Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CDA wil lessen in kuisheid

Hendrik Jan de Moralenman Alsof het onderwijs de afgelopen 20 jaar nog niet genoeg naar de klote geholpen is. Als het aan het CDA ligt wordt het lespakket van onze sgoolgaande jeugd binnenkort uitgebreid met nog een extra vak. Volgens schaamhaarhoofd Henk Jan Ormel zouden kinderen les moeten krijgen in seksuele moraal. De jeugd van tegenwoordig neukt er namelijk zo ontzettend losbandig op los dat de technische informatie (dat issum, dit moet er omheen en daar moet ie in) waar de voorlichting nu uit bestaat niet afdoende is. "Seks is een consumptieartikel geworden," aldus ervaringsdeskundige Ormel. "Het lijkt bij veel jongeren losgekoppeld van liefde. Maar er is toch wel iets wat de mens onderscheidt van dieren?" Goede vraag, die natuurlijk bij uitstek beantwoord kan worden door de dominee's van het CDA. Nu is het zo dat GeenStijl op slinkse wijze inzage gekregen heeft in de eerste proeflessen. Hieronder volgt een beknopt overzicht van de leerstof: 08:30 - 09:00 Bidden 09:00 - 09:45 Workshop 'Slapen met handen boven de dekens' 09:45 - 10:30 Doe-opdracht: Knuffelen zonder bijbedoelingen 10:30 - 11:00 Vertellen over... Hand in hand lopen pauze 11:30 - 12:15 Bidden 12:15 - 13:00 De stroom valt uit: Wat nu? 13:00 - 13:45 Knutselen: Kuisheidsgordel van papier mache 13:45 - 14:30 Het Moetje - Uitleg door zuster Agatha 14:30 - 15:00 Nee durven zeggen na het 14e kind pauze 15:15 - 15:30 Bidden 15:30 - 16:00 Leuke dingen als het buiten regent. Vandaag: Scrabble 16:00 - 16:30 Kontneuken: Zegen of juist bangmaker? 16:30 - 17:00 Kringgesprek met Arie Boomsma

Reaguursels

Inloggen

Hé Kudtbalkenende,
Dat jij nou zo'n KUDTleven hebt met een lelijk wijf wat niet wil pijpen in een stomme buurt met soordtgelijke wijven, een stomme baan hebt in een kabinet met droogstoppels en overjarige lelijke scharrige politieke carrièrehoeren, de laatste keer neuqen met vrind Donner was toen die z'n zadel weer op z'n fiets moest van zijn vrouw, wil nog NIEDT zeggen dat wij net zo'n KUDTleven willen hoor!
Hou toch eens op met de collega's om je heen te willen vergiftigen met je eigen jaren-50 hobby's!
Vrind Plassterk

pennestront | 15-02-08 | 08:49

Zonder meer het beste programma voor een semenar (woordgrap, voor als je het niet bepijpt) dat ik de afgelopen tijd heb gezien.

Ik weet het beter | 15-02-08 | 02:05

Nog eentje:
Och imaampje sla mij niet
ik ben uw liefje ik ben uw liefje........
......................................
.............................................. zooals U ziet!
Zoo leeren de kindertjes weer tucht en orde!!!

willem1957 | 15-02-08 | 01:32

Wat sijn jelui toch weer allemaal naar aan het doen. Kunnen we eindelijk een riante industrie voor kuischheidsgordeltjes,handboeitjes, armrinkelbelletjes , kinderzweepjes en ander ongerief opzetten, willen jullie dat ook weer niet! En t iz nog wel so goed bedoeld als stadium op weg naar de islamietische heilhijsstaat.......................

willem1957 | 15-02-08 | 01:16

Kringpijpen met Arie?

rothbard | 14-02-08 | 23:36

Het enige wat de mens onderscheidt van de dieren is dat de mens zijn eigen soortgenoten in naam van het geloof,christen of moslim, bij bosjes afmaakt.

Loebas | 14-02-08 | 22:58

Stomme gristenheaumo's, altijd maar die moraliserende vinger... steek m in je reet Balkie. Ga bidden ofzo!

DeCreativeDenkers | 14-02-08 | 21:13

@Ahiraz 14-02-08 @ 17:15
Lijkt wel een apenkolonie?
Ook u bent ervaringsdeskundige??

paost712 | 14-02-08 | 20:28

Ik wil als ervaringsdeskundige wel lesgeven, maar alleen op ongemengde katholieke meisjesscholen (WF Hermans, ratten, enz)

Babeuf | 14-02-08 | 18:03

bloedjelink 14-02-08 @ 16:17 Nounou dat begint meteen met oneerbare voorstellen te smijten. Zeker bijna lente.
-
En een orgasme + gag is ongeveer 'grmnblmn'.

Ohja | 14-02-08 | 18:01

@Stir Glenfarclas II 14-02-08 @ 17:24
Owkee. Dat heb ik er wel voor over.

Nonnes | 14-02-08 | 17:58

Het CDA wil graag greep houden op Onderwijs, waar de andere politieke partijen de hand in eigen boezem durven te steken voor het onderwijsdebacle.
www.bnr.nl/archief?url=/csFdArtikelen/...

Sikkeneur | 14-02-08 | 17:42

@Nonnes 14-02-08 @ 13:55

Dan krijg je strafwerk. Na de lessen melden bij madame Sonja in de gymzaal.

Stir Glenfarclas II | 14-02-08 | 17:24

Ach, al die paniek over te ruige sex bij jongeren.. Het is van alle tijden. Maar in de praktijk valt het reuze mee. Bij mij op school werd vroeger ook veel gefluisterd over meisjes die het met iedereen zouden doen, maar als ik dan belde voor een afspraak bleek dat helemaal niet waar was! Ik bedoel maar.

erectieplein | 14-02-08 | 17:23

groot gelijk heeft die Ormel .... het lijkt verdomme wel 'n apenkolonie tegenwoordig. En dan die mongolen hier gaan mekkeren dat het allemaal wel moet kunnen

Ahiraz | 14-02-08 | 17:15

Ik hou van beestachtig geyle neuqsex en geen grrristenhond die me tegen houdt.

knutsel | 14-02-08 | 16:43

@Ohja @15:46

Zullen wij gewoon even in elkaars reet kruipen? Dan geven we de statistici een run for their money. Jij eerst?

Weet je trouwens wat het toppunt van narcisme is? Klaarkomen en je eigen naam roepen. Roep jij "Ohja....?"

bloedjelink | 14-02-08 | 16:17

Lijkt mij inderdaad niet dat dit nu heel erg prioriteit zou moeten hebben. Er zijn nuttiger zaken om je druk over te maken als het om onderwijs gaat.

Ohja | 14-02-08 | 16:00

Een uur per week dat smerige hypocriete gereformeerde gekwalm, en dan verplicht… Het is dat je klein bent maar anders schopte je ze een maatje, wat zal het geweest zijn, 36? Op het gebit.

Reverend Ray | 14-02-08 | 15:52

Ik ben nog immer woedend over het wekelijkse opgedrongen uurtje godsdienst indertijd.

Reverend Ray | 14-02-08 | 15:49

@wijsvinger: get a life, get laid.

@CDA, ga de troep eens opruimen in het land, laat de opvoeding aan ouders over en zorg dat kindjes fatsoenlijk kunnen lezen, schrijven en rekenen als ze van school komen. Nergens zo veel moetjes als onder de CDA/SGP jeugd. Nergens zo veel incest als in de bible belt van Nederland. Kortom, iets met balk in de eigen oog, voor de splinter van de ander.....

Fimbulvetr | 14-02-08 | 15:48

bloedjelink 14-02-08 @ 15:41 Lolz. Dat zou kunnen. Hoewel ik dan wel nieuwsgierig ben hoe die statistieken tot stand gekomen zijn. Ik ken zelf alleen 1 vrij burgerlijke homostelletje, dus mijn referentiekader kan wat gekleurd zijn. Ik ken overigens ook wel hetero's die ziektes verspreiden. Wisselende partners wil natuurlijk niet meteen zeggen dat het ook om onveilige seks gaat, maar dat die levensstijl verschilt lijkt me wel aannemelijk.

Ohja | 14-02-08 | 15:46

@Ohja @15:32

Als ik nog even mag mierenneuken (dat schijnt van het CDA onbeschermd te mogen), over het algemeen neukt de homo iets gretiger in het rond en iets vaker onbeschermd. Het schijnt dat er statistici zijn die dat allemaal bijhouden. Of je het moet geloven? Natuurlijk zijn er dan ook nog die verdomde bi's en men on the downlow die alles neuken en de meest vreselijke kwalen verspreiden.

Je ziet inderdaad verdomd weinig als je in iemands reet zit. Benauwd gevoel ook. Je gaat er peop van praten.

bloedjelink | 14-02-08 | 15:41

bloedjelink 14-02-08 @ 15:24 Ik vond het ook niks. Maar ja tis natuurlijk niet alsof een heterokont minder schijt dan een homokont, dus t is allebei even goor. Ik ken overigens ook homo's die het bij oraal houden - natuurlijk zijn voor hen de mogelijkheden anders en zal die dus eerder overwogen worden, maar ik denk dat je dus beter kunt zeggen wat de gezondheidsgevaren van anale seks zijn dan wat de gevaren van homo-seks zijn. Das wel zo objectief (voor zover mogelijk, daar heb jij dan weer gelijk in).
-
Ik denk ook dat je te weinig ziet als je met je hoofd in iemands reet zit, zelfs als het om een imaginaire reet gaat. Maar dat kan aan mij liggen.

Ohja | 14-02-08 | 15:32

@Ohja @15:17

Hetero's brownnosen meer schijnt het maar dat kan mijn vooroordeel zijn:)
Moet ik je de verschillen tussen de gay lifestyle en het hetero geklungel gaan uitleggen? Kontneuken is so overrated anyway. Alsof je daar God door gaat ontmoeten. Nee we moeten ons hoofd juist uit de reet halen. En de rest ook.

bloedjelink | 14-02-08 | 15:24

Dat je geen 2 meesters kan dienen bedoel je? Neuh, dat geloof ik zelf ook niet. Kan best.

Ohja | 14-02-08 | 15:22

@ Ohja 14-02-08 @ 15:17

tjsonge toch wat een vooroordelen allemaal...

Sjakie Snel | 14-02-08 | 15:20

bloedjelink 14-02-08 @ 15:08 Hetero kont neuken is veiliger wou je zeggen? Of doen die dat gewoon niet volgens jou? ;)

En sommige mensen hebben wel iets meer vooroordelen dan anderen. Sommigen hebben er een heel dik boek mee vol staan, en komen dat iedere week collectief bevestigen samen. Ik schat dat dat de kansen wat verhoogd, om nog maar achterwege te laten dat ze er bekend om staan en dat het in de aard van religie ligt als enige waarheid gezien te worden. Ge kunt immers geen 2 meesters dienen.

Ohja | 14-02-08 | 15:17

Dit lijkt mij een mooie aanleiding om de vrijheid van onderwijs eindelijk eens uit de grondwet te halen en te vervangen door een systeem wat meer op dat in Frankrijk lijkt met staatsscholen waarin geen ruimte is voor geloof...

Patrick Bateman | 14-02-08 | 15:17

Denmark here i come! Goddamn hippies! Alsof die Ormel geen sex consumeerde in die goeie ouwe tijd van vrije liefde! Kom op zeg, elke generatie zegt dit over elke generatie na hun. Ben ik nou echt de enige die het gevoel heeft dat alles wat 0031 heeft opgebouwd na de ontzuiling keihard wordt afgebroken? Stik, sterf en ongezien de tyfus voor het CDA!

His Goofness | 14-02-08 | 15:15

Ohja: 14.59: in Nederland hebben we vrijheid van onderwijs dus elke school kan het invullen op de manier zoals men dat zelf wil. Een openbare school en een school die niet zo christelijk meer is zullen het op de onbevooroordeelde manier doen. De scholen op de Veluwe etc zullen er een moralistisch sausje overheen gooien, waarbij het me nog sterk lijkt dat dergelijke scholen ooit zulke lessen zullen geven.

L. Koopmans | 14-02-08 | 15:10

@Ohja @14:59

Ja leuk verhaal maar we leven nu eenmaal niet in een perfecte wereld en wie zonder vooroordeel is die mag het eerste de rok optrekken op de broek laten zakken. Het hoeft niet perfect. Als we bij voorbaat alle leeuwen en beren als struikelblokken op de weg zetten kunnen we ons net zo goed opknopen.

Overigens is het wel handig om bij homoseksualiteit iets meer nadruk op het risico van het overdragen van geslachtsziekten te leggen. Uit technisch oogpunt en niet om te moraalridderen.

bloedjelink | 14-02-08 | 15:08

L. Koopmans 14-02-08 @ 14:50 Ja maar dan moet dat dus wel onbevooroordeeld gebeuren en daar heb ik met dit kabinet niet zoveel vertrouwen in. Een leraar hoort *zonder* waardeoordeel, verschillende mogelijke visies uiteen te zetten en daar de mogelijke voor- en nadelen en lichamelijke gevolgen van te behandelen - maar dat betekent wel, geen overdreven waarschuwingen voor soa's bij homoseksualiteit als je dat bij heteroseksualiteit niet doet, geen overdreven nadruk op meisjes die dit of dat doen hebben een laag zelfbeeld als je dat over jongens niet zegt (= moreel oordeel en het feit dat de associatie seks + vrouw = fout dan in stand gehouden word terwijl daar de kromme situatie juist vandaan komt) etc.
-
Dat gebeurd nu al indirect, en als het verplicht word jongeren te waarschuwen en daarbij je eigen persoonlijke religieus gevoede angsten en complexen als leiddraad te gebruiken helemaal natuurlijk. Respect is ook een multi interpreteerbaar iets. De 1 vind dat je een vrouw respecteert als je haar in de veilige huiselijke omgeving plaatst, daar werkzaam maakt, en trouwt, de ander vind dat dat meer betrekking heeft op communicatie en hoe je sociaal met elkaar omgaat, weer een ander vind dat je dan ander dan ook als gelijkwaardig dient te beschouwen en dat alles zorgt voor heel uiteenlopende visies en relatievormen. Daarbij zie ik een gereformeerde leraar niet open en ruimdenkend zonder waardeoordelen spreken over homoseksualiteit, vrouwen die one night stands hebben om lichamelijk i.p.v. emotionele leegtes te vullen en mensen die voor andere relatievormen dan de 'hoeksteen van de maatschappij'vorm kiezen zoals polyamorie, SM en de open relatie.

Ohja | 14-02-08 | 14:59

@ohja 14.42: dat geldt voor veel zaken, bv literatuur. Leraar X vindt Wolkers mooi, de leerling vindt het niks. Toch is de les over Wolkers relevant, vindt de leraar dus geeft hij de les. Liefde is zo'n beetje het meest besproken en beschreven onderwerp ter wereld. Wat is er mis mee dat een leraar (bij voorkeur geen maatschappijleerleraar) een visie geeft op liefde en daarover in discussie gaat met leerlingen? Het gaat er niet om een visie op te leggen maar om leerlingen aan het denken te zetten.

L. Koopmans | 14-02-08 | 14:50

Het ging toch om dat ze van 'onder wijs' worden...???

Of heb ik nu weer liggen slapen voordat de basisvorming in ging...???

chemo_doctor | 14-02-08 | 14:45

fapfap you pron . com samen met mijn vriendinnetje

nos1991 | 14-02-08 | 14:45

L. Koopmans 14-02-08 @ 14:40 Wat is liefde dan? Alsof daar een eenduidige objectieve uitleg over te geven valt. Liefde is persoonlijk. Liefde hoort niet gekaderd te worden en zeker niet door een ander als jij zelf.

Ohja | 14-02-08 | 14:42

Dit idee is niet nieuw. Roel van Duijn, welbekend als ex-provo, ex-kabouter, etc., maw een links-libertaire rebel, heeft al eens gepleit voor liefdeslessen op school. En niet alleen maar de techniek, maar ook wat liefde nu precies is. Goede zaak om op school dit ter sprake te brengen.

L. Koopmans | 14-02-08 | 14:40

@1sokkie @14:29

Dat gevoel zal ongetwijfeld geheel wederkerig zijn!

Het boek is een aanrader. Een jonge vrouw die midden in het leven staat en haar gedachten op dit gebied heel bijzonder scherp en slim formuleert.

bloedjelink | 14-02-08 | 14:39

Ben ik binnenkort eindelijk verlost van al die dames hier op de stoep die elke avond maar meer en meer willen.

josimo | 14-02-08 | 14:36

@Koekje-dr-bij? 14-02-08 @ 14:26 - Negeer mijn reactie met verzoek tot gmail in originele topic maar, aub. Viel e.e.a. weg door een tag-filter op GS.

ViagraFalls | 14-02-08 | 14:30

bloedjelink 14-02-08 @ 13:51
Ik vind haar een tamelijk hoog Sonja Bakker gehalte hebben. Niet mijn eerste fapkeus.

1sokkie | 14-02-08 | 14:29

ViagraFalls 14-02-08 @ 14:06
Buitengewoon. Ik heb inmiddels vijf reaguurders met goedbedoelde mail voor trol uitgemaakt omdat ze meerder nicks zouden hebben. Toen ze me verzekerde dat ze niet onder de nick Viagrafalls hebben uitgenodigd mijn mail te bekijken ging er hier een kwartje vallen. Ik wacht uw mail dus nog even af.

Koekje-dr-bij? | 14-02-08 | 14:26

@koekje - Ik mail je later :) Lijkt erop dat de server van m'n werk eruit ligt. Zal kijken of ik mijn eigen mail (die ik hier niet kan benaderen) vanavond beter werkt.

ViagraFalls | 14-02-08 | 14:06

@ouder 14-02-08 @ 13:42
Nee, dat staat er inderdaad. En ik word misselijk van dat getuttel. Wij hier (de echte jongetjes en meisjes hier laat ik even buiten beschouwing, jullie mogen eerst zelf volwassen worden dus klets nog maar even raak) als ouder of aankomend ouder dienen daar verantwoordelijkheid voor te dragen. Ik voorzie dat het te stichtelijk wordt en dan juist averechts werkt.
En tienerzwangerschappen... Nog steeds heel laag toch in vergelijking met andere landen?
En SOA's... Vooral onder studenten toch? Andere doelgroep.
@Stir Glenfarclas II 14-02-08 @ 13:41
Ja, spijbelen is strafbaar. Maar ik heb er nooit voor vastgezeten. Ik neem de gok.

Nonnes | 14-02-08 | 13:55

ViagraFalls 14-02-08 @ 13:25
Ik heb niets in mijn mailbox mogen ontvangen van u. Nogeens proberen?

Koekje-dr-bij? | 14-02-08 | 13:54

ouder 14-02-08 @ 13:42 De menselijke kant, ja, en waar denk je dat die over gaat? En wat rap betreft, de mensen die daar doorgaans naar luisteren, hebben doorgaans ook niet meer te bieden dan een lichaam, dus ze zijn ook waardeloos als ze daar dan ook al niets mee doen. Ik vind het juist wel realistisch van ze, dat ze beseffen dat ze het van hun brein niet moeten hebben en dus andere lichaamsdelen in zet. Verder snap ik niet dat het vanuit de gedachte dat het lichaam in feite niet is waar het om gaat - zo is dat het lichaam weggeven goedkoop of een zwaktebod zou zijn. Als je ervanuit gaat dat je lichaam *niet* het speciaalste is aan jou, maar juist je hart en gedachten en ziel dat zijn dan lijkt het mij logischer dat je juist met dat laatste gereserveerder bent als het op delen aan komt. De redenering klopt gewoon niet.

Ohja | 14-02-08 | 13:52

De CDA'ers hebben een punt maar niet precies mijn punt.
Seks hoef je niet met terughoudendheid, kuisheid, reinheid, schuld en schaamte te verbinden. Ik pleit wel voor gesprekken thuis en op school over de invloed van sex als trend. Sex om de sex.

Er is vorig jaar een schitterend boek over sex en lust verschenen, geschreven door de (toen) 28jarige filosofe (prachtige vrouw overigens) Ariadne von Schirach: Der Tanz um die Lust.
Een aanklacht tegen de verseksualisering van de maatschappij. Al die nadruk op sex en op sexy zijn zorgt voor enom veel eenzaamheid en gevoelens van inferieuriteit. Oversexed and underfucked!!

bloedjelink | 14-02-08 | 13:51

@ouder 14-02-08 @ 13:33 - U maakt mij niet wijs dat juegdig experimenteren met seks iets is dat pas gedurende de laatste eeuw naar boven is gekomen.
.
En voor de komst van televisie ging het m.b.v. foto's. Daarvoor waren er toneelspellen, boeken, etc. Dat het tegenwoordig allemaal visueler is is gewoon de vooruitgang; de boodschap blijft redelijk gelijk.

ViagraFalls | 14-02-08 | 13:50

wijsvinger 14-02-08 @ 13:44
nou moet je niet aan de gang blijven, wat voor uitzuigen geldt geldt ook mijn formaat

hetluis | 14-02-08 | 13:48

@ hetluis 14-02-08 @ 13:39 Ik bedoelde er ook eigenlijk uw 'formaat' mee.

wijsvinger | 14-02-08 | 13:44

Doldwaas 14-02-08 @ 13:31
Op het gevaar af nu als cda'er te worden gezien het volgende: het enige wat de man heeft gezegd dat in een lespakket om ongewenste zwangerschappen te voorkomen en te waarschuwen tegen geslachtsziektes ook aandacht wordt gegeven aan de menselijke kant van de sexualiteit. Ik lees nergens een voorstel tot een verbod tot pleziersex, lustsex, sex tussen mensen van het zelfde geslacht, sex met meerdere mensen tegelijk.

ouder | 14-02-08 | 13:42

@ ouder 13:33 Maar bij de flower-powers was het hebben van sex tenminste nog op vrijwillige basis. De hedendaagse rap"cultuur" probeert vooral meisjes wijs te maken dat ze niet deugen als ze zich niet laten nemen. Ook de manier waarop deze primitieve getto-testosteron-apen over vrouwen praten (ho, bitch enz) is totaal anders.

wijsvinger | 14-02-08 | 13:42

Wat is er mis met ervaring opdoen in de struiken? Moet dat ook al op school geleerd worden?

moeder: wat heb je morgen op school?
meisje: sexles
moeder: vergeet je condooms niet

dr.spin007 | 14-02-08 | 13:41

** Rectificatie **

12:15 - 13:00 komt te VERVALLEN. Naaktheid en vleselijke omgang dient enkel in het donker plaats te vinden om begeerte tegen te gaan (zie Mat.3.55 vers 2b lid 3). Vervangend thema wordt 'kussen met een laken ertussen'


@Nonnes 14-02-08 @ 13:27
Tuttut. Spijbelen is strafbaar. Uw opmerking is genoteerd in het kinderdossier.

Stir Glenfarclas II | 14-02-08 | 13:41

de Kerstman 14-02-08 @ 13:38 Waarom gaat het daar niet om volgens jou? Als het gaat om het bereiken van jouw ogen, lost het het probleem namelijk wel volledig op, feitelijk genomen. Als het gaat om het feit dat zij dat gewoon niet mogen doen, geef dan net zo lief maar meteen toe dat je het dus inderdaad niet kan hebben dat anderen ook een mening mogen hebben en dat die anders kan zijn dan die van jou. En zich daar zelfs naar mogen gedragen ook nog en kom niet met schijnheilige excuses als dat het om het feit dat jij er naar moest kijken gaat. Want daar gaat het dus niet om.

Ohja | 14-02-08 | 13:40

@mezelf
En alle betrokkenen moeten er natuurlijk mee instemmen.

Kees Maf | 14-02-08 | 13:40

Dieren zijn ook niet religieus. Daarom hou ik zo van dieren.

De Geilige Maagd | 14-02-08 | 13:39

wijsvinger 14-02-08 @ 13:24
in context deez' topic lijkt me uitzuigen misplaatst

hetluis | 14-02-08 | 13:39

Wat een onzin weer dit! Sexuele voorlichting, daar heb je in eerste instantie je ouders voor. Daarbij nog een klein beetje maatschappijleer en biplogieles, en het restant leer je op straat. Prima. Punt is dat ouders het weleens laten afweten. Ouders die niet vertellen dat de beelden van TMF en MTV niet erg realistisch zijn. Of religieuze ouders die er überhaupt neit over praten.

Owja, wat mij betreft het basisprincipe: met sex waarbij uitsluitend meerderjarigen betrokken zijn, en die anderen geen schade berokkent, IS NIETS MIS.

Kees Maf | 14-02-08 | 13:38

ouder 14-02-08 @ 13:33 Hee... er zit een knop op die teevee.

Ohja | 14-02-08 | 13:38

@ouder 14-02-08 @ 13:33
precies, en iedereen maar bijdehand doen over die uit-knop die er toch op zit..
Gaat het niet om!

de Kerstman | 14-02-08 | 13:38

Doldwaas 14-02-08 @ 13:31 Precies en daarbij gaan zij niet uit van het terechte idee dat meerdere visies gezond kunnen zijn (afhankelijk van hoe de persoon er zelf in staat) maar alleen als jij ook vind dat liefde en seks niet zonder elkaar mogen plaatsvinden, of dat een bewust niet verlengde seksuele activiteit niet per definitie op een laag zelfbeeld duidt, om maar eens wat te noemen. Je kunt een vrije seksuele moraal hebben zonder een ongezonde visie te hebben. En dat zeg ik niet omdat ik wat te verdedigen heb, want ik ben ook zo'n burgerlijke monogame sufkut - maar wel omdat ik dat zelf zo wil - niet omdat 1 of andere gristelijke betweter mij anders een zielig meisje met een laag zelfbeeld vind.
-
Daarbij moet je niet de ene afwijking (statistisch gezien, geen moreel oordeel) als ziek aanwijzen om vervolgens de andere (het madonna hoer complex bijvoorbeeld) van collectieve religieuze ondersteuning te voorzien. Dat soort morele willekeur lijkt mij niet gewenst.

Ohja | 14-02-08 | 13:37

ViagraFalls 14-02-08 @ 13:25
Nee ook toen was het niet goed, mijn punt is dat mensen meer moeten leren naar hun eigen gevoel te luisteren en niet te kijken naar welk voorgespiegeld rolmodel dan ook. Nu komt dat toevallig vaak uit clips met rappers, eind jaren zestig begin jaren zeventig door bijvoorbeeld de flower power beweging. Verschil is wel dat we toen nog naar de bioscoop of het theater moesten gaan om die rolmodellen te zien en ze nu je huiskamer in komen.

ouder | 14-02-08 | 13:33

@Doldwaas 14-02-08 @ 13:18
tuurlijk! dat is het beste plan wat ik ooit gehoord heb! Wie kan daar beter over beslissen dan diegenen die pas net komen kijken! Gewoon volwassenen totaal schrappen uit de opvoeding van kinderen want anders zijn ze het misschien niet met elkaar eens!

de Kerstman | 14-02-08 | 13:33

@ouder: Als het plan van het CDA komt lijkt het me eerder een les in preutsheid en bekrompen seksuele moraal. Ik heb er niets tegen als jongeren zelf aan het denken worden gezet over hun standpunt ten opzichte van seksualiteit. Het CDA zal echter vast niet voor lief willen nemen dat de uitkomst wel eens zou kunnen zijn dat een bepaalde jongere er voor kiest dat een stukje losbandigheid voor hem of haar wel prima is.

Doldwaas | 14-02-08 | 13:31

Ik begon dat lesoverzicht bijna serieus te nemen... o.o

Paulien | 14-02-08 | 13:28

Als mijn kinderen op een school zouden zitten waar het onderwezen wordt zou ik ze thuishouden van die les. Ik vind het belachelijk. Een belediging voor ouders ook.

Nonnes | 14-02-08 | 13:27

Je zou natuurlijk gymnastiek weer in het rooster op kunnen nemen. Sla je twee vliegen in een klap.

dlagewaa | 14-02-08 | 13:26

@ouder 14-02-08 @ 13:21 - Dus het pre-rapper tijdperk was WEL goed? Met andere woorden, we moeten terug naar de ongeschoren voorbips?

ViagraFalls | 14-02-08 | 13:25

@ hetluis 14-02-08 @ 13:23 Ik schat u meer in als een uitgezogen duim.

wijsvinger | 14-02-08 | 13:24

wijsvinger 14-02-08 @ 12:58

en een dikke middelvinger

hetluis | 14-02-08 | 13:23

@ Vleeschmans 13:12 Als het boerenmokkel dat geen probleem vindt is er niets aan de hand. Als u het boerenmokkel echter wijsmaakt dat zij een probleem heeft als zij géén zin heeft, dan heeft u een narcistische persoonlijkheidsstoornis. (Vandaar de getunede golf). In ieder geval, in beide gevallen: doet u tijdens het neuken, voor de veiligheid, wel al uw nepgouden kettingen af?

wijsvinger | 14-02-08 | 13:22

@Doldwaas 14-02-08 @ 13:18
Zelf bepalen ja, maar dan wel vanuit het eigen gevoel en niet vanuit een groepsdruk en een door rappers opgedrongen beeldvorming.

ouder | 14-02-08 | 13:21

Mogen jongeren even lekker voor zichzelf bepalen hoe ze met seks om willen gaan a.u.b.?

Doldwaas | 14-02-08 | 13:18

Ben geneigd deze workshop te volgen en die pokdalige gristenen in die workshop even duidelijk te maken wat seksuele moraal echt is op puber(lees mijn-)nivo, namelijk: KEIHARD VLIESJES-PRIKKEN zoals dat heet...

Mangoost | 14-02-08 | 13:17

Was het maar waar dat het 20 jaar geleden was dat ze het onderwijs om zeep hebben geholpen, nee Brusselmans dat begon al bijna 40 jaar geleden, toen de mammoetwet werd ingevoerd. Onderwijzers en onderwijzeressen werden bij de voornamen genoemd, omdat iedere vorm van gezag, door de linkse kerk werd verafschuwd. Maar kinderen in het onderwijs hebben juist regelmaat en gezag nodig op die leeftijd. Het resultaat is dat er nu een generatie is ontstaan die totaal respectloos door het leven gaat (kijk bijvoorbeeld eens naar ziekenbroeders in ziekenauto's die een ziek medemens proberen te helpen) Het is niet voor niets dat veel mensen in de zuidelijke provincies, hun kinderen in Belgie naar school laten gaan. En dat nu het CDA met hun kuisheids moraal, nee daar los je het niet mee op, je zult het bij de bron moeten aanpakken en dat is de leraar of lerares weer de bevoegheid geven die zij verdienen.

Karel Kruizenruiker | 14-02-08 | 13:16

>Het lijkt bij veel jongeren losgekoppeld van liefde. Maar er is toch wel iets wat >de mens onderscheidt van dieren?"
Henk Jan Ormel moet zelf snel weer terug naar school, te beginnen bij Sigmund Freud die een aantal werkjes over sexualiteit heeft geschreven, Freud legt ook haarscherp uit waarom religieuze mensen het valse onderscheid tussen liefde en lust (on)bewust willen maken. Religie en sexualiteit, 2 kanten, zelfde medaille.

.HerNihilist | 14-02-08 | 13:14

Seks moet je gewoon zo vaak mogelijk doen, en is met een klein beetje verstand helemaal niet ongezond en helemaal niet gevaarlijk en helemaal niet slecht. Luister niet naar die gasten,die het amper doen omdat ze niet meer geil worden van elkaar. Nu ben je lekker, nu ben je in topconditie, gaan met die banaan.

BravoBAT | 14-02-08 | 13:14

je slaat vrouw de hoer eerst bewusteloos voor het pompen, mag dat?

Tubifiks | 14-02-08 | 13:14

Wat is er mis met de huidige seksuele moraal dan ?
Gewoon met je getuningde Golf door het dorp rijden, dan bij vrienden een feestje waarna je een of ander boerenmokkel in 5 minuten volblaft.
Zo is het altijd al geweest, en het gaat nog steeds prima zo..

Vleeschmans | 14-02-08 | 13:12

Tyler-Durden 14-02-08 @ 13:09
hehehehehe...

Boze Buur | 14-02-08 | 13:10

Mensen zijn beter dan dieren? Lekker naief. Mensen zijn ANDERS dan andere dieren, maar daarom niet minder dier, en ook niet per definitie beter. Waren die gristenen trouwens niet degenen die gebrek aan gezond egoisme en simpelheid de hemel in prezen? (pun intended). Dan zijn dieren dus beter. Geen diersoort zo zelfdestructief als de mens, overigens.

Ohja | 14-02-08 | 13:10

Net als bij tabaksartikelen afschrikwekkende teksten op condoomverpakkingen plaatsen, dat lost het probleem wel op.

Of beter nog: condoomverpakkingen met de feauteau van laten we zeggen een Ormel, een Balkenende, een Rouvoet of een Donner erop. Dan is het meteen gedaan met de lust! Daar helpt geen Viagra tegen.....

Om over condooms met spruitjeslucht c.q. smaak nog maar niet te spreken!

Reinaert | 14-02-08 | 13:09

@ Oerkoendoe 14-02-08 @ 13:06

Wat heb jij in je thee gehad vanochtend ??

Tyler-Durden | 14-02-08 | 13:09

HOAX! Met zo'n lesrooster zit je namelijk vet boven de 1040 uur, kan nooit!

Klukkluk | 14-02-08 | 13:08

Teen 14-02-08 @ 12:36
Gewoon eraf zwaffelen.

Boze Buur | 14-02-08 | 13:08

Oerkoendoe 14-02-08 @ 13:06

Inderdaad. Spijker op de kop.

NoMinister | 14-02-08 | 13:07

Ik wil weer een lange frans topic!

LoL @ Sévèke | 14-02-08 | 13:07

Die lessen komen er nooit. Er is een cultuur in Nederland die iedere blonde vrouw een hoer vindt die je met geweld te pakken mag nemen.
Probeer je dat aan te pakken, dan tast je de cultuur van deze groep aan. Politici laten liever vrouwen aanranden, dan deze sexlessen doorgang te laten vinden. De PvdA is in ieder geval tegen, maar da's logisch

Oerkoendoe | 14-02-08 | 13:06

Wordt er alwéér niets gedaan aan de acceptatie van de vibrator als lachende derde?

dr.spin007 | 14-02-08 | 13:02

wijsvinger 14-02-08 @ 12:58

Dat dan weer wel, maar wat wil je zeggen? Dat we daar dus maar aandacht aan moeten schenken op deze manier?

NoMinister | 14-02-08 | 13:00

@ wijsvinger 14-02-08 @ 12:58

Aha - u vindt ons pervers ?
Ok, dat mag.

Wat is nu het probleem ?

Tyler-Durden | 14-02-08 | 12:59

"dat issum, dit moet er omheen en daar moet ie in" - Dat "dit moet eromheen" is vast ook een doorn in het oog van deze Ormel.
.
Overigens zwaar lol voor de les van 16:00 - 16:30.

ViagraFalls | 14-02-08 | 12:58

Dieren hebben meer functionele sex dan mensen en neuken er echt niet zomaar op los. Zelfs de sex bij bonobo's heeft een functie: geschillen oplossen. Alleen de mens 'consumeert' sex. Sex is status geworden, net als de auto en de tropenvakantie. Heb je dergelijke zaken niet dan ben je al snel een 'looser'. De soa's vliegen dan ook om je oren.
Dat maakt de mens, in tegenstelling tot dieren, een pervers wezen.
en het zou derhalve geen kwaad kunnen om de jeugd duidelijk te maken dat het hebben van sex op een verantwoordelijke manier dient te gebeuren, waarbij lustgevoelens en het in standhouden van de groep best wel de drijfveer mogen zijn. Tegen sex heb ik niets, maar de sexualisering is een teken van degeneratie.

wijsvinger | 14-02-08 | 12:58

Kijk, niets is bespreekbaar voor die politiek correcte meuk in D-H. Laten ze dan niet minder relevante, maar wel op zich belangrijke, zaken eruit pikken en gaan zitten zeiken. First things first. Als je als meisje geen hoerrrr meer wordt genoemd, krijgt de seksuele moraal denk ik al meteen flink een impuls. Denken dat ze God zijn omdat ze zeggen dat ze in hem geloven. Naar de hel met deze onzin op dit moment.

NoMinister | 14-02-08 | 12:58

Ik ben verliefd op sex mag ik nu elke breezer luvah neuqe die ik wil?
Blij dat ik van school af ben.

Barkruk | 14-02-08 | 12:57

17:00 -18:00 Koorknaapjes aanranden

Ouweschool | 14-02-08 | 12:57

wie zei ook al weer: het verschil tussen dieren en mensen is dat mensen eten zonder honger te hebben en neuquen in alle jaargetijden. alweer een wijsheid

hetluis | 14-02-08 | 12:57

Lol die Kuisheidsgordel van papier mache.
Als dat ding nog niet goed droog is bij het omdat is ze gelijk gewaxed

man on the edge | 14-02-08 | 12:56

De hele dag quasi-romantisch doen tegen alle vrouwsmensen, iedere PNO-tje sweettalkend het bed in proberen te lullen, je weldenkend en meelevend voordoen............ omdat het Valentijnsdag is.......... En dan gaat meneer Ormel mij vertellen dat de dag NIET afgesloten mag worden met een welverdiende sessie neuqseks ?

De tiefus kun je krijgen Ormel - de tiefus ja......

* hard met flex champi op tafel slaat *

* handoek pakt *

Tyler-Durden | 14-02-08 | 12:55

Ik kom nog wel aan mijn 12/13/14 jarige BrEeZaH's.
--
Even aan alle reaguurders: Nu hoor ik niemand klagen over de PvdA. Jaja mensen CDA hebben jullie zelf gestemd.

Antinl | 14-02-08 | 12:52

Je zou natuurlijk ook de ouders eens een rotschop kunnen geven van die losgeslagen kiddo's. Voed je kids normaal op en ze vinden hun eigen weg wel...

Hellsmurfje | 14-02-08 | 12:51

hij heeft op zich wel een punt; kindjes van 13 die een meisje van 12 groepsverkrachten is volgens mij niet lief. Maar je kan natuurlijk wel overdrijven; als 16-jarige pubertjes graag willen neuqen, laat je ze neuqen.

moeilijke achternaam | 14-02-08 | 12:51

hoe zit het met die ophokplicht?

ganzo | 14-02-08 | 12:50

het begon met de moraal ridders van 40 dagen zonder seks. Gewoon doen wat je lekker vindt.

Rooie Sien | 14-02-08 | 12:50

Gristenen doen het met god. Atheisten doen het gewoon met hun geliefde.

koerbagh ® | 14-02-08 | 12:47

Ik ben gewoon stapelverliefd op je kontgat.

LibertasSimplex | 14-02-08 | 12:46

Nee schatje, die dildo is een liefdesobject, geen consumptie-artikel.

tipo | 14-02-08 | 12:44

Dat is genieten hè, als zo'n dom mormel als Ormel met zo'n lachwekkend voorstel komt. Waar heeft de idioot de "ervaringen" opgedaan op basis waarvan hij ons nu vrolijkheid bezorgt?

Hammar | 14-02-08 | 12:38

Het is ook teveel een consumptieartikel. Er wordt nog veel te veel gespuugd bij het pijpen.

LibertasSimplex | 14-02-08 | 12:37

@ Boze Buur 14-02-08 @ 12:21
Haar zusje heeft steeds schuim op haar mond. Wat doe je daar tegen?

Teen | 14-02-08 | 12:36

Ork Ork Ork... Sperma eet je met een vork.

superjan | 14-02-08 | 12:36

Boris Poepnagel 14-02-08 @ 12:30

Die mensen hebben helaas wel vaker moeite om realiteit van fictie (lees: religie) te onderscheiden....

Woods | 14-02-08 | 12:36

Als veearts weet de gristelijke Ormel toch wel wat de mens onderscheidt van de dieren. Het onderscheid is simpel: hij mag als vearts geen mensen behandelen, dus laat deze geitenneuken expert zich niet met mensenneuken bemoeien. Misschien wil hij wel wat gaan lesgeven in het geitenneuken, lijkt me dat er een groeiende markt voor is.

Ing Evert | 14-02-08 | 12:34

Wanneer er in de lessen aan bepaalde groepen jongeren wordt uitgelegd dat niet ieder leuk gekleed meisje een hoer is en dus ook niet zo nageroepen kan worden kunnen die lessen niet snel genoeg beginnen.

ouder | 14-02-08 | 12:33

@ Shalome @ 12:15
Wat, ik dacht dat die hier al los rondliepen??

@ Teen @ 12:16
Ik dacht dat we eerst gingen knuffelen?

Robin Hood | 14-02-08 | 12:31

Hei Henkie,

trek die voet eens uit de stroeve aars van Jan Peter Balkenende en luister, luister GOED:

Al die verhaaltjes (die verhaaltjes over het volop palen en raggen van wijven op jonge leeftijd) zijn STERKE verhaaltjes, overtrokken verhaaltjes, media-verhaaltjes waarmee kijkcijfers gescoord worden. Niks meer, niks minder.

M.a.w., zet die t.v. eens wat meer uit, lamlul!

Boris Poepnagel | 14-02-08 | 12:30

Sorry, maar waarom zijn de 'rustkamers met slaapbankjes' uit de Tweede Kamer verwijdert? Slapen doe je maar in het fietsenhok, *kuch, kuch*.

bijtertje1001 | 14-02-08 | 12:28

Mooi om de 1040 uur aan te vullen. :-)

StYxX | 14-02-08 | 12:26

tja dat "Seks is een consumptieartikel geworden" de nodige vragen en problemen met zich teweeg brengt zal wel niemand ontgaan, nie dan nou dan?!

Patrick Zweedsey | 14-02-08 | 12:26

Ah leuk, dit soort berichten laten je ook zo fijn inzien hoe verdorven ik en u allen zijt!

'Door mijn schuld, door mijn grote schuld...'

Boris Poepnagel | 14-02-08 | 12:23

Maar ze doet `t inmiddels weer prima hier!

Boze Buur | 14-02-08 | 12:21

Toch mooi dat de grootste moraalridders juist altijd weer de meest perversen blijken te zijn. Hoedje op en naar de kerk op zondag. Je auto 200 van het godshuis parkeren zodat het LIJKT of je geen gebruik maakt van gemotoriseerde voertuigen. Je televisie in een kastje parkeren zodat LIJKT of je niet naar de treurbuis kijkt. En ondertussen naar alles en iedereen zwaaien met je opgeheven vingertje. Terwijl je nageslacht coke snuift, op zaterdagavond zich helemaal lam zuipt en de buitenlanders met hun shoarmatent wél aanpakt. Heerlijk, dit soort hypocrisie.

Spinal Fap | 14-02-08 | 12:21

blackangel 14-02-08 @ 12:08

Moord, doodslag, oorlog en verkrachting is echt niet door mensen uitgevonden, huidige primaten doen dit ook allemaal en ze houden er nog een moraal op na ook.

prsr | 14-02-08 | 12:20

'de onze Islamitische samenleving' is een onbedoeld samenvoegsel van 'de Nederlandse samenleving' en 'onze Islamitische samenleving'. Hiervoor mijn nederige excuses.

FES | 14-02-08 | 12:19

Teen 14-02-08 @ 12:16
Dat lag aan het feit dat je GHB in haar ranja had gedaan, slimmie. Dat kind wist sowieso niets meer.

Boze Buur | 14-02-08 | 12:19

Brusselmans een VMBO'ert? Het is nog altijd 'papier-maché' en niet 'papier mache'... dat krijg je er nou van als wel oplet bij seksuele voorlichting, maar niet bij taalvaardigheid. Dus op zich heeft Brusselmans hier een punt: minder aandacht op 'sgool' voor seks, en meer voor spelling. Brusselmans goes to the 1950s!

Godward | 14-02-08 | 12:18

Sex is toch juist de ideale oplossing om de hangjongeren van de straat te houden?

Patrick Bateman | 14-02-08 | 12:18

die ormel doet dan wel huilie huilie opdat hij zelf te weinig aandacht krijgt, overigens goed bezig daar wat aan te doen, maar t.a.v. tweede PVV heb ie wel gelijk

hetluis | 14-02-08 | 12:18

@Teen 14-02-08 @ 12:16

Hier lijkt mij een mooie rol voor jou weggelegd.

Doe-eens-rustig | 14-02-08 | 12:18

Deze ervaringsdeskundige heeft toch 4 koters op de wereld lopen, aldus zijn C.V. Daarnaast heeft hij om te integreren in de onze Islamitische samenleving enkele geiten en varkens gepenetreerd. Bloemetjes en bijtjes, je-weet-tog!

FES | 14-02-08 | 12:18

LOL @ Teen

Shalome | 14-02-08 | 12:17

Heeft ons eeuwen gekost. Nooit is neuqsex zo easy geweest als nu. Gaat de CDA er zich weer tegenaan bemoeien.

Boze Buur | 14-02-08 | 12:17

Laten we nog maar eens andere mensen dwingen zich aan ons geloof te houden. In welke eeuw leven we ook al weer?

thomas_ak | 14-02-08 | 12:16

Toch vaag... vergrijzing van de maatschappij is een probleem... en neuqen is ook een probleem... oke... nee... ja... nee.... eh... nee... toch... ja... nee... toch maar nee........... Ik snap de houding van het kabinet niet meer... of wel... nee... ja... nee... goedver....

Da Butcher | 14-02-08 | 12:16

Mag skullfucken van God?

kolonel klootoog | 14-02-08 | 12:16

Prima plan om de jeugd iets over sex te leren. Laatst kwam ik nog twee meisjes tegen die niet eens wisten wat pijpen was. Ze waren verdorie al vijf.

Teen | 14-02-08 | 12:16

@ blackangel 14-02-08 @ 12:08

Ik zou zeggen:
Neuqen omdat het lekker is, en niet puur vanwege voortplanting.

Doe-eens-rustig | 14-02-08 | 12:16

Henk Jan Ormel is nogal arrogant, wat is er mis met dieren?

prsr | 14-02-08 | 12:15

Robin Hood 14-02-08 @ 12:12
Het is niet te geloven. Nog even en die bidlippartijen halen hun missionarissen terug uit Afrika en sturen ze hier het land in.

Shalome | 14-02-08 | 12:15

Lijkt me een prima voorstel. Vooral voor 'onze' donkere kinderen die in garage boxen menig meisje met 20 man beminnen leren dat dit ongewenst is. Neuqen is okay!

Erectus Enormus | 14-02-08 | 12:14

Ben eerder voorstander van het vak: MASTURBEREN! IEDEREEN KAN HET LEREN!

Da Butcher | 14-02-08 | 12:13

@ van Dal
Daar wil ik niet aan denken, maar ik herinner me nog als de dag van gisteren dat zij de Nederlandse lessen op school af wilde schaffen, want 'je praat toch Nederlands tijdens andere vakken'.

@ Shalome
Ja, dat zeg ik: geen ouders meer nodig. De gesprekken tussen vader en zoon over de bloemetjes en de bijtjes behoren per 2008 finaal tot het verleden.

Robin Hood | 14-02-08 | 12:12

Gaat dat fuck vak heten of dat vak fuck.
Gaat fuckje lesgeven.... vragen vragen vragen....

Captain Orange | 14-02-08 | 12:11

Er moet gewoon meer geneuqt worden!!!!! Klaar

halve_haan | 14-02-08 | 12:11

Is het nu eens afgelopen met die zedenpredikers?!? Waar halen ze het gore lef vandaan? Wat een flutkabinet. Een aanfluiting. Doe is wat waar we wat aan hebben, lul!

Zieke Hond | 14-02-08 | 12:11

ach jah denk niet dat er veel wat leren daar mee, ze gaan al de straat op om te veel lesuren laat staan extra lessen over sex en liefde.
of is dit juist een oplossing om die lege zelfstudie uren op te vullen?

DriM | 14-02-08 | 12:10

Nog even en kinderen worden bij geboorte direct onder toezicht van de staat geplaatst. Ouderschap sterft uit.

Shalome | 14-02-08 | 12:10

Willie is 20 jaar te vroeg geboren.

Willianus Wortelus | 14-02-08 | 12:10

Onderaan dus

Tol Hansse | 14-02-08 | 12:10

*Zachtjes huilt*

Murdockyoufool | 14-02-08 | 12:09

Iets dat mensen onderscheid van dieren? ja hoor, moord en doodslag, oorlog, verkrachting, nog meer?

blackangel | 14-02-08 | 12:08

moet Depla ook weer naar school

bullterrier | 14-02-08 | 12:07

Robin Hood 14-02-08 @ 12:04 maar.... heeft maria vd hoeven dan nog sex?

van dal | 14-02-08 | 12:05

"Bomen" met Arie Kringspier??

fuckje | 14-02-08 | 12:05

Was er gister niet een of ander niets zeggend rapport verschenen met de strekking dat de politiek zich NIET met de inhoud van lessen moest bemoeien?

BYO | 14-02-08 | 12:05

Beter een vak erbij dan een vak eraf, zoals minister Maria vd Hoeven al eens voorgesteld heeft. Uiteraard te zot voor woorden, nog even en er zijn geen ouders meer nodig om met hun kinderen te praten.

Robin Hood | 14-02-08 | 12:04

ik voorzie een hoop gejoris in dit draadje.... reaguurders consumeren nu eenmaal sex.

van dal | 14-02-08 | 12:04

Hallo Ormel, trek eens heel vlug een kapotje over je hoofd.

1sokkie | 14-02-08 | 12:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken