Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Prio 1 voor kraakverbod

lekker eerlijk, die krakersHet CDA, de VVD en de ChristenUnie willen per direct een kraakverbod en hebben Hirsch Ballin van Justitie gevraagd om dit snelsnel mogelijk te maken. Dat er nu toch heel misschien eindelijk eens een einde aan de gedoogde diefstal gaat komen, is uiteraard de schuld van de krakers zelf. Afgelopen week nog vertelde een 'kraakwoordvoerster' dat lieden die anti-kraak wonen, voortaan met knuppels en geweld uit het pand gezet worden, omdat ze 'in dienst van het kapitaal staan'. De afgelopen week wandelden er doodleuk met knuppels gewapende krakers, voorzien van bivakmutsen door Amsterdam. Dat is georganiseerde misdaad met ingebouwde terreur, maar tot nu toe heeft de Amsterdamse politie -afgaande op hun persberichten- nog geen enkele kraakcrimineel vastgezet. De plotselinge golf van geweld door krakers krijgt de morele steun van de linkse partijen in Amsterdam en andere steden. Want we moeten niet zo klagen over bivakmutsen, inbraken, ongewassen rasta Italianen, krakershonden en wildpoepende stinkerds. Dat geeft volgens een Utrechtse GroenLinkert juist extra diversiteit aan de stad.

Reaguursels

Inloggen

Kut krakers. Links mag dit soort dingen dus gewoon doen zonder dat er represailles zijn. Job Cohen moet nu echt ophouden. Op; het moment dat er echt een gekozen burgermeester kan zijn zal ik die hele fokking stad eens opruimen. Smerig ongewassen tuig, jouw drugs opmaken en niet delen. A-SOCIAAL dat is wat ze zijn. En honden verwaarlozers.

Rest In Privacy | 03-03-08 | 10:08

Leegstaan wil niet zeggen dat je het maar doodleuk mag kraken en dus de waarde van het huis, wat het eventueel kan opbrengen, hiermee naar beneden halen.

Krakers gaan maar lekker in boomhutjes slapen!

D3fix | 03-03-08 | 08:52

Stir Glenfarclas II 03-03-08 @ 02:45 Goh, wat een boeiende en orginele bijdrage. Echt een waarvan je denkt, zo, dat hebben we nou nog nooit eerder gehoord, dat verandert de zaak nou.

campion | 03-03-08 | 06:55

Handen af van de eigendommen van anderen. Waarom is het altijd hetzelfde wereldvreemde volk/tuig met 'sociale idealen' dat niet op een normale manier aan een woning kan komen? Dit volk met hoogstaande idealen eigent zich uiteraard geen oude stinkfabriek toe, ergens op een industrieterrein. Welnee. Mooie pandjes binnenstad zijn beter. Geweld is ook geen probleem.

Je kunt je afvragen wie nu eigenlijk de vieze kapitalisten zijn.

Stir Glenfarclas II | 03-03-08 | 02:45

sinds wanneer is er geen durf meer in NL

een paar krakers... noem mij hier 3 mensen die last van kraken hebben... een non issue.. leegstand is een echt probleem, idd niet in de provincie...

grachtengordel | 03-03-08 | 02:02

ik kan niet wachten op dat verbod. ik ben wel benieuwd naar de kakkerlakkenplaag op straat. neem aan dat de politie met scherp mag verdelgen?

zoalshetis | 03-03-08 | 00:32

En voor wie het gemist heeft: op krakersblog indymedia staat vermeeld, dat er alweer een nieuwe aflevering is van de grote soap grote soap van de spuistraat. Het pand is inmiddels herherkraakt, en er zijn fotos van de 'verneteringen' die op last van de burgemeester door de heuiseigenaar zijn aangebracht. Let op het feit dat daarbij vooral de badkamers gesloopt zijn. Zou het kunnen dat propagandatypes van de plisie de krakerts niet ongewassen genoeg vonden en daarom maar ervoor hebben gezorgd dat even niet gedouchs kan worden?

indymedia.nl/nl/2008/03/50620.shtml

Hoe gaat het nou verder? Gaat Cohen nu eindelijk de spreekwordelijke thee in het watercannon vullen? Herken je 'goede krakers' eraan dat ze idealistisch pootjes geven aan iederen terwijl 'slechte krakers' in miniboerquas met moeren beginnen te schieten zodra er een agent langsloopt? Gaan de krakers nu eindelijk weer stinken as advertized nu het sanitair is kapot geslagen? Wie wordt in het gevolg door wie het pand uitgeknuppeld, en waneer? komt er dan eindelijk ook en video van het gebeuren zodat iedereen ervan kan genieten?

en uiteraard: wat is ondanks alle gevechten en slooppartijen de feitelijke waardestijging van het pand?

Hassan-I-Sabah | 02-03-08 | 23:57

@HJdeT 02-03-08 @ 22:49 Yep, van die pr ben ik helemaal met je eens, hoor. Het is jammer dat dat het algemene beeld is. Aan de andere kant, juist vanwege alle hyenagejank zijn de media minder genegen veel aandacht aan positieve aspecten van kraken, of 'normale' krakers te besteden, dus blijft het bij gezoem rond uitwassen en rellen, en ad-hoc reacties en uitleg op minder geschikte momenten dus. De bewoners / gebruikers van PS28 bijvoorbeeld, hebben een boekje gemaakt over alles rond het pand, wat ze er gedaan hebben en doen vanuit het perspectief van hun katten. Maar dat inderesseert natuurlijk niemand hout. Pas als er met moeren geschoten wordt of ergens door het plafond gepist heeft men er een mening over. Maar hoeveel mensen hebben nou eigenlijk werkelijk last van krakers?
Bovendien is het zo dat in tegenstelling tot wat de gemiddelde reaguurder hier denkt, het gros van de krakers niet de hele dag zit te blowen op een uitkering en gewoon werkt. Dan wordt de prioriteit gegeven aan de belangrijke dingen, zoals onderzoek doen naar huizen en eigenaren en niet aan p.r, terwijl de tegenpartij gewoon een pak geld trekt waarvan o.a. hier het resultaat. Maar goed, blijkbaar heeft enige 'pr' je wel wat aan het denken gezet. Wat het overige betreft, je mening je goed recht :)

germ 02-03-08 @ 22:57 Misschien zou je je kunnen verdiepen in de geschiedenis van het pand, en trouwens het hele blok, anders is het zo'n herhaling van zetten.

campion | 02-03-08 | 23:23

Laten die krakers de partijkamers van GL, SP en PvdA maar kraken; dat zijn toch ruimten waar niks gebeurt en die gasten zijn altijd zeer begripvol en tolerant en zo.

SCHEIT Reigah | 02-03-08 | 22:58

"In dit geval werden er geen reguliere 'antikrakers' uit het pand gezet. Maar 2 Kroatische kleerkasten die de boel daar betaald bewaakten."
En dat geeft iemand het recht die mensen daar met grof geweld weg te slaan? Het is het goed recht van een eigenaar zijn bezit te beschermen. Als een pand nu totaal leeg staat, er niets mee gebeurt, dan kan ik me nog ergens indenken dat het gekraakt word. Maar als de eigenaar de krakers hier uit wil hebben dan horen de krakers gewoon met excuses te vertrekken, en geen gevaarlijke constructies te bouwen met als doel de politie te vermoorden. Dat valt onder de noemer "terrorisme", het angst zaaien onder huiseigenaren om hun eigen bezit te gaan gebruiken.

germ | 02-03-08 | 22:57

Karkers moeten gekraakt worden, stuur ze naar Iran, daar weten ze er wel raad mee.

helmpie | 02-03-08 | 22:55

@ campion 02-03-08 @ 19:55
Krakers zullen iets aan hun imago moeten doen, want met name stinkend tuig wordt met hen geassocieerd. De gemiddelde narrowminded gristen maakt geen onderscheid tussen idealisten en stinkende junks. Volgens mij is er ook geen strikte scheiding aan te brengen en is het een diffuus overlopen van deze twee uitersten.
Des al niet te min blijf ik er bij dat je beter via justitie criminelen kunt gaan aanpakken dan eigen rechter spelen.

HJdeT | 02-03-08 | 22:49

Juist

campion | 02-03-08 | 22:00

Als de Nederlandse regering kraken ook nog wil verbieden wordt het helemaal een vreselijk burgerlijk land!

x.Kat | 02-03-08 | 21:17

In dit geval werden er geen reguliere 'antikrakers' uit het pand gezet. Maar 2 Kroatische kleerkasten die de boel daar betaald bewaakten. Overigens wordt het momenteel niet bewaakt of 'antikraak' bewoont. Men kan niemand vinden. naar verluid is men nu in Albanie aan het zoeken naar iemand die er nog wil zitten. Het pand was oorspronkelijik trouwens totaal leeggesloopt door de eigenaar toen het gekraakt werd, en onbewoonbaar zonder opknappen. Wat na de kraak gebeurde.

Voor wie iets tegen ongewassen halve junks heeft die zomaar in een pand gaan wonen de volgende overweging: Dat zijn nou niet diegene die zich echt niks van een dergelijk verbod zullen aantrekken hoor, of het rot hoe lang ze ergens kunnen blijven en ook niks aan een pand zullen doen. Dus bij een kraakverbod (en toenemende leegstand) zal er des te meer 'wild' gekraakt worden door types die zo maar ergens een koevoet tussen de deur zetten om tijdelijk te verblijven, vervolgens geen legale nutsvoorzieningen kunnen krijgen, een toename dus van allerlei overlast, branden, enzovoorts.

Zal echt helpen.

campion | 02-03-08 | 19:55

Volgens het Handboek is het schieten van moeren met een katapult verboden. Verboden wapenbezit en poging doodslag. Volgende keer dus geen lange lat maar een karabijn mee. Gelijk gericht schieten!
Waarom maakt Wilders zich druk over de Islam terwijl urbanisatie het probleem is? Hij zeikt op religie terwijl hij op gedrag zou moeten gaan zitten. Het Nederlandse strafrecht beschermt de inbrekers en criminelen. Als er zo'n stuk tuig binen komt moet je 'm er gelijk uit mogen mikken. Ketel hete rooibos thee in z'n nek en dan veren er overheen. Veel handiger als Wilders hierover gaat etteren...

Handboek | 02-03-08 | 19:11

Met al de vage types die elkaar daar uit steeds verder verkrottende krotten knuppelen, lijkt de reden voor al dat gedoe steeds verdeer op de achtergrond te verdwijnen. Even te herinnering:

Vage vastgoedlui willen tegen IEDEREEN hun hoogdravende hotelplannen doorzetten. Mede als aardbij op te taart aanwezig. Ex vastgoedenieer en wannabee krakers Eric de Vlieger, waarvan nog steeds niet duidelijk is op welke kant van de afpers die dan weer heeft gestaan.

Ondanks het feit dat het hotel zeker niet gaat komen, worden de krakerts door de knokploeg van de burgemeester op een mooie dag het huis uitgeknuppeld. In het gevolg zet de wannabe hotelboer daar een paar types om de verdere leegstand te kunnen waarborgen. Hoe vaag is dat nou?

In het gevolg zetten de krakertjes de kraakwachten op hun beurt uit het huis, waarbij de kraakwachten kennelijk gepoogt hebben de baten van hun baas te verdedigen. Onbegrijpelijk, maar zo gebeurd, met een stevige trap in de kont.

Als laatste bedrijf stuurt de burgemeester nog eens zijn knokploeg langs om de leegstand te herstellen. Terzekerheid wordt nog wat aan de verdere achteruitgang van het pand gedaan, door met na,e op last van de burgemeester traphuis en dak gelijk ermee eruit te knuppelen zoals de metro heeft vermeeld op donderdag. Hoe ziek is dar dan nou?

Hassan-I-Sabah | 02-03-08 | 18:48

-weggejorist-

Junkie Jantje | 02-03-08 | 18:47

Waarom denken jullie dat die lui kraken!!?

Nou ik weet het wel, omdat ze lui zijn! ;)
Het is gewoon een zooitje ongeregeld dat de moeite niet wil nemen wat bij te dragen aan onze maatschappij.
Ze zijn liever lui dan moe!
Behalve natuurlijk als ze ergens even lekker kunnen rellen!

Laterzz | 02-03-08 | 18:37

Ib4: PanneNkoek.

het is pannekoek!

Destrukto | 02-03-08 | 17:57

@Nominister:

jullie?

waar haal je dit vandaan?
Ik ben een nette huurder, altijd geweest.

Haal je kop eens heel snel uit je hol, pannekoek.

Destrukto | 02-03-08 | 17:53

Krakers zijn paupers. Dat mensen die investeren in vastgoed hun panden willlen vasthouden tot de prijzen gunstig zijn (@ watbenjedan.nl) is toch hun goed recht, dat is hetzelfde principe als met aandelen. Maar die zijn gelukkig niet te kraken. Die krakers moeten eens leren werken, alsof bij iedere (hoogopgeleide en goedverdienende) reaguurder een leuk huis is komen aanwaaien, tuurlijk niet! Daar is voor gestudeerd en daar wordt hard voor gewerkt.

hetgeleteken | 02-03-08 | 17:27

Dat zou een keer tijd worden zeg! Laat die stinkkrakers ook maar eens werken voor hun woning, ikbetaal me ook blauw om te mogen wonen.

pieter88552137 | 02-03-08 | 17:08

Kraken op zich is prima, aan het principe dat miljonairs hun onroerend goed niet moeten vasthouden tot de prijzen gunstig zijn terwijl er tegelijkertijd een enorm huizentekort bestaat mankeert weinig. Maar wanneer krakers op deze manier omgaan met de politie en ME, antikrakers die wel betalen voor hun huizen en antikraakbureau's verliezen ze wat mij betreft ieder recht op woningbezit. En als ze dan ook nog gaan proberen dit gedrag te rechtvaardigen kunnen ze helemaal optiefen

www.watbenjedan.nl | 02-03-08 | 16:57

gewoon tewerkstellen totdat ze de door hun aangerichte schade tot op de laatse cent hebben terugbetaald en een eigen huis kunnen kopen/huren.
we zijn verdoemme sinterklaas niet !

DenLangel*l | 02-03-08 | 16:55

@Anticollectief
Wat een schandalig cijfer. We zijn dus ruim met meer, maar daardoor krijgen ze van ons ook nog is de meeste aandacht. Komt waarschijnlijk omdat je op een kraakpand niet snel internet laat aansluiten.
Heeft wel iets weg van 'know thy enemy'

Hooijstra | 02-03-08 | 16:48

@Anticollectief 02-03-08 @ 16:39:
Dat komt mede omdat er een aantal stukken op staan van Alex van Veen, bijkans de enige socialist van Nederland die uitstekend snapt wat er onverenigbaar is tussen de Nederlandse vrijzinnigheid en de islam en die worden wel eens gelinkt... Daar maak ik mezelf ook wel eens schuldig aan.

koerbagh ® | 02-03-08 | 16:48

Krakers vogelvrij verklaren! Stel kudt parasieterende ongedierte!

- teruggejorist - | 02-03-08 | 16:44

-weggejorist-

Roland_Bouman | 02-03-08 | 16:37

aan de reakties hier en op de krakers fora te zien is het een kwestie van wachten op de eerste dode.

frozenhenk | 02-03-08 | 16:35

de krakers staan er blijkbaar op, om het CDA cum suis een stok te geven om de hond mee te slaan. Politie beschieten, bewoners met geweld hun huis uitgooien om het huis vervolgens te herkraken en dan ook nog demonstreren. Je zou zeggen dat er binnen de krakerscene een zeker gevoel voor zelfbehoud zou moeten zijn. Mensen die snappen dat dit soort gedrag het einde van het kraken dichterbij brengt. Mensen die de gewelddadige krakers aanspreken op hun gedrag. Maar daar is tot op heden weinig van te merken op indymedia. Of indymedia is het spreekbuis van de gewapende arm van de krakersscene?

granaatwerper | 02-03-08 | 16:30

Een eerzaam en netjes gedragende boerka-mevrouw wordt zonder pardon van d'r fiets gepleurd dankzij haar allesverhullende kledij.
Een radicale krakersterrorist getooid met bibakmuts en/of intergraalhelm en bewapend met knuppels, stokken en stoeptegels wordt geen strobreed in de weg gelegd.
.
Nederland is ziek.

Ghostwriter | 02-03-08 | 16:27

De enige diversiteit voor een kraker in deze stad zijn de blauwe plekken die ie heeft als ie voor mijn wielen komt. Ik heb "bij toeval" wat familie anti-kraak zitten en de eerste stinkerd die het ook maar waagt om vies naar ze te kijken zal zeker kraken!

*organiseert knokploeg met en zonder auto's*

Adriaantjeeeeeuh | 02-03-08 | 16:25

Benieuwd of we dan ook een generaal pardon gaan krijgen voor de panden die nu nog gekraakt zijn.

Paulusdebosbouter | 02-03-08 | 16:23

Beetje sneu voor keesjemaduraatje, zo'n kraakverbod.

CoffeePatch | 02-03-08 | 16:18

Jezus, die link naar dat kraakforumpje geeft me echt het idee dat het een bende is binnen in die beweging. Lekkere positieve wederhoor..

SwiftCrack | 02-03-08 | 16:15

Arnootje 02-03-08 @ 16:04
Geloof me, we doen ons best. We zijn ook mensen, maar we houden ons aan de feiten. Gelukkig zijn er uitzonderingen en zijn er heel veel linkse mensen uitermate best te pruimen, maar is onbekendheid en goedgelovigheid een blinde vlek voor hun maatschappijvisie of de uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd. Een paar confronterende filmpjes en sites als GS kunnen een welkome bijdrage leveren, zodat tere zieltjes op tijd tegen zichzelf beschermd kunnen worden.

hoteldebotel | 02-03-08 | 16:11

O.K. Krakers stinken en het zijn gewoon een stelletje profiteurs.
Maaaaaaaaaaaaaaar ik vind wel dat je in het huidige Nederland steeds meer beperkt wordt in je doen en laten.

"Vrijheid" maar dan wel tussen haakjes. Oftewel als het ons uitkomt.
Het keurslijf sukt

Een politieke partij zou eigenlijk niet gekoppeld mogen worden met een geloof. Deze enge mensen hebben veel en teveel macht.

We hebben ff een vette Revolutie nodig !!!

Maar de Krakers mogen "thuis"blijven. Losers !

Wodco | 02-03-08 | 16:11

Antikraak in dienst van kapitaal? Mensen uit antikraak zijn studenten, docenten, mensen in de zorg, kortom een dwarsdoorsnede van hardwerkende mensen die alles behalve iets met groot kapitaal te maken hebben. Antikraak is waar de kraak van vroeger een legitimatie vandaan haalde. De leegstand bewonen tot er een passende oplossing is. Beste ongewassen kutkrakert, wees een vent en pak de bus naar Aerdenhout en mep met je knuppel iemand met echt teveel geld als goed voor hem is uit zijn high-tec beveiligde villa. Pak het groot kapitaal aan en laat de basisschool juf/meester/thuiszorg wasmevrouw met rust. Zij van het kapitaal, laat me niet lachen, zij zijn van de arbeids ethos (dat woord kennen jullie vast niet) en zouden kapitaal verdienen hetgeen jullie parasiteren.

spooky | 02-03-08 | 16:04

Alles wat links is of islamitisch wordt de laatste tijd bijvoorbaat afgekraakt. Is een beetje saai en voorspelbaar. Kom op GS verras ons eens wat vaker.

Arnootje | 02-03-08 | 16:04

Kunnen we de mijnen in Limburg niet heropenen en daar al die stinkende krakers in flikkeren ?

PacoGrande | 02-03-08 | 16:04

... Ga mooie villa aan zee kraken, nu het nog ff kan...

Ante Cypera | 02-03-08 | 16:03

@ stoofstraat 02-03-08 @ 15:34
Haatzaaien? Het zijn toch ook een stelletje terroristische parasieten.
Geen enkel respect voor andermans goed en gedachtengoed.
Alleen maar eisen stellen met die grote stinkmuil van ze.
Dat is de waarheid. Maar ja, geen linkse hond die de waarheid wil horen toch?

Fuzzy-de-Bear | 02-03-08 | 16:00

stoofstraat 02-03-08 @ 15:34
mooie link. die psychobillyfreakout is een ex- of toekomstig tbs-er kickend op het harde kernlid-bestaan. zo'n Marcel Theunissen in de dop.
alles wijkt voor het maatschappelijk (kraak)idealisme.
zo'n fundi die zijn vrienden als collaborateur zit. helemaal jaren 80.
hij brengt koren op de molen voor een kraakverbod.
ik ben voor een kraakverbod op Wilderiaanse grond. geen kraaklegalisering als het Spaanse ETA figuren of zoals vroeger IRA eikels zijn. of belastingontduikers en andere voortvluchtige criminelen uit andere EU landen.
een frisse kraak door de hogere middenklassejeugd dat is wel goed.
eigen krakerTs eerst!
&
tegen speculatie; dat is de dood voor een leefbare stad.

ranqneuzeKleinburger | 02-03-08 | 16:00

@ Boze Buur 02-03-08 @ 15:36

Mijn vriend woont daar toevallig.

Jean | 02-03-08 | 15:56

kraken is puur nederlandse cultuur

pinkindian | 02-03-08 | 15:54

@linksisleuk> leuk een nieuwe Lucas. :D

superjan | 02-03-08 | 15:53

Wedden dat ze gaan WouterBossen?

Zeddegeizot | 02-03-08 | 15:52

Het mooie van Nederland was nu juist de diversiteit. Diversiteit in ideologie, kraker of non-kraker, blank, geel of zwart, gelovig of ongelovig, Hindoestaan of Jehova. Alles kon en voor ieder wat wils om iets van zijn OF HAAR leven te maken. Ik vond het voorheen dan ook heerlijk om in A'dam te zijn en mensen van over de hele wereld en alle overtuigingen tegen te komen. Ook op mijn werk is er kleurige en overtuigde diversiteit en ik vind het nog steeds heerlijk. Nederland was wat dat betreft een geweldig land, bol van tolerantie en uitdaging en nieuwsgierigheid.

Helaas is nu alles wat domineert islam aan het worden. Een sombere, grijze en trieste leegheid heeft zich meester gemaakt van onze historische steden die eerst expressief, kleurrijk en energierijk waren. Angst, onderdrukking en terreur begint de straten te regeren, waar eerst onbevangenheid heerste. Een gast heeft zich meester gemaakt van zijn gastheer, een wolf heeft zijn schapenvacht afgedaan en stort nu zich agressief en vernietigend op de naieve onbevangen witte schapen die de Nederlanders helaas kenmerken op dit moment.

De Nederlander is gelijk een albatros op de Galapagos-eilanden. Niet bang voor mensen, omdat het nog nooit mensen heeft ontmoet. Niet bekend met het kwaad dat mensen kunnen veroorzaken en daarom sterft het liever dan weg te vliegen als een mens dit lieve dier zou willen doden.

Ofschoon superieur in elke mogelijke betekenis van het woord hebben we geen antwoord op de wolven van de islam die met tanden en klauwen gewapend meedogenloos en wild om zich heen slaan. De gastheer is geslachtofferd en de parasiet heeft slechts 1 doel: de totale vernietiging en afslachting van zijn gastheer! Bereid u voor op deze slachtpartij want het getreiter en gepest is een voorbode voor iets veel kwaadaardigers wat u te wachten staat als de moslim nummeriek superieur wordt in bepaalde delen van Nederland en Europa.

hoteldebotel | 02-03-08 | 15:49

@LinksIsLeuk 02-03-08 @ 15:43
Links tuig als jij zal binnen x jaar bekend staan als volksverraders, normvervagers en islamieten.

BloedendMaandverband | 02-03-08 | 15:48

Niet alleen doen ze dat met anti-krakers, maar ook met al het andere dat ze niet zint. De dames en heren erkennen geen staatsmonopolie op geweld. Geven geen f*** om democratie (behalve als het in hun voordeel is) en een andere mening dan die vanuit hun eigen 'ministerie van waarheid en juiste bewoordingen' worden geuit, is niet toegstaan en wordt zo mogelijk hard afgestraft en in ieder geval overstemt met kabaal en antikapitalistische redevoeringen:
<a href='http://spreeksteen.nl/momenten.php?id=25'>Een goede traditie</a>

en

<a href='http://spreeksteen.nl/momenten.php?id=23'>Zwarthemden gaan hun goddelijke gang</a>

Deze zwarthemden lopen keurig in uniform, schreeuwen als uit 1 keel, hoeven niet te weten wat de ander vindt en volgen hun leiders. Oh ja en hoeven niet te werken.

keihard | 02-03-08 | 15:45

Leegstand terwijl er zoveel behoefte is aan betaalbare woonruimte, dat is diefstal. Dat er idioten zijn die met knuppels rondlopen doet daar niets aan af. We verbieden auto's ook niet omdat er honderden doden per jaar vallen in het verkeer. Blijven kraken dus, en wie wil dat het ophoudt moet maar zorgen dat er wat gebeurt met leegstaande panden. Een jaar is genoeg om in actie te komen.

LinksIsLeuk | 02-03-08 | 15:43

Opzouten met die kudtkrakers.
Ook gewoon huur betalen.
Principieel kraken is allang verleden tijd.

Van Poepheweeghen | 02-03-08 | 15:43

@stoofstraat 02-03-08 @ 15:34
Je kan natuurlijk ook werken voor je huis...

Ik bedoel... Ruimte zat voor een leuk goedkoop huisje in Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel of Flevoland.

dlseth | 02-03-08 | 15:38

stoofstraat 02-03-08 @ 15:34
Je hebt wat mij betreft ook helemaal gelijk.
+1


frisse douche. Ach vooruit, +2

Boze Buur | 02-03-08 | 15:38

Als ik zo eens op Funda kijk, lijkt me dat hele kraakgebeuren niet meer nodig. Natuurlijk moet je dan wel een baan hebben om eea te kunnen betalen. Misschien zit het hem daar wel in: krakers zijn werkloze nono's, die alleen nog werk verzetten als ze een barricadetje op moeten richten of katapultjes met moeren op onderbetaalde agentjes afschieten. Krakers zijn gewoon vastgoeddieven. Punt.

Tobus | 02-03-08 | 15:37

Jean 02-03-08 @ 15:31
Inderdaad! Wat had je daar dan ook te zoeken?

Boze Buur | 02-03-08 | 15:36

Jean 02-03-08 @ 15:31

Links heeft ook een probleem. Hun traditionele achterban die zich crimineel mochten gedragen zoals krakerts en bijstandsfraudeurs en tokkies, moet inbinden om ruimte te maken voor nieuw kiezerspotentieel van verre. Ordnung muss sein, vraag dat maar aan socialisten. En u lijkt me geen crimineel dus u bent helemaal irrelevant. Niet-criminelen die PvdA stemmen (of anders-links) zijn o.a. naief en hebben zelf dikke schuld aan de huidige situatie.

NoMinister | 02-03-08 | 15:36

Jean 02-03-08 @ 15:31
De krakers mogen van mij de panden uitgemept worden. Maar je hebt wel een punt. Nu de christendimmycratische angsthazen stoere taal uitslaan mag je ervan uitgaan dat ze zelf niet zoveel risico lopen.

Jeremia | 02-03-08 | 15:34

Kraken is ordinaire diefstal tis van de zotte dat daar nog discussie over mogelijk is.

Be?lzebul | 02-03-08 | 15:34

Vorige week gezien in Den Bosch: 40 gespannen ME'ers die een paar bleke krakertjes ergens uit dreigden te meppen. Ze hadden een overkill aan blaffende politiehonden en arrestatiebusjes bij zich. De krakers verlieten geschrokken het pand. Leuk voor die huiseigenaar. Maar moet je kijken wat de politie voor me doet als mijn auito in Amsterdam-West in vlammen opgaat. "Wat had u daar ook te zoeken, meneer?"

Jean | 02-03-08 | 15:31

We hebben Eric Cartman nodig! Damn hippies:D

Het_leuke_zuiden | 02-03-08 | 15:29

Links-fascisme, het heeft een naam.

3*links=rechts | 02-03-08 | 15:29

@Teen
spe·cu·le·ren2 (onovergankelijk werkwoord; speculeerde, heeft gespeculeerd; speculatie)
1 bespiegelingen houden die uitgaan boven het feitelijk of logisch bewijsbare
2 handelen in de verwachting winst te maken door stijging of daling van prijzen

Waarschijnlijk bedoel je optie twee. Waarom zou dat met alles mogen, behalve met huizen? Mocht je al tegen speculatie zijn, dan is ieder vorm van vastgoedhandel dus ook schandalig? Wil je soms nog meer gesubsidieerd wonen in een socialistische bijstandswoning aan de grachten? Er is al 60% zo bewoond, laten we het niet nog erger maken. Wonen is ook handel!

Hooijstra | 02-03-08 | 15:28

Teen 02-03-08 @ 15:24

Je begint het te begrijpen? Dus NIET JATTEN, maar vragen wat gewenst is! Heel goed!

En dan nu stap 2: als JIJ dat een probleem vindt, ga je lekker in de politiek. Succes he, teen.

NoMinister | 02-03-08 | 15:28

Teen 02-03-08 @ 15:24: "iedereen" speculeert nu al maximaal. kraken is gewoon zwaar crimineel en dat beleid is niet te verkopen aan het buitenland en al helemaal niet aan de hardwerkende mensen die met moeite hun hypotheek kunnen betalen.

LoL @ Sévèke | 02-03-08 | 15:27

-weggejorist-

KaKeL Kees | 02-03-08 | 15:26

Maar als er geen krakers zijn gaat iedereen speculeren met woningen. Is dat dan wat jullie willen?

Teen | 02-03-08 | 15:24

Wow dat zou kicken zijn... kraken verbieden!!
Dat mensen echt huur of geld voor hun woning gaan betalen! Wow..*droomt verder*

Behangdelul | 02-03-08 | 15:24

-weggejorist en opgerot- @ krakerts

ME² | 02-03-08 | 15:22

Je moet sowieso je huis (dat je bezit, niet dat je kraakt) mogen verdedigen met geweld, of je er nu woont of niet. En dan geldt: eerst schieten en dan pas vragen. Wedden dat het krakersprobleem ook zo is opgelost? Morgen invoeren, zal ook inbraak en geweld tegen bewoners heel snel doen dalen.

NoMinister | 02-03-08 | 15:21

Boze Buur 02-03-08 @ 15:08
..."Ik ben toen heel hard naar buiten gelopen en ben gaan dreigen met een stuk zeep"...

LOL

DrogePoepSteek | 02-03-08 | 15:20

Ophoerrren met die kudtkrakers! Op alle Kraak-topics de afgelopen jaren heb ik al genoeg geklaagd over dit werkschuwe tuig, helaas voel ik nu al weer een woede opkomen die naar alle waarschijnlijkheid zal resulteren in een orgie van haat tegenover dit door links gesponsorde en ondersteunde stikkende rastatuig. Wil je een huis, dat gan je er voor werken! Kan je geen huis betalen, dan heb je pech! In elk willekeurige land ter wereld word je het huis uitgeknuppeld als je in andermans bezit zit. Alleen door een verkeerd soort tollerantie en medeleven wordt het hier weer toegestaan. Dit komt voornamelijk omdat zo'n beetje alle politici van SP, Groenlinks en PvdA ook zelf gekraakt hebben. Ik haat deze lui echt verder dan tot op het bot! Vooral die Italiaanse gelukzoekers/parasieten!

Tommygunner | 02-03-08 | 15:20

Als deze kamerleden suggereren dat kraken verboden dient te worden, kunnen ze mij dan vertellen wanneer het gelegaliseerd is?

De huidige wetgeving mag van mij scherper en het slappe knieen beleid van de G4 (grote vier gemeenten in NL.) mag ook een knieschot krijgen, maar legaal is kraken niet.
Laten we het dan ook zo stellen: "Eigenaren krijgen meer rechten om hun eigendom op te eisen wanneer dit gestolen is."
Over leegstandsargumentatie, ik woon in Amsterdam aan de grachten en daar is geen sprake van leegstand, maar wel van kraken. Ver buiten de binnenstad is sprake van leegstand (Ganzedijk, daar staat kennelijk vrij lang al een aantal huizen leeg). Je wil gewoon graag mooi wonen, dat kan, dan moet je betalen...

Verbod op kraken staat echter al in de wet. De gemeente in samenspraak met de politie mag de dief (herkenbaar aan buttons, lang haar en overdag verdomd veel vrije tijd) alleen wat sneller oppakken. Bescherm de eigenaar nog iets meer door het strafrecht (art. 138 en 429sexies) geen 12 maanden termijn meer te noemen en leg hoge straffen op voor bewoners en aanwezigen bij ontruiming.

Persoonlijk zou ik ook graag zien dat ze zogenaamde 'broedplaatsen' dichtgooien. Dat is gesubsidieerd kraken....

Hooijstra | 02-03-08 | 15:18

Destrukto 02-03-08 @ 15:06

Er is WEL WAT MIS MEE, ook als het aan de regels voldoet. Dat dit wettelijk niet goed is aan te pakken, betekent dat je de wet moet aanpassen. Afblijven van andermans spullen, links tuig! Als je geen vastgoedhandel wilt, maak je daar maar wetten tegen. Dus geen eigenrichting, linkse honden! Milieuterreur, Pim, Rara (Makrobranden), julie zijn tuig van de richel en doodschieten is een te lichte straf. Maar eerst daar even de wet op aanpassen...

NoMinister | 02-03-08 | 15:16

Die linkse ratten en hun diversiteit altijd.
Als ze diversiteit willen, dat ze dan elk jaar even op vakantie gaan naar Turkije ofzo. Maar dat ze maar eens stoppen met de voortdurende import van parasieten. En pak nu eens eindelijk die krakers aan.
Ik eis een totaalverbod op krakers en ander anarchistisch / communistisch t.u.i.g.!~!

BloedendMaandverband | 02-03-08 | 15:15

""Een algeheel kraakverbod is uiteindelijk slecht voor de ontwikkeling in een stad. Dat zegt Pepijn Zwanenberg, ex-kraker en raadslid voor GroenLinks in de gemeente Utrecht. "Kraken geeft een stad extra diversiteit". ""

Die Pijpende Bergzwaan heeft gedurende z'n krakerstijd waarschijnlijk enkele onzachte aanvaringen gehad met de M.E.,anders raaskal je toch niet zo.

DANNY3960 | 02-03-08 | 15:15

Ach, met 21 potentiele zeteltjes heeft de PvdA niets meer te vertellen binnenkort:D

fuckje | 02-03-08 | 15:15

@zieboven> hoe lang heb jij geen krakert gezien? heeft niks met middleclass kids te maken en des te meer met spaans italiaans zeer ongewassen tuig met luizenhonden en een enkele official van de kraakwinkel die er immers van leeft. Echt grof tuig die er niet voor terugdeinst net opgeknapte huizen open te breken, en totaal te slopen.

superjan | 02-03-08 | 15:15

Weest gegroet 02-03-08 @ 15:02

Vaak wel, vaak niet. Als links het hanteert vaker wel dan niet.

NoMinister | 02-03-08 | 15:13

Gaat deze regering dan eindelijk eens iets goeds doen? Nou ja, ik zal het niet meer meemaken, nog drie weken en ik verlaat dit zinkende schip voorgoed.

Tapu | 02-03-08 | 15:12

Wel oppassen met die groenlinkert. Je weet maar nooit.

miko | 02-03-08 | 15:12

En wij mogen niks doen, eigenrichting! LACHEN!

NoMinister | 02-03-08 | 15:11

Kraken is voor loosers die zijn blijven hangen in 20e eeuw.
Wel een beetje met jullie tijd mee blijven gaan jongens en meisjes kraker.

Kapitalisme is walgelijk maar het alternatief is erger.... next issue pls.

Jokkebrok | 02-03-08 | 15:11

@Weest gegroet@15:02: Ja, kijk maar in de meeste prachtwijken...

"De 4 grote steden zijn geen voorstander van een kraakverbod"
Nee, lijkt me logisch als deze steden bestuurd worden door ex-krakers. Daarnaast weten ze toch niet niet hoe ze dit zouden moeten handhaven. Zoals zoveel grondbeginselen van het publieke domein.

HoerenSloep | 02-03-08 | 15:10

Ach ach, de verwende middleclass kids hebben nog steeds het idee dat ze spullen van anderen kunnen innemen nou erg jammer voor ze dat er (hopelijk) een verbod komt. Vraag me alleeen af wat er dan verzonnen word tegen speculatie.

zie boven1330 | 02-03-08 | 15:10

HerrOttoFlick 02-03-08 @ 15:08
Ja, hij kon er inderdaad mee door.

Boze Buur | 02-03-08 | 15:09

leuke fipo :D

superjan | 02-03-08 | 15:09

Boze buur, ik denk dat vanwege het on-topic ludieke karakter deze fipo het wel overleeft dus; I'm in! *kijkt heel liev naar Joris*

HerrOttoFlick | 02-03-08 | 15:08

Kraken heeft zijn beste tijd gehad. Niet alleen de publieke opinie is veranderd (en dat hebben ze aan zichzelf te maken) ook de "noodzaak" tot kraken bestaat niet meer.
In oost-Groningen worden hele wijken afgebroken omdat de bewoners weggaan. Laat ze daar gaan wonen als er "woningnood" is. Een uitkering kun je overal krijgen, daarvoor hoef je niet in een 17e eeuws mounument in het centrum van Amsterdam te wonen. In Amsterdam is trouwens genoeg woonruimte voorhanden, in Zuid-Oost kun je zó een flat krijgen met een oppervlakte die groter is dan het gemiddelde appartement. Maar dat is dan weer niet goed genoeg voor de dames en heren uitvreters, al is het alleen maar omdat je dan geacht wordt huur te betalen.

Andreas B. | 02-03-08 | 15:08

Ik heb ook ooit een tijdje Anti-Kraak gewoond. Toen stonden er ook weleens groepjes voor de deur te intimideren. Ik ben toen heel hard naar buiten gelopen en ben gaan dreigen met een stuk zeep.
Nooit meer terug gezien.

Boze Buur | 02-03-08 | 15:08

Kijk als ze ergens geweldloos een pand kraken dat meer dan een jaar leegstaat is tot daar aan toe. Maar als ze nadat ze eruit zijn gegooid met grof geweld legale huurders aanvallen dan is de maat vol. Dan maar geen 'extra diversiteit'. Onbegrijpelijk datde pliesie geen enkele van deze ramkrakers heeft kunnen aanhouden. Volgende keer antikrakers met een wapenvergunning plaatsten ;-)

HerrOttoFlick | 02-03-08 | 15:06

Vanwege walgelijk kapitalisme dient er juist een KRAAKPLICHT te komen!

dré oudman | 02-03-08 | 15:06

Niks mis met kraken *mits* het aan de eisen voldoet.
Leegstand, vastgoedhandel etc.
Indien het puur een middel is om de hele dag geen fuck uit te voeren en goedkoop uit de ruif te vreten, opdonderen.
Als er antikrakers met geweld uitgeknikkerd worden, dan moet daar tegen opgetreden worden. Dat soort krakers gaat finaal in tegen het hele idee van kraken.

/me merkt dat hij oud wordt en een tyfushekel krijgt aan dit soort puberale acties.

Destrukto | 02-03-08 | 15:06

Eau ja, die Italianen, die Italianen met hun combatkleding en stinkhonden. Voor straf in bad en met de staalborstel in de weer.

Murdockyoufool | 02-03-08 | 15:05

alc.5% 02-03-08 @ 15:00
Ohjee, een verkapte fipo? Denk dat je er net mee weg komt.
Ik zet een tientje in.

Boze Buur | 02-03-08 | 15:04

Is diversiteit een nieuw woord voor overlast?

Weest gegroet | 02-03-08 | 15:02

Wat vindt Buro Jansen & Jansen hiervan? En Beul Britta & Co?
Neerland is vergeven van krakers en Krakers.. de beuk in die Gutmenschen-zooi!

wopper | 02-03-08 | 15:02

Krakers zijn zoooooooo 1980

SwapCum | 02-03-08 | 15:01

JAAAA! Meteen invoeren dat verbod en er on-Nederlands hoge straffen aan verbinden als die kuthippies het toch doen.

Ari Gold | 02-03-08 | 15:01

ik kraak als eerste dit lege comment

alc.5% | 02-03-08 | 15:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland