Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

France Soir ontslaat journalist Lefranc

Salaam! Salaam. Moslimbroeders. Even een korte briefing vanuit de Bunker der Barmhartigheid op het hoofdkwartier van het Geheim Apparaat. We hebben succes geboekt in de moeder aller Cartoon-oorlogen. In Frankrijk is Jacques Lefranc, redacteur van de krant France Soir, die gisteren de Twaalf Nodeloos Kwetsende Afbeeldingingen Der Profeet publiceerde, op staande voet ontslagen. De eigenaar van het dagblad, broeder Raymond Lakah uit Egypte, heeft de ongelovige op straat gezet. Dat Lefranc mag kreperen in de voedselbanken van Parijs. Overig nieuws van het front. Palestijnse broedergroeperingen hebben gedreigd met aanslagen op buitenlanders die afkomstig zijn uit landen waar spotprenten zijn afgedrukt. Het Palestijns Verzetscomité en en de Al Aqsa Martelaren gaven daarover donderdag een verklaring uit. Bericht voor strijdgroep De Lage Landen: scootercommando 1... oprukken naar 010. Inleidende beschietingen starten om 00:00 uur. Nadere instructies volgen.

Reaguursels

Inloggen

pfffffffffffffffffffffffffffff

stiletto | 04-02-06 | 12:38

Vanmorgen op BBC een interview met de betreffende redacteur van dat Jordaanse blad gehoord. Die man was absoluut verbijsterd over de reacties op de cartoons door de moslimwereld, temeer omdat hij er van overtuigd is dat meer dan 95% van de mensen de cartoons nooit heeft gezien. Hij was er ook pissig over dat moslims het kennelijk niet nodig vinden om op hun achterste poten te gaan staan over het afzagen van koppen maar wel ontploffen over een paar volstrekt onschuldige cartoons. Kijk, als ze nou over deze site (retecool.com/comments.php?id=13539_0_1...) uit hun panty zouden gaan, dan kon ik me er nog wat bij voorstellen (hoewel ík me compleet bescheurd heb daar).
Conclusie: humor moet wel een compleet onbekend concept zijn voor de hakbars. Hoewel ik tegelijk wel moet toegeven dat ik gristelijk amerika ook niet begrijp met hun hysterie over Janet Jackson's min of meer blote tietje bij de Superbowl.. Kennelijk is hypokrisie wél een universeel bekend fenomeen...

faq | 03-02-06 | 09:43

@JSK kind.

neuzel | 03-02-06 | 08:54

Had ik al vermeld dat het muggeNziften is?

poppermotje | 03-02-06 | 00:02

@MAXIMO 02-02-06 @ 20:10

cynisme is niet per def. waar, evenmin was was m.i. jouw opmerking waar.

TheRealShowstopper | 02-02-06 | 23:13

@TM:
" Los van het feit dat dit muggeziften is op een werkelijk monumentaal niveau : Neen! Het is HEN, koop maar een goed boek over de nederlandsche taal. Hen is aanwijzend, hun is bezittend,"
.
Gast, zie de link: www.onzetaal.nl/advies/hunhen.html
Jezus, pseudo hoger opgeleiden, dát bedoelde Trouw zeker.

JSK | 02-02-06 | 22:55

@maximo
Dit is natuurlijk een blunder van jewelste mijnerzijds. Mijn excuses: ik had echt alles op google ingevuld en kreeg dat moslims volgens andere geboden leefden. Het staat er inderdaad. Ok tot een andere keer.

controle | 02-02-06 | 22:54

Misschien in die 10 geboden vorm, maar ze staan er wel degelijk in: users.telenet.be/myprojects/peace/waar...
Overigens, ik moet het voor vandaag hierbij laten, tot de volgende discussie.

MAXIMO | 02-02-06 | 22:50

@maximo
Heeft die een eenvoudige oplossing voor verzonnen: gewoon geschrapt. That's right maximo, je hoort het goed, meneer mo heeft de 10 geboden laten deleten.

controle | 02-02-06 | 22:31

@controle.
Maar de 10 geboden daaraantegen zijn weer uit het OT, en daarin staan weer de fundamentale principes van alle genoemde religies en onze samenleving.
Jammer is het dat ze alleen vergeten worden, zo slecht zijn ze ook weer niet aangezien de geloofsboeken vol staan met een inhoud die vaak onderhevig is aan agressieve of stille dubieuze interpretaties van zogenaamde "charismatische" leiders. Pure blasphemy, zeg ik je....

MAXIMO | 02-02-06 | 21:59

@maximo
Afgezien van een "slechte overname" (veel dingen zijn fout overgenomen dwz in een ander, meerdere malen niet kloppend verhaal) is de leer van het NT nou niet bepaald overgenomen. Als er staat dat ongelovigen gedood mogen worden lijkt me het niet zo moeilijk om dit vast te stellen. De Joden kennen net als de moslims geen NT dus leven volgens OT (oog om oog, tand om tand). Nou laat ik nog buiten beschouwing dat de koran een slechte mengelmoes is van christendom en jodendom gecombineerd met mo en zijn maangod.

controle | 02-02-06 | 21:44

@Controle.
Met punt 1 ben ik het eens, maar punt 2 niet wat betreft die vergelijking met de Islam, De Koran is immers ook gebaseerd op Joodse profeten zoals Abraham/Ibrahim net zoals de Bijbel.

MAXIMO | 02-02-06 | 21:35

@maximo
2 dingen.
1) Hitler gebruikte volgens mij de christenen op listige wijze om hem aan de macht te krijgen. Daarna heeft hij duidelijk gemaakt niets met het christendom te maken te willen hebben.
2) Dat veel christenen (wanneer is iemand christen?) haat koesterden tegen Joden is een feit. Maar deze haat had meerdere gronden waar de kruisiging van JC er een van was. De christelijke leer (dus niet noodzakelijk de RK of anders) die in de bijbel vermeld staat, staat echter haaks op het nazisme (hier is m.i. geen enkele discussie over mogelijk). In dit opzicht is de leer van de islam meer verbonden met het nazisme.

controle | 02-02-06 | 20:47

@Controle
Thanks, heb het gelezen. Ik denk dat hij maar al te goed van Jezus zijn semitische komaf wist met die RK achtergrond van hem, op één of ander manier kon ie dit niet vanwege persoonlijke frustaties niet verkroppen en heeft hij zijn eigen leerschool verzonnen waarvoor hij wel de steun nodig achtte van de Christenen. Hoe verklaar je anders dit?: www.infidels.org/library/historical/un...
en dit? www.infidels.org/library/modern/john_m...

MAXIMO | 02-02-06 | 20:38

hier heb je Anders in het engels :
www://dr.dk.nyheder
dan zie je een link met tekst se uddraget

dodogates | 02-02-06 | 20:12

@Controle
Ik probeer dat te onderbouwen met een link, scheelt typwerk, 1e link die ik tegenkwam met "hitler religion": www.nobeliefs.com/hitler.htm
BTW hitler was in zijn jeugd koorknaap en misdienaar in de Rooms-Katholieke kerk, die achtergrond moet zeker worden meegewogen aangezien hij de uitvinder is van het Nazisme.
-
@van der F.
Als je nog zou kunnen zeggen waarom....
Nu kan ik er niks mee behalve je uit te schelden.
En daar heb ik geen zin an.
Dat mag die zoon van je doen..
-
@TRS
Kan gebeuren, de waarheid is nou eenmaal hard. ;)
Overigens ben ik doorgaans een rasoptimist.

MAXIMO | 02-02-06 | 20:10

Koopt Deensch!

GutterMouth | 02-02-06 | 20:00

@MAXIMO 02-02-06 @ 18:39

Je cynisme is zelfs voor mij een brug te ver.

TheRealShowstopper | 02-02-06 | 19:24

als het ook al verboden is een cartoon, die sowieso altijd op de lijn van het net niet-net wel lopen, en daarmee ons een mening of een maatschappelijk probleem vertellen. dan wil ik hier eigenlijk niks meer mee te maken hebben.

B.I.G. | 02-02-06 | 19:12

zij = zei ? zegde ? lang geleden dat in in NL was sorry....

dodogates | 02-02-06 | 19:05

@maximo
Dat is idd het enige wat overeenkomst heeft. Zo beschouwen vele christenen dat de joden de schuld waren voor de dood van JC. Toch heeft christen geleerd zijn vijanden lief te hebben, andere wang, naastenliefde en ga zo maar door. Dus om nou te stellen dat het christendom de belangrijkste grondslag van het nazisme is, is werkelijk te gestoord om uit te leggen.

controle | 02-02-06 | 19:02

Ik heb de indruk dat dit langzaam maar zeker kan eskaleren.
In ieder geval : Anders Fogh Rasmussen heeft een 25 minuten interview gegeven met het kanaal Al Arabia, dat om 20:00 uur wordt uitgezonden.
Een medewerker van zijn ministerie zij in een kort interview, "dat geen letter
ondoordacht en onoverwogen in dit gesprek voorkomt." We mogen hopen
datdit enig effekt heeft.
Indien iemand dit interview kan volgen, gaarne hier verslag. Het wordt natuurlijk in het engels gevoerd,met ondertitels neem ik aan....

dodogates | 02-02-06 | 19:00

Wat een kut krant.Daar wil je toch geen abonee op zijn.Als ze nieuws brengen dat niet mag. Deze krant staat onder cenzuur.Weg met die hakbar krant.

monaco | 02-02-06 | 18:59

@MAXIMO 02-02-06 @ 17:21
"Maw mensen die anderen hun idealen willen opdringen zijn volgens jou slecht, maar dat geldt in jouw ogen dus niet voor de extreme-fundamentalistische democraten. En dat, vind ik hypocriet."
Zelden zulke nonsens mogen lezen...

vander F | 02-02-06 | 18:53

MAXIMO,
ik lees nu een tijdje je comments,
je bent een viezerik en bijkans een landverrader, ongelofelijke links-dan-wel-rechts-omluller die je bent.

vander F | 02-02-06 | 18:50

@controle
Kan je je nog herinneren dat Passion of the Christ uitkwam?
Film is gebaseerd op de bijbel, en toch kwamen er uit Joodse kring geluiden dat de film misschien wel anti-semitisch was.
@TheRealShowstopper
Alsof die extreme-democraten in Irak en Afghanistan zitten om onze of hun vrijheid te waarborgen? Jij weet toch ook wel dat die gasten daar zitten om de portemonneetjes van de Halliburtontjes en Carlyle'tjes te spekken met behulp van allerhande propaganda onder het mom van democratie en vrijheid?
@TM
Wauw, zoveel reflectie ben ik hier nog nooit tegengekomen. Hulde!
Wat die Iraanse revolutie betreft, die is mede mogelijk gemaakt omdat daar een Sjah de macht had die naar de pijpen van de Amerikanen danste terwijl hij zijn plichten naar het volk niet nakwam. En we weten allebei hoe dat is afgelopen.
Overigens was het Bush die "Either you with us or against us" zei, dus zo tolerant zijn die Christen extreme-democraten ook weer niet.
Die middenweg kennen zij blijkbaar dus ook namelijk niet.
Het is óf zwart óf wit.
En uiteindelijk geef je zelf al aan dat je jezelf plaatst boven anderen als zij jouw rechten niet tolereren. Maar bega niet de fout te denken dat "zij"denken dat ongelovigen niet voor hun levensovertuiging (olie,geld)willen sterven aangezien "zij" zelf zien hoe die ongelovigen de boel met gevaar voor eigen leven komen inpikken.

MAXIMO | 02-02-06 | 18:39

Ik denk dat de vraag of we de Palestijnen nog financieel moeten ondersteunen nu wel duidelijk beantwoord is. NEEEEN.

michiel mans | 02-02-06 | 18:09

En het zou helpen als die fundamentalisten in die verre landen eens gewoon zouden VRAGEN of we dit niet willen doen. In plaats van met dood, verdoemenis en fatwa's te strooien. Want er is toch wel een verschil tussen 'Als je dat doet maak ik je dood' en 'wil je dat alsjeblieft niet doen want daarmee kwets je mij en mijn mede-moslims'? Ik maak me sterk dat de westerse wereld dan zelf al veel meer sociale controle gaat uitoefenen.

Maar dat geschreeuw dat zie en hoor ik nou al sinds 1979 en dat heeft weinig effekt meer. Of het moet het verkeerde effekt zijn.

TM | 02-02-06 | 18:03

@TRS 02-02-06 @ 17:39 : Kom TRS, volgens wat ik heb gehoord van de Qu'ran mogen er geen beeltenissen van Mohammed worden gemaakt. Da's 1. Verder wordt Mohammed afgebeeld als terrorist, en dat is veel te kort door de bocht. Daarmee vervreemd je alleen de gewone gematigde moslims maar van je. Da's 2. Maar goed, je hoort mij niet zeggen dat ik het zou verbieden. Je hoort mij zeggen dat ik er best een goeie discussie over zou kunnen hebben. Maar dan in redelijkheid en zonder dwang van wie dan ook.

En inderdaad; lees ook mijn vorige reaktie aan MAXIMO.

En nogmaals : wie ben ik dat ik alle oplossingen zou hebben? Dan zou ik in Oslo zitten voor mij Nobelprijs. Ik zit er hier over te ouwehoeren omdat ik die oplossingen juist niet heb.

TM | 02-02-06 | 17:57

Eerst even : The Drudge Report maakt er niet zo'n probleem van, die hebben die tulband-cartoon gewoon als link in gebruik... Maar ja, die Amerikanen hebben a) niet al te veel meer te verliezen aan goodwill en b) meer lef.

@Maximo: Ik hoorde je de eerste keer wel hoor ;) Ik geloof niet zo in de liefde voor de extreme moslim voor die 'liberty'-uitspraak. Dat zal dan toch zeker wel 'Give me Allah or give me Death' zijn? Jij doelt volgens mij op zelfbeschikking? I agree, maar heeft dat iets te maken met dit cartoon-akkefietje? Zouden ze dan niet beter Amerika nog wat meer kunnen vervloeken? Want de invloed van Europa op het Midden Oosten is volgens mij echt niet meer zo groot en we staan behoorlijk kritisch tegenover de daden van Bush aangaande die contreien. En daarbij : in Iran en Saoudie Arabie zitten volgens mij ECHT geen regeringen die naar de pijpen van de Westerse wereld dansen hoor. Ik herinner me nog wat gegijzelde amerikanen in een ambassade in 1979...

Je laatste opmerking slaat naar mijn onbescheiden mening - en gerelateerd aan mijn posting(s) - kant nog wal : Ik probeer nu juist duidelijk te maken dat ik de religieuze gemeenschap met alle liefde in vrede wil laten leven. Als ze dat mij ook laten doen. Dus waar zou ik 'Idealen opdringen' dan? Dan zou mijn ideaal moeten zijn dat iedereen zijn eigen idealen moet kunnen najagen... ;) Dat is dacht ik zo een cirkelredenering(?)

Overigens raak je wel aan 1 punt waar ik de laatste tijd meer en meer over nadenk : Het Westen heeft al een aantal decennia als mantra "vrijheid, en vrijheid van meningsuiting, voor iedereen". Maar hoe kun je daarover praten als 1 or meer partijen dat leidende principe niet erkennen? Om te praten moet je een gemeenschappelijke basis hebben of overeenkomen. En daar is per definitie tolerantie voor het standpunt van de ander voor nodig. Ik ben onverkort van mening dat 'fundamentalisische democraten' die tolerantie eerder betrachten dan 'fundamentele moslims'. Let op het gebruik van het woord fundamenteel, want daar ligt het probleem. Is het niet domweg zo dat de partijen zoveel van elkaar afstaan dat een dialoog bijna zinloos wordt?

Want als dat zo is tsja, dan heb je gelijk; dan vind ik mijn principes en levensovertuiging beter en belangrijker dan die van een fundamentele moslim. Ergens houdt de discussie natuurlijk ook wel op, en zoals ik al eerder opmerkte; waarom denkt de religieuze wereld nou toch dat niet-religieuze mensen geen levensovertuiging hebben waar ze voor willen sterven? Is dat misplaatste arrogantie? Hersenspoeling? Wat?

Overigens ben ik alleen een fundamentele democraat als mijn recht om zo te denken dreigt te worden aangetast. En dat is dan weer een mooie zin, waar je alweer een hele nieuwe discussie over kunt beginnen... ;)

TM | 02-02-06 | 17:52

@MAXIMO 02-02-06 @ 17:21

You are missing the point, by miles.

Jouw redering komt in essentie neer op: iemand die met dwang en evt. zelfs geweld vrijheid voor anderen probeert te bereiken is even goed of even slechts als iemand die met dwang en geweld anderen probeert te onderwerpen aan zijn dictatuur en hen vrijheid ontneemt. Is dat daadwerkelijk jouw morele standpunt?

TheRealShowstopper | 02-02-06 | 17:43

@maximo
Je beweerde(15:37): "Hitler's leer was duidelijk op het Christendom en een beetje op het Occultisme gebaseerd". Lijkt me niet dat daar een onderbouwing voor te vinden valt.

controle | 02-02-06 | 17:42

@TM 02-02-06 @ 16:55

"Want die cartoons ZIJN natuurlijk ook tering-kwetsend voor de devote moslim en moslima."

Wie ben JIJ om dat voor DE moslims te bepalen? DE moslim bestaat toch niet? Is het niet NOG erger om VOOR DE MOSLIMS te gaan bepalen wat ze wel en niet erg moeten vinden?

TheRealShowstopper | 02-02-06 | 17:39

*Sluit weer aan*
Sorry was effe bezig met héél iets anders...
@controle
Nee, ik neem het niet terug.
Waarom zou ik eigenlijk? Ik heb toch niks slechts gezegd?
@TM
"Give me liberty or give me death" daar ben je een groot aanhanger van, naar alle waarschijnlijkheid Bush ook.
Maar als je naar de actie's van de extreme-moslim-fundamentalisten kijkt kan je opmaken dat zij naar alle waarschijnlijkheid hetzelfde credo aanhangen alleen op hun manier. Zij zijn ook nog niet vrij van die door ons geinstaleerde eerdergenoemde dictatoriale leiders, of lijers in dit geval, dus bevechten zij die ook met man en macht en dat is een van de redenen dat bijv. de overleden Qut'b met een conservatieve agenda die Al-qaeda CEO Zawahiri en zodoende een Binladen inspireerde.
Maw mensen die anderen hun idealen willen opdringen zijn volgens jou slecht, maar dat geldt in jouw ogen dus niet voor de extreme-fundamentalistische democraten. En dat, vind ik hypocriet.

MAXIMO | 02-02-06 | 17:21

Overigens vind ik het stijlloos van die Deense krant dat ze de kat zo op het spek binden. Want die cartoons ZIJN natuurlijk ook tering-kwetsend voor de devote moslim en moslima.

Maar dat is nog geen rechtvaardiging voor de akties en reakties.

TM | 02-02-06 | 16:55

@controle : Dat ik de vragen en zorgen heb wil nog niet zeggen dat ik de oplossing ook kan aandragen. ;) Maar een paar ideeen om te beginnen heb ik wel ja.

Ik zou als allereerste eisen(EISEN dus) dat een Nederlander GEEN andere nationaliteit kan bezitten. Dus niet van dat mietjesachtige gedoe met dubbele nationaliteiten. Of je bent Nederlander of je bent dat niet. En als de Marokkaanse Koning dat niet goed vindt nou, dan gaan de Marokkaanse Nederlanders maar aan zijn hoofd zeuren. Tot die tijd geen Nederlanderschap. Verdeelde loyaliteit werkt gewoon niet.

Ik zou daarbij ook - en Verdonk doet dat nu een tikkie - een veel officielere welkomstceremonie houden, zoals die al tijden in Amerika wordt gehouden. Inclusief het zweren op de grondwet of wat ze daar ook nog meer doen. Zolang het maar geen Bijbel of Koran of zo is, want nationaliteit heeft niets te maken met godsdienst. Ik zou het als ongelovige hond zelf al beledigend vinden om op een ander's geloof te moeten zweren.

Maar maak dat die mensen zich persoonlijk betrokken voelen bij Nederland.

Maar goed, dat zijn losse flodders en niet meer dan dat.

En ik zou inderdaad de sociale dienstplicht invoeren, en dan gemodelleerd naar de vroegere dienstplicht in het leger. Dus geen gezeik, je slaapt de eerste maanden in een kazerne en je mag in het weekend naar huis. Bevorder dat samenzijn maar, alle kleuren en religies op 1 grote hoop. Geen onderscheid maken, dat doen ze zelf maar.

TM | 02-02-06 | 16:47

@tm
Maar ja, wat wil je doen dan? Europa kennende zal het wel weer een late maar des te hardere actie worden om de zaken op orde te stellen. Ik vind serieus dat we na moeten denken over het terugsturen van bepaalde personen. We moeten de kwaden van de goeien scheiden, maar ook dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker omdat de politieke correctheid weer terug lijkt te keren.

controle | 02-02-06 | 16:37

@controle : de meerderheid van de moslims is ook 'normaal', het gaat om dat resterende zwerf-afval. Voor de rest; exact, wat ik zeg ja. En voor de goede orde, tegen mensen die dan zeggen 'aaaaach, dat zal wel loslopen' zou ik willen zeggen: "Tsja, ik ben wat sceptischer, de oranje WO-II helmpjes zijn 5 maanden voor het WK ook al te koop. Dus wat dacht men van een oranje tulband of djellaba met een afbeelding van Mo. er op? En ik bedoel niet Mo. B?

Je hebt maar 1 idioot nodig en de vlam slaat in de pan.

TM | 02-02-06 | 16:27

@tm
Voetbalwedstrijden trekken nu eenmaal een bepaald soort mensen aan (de meerderheid is overigens wel normaal m.i.). Mix dat met het groepsgevoel (en daardoor automatisch vijandig gevoel tegen de andere partij) en je hebt een explosieve situatie.

controle | 02-02-06 | 16:21

Is Whahahaa al onder de tafel vandaan gekomen, of durft hij echt niet meer?

TheRealShowstopper | 02-02-06 | 16:19

@Lipsum : En die onrust en die rellen zullen dan waarschijnlijk ontstaan na een voetbalwedstrijd Nederland - Iran of iets dergelijks. Dat gebeurt wel vaker, want sport verbroedert : my ass'!!

Moet je je even voorstellen : die ellende van die hooligans in Beverwijk van een paar jaar terug, maar dan met een hele zooi Ajax-'joden' en een zootje door een imam opgeruide allochtonen. Daar vallen geheid dooien.

Speak softly, carry a big stick...

TM | 02-02-06 | 16:17

Fundamentalisten kun je niet van inzicht doen veranderen door argumenten, corrigeren van dit destructieve gedrag is dan ook dweilen met de kraan open.

De grondslag van Fundamentalisme is indoctrine, hersenspoeling of hoe je het ook maar wilt noemen. Enige oplossing is het "deprogrammeren" van deze personen op eenzelfde wijze zoals men dat ook doet bij sekteleden.

Oftewel: hersenspoeling ongedaan maken d.m.v. intensieve therepie. Let wel, niet hun geloof afpakken, maar de destructieve fundamentalistische schil eraf pellen.

Dit laatste nu is iets wat gedaan moet worden vanuit de Islamischtische wereld zelf, daar het anders weer koren op de molen zal zijn voor haatzaaiende imams (wat mij betreft deze dus als eerste "deprogrammeren").

Lukt dit allemaal niet, dan voorspel ik dat binnen 5 tot 10 jaar de pleuris uitbreekt in Nederland en burger-knokploegen de straten zullen schoonvegen, zoals een peleton Mariniers dit jaren geleden reeds gedaan heeft op NS station Lelylaan in Amsterdam.

Lipsum | 02-02-06 | 16:05

Vooraleerst mensen : als ik iets post(waar dan ook) dan beweer ik nog niet de wijsheid in pacht te hebben en de absolute waarheid te verkondigen. Ik breng slechts mijn eigen gedachten onder woorden van dat moment.

Waarvan akte.


@MAXIMO : Vrijheid van geloof : dat hoor je mij nergens ontkennen, die vrijheid eis IK dus ook, daar ging mijn hele betoog zo'n beetje over dacht ik... Of heb je ergens kunnen lezen dat ik van de hele wereldbevolking verplicht atheisten wil maken?

En Niet zo Lullen : Iraq, Saoudie Arabie, Jemen, noem die olielanden maar op : IK heb ze niet gevraagd om een dictatuur in te stellen. En ik ben ook geen Amerikaanse president die ze in het zadel houdt uit eigenbelang.

Overigens : als jij denkt dat het Midden-Oosten de prijs van de olie laat afhangen van het welzijn van het Westen dan ben je jaloersmakend naief. Het enige waar ze aan denken is prijs versus verkooptonnage, hun eigen winstmarge dus. De OPEC is echt niet uit liefdadigheid opgericht. Deze wereld is een zakelijke wereld en arabieren hebben altijd goed kunnen handelen. Enne, waar kun jij nog goedkoop tanken dan? Mag ik dat adres vanje hebben? ;)

Anyway, waarom jij met die opmerking komt over vrijheid van religie, als reaktie op mijn posting snap ik eigenlijk niet zo goed. Verklaar je nader(?)

TM | 02-02-06 | 15:54

@maximo
Dus je neemt het terug.

controle | 02-02-06 | 15:50

@Controle.
Deze wereld is nou eenmaal gek...

MAXIMO | 02-02-06 | 15:47

@TM
Vrijheid is ook vrijheid van geloof.
En dan heb ik het nog niet gehad over de vele dictators die de moslim-landen rijk zijn en die voor grof geld voor ons daar de boel onderdrukken zodat wij lekker goedkoop kunnen tanken.
Die mensen hebben ook recht op vrijheid, toch?

MAXIMO | 02-02-06 | 15:45

Generalisering, moet zijn generalisaties...

Anyway: mijn betoog komt uiteindelijk neer op maar 1 ding : "Do as you like, but The Buck Stops Here.".

TM | 02-02-06 | 15:43

@JSK 02-02-06 @ 15:33,

lieve schat dat was een officiele klacht van Bosnie aan Denemarken, niet slechts een klacht van een ministerie. Bovendien dacht ik nou de hele tijd dat al die mohammedanen spijkers op laag water aan het zoeken waren, ze zouden beter beledigd kunnen zijn vanwege de grove schendingen van alle mensenrechten onder het mohammedanisme dan een stelletjes spotprentjes.....

Mujahid | 02-02-06 | 15:41

@maximo
Nazisme op het christendom gebaseerd, en het wordt gekker en gekker.

controle | 02-02-06 | 15:40

@controle
Hitler's leer was duidelijk op het Christendom en een beetje op het Occultisme gebaseerd, dat hij misschien een paar vriendjes had in het MO wil dat feit nog niet wegnemen.
Er waren per slot van rekening ook Joden die voor Hitler werkten en misschien had Hitler zelf wel Joods bloed en die verbanden zeggen ook niks gezien zijn wreedheden.

MAXIMO | 02-02-06 | 15:37

@JSK 02-02-06 @ 13:54 : Los van het feit dat dit muggeziften is op een werkelijk monumentaal niveau : Neen! Het is HEN, koop maar een goed boek over de nederlandsche taal. Hen is aanwijzend, hun is bezittend, als in ik vind HEN niet aardig vanwege HUN overtuiging. En niet over de nieuwe spelling beginnen alsjeblieft, die is belachelijk en ik ben daar te oud voor.

Voor de rest mag jij rustig vinden dat ik niets zinnigs zeg hoor, ik geloof wel in vrijheid van meningsuiting.

Overigens 'boter en hoofd' ??? God, laat ik dan in de verkeerde familie zijn geboren zeg! Want die van mij heeft toendertijd tot mijn grote trots hard meegeholpen met onderduikers huisvesten. Overigens haal je je eigen argument enigszins onderuit : Als ik dus zeg Dat Nooit Meer dan geldt dat ook voor die idioten die toendertijd uit argeloosheid lachend voor de trein uitliepen. En ik zie de parallel wel met rooibos-theedrinkers die nu WEER lachend voor de trein uitlopen. Het begon toen dacht ik ook eerst met homo's die werden gediscrimineerd trouwens, de joden kwamen dacht ik pas een ietsje later. Weer een parallel...

Jij kunt jezelf wereldberoemd maken door ons te vertellen hoe je generalisering kunt vermijden als je zelf als 'de heiden uit Het Westen' wordt neergezet. Overigens : Als je nu nog niet doorhebt dat er een automagische disclaimer aan deze postings hangt a la "Deze postings gaat niet alle blabla maar alleen over de blabla die blabla" dan weet ik het ook niet meer.

Oh, en over die dreigende taal : denk je nou echt dat ik me in een het verdomhoekje laat zetten door heel beleefd te zijn terwijl de andere kant oproept tot het plegen van aanslagen? Je moet pacifisme niet verwarren met lafheid. Ook aan het geduld van een democratische nederlander komt uiteindelijk een einde. Daar ben ik nou juist zo bang voor. Want ik denk dat als de Nederlanders in het algemeen echt ontploffen, de ellende hier helemaal niet meer te overzien is.

Ik betreur het ten zeerste dat de vredelievende islamitische nederlander van dit alles de dupe dreigt te worden, maar ik ben niet met die rotzooi begonnen en IK kan zometeen geen krant meer lezen omdat ze geintimideerd worden door een stelletje verblinde fanatiekelingen.

Ik heb geen briefje in een borst geprikt. En ik geeft mensen nog gewoon een hand. En ik enzovoort..... Ik scherm en vecht met woorden, meer niet. Van iemand's lijf en leden moet je afblijven.

@MAXIMO 02-02-06 @ 14:51 : Ik pleit niemand vrij, sterker nog: ik denk dat de christelijke gemeenschap in de laatste honderd - hondervijftig jaar met harde hand is duidelijk gemaakt dat zij niet het alleenrecht op de wijsheid heeft. En het wordt hoog tijd dat de islam dat ook leert.

Oh, en ik zeg helemaal niet dat 'Liberty of death' alleen voor westerlingen geld, dat maak jij ervan. Ik zeg dat IK dat hoog in mijn vaandel heb staan, en ik meld dat IK die uitdrukking van ik meen meneer B. Franklin heb zien afkomen. Er zullen ongetwijfeld miljarden mensen zijn die er zo over(willen) denken. Maar ik sprak voor mezelf, niet voor die mensen. Alhoewel ik er BIJZONDER aan twijfel dat devote en fanatieke moslims liberty boven Allah's wil zullen stellen. Tot nog toe is dat niet gebeurd.

@JSK 02-02-06 @ 14:11 : Omdat de Islam de meest repressieve godsdienst in de wereld is? En daarom dictaturen veroorzaakt?

@Lipsum 02-02-06 @ 14:26 : De Spaanse Inquisitie is pas in de 19e eeuw afgeschaft... Het is niet zo dat ik alleen de islam bekritiseer. Maar je kunt niet alle godsdiensten behandelen in een thread over een cartoon... ;)

En dank voor de reakties, het lijkt wel een ECHTE discussie!!! *WoW!*

TM | 02-02-06 | 15:35

@Cojones:
"Bovendien zijn deze landen niet echt in een positie om een land te boycotten."
.
Indonesie is een grotere economische macht dan Egypte of Algerije, dus die vlieger gaat niet op.
.
"Voor JSK dit linkje www.onzetaal.nl.."
.
Oh je geeft mij impliciet gelijk? Wat schappelijk zeg...
.
@Controle
"Als de islam zo vredelievend is, waarom is deze religie dan puur en alleen door geweld verspreid"
.
Het is een dooddoener, dat besef ik, maar het katholicisme is óók vooral door geweld verspreid: toch kan je vandaag de dag tegenover een Brabander de spot met zijn geloof drijven (behalve met Carneval, dat dan weer wel).
.
@Mujahid:
"2. Van die andere landen weet ik het niet precies van Bosnie weet ik wel dat de minister van BuZa van Bosnie oficieel een klacht heeft ingediend bij de deense regering vanwege die spotprentjes...."
.
Een *klacht* bij het ministerie van Buitenlandse Zaken? Wow, wat SCHOKKEND zeg, zal ik alvast m'n schuilkelder gaan graven? Kortom, beetje spijkers zoeken op laag water. Het gegeven dat niet alle moslims even heftiger hierop reageren geeft voor mij aan dat het probleem niet alleen bij die woestijnreligie zit.

Gies van Agt:
"maar door een menging van de oude cultuur met de Islam."
.
Alsof de Islam in het gehele midden-oosten in zijn puurste vorm beleden wordt. Maar alleen al het feit dat de islam kan mengen met een gematigde cultuur - zoals hier ook is gebeurd met het christendom - zegt mij al dat de islam op zich lang geen hopeloos geval is. Of vind je van wel?

JSK | 02-02-06 | 15:33

Voor iedereen die zich afvraagt waar levereter en controle het in godsnaam over hebben:

www.tellthechildrenthetruth.com/

over de links tussen het mohammedanisme en Arafat in het bijzonder met het nazisme.

Mujahid | 02-02-06 | 15:24

De Groot Moefti van Jeruzalem was ook zeer gecharmeerd van de heer Hitler.

Levereter | 02-02-06 | 15:17

@maximo
Lijkt me niet dat de perschef dat goed gevonden had. De leer van de nazis is meer overeenkomstig met de islam dan het christendom. Niet vergeten dat ook moslims in het leger van hitler zaten.

controle | 02-02-06 | 15:11

@Harige Bangmaker
Ik hoef ook nooit te twijfelen aan jou goede smaak...
Hotel Ruanda is een meesterlijke film en nog gebaseerd op ware feiten.
Blijkbaar hebben de Hollywood-bazen door dat dat soort films ook scoren tegenwoordig gezien de releases van Lord of War en The Constant Gardener dit jaar. BTW hopelijk wint Paradise Now die Oscar..
@Controle
Ik heb anders hitler nooit met een tulband of djelleba zien lopen, wel met Teutonische kruizen enzo...

MAXIMO | 02-02-06 | 15:08

@harige
Nou had eigenlijk meer betrekking op hitler. Kan niet oordelen of God op de hand van Bush is (in bepaalde opzichten wel misschien) maar goed ging er vooral om dat mensen eens moeten nadenken of het klopt wat iemand zegt.

controle | 02-02-06 | 15:05

@Lipsum
En zelfs dat is schijn, bijna alle grondwetten uit de westerse wereld zijn gemaakt met de bijbel in het achterhoofd of in de hand.

MAXIMO | 02-02-06 | 15:03

controle 02-02-06 @ 15:01
"sommigen hoeven alleen maar te zeggen dat ze de steun van God hebben en voila de hele groep loopt er achter aan"

Was dit nou een subtiele verwijzing naar Bush?

Harige Bangmaker | 02-02-06 | 15:02

@maximo
Hitler een christen, haha. Hij gebruikte God alleen om de mensen achter zich te krijgen. Dit is een punt van atheisten waar ik vaak begrip voor heb; sommigen hoeven alleen maar te zeggen dat ze de steun van God hebben en voila de hele groep loopt er achter aan. Hitler had meer op met de islam, christendom was wat mild in zijn vizie.

controle | 02-02-06 | 15:01

@MAXIMO 02-02-06 @ 14:51

Jammer dat bijna niemand hier ook maar een stuiver zal geven om de Hutu's en de Tutsi's.

Goede film, dat Hotel Rwanda overigens.

Harige Bangmaker | 02-02-06 | 15:00

@controle:
Ok, ongelukkig voorbeeld die kruistochten dan... en nee christelijk geloof propageert geen geweld, dat hoeft ook niet, want in de westerse samenleving wordt dit in den regel door een regering en parlement voor zijn/haar rekening genomen (kijk maar naar Mr. Bush/Mr. Blair met zijn oog-om-oog-tand-om tand beleid).
Dat komt omdat in het westen staat en kerk gescheiden zijn, terwijl dat in de arabische wereld onlosmakelijk met elkaar verbonden is.

Lipsum | 02-02-06 | 14:57

@zum kotzen
Amen

CoJoNes | 02-02-06 | 14:53

Gvrrd
Slechts één van de christen-bashers van de afgelopen jaren had het lef om ook de islam, qua onderdrukking van vrouwen, homo?s en andersdenkenden een factor 25 erger dan het christendom, aan te vallen. Deze heldhaftigheid kwam hem op 2 november 2004 duur te staan. De andere bestrijders van het christelijke geloof bleken laffe hypocriete honden te zijn (ja ik noem namen: Freek de Jonge, Lebbis en Jansen, Volkskrantcartoonisten, Jack Spijkerman) die zich nu muisstil houden onder de terreur van het islamitische juk.
Gloeiendegloeiendepleureteringtyfus wat heb ik daar de pest aan, die fucking laffe hypocrisie

zum kotzen | 02-02-06 | 14:52

@Lipsum precies!

neuzel | 02-02-06 | 14:52

@TM
Ik wil geen enkele fundamentelist vrijpleiten maar ik vind dat jij dat wel doet.
In je betoog vergeet je voor het gemak het fundamentalisme van de Christenen, die nog meer miljoenen doden op hun geweten hebben dan de moslims.
Kijk bijv. maar naar vorige eeuw waarin een Hitler met de "steun" van God en volk zijn gang kon gaan, kijk naar het conflict tussen Hutu's en Tutsi's waarbij de oproepen tot genocide vanuit de kerk kwamen.
En dan heb ik het nog niet gehad over de Christelijke democratische-extremisten zoals Bush die met de stropdas aan onder het mom van vrijheid met een druk op de knop hele gezinnen bombarderen.
Daarnaast is het nogal hypocriet om te denken dat de quote "Give me liberty or give me death" alleen voor Westerlingen betekenis heeft aangezien zo'n kreet het ook goed zal doen onder de extreme-moslim-fundamentalisten.

MAXIMO | 02-02-06 | 14:51

@levereter 14.37
UIt hetzelfde toneelstuk: "... One may smile, and smile, and be a villain." [Hamlet, I, v, 115]

CoJoNes | 02-02-06 | 14:50

@Dr.Grishnackh 02-02-06 @ 14:44,
een biddende Moslim die wordt besprongen door een hond e.d.

vander F | 02-02-06 | 14:48

@Cabrónes:

Natuurlijk weten die Palestijnen heel goed wat persvrijheid inhoudt. Er is alleen 1 probleem. De westerse wereld en de Islamitische wereld begrijpen elkaar niet omdat zowel de sociaal culturele achtergrond als ook de religieuze achtergrond volledig verschillend zijn.
Dit betekent in de praktijk dat het Westen zich hierdoor op GEEN ENKELE WIJZE kan inleven in de belevings- en gedachtenwereld van een Islamiet en dit GELD OOK vanuit het gezichtspunt van de Arabische wereld. Beide partijen proberen daardoor de ander te overtuigen met argumenten welke gebaseerd zijn op hun EIGEN belevingswereld.
En sja.... als de 1 volhoudt dat de Zon rood is en de ander volhardt in de mening dat de Zon geel is, dan zal men dus nooit tot elkander komen met de conclusie dat men eigenlijk allebei gelijk heeft...
Respect en inlevingsvermogen van BEIDE KANTEN, daar gaat het uiteindelijk om.... maar ja, vertel dat die gekken maar die met bomgordels om op last van hun geestelijk leiders (wat meer over de persoon in kwestie zegt dan over de opdrachtgever....) zichzelf opblazen.... Dom, dommer,domst als je ut mij vraagt!

Lipsum | 02-02-06 | 14:47

NOG SMERIGER? En deze waren al zooooo heftig. Ik vind zelfs gregorius nekschot nog te mild om de wanstaltigheid van de islam in cartoonvorm gestalte te geven.

Dr.Grishnackh | 02-02-06 | 14:44

@Cabrónes 02-02-06 @ 14:15,
nee, ze hebben geen idee van persvrijheid.
De grote woede in het Midden Oosten is trouwens niet enkel tegen de 12 tekeningen in die Deense krant gericht maar naar nog enkele, wat smeriger, cartoons die wat Deense Moslims hebben rondgeleurd op rondreis in het MO.

vander F | 02-02-06 | 14:42

Zegt die ene moslim tegen die andere:"There's something rotten in the State of Denmark".

Levereter | 02-02-06 | 14:37

@controle 02-02-06 @ 14:31,

vergeet niet dat ten tijde van de kruistochten het "heilige land" een land was bewoond door christenen en joden en bezet door mohammedanen die in 638 olv Uthman Jerusalem veroverden. De kruistochten waren in wezen net zo'n offensieve actie als de landing van de geallieerden tijdens D-Day....

Mujahid | 02-02-06 | 14:36

Soory voor Tilbostan dat linkje. Aan hen=hun

CoJoNes | 02-02-06 | 14:35

@lipsum
Paar verschillen. Kruistochten hadden ook (vooral mi) politieke (machts) redenen. De ottomanen kwamen hier namelijk bijna de deur platlopen. Verder werd een christelijke kerk in Jeruzalem daar met de grond gelijk gemaakt door ik meen moslims. Ten slotte propageert het christendom geen geweld. Dat de meesten toen nog niet konden lezen kwam toen aardig van pas voor de plaatselijke bewindvoerders.

controle | 02-02-06 | 14:31

@ JSK

"1. Leer iets van je eigen taal: het is toch echt "geeft HUN" en niet "geeft HEN". Je taalfouten in CAPSLOCKS schrijven is wel een beetje triest"

En nu het meest trieste aan de zaak..... Het is toch echt 'geeft HEN'...

hahahaha.... TRIEST !!

Tilbostan | 02-02-06 | 14:31

@mallebabbe, en vergeet de kamelen niet.

Levereter | 02-02-06 | 14:29

@BrtM:
>Het Roomse en het christelijke geloof worden ook zovaak voor gek gezet en dan loopt toch ook niet de halve wereldkerk met doodsbedreigingen te zwaaien.<
Nou, dat klopt toch niet heeeelemaal hoor. In den donkeren middeleeuwen, toen ook den Roomsen nog niet verlicht waren, vonden er zogenaamde Spaanse Inquisities plaats. En dat was geen Spaanse tango kan ik je verzekeren... hoewel er door de ongelovigen (ketters) flink werd gedanst... op de brandstapel welteverstaan. Ook werden er Kruistochten georganiseerd naar het Heilige Land. Zeg maar: Er werd een horde roomse voetbalvandalen geronseld om es ff lekker te gaan matten in Jerusalem tegen FC Turkistan. Dus bedreigen en moorden uit naam van het geloof is al zo oud als het geloof zelf... Het grote verschil is echter, dat de Roomse kerk tegenwoordig 'verlicht' is. Dus die barbaarse methodieken van overredingsdwang hanteren we niet meer. Al met al heeft dit proces eeuwen geduurd, dus we kunnen onze lol nog op met de Islam wat dat betreft!

Lipsum | 02-02-06 | 14:26

@levereter
zand , olie, islam, geiten en het intellect van een blik cetabever

mallebabbe | 02-02-06 | 14:25

Na een flitsende start is de Islam volledig in de versukkeling geraakt, links en rechts ingehaald door eigenlijk iedereen, behalve Afrika.
Het enige wat die lui hebben is zand, olie, en de Islam.
Vandaar dat ze altijd meteen zo spastisch reageren op kritiek, want het enige wat ze nog hebben om trots op te zijn is een verkrampt middeleeuws geloof.

Levereter | 02-02-06 | 14:22

@jsk
Laat duidelijk zijn dat ik niets tegen moslims heb (per definitie dan). De islam (en dan vooral meneer mo) is echter zeker wel de bron van veel kwaad. Als de islam zo vredelievend is, waarom is deze religie dan puur en alleen door geweld verspreid en heeft overal voor dood en verderf gezorgd? De islam is een uitlaatklep voor al dan niet gelovigen die geweld willen plegen tegen anderen. Dat er een hoop vredelievenden tussen zitten verandert niets aan de leer van de islam.

controle | 02-02-06 | 14:21


@JSK 02-02-06 @ 14:11
"Waarom heb ik nog geen schreeuwende Indonesieers, Bosniers en Senegalezen - allen overwegend islamitisch - gezien op teevee? Of hebben ze daar nog niet de krant gelezen, denk je?"
--------
Nou de president van Indonesie heeft dus wel een officieel afkeuren gegeven aan een Deense delegatie (die trouwens heel veel geld hebben gedoneerd voor de tsunami slachtoffers in Aceh, over beledigend gesproken), en in Indonesie staan ze trouwens (in kleine aantallen weliswaar) wel schreeuwend op straat als er iets in de Palestijnse gebieden gebeurt, terwijl ze niet eens in de verste verte weten waar dat ligt. Maar het klopt dat Indonesie een gematigde meerderheid kent, maar dat komt zeker niet door het afwezig zijn van een dictatuur, maar door een menging van de oude cultuur met de Islam.

Gies van Agt | 02-02-06 | 14:19

@JSK 02-02-06 @ 14:11,

1. als je een beetje had opgelet tijden mijn "koranlessen" had je geleerd dat die dictaturen in het MO precies zo zijn zoals de pedofiel Mohammed het had gewild, nou misschien niet helemaal misschien zijn ze nog wel iets te liberaal voor Mo.

2. Van die andere landen weet ik het niet precies van Bosnie weet ik wel dat de minister van BuZa van Bosnie oficieel een klacht heeft ingediend bij de deense regering vanwege die spotprentjes....

Mujahid | 02-02-06 | 14:19

uitkomt, zelfs

CoJoNes | 02-02-06 | 14:16

@JSK 14.11
Indo's zijn te druk bezig hun binnenlandse rotzooi op te ruimen, senegalezen namen het niet zo nauw met de sharia als het hun het beste uitkomst. Bovendien zijn deze landen niet echt in een positie om een land te boycotten. De meeste shit die die kant opgaat wordt gestuurd in het kader van hulpverlening.

CoJoNes | 02-02-06 | 14:15

En de Palestijnen eisen ingrijpen van de regeringen... hebben die gasten nou echt niet in de gaten wat PERSVRIJHEID betekent. We zouden met terugwerkende kracht alle islamistische controle over onze vrije media moeten verbieden.

Cabrónes | 02-02-06 | 14:15

sorry mensen.... de infrastructuur laat het een beetje afweten hier...... ik beloof beterschap

TheRealShowstopper | 02-02-06 | 14:15

@JSK, in Indonesië worden christelijke schoolmeisjes onthoofd, dan maar liever wat geschreeuw.

Levereter | 02-02-06 | 14:14

"UberLOL en dan zelf 'joden a masse' schrijven. Stakker."
.
Is het een Frans ipv Nederlands weblog dan, Cojones? Goed, schrijf jij maar "hun hebben" dan schrijf ik "a masse".

JSK | 02-02-06 | 14:12

@TheRealShowstopper, ja ja nou weten we het wel.
@Bangmaker, nou laat Allah dan eens wat doen met dat snertjoch.

Levereter | 02-02-06 | 14:11

@controle:
Heel sterk controle: "nee, jij zegt niks!", die welles-nietes spelletjes zijn zeker verplichte kost bij communicatiemanagement? (flauw, wellicht)
.
En die Koranlessen van Mujahid kunnen mij gestolen worden, ik zeg dat de huidige onlusten in het MO weinig met de islam an sich te maken hebben en wel om twee redenen:
1. De islam is een uitlaatklep in een dictatuur (SA, Iran, Egypte) waar alle andere vorm van meningsuiting en vrije expressie verboden zijn: als het alleen om de islam zou gaan, waarom reageren de landen met de zwaarste dictaturen het heftigst op de spotprenten?
2. Waarom heb ik nog geen schreeuwende Indonesieers, Bosniers en Senegalezen - allen overwegend islamitisch - gezien op teevee? Of hebben ze daar nog niet de krant gelezen, denk je? :roll:
.
Nu jij weer.

JSK | 02-02-06 | 14:11

Is realshowstopper nou een spamhoer geworden??

Pannie | 02-02-06 | 14:10

@TRS
Point taken, na de eerste post al overigens.

CoJoNes | 02-02-06 | 14:09

@JSK 02-02-06 @ 13:54
UberLOL en dan zelf 'joden a masse' schrijven. Stakker. En Masse, niet te verwarren met Ha mas.

CoJoNes | 02-02-06 | 14:07

Levereter 02-02-06 @ 14:06

Pas als Allah het wil.

Harige Bangmaker | 02-02-06 | 14:07

Worden we nou nooit verlost van die Mo B.?

Levereter | 02-02-06 | 14:06

@JSK ook bijzonder triest om te beginnen met het afzeiken van iemand op zijn taalfouten. als je het zo goed weet allemaal, lijkt me dat niet echt nodig. maar blijkbaar heb je die persoonlijke aanval nodig om de aandacht van je eigen gebrabbel af te leiden, ofzo.

neuzel | 02-02-06 | 14:05

@Pannie 02-02-06 @ 14:01

Shit, ja soms heb je ff geen zin om de hele thread te lezen... En nu zie ik het ook staan bij nieuwsnieuws...

Gies van Agt | 02-02-06 | 14:02

@Harige Bangmaker 02-02-06 @ 13:54

Solly!

Gies van Agt | 02-02-06 | 14:01

Gies van Agt 02-02-06 @ 13:48

Je bent pas nummer 3.

Pannie | 02-02-06 | 14:01

@jsk
Dan zeg jij toch iets zinnigs. Goedkoop afkraken is geen kunst. "Helemaal niks, die geluiden daar hebben weinig met de islam an sich te maken". Haha je moet duidelijk even een koranlesje van Mujahid krijgen.

controle | 02-02-06 | 14:01

Geloof maakt meer kapot dan drank ooit kan goedmaken...

Gies van Agt | 02-02-06 | 14:00

Oud nieuws, Gies.

Harige Bangmaker | 02-02-06 | 13:54

@TM:
1. Leer iets van je eigen taal: het is toch echt "geeft HUN" en niet "geeft HEN". Je taalfouten in CAPSLOCKS schrijven is wel een beetje triest.
.
2. Over die holocaust: voor de oorlog waren de joden in Nederland verre van geliefd, en het zijn de Nederlanders zelf geweest die de joden a masse op de trein hebben gezet. "We" zijn destijds niet onder de voet gelopen, we konden niet wachten om van een ongewenste bevolkingsgroep af te komen. Dus, haal die boter van je hoofd.
.
3. Je hoopt wellicht op een vreemdzaam verloop van de strijd, maar je gebruikt dreigende taal. En wie zijn "ze", wat hebben onze kutmarokkanen nu precies met achterlijke Iraniers en Egyptenaren te maken? Helemaal niks, die geluiden daar hebben weinig met de islam an sich te maken, eerder met het feit dat in die landen alles en iedereen wordt onderdrukt, en de islam de enige maatschappelijke/politieke/ideologische uitlaatklep is. Je maakt je heel erg druk over dingen waarvan je minder dan de oppervlakte ziet, en dat is slecht voor je hart. En daarnaast zeg je niet zoveel zinnigs, vind ik.

JSK | 02-02-06 | 13:54

@TM die staat.

neuzel | 02-02-06 | 13:52

En ook leuk voor de discussie, van www.nu.nl geplukt. Er zijn gelukkig nog mensen met hersens aldaar...
---------------
AMMAN - Een Jordaanse roddelkrant heeft donderdag drie van de omstreden Deense spotprenten over de islamitische profeet Mohammed gepubliceerd. "Moslims in de wereld, wees redelijk", riep het weekblad Al-Shihan op bij de afbeeldingen van onder anderen Mohammed met een bom in zijn tulband.

"Wat roept meer vooroordelen op tegen de islam, deze karikaturen of foto's van gijzelnemers die voor de camera de keel van hun slachtoffer doorsnijden of een zelfmoordenaar die zichzelf opblaast tijdens een bruiloft in Amman?", schreef hoofdredacteur Jihad Momani. De hoofdredacteur verklaarde desgevraagd dat hij de cartoons heeft gepubliceerd "zodat mensen weten waartegen ze protesteren. Mensen vallen tekeningen aan die ze niet eens hebben gezien".

Gies van Agt | 02-02-06 | 13:48

@Belgiaan : ach, ik heb het nu netjes en duidelijk gezegd. Kan ik later bwahaha mooi afrekenen op zijn woorden als hij weer eens aan het generaliseren slaat... ;)

En zo'n lekkere rant op zijn tijd lucht op man! Mijn blog heeft niet voor niets de kop "Ranting and Raving"... ;)

@controle : Ah Hell... But you know what I mean als ik het zo zeg, toch? ;)

I feel a column coming up for the weblog.... *grijns*

TM | 02-02-06 | 13:44

vergeet niet dat je bij het tekenen van deze anti deense petities een comment kunt leveren. Plaats genoeg voor alle reaguurders hier een paar pagina's met originele spreuken te voorzien ?

dodogates | 02-02-06 | 13:43

Goed bezig, TM!

Dr.Grishnackh | 02-02-06 | 13:43

Hulde aan TM

Tobi | 02-02-06 | 13:42

@tm
De hel is volgens velen christenen achterhaald. De benaming "hel" heeft vooral een symbolische betekenis. De eeuwige dood is mijn interpretatie (sta daar niet alleen in) vooral op basis van openbaringen (20:14) "Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel." Ik denk dat de gedachte van velen dat een liefdevolle God niet verantwoordelijk kan zijn voor het eeuwig branden van mensen juist is.

controle | 02-02-06 | 13:42

/bow for TM

Atheisme.nu | 02-02-06 | 13:39

@ trss en TM eens en ik bewonder jullie idealisme maar wat lopen jullie nu nog te debatteren met die fundamentalisten. Fanatici en hun volgelingen (als bwahaha) lopen wat te blaten met sloganeske argumenten en andere rhetorische trucs maar zelf weten ze al te goed dat ze geen schijn van kans maken om het debat te winnen. Dat is ook niet de bedoeling, ze willen enerzijds ons opjutten (om zo meer valse argumenten te creëren) en anderzijds de talrijke dommere moslims opruien voor hun 'zaak'...

Belgiaan | 02-02-06 | 13:39

\O/ TM \O/

zinloosgekweld | 02-02-06 | 13:37

@zinloosgekweld 02-02-06 @ 13:30
En als slagroom op de taart, geven we Mohamed Bouery vandaag een podium, om op zijn voorwaarden een verklaring af te leggen in een Amsterdamse rechtbank. Recht (yeahright) zo die gaat.

CoJoNes | 02-02-06 | 13:36

*applaus*

Pannie | 02-02-06 | 13:34

@bwahaha : Nou, een keer een serieuzere reaktie van Ome TM dan?

1. Ik hoor de christelijke leiders niet verkondigen dat hun gelovigen homo's van de flats moeten donderen, en een fatwa uitroepen over militairen uit een bepaald land, waarin een krant cartoons afdrukt, is ze ook te laag. Of heeft een militair in Iraq wat te schaften met een krant in Kopenhagen of zo?

2. Ik hoor van de christenen niet dat zij hun waarden koste wat kost - als het moet met geweld - willen opdringen aan de andersdenkenden. Ze verkondigen WEL dat ik in de Hel terecht zal komen en proberen me te - let op! : TE BEKEREN! En niet met het zwaard maar met woorden. Woorden, daar kan ik wel tegen hoor, dat is hun goed recht. Daar komen geen in je borst geprikte achtelijke briefjes over Ha-Lul en Ha-wil-je-een-RAM aan te pas.

3. Het is gelul van een dronken aardbei als je zegt dat 'Je ons niet hoort over de SGP' omdat ze geen vrouwen op hoge posten willen hebben. Dan heb je daar toch echt overheen gelezen. De discussie(wederom met WOORDEN) wordt al jaren keer op keer gevoerd. Maar dat is een discussie over godsdienstvrijheid versus democratie. Een discussie waarvan ze in de islamitische wereld niet eens weten hoe ze hem zouden moeten voeren.

4. Je hoort in Nederland niet dat er wordt opgeroepen tot het plegen van aanslagen op Saoudis of Iraniers omdat er daar 1 krant iets zegt over westerlingen. Je kunt een boycot beginnen, is je goed recht. Maar oproepen tot geweld betekent voor mij dat je geen serieuze gesprekspartner meer bent. Punt Uit!

5. Je ziet de christelijke kerk NIET oproepen tot Den Totalen Vernichtung van de Islamitisiche *kuch* "Beschaving". Andersom wordt dat continue gedaan en mag Israel als eerste een glazen parkeerterrein worden. Leest u de kranten ook even mee?


Is de Islamitische wereld is het woord van god heilig. Allah, het zij zo. In mijn a-religieuze wereld is de vrijheid van het woord - zowel gesproken als geschreven - heilig. De uitvinding van de boekdrukkunst is wat mij betreft vele malen belangrijker dan het leven van Mohammed.

Wie geeft jou het recht om hun heilige relikwieen boven die van mij te stellen? Wie geeft HEN het recht om dat te doen? Niemand. Not in my book.

Dus Neen, Neen en nog eens NEEN! Mijn pappie en mammie en zo, hebben me maar 1 ding bijgebracht over dit soort zaken a la 40-45, over onderdrukking etcetera : Laat Nederland Nooit Meer Onder De Voet Lopen! Door Wie Dan Ook! Leer Van Die Onvoorbereidheid Die Al Die Mensen Het Leven Heeft Gekost.

Dat komt vanwege die wereldoorlog II en die joden en zo. Je weet wel; die holocaust die volgend die meneer in Iran nooit is gebeurd. Alleen dat al maakt die knakkers volkomen ongeloofwaardig.

En zo lang er in Nederland verhit wordt gereageerd door het volk, en de politiek die geluiden afremt, terwijl het in Iran juist de Ayatollahs zijn die krankzinnig zijn en hun volk opzwepen, zolang zal die hele Islamitische inmenging in mijn zaken niet gaan lukken.

Want ik ben nogal een groot aanhanger van die beroemde amerikaanse uitspraak "Give me liberty or give me death". Mensen die niet vechten voor hun eigen vrijheid zijn het niet waard die vrijheid te bezitten. En dat vechten begint hier en nu, eigenlijk heeft meneer Mohammed B. het startschot gegeven. Voorlopig wordt die strijd gevoerd met woorden alleen. Hopelijk blijft het daarbij maar ik reken er niet meer op. Maar dat zal niet van mij afhangen, dat hangt van de militante moslims af.

Maar als ze goddomme oorlog en onrust willen gaan veroorzaken dan kunnen ze de borst zelf ook netjes nat maken.

Want je legt je religieuze wil niet op aan de rest van de mensheid, valt eerst maar even dood.

/Rant

TM | 02-02-06 | 13:31

"Chaykh al misbah heeft een fatwa uitgevaardigt waarin het het bloed van degenen die de Profeet ( vrede zij met hem ) beledigen zoals de Denemarkse cartoonist Hallal maakt.

De chaykh verklaart dat als 1 van de presidenten werd aangevallen en beledigt in de staatsmedia van een land dan zouden er allerlei maatregelen getroffen worden, dus hoe dan als het de beste mens op Aarde betreft?

De chaykh haalt zijn bewijzen voor de toelaatbaarheid uit het boek van ibn Taymiyyah "al saarim al maslool. "

Whahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahhahahahah LOL !!!!

TheRealShowstopper | 02-02-06 | 13:31

Die achterlijke islamitische flapdrollen krijgen ondertussen wel mooi alles voor elkaar met doodbedreigingen en geweld.
.
Begint erg eng te worden zo in Europa, en we laten het maar toe, we laten het maar toe...

zinloosgekweld | 02-02-06 | 13:30

@ therealshowstopper Wat lopen jullie nog te debatteren met die fundamentalisten. Fanatici en hun volgelingen (als bwahaha) lopen wat te blaten met sloganeske argumenten en andere rhetorische trucs maar zelf weten ze al te goed dat ze geen schijn van kans maken om het debat te winnen. Dat is ook niet de bedoeling, ze willen enerzijds ons opjutten (om zo meer valse argumenten te creëren) en anderzijds de talrijke dommere moslims opruien voor hun 'zaak'.

Belgiaan | 02-02-06 | 13:30

Ik vrees dat 'as we speak' de stenen al door de ruiten van die Jordaanse krant vliegen. Prima actie van de hoofdredacteur; verlichte zielen zijn dun gezaaid in het MO.

Tobi | 02-02-06 | 13:24

Eerst lezen, dan pas postten!

Pannie | 02-02-06 | 13:22

Wel klasse van die Jordaanse krant en ook geen slecht idee.
Ik vrees alleen dat ze hiermee zwaar in de problemen gaan komen.

Atheisme.nu | 02-02-06 | 13:10

@Bende, war een vreselijk dappere man die Jihad Momani, vergelijk dat met die hollandse tekenaar die"zulke grote ramen heeft" en daarom maar doet of z'n neus bloedt.

Levereter | 02-02-06 | 13:09

Jordaanse krant publiceert Deense spotprenten
AMMAN - Een Jordaanse roddelkrant heeft donderdag drie van de omstreden Deense spotprenten over de islamitische profeet Mohammed gepubliceerd. ?Moslims in de wereld, wees redelijk?, riep het weekblad Al-Shihan op bij de afbeeldingen van onder anderen Mohammed met een bom in zijn tulband.

?Wat roept meer vooroordelen op tegen de islam, deze karikaturen of foto's van gijzelnemers die voor de camera de keel van hun slachtoffer doorsnijden of een zelfmoordenaar die zichzelf opblaast tijdens een bruiloft in Amman??, schreef hoofdredacteur Jihad Momani.

De hoofdredacteur verklaarde desgevraagd dat hij de cartoons heeft gepubliceerd ?zodat mensen weten waartegen ze protesteren. Mensen vallen tekeningen aan die ze niet eens hebben gezien?.

Bende | 02-02-06 | 13:05

Er worden miljoenen mensen gekwetst ja ja ..... mischien moeten die baarden nog even een lesje vrijheid van meningsuiting en uitleg van het begrip "persvrijheid"hebben

kruisridder | 02-02-06 | 13:01

Nederland probeert altijd de kool en de "geit" te sparen, paar jaar geleden het toneelstuk Aisha gezien? nee dat kon ook niet want dat werd verboden om de tere Moslim ziel te ontzien. zoiets noem je censuur meneer.

Levereter | 02-02-06 | 13:00

@CoJoNes
In de Volkskrant hebben ze inderdaad gestaan, weliswaar niet op de voorpagina maar daar is dan ook geen reden voor.
Op dat OV-wc-papiertje dat Metro heet stond 1 prent, die met die Bomtulband, wel op de voorpagina, maanden geleden.

MAXIMO | 02-02-06 | 12:57

@Mujahid 02-02-06 @ 12:53
OP de website ja, niet op de voorpagina volgens mij.

CoJoNes | 02-02-06 | 12:53

Volgens de site Jylland's Posten heeft de volkskrant ze gepubliceerd :s

Mujahid | 02-02-06 | 12:53

@Mujahid Uiteraard!

Klaas Vaak | 02-02-06 | 12:51

@Mujahid
Ik eet en drink me suf aan de Deens producten! Zal ook nog een hoogblonde Deense vriendin zoeken...;-)

Klaas Vaak | 02-02-06 | 12:50

@Pannie
Nederland blijft weer eens keurig achter met het publiceren van de tekeningen. Laffe kudthonden.

CoJoNes | 02-02-06 | 12:50

Ze zijn toch wel zo fatsoenlijk geweest de ontslagbrief op zijn borst te prikken met een vleesmes?

Tubifiks | 02-02-06 | 12:49

Uit het Parool:

AMSTERDAM - De hoofdredacteur van de Franse krant France Soir is ontslagen wegens de publicatie van cartoons van de profeet Mohammed, als solidair gebaar naar de Deense krant Jyllands-Posten.

De directeur van France Soir, de Franse Egyptenaar Raymond Lakah, noemde het ontslag 'een krachtig blijk van respect voor de intieme gevoelens en overtuigingen van miljoenen mensen in Frankrijk en elders'.

Hoofdredacteur Jacques Lefranc heeft zich ook de woede op de hals gehaald van islamitische leiders in Frankrijk. Dalil Boubakeur, de directeur van de grootste moskee van Parijs, betichtte de krant van 'een grove provocatie aan moslims in Frankrijk'. France Soir mag niet meer in Marokko worden verkocht.

Vandaag 'opent' France Soir de voorpagina met de kreet: 'Help, Voltaire, ze zijn gek geworden!' Met 'ze' worden zowel de leden van de directie bedoeld als moslims die zich te buiten gaan aan anti-Deense 'wraakacties'.

De krant publiceerde gisteren niet alleen de twaalf cartoons die Jyllands-Posten en Denemarken zo duur kwamen te staan. Op de voorpagina had France Soir ook een eigen tekening van allerlei 'goden', die, zittend op een wolk, tegen een lid van het gezelschap zeggen: ''Zeur niet, Mohammed, ze hebben van ons allemaal karikaturen gemaakt.''

France Soir heeft nog maar een oplage van rond de 40.000 exemplaren, maar was tot in de jaren zestig Frankrijks grootste krant. Algemeen wordt verwacht dat directeur Raymond Lakah de krant zal opheffen, maar overheidssteun kon dit tot nu toe voorkomen. Volgens redacteuren van de krant wilde hij toch al van de hoofdredacteur af en verschaften de cartoons hem nu een voorwendsel.

Ook in Duitsland, Italië en Spanje hebben gisteren kranten de gewraakte Deense karikaturen geplaatst.

Pannie | 02-02-06 | 12:47

@Klaas Vaak 02-02-06 @ 12:31 en de rest,

vergeet ook niet om wel de denen te steunen door deense produkten te kopen :)

Mujahid | 02-02-06 | 12:44

Een collega van mij heeft net een zending Egyptische katoen gecanceld!! On general principal. Zo gaat ie goed.

CoJoNes | 02-02-06 | 12:44

Word tijd dat wij hun vlaggen eens gaan verbranden, kan je lachen want ze denken dat wij daar niet toe in staat zijn

Winter | 02-02-06 | 12:43

@Dodogates
Goedd stuk!
Politiek correct Nederland heeft tot nu toe altijd beweerd, dat het mbt de radicaal politieke islam altijd maar om een "kleine minderheid" gaat, want al die andere stromingen mogen we niet over een kam scheren. Op dit moment wordt bewezen, dat dat dus NIET zo is. Al die organisaties in het Midden-Oosten vertegenwoordigen vrijwal ALLE moslimlanden en vormen EEN front. Het kantoor van de EU is bezet, vlaggen worden verbrand en er wordt opgeroepen tot aanslagen en boycotts. In Egypte wordt door een vooraanstaand parlementarier (voorheen terrorist) opgeroepen om westerse toeristen te ontvoeren of de keel door te snijden enz. enz.
De eigenaar van France Soir is een Egyptische moslim. Welke bedrijven en media (moskees niet meegerekend) in Europa zijn nog meer eigendom van moslims of moslim organisaties?
Ik kan mij niet anders voorstellen, dan dat dit een prachtige gelegenheid is voor de moslimwereld om de mate van weerbaarheid van Europa te testen.

Romanus | 02-02-06 | 12:39

Klaas Vaak 02-02-06 @ 12:31 - prima verwoord. Atheisme.nu & Tilbostan: lol

Tobi | 02-02-06 | 12:38

Je zou toch verwachten, dat de rest van de medewerkers van France Soir subiet het werk neerlegt, of collectief ontslag neemt. Als de eigenaar van een karnt nota bene de prsvrijheid aan banen legt.
Volgens mij laat dit weer eens goed zien dat het adagium: Links lullen, rechts zakken vullen, niet allen bij het signaalrode Nederlandse journalistentuig opgeld doet.
Stelletje laffe honden. Va te faire foutre.

CoJoNes | 02-02-06 | 12:38

@winter
Volgens mij moet je het wat nuanceren. Links is vooral anti-christelijk. Het niet-denken principe in de islam zien zij juist als een opportunity ipv een threat.

controle | 02-02-06 | 12:37

Waar blijft die Mohammed foteaufuck van GS nou?

Pannie | 02-02-06 | 12:36

@bwahaha

"Vooral die ene met de bom+lont als kop was stuitend."

Was die niet onderdeel van de nieuwe SIRE campagne: 'Moslims hebben een kort lontje' ??

Tilbostan | 02-02-06 | 12:34

@Neuzel, 12:19
Weet je waarom een hond zijn ballen likt?
Omdat ie het kan.

Atheisme.nu | 02-02-06 | 12:32

-edit doe eens niet schreeuwen-

Winter | 02-02-06 | 12:32

Als christenen hier beledigd voelen, stappen ze naar de rechter. Maar dan moet het ook wel erg grof zijn, willen ze uberhaupt een poot hebben om op te staan. Maar nee, als het op de islam aankomt, is het herrie. Selectief respect willen die hufters. Wij wel respect voor jou (bwahaha), maar omgekeerd, ho maar. Christenen, Joden, anders gelovigen, atheisten, zij zijn allemaal het haasje in de islam. Ook niet geheel toevallig natuurlijk dat de islam de enige religie is die haat predikt. De vrede die zij zogenaamd predikt (volgens de halsema ideologie), is een valse vrede. Dat is de vrede van de dictatuur en onderdrukking.
Het valt me op dat het aantal hoog opgeleiden in de islam cultuur, bijzonder laag is tov het westen, van oorsprong joods/christelijk/humanistisch denken. Wat was het? nog geen 2%. Het MO is per definitie een plek waar minderwaardigheid en zelfmedelijden wordt gecultiveerd. Men zwelgt erin, en het wordt gekanaliseerd door de islam.
Iedere uitspraak of handeling van een islamiet, die ons niet welgevallig is, zal moeten worden afgestraft. Dictatuur voor moslims, want dat vinden ze gewoon het prettigst.
Geldkraan naar de palestijnen dichtdraaien. Laat het MO zelf maar voor de financien zorgen. Oh ja, en broodjes shoarma gaan we ook boycotten, als die door een mohamedaan worden gebakken.

Klaas Vaak | 02-02-06 | 12:31

Dan mag ik hopen op aanslagen op Limburgers ( <- Wilders) en niet op Nederlanders in het algemeen.

broomstick | 02-02-06 | 12:25

wat is het principe van de "rug recht houden" waard als je over fucking spotprents de gehele islamitische wereld over je heen krijgt. ja laten we over de hele wereld die spotprent nog eens afdrukken. ja maar, ja maar het zijn toch maar spotprent?? humor toch? dat is nu onze waardevolle vrijheid van meningsuiting waar onze voorouders zo lang voor gevochten hebben. wat een kinderachtig bekrompen gejank zeg.

neuzel | 02-02-06 | 12:19

bwahaha
De beste laten ze niet zien.

Karel kwakbol | 02-02-06 | 12:19

En alweer zegt elsevier dat het de prents laat zien, terwijl ze de ergste prents achterover hebben gedrukt.

bwahaha | 02-02-06 | 12:17

Nou niet ons gaan bangmaken, he harige.

Voor je het weet hebben we ALWEER een GS post hierover.

bwahaha | 02-02-06 | 12:15

Zal allemaal wel. Tot nu toe is GS zelf te laf gebleken om de cartoons hier af te beelden.

Pharos | 02-02-06 | 12:09

en weer de bevestiging van de ontkenningsfase: "verdwijn of ga dood". bwahaha IS hier. de moslims ZIJN hier. niet zojuist gearriveerd, maar al-lang. die spotprents zijn de laatste stuiptrekkingen van de arrogantie.

neuzel | 02-02-06 | 12:09

@TheRealShowstopper 02-02-06 @ 11:58

Juist, gelovigen zijn hèt voorbeeld van wel de spijker in iemands ander oog, niet de balk in het eigen te zien. Hypocrisie ten top, maar we moeten vooral alleen maar rekeing met hèn houden. Gggristeren, muzelmannen; het is allemaal een pot nat.

Tobi | 02-02-06 | 12:06

@dodogates 02-02-06 @ 11:56

"als je het niet zint hier : VERDWIJN OF GA DOOD !"

dit was toch nou net niet nodig, toch?

TheRealShowstopper | 02-02-06 | 12:06

@bwahaha 02-02-06 @ 11:43

Zoals ik al zei: je bent laf en hebt geen argumenten, anders zou je concreet reageren op mijn eerdere vraag. Maar dat doe je niet, en daarmee ben je feitelijk niet veel beter dan je moslimbroedertjes in het MO.

TheRealShowstopper | 02-02-06 | 12:04

@mallebabbe 02-02-06 @ 11:55

Gelovigen discussieren niet, logica is niet aan heb besteed. Ze hebben hun eigen universele en onbediscussieerbare waarheid. Verspilde moeite dus. Kijk naar de typische reacties van bwahaha.

TheRealShowstopper | 02-02-06 | 11:58

nou je krijgt er wel van langs bwahaha.... em maar goed ook want je moet hier niet gewoon de zaak volgooien met leugens. Nog ff de feiten :
Een journalist van Jyllandsposten vindt uit dat een schrijver, die net een boek
over Mohamed geschreven heeft een probleem heeft : hij krijgt geen enkele
illustrator ertoe, zijn boek van tekeningen te voorzien UIT ANGST VOOR
INTOLERANTE ISLAMIETEN. Naar aanleiding daarvan heeft Jyllandspoten meerdere tekenaars gevraagd een tekening te maken.
In het najaar 2004 zijn er een paar radikale geiteneukers nar het midden oosten gereisd met o.a. tekeningen DIE NIET GEPUBLICEERD WAREN, maar
nog vreselijker waren van karakter als de 12. Zij beweerden o.a. dat zij ca.
200.000 moslims in Denemarken representeerden. In waarheid waren het
officieel hoogstens 20.000. Zij beweerden dat de Premierminister Anders Fogh Rasmussen MEDE-EIGENAAR WAS VAN JYLLANDSPOSTEN ! En ga zo maar
door.
Er is geen twijfel : hoogste tijd aktief de weerstand te aktiveren tegen dit
gedrag. De demokratie en de vrijheid van mening staan op het spel.
DAAROM WORDEN NU IN HEEL EUROPA DIE DINGEN AFGEDRUKT:
dus voor jou geldt, net als voor alle andere intolerante geyteneukers :
als je het niet zint hier : VERDWIJN OF GA DOOD !
het is genoeg zoals je ziet ben ik heel boos !
kan du krafteme tro at jeg støtter Danmark i denne sag !

dodogates | 02-02-06 | 11:56

@bwahahaha
ga jij nog antwoord geven op de vraag waarom godsdienstvrijheid beperkt is in moslimlanden of moet ik even wachten totdat je terugbent van je uitkering ophalen ?

mallebabbe | 02-02-06 | 11:55

"Vooral die ene met de bom+lont als kop was stuitend."

Laat je nakijken man.

Dr.Grishnackh | 02-02-06 | 11:54

Dit roept om een ouderwetse Mohammed FFF (Friday Foto Fuck)

clandestino | 02-02-06 | 11:52

Heeft iemand eigenlijk al een ticket naar Palestina gekocht voor Gretta?

Bende | 02-02-06 | 11:51

@bwahaha 02-02-06 @ 11:43

Zoals ik al zei: je bent laf en hebt geen argumenten, anders zou je concreet reageren op mijn eerdere vraag. Maar dat doe je niet, en daarmee ben je feitelijk niet veel beter dan je moslimbroedertjes in het MO.

TheRealShowstopper | 02-02-06 | 11:51

Gaat er zoveel volk vanuit Europa voor de lol naar Palestina dan? Ik kan me een leuker vakantie oord indenken.

Volkskrantlezert | 02-02-06 | 11:50

Ik ben ook uit op godsdienstbashing, waar moet ik zijn?

Atheisme.nu | 02-02-06 | 11:48

Winter, gezien zij zich in jouw vriendenkring bevindt, vind ik dat helemaal niet zo raar.

bwahaha | 02-02-06 | 11:44

Zojuist is er in de Limburgs Katholieke hoek na langdurig overleg ende beraad een accoord bereikt, waarbij alle recente gebeurtenissen detailmatig de revu hebben gepasseerd. De oude IRA structuren zullen nieuw leven in worden geblazen, laat het Limburgs Katholiek Front (LKF) weten. Verder verklaren zij dat alle burgers afkomstig uit het Midden Oosten vanaf moment der plaatsing dezes bericht vogelvrij zijn. Oud IRA strijders en sympathisanten wordt verzocht per direct aanslagen voor te bereiden en uit te voeren op deze ongelovige broeders uit naam van de LKF. Dank voor uw aandacht.

Bende | 02-02-06 | 11:44

Blasfemie is intelligent en satire en in orde - zolang de getroffen gelovigen braaf bij de rechter gaan jammeren over hun kwetsuren. Een rechter, die ze aanraad te gaan mokken in de kerk om zelf hun kousen van zwart weer op te hijsen. Dikke vinger- duss.
.
Blasfemie echter is dom en onnodig kwetsend - in het geval van gelovigen die zelf gelijk alle vormen van grove intimidatie uit de kast rukken. Oei en resspekt hier.
.
Het wordt kil in de polder. Gooi nog eens wat weldenkende menschen op het vuur.

Jan Passant | 02-02-06 | 11:43

@trss: leef je uit. jij bent blijkbaar niet uit op discussie over bovenstaande topic, maar enkel uit op godsdienstbashing. Veel plezier.

bwahaha | 02-02-06 | 11:43

-weggejorist-

Winter | 02-02-06 | 11:28

@bwahaha
zal voortaan wat liever zijn tegen onze moslims, beloof jij dan ook dat de je moslimbroertjes wat liever zijn tegen ons?

kan je mij allleen nog even uitleggen waarom vrijheid van godsdienst in vrijwel alle moslim landen beperkt is? heeft dat ook iets te maken dat wij niet lief genoeg zijn?

mallebabbe | 02-02-06 | 11:26

@bwahaha 02-02-06 @ 11:23

Je bent een ongeloofelijke lafaard en hypocriet. Dat toon je nu wel weer aan.
Met jouw argumenten kan ik gaan eisen dat de regeringen in het MO de Koran moeten verbieden en de verspreiders ervan hard moeten straffen.

Ik zal er dan bij vertellen dat ik de argumenten van een islamitische medelander heb gekregen. Waarvoor dank.

TheRealShowstopper | 02-02-06 | 11:25

@trss: nogmaals. we hadden het over in hoe verre je vrijheid van meningsuiting moet steunen in geval van opzettelijk beledigen. als jij zonodig de boekwerken van alle grote geloven hierin wilt opnemen, veel plezier. maar ik heb dan wel wat beters te doen.

bwahaha | 02-02-06 | 11:23

@bwahaha, iedereen beledigd iedereen. Elk geloof bespot de andere dat gaat al eeuwen zo. Maar wanneer beledigingen, bedreigingen worden wordt er een stap de verkeerde kant opgezet.

Maraka | 02-02-06 | 11:21

Echt belachelijk dat ie daarom ontslagen is. Mag hopen dat er meer heeft gespeeld. Ik verbaas me er ook nog steeds over dat er niet eens wat Deense moslims opstaan om de persvrijheid te beschermen. Ik bedoel, dat die knakkers uit het middenoosten niet begrijpen dat de Deense staat niets over de pers te zeggen heeft begrijp ik nog, maar Deense moslims zouden dat toch moeten weten. In frankrijk gingen de moslima's tenminste nog de straat op om duidelijk te maken dat het hoofddoek-verbod weliswaar kut was, maar wel een democratisch besluit wat je in de democratie moest aanpakken. Dus, hup Deense moslims, het is ook jullie vlag die ze daar in Palestina verbranden. (Deense tolk, iemand? :P )

the_Tzar | 02-02-06 | 11:21

Het is de pus uit de etterende wonde die hier objectieve berichtgeving heet.

KaiserSoza | 02-02-06 | 11:21

het wordt lamgzaam tijd dat de moslims hun arrogantie over het westen gaan laten gelden. met geld. dat is geen mening, dat is een feit. en ik koop straks lekker een appartementje in Dubai, zodat ik dat aan de tokkievakantiegangers kan verhuren voor teveel geld, het slavenvakantiegeld waarmee ze zich met hun vinger in de neus op hun luie reet jaarlijks laten afkopen.

neuzel | 02-02-06 | 11:20

Hier:

ttp://www.newspaperindex.com/blog/2005/12/10/un-to-investigate-jyllands-posten-racism/

skit | 02-02-06 | 11:20

De baas staat boven persvrijheid.

Return of the Beasjt | 02-02-06 | 11:18

@bwahaha 02-02-06 @ 11:14

Nee jij probeert de discussie te verschuiven (zo typisch) met een soort-van-jij-bak te komen. Ik noemde de Koran, maar je mag er net zo goed bijbel en thora voor invullen. Geeft nou maar eens concreet antwoord. Of moet je dan toegeven nogal hypocriet te zijn zoals feitelijk alle gelovigen? In de Koran worden atheisten met opzet beledigd, of ga je dit nu ontkennen?

TheRealShowstopper | 02-02-06 | 11:18

Een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
Dan dooft het licht...

Breinstein | 02-02-06 | 11:16

@trss: als atheisten problemen zouden hebben met de koran, dan zouden ze die ook hebben met de bijbel, de tora, de geschiedenis van de griekse oudheid en mythologie etc etc etc. Je snijdt een andere discussie aan. Doe je dat met opzet om de discussie over beledigingen te bedoezelen? We hebben het over vrijheid van meningsuiting versus opzettelijke beledigingen. En daarin past mijn inziens niet de verhoudingen van verschillende geloven ten opzichte van elkaar.

bwahaha | 02-02-06 | 11:14

@winter
Kus mijn zool es

Achie Van de Egge | 02-02-06 | 11:13

Laten ze maar eens alle subsidies stoppen die naar die parasieten gaan die de palestijnen heten

ze moeten op hun knieen gaan want zonder Europa waren ze niks en hadden ze niks

stel ondankbare varkens

Winter | 02-02-06 | 11:12

@pucon
Ode aan gregorius.

Tinustuinwortel | 02-02-06 | 11:12

Tsss, als zjin collega's ook maar een beetje solidair waren en achter de publicatie stonden hadden ze na zijn ontslag massaal ontslag moeten nemen. Of in ieder geval het werk moeten neerleggen. Mietjes!

Milan- | 02-02-06 | 11:11

krijg aids moslims

als jullie het Westen zo haten ga dan terug naar jullie schijtbak

Winter | 02-02-06 | 11:11

@achie Van de egge
en zo is het1

kruisridder | 02-02-06 | 11:10

goh, zijn ze al zover dat ze met geld uit de woestijn ook de westerse media kunnen beinvloeden? de arrogantie van het slapende westen.

neuzel | 02-02-06 | 11:09

@bwahahaha

Kun je je voorstellen dat er atheisten zijn die zich beledigd voelen door de Koran, en dus door de mensen die de Koran als waarheid en leidraad voor hun leven zien?

Hoe zou je het vinden als moslims om die reden geboycot zouden worden? Ik begrijp dat je daar geen probleem mee zou hebben?

TheRealShowstopper | 02-02-06 | 11:08

@mallebabbe
als ik mag antwoorden... Jullie staan open van meningen zoals mevrouw ayaan hirshi ali, maar als Abdul Jabber iets zegt is het oorlog. De SGP liet geen vrouwen toe in de partij, geen probleem. Verdonk krijgt geen hand van een imam is het weer oorlog. Zo begint het

Achie Van de Egge | 02-02-06 | 11:07

Ontwikkelingshulp aan de zandnegers en hun volgelingen moet weer uitsluitend beginnen en eindigen met het kerstenen.

Zolang ze door hun voorgangers geestelijk zo primitief gehouden worden is iedere deupie weggegooid geld en kunnen ze beter maar massaal stoppen met eten en drinken dan zijn ze sneller in de verste moskee.

Ksi-Ziks | 02-02-06 | 11:00

DEze reacties zijn toch te verwachten van islamofascisten die in de cartoons belachelijk worden gemaakt (en niet mohamed). Steun voor deze reacties is steun aan deze idioten.

bookie | 02-02-06 | 11:00

@bwahaha
hoe is nederland onvriendelijk tegen moslims?

mallebabbe | 02-02-06 | 11:00

Trouwens, die link van Elsevier in de tekst van PrittStift, daarin zit een link naar de Deense prenten. Valt het op dat Elsevier maar 9 van de 12 afbeeldingen afbeeldt? Zelfs Elsevier snapt dat bijv. die ene met de Bom gewoon over de schreef gaat...

bwahaha | 02-02-06 | 10:59

heeft iemand een linkje waar alle duivelsprenten te zien zijn?

FestinaLente | 02-02-06 | 10:56

@trss: no will do.
Ik acht de vrijheid van meningsuiting hoog. Erg hoog.
Maar ik ga geen petitie tekenen dat steun geeft aan Jyllands Posten.
Mijn mening is en blijft: eigen schuld dikke bult.
Denemarken heeft zich de laatste tijd, net zoals Nederland, hard gemaakt in het onvriendelijk zijn tegen moslims in het bijzonder. Jyllands Posten heeft met haar prenten duidelijk als doel gehad om Moslims te beledigen. Ik geef toe, sommigen konden door de beugen. Nee, zowaar zat er zelfs een leuke bij.

Maar er zaten meerdere prents bij die de profeet karakteriseerden als terrorist. Vooral die ene met de bom+lont als kop was stuitend.
Wanneer je als krant, of individu, opzettelijk mensen zit uit te lokken, krijg je van mij geen steun.

Zet eens een petitie voor die fransman hierboven die voor simpelweg dit www.elsevier.nl/artimg/a20061112191451... is ontslagen... Die teken ik zeker wel. Maar nee, niet voor de Jyllands Posten.

bwahaha | 02-02-06 | 10:56

@ maximo
had geen andere reactie van jou verwacht!!!!!!! peëeter

kruisridder | 02-02-06 | 10:55

Die Palstijnen.... gewoon de Europese geldkraan dichtdraaien, zijn wij ook van die aanslagen af want die worden klaarblijkelijk betaald met geld wat zij "over" hebben. Stelletje idioten daar !

duive030 | 02-02-06 | 10:55

@bwahaha
Sorry, ik gebruikte jouw nick om mijn lachen te verduidelijken.
---

Mr.D. | 02-02-06 | 10:54

UBERLOL!!!
Goed voor die Jacques Lefranc, dat zal hem leren zonder de toestemming van zijn baas de krant te gebruiken voor persoonlijke doeleinden...
*hihihi*

MAXIMO | 02-02-06 | 10:51

@noodles
mee eens
het is altijd wat met die moslimbroeders. altijd het "westen" de schuld geven over van alles en nog wat, maar aan de andere kant 100% afhankelijk zijn van onze kennismaatschappij. slechts 2% van alle octrooi aanvragen komen uit moslim landen. begin langzaamaan te begrijpen waar hun minderwaardigheidsgevoel vandaan komt.

mallebabbe | 02-02-06 | 10:48

Schokkend hoor bwahaha heel schokkend.

Lucifer | 02-02-06 | 10:48

er zijn er nu zelfs miljoenen die zich druk maken zonder dat ze de prentjes hebben gezien en sterker nog, vaak het intelligentieniveau niet eens hebben waar het om gaat. Die doen gewoon gezellig met de andere islamietjes mee.

Eagle_Eye | 02-02-06 | 10:47

Als de scooterbrigade nu een zondag rond twaalven bij de kuip zijn,kunnen ze ingewijd worden in "creatief met scooters". Kunnen ze daarna de werkstukken operatief laten verwijderen in het dichtsbijzijnde ziekenhuis.

rn1970 | 02-02-06 | 10:47

Die arabieren gaan wel heel erg ver op deze manier. Het Roomse en het christelijke geloof worden ook zovaak voor gek gezet en dan loopt toch ook niet de halve wereldkerk met doodsbedreigingen te zwaaien.
Wat een fucking kansloze figuren.

BrtM | 02-02-06 | 10:46

Dacht dat Frankrijk een van de weinige landen was waar een echte scheiding tussen kerk en staat bestaat.
Wacht nog op een reactie van de Franse politiek, die zou er moeten komen in mijn opinie, alhoewel de Fransen over het algemeen ook bange cheese eating surrender monkees zijn.
Maar dit is te triest voor woorden inderdaad.

CumGranoSalis | 02-02-06 | 10:46

Wedden dat de baarden die zich nu zo druk maken niet eens de prentjes gezien hebben?

puddingbrood | 02-02-06 | 10:45

en dan durft groenlinks nog vol te houden dat het hem niet in het moslim geloof op zich zit... getver

Onderbuik | 02-02-06 | 10:43

Er zijn vast wel mogelijkheden voor die directeur om dit ontslag aan te vechten in een rechtzaak?

Atheisme.nu | 02-02-06 | 10:41

@md.r neen, vertel, vertel!

bwahaha | 02-02-06 | 10:39

@pucon 10:32: De Nederlander staat nu eenmaal niet bekend om zijn heldhaftigheid. Het zijn over het algemeen slappen zakken die zich stil houden en wachten op de eerste mogelijkheid om weer verder te gaan met handel drijven. In de Nederlandse historie hebben we altijd buitenlanders nodig gehad om ons uit de shit te helpen: Een Duitser (Willem v Oranje) tegen de spanjaarden, Canadezen/Amerikanen/Engelsen tegen de Duitsers, niemand in Sebrenica (ging dus ook fout daar: Lekkere wijntje Karremans!!) en nu keiharde garanties van de VS in Afganistan. Oorlog voeren en harde actie ondernemen kunnen we gewoon niet. De held uithangen ook niet. Je ziet het dus ook in het dagelijks leven terug bij journalisten en caberetiers.

ErachterKijkerd | 02-02-06 | 10:37

Schandalig. Ik kan het niet anders zeggen. Allerlei achterlijke mongeaulen gaan dreigen omdat in het VRIJE westen spotprenten gepubliceerd worden van een harige arabier. Omdat allerlei families om wat voor reden dan ook naar het Westen zijn gevlucht of hoe dan ook hier terechtgekomen zijn, en ze dus in grote getale hier aanwezig zijn beginnen ze hier ook de zaken door te drukken waar velen van hen juist voor gevlucht zijn: censuur.
Ik vind het een angstige ontwikkeling dat een hoofdredacteur wordt ontslagen omdat hij spotprenten! heeft afgedrukt. Hij roept niet op tot het doden van een of andere extremist, of de president of wat dan ook, nee het zijn tekeningen. Maar ja in Frankrijk wonen dan ook 5 miljoen moslims, dat wordt binnenkort schapie schapie bij de baguette in de zomer. En campings met minnaret en PA system zodat je heerlijk genietend van je halal pateetje precies weet wanneer je moslimbroeders moeten bidden.
Kutzooi.

Noodles | 02-02-06 | 10:36

persvrijheid? de franse regering pikt dit zomaar.... het kan toch niet zo zijn dat een religeuze dwaling (satanisme is immers de enige ware weg naar verlichting) de inhoud van een krant bepaald? hier zit maar een ding op
boycot die krant en laat dat ding failliet gaan! dat is de enige oplossing
VIVA la REVOLUTION!! owfzo

mazzl | 02-02-06 | 10:36

Bij geert op de site staan die spotprentjes. Als dat nou alles is, lange tenen die jongens zeg.

polderklootzak | 02-02-06 | 10:35

Het wordt eens tijd dat we een derde journaal erbij krijgen (op internet desnoods) waar ik het nieuws kan volgen ipv gefilterde berichtgeving.

controle | 02-02-06 | 10:35

@pucon, lees jij de volkskrant?

Maraka | 02-02-06 | 10:34

@pucon
Angst voor den primitieven... amen, of zo. Wie zwijgt die blijft.

HyBriD VorTeX | 02-02-06 | 10:33

Hij schreef wel leuke strips vroeger.Een soort kuifje maar dan zonder kapitein Haddock en die twee suffe detectives

kruisridder | 02-02-06 | 10:33

Ik vind het zo opvallend dat de media zo zwijgt hierover. Een stukje op pagina 8 of in de cultuurbijlage (die toch niemand leest). Maar verder niets. Laten we deze nieuwe inquesitie (moeilijk woord voor godsdienstfanatici die vinden dat alle niet-islamieten op de brandstapel moeten) zomaar over ons heen komen. Waar zijn de cartoon tekenaars van de volkskrant nu?
ja lekker tekeningentjes maken over bush, lekker makkelijk. Maar nu het er echt op aan komt zijn ze stil.. En waar zijn de caberetiers die altijd een grote mond hebben over vrijheid van meningsuiting.. Angstig teruggetrokken op de grachtengordel? Ik hoop dat nog meer kranten het initiatief van deze franse krant volgen!

pucon | 02-02-06 | 10:32

Bwahahaha..... je weet toch wel wie de eigenaar van jouw krant is.

Mr.D. | 02-02-06 | 10:32

Geloof zoals nu uitgeoefend is natuurlijk hét bewijs van primitiviteit.
Geloof zoals tot nu uitgeoefend is sowieso vaak primitief, het moet toch
ook eens afgelopen zijn met dat domme geïnterpreteerd op eigen conto. Lees toch nou eens wat er echt staat en wat de echte boodschap is, grr... stukken onintellect overal. Als we ooit willen dat het nog wat wordt kunnen we beter gewoon doen... dat begint met respect en wordt direct gevolgd door goed gevoel voor humor.

HyBriD VorTeX | 02-02-06 | 10:31

Bwhahahahaaa.... pwned!

Trouwens. Op maroc.nl staan die plaatjes al 3,5 maanden!

bwahaha | 02-02-06 | 10:31

Trieste ontwikkelingen eigenlijk. Klok wordt zo lekker snel teruggedraaid. Dat krampachtige van de religies ist zum kotzen. Hopelijk blijven onze gristelijke ayatollah's in hun hok.

Nash | 02-02-06 | 10:29

Jacques Lefranc had het kunnen weten want Nostradamus schreef het al:
Hij die den spot drukt, zal alles verliezen en sterfen in eenzaamheid.

Roberto Fransisco | 02-02-06 | 10:28

@Fleischbaum: Is er geen dappere Telegraafredacteur die de spotprenten durft te plaatsen?

Knip | 02-02-06 | 10:26

Ja, maak er maar grappen over, maar zeker weten dat we hier een burgeroorlog krijgen. Ik ben een warm voorstander van de First Strike tactiek. Maar daar moet je Slagvaardig voor zijn. En slagvaardigheid is ver weg bij de Pickwickers en 020 en Zakkenvullers (22 miljoen!!) in 070.

ErachterKijkerd | 02-02-06 | 10:26

Ja wen er maar aan,die gasten zitten op allerlei posities en krijgen steeds meer inspraak .De tijd van vrije meningsuiting in europa is voorbij.Mat dank aan Mo.B......... die straks nog effe 3 uur de tijd krijgt om zijn mening"te verkondigen

kruisridder | 02-02-06 | 10:24

Uit protest speel ik al de hele morgen met LEGO en heb al 5 blikjes Carlsberg weggetikt! Solidair met de Denen! Vanavond Deense FETA schotel, met Deense FETA salade en een HPtje met Kira Eggers!

Heine | 02-02-06 | 10:24

Shit mijn oranje burka ligt in de was.

Maraka | 02-02-06 | 10:23

010 heeft Flak Flak gereed.

vinque | 02-02-06 | 10:23

Ik wil hier best iets grappigs over zeggen, maar ik durf niet meer....

hijdiehetooknieweet | 02-02-06 | 10:23

Lekkere krant. Eerst afdrukken, dan ontslaan.

Kanonskogel | 02-02-06 | 10:22

> Palestijnse broedergroeperingen hebben gedreigd met aanslagen op
> buitenlanders die afkomstig zijn uit landen waar spotprenten zijn afgedrukt.

De bunkers in, redactie!

Poptaart | 02-02-06 | 10:20

En wat zegt de heer J. Marijnissen over dit alles op zijn weblog?
Niets!!!!!!!!!!!!!!!!
De dhimmi's hopen zo hun kiezersvolk te vergroten.

rkh | 02-02-06 | 10:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken