Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Salaam! Weekbladbezorger worden?

Paperboy.jpgDistriQ Transport is een modern distributiebedrijf met een ruime ervaring in het huis-aan-huis verspreiden van diverse dagbladen, weekbladen en reclamefolders. Voor de bezorging van het 'Alkmaars Weekblad' en het 'Zondagochtend Blad' zoekt DistriQ nog enkele enthousiaste jongeren die graag een centje bij willen verdienen 's avonds en in het weekend. En dus verspreidde het bedrijf deze wervende reclamefolder. Uiteraard geheel in het Arabisch, Turks en (voor wie de kleine lettertjes leest) ook een beetje in het Nederlands. Zoals bekend beheerst de doelgroep (13, 14, 15 jaar) de Nederlandse taal zeer slecht tot redelijk waardeloos, dus vandaar deze sympathieke tegemoetkoming van DistriQ. Wat een multiculturele goodwill! Zo kan het dus ook, benoemen en bouwen noemen ze dat. Uiteraard hebben we de tekst even voorgelegd aan onze buurtslager en die verzekerde ons dat er geen terroristische boodschap in verborgen zit, dus dat valt weer mee. Dus, heb je interesse en werk je graag in de buitenlucht, zaman kayb etmeden bu numarayi arayiniz! Hoge bezorgvergoeding en een boerkini van de zaak!

Reaguursels

Inloggen

Ik vind het echt niet kunnen dat er teksten rondgedeeld worden met boodschappen die wij niet kunnen lezen..
Voor hetzelfde ronselen ze jonger bomgordelroosdierdragers en heeft de rest geen idee..

900RR | 28-02-08 | 15:49

@Bisschip Gijssen
Nee ik ben geen racist. En ik ga ook in de gezondheidszorg werken. Ik zal me houden aan de eed van Hyppocrates.
Ouderen kosten alleen maar geld, ook liever kwijt? En hoe behandel je allochtone mensen in de gezondheidszorg? Maak je er ook werk van, dat je ze liever kwijt wil?
En groeten terug van de knoflookknar.
@Adriaantjeeeuh 23:32
En gelijk heb je. Toch vind ik het raar dat er elke dag 10 berichten zijn over dit onderwerp. Dat de haat bij de meesten tot diep in onderbewuste komt vind ik zorgelijk.

Turrukje | 28-02-08 | 02:21

Ik vind dit absoluut schandalig (en ik hoop het hele Nederlandse volk met mij). Ik ben er voor dat Turken, Marokkanen, whatever they are in Nederland komen wonen, als ZIJ zich aanpassen. Dat wordt van mij ook verwacht als ik naar hun land emigreer. En terecht!

Dit gaat echt veel te ver en ik vind dat over deze schandalige oproep inderdaad kamervragen gesteld moeten worden. Niet om de verspreider op zijn fikken te tikken, maar wel om de huidige politiek wakker te schudden. Dit gaat ECHT te ver. Een evrspreider van folders moet de doelgroep gewoon in het Nederlands kunnen aanspreken. Kan dat niet, dan is er iets fout met de doelgroep en dient daar iets aan te gebeuren.

@Turrukje
Iedereen hier zal kunnen bevestigen dat ik 110% niet anti Turk of Turkije ben. Ik ben voor. Om mijn redenen. Maar dit pamflet slaat op niks. Ik ga ook geen Nederlands pamflet uitdelen in Istanbul met het verzoek om kaartjesverkopers op de pont.

Adriaantjeeeeeuh | 27-02-08 | 23:32

at turrukje: jij bent zeker geen racist.
ik kom er gewoon voor uit.
moet natuurlijk niet mijn baan kosten, maar voor de rest heb ik het wel gehad met die allochtonenliefde.
Ik ben ze liever gewoon kwijt, want ze kosten alleen geld, en niemand zal ze missen.
groeten aan allah.
die ouwe knoflookknar van je.

Bisschop Gijsen | 27-02-08 | 23:16

En de meeste allochtonen rond die leeftijd beheersen toch wel de Nederlandse taal, onzinnig..

Turrukje | 27-02-08 | 22:34

Hé als we nou elke dag 10 berichten over moslims plaatsen, dan zullen ze automatisch door iedereen gehaat worden toch? Mooi.

Turrukje | 27-02-08 | 22:33

@Bisschop GIjssen 20:58
En dat werkt in de gezondheidszorg, ga je schamen met je racistische ideeën. Mensen in de gezondheidszorg dienen anderen beter te maken in plaats van dit soort onzin te bezigen.

Turrukje | 27-02-08 | 22:32

@hotedebotel 21:55
Aan het generaliseren geslagen? Ik zie genoeg mensen zo rond half 8 in de metro. Misschien moet jij het gewoon niet zo laat maken hier op Geenstijl, scheelt weer 's ochtends.

Turrukje | 27-02-08 | 22:31

Het ergste is nog wel dat het barst van de grammatica en spelfouten dat "Turks".

Turrukje | 27-02-08 | 22:29

Brrr, je zal toch elke ochtend als je de gordijnen opentrekt zo'n vierde generatie wannabee-nederlander op je stoepje zien. Een gruwelijk en onveilig idee. Dan liever maar zo nu en dan een krant kopen.

Alhoewel: 'sochtends vroeg? Ooit een turk of arabier, oid, ergens vroeg gezien? Let vroeg in de ochtend maar eens op hoeveel tweede- en derde generatie onnederlandse tuig op een willekeurig treinstation staan of zich door het verkeer wurmen op weg naar hun werk gaan. De meesten komen 9 uur van hun gore nest.

hoteldebotel | 27-02-08 | 21:55

@ The eimer 27-02-08 @ 20:55
Ik denk dat wij allang beseffen dat we collectief genaaid worden.
Een weg terug is er niet, het gaat er nu om dat we zo goed mogelijk naast elkaar kunnen leven.
Het is pas het einde als we er ons niet meer druk om maken en dat zie ik niet zo snel gebeuren.

spanarchist | 27-02-08 | 21:21

ik werk in de gezondheidszorg. En wie kreeg er een leuk geoutilleerde gebedsruimte ?Ze hebben daar een speciale dependance in het huis opgezet om dikke allochtoonse vrouwen met een busje op te halen, en daarna gezellie thee te leuten, uiteraard geheel in hun eigen taal.
Daar komt geen woord nederlands bij kijken. ze kijken niet op of aan, en ik vraaqg me daarbij af waarom wij voor dit stelletje ondankbare honden al deze moeite doen om hun te pleasen, terwijl zij zich NIET aanpassen, GEEN moeite doen, GEEN dankbaarheid tonen en bovenal GEEn bijdrage leveren aan de toekomst van Nederland, behalve dan om nog een half miljoen genetisch defecten op de wereld te zetten, en dat allemaal als gevolg van die paar jaar gastarbeid.
Dit was de rampzaligste politieke beslissing ooit.
We hebben het paard van Troje binnengehaald.

Bisschop Gijsen | 27-02-08 | 20:58

@ spananarchist 19:32:
Neu, niet echt.
Je beschrijft gewoon een coming clash off a civilisation.
Niks bijzonders, 95 % van de Geenstijl quotes gaan daarover en zullen daar ook in de verre toekomst over gaan.
Dat stopt pas als wij voldoende gedegeneerd zijn om te beseffen dat we collectief genaaid zijn geworden en er geen weg meer terug is.

The eimer | 27-02-08 | 20:55

De straatnamen staan nochtans in het Nederlands op de borden aan de gevels, nog wel tenminste...

knutsel | 27-02-08 | 20:47

音乐新勢力【氺雲間】ジ独舞的猫步; !!!!
(Kranten bezorgen is voor lutsers!)

Karel Martel | 27-02-08 | 20:42

Nog even geduld en alle bekeuringen van het CJIB worden in het Marokkaans opgesteld.... Verplicht inburgeren voor alle Nederlanders.

Henkieeee | 27-02-08 | 20:27

@ BYO 27-02-08 @ 15:42

LOL!!!

Henkieeee | 27-02-08 | 20:26

@ Tyler-Durden 27-02-08 @ 18:57
Ik denk dat dat juist het probleem is, dat wat voor ons volkomen logisch is of lijkt, dat bij anderen vaak niet het geval is. Nogmaals, als jouw dochter een krantenwijk neemt stimuleer jij dat, terwijl de moslim-ouders daar misschien volkomen op tegen zijn, hun dochter moet niet werken maar met een goede moslim (liefst een volle neef) trouwen en veel kinderen baren.
Ook onze cultuur is veranderd: bij mij was het volkomen normaal dat ik studeerde, terwijl mijn moeder dat niet mocht van haar ouders, zij moest zo snel mogelijk bij hen in de winkel komen werken. Andere tijden, andere gewoontes, alleen lijkt het er op dat veel allochtonen nog in een andere tijd leven. Dat verklaart ook waarom ze ook zo wanhopig vasthouden aan gewoontes die in hun moederland als ouderwets worden gezien, het is vaak hun enige houvast.

*overleest eigen comment en vraagt zich af of er niet erg afgedwaald wordt *

spanarchist | 27-02-08 | 19:32

@ rioolguurder 27-02-08 @ 19:21

Gewoon de folderaar/krantjesbaas bellen, heb ik ook gedaan. Dan is 't zo over want het tuig wordt ontslagen.

wopper | 27-02-08 | 19:31

ik woon naast de haven en daar pleuren die gasten bijna 3 x per week de hele kranten tas in , en gaan dan hun geld halen

rioolguurder | 27-02-08 | 19:21

@ spanarchist 27-02-08 @ 18:33

Duidelijk.

Maar is het idee achter het werkzoeken voor je opgroeiende pubers niet om hen voor te bereiden op hun toekomst?
Het is een goede les voor ieder opgroeiend kind, jij en ik hebben daar toch ook baat bij gehad ?

Ik denk niet dat in andere culturen dat principe anders ligt. Plus: ze leven toch echt in de nederlandse cultuur. Als allochtone kinderen niet gestimuleerd worden om hun zakcentje te verdienen dan missen zij een les die anderen wel hebben geleerd en daarmee missen ze kansen...........

Tyler-Durden | 27-02-08 | 18:57

Wie zegt dat het op jongeren gericht is? Misschien juist wel op die oudere generatie waarvan er veel geen nederlands kunnen? Bij ons zie ik namelijk tegenwoordig alleen nog maar oudjes die kranten en dagbladen rondbrengen, want blijkbaar hebben 15 jarigen, van welke komaf dan ook er allerminst behoefte aan om zo af en toe eens door de kou te moeten.. die oudjes hebben toch tijd over en verdienen zo nog wat bij...

Verder vind ik het ook wel wat overdreven, maargoed.. misschien dat dat dus de doelgroep is?

binkyco | 27-02-08 | 18:50

@ Tyler-Durden 27-02-08 @ 18:12
Ben zelf 16 jaar geleden geëmigreerd. Weliswaar naar Spanje, maar ben er toch achtergekomen dat de cultuurverschillen veel groter waren dan je op het eerste gezicht zou denken. Daarbij zijn mijn (buitenlandse) vrouw en haar familie overtuigd katholiek en zij kijken dus heel anders tegen een boel zaken aan dan ik. Ik heb ook altijd in puur Spaanse omgevingen gewoond en gewerkt en dan leer je wel dat de mentaliteit vaak volkomen anders is. Niet beter of slechter, die arrogantie heb ik niet, gewoon anders.

Wat ik heb geleerd is dat je onze cultuur, onze gewoontes, waarden en normen niet simpelweg kan projecteren, dat werkt niet.
Daarom kan je niet zeggen dat pa en ma allochtoon, net als onze pa en ma, hen stimuleren om te studeren en hard te werken en carriére te maken. Misschien is het wel belangrijker voor hen dat hun kind met een goede moslim trouwt en veel kinderen krijgt. Ik weet het niet, daarvoor ken ik die culturen niet genoeg, maar ik durf de conclusie wel te trekken dat veel allochtonen er andere waarden en normen op na houden dan wij, voorbeelden daarvan zijn er te over.

spanarchist | 27-02-08 | 18:33

Multicultuur is een echte schande.
De eerstvolgende moslima in boerkini neuq ik in haar kudt omdat dit nu eenmaal in mijn cultuur zo hoort dat boerkinisletten moeten geneuqt worden in de kudt.

BloedendMaandverband | 27-02-08 | 18:30

"... Het pa en ma verhaal klopt niet. Deze culturen functioneren op een hele andere manier. ... "

Hoe functioneren deze culturen dan wel ?

Tyler-Durden | 27-02-08 | 18:12

Zullen ze graag doen: Lekker ongestoord, want valt niet op, bij alle huizen naar binnen kijken (iek sie mooi stereo) en dan vervolgensch.........
ehhhh, oh nee stom, nee ik liet me even gaen.

vliegende knorrepot | 27-02-08 | 18:11

DistriQ Transport waar zijn jullie in hemelsnaam mee bezig??!! Ik Ik wil die analfabeten niet op mn oprit om mn krantje te bezorgen.

van Heutsz | 27-02-08 | 18:11

Hoe dan wel wat?

spanarchist | 27-02-08 | 18:09

@ spanarchist 27-02-08 @ 17:32

Hoe dan wel ?

Tyler-Durden | 27-02-08 | 17:51

ik krijg de oud-mediale uitingen al sinds jaar en dag door een biculturele bezorgd. vrijwel zonder interrupties. en ook nog op tijd. al dient daarbij aangetekend te worden, dat dat 'op tijd' door vroege opstaanders niet als zodanig ervaren zou worden.
o ja, hij wenst me aan het begin van elk jaar ook nog netjes een goed nieuwjaar. nadat ik 'm een riante bonus toegestopt heb. dat dan weer wel.

baba4oog | 27-02-08 | 17:39

Ik heb ze maar even een mailtje gestuurd dat ik het bespottelijk vind. Dit kan toch niet zomaar in Nederland? Wij hebben hier 2 rijkstalen: Het Nederlands en het Fries. Dan moeten ze niet gaan werven in andere talen. Volgens mij mag dat niet eens.

Keaning_Radboud | 27-02-08 | 17:38

@ Tyler-Durden 27-02-08 @ 17:29
Het pa en ma verhaal klopt niet. Deze culturen functioneren op een hele andere manier. Jullie maken dezelfde fout als vele politici en projecteren de eigen cultuur, gewoontes, waarden en normen op een andere cultuur.

spanarchist | 27-02-08 | 17:32

fuck fuck fuck gvd ndj

jacky | 27-02-08 | 17:31

@ Doe-eens-rustig 27-02-08 @ 17:10

Ja, het 'pa en ma' verhaal klopt van je.

Maar ik vind het dan toch nog niet goed. Als je de folder in het nederlands maakt, dan spoort dat ook aan om voor ouders contact te zoeken met nederlandssprekenden om hen heen om zo toch erachter te komen wat er staat en hoe zijn wellicht hun kinderen aan het werk kunenn krijgen. Ook zijn daar instanties in de omgeving voor die hen daarbij helpen en dat ook nog in hun moerstaal doen.

Folders in het arabi geven in mijn ogen een signaal af dat het leren van nederlands niet belangrijk gevonden wordt.

* handdoek zoekt voor plotseling vochtig geworden omgeving *

Tyler-Durden | 27-02-08 | 17:29

Volgens mij moet de doelgroep zijn: 31, 41 en 51...

Dinky-Toy | 27-02-08 | 17:27

@ Doe-eens-rustig 27-02-08 @ 17:10
Pa en ma die hun kinderen aansporen? Je projecteert je eigen cultuur te veel op een andere cultuur.
Wat mij bijna nog meer tegenstaat dan het feit dat deze mensen juist niets doen om te integreren, is het feit dat onze hh politici hun daarbij helpen.
Uitkering aanvragen in hun eigen taal, subsidies in hun eigen taal, hulporganisaties, etc. etc. De taal leren is de eerste stap naar een goede integratie, maar zelfs daar is een deel te beroerd voor, zelfs als het gratis is.

spanarchist | 27-02-08 | 17:24

Tis allemaal nog niet een zo verkeerd dat DistriQ zich richt op allochtonen, maar doe het dan a.u.b. in het Nederlands. Het gaat zo namelijk echt de verkeerde kant op. Straks moeten we als autotone Nederlanders nog de Dam op om te protesteren tegen Arabische wegwijzers en niet-westerse verpakkingen etc.

Robje | 27-02-08 | 17:18

@ Tyler-Durden 27-02-08 @ 17:03
U heeft een punt, al vind het voorbeeld niet helemaal goed gekozen. Deze folder heeft ook te maken met het feit dat pa en ma die deze folder ontvangen, en in merendeel niet goed nederlands kunnen lezen, hun kinderen kunnen aansporen om te gaan werken.
Natuurlijk is dit niet hoe het in een ideale samenleving zou moeten werken, maar de ene cultuur kan zich sneller aanpassen dan de andere. De surinaamse bevolkingsgroep die naar Nederland kwam veroorzaakte ook problemen in den beginne, maar hebben zich vrij snel aangepast. Echter, dat heeft ook te maken met het feit dat hun cultuur dichter bij de onze staat, en de aanpassing in zijn totaal dus kleiner is.

Overigens heb ik u als reaguurder wel hoog zitten (slijm slijm).

Doe-eens-rustig | 27-02-08 | 17:10

Doe-eens-rustig 27-02-08 @ 16:51
Ja, het heeft jaren geduurd voordat moslims deze status bereikten.
-
Ondanks alle hulp, positieve discriminatie, tegemoetkomingen en praten blijken ze, in HEEL Europa, de ENIGE groep te zijn die in elk Europees land voor de meeste problemen zorgt.
-
Is het dan vreemd dat men niets meer accepteert van deze groep?
De tijd van praten is gewoon voorbij.
Ze hebben ongelofelijk veel kansen gehad, maar ze hebben toch de boot weten te missen.

Moi2 | 27-02-08 | 17:06

@ Doe-eens-rustig 27-02-08 @ 16:51
Het is ook eigenlijk niet belangrijk, Distriq probeert de doelgroep op de best mogelijke manier te benaderen. Het is alleen opmerkelijk dat dít de beste manier is, dat geeft te denken, juist omdat bij andere bevolkingsgroepen deze praktijken niet gebeuren.

spanarchist | 27-02-08 | 17:05

@ spaghettimonster 27-02-08 @ 16:50

Mooi stukje - weemoed.........

Tyler-Durden | 27-02-08 | 17:05

@ Doe-eens-rustig 27-02-08 @ 16:51

Deze folder is een gevolg van iets fundamentelers.

Als de inburgering correct zou verlopen dan zouden ook deze nieuwe nederlanders het raar vinden dat ze aangesproken worden in hun oude taal in plaats van de taal van hun nieuwe vaderland.

Als ik naar Burkina Faso verhuis zullen ze toch ook niet juridische tijdschriften in het nederlands voor me vertalen terwijl ik toch echt wel tot de juiste doelgroep behoor.

Tyler-Durden | 27-02-08 | 17:03

@ Spaghettimonster

En de krantjes gingen natuurlijk netjes door de brievenbus van de voordeur en niet in de groene bus aan de weg.

De insider | 27-02-08 | 16:59

@Doe-eens-rustig: Ja dat zou een mooi singaal zijn naar de linkschdenkers bij DistriQ. Men name Arabisch en Turks sprekende jongeren hebben thans te veel schade aangericht om nog enige vorm van vriendelijkheid te mogen verwachten. Laat hén bewijzen dat ze het werk ook zonder halve smeekbedes in de eigen taal weten te vinden. Laten ze zich eens wat minder op straat ophouden en plaats nemen achter internet teneinde een sollicitatiebrief te leren schrijven en versturen. Maar dat is klaarblijkelijk te veel moeite...

Fleauxe | 27-02-08 | 16:56

@ heel velen

Blijkbaar sta ik alleen in mijn mening dat dit geen nieuws is, nauwelijks noemenswaardig zelfs. Het zij zo. Ik erger me gewoon aan het feit dat alles, maar dan ook alles wat met de islam te maken heeft zo gestigmatiseerd wordt. Bij veel andere bevolkingsgroepen gebeuren ook zulksoortige praktijken, maar dat vindt iedereen het opeens geen probleem.

En nee, ik ben geen linkse rakker oid, maar ik probeer wel genuanceerd, open-minded en zonder geïndoctrineerd door de media mijn eigen emning te formuleren.

Doe-eens-rustig | 27-02-08 | 16:51

Ach ja. 1989 tot 1991. Om half zes opstaan. In de vroegte door de douw op de fiets door totaal verlaten straten. Tassen volstouwen, en als je 5 minuten te vroeg was, kon je koffie drinken en even de krant lezen, samen met alle andere kudtpubers die daar heel serieus bij keken. Dan weer op weg, altijd dezelfde route, door de tuinen, door de spinnewebben en het laatste half uurtje hier en daar een vroege kantoorlul, al werden die toen nog niet zo genoemd. We hadden toen nog geen kansenjongeren, dus er ging eigenlijk nooit iets kapot. Als het regent, dan zei je één keer "kudt" en deed je daarna een regenpak aan. Na anderhalf uur had je dan 7 gulden verdiend, en na een jaar had ik zo een keyboard bij elkaar gespaard. En als je slim was (en dat was ik) verkocht je je dagelijkse twee gratis krantjes voor een schappelijk prijsje aan je pa en aan je buurman.
Het is de eerste sector die in de jaren '90 in de steden is overgenomen door kansenjongeren. Nederlandssprekende puberkrantenlezers voelen zich ongetwijfeld niet echt welkom meer, tenzij ze echt in een gat wonen.

spaghettimonster | 27-02-08 | 16:50

Repost:

Allochtonen die tanpasta wegsmurfen bij de Appie, boerkinni's, Al-Qaida wil de keel van Wilders en dit weer. Ik heb het even gehad met die hakbars/allochtonen/uitvreters/parasieten/handophouders maar er is echt niks, maar dan ook helemaal niks, aan de hand. Is er nog nieuws over Joran?

De insider | 27-02-08 | 16:50

'Verspreid de Mohammed-spotprenten!'

Verder blijken de Rif-finnen elke huis te mijden als er een hond aanwezig is.

MadDieu | 27-02-08 | 16:48

@Tyler-Durden 27-02-08 @ 16:39

F-A-T-W-A, zoals je het schrijft eigenlijk. Ik bedoel alleen te zeggen dat alles wat ook maar enigszins met de islam te maken heeft, onder een mega-vergrootglas komt te liggen, en dat mag wel wat genuanceerder.
Bovendien wie zegt mij dat die 13,14,15-jarigen geen nederlands spreken. Mijns inziens is dit gewoon om de drempel te verlagen, of de doelgroep beter te kunnen benaderen. Ik zie hier geen kwaad in. Ik krijg in Amsterdam-Oost (ja, daar woon ik) ook wel folders in het turks binnen. Boeiuh!

Maar gaan jullie maar lekker DistriQ belegeren ofzo, daar schieten we vast veel mee op!

Doe-eens-rustig | 27-02-08 | 16:45

Doe-eens-rustig 27-02-08 @ 16:32
Je verhaal klopt niet.
Willen ze zoveel mogelijk anderen hadden ze namelijk in het chinees, engels en spaans geadverteerd (gewoon meer mensen).
Echter de kinderen van die bevolkingsgroepen spreken gewoon Nederlands en hebben het niet nodig in hun moederstaal(!) aangesproken te worden.
-
Deze groep "Nederlanders" is de enige groep die in hun echte moedertaal, dus niet Nederlands, moeten worden aangeschreven.
Dat is niet stigmatiseren maar de trieste realiteit.

Moi2 | 27-02-08 | 16:44

@Doe-eens-rustig 27-02-08 @ 16:32
Niks aan de hand?? Er is heel veel aan de hand!
Die lui kunnen namelijk niet lezen. Met name de stickers 'geen ongewenst drukwerk' zijn veel te hoog gegrepen.

noorderling | 27-02-08 | 16:43

Waarom zou je Nederlands spreken als je de uitkering ook gewoon kunt aanvragen in je eigen taal? Aan de andere kant is deze folder ook een positief singaal, wij spreken JULLIE taal wel want bij ONS hóór je niet!

Fleauxe | 27-02-08 | 16:42

@ Tyler-Durden 27-02-08 @ 16:39
Misschien kunnen ze het wel lezen, maar voelen ze zich er niet door aangesproken. Respekt voor mijn kultoer, weet je.
Als je dan toch bezorgers nodig hebt, pas je je maar aan, anders wordt de krant niet rondgebracht.

spanarchist | 27-02-08 | 16:42

Volgens mij heeft de PvdA ervoor gezorgd dat we 26.000 nieuwe bezorgers kregen. Hebben ze geen zin? Overigens werft Distriq in het Pools te Aalsmeer.

nieuwmans | 27-02-08 | 16:42

Als je die jongens op straat in correct nederlands aanspreekt met "hé, werkschuw rotjoch " dan is er niets met hun taalbegrip mis.

Tyler-Durden | 27-02-08 | 16:41

En ik maar denken dat die biculturelen die wel wilden werken ook geen problemen met Nederlands hadden...

Granaatappel | 27-02-08 | 16:40

@ Doe-eens-rustig 27-02-08 @ 16:32

Die folder is volgens mij verspreid in de wijk Overdie en daar wonen ook italianen. En die Italianen spreken/lezen gewoon nederlands.
Daarnaast zijn ze op zoek naar jongeren die in 90% van de gevallen hier geboren zijn en op de leeftijd van 13/14/15 jaar toch echt wel een paar woordjes zouden moeten kunnen lezen.

ER IS DUS WEL WAT AAN DE HAND - TE WAPEN !

* zoekt op internets op hoe je een fatwa moet uitspreken *

Tyler-Durden | 27-02-08 | 16:39

Boerkinni's, Al-Qaida wil de keel van Wilders en dit weer. Ik heb het even gehad met die hakbars/allochtonen/uitvreters/parasieten/handophouders maar er is echt niks, maar dan ook helemaal niks, aan de hand. Is er nog nieuws over Joran?

De insider | 27-02-08 | 16:34

@ CoJoNes 27-02-08 @ 16:25

Ben het met je eens. Ik heb er ook geen zin meer in.
En mijn geduld is ook gewoon op. Altijd maar open staan voor het begrip voor andermans ideëen.

Gezien, ongezien, gehoord, niet gehoord of zelfs maar via een gerucht........ de tiefus aan hen !!

De regering mag dan misschien zich zorgen maken om radicaliserende jongeren, maar ik beloof 1 ding:

Radicaliserende goed verdienende 30 plussers zijn nog veel erger.

* hypotheek omzet in wapenlening *

Tyler-Durden | 27-02-08 | 16:34

@ CoJoNes 27-02-08 @ 16:25
Dit is geen multikultimaffia, Distriq benadert gewoon de doelgroep op de juiste manier. Triest is alleen dat dit nodig is, blijkbaar bereik je dat volk alleen als je hen in hun "eigen" taal aanspreekt. Dat geeft te denken.

spanarchist | 27-02-08 | 16:33

imo is DistriQ gewoon bezig om zoveel mogelijk bezorgers te werven. Je kan de folder ook in het italiaans drukken, maar als er geen italianen wonen heeft dat weinig nut. Of zou iedereen hier ook gek worden als er een folder opdook met engelse teksten t.b.v. amerikanen die hier wonen? Flikker toch op, en hou eens op met dat stigmatiseren.

Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen..

Doe-eens-rustig | 27-02-08 | 16:32

kijk, dat bedoel ik nou, zo leren die knakkers nou nooit nederlands.
En in de gevangenis is de voertaal , heb ik mij laten zeggen , nou ook niet bepaald ABN.
Inshallah!!!

Bisschop Gijsen | 27-02-08 | 16:32

Het idee van integreren is duidelijk volledig overboord gegooid.
Ook onze dhimmy "regering" spreekt daar niet meer over.
Dus NL wordt gewoon opgesplitst in meerdere (zo te zien 3) parallel culturen want de heren nieuwkomers weigeren zich namelijk aan te passen en onze ultra politiek correcte regering is te bang daar wat aan te doen.
-
Als er een is die Nederland op scherp zet is dat Balkenende en niet Wilders.
Wilders is slechts het gevolg van Balkenendes ultraslappe dhimmy regering.
Je weet wel ..."zachte heelmeesters maken stinkende wonden."

Moi2 | 27-02-08 | 16:31

@ Teen 27-02-08 @ 16:08

Als je maar naar de grond blijft kijken, volgens mij komt alles dan goed.

PrAn | 27-02-08 | 16:29

Ik ben echt helemaal murw gebeukt door de multikulmaffia, ik ben er klaar mee, heb er geen zin meer in en ga me er niet meer druk om maken. Een meesmuilend lachje kunnen de kansloze appeasers van me krijgen. Wegwezen is het devies, alle andere opties zijn uitstel van executie.
Jullie hoeven me niet te geloven, vooral niet te vaak doen, maar op dit punt heb ik gewoon gelijk: Het wordt nooit mer leuk in 0031.

CoJoNes | 27-02-08 | 16:25

Ach man, ga toch ﻲﺸﺲﺳﺳﺰﻵﻍﻚﻎﺜﺐﭏﻸﻹﺲﺴﺿﷲﺓﻲﺸﺲﺳﺳﺰﻵﻍﻚﻎﺜﺐﭏﻸﻹﻚﻎﺜﺿﺳﺳﺰﻵﻍﻚﺓﻲﺸﺲﺳﺳﺰﻵﻍ ﻚﻎﺜﺐﭏ

whatisup? | 27-02-08 | 16:24

@ blinde kip 27-02-08 @ 16:15

ROFL, blinde kip!

wopper | 27-02-08 | 16:20

lol @ blinde kip 27-02-08 @ 16:15

Ben van de Kaart | 27-02-08 | 16:17

@wopper 27-02-08 @ 16:10
Gewoon een [نو/نو]sticker op de brievenbus. Binnenkort op te halen bij uw postkantoor.

blinde kip | 27-02-08 | 16:15

Lekker belangrijk dat m'n bezorger de krant zelf ook kan lezen... dit laat toch alleen maar zien dat die verwende Nederlands sprekende kut-pubers kennelijk te lui zijn

Woods | 27-02-08 | 16:12

NEE/NEE op je brievenbus.. en dan nog proberen de camel headjes hun 'eindejaarszakgeld' te claimen... 'iek niet wiest jai geen foldersss'..

wopper | 27-02-08 | 16:10

@ PrAn 27-02-08 @ 16:05
Toon ik dan nog wel respect?

Teen | 27-02-08 | 16:08

@ Schoorsteenveger 27-02-08 @ 16:01
Daarom die allochtone bezorgerts, die kunnen dan even cencuur toepassen!

- - - - >tot hier< - | 27-02-08 | 16:08

@ Schoorsteenveger 27-02-08 @ 16:01
Als dat gebeurt zal het eenmalig zijn, daarna worden kranten toch door de PvdA verboden "ter bevordering van de integratie".

spanarchist | 27-02-08 | 16:07

@schoorsteenveger: het wordt pas integratie als ze de bezorgde kranten ook zelf kunnen lezen. En eigenlijk zouden ze dat op school hebben moeten leren. Waarna ze ook een oproep om te solliciteren alleen in de landstaal hadden kunnen lezen (we laten Fries er nu even buiten). Zoiets snapt toch zelfs Vogelaar?

Synecdoche | 27-02-08 | 16:06

Let maar op, over een paar duizend jaar wordt dit pamflet een heuse Steen van Rosette (nl.wikipedia.org/wiki/Steen_van_Rosett...) om de uitgestorven taal Nederlands te kunnen begrijpen aan de hand van de dan wereldwijd verbreide Hakbartalen.

Boetsj | 27-02-08 | 16:05

Teen 27-02-08 @ 16:00

Misschien kan je vragen of je ook voorin de bus mag zitten in plaats van alleen achterin.

PrAn | 27-02-08 | 16:05

OneandOnly 27-02-08 @ 15:53
Nou, maak je borst maar nat.
"Alle Europese kranten moeten de omstreden spotprenten van de profeet Mohammed publiceren. Dat zegt de Duitse minister van Binnenlandse Zaken Wolfgang Schäuble in een interview met het weekblad Die Zeit."

Schoorsteenveger | 27-02-08 | 16:01

Stel je voor dat de *kuch* biculturele jongelui eens nederlandsch gaan leren en een echte baan vinden. Hoe krijgen we dan onze krantjes in de bus? Dus ik zeg: Goeie zaak!

blinde kip | 27-02-08 | 16:01

Blij dat ik sinds kort die stad uit ben, onze buurt takelde (ook) snel af.
Jammer, en eigenlijk is dit toch ook een belediging? Alsof dit werk alleen voor bautenlanders is.

Gekke G | 27-02-08 | 16:00

geen engels, wat een discriminatie! Dus al die andere buitenlanders mogen daar niet werken?? Als je dan toch meerdere talen doet, doe het dan goed stelletje lutsers.

increment | 27-02-08 | 16:00

Ik ga zometeen trouwens met de bus naar huis, dus als ik nog iets moet doorgeven aan een allochtoon, laat het maar weten.

Teen | 27-02-08 | 16:00

"Ja nee je moet de loonstrook van rechts naar links lezen."

LibertasSimplex | 27-02-08 | 15:56

BYO 27-02-08 @ 15:42
Dat is stigmatiserend!
( het was een IT`s )

Koekje-dr-bij? | 27-02-08 | 15:56

DistriQ Sociaal Jaarverslag 2006 p.11:
"In 2005 en 2006 is er door de Arbeidsinspectie geconstateerd dat er gebruik werd gemaakt van illegale bezorgers. Hiervoor hebben wij een aantal boetes opgelegd gekregen. Naast DistriQ is ook Telegraaf Media Groep en Het Financieele Dagblad aansprakelijk gesteld. Alle partijen hebben bezwaar gemaakt tegen deze boetes en stellen niet aansprakelijk te zijn omdat de distributie is uitbesteed aan de FLO. Er is nog geen uitspraak gedaan in deze zaak.
Naar aanleiding van de zaak tegen de Arbeidsinspectie is het beleid tegen illegalen verscherpt. In de praktijk bestaan er in een aantal grote steden knelpunten. Als er geen illegalen ingezet kunnen worden, is de kans op ‘open wijken’ aanzienlijk. Er wordt scherp op aangestuurd dat dit argument het beleid tegen illegale tewerkstelling niet ondermijnd".
PDF: www.distriq.nl/images/Sociaal%20Jaarve...

Tol Hansse | 27-02-08 | 15:56

Brakke Obama 27-02-08 @ 15:45

U maakt een grapje,of is dat echt waar??

Ik ben nl. al 10 jaar weg uit 0031.

DANNY3960 | 27-02-08 | 15:56

Het is toch godverredomme godsgeklaagd.

Koekje-dr-bij? | 27-02-08 | 15:55

Ik vind dit wel een goed idee omdat Turken enzo ook recht hebben op werk.

Teen | 27-02-08 | 15:54

Kranten? Ik heb de internets!

kolonel klootoog | 27-02-08 | 15:53

kansloos

Mat Amadeus | 27-02-08 | 15:53

@Mutsaerts

[quote]Zoals bekend beheerst de doelgroep (13, 14, 15 jaar) de Nederlandse taal zeer slecht tot redelijk waardeloos, dus vandaar deze sympathieke tegemoetkoming van DitriQ. [/quote]

Jij mag zoeken. Ik zeg niks.

Daikan | 27-02-08 | 15:53

Als er dan maar geen Mohammed-spotprenten in staan want dan krijg je straks een fikkende krant in je brievenbus.

OneandOnly | 27-02-08 | 15:53

@Lying Dutchman 27-02-08 @ 15:40
Je was me voor: een leuk stukje folklore is en blijft dit toch, zo eens in de zoveel weken ;)

Censor Morum | 27-02-08 | 15:51

Synecdoche 27-02-08 @ 15:44
Nee, zie je helemaal fout. Is net als met die boerkini, dit helpt de integratie bevorderen. Krantenjongen onder de krantenjongens.

Schoorsteenveger | 27-02-08 | 15:51

@ Synedoche. Helemaal correct
@korreltje zout: topic inspireert nogal he

bakboord | 27-02-08 | 15:50

-weggejorist-

Violator[xL] | 27-02-08 | 15:50

@bakboord:
jij snapt het

niet voor de hond | 27-02-08 | 15:50

@ Korreltje Zout 27-02-08 @ 15:43

Ik heb liever een Turk die mijn krantje komt brengen dan een kraker.
Dus hou effe op met die gevaarlijk initiatieven anders kan ik straks mijn schuur niet meer in..............

Tyler-Durden | 27-02-08 | 15:49

wat blinde kip zegt.....

van dal | 27-02-08 | 15:49

@ Mutsaerts

Doe eens vertellen welke wijk ?

Ik zet in op Overdie.

* vanavond brievenbus erop na gaat kijken *

Tyler-Durden | 27-02-08 | 15:48

نحن نفتّش: [شبرد]. راتب جيّدة. دعوة محمّد

blinde kip | 27-02-08 | 15:47

Raar: kinderkes krijgen algemeen beschaafd Hollands op school maar oproep moet toch in exotische thuistaal. Wat zegt dat over ons onderwijs?

Korreltje Zout | 27-02-08 | 15:46

Geweldig, waar kan ik ja/nee en nee/nee stickers in het Arabisch/Turks bestellen. Die ga ik wel nodig hebben dan...

TheDeadDude | 27-02-08 | 15:46

Kijk maar eens in overheidsgebouwen (ziekenhuis oa) een en al turks en kriebelschrift wat de klok slaat.
TIP sluit alle deuren en ramen en gordijnen dicht want anders komt ons kansjeugd later op de dag terug voor uw eerdere aankopen.

Brakke Obama | 27-02-08 | 15:45

Doelgroep is gewoon Nederlands, hier geboren, met NL paspoort. Vertalingen lijken dus sympathiek maar slaan in feite nergens op. Dat heet nou segregatie (of discriminatie)!

Synecdoche | 27-02-08 | 15:44

Kunnen die vieze krakerts geen dagbladen bezorgen? Dan lost het ene probleem het andere op. Hoeveel kranten passen op een bakfiets?

Korreltje Zout | 27-02-08 | 15:43

Heeft toch geen nut. Zelfs wanneer je een oproep in het arabisch plaatst krijg je ze niet aan het werk!

DaG | 27-02-08 | 15:43

Valt nog mee dat het niet opgesteld is met pictogrammen.

luisindepels | 27-02-08 | 15:43

Triiieeessttt ¬_¬..

Gewoon inboergeringskoersoes voelgen

Doemaarwiebele | 27-02-08 | 15:42

Waarom leren die kinderen eigenlijk nog Nederlands op school? Dat hoeft toch niet... wij kunnen toch ook wel Arabisch leren.

OneandOnly | 27-02-08 | 15:42

hahaha Humor van de bovenste plank daar bij distirQ!!!! Alsof arabische jongeren liever een krantenwijk doen dan gezellig een ramkraak op de BCC te plegen ! moehahaha www.nieuwnieuws.nl/archives/video/2008...

BYO | 27-02-08 | 15:42

Ben trouwens toch benieuwd wat er staat..
Misschien staat er wel: "Zoek niet verder meer ga je toch niet verdienen!"

DopeFish | 27-02-08 | 15:42

The 1970s all over again!

Korreltje Zout | 27-02-08 | 15:41

Die asielzoekers uit Somalië bezorgen nog het beste eigenlijk (die uit Ethopië het snelst)

Telegraafhoerrr | 27-02-08 | 15:41

@brutus
turkse en arabiese kinderkes leren gewoon nederlands in school hoor.

Rhun | 27-02-08 | 15:41

DistriQ is ook gewoon Telegraaf. Zegt wel weer genoeg.

Lying Dutchman | 27-02-08 | 15:40

Tsja, wat moet je hier van vinden? Nederlandse jongeren zijn anno 2008 moeilijk te vinden voor dit soort klusjes, dus zo gek is het niet... Heb als kleine Brutus vele jaren door weer en wind de Televaag bezorgd, maar de tijden zijn blijkbaar veranderd...

brutus68 | 27-02-08 | 15:39

5 voor twaalf ?

righteousness | 27-02-08 | 15:39

Ik heb net het abonnement op het AD opgezegd vanwege het vaak niet ontvangen van deze krant. Sinds biculturele, anderskokende, kansenbezorgers waren aangesteld, liep de bezorging hopeloos in de couscous.

J.B. van Heutsz | 27-02-08 | 15:39

Dit is wel een uitgelezen kans om Toerks en Arabisj te leren (dat moet vroeg of laat toch). De NL vertaling staat er gewoon bij!

Korreltje Zout | 27-02-08 | 15:38

Misschien is onze culturele medejongere gewoon eerder geneigd de handen uit de mouwen te steken?

bakboord | 27-02-08 | 15:37

trieste bedoeling daar in al'kmaar

DopeFish | 27-02-08 | 15:37

Hoge vergoeding, 72 maagden misschien?

hoaxbuster | 27-02-08 | 15:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken