Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ojee. De InternetPolitie komt achter ons aan

rogiervanrooyen.jpgHallo duivelskinderen, even luisteren naar Rogier Havelaar, de scheidend voorzitter van de ChristenUnie Jugend. Rogier bindt vandaag in Sp!ts nog één keer de strijd aan met vrijzinnig Nederland, of hoe hij het zelf noemt 'de liberale, hoog opgeleide grachtengordel'. Aan dat soort lui heeft Rogier namelijk een broertje dood. Dat zit daar maar te zeiken over die zogenaamde 'verworvenheden' zoals vrouwenrechten en euthanasie, terwijl de rest van het land juist SMACHT naar wat lekkere provinciale betutteling van overheidswege. En daar gaat Rogier voor zorgen, als hij in 2010 eindelijk de kamerzetel krijgt die André Rouvoet hem heeft beloofd. Dan is het sluiten die koffieshops, en invoeren die internetpolitie. Internetpolitie? Jawel, dat wordt de eerste motie die Rogier er tegenaan gaat gooien. Aanleiding is uiteraard de affaire die hij in 2006 met GeenStijl had. De gristenhond doet dan wel of hij er tegenwoordig om kan lachen en meldt tussen en lippen door dat wij 'meer mainstream' zijn geworden, uiteindelijk moet die vuilbekkerij op de digitale snelweg natuurlijk gewoon VERBODEN worden. Vette pech voor de liberale hoog opgeleide grachtengordel, toppertje voor Rogier en zijn benepen gristenvriendjes. Wen er maar vast aan, nog 2 jaar te gaan...

Reaguursels

Inloggen

Gristenen zijn tóch hip.

Ruskiland.nl | 30-01-08 | 23:39

Ooit kende ik eens de zoon van de voorganger van de Pinkstergemeente ergens... keek regelmatig stiekem soft porno en was helemaal door het dolle heen als hij een keer een stukje van een k*t had gezien.
Gun die christenen alle porno ter wereld hoor, maar vanwaar toch iedere keer die ophef?

ZSU-23-4 | 30-01-08 | 22:02

Ja, over een paar jaar allemaal braaf luisteren naar one gristenvrindjes die het allemaal veel beter weten dan wij. Zij hebben namelijk hun geloof en zoals iedereen weet is dat altijd en overal juist.
Dus geen internet meer in Nederland, het staat niet in de bijbel! Weg met seks, alcohol en alles wat God ons gegeven heeft om er vanaf te blijven.

Pilcrepus | 30-01-08 | 16:52

Jammer dat zijn hoofd vol haat en angst zit, want schattig is hij wel, zo in zijn roze truitje.

Arond | 30-01-08 | 16:17

Walgelijk mannetje dit, meer heb ik eigenlijk niet eens aan toe te voegen

Zlataninovic | 30-01-08 | 16:12

Beste Rogier,

Ooit eens nagedacht over een stel dat een doodgeboren, misvormd kind krijgt omdat jij zo fel tegen abortus bent? Ooit eens nagedacht over mensen die ernstig ziek zijn en die verschrikkelijk veel pijn lijden, omdat jij zo fel tegen euthanasie bent?

MIsschien wordt het eens tijd dat je je daar goed in gaat verdiepen.

Dinosaurusfokker | 30-01-08 | 16:10

Bah weg met die gristenhondenunie aka de wat leuk is mag niet partij.

Albertjan87 | 30-01-08 | 15:53

Een gemiddelde gristenhond heeft meer porno gezien dan alle reaguurders hier bij elkaar.

faz | 30-01-08 | 15:11

@Bigi Bana Boy, Jeremia en andere tot fatsoensrakkerij geneigden
Het zou zomaar waar kunnen dat we als maatschappij beter af zijn met wat minder vrijheid om diegenen die er niet mee om kunnen gaan tegen zichzelf te beschermen. Hoe veel minder vrijheid moet dan echter wel de conclusie zijn van een intellectueel debat en NOOIT van religieuze dogmatiek.

Hetze Haatstra | 30-01-08 | 14:29

Wat een eng eng mannetje. En dat zeg ik als provinciale huisvrouw.

IJsqueen | 30-01-08 | 14:14

Kijk bij Internet op "Godsdiensten in Nederland" (Wikipedia) dan weet je dat het hier nooit meer goed komt.

hoogh | 30-01-08 | 13:54

-weggejorist-

Lizzard | 30-01-08 | 13:43

Ik krijg grachtengordelroos van dat joch

dr.spin007 | 30-01-08 | 13:40

@Bigi Bana Boy 30-01-08 @ 12:29
Agnost. Hmmm, zo'n figuur die het allemaal nog niet weet. Zo'n twijfelaar die denkt dat god niet bestaat, maar voor de zekerheid toch maar een schietgebedje doet als ie doodgaat. Zo'n wip-wap die ieder moment overstag kan gaan en dan diep religieus wordt. Zo'n vleesch noch visch geval.
Neem eens een echt stnadpunt in!

noorderling | 30-01-08 | 13:37

Bigi Bana Boy 30-01-08 @ 13:25
De visie van de CU op het leven kwam met mijn visie overeen. Zie ook mijn comments gericht aan koekje.

Jeremia | 30-01-08 | 13:30

Bierelier 30-01-08 @ 13:19
Precies, over respect gesproken. Een melkmuil meent vanuit zijn eigen, in mijn ogen verderfelijk, gedachtengoed mijn vrijheden te beperken. Dat is respectloos tegenover alle 'andersdenkenden'. De eigen moraal verheerlijken en universeel achten, dat is respectloos. Melkmuil heeft veel minder respect voor de gemiddelde scheldende reaguurder dan die gemiddelde scheldende reaguurder voor hem. Want, nietwaar, melkmuil meent des reaguurders leven te bestieren, niet omgekeerd.

Schoorsteenveger | 30-01-08 | 13:28

Jeremia 30-01-08 @ 12:54
Als het niet om het fatsoen gaat, mag ik dan vragen wat je dan aan de CU bond ? Ik ben gewoon benieuwd hoor en probeer je niet pootje te lichten.

ruuddewild.nl 30-01-08 @ 13:10
Ja, ik denk dat je een goede doorsnee hebt gemaakt van de gemiddelde reaguurder. Ik ben met je eens dat een nachtwakerstaat een conservatieve gedachte is maar teken daarbij aan dat je dan wel een maatschappij moet hebben die zelf ethisch redelijk op orde is. En dat kan ik van Nederland niet meer zeggen. In NL zou het tot een totale ontsporing leiden imho.

Niet voor Jan 30-01-08 @ 12:59
Dat is waar. Andere partijen komen daar wel mee weg en de PvdA wordt daarvoor geradbraakt. NL is een coalitie- en compromissenland en dat zullen we moeten accepteren. Daar hoort bij dat je nooit zonder meer al je partij beginselen kunt realiseren. Rouvoet heeft dat destijds uitstekend onder woorden gebracht.

Bigi Bana Boy | 30-01-08 | 13:25

Tyler-Durden 30-01-08 @ 13:11
Wat je zegt.
Bovendien, gelijke monniken gelijke kappen. Iedereen die in onze parlementaire democratie meent de ander de mond te moeten snoeren dient met bezorgdheid gevolgd te worden. Wat voor moslims geldt geldt ook voor ggggrrristenen en voor iedereen die vanuit zijn eigen moraal de ander wil knechten.

Schoorsteenveger | 30-01-08 | 13:24

Rogier for President!

RedBill | 30-01-08 | 13:20

Nog twee jaar de tijd om een stijlloos zetel in de kamer te halen !!

Funk | 30-01-08 | 13:20

Je kan het er mee eens zijn of niet.
Ik snap niet waarom er allerei doodsverwensingen zijn. Ik snap ook niet waarom hij in gristenhond moet zijn. Over respect gesproken.

Bierelier | 30-01-08 | 13:19

@Tyler
Ik bedoelde de invloed van thieme ten opzicht van de Christenen, stond ook in mijn comment?

Ik zie niets in een verbod van deze partijen, ook al gaat het niet samen met mijn opvattingen. Pas als ze de vrijheids van meningsuiting willen veranderen zou dit het geval zijn.
Wat ik me wel af vraag is als een andere partij met dit soort punten komt, wat heel goed denkbaar zou zijn. Hoe de bevolking daarop reageert en met name de GS-achterban.
Ik kan het namelijk ergens wel begrijpen dat de CU dit soort maatregelen in gedachte heeft.
In hun opvatting is Nederland het Sodom en Gomorra van de 21ste-eeuw.
Ik zelf sta niet achter deze maatregelen, maar ik ben het wel met ze eens dat heel de maatschappij verloederd.

de Goede Herder | 30-01-08 | 13:18

@Rogier:
Ik respecteer je Christelijke gedachtengoed. Eerlijk waar. Maar wil je a.j.b. mijn vrijheden niet beknotten? Dank je.
@Redactie:
Off-topic, hebben jullie dit al gezien:
www.nu.nl/news/1413609/24/Senaat_Afgha... ?
In het land dat onze militairen met gevaar voor eigen leven veilig proberen te maken en daarna willen opbouwen, wordt een journalist ter dood veroordeeld omdat 'ie iets gezegd zou hebben dat beledigend zou zijn jegens de aldaar dominante religie (u mag één keer raden welke religie dat is!). Als dit doorgaat, mogen de troepen wat mij betreft direct terug.

Kees Maf | 30-01-08 | 13:16

sjaakdeslinksesul 30-01-08 @ 12:47
Tsja, daar snijdt je een lastige kwestie aan. Ik ben geneigd om een polderantwoord te geven en dat is dat we gezamelijk als maatschappij uitmaken welke kant het opgaat. Dat kan door stemgedrag of via maatschappelijk debat. Het zal altijd pijn doen als je verworven vrijheden terug probeert te draaien want wat voor jou acceptabel is kan voor mij uiterst problematisch zijn. Zo is het nu eenmaal. Dit kabinet vertegenwoordigt een meerderheid in de kamer en dan mag je aannemen dat dit is wat de doorsnee van de Nederlandse bevolking wil. Er is een behoorlijke winst geweest voor de CU dus blijkbaar is er een zekere behoefte aan dit soort standpunten. Wél vind ik - en ik sta in ethisch oogpunt redelijk sympathiek tegenover ze - dat ze een onevenredig grote invloed hebben op het kabinetsbeleid. Ik vermoed dat het komt omdat ze toch dichtbij het CDA staan en daarmee sterke invloed op die partij kunnen uitoefenen. De PvdA lijkt mij op dat gebied eerder de natuurlijke tegenhanger van de CU.

Bigi Bana Boy | 30-01-08 | 13:12

@ de Goede Herder 30-01-08 @ 12:54

Het lijkt te verwaarlozen, maar dat is het niet.
christelijke partijen hebben nu 49 zetels
thieme heeft er 2
dus samen wel 1/3 van alle zetels.

als die partijen verboden zouden worden zou dit een enorme invloed hebben in de zetelverdeling

Tyler-Durden | 30-01-08 | 13:11

Hé Rogier, ga eens naar de hemel!

p0rn0 | 30-01-08 | 13:10

@big bana boy

niemand is alleen links of alleen rechts. De meeste steengeilers willen dat de overheid een nachtwakerstaat moet zijn en verder niets. En for the record... dat is wel een conservatieve gedachte, waar weer niets mis mee is.

ruuddewild.nl | 30-01-08 | 13:10

@ M al Sahaf
Dan kan je gelijk heel politiek den haag naar Siberië verbannen

de Goede Herder | 30-01-08 | 13:09

Tsja, als je al aanwezig bent bij HET multimedia-feestje en daar ook al bijna geaccepteerd wordt...... mmmmh dan heeft deze jongen daar wel een punt.
Voor de rest: val ....

azijnseikerT | 30-01-08 | 13:06

Moraalpolitie zal ie wel bedoelen, weten ze bij de Christenunie nu nog niet dat de maakbare samenleving niet haalbaar is. Elke samenleving zoekt zijn eigen leermomenten, de enige die zich aaan die verantwoordelijkheden ontrekken zijn politici, die zeggen na elk leermoment dat ze zich verantwoordelijk voelen en gaan vervolgens net zo onverantwoordelijk door.
Ik stel daarom voor dat er een politiek-politie komt die onverantwoordelijke politici naar heropvoedingskampen in Siberie stuurt.

M al Sahaf | 30-01-08 | 13:02

Kunnen we niet één provincie maken waar die gristenhonden allemaal naartoe kunnen? Dan kunnen we in de rest van het land de problemen met een vrijdenkende geest oplossen.

M299 | 30-01-08 | 13:01

Bigi Bana Boy 30-01-08 @ 12:45
.
Als de PvdA dit soort 'realisme' ten toon spreidt, (en bijvoorbeeld een - volstrekt nutteloos - Irak onderzoek opeens weigert te steunen) is het huis hier te klein, dat weet je ook wel. Misschien moeten we kiezers ook eens gaan afrekenen op hypocrisie !

Niet voor Jan | 30-01-08 | 12:59

RESTORE, opnieuw ingericht door Jezus. Geweldig!

Banketstaaf | 30-01-08 | 12:57

De uitroep Sterf Ggristenhond Sterf is mbt Rogier nog wat weinig gebezigd vandaag
Dus bij deze

Tobi | 30-01-08 | 12:56

Bigi Bana Boy 30-01-08 @ 12:45
Maar het zijn juist deze punten waarin de CU zich van het CDA onderscheid. Nu kunnen ze gewoon opgaan in de club van Balkenende en er de linkervleugel gaan bemensen. Dat is het probleem. Zelf heb ik niet zoveel met fatsoen. Met dat gezeur van die CU politicus in de achterhoek die helemaal over zijn toeren was omdat FC Twente ervoor zorgde dat zijn kerk leeg was heb ik bijvorobeeld echt he-le-maal niets! Dat geouwehoer neem ik op de koop toe als ze voor de rest hun rug maar rechthouden. Dan maar niet regeren. Maar ze konden de verleiding niet weerstaan en namen gretig die dertig zilverlingen van Bos en Balkenende aan.

Jeremia | 30-01-08 | 12:54

@Tyler

Klopt,
Maar de inbreng van deze partijen is te verwaarlozen ten opzichte van de Christelijke partijen, wat ook wel logisch is als je gaat kijken naar de Nederlandse geschiedenis en cultuur. Dat neemt niet weg dat dit zomaar moet kunnen. Integendeel zelfs.

de Goede Herder | 30-01-08 | 12:54

Ach, die knaap is nog een kind dat de denkbeelden van zijn omgeving napraat. Ik zou zeggen: skip dat bejaardentehuis en Kenia en ga een jaartje in Slotervaart of de Schilderswijk wonen. Dan leer je een stuk meer over de samenleving die jij denkt te kunnen besturen.

John Muts | 30-01-08 | 12:51

Jeremia 30-01-08 @ 12:47

Ik snap 'm Jeremia, maar kende 'm niet, thanks. Sowieso zit het religieuze verhaal in NL veel ingewikkelder ineen dan in België, waar je - kort door de bocht - het RK had en gedaan (tot daar, helaas, de islam is bijgekomen).

van Maerlant | 30-01-08 | 12:51

Jeremia 30-01-08 @ 12:47
Daar wens ik u dan veel succes mee. Ik zou zelf, gevoelsmatig, veel minder moeite hebben met een CU zonder gristen-factor. Niet uit te leggen, maar dat zelfde geldt voor uw afkeer van den islamitische partij. Islam = immers gristendom.

Koekje-dr-bij? | 30-01-08 | 12:51

Als volwaardig lid van het plebs zie ik een overheid die aan de ene kant de sociale zekerheden afpakt en aan de andere kant individuele vrijheid beteugeld met regeltjes. Ik vind dat nogal inconsequent.
Ik ben bang dat tiepes als Havelaar direct een einde maken aan de seculiere samenleving en het volk met regeltjes en verboden tot gristelijke normen en waarden dwingt. brrrr.

GodHandKiller | 30-01-08 | 12:49

Hij wil een half jaar veldonderzoek gaan doen in Afrika!!!!
Als iedereen nu eens zijn portemonnee trekt dan kunnen we daar best 20 jaar van maken...

da wizard | 30-01-08 | 12:49

@ de Goede Herder 30-01-08 @ 12:44

Bingo.

Het zelfde geldt overigens ook voor de Partij van de Dieren en de verscheidene ouderenpartijen, maar dan in mindere mate.
Politieke Partijen die zo duidelijk zich profileren vanwege 1 groep (of dat nou ouderen, dieren of gggrrrriisstenen zijn) doen in mijn visie aan politieke discriminatie.

Tyler-Durden | 30-01-08 | 12:49

van Maerlant 30-01-08 @ 12:36
Religieuze regels die door mensen zijn gemaakt maar aan God worden toegeschreven is wetticisme. Een voorbeeld hiervan is dat men op zondag niet mag werken terwijl de bijbel spreekt van de sabbatsrust (op zaterdag). En Jezus Christus heeft door zijn sterven en opstanding een einde gemaakt aan deze verplichting. En zo zijn er wel meer voorbeelden te verzinnen.
Koekje-dr-bij? 30-01-08 @ 12:40
Mijn mening wordt natuurlijk wel gevormd door mijn levensvisie maar in het publieke debat streef ik er naar die levensvisie niet als argument te gebruiken. Een partij die dezelfde standpunten inneemt als die ik heb en geen religieuze grondslag heeft (ik sterf nog liever dan dat ik op een moslimpartij stem) kan zeker op mijn stem rekenen. En misschien word ik er ook nog wel lid van.

Jeremia | 30-01-08 | 12:47

Bigi Bana Boy 30-01-08 @ 12:22
Maar wie bepaalt dat? Rouvoet die drugsgebruik verwerpelijk vindt en daarom alle koffieshops maar wil sluiten? Wilders die de Koran een fascistenboek vindt en het daarom maar meteen wil verbieden? Asscher die vrouwenonderdrukking verafschuwt en daarom de CasaRossa maar wil sluiten? Of Sjaak die geloven als een psychische afwijking beschouwt en daarom alle levensbeschouwelijke scholen wil sluiten en gelovigen gedwongen wil laten herprogrammeren? In het echt denk ik dat gelovigen zelf hun probleem maar moeten oplossen, zolang ze mij er niet mee lastigvallen. Het zou gristenen, conservatieven en socialisten sieren indien ze dezelfde grondhouding tegenover mij zouden innemen.
Het wangedrag van individuen dient wat mij betreft aangepakt te worden, hun gedrag dus en niet hun denken. Van het laatste heb ik nl geen enkele last. Dan heb je het dus over zaken als een falende overheidswerking op vrijwel alle terreinen, gebrek aan zelfredzaamheid van de burger, het achterhaalde waanidee dat je met eenvoudige regels zeer complexe problemen kunt oplossen. Daar dien je op in te zetten, niet op het instellen van verboden instellen voor iedere burger, ook burgers die hun vrijheid wel gebruiken zoals het bedoeld is.

sjaakdeslinksesul | 30-01-08 | 12:47

Jeremia 30-01-08 @ 12:34
Ik heb Rouvoet ten tijde van de formatie uitgebreid op de radio over de onderhandelingen horen praten en dan met name over de punten die je net noemde. Het kwam erop neer dat ze wel water bij de wijn moesten doen wilden ze uberhaupt een kabinet met de PvdA willen vormen. Dat is nu eenmaal de realiteit in een land dat veroordeeld is tot coalitie kabinetten. De presentator bleef daar nogal over door gaan maar ik vond dat Rouvoet goed uitlegde hoe ze die afweging hebben moeten maken tussen compromissen sluiten of helemaal niet meedoen. Met de PvdA erbij konden ze eenvoudig weg niet hun euthanasie en abortus standpunten er door drukken. Je kunt het verloochenen van je uitgangspunten noemen maar ik denk dat het gewoon realisme is. Eerlijk gezegd ben ik persoonlijk blij met de duidelijk zichtbare invloed van de CU op het kabinetsbeleid. Grappig ook om te zien dat inleveren van bepaalde
"verworvenheden" pijn doet bij een hoop mensen. Regels en restricties zijn er namelijk altijd voornamelijk voor anderen, vergeet dat nooit.

Bigi Bana Boy | 30-01-08 | 12:45

@Tyler
Helemaal true, daarom zou er op een bepaald punt ook ingegrepen moeten worden, omdat de scheiding tussen kerk en staat in gevaar komt (grotendeels al is)..

de Goede Herder | 30-01-08 | 12:44

Godverdomme, ik wou dat ik toen de befaamde woorden "Sterf Gristenhond Sterf!" had uitgesproken.

KidC | 30-01-08 | 12:43

@Henkie
Daar heb je een punt: de partij van de Allochtonen zien natuurlijk ook wel wat in zo'n wetswijziging, want als je kritisch bent tegenover de Islam dan is dat al discriminatie.
In dit geval een monsterverbond.

Maar de vrijheid van meningsuiting is opgenomen in de grondwet, om dit te veranderen heb je nog wel meer nodig dan Pvda, CU, SGP en CDA samen..

de Goede Herder | 30-01-08 | 12:43

Leuk ! Als ik ooit een kamerzetel krijg is het eerste wat aankaart een kogel voor dit soort figuren. Zal ik eens dreigen jou zelfexpressie eens ontnemen rogiertje !

Draaitafel Demagoog | 30-01-08 | 12:41

@ de Goede Herder 30-01-08 @ 12:31

Het is een graadmeter van wat de CU wel en niet wenst te laten zien.
Mogen de moslimgroeperingen in Nederland wellicht op basis van hun geloofsovertuiging ook de late pokerprogramma's laten verbieden ?

Het klopt dat de reli-partijen geen meerderheid hebben, maar een idee zonder tegengeluid kan groeien. Niets zeggen is in dit soort gevallen gewoon een vorm van meewerken aan een verbod.

Waar het mij in de kern om gaat is dat men uit religieuze overtuiging meent dat iets verboden moet worden. Het probleem hiermee is dat dergelijke meningen onwrikbaar zijn, als algemene waarheid worden aangehouden en dus compleet zinloos zijn om over te discussiëren.
In een normaal open gesprek kan je van standpunt wisselen, overtuigd raken en jezelf ontwikkelen. Allemaal onmogelijk als je de indeling van de samenleving overlaat aan grotendeels religie.

Tyler-Durden | 30-01-08 | 12:40

@Jeremia 30-01-08 @ 12:34
Ach, dat van abortus en euthanasie ben ik niet met u eens. Dat geeft ook helemaal niet, en daar kan ik altijd wel wat zinnigs in zien. Recht op leven is een groot goed, maar in mijn optiek is het zelfsbeschikkingsrecht belangrijker. Dat daargelaten is de argumentatie heel belangrijk. Is die gebaseerd op moreel en humanistische overwegingen, dan kunnen wij prima door één deur. Is die gebaseerd op het klakkeloos overpennen van 1500 jaar oude teksten van bijgelovige holbewoners, wat onder meer de CU doet, dan stroken uw opvattingen niet met uw uitlatingen. Scheiding van kerk en staat is dan ver te zoeken. Als u werkelijk staat achter het scheiding kerk en staat, dan moet u uw ( en mijn ) volksvertegenwoordiger niet kiezen op religieuze argumenten. Boycot dus in ieder geval die partijen, als signaal. Misschien staat er een partij op met dezelfde standpunten, maar een andere grondslag.

Koekje-dr-bij? | 30-01-08 | 12:40

De grristenen gaan gewoon door met verbieden:
http://binnenland.nieuws.nl/496763/Minimumleeftijd_prostituee_mogelijk_naar_21_jaar

Patrick Bateman | 30-01-08 | 12:40

@jeremia
Omdat dat de punten zijn waar de CU kiezers mee wilt trekken.
Als de CU Abortus en Euthanasie als speerpunten zou gebruiken zou dat een nog groter gedeelte van de bevolking afschrikken..

de Goede Herder | 30-01-08 | 12:39

Ach een fundamentalistisch tegengeluid uit Christelijke hoek geeft wel weer wat maatschappelijke balans.

Rabarberke | 30-01-08 | 12:37

de Goede Herder 30-01-08 @ 12:31
"Dat is toch iets anders dan vrijheid van meningsuiting dacht ik zo."
Ok, en nu wat dieper proberen na te denken dan...

'TrauMa | 30-01-08 | 12:36

Jeremia 30-01-08 @ 12:34

Jeremia, wat is wettisch?

van Maerlant | 30-01-08 | 12:36

@de Goede Herder
De pvda is ook voor zo'n verbod.
Is het niet vandaag dan draaien ze morgen wel bij.

Henkiemaardannietgek | 30-01-08 | 12:35

Rogiert, een ouderwetse ga eens deaud van mij.

Het zijn verdomme de jaren 50 niet.

Howard Roark | 30-01-08 | 12:34

Koekje-dr-bij? 30-01-08 @ 12:25
De laatste keer heb ik nog wel op de CU gestemd en ben vegeterend lid. Ga overigens mijn lidmaatschap opzeggen. Tegenwoordig is de CU de bijwagen van het CDA. En die club mag dan wel iets minder erg zijn dan de PvdA, veel zal het niet schelen. Op de SGP stemmen is ondenkbaar. Een veel te wettische club voor mij. Speerpunten zijn voor mij altijd abortus en euthanasie geweest omdat het leven kostbaar is. Juist op die punten heeft de CU het laten liggen en hebben ingezet op fatsoen. Wie bij de volgende verkiezingen mijn voorkeur krijgt weet ik nog niet. Misschien stem ik wel blanco of helemaal niet.

Jeremia | 30-01-08 | 12:34

Logisch dat ze tegen abortus zijn; als de techniek eenmaal zover is dat je van te voren kan voorspellen dat je een kind gaat krijgen als deze is het gristendom binnen een paar jaar uitgeroeid.

'TrauMa | 30-01-08 | 12:32

@Tyler
"Blowen, zuipen en seks op de tv"
Dat is toch iets anders dan vrijheid van meningsuiting dacht ik zo.

Ook al zit de CU in de regering, om een wetswijziging er doorheen te krijgen heb je toch wel wat meer nodig dan CU, CDA en SGP..

de Goede Herder | 30-01-08 | 12:31

jorisvaneil 30-01-08 @ 11:55
Ik sluit bij aan bij wat van Maerlant schreef. Je maakt er nogal een karikatuur van. Ook hier iemand die, op een restant van een katholieke opvoeding na, agnost is maar wél degelijk conservatief (is geworden) in ethische zaken. Je zou ook eens kunnen vragen wat ik van abortus, softdrugs en euthnasie vind ipv het eea op mij te projekteren.

Bigi Bana Boy | 30-01-08 | 12:29

Jeremia 30-01-08 @ 12:15
Dat doet het zeker.
*handkusje toeblaast*
U stemt dus g.e.e.n. CU, SGP of CDA ?

Koekje-dr-bij? | 30-01-08 | 12:25

sjaakdeslinksesul 30-01-08 @ 11:12
Dat is nou net mijn (nou ja ..) hele punt. Het gaat ook niet om die kleine groep die wél met vrijheid kan omgaan maar om de massa die stuurloos is.
Zeg maar het verschil tussen Pim en een groot deel van de mensen die op hem stemden. Het is een onderdeel van een heel denkproces. Het gaat om dezelfde ideeën die tot die hele welzijnswerkers en pampering industrie heeft geleid. Progressief denken is leuk voor die beperkte groep die de verstandelijke vermogens heeft om met vrijheid om te gaan. Voor de massa zijn er bepaalde regels. Die regels zijn niet voor niets altijd onderdeel geweest van de menselijke beschaving. Natuurlijk moeten regels regelmatig aan de veranderende opvattingen worden aangepast en uiteraard zijn niet alle regels en waarden per definitie goed.

Maar het hele idee dat alles over boord moest is achterhaald, onrealistisch en gevaarlijk. Het resultaat is de huidige praktijk in onze maatschappij en de apocalyptische toekomst die ons nog wacht als we zo doorgaan.

Bigi Bana Boy | 30-01-08 | 12:22

@ de Goede Herder 30-01-08 @ 12:14

2e alinea
5/6e regel

"de ChristenUnie wil het liefst allemaal verbieden."

Hier maken heel wat mensen zich zeker druk om, omdat de CU wel in de regering vertegenwoordigd is.

wat denk je dat de reactie van de CU zou zijn op mijn idee?
zie
Tyler-Durden 30-01-08 @ 11:53

Ben benieuwd of CU'ers dat ook enkel zouden afdoen met "ach...."

Tyler-Durden | 30-01-08 | 12:22

@bijtertje
Het geld kan je overmaken op de rekening van Palm Invest..

de Goede Herder | 30-01-08 | 12:21

Zullen we met z´n allen in Dubai een grachtengordel bouwen?

bijtertje1001 | 30-01-08 | 12:21

@jeremia
Dat ben ik ook helemaal met je eens, mij hoor je daarover niet klagen integendeel zelfs.
Ik zeg alleen dat hij ook zijn mening mag geven. Ik kan echter niet op maken uit het artikel in de spits dat hij de vrijheid van meningsuiting wil verbieden. Dit word geschreven door GS.

de Goede Herder | 30-01-08 | 12:17

Koekje-dr-bij? 30-01-08 @ 12:12
En als ik je dan ook nog eens vertel dat ik voor de scheiding tussen kerk en staat ben maakt dat je dag natuurlijk helemaal goed.

Jeremia | 30-01-08 | 12:15

Misschien moeten we allemaal even een berichtje achterlaten op zijn hyves, we mogen toch allemaal onze mening uiten in dit land?

rogierhavelaar.hyves.nl/

Saik0 | 30-01-08 | 12:15

@tyler-durden
Hij zegt nadrukkelijk als het aan hem had gelegen en wat hij vind.
Dus moet jij niet mopperen dat hij zijn mening uit ook al strookt die met de jouwe.

de Goede Herder | 30-01-08 | 12:14

Rogier laat zich graag anaal nemen.
en dat mag het grote boze internet niet weten..

teringtubbie | 30-01-08 | 12:14

de Goede Herder 30-01-08 @ 12:06
De vrijheid van meningsuiting is essentieel voor een goed functionerende democratie. Natuurlijk speelt de aversie tegen het christendom mee bij een aantal reaguurders, maar ik geloof niet dat dit voor iedereen hier op gaat. Voor GS begrippen is dit nog een behoorlijk mild stukje. Hier en daar wat overdreven aangezet, maar dat hoort bij het karakter van GS.

Jeremia | 30-01-08 | 12:14

Jeremia 30-01-08 @ 12:04
Mee eensch, al laat ik mij liever leiden door Brussel anno 2008 dan Judea anno 400.

Koekje-dr-bij? | 30-01-08 | 12:12

"STERF gristenhond STERF"
@oude media: als u wilt weten waarom ik een dergelijke uitspraak doe: mijn naam is Wim Heitinga, en ik sta u graag te woord hierover.

DeEchteWimHeitinga | 30-01-08 | 12:12

@schoorsteenveger
Achjaa dat is zijn mening die mag hij uitten, als je een beetje realist bent weet je dat de CU toch nooit zoiets voor elkaar kan krijgen..

de Goede Herder | 30-01-08 | 12:10

@Spinal Fap
Ten eerste zijn de enige mensen die een gooise R gebruiken na een medeklinker engelstaligen, en ten tweede spreken ze in de grachtengordel niet met een gooise R.

jorisvaneil | 30-01-08 | 12:10

@de Goede Herder:
Men geeft hier vrijelijk zijn mening over de vrije mening van RoosJ Havelmans.

niet voor de hond | 30-01-08 | 12:10

@ de Goede Herder 30-01-08 @ 12:06

lees het stukje eerst nog eens, dan pas mopperen.

* haleluja *

Tyler-Durden | 30-01-08 | 12:08

de Goede Herder 30-01-08 @ 12:06
Mag ik me nog een beetje druk maken om iemand die gebruik maakt van de vrijheid van meningsuiting om mij te vertellen dat hij die vrijheid van meningsuiting aan banden wil leggen?

Schoorsteenveger | 30-01-08 | 12:08

@ Jeremia 30-01-08 @ 12:04

Censuur bestaat al lang, maar algehele censuur zal er nooit zijn. Is zelfs in de meest strenge dictaturen niets eens gelukt, dus laat staan op een open medium.

Soevereiniteit is niet verkwanseld - die hebben we echt nog wel.

Tyler-Durden | 30-01-08 | 12:07

Jeremia 30-01-08 @ 12:04
Halleluja!

Schoorsteenveger | 30-01-08 | 12:07

Jezus, zijn jullie gefrustreerd ofzo?
Waar maak je je druk om.
Iedereen heeft het over vrijheid van meningsuiting.
Het lijkt me dat Rogier dat nu ook doet en gelijk de hele GS-achterban die er over valt.

de Goede Herder | 30-01-08 | 12:06

Wat een Gristenkotersss zijn het toch.....

v.d.Geilaard | 30-01-08 | 12:06

"Ik vind het wel leuk om aandacht te krijgen."
Vanitas, melkmuil, vanitas. Alles is ijdelheid, en over de rug van God en de Bijbel probeer je jezelf belangrijk te vinden. Wat zie je eigenlijk, melkmuil, als je des avonds voor de spiegel staat? Nadat je de hele dag bezig bent geweest jezelf belangrijk te laten lijken? Tevreden? Ik vrees van wel. Hoovaardigheid, melkmuil, hovaardigheid. Duizend keer erger dan de gemiddelde godvrezende gelovige die zich aftrekt en zich daar dan schuldig over voelt omdat eikels als jij dat lopen te verkondigen. Hoe jij, melkmuil, je hier geestelijk zit af te trekken in dat interview, smerig, gewoon smerig. Zelfs Linda Lovelace zou in een wijde boog om die plakkerige plek heen lopen, al werd ze tien keer, honderd keer gedwongen. Het summum van zelfbevlekking zijt gij, o melkmuil. Gggrrristenhondenpolitie, het wordt tijd voor gggrristenhondenpolitie.

Schoorsteenveger | 30-01-08 | 12:05

Censuur op het internet gaat er in de toekomst zeker gepleegd worden. Een website als GS zal over een aantal jaren verboden worden. En niet alleen het internet, maar de journalistiek in het algemeen gaat aan banden. Je kunt het er net als ik niet mee eens zijn, maar dat zal de ontwikkelingen niet tegenhouden. De CU zal wel inzetten op fatsoen maar daar zal het de heersende klasse niet om te doen zijn. Alles draait om manipulatie en controle. De massa moet dom gehouden worden en zich niet met politiek bemoeien. Maargoed, democratie zit al in de terminale fase sinds onze leiders onze soevereiniteit aan Brussel en Straatsburg verkwanselt hebben.

Jeremia | 30-01-08 | 12:04

Gristenhonden en PvdA'ers maken ons land helaas kapot...

vangodlos | 30-01-08 | 12:04

@ Joris

Iedereen een ban - god straft meteen

* rozenkransje over jukebox legt *

Tyler-Durden | 30-01-08 | 12:03

VERBOTEN!!!!! VERBOTEN!!!! GEGEN DIE MAUER!!!! VERBOTEN!!!

kunnen die flikkerse gristenhonden eens braaf mee doen emigereren? Alles ist verboten!

*prozac pakt*

VERBOTEN!

FuckYou | 30-01-08 | 12:03

Test goedverdegoedver Bancheckerdecheck

overVecht | 30-01-08 | 12:01

Advies van een boomer,

Laat je eens lekker aftrekken Rogier door Tineke H als je in de kamer zit jongen.

beffje | 30-01-08 | 12:00

jorisvaneil 30-01-08 @ 11:55

Ik ben waar het ethische standpunten betreft eerder conservatief (geworden), maar in jouw beschrijving vind ik me toch hoegenaamd niet terug hoor. Hoe kom je er overigens bij dat ethisch conservatisme alleen maar van gelovigen kan komen? Deze agnost vindt je schets dan ook nogal karikaturaal.

van Maerlant | 30-01-08 | 12:00

Wie denkt dat het sluiten van coffeeshops en het verbieden van alles wat Jezus vies vindt ook helpt de juegd op het rechte pad te brengen is volledig getikt.

@Topic: Bederf gristenhond, bederf!

blikjegrolsch | 30-01-08 | 11:59

@Rabarbeke:
Dan zullen we het er wel naar gemaakt hebben.

@Topic:
Rogier voor vieze-premier

niet voor de hond | 30-01-08 | 11:57

@Rabarberke
Rogier Havelaar was alvast even aan het testen.

Henkiemaardannietgek | 30-01-08 | 11:57

Iedereen was trouwens even helemaal geband!

Rabarberke | 30-01-08 | 11:56

Dit soort gassies gaat ons laten terugverlangen naar de goeie ouwe babyboomers generatie. Sterft, Gristenhont, Sterft!

Kielzog | 30-01-08 | 11:55

@Bigi Bana Boy
Weet je wat ik denk? Dat jij stiekem een beetje boos bent om hele andere dingen (betrapt bij het masturberen bij foto's van andere Bigi Bana Boys ofzo) en hier lekker komt stampvoeten zonder 't aan te durven om te vertellen waarom jij dit standpunt inneemt.
Dus jij denkt dat de effecten van een totaal verbod op softdrugs beter zijn dan het huidige gedoogbeleid, al blijkt uit alle studies dat dat niet zo is? Dus jij vindt dat vrouwen hun leven zoals ze dat kenden helaas maar kwijt zijn zodra ze perongeluk (door bijvoorbeeld verkracht te zijn) zwanger zijn geraakt van een trosje cellen dat nog het meeste wegheeft van een braam (ook qua bewustzijn en bezieling)? Dus jij vindt dat een persoon die al tijden lijdt, en die elke dag meer pijn heeft, en waarvoor er geen kans meer is op genezing, maar waarvan het lijden nog jaren kan duren, maar gewoon lekker de rit uit moet zitten alsof het zijn eigen schuld is?
Dan moet je inderdaad op Rogier en zijn club stemmen Bigi Bana Boy.
Daarvoor is het immers een democratie.

jorisvaneil | 30-01-08 | 11:55

@Yzord
Die drijfnatte walvis, spreek je dan ook uit eigen ervaring?

Henkiemaardannietgek | 30-01-08 | 11:54

oh jee. mijn reactie mag er niet op.
Flauw hoor. te persoonlijk?

stokhanteerder | 30-01-08 | 11:54

test
-edit: woet-
-edit: bidiflerpmeuk -
-edit whats kebeurd? -

Traag | 30-01-08 | 11:53

Goeddoemme wat kan ik hier weer pissig over worden.
Er zit een knop op je tv en ook op je pc - je hebt zelf in de hand wat je ziet, stop met zeiken en steek je enerrgie in iets dat WEL nuttig is.

Maar goed, laten we voor de lol de situatie eens omdraaien:

Iedere zondagochtend is er op nederland 1 een kerkdienst te zien. Deze uitzending wordt bekostigd uit belastinggelden.
Ik hang geen enkele religie aan en ben daardoor vervreemd van dergelijke merkwaardige rituelen.
Ik neem aanstoot aan een uitzending over kerkdiensten, waarin een dominee ons toespreekt opdat wij vromer gaan leven teneinde op de dag des oordeels goed voor de dag te komen.
Ik wordt hierdoor geconfronteerd met de eindigheid van mijn leven. Aangezien ik zeer gehecht ben aan mijn leven, is dit een zeer vervelend moment. Ik voel mijn hierdoor gekwetst en aangetast in mijn geestelijke integriteit.

Ik wens derhalve dat alle programma's met enige religieuze context of achtergrond per direct van de publieke zenders worden gehaald.

* vloekt hardop *

Tyler-Durden | 30-01-08 | 11:53

Rogier denkt dat hij de absolute waarheid in pacht heeft. Vanuit die optiek vindt hij dat hij anderen mag corrigeren in hun gedrag, ook als zij hiermee alleen bij zichzelf en niet bij anderen (al dan niet vermeende) schade aanrichten. Als iemand de waarheidsclaim ontleent aan zijn ras noemt men hem een racist, doet hij het op grond van zijn individuele capaciteiten noemt men hem een fascist, en als rogier het doet heet het opeens een 'bevlogen christen'..... gewoon een relifascist.

sjaakdeslinksesul | 30-01-08 | 11:20

Spinal Fap 30-01-08 @ 11:14
"Sterf babyboomers" zou dan ook mijn voorstel voor hét citaat van 2008 zijn.
Voor de rest : "I like orders".

Bigi Bana Boy | 30-01-08 | 11:19

Bigi Bana Boy 30-01-08 @ 11:09
.
Correctie op 'Angelsaxische landen' daar, Bigi. In Engeland raken de conservatieven hun boodschap aan de straatstenen niet meer kwijt, en moet zelfs David Cameron het over de millieu-, vrouw- en homo-vriendelijk boeg gooien. De states, ja, misschien, en een stukje van Australie. Maar zeker niet de 'Angelsaxische landen'. Misschien zijn de conservatieven wereldwijd zich eindelijk eens achter de oren gaan krabben en af gaan vragen of al die 'kwaadaardigheid for its own sake' niet nu eens in de prullenbak moet als marketing-gimmick. Het zou gvd tijd worden.

Niet voor Jan | 30-01-08 | 11:18

" Veertig jaren geen sex", is mijn advies!

fuckje | 30-01-08 | 11:17

Wat een zeverzakken....

Mister-m | 30-01-08 | 11:17

Ohja 30-01-08 @ 11:07
het is tenslotte verboden te verbieden

JosVerbeek | 30-01-08 | 11:14

@ Bigi Bana Boy 30-01-08 @ 11:09
Wilt u aub niet zo met dat corrigerende vingertje in mijn facade staan wapperen?

Overigens, hulde voor uw analytisch stukje sociologiegefap. Volgens mij is het echter allemaal de schuld van de babyboomers (heb sinds gisteren de grootste lol in het bashen van deze sprinkhanenpopulatie).

Spinal Fap | 30-01-08 | 11:14

Zeg Rogier, wist je dat jouw mama behoorlijk goed kan pijpen? En dat haar anus inmiddels flink is uitgewoond? En dat ze kreunt als een drijfnatte walvis?

Nee? Oh sorry dan

Yzord | 30-01-08 | 11:14

heeft ie een keer de kans om porno te kijken, doet ie dit!

depee | 30-01-08 | 11:13

Over 2 jaar ben ik 21. Dan vind ik MSN al lang niet meer leuk, en hoef ik dus geen internet meer.

Karel Aasschaaf | 30-01-08 | 11:13

@Bigi Bana Boy 30-01-08 @ 11:09
Betutteling ook voor mensen die zelfredzaam zijn en er nooit om gevraagd hebben? En welke betutteling stelt Rogier dan wel voor? Gedwongen polioprik voor kinderen van bevindelijk gereformeerden?

sjaakdeslinksesul | 30-01-08 | 11:12

Reaguurders die het opnemen voor de de ultieme linkschmenschen club VPRO. Hoe schizofreen kun je worden ?

Bigi Bana Boy | 30-01-08 | 11:12

@ohja> nee, wij zijn naief. Ze verbieden maar door en het lukt ze nog ook, die christenmulahs. opstand is gewenst, maar dat zal wel niet lukken.

superjan | 30-01-08 | 11:11

@ Bigi

Spreek lekker voor jezelf, ouwe reactionaire negert

maakniesaaknie | 30-01-08 | 11:11

[grachtengordelaccent/on]
Wogiew, je bent een ongelofeloze (grijns aan mezelf) muts. Weet je wat jij eens zou moeten doen? Een avondje vweselijk hawd gaan zuipen en blowen, onderwijl op widescween een vette pownofilm dwaaien (nee, niet Diep Keel want jakkiebah seventieshaaw en bovendien ieuw Linda Liefdekant), daawna wat bushokjes slopen en in de gwacht pissen. Om vewvolgens de rest van de nacht doow te bwengen op het pliesiebuweau. Daaw wowdt je man van, Wogiew. Loosen up, you tightass!!! Het leven heeft misschien geen zin, maaw dat mag ons er niet van weewhouden om af en toe wat fun te hebben.
[gwachtengowdelaccent/off]

Spinal Fap | 30-01-08 | 11:10

Hahaha pepermuntvreter Rogier Pwned GS! "Jullie worden mainstream"

sjaakdeslinksesul | 30-01-08 | 11:10

Tja lucas, na kouwes mis ik hem nog t meest.

Maja de Bijna | 30-01-08 | 11:10

Mooi he die feauteaux bij dat stukje? Lijkt ie net Hitler, die had ook zo'n contact-afdruk met poses.

Verder lees ik niet iets wat ergens op slaat. Dus reaguren heeft geen zin...

His Goofness | 30-01-08 | 11:09

Deze Gristenhond is aanstichter tot polarisatie van de samenleving.
Overigens niet teveel aandacht aan geven, is veel teveel eer voor deze eikelt.

cool99 | 30-01-08 | 11:09

Wat mij opvalt is hoe zeer Nederlanders doordesemd zijn met het linkse hippie gedachtegoed. Zelfs zeer rechtse Nederlanders lopen te hoop tegen de CU over dit onderwerp. Weer blijkt dat echt conservatief rechts in dit land nauwelijks bestaat, anders dan in de Angelsaksische landen. Wat hier rechts als rechts geldt is of liberaal - wat ik in essentie ook als een progessieve beweging zie - of Wilders-achtig rechts. Zelfs bij Pim, Geert en Rita overheerst het vrijheid-blijheid denken. Want hoe er ook over ze geklaagd wordt af en toe, conservatieven zijn het allemaal niet maar rechtse progressieven. En het is dat verdomde progressieve hippe taboe doorbrekende dogma wat dit land op zijn knieën heeft gebracht.

Betuttelend. Dat woord is in het algemeen één van de meest erge beledigingen geworden. Want dat willen we allemaal niet. Betutteld worden of dat de overheid zich betuttelend gedraagd. Ik pleit daarentegen voor betutteling. Betutteling is goed voor de geestelijke hygiëne van een volk. Het is het gebrek aan regels, normen, waarden en voorbeelden die de maatschappelijke elite sinds de jaren 60 weigeren te geven die tot de ontsporing van dit land heeft geleid.
Jullie zijn over het algemeen meer linksmenschen dan jullie zelf beseffen of ooit zullen toegeven met dat vrijheid-blijheid hippie gedachtengoed.

Bigi Bana Boy | 30-01-08 | 11:09

@zeven,
daar wil die ook nog wat an doen,

viva la revolition | 30-01-08 | 11:08

Gristenen denken dat je alles oplost door alles te verbieden. Hoe naief kun je zijn?

Ohja | 30-01-08 | 11:07

Dat is het erge: fanatieke christenen hebben ook een historie die niet altijd prettig is. En dat willen we ook niet meer. Ga eens goed doen in plaats van achterhoede gevechten aangaan over details, beste christen. Staat vast ergens in de bijbel en anders had je het zelf wel moeten bedenken, want u is zelf eindveantwoordelijk (en u weet vast wel aar dat staat). Succes met goeddoen.

NoMinister | 30-01-08 | 11:05

nog 2 jaar? noway!

doskabouter | 30-01-08 | 11:04

Een echte vent wordt geen internetpolitieagent.

Maja de Bijna | 30-01-08 | 11:04

Citaatje uit 2006: "Sterf Gristenhond".

Nog steeds van toepassing lijkt me.

Sweeper | 30-01-08 | 11:04

Hoe wil die gast dat trouwens doen, internet is zo ongrijpbaar als een paling in een emmer (biologisch aryuvedisch duurzame) slaolie

JosVerbeek | 30-01-08 | 11:04

Hé Rogier,

Leer voordat je de Tweede Kamer eerst nog eens iets voor de Grondwet.
Vrijheid van Meningsuiting, ooit van gehoord?

Zeven | 30-01-08 | 11:02

Lul met vingers.

Ari Gold | 30-01-08 | 11:02

Verwijst die gristenhond nu naar het formaat tieten?

Duikduivel | 30-01-08 | 11:02

Wat een grafkop heeft die gast toch

Prins Analia | 30-01-08 | 11:02

*emigratiepapieren in orde maakt*
Tsja, hoe een persoonlijke vete tot (wan)beleid worden gemaakt is wel duidelijk zeau

JosVerbeek | 30-01-08 | 11:01

Je vergeet neus in je stukje!

Armageddon | 30-01-08 | 11:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl