Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Blokkades wegens modaal inkomen

Tssss, zo weinig? (klik voor vergroting)Dat het voetbal niet doorgaat à la, maar om nou dinsdag ook nog eens het verkeer te gaan hinderen, gaat wat ver. Staken=niet werken! Ga koffiedrinken, klaverjassen of je vrouwelijke collega betasten in het kopieerhok, maar val Nederland niet lastig. Wij redden ons wel, ondanks ons modale inkomen...

Reaguursels

Inloggen

@ dawg

the = them

dawg | 10-03-08 | 12:17

zum kotzen 10-03-08 @ 11:48

Als agenten er al in één keer 12% bij zouden krijgen dan nog is dat maar een gedeeltelijke compensatie voor het koopkrachtverlies dat ze sinds het begin van de jaren '80 geleidelijk is opgelopen. Simpelweg door de jaarlijkse loonstijging achter te laten lopen bij de prijsstijgingen.

Het werkelijke probleem in Nederland is de aanhoudende loonmatiging voor werknemers, of ze nu in dienst zijn van het bedrijfsleven of de overheid. Tenminste, voor degenen die onder een CAO vallen. Geen geld is altijd weer het argument. Toch blijkt de jaarlijkse stijging van de lonen ruwweg tweemaal zo groot als de stijging van de CAO-lonen. Hoezo geen geld?

Vorig jaar groeide het BBP van Nederland met zo'n 4%. Uitgaande van een collectieve lastendruk van circa 45% betekent dit dat de overheidsinkomsten met misschien wel zo'n € 15 miljard moeten zijn toegenomen. Het geld voor een fatsoenlijke CAO is er dus gewoon. Je moet alleen niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Feed the peanuts, you'll get monkees.

dawg | 10-03-08 | 12:16

@ dawg 10-03-08 @ 11:23

Het begrip 'modaal salaris' zegt je kennelijk niets. Modaal = afgeleid van modus, wat betekent 'meest voorkomende waarde in een populatie'. Als een agent modaal verdient, betekent dat een salaris gelijk aan een zeer grote groep werkenden in Nederland, ook in het bedrijfsleven.

Maar wat willen de agenten: 200 euro netto per maand erbij. Rekent u even mee? Dat is een loonsverhoging van zo'n 12% in één keer. Volstrekt belachelijk en onhaalbaar dus. Daarnaast zou een dergelijke loonstijging betekenen dat het modale gemiddelde bij de politie omhoog zou gaan naar ruim 35.000 euro bruto per jaar, nog afgezien van 13e maand / eindejaarsuitkering, en toeslagen. Ik vind dat buitenproportioneel veel voor een baan op MBO-niveau.

zum kotzen | 10-03-08 | 11:48

Brief van Dawg aan zum kotzen

De overheid is al decennia één van de gierigste werkgevers van Nederland. Al sinds jaar en dag moet voor cao-tjes die vaak niet eens goed genoeg zijn om de inflatie bij te houden vaak maandenlang onderhandeld worden. Bij het grote publiek ontstaat daardoor al snel het idee dat de ambtenaren en hun bonden een soort geldwolven zijn die nooit tevreden zijn. Meer bezig met hun arbeidsvoorwaarden dan met het goed laten functioneren van onze collectieve voorzieningen.
w
De werkelijkheid is dat de koopkracht van overheidspersoneel (met uitzondering van de ambelijke top) de afgelopen jaren alleen maar is afgenomen. Tussen, bijvoorbeeld 1990 en 2006 gingen lonen er met in totaal 40% op vooruit, maar omdat de prijzen in die zelfde periode met 48% stegen gingen ambtenaren er uiteindelijk geen cent op vooruit. Integendeel. Daarbij laat ik nog maar achterwege dat de situatie in de jaren '80 minstens even bar was.

'k Vind 't dus niet zo gek dat de plietsie actie voert. De burger daarbij onnodig hinderen lijkt me niet zo snugger.

dawg | 10-03-08 | 11:23

Als een wout mij dinsdag de weg verspert, kan ik eindelijk eens legaal een paar wouten omslaan.
Het blijft vies verheven kut volk.

souty | 10-03-08 | 09:30

Ik stel voor om massaal via www.regering.nl je ongenoegen te laten blijken.

Geachte mevrouw Ter Horst,

Hierbij wil ik u vragen geen verdere consessies te doen in de loononderhandelingen met de politie. Met stijgende verbazing en ergernis heb ik de afgelopen maanden de situatie gevolgd. Er ligt in mijn ogen een riant bod uwerzijds; werknemers in veel bedrijfstakken zouden zeer content zijn met 10% salarisstijging over een periode van drie jaar.

De hardnekkige weigering van personeel en bonden om water bij de wijn te doen (m.i. vrij gebruikelijk in een onderhandelingsproces) vind ik, in het licht van uw bod, zeer vreemd. Zeker nu de politie acties gaat voeren waar burgers (die belasting betalen waarmee o.a. politiesalarissen worden betaald) last van krijgen.

Ik heb begrepen dat een gemiddelde agent een modaal salaris verdient, m.a.w. een salaris dat vergelijkbaar is met de meerderheid van werkend Nederland. Daarbij heeft de politie voordelige ambtelijke arbeidsvoorwaarden zoals een 36-urige werkweek en premievrije pensioenopbouw.

Ik hoop nogmaals dat u niet zult bezwijken onder de druk die politiepersoneel en -bonden gaan opvoeren door het houden van publieksonvriendelijke acties. Ik zal het u in ieder geval niet kwalijk nemen als ik de dupe word van dit soort acties.

zum kotzen | 10-03-08 | 09:01

ik krijg ook een modaal inkomen dus... Maar moet elk dubbeltje omleggen om rond te kunnen komen, ik rij een oude auto, heb een kleine woning in het mooie almere (*kuch*). M.a.w, het modale inkomen is niks. Laat staan als je nog minder krijg..

herc | 09-03-08 | 23:42

Staatsellende... gewoon privatiseren de beveiliging, ben je ook van dit gezeur af....

rothbard | 09-03-08 | 23:34

Je mag a.s. dinsdag agenten die de weg blokkeren extra gratis de huid vol schelden. Ze kunnen het niet op belediging van ambtenaar in functie gooien, aangezien ze staken, ergo niet in functie zijn. Doen ze dit toch, dan zijn ze dus onder werktijd aan't klootviolen (ze vertonen in ieder geval niet het gedrag wat je van een wetshandhavende professional mag verwachten), iets waar je op jouw beurt weer een officiële, schriftelijke klacht over kan indienen. Ze zijn dan verplicht dit in behandeling te nemen en zo levert het meer gezeik op dan het hen waard is.

VW | 09-03-08 | 23:14

Uit de Amsterdamse ambtseed: "Ik zal van de overheidsmacht die mij is toevertrouwd geen misbruik maken." Dus niet langer zeuren politie-agenten, gewoon netjes werken voor die euros die van ons belastinggeld betaald worden, 10% in drie jaar is een heel mooi bedrag voor VMBO klantjes. Niemand verbiedt jullie overigens een ander vak te kiezen. Of had Henk Kesler toch gelijk, maar wilden wij het toen nog niet zien.

60CX | 09-03-08 | 22:42

ruim 1500 euro in de week? Wat zeuren ze nu?

dr.spin007 | 09-03-08 | 22:41

@spinal fap: ken ik er nog een: "Wat kost het mij als ik u een lul noem?" . Daar is jurisprudentie over. Je vraagt een prijsopgaaf.

zeiksmurf | 09-03-08 | 19:28

Tel bovenop dit salaris het feit dat ze geen boetes betalen omdat die óf verscheurd worden door de collega's óf omdat ze toch van te voren weten waar de controles zijn dan kom je al met al op een mooi bedrag. En als je toevallig in een regio werkt met veel polen kan je ook nog eens aardig wat centen van uitgedeelde bekeuringen zelf houden.

Sinar | 09-03-08 | 18:27

@John Toroflex 09-03-08 @ 13:48 ...

Het is nog erger want deze diener koopt ook nog eens extra vakantiedagen a 104 euri . Dus eigenlijk krijgt hij bijna 1900 netto van een salaris van 2900 bruto (incl toeslagen).
Het probleem is de bijna 1000 euri dat deze man ( en heel NL ) moet betalen aan pensioenpremie,WW en LB.

Vikes | 09-03-08 | 17:47

@ Pieter Baan 09-03-08 @ 17:01
Ga dan een échte baan zoeken, knurft. Ik snap dat uw soort dienders nodig is, maar ga dan gewoon je lagere school afmaken en zoek werk met enig statuur.

@allen
kinderen, dinsdag aanstaande dus:

niet zeggen kutwaut, maar: "ik VIND u een kutwaut. Da's een mening; ik kan het mis hebben".

óf (en deze is in de praktijk beproefd - met als gevolg een paar nachtelijke uren op waut-hq), nog beter:
"wát kost de belediging van een ambtenaar in functie?? Nou, dan zal ik maar geen kleaudzacque tegen u zeggen hè?"

Als die teringlijers zich dinsdag voor 8u op de Rijkswegen wagen, gaan ze ervan lusten.

Spinal Fap | 09-03-08 | 17:38

dus dan gaan ze andere mensen maar hinderen? waar gaat het naartoe mensen?

Jazz87 | 09-03-08 | 17:28

Hadden ze gvd maar een vak moeten leren!

Randall Flagg | 09-03-08 | 17:17

-weggejorist-

Pieter Baan | 09-03-08 | 17:01

Hulde fleisch. Geweaun even de feiten op tafel: agenten verdienen helemaal niet zo slecht. Helemaal als je je bedenkt dat ze 36 uurtjes per week werken, premievrij pensioen opbouwen, en ver voor de 65ste mogen stoppen met werken.

zum kotzen | 09-03-08 | 16:43

Gelukkig rij ik geen auto, maar wel erg lullig voor automobilisten. Ik heb begrip voor hetgene waar ze naar streven, maar doe het dan op zo'n manier dat de burger er niet de dupe van is. Ter Horst zal zich hier vast niet druk om maken, ga haar eens lastig vallen!

Fulgrim | 09-03-08 | 16:38

Waarom word de politie in 0031 PER WEEK betaald !?

Verdammt Nochmal | 09-03-08 | 15:51

verwende kinders die zich aanstellen, nu gewoon weer gaan werken, of anders niet, maar blijf dan in je nest bij je wijf en ga geen goedwillende werkende burgers pesten!
zo slecht hebben ze het echt niet, zeker niet als je gaat kijken wat ze eigenlijk uitvreten..

zwarteslang | 09-03-08 | 15:44

Dit volk verdient een laag salaris. We hebben tot 4 keer gestemd op Jan Peter 'loonmatiging - 1,5% inflatie, echt waar hoor' Balkenende. Kan geen toeval meer zijn.

oplichter | 09-03-08 | 15:38

Wil iedereen hier ook even de maandelijkse zorgverzekering bij optellen, die ze ook nog eens niet hoeven te betalen... ik weet niet wat jullie betalen, maar dat is ook 150 euro in de maand extra!

Die hoeren kregen gewoon ook nog eens 10% loonsverhoging en dat hebben ze afgewezen...0,0 respect voor die joden! Ze hadden het wel, maar ze zijn het resoluut kwijt!!!!

Ze wisten wat ze gingen verdienen toen ze in dienst gingen, en laten we niet vergeten dat het geen HBO/universiteitsbaan is!

Behangdelul | 09-03-08 | 15:34

Ga bij geenstijl werken als je meer wil verdienen, of bij de quote daar kan je van de porsche bedrijfswagen gebruik maken.
Die agentjes kunnen beter eens op monsterboard kijken ipv porno....

beninhet2 | 09-03-08 | 15:24

'k Geef die pliesies groot gelijk dat ze voor een beter salaris gaan. Wel een beetje stom van ze om moedwillig publiek te gaan hinderen.

dawg | 09-03-08 | 15:14

Ik ga morgen achteruitrijdend naar mijn werk, en elke wegblokkerende agent kan maar beter uit de weg gaan.

B. de Bouwer | 09-03-08 | 14:51

We hebben toch ook nog een leger ? Of zitten die allemaal in Tora Bora land ?

Bankman6860 | 09-03-08 | 14:16

Als ik zie hoe de gemiddelde simpele ziel hierboven reageert, met name het taalgebruik en de spellingsfouten, begrijp ik dat ons land dreigt af te glijden. Een beetje breder orienteren zou het verschil kunnen maken tussen een loze kreet in de ruimte en een gefundeerde mening. Jammer!!!

sjeekspier | 09-03-08 | 14:08

@oplichter 09-03-08 @ 13:44

Even goed teruglezen knul (hint: 13:19), dan kun je zien wie er van onderwerp wisselde. En nu weer terug in je woondoos.

Sir Hackalot | 09-03-08 | 13:57

@ Toroflex

Ik dacht net hetzelfde.
Maar het blijft schandalig als je ziet wat het verschil tussen bruto en netto.
Als daar nu eens wat aan gebeurde!

poehpoeh | 09-03-08 | 13:56

Daarbij, dan gaan die getalenteerde smerissen toch gewoon wat beters zoeken, wat meer betaalt? Dat is toch het principe van de heilige vrije-marktwerking? Waarom nemen ze niet gewoon ontslag. Nog genoeg allochtonen die graag koffiedrinken en burgers irriteren voor minder. Privatiseren die hele parasiterende overheid.

oplichter | 09-03-08 | 13:55

Heeft niemand nog die post 'nom. premie ZVW' van 229,30 euri gezien? Dat nettosalaris van 1547,86 is dus al met de premie van (waarschijnlijk) 2 personen er afgetrokken. In werkelijkheid is zijn nettosalaris dus 1777,16 euri. Dus dat van die 1500 netto is gelul. Een MBO'ert in het bedrijfsleven moet van zo'n salarisje nog z'n ziektekostenverzekering betalen en er 10% langer voor werken.

John Toroflex | 09-03-08 | 13:48

Een kennis had een leuke;
Moet je je trouwens wel wat aantrekken van mensen in staking. Of te wel als ze actie voeren zijn ze kennelijk niet in functie en hoef je ook geen rekening met ze te houden.

Krokoklaas | 09-03-08 | 13:47

Wat een lutsers!!! Als student zijnde heb ik hetzelfde inkomen....

eriks | 09-03-08 | 13:47

Sir Hackalot, concentreer je op het onderwerp of ga je huiswerk maken, rotjoch! Daarbij ben ik zeker geen GL stemmer maar ik stem ook niet op je drieonderkinnige suikeroomjes die je zakgeld aanvullen in ruil voor anale diensten. Viezerik.

oplichter | 09-03-08 | 13:44

@oplichter 09-03-08 @ 13:30

Ja, laten we massaal Polen binnen halen zodat de rest allemaal WW kan gaan genieten. En van welke uitkering word jij betaald?

gewoononbekend | 09-03-08 | 13:39

oplichter 09-03-08 @ 13:30

Ja de Poolitie en dat ze hun Zastava's en Polski Fiats enzo meenemen....

Lachende mandarijn | 09-03-08 | 13:38

@oplichter 09-03-08 @ 13:36

Zoals ik al zei: je klinkt als een gefrustreerd mannetje. Gokje: GL stemmer met een benedenmodaal inkomentje?

Sir Hackalot | 09-03-08 | 13:38

Bedank je rechtse vriendjes van de geenstijl maar voor het feit waarom jij GEEN loonsverhoging krijgt en de overheid en je baasje (woef woef) en zijn vriendjes wel. Dat is de rechtse heilstaat die bepaald dat jij een sukkel bent die zijn leven voor een aalmoes mag kruipen door de stront. Omdat je daar vrijwillig accoord mee gaat. Omdat je een mak schaap bent met een downsyndroom die niet beter verdient. Omdat je genetisch inferieur bent. Dat is waarom het zo werkt.

oplichter | 09-03-08 | 13:36

@oplichter 09-03-08 @ 13:30
LOL

Hobbykip | 09-03-08 | 13:36

@oplichter 09-03-08 @ 13:19

Je klinkt als een gefrustreerd mannetje. Kan je niet meer rondkomen sinds de komst van de euro jochie? Dan doe je toch echt iets niet goed en nou niet de ambtenaren de schuld geven he? (en nee ik ben geen ambtenaar, voordat je erover begint).

Sir Hackalot | 09-03-08 | 13:31

Waarom halen we geen Polen binnen om de Politie te vervangen? Die weten nog wat werrekuh is. Of geldt dat principe alleen voor arbeiders die niet hun eisen kunnen bijzetten door chantage en sabotage?

oplichter | 09-03-08 | 13:30

@ oplichter 09-03-08 @ 13:19

ik spaar voor een 93'-er Astra. Ook goed?

Pluimpje | 09-03-08 | 13:28

Laat vooral die flits-NSB-ers lekker gaan staken!

Dundunbanza | 09-03-08 | 13:27

@ kersenflap 09-03-08 @ 12:00
Geen enkel werk is zonder gevaar. Ook een brandweerman, militair of metselaar lopen meer gevaar dan gemiddeld. Hoeveel politieagenten zijn het afgelopen jaar tijdens de uitvoering van hun functie omgekomen? Zet dat eens af tegen het aantal omgekomen militairen of het aantal bouwvakkers dat een bedrijfsongeval heeft gehad. Vier agenten die als laffe ratten voor een pand blijven staan terwijl er binnen iemand wordt afgeslacht levert ook geen medaille voor betoonde moed op...
De politie heeft echt niet het monopolie op onregelmatig werk dat soms gevaarlijk kan zijn, maar ze gebruiken het wel constant als excuus om hetzelfde salaris te ontvangen als iemand met een HBO diploma.

Remington.223 | 09-03-08 | 13:23

Wat kunnen we straks nog verwachten:
Een STAATSGREEP!! ???

Hobbykip | 09-03-08 | 13:21

Niet noer kinderen zijn hinderen.

widtvoet... | 09-03-08 | 13:19

Na de wisseltruc van Duisenberg compenseert de overheid zichzelf telkens voor de slechte koers van de Euro. De prijzen zijn 100% gestegen tussen 2002 en 2008. Maar blijven volhouden dat de inflatie 1,5% is, maximaal! Ambtenaren zijn gecompenseert voor de negatieve gevolgen van de ziektenkosten. De gemeentes en aanverwante zakkenvullers verhogen hun tarieven tussen de 5 en 15% per jaar. Een kroket bij de Febo kost nu €1,40, dat was in 2002 1 gulden en 50 cent. Een biertje kostte 2 gulden nu minimaal 2 euro. Maar met de benedenmodaalse rechtse meepratertjes zoals van de Geenstijl heeft de overheid vrij baan. Gewoon incasseren die klappen en vooral hardt werrekuh jongens dan kommie er wel. Toch? Zolang je je 4 faked sportuitlaten onder je Astra 1991 heb zitten is er niks aan het handje.

oplichter | 09-03-08 | 13:19

De politie is je beste kameraad. Nou, de mijne niet meer. Sinds de politieagent tijd heeft om onder diensttijd en met gebruik van dienstvervoer vriendinnen van anderen te gaan lopen versieren en op deze wijze hun ambt misbruiken, is bij mij het begripslichtje helemaal gedoofd. En dit is slechts een van vele voorbeelden van wangedrag van Omes Agent.
Als ik op straat staande wordt gehouden door een pubertje met een veel te grote plisiepet op zijn puistenkop, die mij met het vingertje omhoog komt vragen ' wat wij aan het doen zijn', terwijl hij bij het wegrijden dwars door een rood verkeerslicht rijdt (overigens, wel eens een plisieauto zich aan de snelheid zien houden ter plaatse, ikke niet namelijk), is bij mij het begripslichtje nog verder gedoofd. Als ik van inside informatie van de plisie hoor, dat ze zichzelf eigenlijk ' boven de wet' achten (zie ook de komende hinderacties van het verkeer. Moet JIJ eens flikken!) en dat vrouwelijke agenten steevast en bijna standaard als ' neukvlees' worden beoordeeld, vraag Ik mij af waarom in godsnaam mensen met zo'n laag IQ nog extra geld willen.
Ga eerst eens wat leren en ga niet op het VMBO aan je pik zitten rukken bij elke vrouwelijk klasgenootje. Misschien, heel misschien als je wat beter oplet en wat meer leert, kan je ook boven het nivo van plisieagent starten op de arbeidsmarkt.
Kies je voor het een, krijg je automatisch het loon dat je verdient. En ga dan iet lopen zeuren over MEER, want dat moet je eerst VERDIENEN..

Professor Paal | 09-03-08 | 13:14

Pas op mensen!!! Waarschijnlijk bedoelen ze met hinderen dat ze weer onzin boetes gaan uitschrijven om het misgelopen geld binnen te halen >www.nieuwnieuws.nl...
Blijft allen binnen dinsdag!

Hobbykip | 09-03-08 | 13:08

Okeeej! Ik dacht dat als ik zou staken voor een hoger loon, dat dat waarschijnlijk niet zo veel zin zou hebben maar hinderen > als dat mag, nou dat veranderd de zaak.......
hehehe

Hobbykip | 09-03-08 | 13:07

bolkedebeer 09-03-08 @ 12:53

Bekijk het loonstrookje nog maar eens goed: 9 dienstjaren dus.

Sir Hackalot | 09-03-08 | 13:06

Ik verdien minder en mijn werk is toch wat lastiger dan die van de gemiddelde oom agent die een beetje met een flitpaal langs de weg een boekje zit te lezen.

Terra | 09-03-08 | 13:05

Wat denk je dat mijn bedrijfskleding kost per jaar?

Jan Aaldrik | 09-03-08 | 12:59

Ik heb gisteren weer getankt, tjonge wat een prijzen en 2/3 is accijns en BTW, Kunnen we geen tegenactie doen en het Nederlandse snelwegennet dichtgooien. Actie Wordt het echt een zooitje

Krokoklaas | 09-03-08 | 12:58

nono_einstein 09-03-08 @ 12:26
Het lijkt er inderdaad op dat men een landelijk beleid heeft om mensen lastig te vallen en bij voorbaad te gaan hinderen, dit gebeurd met de bedoeling dat iedereen het gevoel moet krijgen dat je in de gaten word gehouden.

souty | 09-03-08 | 12:55

Het hierbovenvermelde salaris is van een hoofdagent met 12 functiejaren. Het is daarmee tevens het eindsalaris.

bolkedebeer | 09-03-08 | 12:53

Ik mocht willen dat ik zo'n salaris had. Dan ging ik nóg vaker op vakantie dan ik nu al doe.

Steve0510 | 09-03-08 | 12:51

Chiant 09-03-08 @ 12:26
Gezag krijg je door handhaving: de schuld ligt dus bij de ploitiek, de rechterlijke macht en bij ons zelf. Dat is mij duidelijk. Maar we gaan ervanuit hoe de situatie nu is. En het komt mij vreselijk simplistisch over om nu maar het verkeer te gaan hinderen. Dat verwacht ik van boze arbeiders. Volgens mij zetten de politiemensen zich met deze acties op hetzelfde niveau. Maw het onderstreept mijn betoog. Ga gezag terugwinnen met een goede actie. Het niveau van de actieleiders laat dat helaas niet toe. En dan is het salaris okej wat mij betreft.

Lachende mandarijn | 09-03-08 | 12:50

Politie *kots*

Gewoon even een allah ouahkbar persoontje inhuren om zichzelf in het 'hoofdgebouw' van de politie op te blazen.

T3hTommay | 09-03-08 | 12:49

@Terra doe jij het voor dit inkomen beter dan? Ik zou er niet eens m'n nest voor uitkomen.

* | 09-03-08 | 12:45

@Broeder 09-03-08 @ 12:43

U ligt dinsdagochtend om 10.00 uur nog in uw bed, genietende van uw WAO uitkering?

Sir Hackalot | 09-03-08 | 12:45

Het wordt hoog tijd dat die bonden een keer afgeschaft worden. Laat individuele werknemers zelf maar onderhandelen over hun salaris gebaseerd op individuele prestaties dus. Scheelt ook een hoop gestaak.

Sir Hackalot | 09-03-08 | 12:44

De politie heeft mijn zegen heerlijk die klootzakkerige yuppen stalken en andere middelmatige autofielen laten belanden in een file.
Ontwricht maar goed dan gaat Guusje *hips* Ter Horst eerder op haar rode knieën om jullie eisen in te willigen!!!!

Broeder | 09-03-08 | 12:43

Op dit loonstrookje staan extra ingekochte verlofuren, dat drukt op het netto inkomen, maar niet zo heel veel, zeg dat ie normaal zo'n 1600 netto krijgt.

* | 09-03-08 | 12:42

Als zij een loonsverhoging willen dan wil ik mijn fiets terug en dat ze niet het verkeerde huis binnen vallen om half vijf s'ochtends...

Terra | 09-03-08 | 12:42

verkeer hinderen doien ze elke dag al What's new ???

Guusje moet haar clit stijfhouden deze keer, niet akkoord met hele paket, dan NIX erbij!

Pedrox | 09-03-08 | 12:40

@ azijnseikerT 09-03-08 @ 12:30

Dat bedoelde ik niet met "het werk waar voor ze zijn aangenomen", daar heb je alleen een flitspaal voor nodig. Ik bedoel het echte werk waarvan ze nu zeggen dat het gevaarlijk is en dat ze daarom meer geld willen.
(Ik bedoel ook niet heb beveiligen van voetbalwedstrijden, dat moeten die clubs maar zelf doen, en anders afschaffen)

N.O. Brains | 09-03-08 | 12:38

Best leuk te weten dat zo'n verwend kereltje 1300 euro netto minder verdient dan ik.

El_Guapo | 09-03-08 | 12:35

Voor vmbo-ers (wat agenten zijn; ooit een proces-verbaal gezien dat niet wemelt van de taalfouten?) hebben ze een uitstekend salaris.
Als er dinsdag een agent wordt aangereden door een fietser, ben ik het.

bintang | 09-03-08 | 12:34

Het zou ook veel vanzelfsprekender zijn om de hele politie CAO afte schaffen en gelijk te schakelen aan de CAO voor de belastingambtenaar.

CoJoNes | 09-03-08 | 12:32

N.O. Brains 09-03-08 @ 12:18

Yup en nog meer (snelheids)overtredingen beboeten zodat uit het etra gegenereerde geld hun salaris betaald kan worden. Politiek blij, politie blij,

azijnseikerT | 09-03-08 | 12:30

Dan gaan de klootzakken in ieder geval doen waar ze goed in zijn, burgertje pesten.
Stel je voor dat ze als protest boeven gingen vangen,de wereld op zijn kop!
Als je normaal wilt verdienen, moet je een normaal beroep kiezen,klaar.

captainobvious | 09-03-08 | 12:29

Wedstrijd plisiehonden werpen vanaf het viaduct....
Altijd weer mooi om te zien..

Amen | 09-03-08 | 12:27

Die pet ziet natuurlijk wat hij dagelijks aan bonnen uitschrijft.
Per dag kan hij zijn nettoloon binnenhalen.
Maar dat hij nu dat tempo moet opvoeren, breekt hem op.

LINKSEluller | 09-03-08 | 12:27

Als ze Cohen en Guusje per direkt definitief laten verdwijnen klim ik van de week mee de barrikade op trouwens.

widtvoet... | 09-03-08 | 12:26

EvertsNL 09-03-08 @ 12:20

Neu, gaat wel weer.
Kan normaal functioneren, maar op het moment dat ik iets politieachtigs zie wordt het een beetje jeukerig en rood.
Ik denk verder niet dat ik de enige ben, hoor. Ik ben bang dat mijn ervaringen met de politie exemplarisch zijn.

nono_einstein | 09-03-08 | 12:26

@Lachende mandarijn 09-03-08 @ 12:18
En wiens schuld is het dat ze geen gezag en respect meer genieten? Ik weet het wel!
* Alles moet toch kunnen in deze ongewassen, vrijgevochten, geen plichten slechts rechten samenleving mompelt *

Chiant | 09-03-08 | 12:26

W@tikzeggunwil=diDt 09-03-08 @ 12:13

Oh, en dat weet je van te voren soms niet??
Politie agent worden is een van de meest doorzichtige zaken. Je weet dat het met de jaren steeds minder gaat inhouden (je ziet ze steeds minder op straat, dus de argumenten met 'leven riskeren'zijn een beetje achterhaald) en je weet precies wat je gaat verdienen. Als er wellicht geen compensatie is voor de stijgende lasten (inflatie correctie), enders dan bij andere ambtenaren, dan heb je een reden tot klagen, anders niet.
Voor wat betreft het lospeuteren van lichaamsdelen, volgens mij hooft jan agent dat niet te doen, maar ik laat me corrigeren indien ik ernaast zit.

In ieder geval geen reden voor loonsverhoging. Je weet het van te voren, niet achteraf komen aanzeiken.

nono_einstein | 09-03-08 | 12:23

Mekker 09-03-08 @ 12:19

Accijns heffen dan maar op de contributie! I.p.v. fiscaal ondersteunen door bijdrage aftrekbaar te laten zijn (of rechtstreeks door werkgever te laten betalen en aftrekbaar van de winst, dat is hetzelfde in feite).

NoMinister | 09-03-08 | 12:23

Toegangswegen tot grote parkeergarages blokkeren.

widtvoet... | 09-03-08 | 12:22

@ N.O.Brains 12:18

U begrijpt het!

Mekker | 09-03-08 | 12:21

Als dit het salaris is van een gemiddelde straatwout dan mogen ze niet klagen. Netto is het aan de lage kant maar dan heb je wel allerlei zekerheden *kuch* geregeld. Bruto is het altijd nog €2.700 per maand en dat is toch echt boven modaal.

Pluimpje | 09-03-08 | 12:20

@Nonnes @12:03
Nee, van een hoofdagent. Schaal 7, functiejaar 9.

Chiant | 09-03-08 | 12:20

nono_einstein 12:09 ...... al het leed van de wereld op jou neer gedaald. Zoek hulp, zielepoot

EvertsNL | 09-03-08 | 12:20

@ Hutspotentieel 12:16

Klopt, daarom neem ik niemand aan in mijn organisatie die lid is van een bond. Bonden maken meer kapot dan ons lief is.

Mekker | 09-03-08 | 12:19

Die Doekle is toch ook werkelijk 'n kei van 'n bemiddelaar... Jammer eigenlijk dat we zo weinig meer horen over zijn anti-Wilders beweging.

widtvoet... | 09-03-08 | 12:19

Wat te weinig verdienen? Deze net het spoorwegpolitie-niveau ontstegen bromsnorren (m/v) moeten diegene lastig vallen die hen benadelen. Maar ook voor hen geldt: ze gedragen zich arrogant omdat ze een uniform aan hebben en een pistool mogen dragen. En als je die zaken zou wegdenken blijft er een bedroevend hoopje mens over. Dat zie je ook in de praktijk: spreken kinderen aan die op de stoep fietsen: waar zijn wij mee bezig? Hebben alleen haast om MacDonalds binnen te komen. En laten echt uitschot ongemoeid, want die zijn echt gevaarlijk. Heb niet zoveel op met die Pet. Ze hebben aan gezag ingeboet en krijgen nu ook zo langzamerhand het daarbij behorende salaris. Daar is in economische zin niets op tegen.

Lachende mandarijn | 09-03-08 | 12:18

Als de poltie Den Haag onder druk wil zetten is de beste manier om gewoon het werk waar ze voor aangenomen zijn extra goed uit te voeren. Elke crimineel oppakken en voor de rechter brengen en binnen twee weken loopt alles vast. En ze krijgen er gratis nog respect van de gewone burger bij.

N.O. Brains | 09-03-08 | 12:18

W@tikzeggunwil etc 12:13

Dit doet de ambulancedienst, onzin wat u hier verkondigt.
Ik spreek uit ervaring

Mekker | 09-03-08 | 12:16

@ Mekker, 't plan van Nadorst was daarom zo gek nog niet. Nu bestaat de kans dat we over een paar maanden weer met mekkerende wouten zitten (geen Max Havelaar meer uit de automaat of iets met repsect op straat etc...). Dit gaat niet over de pliesies maar over het resultaat van de pliesiebonden.

Hutspotentieel | 09-03-08 | 12:16

Kunnen ze niet een Herfkens toeslag krijgen ?

EvertsNL | 09-03-08 | 12:16

of willen ze nu ook een percentage van die 6 miljoen boetes.

LINKSEluller | 09-03-08 | 12:13

Eem minister die nog niet zo lang geleden met drank op achter het stuur moetonderhandelen met deze gezagdragers, verdient geen enkel respect tijdens de onderhandelingen. Politiemensen verdienen beter dan het huidige hongerloon waar ze voor moeten werken. Ik steun deze actie van harte. Voor al die mensen die lopen te bleren dat ze alleen maar boetes uitschrijven voor verkeersovertredingen even het volgende; wanneer ze je kind, vrouw of ander naast familielid van of uit de grill of bumper peuteren praten we weer eens verder... ennuh... bij het zien van een totaal verminkt lichaam van wie dan ook eens kijken of je of je 's avonds weer leuk de draad oppakt... Wat ik wil zeggen is dit; politiemensen worden bijna dagelijks met alle shit van deze samenleving geconfronteerd. Dat verdient een redelijk loon, zo simpel is dat.

W@tikzeggunwil=diDt | 09-03-08 | 12:13

@erikgroen 09-03-08 @ 12:01
Je ziet het. Ze weten weer zonder problemen het gewenste effect te bereiken. Snap je toch niet...

Nonnes | 09-03-08 | 12:12

Als beroepschauffeur kan ik zo'n actie alleen maar toejuichen.
Goed voor de uurtjes..:-))

Bert M. | 09-03-08 | 12:11

Pff, flinke dosis idealisme vereist om voor zo'n fooi kop van jut te spelen.

Lobo | 09-03-08 | 12:10

Hee, politie-zakken-hooi,

waarom kunnen jullie met een modaal salaris wel zeiken voor meer geld en daar actie tegen voeren, maar als de burgers (waar jullie te vreten van krijgen, stukken onbenul) vragen om meer aandacht te schenken aan wat de burger echt belangrijk vindt ipv bosjes-lul-met-gatso te spelen alleen maar terug grijpen op befehl -ist-befehl?
Als jullie wijven en kerels zijn ipv uitgezakte vette smerige achterbakse luie we-vinden-het-zo-eigenlijk-wel-goed ruftende honden (en geloof me, ik heb ALLE recht om dit tot in de eeuwigheid te mogen herhalen, daar hebben JULLIE zelf voor gezorgd, incl. de corpsleiding tot in de hoogste regionen; als er een politie lul mee leest en denkt, ik wil die lul wel ff spreken, laat maar horen, komt voor elkaar), ga je protesteren tegen de camera's in de binnen steden, tegen het bureau werk, tegen de onevenredige Koos Spee neuroses en zorg je ervoor dat inbrekers, verkrachters en vernielers worden gepakt, laat je mensen die aangifte komen doen met angst op hun gezicht niet ijskoud een week later terug komen omdat jan agent nu even geen tijd heeft, ga je niet lachend staan toe kijken als een vrouw aangerand wordt, ga je niet mensen onterecht oppakken en 5 uur vasthouden zonder drinken, toilet of wat dan ook en als blijkt dat je fout zit ze voor hun bek slaan en 10 km van huis om drie uur 's nachts in de regen zonder jas uit de auto zetten omdat ze aangifte tegen je willen doen (wat overigens kansloos is want jullie houden toch tot in dan haag de handen boven elkaars hoofd, laat je niet iemands gestolen auto bij een sloper staan als je hem toevallig terug vindt, zodat die persoon van de belastingdienst te horen krijgt dat de auto terecht is en hij /zij weer belasting moet gaan betalen, laat je mensen niet 3 weken wachten op een proces verbaal voor een inbraak met braakschade, etc etc..
Moet ik nog door gaan stelletej onbekwame ongeinteresseerde stukken ellende??
En jullie willen er massaal geld bij??
ROT TOCH OP!!!

nono_einstein | 09-03-08 | 12:09

@CoJoNes 09-03-08 @ 11:50
Ze moeten nog betalen voor hun collegaatjes die er vroeger uitgestapt zijn.

Overigens kan een politieman die uitvoerend werk doet op z'n 60ste al met pensioen. En dat mag dan ook wel even mee verdisconteerd worden!
Stel in bovenstaande geval, die pakt dus zeg maar even € 150.000 (€ 30.000 jaarinkomen * 5 jaren) gratis inkomen ten opzichte van iemand die op z'n 65e met pensioen gaat. In het geval van deze anonieme agent kan je dus nog even € 500 netto per maand optellen (hij werkt 27 jaar voor die graties uitkering) in verband met wat hij aan het einde van de rit nog even gratis gaat meepakken!

Auke | 09-03-08 | 12:09

Poppen in uniform vantussen geparkeerde auto's voor langsrijdende, nietsvermoedende autombilisten werpen.

widtvoet... | 09-03-08 | 12:08

Hmm... zelfs een politie agent verdient nog meer dan ik :( achja men moet ergens beginnen zullen we maar zeggen :)

Sledg | 09-03-08 | 12:08

Ah heerlijk Judas Cohen op de vroege zondagmiddag bij Buitenhof. Gezellig.

*koggie weggooit en vast water voor de rooibos opzet*

widtvoet... | 09-03-08 | 12:06

Meer salaris blijkt uit onderzoek maar 3 maanden tevredenheid te geven, dus geen hogere lonen, is water naar de zee brengen.

Mekker | 09-03-08 | 12:06

@erikgroen
Tell them!

Nonnes | 09-03-08 | 12:04

Dit is geen loonstrookje van een gewone agent. Dat weet ik zeker.

Nonnes | 09-03-08 | 12:03

Provinciale wegen afgrendelen om zelf te kunnen gaan straatracen.

widtvoet... | 09-03-08 | 12:02

MISLEIDING DOOR GEENSTIJL

Dit is het Salaris van een Inspecteur (schaal 9)
Dus niet van een agent, hoofd agent of brigadier !!

Dus van iemand die veel hoger in de boom zitten, meer dan 80% van de agenten zal dit salaris nooit bereiken !!

erikgroen | 09-03-08 | 12:01

Altijd leuk als je een parkeerwachter tegenkomt om tegen je kind te zeggen:
Kijk lieverd, als je niet goed je best doet op school loop jij er over een paar jaar ook zo bij.

CoJoNes | 09-03-08 | 12:01

Ik snap die agenten best.
Het werk wat ze doen is niet zonder gevaar,nachtdiensten draaien en iedere dag patrouilleren tussen het uitschot van de maatschappij. Logisch dat men een normaal salaris wil.

Wat betreft die struikrovers: opdracht van het linkse kabinet. Ik vermoed dat menig agent het ook graag anders had gezien......

kersenflap | 09-03-08 | 12:00

(Binnen)stedelijke (ring)parkours uitzetten met pliesielinten en hindernissen.

widtvoet... | 09-03-08 | 11:59

Ach, ze motten bijklussen om rond te komen,misschien uitgaven patroon aanpassen aan salaris ? doet 99 procent van de Nederlanders namelijk ook.

kees2 | 09-03-08 | 11:59

@linksisooknietalles 09-03-08 @ 11:55
In Duitsland ligt het belastingtarief lager.

CoJoNes | 09-03-08 | 11:58

Belachelijk. Agenten komen van de mavo of het vmbo en willen betaald willen alsof ze een universitaire opleiding gevolgd hebben met een baan van evenredig niveau. Had maar wat beter je best gedaan op school beste pliesieman/vrouw, dan had je nu niet hoeven staken.

Perv | 09-03-08 | 11:58

@bookie,

Met operationele toelage?


Tsss.

linksisooknietalles | 09-03-08 | 11:57

# KaKeL Kees 09-03-08 @ 11:39

Een MBO-verpleegkundige verdient aanzienlijk meer dan een politieagent. De in bijgaande link vermelde toeslagen tot 60% is iets waar agenten al jaren van dromen en nu ook een onderdeel vormen van het eisenpakket van de bonden.

www.gobnet.nl/beroep.php?id=44&p=5...

bolkedebeer | 09-03-08 | 11:56

@CoJoNes 11:54

Het is bijna tegennatuurlijk idd. maar laat ze zichzelf eens overtreffen.

widtvoet... | 09-03-08 | 11:56

Wat is het verschil? Politie werkt nooit mee, wel tegen!

Kris | 09-03-08 | 11:56

Dreigen met rottigheid om je zin te krijgen gaat het helemaal worden deze zomer....

*monteert alvast bullbar.... voor en achter*

Amen | 09-03-08 | 11:56

@ Cojones,

Volgens mij vergelijkbaar met hoofd-agent:


Polizeiobermeister/in (POM)
Besoldungsgruppe A8, Steuerkl. III, 27 Jahre, verheiratet, keine Kinder
netto ca.: 2.110,-- EUR

linksisooknietalles | 09-03-08 | 11:55

Sorry, maar ik zie niet in wat er mis is met dit salaris - voor werk dat nu niet écht een groot beroep op de intelligentie of creativiteit doet. Ben voor één keer helemaal voor de Minister van Binnenlandse Zaken. NIET TOEGEVEN.

En kunnen die acties alsjeblieft zonder de inzet van spul dat van belastingcenten betaald is? Laat die politiebusjes gerust op het parkeerterrein, die zijn er om je WERK mee te doen, verwende mennekes!

azoturie | 09-03-08 | 11:54

Boter kaas en eieren spelen met pliesiebusjes op drukke kruispunten?

widtvoet... | 09-03-08 | 11:54

Vrij normaal salaris voor een kennelijk administratief medewerker.

bookie | 09-03-08 | 11:54

zielig en goodkoop en slecht voor het aanzien. Als de politie gezag wil laat ze dan een gezagvolle aanpak kiezen die past bij het door hen gewenste imago.
Truckers nadoen is te goedkoop heren! Boetes niet innen gaat ten koste van je eigen verhoging, er is minder te besteden!
Zoals je nu te werk gaat krijg je daar alleen maar veel, veel last van.

rudles | 09-03-08 | 11:54

@widtvoet
Creativiteit vragen van mensen die 'Zo staat het nu eenmaal in de wet, ik heb het noet verzonnen' tot levensmotto hebben verheven.

CoJoNes | 09-03-08 | 11:54

"Politiemensen mogen van de bonden hun creativiteit loslaten op het verkeer..."

Nou ben benieuwd met welke kreatieve akties onze petvrienden gaan komen. Als menselijke slinger uurtje rondjes doen op grote rotondes bijvoorbeeld? Zij aan zij 1500 meter zaklopen over op- en afritten? Met waterkanonnen zo veel mogelijk motorrijders van hun wheels spuiten?

widtvoet... | 09-03-08 | 11:51

Muhaha... Lof ook voor de platte pet die dit strookje ter beschikking stelde. Hier zal weer een onderzoek naar worden ingesteld. Lijkt me niet lastig te achterhalen; een persoon uit 1973 die in 2006 in dienst is gekomen. Koppelen aan het exacte salaris plus vergoeding woon werkverkeer... Inleveren je pet.

Den Heaupeleauze | 09-03-08 | 11:51

Ook nog eens €81,- voor een VUT die niet meer bestaat. Die gasten worden getild door het pensioenfonds!

CoJoNes | 09-03-08 | 11:50

Uit die vacature voor motormuisagent:
"Daarnaast zijn we op zoek naar een kandidaat met een stuk omgevingsbewustzijn"

Mijn god... Een stuk.... brokje signaalwerking naar de burger toe, best wel. Geitenwollensokken niet verplicht.

En dat met nog geen 2700 bruto per maand maximaal... Je zal toch wel gek zijn

Neon | 09-03-08 | 11:50

@aaarrrggghhh!!! 09-03-08 @ 11:17

Overgestapt van het ene naar het andere korps, misschien??
Dit is iig geen strookje van een ll-plisie. Maar dat wist je zelf ook wel.
Of had het kunnen weten.

linksisooknietalles | 09-03-08 | 11:49

Artikel 426 van het Wetboek van Strafrecht

1. Hij die, terwijl hij in staat van dronkenschap verkeert, hetzij in het openbaar het verkeer belemmert of de orde verstoort, hetzij eens anders veiligheid bedreigt, hetzij enige handeling verricht waarbij, tot voorkoming van gevaar voor leven of gezondheid van derden, bijzondere omzichtigheid of voorzorgen worden vereist, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste zes dagen of geldboete van de eerste categorie.

adtheist | 09-03-08 | 11:48

Er is toch werk genoeg. Als ik politieagent was, had ik gewoon een beter betaalde baan gezocht.

Hodja | 09-03-08 | 11:47

je mag het verkeer toch niet hinderen?
ik ga de politie bellen!

rioolguurder | 09-03-08 | 11:47

Ik vind €136 pensioenpremie op zo'n salaris toch wel aan de hoge kant. Maar ja, bonden hè, dan heb je zelf geen ene flikker meer te vertellen. Lang leve de CAO's jongens, de dwangbuis van het collectivisme.

CoJoNes | 09-03-08 | 11:47

De politie hindert al tijd het verkeer, als ik lekker door kan kachelen ben ik veel sneller op de zaak....
Maaruh... die mannetjes in die flitspalen, staken die ook?

Captain Orange | 09-03-08 | 11:47

Ik heb eigenlijk meer respect voor die scholierenprotesten; die wilden tenminste hun nutteloze uren afschaffen. De politie wil alleen hun nutteloze uren beter betaald krijgen.

N.O. Brains | 09-03-08 | 11:44

Ze mogen hun "creativiteit" op ons loslaten... Niks aan de hand, dus.

Jean | 09-03-08 | 11:44

Als scholieren gaan staken dan wordt gelijk de wapenstok ter hand genomen, maar ja wie gaat de wapenstok ter hand nemen als de politie gaat staken. Het leger maar dan denk ik.

Voor laag opgeleide verdient een smeris al teveel, verwende kindjes.

Commandini | 09-03-08 | 11:43

Die beroepsopjutter van Duijn was gisteren op de radio, wat een radicaal eng arrogant mannetje is dat. Ik heb al geen enkel respect meer voor de politie dus minder kan het niet worden dinsdag a.s. Het is wel typisch een asociale streek om een ander op te zadelen met jouw probleem. Overigens kunnen ze al een klap meer geld krijgen van onze centen en wie het onderste uit de kan wil ..................

Krokoklaas | 09-03-08 | 11:41

-weggejorist-

KaKeL Kees | 09-03-08 | 11:39

Wat ook lachen is als niemand het merkt. Dat ze er nog eens een paar miljoen tegenaangooien om het publiek erop te attenderen dat er gestaakt wordt

bidlip | 09-03-08 | 11:33

Overheidspersoneel zou niet mogen staken. Ambtenaar worden is een vrijwillige keuze, dus je kunt het van tevoren weten. Ik zou als bovag, of anwb, naar de rechter stappen om dat 'verkeer hinderen' te verbieden. Als er straks dooien vallen omdat iemand dan toch even rechts inhaalt, dan blijft er geen greintje sympathie over. En da's dom, als politie: sympathie verspelen.

Niet voor Jan | 09-03-08 | 11:30

Gewoon 10 mariniers i.pv. 200 lullo's naar het voetbalstadion.
Raddraaiers meenemen naar kazerne of terplekke uitwonen.

LINKSEluller | 09-03-08 | 11:30

@ Cojones, ik heb er al een beetje teveel over nagedacht.
*onderdrukt braakneiging*

Hutspotentieel | 09-03-08 | 11:29

Nu vinden ze weer dat er teveel geboden is, bij de laatste onderhandelingen. Dan zit er vast nog wel meer in, is de redenatie. Hebben hebben hebben, meer meer meer. Dit loonstrookje heb ik ook ongeveer, maar ik ben HBO geschoold. Het bod wat de minister heeft gedaan is wat mij betreft te hoog. Intrekken dat bod!
Door hun bijzondere status in de samenleving kunnen ze meer dan de gewone staker en daar maken ze nu dankbaar misbruik van. Dit is geen onderhandelen meer, maar afdwingen. Wees dan eens reeel en hak ook eens in op je stakende collega met je wapenstok als ie te ver gaat met 'staken'. Volgens mij is de definitie van staken dat je niets doet, dus ook niet het verkeer hinderen. Btw, hebben jullie wel een vergunning om te demonstreren?

legion | 09-03-08 | 11:29

@Hutspotentieel 09-03-08 @ 11:26
"De staat draagt die lasten."

En nu nog eens goed nadenken.

CoJoNes | 09-03-08 | 11:28

@ Hutpo, begrijp je 't zelf?

Hutspotentieel | 09-03-08 | 11:28

Slecht salaris! Maar ze moeten me dinsdag niet focken. GA BOEVEN VANGEN

Erectus Enormus | 09-03-08 | 11:26

Theoretisch hebben ze het recht. Van de werkweek werk tot en met dinsdag je volledig voor de staat, door inhouden belasting, premies etc. Dus valt het binnen
de norm. De woensdag werk je om btw en accijnzen etc. te betalen. voor een ieder met +2 modaal komt daar ook nog een stukje donderdag bij...
Dus hinderen op dinsdag mag. Rijken mag je zo tot en met donderdagochtend hinderen. En maak je niet druk want de staat draagt die lasten. Dus.
Geen nood, de bonden hebben het volledig onder controle: Niets te zien mensen, gewoon doorlopen graag.

Hutspotentieel | 09-03-08 | 11:26

Kunnen we geen Duitse politie inhuren voor de beveiliging van evenementen? Hoe zit het eigenlijk met Europol? Wat verdienen europese politiecollega's eigenlijk?
Vragen, vragen, vragen.

CoJoNes | 09-03-08 | 11:25

Mensen die bovenmodaal gevaar lopen en bovenmodaal avond, nacht en weekenddiensten moeten draaien en ook altijd op feestdagen moeten opdraven mogen wel wat meer dan modaal verdienen.
De korpsen lopen leeg en er komen te weinig nieuwe mensen bij. Als dat met het huidige tempo doorgaat kan er over twee jaar helemaal niet meer gevoetbald worden.

bolkedebeer | 09-03-08 | 11:21

harl 09-03-08 @ 11:18
Salarissen dus omlaag, lijkt me duidelijk.

nattebever | 09-03-08 | 11:20

Wij staken niet, dus kun je ze met een burgerarrest uischakelen. "Stapt u maar uit, en neem de sleutels uit het contact. Ach levert u ook gelijk maar ven dat bonnenboekje in!"

T1NKY | 09-03-08 | 11:19

Woning van Ter Dorst moeten ze barricaderen, daar hebben ze een probleem mee. Dat Ter Dorst het weer afschuift op Bos dat zij daar weer moet bedelen net als haar andere collega's recent... aha, nog een woning... of het binnenhof, dan zal de regering ook ongewild in staking geraken, niet dat er veel verschil is met het beleid dat nu gevoerd wordt.

Maar met een beetje nadenken kun je gecentraliseerd MET grote steun van de bevolking e.e.a. goed dwarsbomen. Zeker in deze barre tijden is dit de manier om de massa te mobiliseren. Het enige dat je kan gebeuren is dat je ontzet wordt door de militairen of aanverwanten waarmee het decreet voor de schaduw regering in gang wordt gezet... eh... is dat toevallig de geheime agenda hierachter... een revolutie is snel geboren... ik heb dit niet gepost

Diago | 09-03-08 | 11:18

@nattebever
Het merendeel van de ambtenaren houden het nog geen maand uit in het bedrijfsleven.

harl | 09-03-08 | 11:18

Datum in dienst: ??-??-2006.
Dus zo'n twee jaar agent nog niets gepresteerd (alleen nog maar geld gekost).

Geboortedatum 1973. Nog iets gedaan vóór 2006???

aaarrrggghhh!!! | 09-03-08 | 11:17

Alle uitkeringen neer het buitenland direct stopzetten, van dat geld de pliesie een beter inkomen geven zodat ze de rest van die allochtone uitvreters kunnen oppakken en terugsturen naar hun vaderland. Kunnen ze daar lekker gaan galbakken.

Snorry! | 09-03-08 | 11:14

Mooi man, maar na de belasting aftrek enzzz. houdt niemand hier echt iets over. Kortom zo is Nederland nou eenmaal.

pimpbizkitstyle | 09-03-08 | 11:14

Remington.223 09-03-08 @ 11:04
Ja en als lasergun gebruiken ze een .50 sniper rifle.....

MichieldeMuiter | 09-03-08 | 11:12

Toch krijgt hij/zij € 1150,00 meer dan het minimum. Dus waarom nog zeuren.
Ga dan in het leger, lutser.

Pajero | 09-03-08 | 11:10

En toch mogen die jongens wel iets meer verdienen, stel je voor straks lopen ze er allemaal zo bij als Columbo of de Cock...

MichieldeMuiter | 09-03-08 | 11:09

Ik haat vakbonden, vooral politie-vakbonden.
De helft van die bureauhelden moet je gewoon het bedrijfsleven inschoppen en dan resteert er genoeg voor de agenten die nuttig werk doen (waar uiteraard niet onder vallen de mannetjes die zich hebben verlaagd tot het menselijk verlengstuk van een lasergun).
Kortom, aan een paar Terminators hebben we genoeg.

nattebever | 09-03-08 | 11:08

Mooi. Kan ik eindelijk wraak nemen op die motornazi die me onterecht een bekeuring gaf.
* Sig Sauer uit het 'vet' haalt *

wopper | 09-03-08 | 11:07

Ja, maar we blijven zeiken. Volgens mij is dit nog zonder toeslagen en overwerk. Want dat is n.v.t. blijkbaar. Relaxed!

Ennuh, in de zorg is het ook zo erg. Wellicht, maar 10 jaar terug was dat ook zo en toen ben ik het een beetje gaan checken. Ni way, prachtige inkomens. Hoofdzuster HBO met nachtdienst verdiende buitengewoon prima. Toen, en zal nu nog wel zo zijn. Als je een a-typische luizenbaan hebt met regelmaat en vaste tijden in de zorg, moet je ook niet zeiken, dat is atypisch en daar richten we de schalen niet voor in.

Moest het effe kwijt. Altijd maar zeiken en nooit eerlijk vergelijken.

NoMinister | 09-03-08 | 11:07

Idd. Sinds wanneer houdt het stakingsrecht in dat je anderen actief mag gaan hinderen?!

Don Knieschot | 09-03-08 | 11:04

Gewoon het leger inzetten als de pliesie het te bont maakt. Dat is de enige groep in 0031 zonder stakingsrecht, juist om als laatste redmiddel te kunnen dienen. Op die manier zou het voetbal ook door kunnen gaan, gewoon een paar pelotons mariniers inzetten.

Remington.223 | 09-03-08 | 11:04

@MichieldeMuiter 09-03-08 @ 11:00:
Dat komt omdat die lubricatie-middelen meestal zwart zijn.

koerbagh ® | 09-03-08 | 11:04

ze zouden beter kunnen demonstreren voor meer bevoegdheden. Bedenk je dat je je leven waagt om zo'n lulhannes van een terrorist/crimineel/pedofiel te pakken te krijgen en dat zo'n type vervolgens zo weer op straat staat of op verlof weer losgaat. Dat lijkt me frustrerend...

bidlip | 09-03-08 | 11:02

Ik mis op het loonstrookje 'opbrengsten corruptie'.....

MichieldeMuiter | 09-03-08 | 11:00

Dinsdag gaan ze dus het laatste beetje goodwill wat ze nog bij de burger hebben verspelen. Heel erg dom, want ze laten de verkeerde mensen de dupe worden van hun actie. Waarom zetten ze bijv. niet het Binnenhof af, zodat niemand daar z'n werk kan bereiken. Of waarom houden ze Guusje Nadorst niet na elke honderd meter die ze gereden heeft aan om een blaastest te doen. Dat zijn tenminste acties die nog op sympathie bij de burger kunnen rekenen.

Aussie | 09-03-08 | 10:59

En dan nog wat: Voor het hinderen van het verkeer hebben de pliesies toch al die flitspalen? Daar hoeven ze zelf de straat niet voor op.

koerbagh ® | 09-03-08 | 10:57

Ik zou sympathie voor de politie-acties op kunnen brengen als ze zich niet zouden gedragen als belasting-ambtenaar en in plaats daarvan keihard de orde zouden handhaven in onze prachtwijken. Zolang het respect voor de pliesie op het nulpunt staat daar, wat mij betreft ook het salaris naar nul. Respect en orde sky-high ..... salaris ook. Ander soort prestatiecontract zeg maar, maar dan in dienst van de burger i.p.v. de overheid.

cbrdrivert | 09-03-08 | 10:56

Dinsdag a.s. Vrij Schelden op pliesie! tussen 10 en 12.

fuckje | 09-03-08 | 10:55

Belemmeren doen die kudt-wouten toch al, maar verkeer opzettelijk gaan hinderen is wel weer een nieuw hoogtepunt. Wat een nutteloze teringlijers zijn het toch.. REVOLUTIE!

dr. tikshit | 09-03-08 | 10:53

Ik vind ze nou ook weer niet zo slecht verdienen.
1) geen 40 urige werkweek
2) ambtelijke arbeidsvoorwaarden
3) toeslagen onregelmatige uren en tijd-voor-tijd
4) 13e maand

Als ik het aanbod van de minister bekijk vind ik dat een prima voorstel.

Bodde | 09-03-08 | 10:52

-weggejorist-

KaKeL Kees | 09-03-08 | 10:52

Zijn gewoon kudt kinderen die pliesie.

monaco | 09-03-08 | 10:51

het verkeer hinderen... ze doen niet anders

bidlip | 09-03-08 | 10:51

Het salaris van de gemiddelde VMBOer is een stuk lager dan wat een gemiddelde agent verdient met hetzelfde opleidingsniveau. Een bod van 10% over 3 jaar is vergeleken met andere groepen een riant bod.
Betreft het hinderen van het verkeer, dat doen ze constant door als een struikrover vanuit de bosjes mensen te flitsen die lekker door willen rijden.

Remington.223 | 09-03-08 | 10:48

Daarvoor laat je je ook niet de hele dag beledigen en beschieten natuurlijk! Groot gelijk heren und dames.
P.S. Laat dan wel zwarte Audi's vanmiddag bij Utrecht gewoon rijden a.u.b. daar ik anders mijn steunbetuiging in zal trekken indien anders... Moewhahah!

Tommygunner | 09-03-08 | 10:48

Als ik ook een zo'n gedegenereerde fluitproleet mijn pad kruist op hartje ochtendhumeur dan gaat ie mijn bumper voelen.

Als je staakt ben je niet in dienst en dus ook niet bevoegd om mij aan te houden.

Anders gezegd, dan ben je niks anders dan een mongeaul die midden op straat loopt te zwaaien met een stokje. Gassen dus.

Elitaire lul | 09-03-08 | 10:46

Ok, dit vraagt dus om keihard achteruitrijden, dinsdag.

fuckje | 09-03-08 | 10:45

Overigens... bij andere wegblokkades door actievoerders wordt de openbare orde gehandhaafd door ... de pliesie. Want het mag niet. Dus de politie gaat zelf illegaal handelen. Er wringt iets. Wat jammer dat ons leger in Uruzgan zit.

koerbagh ® | 09-03-08 | 10:45

Dit is een flink salaris. Ik ken agenten die voor veel minder aan de gang moeten. Dat is inclusief nacht- en weekend diensten.

Anaalfabeet | 09-03-08 | 10:45

Holy crap, ik dacht dat ik slecht verdiende. Gooi 0031 maar plat heaur, maar doe het wel iets vroeger aub want anders ben ik al op mijn werk. Als er smorgen om 6:00 al files staan dan kan ik tenminste op mijn nest blijven liggen.

Fapdrol | 09-03-08 | 10:43

Waar gaat dit heen met de pliesie..

Klaas Schimmelkaas | 09-03-08 | 10:43

Ga maar voor mijn trein liggen.

Annonico | 09-03-08 | 10:43

Zo'n soort loonstrookje heb ik ook nog wel ergens in m'n archief uit de vroege jaren '90... zelfde getallen ook ongeveer. In guldens. Grappig.

koerbagh ® | 09-03-08 | 10:42

oldskool loonstrookje zeg... gelukkig zit ik ruimer in de was

gimiller | 09-03-08 | 10:41

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino