Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Medion niet langer een Aldi-computer(nerd-alert)

medionheest.jpgMedion, hét computermerk voor uitkeringstrekkers dat de Aldi al sinds jaar en dag verkoopt aan paupers, prutsers en abonnees van de vrekkenkrant, wil vanaf nu niet langer gezien worden als Aldi-pc. Stampt u dat even in uw kopf? Op de Cebit maakte het bedrijf bekend dat ze vanaf nu kwaliteit gaan leveren en als een heus a-merk verder gaan. Straks koop je volgens de Nederlandse Medion-marketingmanager liever een Medion laptop van 3000 euro dan een Apple MacBook Pro of een Sony. En dat is geen loze praat, vandaag presenteerde het nieuwste top-it-merk ter wereld zowaar een concurrent voor de MacBook Air. Verder heeft Medion speciaal een manager voor de Nederlandse markt aangenomen die de merkbeleving gaat opkrikken. Tja, de Aldi Actueel zal nooit meer zijn wat het is geweest...

Reaguursels

Inloggen

@edikt075,
Inderdaad, en dat voor 700 euro...
Een dergelijke processor (Q6600) kost bijna 200 euro los, Videokaart los 100,- ,werkgeheugen los 75 euro, harddisk 75 euro, moederboard 75 euro. dan zit je al op 625 euro. Dan krijg je er voor 75 euro nog alle aansluitingen, een software pakket, 3 jaar garantie en randapparatuur bij.

DeArmeStudent | 09-03-08 | 10:31

• Intel Quad Core Processor
• Krachtige grafische prestaties
• 256 MB
• 3 GB Werkgeheugen
• Snel WLAN
• Multinorm Dual-Layer CD/DVD-brander
• 8-kanaals High Definition Audio
• Intel® 82562V 10/100 Mbit/s LAN-controller
• eSATA- en HDMI-aansluiting voor krachtige prestaties
• Softwarepakket: OEM-versies vooraf geïnstalleerd
(o.a. Windows Vista® & Microsoft® Works 9.0)

Ik snap dat gezeur niet over medion wat valt er af te dingen op een quad core processor met 3GB werkgeheugen? De Quad Core 3GB van Dell bij de mediamarkt is sneller en heeft langer garantie? Lijkt me sterk.

Edikt075 | 08-03-08 | 22:16

Binnenkort ook Lifetec een A-merk? Ook gekocht bij de Aldi.(lang geleden; windows millenium kreeg je erbij)
Overigens is volgens mij het enige onderdeel dat echt door Lifetec geproduceerd is het plaatje met de naam Lifetec. Zal bij medion ook niet anders zijn.

Jopo de Pojo | 08-03-08 | 16:28

FF voor de GS-Noob-reageerder hier, die medion loopt af te kraken zonder kennis van zaken. Ikzelf ben dus zo een nerd die alles ook zelf in elkaar zet, maar heb desondanks heel wat mensen deze medion-pc's aangeraden, omdat:
1. Ze leveren (i.t.t. dell, packert bell en anderen) wel pc's met snelle componenten. Daarbij zit er meestal de nieuwste aansluitingen op zoals HDMI en Blu-ray... zodat je zeker voor de toekomst goed zit.
2. Medion pc's hebben standaard 3 jaar garantie, die wordt nageleefd.
3. Bij identieke zelfbouw (zonder garantie, en zonder software) komt de prijs ongeveer overeen met de vraagprijs van een aldi-medion pc.

DeArmeStudent | 08-03-08 | 15:43

Mijn Aldi computer werkt al jaren perfect, daarentegen: de computers gekocht van speciaalzaken heb ik altijd gedonder mee.

Timooooo | 08-03-08 | 13:24

Grappig, ik heb nog nooit gewerkt en doe mijn dingetjes op 'n iMac OSX Leopard ;-)

De Limburgse | 08-03-08 | 12:14

ikke trek ook een uitkering ... nee heb/wil geen medion... bouw liever met a-merk onderdelen en heb liever geen zelf verzonnen grafische chipsets etc/of kaarten die in geen enkele winkel los te krijgen zijn omdat ze achteraf gezien afgespekte versies van het origineel zijn speciaal gemaakt voor aldi eh medion, of uit de goedkoopste reeks van de betreffende fabrikant komen.
Dat de medion pc niet slecht hoeft te zijn voor somige gebruikers kan ik me voorstellen, maar iedere zichzelf respecterende beginnende en ervaren pc-freak wil meer met zijn systeem/en opties ter beschikking hebben die medion hem niet kan bieden.

VampLord_Leviathan | 08-03-08 | 10:05

Ik heb al 3 jaar een medion pc ,nog nooit stuk geweest,draait als een tiet.
TOP merk.!! beste pc koop van mijn leven..

peterdelang | 08-03-08 | 09:46

6 jaar staat hij in de woonkamer en ik typ nu dit bericht erop. Allemaal merkartikelen van binnen en .... oja, shit ik heb een keer een batterij vervangen van mijn draadloze toetsenbord.
Die Aldi batterijen gaan toch wel lang mee.
Niets te klagen.

santadomenica | 08-03-08 | 07:52

Aanstaande woensdag ligt ook de stekman voor de deur om half negen. Quad core, 3 gb intern geheugen. Pfff, mooie aanbieding.

stekman | 08-03-08 | 01:32

Nou, wat mij betreft hebben de Akoya S5610 en de Mac 1 ding gemeen: de kleur... Maar daar houden de overeenkomsten volgens mij op. Ook erg sterk om de naam zo prominent op het apparaat te zetten; vooroordelen zijn snel gewekt. Niet echt slim volgens mij als je je merk wilt repositioneren.

Trouwens Medion is helemaal zo slecht nog niet, vergeet niet dat de doelgroep idd Aldi publiek is, Jan Ondermodaal, die niet verder komt dan marktplaats en patience... Dan is een Medion echt een vette bak! Alleen nerds zeiken het merk af...

Doc Damage | 08-03-08 | 00:46

En vergeet hem niet, af en toe schoon te maken van binnen,tis net een stofzuiger! Scheelt jaren in levensduur !!

koekje erbij? | 07-03-08 | 23:42

Toch wel fijn als je het allemaal zelf kan. Iets moeilijker dan gras maaien,maar als een simpel ltssertje het kan,tjonge wat is dat moeilijk,een snel pc-tje bouwen.(medion-lutsers)

koekje erbij? | 07-03-08 | 23:31

Heb in 13 jaar tijd al meerdere pc's versleten , allemaal rommel.
Heb nu voor het eerst echt een goeie ; MEDION. (was trouwens niet echt goedkoop).
Voor mij niets anders meer , zolang ze via de Aldi geleverd worden tenminste.
1x Medion-service nodig gehad (voor randapparaat) ---> PERFECT ; Ver buiten de garantieperiode kreeg ik gewoon een nieuw apparaat. TOP.

Ja9594 | 07-03-08 | 23:11

paupers, prutsers en abonnees van de vrekkenkrant?? SUKKELTJES gewoon goede pc's voor mensen die niet graag geflest worden

3 | 07-03-08 | 22:56

Bigi Bana Boy 07-03-08 @ 15:32

*blauw ligt*


mist welliswaar '' das spitzen model der UberKlasse''

Amen | 07-03-08 | 22:55

Knap hoor je eigen pc bouwen.. kan je zo aan de slag in een assemblagefabriek.

Rutger Rukkabouter | 07-03-08 | 22:20

@Elisabeth2 07-03-08 @ 20:00 geen idee, ik doe alles op een ZX Spectrum.

poppermotje | 07-03-08 | 20:59

mogen ze wel eerst eens MSI als huisleverancier voor hun mobo's verlaten. Rara waarom die bordjes gebruikt op marktplaats zoveel opbrengen?

911er | 07-03-08 | 20:49

Dr Doom 07-03-08 @ 18:49
Wat moet je nou in vredesnaam met een AS400?

Elisabeth2 | 07-03-08 | 20:00

Bericht van niks, heb al vanaf 2001 medion PC draaien en die draait nog steeds. Alleen een koelfan vervangen. In 2005 2e aangeschaft, daait uitsteekbaar. Dag en nacht. Na 1 jaar ging de brander stuk. Binnen 3 dagen een nieuwe. Dat gebeurd op alle PC's.

Gatsie | 07-03-08 | 19:32

Toch triest van Medion dat ze zo slecht met hun roots omgaan. Of ze ooit het 3 na grootste pc merk van Europa waren geworden zonder de Aldi...
Overigens top pc's.... beetje compterkenner weet dit. Zelden merken gezien die praktisch keer-op-keer zo goed uit testen kwamen door gerenommeerde bladen/websites als bv Computer Totaal, Diskidee etc.

Jean Bal-zac | 07-03-08 | 19:18

Bongo? Jij een Amiga-fan?, now way!!!..
---
Laatst gooide ik nog een AS400 de deur uit, vreselijke energievreters

Dr Doom | 07-03-08 | 18:49

@Reinaert 07-03-08 @ 17:53
Toch draaien die een stuk beter en sneller dan een DELL'etje of een Medion van een paar honderd euri en kan je er van op aan dat je nooit enig hardware conflict zal krijgen.

'TrauMa | 07-03-08 | 18:48

Lekker basic en prima voor niet PC freaks.
Niks mis mee, tenzij je allemaal eisen hebt natuurlijk..

Klontenbeaur | 07-03-08 | 18:41

Hier hetzelfde, ook Bigi heeft 3 desktops van Medion draaien en ik heb pas één keer een behoorlijke brand gehad in huis. Maar ff serieus, mij bevallen die Medion's echt prima en ik heb al heel wat PC's versleten de afgelopen jaren waaronder Compaq's, IBM's, diverse Foejietsoes en Amiga's.

Bigi Bana Boy | 07-03-08 | 18:32

toch grappig hoe merken als medion en dell zichzelf als 'goedkoop' in de markt hebben gezet en niemand het blijkbaar in de gaten heeft dat ze ondertussen helemaal niet meer zo goedkoop zijn.

Demonische Eend | 07-03-08 | 18:30

Aldi levert trouwens geen shit, maar moet het van volume hebben. Mijn Aldi PC met mega LCD werkt nog steeds naar behoren, zelfs na 4 jaar. Heb al diverse andere electronica van kwaliteits fabrikanten bij het vuil gezet in die periode.

G. Temmes | 07-03-08 | 18:27

Dit is mijn eerste post met mijn net gekochte Acer Aspire 7520G. Mij aangekletst door een 'kenner", weet iemand hier iets van?

piquant | 07-03-08 | 18:26

@'TrauMa 07-03-08 @ 17:48:

Apple is ook geweaun goedkeaupe meuk maar dan in een mooi jasje.

En met een PC Hooft-prijskaartje. Dat dan weer wel.

Reinaert | 07-03-08 | 17:53

zelf bouwen hoef je geen nerd voor te zijn; gewoon alles prakken waar het past en gaan! altijd beter dan zo'n goedkoop mogelijk geproduceerde meuk pc (en nee, apple valt daar niet onder.)

'TrauMa | 07-03-08 | 17:48

Ik ben erg in mijn sas met mijn Sony Vaio, pas vier keer een nieuw scherm gehad in de laatste 2 jaar, waarvan 2 schermen nog net binnen de garantie vielen.

cousin | 07-03-08 | 17:44

Je hoeft tegenwoordig geen nerd meer in the huren. Elke mongoaul die een schroevendraaier kan bedienen en een handleiding kan lezen zet een pc in elkaar

fapz0r | 07-03-08 | 17:44

Aan hun service kan je iedergeval een puntje zuigen +100

Ozzzzzz | 07-03-08 | 17:41

Wat zijn dat pc's en laptop's ?

in de regenjas | 07-03-08 | 17:38

well miss you :(

server45 | 07-03-08 | 17:30

@Sulfuric-Acid 07-03-08 @ 17:23:

Slimme applicatie! AI? Moet haast wel. Ideaal zo'n applicatie die zelf weet wanneer het genoeg is!

Reinaert | 07-03-08 | 17:26

Het kan wel. Samsung was ooit ook drie keer niks. Dat weten ze tegenwoordig ook goed te verbergen.

Graties beleggingstip van Stijlicoon:
Misschien toch een paar aandeeltjes Medion inslaan. Je weet maar nooit.

Stijlicoon | 07-03-08 | 17:24

*peutert het MEDION logo van zijn PC af en vervangt het voor een ouderwets TULIP logo*

Guy Fawkes | 07-03-08 | 17:23

@Reinaert 07-03-08 @ 17:18,
Ik merk het ja... Mijn WebDev applicatie gaf daarnet ook al aan weekend te willen (not responding). Gelukje bij een ongelukje zullen we maar zeggen..!!

Sulfuric-Acid | 07-03-08 | 17:23

@Sulfuric-Acid 07-03-08 @ 17:14:

De GS-redactie is inmiddels aan de bitterballen zo te zien.
Het loopt allemaal i.i.g. weer een stuk aangenamer.

Reinaert | 07-03-08 | 17:18

De ultieme GS-peecee:

www.pro-linux.de/berichte/jpgs/chemnit...

Werkt altijd en overal. Kolen er op, aanmaakblokje erbij, even de Zippo erlangs en je bent online. En nog lekker warm eauk.

Reinaert | 07-03-08 | 17:16

@Reinaert 07-03-08 @ 17:05,
Volgens mij is de gehele redactie nu aan het spelen op die Xbox...
Niet normaal zo traaaaaggggg als dat het is....
En dat nog wel op de vrijdagmiddag....

Sulfuric-Acid | 07-03-08 | 17:14

@ bijstandtrekker 16.27
Zo is het. Ik laat dan ook een gamenerd de juiste en iets duurdere componenten samenstellen, en dan nog een leuke behuizing er omheen
want anders loop je weer jaren tegen zo'n ouderwetse cremekleurige ziekenhuisdoos aan te kijken.
Voor m'n huidige pc was ik 1100 euro kwijt, en de volgende mag zelfs 1500 kosten, maar dat wordt op z'n vroegst het einde van dit jaar want aan deze mankeert nog steeds niks aan, alleen is het niet meer geschikt om de nieuwste games mee te draaien want dan moet ik al die grafische pracht bijna op minimum zetten, en dat is gewoon zonde van zo'n duur spel,
en dat is meteen de enige reden waarom ik een nieuwe pc wil, want voor de rest doet deze nog steeds alles wat ik wil, en zonder dat er ook maar iets kapot is gegaan, dus 10x beter dan die kant en klaar meuk.

von sokkenstopfen | 07-03-08 | 17:14

Iemand een appel? Gewoon... voor het gemak ofzo?

fromwalking | 07-03-08 | 17:11

@Sulfuric-Acid 07-03-08 @ 16:59:

De X-Box360 is dat. Geniaal systeempje heur. Alleen niet geschikt voor ongeduldige F5-fanatici. Dat blijkt.

Reinaert | 07-03-08 | 17:05

schoorsteen.geenstijl.nl draait zekers ook op een medion systeem...
Goddomme wat is GS lekker traag ....

Sulfuric-Acid | 07-03-08 | 16:59

Heb zelf 3 pc's en 2 laptop's van Medion/ Aldi en het werkt allemaal (nog steeds) uitstekend. 1x defecte DVD-writer gehad, maar was binnen de garantietermijn (3 jaar!) en werd dus gratis aan huis vervangen. Ook 1x een pc teruggebracht ivm problemen met Vista. Geen probleem, na 1 week gewoon mijn geld terug. Beter dan de gemiddelde computerboer. Als daar een externa HD van kapot gaat zegt men doodleuk dat de spullen goedkoper worden en dat je dus (binnen de garantietermijn) bij moet betalen omdat de apparaten tegenwoordig weer meer Gb's hebben. Pure flauwekul. Ook wel eens zelf gebouwd, maar relatief te duur, tenzij je een super-game-pc wilt. Koop eens los geheugen voor een wat oudere pc en je merkt hoe je getild wordt. Aldi/ Medion rulez!

Van Druten | 07-03-08 | 16:56

Hoor ze hier weer allemaal hoog van de toren blazen, de nitwitters. Anderen uitlachen en zelf gewoon achter een eenvoudig pc'tje zitten. Hier draaien al jaren Medions in een thuisnetwerk. Hier wordt gegamed, video bewerkt, tv gekeken en serieus gewerkt, allemaal tegelijktertijd. Eén keer een probleem gehad dat door Medion soepel werd verholpen. Niet slecht in 5 jaar.

Lullen jullie maar stoer vanachter je keyboard en A-merkparadijsjes. Jullie gaan eerder naar de schuldhulpverlening dan ik.

Araneum | 07-03-08 | 16:53

Hier zit een tevreden Medion laptop gebruiker (al 2,5 jaar naar volle tevredenheid)

jos_jalla | 07-03-08 | 16:31

@von sokkenstopfen 07-03-08 @ 16:19
.
Bij hier ook de virtuele 5!
Als je pc nog voldoet voor de taken waarvoor je hem gebruik , waarom zou je dan een nieuwe kopen.
Een nieuwe pc wil niet altijd zeggen dat iets "beter of soepeler" loopt .
Het hangt helemaal van de configuratie af.
Een oudere pc die goed geconfigureerd is kan prettiger lopen dan een nieuwe.

Bijstandtrekker | 07-03-08 | 16:27

@Bigi Bana Boy 07-03-08 @ 16:15
.
Ik gebruik nu linux , gratis en veilig.
En loopt nog redelijk op mijn oude pc . (niet zo zware systeemeisen als vista)
Voor mijn pc gebruik voldoende ; want zware applicaties gebruik ik niet.

Bijstandtrekker | 07-03-08 | 16:21

Concurrent voor de macbook air? Sorry, maar dat is apples met peren vergelijken. Concurrent voor de sony vaio misschien, maar medion vergelijken met apple??? *kuch*

Eagle_Eye | 07-03-08 | 16:21

@ bigi bana boy 16.16
no problemo

von sokkenstopfen | 07-03-08 | 16:21

Wat is er trouwens gebeurt met reaguurder "Aldi informeert"?

Willem van Ockham | 07-03-08 | 16:20

@ Bijstandtrekker 16.01
geef me de virtuele 5 want mijn pc is een jaar jonger dan de jouwe,
en werkt als de beste. Ik koop nooit een merk pc, ik laat altijd een
game nerd m'n pc samenstellen, want als je pc de zwaarste games
aan kan, dan kan ie elk ander programma aan.

von sokkenstopfen | 07-03-08 | 16:19

von sokkenstopfen 07-03-08 @ 16:14
Zie : Bigi Bana Boy 07-03-08 @ 16:15.
Niet te letterlijk nemen dat Tokkie.

Bigi Bana Boy | 07-03-08 | 16:16

aldi levert altijd al de beste pc's. +1

LoL @ Sévèke | 07-03-08 | 16:15

Bijstandtrekker 07-03-08 @ 16:01
Je hebt groot gelijk want het hangt er ook helemaal vanaf wat je in een PC zoekt. Het enige wat ik zou afraden is doorgaan met een OS dat niet meer ondersteunt wordt ivm het niet meer uitkomen van (veiligheids)patches. Op het moment dat je PC een nieuw(e versie van een) OS niet aan kan zou ik hem wel ditchen.

Bigi Bana Boy | 07-03-08 | 16:15

@ bigi bana boy 15.43
Dat is onzin want als je een paar centen extra uitgeeft, kun je een
systeem neerzetten dat gewoon jaren probleemloos mee gaat,
en dat is dan ook vaak het probleem, want niet iedereen heeft even
genoeg geld om een fatsoenlijk systeem neer te zetten,
en dat is een verkeerde bezuiniging, want binnen de kortste keren
moeten ze weer een hoop uitgeven om die trage meuk op te waarderen.

von sokkenstopfen | 07-03-08 | 16:14

Brekend nieuws: Cruijff alweer weg bij Ajax

die hofstadtgruppe | 07-03-08 | 16:14

Nee, Dell en Packard Bell (ook bekend als Hell en Packard Hell) zijn lekker... NOT. Qua prijs-kwaliteit verhouding is (was) Medion een van de betere merken. Ok, je moet er wel even een ander video- en geluidskaartje in pleuren voor een beter beeld en geluid, maar verder heb ik geen slechte ervaringen met Medion gehoord. Het is met hardware net als met software: open source is bijna altijd beter.

koerbagh ® | 07-03-08 | 16:13

HP laptops zijn de beste. Daar kan geen Apple, Toshiba, Acer of wat voor merk ook aan tippen.

Rabarberke | 07-03-08 | 16:12

Echte nerds malen niet om een merk maar om specificaties en reputaties. Tweakers.net heerst daarom. Als het maar universeel en dus zelf te repareren is. Hoeveel mensen hun PC niet wegdoen als de voeding overlijdt... terwijl je voor 4 tientjes en 5 minuutjes schroeven weer een werkende PC hebt.

Iets anders: op mijn Medion TV-insteekkaart van €35,- zat gewoon een Philips-stickertje.

Joris Draaksteker | 07-03-08 | 16:11

@hobbit

dat had ik ook :O (niet met een laptop) ik had mijn medion bij de media markt. bij de 4e keer dat we aan de reparatiebalie stonden hebben we even aangedrongen en gewoon geld terug gekregen.

derka | 07-03-08 | 16:11

@@Bijstandtrekker 07-03-08 @ 16:03
Ik hoor net dat je maandag bij Ajax aan de slag kunt

Klukkluk | 07-03-08 | 16:08

@Bijstandtrekker 07-03-08 @ 16:03
Dat je maandag weer aan de slag moet zeker?

Klukkluk | 07-03-08 | 16:06

Ik heb een MD40100 laptop, die loopt vast van de oververhitting als je er spelletjes op speelt. Minstens 10x teruggestuurd (zonder overdrijven). Wat een buttroep. Service is ook bagger want ze erkennen het probleem niet eens (neuh hoor werkt prima). Ze zouden beter eens wat meer geld in development pompen ipv merkbeleving. butjes.

hobbit | 07-03-08 | 16:05

OT: Cruijff is gedesserteerd

nare man | 07-03-08 | 16:04

@Klukkluk 07-03-08 @ 15:59
.
Dan gaan ze dingen zeggen die in niet wil horen!

Bijstandtrekker | 07-03-08 | 16:03

OT
Van Basten weet het beter.

CoffeePatch | 07-03-08 | 16:02

Ik heb een autoradio, een laptop en een desktop van Medion, mn halve familie heeft ook Medions (de andere helft weet niet eens hoe je computer schrijft) en ik heb er, op 1 probleempje met de laptop na, wat overigens keurig binnen drie dagen verholpen was, nog nooit een probleem mee gehad.
Wat mij betrefd is Medion dus een uitstekend merk met een meer dan goede prijs/kwaliteit verhouding.
Dit overigens in tegenstelling tot die SilverCrest bende die ze bij de andere cheapy cheapy supermarkt keten LIDL verkopen want dat is wel enorme bende.
DVD Speler, speelde de helft van mn DVD's niet af, nieuwe DVD speler, de la ging niet eens open, DECT setje, na een half jaar deed slechst 1 van de 3 telefoons het nog, tenminste... 10 minuten, daarna was de batterij leeg.

Martin73 | 07-03-08 | 16:02

@Bigi Bana Boy 07-03-08 @ 15:43
.
Deze "tokkie" , om met jouw woorden te spreken, heeft een pc die al 6 jaar oud is en nog perfect werkt!!!!

Bijstandtrekker | 07-03-08 | 16:01

Mijn Ouders hebben een Medion PC. Voor wat zij er mee doen biedt het een prima kwaliteit / prijsverhouding. Ik heb zelf eens een fujitsu siemens laptop gehad (pretenderen een A-merk te zijn) en ik heb nog nooit zo'n kutzooi en slechte service mee gemaakt.

man on the edge | 07-03-08 | 16:00

Nieuwe merk van Aldi is Tevion

CoffeePatch | 07-03-08 | 16:00

@Discus
Zet jij hem voor je om er naar te kijken dan?

OoO | 07-03-08 | 16:00

@Bijstandtrekker 07-03-08 @ 15:58
Dan doe je toch wat verkeerd. Doe eens aanbellen bij het CWI voor subsidie

Klukkluk | 07-03-08 | 15:59

Bigi Bana Boy 07-03-08 @ 15:34
Weet ik Big Bana. Maar als je vervangende onderdelen moet hebben en ze deze niet in de vrije markt verkopen, dan moet je wel bij hen aankloppen.
---
En dat doe ik dus nooit meer. Een drama is het geworden. Prutsers.
---
Voor de rest heb je wel gelijk en is het overal wel wat. Maar ik heb vaker met leveranciers te maken en Medion sloeg toch wel alles. Die staan met stip op 1.

cbrdrivert | 07-03-08 | 15:59

Ligt het aan mij of ben ik echt de enige die dat Medionlaptopding spuug- en spuuglelijk vind?

Discus | 07-03-08 | 15:59

"Medion, hét computermerk voor uitkeringstrekkers"

Nou , ik heb helemaal geen Medion pc!!!!

Bijstandtrekker | 07-03-08 | 15:58

Medion rulez! Mijn veel te dure Philips LCD hangt in de slaapkamer (voor de sporadische ontspanningsfilm), want mijn cheape Medion LCD-tv presteert gewoon veel beter: betere refreshrate, diepere kleuren en veel beter geluid.

Net zoals de laptop: een medion 96290, ongeveer 2 jaar oud en heeft in de tussentijd een Fujitsu-Siemens Amilo en een Dell van de collega's overleefd.

stoorZENder | 07-03-08 | 15:57

@CoJoNes 07-03-08 @ 15:54
Hahaha, kewl!
*doet tap doorspoelen*

Klukkluk | 07-03-08 | 15:55

De kwaliteit ligt aan de productielijn, onstandigheden etc... componenten gaan vaak stuk door statische electriciteit.
Veilige assemblage is belangrijk, welke componenten gebruikt worden maken geen reet uit.
Een assemblagepool kan je daar alles over vertellen.

beninhet2 | 07-03-08 | 15:55

Mwa, ziet er niet eens verkeerd uit... En Medion-apparatuur werkt over het algemeen best aardig trouwens...

prestodegekste | 07-03-08 | 15:54

Gaap! Tijd voor de VrijMiBo, wie gooit de bitterballen erin?

Klukkluk | 07-03-08 | 15:51

Mac OS X 10.5.2
Overigens koop ik regelmatig, en graag bij de Aldi.

chameau | 07-03-08 | 15:51

@ trivius: lekkere pc's bouw jij zeker, zo met een 'monitorkaart'... Geef mij maar een Medion-jetser

Groot&Sterk | 07-03-08 | 15:51

Een laptop uit de supermarkt. Doe mij er maar 3. Oh nee, toch liever die verfafbrander van 9,99. Kun je die ook als broodrooster gebruiken?

schijtknijter | 07-03-08 | 15:51

"Op Cebit in Hannover heeft Medion twee mockups getoond van nieuwe notebooks die in augustus op de markt verwacht worden."
Nou, GS is er wel even snel bij! Beetje vapourware promoten op de vrijdagmiddag. Zal wel goed opleveren.

Schoorsteenveger | 07-03-08 | 15:48

CoJoNes 07-03-08 @ 15:46
Huh ? Stopte je Medion er na 11 maanden mee ?

Bigi Bana Boy | 07-03-08 | 15:48

@Bigi Bana Boy 07-03-08 @ 15:43
*kuch* 11 maanden *kuch*

CoJoNes | 07-03-08 | 15:46

@Klukkluk 07-03-08 @ 15:44
Uiteindelijk wel,maar het klinkt zo pijnlijk.

CoJoNes | 07-03-08 | 15:45

Medion is zo slecht nog niet.
Heb hier nu een Dell ter reparatie. Leuk bedacht, maar anders dan, bijna, alle standaarden.
Koop een kloon van een kloon van een kloon, dan kan je bij problemen bij de bakker om de hoek onderdelen kopen.

chop46 | 07-03-08 | 15:45

@CoJoNes 07-03-08 @ 15:42
Per saldo komt dat dus op hetzelfde neer :-)

Klukkluk | 07-03-08 | 15:44

Ik proef toch wel een sfeertje alsof mensen willen zeggen "Lacoste is een betere t-shirt" en "Audio heeft een mooier logo". Maar goed. Ik tik dan ook al jarenlang op een PC uit 2002 die ik gratis bij m'n telefoon gekregen heb.

OoO | 07-03-08 | 15:43

Ik verbaas mij enigzins over dat gezanik over garantie. Wie na drie jaar nog steeds op hetzelfde traporgel werkt is per definitie een tokkie, ik bedoel de ontwikkelingen gaan dermate snel.

Bigi Bana Boy | 07-03-08 | 15:43

@Klukkluk 07-03-08 @ 15:41
Nee, ik had drie dezelfde Acers gekocht voor m'n bedrijf.
Nogmaals, ACER zuigt.

CoJoNes | 07-03-08 | 15:42

Hardware heeft twee standen, het werkt of het werkt niet.
Als mensen een slechte gebuikerservaring hebben met hun pc dan is het toch meestal de schuld van windows. Die Aldi dingen zitten in het algemeen netjes in elkaar, maken niet teveel herrie, als je de losse componenten bij elkaar optelt betaal je niet teveel (intel procs zijn wat duur) en 3 jaar garantie is niet slecht.

voldemort | 07-03-08 | 15:41

@CoJoNes 07-03-08 @ 15:39
Dus jij hebt je maar liefst drie keer een oor aan laten naaien?

Klukkluk | 07-03-08 | 15:41

Het zal even wennen zijn voor de Mac-freaks dat hun dierbare en veel te dure speeltje vanaf binnenkort bij de Aldi te verkrijgen is

Klukkluk | 07-03-08 | 15:40

Overigens is Acer de grootste bagger die te koop is in Nederland. KOOPT NOOIT ACER. De scharniertjes van het beeldscherm breken af en ze vertellen je dat dat niet binnen de garantie valt, omdat het je eigen schuld is. OP 3 exact dezelfde machines, binnen een maand.
Acer zuigt grote kont.

CoJoNes | 07-03-08 | 15:39

Onzin. Die medion troep is Windows en per definitie niet met Apple te vergelijken.

heisa | 07-03-08 | 15:38

Ach wat leuk, na die landmacht onzin nu ook een commercial voor medion ?

blaffer | 07-03-08 | 15:37

@superjan
€2750,- excl. dit beest kun je gewoon op de zaak zetten. wink,wink, nudge, nudge.

CoJoNes | 07-03-08 | 15:37

Gelukkig zijn alle A-merken zoals Dell, HP en Compaq wel top machines, die gaan in de regel nog vaker naar de klote als een tokkie PC. Probeer eens hardware toe te voegen aan een Compaq PC!

Fapdrol | 07-03-08 | 15:37

he he he @ DrogePoepSteek 07-03-08 @ 15:30

Pa Cartwright | 07-03-08 | 15:37

Heb met tevredenheid een Medion gehad. Stuk na pas 6 jaar. Goed spul voor weinig geld.

Grote Pier | 07-03-08 | 15:36

Pigsbutt 07-03-08 @ 15:34
En je paarse broek zeker he, marketinglul ?

Bigi Bana Boy | 07-03-08 | 15:35

@ Medion
.... eerst maar een nieuwe merknaam verzinnen jongens!

wtfm8 | 07-03-08 | 15:35

cbrdrivert 07-03-08 @ 15:31
Even eerlijk wezen, alle helpdesks van welke fabrikant dan ook worden bemand door volslagen imbecielen. Ik bel nooit maar dan ook nooit naar welke helpdesk dan ook. Je schiet er toch absoluut niks mee op en het is ook beter voor je hart. Dat argument gaat dus niet op. Vergeet service/helpdesk en garantie en redt jezelf is mijn devies waar het om computers gaat.

Bigi Bana Boy | 07-03-08 | 15:34

Als je toch een PC moet gebruiken, sommige mensen schijnen dat te "moeten", of ze weten niet beter, maakt het merk ook niet veel meer uit. Qua gebruikerservaring is het allemaal één pot nat.
En Medion is helemaal niet zo slecht. Degelijk, compleet en met betere garantie (3jaar) dan elk ander PC merk, Apple incluis (een magere 1 jaar)
Lelijk, dat wel, maar ja, je wilde toch een PC ?

Andreas B. | 07-03-08 | 15:34

Pigsbutt vindt Medion computers butt en blijft daarom bij zijn MacBook Pro.

Pigsbutt | 07-03-08 | 15:34

Der Medion RiesenRechner
Die Medion Dikke Bertha
Der Medion Stürmer
Das Medion Mens Machine
Der Medion Kraftwerk
Der Medion über Rechner
Der Medion Jedem das seine.

Ik zie mogelijkheden genoeg

Bigi Bana Boy | 07-03-08 | 15:32

Ooit eens een klant gehad met zo'n apparaat. Doe ik nooit meer. De klantenservice van Medion stinkt naar peop.

cbrdrivert | 07-03-08 | 15:31

Kudt, weer geen Wilders-topic.

DrogePoepSteek | 07-03-08 | 15:30

Het A-merk Geenstijl plaatst virals voor het C-merk Medion. Laat me raden: Nieuwnieuws draait op Medion servers?

CoJoNes | 07-03-08 | 15:30

@superjan.
Ben zelf erg tevreden over www.ankermann-pc.com/nl/
Verschillende systeempjes gekocht. No complaints

Hangbar | 07-03-08 | 15:30

Gezellig! 07-03-08 @ 15:25
Der neue Medion Affengeil Super Klasse Zweitausendacht klinkt beter inderdaad. Ik heb er overigens dire en mij bevalt Medion prima, amar ik lees dan ook de azijnbode.

Bigi Bana Boy | 07-03-08 | 15:28

Ik heb totaal geen verstand van computers, maar ik heb nog nooit
een kant en klaar apparaat gekocht, want daar zit altijd een hoop
goedkope rotzooi in die je niet had willen hebben, en daarom heb ik
altijd een nerd die voor mij de beste componenten samensteld, en
daarom gaan mijn pc's altijd minimaal 5 jaar mee zonder dat er iets
kapot gaat.

von sokkenstopfen | 07-03-08 | 15:27

nu we toch bezig zijn... waar kan ik een bouncende custom game machine in elkaar laten zetten.
(neej ik kan het niet zelf want de grafische kaarten die ik aanraak exploderen altijd)

superjan | 07-03-08 | 15:25

Die PC-boeren hebben nog steeds niet echt in de gaten dat je die dingen een kekke naam moet geven. Medion maakt dus nu de 'Akoya S5610'. Ja, dat bekt lekker.

Gezellig! | 07-03-08 | 15:25

Mijn damen had ooit een medion laptop, maar dat was volgens mij gewoon een verkapte fujitsu-siemens

Mach10 | 07-03-08 | 15:25

Mijn merkbeleving? Nou, ik hoop maar dat het goed gaat.

DutchDelight | 07-03-08 | 15:25

Je kan beter als bedrijf Als A-merk beginnen ipv van andersom. Net zoals velen denken dat de AH nog de duurste (topsegment in ieder geval) van Nederland is.

Inferi0r | 07-03-08 | 15:24

Helemaal niet zo'n slecht merk hoor. Ik kan me voorstellen dat ze van de Aldi afwillen daarom wordt het geassocieerd als zijnde een C-merk. Iedereen praat elkaar na en daarom zegt iedereen dat ze het een "butt" merk vinden zonder er vaak enige ervaring mee te hebben. Ik heb zelf een Toshiba laptop, zou dan A-merk moeten zijn, hij presteerd echt niks beter dan een vergelijkbare medion, misschien wel slechter.

Watcher | 07-03-08 | 15:21

ze hebben iig wel de beste service...
Enkele dagen geleden kwam er gewoon een jambek langs om bij mij thuis een defecte mainboard + CPU + dvd brander te vervangen, dit terwijl dat ding al lang buiten de garantie periode van 3 jaar viel.
+1 medion
nu heb ik 'm nog mooi weten te verkopen voor een leuk prijsje.

FutchDuck | 07-03-08 | 15:21

Vogens mij maakt het weinig uit welk merk pc of andere hardware je koopt.
Het merendeel van de moederborden etc wordt toch door de firma asustek gemaakt.
Het is dus allen een kwestie van maketing of iemand 1000 euri meer betaalt voor hetzelfde product.

van Dam | 07-03-08 | 15:21

maakt allemaal niet uit mensen, in elke computer zitten precies dezelfde onderdelen, de paarse broeken zorgen voor doelgroependifferentiatie.

leegknedert | 07-03-08 | 15:20

die medion troep gaat per defenitie na drie jaar naar de gallemiezen.meestal kort na de garantie periode gaan er zaken als de geluidskaart, monitorkaart etc kapot, toeval?
ik bouw ze zelf wel.

trivius | 07-03-08 | 15:20

Ach, zolang de Knoppers, nep-pringles en flessen Kaapse Pracht maar in het assortiment blijven zal het mij aan mn anus oxyderen wat Medion doet..

Ik bedoel.. | 07-03-08 | 15:20

Eerlijk gezegd heb ik nooit problemen gehad met de randapparatuur. De PC zelf heb ik nooit gehad noch werkend gezien.

OoO | 07-03-08 | 15:18

Een echte nerd bouwt z'n computer nog altijd zelf. Gebruikers die waarde hechten aan het merk, de looks of de kleur van het apparaat schaar ik onder het kopje Nivea handcreme.

Cloggy3 | 07-03-08 | 15:17

Het blijven butt PC's no doubt about it

Blipse | 07-03-08 | 15:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken