Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kijk. De Arabierische cartoons

jordanie468.jpgUit een Jordaanse courant. Humor om te lachen. Een van de cartoons, die sinds begin maart opduiken in de Arabierische media. Flags of our Fathers, Arab Style. De SGP kon er niet om lachen en eiste dat Maxime Verhagen (CDA) actie ondernam en zijn afschuw uitsprak. Gladde Maxime kwam niet verder dan: "Het gebruik van hakenkruisen en het afbeelden van Israëlische militairen als nazi's is pervers". En de cartoons zouden Arabierische krantenlezers aanzetten tot haat jegens Israël. Maar is dat eigenlijk wel zo? Welnee natuurlijk. Die Arabieren haten de joden al eeuwen. En dit soort plaatjes zijn standaard in de Arabische media. Bekijk hier ALLE CARTOONS. Wordt vervolgd...

Reaguursels

Inloggen

Zien die film van Wilders, dat gezeik over wat het westen wel of niet mag, zelf doen die islamietjes niets anders dan het westen uitdagen. Laat de minister de ambassadeurs van Afganistan, Jordanie, Egypte ook maar eens op het matje roepen over de rascistische en godslasterende uitingen jegens ons.
Bovendien, trek alle subsidies aan die landen maar in, we subsidieren terroristen tegen ons zelf!!! Politiek denk eens na!!

meurbaal | 09-03-08 | 23:49

Misschien zou ons parlement een verplicht een middagje moeten rondneuzen op www.memritv.org. Wellicht dat dan tot de "boven ons gestelden" doordringt dat wij ons niet hoeven te schamen, laat staan te verontschuldigen voor de film van Geert. Wat de inhoud daarvan ook mag zijn.

Immanuel | 09-03-08 | 21:56

En hoor je ons nu schreeuwen "Dood aan Jordanie"? Zie je ons nu een vlag verbranden voor een of andere ambassade? Dit geeft toch wel duidelijk het verschil weer tussen "hun" en " ons".

RightOfMind | 09-03-08 | 21:30

Ik zeg: NEXT. GAAP.

Nifelheim | 09-03-08 | 18:07

Kom op zeg Arabieren haten de Joden zeker geen eeuwen. Op z'n hoogst anderhalve eeuw.

Eek-A-Turk | 09-03-08 | 17:19

Tijd om alle arabische vlaggen te verbranden op het binnenhof.

**Nimrod** | 09-03-08 | 16:40

In de woorden van Borat: Throw the jew down the well!

Kippendief | 09-03-08 | 15:38

@ sjonnie 09-03-08 @ 12:10
“Overigens echt weer zo'n zionisten-truuk, met niet terzake doende argumenten de aandacht afleiden waar het echt over zou moeten gaan.”
Sjonnie toch, wat laat je je weer in de kaarten kijken, beste kerel.
Het hele verhaal wat jij ook wilt ophangen is ordinaire lulkoek.
Notabene is het hele verhaal en de hele motivatie erachter al eens uitgebreid uitgelegd door een hoger iemand van de PLO in een interview in Trouw in 1977 alreeds.
“straight from the horses mouth dus” Niet echt nieuw nieuws dus.
www.worldnetdaily.com/news/article.asp...
Dat je de officiële geschiedschrijving wenst te ontkennen is jouw probleem.
en jullie luitjes bevestigen daarmee ook het beeld zoals geschetst in; www.dumpert.nl/mediabase/44038/2df9ec2...
Ik zag toevallig al dat een “Maximo” en andere kanzloze lutsers ook al leuk bezig waren.

saidfred | 09-03-08 | 15:09

het gaat geen 100 jaar meer duren voordat de joodse medemens weer voorwerp zal zijn van genocide.
En is dit verwonderlijk?
kotsen moet ik op de propaganda van israel.
Ik hoop voor hen dat de USA hen blijven steunen met wapens en know how.
En ik hoop ook voor hen dat Iran geen kernbom kan maken.
Indien één van 2 bovenstaande zou falen, wel dan vrees ik toch voor het voortbestaan van Israel.
En ik zal hun niet komen helpen.

paradocx | 09-03-08 | 14:48

Zit er geen groot stuk waartheid in deze cartoon;
En vermits we absoluut geen commentaar mogen hebben op Joden en Israel is humor een goede boodschapper.

paradocx | 09-03-08 | 14:43

leuke cartoons... kmoe wel lagge

geFlippeD | 09-03-08 | 14:07

@saidfred: Je hebt mij nooit horen of zien beweren dat er een staat geweest is die Palestina heet. Wat wel algemeen bekend zou moeten zijn is dat het gebied waar nu Israel en de Westbank liggen ook bekend staat als Palestina. Overigens echt weer zo'n zionisten-truuk, met niet terzake doende argumenten de aandacht afleiden waar het echt over zou moeten gaan. Geleerd in het Hasbara-klasje van het Israelische ministerie van Propaganda?

sjonnie | 09-03-08 | 12:10

Kom we steken vandaag een vlag in de fik :)

Kris | 09-03-08 | 12:01

Misschien moeten we ook nationale vlag-verbrand dag invoeren.

Fred Koedam | 09-03-08 | 11:56

Kom op zeg... Wie heeft er nou een hekel aan joden.. Daarbij was dit voor ons 63 jaar geleden, bij hun is het nu nog.

Kinderachtig hoor.

Fred Koedam | 09-03-08 | 11:56

Dus ze begrijpen vrijheid van meningsuiting nou ineens wel?

Bob Slee | 09-03-08 | 04:10

Joodse humor schijnt tenminste nog leuk te zijn ...

Jeetje007 | 08-03-08 | 23:57

Bouw kerncentrales, dan kunnen wij ook boycotten!

Jeetje007 | 08-03-08 | 23:56

Ik vind alles best,zolang ze maar van Knorbert afblijven!

dodgepowert | 08-03-08 | 23:35

Wie is die linkse sukkel bij Rondom 10? Geenstijl computernerds?

Dinand | 08-03-08 | 21:46

@ Baarstje 08-03-08 @ 20:12

Sinds wanneer -beiden zijn joods, maar dit terzijde- zou iemand met een minder 'hoog' cv niet in staat zijn goed gedocumenteerde boeken te schrijven over de positie van minderheden in de door moezelmannen veroverde gebieden?

wopper | 08-03-08 | 20:22

Echt gelul in de ruimte van je. Vergelijk de CV’s zelf maar: Die van Lewis is te lang om hier te noemen.

Bat Ye'or: CV
Born in Cairo, Egypt.
1955 Egyptian nationality revoked.
1957 Arrived in London as a stateless refugee
1958-60 Institute of Archeology (University of London)
1959 (Aug.) Became British by marriage.
1960 (Oct.) Moved to Switzerland. Permanent domicile
1961-62 University of Geneva (Social Sciences)
1960-64 Three children born
1969-2004 Research work and numerous publications

CV Lewis
en.wikipedia.org/wiki/Bernard_Lewis

Baarstje | 08-03-08 | 20:12

Pfffff

Henkieeee | 08-03-08 | 19:54

zionist holocaust... meesterlijk

Ali Bi | 08-03-08 | 19:54

@ sjonnie 08-03-08 @ 16:57
Ja, de arabieren misten en missen ook net als de russen de “Deutsche Gründlichkeit”.
A propo, wanneer in de geschiedenis bestond die arabierische staat “Palestina” van je ? * proest *
En ik sluit mij dan ook bij; “vander F 08-03-08 @ 19:26” aan met “Wat een simpel geleuter.”
En tsja, als alle leugentjes worden doorgeprikt en aangetoond wordt dat alles enkel uit gebakken lucht bestaat en goedkope propagandatrucjes niet werken wat blijft je dan anders over dan een beetje hersenloos trollen niewaar ?
Het complete moralistische faillissement.

saidfred | 08-03-08 | 19:49

@ Baarstje 08-03-08 @ 19:15

Wie zegt dat ik geen Lewis in de kast heb staan. Dat betreffende boek van hem is minder gebaseerd op feitenmateriaal in vergelijking met Bat Ye'ors 3 boeken.
Je hoeft haar van mij niet lief te hebben.
Haar 3 boeken beschrijven feiten. Allemaal verifieerbaar, klinisch geschreven, zonder de vaak bewonderende eenzijdigheid die bij flink wat arabisten/historici te vinden is. Haar onderzoeken hebben jaren geduurd, van over 1 nacht ijs gaan is volstrekt geen sprake.

.

Ik heb nergens, om jouw woorden aan te halen: 'de holocaust met de omgang van moslims met joden te vergelijken' vergeleken.
Ik heb een vergelijking gemaakt van de uitvoerige administratieve opsommingen, lijkend op die van de moffen toen, in de geschriften van arabierische optekenaars over de booty die de veroveraars uit de door hun bezette landen haalden, arabierische geschiedschrijvers die wèl schreven over de situatie van de minderheden waren op 1 hand te tellen, en enig mededogen was ver te zoeken.

.

Wie is hier dom

wopper | 08-03-08 | 19:45

OK dat wordt vlaggen verbranden

deafhaalchinees | 08-03-08 | 19:34

@Baarstje 08-03-08 @ 17:54,
ik heb wel Israëlische Joden horen klagen dat er in Israël weinig interesse is voor kamp slachtoffers en dat hun psychische klachten niet erg serieus worden genomen.
Gek he?

vander F | 08-03-08 | 19:30

Willen alle domme klootzakken die op belachelijke wijze de NaziMof er weer bij de haren bijslepen om wat in het wilde weg te brullen even in de hoek gaan staan, zich schamen?

Wat een simpel geleuter.

vander F | 08-03-08 | 19:26

Shalome 08-03-08 @ 13:48

k vind dat ook maar nu ik het lees zoals jij het opschrijft begrijp ik eigenlijk beter wat ik al vond. Raar maar waar.

NoMinister | 08-03-08 | 19:25

De hakenkruisvlag van AH te B duikt altijd weer op om het in orde te bewijzen van politieke bewegingen die zelf verdacht naar gas ruiken.

Jan Passant | 08-03-08 | 19:18

wopper 08-03-08 @ 18:19

Nou ja. Kom op zeg. Jij geeft je oordeel over Lewis alleen al aan de hand van je amazon ervaring. De man is een wettenschapper pur sang.

Mijn gebrek aan liefde voor Bat Ye'or komt dat ze een boodschap heeft. Dat is toch niet zo moeilijk te achterhalen? Zoals bij Ayaan. Haar troep lees ik ook niet en hoef ik ook niet te lezen.

De laatste zin is dat de joden de Holocaust als een unieke gebeurtenis zien die zijn weerga niet kent. Maw je bent katholieker dan de paus om de holocaust met de omgang van moslims met joden te vergelijken. Vrij dom dus. Capiche?

Baarstje | 08-03-08 | 19:15

schweinhaxe 08-03-08 @ 16:04
De hoeveelheid aanhangers is het enige verschil imo

'TrauMa | 08-03-08 | 18:56

De SGP bewijst hier alleen maar mee dat ze net zo fout en onverdraagzaam zijn als die moslims.
gewoon negeren, als wij nu op dezelfde manier gaan beginnen met zeiken is het einde zoek.
Een plaatje, geschreven woord of uitspraak doet mij als infidel echt helemaal niets.

'TrauMa | 08-03-08 | 18:54

ik moet met spijt zeggen dat ik ze niet erg grappig vind of zo.
een beetje kortzichtig en flauw.
neem dan de deense 'Stop, we ran out of virgins!" met allemaal verkoolde hakbars... das nou humor, dit niet.

ruigerakker007 | 08-03-08 | 18:54

@ Baarstje 08-03-08 @ 17:54

Je hebt nooit 1 druppel uit haar 3 door mij genoemde boeken gelezen, je lult dus volledig uit je nek.
Welk beeld schets ik van de nazi's? Hadden ze dan geen uitmuntend registratie- en adminstratiesysteem?
Leg je laatste zin eens uit, kan er niets van bakken.

wopper | 08-03-08 | 18:19

Ja ja, in naam van allah mag je maar EEN ding; en dat is je dhimmie-bekkie dichthouden en ALLES van ze slikken...

Maar o wee, kom NIET aan de profeet...

chemo_doctor | 08-03-08 | 18:17

@ campion 08-03-08 @ 17:52

Heb er ook naar gezocht > niets gevonden > pure stokerij

wopper | 08-03-08 | 18:14

Moslims, jeaudenhaters, stonden in de Tweede Wereldoorlog aan de zijde van de Nazi's. Mein Kampf is bestseller in Turkije en wordt in meer arabische landen verkocht. Het onlangs binnengevallen Irak, en ook Noord Korea, hebben veel ideeen van Hitler gejat. Hoe diep kun je 'beledigd' worden, als je je eigen verleden anders voordoet dan ie is. Niet zo heel diep dunkt mij. Beledigen de Denen ons? Maar dat kunnen wij ook, nog beter zelfs! Feitelijk een reaktie zoals veel heaumeaux ook. Maar dat zullen ze het hardst blijven ontkennen. Jihad is wat dit is

Feixer | 08-03-08 | 18:09

slecht...

Foxy | 08-03-08 | 18:01

wopper 08-03-08 @ 16:16

Bat Ye 'ors heeft een te hoge Ayaan gehalte. Clitorisnijd laten we zeggen. Ben ik niet zo fan van.

ik ben ook niet fan van moslimschrijvers die proberen het te laten lijken alsof moslims met de minderheden in liefde samenleefden. Maar het beeld wat jij schetst van nazi’s is te ridicuul voor woorden. Ik heb nog nooit een jood de uniekheid van de Holocaust horen betwijfelen en terecht. Ik neem aan Bat Ye’ ors dat dus ook niet gedaan heeft.

Baarstje | 08-03-08 | 17:54

@Abu-Amar 08-03-08 @ 17:06 o ja, zei hij dat? Niet liegen, bron geven.

campion | 08-03-08 | 17:52

Gekke Henkieeee 08-03-08 @ 17:15
Tijd voor uw medicijnen!!

~Kwijlkomkommer~ | 08-03-08 | 17:36

-weggejorist-

oplichter | 08-03-08 | 17:20

-weggejorist-

Henkieeee | 08-03-08 | 17:15

De islam en het fascisme heeft grote overeenkomsten.
Een voorbeeld is Iran (een islamitische staat) ; wat één grote gevangenis is.
Maar een groot is voorbeeld voor organisaties zoals Hamas en Hezbollah.

Bijstandtrekker | 08-03-08 | 17:14

Ja meneer Cohen, zo denken u zogenaamde maatjes nou over joden.

Flap Drol | 08-03-08 | 17:11

Goh, dit artikel laat echt de gemiddelde intelligentie van een reguurder zien.

"After many bombings and other provocations failed to elicit a pretext for the planned
1982 invasion, Israel finally seized upon the attempted assassination of its ambassador in
London by the terrorist group headed by Abu Nidal, who had been condemned to death
by the PLO and had been at war with it for years. Resort to this pretext was acceptable to
articulate American opinion, which also had no problem with Israel's immediate response:
an attack on the Sabra-Shatila Palestinian refugee camps in Beirut, where 200 people
were killed, according to a reliable American observer.21 UN attempts to halt the
aggression were blocked by immediate US vetoes. So matters continued through eighteen
bloody years of Israeli atrocities in Lebanon, rarely with even a thin pretext of self-
defense.22
Chief of Staff Rafael ("Raful") Eitan echoed the common understanding in Israel when he
at once declared the 1982 invasion to be a success because it weakened the "political
status" of the PLO and set back its struggle for a Palestinian state. Leading US
intellectuals also welcomed the "political defeat" of the PLO, clearly recognizing that to
be the goal of the war while anointing it a "just war" (Michael Walzer).23 Most public
commentary and media, however, preferred tales about unprovoked rocket attacks on
innocent Israelis and similar fabrications, though by now the truth is sometimes
recognized. New York Times correspondent James Ben-net writes that the goal of the
1982 invasion "was to install a friendly regime and destroy Mr. Arafat's Palestinian
Liberation Organization. That, the theory went, would help persuade Palestinians to
accept Israeli rule in the West Bank and Gaza Strip."24 To my knowledge, this is the first
report in the American mainstream of what was well known in Israel and has been
published in marginalized dissident circles in the US for twenty years. It is also a
textbook illustration of massive international terrorism, if not the more severe crime of
aggression, tracing right back to Washington, which provided the requisite economic,
military, and diplomatic support. Without such authorization and aid, Israel can do very
little. There are many illusions about this in the Arab countries and elsewhere.
Particularly for the victims, it is not wise to live with illusions.
"

ma1kel | 08-03-08 | 17:11

Wie nog twijfelt over de nazimentaliteit van de Israelische ultranationalisten,zoekt even de Israelisch hulpminister van defensie Vilnai op, en waar hij mee dreigt... Dan weet je het zeker.

sjonnie | 08-03-08 | 17:08

@Bigi Bana Boy: Je hebt ook helemaal niets met het conflict te maken.. Totdat de islam hier kwam en respect eiste en haar politieke standpunten opeens op de Nederlandse agenda zette. En nu heb jij er opeens ook last van.. Snap je?

Mokum Kosher | 08-03-08 | 17:07

-weggejorist-

Abu-Amar | 08-03-08 | 17:06

Terechte plaatjes. Schijnheilige kut jo... eh, Israeli's.

HJdeT | 08-03-08 | 17:01

Och ja, gaap. Die Jordaniers zouden eens naar een Nederlandse voetbalwedstrijd moeten gaan, daar beleef je dit soort antisemitisme in het kwadraat.

De Geus | 08-03-08 | 16:58

Nee hoor saidfred, maar ik ben bang dat het "nie wieder" van na de 2e wereldoorlog in Israel een beetje uit het oog verloren is, Maar goed dat daar niet zo'n goed spoorwegnet is, anders waren er waarschijnlijk een stuk minder arabieren in Palestina overgebleven...

sjonnie | 08-03-08 | 16:57

Moslims zijn lief

neger des heils | 08-03-08 | 16:34

Is dit arabische humor.. geen wonder dan dat mensen hen niet begrijpen.
Of is het dat arabs alleen holle retoriek kennen en geen humor..
Bestaat er wel zoiets als arabische humor? Kunnen arabieren relativeren?
Kennen ze zelfkritiek? Of komt dat alleen op onze planeet voor?
.
En zo ja, zijn Maxime Verhagen en JP dan arabieren?!..

Koevoet | 08-03-08 | 16:34

@ jovus 08-03-08 @ 12:32
“beargumenteer het dan,schelden is een beetje kinderachtig.”
Dat had ik volgens mij gisteren ook al gedaan maar jij verkiest het om in je leugens te volharden en de officiële geschiedschrijving te ontkennen en dat maakt je aldus onderbouwt een onnozele lutser.

saidfred | 08-03-08 | 16:34

@ mr.singh 08-03-08 @ 16:27

Hebben we gehad > leverde meer dan 100 doden op > schiet dus niet op > bukken is beterT

wopper | 08-03-08 | 16:31

I want a "War of the Cartoons" instead of a "War of Bullits".

mr.singh | 08-03-08 | 16:27

Schijnheiligheid ten top van de arabische wereld! Ze moesten zich eens goed achter de oren krabben. De pot verwijdt de ketel... enz. Komt er nog iets van een film uit daar?

puntkomma?! | 08-03-08 | 16:23

@ Baarstje 08-03-08 @ 16:00

Welk statement?
Bat Ye 'ors 3 boeken 'The Dhimmi - Jews and Christians under Islam', 'Islam and Dhimmitude - Where Civilisations Collide' en 'The Decline of Eastern Christianity under Islam - From Jihad to Dhimmitude' heb je dan verdomd snel gelezen.

Ik raad je aan dan toch maar liever de historische aantekeningen te lezen van mosselschrijvers.. buiten bloemrijke taal om hun maangot lof toe te zwaaien zul je heel erg lang moeten zoeken naar een objectieve situatieschets over de onderworpen minderheden.. slechts een nauwkeurige opsomming, qua nauwkeurigheid lijkend op de adminstratie die de moffen van toen erop nahielden, van de booty. Booty in de de ruimste zin van het woord.

wopper | 08-03-08 | 16:16

Tjeez, wat een druktemakers om wat inkt op papier.

Peter_S | 08-03-08 | 16:16

Misschien een beetje off topic:

Wanneer is iets een religie en wanneer is iets een sekte?

schweinhaxe | 08-03-08 | 16:04

wopper 08-03-08 @ 15:25

Op zich vind ik de site die je doorgeeft niet zo slecht. Alleen vind ik dat er hier teveel geprobeerd wordt om een statement te maken. Wat ik bijvoorbeeld hier mis is (iets wat Lewis duidelijk vermeld) dat je het uit een historisch perspectief moet zien. In die tijd bestonden een aantal begrippen van tegenwoordig zoals tolerantie enzovoort niet.

Btw de staat van dienst van Lewis is een stuk impossanter dan jouw Bat Ye'or.

Baarstje | 08-03-08 | 16:00

De arme Palestijnen toch ook. Ze doen echt geen vlieg kwaad en dan schieten ze eens een piepklein raketje af en ze krijgen meteen een degelijke raket terug. Wat schaamteloos van die Joden!

die ene van daarzo | 08-03-08 | 15:55

whatever

Het_leuke_zuiden | 08-03-08 | 15:53

Voor de hand liggende cartoons zonder enkele fantasi. Staan natuurlijk op een jeaudse site die het gebruik van hakenkruisen en hitlerportretten propagandistisch uitbuit. Dat is ze wel toevertrouwd. Geloof dat er in de arabierische wereld ook wel cartoons zijn zonder die nazi-symbolen, maar dat komt ze dan even niet uit.
Israël bestaat bij de gratie van de holocuaust en zal het niet nalaten om ons in het westen daar steeds aan te herinneren en ons proberen een schuldcomplex aan te lullen. Tot nu toe slaagt het daar nog goed in. Maar tegen welke prijs denken ze dit allemaal vol te kunnen houden?

LoopseTeef | 08-03-08 | 15:45

@ Mjollnir 08-03-08 @ 15:00
Ja, maar aangezien we hier vaak te maken hebben met lui die maling hebben aan dingen als feiten en werkelijkheid, ethische overwegingen en niet gehinderd worden door onnozele dingen als kennis van zaken, hun geweten of integriteit.
Mensen die in staat zijn om vandaag hardnekkig te beweren dat 1 en 1 20 is en morgen beweren dat 1 en 1 200 is (of vice versa) al naar wat beter uitkomt, is dit waarschijnlijk ook een zinloze onderneming.

saidfred | 08-03-08 | 15:38

zou het niet iets zijn om dan denen met moslims te kruisen wie weet wat voor cartoons je dan krijgt ?

bentheman | 08-03-08 | 15:33

hup, de straat op en protesteren!!!

moeilijke achternaam | 08-03-08 | 15:30

Hahahahahahahahahahahaaaaa... d'er zitten er verscheidene hele goeie bij... goed jongens!!

Ze leggen absoluut de vinger op de wonde, dat dan weer wel...

Al bij al een geslaagde reactie, kunnen we het topic nu hopelijk van 2 zijden verder als een grapje behandelen?

Verdammt Nochmal | 08-03-08 | 15:30

@ Baarstje 08-03-08 @ 14:56

Soms goed soms slecht.. eigenlijk hielpen ze de mossels vaak in het besturen van veroverde gebieden.. sure, ze moesten overleven nietwaar en hun gemeenschappen beschermen... enfin, als ouwe blaaskaak Lewis het zegt is dat natuurlijk helemaal waar, vandaar dat zijn boek uit 1987 vele sterretjes kreeg van de lezers c.q. commenters bij Amazon.
Ik zou de 3 boeken van Bat Ye'Or aanraden, recenter, kundiger en met veel meer historisch bronnenmateriaal.

.

Onderstaande link gaat wat uitgebreider in op de positie van joden in mossellanden:
www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/a...

wopper | 08-03-08 | 15:25

Over gristelijke fundi's gesproken :

meer.trouw.nl/nieuws-en-debat/reformat...

Overigens geven deze kerken alleen interviews aan het reformatorisch dagblad en het Nederlandsdagblad, beide van zwaa gristelijke huize. Radio 1, het NOS en alle andere kranten worden stelselmatig buiten de deur gehouden. Ik zie het verschil met fundamentalistische moslims niet. Het Humanistisch verbond heeft gelijk, de stem van religies klinkt helaas steeds luider tegenwoordig.

Bigi Bana Boy | 08-03-08 | 15:17

ymmv 08-03-08 @ 12:08
Mokum Kosher 08-03-08 @ 12:17
Onslo 08-03-08 @ 14:01

Berichtje van:
Baarstje 08-03-08 @ 14:56

Was ook voor jullie bedoeld...

Baarstje | 08-03-08 | 15:14

Toch weer jammer dat zo veel reaguurders geen idee hebben waar ze over praten.
Deze prent heeft helemaal niks te maken met de Mohammed prenten uit Denemarken. Deze prent is gemaakt naar aanleiding van het conflict in en om de Gazastrook.

Imro | 08-03-08 | 15:13

@sjonnie 08-03-08 @ 14:40
En de hele wereld natuurlijk als marionet hebben. Ze besturen elk land stiekem vanaf hun geheime basis. Niet meer vanaf de maan tegenwoordig, de nieuwe basis is uitgehakt in de Mount Everest.

Framoes | 08-03-08 | 15:11

-weggejorist-

Bloodzone | 08-03-08 | 15:05

Gewoon geen aandacht aan besteden, hebben ze ook het minste lol ervan.

Sashimi San | 08-03-08 | 15:01

saidfred 08-03-08 @ 14:52
Ik heb een vernietigingskamp in Polen bezocht, personen die de holocaust ontkennen adviseer ik er ook eens één te bezoeken.

Mjollnir | 08-03-08 | 15:00

@ bottehond 08-03-08 @ 11:59
Prachtig statement!
Het valt mij op dat u behoorlijk gegroed bent mbt uw uitdrukkingsvaardigheden...

Je zou bij wijze van grap (de toen uiterst progressieve) teksten van wijlen Robert Long en Reve in de context van het heden moeten plaatsen.
Zij zijn nl weer hartstikke actueel aan het worden...

Gewoon om te kijken wat voor waanzinnige reli-taferelen we nu weer krijgen!

Ahasveros | 08-03-08 | 14:59


Bijstandtrekker 08-03-08 @ 14:12

Duflul, Is wel heel kort door de bocht wat je schrijft. Verdiep je eerst in iets voordat je allerlei dingen gaat roepen. Er is een goed boek hierover geschreven door een joodse professor: Bernard Lewis. De titel is Jews of the Islam. Het geeft heel duidelijk uitleg over wat de verhoudingen zijn geweest. Samengevat is dat het soms goed ging tussen die twee en soms slecht. Het is eigenlijk zelfs zo dat de joden moslims vaak hielpen in het besturen van veroverde gebieden.

Overigens gingen de Christenen niet beter met de joden om dan de moslims.

Baarstje | 08-03-08 | 14:56

In een land, hier ver vandaan, woonden eens vredelievende mensen samen met vredelievende andersdenkenden. Hoe kan het nu oorlog zijn?
*geloofde vroeger al niet in sprookjes*

zwartegat | 08-03-08 | 14:55

@ sjonnie en co. 08-03-08 @ 14:40
bedankt voor het bevestigen van mijn stelling.
Naar ik aanneem onderschrijf je ook de stelling dat er nooit zoiets als een holocaust heeft bestaan. In navolging van de knakker in;
www.dumpert.nl/mediabase/44038/2df9ec2...

saidfred | 08-03-08 | 14:52

Eerlijk gezegd hangen zowel de Arabieren als de Joden mij flink de keel uit. Wat heb ik met dat konflikt te maken als ik vragen mag ?

Bigi Bana Boy | 08-03-08 | 14:45

Niks mis met die plaatjes... Zionisten hebben het er als daders zelf naar gemaakt.

Het verschil tussen zionisten en nazi's is er wat mij betreft een van schaalgrootte, niet van mentaliteit.

Met zionisten bedoel ik uiteraard het misdadige zootje ultranationalisten dat nog steeds bezig is Groot Israel te realiseren.

sjonnie | 08-03-08 | 14:40

Arabierische? lol *kuch*

silkyD | 08-03-08 | 14:39

Welke Westerling is er nou zo gek om geld uit te geven aan een verdervelijk stukje doek wat sommige barbaren een vlag noemen.

Kniftig | 08-03-08 | 14:34

zo zie je maar weer hoe hypocriet die moslims zijn! En dom trouwens ook, gedurende de tweede wereld oorlog werkten veel arabieren samen met hitlers derde rijk!

Roto | 08-03-08 | 14:31

LangeBerry 08-03-08 @ 14:19

- Bellen in het jaar 627? -

Mijn god man, waar kom jij vandaan...

Mjollnir | 08-03-08 | 14:27

Hahaha! Mijn tolerantie hebben ze hoor, kan ik van hun niet zeggen als wij cartoons maken trouwens.

Wie gaat er mee de Jordaanse ambasade in brand steken? Laten we direct aanslagen gaan plegen in het Midden Oosten. ;-)

Alstjeblief zeg. Laat die opvliegende gekken nou zelf toch ook eens inzien dat ze de vrijheid van meningsuiting in andere landen moeten accepteren. Zelf wel cartoons plaatsen, maar als een ander land hun profeet in de zeik neemt, dan meteen gaan steigeren. Bah!

ZeroTolerance78 | 08-03-08 | 14:23

Wel frapant, dat die moslims het wel mogen,
En als een ander het doet, roepen ze zowat een jihad af.

Kansloos !

Batse | 08-03-08 | 14:21

@onslo: hun straf voor het BELLEN van de politie? Bellen in het jaar 627? ik weet niet van welke planeet jij komt, maar het bellen werd uitgevonden in het jaar 1876 (oops 1250 jaren later). Stroom is ook handig bij het bellen: laten we zeggen Morse met de elektrische telegraaf in 1840. kwam de politie uit mekka met de bus of met het vliegtuig?

LangeBerry | 08-03-08 | 14:19

Toch wel leuke cartoons, maar inderdaad een beetje beledigend voor de nazi's.
en @ onslo: Ik weet niet wie je met moh bedoeld, maar volgens mij sprak die geen engels...

isnooitonline | 08-03-08 | 14:14

@ bottehond 08-03-08 @ 11:59

Hulde, had het zelf niet mooier kunnen verwoorden.

p.s.
Top!! die link naar dat artikel van Sylvain Ephimenco in Trouw in jouw comment.

GeinPonempie | 08-03-08 | 14:14

Israël of geen Israël , de jodenhaat zit in de koran ingebakken en daarom al met de paplepel ingegoten.(aangeleerd)
.
Als b.v morgen Israël morgen zou verdwijnen worden de Joden nog evenzeer door de moslims gehaat.
.
Wat het voor moslims nog erger maakt is dat zij de Joden , die zij inferieur achtten , niet kunnen verslaan.
.
De hele Arabische militaire macht kan niet op tegen zo'n klein staatje.
.
Dat is natuurlijk voor moslims zeer frustrerend en wekt ook afgunst op.

Bijstandtrekker | 08-03-08 | 14:12

@ vander F 08-03-08 @ 14:04

Bizar, heb je linky aangeklikt en zie alleen sjiellumrokende shivaloverTs!

wopper | 08-03-08 | 14:06

> volgens mij haten de arabieren de joden helemaal niet al eeuwen,

In het jaar 622 vluchtte de profeet Mohammed van Mekka naar Medina.
Mekka was Moh zat omdat hij alle andere godsdiensten wilde verbieden.

Medina was een Joodse stad.
De Joden gaven Mohammed asiel.

De Joden waren Moh al snel zat, o.a. omdat hij een karavaan-rover was.
Maar ze konden hem niet aan
en vroegen de politie van Mekka om hulp.

In het jaar 627 onthoofde de profeet Mohammed 800 Joden van Medina.
Dat was hun straf voor het bellen van de politie.
Dit was nog maar het begin. Zo was er bijvoorbeeld ook Khaibar.

Moh vaardigde het bevel uit dat alle Joden uitgeroeid moesten worden.
Hij zei:

You will fight against the Jews and you will kill them
until even a stone would say: Come here, Muslim,
there is a Jew (hiding himself behind me); kill him

Onslo | 08-03-08 | 14:01

Ben het niet vaak eens met arabieren maar ten aanzien van de joden geef ik ze de laatste jaren gelijk. Israeliers mogen zichzelf tot het uitverkoren volk betitelen; de wereld zou er heel wat vriendelijker uitzien als het geheel was uitgeroeid.
Dit moordzuchtige stelletje immigranten verdient de steun van het westen geenszins.

knight03 | 08-03-08 | 14:01

Nou, schokkend ende pervers. Zou haast m'n monitor verbranden hoor.
NEXT!

Lepo | 08-03-08 | 13:58

Sterker nog, wel eens de politieke partijen in bijvoorbeeld een Syrië bekeken ?
Men heeft daar bijvoorbeeld ook een Syrische Socialistische (of Sociale) Nationale Partij (SSNP)
nl.wikipedia.org/wiki/Syrische_Sociali...
Die ook een Groot-Syrië nastreeft; nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Ssnpm...
.
“In 1935 werd de partij door de Franse autoriteiten in Libanon en Syrië verboden. Na de Libanese onafhankelijkheid in 1943 werd de SSNP gelegaliseerd. Na enige tijd gebeurde dat ook in Syrië, waar zij echter spoedig werd verboden. In 1949 werd Saadeh vermoord. In de jaren vijftig was de SSNP in Libanon de op één na grootste politieke partij. In 1961 pleegden leden van de SSNP in Libanon een mislukte staatsgreep, waarna zij werd verboden. De ondergrondse SSNP schoof meer op naar links en een aantal marxistisch-leninistische elementen werden opgenomen in (verder vrij rechtse) officiële leer.
Tijdens de Libanese burgeroorlog maakte de SSNP deel uit van de Nationale Beweging, dat werd gedomineerd door islamitische partijen. Daarna vocht de SSNP aan de zijde van de PLO (Palestijnse Bevrijdingsorganisatie)”
.
Wat ook kan gaan verklaren waarom de linkshangende theedoeksjaaltjesdragers, de Anja’s van de SP en de linkse kerk “ im grossen ganzen “ zo gecharmeerd zijn van de arabiertjes en diens geloof.
Men heeft met hun een “common cause”.
.
Nu wil men waarschijnlijk natuurlijk ook gaan beweren dat deze en andere nationaal socialistische partijen toch echt niet socialistisch waren. Ze zijn allemaal maar zo genoemd omdat het zo leuk en positief klonk. Echt waar hoor !!

saidfred | 08-03-08 | 13:57

Mjollnir 08-03-08 @ 13:44
.
Je bedoelt de joden die, onder islamitisch bewind in Palestina, eeuwenlang hun geloof hebben kunnen uitoefenen ? Als joden een historische wrok zouden moeten hebben, dan toch tegen de Romeinen zeker - die hebben hun tempel vernield en ze in grote getale uitgemoord.

Niet voor Jan | 08-03-08 | 13:56

de joden hebben recht op een eigen land . een klein stripje in die grote arabische wereld . dus laten we niet om een strip oorlog maken ! west tegen mid east strip tease lol . gooi er nog wat vlag verbranding tegen aan en weg gaat tie ,beet jan de bouvrie gevoel krijg ik van het midden oosten ,alles wit smeren en 40 theelichtjes en je bent in .

r00nus | 08-03-08 | 13:51

@CoJoNes,
Ephimenco en Prof. Smalhout mogen van mij een staatsgreep plegen.

fuckje | 08-03-08 | 13:50

Lizzard 08-03-08 @ 13:35
Nou, er zitten wel degelijk veel goeie bedoelingen achter bij veel linksen, alleen hebben ze geen verstand van zaken en het zijn dromers. 'Wat zou het toch fijn zijn als' en vervolgens proberen ze een projectje uit in de hoop dat hun droom uitkomt. En vergeet niet dat ze al heel lang in het zadel zitten - ook dat geeft een bepaalde overtuiging dat ze het toch wel goed doen én het leidt vooral tot arrogantie. De onderwijsrapporten waren vernietigend, maar ik heb niet het idee dat ze er erg mee zitten. Het was toch goed geprobeerd? Jammer dan. De multikul is mislukt - met dodelijke gevolgen maar liefst - maar het stoort ze niet: ze gaan op oude voet verder. Dat is ook te wijten aan het systeem: zij hoeven zelf geen enkele consequentie te dragen als het misgaat. In het slechtste geval word je eruit gemieterd maar kom je in een riante wachtgeldregeling. Of je begint je eigen lijst. Al die ruimte is helemaal niet goed, want er zijn nou eenmaal heel weinig mensen met een eigen ethiek. De rest moet gecontroleerd cq gevoelig bestraft worden.

Shalome | 08-03-08 | 13:48

vlaggen verbranden! Demonstreren!..

hypocriet zooitje daar in 't oosten.

Leipbrand | 08-03-08 | 13:48

halen we hier niet een paar dingen door elkaar?? is er niet een klein verschil tussen het beledigen van een religie (i.e. cartoons van mohammed) en het vergelijken van een land met een moordenaars regime (i.e. israel als staat met nazi gedrag)? ik zie in geen enkele van de cartoons een aanval op het joodse geloof... ik ben zeker geen vriend van het moslim fundamentalisme, maar ik vind de ondrukkingsmethoden van de israelische staat ook niet besonders smakelijk....

LangeBerry | 08-03-08 | 13:47

zolang het blijft bij cartoons over en weer is er toch helemaal niks aan de hand. beide kanten worden gekwets door de cartoons, hoezo moeten deze dan worden veroordeeld

inzaghii | 08-03-08 | 13:47

@Pritt
heb je de column van createur d'automobiles al gelezen? Hij is het helemaal met je eens wat betreft de schandalige berichtgeving door de NOS.
www.trouw.nl/deverdieping/dossiers/art...

CoJoNes | 08-03-08 | 13:46

wij willen FILMPJE

westbest | 08-03-08 | 13:46

Ik moet toegeven dat er talentvolle tekenaars tussenzitten. Had ik niet achter ze gezocht. Maar om me er nu beledigd door te voelen, nee.

Pieter Bas | 08-03-08 | 13:46

@Niet voor Jan 08-03-08 @ 13:40
Pritt schrijft "joden" niet "Israeli's"

Mjollnir | 08-03-08 | 13:44

Opdonderen met die nutteloze Arabieren. Aanvallen en bestelen van hun kutolie!

enlosssch | 08-03-08 | 13:43

*mijmert* Hoe zou de wereld er uit hebben gezien als Hitler de oorlog had gewonnen.

Het argument van 'al eeuwen' geldt niet, omdat Israel als joodse staat nog geen eeuw bestaat. Da's een beetje een misser van Pritt (het historisch besef van een pinda ?) Verder is het volkomen over the top, want zo langzamerhand kun je geen appel meer bij de groenteman kopen zonder met een nazi vergeleken te worden. Het was subtieler geweest als die vlag een Israelische was, en de soldaatjes Yanks. Nu provoceert het niks, het is gewoon een soort visuele Godwin.

Niet voor Jan | 08-03-08 | 13:40

Eikenhout 08-03-08 @ 13:34
Jah; zo gaan ze ook graag voorbij aan het feitje dat de mufti van Jeruzalem 20.000 moslims naar Duitsland stuurde. Die werden ingelijfd bij de SS om het jodenprobleem mee te helpen oplossen.

Shalome | 08-03-08 | 13:37

@Shalome 08-03-08 @ 13:27
Het moet juist wel zo banaal zijn. Cartoons die veel lees- en denkwerk vragen én een genuanceerd beeld willen neerzetten, schieten hun doel voorbij. Dus, flink overdrijven en geen twijfel over de boodschap laten. Nu ja, oké, het hoeft niet over zedeloosheid en losbandigheid te gaan, islamocartoonisten kunen ook de Mammon, het democratisch gehalte van Europa, de hypocrisie van het Rooms-Katholicisme in de strijd gooien.
Maar, nogmaals, ze zoeken naar een onderwerp dat het Westen het meest raakt.

Murdockyoufool | 08-03-08 | 13:35

-weggejorist-

Lizzard | 08-03-08 | 13:35

jovus 08-03-08 @ 12:14
Koop eens een geschiedenisboek. Drol! Deze opvatting hebben de Arabieren al eeuwen. De geschiedenis van Joden in het Midden-Oosten bestaat uit onderdrukking. Israel gedraagt zich kut maar dat staat los van de Jodenhaat van de Arabieren. Al in de Tweede Wereldoorlog dus voor de Joodse Staat spanden hakenkruizen en Arabische Apen samen. En tsja Joden blazen zich niet op in scholen.

Eikenhout | 08-03-08 | 13:34

Bwoah!

Kan me er niet druk om maken...
*stofje-van-schouder-met vingers-wegveegt gebaar maakt

De eerste en de laatste cartoon belichamen op een overduidelijke manier het simplistische en infantiele Arabiriese Calimero-denken:

"Zij zijn greaut en ik is klein en da's nie eerlijk, eauh nee!"

@ffTzz 08-03-08 @ 13:22
U is een visionair...

Ahasveros | 08-03-08 | 13:33

Lizzard 08-03-08 @ 13:31
Logisch: die linksen hebben ook geen kut verstand van mensen.

Shalome | 08-03-08 | 13:33

Vrijheid van meningsuiting = het recht om te kwetsen. Prima dus!

Zeegat | 08-03-08 | 13:32

-weggejorist-

Lizzard | 08-03-08 | 13:31

Murdockyoufool 08-03-08 @ 13:26
Hoeft ook helemaal niet zo banaal te zijn. Peter van Straaten doet het eigenlijk wel heel veelvuldig.

Shalome | 08-03-08 | 13:27

Mooie cartoons, vooral veel diepgang...
Van schizofrene makers kun je niet veel verwachten natuurlijk.

ILT | 08-03-08 | 13:26

@Shalome 08-03-08 @ 13:17
Tja, terwijl je er niet eens over hoeft na te denken. Teken een dame in een parenclub die drie lullen tegelijk zuigt en tussen eikel en voorhuid door stamelt: ik heb het licht en de waarheid gevonden. Zoiets. Maja, dat kan dan weer niet in islamitische landen.

Murdockyoufool | 08-03-08 | 13:26

Lizzard 08-03-08 @ 13:20
Islamitische woestijnmoslims zijn vooral beperkt. Alles wat nieuw is, anders of wat erbij komt, verstoort hun gevoel voor orde in de kosmos. Die is bij de woestijnvolkeren nogal sterk (net als vroeger bij de pre-Socraten en wat daarna kwam).
Zoiets kun je in je voordeel gebruiken, hetgeen de joden dus doen door een studie te maken van die kosmos om haar wetten en definities te doorgronden, uit bewondering voor die orde.
De islamitische woestijnvolkeren geven er de voorkeur aan om hun umfeld zo veel mogelijk onveranderd te houden en zich verder niet te ontwikkelen. ZO blijven ze in een minuscuul klein kringetje ronddraaien, alsof ze met één voetje aan de grond zitten vastgespijkerd. Jammer, want ik denk dat er heel goeie wetenschappers uit kunnen komen mits de juiste persoon ze dit uit weet te leggen.

Shalome | 08-03-08 | 13:25

what's wrong with this picture?

naatholweg | 08-03-08 | 13:24

Kort geheugen hebben die lui: Mohammad Amin al-Hoesseini (de Grote Moeftie van Jeruzalem in die ouwe mooie tijden…) en Adolf – waren vette (billen?)maatjes… In Berlijn was Hoesseini één van de adviseurs van Hitler en Eichmann. Hij riep op tot de systematische vernietiging van joden in concentratiekampen. Volgens een getuige bij de Neurenbergprocessen brengt Hoesseini zelfs een bezoek aan de gaskamers in Auschwitz.
De volgende “cartoon” zit “ietsje” dichter bij de waarheid:
home.granderiver.net/~capnjim/politics...
Echte foto’s en info hiero:
nl.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Hoessein...
www.vecip.com/default.asp?onderwerp=30...

ffTzz | 08-03-08 | 13:22

blikjegrolsch 08-03-08 @ 13:13

Ach, de stuitende anti- israelreflex van de Gutmensch. Wist je al dat die shooter van die Jeruzalemstudenten een palestijns israelische sjawl was? En jij betwijfelt de rechtvaardigheid en pure noodzaak van die muur? Sjonge, jonge. Over vooringenomenheid gesproken.

bottehond | 08-03-08 | 13:22

"mensen" hier zijn net zo dom als die arabieren.
DIe cartoons kwamen uit Denemarken en niet uit Israel.
Dut wat staat nu gelijk ? welk kip ei
Staat gelijk als Joden is de mensheid helpen en wat nuclear materiaal rondstrooid in de buurlanden.

StonedTrooper | 08-03-08 | 13:21

-weggejorist-

Lizzard | 08-03-08 | 13:20

Zul je goedver net zien.... wil je een keer iets anoniem posten, lukt het goedverdegoedver niet....

overVecht | 08-03-08 | 13:20

Ehm. Maar die ene minister zei toch zelf dat ze Nazi's waren met die holocaust? Ik zie het probleem niet.

Tetrahydrocannabinol | 08-03-08 | 13:19

wat moet ik hier roepen om erbij te horen? Ik vind het zo moeilijk en bang dat ik netzo als jovus het verkeerde roep! Please help me, ik ben de wanhoop nabij...
xx anoniempje

overVecht | 08-03-08 | 13:19

@Rabarberke 08-03-08 @ 13:16
En daarom behoren we ook te zeggen: leuk bedacht... mooi getekend heur, helemaal zelf gedaan?

Murdockyoufool | 08-03-08 | 13:19

@ Lizzard,

Joep Bertrams cartooncolleges laten geven in zandbakkistan zou pas humor zijn

wopper | 08-03-08 | 13:17

Murdockyoufool 08-03-08 @ 13:14
En dat bedoelde ik nou net: jammer dat de islamitische woestijnvolkeren geen puntige cartoons weten te verzinnen over wat zij decadentie noemen, of westerse zedeloosheid (moeha).

Shalome | 08-03-08 | 13:17

Op zich best leuk verzonnen.
Vrijheid van kunst, moet kunnen.
In ieder geval beter dan ambassades in de fik steken...

da wizard | 08-03-08 | 13:17

Het is in heel veel landen heel gebruikelijk om te overdrijven met cartoons. Deze cartoons willen joden als nazi's uitbeelden, vanwege hun politiek in o.a. de Gazastrook. Geheel ten onrechte natuurlijk, want je kunt de situatie in de Gazastrook niet vergelijken met de toenmalige Duitse bezetting in b.v. Nederland, toen op de gedeporteerde of ondergedoken joden en wat verzetstrijders na zo ongeveer iedereen collaboreerde en profiteerde.

Joden als nazi's uitbeelden mag natuurlijk niet in Nederland. Da's strafbaar. In dat soort landen is het niet strafbaar (kennelijk) - daar is het weer strafbaar om de profeet als uilskuiken uit te beelden, wat hier weer niet strafbaar is.

Zo zie je maar, elk volk heeft een visie op vrijheid van meningsuiting en waar haar grens ligt. En uiteraard weten wij het beter dan de rest van de wereld, want wij zijn ontwikkeld en zij zijn achterlijk.

Rabarberke | 08-03-08 | 13:16

blikjegrolsch 08-03-08 @ 13:13: Weet je wat, we importeren wapens van het geld dat we krijgen om voedsel te kopen, bouwen daar raketten van en vuren die op bevolkingscentra af. Ies niet nazistisch, hoor. Hakbar zijn namelijk liev.

Vitaly Chernobyl | 08-03-08 | 13:16

@ Vitaly Chernobyl 08-03-08 @ 13:09
De 80% die rest is dat de joodse immigranten in dat gebied de autochtone bewoners aan het uitroeien zijn. Zeggen dat dat o.k. is is vergelijkbaar met de moslimextremisten hier hun zin te geven en de sharia in te voeren. Wat betreft de 'historie' van dat gebied: Genesis 15:18 en Deuteronomium 20:16-17.

adtheist | 08-03-08 | 13:15

-weggejorist-

Lizzard | 08-03-08 | 13:15

aan de ene kant, beetje jammer dat ze niet met iets originelers komen, aan de andere kant geeft het wel aan wat voorn positie de palastijnen zitten die niet bij de hamas horen en willen horen.

Gunner | 08-03-08 | 13:14

@Lizzard 08-03-08 @ 13:02
Paradoxaal is dat veel jongere moslims zich momenteel het summum van hipheid wanen. Lachen, zie je twee ingepakte idioten en een ventje dat uit alle macht tracht een baard te laten groeien in een winkelstraat staan. En maar afkeurend kijken naar jongeren die niet aan hun beeld voldoen, als vanzelfsprekend Nederlandse meiden.

Murdockyoufool | 08-03-08 | 13:14

Weet je wat, laten we een muur bouwen, en alle Palestijnen van stroom afsluiten. Dat is echt niet nazistisch hoor.
Joden zijn namelijk lief.

blikjegrolsch | 08-03-08 | 13:13

Vind hem ondanks de macabere bijsmaak der realiteit wel grappig.

MAXIMO | 08-03-08 | 13:12

Een interessante docu over jeaude, met een verrasende eye opener in deel 1. Deel 2 bevat een hoop cartoons trouwens ;)

nl.youtube.com/watch?v=oJq6SZxs7m8&...

Of zoek op "Zionism And Herzl"

Ondertiteling is wat brak btw.

Mjollnir | 08-03-08 | 13:11

Mag! Haatbaarden met hele leuke haat humor. De Volkskrant zou er van ontzuren en opknappen.

bijtertje1001 | 08-03-08 | 13:11

-weggejorist-

Lizzard | 08-03-08 | 13:09

jovus 08-03-08 @ 12:32: Dries van Agt kijkt maar naar 1 positie, die van de "Zielige Gazanen" en negeert daarbij volkomen (a) de oorlogsmisdaden van diezelfde Gazanen en (b) de historie van het gebied.

Dat je in zijn geval dan uitkomt op een positie waarbij je vindt dat je gelijk hebt, is niet zo moeilijk. Je vergeet alleen 80% van het verhaal.

Vitaly Chernobyl | 08-03-08 | 13:09

lizz
ja die als/dan, ben ik van jou niet gewend.

CoJoNes | 08-03-08 | 13:09

@Shalome 08-03-08 @ 13:04
Yup, 'k geloof dat ik daarom -naast hun obsessie met de maandemon en zijn proleet- een gigantische hekel aan die lui heb. Niet eens zo zeer vanwege hun terroristisch gedrag in stadswijken, neen, het continue gejank bij de minste of geringste vorm van kritiek is het meest stuitend.

Murdockyoufool | 08-03-08 | 13:09

-weggejorist-

Lizzard | 08-03-08 | 13:08

het zijn en blijven kinderen,ze doe je na apen zo heet dat,haha..
Leuke cartoons overigens,goed getekend,ik denk dat ik de buurman
zijn autobanden maar ga lek steken ,hihi..

sjwetzkop | 08-03-08 | 13:06

@Lizzard 08-03-08 @ 13:02
*kuch* zie je het zelf ook?*kuch*

CoJoNes | 08-03-08 | 13:06

overVecht 08-03-08 @ 12:32: Kut, knipoogje vergeten, dan bij deze maar ;-)

Vitaly Chernobyl | 08-03-08 | 13:05

overVecht 08-03-08 @ 12:32: Oh, sorry. Ik had juist van Balkenende begrepen dat dit de juiste reactie was.

Vitaly Chernobyl | 08-03-08 | 13:05

Murdockyoufool 08-03-08 @ 13:01
Dan kun je vast alleen door Nederland lopen met peterselie in je oren. Het slachtoffergehuil van de islamitische woestijnvolkeren is al decennia lang overal te horen.

Shalome | 08-03-08 | 13:04

-weggejorist-

Lizzard | 08-03-08 | 13:02

Dikr 08-03-08 @ 13:00
Hoezo? Jij beweert dat de Arabieriërs ook andere spotcartoons maken. Ik vraag waar ik ze kan vinden - jij schijnt het te weten.

Shalome | 08-03-08 | 13:02

@Shalome 08-03-08 @ 12:53
Goed. Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het aan slachtoffergejank.

Murdockyoufool | 08-03-08 | 13:01

Ja, ok, een cartoon.. En?

Coyote | 08-03-08 | 13:01

Is Iznogoedh trouwens al uit de handel gehaald?

Shalome | 08-03-08 | 13:00

@Shalome 08-03-08 @ 12:58
-
Drogreden. En ik ga hem geeneens voor je uitleggen.

Dikr | 08-03-08 | 13:00

Deze cartoons staan natuurlijk onder hevige censuur van Arabische regimes. Om het te vergelijken met bijv. onze politieke cartoonisten is nauwelijks mogelijk, aangezien dit wel het enige zal zijn wat ze mógen tekenen.

Reltiet | 08-03-08 | 12:59

@ Mokom Kosher, je hebt gelijk, de islam wordt nog steeds met het zwaard verspreid.
In koran staat ook dat je de oorlogsbuit mag houden. Heb ik in de Bijbel nog niet gelezen.

Hee, politici, loop eens op een zaterdagmiddag over de haagse markt.

santadomenica | 08-03-08 | 12:59

@ Mokum Kosher 08-03-08 @ 12:49
"Ze zijn in de minderheid in hun eigen land." De joden daar zijn vrijwel allemaal immigranten uit de rest van de wereld....

adtheist | 08-03-08 | 12:58

Dikr 08-03-08 @ 12:56
Dus jij weet waar ik de Arabierische geestige cartoons kan vinden over boeddhisten, sikhs, papoua's, christenen, Pamela Andersons tieten en Lucky Luke? Ik ben nieuwgierig.

Shalome | 08-03-08 | 12:58

jovus 08-03-08 @ 12:53

Wat ben jij een onuitstaanbaar naïef mannetje.BAH!

monfer | 08-03-08 | 12:58

-weggejorist-

Lizzard | 08-03-08 | 12:58

Lizzard 08-03-08 @ 12:47

Dan zal je wel wat afgelachen hebben..... Nu is het zo dat juist religie invloed heeft op de samenleving waardoor er weinig ruimte is voor humor. Creativiteit en zelfspot zijn o.a. een aantal basisvaardigheden die een religie juist onderdrukken. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben er niet geweest dus ik kan w.b. niet meepraten over de humor van de individu in die landen.

azijnseikerT | 08-03-08 | 12:58

Geen cartoon, maar wel iets om je kapot aan te ergeren.
Meneer verhuurt vakantie huisjes aan 'hollandiez' en heeft deze kansloze pagina op z'n eigen site, staan...

Maak kennis met de respectvolle denkwijze van de gemiddelde NL Turk:

www.beyazgul.info/hetverschil.html

PornoSjon | 08-03-08 | 12:58

Ik snap nieet waarom ze die vlag tussen die lijken leggen. Dat blijft toch nooit staan, die arabieren snappen zeker niet dat je een vlag in de aarde moet planten.

Mossad.il | 08-03-08 | 12:57

@Shalome 08-03-08 @ 12:45
Denk ook verder dan je neus lang is en vraag jezelf af waarom juist deze selectie cartoons op juist deze site te aanschouwen valt. Dan is het antwoord waarom we geen moslim cartoons met andere onderwerpen zien snel gevonden.
-
De grootste vijand van beschaving zijn mensen die zichzelf niet genoeg vragen stellen.

Dikr | 08-03-08 | 12:56

Mokum Kosher 08-03-08 @ 12:49
Wat ik daar nou wel weer grappig aan vind, is dat Mohammed uitgerekend de joodse heilige berg uitzocht voor zijn hemelvaart. Die man had duizenden vierkante kilometers veroverd islamitisch gebied tot zijn beschikking, maar die malle ouwe mannetjes die later de koran in elkaar hebben geflanst, beweerden dat Mo uitgerekend op de joodse tempelberg naar de hemel moest *heh* Dat miljarden moslims tot op de dag van vandaag in die flauwekul geloven, dát vind ik nou weer grappig.

Shalome | 08-03-08 | 12:56

Haha wel grappig die Arabische cartoons, moet kunnen, net als die cartoons uit Denemarken natuurlijk

jachtbitter | 08-03-08 | 12:55

Ik stop hiermee nu.

@ jovus 08-03-08 @ 12:53

Graag, je praat peop. Ga eerst maar eens lernen

wopper | 08-03-08 | 12:55

@ -=PyP=- 08-03-08 @ 12:50

Wie gaat er nou weg uit ons heerlijke landje net nu het spannend wordt > je lacht je kapodt om al die spartelaars > blijf!

wopper | 08-03-08 | 12:53

@cojones
ik vind het ziek dat dhimmis ongelijk behandeld worden,dus ik zal het een ander ook niet opleggen.
in praktij komt het er volgens met vnl op neer dat je meer belasting moet betalen. Je mag wel gewoon naar de synagoge met je thora.
dus het was best mogelijk om er in vrede te leven.

Joden in Marokko hadden het makkelijker dan Joden in Rusland.

Als de arabieren de Joden al honderden jaren zo erg hadden gehaat als ze nu doen,is het moeilijk te verklaren waarom ze generaties lang in die landen bleven hangen.

Ik stop hiermee nu.

jovus | 08-03-08 | 12:53

Murdockyoufool 08-03-08 @ 12:50
De Arabische media staan sinds jaar en dag vol met dit soort plaatjes en teksten - heb je de joden of iemand anders daar ooit over gehoord? Nee.
Oh, ik zag wel een keer enkele islamitische journalisten tijdens een debat op BBC World die verklaarden zich dood te schamen voor de antisemitische 'grappen' in de Arabische media. Ik stoor me er ook niet aan; ik heb er alleen maar minachting voor als dat hun humor is.

Shalome | 08-03-08 | 12:53

Ach ja... sommige plaatjes zijn best goed gevonden...
Wel apart inderdaad dat ze denken vaak geen kans te staan tegen het geweld. Soort slachtoffer-complex.

Arie de huisnegert | 08-03-08 | 12:52

Dikr 08-03-08 @ 12:48
Dat begrijp ik maar al te goed. Ik weet dat ze geen greintje creativiteit hebben voor andersoortige uitingen dan wreedheden over de mensonterende dood van 6 miljoen joden.

Shalome | 08-03-08 | 12:50

Als de politiek hier een mening over uit gaat spreken ben ik volgende week weg uit dit land. hypocriete christenhonden.

-=PyP=- | 08-03-08 | 12:50

ik snap de grap van dat plaatje niet,
maar dat zal wel komen omdat ze in die 3e wereldlanden goedkope humor hebben...

Paramada | 08-03-08 | 12:50

@Shalome 08-03-08 @ 12:45
Dat is niet zo vreemd, ze proberen een weg te vinden om het Westen én Israel in hun ziel te raken. Kom je al snel op de holocaust. Jaude moeten daar dan ook niet over zeuren, met hun eeuwige verontwaardiging. Slikken die cartoon en verder bikkelen.

Murdockyoufool | 08-03-08 | 12:50

Het ligt misschien aan mij, maar als je jezelf zo de underdog voelt, dan wordt het mischien toch eens tijd om te gaan praten met die machtige vijand ipv hem met stenen te bekogelen.

Invictus | 08-03-08 | 12:49

@ Babeuf 08-03-08 @ 12:47

* scherm schoonmaakt.. nog nooit zo gelachen.. *

wopper | 08-03-08 | 12:49

@Jovus: Picture this.... Joden wonen daar in dat gebiedje al sinds eeuwen. Wat zeg ik? Sinds millennia. .. Dan komt opeens Mohamed met zijn zwaard en eist dat islam daar respect krijgt. De Joden geven dat en laten zelfs een mooie moskee toe op hun heiligste plek toe.. (Moskee is natuurlijk wel met geweld gebouwd). En opeens snappen de Joden het daar. Ze zijn in de minderheid in hun eigen land. En worden zoals jij het zegt dhimmies. Ze mogen daar ademen en poepen, maar moeten wel hun kop houden. En dat in hun eigen land. Want zoals je weet is islam in haar beginjaren met het zwaard verspreid. Al met al, een mooie les om te leren om te leren voor ons in Nederland. Wij laten islam toe hier. Dan eisen ze respect voor hun clubje en voordat je het weet, bouwen ze hun moskeeen op onze heiligste plaatsen, zoals Madurodam.. ;-) Voordat we het weten zijn wij de dhimmies in eigen land... De dhimmies waar jij zo liefdevol en begripvol over spreekt..

Mokum Kosher | 08-03-08 | 12:49

@Babeuf 08-03-08 @ 12:47
nee jij bent een feestnummer.........*zucht*

overVecht | 08-03-08 | 12:49

@Shalome 08-03-08 @ 12:45
Nee hoor, volkomen te begrijpen, als je je ook maar voor een greintje kunt in leven in hun standpunt.

Dikr | 08-03-08 | 12:48

-weggejorist-

Babeuf | 08-03-08 | 12:47

-weggejorist-

Lizzard | 08-03-08 | 12:47

Ach ja.... laat ze toch. Zijn in ieder geval goede cartoonisten. Of ze grappig zijn is een andere vraag > is maar net aan welke kant je staat

Hobbykip | 08-03-08 | 12:46

Toch opmerkelijk dat wanneer moslims 'terug willen kaatsen', ze dan altijd met de Holocaust aan komen zetten. Nooit een grapje over Sikhs, boeddhisten, christenen, hindoe, westerse decadentie, Rambo of siliconentieten.

Shalome | 08-03-08 | 12:45

De Geilige Maagd 08-03-08
Geef ff een belletje ga ik mee heb nog wel wat oude flessen en benzine uit me brommer.

skafloc | 08-03-08 | 12:45

jovus 08-03-08 @ 12:32

Ik beargumenteer dat je dom bent of bewust liegt. Meer valt er niet te zeggen over zoveel onnozel zelfbedrog als in jouw posts. Shoot, dude. Je valt qua inhoud, humor en logisch redeneren dermate uit de toon dat ik je helaas naar fok! of beter: sargasso moet verwijzen.

bottehond | 08-03-08 | 12:45

Die baardmansen mogen blij zijn dat Israël er geen holocaust-achtige methodes op na houdt. Dan had namelijk allang het hele Palestijnse volk niet meer bestaan.

BigFoot | 08-03-08 | 12:44

@jovus 08-03-08 @ 12:36
Aanhangers van islam, christen- en jodendom horen niet in hoog aanzien te staan, ze horen in een inrichting thuis. 'Hoest vandaag met meneer... nog tot de Grote Zoef gesproken en tevens wat mensen over de kling gejaagd omdat ze uw Grote Zoef beledigden... hmm?'

Murdockyoufool | 08-03-08 | 12:43

Oke, hoe laat gaan we de straat op om te demonstreren en wat ambassades in de fik te steken?

De Geilige Maagd | 08-03-08 | 12:43

Kan ik daar ook T shirts van kopen?

skafloc | 08-03-08 | 12:41

Na und? Ik probeer mij te verplaatsen in de moslimziel en boos te worden oh zeau versarikkelijk boos, maar het lukt me niet.
Gofferdomme, waarom word ik nou niet BOOS van een paar kartoens?!!!!

Filippa | 08-03-08 | 12:40

@.kapitein k 08-03-08 @ 12:36
nee, en je familie is volgens mij allemaal lid van de NSB geweest en jij hebt niet opgelet tijdens geschiedenis....... even de holocaust wegdenken..... tss.... lutser!

overVecht | 08-03-08 | 12:40

Niet bijzonder, de gemiddelde fin komt niet verder dan plaatjes kijken. En dan nog verkeerd interpreteren... pffff.

Frotklob | 08-03-08 | 12:39

Het is maar een cartoon. Als Het Westen net zo reageert als die middeleeuwers zijn we niet veel beter.

Lafayette | 08-03-08 | 12:39

Zullen ze nu ook de vlaggen va al die hakbars gaan verbranden?

Pfft | 08-03-08 | 12:39

Da's lachen zeg.

Lieve Meneer | 08-03-08 | 12:38

Lizzard 08-03-08 @ 12:32

Over welk soort humor heb je het dan? Voor de meeste vormen van humor missen de Arabieren nl. de basisvaardigheden.

azijnseikerT | 08-03-08 | 12:37

bottehond 08-03-08 @ 12:28
Ach, het is maar een half miljoen belastinggeld.

Schoorsteenveger | 08-03-08 | 12:37

@Lizzard 08-03-08 @ 12:32
Gheh, had niets eens gezien dat de gedoksie de foto al had neergeplempt (wie klikt er immers op al die kutlinks?). Scusi.

Murdockyoufool | 08-03-08 | 12:36

mjolnirr, ik heb geen hoge pet op van die profeet,maar ik durf te betwijfelen of dat was omdat ze joden waren,ik denk dat boeddhisten of christenen een zelfde lot beschoren zou zijn.

trouwens,in de koran worden joden en christenen aangeduid als "de mensen van het boek" en staan ze in hoger aanzien dan alle andere geloven.

jovus | 08-03-08 | 12:36

@ .kapitein k 08-03-08 @ 12:32
Ik kom er toch even op terug. Ze zijn best geinig eigenlijk. Moet je wel even de gruwelijkheden van de holocaust even wegdenken, maar dat is niet zo moeilijk want die heb ik toch niet meegemaakt...

.kapitein k | 08-03-08 | 12:36

@jovus 08-03-08 @ 12:32
In vrede leven met een dhimmi-status? Verder alles goed?
Jij moet wel een communist zijn als je leven in onderdrukking kunt verwoorden met 'in vrede'. Je maakt het me wel verdomd lastig om niet te gaan schelden maar ik wil je tegemoet komen: Als de moslims hier nou eens dezelfde status krijgen als de dhimmis in moslimlanden,, dus hogere belastingen en minder vrijheden dan de oorspronkelijke vrijzinnige bewoners, dan zijn we allebei tevreden.

CoJoNes | 08-03-08 | 12:35

volgens mij woonde in de islamitische wereld een hele hoop joden ,in vrede, ze moesten wel genoegen nemen met een dhimmi positie

@ jovus 08-03-08 @ 12:32

In welk boek staat dat ze in vrede leefden, linky graag

wopper | 08-03-08 | 12:35

hahahaha, mongaulen..

Ph0bium | 08-03-08 | 12:35

gooi die zooi maar in de prullenbak, en geniet een keer van het leven.
zure shit!

sil de strand jutter | 08-03-08 | 12:34

Joden en Islamieten haten elkaar? Hier niet... Kopje tannine?

Megalomaantje | 08-03-08 | 12:33

@BarneyBoner 08-03-08 @ 12:30 .. jij bent dus niet Nederlands dat is wel weer duidelijk. Weleens van blaffende honden bijten niet gehoord ?

Draaitafel Demagoog | 08-03-08 | 12:33

Alleen volslagen idioten gaan een cartoonwedloop aan. Nooit op reageren dus.

Murdockyoufool | 08-03-08 | 12:32

Okay dan. Eindelijk een excuus om wat moskeeën en auto's in de fik te steken en wat ambassades van Islamitische landen te belagen.
Wie gaat er mee? Verzamelen Amsterdam-West!

.kapitein k | 08-03-08 | 12:32

@Tyler-Durden 12:18: De enige juiste reactie op dat verzoek van de SGP zou zijn: "Niet huilen, het zijn maar plaatjes". Overigens: die "kleine groep" die herrie trapt in moslimlanden doet dat meestal op instigatie van de overheid of geestelijken (wat vaak hetzelfde is); in sommige van die landen zijn àlle demonstraties in die landen zijn door officiele instanties georganiseerd, iets dat al vaak genoeg door islamkenners en ter zake kundige journalisten is beaamd.

Muxje | 08-03-08 | 12:32

-weggejorist-

Lizzard | 08-03-08 | 12:32

Ja tuurlijk bottehond,kritiek op israel is uiteraard alleen vanuit antisemitisme te verklaren..
Mijn kritiek op de chinese bezetting van Tibet toont ook glashelder aan wat een smerige anti chinees ik ben.

volgens mij woonde in de islamitische wereld een hele hoop joden ,in vrede, ze moesten wel genoegen nemen met een dhimmi positie,maar dat gold voor alle niet islamitische geloven.

volgens mij geeft www.driesvanagt.nl een aardig beeld ,als jij dat niet vind,
beargumenteer het dan,schelden is een beetje kinderachtig.

jovus | 08-03-08 | 12:32

@Vitaly Chernobyl 08-03-08 @ 12:28
kudtkind...... je moet het juist gewoon negeren. Dat is het sterkste wapen dat er is! ;)

overVecht | 08-03-08 | 12:32

Storm in een glas water dus ... maar leuk voor in de film van wilders !

Draaitafel Demagoog | 08-03-08 | 12:32

CoJoNes 08-03-08 @ 12:19

Dat zou wel zeer doorzichtig zijn. Het zou me dus niets verbazen als je gelijk hebt.

azijnseikerT | 08-03-08 | 12:31

Snappen jullie het nu nog steeds niet? Wij zijn honden en moeten dood, zij niet...

BarneyBoner | 08-03-08 | 12:30

O ja, en boycots en massale demonstraties natuurlijk. Tijd om het terreurlevel daar ook wat op te schroeven.

Vitaly Chernobyl | 08-03-08 | 12:30

Ik zou zeggen: vlagverbrandingen, ambassades in de fik steken en aanslagen voorbereiden, jongens. Dat doen ze zelf toch ook?

Vitaly Chernobyl | 08-03-08 | 12:28

@Knuckle Sandwich 08-03-08 @ 11:50: Das hab ich nicht gewuscht.

Hommel | 08-03-08 | 12:27

Humor is niet weggelegd voor mensen die zichzelf te serieus nemen, dat blijkt maar weer eens.

monfer | 08-03-08 | 12:27

Lachen toch. Alle foute figuren op een plaatje

Baarstje | 08-03-08 | 12:26

@blikjegrolsch 08-03-08 @ 12:21
Israel gebruikt alleen oevers en stroken ipv kampen ;)

overVecht | 08-03-08 | 12:26

@Mjollnir 08-03-08 @ 12:22
Hardly the point. Het gaat er om dat nu ineens bezwaar wordt gemaakt tegen Arabische cartoons, met de insteek dat wij als verheven gristenen straks de wijste en verstandigste willen zijn en deze wedloop van kwetsen gaan beëindigen. Te beginnen met een verbod op de film van Wilders. Let maar op.

CoJoNes | 08-03-08 | 12:26

Zijn ze ook nog jaloers dat Israel meer en betere wapens heeft...

Hyppo Kriet | 08-03-08 | 12:26

@ Lizzard 08-03-08 @ 12:18

Eensch. Die zandvlooien hebben geen ruk begrepen van het tekenen van goede cartoons zoals de Deense en die van Cox & Forkum. Het ontbreekt hen ten enenmale aan HUMOR.. heeft te maken met hun iesjlamietiesje bedrading.
Tegeltjeszetters kunnen zich beter bij hun leest houden

wopper | 08-03-08 | 12:24

Erratum @ 1219
Helemaal als je weet dat dit soort afbeeldingen elke dag wel in een arabische krant staan. Waarom nu ineens verontwaardigd worden?

CoJoNes | 08-03-08 | 12:22

@CoJoNes 08-03-08 @ 12:19
Ik denk dat wij wel wat ergers kunnen vinden om ons druk over te maken dan wat cartoons inzake de islam cultus?

Mjollnir | 08-03-08 | 12:22

@Schele Japie Ik heb er nu ook eens met een scheef oog naar gekeken, en ja, nu je het zegt, ik zag wel wat haken en ogen. Ook haakneuzen: zouden ze daar semieten mee bedoelen? Maar gaaf, nou nee. (terwijl ik dit schrijf, hoor ik de luidspreker van de nabije moskee. Zal straks na de dienst eens vragen of zij erom kunnen lachen).

Ing Evert | 08-03-08 | 12:22

Wat zouden alle Arabieren en mohammedanen toch volmaakt gelukkig en welvarend zijn als die Joden niet bestonden......... mongeaulen!
En dan maar roepen dat het wésten een vijandsbeeld nodig heeft.

Willem van Ockham | 08-03-08 | 12:22

Tsja, Israel is ook een soort van nazi-reich, dus waar hebben we het over?

blikjegrolsch | 08-03-08 | 12:21

Lizzard 08-03-08 @ 12:18 socialist! jij leest de azijnbode...

van dal | 08-03-08 | 12:20

Waarom verklaren wij nu niet de jihad aan de islam?

Dinand | 08-03-08 | 12:20

Jovus, de profeet mohammed heeft eigenhandig 600-900 joden onthoofd, daarom is onthoofding ook zo een vrolijk iets voor terroristen. Het brengt ze dichter bij die 72 hoeren.

Mjollnir | 08-03-08 | 12:19

Ziet niemand het dan? Door nu te reageren op een paar onbenullige cartoons over de Israëli, geeft Verhagen impliciet aan, dat het begrijpelijk is dat er reacties volgen op 'kwetsende' afbeeldingen.

Hier wordt een heel vies spelletje gespeeld. Straks krijg je de reactie van Verhagen:
Wij maken zelf ook bezwaar tegen cartoons van arabieren, Laten wij dan ditmaal de wijste zijn en deze wederzijdse gevoeligheden niet op het spits drijven.

Mark my words, dit wordt gebruikt ten faveure van de onmetelijke wijsheid van Balk c.s.

CoJoNes | 08-03-08 | 12:19

@Tilburger 08-03-08 @ 11:38
kan hem terug verwachten inderdaad........

overVecht | 08-03-08 | 12:19

PS:

Over spelfouten gesproken:

Die Allah............ was dat nou een proleet of een profeet ?

Tyler-Durden | 08-03-08 | 12:19

-weggejorist-

Lizzard | 08-03-08 | 12:18

Kap eens met die Maxime bashen hier. Goed lezen dat stukkie.
Hij verwoord slechts in diplomatieke bewoordingen hoe de nederlandse regering hierover denkt.
Hij doet dat ongetwijfeld wat genuanceerder dan de SGP dat zou doen.

Dit gaat in de regel ook zo in moslimlandjes. Daar gaat een kleine groep compleet door het lint als je maar een spelfout maakt indien je schrijft over Allah en vervolgens wordt het wel wat genuanceerder verwoord door de regering.

Niks nieuws onder de zon dus. Gewoon een paar op de tenen getrapte relie zielepoten.

* nadenkt of ie geen spelfouten heeft gemaakt *

Tyler-Durden | 08-03-08 | 12:18

@jovus: Ik snap je punt. Echt waar. Maar het is niet helemaal waar. Al in de 19e eeuw werden er joden om hun jood zijn vermoord in wat nu Israel of Palestina heet. Al eeuwen geleden werden er joden vermoord door islam wegens hun jood zijn, ook buiten Israel. Arabieren haten Joden, omdat Joden in hun ogen alle macht hebben. Ze bezitten de media (euh?? ook Al Jazeerah??) en ze zitten vuistdiep in de financiele wereld. Maar was het niet zo dat eigenlijk Saudie Arabie de USA draaiende houden met leningen??? Al met al drogredenen om af te geven op een groep mensen. De Javanen op Java doen het met Chinezen, Arabieren doen het met Joden en wij doen het wellicht met Mocro's.

Mokum Kosher | 08-03-08 | 12:17

Jovus je praat ontlasting!

Mjollnir | 08-03-08 | 12:17

Ze zijn tenminste wel consequent. Ik zie geen afbeeldingen van profeten, jezus of god.

Bodde | 08-03-08 | 12:17

Tja, de waarheid komt soms een beetje hard aan.

Peter_S | 08-03-08 | 12:17

Ik snap best dat er vanuit de Arabische wereld ook rottige cartoons komen. Waarom niet? Mogen alleen wij dat doen ofzo? Er staat trouwens Gaza rechtsboven.

Wowzers | 08-03-08 | 12:17

jovus 08-03-08 @ 12:14

Mag jij liegen van je moeder, verdwaasde? Lees de koran eensch, man. Je weet volstrekt niet waar je het over hebt of, zoals ik al zei: je liegt. En dat zal zonder veel twijfel uit gesublimeerde jeaudenhaat zijn.

bottehond | 08-03-08 | 12:16

Ing Evert 08-03-08 @ 12:04
De getoonde cartoon compilatie is niet door GS gemaakt maar door ADL, een joodse website.

Mjollnir | 08-03-08 | 12:14

die cartoons zijn echt gaaf

Schele Japie | 08-03-08 | 12:14

volgens mij haten de arabieren de joden helemaal niet al eeuwen,maar is dat pas begonnen toen de zionisten besloten in Palestina hun droom te verwezelijken.
Die droom was gerechtvaardigt maar is zwaar ten koste gegaan van de palestijnen.
Op driesvanagt.nl ( ja lullige url,ik weet het) is een aardig beeld te krijgen van wat daar de laatste vijftig jaar gebeurd is ,met name het hoofdstukje "kaarten" is helder ..

jovus | 08-03-08 | 12:14

Wat is die walgelijke maxim een slang. Om te kotsen

huperdepup | 08-03-08 | 12:13

Dikr 08-03-08 @ 12:08 niet alleen de gevoelige snaren, ook de lange tenen hebben een religieuze achtergrond.

van dal | 08-03-08 | 12:12

* rent hysterisch gillend de straat op

the_Tzar | 08-03-08 | 12:11

Moet kunnen, zo ook de Deense spotprenten.
Maxime moet zich niet verlagen tot hetzelfde niveau als rabiate imams.
Maar ja, als die hufters het ene afkeuren, zijn ze verplicht consequent te zijn (in het verloochenen van de vrijheid op meningsuiting).
De gevoelige snaren zijn bijna altijd van religieuze komaf. Bah!

Dikr | 08-03-08 | 12:08

Jodenhaat zit diep in de moslimpsyche. Het is al begonnen toen Mohammed (lolz) voor de nodige lebensraum een Joods dorp volledig liet uitmoorden. Eerst werden er in Medina massagraven gemaakt en daarna liet de profeet alle mannen en jongens van de stam (700 tot 900 mensen) onthoofden.

Dit is opgetekend door Ibn Ishaq, de belangrijkste Mohammed-hegiograaf.
Er wordt ook aan gerefereerd in de Koran: soera 33:26 Zoek maar op Wikipedia naar Banu Qurayzah.

ymmv | 08-03-08 | 12:08

OH ja, voor de duidelijkheid: ik vind de cartoons niet leuk en ook niet kwetsend. Je kunt net zo goed naar een kale muur kijken, net zo opwindend. Te flauw om waar te kunnen zijn

Ing Evert | 08-03-08 | 12:08

nog ff en ze gaan elkaars hyves-profiel verneuken.
.
waar moet dat heen in deze wereld.....? btw hoe oud zijn ze nu eigenlijk ? 11 ofzo.

QB (ja die.....) | 08-03-08 | 12:06

Jeauden hebben geen voorhuid meer,
Moslims ook niet, ze lusten allebei geen varkensvlees en ze zijn dus beide achterlijk.
Kijk wie er nu weer beledigdt is.

Bisschop Gijsen | 08-03-08 | 12:06

De Joodse lobby zit vuistdiep in GS.

azijnseikerT | 08-03-08 | 12:05

@koerbagh Niet zo snel met je conclusie! Ik had die andere ook al bekeken, maar ik moest echt niet lachen. Zal wel aan mij liggen tenzij, en dat denk ik oprecht, de GS redactie de echt leuke cartoons heeft achtergehouden. De GS wil deze moslimcartoonisten als dom afficheren. Het kan toch niet waar zijn dat dit melige gedoe door mensen leuk wordt gevonden. Can not!

Ing Evert | 08-03-08 | 12:04

Doe mij maar Asterix. Daar wordt gemept op Romeinen.
Rare jongens, die Arabieren.

De Limburgse | 08-03-08 | 12:03

Wat als normaal beschouwd wordt in Mohammedanistan vindt de Vrije Wereld barbaars, verwerpelijk, inferieur en idioot en passend bij een totaal gebrek aan zowel echte humor alswel aan zelfreinigend vermogen. Dat ligt aan de ideologische basis van Mohammedanistan, de koran, sunnah, sirah en hadith. Net zo behandelen als Mein Kampf, die werken, lijkt mij normaal.

Hammar | 08-03-08 | 12:03

Inderdaad gladde Maxime... het katholieke ventje uit MAatsricht: "Gladde Maxime kwam niet verder dan: "Het gebruik van hakenkruisen en het afbeelden van Israëlische militairen als nazi's is pervers".
Heb nog nooit iemand zo loerderig uit zijn ogen zien kijken en gelijkenis vertonen met bepaalde lieden uit WOII.
Weet katholiek Maxiemetje wat pervers is? Dit:http://www.nu.nl/news/1469617/22/RK-Kerk_in_VS_betaalde_615_miljoen_voor_misbruik.html

punter | 08-03-08 | 12:02

HennyHenny 08-03-08 @ 11:40
Wat je zegt! Ze komen niet verder dan iets met joden en hakenkruisen. Humor is voor Arabierië kennelijk gelijk aan zo hard mogelijk proberen te kwetsen, zonder enig relativeringsvermogen, zonder cynisme zonder zelfspot. Puur mekaar verrot proberen te slaan. Zo ondergaat Arabierië natuurlijk ook elke westerse vorm van humor, als puur kwetsend en bedoeld om ongenuanceerd te kwetsen. Dat is het probleem met Arabierië.

Schoorsteenveger | 08-03-08 | 12:02

Die hakenkruizen zijn toch van de vriendjes van de arabieren?

Tobi | 08-03-08 | 12:01

Wie levert er hier Jordaanse vlaggen? En wie heeft er zin om heel gefreaked op de Dam te gaan staan vlagverbranden en schreeuwen dat God is groot is?
Kom op SGP ers, doe wat!

Treurig varken | 08-03-08 | 12:01

Kijk, de arabieren hebben ook humor ! Er is nog hoop ..

Zottelkopf | 08-03-08 | 12:00

Gristenhonden zijn de nagel aan de doodskist van de Vrijzinnige natie Nederland. Het meeliften op de staart van de doodscultus is strategisch een fatale blunder. Gristenen gedragen zich alsof ze het verloren land weer aan het innemen zijn. Verbod op dit, verbod op dat. In hun wanstaltige overwinningsroes wanen ze zich onkwetsbaar en zien er geen been in zich steeds meer als de islamisten te gaan gedragen met dreigen, protesteren, eisen. Een uiterst gevaarlijke ontwikkeling. IK ben er stellig van overtuigd dat de gristenhunden niet beseffen wat ze aanrichten en dat ze hoogstpersoonlijk het paard van Troje van de proleet (klpd) binnerollen en ruim baan geven. Zeer, zeer zorgelijk. Vooral omdat de rangen van de seculieren en Vrijzinnigen gebroken zijn door rancuneuze linksige Gutmenschen. Ik zou ze willen vragen om zich opnieuw te bezinnen. De linksen en de gristenhunden storten Nederland de afgrond in als ze zo doorgaan.

www.trouw.nl/deverdieping/dossiers/art...

Vwb die cartoon: wie maakt zich daar in vredesnaam druk om?

bottehond | 08-03-08 | 11:59

@Ing Evert 08-03-08 @ 11:56:
Voor een "Ing." ben je niet al te snugger. Doe eens klikken op dat roze spul in de tekst, met name de woordjes "ALLE CARTOONS".

koerbagh ® | 08-03-08 | 11:58

Nou, met ze alle op de barricades dan maar... Oh nee, ik heb nuttiger zaken te doen. Goh, relaxed man... Ik heb een leven!

Groets | 08-03-08 | 11:58

T'o Malaak 08-03-08 @ 11:56
Vermoedelijk laat dan een bepaalde partij in pakistan slechts de helft van die krant zien.

Mjollnir | 08-03-08 | 11:58

Kortom, pot verwijdt ketel dat het zwart ziet...
En die van hun is echt nodeloos verzaait met vergelijking met de Nazi's, terwijl hun zelf toch echt naast Hitler de Joden waren aan ut uitroeien.

Kazyumi | 08-03-08 | 11:57

Tsuru 08-03-08 @ 11:48 Niet zo ver als NL het heeft gedaan, that for sure. Er zit toch ook een kern waarheid achter de kartoon. Ze zijn net zo bezig als het hun is aangedaan.

Memo | 08-03-08 | 11:57

Redactie: Hebben jullie wel de leukste uitgezocht? Ik kon er niet echt om lachen. Misschien toch de leukste voor jezelf gehouden?

Ing Evert | 08-03-08 | 11:56

is dit nieuws..... niet bijzonder schokkend.... vindt het dan weer jammer dat iemand in den haag er op hapt

Cousin Avi | 08-03-08 | 11:56

Wat zou er gebeuren als je deze cartoons tegelijk met bijv. de Deense cartoons op 1 pagina in de krant zou zetten?

T'o Malaak | 08-03-08 | 11:56

Lache met die Arabieren man

Tobi | 08-03-08 | 11:55

Ha ha ha MK lacht hierom. Het laat zien hoe zielig de Arabieren zijn. In plaats van na te denken over waarom het westen een profeet Mohamed afbeelt met een bomtulban, denken zij ons terug te pakken door dit soort "cartoons" af te beelden. Buiten het feit dat dat al zielig is, laat het ook zien dat de Arabier niet zonder de "Ewige Jude" kan. Hij heeft de Jood nodig om te voorzien in zijn dagelijkse portie ellende en dood. Als de islam echt zo'n religie van liefde en vrede was dan hadden ze door onze cartoons heengeprikt en het van zich af laten glijden. Maar nee hoor, het zijn overgroeide kinderen met een IQ van een amoebe. Die mevrouw in het filmpje verwoordt het goed. Moslims laten zich leiden door primitieve instincten, islam onwaardig. En zo is het! MK verkondigt al jaren dat er op de Arabierische tv walgelijke dingen te zien zijn, waar het westen nog nooit over geklaagd heeft. En nu moeten wij op onze knieën vergiffenis vragen omdat Wilders met een filmpje van 10 minuten komt? NOOIT! We shall never surrender. We will fight them on the beaches and in the banlieus, but we will never surrender!

Mokum Kosher | 08-03-08 | 11:55

Ik zie het probleem niet.

Bodde | 08-03-08 | 11:54

1. Er bestaat in Israel van nu weinig toegeefelijkheid.
2. Moet je een godsdienst die jonger is (in ontwikkeling en beschaving) aandacht schenken. eigenlijkzonde van de energie. De arabieries zijn niet anders gewend dan zoals ze nu doen.
Waarom zien we dit soort beelden niet vanuit dubayy?

cooleman | 08-03-08 | 11:53

kut als je gepwnt word.

Haas82 | 08-03-08 | 11:53

De online-wil om wat vlaggen in 070 te gaan verbanden is er wel. Maar vraag me af hoeveel er werkelijk verschijnen als we daar morgen heengaan met wat vlaggen en een bus zippo benzine.

Mjollnir | 08-03-08 | 11:53

vindt hem goed gevonden, wie de bal kaatst

joene101 | 08-03-08 | 11:52

Wil er iemand nog een kopje thee?

Pajero | 08-03-08 | 11:52

Vreemd dat hier minder ophef over wordt gemaakt! Kopje thee iemand?

bad to the bone | 08-03-08 | 11:51

Kan er wel om lachen

el_andaluz | 08-03-08 | 11:51

Hommel 08-03-08 @ 11:45
Die is al lang geen koningin meer.

Knuckle Sandwich | 08-03-08 | 11:50

stelletje kwajongens he die arabieren,

wel schreeuwen als het over hun gaat, en zegge dat ze je gaan slachte als hun schaap,

maar zelf zijn het varkens die arabieren

mr. WW | 08-03-08 | 11:49

Misschien kan iemand ze even vertellen dat de halve Arabische wereld voor en tijdens WOII met de nazi's collaboreerde...

Tsuru | 08-03-08 | 11:48

Misschien een paar emmers verf tegen een Arabierische ambassade aangooien en een paar vlaggen in de hens jagen.Zomaar om te laten zien dat we heel erg boos zijn.Dan weer over naar de orde van de dag.

DANNY3960 | 08-03-08 | 11:48

Hoera! Nu weet ik weer waarom ik zo van GS hou! Dit is ook typisch iets dat door de Linkse Kerk uit Hilversum stelselmatig verzwegen wordt. Wanneer hoor je iets over de enorme jodenhaat in het Midden-Oosten? Zelden tot nooit. En indien het onderwerp dan toch moet worden aangesneden worden de wandaden van Israel breed uitgemeten. Alsof er uberhaupt een verband is. Joden worden alleen geacepteerd wanneer ze akkoord gaan met een leven als gediscrimineerde minderheid in de Arabische landen. Dat is al eeuwen zo. Lang voordat de staat Israel er was. Overigens zijn veel Joden inderdaad vuile pleurislijers. Maar dat terzijde. Amen!

Eikenhout | 08-03-08 | 11:46

Wanneer gaan wij nu vanuit onze traditionele Joods-Christelijke samenleving arabierië boycotten en moskeeten in de brand steken?

paost712 | 08-03-08 | 11:45

Oke. Gaan we nu de Joordaanse vlag verbranden en op de foto van koninging Noor kotsen. Voor de camera.

Hommel | 08-03-08 | 11:45

Je zou gewoon elke dag een vlag moeten verbranden bij een ambassade in DH. kijken hoelang je het volhoud

Bubba | 08-03-08 | 11:42

Hmmm, nou zouden we ritueel een vlaggetje of 20 kunnen verbranden op de Dam (iets met ook hollandse nazi's slachtoffers of zo erbij roepend).......

Maar ik kan vandaag niet, ik moet nieuwe werphandschoenen kopen. Jordanees leer overigens......

Tyler-Durden | 08-03-08 | 11:42

Kan iemand dat hakenkruis niet wegfotosoepen met de foto van die baardaap met bomtulband

Mjollnir | 08-03-08 | 11:42

ik zeg: whatever.

Kerby | 08-03-08 | 11:42

* Verbrandt een Arabische vlag en roept leuzen*

Tilburger | 08-03-08 | 11:41

... nou, net als alle andere aspecten is ook hun gevoel van humor zwaar onder ontwikkeld...

HennyHenny | 08-03-08 | 11:40

Trouwens, wanneer begint GS met een cartoon rubriek?

Mjollnir | 08-03-08 | 11:40

let's call it even........
zo, en dan nu weer over tot de orde van de dag.

edj44 | 08-03-08 | 11:40

Kan me dr niet druk om maken, en ik denk de meeste nederlanders niet.. dat is nou het mooie..

- huh shit, ze worden niet boos? jammer he achmed

Oberstufenkommandant | 08-03-08 | 11:40

De kip of het ei

Mjollnir | 08-03-08 | 11:39

De moslimfascisten komen eraan. Nadat wij zijn uitgeroeid willen ze echt alleen nog maar vrede.

oplichter | 08-03-08 | 11:39

'dood aan Denemarken', 'dood aan Wilders' en 'dood aan Nederland'
Oh nee, verkeerde topic.

wo ist der bahnhof | 08-03-08 | 11:39

Wie de bal kaatst...... Hoe oud zijn we nu...

Tilburger | 08-03-08 | 11:38

grappig ja

Gilbert | 08-03-08 | 11:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken