Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heel het noorden positief over boerka

Maar deze is van C&ADe discussie rondom de boerka is nog steeds niet geluwd. Het kabinet wil dit stukje Afghaanse folklore verbieden in het openbaar vervoer, maar in hoeverre spreekt het kabinet namens u? Het Dagblad van het Noorden nam de proef op de som. Henk Blanken, chef Twitter bij de boerenkrant, liet een van zijn tikgeyten een dagje bussen door de provincie. Ondanks het feit dat mevrouw getooid was in een De Waard tent leidde haar uitdossing tot louter POSITIEVE reacties in de video. U bent dus gewoon hartstikke te spreken over de boerka. En het kabinet praat weer eens peop, want niemand heeft er problemen mee. Nu ja, op wat PVV-stemmende buschauffeurs en twee ouderen na. Maar het mag bekend zijn dat ouderen altijd iets te zeiken hebben. Ook opvallend: de reaguurders van het plaatselijke sufferdje; die hebben blijkbaar ook allemaal een seniorenpas, getuige de louter negatieve reacties. Of is het misschien zo dat alle negatieve uitlatingen in de gewraakte video bewust zijn weggejorrist. Heeft Henk Blanken namelijk een patent op...

Reaguursels

Inloggen

Kheb nog geen burka gezien in het noorden,,,

Berno | 14-02-08 | 12:31

Ik kom er tijdens het winkelen wel eens eentje tegen, en zeg dan LUID tegen mijn kinderen: "kijk, jongens: een spook". En vervolgens pak ik mijn phone en begin zeer uitgebreid en overduidelijk en zeer overdreven te fotograferen!
Hobbie van me.
Zo heb ik nog wat eigenaardigheden ontwikkeld dankzij de multiKULhupseflups.

fromwalking | 14-02-08 | 01:04

roomsoes 13-02-08 @ 16:22

De linkse kerk en socialisme is opium voor het volk. Alleen werkt het steeds minder goed, hetgeen normaal is. Toch is afkicken moeilijk. Liegen is makkelijker.

NoMinister | 13-02-08 | 19:54

Ik moet ook mijn bivakmuts op vanuit mijn eigen zelf bedachte geloof..

kneckebreud | 13-02-08 | 19:43

Maar uh ik moet ook niets van burka's hebben... Ik kan het accepteren, maar practisch is het niet natuurlijk. Eigenlijk vind ik het net zo onbeschoft als iemand die met een zonnebril op een kaartje koopt. Maja, dan moet ik toch weer terugvallen op het tolerantiebeginsel... Damn...

Doc Damage | 13-02-08 | 18:48

Haha, 't wod ook aal gekker!

Doc Damage | 13-02-08 | 18:41

Het wachten is op de doorkijkboerka, de variant van de doorkijkblouse uit de jaren zeventig.
Mag je trouwens vrij kamperen in zo'n boerka?

delano | 13-02-08 | 17:43

De dagbladen in het Noorden, de Leeuwarder Courant en het dagblad van het noorden houden de bevolking dom, ze geven nergens informatie over, alleen als het in hun linkse straatje van pas komt. Informatie achterwege houden is ook indoctrinatie.

roomsoes | 13-02-08 | 16:22

Is het niet merkwaardige dat de linkse club die zo'n 25 jaar geleden de BH beschouwde als het toppunt van vrouwenonderdrukking (openbare BH verbrandingen) geen enkel probleem schijnt te hebben met deze wandelende bungalow tenten.

van Kloten | 13-02-08 | 15:41

Dat filmpje is opgenomen in de stad Groningen en er worden (zo te horen) overwegend import-Groningers (vnl studenten?) geïnterviewd. Als randstad-refugee kan ik echter melden dat er buiten de stad heel anders over wordt gedacht. En Henk Blanken? Was vroeger op school al een eng mannetje...

Hetze Haatstra | 13-02-08 | 14:41

Als diezelfde dame nu met een bivakmuts in de bus ging zitten.
Dat is toch precies hetzelfde.
Ik zie er geen verschil tussen.

crazycarrot | 13-02-08 | 14:17

Ik woon ook in het noorden, maar kan je verzekeren, dat men niets van die lui moet hebben. Met of zonder burka.... !

EvertsNL | 13-02-08 | 14:17

Rabarberke 13-02-08 @ 13:54

Had het over het dagblad vh Noorden, meer vermelde volgens mij toch duidelijk dat het over Groningen ging?
BTW mijn overgrootouders komen uit Friesland, ik ga mijn voorouders niet beledigen.... kijk wel uit zeg!

Megalomaantje | 13-02-08 | 14:06

@megalomaantje

Wat je zegt klopt, maar scheer ons noorderlingen niet allemaal over een kam. Er is ook nog zoiets als Friezen.

Rabarberke | 13-02-08 | 13:54

nee inderdaad zeg ze zouden zich ook maar enigzins moeten aanpassen, daar moet je toch niet aan denken

henkdekanarie | 13-02-08 | 13:39

Niet zo veel aandacht schenken aan die boerka's of nikaabs (oid). Waarschijnlijk zijn er dan een aantal die juist door die aandacht dan die dingen gaan dragen voor de afzetkick.
Iedereen draagt wat hij wil en stel heldere regels dat je voor een aantal voorzieningen identificeerbaar moet zijn of dat je veilige kleding aan moet hebben (om niet verpulverd te worden in de aardappelsnijmachine) etc.
Wil je je niet identificeren (burka, astronautenpak, sm-helm, ...) nou dan ga je met je abonnementje niet mee in de bus of koop je een kaartje.

clara de k. | 13-02-08 | 13:32

Zou de overheid nu ook bereid zijn om de beveiligingskosten van de weigerende chauffeur te betalen?

Steve0510 | 13-02-08 | 13:28

Dat wordt lekker makkelijk frauderen met ov pasjes.

Ariel | 13-02-08 | 13:26

Islamofilitis
Islamonecrose
Islamopathie

wopper | 13-02-08 | 13:14

overVecht 13-02-08 @ 12:15

Ook simpele mensen kunnen nog veel leren!

Megalomaantje | 13-02-08 | 12:53

@ Rein1808, Schoorsteenveger

Sukkels. Intelligentiequotiënt!

Arkaneor | 13-02-08 | 12:45

@ delano 13-02-08 @ 12:23
Ze kunnen van mij de islamolitis krijgen.....

vliegende knorrepot | 13-02-08 | 12:32

We speelden vroeger 'spookje' met een laken over ons hoofd. En daar doet het mij nog steeds aan denken: eng! En dan ben ik ook nog eens tegen de gedachte waar de burka voor staat. Ik hoop dat het hier verboden wordt, maar dat zal wel weer niet.

Marcel van Dam | 13-02-08 | 12:24

Bestaat "islamofilie" ook?

Of "islamomanie"?

Wat te denken van aan islamopathologische politici?

delano | 13-02-08 | 12:23

Natuurlijk gaat een Nederlander niet in een camera aan de rest van Nederland vertellen dat hij of zij het maar niets vindt, zeker als de boerka in kwestie er nog naast zit ook. En dat is ook meteen het probleem. Mensen durven niets meer te zeggen. Veel mensen die ik spreek geven aan zich niet in het openbaar te durven uitlaten over de Islam en de daarbij behorende 'gebruiken' (lees, enorme onderdrukking van vrouwen).

De vrijheid van meningsuiting is in NL dus al niet meer vanzelfsprekend, en de regering doet er alles aan om de angst te laten regeren. Het woordje Islamofobie wordt daar bijvoorbeeld de laatste dagen weer handig voor ingezet. Wat mij betreft verdwijnt die boerka weer snel uit het Nederlandse straatbeeld, met of zonder inhoud.

Pieter Bas | 13-02-08 | 12:20

Nieuw tv-programma:

Boer zoekt pinguin

delano | 13-02-08 | 12:17

@Megalomaantje 13-02-08 @ 12:13
dankje..... wel voor.... de duidelijke uitleg.... hier kan ik wel.... wat mee.... dacht ik.... zo

overVecht | 13-02-08 | 12:15

Dagblad van het Noorden, was in de oorlog een fout krantje en dat zijn ze nu nog....... kunnen hééééél goed met B en W over de weg schieten..... vooral met burgemeester Wallage hebben ze goede contacten... en schrijven en publiceren artikelen voor hem, zoals hij dat wil... Groningen, want daar is het filmpje genomen, is één grote hoerenbende en één vieze kliek, GGD, van Mesdagkliniek, gemeente, nieuwsblad, RO .... wippen elkaars wijven en snuiven allemaal een stuk in het rond..... Het Noorden is nog smeriger dan Amsterdam.... en super simpel volk!! Wallage zal na het zien van dit filmpje wel een stijve krijgen, want die is helemaal voor de islammetjes........... hij heeft iets rond lopen met twee tieten, maar verdenk hem ervan dat ie homo is.......

Megalomaantje | 13-02-08 | 12:13

Gewoon eens bij het uitgaan van de school in de stad Groningen met de stadsbus reizen, of anders rond de spits in Pekela of Winschoten gaan rondrijden.
Kijken wat voor reacties je dan krijgt.
En het DvhN hoef je al jaren niet meer serieus te nemen, dat is de Telegraaf van het Noorden.

vagehond | 13-02-08 | 12:12

knutsel 13-02-08 @ 12:05
thnx, ik verstond "twarokkaangekken", maar dat leek me al geen woord

jeanmondo | 13-02-08 | 12:12

we kunnen ook elke dag een bivakmuts opzetten en op het moment dat we dan een bank gaan overvallen doen we hem niet op...

Leagle_Hunt | 13-02-08 | 12:07

@kolonel klootoog 13-02-08 @ 11:57
Helemaal gelijk in! Mensen die iets met volle passie doen verdienen respect! Zolang het uiteraard iets legaals is. ;)

fijn je gewone nick weer trouwens....

overVecht | 13-02-08 | 12:06

@Jeanmondo: Het wordt al gekker, maar dan met Gronings accent.

knutsel | 13-02-08 | 12:05

Dat dit nog steeds een ECHTE discussie is...... diep,diep triest !

Lazer toch op met die burka's ! Pure provocatie NIKS anders!

krokostil | 13-02-08 | 12:05

Hoe kunnen hij/zij zich identificeren als zij een boerka dragen. Of vallen zij buiten de wet?

Gelaarsde Kat | 13-02-08 | 12:02

@ overVecht 13-02-08 @ 11:51

Ook een klassiekertje; de smurfen in het Turks. Geniaal ende hilarisch. Ik heb de Moonlights in mijn armen gesloten. Mensen die met zoveel overgave zoveel bagger kunnen maken moeten wel gelukkig zijn. En willen we niet allemaal gelukkig zijn.

kolonel klootoog | 13-02-08 | 11:57

@ Pluimpje 13-02-08 @ 11:53

Ik vind dat warm, een hele dinsdag een bivakmuts op.

kolonel klootoog | 13-02-08 | 11:54

Laten we voortaan op -zeg- dinsdag allemaal eens een bivakmuts opzetten en kijken hoe iedereen dat vindt. Lijkt mij naargeestig.

Pluimpje | 13-02-08 | 11:53

wat zegt die frau op 't einde nou?

jeanmondo | 13-02-08 | 11:52

@Coñonel 13-02-08 @ 11:41
hahaha geniaal. Ik kijk om te lachen als ik dronken ben vaak met vrienden naar TV Oranje. Daar krijg je dus full-time de clipjes van ze te zien. Allemaal op dezelfde locaties opgenomen. cafe, tuin park, enz.
hehehe

overVecht | 13-02-08 | 11:51

één van de verdachten van de aanslagen in Londen probeerde mbv een burqa het land uit te vluchten. Dus er zeker sprake van een veiligheids issue mbt dit kledingstuk.
Daarnaast vin ik het ook gewoon storend als zulke barbapapa's over de stoep wachelen,

vetser | 13-02-08 | 11:51

Een boerka komt bij mij de bus niet in. Punt.
Ik zie graag wie ik voor me heb, weet jij veel, misschien zit Osama zelf er wel onder.

Bert M. | 13-02-08 | 11:42

@ overVecht 13-02-08 @ 11:36

Niet eens! We werden wel vaker en eerder dronken. En als de mevrouwen daar dan over vielen was het antwoord simpel: HOE WIL JE DAT IK NUCHTER BLIJF MET DIE JOSTI REJECTS VOOR DE DEUR? NOU? DAT DACHT IK! EN NU BIER HALEN.

*PETS*

Mooi was die tijd.

Coñonel | 13-02-08 | 11:41

[email protected]ñonel 13-02-08 @ 11:29

Daarna is hij opgenomen in de psychiatrie? ;)

overVecht | 13-02-08 | 11:36

Tarak 13-02-08 @ 11:01
Juist. Sprekend voorbeeld:
framed.typepad.com/framed/images/2007/...
Begeleidende tekst:
"Next to Laura Bush), the face of this Administration, Mrs. Hussein al-Zaabi is an abstract, de-individualized representation of Islam, a stage prop symbolic of how the Cheney/Bush mindset refuses to honor (let alone, make out) the unique people, states and identities in the region. Sitting next to a perfect lady, Hussein al-Zaabi offers the quality the Administration likes most to see in its regional allies, which is barely an outline."

Schoorsteenveger | 13-02-08 | 11:33

Ze hebben zo'n ding alleen maar aan omdat iedereen anders die geile lingerie d'r onder ziet.

zooishettoch | 13-02-08 | 11:32

Ook helemaal geen tendentieuze vraagstelling heur, en nogal wiedes dat die zogenaamd goed uitziende trien geen problemen met boerka's heeft, des te beter komt zij eh... uit de bus. Overigens is Blanken een debiel.

knutsel | 13-02-08 | 11:30

@ overVecht 13-02-08 @ 11:08

DE MOONLIGHTS! Die zijn echt goud. Een maat van me had ze 24/7 tijdens de Vierdaagsefeesten pal voor zijn huis staan. Echt snaakse lui, ik heb me geen moment verveeld.

Coñonel | 13-02-08 | 11:29

@ De datum is: 13-02-08 @ 11:20

Zekers

Tyler-Durden | 13-02-08 | 11:25

Ik snap het hele boerkaverbod voor ambtenaren trouwens ook niet. Vrouwen die zo'n ding aan moeten van hun man, mogen toch sowieso niet werken???

Captain Pervert | 13-02-08 | 11:22

@Captain Pervert 13-02-08 @ 11:18

dat is onzin. de corriere delle sera heeft enkele jaren geleden ook een reportage gemaakt "shoppen in een burqa" met een verborgen camera werden de reacties vastgelegd - in deze reportage van het dagblad van het noorden is geen sprake van een verborgen camera.

ganzo | 13-02-08 | 11:22

@sjaakdeslinksesul 13-02-08 @ 11:18
Ik vind een burka ook wel verstandig. Dan tuf je ze tenminste niet letterlijk vol in het gezicht.

overVecht | 13-02-08 | 11:21

@ Tyler-Durden 13-02-08 @ 11:17

Goed boek, nietwaar?

De datum is: | 13-02-08 | 11:20

@ overVecht 13-02-08 @ 11:08

Leuk zeg............

* MEMO TO MYSELF *
Laat overVecht nooit aan de jukebox zitten !

Tyler-Durden | 13-02-08 | 11:19

@ Tarak 13-02-08 @ 11:11

Ik snap uw standpunt, op de Engelse ziekte na;P. Het is logisch dat, als de meerderheid van de samenleving het niet bevalt, zoiets verboden moet worden: de regering vertegenwoordigt het volk (naja, dat zou moeten). Maar scheiding van Kerk en Staat maakt zoiets een stuk moeilijker. Het is hypocriet om iets te verbieden, als er in de geschiedenis is duidelijk gemaakt dat Kerk en Staat niets met elkaar te maken mogen hebben. Ik ben absoluut niet voor boerka's, maar volgens de grondwet lijkt het me moeilijk om te verbieden. Het gaat immers tegen de vrijheden in waar wij allen, mijzelf incluis, zo trots op zijn. Of geeft u mij ongelijk?

De datum is: | 13-02-08 | 11:19

Met een camera op je snufferd laat je je al heel anders uit, anders heb je de volgende dag een paar van die geitenneuqers op de stoep staan/

blaffer | 13-02-08 | 11:18

.. wie helemaal naar de westerse samenleving komt om een wandelende reclamezuil te worden voor een omstreden beweging, die krijgt de reacties waar zij om loopt te provoceren.
Die nudist haalt het om deze zelfde reden niet in zijn of haar hoofd om op blotemenschenrechten te staan in een omgeving met rustieke plattelandbewoners.

Jan Passant | 13-02-08 | 11:18

Ik ben tegen een boerkaverbod. Ik ben juist voor, met name tijdens het oversteken, het lopen op roltrappen, schaatsen op dun ijs en koorddansen.

sjaakdeslinksesul | 13-02-08 | 11:18

Dat wij noordelingen niet negatief tegenover een boerka staan, is dat het hier nauwelijks voorkomt. De meeste diehardmoslims vestigen zich in de randstad. Hier in Groningen heb je wel een echte tulbandmoslim lopen, maar die is ook meteen een regionale bekendheid/curiositeit.

Captain Pervert | 13-02-08 | 11:18

Vooral de reeactie bij het DvhN van Hamatar op 12-02 18:58 is veelzeggend.

Mogen vrouwen die de Burka dragen vanuit geloofsovertuiging vanuit diezelfde geloofsovertuiging uberhaupt wel in een bus waar vreemde mannen in zitten en waar de kans op contact met die mannen (aanraken, beweging bus etc etc) aanwezig is?

Mubbenschonster | 13-02-08 | 11:17

@ De datum is: 13-02-08 @ 10:58

Ik las op wikipedia over de boerka dat je als man je voor kunt doen als vrouw en zat even te dagdromen welke voordelen dat kon hebben.

Tyler-Durden | 13-02-08 | 11:17

@ Tarak 13-02-08 @ 11:11

De vraag is nog maar hoeveel mensen zich storen aan het kledingstuk ansich. Ik heb het idee dat de mensen zich storen aan de ideologie achter het kledingstuk. Niets mis mee. Maar dan wil ik ook de klederdracht van de Geert Wilders-jugend verboden zien; campingsmokings, tijgerprint leggings en slecht zittende glimpakken.

Coñonel | 13-02-08 | 11:14

Henk Blanken -1
eerste ondervraagde meid +1
kleur boerka +1
muziek -1

westbest | 13-02-08 | 11:14

Nogmaals het prachtgedicht: Ode aan ........ de boerka:
Ik zie niets, waar is het licht?
Ik zie zwart voor mijn gezicht..
Oh, oh, wat ben ik dom,
Ik heb mijn boerka andersom

Tarak | 13-02-08 | 11:13

@De datum is: 13-02-08 @ 11:04
Waarom is het interessant of die dames er onder lijden? Wat mij betreft gaan ze dood aan de Engelse ziekte, dan lost het probleem zich vanzelf op.
Het punt is dat de samenleving er onder lijdt. Naakt over straat gaan, lijdt de nudist ook niet onder. De samenleving stelt het echter niet op prijs en dus is het verboden.

Tarak | 13-02-08 | 11:11

Ja, ik zie ze ook liever niet dan wel......

Jan Gordelroos | 13-02-08 | 11:09

het is hier zo mistig dat je toch geen fin voor ogen ziet.

Iedereen die overigens die mening heeft over burka´s moet van mijn part verplicht naar een optreden van één van deze

www.themoonlights.nl/index2.html

of

www.timlauffer.nl/

*proest*

overVecht | 13-02-08 | 11:08

overigens what's next, gaat het dagblad van het noorden met een burqa op de lingerie afdeling van de bijenkorf rondscharrelen?

ganzo | 13-02-08 | 11:07

Alle boerka's zijn potentiële plofkippen. Ik wil geen boerka in mijn buurt.

Hammar | 13-02-08 | 11:07

Een spook in een boerka ziet er normaal en helemaal niet spokerig uit in islamabad. Waar dat soort kleding overigens best wel eensch verplicht kan zijn in de bus. Streng verplicht.

Jan Passant | 13-02-08 | 11:06

Als ik zo des ochtends in de 51 om me heel kijk vind ik dat er heel wat meer wijven een burqa aan moeten zo lelijk als ze zijn. Sterker nog, ik vind dat heel veel vrouwen gewoon thuis moeten blijven en als ze niet aan het pijpen zijn hun bek dicht moeten houden.

*hoop een nu eindelijk een mooie quote in de Azijnbode gescoord te hebben*

Coñonel | 13-02-08 | 11:04

@Tarak 10:56

Nee maar had gekund. Fyi: dhr. Ka had zich aangemeld bij dat vreselijk leuke en o zo populaire programma van Yvon maar werd helaas niet geselekteerd. Ka (Ham voor intimi) is veeboer in 't Noorden des lands en was (is) op zoek naar een onderdanige vrouw met veel haar op d'r ledematen die flink van wanten weet.

widtvoet... | 13-02-08 | 11:04

@ Tarak 13-02-08 @ 11:01

Dit vind ik een interessant punt. Als vraag: is het bewezen dat de vrouwen zelf er onder lijden? Geen aanval, gewoon een vraag. De dames weten niet beter meen ik. Ik praat het echter helemaal niet goed, ik moet zeggen dat het me niets lijkt.

De datum is: | 13-02-08 | 11:04

Ik vind het eigenlijk wel geil zo'n burka

Gert Wolders | 13-02-08 | 11:02

Verzoek van de politiek correcte media en linkse trawanten: even bukken s.v.p., we komen de boerka even inbrengen en u moet allen even 'lekker, net goed' roepen.

NoMinister | 13-02-08 | 11:02

@De datum is: 13-02-08 @ 10:15
De argumenten tegen de boerka zijn niet alleen rationeel van aard, maar ook
emotioneel. Heb je weleens zo'n spook gezien? Bij veel mensen treedt er bij het aanschouwen van een boerka spook een primair gevoel van walging op omdat het in strijd is met iemand's basis. Dat is ook een argument, niet het best verdedigbare argument, maar wel belangrijk om het ook te benoemen.

Iemand noemt het ergens het getal van 150 vrouwen in boerka en niqaab, dat is belachelijk laag, want dan zou ik zelf in Utrecht en Amsterdam al 20% van deze vrouwen gezien moeten hebben. Het werkelijke percentage ligt dus veel hoger.

Tarak | 13-02-08 | 11:01

K-boer roepen ze altijd bij Ajax als Heerenveen op visite komt.

Captain Orange | 13-02-08 | 11:01

fuckje 13-02-08 @ 10:54
Ik snap niet dat er nog geen modekoning of -koningin is geweest die de draad heeft opgepakt en een sexy kledinglijn heeft onworpen met verwijzingen naar de burka. Lijkt me geweldig om de komende lente van die lange benen onder een mini-burka uit te zien komen.
progressives.typepad.com/photos/uncate...

Schoorsteenveger | 13-02-08 | 11:01

Lekker wijfje naast die boerka in de boesch. Ik mag hopen dat zij niet bekeerd en ook met zo'n gewaad gaat rondslenteren.

Deport | 13-02-08 | 11:01

@Ennib 13-02-08 @ 10:58
Rascist!

De God van Empel | 13-02-08 | 11:00

-weggejorist-

ijsklont | 13-02-08 | 11:00

de partij voor de vrijheid heeft het niet zeau op de vrijheden van de vrouw.

ganzo | 13-02-08 | 11:00

@ Tyler-Durden 13-02-08 @ 10:56

Ik begrijp niet dat jij als PUA zoiets goedkeurt..

De datum is: | 13-02-08 | 10:58

Ik ben 100% fries maar ik moet die dingen hier niet... opzoute!

Ennib | 13-02-08 | 10:58

Tarak 13-02-08 @ 10:55
Ho, stop. Friesland is nu vrijwel boerka-vrij en dat wil ik graag zo houden!

Bertus Betonsloper | 13-02-08 | 10:58

Tyler is voor de Boerka.
Is goed kledingstuk.
Is niet faut dus.
Jij begrijp ?

Tyler-Durden | 13-02-08 | 10:56

widtvoet... 13-02-08 @ 10:12
Boer zoekt ka, bedoel je?

Tarak | 13-02-08 | 10:56

Nou pak heel 020-gaza, Rotterdam Tarwewijk of Utrecht Kanaleneiland op en verplaats het naar Friesland! Daar is men er wel blij mee! Een win-win situatie!
Voor maximaal één week tenminste....

Tarak | 13-02-08 | 10:55

vitamine dus...

amiga | 13-02-08 | 10:55

Waar je dus niks over leest, is de gezondheid van die vrouwen die in een boerka lopen! Zoals vtamine tekort en kromgroei van de botten. Met andere woorden deze lui gaan nog heel wat kosten qua ziektekosten.

amiga | 13-02-08 | 10:53

quotiënt

De God van Empel | 13-02-08 | 10:53

Rein1808 13-02-08 @ 10:50
quotiënt, en niet quotient

Schoorsteenveger | 13-02-08 | 10:52

Rein1808 13-02-08 @ 10:50 I rest my case....

van dal | 13-02-08 | 10:51

Rein1808 13-02-08 @ 10:49 dan ben je in het midden een komma vergeten...

van dal | 13-02-08 | 10:50

@van dal
inteLLigentie quotient

Rein1808 | 13-02-08 | 10:50

Dat dit kabinet eigenlijk weinig problemen ziet mbt. het bedekken van je gezicht is verder niet zo vreemd. Wat kun je verwachten van lieden die hun hoofd het grootste deel van de dag veilig wegbergen in hun warme aarshol?

widtvoet... | 13-02-08 | 10:50

@van dal

Nee dat is mijn inteligentie quotient

Rein1808 | 13-02-08 | 10:49

@van dal 13-02-08 @ 10:45
Sorry.
*trekt boerka weer uit*

in de regenjas | 13-02-08 | 10:47

Het blijft getuigen van onwetendheid als er bij een discussie over burka's niqaabs geplaatst worden. Ja en verder is het inderdaad overtrokken, zelfs in Amsterdam heb ik nu 2x een niqaab en nog nooit een burka gezien. Van mij mag het overigens verboden worden als dat wat wilders-tokkies gelukkig maakt, ik zie het probleem niet zo.

spooky | 13-02-08 | 10:46

in de regenjas 13-02-08 @ 10:43 er zijn wat woorden in de zakken blijven zitten van die regenjas..

van dal | 13-02-08 | 10:45

Gelukkig hoort Drenthe niet bij het Noorden.
En idd dat is het kenmerk van zijn filmpjes.
Henk Blanken namelijk een patent op...
Hij is eens bij een beetje spraakmakend project van ons geweest en heeft de positieve reacties weggejorist, na vragen wou hij gewoon zoveel mogelijk hits schoren.

in de regenjas | 13-02-08 | 10:43

als moslima's van boven de dertig een boerenker dragen is het een goeie zaak.

Sodommer | 13-02-08 | 10:41

Rein1808 13-02-08 @ 10:39 1808 is je geboortejaar?

van dal | 13-02-08 | 10:41

Hoezo heel het Noorden positief over de boerka.
Ik woon zelf in het Noorden en wat mij betreft oprotten met die handel, hoe eerder hoe beter.
Groeten van een fervent aanhanger van Geert Wilders

Rein1808 | 13-02-08 | 10:39

Wel kudt voor Moes de swinger overigens wanneer de boerka's zouden oprukken. Ligtie dalijk alsnog z'n eigen wijf te neuqen...

widtvoet... | 13-02-08 | 10:38

@mezelf: Noorderlingen. Dyslectisch geval.

HarryDeHengst | 13-02-08 | 10:38

Schoorsteenveger 13-02-08 @ 10:37 da's nou een lullig pak...

van dal | 13-02-08 | 10:38

Heb er meteen een dozijn besteld in allerlei pasteltinten:
www.blackfive.net/photos/uncategorized...

Zwarte burka's zijn erg en de dracht op onderstaande reportage is om onpasselijk van te worden:
www.dr.dk/NETTV/Update/2008/02/12/1836...

Ik heb de lichtblauwe burka nog nooit gezien in Neerland, wel zwarte.
De burka in het filmpje wordt gedragen in Afghanistan.
Ik ben tegen het dragen van burka's en de dracht zoals in bovenstaand filmpje, doe dat aub thuis.

wopper | 13-02-08 | 10:37

Voor de meeste Noorderlinegn is een boerka niet eens echt een slecht idee.

HarryDeHengst | 13-02-08 | 10:37

Haha die buschauffeuse: "Ik moet wel haar ogen kunnen zien" Doe dan die klote zonnebril af !!!!!

Boven t Maaiveld | 13-02-08 | 10:33

ik wil dat ze bloemetjesjurken verbieden in het OV [/youpmodus]

van dal | 13-02-08 | 10:32

fuckje 13-02-08 @ 10:25 en een meisje wat af en toe dreigt een bh te verbranden op de grote markt...

van dal | 13-02-08 | 10:29

Boernka's... De trots van het Noorden.

widtvoet... | 13-02-08 | 10:28

Obelix 13-02-08 @ 10:24 je cijfertjes kloppen niet... 10 miljoen nederlanders.... en één miljoen PVV stemmers... mocht geert willen.

van dal | 13-02-08 | 10:26

op fuckje na woont er toch ook niemand?

Marv007 | 13-02-08 | 10:26

Het is allemaal zo overtrokken;
Hier in't Noord'n heb ik al een onderzoekje gedaan:
We hebben hier 15 hoofddoekjes,
2 baarden, en géén burka's.
Wel boer'n pett'n en af en toe wat klomp'n.
Valt mee toch?

fuckje | 13-02-08 | 10:25

Hoe zouden ze daar in Israel over denken?

1. Het gaat niet om de boerka of om moslims. Het gaat er om dat je niet kunt zien wie of wat je meeneemt en dat je daarom geen gevaar kunt inschatten. Er kan dus ook een man met een bomgordel onder zitten.
Om die reden mag je ook niet met een bivakmuts of integraalhelm mee.
2. Het argument "er zijn maar 150 vrouwen in een boerka dus waar praat je over" is ook onzinnig, want waarom moeten 10 miljoen nederlanders waaronder 1 miljoen PVV stemmers buigen voor slechts 150 moslimas?

Obelix | 13-02-08 | 10:24

Moeten ze eens in 031 doen. En, gelijke monniken gelijke kappen, een test met een bivakmuts ter vergelijking.

Schoorsteenveger | 13-02-08 | 10:24

Heb serieus nog nooit live 'n boerka met ondergrond gezien!

Laten ze ipv daarvan mannen met gepermanent en gewit haar verbieden...

Jatogdan | 13-02-08 | 10:22

Teen 13-02-08 @ 10:16
Vind dat je hier toch echt te snel oordeelt.

Schoorsteenveger | 13-02-08 | 10:22

@Ciska Dresselhuis kom er maar in

Fimbulvetr | 13-02-08 | 10:21

M299 13-02-08 @ 10:16 een blinde die het koud heeft.... muts, sjaal en donkere bril....

van dal | 13-02-08 | 10:20

@ wilmeister 13-02-08 @ 10:19

Daar heb ik niet bij stilgestaan. Het lijkt me dat het verbod vooral gericht is op onrust uit de omgeving.

De datum is: | 13-02-08 | 10:20

HAHA Dhimmi-Tv komt naar je toe deze zomer!Knap stukje montagewerk.Doekle,s hele familie gebruikt,kostte een vermogen aan consumptiebonnen.+10 voor "kale"(tja) busdrivert!

Ratko | 13-02-08 | 10:19

@De datum is: 13-02-08 @ 10:15
Niet lastig gevallen.. wat dacht je van die vrouwen zelf?

wilmeister | 13-02-08 | 10:19

Wat is een boerka? Heeft dat iets met moslims te maken. Erg onduidelijk allemaal. En je leest er maar niks over

bakboord | 13-02-08 | 10:17

balkje laat het aan de vervoersbedrijven zelf over of ze het verbieden of niet... slappeling, en verder wordt de burka nergens verboden...
'case closed' moet hij gedacht hebben,
handreiking gedaan naar voorstanders van het verbod, én handreiking gedaan naar tegenstanders van het verbod...
en waar er discussie over ontstaat komt ie zelf toch niet, want auto met chauffeur...

van dal | 13-02-08 | 10:17

Verbieden vind ik zo'n onzin. Dan ook iedereen met een te hoog opgetrokken sjaal en ver over het voorhoofd getrokken muts de bus uit gooien.
Dit verbod doet niks tegen de eventuele onderdrukken.

M299 | 13-02-08 | 10:16

Realplayer alert.

Willianus Wortelus | 13-02-08 | 10:16

@ Turrukje.
Nou, daar ben ik het dus niet mee eens.

Teen | 13-02-08 | 10:16

Ik weet niet of het echt storend vind. Het ziet er niet uit, maar niemand wordt er echt mee lastig gevallen. Of zie ik dit verkeerd?

@ widtvoet... 13-02-08 @ 10:12 LOL

De datum is: | 13-02-08 | 10:15

Ik vind boerka's een belediging voor pinguins.

Hellsmurfje | 13-02-08 | 10:15

' een beetje DIKKE bullshit (dan)....'

BYO | 13-02-08 | 10:15

Het was al van moment één duidelijk dat de 'twist' om de hoofdoekjes niet gewonnen ging worden. Dan maar de boerka. Hoeveel boerka's kom je op een dag tegen? Het is een stukje prima angst- en haat zaaien. Houd je dan met werkelijke problematiek omtrent de Islam bezig... vrouwen onderdrukking oid. De boerka is een prima reclame voor angst in te boezemen.

Rollins | 13-02-08 | 10:14

ondanks dat ik van de herenliefde ben...
sta ik zeer positief tegenover de boerka bij sommige vrouwen.

naiefje | 13-02-08 | 10:14

Boer Ka zoekt vrouw.

widtvoet... | 13-02-08 | 10:12

Sinds wanneer zijn noordelingen representatief voor Nederland? Je mag het niet hopen...

Behangdelul | 13-02-08 | 10:12

Pinguins houden doorgaans niet van het kille Noorden maar het kille Noorden nu dus blijkbaar wel van pinguins. Apart.

widtvoet... | 13-02-08 | 10:12


Het blijft een raar gezicht.
Maar als ze allemeala in het Noorden blijven of daarheen gaan ook goed...

Young gun | 13-02-08 | 10:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken