Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hirsi Ali dé Française

hirsializee.jpg Allo allo! Ici Ayaan Hirsi Alie, provocateur d'automobile. Iek ben weer eveun weg uit de États-Unis d'Amérique en teruuk ien Europa. Niet ien het laffeu en bekrompeun Nedeurland. Maar ien de bakeurmat van de civilisation en beskaving: La France. Iek heb daar namelijk eel veel vriendeun intellectuéls die vindeun dat iek WEL beskerming moet krijgeun. Daarom oop iek snel de Franse nationalité te verwerveun. Zo ben iek niet meer afhankeulijk van de portomonnaie van Jan Peteur Balkeunendeu. Boveundien ontvang iek in Paris de ele beulangrijk prix Simone de Beauvoir. Voor de Ollandse thuis: Dat was een zeer gezakebbende skrijfsteur en feminesté. In la France is het beskermeun van dergeulijke prixwinnaars de kewoonste zaak van de wereuld. En ook het parlementier Européen moet daar dus aan gaan meebetaleun. Tot zo ver uw voormalige landgenoot, filmmaakster, boekenschrijfster en volksvertegenwoordiger. De Fransen zelf willen Hirsi Ali graag hebben. Ze wordt met name omarmd door links. Zowel de regering als de kranten zijn zonder uitzondering lovend over het initatief. Check zeker het stuk van initatiefnemer en grootdenkert Bernard-Henri Lévy van vanochtend (hier krom vertaald). Au revoir Ayaan...

Reaguursels

Inloggen

Ayaan is net stront onder je schoenen, dat krijg je ook zo moeilijk uit het profiel.

boermetlul | 12-02-08 | 08:08

Ayaan, lever aub je Nederlands staatsburgerschap in. En doe dat met stille trom. Het was zo lekker rustig sinds je in de U-S van A verblijft.
Maar je vond zeker dat er niet genoeg aandacht aan je besteed werd, dus zet je jezelf maar weer eens op de kaart. Bedelen voor je beveiliging.
Zo jammer. Ik was je al bijna vergeten.
Nu verschijn je weer als een schaduw in de nacht.

Nico Mudde | 11-02-08 | 23:08

Claude Francois 11-02-08 @ 20:21
Nog even over die maatschappijleer.
Maatschappijleer heeft mij niet beïnvloed en jou ook niet als ik op je comments af ga.
Idem geldt dit voor ruim 76000 GS-leden als ik zo door wat draadjes heen lees.
Het verbaast me dan ook telkens om deze argumenten te moeten lezen, aangezien het omgekeerde plaatsvindt mbt het zogenaamde linkse gehersenspoel.

Sikkeneur | 11-02-08 | 21:55

@Claude Francois 11-02-08 @ 20:30
Oh... als iedereen hier dat eens in zich op zou nemen... What a wonderful world.

Nonnes | 11-02-08 | 20:51

Ruilen! Ayaan en Balkenende tegen Sarkozy en Bruni.

DerLothar | 11-02-08 | 20:47

@ hardnekkige prikkert 19:46

"If we don't believe in free expression for people we despise, we don't believe in it at all."

en.wikipedia.org/wiki/Freedom_of_speec...

Wie gaat bepalen wat er wel en wat er niet gezegd mag worden en wat beledigend is? Jij of je bebaarde geestverwanten?

Quis custodiet ipsos custodes?

Rest In Privacy | 11-02-08 | 20:30

Mevr Hirsi op TV: "... ik zal ten alle tijde Nederlander blijven....". Tjeesus zeg, niet goed opgelet op school zeker!! TE ALLEN TIJDE!! Maar goed dat ze naar La Douce France verhuist, kan ze daar de taal verneuqen.

Snorry! | 11-02-08 | 20:27

Ach met Ayaantje zal het wel net zo vergaan als met sjuultje bij Asterix in het koddige land der Galliers: Vin Vidi Foetsi!!!! Viva la France

GeinPonempie | 11-02-08 | 20:27

@ sikkeneur

Mee eens.

Ik doelde op maatschappijleer op school mbt kinderen..

De grens is niet altijd even makkelijk te trekken mbt. ''concrete bedreiging'' maar je kan best eens een poging wagen en dat mag best wat kosten. Laat de politie de inschatting maar maken, dan kunnen ze ophouden met klaverjassen. De enige taak die de overheid echt moet uitvoeren is het beschermen van burgers tegen geweld en handhaving van de Rule of Law.

Objectieve media bestaat niet maar NED 1,2 en 3 insinueren dat ze neutraal zijn in hun berichtgeving en dat neem ik ze kwalijk.

Rest In Privacy | 11-02-08 | 20:21

Nu al weer te veel aandacht voor AHA.
Opzouten en doodzwijgen.

dr.bibber | 11-02-08 | 20:05

Claude Francois 11-02-08 @ 19:42
1 bloederig briefje is m.i. een bloederig briefje teveel als het gaat om je mening te uiten, zoals de grens ook bij mij ligt bij fysiek geweld.
Hoewel ik ook mijn grenzen heb wat betreft woorden, dus hoe verifieer je anonieme (concrete) bedreigingen?
Veelal zal een afweging gemaakt worden tussen de boodschap en status van de zender, de reactie van de ontvanger en impact vice versa.

W.b.t. beïnvloedbaarheid van kinderen.
Nova en Zembla worden op tijdstippen uitgezonden dat kinderen al op bed liggen, wat dan nog wakker is, is rijp genoeg om zelf zijn hersenen te kunnen gebruiken.
Overigens deel ik je mening over die zenders en programma's niet, maar dat is een subjectief gegeven. Zo als jij subjectief tegen jouw mediabronnen aankijkt.

Sikkeneur | 11-02-08 | 19:59

@ Claude Francois 11-02-08 @ 17:48
Je bent nu ècht 't spoor helemaal kwijt he... lol

Prikker | 11-02-08 | 19:46

wopper 11-02-08 @ 19:39
Yep, dat tuinpad van mijn vader ligt er al lang niet meer.....

Sikkeneur | 11-02-08 | 19:42

@ sikkeneur 17:48

Abu Jah Jah mag ook zeggen wat hij wil en De Winter ook, de grens ligt bij dreigen met fysiek geweld.

Nu moet er natuurlijk wel enig bewijs zijn van concrete bedreigingen voor beveiliging. Het bloederige briefje lijkt mij voldoende reden voor AHA, me dunkt.

@ sikkeneur 17:53
Kinderen zijn makkelijk te beinvloeden.

Ik geloof overigens niet in grote conspiracy theories... Sinds internet is er genoeg media diversiteit en het wordt alleen maar beter. De uitlatingen van redacteuren van NL 1,2 en 3 zijn echter voldoende bewijs voor vooringenomenheid (Nova, Zembla, NOS Journaal).

Rest In Privacy | 11-02-08 | 19:42

vrouwke we waren je al beu zelfs meer als beu dus ben blij ben om te lezen dat je hoppelijk snel bij die fransozen je heil vindt
ik hoop en ik denk velen met mij nix meer van je te horen! doei!

lvddoel | 11-02-08 | 19:41

@ Sikkeneur 11-02-08 @ 17:48

Versjrikkelijk nieuws, dat meneer Jaja ook al beveiligd en ondergedoken zit.. dacht dat ie met z'n dikke reedt in Libanon zat met een Belse uitkering. Zo zie je maar, niets is meer wat het lijkt.

wopper | 11-02-08 | 19:39

Hahaha.. briljant geschreven Brusselmans! :D

peekaboo | 11-02-08 | 19:33

1940-1945: Nederland levert zijn joden uit aan de nazi-fascisten
1995: Nederland levert Srebrenica uit aan de Servische fascisten
2005: Nederland levert Hirshi Ali uit aan de Islam-fascisten
Zit waarschijnlijk in de genen, die behulpzaamheid

erectieplein | 11-02-08 | 19:17

Dit is Islam......1 richting verkeer.... het deugt niet.

Jokkebrok | 11-02-08 | 19:14

Lees dit lieve mensen:

Erdogan begrijpt „heel goed” dat Turken in Duitsland tegen assimilatie zijn. „Niemand kan van jullie verwachten dat je geheel en al opgaat in Duitsland”, zei hij.

Vrijdag had Erdogan al gezegd dat in Duitsland gymnasia zouden moeten worden gesticht, waar in het Turks les wordt gegeven. „De regering in Berlijn zou daar geen probleem van moeten maken”. Ook zouden in Duitsland universiteiten moeten komen waar in het Turks wordt gedoceerd.

De Duitse taal is volgens hem belangrijk, maar het Turks mag niet worden verwaarloosd. Het is aan de Turken in Europa, aldus de premier, om hun identiteit en cultuur te bewaren. Hij onderstreepte de vredelievendheid van Turken in het buitenland en zei dat ze met „haat en vijandschap, strijd en geweld” niets te maken hebben.

Jokkebrok | 11-02-08 | 19:13

Zooo dat duurde lang voordat ik eindelijk eens weggejorist ben... en dat zonder enige belediging te hebben geuit... chapeau !... Het is mij een hele eer!

Jokkebrok | 11-02-08 | 19:03

Grijpgrage "lul maar raak" dame die nu de poet elders gaat halen. Ja, iek bentiegen die ikslam.... wat een opportunistische narcist die Liaan

W@tikzeggunwil=diDt | 11-02-08 | 18:56

"Maintenant, vous pouvez se demander: Qui suis-je? Je suis Ayaan, la fille de Hirsi, qui est le fils de Magan, le fils de Isse, le fils de Guleid, qui était le fils d'Ali, qui était le fils d'Wai 'ays, qui était le fils de Mahomet, d'Ali, de Umar, du genre Osman, le fils de Mahamud. Je suis de ce clan… "

Bertus Betonsloper | 11-02-08 | 18:49

1Vandaag haalt PvdA Thijs Berman voor de camera ! LOL wat een doorzichtige ellende ..... de Farizeeers spreken ! Het is om gek van te worden zo smerig zit alles in elkaar ... maar wanhoop niet mensen ... als jullie het willen kunnen wij ons ontdoen van de Pârtij van de lAfheid.

Jokkebrok | 11-02-08 | 18:48

ze lijkt wel een loopse teef zeg, zeg hirsi doe me een lol en zout lekker op, je had hier wat mij betreft zowiezo nooit hoeven komen, dus ga lekker frans lullen en neuqen op ze'n frans en giet je lekker vol met wijn, maar val ons daar niet mee lastig, beetje parasiet ben je dus wel...............

deFiscus | 11-02-08 | 18:46

-weggejorist-

Jokkebrok | 11-02-08 | 18:27

-weggejorist-

Jokkebrok | 11-02-08 | 18:20

@me achter gehalte nog betreft

Sikkeneur | 11-02-08 | 17:54

Claude Francois 11-02-08 @ 17:48
Hersenspoelen (voor zover je bewering klopt) laat je gebeuren, tenzij je je eigen brein gebruikt en om je heenkijkt met een neus die langer is....
Verder wat het alu-hoedjes gehalte: de grootste mediaconcerns ter wereld zijn handen van jeauden.

Sikkeneur | 11-02-08 | 17:53

Sunnygirl 11-02-08 @ 17:30
Over de dooie doorgaans niets dan goeds en of Dhr. Fortuyn het verschil had gemaakt? We zullen het nooit te weten komen....
La douce France zit, denk ik, ook niet te wachten op AHA (althans om de kosten van haar beveiliging te gaan betalen)
Sarkozy wacht tot hij voorzitter van de EU-raad is om een EU fonds te kunnen oprichten voor bedreigden van Vrijheid op Meningsuiting.
Al eerder gepost: wordt interessant hoe dat fonds zich gaat ontwikkelen.
Ik zie bijv. Abu Jaja en Dewinter, naast AHA al aankloppen onder het mom: "Uw Recht, is mijn Recht".

Sikkeneur | 11-02-08 | 17:48

@Prikkert

Welke media controleert AHA?

De media (NL 1,2,3) en de redacties van de grote kranten zijn in Nederland in handen van een paar cultuurrelativistische PvdA-ers en Groenlinksers die ons al jaren hersenspoelen, net zoals op school met ''maatschappijleer''.

Sinds de uitvinding van internet is daar gelukking wat verandering in gekomen maar het gepropageerde ''Gesundes Volksempfinden'' van deze zalvende multiculturele 'elite' is moeilijk uitroeibaar.

Dictators in veel landen proberen paal en perk te stellen aan vrijheid van meningsuiting maar slagen daar gelukkig steeds minder vaak in ( zie Chavez laatste stuntelactie met zijn TV kanalen)

Zie je op Cuba Cono voor de laatste blik op het Antifacistische SchutzInsel

''Vladimir Iljitsj Oeljamov!'' Donnie

Rest In Privacy | 11-02-08 | 17:48

@ Claude Francois 11-02-08 @ 17:05

Kijk, ik denk dat we het flink eens zijn. Pim was inderdaad iemand die niet heeft bewezen dat hij kon waarmaken wat hij beloofde. Dus alle eer aan hem is inderdaad gissen en nooit weten. En ik hoop dat anti Wilders gekken snappen dat je die man vooral niet moet doden want dan maak je het inderdaad tot een mythe. Pim had overigens meer verstand in zijn pink dan dan Wilders totaal heeft. En AHA vind vast wel weer een franse Theo die zijn leven geeft om de euro's in haar pockte te laten vloeien

Sunnygirl | 11-02-08 | 17:30

Ayaan heeft inderdaad de Franse waarden al in zich: hautain/arrogant, grootheidswaanzinnig, gebrek aan ruggengraat, uitvretersmentaliteit en eerst-kijken-wie-wint-attitude.

Ze zal niet rusten voordat de "Marianne" naar haar beeltenis wordt geboetseerd.

bloedjelink | 11-02-08 | 17:22

@ Claude Francois 11-02-08 @ 15:37
Nee beste vriend, ik doelde erop dat wat jij (en AHA) onder 'vrijheid van meningsuiting' lijkt te verstaan voor mij niets anders is dan het alleenrecht van een dictator. Het recht (of eigenlijk jouw democratisch aangevoelde plicht) op 'hard schreeuwen' onderstreept precies dat.

Prikker | 11-02-08 | 17:21

Die Ayan, wie heeft haar nou weer op het idee gebracht om in frankrijk aan te kloppen?
Had ze beter metten daar asiel kunnen aanvragen, om daar haar wonderwerken te verrichten, nl. de "bevrijding"van Moslims.
Die moslims willen toch niet luisteren naar haar, en het heeft volgens mij alleen maar een averechts affect.
Welke nederlanse moslim vrouw heeft zij nou daadwerkelijk geholpen?
De enige die goede zaken doet zijn de kledingwinkels waar ze shopt en beveiligingsbedrijven, want mevr de stoerprater heeft minstens 2 beveiliger 24/7 nodig, en dat haar hele verdere leven.
Logisch dus dat nederland dat niet gaat betalen, al is het om de verkeerde reden, want Balkie is inderdaad een zwak kruideniertje met christenfatsoenlijke waardetjes van burgerlijkheid, uit de jaren 50.

Bisschop Gijsen | 11-02-08 | 17:19

@ Sunnygirl

Hoe minder mensen luisteren hoe harder je moet schreeuwen.

Het beste medicijn tegen 'mensen met een grote mond' is ze zelf laten regeren (''Talk the talk, walk the walk'' etc. ) maar dan moet je er wel voor zorgen dat ze niet doodgeschoten worden voordat ze kunnen beginnen. Dat leidt tot moeilijk op waarde te schatten martelaarschap en daar hebben we er al genoeg van in Nederland van die ''moeilijk achteraf op waarde te schatten martelaars''.

En jij maar werken voor al die niet-werkenden die hun mouwen alleen maar opstropen om hun vrouw af te ranselen met een oude slipper...

Ik betaal mijn belastinggeld dan ook al lang niet meer in Nederland...

Rest In Privacy | 11-02-08 | 17:05

Het is dan wel weer grappig dat Ayaan de Simone de Beauvoir prix in ontvangst mag nemen als je bedenkt dat de feministe Simone helemaal geen bezwaar had tegen (masochistisch) onderdanige vrouwen.

Maar goed, Ayaan fume un pipe. Prachtig. Doen de Fransen eindelijk eens iets dat ze nooit eerder hebben gedaan: verdedigen. Meestal geven ze zich meteen over of heulen ze met de vijand.

bloedjelink | 11-02-08 | 17:02

@ HerNihilst

Ik refereer aan Anarchy State & Utopia en niet aan zijn latere hersenspinsels...
Ben geen anarcho-kapitalist maar ''consequential libertarian''
Zonder ''Rule of Law'' leef je op Sicilie....

Rest In Privacy | 11-02-08 | 16:57

@ Claude Francois 11-02-08 @ 16:27
Er is een substantieel verschil tussen zwijgen en negeren. Moslims krijgen in dit land veel te veel aandacht en veel te veel hun zin. Omdat we naar ze luisteren en de maaschappij willen aanpassen. Allochtonen dienen zich aan ons aan te passen. Dat is in andere landen buiten de EU ook zo. Niet zo moeilijk principe. Als je daar als Allochtoon iets roept staat de media echt niet rijen dik om te horen wat jij te zeggen hebt. Dat soort proncipes maken een land minder interessant voor anders denkenden. Wat wij doen is een mega podium creeeren voor degene die het hardste schreeuwt. En helaas zijn het nou net die mensen die flink extreem zijn, dat die het hardste roepen. Een weekje geen AHA, Wilders, salafieten, of andere over het paard getilde extremisten is een verademing. Of het nu een Wilders fimpje is of een hoofddoekprotest. Ik vind het niks. Gewoon de handen uit de mouwen en werken met z'n allen. Iedereen die op een uitkering teert moet een schop onder z'n hol hebben. Mensen die werken betalen zich scheel om dit soort onzin types van inkomen te voorzien. Nog even, en dan zijn de mensen die wel gewoon willen werken en niet overal een punt van willen maken en het bemoeder van de balkenendes, rouvoets, wilders, AHA's, terpstra en andere gebakken lucht uitvinders zo zat dat ze hun belastingcenten elders gaan betalen!

Sunnygirl | 11-02-08 | 16:56

@Claude Francois 11-02-08 @ 15:37
Nozick hoort niet in het rijtje thuis, hij verwart eigenrichting met rechten, en pleit later ook voor pluralisme, elk idee even waardevol, daar kun je dus niets mee. Verder zijn zijn ideëen niet nieuw of origineel, ze zijn afkomstig van John Locke.

.HerNihilist | 11-02-08 | 16:48

In Nederland wonen 1 MILJOEN moslims.
Hiervan zijn er ca 5.000 a 50.000 ultra-orthodox.
Dat is het grote GEVAAR van de toekomst !

En de moedige Hirchi Ayaan durfde in de 2de kamer
desondanks haar mond open te doen .
Maar de regering laat haar verrekken , schande !

keuleniscool | 11-02-08 | 16:45

Hmmm sexy Sunnygirl, klinkt niet slecht! Ik houd van ''shaven, not stirred''... ;-)

Als ik je goed begrijp is het uiten van je mening voor jou ''ruziemaken'' door ''oproerkraaijers''

Helaas is het zo dat sommige mensen, met name zeer religieuze mensen, al snel beledigd zijn. De ervaring leert dat dergelijke mensen in de praktijk vaak moslims zijn maar het kunnen net zo goed joods-gristen zijn, al zijn de laatste 2 groepen al wat getemd.

Wat jij constructief noemt (niets zeggen of iets lafs of onbelangrijks of iets met 'respect') noem ik destructief want dat leidt tot afbrokkeling van onze vrijheid van meningsuiting en daarmee de westerse samenleving.

Ik zie het als een Schumpeteriaanse ''creative destruction'' waarbij het vrije woord oude 'deviant' reli-freaks onschadelijk maakt. Mensen moeten hun frustatie in woorden uitdrukken en dat leidt tot zelfreflectie (hopelijk). De heilzame effecten zijn nu al merkbaar, kijk maar naar Marcouch en Aboutaleb.

Rest In Privacy | 11-02-08 | 16:27

Wilders enzo ter zijde: Waarom moet beveiliging betaald worden voor iemand die geen diplomatieke of politieke status heeft? Met al haar inkomsten kan ze toch haar eigen beveiliging wel betalen?

charlenemidnight | 11-02-08 | 16:08

@ Claude Francois 11-02-08 @ 15:16

Wat is het toch. Als je je niet genoeg contra moslims uitspreekt of iemand toejuicht die erg anti moslims is, dan ben je zelf dus een moslim. Ik ben gewoon een kaaskop, heb niets met welk geloof dan ook. Niet erg links en niet erg rechts. Geen muts met een hoofdoekje en geen aanhanger van typisch linkse of rechts hobbies. Zonder Tuinbroek, geen ongeschoren oksels geen zweetvlekken in een vaal hemashirt. Maar als je niet overtuigd een bruin hemd draagt en je zwarte laarzen niet fier tegen de moslims laat klinken zal je wel een moslima zijn of erger: een laffe linkse doos uit een of ander provinciaal gat.

AHA is gewoon een leugenaar en een oproerkraaier die op onze zak niets meer presteert dan een grote bek opzetten van andermans belagstingscenten. Ik betaal liever mijn geld aan mensen die onze maatschappij wel iets constyructief te bieden hebben. En dat zijn vooral mensen die ruziemaken niet als hun core business hebben verheven.

AHA is wat mij betreft net als Wilders en andere blaaskaken, ze hebben een CV met luizige baantjes als volksmenner of burger oproerkraaier en teren op de zak jou en mijn zak bij de meest slaapverwekkende bewegingen die je je maar kan bedenken. Mensen die alleen maar met praatjes komen en zo hard roepen dat ze zaken eerder slechter maken dan beter.

Sunnygirl | 11-02-08 | 15:57

Shalome 11-02-08 @ 14:04
Dat 'we' machtiger zijn qua leger en wapens, zeker.
Dat 'we' ons beter weten te organiseren?
De verdeeldheid binnen Europa heeft zich de afgelopen decennia telkenmale bewezen....
Niet zo optimistisch, want dat superieure gevoel is juist iets wat zoveel niet-westerse landen de keel begint uit te komen met navenante reacties.

Sikkeneur | 11-02-08 | 15:38

@ Prikker 11-02-08 @ 14:07 even gemist

Veel dank voor je lesje democratisering. Als ik je goed begrijp wil je nu beweren dat er alleen in dicaturen freedom of speech heerst?

Het verschil is nu juist dat binnen een democratie niet alleen de Grote Leider (Adolf, Jozef, Robert Mugabe, Hugo, Fidel, Mao) mogen zeggen wat ze willen maar ook Jan Lul en dat is maar goed ook

Ik geef in het kader van ''equality of arms'' op en zal Prikker niet meer terugsteken.

Tijd voor een lesje Libertarische opvoeding. Begin maar met Orwell (je weet wel met die dieren en zo) en dan via F. Hayek naar Robert Nozick.

Succes!

Rest In Privacy | 11-02-08 | 15:37

Toch hoopgevende elementen in de dialoog tussen Shalome en Spaghettimonster. Waarvoor dank, en kop op NoMinister!

van Maerlant | 11-02-08 | 15:20

@ Sunny Girl

T'es vraiment trop conne...

Dors bien ma petite gonzesse de halal

Rest In Privacy | 11-02-08 | 15:16

@ Prikker

Shut the fuck up Donnie!

Rest In Privacy | 11-02-08 | 15:07

Zogenaamd van Somalie naar Nederland naar PvdA naar VVD naar Verenigde Staten naar Frankrijk... Wat zal de volgende stap zijn van dit geboren opportunistje?

bintang | 11-02-08 | 14:38

Ha, zo graag wil Frankrijk toch ook niet voor de beveiligingskosten opdraaien van AHA en willen ze er een EU-aangelegenheid van maken.
Gaat nog interessant worden dat EU fonds voor bedreigden van de Vrijheid van Meningsuiting.....
Je weet wel; 'uw Recht is mijn Recht'!

Sikkeneur | 11-02-08 | 14:35

Keer op keer, slaagt Hirshi Ali erin om in eerste instantie als slimme bedeesde dame over te komen. Totdat ze de taal echt goed onder de knie heeft en dat is ze alleen nog maar een relschoppende grote bek. Met een groter publiciteitslibido dan 20 Peter rrrrrrrr The Freez. Tot op heden heeft ze alleen nog maar bewezen een leugenaar te zijn en slechts een held op papier te zijn.

Een grote bek hebben is niet alleen voorbehouden aan ongehoofddoekte meisjes. Of je nu Ebru heet, bij de Wiardi Beckmanstichting-Werkplaats werkt, een schreeuwende meid van Halal bent, of in de NRC het vooruitstrevende recht opeist om met een hoofddoek voor de klas te mogen staan omdat de nonnen dat vroeger ook deden. ook in Frankrijk wordt je met een grote bek kennelijk warm onthaald. En als je geen warm onthaal krijgt, dan zorgt AHA er wel voor dat je wordt afgespiegeld als Barbaars. Want het is AHA er alles aan gelegen om voer voor racist, xenofoben, islamofoben andere anti bewegingen voldoende stof tot polaristaie te geven.

Het frans van AHA is nog te gering om haar werkelijke grofheid, leugens en een grote bek in te verwoorden. Kennelijk zijn haar leugens hier in Nederland leugens nog niet la douce france doorgedrongen. Maar eenmaal op stoom kan AHA de nieuwe napoleon worden van de rellen in de franse Banlieus.

Iemand al een franse AHA wiki gevonden?

Comme un début elle s'est trouvé pour obtenir le visa canadien. Elle s'est trouvée au-dessus de son nom. Elle s'est trouvée pour quitter l'Allemagne. Elle a laissé aux Etats-Unis parce qu'elle des mensonges est venue dehors dans l'ouvert. Elle s'est trouvée quand elle s'est épuisée aux Etats-Unis prétendument en tant que quelqu'un dont la vie était un pieu. Gerrit Zalm qui brough elle dedans, placé lui sur le VVD-lijst bien qu'à ce moment-là elle ne pourrait pas avoir été un membre régulier. Elle est article truqué, faux et une menteuse. Si vous aviez une interface différente elle pourrait être plus efficace.

Sunnygirl | 11-02-08 | 14:17

@juriste 11-02-08 @ 14:08

Vertel. Ik vind ze daar juist heel hoffelijk tegen vrouwen in het algemeen. Heb ik iets gemist tijdens mijn verblijf aldaar?

Iko Nal | 11-02-08 | 14:13

Hirschi mag van mij wel naar Zuid-Limburg komen om te strijden voor de vrouwenrechten van de blanke vrouwen, want in het mooie Limburgse mijnenland leven we nog in de Middeleeuwen.

juriste | 11-02-08 | 14:08

@ Claude Francois 11-02-08 @ 14:00
Ik vermoedde al dat jij ook niet echt veel begrepen hebt van waar een democratie voor staat... en dat is niet dat je alles tegen iedereen moet kunnen zeggen zonder consequenties hoor... Dat kan alleen de leider van een dictatuur.
Welnu, AHA heeft de consequenties ondervonden en is NL uitgekotst...
Tijd ook voor jou om weer 'ns met de voetjes op aarde te landen.

Prikker | 11-02-08 | 14:07

NoMinister 11-02-08 @ 13:08
Natuurlijk zijn we machtiger. Niet alleen qua legermacht en wapens, maar ook omdat wij ons weten te organiseren. De islamitische woestijnvolkeren kennen alleen tijdelijke umma als er een vijand is, maar verder gunnen ze elkaar het licht in de ogen niet en van saamhorigheid of eendracht is geen sprake. Dat maakt machteloos. Wellicht omdat bij hen zo de nadruk ligt op het hiernamaals, hoe zij hun Almachtige moeten behagen en de medemens secundair zo niet tertiair is in hun leven.
En dat tot tien tellen voor ons begint steeds verder af te nemen. Het zal niet morgen gebeuren, maar als je kijkt hoe de politiek zich ontwikkelt in Europa, is er natuurlijk een stijgende lijn waar te nemen die zich niet zozeer afkeert van alle immigranten - wij zijn echt geen xenofoben - maar wel van de moslims. Die slaan immers geen dag over om iedereen in het gezicht te krijsen dat ze alles anders willen, en ergens komt dat op een breekpunt.

Shalome | 11-02-08 | 14:04

@spaghettimonster 11-02-08 @ 13:31
je ziet de jaren 80 wel selectief. De macht van de Soviet Unie bleek na de val van de muur hier altijd zwaar overdreven te zijn geweest. Idem dito met het islamisme. En dat komt ons in de strijd om invloed in het Midden Oosten goed van pas!

armageddo | 11-02-08 | 14:00

@Prikker

Ha! Dus ze moet ''verantwoording nemen voor [haar] akties''.... Tegenover wie en waarvoor?
Sinds wanneer moet iemand ''verantwoording af leggen'' voor het vrije woord?

Hoe zie je dat overigens voor je? Een enkeltje Saoudi Arabie/Iran en dan thee drinken met een paar in witte lakens gehulde baarden. En daarna een partijtje bakstenen koppen?

In de houdige stand van onze wereld is een beetje paranoia overigens best goed voor je gezondheid. Ben liever in leven en 'paranoide' dan naief en dood (Bhutto, Fortuyn en Van Gogh).

'' J'aime fort la vérité, mais je n'aime point du tout le martyre.''

You are out of your element Donnie...

Rest In Privacy | 11-02-08 | 14:00

Ze mag toch wEl weer in de Tweede Kamer ?

armageddo | 11-02-08 | 13:56

spaghettimonster 11-02-08 @ 13:31

Mee eens, behalve de laatste zin. Al voor de olie werd gevonden, was de islam al door de woestijnvolkeren vormgegeven op een bepaalde manier waar ze zich het meest senang bij voelen. Als de olie op raakt, hebben die lui een probleem. Gigantische overbevolking en geen inkomsten. Op een paar na die hun eigen huid redden, zijn ze weer terug bij af: nomadenclans in tentkampen die elkaar bestoken om een aantal oases.
Versnipperd volk. Ze hebben zich nooit verenigd om oplossingen te zoeken als irrigatie o.i.d. De Inca's in het onherbergzame Andesgebergte zaten in de guurste omstandigheden denkbaar, maar die maakten aardbevingvrije bouwsels en legden eco-systemen aan met 20 verschillende klimaatzones. De islamitische woestijnvolkeren willen niet, kunnen niet, whatever. In het westen waar hen alles wordt aangedragen, wil het ook niet echt lukken met studie en doorzetten. Dat zijn geen handige assets in het tijdperk der economie en kapitalisme. Wellicht dat ze in een ander tijdperk wel hun verdiensten zullen hebben, geen idee. In de 21ste eeuw spelen ze in elk geval niets klaar.

Shalome | 11-02-08 | 13:55

@ Claude Francois 11-02-08 @ 12:25
Zie nieuwnieuws.
Je kunt ook in je noeste pogingen zoveel mogelijk abstract politiek correctivisme de realiteit uit 't oog verliezen he... AHA is 't onderwerp hier, haar onvermogen om de essentie van een democratie te begrijpen en zich daaraan te houden is 't geschil en haar ongewenstheid hier is 't resultaat van haar eigen akties.
Hopelijk leert ze wat van haar verblijf in Frankrijk, daar hebben ze 't niet zo met symboolpolitiek en rond de hete brij danserij... niets voor jou waarschijnlijk.

Prikker | 11-02-08 | 13:52

Shalome 11-02-08 @ 12:50
Woestijnvolkeren hebben niets, behalve olie en arrogante bekeringsdrang. In Indonesie was de islam al aan het doodbloeden, totdat er Saudische geldstromen kwamen. Als de olie opraakt kunnen ze nog harder gaan schreeuwen maar dan winnen de Chinezen en de Russen en stort de hele islam in elkaar.
Ironisch, maar ik zie een parallel met de jaren '80 en alle rode vlaggen die alsmaar groter werden. Die ideologie is in no-time in elkaar gestort, op een paar harde kernen na. Ik was nog vrij jong maar ik kan me krankzinnige discussies in de jaren '80 herinneren over het communisme dat uiteindelijk de hele wereld zou overnemen, en dat het historisch onvermijdelijk was. Net als nu waren er op universiteiten figuren die het vak geschiedenis wilden aanpassen omdat het niet paste in hun ideologie. Islam heeft net als communisme een bepaalde aantrekkingskracht op verdwaalde individuen. Maar uiteindelijk ligt de macht en het geld bij volkeren die van aanpakken weten, en niet bij diegenen die op een plas olie wonen en in mooie praatjes geloven. De Russen zeggen je: "we've been lied to all the time and we knew it". Zodra de olie opraakt, gaat de zwijgende meerderheid in islamitische landen dat mogelijk ook zeggen.

spaghettimonster | 11-02-08 | 13:31

punter 11-02-08 @ 09:09

Doe eens een linkje naar 2 of 3 filmpjes, ik houd wel van een preview.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 11-02-08 | 13:10

@ Shalome 11-02-08 @ 13:02

Je hebt gelijk, we hebben verschillende waardenstelsels en die botsen.

‘Moslimavriendelijk’ naar de kapper:
www.ad.nl/rotterdam/stad/article204078...
Moslima’s die de kapperszaak in Spangen binnenstappen, kunnen volgens de eigenaresse rekenen op volledige discretie. ,,De ramen in de moslimaruimte zijn voorzien van melkglas zodat niemand naar binnen kan kijken en er staat maar één kappersstoel zodat de vrouwen niet in het bijzijn van anderen hun hoofddoek hoeven afdoen.’’

Hilarisch die laatste zin!

wopper | 11-02-08 | 13:10

Shalome 11-02-08 @ 12:54

Je betogen imponeren, maar ik ben van eenvoudige aard. In mijn oog porren vind ik niet leuk. En ik geloof niet dat we 'zomaar' machtiger zijn maar dat we dat moeten willen zijn en bewijzen. We moeten een soort primitief trots zijn, een niet-te-bediscussieeren pro-Hollandse/Westerse houding weten te entameren. Want met praten en vergelijken worden we steeds zwakker en armer. En er zijn genoeg dingen in het leven die met een zekere barbaarsheid gepaard gaan en toch goed zijn. Als ik me 'van nature' machtiger voelde was ik niet zo ongerust. Waarom denk je dat we machtiger zijn? We zijn immers een democratie en dus kwetsbaar voor getalsmatige veranderingen in de bevolking. Bovendien hebben we wetten die zorgen dat we onze mening slechts na 'tot-tien-tellen en gevolgen in kaart gebracht hebbende' en evenzogoed met gevaar voor opsluiting e.d. (want een rechtszaak kan iedereen beginnen en de criteria boterzacht) durven uiten. Nou?

NoMinister | 11-02-08 | 13:08

Er zijn teveel ''Donnies'' in Nederland:

The Dude: Fuck sympathy! I don't need your fuckin' sympathy, man, I need my fucking johnson!
Donny: What do you need that for, Dude?

(Big Lebowski)

Rest In Privacy | 11-02-08 | 13:02

wopper 11-02-08 @ 12:43
Geen waardenstelsel klopt niet - het gaat erom dat zij een totaal ander waardenstelsel hebben. Waarin zaken vervat die haaks op onze overtuiging staan. Maar net zomin als ik kan accepteren dat vrouwen en homo's lagere mensensoorten zijn, kunnen zij niet accepteren dat bij ons iedereen gelijkwaardig is. Moslima's die zich in al die lappen willen hullen, beweren doodleuk dat het hun eigen keuze is om de man te dienen. Zo zien zij dat echt, en vanuit hun optiek hebben ze nog gelijk ook. Dat wij dat idioot vinden is een andere zaak.

Shalome | 11-02-08 | 13:02

NoMinister 11-02-08 @ 12:45
De Maori en de indianen grepen op een gegeven moment ook naar de wapenen, al lag dat niet in hun aard. Maar toen was het al te laat en bovendien was hun vijand (wij) machtiger. Wij zullen uiteindelijk ook naar de wapenen grijpen zoalng er maar genoeg met een spitse stok in ons oog wordt gepord. En wij zijn natuurlijk machtiger.

Shalome | 11-02-08 | 12:54

@ NoMinister 11-02-08 @ 12:45

Als die hoop doet leven 10 jaar duurt haak ik af.
Maar je weet het niet, het kan ineens in een enorme stroomversnelling gaan.. goed dat die Platschedel uit Turkije zich zo brutaal heeft uitgesproken, daar wil ik er meer over horen > mensen gaan zich steeds meer verzetten > nu de grote klapper nog.. hoop doet leven, maar dan snel/sneller.

wopper | 11-02-08 | 12:52

spaghettimonster 11-02-08 @ 12:39
Ik weet niet hoe tijdelijk het is. De islam is door de eeuwen heen door op een bepaalde manier door de islamitische woestijnvolkeren ingevuld. Het volk bepaalt altijd wat er gebeurt (ik geloof namelijk niet in de sturende kracht van een Almachtige) en het volk bestaat uit individuen. De islam ziet er zo uit omdat die lui zich daar het meest senang bij voelen, blijkbaar. Als ze iets hadden verlangd dat leek op de westerse beschaving, dan hadden ze die wel gehad. Aan mijn kant van het spectrum kan ik me er niets bij voorstellen dat die mensen zo willen leven, en dat geldt op hun beurt natuurlijk ook voor de 'islamitische oppositie', om het zo maar even te noemen.
Waar we in het westen vooral van af moeten, is het idee dat onze levensstijl zaligmakend is voor de hele wereld. De islamitische woestijnvolkeren willen het niet anders hadden ze het wel geregeld. Klaar. Dus als dat zou eens duidelijk wordt, kunnen we kijken in hoeverre we moeten accepteren dat wij al die mensen op ons grondgebied hebben die naar onze criteria achterlijk, idioot, discriminerend en racistisch vinden. Zoals moslims op hun beurt ons weer geperverteerd vinden, eerloos, slap, identiteitsloos, name it. Van Chinezen, Indiërs, Surinamers en Indonesiërs pikken we best wel dingen op die zinvol zijn. Bij de moslims vind ik er niet één, maar ik heb dan ook een ander waardenstelsel.

Shalome | 11-02-08 | 12:50

wopper 11-02-08 @ 12:43

Vrees ook dat het niks wordt, maar hoop doet leven. Wie weet dat de EU opeens meerwaarde voor NL krijgt. Zou een mooie gedachte zijn, toch?

NoMinister | 11-02-08 | 12:45

Scusi, er ging iets mis. joris er aub 1 weg.

wopper | 11-02-08 | 12:44

-weggejorist-

wopper | 11-02-08 | 12:44

@ Shalome 11-02-08 @ 12:23

Niet jij moet veranderen, maar degenen die er een soepzooi van maken (geen of amper een bepaald waardenstelsel hebben) en daarbij gefaciliteerd worden door de ruifgevers.
Het is in alle westerse landen mis, we zijn onze ballen kwijt (als we die ooit gehad hebben) en durven door het verleden niet meer keihard terug te meppen en de zooi de oorlog te verklaren.
Pappen en nathouden zal op een gegeven moment geen optie meer zijn.
De kwestie over Ayaan is al weer een stap in de goede richting > nu moet die klote EU doorpakken, streep door, iig met een antwoord komen: ijzeren maatregelen.
En daar heb ik nou net geen fiducie in.

wopper | 11-02-08 | 12:43

spaghettimonster 11-02-08 @ 12:39

Misschien, als die er is, merk je dat je iets raakt met je betoog als je kijkt naar de populatie in de hemel. Op aarde wint gewoon de sterkste, hoe kwaadaardig, onverschillig, bot, lelijk, agressief, voorgelogen, gemanipuleerd of debiel die sterkste ook is. Gevaren gaan niet vanzelf weg omdat ze verkeerd zijn.

NoMinister | 11-02-08 | 12:42

Maaier 11-02-08 @ 12:38

Hoe bedoel je 'niet(s) meer gebeurt'?

En 'we' hebben geen kernbommen, NATO does.

NoMinister | 11-02-08 | 12:39

Shalome 11-02-08 @ 12:23
De Chinezen zijn de grootste atheisten van allemaal. En ze willen nog steeds heel graag in Nederland komen studeren. Verder zien we ook steeds meer secularisering in Oost-Europa.
En tegelijkertijd overal ter wereld islamisering. Dat heeft met elkaar te maken - islamisering heeft voor mij iets wanhopigs. Een luidruchtig maar kansloos verzet tegen vrouwenemancipatie, secularisme en wetenschap. En ze weten het. Waar je gelijk in hebt, is dat de waarden veranderen, maar ik geloof niet dat het ten gunste van Algerijnse treiterhordes gaat. Dat is volgens mij tijdelijk. We zitten wel op een breekpunt, en we moeten keihard duidelijk maken waar we in West-Europa niet van gediend zijn, dat verwachten de Aziaten en Oost-Europeanen ook van ons. Die kijken mee, houden het in de gaten.

spaghettimonster | 11-02-08 | 12:39

NoMinister 11-02-08 @ 12:32

Nederland is de afgelopen 50 jaar nooit aangepakt. Omdat we namelijk kernbommen hebben in NAVO-verband. Maar jij denkt echt dat als alle kleine landen ter wereld kernwapens hebben, dat er dan niet meer gebeurt?

Maaier | 11-02-08 | 12:38

Maaier 11-02-08 @ 12:25

Sorry maar dat is je reinste blablabla. Doe maar klein, dat vinden we fijn. Israel rings a bell? Frankrijk, Engeland, Pakistan (nota bene!) en Noord-Korea worden allemaal met fluwelen handschoentjes aangepakt omdat ze atoomwapens hebben. Denk jij echt dat Iran Israel aanvalt? Don't. Maar wij zijn een makkelijke rijke prooi. Lekker bashen die Hollanders. En dan zijn we inderdaad bang voor een Ayaan en een fimpje van Geert. Niet helemaal onterecht want als je altijd een laffe hond bent geweest, is het gevaarlijk om ineens te blaffen. Daar houden de entiteiten met macht niet van. Klappen en boe en huillie huillie doen want stout geweest. No way, maar voor velen the way Begrijp je me nu?

NoMinister | 11-02-08 | 12:32

tipo 11-02-08 @ 10:59

Daar heeft u een uitstekend punt.

GegevenPaard | 11-02-08 | 12:29

NoMinister 11-02-08 @ 12:09

In een wereld met kruisraketten, atoomwapens en militaire apparaten die miljarden kosten, is zelfstandige verdediging zinloos en onmogelijk. Sterker nog, dat is het al eeuwen: sinds er grote en kleine landen zijn, waarbij financieel en qua mankracht grote landen bijna altijd in het voordeel zijn, is dat al het geval. Wil je Nederland of eigenlijk alle kleinere landen, verdedigen, ben je aangewezen op guerilla-tactieken. He, hoor ik daar Gladio?

Maaier | 11-02-08 | 12:25

@ prikker

Misschien dat het abstractieniveau wat te hoog voor je ligt... Je begrijpt er helemaal niets van.

Het gaat niet om:

- de persoon Hirsi Ali;
- haar clitoris [sic];
- George Bush;
- geld;
- 'leugens' over haar afkomst;
- haar vermeende italiaanse pakje (had ze die moeten verkopen om haar beveiliging mee te betalen en in plaats daarvan een Hollandse aardappelzak aan moeten trekken?)

Het gaat wel om:

de vrijheid van meningsuiting.

Binnenkort dankzij de Prikkers en de Poepnagels:

'' De Nieuwe Nederlander''
= een gierige bekeerde Poldermoslima in een burka van een aardappelzak met een aardappel in hun bek en op de plek waar andere mensen vermoeden dat AHA een teen knoflook bewaard etc.

Veelzeggend dat juist deze mensen namen hebben aangenomen van scherpe objecten (Prikker en Poepnagel), is dat toeval of is dat een onbewuste referentie aan de moord op andersdenkenden met scherpe objecten.

Rest In Privacy | 11-02-08 | 12:25

Die gekantelde feauteau! Een trouvaille heet dat geloof ik

godsammekrake | 11-02-08 | 12:24

Maaier 11-02-08 @ 12:04

Eigenlijk vind ik het bijzonder laf om van de NATO te verwachten dat ze namens ons terugslaan. Dan ben je wel een ambtenaar hoor. Dat is alleen achter de hand en niet de eerste keus. Weer een stukje mentaliteit. Je wilt gewoon graag dienaar zijn en beschermd worden, maar bemoei je dan niet met de verdediging van NL, want dat gaat niet vanzelf en iedereen die ons zegt te helpen doet dat uit eigen belang, niet perse het onze. Dat is het verschil wel-NL niet-NL dat ze vele linkse mensen een onzin-verschil vinden. Ten onrechte.

NoMinister | 11-02-08 | 12:24

wopper 11-02-08 @ 12:19
Dingen veranderen nu eenmaal, daar helpt geen moedertjelief aan. Alleen is het een feit dat ik ben geboren in een seculier land, en dat ik een waardenstelsel heb meegekregen dat zich nu tegen mij keert. Ik ben niet de enige in Nederland. Ik heb nog altijd nergens een overtuiging kunnen vinden hoe ik moet veranderen zodat dit ten goede komt - veel veranderingen die ons worden opgedrongen druisen in tegen mijn waardenstelsel.
Overigens is dat identiteitsgedoe niet de enige kwestie. De Franse identiteit is heel erg trots en chauvin, maar ook zij zijn niet opgewassen tegen de Algerijnse treiterhordes in hun land.

Shalome | 11-02-08 | 12:23

@ spaghettimonster 11-02-08 @ 12:03

Kruisbestuiving.. houden we erin!
Leuk dat je het filmpje (er zijn er 3, maar het is wat veel) hebt bekeken, ik schrok er wel van, vooral van de gelatenheid van de ouders.

wopper | 11-02-08 | 12:22

NoMinister 11-02-08 @ 12:17
Dat ben ik roerend met je eens. Ik vind het merendeel van de opiniërende columnisten - evenals linkse politici - imbecielen die menen dat zij de algehele opinie van het klootjesvolk moeten sturen. Op een bepaald moment heb ik het opgegeven. Het leek wel alsof zij schreven en opinieerden vanuit een ander land. En bovendien maak je Hollanders nergens zo pissig mee als door de betweter uit te hangen. De krant was geen afspiegeling meer van het nieuws, maar matigde zich een 'sturende' functie aan - daar heb je helemaal gelijk in.

Shalome | 11-02-08 | 12:20

-weggejorist-

KaKeL Kees | 11-02-08 | 12:20

@ Shalome 11-02-08 @ 12:08

Eens met je betoog. Het kan zelfs zo zijn dat die cult de laatste waanzinnige reliwaan is waar de mensheid vanaf moet, en dat zal niet met vredesduiven gebeuren.
Het Nederland waar we zijn opgegroeid bestaat niet meer, niets in het Westen is meer zoals het was, enfin, als het maar geen Matrix wordt.. ;)

wopper | 11-02-08 | 12:19

@punter 11-02-08 @ 09:24
Dude, m'n geliefde Kundera is net zo Hongaars als dat Wilders een natural blond is. Je mag best quoten, maar doe even een background-check van de schrijver in kwestie.

Zware Guy | 11-02-08 | 12:18

Shalome 11-02-08 @ 12:10

Ja, dat is waar. Maar daarom begrijp ik er ook geen moer van wat die redactie bezield. Het lijkt wel of zij 'de media' en hun lezers bespelen met informatie en opiniestukken. En niet gewoon recht-toe-recht-aan journalistiek werk doen met een transparante invalshoek. Krijg daar jeuk van.

NoMinister | 11-02-08 | 12:17

NoMinister 11-02-08 @ 12:05
Ah, bedoel je het zo. Wel, toch heeft NRC de scherpe stukken van Hafid Bouazza gepubliceerd en van Paul Scheffer - stukken die er niet om logen en veel stof deden opwaaien. Ik verdedig NRC niet of zoiets, maar die feiten blijven hoe dan ook overeind.

Shalome | 11-02-08 | 12:10

Maaier 11-02-08 @ 12:04

Voila, the USA. Wees maar heeel dankbaar dan en geen discussie meer als ze vragen ons lager waarever heen te sturen. Want dat doen wij dan voor hen. Lekker gevoel, die afhankelijkheid en gebrek aan eigen kracht en initiatief.

NoMinister | 11-02-08 | 12:09

wopper 11-02-08 @ 12:02
Wellicht zijn wij sm, ik zou het niet weten. Het enige wat ik weet is dat er door de hele geschiedenis heen volkeren en mensen onder de voet zijn gelopen. Misschien is het nu wel onze beurt, weet jij veel? De tijd zal het uitwijzen. Als we worden verpletterd zit er iets in ons waardoor wij ons laten verpletteren. Het is sowieso een lose/lose-situatie. Als wij Hollanders allen een gigantisch mentaliteitsverandering ondergaan om ons te verweren, is Nederland ook Nederland niet meer. Nederland was een kalm landje met zachtaardige, tolerante, gastvrije mensen. In dat land ben ik opgegroeid en aan dat land heb ik meegewerkt. Als dat allemaal onherkenbaar verandert kan ik net zo goed een heimat opzoeken waar het beter weer is.

Shalome | 11-02-08 | 12:08

Na zich Nederland en de VS ingelogen te hebben is 't nu de beurt aan Frankrijk.
Laat ze dat leugenachtig serpent toch omarmen zeg... misschien dat ze in de bakermat van de democratie kan leren waar democratie wèl echt voor staat.
Democratie is geen opportunistisch goedje dat je alleen wanneer het jou uitkomt kunt misbruiken en vervormen met leugens en bedrog tot wat jij wilt dat 't is.
Balkenende mag dan misschien gigantisch voor paal staan en Nederland daarmee ook, maar dit offer is 't welzijn van Nederland zeker waard !!!

Prikker | 11-02-08 | 12:08

Shalome 11-02-08 @ 11:58

Enige jaren terug las ik die krant ook en toen viel mij op dat man en paard niet werden genoemd. Om te weten wat er is gebeurd is het van belang te weten wie er precies betrokken waren. Dat kleurt het nieuws enorm en terecht. Bij mijn weten publiveerde NRC toen nooit nationaliteit of huidskleur terwijl dat op internet wel te vinden was. Blijkbaar vertrouwt NRC haar lezers dus niet en dat is kleinerend en geeft per saldo te weinig bruikbare info aan die lezer. Spreek ik Chinees?

NoMinister | 11-02-08 | 12:05

NoMinister 11-02-08 @ 12:02

De afgelopen 10 jaar is er heel veel geld besteed aan de zaken die jij opnoemt, maargoed. Het leger is wel degelijk afgeslankt, net als overal. Als Iran onze dijken bombardeert, hebben we de NAVO om terug te hakken.

Maaier | 11-02-08 | 12:04

wopper 11-02-08 @ 11:31
Andersom, de secularisering onder moslims gaat waarschijnlijk nog veel harder; openlijk of niet, maar dat is daarom vermoedelijk niet verstandig om te registreren. De kruisbestuiving zullen we maar zeggen.
Vreemd filmpje. Bedankt. Ze trouwen dus meteen. Zo'n kleinzoon van 4 die over de toorn van Allah begint lijkt me toch wel zorgwekkend. Misschien dat iedereen die dochters heeft wel eens bij stilstaat. Dat sectarische zit er nogal in bij bekeerlingen.
Maar wat je zegt; andersom gebeurt waarschijnlijk vaker. Moderne moslimmeiden met Nederlandse man of vriend, ik ken er eentje uit Indonesie en eentje uit Maleisie. Die meiden zijn het hooguit nog officieel, maar moeten er eigenlijk weinig van hebben, en niks geen hoofddoek. Voor de Indonesische wet kun je bij mijn weten trouwen met een (niet praktiserende) moslima zonder zelf moslim te worden.

spaghettimonster | 11-02-08 | 12:03

Maaier 11-02-08 @ 11:54

Nu ga je wel ver. Je niet verdedigen is een mentaliteit. Jij weet niet of we dan ook hadden verloren. Zo wijs is niemand. Duitsland was wel sterk, maar dat was Rusland ook. We deden gewoon niets en egoistisch achteraf centen tellen is echt irritant. Gelijk hebben? Tsja, wat is dat soms...

En die samenwerking met de USA, ja die was er. Maar je gaat er aan voorbij dat bijna alles door de USA is bepaald. Dacht je echt dat wij ergens het voortouw hadden? Ik denk dat we niet durfden nee zeggen nadat we van Hitler waren bevrijd, maar dat besef, dat onze mentaliteit onszelf ten gronde richt, lijkt weer langzaam te verdwijnen.

Dus het ging fout, na een harde les ging het even weer goed, maar de nieuwste dreigingen behandelen we als vanouds: geen hogere dijken, geen beter leger, geen bescherming van NL en haar bevolking, maar sociale uitgaven doen. Dat is 'goed' en gebeurt. Alle harde zaken zoals politie, handhaving, optreden tegen mogelijke schadelijke en onwettig verblijvende mensen in NL, gebeurt niet. Voorbeeldje: als Iran dreigt onze dijken op te blazen, waarmee blazen wij dan terug?

NoMinister | 11-02-08 | 12:02

@ Shalome 11-02-08 @ 11:53

Waar foeterde Basje op?
We zijn notabene het land van de hoogste charitas (minus mij), laten ons vrijwillig uitmelken tot er geen drop meer uit te persen valt en spoelen miljarden door het riool in zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.
Misschien is de Nederlander diep in z'n hart een sadomasochist of de tegenhanger ervan (ben even de benaming kwijt).
Dit land is eigenlijk gewoon te klein, letterlijk en figuurlijk.
Zo'n zeikzak als Jeroen Krabbé -de ras koketteur- die neuzelt of hij niet weet of hij nou acteur/schilder of schilder/acteur is.. brrr

wopper | 11-02-08 | 12:02

Ter bestrijding van mensen als Bas Heijne en zijn geestverwanten (i.e. theedrinkers) kan ik het volgende boek aanbevelen:

Bart Croughs - IN DE NAAM VAN DE VROUW, DE HOMO EN DE ALLOCHTOON (Arbeiderspers 1995)

ook digitaal te raadplegen: www.euronet.nl/users/bc/boek/solli.htm...

Hieronder een veelzeggend en verklarend fragment uit bovengenoemd boek en een karakterschets van dergelijke zelfhatende theedrinkers:

.............

De progressief als onderdrukker en slachtoffer

Het gedrag waarmee progressieve intellectuelen indruk proberen te maken, is erg paradoxaal. Ze werpen zich in het stof, beschouwen zichzelf als uiterst verwerpelijk en zondig, roepen bij iedere gelegenheid die zich voordoet: "Wij zijn onderdrukkers! Onrechtvaardig! Egoïstisch! Weg met ons! Wee degeen die met ons in aanraking komt!" Ze hebben een eeuwig schuldgevoel voor wat hun verre voorouders allemaal aan onrecht hebben aangericht, van hun goede eigenschappen willen ze absoluut niets horen; ook nu nog beschouwen ze hun vaderland als verwerpelijke uitbuiter en onderdrukker, schuldig aan al het leed van de rest van de wereld.

Dit lijkt op het eerste gezicht allemaal erg bescheiden, maar het verraderlijke is dat al deze uitingen van schuldbewustzijn tegelijkertijd een vorm van opschepperij zijn. De progressief zegt niet alleen: 'kijk eens wat voor onderdrukker ik ben'; zijn eigenlijke, verborgen boodschap luidt: 'kijk eens hoe beschaafd ik ben dat ik mijn schuld eerlijk toegeef! Zo slecht ben ik nu dus ook weer niet! Integendeel, eigenlijk ben ik goed en is alleen iedereen die zijn schuld ontkent erg slecht.'

Door opzichtig te pronken met zijn slechtheid, bewijst hij zijn goedheid; zijn schuld slaat om in morele superioriteit. De man die roept dat mannen vrouwen zo schandelijk onderdrukken, geeft daarmee te kennen dat hij zelf eigenlijk niet tot de onderdrukkers behoort; de onderdrukkers, dat zijn de anderen; zelf is hij goed. De blanke die roept dat de blanken hun gekleurde medemensen zo schandelijk onderdrukken, laat daarmee luid en duidelijk weten dat hij zelf eigenlijk niet tot de onderdrukkers behoort; zelf is hij goed. Enzovoorts.

Rest In Privacy | 11-02-08 | 12:01

Frankrijk heeft Sarkozy, wij een Harry Potter kloon.
Zoek de verschillen.

BroodenSpelen | 11-02-08 | 12:00

@Shalome 11-02-08 @ 11:53
Nederland heeft al 400 jaar een traditie opgebouwd om de Barbaren gouden zwaarden te geven, zodat ze onze schepen niet kaapten. De intentie van die vrijgevigheid is altijd zelfbehoud geweest, zodat het niet uit de hand loopt. Ons hele zorgstelsel is een gevolg van eeuwenlang de confrontatie vermijden.

tipo | 11-02-08 | 12:00

NoMinister 11-02-08 @ 11:56
Eh?

Shalome | 11-02-08 | 11:58

Shalome 11-02-08 @ 11:53

De NRC? Als een krant niet weet dat een overval door Marokkanen ander nieuws is dan een overval door hoogopgeleide blanke werkende mannen, maar geen info over de daders geeft want wellicht stigmatiserend, dat is toch geen krant meer waar nuttige info in staat? Dat was tenminste zo een tijdje terug en zal nog wel zo zijn.

NoMinister | 11-02-08 | 11:56

NoMinister 11-02-08 @ 11:52

Het komt door zeurend ebrugers die voor alles ingedekt willen zijn. Hoe meer regels, hoe moeilijker de omgang met alles en iedereen die uit de pas loopt.

Maaier | 11-02-08 | 11:56

NoMinister 11-02-08 @ 11:47

op de keper beschouwd was het achteraf een heel goede keuze om geen wapens in te kopen maar werkeloosheid te bestrijden. De armoede aan het begin van WOII viel dan ook reuze mee. Frankrijk gaf wél geld uit aan wapens, maar het heeft ze ook niks gebracht. Die zijn immers net zo goed onder de voet gelopen. Duitsland was te sterk. Nederland tegen DUitsland verdedigen is ook vrijh onbegonnen werk.

Ook over de periode daarna zit je fout:
Samenwerken met de VS was na WOII een hele logische optie. Er was immers een vrij reeële russische dreiging (eventjes), het was een mooie manier om West-Europa vrij te houden van interne conflicten en zowel wij als de VS hebben eer verschrikkelijk veel aan verdiend.

Maaier | 11-02-08 | 11:54

wopper 11-02-08 @ 11:49
Dat is wel zo. Ik las Bas Heijne's column in NRC, en die liep ook alweer tradietiegetrouw te foeteren. Al die lui die maar jaar in jaar uit op de Nederlanders lopen te kankeren hoe racistisch en xenofoob we wel niet zijn, gierig, benepen, op hol geslagen. Ik kreeg even medelijden met de Hollanders. Geen enkel land ter wereld waar mensen 50% en meer van hun inkomen afstaan om honderdduizenden wildvreemden te onderhouden, en nog wil het maar niet deugen. Wij zijn zó slecht en niks dat zelfs de achterlijke Riffijnse analfabeten nog als cultuurverrijkers beschouwd moeten worden. Arme Hollanders.

Shalome | 11-02-08 | 11:53

Maaier 11-02-08 @ 11:49

Misschien dat de snelheid van informatie een rolletje speelt? Daarmee is het ook realiteit en kun je het niet negeren. I.t.t. vroeger. Leven en laten leven klnikt dus mooi, maar de strijd loopt nu overal en altijd te volgen via de media. That's life anno 2008.

NoMinister | 11-02-08 | 11:52

@ No minister

Het klootjesvolk haat 'oproerkraaijers' omdat ze laf zijn en bang voor de 'oproerkraaiers' die onze vrije samenleving verdedigen. Door het monddood maken van de 'oproerkraaijers' hopen deze laffe mensen te kunnen ontsnappen aan de invloed van religieuze extremisten. Vergeefs...

Rest In Privacy | 11-02-08 | 11:51

@Bigi Bana Boy 11-02-08 @ 11:42
Als het er echt om spant, dan krijgt het slachtoffer de schuld. Dat is de Nederlandse mentaliteit. Dat is altijd de insteek van onze regenten geweest: Het slachtoffer zal wel een oproerkraaier zijn, Vort, Wegwezen!
Spinoza had het ook niet makkelijk.

tipo | 11-02-08 | 11:51

Bigi Bana Boy 11-02-08 @ 11:42

en die eigenschap verliezen we. Het adagium: "als ik er geen last van heb, boeit het me niet" is een hele werkbare manier van samenleven, tegenwoordighoudt niemand er zich meer aan. Een boer in Twente denkt al dat ie last heeft van kutdpubers in slotervaart, een marokkaan denkt dat ie last heeft van boeroepers uit Venlo. De CU denkt dat we last hebben van porno, het kabinet vindt dat we overal last van hebben, duis alles moet verboden worden. Leven en laten leven is wel degelijk een mooie vorm van tolerantie, we, zowel de burger als de overheid, ruilen het echter in voor een bemoei- en reguleerzucht, waardoor er geen ruimte meer is voor leven en laten leven.

Maaier | 11-02-08 | 11:49

Besides kan ze in La douce France onder gelijken zijn, het wemelt daar van de filosofen en schrijvers, kom daar maar eens om in dit kneuterland waar elke hyperintelligente kop tot het maaiveld wordt gedegradeerd.

wopper | 11-02-08 | 11:49

Bigi Bana Boy 11-02-08 @ 11:42
Noem mij een land waar hordes armoedzaaiers van harte welkom worden geheten? :-S
Je vlieger gaat deels maar niet helemaal op. Nederland heeft toch echt wel lang geprobeerd om zich te ontfermen over de berooiden uit elke windstreek. We hebben ze leren lezen en schrijven, woningen gegeven, we onderhouden ze, hebben hun achterstallige medische zorg bekostigd. De eerste lichting uit Turkije en Marokko was beslist te spreken over de warme gastvrijheid en generositeit van de Hollanders. Maar die lui hebben het zelf verbruid natuurlijk.

Shalome | 11-02-08 | 11:48

Bigi Bana Boy 11-02-08 @ 11:42

Als we het er toch over hebben * kuch (neemt aanloop) *. Moeten jullie ook niet lachen om NL voor en tijdens de 2e WO? Liever extra uitkeringen dan een leger want Hitler, daar deden we gewoon niets tegen. vervolgens worden we onder de voet gelopen, hoe verassend (haben wir nicht gwusst), en krijgen we het verzet, dat heilig is (echter = 2e keus, beter was een goed verdediging geweest). In de jaren 50, 60, 70 en 80 moet de USA ons verdedigen tegen de Russen en nu laten we alles moet moslimgeweld weer op zijn beloop. En maar kankeren op Amerika en haar militair-industrieel complex bla bla bla. Hahaha! Als ik gen NL-er was, zou ik ons allemaal verachten, nu let ik scherp op wie ik precies moet verachten. En helaas zijn dat er een beetje veel, dus er kunnen niet genoeg mensen als Geert (net perse Geert) opstaan. Wat mij betreft. Wake up en verdedig dat wat je lief is en wee niet zo verdomd ONVERSCHILLIG!

NoMinister | 11-02-08 | 11:47

Maaier 11-02-08 @ 11:44
Hehe :-)
Maar toch, Geert is onze klootzak en niet die van hun.

Bigi Bana Boy | 11-02-08 | 11:46

@ Shalome 11-02-08 @ 11:41

Zelfs haar elegantie hoort in Hol-land niet thuis..

wopper | 11-02-08 | 11:45

NL kan alleen nog maar aan geld denken. We zijn geestelijk reeds failliet en weten het. Dus bij gebrek aan visie en ideologie gaan we ons focussen op de centen.

Hangbar | 11-02-08 | 11:45

Bigi Bana Boy 11-02-08 @ 11:38

In dit Nederland zou ik ook doodgaan als ik die Boom was. Ik zou, schuddend met m'n laatste takken, afscheid nemen van het aardse onder de verzuchting: 'Dit nooit meer'.

Ik zou m'n laatste tak overigens per-ongeluk op Wilders's hoofd laten vallen, om m even tot rust te manen en weer bij zinnen te laten komen, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Maaier | 11-02-08 | 11:44

Voelt jaloezie en liefdesverdriet wanneer die Fransen zo met onze somalische prinses knuffelen. De symbolische waarde die ervan gaat als Nederland ten alle tijde haar beveiliging zou waarborgen is veel meer waard dan die paar rotcenten aan beveiligingskosten. Net zoals we nu een hogere prijs betalen voor het signaal van opzegging van haar beveiliging dan die centen die we besparen. Vrouwen zijn nu eenmaal duur in onderhoud maar je krijgt er zoveel voor terug. Weet ook wel dat we er niet een harem op na kunnen houden en er een discussie moet plaatvinden over waar beveiliging begint en ophoudt. Zit ook niet te wachten op allerlei treurige Hirsi Ali-wannabees die zo denken een carriere en kostje te kunnen bemachtigen. Maar voor Hirsi Ali voel ik enkel bewondering, liefde. Vandaar onderstaande ode nogmaals.
.
Hirsi Ali begonnen als oprecht en fervent strijdster voor vrouwenrechten die vooral grof geschonden worden in de islamitische wereld met haar achterlijke culturele en religieuze gebruiken. Een moedige vrouw die recht van spreken heeft en die juist (onderdrukte) vrouwen kan bereiken, ze hoop kan bieden. Gecharmeerd van haar verschijning en haar boodschap sluiten al snel een hoop intellectuelen bij haar aan die haar uitgebreid adviseren en haar pr minitieus uitdenken. Hirsi Ali wordt een succes en is spraakmakend.
Ligt haar integriteit en gedrevenheid nog bij het bestrijden van onrecht of wil ze optimaal genieten van haar succes? Het zal allemaal wel verwarrend zijn.
Maar van een mishandeld, verminkt en door fundamentalistische haat gedoctrineerd Somalisch meisje tot een wereldburger verworden die met een leeuwenhart voor vrijheid vecht, al dan niet in een versace-jurkje, maakt haar voor mij erg bewonderenswaardig. Gun haar die rotcenten en straal als Nederland uit dat wij nooit een handreiking zullen doen naar intolerantie.

Flodder | 11-02-08 | 11:43

tipo 11-02-08 @ 11:26
De republiek was tolerant zolang het wat opleverde en zolang het verder geen gevaar veroorzaakte. Daarom waren rijke Joodse vluchtelingen uit Antwerpen welkom. Omdat ze geld, kennis en handelskontakten meenamen. Onze beroemde tolerantie is vooral en combinatie van onverschilligheid (zolang ik er maar geen last van heb) en lafheid. Als het er echt om spant geven we niet thuis.

Bigi Bana Boy | 11-02-08 | 11:42

Maaier 11-02-08 @ 11:40

Dat doe ik ook niet en dat bedoel ik ook niet. Maar wellicht is mijn expliciete afkeer van GL op dit moment wat ongepast. Excuus.

NoMinister | 11-02-08 | 11:41

Ik ben dol op de Fransen - ik gun ze Ayaan dan ook van harte. Blijkbaar verdient Nederland haar niet. Het zij zo.

Shalome | 11-02-08 | 11:41

NoMinister 11-02-08 @ 11:38

Zoals eerder gezegd: GroenLinks heeft pal vóór AHA en haar beveiliging gestaan. Ook nu weer via Europarlement. Dus de Femkes van deze wereld kun je een hoop kwalijk nemen als je dat wilt, maar niet dit.

Maaier | 11-02-08 | 11:40

Maaier 11-02-08 @ 11:30
Et Mama pipe Papa.

De Boom. Daar maken wij ons druk om anno 2008.
Theo en Pim vermoord. Half intellectueel Nederland wordt regelmatig bedreigd maar de Boom staat er. De Boom die het onderduiken van Geert waarschijnlijk zeer bekend voor zal komen.

Bigi Bana Boy | 11-02-08 | 11:38

Bigi Bana Boy 11-02-08 @ 11:20

Claude Francois 11-02-08 @ 11:30

Eens & eens. Maar waarom zijn mensen kwaad(aardig) op (richting) iemand als Ayaan? Het lijkt wel pure haat waaruit elk verstand is verdwenen. Ik heb dit nog niet eens met de Femke's en Paultjes van deze wereld. Als die moesten vluchten voor hun mening zou ik dat beschamend vinden, hoezeer een verschrikkelijke ellendige hekel ik ook aan die mensen heb.

NoMinister | 11-02-08 | 11:38

@ Boris Poepnagel 11-02-08 @ 11:15

Oh, maak je peopnagels maar vast nat. Niet alleen zij maar een hele vloot bedreigde en ondergedoken RoP critici zullen binnenkort in Europa beschermd worden op kosten van de EU, ook jij betaalt daar dan aan mee.
Beter het kopgeld daaraan besteed dan aan allerlei nutteloze EU-projecten en eenrichting verkeer folders/appeasement flauwekul.

wopper | 11-02-08 | 11:37

@Bigi Bana Boy 11-02-08 @ 11:20
Schokkend, ja, dat Nederland voor 80% fout is gebleven na de oorlog. Ik begrijp nu wel hoe we aan dat slavernijverleden zijn gekomen.

tipo | 11-02-08 | 11:34

@ spaghettimonster 11-02-08 @ 11:19

Interessant, ik wist niet dat het er zo veel waren, heel veel jonge meiden, kan ook niet anders met die 'loverboys' (niet de echte, bedoel ik, haha).
Er zit natuurlijk ook een grote dosis spleen bij: zo'n bekeerde die jankt bij de muzak van een Egyptische zanger over Het Paradijs enzo (filmpje).
Enfin, ben benieuwd hoeveel huwelijken standhouden en hoeveel mosselmeisjes zich bekeren tot het christendom/atheïsme/whatever als ze een lekkere Hollandse knul tegenkomen.. ;)
De baarmoeders hè, een van de wapens van de RoP in het Westen.

wopper | 11-02-08 | 11:31

@Bigi Bana Boy 11-02-08 @ 11:20, helemaal mee eens!!
Ik vind het oprecht heel erg hoe een felle strijdster voor onze verworvenheden door ons behandelt wordt en dat we echt te kijk staan voor de rest van de wereld.

Atheisme.nu | 11-02-08 | 11:31

Bigi Bana Boy 11-02-08 @ 11:20

De boom staat er toch nog? Zie daar de Nederlandse bescherming voor het vrije woord.

Verder is Frankrijk natuurlijk een raar land, maar wel ene land waar je nog onbeschaamd intellectueel kan zijn. Lijkt me mooi, heel de dag fumer une pipe en zo nu en dan een artikeltje of mening. De NL regering moet gewoon niet moeilijk doen. Heel simpel: als AHA ergens naartoe gaat en ze krijgt gene bescherming van de overheid aldaar (waar NL natuurlijk actief voor moet lobbyen), betaalt NL de kosten.

Maaier | 11-02-08 | 11:30

@Boris Poepnagel

Mensen als Boris Poep zijn de Nagels aan de doodskist van de Nederlandse democratie. Zij kruisigen onze vrijheid van meningsuiting met hun stinkende spijkers.

Rest In Privacy | 11-02-08 | 11:30

Waar is ooit de mythe vandaan gekomen, dat NL tolerant en vrijzinnig is? Komt waarschijnlijk uit de coffeeshop, die gedachte. Of uit de VPRO-burelen. Maar als de rook om je hoofd is verdwenen, blijkt Nederland een land vol bange, laffe collaborateurs die zich laat leiden door in hun broek plassende politici, zonder charisma, zonder visie, zonder beschaving, maar met de hand op de knip en het mes op de keel zodra een Negerin haar plek opeist.

tipo | 11-02-08 | 11:26

Boris Poepnagel 11-02-08 @ 11:15
Vecht jij maar lekker tegen Hirsi Ali hoor en negeer de massa moslim malloten die overal ter wereld hun messen slijpen. Over je prioriteiten verkeerd stellen gesproken. Tssss.

Bigi Bana Boy | 11-02-08 | 11:24

Had ze maar bij de PVDA moeten blijven dan haden ze haar huur zelfs betaald.

monaco | 11-02-08 | 11:21

Wij moeten ons kapot schamen om de combinatie Hollandse gierigheid, lafheid en benepenheid die Balkenende en een groot deel van het Nederlandse volk laat zien. is dit wellicht de VOC mentaliteit ? Kijk maar eens na de gemiddelde reaktie op de Telegraafsite, het is om misselijk van te worden. Ik zag Lévy vanmorgen Nederland de oren wassen en ik schaamde mij plaatsvervangend dood. Of ze nu vervelend is of niet wij moeten als land staan voor Hirsi Ali en het vrije woord en niet buigen voor terreur. Zeker een land met een recente beschamende geschiedenis als de onze (ik doel op Pim, Theo en Geert) blameert zich internationaal op een verschrikkelijke manier. Waar blijven we nou met onze makkelijke en gratuite preken over Anne Frank ?

Bigi Bana Boy | 11-02-08 | 11:20

wopper 11-02-08 @ 11:11
Dat er zeker een paar bekeerlingen bij zitten lees ik op wijblijvenhier.nl. En Mhd Benzakour heeft het in de nrc over 12.000 Nederlandse bekeerlingen, geregistreerd door CBS. Hoe ze dat registreren weet ik ook niet.

spaghettimonster | 11-02-08 | 11:19

@Bertus Bolknak 11-02-08 @ 11:01

Rot toch op met je mentaliteitsideeën! Ayaan mag optiefen.

Iedereen heeft recht op een hobby, maar als je verwacht dat het Nederlandse volk je geld gaat geven voor het uitoefenen van die hobby, dan zit er iets GOED FOUT in je hersenpan!!! Maar het kan nog vééél erger: het is hé-le-maal VAN DE POT GERUKT als je denkt dat de Nederlandse Belastingbetaler ettelijke Miljarden op jaarbasis gaat uitgeven aan jouw beveiliging omdat je zo graag de dissident uithangt op kosten van diezelfde, nobele Belastingbetaler!!!
Nee, dan wil ik hierbij Frankrijk waarschuwen voor dit volslagen losgeslagen wijf!

Boris Poepnagel | 11-02-08 | 11:15

koerbagh ® 11-02-08 @ 10:58
Op één PvdA-er na, nl kamerlid Kalma en dan voor de rest D66 en GL die voor beveiling stemde. Links wat de klok slaat.

befje | 11-02-08 | 11:12

spaghettimonster 11-02-08 @ 11:00

Dit nav je laatste alinea.
www.youtube.com:80/watch?v=MsO7hGvy7VA...
Revert to islam Nederland Holland, partie 3/5
Drie delen gezien. Toch wel een eye opener. Geen boerka maar zwaar gesluierd.
Of boerka's ook door bekeerlingen gedragen worden weet ik niet.

wopper | 11-02-08 | 11:11

Faites mon rêve, mes revolutioniers: L'ayaan a disparu!

J'espère que ça peut être la vérité!

Boris Poepnagel | 11-02-08 | 11:09

Ayaan Hirsi Ali zal de geschiedenis ingaan als de Eerste vluchteling uit de Socio-Calvinistisch-Islamitische heilstaat.

(voorheen: het Koninkrijk de Nederlanden)

Enkelen, zullen haar volgen, anderen zullen moeten onderduiken, 1/8 gaat in het Verzet.
De helft van het overgebleven spul buigt diep voor de Nieuwe Orde.
De andere helft "zag het niet aankomen en heeft het niet geweten"...

Ahasveros | 11-02-08 | 11:08

@Muxje 11-02-08 @ 11:02
Hilbrand Nawijn was degene die tendetieuze kamervragen begon te stellen nav de lastercampagne van Kees Driehuis. Bij die NSB-ers is de ellende begonnen.

tipo | 11-02-08 | 11:07

Dat is nou echt GeenStijl he Hirschi, geld schooien bij de buurtjes!

Glow | 11-02-08 | 11:06

@koerbagh ® 11-02-08 @ 10:58
Wat gek dat je dat zo ziet. Ik denk dat de VVD iets meer kramp in de maag krijgt iedere keer als AHA in het nieuws is. En terecht.

Nonnes | 11-02-08 | 11:02

@Niet voor Jan 10:41: Die hele kwestie is aan het rollen gebracht door links, waarbij het niet eens ging om het wegkrijgen van Ayaan (dat was alleen maar een bonus), maar om het beschadigen van Verdonk. Als er politiek te scoren valt gaat links over lijken. Iets in de trand van: "Als je echt recht door zee bent, dan moet je je partijgenote ook weg sturen, lekker puh". En als ze even 5 minuten met Donner had overlegd dan was er niets meer uit die hele kwestie gekomen.

Maar goed, ze is niet weggestuurd, maar zelf vertrokken.

Muxje | 11-02-08 | 11:02

Hirsi Ali had door Nederland beschermd moeten worden. Het is een grof schandaal hoe ze haar behandeld hebben en het typeert weer eens de ongelooflijke kruideniersmentaliteit en angst die hier heerst.

Bertus Bolknak | 11-02-08 | 11:01

Het ga je goed Ayaan! We zijn te klein voor jou en we kunnen derhalve je onkosten niet eens vergoeden. Hopelijk vind je een veiliger haven dan alhier. Jammer dat de hulp van links komt, ik heb het niet zo op ze. Hier wordt je er door links en rechts eerst geforceerd binnengehaald en daarna op een lullige manier in de kou gezet. Een rare wereld.

NoMinister | 11-02-08 | 11:00

punter 11-02-08 @ 09:09
Helemaal mee eens Punter! Ze wordt steeds populairder, en mensen gaan echt denken dat we haar bij het grofvuil hebben gezet omdat haar uitspraken over de islam in Nederland niet meer pc waren. Wat niet klopt, en wat ze gelukkig zelf ook onvermoeibaar tegenspreekt. Maar ondertussen blijven de uitkeringsgevallen lekker zitten waar ze zitten. Die hebben het in 0031 echt prima naar hun zin met hun kleedgeld.

Nog even iets over burka's, als het kan. Ik krijg de indruk dat het vooral (of in ieder geval voor een behoorlijk deel) Nederlandse meisjes zijn. Meisjes met een Nederlandse achtergrond die een van onze kansrijke mederakkers hebben ontmoet en / of compleet gehypnotiseerd zijn door hun liefde voor de profeet. Of als een soort protestsignaal. Of als een protestsignaal van die jongen. Veel meer dan een paar jaar terug. Dat begint behoorlijk sectarisch te worden dan.

spaghettimonster | 11-02-08 | 11:00

@GegevenPaard 11-02-08 @ 10:57
1: Islam in NL
2: Islam in NL

tipo | 11-02-08 | 10:59

@befje 11-02-08 @ 10:38:
De PvdA heeft haar de overstap naar de VVD nooit vergeven. Ook de PvdA stemde tegen haar beveiliging.

koerbagh ® | 11-02-08 | 10:58

parasiet: 1 Levensvorm die ten koste van een ander organisme zich in stand houdt en vermenigvuldigt.
2 Klaploper, iemand die ten koste van een ander leeft, een profiteur

Au revoir aju paraplu Het was leuk zolang je bij de Partij van de allochtonen zat

GegevenPaard | 11-02-08 | 10:57

Later!!!!
Neem Wieldéurs ook gelijk over!

RedBill | 11-02-08 | 10:53

Zal wel tegenvaller zijn voor Bos en Balkenenden die hopen dat Wilders Ayaan en consorten een enkeltje naar Pim Fortuynt en Theo krijgen.

bijtertje1001 | 11-02-08 | 10:50

@ befje 11-02-08 @ 10:38

Ik vind alles best, als het issue -niet alleen Ayaan maar alle bedreigden en ondergedokenen met kritiek op de RoP- maar op de kaart van de EU wordt gezet.
Hier is een voorbeeld uit de vele, een Koerdische schrijver uit Irak die met gezin ivm een aantal fatwa's moest onderduiken in Noorwegen vanwege een kritisch boek met als titel: Sex, Sharia and The History of Women in Islam
gatesofvienna.blogspot.com/2008/02/mus...

wopper | 11-02-08 | 10:49

Tja, je laten bekeren tot franseaus is toch wel het laagste van het laagste.
Een doodzonde in de ogen van Nederlanders. Byebye, en tot nooitmeerziens.

Koekje-dr-bij? | 11-02-08 | 10:44

tipo 11-02-08 @ 09:23

" Islam is een gevangenis. Balkenende is de gevangenisbewaker. Sarkozy start zijn helicopter, met een Sarcozy Angel aan zijn zijde. Er zit weer een film aan te komen... "

Klinkt als het script van een nieuwe James Bond ...
(Die Sarcozy heeft toch nog wel meer Angels zo heir en daar ?)

autechre | 11-02-08 | 10:42

Wat breedtevrees @ 10:08 zegt.
En LOL @ Pica, natuurlijk.

MAXIMO | 11-02-08 | 10:42

Als Ayaan geen paspoort had gehad,
dan had ze onder het generaal pardon gevallen
en alsnog een paspoort gekregen.

Onslo | 11-02-08 | 10:41

alex69 11-02-08 @ 09:26
.
Je weet toch wel dat ze 't land uitgeschopt is geworden door Verdonk he ? En je kunt veel zeggen van Rita, maar 'links' dat zal ze je toch niet licht vergeven, lijkt me.

Niet voor Jan | 11-02-08 | 10:41

Hoe zit dat eigenlijk met de franse linksmensen? Moeten zij gean stemmen van de moslims vangen, of mogen de moslims niet stemmen in Fr.?

Ing Evert | 11-02-08 | 10:40

koerbagh ® 11-02-08 @ 10:27
En terecht. Maar het was niet de PvdA die haar liet vallen, altijd nog de VVD. zij lieten haar barsten en zwaaide met hun vuile handen in hun broek en kop naar benee het land uit. Verdonk voorop. Ali is al jaren niet meer bij de PvdA en ze vluchtte uit NL ver voordat de PvdA in de regering zat. Maar goed, het zou links niet zijn die haar weer eens opvangt ... wat zou wopper hiervan vinden?

befje | 11-02-08 | 10:38

Het is een grote schande dat Nederland niet betaalt voor de bescherming van Ayaan Hirsi Ali!

Altijd weer dezelfde laffe argumenten om haar niet te beschermen:
- ze is een oproerkraaier;
- ze heeft 'gelogen' over haar afkomst;
- ze uit haar bezwaren tegen de islam niet beschaaft (lees: 'respect');
- het kost geld.

Stelletje laffe landverraders!!

Religieuze freaks behoren met minachting te worden behandeld en zeker niet met het door kansenjongeren zo vaak gebruikte 'respect'.

Mensen die durven te ageren tegen de islamisering (of religieuze freaks in het algemeen) moeten ten allen tijde worden beschermd, waar ze ook wonen, zeker als het gaat om bestaande- of ex-volksvertegenwoordigers.
Het gaat niet om 'de persoon' AHA maar over de vrijheid van meningsuiting.

Heel erg dat Fransche Linksmenschen, van nota bene het marxistische Liberation, nu de proberen de kastenjes voor ons uit het voor te halen.

Schandelijk gedrag van onze ruggegraatloze 'turn the other cheek' regering en andere laffe fracties.

Rest In Privacy | 11-02-08 | 10:37

Zelfs een ratten-oversteekplaats onder de Betuwelijn heeft in dit land budgetair voorang boven dat van een vrijheids-icoon.

tipo | 11-02-08 | 10:36

@ tipo 11-02-08 @ 10:18

Gelukkig maar, het werd/wordt de laatste tijd een veel te ver doorgeschoten 'traditie'.
Het is een pre dat de kwestie nu in Frankrijk wordt doorgespeeld naar de EU: ze moeten nu wel met uitspraken komen. Enfin, de bal rolt.

.

@ Coñonel 11-02-08 @ 10:19
En dat allemaal door je " Kan ze lekker met een bolletje knoflook tussen de kut lopen en doen als of dat wél een clit is."
Viel even verkeerd.
Misschien moet je je eens gaan verdiepen in wat gedeeltelijke en volledige clitorectomie betekent voor meisjes/vrouwen.
Wat kwetsen aangaat kan ik nog heel wat van je leren, niet zo bescheiden, kolonel!

wopper | 11-02-08 | 10:36

Zou ze op de papieren nu invullen Hirsi Dali omdat dat beter klinkt in het Frans?

* | 11-02-08 | 10:31

Balkenende had gehoopt dat het wegnemen van haar beveiliging zou zorgen dat deze luis in de pels van de nederlandse pappen-en-nathouden-politiek zich wat minder vaak zou roeren. Misschien hoopte hij zelfs dat ze zou worden omgelegd, net zoals dat goed is uitgevallen bij Fortuyn en Van Gogh. Vive la France.

Iko Nal | 11-02-08 | 10:30

Feest op de burelen van PvdA. Zijn ze eindelijk van die merkwaardige anomalie af van een ex-moslima en negerin die niet zielig wenst te zijn en niet keurig in de door de socialistische superioriteitsmoraliteit bedachte knuffelhokje wenst te worden gestopt. We staan er weer gekleurd op...

koerbagh ® | 11-02-08 | 10:27

@breedtevrees
Volledig mee eens. Ze ziet het al aan komen. Bush gaat er uit en dus gaan de fondsen en het gedachtegoed voor die denktank flink verminderd worden. De Joodse lobby zal het niet ondersteunen. Dus zie je haar al weer zoeken waar nu weer heen. Sarkozy spreekt aan met zijn aanpak. Maar ze komt binnen via zijn oppositie. Das vast niet handig. En graag zal ze een bijdrage leveren aan de oplossing van de problemen in de voorsteden, want daar zitten toch veel moslims. Maar de "relschoppers" komen vooral uit de voormalige kolonieen. Algerijen zijn de meerderheid en die zitten echt niet te wachten op een Ajaan. Ze moet eens kiezen wat ze wil en niet proberen mee te willen praten met die mensen die op dat moment dingen zeggen waar ook zij gefrustreerd over is. Ajaan zegt soms goede dingen maar nooit zal er iets mee gedaan worden als je alleen maar een dissident wil zijn.

Rooie Sien | 11-02-08 | 10:26

Als Ayaan gewoon in Nederland was gebleven werd ze toch ook beschermd? Wat is dan het nut om in Frankrijk te gaan wonen? Omdat ze dan hetzelfde gaat krijgen wat ze hier al had???

BYO | 11-02-08 | 10:26

@Schoorsteenveger 11-02-08 @ 10:12
Onvoorwaardelijke beveiliging voor Ayaan had ook een sterk politiek signaal en hart onder de riem van de 17.000 meisjes uit het krantenbericht van Wopper kunnen zijn. Laat die geknechte meisjes maar vluchten naar Vrijplaats Nederland. Nee, dat kan niet meer. Dankzij de lafheid van dit kabinet.
.
De laffe houding van onze politici in bevestigd de machtspositie van degenen die terreur, discriminatie en godsdienstwaanzin als een eerzame bezigheid zien. Overigens is Wilders ook een egoistische laffe lul dat hij het niet opnam voor Ayaan.

tipo | 11-02-08 | 10:26

Volgens mij gaat het alleen maar om geld. Iets dat Ayaan niet heeft, maar onder het mom van vrijheid van meningsuiting wel weet los te peuteren bij die fransen.

nuckin*futs | 11-02-08 | 10:25

@waskuip-admiraal 11-02-08 @ 10:14
Ze is ook een opportunist. Noem mij een landverrader maar ik vind loyaliteit aan 1 politieke partij of aan 1 land niet per se nodig. Zij strijdt voor iets groters dan voor zichzelf en dan mag je opportunistisch zijn. Ik vind haar onsympathiek, maar ik heb respect voor haar en zoals eerder gezegd: Europa zou zich hard moeten maken om het ehm... Vrije Westen te beschermen en te waarborgen.

Nonnes | 11-02-08 | 10:23

wopper 11-02-08 @ 10:13
Precies. Dat Franse vingertje richting Nederland gaat niks oplossen. Europees regelen de boel. Laat nou maar eens zien, politiek, dat dat Europa dat ons keer op keer door de strot geduwd wordt echt iets voorstelt als het er echt op aan komt. Die Erdogan heeft de verovering van Europa al aangekondigd, dat is ook echt geen probleem van enkel Duitsland. Misschien zijn wij Hollanders te zuinig, misschien zijn de `Fransen nu even te royaal, maar dat is allemaal bijzaak. Hirsi Ali als persoon is ook bijzaak. Het gaat hier om gedachtengoed en vrijheid.

Schoorsteenveger | 11-02-08 | 10:21

@ wopper 11-02-08 @ 10:15

Vanwaar zulks een allerminst vriendelijke verwensing? Omdat ik weinig op heb met Ayaan? Het zal me echt een zier zijn wat ze doet, of ze nou in Frankrijk gaat wonen, gezellig in de VS van A blijft of een Banketterette in Tiel opent. Daarnaast bewijs jij op stuitende wijze het idee dat je op GS alles mag zeggen en het liefst zo hard en gemeen mogelijk; al het dan maar wel over moslims gaat. Bah. Je kwetst me.

Coñonel | 11-02-08 | 10:19

@wopper 11-02-08 @ 10:13
Die traditie zijn we nu kwijt. Sowieso is Balkenende het kompas kwijt, als het gaat om beschaving.

tipo | 11-02-08 | 10:18

Voor de houding van de Nederlandse regering in deze kwestie bestaat een uitdrukking: submission.

de honden blaffen... | 11-02-08 | 10:15

@ Coñonel 11-02-08 @ 10:04

Heb te doen met je vrouw, proleet.

wopper | 11-02-08 | 10:15

Hoewel ik best vind dat mevrouw op nederlandse kosten beveiligd mag worden, ben ik het helemaal eens met breedtevrees. Mevrouw is een oppertunist. Een rondreizend circus voor het linkse geweten.

waskuip-admiraal | 11-02-08 | 10:14

Ing Evert 11-02-08 @ 10:12
Hoorde laatst dat Wilders, omgeven door politie, gezellig in Antwerpen aan het winkelen was.

Schoorsteenveger | 11-02-08 | 10:13

ik denk dat ze iets met Sarkozy heeft, stiekum, denk ik
en anders , zit ik ernaast

rioolguurder | 11-02-08 | 10:13

@ tipo 11-02-08 @ 10:02

Vergeet onze traditie niet om met het opgestoken vingertje andere landen te wijzen op hun vaak schamele mensenrechten.
Eigenlijk wil ik helemaal niet dat Neerland voor de beveiliging van Ayaan betaalt, dat moet de EU gaan doen en asap voor alle lieden die zich kritisch hebben uitgelaten en blijven uitlaten, het is van de gekke dat uitwassen worden afgedekt, miljarden door de drain gaan voor educatie/integratie en dat boodschappers die keiharde feiten benoemen moeten onderduiken > de omgekeerde wereld.

Deze al gezien/gelezen? Topje v/d ijsberg en maar een van de vele uitwassen:

www.independent.co.uk/news/uk/home-new...

A question of honour: Police say 17,000 women are victims every year

wopper | 11-02-08 | 10:13

tipo 11-02-08 @ 10:02
Eerste punt ben ik het roerend mee eens. Daar moeten wij ons diep voor schamen. Tweede punt ligt toch wat genuanceerder wat mij betreft.

Schoorsteenveger | 11-02-08 | 10:12

@Schoorsteenveger Ja hoor, bescherming in NL van de zuinige Balk betekent dat je in een kazerne kunt gaan wonenç dicht bij de atoomkoppen die toch door de Amerikanen worden beschermd. Lekker goedkope oplossing. We staan er weer goedkoop op, en staan gewoon voor lul.

Ing Evert | 11-02-08 | 10:12

Niet getreurd, opgepleurd. En hopelijk BLIJFT ze deze keer ook weg. Tegen de Islam zijn is prima, maar je wel graag een beetje beschaafd uiten aub.

Vogelbeest | 11-02-08 | 10:09

Op het Franse nieuws de volgende karakterisering van de houding van Nederland in de kwestie AHA : " Une lâcheté honteuse ". En je hoeft niet links of rechts te zijn om die vaststelling te onderschrijven. GW liet zich in ongeveer dezelfde bewoordingen uit in een Belgische krant over het weekdier Balkenende.

snuff | 11-02-08 | 10:08

@down Under,

klopt, de reactie was wat hard gesteld, maar de gedachte erachter blijft. Mevrouw is alleen loyaal naar zichzelf. Ik heb haar nog nooit wat positiefs horen zeggen over Nederland, anders dan "fijn dat ik hier mag zijn" toen ze binnenkwam en "fijn dat ik nu weg ben" toen ze vertrok. Haar commentaar bereikt alleen maar de zelfvoldane elite in de wereld, niet de moslima's waar zij het voor zegt op te nemen. Ze wisselde van politieke loyaliteit en gedachtengoed zodra het haar uit kwam. Hoe kan ze anders van de PvdA eindigen in een Amerikaanse neoconservatieve denktank? Niet direct het gedachtengoed van Wouter Bos, wel?
Ze is een zwak excuus van de Inteligentia (althans, dat houden ze zichzelf voor) om te kunnen roepen dat ze wél weten wat er op de straat leeft.

breedtevrees | 11-02-08 | 10:08

@Schoorsteenveger 11-02-08 @ 09:59
Bescherming van Nederlanders moet onvoorwaardelijk zijn. Waar ook ter wereld. Anders leven we in een gevangenis.

tipo | 11-02-08 | 10:04

@ wopper 11-02-08 @ 10:00

Heb je nu al zin, het is vroeg én maandag. Maar goed, je hebt er zelf om gevraagd.

*neemt wopper woest en de genadeloos en naait, na wopper met nieuwe glanzende kisten een paar trappen tegen de schedel te hebben gegeven, het hele zakie weer aan elkander en propt wopper de maatjesharing diep in de keel*

Foei wopper, hier gaat mevrouw Klootoog allerminst blij mee zijn.

Coñonel | 11-02-08 | 10:04

@Schoorsteenveger 11-02-08 @ 09:57
Voor het feit dat Nederland het doodschieten van Afghanen als opbouwmissie verkoopt, terwijl Nederlanders die opkomen voor emancipatie, vrijheid van geloof en vrijheid van meningsuiting in eigen land vogelvrij worden verklaard.

tipo | 11-02-08 | 10:02

Teen is liev, heel liev!

fuckje | 11-02-08 | 10:02

@ Coñonel 11-02-08 @ 09:52

* hakt met bot mes de cojones van de kolonel eraf @ Coñonel 11-02-08 @ 09:43 en zet er een forse maatjesharing op *

wopper | 11-02-08 | 10:00

Ing Evert 11-02-08 @ 09:57
Nederland wil haar ook beschermen, maar de voorwaarden zijn haar niet welgevallig.

Schoorsteenveger | 11-02-08 | 09:59

@Ing Evert 11-02-08 @ 09:57
Ik ken voorbeelden van figuren die wél dood willen. Ergens in de buurt van Irak bijvoorbeeld. Maar die zul je dan ook niet in Frankrijk zien, dat dan weer niet.

Klukkluk | 11-02-08 | 09:59

sjaakdeslinksesul 11-02-08 @ 09:52
Voor wat precies?

Schoorsteenveger | 11-02-08 | 09:57

@Schoorsteenveger Beetje erg overdreven. Als je met de dood wordt bedreigd dor de baarden en Frankrijk wil je beschremen, dan neemt iedereen dat met beide handen aan. Uiteindelijk wil niemand dood. Om dat nou opportunisme te noemen, vind ik wat erg ver gaan.

Ing Evert | 11-02-08 | 09:57

@ Nonnes 11-02-08 @ 09:50
Europa gaat nog wel een keer met de billen bloot en zal moeten kiezen: trekken we eindelijk de muil open en zeggen we tot hier en niet verder anders rot je maar op, of blijven we met de kop in en onder druk van de RoP steken uit angst voor.. vul maar in.
Ben vandaag optimistisch!

wopper | 11-02-08 | 09:56

@ Teen 11-02-08 @ 09:54

En ik dan? Je goede vrind de Kolonel, moet ik nu ook mijn bek dicht houden?

Coñonel | 11-02-08 | 09:55

Aan de andere kant: Die Fransen hebben Napoleon ook verbannen. Dus die deugen ook niet.

tipo | 11-02-08 | 09:55

Maja heeft een heerlijk ochtendhumeurtje! Daar hou ik van. mmmmmm.

LoL @ Sévèke | 11-02-08 | 09:54

@Teen 11-02-08 @ 09:52
Pilletje uitgewerkt?

Klukkluk | 11-02-08 | 09:54

en sjaak.

Teen | 11-02-08 | 09:54

down-under 11-02-08 @ 09:43
Ach, een beetje kwetsen zo af en toe kan geen kwaad. Beetje overdrijven kan ook vaak verhelderend werken. Hirsi Ali is een rasopportunist, en mevrouw komt er ook eerlijk voor uit. Ze wil Francaise worden omdat dat haar veiligheid zou kunnen waarborgen, niet omdat ze zo van stokbrood houdt. Zo heeft ze zich van de PvdA bediend, van de VVD, van Nederland en van de VS.

Schoorsteenveger | 11-02-08 | 09:53

*schaamt zich ook*

sjaakdeslinksesul | 11-02-08 | 09:52

@ wopper 11-02-08 @ 09:49

Zo kan ik ook een hele hoop figuren opnoemen die heel wat meer hebben voorgesteld, voorstellen en gaan voorstellen dan jij. Maar da's zo flauw, zo kinds. Bovendien betekent dat als je 'iets voorstelt' je meteen ook goed bezig bent. Suffie.

Coñonel | 11-02-08 | 09:52

Hou allemaal jullie bek dicht!! Stelletje klojo's!!!


Behalve fuckje dan.

Teen | 11-02-08 | 09:52

@ Schoorsteenveger 11-02-08 @ 09:48

Mee eens, heb ik ook vermeld in een eerder minder uitvoerig comment.
Over rasopportunist zijn we het niet eens.
De lange rij bedreigde en ondergedoken critici van de RoP ga ik hier niet meer herhalen.

wopper | 11-02-08 | 09:52

*schaamt zich*

superjan | 11-02-08 | 09:52

Ik zie een nieuwe Van Dale vermelding:

Ayaan (v) = synoniem Nationaliteitenhoer
Iemand die voor geld van Nationaliteit verandert
"Jij bent een Ayaan"

M@rk | 11-02-08 | 09:51

@wopper 11-02-08 @ 09:35
Daar ben ik het nu eens helemaal mee eens. Juist bij zoiets kan Europa van nut zijn. Europa beschermt haar burgers (ook juist de intellectuelen die een risico vormen/risico lopen) en toont zo dat vrijheid en beschaving van grote waarde zijn.

Nonnes | 11-02-08 | 09:50

Prima oplossing, oprotten naar Frankrijk, kan ze daar gaan zeiken over de kansen jongeren in de voorsteden.

captainobvious | 11-02-08 | 09:49

Boodschap is dat als je twijfels hebt over de islam dat je niet op de regering hoeft te rekenen, nederland heeft zijn eerste echte vluchteling en dat is een groffe schande. Links kon kiezen voor haar idealen maar koos voor de islam.

Multikuli | 11-02-08 | 09:49

@ Maja de Bijna 11-02-08 @ 09:44

Wie begint hier te schelden om 9:00 en 9:35 uur, tuthola.
Ayaan heeft meer betekend dan jij ooit in 100 levens zult betekenen, non-valeur.

wopper | 11-02-08 | 09:49

Krijg de indruk dat enkele zaken op hun kop worden voorgesteld.
dus even de feiten
NL is wel bereid haar beveiliging te betalen, als zij gewoon in NL komt wonen.
Mevrouw Ali wil echter in het prachtige Amerika rondlopen, haar aloude wensdroom, en een beetje denktanken, want daar ben je een hele madam als je overal met grote jongens incl. oortjes en spiedende blikken komt aanlopen... en de rode loper cultuur is daar ook meer ontwikkeld dan in NL.
Wat in de fransen is gevaren mag joost weten, alleen wil mevr. Ali, wel in de USA blijven, heb daar een "baan".
Zou graag de ingezonden brieven rubrieken in Frankrijk deze week willen lezen... er zijn daar namelijk van "brandendere" (nieuw woord) kwesties, die ook geld behoeven

PositiefRealisme | 11-02-08 | 09:48

wopper 11-02-08 @ 09:35
Eens kijken of Europa het lef heeft om e.e.a. eens goed te gaan regelen. Het gaat wat mij betreft veel te veel over de persoon Hirsi Ali, niet in de laatste plaats omdat mevrouw een rasopportunist is die heel slim haar spel speelt. Wat hier centraal staat is, dat eenieder die hier, in het vrije Europa, het lef heeft om kritiek op de islam te uiten bedreigd wordt en kenelijk bescherming nodig heeft. Dat geldt voor Salman Rushdie, voor Hirsi Ali, maar ook voor Wilders en vele vele anderen. Europa zou in een bgezamenlijk standput hier als één stem stelling tegen moeten nemen. Zo'n fonds lijkt me niet echt een probleem, financieel gezien. Schaf dat gependel tussen Brussel en Straatsburg af en je kunt er een hele denktank van betalen.

Schoorsteenveger | 11-02-08 | 09:48

@Maja de Bijna 11-02-08 @ 09:44
Ga je buurvrouw aangeven. Fatsoen moet je doen!

tipo | 11-02-08 | 09:47

@ Nil desperandum 11-02-08 @ 09:45

Helemaal eensch!
De zon schijnt en het leven kan zo mooi zijn, behalve voor woppie en maja.

Dirk Teur | 11-02-08 | 09:47

*zet blind 330 Huldo's in op Maja de Bijna*

Zet 'm op! Je kan het!

*met handdoek wappert*

Coñonel | 11-02-08 | 09:46

Allemachtig wat zijn wij hedenmorgen weer vriendelijk tegen elkander.
Doe eerst maar frisse neus en snuifje zon halen, stel chagrijnen!

Nil desperandum | 11-02-08 | 09:45

-weggejorist-

Maja de Bijna | 11-02-08 | 09:44

Ik vroeg mij al af waar ik de naam Bernard-Henri Lévy van kende, maar dat is dus van een column van Ephimenco ('Nicolas Sarkozy, de ware erfgenaam van mei 1968'), Lévy steunde bij de presidentsverkiezing wel Royal, maar heeft ook goede banden met Sarkozy.

BaSJK | 11-02-08 | 09:44

Schandalige reactie breedtevrees 9.27. Maar dat weet je zelf hopelijk ook wel. No worries, I won't the troll.

down-under | 11-02-08 | 09:43

Kan ze lekker met een bolletje knoflook tussen de kut lopen en doen als of dat wél een clit is.

Coñonel | 11-02-08 | 09:43

Dank zij Frankrijk loopt deze kwestie dan toch nog goed af. De normen en waarden van Balkenende c.s. blijken voor de tigste keer die van een min kruideniertje.

Hammar | 11-02-08 | 09:43

Ongeuzien dè typheus
skot de la neque

dr.spin007 | 11-02-08 | 09:42

Nederland heeft haar prioriteit liggen bij de schatkist, oftewel; de doodskist van de schatten die in Nederland ooit vrij rondliepen.

tipo | 11-02-08 | 09:40

@ Maja de Bijna 11-02-08 @ 09:35

Flikker op, stinkhoer.

wopper | 11-02-08 | 09:38

Kijk dat zijn tenminste nog eens echte linkse mensen in frankrijk, die geven tenminste oprecht om een mens.
Daar kunnen die salonsocialisten in nederland een voorbeeld aan nemen!

LoL @ Sévèke | 11-02-08 | 09:37

Sarkozy wil alleen de wereld redden dus die zal er wel in stinken. Ali kan het beste naar Rusland verdwijnen. Putin helpt haar wel want die is ook recht door zee en beveiligers kosten nada daar. Dus lekker goedkoop. Alleen wel oppassen op straat want in Moskva slaan ze graag gekleurde mensen in elkaar.

Rooie Sien | 11-02-08 | 09:37

@homer ea
het ging toch om het feit dat ze naar de US vertrok, toen nul op het 'beschermings' rekest kreeg en toen weer in 0031 aanklopte?

ed.. | 11-02-08 | 09:36

-weggejorist-

Maja de Bijna | 11-02-08 | 09:35

De Franse regering stuurt aan op een Europese oplossing. Dat zou een fonds kunnen zijn waaruit niet alleen de beveiliging van Hirsi Ali, maar ook die van andere islamcritici wordt betaald.
www.trouw.nl/hetnieuws/europa/article9...

.

Mee eens. Hoe is het bij voorbeeld gesteld met de Franse filosoof Robert Redeker? Zijn hij en zijn gezin nog steeds in onderduik vanwege kritische uitlatingen over de religion of pieces?
Of moeten er meer Rowan Williamsen komen met hun idiote ideeën?

wopper | 11-02-08 | 09:35

Ik schaam me tot op de dag van vandaag over de manier waarop "onze" regering zich heeft gedragen t.o.v. Ajaan. Hebben we eindelijk een politica die d'r mond open doet, laten we haar stikken???? Het maakt niet echt uit wat je inhoudelijk van haar betoog vindt, feit is dat je in dit land blijkbaar alleen mag verkondigen wat de goedkeuring van onze grijze, visieloze, incapabele en doodsaaie bestuurdertjes goed achten. Democratie??? Hier??? Hahahahaha, wordt toch eens wakker mensen, al lang niet meer, en we hebben het met z'n alleen zelf nog toegelaten ook.

Homer J. Simpson | 11-02-08 | 09:34

@mijzelf@09:27,
Met excuses voor de meelezende kruideniers.

fuckje | 11-02-08 | 09:34

beschamend dat 0031 wel geld kwijtraakt aan asielzoekerts als ze weer een lulsmoes verzinnen over hun afkomst (generaal pardon)maar dat ze wel op hun centen zitten als een voorvechtster wat tegengas geeft tegen onze (volgens de PVDA) oh zoh geliefde moslims

ongegeneerd | 11-02-08 | 09:34

Grof schandaal. Alleen al van de taxi-ritten in Almere had deze heldingbeschermd kunnen worden.

orca | 11-02-08 | 09:32

ARTOEZ

(lees: Ayaan Rot Toch Op En Zwijg)

worm | 11-02-08 | 09:32

Eene met alex69, grappig dat je niet te groot mag worden in nl dan is de liefde snel voorbij.

Multikuli | 11-02-08 | 09:30

Was die nog niet deaud dan? Goh, nou veel plezier ermee Frankrijk, ik doe graag afstand van d'r !

sr69 | 11-02-08 | 09:30

@down Under: Nederlandse onderdaan? bedoel je dat oppertunistje dat de nationaliteit aannneemt van het land waar ze even ontzettend populair is omdat er 'eindelijk' iemand is die het 'opneemt'voor moslima's? Dat tewijl ze het heeft over vrouwenbesnijdenissen, iets dat helemaal niets met de koran/ islam van doen heeft?
Als ze geld/ steun zou krijgen van de NAZI's had ze geen moment getwijfeld en was ze met een hakenkruis gaan rondmarcheren.. Wij zijn er één keer ingetrapt, laat die knoflooketers die fout nu maar nadoen.

breedtevrees | 11-02-08 | 09:27

" Laten we niet meer trots zijn op Balkenende met zijn kudt-kruideniersmentaliteit ".

fuckje | 11-02-08 | 09:27

wil haar wel ff wegbrengen. weten we in elk geval zeker dat ze opgesodemieterd is.
Nix slap Nederland. De Bitch heeft gewoon de bek te groot en het verstand te klein.
Zelf opdraaien voor de gevolgen van de eigen daden.
Die fransen zijn goed in het verdoezelen van dingen die het daglicht niet verdragen kunnen, dus we zullen waarschijnlijk nix meer van haar horen. HULDE!!

Mad dog | 11-02-08 | 09:26

Toch wel frappant: de linksen proberen in het geval van "gewone" asielzoekers elke punt en komma aan te grijpen om een gelukzoeker aan een verblijfsvergunning te helpen. In het geval van Ayaan wordt het feit dat ze haar vaders naam niet goed gespelt heeft aangegrepen als 'sjieke' oplossing om haar het land uit te schoppen.

En wat heeft deze dame dan wel niet misdaan? Ze heeft de vrouwenonderdrukking in de islam aangekaart. Vrouwenondrukking, waar links vanaf de jaren 40 tot een jaar of 20 geleden harstochtig voor heeft gestreden. Maar tegenwoordig mag dat niet meer, want dan stoot je het islamitische stemvee tegen het voorhoofd. Democratie in Nederland? Wat een mop!

alex69 | 11-02-08 | 09:26

Sorry, maar hebben we dit niet al uitvoerig behandeld op NN gisteren?

Joost Maghetweten | 11-02-08 | 09:25

knetère geque!

Klukkluk | 11-02-08 | 09:25

Au revoir Iershi Ahli ...

Sir Price | 11-02-08 | 09:25

@waskuip: geloof nooit Arend Jan Boekesteijn. Deze kloothommel was vooraf de grootste verdediger van de inval in Irak door de Amerikanen .
Deze arrogante pipo met zijn lullige naam en de kikker in zin keel meende dat ook nog wetenschappelijk te kunnen bewijzen met zijn geschiedenisstudie.
Zelden een grotere knurft gezien. Maar zoals de Hogaarse schrijver "Milan Kundera" al schreef: het zijn de kleine, domme mannetjes die de wereld regeren. Zij willen minder dom en klein worden. En grote geesten en verstandigen zijn wijs en relativeren de boel.
Nou wat betreft: Bush en Boekessteijn had ie in ieder geval gelijk.

punter | 11-02-08 | 09:24

ayaan is liev!

preston spears | 11-02-08 | 09:23

Islam is een gevangenis. Balkenende is de gevangenisbewaker. Sarkozy start zijn helicopter, met een Sarcozy Angel aan zijn zijde. Er zit weer een film aan te komen...

tipo | 11-02-08 | 09:23

waskuip-admiraal 11-02-08 @ 09:17
.
Precies. In NL krijgt ze ook bescherming, maar daar heeft ze gewoon niet zoveel vrienden meer. En dan kun je wel beschermd worden, maar dat is toch eenzaam.

Niet voor Jan | 11-02-08 | 09:22

Hier de link (op 30 min. precies)
cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio1/...
(pechtold heeft voor boekesteijn het woord, en blijkt door de bijdrage na hem eigenlijk een beetje een domme bijdrage geleverd te hebben).

waskuip-admiraal | 11-02-08 | 09:21

@ maakniesaaknie 11-02-08 @ 09:17

Indeed!
Oh, het is nog vroeg, de Gretta's (nwe benaming van @ Lizzard en ondergetekende voor speciale GS/NN trollen) liggen nog te ruften in hun klamme lappen.. wait & see, er komen nog heel wat drollen bovendrijven..

wopper | 11-02-08 | 09:19


Weeer door heel die asielaanvraagprocedure.

Gert Wolders | 11-02-08 | 09:18

@redactie
zet er vooral even de reactie bij van Arend Jan Boekesteijn, gisteravond in Het Oog; Deze hele frankrijk shuffle heeft namelijk helemaal niks omhanden. Als ze de franse nationaliteit krijgt, betekent dat dat ze voor Frankrijk dezelfde rechten krijgt als voor Nederland, wat wil zeggen dat ze binnen de landsgrenzen beschermd wordt. Haar echte probleem, dwz het ontbreken van bescherming in de VS, is dus nog steeds niet opgelost.

Die franse linkse vriendjes van haar maken dus veel theater om niks.

waskuip-admiraal | 11-02-08 | 09:17

LOL @ wopper

Aardig om te zien dat a.n.alvabeet mijn punt binnen dezelfde minuut bevestigd

maakniesaaknie | 11-02-08 | 09:17

onvoorstelbare dhimmithude van de Nederlandse regering. Een Nederlandse onderdaan wordt bedreigd door fundamentalisten.Ook mensen die nix met haar hebben moeten toch kunnen begrijpen dat ze beschermd dient te worden? En zolang er mensen zijn die omwege hun mening bescherming nodig hebben, zolang is er is mis in onze samenleving.

down-under | 11-02-08 | 09:16

@ maakniesaaknie 11-02-08 @ 09:11

Rottende aarpelschillen (haha, hoe Ollands) helpen tegen pissebedden, daar kruipt het geteisem onder en hoppa de kliko in.

wopper | 11-02-08 | 09:15


Goodbye !!!!!!!!!!!!!!!!!

Even de vlag opzoeken en uithangen.

bullie08 | 11-02-08 | 09:15

Is Wilders reeds gesignaleerd in NL na een weekendje shoppen in Antwerpen? Of heeft hij plankgas gegeven richting France om linkse vriendjes te maken?

befje | 11-02-08 | 09:13

Tousdeslesdeauki!

Captain Orange | 11-02-08 | 09:13

Geniaal, die foto op z'n kant!
En weg met dat mens, die oproerkraai.

Randy Diecast | 11-02-08 | 09:13

inderdaad, Maja, jij komt er nooit met je smerige uitval tegen een charmante en erudiete dame

houskol | 11-02-08 | 09:13

Dus straks de Franse nationaliteit naast de Somalische, Nederlandse en de Amerikaanse. Andere sparen postzegels. Heeft Wilders van de Partij van Verbieden en Verboden al kamervragen gesteld?

El Gouda | 11-02-08 | 09:13

Oprotten met die kudthoer. Geen euro zou die trut meer moeten krijgen!

Tieft maar op naar die Fransen zijn wij van die liegende en bedriegende rotkop af

a.n.alvabeet | 11-02-08 | 09:11

Alleen de gedachte al aan alle pissebedden die nav van dit bericht onder hun vochtige steen vandaan zullen komen om die afvallige zwarte hoer van babylon een schop na te geven..

brrrrr...

maakniesaaknie | 11-02-08 | 09:11

Tenenkrommende vertaling, maar ala.
Sarko heeft haar weliswaar gefeliciteerd, maar nu de Franse nationaliteit nog, versneld graag, een elegante zeer intelligente vrouw past daar beter dan in dit kenkerland van kruideniers en angsthazen.
Go Ayaantje Go!

wopper | 11-02-08 | 09:10

De schizofrene kaaskop: Wilders en Verdonk omarmen en degene die echt strijd voor vrouwenrechten in de islam nu ineens de rug toekeren. Ik weet nu al dat er hieronder heel veel reacties komen van: "blij dat dat mens opgerot is". Gelukkig begrijpen sommigen die nog een beetje kunnen denken dat zij wereldwijd veel meer voor elkaar kan krijgen zolang ze niet doodgeschoten wordt (trouwens ook als ze wel doodgeschoten wordt) dan een opgepept filmpje van 15 minuten waar er al 100 van op you tube staan of "Rita Verdon-Corrita" die met haar succesnummer "koffie, koffie lekker bakkie koffie" weer trots op Nederland hoopt te worden en gaat strijden voor "witte campings" waar het gepeupel bijeen kruipt om over hun laatste IKEA-aanwinsten te babbelen en alles wat zijn kop boven de tentstokken uitsteekt
figuurlijk de kop af te houwen.

punter | 11-02-08 | 09:09

Kudo's voor links frankrijk, hier ben je alleen progressief als je je kritiekloos inzet voor een ultraconservatieve beweging

Multikuli | 11-02-08 | 09:08

Hopelijk zijn we nu voorgoed van die leugenares af.

Dr. Faustus | 11-02-08 | 09:08

Toedels !

Mikey70 | 11-02-08 | 09:08

misschien was het leuker geweest om het stukje te schrijven door een echte Fransman, bijvoorbeeld Iphemenco "Createur" ?

Andreas B. | 11-02-08 | 09:07

Ze verbruikt meer nationaliteiten dan een zwerver rond het drielandenpunt.

Maja de Bijna | 11-02-08 | 09:03

Schaam je diep Nederland.

Atheisme.nu | 11-02-08 | 09:02

La Sloerie

Maja de Bijna | 11-02-08 | 09:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl