Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Afspraken negeren bij de VARA gaat doorrr

nieuwkerk.jpg De jacht op succesprogramma De Wereld Draait Door is officieel geopend. Presentator Matthijs van Nieuwkerk lijkt vogelvrij te zijn verklaard. Het is momenteel gratis schieten op de redactie. In navolging van Peter R. de Vries en Freek de Jonge is het nu de beurt aan arabist en auteur Arthur van Amerongen om zich te beklagen over 'keiharde afspraken' die door het VARA-team worden geschonden. Van Amerongen is de schrijver van het snoeiharde boek 'BXL Eurabia', waarin een onthutsend beeld van de Berbergemeenschap in Brussel wordt geschetst. Of meneer even vanaf zijn verblijfplaats in Paraguay voor een vertelgesprekje van 5 minuten naar Hilversum wilde komen. Van Amerongen: "Mijn uitgever wilde de reis betalen omdat ik in DWDD zou komen. Daardoor mocht ik niet naar Pauw en Witteman. Maar een dag voordat ik in de uitzending zou komen, annuleerde een onderknuppel de afspraak voor donderdag omdat ze een Valentijnspecial hadden". En dus was Van Amerongen enkele dagen eerder voor Hassan met de korte achternaam naar Nederland komen vliegen. Met dank aan het zeer professionele productieteam van DWDD, dat overigens bij monde van eindredacteur Ewart van der Horst het bestaan van afspraken ontkent. Omdat Van Amerongen derhalve niet meer aan tafel bij Matthijs van Nieuwkerk zal verschijnen HIER, HIER en HIER het volledige interview dat Arnold Karskens onlangs had met hem had in de Revue. De Canadezificatie van de Europa gaat tenslotte gewoon doorrr!!!

Reaguursels

Inloggen

Goed interview in de Revu. Wordt er alleen wel een beetje depri van.. wanneer wordt er eens wat aan "dat" berber probleem gedaan?

Rob_Utrecht | 21-02-08 | 17:20

Tja. Het is VARA en persoonlijk is me al 10 jaar bekend wat voor mensen dat zijn. Maar de rest komt er blijkbaar nogal laat achter. Dat verbaast me soms zo.

schnitzel | 20-02-08 | 13:58

Doe nou es Revu schrijven, en geen Revue.
En het boek in kwestie heet Brussel: Eurabia
(Brussel dubbelepunt Eurabia) en geen BXL Eurabia
Lijkt het meteen of je het echt gelezen hebt.

Jan Zand | 20-02-08 | 13:53

Arthur doet hetzelfde als de onnozele polikormeute, het komt door de Verelendung etc etc etc etc etc .... Arthur.... pssssst: het is de deaudscultus die dat met Menschen doet.

bottehond | 20-02-08 | 00:32

Vergeet (nagenoeg) alles wat hierboven staat.
Dan nu terug naar de realiteit: Mathijs van Nieuwkerk heeft hier waarschijnlijk weinig mee van doen. Zo blijkt ook wel uit de, weliswaar, vooringenomen berichtgeving. Redactionele fouten stapelen zich op. Kan me voorstellen dat op de VARA burelen flink wordt gevloekt na deze hattrick. Terecht. Vlotte jongens (managers in jargon) maken afspraken en beloven gouden bergen en de werkvloer moet het dan maar waarmaken.
Wat is nieuw?
Het enige wat je Mathijs van Nieuwkerk verwijten kunt is zijn fixatie op tijd. In De Wereld Draait Door (u ziet: ik kort niet af, tijd zat!) valt dit niet zo op en is hij gewoon gejaagd, maar in het programma op oudejaarsavond/nieuwjaarsdag 2007/2008 viel me dit op. Obsessie is een woord dat in deze niet misstaat.
Dit gezegd hebbende laat ik u achter met de waarheid.

QZNYWRLD | 20-02-08 | 00:21

Tja, als je hoog boven het maaiveld uitsteekt willen ze je kop eraf. geldt ook voor programma's. En freek moet oprotten met zijn zielige gezeik en flauwe grappen, tjonge wat zet die zichzelf te kijk.

amaster | 20-02-08 | 00:21

Suggestieve berichtgeving noem je dit. Stemmingmakerij. Het is links dus we zeiken erop. Triest.

dikke dokus | 20-02-08 | 00:08

Dag Matthijsje Draait Door. Mag ik een emmer, want m'n loempia komt terug!

**stijlvol** | 20-02-08 | 00:01

Dat kattebak blaadje heet echt al sinds 1971 geen Revue meer maar Nieuwe Revu, maar dat geheel terzijde.

drijflijk | 19-02-08 | 23:42

Leuk format wel DWDD, het blijft ondanks dit soort doorgedraaide afspraken wel vermakelijk, zo in de vroege avond. Maar AFspraak is AFspraak, om Peter R maar even te citeren. Laat je gasten even vertellen over hun boek/cd/film whatever...

puntkomma?! | 19-02-08 | 23:38

Huilen

Pierlooo | 19-02-08 | 22:20

Atheisme.nu 19-02-08 @ 22:10

Mij ook. Jammer dat ie niet in DWDD is geweest.

Marcel van Dam | 19-02-08 | 22:18

Dus alle benadeelden komen nu onder hun steen vandaan dikke boehoe doen? Zielige mensen alert! zielige mensen alert!

Pilsvogel | 19-02-08 | 22:10

Na die linkjes van het interview in de revu te hebben gelezen, lijkt dat boek van hem me inderdaad echt een aanrader.

Atheisme.nu | 19-02-08 | 22:10

DWDD. What goes up, must come down. Sometimes.

Hutspotentieel | 19-02-08 | 21:58

176 Pags voor 18,50? Eh, kweet 't niet heur..

wopper | 19-02-08 | 21:07

goed stuk ja... van die Van Amerongen.. iemand die het goed weet te verwoorden! Hij mag zeker meer aandacht krijgen. Kan het iedereen aanraden het eens te lezen

binkyco | 19-02-08 | 21:01

Ik heb Arthurs boek gelezen. Verbaast me geen fluit dat ze daar bij de agitprop van de PO niks mee kunnen. Blaast hun 'Europa-verenigbaar-met-islam' dromenondersteboven.

Shalome | 19-02-08 | 20:55

Schijnt niet fout van DWDD. Ze zijn wel fout, maar ja, VARA. En het komt ze wel goed uit, stelletje vuile honden. Maar goed, het SCHIJNT niet hun fout te zijn. Hoor ik op ik meen RTL 4, dus kan best waar zijn.

NoMinister | 19-02-08 | 20:55

Steerpike 19-02-08 @ 20:26
Brrrr. Wat eng, zeg.

Elisabeth2 | 19-02-08 | 20:41

@Steerpike 19-02-08 @ 20:26
je hebt het over maaibeld uitsteken e.d. nu doe je het zélf ook. Toevallig is Marie Huibregts "anders" dan anderen, gelukkig maar, ik vind hem het enige lichtpuntje in die verder trieste en politiek-correcte DWDD.

Onderbuik | 19-02-08 | 20:40

Die Van Amerongen is de laatste tijd de goede kant op aan het radicaliseren. Daar zullen ze bij DWDD te laat achter gekomen zijn.
Gelukkig is dat gisteren weer goedgemaakt door die knutselende geit een veer in de opgerekte aars te steken.

Egerius | 19-02-08 | 20:34

@brutus68 19-02-08 @ 20:25
Zoals ik zei. Zijn shows vind ik erg leuk en goed. Maarja, gelukkig valt er aan smaak niet te twisten enzo ;)

overVecht | 19-02-08 | 20:29

@Elisabeth2 : Ik ken jou, ik weet wie je bent, ik weet waar je woont.

Steerpike | 19-02-08 | 20:26

@overVecht 20.21

Die Marc-Marie kan ik niet grappig vinden. Af en toe pseudo-grappig zijn met dat uitgemolken hoge stemmetje van hem, en niks toevoegen aan het geheel.

brutus68 | 19-02-08 | 20:25

En terecht. Al die kneuzen die er alleen gaan zitten om hun nieuwste film/cd/boek te buttpluggen moeten niet zo janken als ze hun zin niet krijgen.

jeroener | 19-02-08 | 20:25

@Elisabeth2 19-02-08 @ 20:18
Nja, geregeld zit ie er bij. Maar vaak ook anderen. Hij is in DWDD niet echt een toevoeging vaak maar zijn shows vind ik zelf persoonlijk geweldig. In DWDD mag hij niet echt los gaan en das een beetje jammer

overVecht | 19-02-08 | 20:21

overVecht 19-02-08 @ 20:12
Zit Marc-Marie er eigenlijk altijd bij? Ik heb DWDD ook een paar keer gezien en elke keer was hij daarbij en zat dan een beetje koket om zich heen te kijken en af en toe te hinniken. Misschien heb ik te weinig gekeken als hij wel leuk is.

Elisabeth2 | 19-02-08 | 20:18

Ik kijk eerlijk gezegd de wereld draait door geregeld. Peter R vond ik erg goed met zijn uitspraken. Freekje vind ik daarentegen sinds ik ooit van die vent hoorde een enorm zwaar irritant persoon. Marc marie kan ik dan wel weer om lachen.

Wat ik wel mooi vindt aan dit topic. DWDD maakt geregeld zo makkelijk andere ´zwart´. Eindelijk es revenche!

*schrikt van zijn eigen on-topic zijn*

overVecht | 19-02-08 | 20:12

@pieter88552137 : Wel eens in de US geweest? daar kun je zien wat ongebreideld kapitalisme doet met je TV, elke 5 minuten reclame, tenzij je betaalt natuurlijk, maar jij zal wel genoeg hebben aan de bagguh van Fox.
@B. de Laar: Onzin, Matthijs moet geschoren worden volgens goed Nederlands gebruik, maar hij blijft stil zitten dus het is niet leuk en gauw weer voorbij.

Steerpike | 19-02-08 | 20:07

seven 19-02-08 @ 20:02
Daarom mag de man niet optreden in DWDD.
Is niet halal.

de honden blaffen... | 19-02-08 | 20:05

@ViperNL 19-02-08 @ 19:57
ja leuk die geiten, is niets mis mee.
Verder heeft die man een shirt met MONK erop, en dat is m.i. een erg leuke komische "detective" bij onze ongesubsidieerde SBS6, afgezien van de lange reklames érg de moeite waard...

Onderbuik | 19-02-08 | 20:05

domme boeken schrijvers ze komen in dat programma om dat het populair is.
Hebben ze dan niet door dat nniemand meer kijkt als het alleen over die saaie boeken gaat?

Haas82 | 19-02-08 | 20:05

Voor de mensen die niet de moeite willen nemen om het hele interview te lezen, lees dan in ieder geval de laatste alinea. :|

ViperNL | 19-02-08 | 19:57

Wereld draait door is een leuk programma, dat kan je eigenlijk voorderest niet zeggen van de Neerlandsche tv. Vertel mij eens wat er voor de rest een beetje leuk is. Al die klote dancing with the stars troep. Ach, geef mij dumpert, ebaumsworld en gorillamask en ik ben uren zoet. *tv uit*

rocco101 | 19-02-08 | 19:52

@Steerpike

Nee nee, niks maaiveld. Het gaat over afspraken maken, en als je je afspraken niet na komt (hetzij omdat je het vergeet of omdat je jezelf er te goed voor vindt) dan vallen mensen over je heen. Het mag typisch Nederlands zijn, ik vind het een deugd die we er in moeten houden.

B. de Laar | 19-02-08 | 19:51

Ik vind die Mathijs van dwdd ook maar een gluiperd. De Vara een links broeinest wat zonder subsidie van onze belastingcenten allang weg zou zijn geweest.

pieter88552137 | 19-02-08 | 19:50

@latinha 19-02-08 @ 19:07
In de Pers van vandaag stond overigens een artikel waarin hij de islam nu wel degelijk ziet als een hopeloze religie (en niet alleen maar de mocro's)

cugel | 19-02-08 | 19:48

Typisch Nederlands, Matthijs is boven het maaiveld uitgekomen, en daar komen de maaiers.
Nederlander = Homo Hypocritus.

Steerpike | 19-02-08 | 19:45

Na alle aandacht ook maar eens naar dat programma aan 't kijken, maar wat een slaapverwekkende zooi is dat. Had GS guerilla marketing niet een wat meer enerverende klant kunnen vinden?

Lepo | 19-02-08 | 19:43

Ik zou toch mooi een rekening sturen voor tenminste het ticket naar die blaaskaak van een Matthijs van Nieuwkerk.

Crusher | 19-02-08 | 19:35

Doe mij maar de regionale omroepen.

Bankman6860 | 19-02-08 | 19:30

@[email protected]:26,
Neen !
OT, van Nieuwkerk heeft wat spanning in zijn oogjes.

fuckje | 19-02-08 | 19:29

En nu iedereen z'n bek houwe, DWDD begint.

Alex J | 19-02-08 | 19:29

Tja, het is een euvel van alle tv-programma's, maar vooral die van de publieken, dat ze tien onderwerpen in één uitzending willen en daarom mensen hun tijd verspillen met honderd voorgesprekken voor mogelijke gasten per keer en die dan weer afbellen of gewoon laten zitten. Hoort er een beetje bij, zou Van A. ook moeten weten. Vervelende arrogante gewoonte en vooral de VARA is heel erg.
Aan de andere kant: Arthur van Amerongen is niet goed snik. Mensen denken wel eens dat hij de zoon of een neefje van Martin van Amerongen is en daarom misschien een of ander talent, niets is minder waar, tis een loslopende gek en nog een antisemiet ook.

campion | 19-02-08 | 19:29

@ Pa Cartwright 19-02-08 @ 19:14

Volgens m'n geheugen is er over dat rapport vorig jaar een GS topic geweest, kan niet meer terugvinden omdat ik de aanhef niet meer weet. Daarin werd De Jong tamelijk afgebrand. Misschien weet reaguurder @ sjaakdeslinksesul het nog.

wopper | 19-02-08 | 19:28

Heeft Fuckje gejongd?

Elisabeth2 | 19-02-08 | 19:26

Keaning_Radboud 19-02-08 @ 19:14

onzin, dan hadden ze m niet uitgenodigd,

Maaier | 19-02-08 | 19:19

als Balkenende enig lef in zijn donder had, zou hij het publieke bestel ontdoen van omroepen als NOS/NPS, dan blijft er van de PvdA helemaal niets meer over, zou Balkie toch aan moeten spreken...

Onderbuik | 19-02-08 | 19:19

Wat een censuur trouwens op dat blog van van die NOS ! Van die 10 comments is er 1 door.

righteousness | 19-02-08 | 19:18

@Keaning_Radboud 19-02-08 @ 19:14
Het uitoefenen van censuur is enkel vanuit overheidswege mogelijk...

Pa Cartwright | 19-02-08 | 19:18

Dit bewijst maar weer dat de Vara aan censuur doet. Het zelfde geldt voor de NPS/NOS en Vpro.

Keaning_Radboud | 19-02-08 | 19:14

@wopper 19-02-08 @ 19:06
Klopt. Er zitten gaten in. Maar participerende observatie geeft mijns inziens vaak een bloemrijk beeld, welk zich wat eenvoudiger laat lezen.
Een Huntington is het iig niet – maar 10 jaar geleden zaten daar ook nog gaten in; de tijd heeft ze inmiddels ingevuld.

Las recentelijk 'Kapot Moeilijk. Een etnografisch onderzoek naar opvallend deliquent groepsgedrag van marokkaanse jongen.' Sterke observer, die JD de Jong.

Pa Cartwright | 19-02-08 | 19:14

@empelgod @19:05
fuckje + 40.(week) = fuckjes

een of andere hassan | 19-02-08 | 19:07

heb vorige week een interview met v amerongen gehoord op radio 1 of bnr, weet ik niet meer, maar goed:

deze man ( v amerongen ) komt van ver weg.
na de moord op van gogh, heeft hij nog een stuk geschreven over dat we de islam niet verantwoordelijk moeten houden ............
zucht............ hij heeft een stuk geschreven over de mooie kanten van de islam!!!!
hij heeft ( denk door zijn opvoeding, zwaar gereformeerd ofzeau )toen de noodzaak gevoeld om dit te doen , de islam te vergoeilijken.

eehhhh........... wat wil ik nou eigenlijk zeggen.........

hij geeft de berber cultuur schuld, niett de islam, mocro's, zijnn het probleem, niet de islam.............................

dus voor dat iedereen nou ineens een nieuwe held gevonden heeft, deze man heeft de voorgaande 20 jaar alleen positief over de islam geschreven, en nog steeds,kan hij daar geeen afstand van nemen getuigen het interview in revu!

maar hij heeft duidelijk meer ervaring opgedaan over dit toffe geloof :))

maar goed, ik hoop dat ondank dit warrige betoog ( freddie smaakt weer lekker) ik toch enigsinds overkom!

latinha | 19-02-08 | 19:07

Er staan een aantal punten in dat interview die ik niet ondersteun en die me doen besluiten zijn boek eerst eens door te bladeren bij een grote AmDam boekhandel die -raar maar waar- de in het Engels vertaalde boeken van Bat Ye'or niet eens verkoopt..
Hij noemt zich een kenner en heeft geen kritiek op mo-hams latere periode. Hij noemt de terreurexport van andere baardjeslanden niet. Is hij op de hoogte van de internationale situatie zoals dagelijks te lezen op o.a. de website RoP? Hij weet niet of Europa islamiseert. Leest/beluistert hij Ramadan? Die pleit toch voor een baklava versie van de MB.
Maar hij geeft een goed inkijkje in de mentaliteit van de Riffijnen of Naffers, dat dan weer wel.

wopper | 19-02-08 | 19:06

Tje nietszeggend interview. Ik had hem ook afgezegd. Hoewel het misschien een eye opener voor de linksmens die alleen naar DWDD had kunnen zijn. Hierin zal de reden voor het afzeggen wel liggen. Echt stemmen winnen voor de PvdA doe je niet met zo'n gast..

Arktos | 19-02-08 | 19:05

fuckje + fuckje = fuckjes

De God van Empel | 19-02-08 | 19:05

Om maar meteen de knuppel in het hoenderhok te gooien: hier is toch wel het grootste onderknuppelpubliek te vinden van gans het internet, haha

Spees | 19-02-08 | 19:03

VARA, was dat niet iets met ontploffende limonadeflessen, enzo?

Fapfap | 19-02-08 | 19:03

@L'homme de Bruxelles:
Ik reaguur momenteel niet zo heel erg vaak, maar tegen het ijdel gebruik van mijn naam moet ik toch even in het geweder komen, manneken.

een of andere hassan | 19-02-08 | 19:02

Wie de neuq is fuckjes????

fuckje | 19-02-08 | 18:55

Jan-Joris-Jaap-Joop 19-02-08 @ 18:47
Onderschat de Smufen niet, die zijn ook heel erg.

Schoorsteenveger | 19-02-08 | 18:54

fuckjes: sterke nick

hetluis | 19-02-08 | 18:50

De Paraguayificatie van de provincie Drenthe is anders ook nog een volstrekt onbeschreven blad..

maakniesaaknie | 19-02-08 | 18:49

De Canadezificatie? Willen ze ons Canadezen maken, die PvdA-ers?

vanrechtsheeftvoorra | 19-02-08 | 18:48

Ach ja, VARA. 'nuff said.

PreventiefRuimen | 19-02-08 | 18:48

@Kniftig 19-02-08 @ 18:38
Omdat islamitisch fundamentalisme nu eenmaal onlosmakelijk verbonden lijkt met excessief geweld.

Pa Cartwright | 19-02-08 | 18:48

En weet je wat het is?! Canadezen zijn minstens zo vuig als Finnen!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-02-08 | 18:47

VARA censuur.

de honden blaffen... | 19-02-08 | 18:46

Het zijn allemaal kleine kinderen bij de publieke omroep. Lekker programma's maken van ons geld en wat krijgen wij ervoor; 1 keer Deep throat.

hannes de boender | 19-02-08 | 18:45

Lees eigenlijk niks nieuws. Kinderachtig gedoe bij de VARA aka de Publieke Omroep, en een vraaggesprek met een journalist die eigenlijk niks nieuws te melden heeft, maar alleen een bevestiging geeft voor wat al tijden bekend is...

brutus68 | 19-02-08 | 18:44

Wat maakt mij het nou uit wat er achter de schermen gebeurt?

Tiepfout | 19-02-08 | 18:42

Dank je geenstijl

righteousness | 19-02-08 | 18:41

@Onderbuik 19-02-08 : 18:38

Witteman, Pauw, van Nieuwkerk; het zijn net kleine kinderen.

mark twain | 19-02-08 | 18:40

"De uitgever heeft mij al gebeld en afstand genomen van wat Van Amerongen beweert"
Wáár praten we over???

Alex J | 19-02-08 | 18:40

@ mark twain 19-02-08 @ 18:35
Wat u zegt, was ook mijn eerste gedachte.

Mikey70 | 19-02-08 | 18:39

omdat hij in DWDD zou komen mocht hij niet bij Paul&Witteman, wat een bekrompen wereldje toch bij de publieken...

Onderbuik | 19-02-08 | 18:38

Goed stuk. Man van mijn hart! Duidelijke scherpe analyse van de problematiek.

Echter hoe verklaart hij dan het verschijnsel terrorisme in landen als Israerl, Irak, Pakistan, Libanon waar geen Berbers wonen maar wel Arabieren.

Kniftig | 19-02-08 | 18:38

Jammer, jammer. Leuke man die van Amerongen.Heeft niet zo veel op met
moslims. Misschien is dat de reden dat hij op het laatst niet in de uitzending mocht. Zou zomaar kunnen.

mark twain | 19-02-08 | 18:35

-weggejorist-

dr Rechts | 19-02-08 | 18:34

-edit ff andere nick verzinnen -

fuckjes | 19-02-08 | 18:33

-weggejorist-

Earlgrey | 19-02-08 | 18:33

Ik heb dat artikel gelezen. Wat ik kudtstreek van DWDD, dat had echt wel wat aandacht mogen hebben! Mooi dat het nu hier staat!

Fleauxe | 19-02-08 | 18:29

Dit is gewoon de beste reclame voor Peter R. en Freek de J. Het heeft zelfs het journaal gehaald.

paterke | 19-02-08 | 18:28

Bedankt voor het interview, Brusselke!
* boek meteen bestellen gaat *
En Thijsje moet deaudt, voorgoed.. weet nog een paar Canadezen die hem naar Isfahan willen roeien.

wopper | 19-02-08 | 18:28

Pfff mensen die zichzelf een slachtoffer rol aanmeten word ik zo moe van.

Hoeveel Calimero`s hebben we TV Land

Zeker die Freek de Jonge is zo`n zielige jankerd de qwasi intelectueel die schijt op het volk

En Peter wanneer los je nou die Holloway zaak op.

fuckjes | 19-02-08 | 18:27

*mompelt iets over slakken en zout*

poursuivant | 19-02-08 | 18:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken