Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Advocaat: Doodschopper treft geen blaam

schoppertje.jpg Zelden kwam de arrogantie van de advocatuur schrijnender bovendrijven. Wilco Anker, raadsman van het 26-jarige doodschoppertje dat eind vorig jaar in Breda een aspirant-politieagent in burger zowat de kop van de romp schopte vindt dat zijn cliënt wel wat veel schuld in de sportgympen krijgt geschoven. Zo had de pliesieman volgens Anker gewoon niet de held moeten uithangen: "Als hij zich er niet mee had bemoeid, was er niks gebeurd". Ja hij zegt het echt. Maar er is meer. Zo is er volgens Wilco absoluut geen sprake van poging tot doodslag: "Het zijn wel gruwelijke camerabeelden, maar schijn bedriegt. Mijn cliënt heeft steeds gezegd dat hij zich bewust inhield toen hij de schop gaf. Hij zette de schoen wel tegen het hoofd maar gleed in een split second bewust af naar de schouder. Omdat hij de man niet dood wilde maken". Nee vast niet. Iemand voor het leven ongelukkig schoppen, dat wel. Maar doodmaken? Nou nee. Eigenlijk mag die agent zijn handjes samenknijpen dat Anker geen vrijspraak eist wegens uitlokking. Iedereen inmiddels genoeg onderbuikaversie jegens de advocatuur verzameld? Mooi, dan HIER de laatste column van Ephimenco. Ook al zo'n fan van de beroepsgroep.

Reaguursels

Inloggen

@Contra; zo te lezen heb jij je loi-rechten niet eens afgemaakt. Een advocaat is meer dan een procesbewaker. Daarnaast kan hij slechts gebruik maken van de middelen die de wet hem toekent. Maar als jij het allemaal zoveel beter weet; herschrijf dan gewoon het Wetboek van Strafvordering knuppel, en doe dan meteen een bruin hemd aan met een rode band om je arm. Ik hoop dat je ooit een advocaat nodig zult hebben en die dan niet krijgt.
NoMinister=NoBrainer. Het is een advocaat toegestaan de wet volledig te benutten. Gelukkig hebben we hier nog altijd due process i.p.v. het Crime Control model, hoewel dat laatste steeds meer oprukt o.a. door hormonaalgestuurde domoren zoals jij.

thispissesmeoff | 20-02-08 | 14:11

Ik hou niet van agenten omdat ze met alles weg komen,maar om zoiets te doen is gewoonweg walgelijk!! Ik snap niet dat iemand zo weinig gevoel heeft,dat ie er niet verdrietig ofzo van word.

Nifelheim | 20-02-08 | 10:04

[email protected] Misschien heb je niet goed opgelet tijdens je HBO opleiding rechtswetenschappen en maatschappijleer. Een advocaat is een procesbewaker. Hij bewaakt de rechten van het individu tegen die grote overheid. Wanneer hij zich echter bedient (voor veel geld) van vieze lage trucjes om iemand vrij te krijgen keert hij zich te keren tegen de rechtstaat.

Contra | 20-02-08 | 10:03

thispissesmeoff 20-02-08 @ 07:50

Zoveel onzin en zoveel arrogantie en betweterigheid. Jurist & links. Moet wel. Of heel dom. Of heel links, jurist en dom. Ik denk dat de mensen de wetten willen veranderen. Maar als de wetten iets toestaan of de handhavers, zegt dat niet dat alle klootzakken die daar misbruik van maken heilig zijn, sukkeltje-lief. Misdragen kunnen advocaten zich ook, en wellicht voelen ze zich daartoe wel gedwongen vanwehe de ruime mogelijkheden die er voor bestaan. Maar dan blijven het wel irritante lui die weinig respect krijgen en dus ook terecht. Maar dat betweterige toontje en anti-Amerika, zout toch op links fossiel.

NoMinister | 20-02-08 | 09:40

De meeste reaguurders, in het bijzonder "de voorzitter" blijken een uitzonderlijk laag begrip te hebben van de rechtstaat en de rol daarbinnen van advocaten. Jammer. Straks ook niet klagen als de advocatuur is afgeschaft en de staat, net als nu Amerika, mensen in hechtenis kan laten nemen zonder toegang tot een advocaat. Ok?
Nu de presumptio innocentiae bijna deaud is, hoeft de staat zich alleen nog maar van de advocatuur te ontdoen om Nederland in een totalitaire dictatuur te veranderen en daar zijn ze al een flink eind mee opgeschoten. Toegang tot een advocaat is geen vanzelfsprekendheid maar een verworven recht waar we zuinig op moeten zijn.

thispissesmeoff | 20-02-08 | 07:50

Onder welke Nederlandse vrijheid valt dit?
Vrijheid van openlijke geweldpleging? Tutututut medelanders, vrouwe Justitia zou met haar zwaard de gehele gerechtelijke apparaat onthoofden voor het verdedigen van dergelijke losers. Hoeveel procedurefouten of flauwekul argumenten willen wij nog accepteren in deze vrijstaat??

puntkomma?! | 19-02-08 | 23:46

Beste Wilco,
Had jij niet zo'n figuur verdedigt, zou ik jou niet (...) *
*) mag ik niet zeggen, maar wellicht voel je al een beetje warmte om je heen.

Chipdude | 19-02-08 | 23:03

-> Hobbykip 19-02-08 @ 20:18

Hobbykip heeft het begrepen. Dit is een 1e aanzet in de verdediging waarin de publieke opinie wordt gebruikt om de juridische strafmaat te verlagen.
Leuk om over 3 maanden nog eens te kijken hoe eea is verlopen...

JeGrootmoeder | 19-02-08 | 22:30

AHAHAHA
Dat is een goeie,hij trapte wel op zijn hoofd maar hij wou hem niet dood maken :')
Noujah als ik die rechtersuitslagen van tegenwoordig zie maakt hij nog dikke kans om vrij te komen ook nog.

roood | 19-02-08 | 22:29

-weggejorist-

willem1957 | 19-02-08 | 22:26

-weggejorist-

willem1957 | 19-02-08 | 22:22

kwildood 19-02-08 @ 21:11> een kutland enkel en alleen omdat we hier en daar advocaten hebben die ook daadwerkelijk doen waar ze voor worden betaald? Begrijp nu beter dat jij dood wilt.

Kyokushinkai | 19-02-08 | 21:13

jezus wat een kut land!

kwildood | 19-02-08 | 21:11

@Vleeschmans 19-02-08 @ 19:56> Doe geen moeite, de brainless lynchmob hier heeft nog nooit enige blijk van minimale kennis van de rechstaat gegeven. En dan ook nog klagen over slecht onderwijs.

Kyokushinkai | 19-02-08 | 20:28

Ho ho ho STop!!
Dit wil die stink advocaat natuurlijk gewoon.
> Dat die gast al veroordeelt is door de media/burgers voor het proces begint.
> Krijgt die gast straf vermindering omdat hij al zo zwart is gemaakt door iedereen enzo.

Hobbykip | 19-02-08 | 20:18

-weggejorist-

frickY | 19-02-08 | 20:11

Die advocaat doet gewoon zijn werk, zolang een rechter die redenering niet overneemt zie ik het probleem niet

Vleeschmans | 19-02-08 | 19:56

Krijg nou de Anker!!!!!!!!

AntonHolland | 19-02-08 | 19:53

Ik eis meer bescherming voor daders in dit land.... en wel pronto... er worden er nog steeds veels teveel veroordeeld.. om wat ? om wat eigenlijk ?

Jokkebrok | 19-02-08 | 19:45

Maar wat die advocaat zegt > "Als hij zich er niet mee had bemoeid, was er niks gebeurd". Is natuurlijk wel HEEL erg makkelijk en grote bullshit, zeker omdat het om een politieagent gaat of hij nou dienst had of niet doet er niet toe.

Hobbykip | 19-02-08 | 19:43

Ach die advocaat probeert ook maar zijn werk te doen > Dit valt NATUURLIJK niet goed te praten maar hij moet het toch ergens op gooien.

Hobbykip | 19-02-08 | 19:35

Die advocaat doet gewoon zijn werk: zijn client zo goed mogelijk verdedigen. Het OM zal aan de andere kant ook zo goed mogelijk zijn werk doen: de betrokkene veroordeeld proberen te krijgen. Moeilijk begrijpen he, Geenstijl en Geenstijl nablatertjes?
@Henkieee> ja goed idee joh, hersenloze klootmongolen als jij te laten beslissen of iemand schuldig is. Totdat jijzelf daar ineens staat en, omdat de jury je smoel niet aanstaat en je de schijn tegen hebt, onschuldig de bak in gaat.

Kyokushinkai | 19-02-08 | 19:25

@ Henkieeee 19-02-08 @ 19:12

Deze post is een echte anti reclame voor het invoeren van een jury.

piquant | 19-02-08 | 19:24

-weggejorist-

Henkieeee | 19-02-08 | 19:12

-weggejorist-

rikb | 19-02-08 | 19:04

tja als je strak staat van de dope dan zie je het ook waarschijnlijk heel anders. graag ophangen deze gast.

Patrick Zweedsey | 19-02-08 | 18:45

Slecht uitgevoerd opvoering van "American History X". Cabaret is niet meer wat het geweest is.....

paterke | 19-02-08 | 18:34

Een beetje een dubbelslachtig gevoel levert zo'n beeld mij op. aan de ene kant ben ik blij dat het slachtoffer nog leeft. Aan de andere kant had de dader wel een echte moord mogen begaan. nu wordt ie waarschijnlijk veroordeeld voor poging tot doodslag. wat eigenlijk wat te min is in mijn ogen.

agrariër | 19-02-08 | 18:23

krijgt ie echt maar 30 maanden cel???

abyssus | 19-02-08 | 17:58

@Tol Hansse 19-02-08 @ 15:02 ... binnenkort ? trouwens wat een agressie weer in dit topic .. chapeau !

Draaitafel Demagoog | 19-02-08 | 17:48

-weggejorist-

dom blondje | 19-02-08 | 17:39

-weggejorist-

dom blondje | 19-02-08 | 17:37

Advocaten zijn van het laagste soort stront dat er rondloopt op deze aardkloot.

de voorzitter | 19-02-08 | 17:33

Advocaat heeft toch gelijk? Die agent moet zich gewoon niet bemoeien met mensen die worden lastiggevallen, gewoon negeren en de slachtoffers laten creperen... NOT!

Die advocaat mag van mij zelf wel een schop in zn gezicht krijgen... Ja, hij doet wel zn werk, maar kan ie niet met iets beters komen :S

DeToerist | 19-02-08 | 17:31


Helemaal!!! TOP een heel goed stuk!!
Voor al die huichelaars

robS | 19-02-08 | 17:16

Je moet altijd vechten, ook als advocaat. Alleen doen ze net alsof ze juridische raadseltjes oplossen en dat beter kunnen dan de rechter en die moeten overtuigen. No way. Ze zoeken gewoon alles waar je mee kan gooien bij elkaar en trekken alles wat voor pleit in twijfel en wat tegen is dikken ze aan. Maar dat mag, dat doet iedereen. Maar ga dan niet in de openbaarheid lopen opscheppen hoe goed je het wel niet doet. Pure dronkenschap zonder alcohol.

NoMinister | 19-02-08 | 17:10

-weggejorist-

berryberry | 19-02-08 | 17:10

Voor klapmongeaul Tijn0007

Ook in andere landen heb je advocaten die alles mogelijk doen ter verdediging van hun client.

Klaaswitz | 19-02-08 | 16:46

ophangen

blaeu1962 | 19-02-08 | 16:45

PrinsA 19-02-08 @ 16:21

Ga terug naar school.

c0ne | 19-02-08 | 16:43

Prutser die Anker..... Ik had het gegooid op

"Mijn client draagt Air Max edelachtbare, heeft u ooit gehoord van poging to doodslag met lucht?"

Mr Darko

Donnie Darko | 19-02-08 | 16:42

Weet iemand de naam van deze held? Ik heb de indruk dat het publiceren van de gegevens van lowlifes een positieve bijdrage aan "een beetje rechtsgevoel" levert.
Voor lafbekjes zoals PrinsA 19-02-08 @ 16:21 ; dat weglopen zit je waarschijnlijk in je genen maar is niet iets waar je trots op hoeft te zijn.

ojédiaré | 19-02-08 | 16:36

met ze 2-en iemand pakken jezus wat een mannen zeg.
Gouden regel 1 op de grond is voorbij

lepson | 19-02-08 | 16:29

Die dader is duidelijk het deaudschoppen wel waard...

bad to the bone | 19-02-08 | 16:24

-weggejorist-

PrinsA | 19-02-08 | 16:21

Advocaat W. Anker... I'll rest my case!

010waus | 19-02-08 | 16:15

@ Ohja 19-02-08 @ 15:37
"Iemand zo'n trap verkopen valt op geen enkele manier goed te praten."
Wacht nou even met zo'n diskwalificatie voordat je klaar bent met je studie...

Bernhard Bang | 19-02-08 | 16:02

tegen *aan* te bemoeien, bedoelde ik. Die advocaat heeft misschien wel bewust zulke slechte argumenten aangedragen - er zijn veel kansrijkere mogelijkheden.

Ohja | 19-02-08 | 15:57

Ja hoor.... Uitlokking? Hoe durven ze er zelfs mee aan te komen! 'Hij had zich er niet mee moeten bemoeien' - nee, dat zijn echt dé argumenten gewoon. Wat een bullshit. Het was godverdomme zijn toekomstige baan om zich daar tegen te bemoeien. Tuurlijk doe je dat dan. En terecht. Idioot. Als ik een advocaat was, en het zit er dik in dat ik er ooit 1 zal worden al denk ik niet dat dat op dat gebied zal zijn, dan zou ik dus nooit voor dat soort mensen op willen komen. Rot maar lekker op met je smoesjes. Iemand zo'n trap verkopen valt op geen enkele manier goed te praten.

Ohja | 19-02-08 | 15:37

kunnen we die gast niet gewoon naar Irak sturen.
Kan ie daar wat kut moslim extremisten de hersens uit de pan schuppen.
Dan heeft het nog nut.
Er wachten namelijk hordes maagden op deze martelaren.
Iedereen blij

paradocx | 19-02-08 | 15:37

Brute trap. Ook een uitgaansverbod voor deze mijnheer graag.

bijtertje1001 | 19-02-08 | 15:32

In nederland kom je ook weg met elke grote zonde hè? Een propje op de grond gooien <of toevallig een ongelukkig scheldwoord uit je mond laten komen terwijl er politie politie op een paar meter af stand staat> en je krijgt een boete. Maar iemand keihard een doodschop geven, opgenomen op video en het dan ontkennen... nee daar kom je in Nederland gewoon mee weg. Nee logisch, eerlijk, rechtvaardig... flikker toch op man

Jazz87 | 19-02-08 | 15:32

Volgens Wilco Anker is het slachtoffer ook een stuk minder dood dan het lijk zou doen vermoeden.

Rabarberke | 19-02-08 | 15:29

Ik zou willen voorstellen dat Wilco Anker eens op zijn rug op een paar kasseien gaat zitten en dat we even kijken hoe vaak hij zo'n afglijder vanuit het hoofd naar de schouder kan incasseren.

Rabarberke | 19-02-08 | 15:20

ONLY IN HOLLAND !!

Om je dood te schamen !!

Tijn0007 | 19-02-08 | 15:20

Dit is het zoveelste voorbeeld van een mongeaul die zich niet kan inhouden, en vervolgens met een mediageile advocaat zichzelf zoveel mogelijk in de slachtofferrol duwt.

Het hele verhaal van de voet snel laten wegglijden naar de schouder is inderdaad zum kotsen, en heeft een geloofwaardigheid van nul komma nul.

De advocaat doet in zekere zin alleen zijn werk, maar gooit daarbij wel alle normen en waarden voor het gemak overboord. Normen en waarden die ook hij zou moeten bewaken.

@Tyler-Durden 19-02-08 @ 14:37
Jij ziet het heel goed. Wel de lusten, maar niet de lasten. Bah!

Doe-eens-rustig | 19-02-08 | 15:18

@mezelf: je hebt een spraakgebrek.

Nonnes | 19-02-08 | 15:15

@Lying Dutchman 19-02-08 @ 14:47
Natuurlijk! Celemntie voor de schopper bdoel jij hier!
In de post van 14:26 heb jij het over clementie voor de wout en dat is niet op zijn plek want hij staat niet terecht.
Maar we zijn het eens. Het is de taak van die Anker om te zorgen dat ze clementie hebben met dat gastje. Hij moet zijn best dus maar doen en ik hoop dat die rechter je (en mij en de rest van het land) blij verrast met z'n oordeel.

Nonnes | 19-02-08 | 15:14

slechte jeugd gehad/moeder was nooit thuis/vader altijd dronken/nooit liefde gehad/altijd gepest/slechte rapportcijfers/werd altijd gediscrimineerd/ en als laatste 'uitvinding' van Anker: "bewust inhield".

Als ik die smeris was, dan zou ik die Anker ook wel even in een donker steegje tegen willen komen om mij "bewust in te houden.........", wat een fantast !

Anjin Mohammed | 19-02-08 | 15:10

@ knight03 19-02-08 @ 15:02
Het kan je niet lekker zitten (geef me de vijf) maar voorlopig heeft die advocaat van Joran wel bewezen dat-ie z'n vak verstaat. Dat houdt de boel bij het OM lekker fris... da's ook waar PR de Vries op uit zegt te zijn. Enneh... advocaten zijn er niet om hun cliënten de juiste straf te laten krijgen, maar om hen gedurende de rechtspleging terzijde te staan. Pas maar op, morgen heb je d'r eentje nodig....

Bernhard Bang | 19-02-08 | 15:09

Doodschoppen is liev.

Zijn voet gleed weg dusja eigenlijk zou het geen doodslag mogen zijn.
Maar spijtig genoeg is het dus wel doodslag maarja dat ligt nu eenmaal aan dat brakke lijf van die agent.

Dikke vette neqshots aan advocaten!

BloedendMaandverband | 19-02-08 | 15:08

@ chinaski 19-02-08 @ 14:53

ok.

PS: ben geen Fries.

Tyler-Durden | 19-02-08 | 15:02

Snap niet dat de rechter meneer Anker niet tot de orde roept en-of de orde van advocaten meneer Anker al dan niet tijdelijk uit zijn ambt zet.
Dit soort advocaten kan Nederland missen als kiespijn.
Anker verlaagt zich tot hetzelfde allooi als de advocaten van bijv. Joran vd S die ook enkel werd gesouffleerd te liegen of z´n bek te houden.

Advocaten zijn er om mensen te verdedigen en hun de juiste straf te laten krijgen, niet om misdadigers hun straf koste wat het kost te laten ontlopen.

knight03 | 19-02-08 | 15:02

Ben op het moment een documentaire aan het binnenslurpen over Jaques Verges: "Terrors advocate". Deze advocaat verdedigt o.a. de Khmer Rouge. Hij draait binnenkort op het filmfestival Rotterdam, maar er zijn uiteraard ook andere distributiekanalen voorhanden. Dit was Simonskoop, goedenavond.

www.filmfestivalrotterdam.com/ned/sear...

Tol Hansse | 19-02-08 | 15:02

De misselijkmakende advocatuur van Nederland is maar één symptoom van een totaal verworden, geestelijk doodziek maffialand.

Hammar | 19-02-08 | 15:01

Ik vind het zielug voor Pino ook....

man met tas | 19-02-08 | 14:57

-weggejorist-

kapt.Jerkoff | 19-02-08 | 14:54

Tyler-Durden 19-02-08 @ 14:42
Je hebt gelijk. Zat er helemaal naast.
Maar dat neemt niet weg dat jij er ook helemaal naast zit. Als zou ik niets voor de samenleving hebben betekend. Scheer je weg!
Jij kan als Fries dan wel een heel warm gevoel hebben voor die twee rare carnavalsfiguren, de wereldvreemde Ankers uit Friesland met hun voorliefde voor TBS' ers en psychotische seriemoordenaars, maar dat heb ik toch niet.
Anyway, zand erover. Volgende keer moet ik beter lezen en niet zo snel reaguren.

chinaski | 19-02-08 | 14:53

Hmmm ik denk het ook 1 maand voorwaardelijk en 10 uur prikken en hij is vrij wat een democratisc kudt land is het toch af en toe. 10 jaar brommen in een sudanese gevangenis of zijn voet eraf en schade vergoeding 50000 euro

tisnietwaar | 19-02-08 | 14:53

Mmmm. Toch ben ik ervan overtuigd dat niet alle advocaten sgorum is. Jammer kan ff niet op een naam komen.

Contra | 19-02-08 | 14:52

In mijn wereld krijgt de dader na het zien van deze beelden zelf een doodschop.

Pieter Bas | 19-02-08 | 14:52

monfer 19-02-08 @ 14:03,
gaan we bijdehand worden?

Verder heb je helemaal gelijk, daar niet van.

vander F | 19-02-08 | 14:51

Volgens mij heeft beroepsleugenaar Anker nog munitie achter de hand.Er is nl.een 'blinde vlek' , te weten het gedeelte van de interventie van het slachtoffer dat zich achter het bushokje afspeelde,buiten het bereik van de camera dus.Anker kan aanvoeren dat de slachtoffer zelf een mep heeft uitgedeeld en dat de dader zich in staat van zelfverdediging bevond.Weliswaar overdreven maar dit was te wijten aan een onstuitbare opwelling.Welles /nietes spelletje dus.Ik haal hier bijna woordelijk argumentatie aan van advokaten in gelijkaardige recente gebeurtenissen in België.Daders komen er van af met taakstraffen en in het slechtste geval met voorwaardelijke straffen.

artegui | 19-02-08 | 14:51

Ik weet trouwens niet waar bij meneer anker zijn schouder zit, maar volgens mij niet op zijn voorhoofd.... stop het filmpje maar op 1:41....

Behangdelul | 19-02-08 | 14:49

@Nonnes 19-02-08 @ 14:41

Clementie is hier zeker op zijn plaats. Bekijk het van de andere kant. Advocaat zal zeker aanvoeren dat het slachtoffer achtervolgd werd door deze aspirant-agent en daarbij waarschijnlijk geprovoceerd werd, waarop de "dader" het slachtoffer met één klap neersloeg en het instinctief wilde afmaken, maar zichzelf kon beheersen. Hou de kranten maar in de gaten, ik zeg vrijspraak. Wel even netjes de kosten afrekenen, maar vrijspraak.

Lying Dutchman | 19-02-08 | 14:47

"Hij zette de schoen wel tegen het hoofd maar gleed in een split second bewust af naar de schouder."
En zo speelt de advocatuur in op de inquisitie-democratie. Meneer Anker is precies verteld hoe weinig beeldjes per seconde er door die camera zijn vastgelegd. Er kan in een 'split second', tussen twee beeldjes, héél wat gebeuren!
En dan vooral dat woordje 'bewust'. De tranen schieten je in de ogen. Meneer de trappert was in staat om precies op het cruciale moment zijn driften te beheersen en de rationele beslissing te nemen zich niet te laten gaan, teneinde het leven van de agent te sparen, nee te redden! Het is een held! Een normaal mens zou doortrappen en zijn agressie vrij spel laten, maar deze held greep in en voorkwam dat een agent door zinloos geweld om zou komen. Hij mag nog van geluk spreken dat zijn driften niet naar binnen sloegen en hij niet zélf slachtoffer werd. Een ware held!

Schoorsteenveger | 19-02-08 | 14:42

@ chinaski 19-02-08 @ 14:38

Ik zal het één keer vragen:

Bedoel jij nou Hans en Wim Anker ?

Indien ja:
1) die hebben hier niets mee te maken (zie posts hierboven)
2) Die twee hartsgetrouwe Heerenveen supporters doen meer voor de samenleving in 1 dag dan jij hoogstwaarschijnlijk in je leven zult hebben gedaan.

Ga lekker in China skiën......... of in Akkrum.

Tyler-Durden | 19-02-08 | 14:42

@Lying Dutchman 19-02-08 @ 14:26
Dat zie ik natuurlijk wel. Clementie tonen is wel een heel rare uitdrukking in dit geval. Hij hoeft ook geen clementie te tonen. Anders zeg je dat die wout in spe inderdaad iets fout heeft gedaan.
"Als hij zich er niet mee had bemoeid was er niets gebeurd' zegt die Anker. Hij legt de schuld volledig bij het slachtoffer. Ik denk niet dat dat de kansen vergroot voor zijn client. Moraal van dit verhaal: als je je bek opentrekt omdat je ziet dat iemand anders je nodig heeft is het rechtvaardig dat je een (min of meer)doodschop krijgt. Daar krijg je de handjes niet voor op elkaar. Hij had het naar mijn idee beter kunnen gooien op een paar gebeurtenissen die avond waardoor de schopper steeds opgefokter raakte, verkeerde tijd verkeerde plek enz. Dan kwam hij er misschien wel met een cursus angermanagement vanaf.
Ik denk dat we de advocaat nog dankbaar moeten zijn. De rechter kan hem zonder veel omhaal uitlachen.

Nonnes | 19-02-08 | 14:41

Was het een advocaat van onvermogen trouwens?

UltimateMarcel | 19-02-08 | 14:40

Kan het OM die advocaat niet aanklagen wegens medeplichtigheid?

Robin Hood | 19-02-08 | 14:38

Als je het iemand vanuit de grond van je hart gunt om helemaal de pestpleuris geslagen te worden in een donkere steeg dan zijn het wel die twee misslijkmakende broers die al vele duizenden jaren gevangenisstraf van het meest gruwelijke tuig hebben weten te voorkomen.
Nare niet deugende, in en in slechte mensen, dat zijn het die twee grobbebollen.

chinaski | 19-02-08 | 14:38

Anker vond het zeker ook wel nodig nadat de agent neer ging dat zijn client toch nog een doodschop na gaf???

Behangdelul | 19-02-08 | 14:37

"Omdat hij de man niet dood wilde maken".

Nou, ik denk dat de ware motivatie zou zijn:

"Omdat hij niet voor moord de bak in wilde".

Tyler-Durden | 19-02-08 | 14:37

Lying Dutchman 19-02-08 @ 14:29
LOL

Teen | 19-02-08 | 14:36

Is trouwens subsidiair mishandeling ten laste gelegd? Zal toch wel.

Tol Hansse | 19-02-08 | 14:35

Hij heeft zeker een slechte jeugd gehad.

Zeven | 19-02-08 | 14:35

Kan neqschot vervangen worden door neqschop...

Vidi Vini Verdommi | 19-02-08 | 14:34

Advocaten doen ook maar gewoon hun werk.
Net als beulen...

da wizard | 19-02-08 | 14:32

@Kniftig en SjakieV -> Wat een geneuzel... Slaat helemaal nergens op.

Wat die F.K. betreft... Die zal er wel weer afkomen met een lichte straf. Zijn advocaat moeten ze uit zijn functie ontheffen, die is net zo van de rails gelopen als zijn client.

Wederom triomfeert de rechtsgang in dit land. -edit: NOT

Leopold | 19-02-08 | 14:32

Ephimenco, goed stukje jongen. Spong, ik kots van die nep-surinamer. Laatst zat die homofiele blaaskakerige kalebibsaap nog tegenover Peter R de Vries, ingehuurd door dat tuig van Pauw en Witteman, om lekker ff Peter te gaan Bashen. Welnu, operatie mislukt, Spong zette zich voor schut door alle uitgekraamde onzin en Peter hield de rug recht. Spong = ludzer.

Willianus Wortelus | 19-02-08 | 14:31

@Teen 19-02-08 @ 14:27

Behalve dan die twee in je kelder, die zijn liev.....

Lying Dutchman | 19-02-08 | 14:29

Dit is zum kosten. GODVERDOMME

Gobo! | 19-02-08 | 14:28

Ik heb echt een hekel aan slachtoffers.

Teen | 19-02-08 | 14:27

@Nonnes 19-02-08 @ 14:17

Ja en dat kan dan dus net weer niet. Je moet bij z'on overduidelijke zaak, waar de bewijslast zo zwaar is, nooit clementie tonen.

Lying Dutchman | 19-02-08 | 14:26

Uitstekend advocaat. Verwerpelijke argumentatie, maar het gaat om de client, niet om de 77269 onderbuikjes van GS.

kapotte_stofzuiger | 19-02-08 | 14:26

@ Keaning_Radboud 19-02-08 @ 14:18

Het leek me ook al onwaarschijnlijk, Wim en Hans hebben wel wat meer in hun mars dan deze Anker laat blijken.

Tyler-Durden | 19-02-08 | 14:25

Advocaten worden toch ook betááld om te liegen? Dat is hun vak!

Rest In Privacy | 19-02-08 | 14:25

@ vraagstaart 19-02-08 @ 13:47

hier in ierland betaal je gewoon een borgsom en je bent vrij.
(wel je paspoort inleveren)

guinnessdude | 19-02-08 | 14:23

-weggejorist-

Violator[xL] | 19-02-08 | 14:22

Gruwelijk!

De datum is: | 19-02-08 | 14:21

*zucht wederom van verbazing en machteloosheid*
Is er nou niemand in Den Haag die aan dit soort praktijken een einde kan maken. Wordt tijd dat GW eens de bezem door het land haalt.
Vreselijk!

Postzegel | 19-02-08 | 14:19

@Tyler-Durden, het is geen familie van de gebroeders Anker. Of ze moeten hem uit de familie hebben gegooid?

Keaning_Radboud | 19-02-08 | 14:18

@SjakieV 19-02-08 @ 14:10
In welke categorie val jij dan? "Als hij zich er niet mee had bemoeid was er niets gebeurd"? Doe toch normaal joh. Ben jij 16?
Maarre... met betrekking tot die advocaat: hij moet zijn best maar doen, maar een beetje meer medeleven met het slachtoffer zou hem niet misstaan.

Nonnes | 19-02-08 | 14:17

-weggejorist-

Violator[xL] | 19-02-08 | 14:17

Advocaten en mediageilheid, breek me de bek niet open. Maar goed, het valt Anker niet aan te rekenen dat hij zijn cliënt een hoge straf wil besparen. Hoe ridicuul zijn argumenten ook zijn.

Murdockyoufool | 19-02-08 | 14:17

W.Anker verkoopt de doodschop aan de rechter..

hozz | 19-02-08 | 14:15

Dat hetzerige toontje van Anniko van Santen zet iedereen op het verkeerde been. Hij veegde alleen zijn schoenen af.

Tol Hansse | 19-02-08 | 14:15

-weggejorist-

Ariel | 19-02-08 | 14:13

Reconstructie mode on/
Anker gaat op z'n rug liggen en krijgt van mij een deaudschop op
zijn intellectuele harsens.
In een splitsecond wijk ik af naar de schouder zodat deze ook permanent uit de kom ligt.
Reconstructie mode off/

Wel hoop dat ie hierna genoeg houvast heeft aan zijn anker

kalknagel | 19-02-08 | 14:11

Hij had ook een vriend met een boot moeten bellen...

Barkruk | 19-02-08 | 14:11

Misschien zit hier wel iets in voor Joran.
Hij wilde eigenlijk Natalee en vriendin in zee dumpen maar hij heeft het 'slechts' bij één meisje gehouden.

paradocx | 19-02-08 | 14:10

Irritant ventje die aspirant wout.
Had gewoon zijn bek moeten houden vervelend mannetje.
Echt weer zo'n type dat onder zinloosgeweld valt maar dat eigenlijk helemaal niet is.
Eerder de categorie volgens de ouders lief maar in geval van beschonkenheid irritant kudt ventje.

SjakieV | 19-02-08 | 14:10

"Omdat hij de man niet dood wilde maken". Owwww slechts n schouderduwtje, ja dan eis ik vrijspraak voor deze mislukte voetballert.

jeroener | 19-02-08 | 14:09

-weggejorist-

Ayaan Sorry | 19-02-08 | 14:08

Die advocaat kan je het niet kwalijk nemen, die wordt ervoor betaald om z'n cliënt een zo laag mogelijke straf te laten krijgen. Maar ja, lekkere baan heb je dan om zulke figuren te verdedigen. "Meneer de advocaat, slaap zacht"

wo ist der bahnhof | 19-02-08 | 14:08

Kudtsmoezen aanvoeren in de hoop dat het bij de rechter geen averechts effect heeft. Juridisch is daar niets mis mee, integendeel.
@Anker: heeft u wel uitgezocht of die camera daar legaal was opgehangen en/of de beelden wettelijk gewist hadden moeten zijn?

dienstweigeraar... | 19-02-08 | 14:08

-weggejorist-

Violator[xL] | 19-02-08 | 14:07

Koop Ephimenco dan ipv Livestro! En gerne doorlopen als Wilco Anker wordt doodgeschopt.

sjaakdeslinksesul | 19-02-08 | 14:06

Niet zeuren die jongen heeft diep van binnen een goed hart.

Hellsmurfje | 19-02-08 | 14:06

Weet iemand hoe die gast heet? Hyves??? Sugadudes?

halve_haan | 19-02-08 | 14:06

Ik hoop wel dat die kerel die die trappen gaf zijn schoenen vergoed krijgt van het vermeende slachtoffer. Zijn verdomd dure gympies en zit nu allemaal bloed en vlees op.

ijsklont | 19-02-08 | 14:05

Topadcocaat. Wat kan hij in godsnaam anders aanvoeren nu alles op beeld staat.

Lying Dutchman | 19-02-08 | 14:04

Hee Anker, ga es op je rug liggen, dan geef ik je wel een 'schouderklopje'. Sukkel 1e klas.

OoO | 19-02-08 | 14:04

Volgens mij gaat de column van Ephimenco niet over iemand als Wilco Anker, d.w.z. iemand die gewoon z'n cliënt verdedigt.
Hij heeft het over die onuitstaanbare ijdeltuiten waar we bijna dagelijks tegenaan moeten kijken.

monfer | 19-02-08 | 14:03

Nog even en hij roept dat de dader het slachtoffer is en het slachtoffer de dader.

Waarom werkt Anker niet voor t OM?

net als spong/mosco/hiddema etc etc... die gasten weten altijd wat te regelen, dat moeten ze dus ook voor de staat kunnen..

kippepik | 19-02-08 | 14:03

Dus volgens Anker is zijn cliënt geen doortrapte crimineel...

Patrick Bateman | 19-02-08 | 14:02

Nu onze vriend Peter R(epelsteeltje) de Vries het helemaal gemaakt heeft in de USA, heb ik een leuk idee voor een Amerikaans televisie progamma voor hem: "The funny sides of the Dutch law".
Deze misser zou er niet in misstaan....

man met tas | 19-02-08 | 14:02

Amice, Dr. Mabuse:
Om een cliënt/verdachte te verdedigen inderdaad, niet om het slachtoffer na te trappen. "Had hij zich er maar niet mee moeten bemoeien" is een zwak verweer. De daad van je cliënt rechtvaardigen, dat is de uitdaging.

dr.spin007 | 19-02-08 | 14:01

Kniftig 19-02-08 @ 13:53

Wat een idiote reactie, bovendien gewoon niet waar.

monfer | 19-02-08 | 14:00

"Edelachtbare, toen ik een gloeiend hete glazen staaf bij Anker in z'n reet duwde hield ik mij bewust in. Ik wilde 'em eigenlijk dwars door z'n hart boren. Dus."

Gier | 19-02-08 | 14:00

Ik vindt dat hij eerst maar eens sorry moet gaan zeggen.

Tyler-Durden | 19-02-08 | 14:00

-weggejorist-

Violator[xL] | 19-02-08 | 13:59

fucking bastard

chameau | 19-02-08 | 13:58

Gewoon veroordelen tot een doodtrap op slechts de schouder...
Advocaten van dit soort criminelen zijn per definitie zelf niet in orde.

Vloekende Vlaming | 19-02-08 | 13:58

En zulke mensen hebben nog kinderen ook. Kijken wat meneen de advocaat te zeggen heeft als het hun eigen zoon betreft die zo'n doodschop krijgt van zo'n zieke puber. Het wordt nu toch echt tijd dat we dat soort gasten meteen zelf doodschoppen. Als ze eenmaal de warme deken van de advocatuur om zich heen hebben lukt het niet mee. Weg uit de samenleving, dit soort mensen!

Dagbobert | 19-02-08 | 13:58

@Kniftig 19-02-08 @ 13:53 Heb je ook feiten om je prachtstelling te onderbouwen? En je gaat het nou toch hoop ik niet over die dolle Driss uit 020 hebben hoop ik?

vraagstaart | 19-02-08 | 13:57

Tis gewoon een schoft die op dat moment een weerloze man op het gezciht stampt!

Kris | 19-02-08 | 13:57

ja.... schandalig. hij moet maar eens op straat gaan liggen, dan trap ik wel...... we weten nu toch dat je dan niets te vrezen hebt.

DasDude | 19-02-08 | 13:56

Die beelden zijn om te kotsen. Heeft de dader ook een hyve?

Erectus Enormus | 19-02-08 | 13:55

Normen en waarden toch? Hee Balkenende lul, trek nou je muil eens een keer open!

vraagstaart | 19-02-08 | 13:55

Mooi he zo'n bananenrepubliek.

Hellsmurfje | 19-02-08 | 13:54

dr.spin007 19-02-08 @ 13:46
Ongezien... je hebt inderdaad slecht gekeken.
Ik kom ook tot de conclusie dat hij niet doortrapt. Niet minder immoreel, maar het verhaal van de advocaat klopt wel.
Trouwens, advocaten zijn er toch om verdachten te verdedigen?

Dr. Mabuse | 19-02-08 | 13:54

Politie in burger = Niet mee mogen helpen als hij/zij iets ziet wat niet klopt?

Wat klopt er niet aan dat verhaal? Die politie deed toch juist zijn plicht als politiemanneke

D3fix | 19-02-08 | 13:54

Ik keur het niet goed ofzo

Maar agenten komen altijd weg met hun daden. Of ze nou dubieus iemand doodschieten, doodrijden oid ze gaan alijd vrijuit.

Kniftig | 19-02-08 | 13:53

Doet een agent een keer ze werk... Dader en advocaat slaan tot ze het lekker vinden en daarna schoppen...

Barkruk | 19-02-08 | 13:52

naw Wilco Anker... iemand?

En ik vrees dat met ons mooi Neerlands recht er ook nog vrijspraak in zit ook.. "De held uithangen" is toch wel mooi bedacht..

Just my opinion | 19-02-08 | 13:52

NEDERLAND TEN TOP!

KwalbertVerlinke | 19-02-08 | 13:52

30 maanden geeist door OM......................

Met wat mazzel kan die gozer het WK 2010 gewoon in de kroeg kijken.
Belachelijk.

En Ephimenco moet niet zo zeuren - het zijn de uitwassen van de advocatuur (zoals meneer Anker) die verschrikkelijk zijn, niet de advocatuur zelf.
In dit geval faalt overigens het OM al bij de strafeis......

Tyler-Durden | 19-02-08 | 13:52

Die advocaat zal ook wel terugverlangen naar zijn eerste job in de spoelkeuken.

Pingu | 19-02-08 | 13:51

Verweer zal met de beschikbare beelden altijd slap zijn. Mr Anker doet gewoon zn werk.

salonrealist | 19-02-08 | 13:51

*doodschop verkoopt* dat valt toch niet goed te praten!

Rooie Sien | 19-02-08 | 13:51

"Eigenlijk mag die agent zijn handjes samenknijpen dat Anker geen vrijspraak eist wegens uitlokking"

Goede *kuch* verzonnen *kuch* zin Brusselmans

www.bndestem.nl/breda/2669851/Cel-geei...

Critical Distance | 19-02-08 | 13:51

Prima advocaat, die Wilco Anker. Je kunt geen criminelen verdedigen zonder mensen te schofferen.

Dr. Faustus | 19-02-08 | 13:50

Wanker!

jullie ook hier? | 19-02-08 | 13:49

Heb het hier in Singapore aan het barpersoneel laten zien en uitgelegd.

ze zijn nu een schone broek aantrekken.

En lachen, lachen........

vraagstaart | 19-02-08 | 13:47

Is dat de 3e van de gebroeders Anker ??

Tyler-Durden | 19-02-08 | 13:46

-weggejorist-

dr.spin007 | 19-02-08 | 13:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken