En daar zijn al de 'slaapzakken' en de kistjes van die 4000 man nog niet eens bij meegerekend. Ik vraag me af welk bedrijf zo snel zakken maakt dat ze de gevolgen van die bermbommen af kunnen voeren! =o Maar even voor de goede orde, Way to go Bush. We zijn heel trots op hoe verantwoord je deze autogenocide tot een geslaagd, democratisch eind hebt gebracht.
En LuftBalloon kommmmt NU klaar. Ik hoor hem 5000 kreunen.
@Botte Ik ben dat niet eens met MCCain. We hebben hier een door oliedollars gefaciliteerde oorlog die geostrategisch van aard was en waar de steun juist uit de gematigde moslimwereld kwam. Mekka is bepaald geen wijk van Bagdad en 1 van de goede dingen van Saddam was nou juist het radicaal aanpakken van moslim-uitwassen, omdat hij juist van uit door Iran geinspireerde moslimhoeken zijn tegenstand vreesde. Uit alle onderzoek en verhoren is gebleken dat hij nou juist geen Amerikaanse invasie vreesde. Na de Amerikaanse inval hebben de Hezbollah's van deze wereld via de Syrische grens de weg naar Bagdad en Mosul gevonden. Het verhaal van McCain is verkiezingsretoriek. Begrijpelijk, maar woorden die lichter zijn dan een ganzenveer. Net als de woorden van Clinton en Obama. Na de inauguratie van MC Cain keert in de Oval Office en omgeving het verstand wel weer terug.
@Willem van Ockham 24-03-08 @ 12:59
nee nog niet denk dat ik zo een mooie blonde nederlandse vrouw ga scoren om dit heugelijk te vieren.
@Een Soort Iets 24-03-08 @ 12:42
Kijk de film Zeitgeist eens... het heeft mij wel aan het denken gezet (de film wordt interessant vanaf 41 minuten...)
Lekker, dat copy paste. post 12:58 was voor Starf*cker 24-03-08 @ 12:54
@Een Soort Iets 24-03-08 @ 12:42
Idd Amerika bedankt daar voor....... maar helaas is terrorisme in tegenstelling tot de nazi's een "onzichtbare" vijand. En een vijand die geduldig af lijkt te wachten nooit op zal geven en na wat verliezen uiteindelijk toch weer terug komt > Ze hebben niets te verliezen. Maar goed ...... hoe dan ook, ze moeten het "afmaken" of iig geval onder controle houden > het is nu hun verantwoordelijkheid.
Wereldzenders en LuftBalloon zijn zichzelf nu aan het aftrekken.
Er staat geen tekstje bij de foto van George W.?
Komt ie dan: "Deze komt zojuist uit mijn reet."
@http://www.corpwatch.org/article.php?id=11240 't Was The War on Terror. Of War of Terror. Zoiets.
@ Een Soort Iets 24-03-08 @ 12:42
Mooi gezegd. Helemaal mee eens. Denk idd maar eens aan WOI en WOII.
@Botte Ik bedoel geen heilige oorlog uiteraard.
@Botte Misschien heb ik iets gemist maar de Amerikaanse Raid on Bagdad was toch heilige oorlog tegen de Islam?
@mezelf 2005 moet natuurlijk 2004 zijn....... www.corpwatch.org/article.php?id=11240...
Een Soort Iets 24-03-08 @ 12:42
helemaal met je eens. De meeste mensen kennen überhaubt hun geschiedenis niet en lezen enkel krantekoppen van linkse propaganda.
Kijk de reactie van MICKEY 12:45
Hij heeft geen idee wat Sadam allemaal op zijn geweten had. Of er een dubbele agenda was voor olie doet er niet toe maar die mensen werden al jaren met honderduizenden tegelijk afgeslacht.
Daarnaast hebben mensen als MICKEY geen idee waar olie voor gebruikt word anders dan brandstof.
He tgrootste deel beste onwetende linksch denkers zit 'm in jullie cd'tjes, t-shirts, verf waar jullie je spandoeken mee oppimpen, haargel, sneakers, condooms etc.
Allemaal dingen die jezelf gebruikt maar net zoals de bevrijding door de Amerikanen vanzelf sprekend neemt.
Jullie zijn het snot van deze wereld die nog nooit een tegenslag hebben gehad en verwaand tot op het bot zijn.
Een Soort Iets 24-03-08 @ 12:42
+1
-weggejorist-
Starf*cker 24-03-08 @ 12:49
Way to go, ouwe soldaat. En nu nog gaarne je comment op McCains transendant battle, graag.
Als paalschildpadje Bush jr. nou maar wel de familiecentjes op tijd uit die www.carlyle.com/ heeft getrokken trouwens. Als telg van de founding fathers that is.
*2 i-Raki bestelt met 'n glas water*
Wel even de hoofd- en bijzaken scheiden Vleesboom! De firma Halliburton is pas in 2005 weer eens begonnen met het maken van winst, is inmiddels miljarden winst verder en daar zijn hun aandeelhouders (oude Bush, Dick Cheney c.s.) bèst blij mee: biz.yahoo.com/ap/080128/earns_hallibur...
Die paar dode kanslozen moet je dan ook zien als een investering in een mooi stukje economische groei. Voor sommigen dan.
* vervolg*
heeft zichzelf volkomen ongeloofwaardig gemaakt in hun adoratie voor Barack Hoessein Obama. Haha. Powned big time!
Afgezien van het feit dat de oorlog met een leugen begon, ben ik defacto nog steeds voorstander van Amerikaans ingrijpen. Hier heerste een gestoorde despoot die op termijn de hele regio zou hebben gedestabiliseerd en miljoenen doden op zijn conto had. Alleen hebben de Amerikanen na de inval fout op fout gestapeld. Bijvoorbeeld de ontmantaling van het Irakese leger en hun trigger-happy-gedrag. Iedereen vergeet dat grote delen van Irak compleet gestabiliseerd zijn. Bagdad en omgeving nog niet, maar het noorden en zuiden weer wel. Alleen Bush had de waarheid moeten spreken en niet dat lulverhaal over die wapens.
@Valtra 24-03-08 @ 12:48
Die dollars di ze verdiend hebben zijn allang omgezet in goud
Een Soort Iets 24-03-08 @ 12:42
Prachtpost! Het ontgaat de meeste Nederlanders dank zij de staatsmedia dat het goed gaat in Iraq. Gelukkig gaat Obama ten onder als de Hindenburg
article.nationalreview.com/?q=NjBjODFm...
John McCain heeft het uitstekend in de gaten en zal NIET uit Iraq wegtrekken, zoals al Qaeda dat met de staart tussen de benen overkomt de laatste maanden. Hij sprak van een "transcendant battle" tegen de islamisten.Dát noem ik nou charismatisch en inspirerend. Het Nederlands establishment en iedereen die gevallen is voor het zogenaamd charisma van Obama, die mij eerder voorkomt als een doodgraver dan als een verstandig leider.
@miko 24-03-08 @ 12:46
Ok dat geef ik je ook. Die 20 aandeelhouders die stinkend rijk worden van geleend geld hebben het ook beter. Maar wat hebben die mensen aan al die dollars als straks blijkt dat het niet gedekt is enzo. paniek paniek
Valtra 24-03-08 @ 12:42
Maar de wapen industrie bloeit weer als nooit tevoren.
@Een Soort Iets 24-03-08 @ 12:42
*Godzijdankt belandden zij destijds ook op Normandie... *
Was dat ook door misleiding, leugens en desinformatie? Bovendien, USA had eerder de kans en dan had het héél anders gelopen aangezien Sadam toen de agressor was.
@ Een Soort Iets 24-03-08 @ 12:42
Met het subtiele verschil dat de landing in Normandië is ingezet om Europa te bevrijden van een dictator die complete volkeren afslachtte.
In Irak is de oorlog uitgebroken omdat Bush zijn pappie wilde nadoen....
Wat zijn die beelden trussendoor op de dumpertfilmpjes?
Kinderachtige reclame?
Waarom?
Geld?
Stom!
Amerikanen doen wat er gedaan moet worden... ook al snijdt het mes in eigen vlees.
Godzijdankt belandden zij destijds ook op Normandie... net zo nietsontziend.
Dankzij hen kunnen we nu tegen hen ageren.
Dank u Amerikanen!
Men vergeet snel.
Vrijheid is nooit als een vredesduif uit de hemel komen aanvliegen, maar is altijd zwaar bevochten!
WMD ontmanteld, vrede, rust en demokratie gebracht, aanzien en vertrouwen verworven in de rest van de wereld... Balkenende kan trots zijn dat hij de aambei in het hol van Bush mag spelen.
@Prins Analia 24-03-08 @ 12:39
Een flinke staatsschuld voor de V.S. die ook nog eens met 12 miljard per maand toeneemt :D. En ok eerlijk is eerlijk, saddam husein is dood.
@liberanaal 24-03-08 @ 12:39
Iets met *kuch* vrijheid en democratie of zo
4000 mensenlevens in 5 jaar tijd met als doel? Dat is me ff ontgaan...
@Ikdenkweldaterietsis 24-03-08 @ 12:37
Dan halen ze de 10.000 wel
En wat zijn we er mee opgeschoten?
En als McCain de winnaar wordt kunnen ze nog wel even door blijven feesten.
Peace
gefeliciteerd?
Mooi jubileum. bah!
REAGEER OOK