Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rita over de Haagse kaasstolp

Rijerije100.jpgMet de poten in het bluswater. Kent u die uitdrukking? In Nederland betekekent het ongeveer dat je als politicus de laarzen aantrekt en in de modder van de samenleving gaat staan. Dus niet met een biogasbus naar georkestreerde manifestaties, of veilig vanuit je Haagse regentenkamer chatten met het volk. Rita Verdonk was gisteren aanwezig bij de uitspraak tegen Germaine C. En dat is bij de collega's hard aangekomen. "Nu begrijp ik wat Rita Verdonk uitspookt op dagen dat ze niet werkt in de Tweede Kamer, ze zit op de publieke tribune haar steun te betuigen aan Germaine C,'' bekritiseert Femke Halsema Verdonk op haar website. Ze noemt het 'volstrekt onverantwoord' dat een parlementariër zich uitspreekt over de hoogte van een straf in een lopende rechtzaak. Ook Alexander Pechtold is kritisch over Verdonks uitje. In Netwerk noemde hij het 'een keerzijde van de emotiedemocratie'. En Rita? Die heeft wel een antwoord op dit Haags geneuzel. Terwijl de aftiteling van Pauw & Witteman al door het beeld rolde, fulmineerde tante Rita nog even richting haar mierenneukende navelstarende raamcollega's. CHECK DAN RITA. Tak! Zetel erbij. Tak! Zetel erbij. Tak! In zijn achterruit...

Reaguursels

Inloggen

Culturen zijn er voor de eigen identiteit en niet om te 'verwateren' en water bij de wijn te doen om zo lekker Femkiaans te kunnen multikullen.

Ron de Weijze | 08-03-08 | 16:29

En dan dat commentaar van Femke Halsema....
"Als je trots bent op Nederland en vindt dat onze democratische rechtsstaat beschermd moet worden tegen ondemocratische invloeden van buitenaf (van bijvoorbeeld islamitische landen waar politici ook graag voor rechter spelen), dan moet je zelf eerst het goede voorbeeld geven."
Geloof dat deze dame nog stamt uit de tijd dat men nog toveren kon leren en je van hout goud kon maken..
Ik dacht dat Nederland de afgelopen 20 jaar wel genoeg tolerantie heeft tentoongespreid richting dit soort lieden. Keer op keer maakt men dan ook op grove wijze misbruik van onze democratische rechtsstaat.
M.a.w. een behoorlijk grote groep zal zich dus nooit aanpassen aan onze "normen en waarden", helaas.
Ik vrees met grote vrezen voor links Nederland de komende jaren.
Als je zo onder je steen vandaan weet te komen, heb je echt geen enkel realiteitsbesef.

Ommezwaai | 08-03-08 | 09:31

eerst drie jaar wachten op je proces, dertig maanden horen eisen omdat er een dief dood is en als er dan een politicus zich er mee bemoeit DAT onrecht noemen, zo lusten we er nogwel een paar.

9-buts | 08-03-08 | 08:10

Een rechtbank is openbaar. Een zitting kan door iedere burger worden bezocht. Laat Rita maar wat heilige huisjes intrappen.

heisa | 08-03-08 | 07:51

Rita had daar helemaal niet moeten zijn.. Kwestie van scheiding tussen politieke macht en rechterlijke macht! Ze was daar z.g. als "toeschouwer", maar het zegt wel heel veel over de persoon Rita, die geen enkele mogelijkheid voorbij laat gaan om zichzelf weer in de picture te plaatsen! Bah Rita, nooit meer doen! Je komt op deze manier zoooo zielig over!!!

Biomassa | 08-03-08 | 00:28

Mevrouw Halsema gaat er niet op voor uit. In haar jeugd schreef ze nog een prachtig wetsvoorstel om grondwettelijke toetsing mogelijk te maken, maar uitspraken doen over de laakbaarheid van volksvertegenwoordigers die rechtzaken bezoeken, lijkt mij wat populistisch.

Jeetje007 | 07-03-08 | 23:36

Pechtold=brilsmurf

Frits de Vriez | 07-03-08 | 23:30

Rita for President!

Henkieeee | 07-03-08 | 23:10

@RightOfMind 07-03-08 @ 22:09:
Correctie: Nederland is nog nooit een democratie geweest.

koerbagh ® | 07-03-08 | 22:52

Zij weet tenminste wat er onder het volk leeft, of toont tenminste interesse, en dat is wat je van 99,9 % van de kamerleden (inclusief die doos van een Halsema) niet kan zeggen. Die denken dat alles wat zij doen en zeggen, datgene is wat het volk wil. Lekker democratisch. Nederland is allang geen democratie meer.

RightOfMind | 07-03-08 | 22:09

HuubF 07-03-08 @ 18:01
als rita en geert een beetje meer te brokkelen hebben in de pap, dan zullen ze niet alleen problemen aankaarten, maar ook met oplossingen komen die ze ook kunnen uitvoeren. Ze gaan toch niet meteen alle kaarten op tafel leggen. En ze worden toch genegeerd door links nederland... en jij stinkt!

sjimmysjedow | 07-03-08 | 21:15

HuubF 07-03-08 @ 17:19

Je zakt wel heelsneldoor het ijs, newb. Wilders van electorale geilheid beschuldigen is grotesk en bewijst dat geen begin van een cliu hebt waar het anno 2008 om gaat. Sjezus. Dat iemand je nog van repliek dient. Onnozele hals.

Kwaaie Oom 07-03-08 @ 18:33

Opmerkelijk dat je die populiste pur sang steunt zonder te weten waar ze nou eigenlijk voor staat.

bottehond | 07-03-08 | 20:23

@Kyokushinkai 07-03-08 @ 17:41:
De rechter is onafhankelijk. Die zal het aan hun reet roesten wat een politicus van een zaak of vonnis vindt. En geloof me, ik ken verschillende rechters en ik heb deze discussie wel eens eerder gehad. De rechter moet kort gezegd afwegen: is het delict zoals beschreven en aangebracht door OM bewezen of niet? Zo nee: is er dan een delict dat wel bewezen geacht kan worden. Zo ja: klopt de strafeis juridisch en welke omstandigheden bepalen mede de strafmaat? Daar verandert de mening van de straat of een politicus helemaal geen reet aan. Zij hebben zich te houden aan de werkwijze zoals dat is voorgeschreven en ze controleren elkaar. Zorgvuldigheid en bedachtzaamheid is een voorwaarde. Ik heb rechters gesproken die persoonlijk het liefst iemand opgehangen of een ram voor z'n bek verkopen omdat ze weten dat iemand het heeft het heeft gedaan, maar dan toch gewoon iemand moeten vrijspreken omdat het juridisch bewijs er niet is. Het komt vaker voor dan je denkt. Ik ben veel minder sceptisch over de rechterlijke macht dan de politiek. Ik vind wel dat de band tussen OM en Rechtbank veel te innig is, maar dat is een andere discussie.

koerbagh ® | 07-03-08 | 20:11

Met Fraulein Kaakklem komt het echt nooit meer goed. De vleesgeworden kloof tussen burger en politiek.

Aussie | 07-03-08 | 20:11

*In ieder geval niet wat mr.Visser zegt...*

Bertus Betonsloper | 07-03-08 | 19:43

-weggejorist-

Dr Doom | 07-03-08 | 19:41

@Homo:".... scheiding der machten Rita... daarom hoort een politicus zich niet te bemoeien met de rechtgevende macht..."
--
Inderdaad elke rechter die politiek actief is of zetel neemt in een of andere NGO's. Ontslaan.... daar gaat de machtsbasis van de PvdA.!
--

Dr Doom | 07-03-08 | 19:38

Wat rabarberblabla zegt.

mr.Visser | 07-03-08 | 19:34

Maaaaar wat heeft links ons nu gebracht dan?
Oplossing in ieder geval OOK niet.
Gelukkig worden er NOG problemen aangekaart die van belang zijn.
Dat Verdonk aanwezig was bij deze zitting is haar goed recht.
Het verband met Trias Politicas is mij geheel onduidelijk zolang zij zich niet bezig houdt met de rechtspraak in deze zaak.
Het ventileren van meningen door politici is een alle daagse gebeurtenis. Maar deze is anders omdat het van rechts komt?

rabarberblabla | 07-03-08 | 19:23

@ HuubF 18:01

www. pvv.nl

Mekker | 07-03-08 | 19:15

Tsja, als je naar een p & w kijkt met Verdonk en de advocaat van Germaine, dan is het inderdaad erg opvallend en ook storend om te zien dat Witteman het presteert om een 5 keer of vaker exact dezelfde vraag te stellen aan zowel de advocaat als Verdonk. De advocaat heeft net voor de derde keer helder uiteengezet waar het om gaat en vervolgens gaat Witteman nog eens exact dezelfde vraag stellen. Waarop de advocaat verontwaardigd het hoofd in de nek gooit.
Doordrammerig ? hoezo ?
Men heeft duidelijk maar één punt en dat is dat Verdonk een rechtsgang kan beïnvloeden door aanwezig te zijn op de publieke tribune bij een uitspraak van de rechter.
Lijkt wel veel op maanden praten over een film die nog niet eens vertoond is.
Wat al een prestatie op zich is.

saidfred | 07-03-08 | 18:53

@HuubF die op 07-03-08 om 14:36 van wal steekt met "@Behaard smaalkopje Dit is typisch GELUL van de straat. Of preciezer, uit de GOOT" .... Owk, jouw niveau staat direkt al vast, opgeblazen winderigheid en meer niet, dus klaar met jou. Mensen die het wèl begrijpen, zoals koerbagh ® 07-03-08 @ 14:57 en 8675309 07-03-08 @ 16:23 mogen hun energie in jou investeren, mochten ze daar althans zin in hebben. Ik raad ze echter aan hun fatsoen niet aan nutteloze zaken te verspillen ....

Behaard smaalkopje | 07-03-08 | 18:39

Rita is echt een wijf uit duizenden. Zulke zouden we er meer mogen hebben. Ik ben principieel tegen een vrouwelijk staatshoofd, maar mijn stem heb je!

Kwaaie Oom | 07-03-08 | 18:33

@HuubF
Dat kan natuurlijk niets anders dan Klompendansen zijn.....

Arnolduszelf | 07-03-08 | 18:22

@Jokkebrok
En wat is die core-business volgens jou dan?

HuubF | 07-03-08 | 18:09

"Been there, done that", alleen niet achteruit. Ruud Lubbers & Zn snaaiden een twintig jaar geleden op een gure winteravond eigenhandig een junk die kort ervoor de autoradio jatte uit de voor huize Lubbers in 010-Kralingen geparkeerde familiebolide.... Toen was geluk nog heel gewoon...

Arnolduszelf | 07-03-08 | 18:09

Ja Scheiding Der Machten.... dus PvdA UIT de rechterlijke macht, PvdA UIT de Publieke Omroep, PvdA uit burgemeesters contest !

In een land waar de feitelijke macht bij PvdA en CDA ligt kan nog heeel veel veranderd en verbeterd worden om NL weer gezond te krijgen.

NL terug naar haar core-business.

Jokkebrok | 07-03-08 | 18:06

@Mekker en NoMinister

Zowel Verdonk als Wilders zijn goed in het aanstippen van problemen, maar zeer slecht in het aandragen van oplossingen. Discussie met Verdonk is altijd een moeizame zaak geweest, doorgaans herhaalt ze haar stelling alleen maar ('regels zijn regels'). Hebben jullie de nachtelijke kamerdebatten gezien waar zij onder vuur lag? Ook zo'n last gehad van plaatsvervangende schaamte?

HuubF | 07-03-08 | 18:01

@koerbagh ® 07-03-08 @ 14:57> jij weet helemaal niet of dat ook echt niets uitmaakt. Jij weet helemaal niet het effect dat het op de rechterlijke macht heeft als politici zich met hun werk bemoeien.

Kyokushinkai | 07-03-08 | 17:41

@Onderbuik 07-03-08 @ 12:51 Dat is het doel van de trias politica helemaal niet, dat verzin jij even omdat het in je straatje past. Als je beter had opgelet vroeger op school dan had je geweten dat de trias politica is ingevoerd concentratie van macht tegen te gaan en zo te voorkomen dat machtswellustelingen de totale controle krijgen over een land.

Kyokushinkai | 07-03-08 | 17:40

HuubF 07-03-08 @ 17:19

En wat is uw oplossing in deze, buiten uw stelling, dat de twee politici eerst op hun bek moeten gaan?

Mekker 07-03-08 @ 17:22

Ik sluit me bij Mekker aan maar heb nog een aanvullende opmerking: als ik u zo lees, dan zegt u toch dat er slechts een (beperkte) mate van verschil is in hoe alle leidende politici zich door polls laten leven? Waarom is TON en waarom is de PVV dan een probleem en waarom zouden juist zij eerst op hun bek moeten gaan voordat het wat wordt? Ik zie helemaal geen alternatief, waarmee ik weer bij de vraag van Mekker uitkom.

NoMinister | 07-03-08 | 17:27

@ HuubF 17:19

En wat is uw oplossing in deze, buiten uw stelling, dat de twee politici eerst op hun bek moeten gaan?

Mekker | 07-03-08 | 17:22

@NoMinister
Het doen en laten van Verdonk en Wilders ( en in mindere mate Rutte, Marijnisse en Bos) wordt uitsluitend gedicteerd door de polls. Vind jij dat oprecht? Als er ooit een regering komt met die 2 gaat dat natuurlijk fout, net als met de LPF. Eigenlijk moeten Verdonk en Wilders eerst op hun bek gaan, maar het kost weer jaren om dat te boven te komen. Zonde. Zij kosten dit land erg veel tijd en geld.

HuubF | 07-03-08 | 17:19

Dus Femke, die samen met haar linkse vrienden, alle vormen van sympathie kan opbrengen voor terreurgroupen als HAMAS, kan het niet verkroppen dat Verdonk sympathie vertoont voor deze vrouw?

ExtremeExtremist | 07-03-08 | 17:09

Mekker 07-03-08 @ 16:56

Een voor haar zeer werkbaar scenario, zeker als Rutte aangeschoten wild wordt en de nieuwe man/vrouw de ruimte neemt deze mogelijkheid te benutten. Maar ja, of ze nou perse bij de VVD terug wil. Ze wil wel & VVD-stemmers & Wilders-stemmers, daar ben ik van overtuigd. Is logisch ook: VVD is rechts van oude politiek en Rita rechtser. Wilders noemde ze geloof ik niet fatsoenlijk (jaja, Rita kan ook flauw zijn soms) en dus neetm ze links van Geert plaats denk ik dan.

NoMinister | 07-03-08 | 16:59

@ botte 15:42

Denkt u ook dat Mw. Verdonk een dubbele agenda heeft?
Ik vermoed dat ze stemmen bij heer Wilders weg wilt halen ten gunste van oa zichzelf en de VVD, soort 'spion'van de VVD. Tenslotte na de ontstane chaos haar heil weer bij de VVD gaat zoeken.
Of draaf ik nu te ver door?

Mekker | 07-03-08 | 16:56

HuubF 07-03-08 @ 16:30

Kijk, ik denk niet zoveel over Wilders, maar alles wat hij zegt kan ik wel begrijpen. Dat is niet hetzelfde als er mee eens zijn, maar van dommigheid vallen zijn standpunten niet om. En ik denk dat deze meneer in die zin oprecht is, dat hij zich groen en geel ergert aan het gebrek aan probleembewustzijn bij zijn parlementaire collecga's. Die is hij nu voorbij gegaan en heeft zichzelf daarmee geisoleerd. Ik vind dat oprecht. Zie niks hypocriets of onoprechts.

Ik wil dus graag weten wat volgens jou dan zo 'onoprechts' aan hem is, want dat heb je niet expliciet gemaakt.

Verneem dus nog graag!

En Rita mag ook blijven van mij, maar is minder goed te volgen voor mij dan Geert. Dus ik laat je commentaar op haar voor wat het is. Denk dat oprecht gewoon niet bij Rita past, die is praktisch en soms verdomd bot en opportunistisch denk ik. Maar ja, dat zijn er wel meer waar niemand over klaagt. Dus ik vergeef haar, maar vergeet niet.

NoMinister | 07-03-08 | 16:55

@Nominister ('frustrobrein ontpruiten heeft u opgetikt')
Vanzelfsprekend hoef je niet dood. Misschien moet ik zeggen 'doe eens even bukken'. Als reaguurders zelf een Geenstijl-term naar hun hoofd krijgen flippen ze onmiddellijk. Alleen anderen mogen deaud kennelijk. ;-)
Verders: als jij vindt dat Wilders oprecht is mankeert er toch wel het één en ander aan je, hoor! Of zijn Wilders en Verdonk dan toch rattenvangers die er met hun fluit voor zorgen dat de aanhangerds worden bedwelmd en elk gevoel voor realiteit en fatsoen verliezen?

HuubF | 07-03-08 | 16:30

Die Rita zat daar voor jou en voor mij. En die arme Germaine C, die waarschijnlijk moet onderduiken.

8675309 | 07-03-08 | 16:23

bottehond 07-03-08 @ 15:42

Ik ken haar niet persoonlijk maar vermoed achter haar geen intellectueel. Het is dus inderdaad een zorgpuntje als het op denkvermogen aankomt en zo. Geldt ook wel een beetje voor Geert die ook geen kwikzilverige intelligentie bezit volgens mij.

Maar ik ben toch blij dat ze er zijn, want wat moeten we anders. Het is een weg uit de problemen, wellicht zijn zij niet de hele weg. Moet maar dan. Toch? Of niet?

NoMinister | 07-03-08 | 16:09

@ Jan Passant 07-03-08 @ 15:38
Hoe groot is de kloof tussen burgers en politiek (Regenten en belasintbetalers)? Ben jij lid van een partij? Ben jij wel eens naar een commissievergadering in je gemeente geweest? De desinteresse in de politiek hebben we aan onszelf te danken, en Rita pookt dat vuurtje lekker op.

Bert op Safarie | 07-03-08 | 16:06

HuubF 07-03-08 @ 14:55

Ik deaud he? Lieverd van me! Maar je fantasie over zware criminelen die vanaf 25 jaar opeens in voorbeeldige mensen veranderen, die koester je. En ik maar met een lampje op de realiteit schijnen. Moet erg pijnlijk zijn, de hele tijd de andere kant opkijken of met de ogen dicht door het leven. Handen voor je oren en maar debiteren die eigen wanen en geloof. Ik heb begrip, HuubjeF.

En toen, o ja: mij even wat in de schoenen schuiven en huppakee: conclusie gerechtvaardigd. En Wilders is niet oprecht? Wat een grappige opmerking. Die heb ik nog niet eerder gehoord, dus enige mate van originaliteit bezit u wel. Misschien voor de genuanceerdheid zelve zoals ik mij u voorstel (* kuch *): aan iemand een hekel hebben en zijn standpunten eventueel abject vinden betekent nog niet dat iemand niet oprecht is. Wellicht heeft u daar wat aan. Graag gedaan hoor.

Ik zou geen argumenten hebben. Niet genoemd nee de vorige keer. Maar argumenten heb jij ook niet genoemd, alleen veronderstellingen die uit uw bevooroordeelde linkse frustrobrein ontpruiten heeft u opgetikt.. Dus lieverd, doe effe normaal voordat je iemand de deaud toewenst.

NoMinister | 07-03-08 | 16:03

@bottehond 07-03-08 @ 15:42
Eensch. Zwarte Magica zorgt er zo dadelijk in heur eentje voor dat alles bij het oude blijft. 'k Voorzie namelijk een kabinet CDA, VVD, TON, aangezien vrijwel niemand met Wildo door een deur wil en VVD, TON, PVV samen niet voldoende zetels lijken te behalen (als de VVD al met Wilders zou willen regeren).

Murdockyoufool | 07-03-08 | 15:59

Ik heb haar gisteren gezien. Wat is die vrouw stuitend dom. Beetje jammer dat veel potentiele PVV- stemmers kennelijk net zo dom zijn als Rita. Zonder Verdonk stond Wilders, meen ik, op 24 zetels in de peilingen. En Verdonk is nota bene een rasechte islam- appeaser.

bottehond | 07-03-08 | 15:42

Typisch weer. Afkeurende geluiden voor tante Rita, omdat ze zich solidair toonde met een gewone burger die haar VOC mentaliteit toonde.
Die minachting voor het (Nederlandse) volk en haar zorgen, dat is precies de reden waarom de regenten steeds verder van de belastingbetalers komen te staan.

Jan Passant | 07-03-08 | 15:38

@Baarstje 07-03-08 @ 14:02
zeker om die hete brij wordt maar steeds heen gedraait. Terwijl anderzijds juist alles "bespreekbaar moet zijn".

Onderbuik | 07-03-08 | 15:21

Knettergek!

Wat een misselijkmakende vertoning. Dat mensen haar uberhaubt nog serieus nemen.

Bodde | 07-03-08 | 15:01

@Kyokushinkai 07-03-08 @ 12:38:
Zie: Behaard smaalkopje 07-03-08 @ 14:20. Die legt het prima uit. Het maakt geen ene fuck uit of een politicus of een andere boerelul (jij bijvoorbeeld) iets van een zaak of vonnis in die zaak vindt en die mening publiek maakt zolang de raadkamer van de rechter gesloten blijft.

koerbagh ® | 07-03-08 | 14:57

@NoMinister
HAHAHAHAHAHAHAHA!

Sterk argument. Goede onderbouwing ook, met veel gevoel voor je medemens. Val deaud.

HuubF | 07-03-08 | 14:55

NoMinister 07-03-08 @ 14:45

Sorry hoor maar als de zaak er niet toe doet maar de mate van exposure is de definitie hypocriet zeker op zijn plaats.

Baarstje | 07-03-08 | 14:51

@NoMinister
Er is iets waar ik een hekel aan heb, en jij vindt dat kennelijk normaal. Onafhankelijk van 'oude' of 'nieuwe politiek' vind ik dat een politicus oprecht moet zijn. En dat zijn Verdonk en Wilders niet.

HuubF | 07-03-08 | 14:50

HuubF 07-03-08 @ 14:36:

"Dat die Ali op zijn 25ste misschien straatwerker zou zijn geworden om anderen te behoeden voor wat hem was gebeurd, komt niet in je op."

HAHAHAHAHAHAHAHA!

NoMinister | 07-03-08 | 14:47

Bert op Safarie 07-03-08 @ 14:25

Dat heet slim, want ze is politica en geen rondrennend hulp- en steuncentrum. Natuurlijk zal zij haar tijd besteden aan zaken die de meeste exposure geven. Ze zou debiel zijn als ze dat niet deed. Hou dus s.v.p. op met haar daarom hypocriet te noemen.

NoMinister | 07-03-08 | 14:45

@Behaard smaalkopje
Dit is typisch gelul van de straat. Of preciezer, uit de goot. Heb je nou helemaal niet door dat Verdonk met jou een macaber spel speelt? Jij roept maar wat en zij roept dat na. En dan sta jij weer achter haar.
Dat die Ali op zijn 25ste misschien straatwerker zou zijn geworden om anderen te behoeden voor wat hem was gebeurd, komt niet in je op. Het vonnis van de rechter was zeer wijs. Alle argumenten heeft hij erin opgenomen, ook deels die van jou. Live with it!

HuubF | 07-03-08 | 14:36

@ Onderbuik
Wellicht onbedoeld bewijs je hiermee hoe hypocriet Verdonk is. Ze kiest -zogenaamd toevallig- deze zaak uit om te scoren. Er zijn jaarlijks ongetwijfeld vele rechtzaken waar iemand have en goed verdedigd heeft. Ik laat het oordeel daarover graag aan de rechter over. Ze kwam echt niet uit geveinzde achting voor het slachtoffer naar de rechtzaal, maar om de minachting voor het slachtoffer te oogsten.

Bert op Safarie | 07-03-08 | 14:25

Pechthold, en in zijn kielzog vandaag Marijnissen, hebben op alle fronten ongelijk, en dat weten ze best:

- Elke politicus heeft het recht op de publieke tribune van elke openbare rechtszitting plaats te nemen: 't Zijn net mensen;
- Elke politicus zou zich, wat mij betreft, verplicht moeten voelen dat ook regelmatig te doen: Politici maken wetten, politici zouden ook regelmatig zèlf moeten gaan kijken wat daar in de praktijk van terechtkomt;
- Verdonk zat niet op de stoel van de rechter (wat een gezwam), maar op de publieke tribune. Wie het verschil niet begrijpt, zoals Pechthold en Marijnissen en een aantal sufferds hier, kan zich laten voorlichten door elke willekeurige bode, griffier, etc, en een forse boete tegemoetzien als-ie tòch op de verkeerde stoel gaat zitten;
- Iedereen, dus ook een politicus, heeft het recht iets over een vonnis te zeggen. Het enige verschil is dat een politicus, wegens de bijzondere verhouding tussen parlement (wetgeving) en rechtspraak (wetshandhaving), zichzelf even tegen zou moeten houden dat vantevoren te doen, teneinde alle schijn van beïnvloeding te vermijden. Maar zelfs dat is geen gebod, maar eigen keuze;
- Verdonk zat daar niet voor zichzelf, maar voor Germaine. Dat zouden meer mensen hebben moeten doen: Germaine steunen in de rechtszaal.

Behaard smaalkopje | 07-03-08 | 14:20

@Onderbuik
De gewone mens beter geïnformeerd? Laat me niet lachen man. Er wordt maar wat geroepen zonder enige nuance. Wilders en Verdonk lullen dat alleen maar na voor de zeteltjes.

HuubF | 07-03-08 | 14:06

Onderbuik 07-03-08 @ 13:51

Je lult wel over oude media en politiek enzovoort maar komt ook niet met een uitkomst. Er worden allemaal suggesties (ook door Rita) gewekt zonder dat iemand dit verder oppakt of durft uit te spreken. Werd Germaine C bijvoorbeeld door de hele Marokkaanse gemeenschap bedreigd of alleen door de familie van het crimineeltje? Zijn er bijvoorbeeld oproepen in een moskee geweest om ku klux klan praktijken richting Germaine C te bedrijven? Wat vind de Marokkaanse gemeenschap hier nou van? en wat zou de autochtone gemeenschap van deze reactie vinden? Kortom allemaal onbevredigende gevoelige plekken die gaan etteren.

Baarstje | 07-03-08 | 14:02

@Baarstje 07-03-08 @ 13:44
Ja daar heb je gelijk in, maar ja dan valt de hele oude media/politiek nog meer over haar heen. En is ze een racist en extreeeeeeeem rechts e.d en natuurlijk DOM (klootjesvolk).
Valt me ook beetje tegen van die advocaat die er zat, samen hadden ze het misschien gedurft?...

Onderbuik | 07-03-08 | 13:51

Als het werkelijk om regels gaat geeft Rita niet thuis. Neem nu de 1.040 uren-norm in het voortgezet onderwijs. Staat in de wet. Scholen moeten zich aan de wet houden. Waar is Rita nu? Een uitgelezen kans voor Regels zijn Regels. Maar Rita zit liever op de publieke tribune de onderbuikgevoelens van de buitenlanders-angsthazen-racisten te voeden.

Flippo | 07-03-08 | 13:46

Onderbuik 07-03-08 @ 13:38

Heb je Rita het woord marokkaan wel horen uitspreken dan? Dat durft ze dan weer niet.

Baarstje | 07-03-08 | 13:44

achter uit
achter ruit

Lieve Meneer | 07-03-08 | 13:43

@Bert op Safarie 07-03-08 @ 13:10
ik vind het vooral vreemd dat er de afgelopen weken niet of nauwelijks het woord marokkaan is gevallen... Terwijl dat wel degelijk een rol speelt in deze zaak, en de zware veroordeling...
Dus dan is het juist logisch als iemand als Verdonk zich ermee gaat bemoeien, om dit soort misstanden eens aan de kaak te stellen.

Onderbuik | 07-03-08 | 13:38

iedere boerenlul kan roepen Het kan zo niet langer,ik kom op voor de slachtoffers,lekkere simpele taal en een harde aanpak gaat er altijd in als koek bij het proletenvolk die niet gewend zijn aan denken in nuances.

beleid voeren is wat anders,wat wil ze dan? mag je een dief afmaken?
krijgen we het recht om zelf de straf te bepalen als ons iets word aangedaan?

ik heb als puber wel eens wat gepikt,had die winkelier me het ziekenhuis in mogen slaan ?

Ik ben absoluut voor een keiharde aanpak ,en al helemaal voor draaideur criminelen.

maar van deze mevrouw,die haar oude partij een mes in de rug steekt omdat de dingen niet gaan zoals zij het wenst,verwacht ik niks.

jovus | 07-03-08 | 13:32

achterRuit redactie?

Superior Bastard | 07-03-08 | 13:27

Als het Balkenende was geweest:
"Het is een teleurstellende uitslag maar ben tevreden over het functioneren van de volledig onafhankelijke rechtsstaat. Het is stuitend dat men geprobeerd heeft de correcte rechtsgang te belemmeren, maar onze goed geleide juridische macht heeft de zaak goed onder controle weten te houden. Het is natuurlijk triest voor de overleden jonge man dat het zover heeft moeten komen.
.
En op de vraag wat hij zou hebben gedaan: " ... ik stap in de auto met mijn tas op schoot en ik sluit direct de portieren. Ik vind dat verantwoordelijk gedrag"
.
brrrrr.......

Oerkoendoe | 07-03-08 | 13:25

@Baarstje 07-03-08 @ 13:17
Rita ziet er goed uit voor haar leeftijd.

Egerius | 07-03-08 | 13:22

openluchtgevangenis 07-03-08 @ 12:23

Heeft iemand zich afgevraagd waarom dit soort vrouwen altijd zo lelijk zijn? Natuurlijke selectie van Darwin misschien? Het inperken van nakomelingen met dit soort genen?

Baarstje | 07-03-08 | 13:17

@ Onderbuik 07-03-08 @ 13:08
? Ik dacht dat het hier over Rita Verdonk ging.... Blijkt het toch weer over marokkanen te gaan?
Het is toch vreemd dat Rita Verdonk haar neus laat zien bij zo'n zaak, en niet bij de vele andere rechtzaken in Nederland.

Bert op Safarie | 07-03-08 | 13:10

@Bert op Safarie 07-03-08 @ 13:04
het OM surft ook vaak op publieke verontwaardiging, ook in deze zaak is rekening gehouden met de verontwaardiging in marokkaanse gemeenschap.

Onderbuik | 07-03-08 | 13:08

@ 13:05
"Want dat geblaat dat het 90% van het *werk in de kamer*... ",
bedoelde ik dus.

koerbagh ® | 07-03-08 | 13:08

@NoMinister 07-03-08 @ 12:47:
Da's weer te scherp uitgedrukt. Maar ik vind haar wel deugen. Zoals gezegd: ze heeft een mening (niet de mijne, want gebaseerd op principes en idealen die ik ab-so-luut niet deel) die over het algemeen goed gemotiveerd en deugdelijk beargumenteerd is. Daar heb ik respect voor. Meer dan voor de one-liners van tante Rita. Want dat geblaat dat het 90% van het kamer BS is, tja.... Stel dan wat nuttigs voor om daar wat aan te doen, in plaats van het beeld te bevestigen dat het BS is en op "de kloof" tussen burger en politiek te wijzen. Dat weten we inmiddels wel. Het doet het leuk op TV, maar wat schiet je er mee op?

koerbagh ® | 07-03-08 | 13:05

Femkes column bevat eveneens borstklopperij ("op mijn initiatief een grote conferentie"), en wordt geflankeerd door een poll over de PvdA. Krijg ik toch óók een naar smaakje van in de mond.

Goldfinger | 07-03-08 | 13:04

Waarom zit Rita niet op de publieke tribune als het om een fietsendiefstal gaat? Wat ze nu doet is politiek surfen op de golf van verontwaardiging.
En wil Rita voortaan spreken over "de mensen in het land, met uizondering van Bert op Safarïe".

Bert op Safarie | 07-03-08 | 13:04

@geijl 07-03-08 @ 13:00
interessant dat je begint over eeuwige mensenwetten, ooit er wel eens bij stil gestaan dat de tijden weleens veranderen?
Anno 2008 is het niet een klein selekt clubje dat zich bezig houdt met rechtspraak en politiek. Mensen zijn veel beter geinformeerd en willen ook steeds meer zélf bepalen wat ze moeten denken, los van oude zuilen e.d.

Onderbuik | 07-03-08 | 13:03

@NoMinister 07-03-08 @ 12:55
zo is het, en hoe kun je nu een samenleving veranderen als de gevestigde oude media al beginnen al begint te stuiteren als een 2e kamerlid op een publieke tribune zit.
Laten we dan eerst die oude media en oude politiek eens aanpakken, dat is veel belangrijker.

Onderbuik | 07-03-08 | 13:00

Quote van Gerrit Komrij: Wij, burgers, zouden de politici heel wat minder onderdanig moeten toespreken en het beest bij zijn naam moeten noemen. Verdonk, zouden we behoren te zeggen, jij hork, jij trapt op eeuwige mensenwetten. Evenveel gevoel zit er in je horkerig lijf dan bloed in een rotsklomp.

geijl | 07-03-08 | 13:00

-weggejorist-

Abu-Amar | 07-03-08 | 13:00

En van een Rita gaat toch geen enkele dreiging uit die de trias politica in gevaar brengt?! Wat een gehuil van de wolven.

Volgens mij wordt het gevaarlijk als de toonzetting zodanig is dat duidelijk is dat de rechtsgang getracht wordt te beinvloeden. Die indruk kreeg ik in het geheel niet.

Het is echter wel zo makkelijk in je Haagse ivoren toren de filosofische intellectueel uit te hangen en de eer daarvoor in ontvangst te nemen. Machiavelli smult en kwijlt in zijn graf.

NoMinister | 07-03-08 | 12:55

@Kyokushinkai 07-03-08 @ 12:46
@Elegast 07-03-08 @ 12:46
en wat is het doel van die trias politica?
Juist: zorgen voor een leefbare, rechtvaardige samenleving.
.
Het is net als de dokter die zegt: de operatie is geslaagd, maar de patient is overleden...

Onderbuik | 07-03-08 | 12:51

makkie 07-03-08 @ 12:47

Als het goed voorbeeld geven de doorslag geeft, geef je haar wellicht terecht steun op dit punt. Als...

NoMinister | 07-03-08 | 12:50

LINKSEluller 07-03-08 @ 12:20

Yep. Tenzij met dynamiet gevuld natuurlijk.

NoMinister | 07-03-08 | 12:48

Als je trots bent op Nederland en vindt dat onze democratische rechtsstaat beschermd moet worden tegen ondemocratische invloeden van buitenaf (van bijvoorbeeld islamitische landen waar politici ook graag voor rechter spelen), dan moet je zelf eerst het goede voorbeeld geven.
.
en met die zin verzekert Femke zich voorlopig weer van mijn steun.

makkie | 07-03-08 | 12:47

koerbagh ® 07-03-08 @ 12:00

Mijn gevoel wint van jou informatie. Ik mag haar totaal niet. Ondanks de terechte opmerking dat RV in de AHA-affaire geen schoonheidsprijs verdient (...), en Femke AHA steunt, heb ik steeds het gevoel dat Femke alleen vrouwen steunt. Dus verkeerd gemotiveerd en niet liberaal of zo. Dat kan ik dus niet geloven.

Maar je vindt F. dus wel gewoon een lekker wijf ('leuk'). * Grinnikt *

NoMinister | 07-03-08 | 12:47

@Onderbuik 07-03-08 @ 12:41: De trias politica is een onderdeel van de realiteit. Triest om te zien dat figuren als jij maar al te graag aan de rechtsstaat tornen als een bepaalde casus niet in je straatje past.

Elegast | 07-03-08 | 12:46

@Onderbuik 07-03-08 @ 12:41> de trias politica slechts hulpmiddelen? Jij begrijpt er werkelijk niets van, sorry hoor. Ons hele staatsbestel en ozne rechtstaat zijn ingericht op scheiding van machten, na nogal vervelende ervaring uit het verleden bij het overlappen ervan.

Kyokushinkai | 07-03-08 | 12:46

Hulde voor mevrouw Rita Verdonk. Zij reageert tenminste normaal. Zegt wat een ander denkt. Geen sociaalwenselijke prietpraat.

grote haas | 07-03-08 | 12:45

kolonel klootoog 07-03-08 @ 11:57

ok dan. wat moet, dat moet.

NoMinister | 07-03-08 | 12:43

koerbagh ® 07-03-08 @ 12:22
Dat weet padvindertje Pechtold natuurlijk ook wel, alleen grijpt hij deze gelegenheid aan om Verdonk dwars te zitten en een rookgordijn op te werpen op de issue die veel prangender is: het feit dat Marokkaanse struikrovers jaar in jaar uit ongemoeid hun gang kunnen gaan, niet gehinderd door de gerechtelijke macht. En hoe verbijsterend het is dat na al die jaren van dieventerreur er nu één beroofd slachtoffer doorslaat.
Niet dat ik iets daadkrachtigs verwacht van dit kabinet. Ze leuteren liever door over subsubsubzaken zodat ze de bigger picture kunnen omzeilen.

Shalome | 07-03-08 | 12:41

voorspelbare pavlov reaktie hoe een aantal (nieuwe) reaguurders hier over de trias politica beginnen te neuzelen. Dit zijn slechts 3 hulpmiddelen, uiteindelijk gaat het om wat er in de REALITEIT gebeurd, en daarmee heeft Rita volkomen
gelijk.
.
Leuk ook om te zien hoe Witteman krampachtig probeerde zijn gelijk te halen, het was ver in blessuretijd, maar het lukte deze keer niet. Wat mij betreft is Witteman hét voorbeeld van hoe oude journalistiek en oude politiek samen gaan. Laten we eerst eens de journalistiek en politiek in nederland SCHEIDEN, dat is belangrijker dan het semi-intellectuele geneuzel van de oude policor sekte.
En voor witteman: ga eens met pensioen.

Onderbuik | 07-03-08 | 12:41

@koerbagh ® 07-03-08 @ 12:22> Zij heeft zich weldegelijk met de rechtsgang bemoeid door als politica in de media en door haar aanwezigheid druk uit te oefenen op de rechterlijke besluitvorming.

Kyokushinkai | 07-03-08 | 12:38

De respons van een Alexander Pechtold van het zieltogende D’66 is ook de standaard respons waar ook een PVDA en de rest sinds jaar en dag mee aan komen zetten. Een ordinair stukje toneelspel. Mensen als Aboutaleb, Cohen en de rest doen het ook graag met overgave.
Een ingebakken Pavlov respons.
nl.youtube.com/watch?v=TiGP-_7tHzo
(Aboutaleb op 4 minuten.)

saidfred | 07-03-08 | 12:38

@Mark van Dam 07-03-08 @ 12:13> Het volk beslist niets, evenmin ikzelf, maar kiest vertegenwoordigers om voor hen te beslissen, dat heet representatieve democratie. En iedereen die deelneemt aan het democratische spel moet zich houden aan de spelregels van de rechtstaat.

Kyokushinkai | 07-03-08 | 12:36

Juridisch of ze daar op die tribune mag zitten heeft ze waarschijnlijk laten uitzoeken. Zo stom is ze ook weer niet.
Wat ze probeert is met zo een actie stemmen te winnen maar tegelijkertijd is ze ook weer bang om te hard uit te halen en dan weer stemmen te verliezen. Rita als je aan dit soort acties begint moet je ook met de billen bloot!

Baarstje | 07-03-08 | 12:34

Hoe je het ook wil zien... op deze wijze is ze domweg spreekbuis voor 60 a 70% van de nederlanders. We hebben dan wel geen identiteit (dè nederlander bestaaaaat niet), we hebben wel onze bezittingen en een achteruit.

gigi gorgonzola | 07-03-08 | 12:26

maar die ogen, die ogen.... stel je voor ze ligt op bed, ze kijkt je aan.....

openluchtgevangenis | 07-03-08 | 12:23

Ik blijf bij mijn standpunt.
De tweede kamer leden moeten niet proberen de rechtstaat te beïnvloeden.
Rita doet dit om meer zetels te krijgen en sympathie te kweken onder het volk.
Niet voor het slachtoffer.
Anders ken ik nog wel stuitendere zaken waar ze haar hoofd eens moet laten zien...

da wizard | 07-03-08 | 12:23

LoL @ Sévèke 07-03-08 @ 12:03

Als het echt aan dat eng mens ligt (Rita) schaft ze de tweede kamer af.

Baarstje | 07-03-08 | 12:22

@Kyokushinkai 07-03-08 @ 12:07:
Maar ze heeft zich toch helemaal niet met het vonnis bemoeid? Ze zat slechts op de publieke tribune, dat mag. Zo mag een rechter ook op de publieke tribune van de tweede kamer plaatsnemen. Daar is het een publieke tribune voor. Je verhaal gaat pas op als Rita in de raadkamer was geweest en op de rechters had ingepraat. En iedereen, zeker politici, mogen best een mening hebben over vonnissen. Dat betekent dat ze ook nadenken over de gevolgen van wetten (hoewel dat in het geval van Rita dubieus en discutabel is, dat is waar), hoe die wetten worden gehanteerd en of de wetten wellicht beter kunnen. Dat is namelijk hun taak als wetgevende macht.

koerbagh ® | 07-03-08 | 12:22

NoMinister 07-03-08 @ 11:49

Ton=vat
Holle vaten klinken het hardst. Ook een gezegde, ook een feit?

LINKSEluller | 07-03-08 | 12:20

Laat Femke der mond maar houden want als we groenlinks aan macht was geweest is morokje en turkie hier de baas

gerrit5042 | 07-03-08 | 12:18

Fuck Rita.

Coyote | 07-03-08 | 12:18

Inderdaad ik had ook het zelfde gedaan.
In zijn achteruit erachteraan.
Als je eerst moet keren is zo'n kansenjongere al lang verdwenen. En hoe moet je hem dan stoppen (lees pletten) ?

dummy59 | 07-03-08 | 12:17

@LoL @ Sévèke 07-03-08 @ 12:03:
Maar wat komt ervoor in de plaats? TON... een beweging zonder idee met een vrouw aan het roer die bewezen niets anders kan dan een gevangenis leiden.
Mwoah...

koerbagh ® | 07-03-08 | 12:16

Het is al zo vaak voorgekomen dat politici maar ook ministers iets te zeggen hadden over rechtelijke uitspraken (vanmorgen Marijnissen nog). Nu Verdonk er iets over zegt ligt ze onder vuur... beetje dubbel... nogal dubbel!

plattekat | 07-03-08 | 12:16

Ik snap het niet. Laffe Rita!

Ze zit met haar achtergrond in de rechtszaal om een statement te maken richting de problemen met de Marokkaanse gemeenschap. Een kwartier zit ze daar te zaniken met holle woorden maar ze durft dit niet uit te spreken. Ze praat wat algemeen over tasjesdieven alsof justitie haar portefeuille is!
Pot verwijt de ketel als ze zegt dat rest van de politici niet recht door zee zijn!

Baarstje | 07-03-08 | 12:14

GeenStijl, even bedenken dat het niet goed is als degenen die wetten maken (parlementariers en ministers) zich ook bemoeien met de handhaving van die wetten. Wetgeving en rechtspraak moeten in verschillende handen zijn. Dat om dictatoriale toestanden te voorkomen. Rita moet dus het oordeel geheel aan de rechter laten en zich daarbij neerleggen. Opportunisme is hier uit den boze. Je kunt het in deze zaak net als ik wel eens zijn met Verdonk, maar haar bemoeienis is toch laakbaar.

De Geus | 07-03-08 | 12:13

Kyokushinkai 07-03-08 @ 12:07 Zodra mensen zoals jij gaan bepalen wie er wel en niet macht mag krijgen, is het hek van de dam. Sinds wanneer ga JIJ bepalen wat wel en niet goed is voor het volk? Dat bepaalt het volk nog altijd zelf!

Mark van Dam | 07-03-08 | 12:13

Muxje 07-03-08 @ 11:57
Ik vind het prima dat jij er een andere mening bent toegedaan, maar jij, noch Rita en ik zitten op de stoel van het OM of de Rechter.
Het OM heeft op basis van haar onderzoek een strafeis gesteld, de rechter heeft op basis van dat onderzoek, hoor en wederhoor een vonnis geveld.
Daar kan je het mee eens zijn of niet, het is wel hoe het momenteel geregeld is binnen onze rechtsstaat.
Wil je dat anders, dan moet je je volksvertegenwoordiger aanschrijven of zelf politieke ambities ontplooien.
Ik kan me wel vinden in het vonnis, maar ik heb begrepen dat Mw. C. in Hoger Beroep gaat, dus is het nog even afwachten wat dat vonnis gaat worden.

Sikkeneur | 07-03-08 | 12:12

Pizzapunt 07-03-08 @ 10:23
Het staat inderdaad lekker intellectueel. Zowel mijn ego als leuter zijn er behoorlijk door opgezwollen. Moet je ook eens doen. Verder nog iets?
Feit blijft dat het niet verstandig is dat een volksvertegenwoordiger zich met een zaak bemoeit die nog onder de rechter is.

poursuivant | 07-03-08 | 12:10

achteRRuit?

Lieve Meneer | 07-03-08 | 12:09

Beste GS redactie,

Stuur Rutger er eens op uit om andere politici te vragen wat ze zouden doen, als ze overvallen werden door een Maroc kansenjongen.
Balkelende zou hem laten lopen, de lafbek!

Gradus Grafhengst | 07-03-08 | 12:07

Zoals scheiding van kerk en staat een pilaar is van onze rechtstaat, zo is scheiding van rechtsprekende mach en wetgevende macht dat ook. Rita Verdonk heeft al eerder laten blijken schijt aan democratie te hebben, en blijkt nu dus ook schijt aan scheiding van machten te hebben. En de potentiële nsb-ertjes van Geenstijl vinden inbreuken op onze rechtstaat natuurlijk weer prachtig. Ik vind het een gevaarlijke ontwikkeling, zulke mensen horen geen enkele macht te krijgen in Nederland.

Kyokushinkai | 07-03-08 | 12:07

@Muxje 07-03-08 @ 11:57: De rechter en het OM zien het als voorwaardelijk opzet: bewust de kans aanvaarden dat je handelen ernstige gevolgen heeft. Dat heeft ze gedaan door roekeloos te rijden. Hier is dus geen sprake van een ongeluk.

Elegast | 07-03-08 | 12:05

Ik vind Femke wel een lekker wijf.
GroenLinks is verkeerde naam, moet ProAllo zijn.
Trouwens ton=beweging en het rolt.

LINKSEluller | 07-03-08 | 12:04

koerbagh ® 07-03-08 @ 12:00: rita gaat gewoon die linkse vvd kapodt maken. +1

LoL @ Sévèke | 07-03-08 | 12:03

Ik weet het zeker: Ik ben en blijf fan van Rita, Niet lullen maar poetsen!

plattekat | 07-03-08 | 12:02

@Behangdelul 07-03-08 @ 11:51:
Linkje staat in de tekst... Ik zou gaan voor optie 2, maar ik heb ook erg gelachen om optie 4.

koerbagh ® | 07-03-08 | 12:02

@Behangdelul 07-03-08 @ 11:52: Iedereen kan roepen dat ie een bepaald probleem allang had opgelost als ie minister was geweest. Verdonk had haar uitspraak op z'n minst kunnen onderbouwen met een schets van de oplossing. Dat doet ze niet, omdat ze die niet heeft. Maar dat is voor haar achterban blijkbaar ook niet nodig.

Elegast | 07-03-08 | 12:00

@NoMinister 07-03-08 @ 11:52:
Goed lezen. Ik ben niet pro-Femke in politieke zin. Verre van. Maar ik vind 'r wel leuk. Ze heeft wél een mening en ze staat er achter. Rita is niks meer dan een Truus Rukwind die met alle winden meewaait. En ze is de enige die de guts had om keihard achter AHA te staan en op te komen voor haar beveiliging, waar dan ook, en zo het vrije woord tegen de achterlijke reli-baarden te verdedigen.
Als je, ondanks dat je socialist bent, ook zo keihard liberaal en principieel durft te zijn dan krijg je van mij heel veel krediet.

koerbagh ® | 07-03-08 | 12:00

@Behangdelul
Rita heeft nog nooit iets gepresteerd en tijdens haar ministerschap ontstond alleen maar ruzie. In zijn algemeenheid staat 'nieuwe politiek' gelijk aan 'ruzie maken'. Alles voor de mensen in de straat!
Mensen als Hirsch Ballin zijn gewoon harde werkers die het beste voor hebben met ons land en polls interesseert ze geen bal. Jammer dat je dit niet inziet.

HuubF | 07-03-08 | 11:58

Jan pronk hoort in het bejaardentehuis met zijn tak tak tak!!! Graftak!!

LoL @ Sévèke | 07-03-08 | 11:57

@Sikkeneur 11:44: Dat Verdonk mee wil liften op deze zaak kan ik me wel voorstellen, maar haar punt blijft geldig. Zolang het tegendeel niet bewezen is hebben we het hier om een ongeluk, veroorzaakt door roekeloos rijden. Dat de dame in kwestie achter de dief van haar tas aanzat is in mijn ogen een verzachtende omstandigheid (begrijpelijke opwinding... tijdelijk verminderd toerekeningsvatbaar noemen ze dat geloof ik). Maar de OM en de rechter zien dat blijkbaar juist als een minpunt, waarbij het OM duidelijk ongeoorloofde eigenrichting zag. Ik denk dat er op dat punt zowel in de wet als in de mentaliteit bij de rechtsprekende macht een omslag moet plaatsvinden.

Ik heb er overigens geen moeite mee dat deze zaak voor de rechter is gekomen. Ik heb wel moeite met de idiote strafeis van het OM, en ik vind de opgelegde straf ook fors, meenemende wat de vrouw verder al heeft moeten doormaken.

Muxje | 07-03-08 | 11:57

koerbagh ® 07-03-08 @ 11:47

Ik vond je altijd heel redelijke dingen zeggen, maar hoe iemand als jij dan anti-Rita kan zijn & pro-Femke is mij een raadsel. Vind je F. een lekker wijf of zo?

NoMinister | 07-03-08 | 11:52

@Elegast 07-03-08 @ 11:49
Ja, op dit moment is dat een feit. Ze lult alleen maar, simpelweg omdat ze de kans niet heeft om het te bewijzen.... Vroegah kon ze dat bij de VVD ook niet omdat ze op een andere post zat... maar ik ben van mening dat ze het in ieder geval zou proberen,en dat kan van dit stelletjes labbekakken wat er nu zit niet gezegd worden!

Behangdelul | 07-03-08 | 11:52

@koerbagh ® 07-03-08 @ 11:47

Link bitte, we doen mee :) heeft u een advies? :)

Behangdelul | 07-03-08 | 11:51

@Behangdelul 07-03-08 @ 11:43: Dan constateer ik dat we het er dus over eens zijn dat ook Verdonk alleen lult en niet poetst, en dat ze zich in die zin dus niet onderscheidt van andere Haagse politici.

Elegast | 07-03-08 | 11:49

LINKSEluller 07-03-08 @ 11:11

Het is feitelijk wel een gezegde. 'Met twee maten meten' ook. 'Links lullen, rechts zakken vullen' ook. 'Je wordt nooit door een degelijke wagen overreden' ook. 'De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet' ook. Enfin, feitelijk allemaal gezegdes.

NoMinister | 07-03-08 | 11:49

@HuubF 07-03-08 @ 11:47

*proest* Hersch Balin, de man van de oplossingen hahaha
Rita kan overigens wel degelijk debateren (wilders ontwijk helaas het debat te vaak) Maar dat moet je wel willen zien natuurlijk....

Behangdelul | 07-03-08 | 11:48

Fuck Rita, dat mens heeft niks te zeggen... Ik vind Fapke veel leuker, die heeft tenminste een eigen mening. Niet mijn mening, verre van... En ze is socialist, dat spreekt ook heel erg in haar nadeel, maar ze weet het wel leuk te vertellen allemaal. Check die poll dan op haar blog:
Waarom maken PvdA'ers onderling toch zoveel ruzie?
* Om de aandacht af te leiden van Wilders
* Omdat ze dàt in ieder geval beter kunnen dan de SP
* Ruzie in het kabinet gaat ook vervelen
* Hoezo ruzie? Ze zijn gewoon links.
* Anders....

Het kan niet anders of ze checkt de polls op GS ook regelmatig. Hoe dan ook: waarom geen bindend stemadviesje ditmaal, Fleisch?

koerbagh ® | 07-03-08 | 11:47

@ Sikkeneur 07-03-08 @ 11:44

Huldo!

kolonel klootoog | 07-03-08 | 11:47

Rita het gore liegbeest, net zoveel inhoud als haar tena lady.

Sashimi San | 07-03-08 | 11:47

Mijn hemel, wat een hyprocriet kudtwijf is dat ook. De-bat-te-ren kun je leren, maar la Verdonk kan helaas alleen in one-liners spreken. Krankzinnig dat je idioten als Wilders en Verdonk pas kwijt bent als je ze eerst een half jaartje in een regering ons land laat verneuken. En dan moeten échte kanjers als Hirsch Ballin het weer opknappen. Vreemd dat zo veel mensen daar in blijven trappen.

HuubF | 07-03-08 | 11:47

Muxje 07-03-08 @ 11:14
Ho, ho, de zaak werd voor de Rechter gebracht omdat er een dode viel bij het verdedigen cq terughalen van bezit. De wet schrijft ook het een en ander over het toepassen van proportioneel geweld en eigenrichting.
Dit werd met hoor en wederhoor beoordeeld door de Rechter.
Dat de dode een recidiverende straatcrimineel van marokkaanse afkomst was, staat los van een beoordeling door de Rechter inzake het verdedigen van bezit en de wijze waarop dat heeft plaatsgevonden.
Wie de comments heeft gelezen op GS over deze zaak, kan niet ontkennen dat onderbuikgevoelens tav de achtergrond van de dode prevaleerde boven waarvoor Mw. C. zich diende te verantwoorden bij de Rechter.
Mw. Verdonk wekte met haar aanwezigheid en uitspraken mee te willen liften op die onderbuikgevoelens ipv als politica op de plek waar dat thuishoort met voorstellen te komen tot wetswijziging.

Sikkeneur | 07-03-08 | 11:44

Ach, ze laat zich ten minste eens zien en komt de deur nog eens uit. En ik kan het best begrijpen dat ze er bij wilde zijn, het speelde toch ook in haar tijd...? Toont een beetje betrokkenheid, en dat siert haar net zo veel als het de onbetrokkenheid van de rest van de kamer ontsiert...

Doc Damage | 07-03-08 | 11:44

@Elegast 07-03-08 @ 11:41

Ze roept het tenminste wel, en als je iets roept en je doet er geen klote aan kun je er iemand op afrekenen. Wat je ook kan doen en dat is wat dit prutskabinet doet, is helemaal niks doen, mooie plannen maken voor 2012 en lekker doorschuiven onder het motto; dat zingt onze tijd wel uit!
Intussen staat wel het gehele fucking land elke morgen in de file!

Behangdelul | 07-03-08 | 11:43

@fuckje 07-03-08 @ 11:29: Als eenpersoonsfractie lult ze ook maar wat. Ze roept bijvoorbeeld dat ze, als ze minister van V&W was geweest, de files allang had opgelost. Maar die briljante ideeën van haar houdt ze vervolgens wel voor zich. Dat is natuurlijk zo omdat ze geen briljante ideeën heeft. Klaarblijkelijk zijn er nog steeds veel mensen die dat niet zien.

Elegast | 07-03-08 | 11:41

TON is toch een beweging.
Gewoon niks op papier maar kijken wat het klootjesvolk beweegt.

LINKSEluller | 07-03-08 | 11:40

@de nakketikker 11:21: Begrijp me niet verkeerd, ik heb niet zo veel met Verdonk, en het is nog niet in me opgekomen om ooit op haar te gaan stemmen. Ze is teveel een politiek onbenul. Maar in dit geval ben ik het wel met haar eens... dat ben ik wel vaker, ook al heb ik er geen vertrouwen in dat Verdonk in staat is om ook daadwerkelijk de problemen op te lossen.
Ze roept vaak iets over zaken waarover de andere politici stil zwijgen, of een vooringenomen, vastgeroeste mening hebben. Ik denk dat ze daarom zo populair is; ook al kan je van Verdonk geen goede oplossingen verwachten, men is allang blij dat bepaalde zaken en meningen eindelijk ook eens in de Kamer vertegenwoordigd zijn.

Muxje | 07-03-08 | 11:37

@ fuckje 07-03-08 @ 11:29

Als minister zat ze zichzelf voornamelijk dwars en bewees ze keer op keer dat ze meer van het pluche hield dan van het nemen van haar eigen verantwoordelijkheid. En toen ze van Rutte verloor – wat voor een loser ben je trouwens als je van Rutte verliest, staat iemand daar wel eens bij stil – is ze als een boos kind gaan stampen en huilen en werd ze keer op keer door Rutte op haar plaats gezet – wat voor loser ben je als je je keer op keer door Rutte af laat zeiken – en is ze zolang door gegaan met zeuren tot de bij de VVD echt niet meer konden. En dan een beetje in d'r eentje verder huilen. Rita V is een hele sneue vrouw.

kolonel klootoog | 07-03-08 | 11:36

Hulde Rita. Jij bent de werkelijk de enige die iets geleerd heeft van Pim Fortuyn. Een verkiezingsprogramma bijvoorbeeld zou niet langer hoeven te zijn dan 1 a4-tje. Laat al die linkse zwamneuzen maar lullen. Ze krijgen vanzelf de torenhoge rekening gepresenteerd bij de volgende verkiezingen.

kwetal | 07-03-08 | 11:33

Tenminste één politicus die met z'n poten in de modder durft te staan.
Gaat gewoon op de publieke tribune zitten tussen de halve Slotervaart en zegt waar het op staat.
En dat is precies wat er zo goed is aan Rita en wat ik mis bij die andere draaikonten.

kalknagel | 07-03-08 | 11:32

Wat nou Trias politica?? Verdonk zat in de rechtszaal, heeft van te voren niet aangegeven wat er moet gebeuren en was aanwezig in de rechtszaal, meer niet!

Het had anders geweest als ze van te voren had gezegd wat ze er van vond of wat de rechter zou moeten doen.
Vind dat politic eens vaker naar de rechtzaal moeten gaan,kunnen ze mooi zien wat hun wetten etc te weeg brengen en wat er onder het volk leeft...

Topwijf die verdonkl!

@Fuckje, Pastors had bijna mijn stem tot ie iets ging roepen over nazi's etc... ging mij net iets te ver... ik wil wel rechts stemmen, maar niet extreem rechts... zal wel VVD of Rita weer worden..

Behangdelul | 07-03-08 | 11:31

Rita Verdonk is een zegen voor de Nederlandse politiek in het algemeen en de Nederlandse burger in het bijzonder.

Ron de Weijze | 07-03-08 | 11:30

@Elegast,
Dat is jouw mening. Als minister werd ze nogal eens dwarsgezeten, als éénvrouwsfractie doet ze haar best.

fuckje | 07-03-08 | 11:29

Rita was made for Holland.
Meer niet. A sad fuck for a country thats lost its way. Succes verder...

undutchable | 07-03-08 | 11:28

Tak! In zijn achteruit.
Johan Cruyff had het niet beter kunnen verwoorden

naardeklote | 07-03-08 | 11:28

@Fleischbaum: weet jij eigenlijk wel het verschil tussen achteruit en achterruit?

Elegast | 07-03-08 | 11:26

@fuckje 07-03-08 @ 11:19: Merkwaardig dat je dan sympathie voor Verdonk hebt, die heeft alleen maar grote woorden, maar daden ho maar.

Elegast | 07-03-08 | 11:25

*vindt het, met al dat gelul over trio's met politica's, al met al een verdomde geyle ochtend worden*

Tongen iemand?

kolonel klootoog | 07-03-08 | 11:23

@Muxje 11:14

Begrijp het punt wel, maar is zij daar niet zelf mede debet aan als voormalig minister van intergratie! Want wat heeft zij daar nu concreet mee bereikt? Hoe vaak hebben we onzinnige debatten van haar gezien als ze weer eens gelogen of gedraaid had. En nu heeft ze opeens het licht gezien? schei toch uit met dat wijf.

de nakketikker | 07-03-08 | 11:21

@[email protected]:15,
Laat ik vooropstellen; ik heb niet op Rita gestemd. Die eer kreeg Marco Pastors.
Ik ga voor politici die niet met stroop en/of meel spreken, die wars van tradities en ongeschreven wetten zijn, en zichzelf proberen te zijn en vooral te blijven. Politici die niet willen lullen, maar poetsen.

fuckje | 07-03-08 | 11:19

goed zo Rita, gewoon de boer op...

Anonymous=Legion | 07-03-08 | 11:17

@fuckje: Je zou ook mij een groot plezier doen door de vraag van Spinal Fap 07-03-08 @ 10:39 te beantwoorden. Misschien dat ik dan ook begrijp wat er zo goed is aan Verdonk. Tot nu toe ontgaat het me.

Elegast | 07-03-08 | 11:15

CoffeePatch 07-03-08 @ 10:58
1 dag in de week komt de 1e Kamer ter vergadering bij elkaar, leden mogen daarnaast een andere baan hebben itt tot leden van de 2e Kamer.
nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Kamer_der...

Sikkeneur | 07-03-08 | 11:15

@de nakketikker 10:40: In de zaak van dat meisje lijkt het er op dat het recht zijn loop krijgt. Als politica heeft Verdonk daar dus niet veel te zoeken. De zaak waar ze wel bij zat ging over een dame die een dief achterna zat, en omdat die dief onverhoopt iets is overkomen moet die dame nu aan de hoogste boom worden opgehangen. Dit is waar Verdonk (en ik zelf ook trouwens) een probleem mee heeft: als je jezelf of je spullen verdedigt en de misdadiger overkomt iets, dan rolt welhaast de gehele rechtsstaat over elkaar om je van eigenrichting te beschuldigen.

Muxje | 07-03-08 | 11:14

NoMinister 07-03-08 @ 11:03

Een gezegde is niet altijd een feit.

LINKSEluller | 07-03-08 | 11:11

@fuckje

En daar zit het nou juist de crux, het is te makkelijk, te voorspelbaar dus te doorzichtig wat Rita doet. Als politicus hoor je er voor het hele volk te zijn. Ongeacht de politieke voorkeur, culturele achtergrond, religie etc... Als ze dan pretendeert zich tussen het volk te willen bewegen (waar op zich niets mis mee is) doe het dan over de gehele breedte. Ook dat meisje d,r familie heeft verdriet net als die van Seveke en tal van andere zaken die er dagelijks spelen. Kortom het is mijninziens te gemakkelijk scoren.

de nakketikker | 07-03-08 | 11:09

@fuckje 07-03-08 @ 11:05

Waarschijnlijk omdat het mij volkomen niet verbaasde. Los van wat je van Verdonk vondt: Het is puur opportunisme om Verdonk te beschuldigen van beinvloeding van de rechtspraak, ze geeft alleen maar haar mening op een reeds gedane uitspraak. Er wordt gewoon een stok gezocht om de hond mee te kunnen slaan.

Iko Nal | 07-03-08 | 11:09

@ Spinal Fap 07-03-08 @ 11:06

Ik, als gepassioneerd honderwerper, zou het idd wel eens met die teef van Verdonk willen proberen. Om te laten zien dat topsport en politiek heel goed samen kunnen gaan. Of hadden we het daar niet over?

kolonel klootoog | 07-03-08 | 11:08

@ Boven het Maaiveld 07-03-08 @ 11:00
...én voor puppies!!! Wat u, Kolonel

*aanloopt neemt voor een onderhandse topspin*

Spinal Fap | 07-03-08 | 11:06

@[email protected]:03,
Ik was idd verbaasd dat niemand daarop reaguurde, vandaar een soort dubbelpost.

fuckje | 07-03-08 | 11:05

fuckje 07-03-08 @ 10:59

Jij dacht: niemand die het leest. Maar het is inderdaad stuitend. Is toch gewoon links? Waar komt anders het gezegd 'links lullen, rechts zakken vullen' vandaan. Van diezelfde twee-maten-meten mentaliteit. Links mag alles en veroordeeld hetzelfde gedrag bij rechts.

Ik zeg maar: dat er gerechtigheid mag zijn!

NoMinister | 07-03-08 | 11:03

@sjaakdeslinksesul 07-03-08 @ 10:35
Tante Rita maakt deel uit van de wetgevende macht en gaat als enige beleven hoe wetgeving in de praktijk wordt gebracht (+1). Het vonnis stond al vast, de rechter wist niet dat Rita aanwezig zou zijn, dus van beïnvloeding geen sprake. (+1). Als dat hoogdravend gezever over scheiding der machten (-1) komt dus over als brevet van onvermogen van oude politiek tegenover een dame die probeert te begrijpen wat er leeft in het land.

Zeddegeizot | 07-03-08 | 11:02

Trias politica hield toch in dat politici geen invloed uit mogen oefenen op de rechterlijke macht? Verdonk geeft slechts haar mening...

ToinePiters | 07-03-08 | 11:02

fuckje 07-03-08 @ 10:24

Yep. En zelf vinden ze je dan een zeur en fout. Niets dan links doet ertoe. Daarom zijn ze mijns inziens ook zo bang van en tegelijkertijd begripvol richting de islam, want die hebben dezelfde mentaliteit. Die mentaliteit ter discussie stellen is geestelijke zelfmoord voor links. Zelfs zonder geloof. 't Blijven mensen he.

NoMinister | 07-03-08 | 11:00

Die Rita probeert in de schoenen van Pim te gaan staan.
Ze heeft alleen nog geen 10% van zijn geestelijk vermogen.
Ze was gevangenisdirecteur en hevig gefrustreerd.

LINKSEluller | 07-03-08 | 11:00

Trouwens: Tasjesdief ? Nee deze man was Beroeps-crimineel (overvallen, inbraken, bedreigingen, tassendief enz enz) En zijn broer (ook goed in dreigen trouwens) riep zonder tranen in zijn ogen "Het was een hele lieve en goede jogen". Ja, voor jullie clan zeker!

Boven het Maaiveld | 07-03-08 | 11:00

@ Spinal Fap 07-03-08 @ 10:5

Sommige dingen zijn naar om te horen. Maar juist die moet je, denkende vanuit de redenatie-trend van de PVV-Jugend, blijven herhalen.

kolonel klootoog | 07-03-08 | 11:00

iemand vanmorgen Marijnissen gehoord, die eerst de uitspraken van Rita verfoeide, en 5 minuten later zei dat hij zich heel goed in de rechter kon vinden wat betreft de zaak Seveke?
Hoezo selectieve verontwaardiging? Tssssss.....

fuckje | 07-03-08 | 10:59

ikdroom 07-03-08 @ 10:56: Alsof jou dat wat interesseert, Kom je nog met argumenten op tafel of heb je de discussie al verloren?

Mark van Dam | 07-03-08 | 10:58

Altijd lachen met Halsema. Oud fractievoorzitter van de eerste kamer van GL mevrouw de Wolf, was gelijktijdig met haar kamerlidmaatschap ook plaatsvervangend raadsheer in den Bosch.
www.hetvrijevolk.com/?pagina=442&t...

CoffeePatch | 07-03-08 | 10:58

@ Getson 07-03-08 @ 10:50

nog een linksdraaiende zuurdesemboterham met tofu en een glaasje yakmelk, mijn waarde?

Spinal Fap | 07-03-08 | 10:58

@Pizzapunt
Ik vermaak me hier prima... waarom ga jij niet naar stormfront??

johnQ | 07-03-08 | 10:58

@ Mark van Dam: hoe is het leven nou in zwart-wit?

ikdroom | 07-03-08 | 10:56

@[email protected]:40
Die zaak van dat meisje in Drente, en de zaak Seveke, om enkele voorbeelden te noemen, liggen gemakkelijker, en duidelijker.
De zaak Germaine bracht veel meer controverse teweeg, en bovendien was Rita gisteren toch al in Amsterdam voor andere zaken.

fuckje | 07-03-08 | 10:56

br00djeaap 07-03-08 @ 10:51
Had ik gisteren ook al, maar kan niet vaak genoeg.

schleborsjki | 07-03-08 | 10:55

Getson 07-03-08 @ 10:50: Hét grote verschil tussen het kapitalisme en het socialisme is dat jij in mijn systeem socialist mag zijn, zolang je mij er maar niet mee lastigvalt, terwijl ik in jouw systeem gedwongen wordt om mee te doen, omdat jij het een goed idee vindt. Kom daar maar eens om!

Mark van Dam | 07-03-08 | 10:55

Twee woorden: trias politica. Daar zijn we hier heel trots op in Nederland, mevrouw Verdonk.

Deze reactie is niet OK poursuivant 07-03-08 @ 10:09

scheiding der machten Rita... daarom hoort een politicus zich niet te bemoeien met de rechtgevende macht...

maar ja, het Telegraaf volk laaft zich graag aan Rita's populistische tepel.

Deze reactie is niet OK ikdroom 07-03-08 @ 10:10
O JA???????????????

lol, hoe kan het dan dat sinds januari een wet is aangenomen waarin het openbaar ministerie de " eisende partij " ook de straffende partij wordt zonder tussenkomst van een rechter voor lichte straffen ( tot 6jr )??

nou, kom is op met jullie mooie woorden ( trias politica ) hahahahahahahahahahahahahahahaha

latinha | 07-03-08 | 10:54

Getson 07-03-08 @ 10:50: Omdat een ware liberaal uitgaat van het principe dat je geweld en dwang nooit mag initiëren, terwijl jullie linkse rakkers alleen maar dingen voor elkaar kunnen krijgen door mensen te dwingen en voor jullie eigen wagentje te spannen. En daar valt niks tegen in te brengen, omdat dat juist het hele uitgangspunt is van dat verdoemde socialisme.

Mark van Dam | 07-03-08 | 10:53

@Pizzapunt 07-03-08 @ 10:40

Nee. Ook johnQ heeft recht op meningsuiting. Op GS kan zijn reactie tenminste gewogen worden. Op Indymedia worden niet policor comments bij voorbaat al weggejorist.
Vermakelijk dat johnQ zijn Rita Moordenaar spandoek weer van zolder heeft gehaald. Over bv Marijke Vos die een gifschip heeft doorgelaten waarbij 10 doden vielen en tienduizenden gewonden zul je johnQ niet horen. Zijn verontwaardiging is nml alleen van toepassing indien het iemand aan de andere kant van zijn politieke voorkeur betreft. En ziehier het grote verschil tussen Indymedia en GS: Op GS wordt iedereen die het verkloot door de mangel gehaald, ongeacht de politieke achtergrond. Bij Indymedia moet het eerst nog door een policor filter.

Iko Nal | 07-03-08 | 10:52

-weggejorist-

br00djeaap | 07-03-08 | 10:51

@ kolonel klootoog 07-03-08 @ 10:48

Hulde en een welgemeende bah, om op vrijdagochtend voor elven dit soort vulgaire scherpzinnigheden te berde te brengen.

Spinal Fap | 07-03-08 | 10:51

Mark van Dam 07-03-08 @ 10:39
Ah, daar istie weer, de hypocrietentroefkaart. Nu zijn we allemaal uitgeluld en heb jij gelijk. Wie ben je wel niet om te roepen dat alleen rechts weet wat goed voor het land is. en dat ieder andersdenkende een landverader is. Dat is pas landveraad!

Getson | 07-03-08 | 10:50

schleborsjki 07-03-08 @ 10:48: dat laatste heet geen scheiding maar scheiting.

Mark van Dam | 07-03-08 | 10:49

-weggejorist-

Abu-Amar | 07-03-08 | 10:49

Hoe zit het met scheiding tussen eten uit de ruif en poepen in de ruif?

schleborsjki | 07-03-08 | 10:48

@ Spinal Fap 07-03-08 @ 10:39

Fuckje is bisensueel en valt op oude onderbuiken.

kolonel klootoog | 07-03-08 | 10:48

Goed zo Rita. Ten eerste eindelijk eens iets anders dan Wildersgate in het politieke nieuws. Daarnaast zouden eens meer politici de rechtbank in moeten kruipen. Dan kunnen ze zien hoeveel leed die laffe uitspraken met zich meebrengen voor bijvoorbeeld nabestaanden (en dan bedoel ik niet de nabestaanden van tasjesrovers). Ze zouden toch het land in gaan, nou Rita doet dat toch.
Daarnaast moeten ze natuurlijk rekening houden met het feit dat Rita nu al campagne aan het voeren is. Wat is nu duidelijker voor kiezers dan een politica die alle begrip heeft voor het in verwarring doodrijden van een tasjesdief.

SuperTed | 07-03-08 | 10:47

Moet wel zeggen dat de discussies spannender worden sinds die werkschuwe gastjes van Indymedia op de reaguurders worden afgestuurd. Jammer dat ze alleen zo inconsistent en hypocriet zijn. Nog even oefenen.

Mark van Dam | 07-03-08 | 10:43

Femke -zeiksnor- Halsema moet haar biologische broodmolen houden. Die tanta heeft nog nooit iets gepresteert. Altijd maar weer afbrekende kritiet leveren op anderen terwijl ze zelf totaal niets levert.

Rita doet het gewoon daar heb je uiteindelijk meer aan in de politiek.

doskabouter | 07-03-08 | 10:43

@Getson 07-03-08 @ 10:34
Neehoor, gewoon uit de reguliere kranten, TV en nieuwssites. De premier verkondigt op TV "zonder geloof kun je niet functioneren". Duidelijker kan het haast niet.
Daarnaast houdt de politiek zich bezig met hoofddoekjes, burqa's, moskeën, allerlei regeltjes en verboden die uit de ggristelijke hoek komen.

Dus ... wat nou Trias Politica? Als je religie in de politiek toelaat ligt die Trias Politica per definitie op straat.

James Lastig | 07-03-08 | 10:43

misschien kan ze mij ook helpen met mijn werk, waarschijnlijk kan ze dat ook beter..... in ieder geval beter dan waar ze voor is aangenomen.

Kerby | 07-03-08 | 10:42

G-unite 07-03-08 @ 10:38
Emodom, GU......., emodom!

Sikkeneur | 07-03-08 | 10:42

Komt eindelijk eens een puliticus uit de ivoren toren, laat eindelijk eens een politicus zich op de werkvloer zien, en het is weer niet goed.
Misschien kan Pechtold een wet indienen die het de volksvertegenwoordigers verbiedt om het land in te gaan, met uitzondering van de twee maanden voor de verkiezingen.

No guts no glory | 07-03-08 | 10:41

@ johnQ @ 10:38

ga eens terug naar Indymedia! is wat makkelijker voor je.

Pizzapunt | 07-03-08 | 10:40

Was er gisteren ook niet een uitspraak van een meisje wat verkracht en meermalen overreden is door een mongool met een camper? Had ze daar niet moeten zitten en haar zgn medeleven moeten tonen? Kennelijk scoort dat minder bij het volk. Wat dus genoeg zegt over het volk.

de nakketikker | 07-03-08 | 10:40

-weggejorist-

Violator[xL] | 07-03-08 | 10:40

Scheiding van de machten houdt alleen in dat de rechters niet terug geroepen kunnen/mogen worden door de politiek. De bandbreedte van de uitspraken wordt n; wel door de politiek bepaald bij de vaststellingen van de diverser wetboeken. het vervolgingsbeleid wordt door de politiek bepaald door contracten met het OM en de politie.

ouder | 07-03-08 | 10:39

Goh, wat een vreselijk slimme tactiek, tante Rita. Jezelf profileren als de outsider. Waar heb ik dat toch eerder gezien en gehoord? Maar wacht even: u bént toch gewoon onderdeel van het kaasstolp-gepeupel? Of kunt u mij uitleggen hoe je als minister en kamerlid juist géén onderdeel bent van die kliek?

@ fuckje 07-03-08 @ 10:33
Waar komt uw gedweep met het stuk vergif Verdonk toch vandaan? Leg mij nou eens uit waarom weldenkende mensen dit toneelstukje annex spindoctorij annex volksverlakkerij niet doorzien?

Spinal Fap | 07-03-08 | 10:39

Aan alle linkse roeptoeters: als machten echt gescheiden zouden zijn, zouden rechters niet mogen stemmen. Toch mogen ze dat. Sodemieter toch op met je hypocrisie en zeg dan gewoon dat machten alleen gescheiden mogen worden als het jullie uitkomt. Zoals jullie wel meer dingen willen alleen als het jullie uitkomt. God, wat heb ik toch een scheithekel aan die linkse landverraders.

Mark van Dam | 07-03-08 | 10:39

EmoDemo gaat het worden in 2008.

G-unite | 07-03-08 | 10:38

Rita is wat Nederland nodig heeft?? Zijn we de Schipholbrand vergeten?
Dat brandje heeft 11 onschuldige levens gekost! Toen vond Rita dat het personeel 'adequaat' had gehandeld... en nu is er een 18 jarige Marokkaantje dood en staat ze weer te blaffen. Als het een blanke Nederlander was geweest, was zijn leven waarschijnlijk veel waardevoller. Dan zat die Germaine vast en zeker achter de tralies, want dan was het Surinamer vs Nederlander. Die Germaine moet van geluk spreken dat het een Marokkaan was... anders was zij de lvl. Zo werkt het in NL...

johnQ | 07-03-08 | 10:38

Het rechtsysteem in Holland is natuurlijk een lachertje. Laten Pechtold en die geitenwollensokken madame zich daar eens druk om maken.
Zo lang men de belangen van daders (of dat nu berovingen of verkrachtingen
zijn) laat prevaleren boven die van de slachtoffers (die na het voorval aan hun lot worden overgelaten) is er iets mis in dit land. En nu mevr. Verdonk
laat merken dat ze zich enigszins in een slachtofferrol kan verplaatsen, laten een paar politici zien dat ze daar geenszins gevoelig voor zijn.

Anth.9403 | 07-03-08 | 10:38

@Karel, je hebt volkomen gelijk. Er zijn rechts van het CDA zeker 45 zetels te verdelen misschien wel meer als die partijen hun krachten bundelen. Maar ze doen precies wat de rest van de politiek doet, lullen over waarover ze het oneens zijn ipv een zijn. Rita gaat natuurlijk haar boekje te buiten door bij een rechtelijke uitspraak aanwezig te zijn. De politiek heeft zich niet te bemoeien met zaken die onder de rechter zijn; dan moet ze maar goede wetten maken.
EN dat is dus rita's probleem, er zijn in de afgelopen periode voor de burger te weinig goede wetten gemaakt doordat men steeds compromissen moest sluiten. Wat dat betreft had een goed rechts kabinet als Balkenende I een hoop goeds kunnen doen, maar dan zijn daar weer de amateurs van de LPF. Als de VVD zich wat toeschietelijker had opgesteld naar Wilders en Verdonk toe, in plaats van de oude Dijkstalkliek te volgen, dan hadden we nu een leuk CDAVVD kabinet kunnen hebben. Ik zeg: tweepartijenstelsel, scheelt ook dierenonzin.

Goldameir | 07-03-08 | 10:37

Ik vind het nogal een verschil of dat je als politicus van te voren roept dat de straf veel zwaarder moet zijn dan de eis van justitie of dat je achteraf een mening geeft over de uitspraak van de rechter.

Iko Nal | 07-03-08 | 10:37

Een tasjesdief met je auto hardrijdend willen "aantikken", lijkt mij trouwens wel degelijk doodslag. Ik hoop op een hoger beroep. Rita waarschijnlijk ook.

Tol Hansse | 07-03-08 | 10:36

Kan Rita eigenlijk wel debatteren?

schleborsjki | 07-03-08 | 10:36

Oh ja, gescheiden machten. Ook in Belgie hadden ze die. Er is een paar jaar geleden een doelgerichte wet aangenomen door het parlement (wetgevende macht) zodat het Vlaams Belang kon worden veroordeeld (rechterlijke macht) wegens discriminatie, en het VB kon daarna verboden worden. Die wet was op het lijf 'tailor made 'gechreven van het VB, en is daarna nooit meer toegepast. Hoezo scheiding der machten, laat me niet lachen.

Ing Evert | 07-03-08 | 10:35

Rita moet in de tweede kamer maar een wetsvoorstel indienen die gaat over eigenrichting, niet voor de rechtbank of bij P&W. Ze bekritiseert dan wel de rechter, maar ze zou zichzelf en haar collegakamerleden moeten bekritiseren.

sjaakdeslinksesul | 07-03-08 | 10:35

James Lastig 07-03-08 @ 10:29
Uitstekende reactie om trias politica te weerleggen. Heel intelligent. Van wie heb je die 'die feiten'? Van de grote denker Wilders?

Getson | 07-03-08 | 10:34

@ Rollins 07-03-08 @ 10:30

Ja, je zou je als politicus toch eens bezig houden met zaken die de samenleving bezig houden... stel je voor! het idee! Oh the horror van jezelf op gelijke voet zetten met het volk! Maar kudos voor de beeldspraak, dat dan weer wel.

Pizzapunt | 07-03-08 | 10:33

@ ikdroom 07-03-08 @ 10:10

En scheiding van kerk en staat? Geen van twee is haalbaar en alleen het laatste zou verplicht moeten zijn!

Lot | 07-03-08 | 10:33

@[email protected]:30,
Dat is hier al veel vaker uitgelegd; een éénvrouwsfractie heeft bijna niets in te brengen in infrastructurele problemen. Rita maakt duidelijke, nuttige keuzes.

fuckje | 07-03-08 | 10:33

Voor mij hoeft ze niet bij een uitspraak te gaan zitten. Maar de dingen die ze hier zegt zijn gewoon waar. Waar gaat het nog over in dit land? Over de echte problemen mag je niet praten, want daar komt ruzie van. Dus hebben we het vooral over hamsters in glazen bollen en voor de rest maken we gewoon alles duurder.

De Geilige Maagd | 07-03-08 | 10:32

En: men lachte om de stomme vraag, geen discussie.

hozz | 07-03-08 | 10:32

Ik vind het eigenlijk wel jammer dat de rechtse kant zo versplinterd is geraakt, als de PVV, de VVD en TON de krachten eens zouden bundelen heb je volgens mij een machtig rechts blok. Natuurlijk heeft Rita gelijk, als ze zegt dat de meeste debatten over het dagelijks geneuzel gaan en de echte problemen stapelen zich maar op. Onderwijs, oorlog in Afghanistan (oh nee opbouwmissie) gezondheidszorg, vergrijzing, file, criminaliteit. Het het huidige kabinet is niet bij machte om hier iets aan te doen. Dikke onvoldoende, stekker eruit en nieuwe verkiezingen, veel slechter dan dit kabinet kan het nooit worden.

Karel Kruizenruiker | 07-03-08 | 10:31

Rita... schattige Rita. Verkapte dikke vinger naar de Marocs opsteken gisteren, en plein publique over de onderbuik van de samenleving aaien: 'Kom maar klaar hoor jongens, tante Rita vangt de kwak wel op' Huil vertoning om juist daar haar gezicht te tonen en haar muil open te trekken. Waar stond ze met haar klaar-over bordje bij de Camiel Eurlings tunnel het file probleem op te lossen?

Rollins | 07-03-08 | 10:30

@poursuivant 07-03-08 @ 10:09
Hoe naief kun je zijn met je "Trias Politica" ???
Dit land wordt geregeerd (nou ja ...) door ggristenen, moslims en moslim slaafjes. En jij denkt dat er in dit land nog een scheiding der machten is?

James Lastig | 07-03-08 | 10:29

En Paul en Witteman maar door zanikken over scheiding der machten... pfff, bij een uitspraak kijken en daar -zeker voor haar doen- genuanceerd je mening over geven. Lijkt mij niet bezwaarlijk voor een parlementarier.

hozz | 07-03-08 | 10:29

vicecity 07-03-08 @ 10:17
Nee, want dan hadden ze wel bij die vraag gelachen.
Overigens spraken de gezichten, vooral van Pauw, boekdelen.
Hakkepof 07-03-08 @ 10:21
Bekijk het fragment nog eens en laat het rustig op je inwerken aangezien jij toch echt degene bent die het, volgens mij, verkeerd opvat.
Je kunt het!

MAXIMO | 07-03-08 | 10:28

Sorry maar heeft ze zich nou echt UBERHAUPT bemoeit met de hele rechtzaak tijdens het gebeuren? Ze heeft er een mening over gehad naderhand.. meer niet.

Iedereen klaagt over trias politica maar zover ik kan zien is dat ook echt wel gebeurd in dit geval. Verdonk heeft niets gezegd tijdens de rechtzaak en ook niet de intentie gehad dit te doen.

hrothgar | 07-03-08 | 10:28

Compleet eens met whatdafok! Als wat Verdonk doet nieuwe politiek is, zijn we nog verder van huis. Politici die op tribunes van rechtszalen gaan zitten en elders hun neus laten zien zodra ze vermoeden dat ze daarmee de stem van de simpele burgermans kunnen trekken, zijn niet zinvoller bezig dan figuren uit de "oude politiek".

niveau? | 07-03-08 | 10:27

Laat Femke nu die afvallers van SP en PvdA tegemoetkomen
en eens winst in de verkiezingen bewerkstelligen.
Dan kan de rest op Rita stemmen.
En alle Refo's op één hoop dan wordt de politiek weer helder.

LINKSEluller | 07-03-08 | 10:27

Go Rita!
*trots op TON*

Dr. Faustus | 07-03-08 | 10:27

Jan Marijnissen vanmorgen op radio1.
Hij veroordeelde de uitspraken van Rita Verdonk over Germaine, en 5 minuten later had hij alle begrip voor de rechterlijke uitspraak over de moordenaar van Seveke.
Hoezo duidelijke politiek?
Knaettergeak!

fuckje | 07-03-08 | 10:24

@ Hooijstra: ach, de zaak met Dittrich en Wolfsen is natuurlijk ernstiger, maar dat laat onverlet dat een kamerlid zich afzijdig zou moeten houden van commentaar op de rechtgevende macht, aangezien zij onderdeel uitmaakt van de wetgevende macht.

ikdroom | 07-03-08 | 10:23

Pas op! Verdonk komt van rechts en zij denkt dat ze altijd voorrang heeft

popop | 07-03-08 | 10:23

Zie ik daar Fuckje voorbij glijden?

kolonel klootoog | 07-03-08 | 10:23

@ poursuivant 07-03-08 @ 10:09 & ikdroom 07-03-08 @ 10:10

hallo mutsen, Trias Politica betekent een scheiding van de machten. Wetgevende macht mag dus niet samenvallen met rechterlijke macht of uitvoerende macht en v.v. NERGENS staat dat er vanuit een macht geen kritiek geleverd mag worden op een andere macht! Bovendien heb ik hier nog nooit iemand z'n kop horen opentrekken over het feit dat Wolfsen en Dittrich ooit zowel rechter als kamerlid waren (grove schending toch?). Maar goed, het staat natuurlijk wel lekker intellectueel om even gal te spuien over Verdonk en met trias politica te smijten zodra zij aanwezig is bij een (openbare) zitting. Schattig.

Pizzapunt | 07-03-08 | 10:23

Toch ben ik het wel eens met Halsema en Pechtold. De rechter gaat over de hoogte van de straffen, niet de volksvertegenwoordigers. Ze had best tegen de interviewers kunnen zeggen dat ze daar zat omdat ze het een belangrijke zaak vond, dat ze vind dat zij haar gezicht moet laten zien in dergelijke kwesties, maar dat ze over de hoogte van de straf weliswaar een mening had, maar daar uit hoofde van haar functie geen uitspraak over mocht doen.
Overigens laten politici zich wel vaker in het openbaar uit over dit soort zaken, zij is echt niet de enige.

Andreas B. | 07-03-08 | 10:23

@ fuckje 10:20

Voorheen vond ik haar de enigste vent in het hele kabinet.
Nu weet ik niet zo goed wat haar echte beweegredenen zijn. Haar woordvoeder Hr. Sinke komt oprecht over, maar wat denkt u van Mw. Verdonk zelf?

Mekker | 07-03-08 | 10:21

Laten we stoppen met debateren en precies doen wat ik belangrijk vind.....
Wat een dom achterlijk gezwets. Bah.

Getson | 07-03-08 | 10:21

vicecity 07-03-08 @ 10:17
Ja, MAXIMO. Men lachte om de domme vraag en het rake antwoord van Rita.
Geeft idd te denken als je het anders gehoord hebt.

Hakkepof | 07-03-08 | 10:21

Misschien stopt de jaarlijkse emigratie sinds 2000 van 140.000 nederlanders nu !

beroepswerkeloze | 07-03-08 | 10:21

ze heeft gewoon een punt. Politiek gaat nergens meer over. Over films die niemand gezien heeft en zo. Logisch dat ze daar niet bij gaat zitten, Als deze vrouw vrijgesproken was, dan had heel politiek correct links op de achterste poten gestaan, omdat dit "klassejustitie"of zoiets geweest was. Iemand die in NL een plopper doodrijdt moet gewoon gestraft. Zo werkt dat in Den Haag. Schuldig of niet is dan niet van belang. Het wordt nog lastig kiezen tussen Rita en Geert bij de volgene verkiezingen. En die trias politica? Die is in de praktijk allang afgeschaft nu steeds meer instanties zelf boetes op mogen leggen etc.

jan-lul-de-behanger | 07-03-08 | 10:20

Als éénvrouwsfractie, en woordvoerster op alle terreinen schopt Rita toch al behoorlijk kondt!

fuckje | 07-03-08 | 10:20

"Ik vind het zeg maar oude politiek."

O mooi, dus dit is dus nieuwe politiek. Waar we de politici in de publieke tribunes van rechtzalen kunnen terugvinden.

Jaaaa, echt een verbetering dat nieuwe politiek.

Meisjes en jongens politici gaat eens doen waar jullie voor zijn aangesteld namelijk mijn belastingdruk verlagen! Nou kom op! Voort! En niet meer van dit soort kinderachtige gedoe!

whatdafok! | 07-03-08 | 10:18

@ Klukkluk 10:17

Samen staan ze sterk!

Mekker | 07-03-08 | 10:18

uiteraard heet de man Charles Montesquieu

Hooijstra | 07-03-08 | 10:17

Laat Gheertje maar de clown uithangen, Rita wordt de lachende winnaar van de komende verkiezingen.

Klukkluk | 07-03-08 | 10:17

Geweldige vrouw! Ze heeft alweer gelijk, zoals ze over de "debatten" en het
"Haags" geneuzel spreekt.
Aanpakken de probemen, en met een zeteltje of 30 zal het haar waarachtig wel lukken!

fuckje | 07-03-08 | 10:17

@ Maximo

dat lachen, was dat niet omdat de vraagstelling erg dom was ?
jij hoort alleen wat je wilt horen volgens mij

vicecity | 07-03-08 | 10:17

Volgens mij moeten ze allemaal de werken van Montesquieu eerst lezen voor ze denken dat scheiding moet inhouden dat ze elkaars werk ook niet of nauwelijks kennen. Een politicus in een rechtzaal is pas bezig met het vermengen van de machten als zij zich inlaat over de uitkomst, dat doet ze niet, dus niet dooremmeren Witteman. Eerst lees je maar is 'De geest de wetten- Jean-Jacques Montesquieu'. Gaan we daarna kijken of je nog interessante kritische opmerkingen kan plaatsen.
Overigen getuigd het wel van populisme door te zeggen dat er sprake is van Haags geneuzel. Vraag me ook af of het Haags geneuzel is wat haar 90 000 euro per jaar oplevert? Dan moet je in de kamer zitten en uitleggen dat je het debat niet wil voeren en vervolg je met het te te voeren debat.

Hooijstra | 07-03-08 | 10:16

Mw. Verdonk zal misschien een dubbele agenda hebben, maar ze zat er wel ter ondersteuning en mogelijke glorie.
Dat heel de zittende elite er over valt, is humor en zetels voor Mw. Verdonk, slim gedaan.
Jaag het wild in Den Haag maar verder op!

Mekker | 07-03-08 | 10:16

Mooiste was eigenlijk nog dat Rita gewoon keihard door het publiek werd uitgelachen nadat ze bij de "zapservice" in beeld werd gebracht met haar hilarische domme uitspraak over dat achteruit rijden.

MAXIMO | 07-03-08 | 10:14

klasse dat rita er was! petje af, al hou ik niet van petjes

rioolguurder | 07-03-08 | 10:14

Een aanwinst, die Rita. Niet perfect, maar als je wat wilt moet de boel toch in beweging.

NoMinister | 07-03-08 | 10:13

Totaal ongepast, Rita. ... net als dat ordinaire neusophalen van je..

Woods | 07-03-08 | 10:13

He Rita kun jij niet eens een tasje roven

Extravaganza | 07-03-08 | 10:12

De policor sekte wordt nerveus, goed zo.

de honden blaffen... | 07-03-08 | 10:11

Ze heeft hier wel degelijk een punt, de echte problemen blijven liggen.

* | 07-03-08 | 10:10

scheiding der machten Rita... daarom hoort een politicus zich niet te bemoeien met de rechtgevende macht...

maar ja, het Telegraaf volk laaft zich graag aan Rita's populistische tepel.

ikdroom | 07-03-08 | 10:10

Maakt niet uit waar Rita zit. Ze zit er ter meerdere eer en glorie van Rita.

schleborsjki | 07-03-08 | 10:10

Twee woorden: trias politica. Daar zijn we hier heel trots op in Nederland, mevrouw Verdonk.

poursuivant | 07-03-08 | 10:09

duidelijk!

rioolguurder | 07-03-08 | 10:07

met zo'n simpel wijf komt het land vooruit. NOT.

BjdeB | 07-03-08 | 10:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

LACHGAS VERBODEN