Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Allo Allo, ici Sylvain Ephimenco

Even lekker knuffelen...Koedemorgeun, lezeurs van KeenStijl. Mijn naam ies Sylvain Ephimenco, createur d'automobiles en kolumniest bij dakblad Trouw. U kent moi miskien niet, maar uw vriendin (avec ze big boobies) kent moi des te beteur. Iek visiteer KeenStijl dakelijks. En daarom heeft un journalist van Trouw moi kevraagd of iek un peu over KeenStijl wilde vertelleun. Bon. KeenStijl ies een medium anarchiste, un peu de. De makeurs zijn rebelleun, en hebben lacque aan die autoriteiteun. En KeenStijl gaat tekeer tegen tous les fundamentalisteun. Of kaalkopjens of knuffelaars des bois, voor KeenStijl is het allemaal un pot nat. Andere kranteun hebben keen idee dans de denkwijzeu de generations jongeur. Dans KeenStijl hebben ze dat goed begrepeun. Aussi de artikeleun oveur Kert-Jan Bokaers, de Herr Flick de Volkskrantblog, zijn zeer vermakeleuk. Iek keef toe: KeenStijl ies de stofzuigeur van het internet. C'est bon, Fleischbaum? Ies dit wat jaij bedoelde? Sil vous plais het T-shirt stureun naar Trouw ter attention van moi.

Reaguursels

Inloggen

het i s'il vous plait, en dan met een dakkie op de laatste i. Foei Ephi, ik dacht dat je uit frankrijk kwam

c_to_the_cizzle | 29-01-06 | 21:50

@mexicano toen waren ze niet op zwart, en nee ik was het niet vergeten, en de chileen is het ook niet vergeten, ik denk dat er zo zelden zoveel aandacht was van de lokale politie als die dag.

Er zijn meerdere mensen geweest die naar ziekenhuis en politie hebben gebeld die dag omdat alle telefoonlijnen naar de chileen niet opgenomen werden.

Achteraf bleek het een misselijke grap te zijn.
Maar je hebt wel een punt dat ze toen een tijdje de boel hebben laten bezinken, maar dit had niets met stivoro te maken, maar eerder met het niet verwachte succes.

paranoia | 29-01-06 | 03:37

Beam me up, scotty en wel op warpspeed graag

endeldarm | 29-01-06 | 00:40

Sylvain eeft elemaal kelijk!

sjonnie | 29-01-06 | 00:26

Van rechts anarchistisch sbs6-volk tot hoogopgeleide jong-bejaarde net5-voyeur? We zitten allen in een zapcultuur.

Gavrilo | 28-01-06 | 21:51

Het leuke van "Geen Stijl"is, vind ik, dat de meeste topics gebaseerd zijn op "echte" nieuwsberichten, in een ander jasje gestopt, en de reacties kunnen je tot nadenken aanzetten.
ANP = een bron.
Een papieren krant geeft achtergronden.
GS = discussie.
Je kan niet zonder elkaar.
@Taaie,
Sylvain is idd voor ons 1 van de redenen waarom we nog steeds Trouw hebben .

fuckje | 28-01-06 | 21:01

Sylvain i= cool

Taaie | 28-01-06 | 20:46

L' Hollandais a Paris: Je suis mort de rire. Je me suis inscrit a peine un jour, et vous me foutez un Francais en Hollande.. BRAVO

Blabaret Radio Paris | 28-01-06 | 20:09

gs verdraaid de hele boel. haha

alexb | 28-01-06 | 19:07

Hee CoJo, geinteresseerd in een snoepje?

Lucasdelinkselul | 28-01-06 | 18:41

Ik kreeg er een bij Appie net. Stond zo'n abo-leurder die vroeg of ik interesse had in een Trouw. Heb ja gezegd, Trouw gepakt en naar m'n auto gelopen. Vond ie nie leuk nie.

CoJoNes | 28-01-06 | 18:37

@Rosalie: idd. een welgemeend TSSSSSSSSSSSS! van mijn kant...:-)

Lucasdelinkselul | 28-01-06 | 18:25

Ik vind trouw een kudt krant. en ephimenco een ijdeltuit.

superjan | 28-01-06 | 18:23

"Stivoro deed aangifte en geenstijl.nl ging een tijd op zwart. "

Is die man van een flat afgevallen.

Geenstijl is nog nooit platgegaan door Stivoro.

Wat er wel een keer is gebeurd dat een gerespecteerde reclame buro waar site van Geenstijl gehost was vriendelijk maar doch dringend verzocht om te verkassen, hierna zijn ze bij de een ISP terecht gekomen, maar door aanhoudende DDoS praktijken trok deze ISP het niet meer.
Al waarnaar ze bij de huidige ISP terecht zijn gekomen, die iets meer werkt kon maken van DDoS preventie. (in zoverre mogelijk)

In het kader van deze migraties zijn ze een paar daagjes/uurtjes offline geweest.

Verder zijn er alleen door DDoS praktijken Geenstijl een paar dagen achter elkaar niet online geweest zie hoger beroep van deze gasten op o.a. Webwereld.

paranoia | 28-01-06 | 18:14

"?De gelijkenis met bijvoorbeeld ?The Daily Show? in Amerika is erg opvallend.? In dat dagelijkse tv-programma op het comedy-kanaal Comedy Central worden keiharde, politiek incorrecte grappen gemaakt, gebaseerd op de actualiteit van die dag en wordt de Amerikaanse overheid voortdurend belachelijk gemaakt."
-
Groot verschil is echter dat John zich niet (zoveel) laat leiden door wat z'n publiek wenst te vreten. GeenStijl is (gelukkig?) veel platter en populistischer.

Tyfus | 28-01-06 | 18:04

"Alle reacties worden onder pseudoniemen geplaatst, net als de (nieuws)berichten overigens. De geenstijl-makers opereren onder namen als De Chileen, Prof. Hoxha en Pritt Stift. Weesie heet op geenstijl.nl Fleischbaum".

Waarom wordt LucasDLL niet genoemd?

rosalie | 28-01-06 | 18:02

@rosalie
Mocht ik zo'n nu reeds legendarische papieren editie in handen krijgen; zekers!
Onze kat heeft trouwens een heerschende voorliefde om op oude media te schijten. Die kaputte laptops in z'n kattenbak waren danook in 't geheel geen succes. Daar drukte hij gewoon omheen...

widtvoet | 28-01-06 | 17:46

@witvoet

Scan je de info dan nog wel even door, voordat de kat het gaat lezen?

rosalie | 28-01-06 | 17:30

@rosalie
Idd. geen stijl. Misschien toch de Trouwlezende buurvrouw maar om wat extragratis kattenbakvulling vragen 'n maandag...

widtvoet | 28-01-06 | 17:27

@witvoet

'k Vind et ook geen stijl dat we dat hele artikel niet kunnen lezen hier of daar, terwijl ik nog wel zo'n trouwe lezer ben van GeenStijl, maar niet van Trouw......

rosalie | 28-01-06 | 17:18

Trouw heeft een nieuwe potentiele doelgroep gedefinieerd: hoogopgeleiden tussen de 25 en 35 jaar oud.
Waar vindt je deze zsm en cheap? Op geenstijl.
Aktie om doelgroep te bereiken: zet geenstijl in het daglicht
Beoogde doelstelling: ledenwerving voor de objectieve, *kuch* non divertissement *kuch* traditionele media.
marketing oogpunt: Trouw als primaire nieuwsbron voor de geenstijl reaguurders.

contrastvloeistof | 28-01-06 | 17:11

He Rabarberke, tussen het drukken en verspreiden moeten die dingen gebundeld en eventueel van commercie worden voorzien, vervolgens nog een erg gecompliceerd systeem welke de bundels bij de juiste transporteur brengt en wel op postcode daar de commercie in de juiste buurt moet belanden. erg mooi proces, dus gewoon blijven vullen die kattenbak en mij me het brood niet uit de mond stoten ja.

..Whatever | 28-01-06 | 16:51

We worden met FOX vergeleken, is dat wat we willen? Ik kom in het verdere stuk geen persoonlijke mening tegen van de geinterviewden, ze hebben dus nog steeds niet geleerd.

magneticdogsisters | 28-01-06 | 16:36

Kan men vanuit Trouw zelf dan niet als 'n soort van courtesy 'n volledige versie van dit artikel aan GS (en haar reaguurders) ter beschikking stellen?

(Word steeds nieuwsgieriger maar verdom het om 2 euri nogwat bij m'n sigarenboer te gaan ruilen voor een weekendeditie van de Trouw...)

widtvoet | 28-01-06 | 16:35

Cool, ik ben hoogopgeleid.

toekan | 28-01-06 | 16:25

@edit
Kzal gekluisterd aan m'n lampenradio zitten vanavond...

widtvoet | 28-01-06 | 16:07

@dante

nee ik zie reaguursels niet als onderdeel van journalistiek, maar wel als onderdeel van een veel interessanter proces van informatieoverdracht dan wat zich zo bij een krant afspeelt.

Een krant heeft gewoon een groot probleem:

Als ie woensdagavond in de kattenbak moet, moet ie woensdagochtend verschijnen. Om dat te kunnen, moet ie op de nacht van dinsdag op woensdag worden gedrukt en verspreid, kort daarvoor moet ie worden opgemaakt en rond een uur of 8, 9 moet ie helemaal zijn volgekalkt, althans dan is het allemaal wel bekend wat er in moet komen te staan.

Tegen de tijd dat de kat er dus op kan schijten is het nieuws al weer 24 uur oud, al op nu.nl geweest, op GS, op elke weblog die zich met nieuws bezig houdt.

Ik vraag me dan af waarom niet gewoon kattebakvulling zonder al die moeite?

Rabarberke | 28-01-06 | 16:02

Ik vind anders dat mijn vader een erg leuke tongval heeft. ;)

mimilie | 28-01-06 | 16:00

Maar de aanvallen van zwaarbewapende marsmannetjes vanavond gaan wel gewoon door?
-edit ja hoor, 21:00 scherp-

widtvoet | 28-01-06 | 15:44

"?De gelijkenis met bijvoorbeeld ?The Daily Show? in Amerika is erg opvallend.? In dat dagelijkse tv-programma op het comedy-kanaal Comedy Central worden keiharde, politiek incorrecte grappen gemaakt, gebaseerd op de actualiteit van die dag en wordt de Amerikaanse overheid voortdurend belachelijk gemaakt."

Dat mag best worden gezien als een compliment lijkt me. Alleen vreemd dat Nova wel voortdurend stukje van de Daily show laat zien, maar niet van Geenstijl. De lutsers.

"Maar uit allerlei onderzoeken blijkt dat voor de overgrote meerderheid van de kijkers - veel jongeren - het programma de primaire nieuwsbron is. "

Dat is dan wel weer zorgwekkend....

TRS | 28-01-06 | 15:39

Journalistiek is onafhankelijk, niet gekleurd, zakelijk van toon. Ja het staat er echt. IN TROUW. hahaha. Zouden ze het zelf geloven? Zo hersendood kunnen ze toch niet zijn.

derks | 28-01-06 | 15:31

Als ik volgende week het oud papier ophaal, zal ik wel eens kijken of Trouw er toevallig bij zit.

Karel kwakbol | 28-01-06 | 15:26

Prachtiiiiiiig stoekje tekst.

TRS | 28-01-06 | 15:10

hahahaha geniaal stukkie

nuked | 28-01-06 | 15:07

Dit is nog best positief, mooi dat dat ook eens gebeurt.

Framoes | 28-01-06 | 15:03

Hahaha wat en mongeaultje.

mefke | 28-01-06 | 14:45

Briljant stukje!

Prof | 28-01-06 | 14:18

Een Hakbar is geen Moslim maar een Extreme Moslim. Toch?

Armageddon | 28-01-06 | 14:10

Waarom staat geenstijl altijd zo negatief in het nieuws?! Ik snap dat niet.....
Misschien ook wel wat jalousie?

stijlloze-alwin | 28-01-06 | 13:56

Yay!
Een vergelijking met The Daily show. Beschouw het maar als een groot compliment jongens. Meer Daily show hier:

www.comedycentral.com/tv_shows/thedail...

Grappige meningen. Jon is een held.

Whitehouse | 28-01-06 | 13:49

Pieter Baan 28-01-06 @ 13:39
Wat suggereert u hier?

ringofsilence | 28-01-06 | 13:45

prachtig

allesnaardeklote | 28-01-06 | 13:42

-weggejorist-

Pieter Baan | 28-01-06 | 13:39

Tsjongejonge.. ik reageer eigenlijk nooit op Geenstijl, maar snappen die lui bij trouw, het NRC, allerlei rare VARA-programma's waar zo nu en dan mensen uigetrapt worden (pardon.. vrijwillig wegggaan) het niet?

Er staat bij 9 van de 10 berichten een BRONvermelding naar www.nu.nl, naar een krant of weet ik wat en daar kun je wel een *kuch* objectief verslag lezen.

Verder schijn ik 25-35 jaar te zijn en hoogopgeleid. Ik ga ervan uit dat ik dan wel het onderscheid kan maken tussen het droge 'Er is een Afghaan gedood door de Nederlandse militairen in Afghanistan' en 'Attentie OM, attentie OM. Er is weer een vijand omgelegd. Wij herhalen, N.E.D.E.R.L.A.N.D.S.E commando?s hebben een vijand kapotgeschoten! Schandalig natuurlijk'

Het wordt pas ECHT gevaarlijk wanneer media in hun berichtgeving subtiel haar eigen mening verkondigt en naar buiten toe propageert objectief te zijn. Does that ring a bell...?

Dark Sith Lord | 28-01-06 | 13:28

@Rabarberke ??? Wat moet ik precies beter snappen? Ik geloof dat jij mijn redelijk simpel betoog niet snapt. Of dat je niet weet wat 'quotes' om woorden betekenen.....

HurP | 28-01-06 | 12:56

@ErachterKijkerd

Dat stuk tekst wekt wellicht de indruk dat bijvoorbeeld GeenStijl een onderstroompje is. Als het echt een onderstroompje zou zijn, dan zou er niet over geschreven worden. De traditionele media lenen zich ook niet voor dergelijk 'hard'/'gemeende?' uitspraken, zoals op GeenStijl wel het geval is. GeenStijl voorziet in deze behoefte.

sunsh!ne | 28-01-06 | 12:47

Nog geen scans?

PogingX | 28-01-06 | 12:46

De media heeft inmiddels het niveau van GTST bereikt.
Er moet toch iemand dit achterlijke land aan de kaak stellen?

css | 28-01-06 | 12:43

-edit doe eens niet-

poepdoos | 28-01-06 | 12:43

Tja, het blijft een geweldig iets, geenstijl.

ppexx | 28-01-06 | 12:32

@collapse
Ach, voor iemand die de rest van z'n leven met een telegraaf-stigma verder moet, mag je het hem niet euvel duiden. Juist omdat dat stigma keer op keer in alle media die over GS schrijven wordt belicht, zal GS nooit serieus worden genomen en heeft Fleisch waarschijnlijk de behoefte enige importantie te geven aan de voorzetjes die gegeven worden.

CoJoNes | 28-01-06 | 12:24

Thx Fleiscbaum, ik wist alsmaar niet wat er ontbrak in mijn leven, maar nu heb ik het: "Duiding, noemt Weesie de toon die de berichten krijgen. „Onze bezoekers hebben daar behoefte aan."

collapse | 28-01-06 | 12:18

Is er al een scan van de pagina´s? Ik wil het hele artikel graag ´s lezen en niet alleen dat aftrekseltje. Trouw verkopen ze niet hier in ons dorpje (in dit land) bij de tabakszaak. Ze verkopen er trouwens geen 1 nederlandse krant.

Return of the Beasjt | 28-01-06 | 12:17

@KaiserSoza
En dat hebben we geweten ook! Jezus wat een geld man. Ik moest 2,30 neerleggen voor dat pak bedrukt WC-papier op tabloidformaat!

ZI | 28-01-06 | 12:15

LOL! Schrok me de tyfus toen ik hierboven haatzaaier Ephimanco's naam zag staan onder een post hier op GS maar na het lezen van het topic kan ik weer met gerust hart glimlachend adem halen...
Die Ephimanco en die schrijver willen geen T-shirt, nee, de Trouw-schrijvertjes wensen niet zoals de VK te worden behandeld door GS dus schrijven ze op voorhand een slijmerig stukje aangezien hun geen lezers willen en kunnen missen.

MAXIMO | 28-01-06 | 12:15

@Nickname 28-01-06 @ 12:03
Zou de gemiddelde agent daar bevattelijk voor zijn?
Ik zie die zelfde agent namelijk zich zelf regelmatig omdraaien tijdens een knokpartijtje... zich vervolgens achter de bij mij aan de overkant gelegen sporthal terugtrekkend en zich daar op een sigaretje trakteren..

ringofsilence | 28-01-06 | 12:12

@Trouw

Jullie springen aardig bij met guerillamarketing, net wat Rabarbeke al eerder zei:"trouw is straks voor het eerst uitverkocht" , en dat ondanks dat papier zeau 1983 is.

KaiserSoza | 28-01-06 | 12:10

Een ongefundeerd, tendentieus en buitengewoon kwetsende uitlating van Trouw: "Noot: een 'hakbar' op geenstijl.nl is een moslim". Maar verder een aardig stuk. Godzijdank geen commentaar van Pinokkio Prins of die Internetarcheoloog.

ZI | 28-01-06 | 12:09

CoJoNes 28-01-06 @ 12:01
Das waar....
But a man ha's gat to do what a man has gat to do...
Ik heb trouwens wel mij roze GS t-shirtje aan... anders wordt ik niet serieus genomen tijdens de toning..

ringofsilence | 28-01-06 | 12:07

@ringofsilence 28-01-06 @ 11:59
Het kan nog wel, maar de kans dat e.o.a. agent met obsessive compulsive disorder (gekregen doordat hij de neiging heeft om alle beschikbare informatie van moment tot moment te willen controleren) jou in de gaten krijgt is idd stukken groter.

@Nickname | 28-01-06 | 12:03

Ja Ayaan! Alleen is het in het Arabisch normaal om geen stijl bewoordingen te gebruiken. Denk aan: De Grote Satan. Het valt dan misschien niet zo op. Dan denken die Hakbarren: "Hé, alweer een gewone nieuwssite, maar op deze site geen onthoofdingsfilmje... SAAAAAAAAAAAAIIII!!!" en weg zijn ze alweer.

dante | 28-01-06 | 12:03

@ingofsilence 28-01-06 @ 11:59
Pas je wel op.. Het is min 6 buiten.

CoJoNes | 28-01-06 | 12:01

@Nickname 28-01-06 @ 11:50
Insgelijks....
Het wordt griezelig hier in dit mierenhoopje genaamd Nederland.
De stroefheid en wereldvreemdheid der christelijke bewindslieden begint zijn bittere tol te eisen.
Nimmer had een ieder van ons zich de teloorgang van de burgerlijke vrijheid 10 jaar geleden kunnen voorstellen als hoe deze zich op het moment aan het ontvouwen is.
Ik ga nog even in het park mijn lul aan een nietsvermoedende voorbijganger laten zien... straks kan het niet meer.

ringofsilence | 28-01-06 | 11:59

@Paradijs 28-01-06 @ 11:53
Lees eens goed. Ik kan me niet aan de mening onttrekken, dat hier een aantal serieuze kanttekeningen geplaatst zijn bij het artikel. JUIST t.a.v. de punten die jij naar voren brengt. En echt jong wil ik mezelf niet noemen, volgens Trouw is dit mijn laatste jaar hier.

CoJoNes | 28-01-06 | 11:59

Is bij Ephi het woord 'chez' (bij) uit zijn vocabulaire disparu?

Ansuz | 28-01-06 | 11:59

@Paradijs 28-01-06 @ 11:53
Ach, als je dit leest neem je het artikel toch niet meer serieus.
"Maar veel discussie wordt er niet gevoerd. Er worden vooral veel meningen gespuid, niet zelden omlijst door scheldpartijen. Soms genuanceerd, vaak ongenuanceerd. Soms grof, soms beledigend."
Vraag me af of hij zich wel serieus in GS heeft verdiept.

@Nickname | 28-01-06 | 11:59

Wordt het nu niet eens eindelijk tijd om internationaal te gaan met GS? Gewoon een keuze waarmee je de site in het Nederlandsch, Arabisch of Engels kunt lezen. Zou goed zijn voor de Guerilla marketing.

Ayaan | 28-01-06 | 11:54

Die chips zaten ook in de glock's die van gilze-rijen waren gestolen. Daarmee werden ze waardeloos en zijn dus weggegooid

hooizak | 28-01-06 | 11:54

@allemaal
Wat zijn jullie ineens vergenoegd over dat artikel! Hoogopgeleide jonge mannen? Een stelletje zwijmelende breezers zul je bedoelen!
Ephimenco steekt de vunzigste veren erin en jullie liggen in katzwijm.
Wat een denigrerend artikel in Trouw. Lees eens goed. Hij vindt zichzelf de serieuze pers. De pers die " onafhankelijk, niet gekleurd, zakelijk van toon" is. Dat vindt ie van zichzelf. En jullie tuinen er niet alleen met beide ogen open in, nee, zelfs met je linkerhand. Wat een losers, kom op!

Paradijs | 28-01-06 | 11:53

@rbarberke
Over GS zijn we het eens, maar ik hoop dat je jezelf niet ziet als een onderdeel van de journalistiek. Toch, of begrijp ik het niet goed?

dante | 28-01-06 | 11:53

LOL @Ringofsilence 28-01-06 @ 11:46
Er is verschrikkelijk veel over te vinden op internet. Ik hoop alleen dat tegenstanders tijdig opstaan!

@Nickname | 28-01-06 | 11:50

@Nickname 28-01-06 @ 11:42
a*waar zijn die chips te verkrijgen?
b*wat kosten ze?
c*zijn die ook bij mijn schoonmoeder in te planten?

ringofsilence | 28-01-06 | 11:46

@vast goed 28-01-06 @ 11:40
Het enige dat ik van ze vraag, is dat ze op zondag iets eerder hun nest uitkomen en hier wat neer plempen. Zondagochtend is de ochtend bij uitstek om met koffie en sigaret 'het nieuws door te nemen'.

CoJoNes | 28-01-06 | 11:45

hooizak 28-01-06 @ 11:33
Maar hooizak... een journalist een meningspuier...?
Volgens mij is de bedoeling van een journalist om via vraagstelling te informeren.... maar ijdelheid is de mens niet vreemd.
Verder schijnt 1 gek meer vragen te kunnen vragen dan 100 wijzen kunnen beantwoorden...

ringofsilence | 28-01-06 | 11:43

Grofheid lies in the eye of the beholder. De waarheid is vaak grof.

CoJoNes | 28-01-06 | 11:42

Oja ok. Big brother.
Een van de ontwikkelingen die hier aan bij gaat dragen is die van de RFID (Radio Frequency IDentification) chip. Deze chips, een soort van opvolgers van de barcode, kunnen eventueel ook zonder batterijen een signaal uitzenden wanneer ze uitgelezen worden door een RFID lezer. Dergelijke chips kunnen in kleding, in identificatiepassen, in producten en zelfs in mensen geïmplementeerd worden. Hiermee kan worden gecontroleerd of leerlingen inderdaad op school zijn aangekomen en kan in kaart worden gebracht wie met wie heeft staan praten op een conferentie. Maar dat terzijde.....

@Nickname | 28-01-06 | 11:42

Ik denk dat Fleischbaum en consorten wel een abonnement op mij mogen nemen. Ondermeer door mijn reacties verdienen zij dus lekker geld. Bestaat hun wereldheerschappij uit de beursgang van GeenstijlGeenstijl?

vast goed | 28-01-06 | 11:40

Iemand een scan van Trouw-pagina's? Redactie misschien?

empe04 | 28-01-06 | 11:40

en meningspuien kunnen we zelf wel

hooizak | 28-01-06 | 11:39

@Hooizak
Want de waarheid is al genoeg entertaining?

@Nickname | 28-01-06 | 11:36

@Nickname 28-01-06 @ 11:31
Zeg maar big Brother.. alleen zonder Viola Holt..
FF back to basic... ik zag ook in dat stukje staan dat er een ongekende grofheid op GS gespuit wordt.. onder meer tegen Wouter Bos..
Wat is daar dan nu weer mis mee?.....

ringofsilence | 28-01-06 | 11:36

Mooi artikel in Trouw en niet ver naast de waarheid lijkt me, alhoewel die vergelijking met Fox nergens op slaat

Belgiaan | 28-01-06 | 11:35

Meld misdaad anoniem is een groot succes, we zijn een achterbaks land aan het worden. De tijd is er klaar voor om uit naam van de brave burger ieders gangen na te gaan. Ben je het er niet mee eens dan zul je wel iets te verbergen hebben.
Wat zichzelf journalist durft te noemen is vaak niets anders dan een meningspuier. Het zou mooi zijn als de media het niet zo vaak meer over zichzelf zouden hebben en zich zouden bezighouden met het zoeken van de waarheid, wat dat dan ook mag zijn

hooizak | 28-01-06 | 11:33

C'est seulement possible en internet, n'est pas???

Dr.D | 28-01-06 | 11:33

@rabarberke
Nee, ik zit er even naast. Wel een trigger om me erin te verdiepen.

Maarre, Orwell? 1984? licht eens toe, lang geleden dat ik dat boek heb gelezen.

@Nickname | 28-01-06 | 11:31

@nickname

De raad van de journalistiek buigt zich over het functioneren van politie?? :)

Rabarberke | 28-01-06 | 11:27

Orwell krijgt wel gelijk, het duurt alleen wat langer.

Rabarberke | 28-01-06 | 11:26

@Rabarberke
Over die parkeerwachter dien je dan een klacht in bij de RvdJ. That's the way the system works

@Nickname | 28-01-06 | 11:24

CoJoNes 28-01-06 @ 11:21
Doe geen moeite.... het was beeldspraak..
Ik ben overigens wel een echte potloodventer.. maar dat ter zijde

ringofsilence | 28-01-06 | 11:23

Ook genialiteit is relatief.

Rabarberke | 28-01-06 | 11:23

@ringofsilence 28-01-06 @ 11:19
En bedankt, sta ik dan, om 11.20 met de broek op de enkels, te controleren of je gelijk hebt.

CoJoNes | 28-01-06 | 11:21

HAHAHAHAHA Geniaal stuk!!!

quickshare | 28-01-06 | 11:20

@nickname

Accreditatie waarvoor? Accreditaties vraag je doorgaans aan bij gebeurtenissen waar je anders zonder betalen niet binnenkomt. En een politieperskaart kan elke halve zool krijgen.

En dan nog verleent de politie vaak geen medewerking aan journalisten, tenzij er NOS op hun kaartje staat. Dan kunnen plotseling alle deuren open.

Situaties genoeg dat een journalist of fotojournalist gewoon zijn werk staat te doen en dat er een of andere verkeerd geinformeerde parkeerwachter komt vertellen dat 'dat niet mag'.

De schending van het grondwettelijk recht van vrijheid van nieuwsgaring van journalisten is aan de orde van de dag bij de politie en voltrekt zich afhankelijk van hoe de pet staat.

Rabarberke | 28-01-06 | 11:20

Lees het nu pas, maar dit is volgens de Fijter wat Trouw journalistiek maakt en GS niet: "Want aan journalistiek doet geenstijl.nl niet. Journalistiek is onafhankelijk, niet gekleurd, zakelijk van toon"
LOL, als of...

CoJoNes | 28-01-06 | 11:19

Harige Bangmaker 28-01-06 @ 11:12
Als je iets dergelijks leest dan springen de spataders toch op je cojones??
Nog even en er kan zonder blikken of blozen een link worden gelegd tussen mijn potloodventerij en mijn bibliotheekpasje... GVD

ringofsilence | 28-01-06 | 11:19

@Nickname 28-01-06 @ 11:18

Betrouwbaarheid? Niemand is gebaat bij objectieve journalistiek. Dat is zóóóó pre-9/11.

Harige Bangmaker | 28-01-06 | 11:18

@ ErachterKijkerd ga de politiek in als je zo goed weet wat het volk wil.
Het volk zit vast op jouw te wachten, een Grote Denker die stukken niet gelezen heeft en datzelfde stuk maar niets vindt.
Was blij verrast vanmorgen dat bij Trouw een groot gedeelte van de Verdieping over Geenstijl gaat.

Fikky | 28-01-06 | 11:18

@CoJones
Meer als in wie verifieerd de betrouwbaarheid van GS?

@Nickname | 28-01-06 | 11:18

Accreditatie, als in acceptatie door RvJ?

CoJoNes | 28-01-06 | 11:16

"Iedereen die journalistiek bedrijft kan zich journalist noemen, ongeacht voor welk medium hij of zij werkt en of het bezoldigd gebeurt of niet. Daar staat tegenover dat veel organisaties, bijvoorbeeld de politie, alleen medewerking verleent aan journalisten die een of andere vorm van accreditatie hebben."

Nu, dit laatste mist GS

@Nickname | 28-01-06 | 11:13

GS denkt zelf trouwens heel anders over dat jopurnalistiek gehalte. zie dit copy/pasteje uit "Over Geenstijl"
-
Veel mensen noemen GeenStijl voor het gemak een weblog. Dat dekt de lading niet, maar goed. Op GeenStijl wisselen nieuwsfeiten, schandelijke onthullingen en journalistiek onderzoek elkaar af met luchtige onderwerpen en prettig gestoorde onzin. De redactie informeert dagelijks ruim 75.000 bezoekers over de andere kant van het nieuws. De site behoort tot de top 10 van best bezochte actualiteitensites van Nederland.

We zijn altijd op zoek naar journalistiek talent. Ervaring in de tijdschrift- internet of dagbladjournalistiek is een must. Een scherpe pen is verplicht. Ook DV-cam en audio-experts nodigen we uit te reageren.
-
Vooral de gevraagde ervaring in de traditionele media, is zowel tekenend als mild schrijnend. :)

CoJoNes | 28-01-06 | 11:10

GS is overigens gewoon wel journalistiek. Je hebt nieuws, dat breng je in een idioot jasje en vervolgens ontstaat de discussie waarna er voor iedereen een levend beeld van de gebeurtenissen ontstaat en een indruk van de werkelijkheid kan worden afgeleid, een werkelijkheid die immers maar relatief is.

In de journalistiek van Trouw en klassieke media in het algemeen wordt een werkelijkheid gedicteerd. Niet zelden is die werkelijkheid gebaseerd op slechts de persoonlijke interpretatie en hoogstens de ervaring van één persoon, waarbij het dan niet zozeer om de feiten zelf gaat, maar om een interpretatie daarvan.

koffie!

Rabarberke | 28-01-06 | 11:08

Rabarberke 28-01-06 @ 10:58
Ach rabarbeke... wat ben je alreeds weer scherp in de pen geklommen vandaag...
Nestbevuiling is verboden bij GS..

ringofsilence | 28-01-06 | 11:02

Ze leren toch wat van de harde aanpak door geenstijl :), positief stukje! Maar grof? Niks van gemerkt...

KaBauker | 28-01-06 | 11:02

criteria zelfs

CoJoNes | 28-01-06 | 11:01

@ErachterKijkerd 28-01-06 @ 10:49
GS is natuurlijk ook een stukje curiosa voor de gevestigde orde. Bijkomend effect daarvan is dat het nog wel een tijdje zal duren totdat de papieren krant door naast haar lezers zal staan.
Ephimenco loopt trouwens wel erg hard te gillen dat GS geen journalistiek is, ik ben inderdaad benieuwd naar de door Trouw gehanteerde definitie van journalistiek.
Het kan nniet zo zijn dat Trouw objectiviteit en onafhankelijkheid als criterium bedoeld toch?

CoJoNes | 28-01-06 | 10:59

@erachterkijkerd

Het volk denkt in "nekschot" en "ga eens dood"? Ik denk dat dat nu niet echt het denkende volk is, maar die schijterds die overdag alleen maar ja en amen piepen om 's avonds lekker anoniem hun gram te spuien.

En ondertussen lekker PvdA stemmen, immers daarvandaan kwam ook de term 'kutmarokkaantjes"

Het is trouw wel aardig duidelijk wat voor 'volk' hier rondhangt... alleen jou nog niet.

Rabarberke | 28-01-06 | 10:58

Het stuk in de papieren uitgave nog niet gelezen. Maar, ik vind het dus een slecht stuk. Nog steeds wordt GeenStijl als curiositeit gezien. "Oh wat schattig, er is een onderstroompje dat dicht bij het volk staat." Juist vanwege deze toonzetting blijkt dat de gevestigde media nog niet duidelijk is dat er inderdaad wat is veranderd in Nederland. Het volk denkt niet meer in "Integratie" en "Kopje Thee", maar het volk denkt in "Nekschot", "Ga aans deaud", "KudtMarokaantjes". Er is geen enkel gevestigd medium in Nederland, behalve Internet dan met GS daarin vooroplopend, dat dit ook zo ziet (en dan bedoel ik ook die plaatjes krant van stakker nederland).

ErachterKijkerd | 28-01-06 | 10:49

*droomt rustig verder over een ritje in de lamborghini gallardo spyker*

doktersnuggles | 28-01-06 | 10:48

@antini

klopt, ah heeft gelijk, kon het alleen niet laten.

Rabarberke | 28-01-06 | 10:44

Als je in één zin met Geenstijl wordt genoemd, doe je het niet slecht als je Jon Stewart bent.

Harige Bangmaker | 28-01-06 | 10:42

@Rabarberke
10:33 Albert Heijn heeft wel een punt. Zodra GS in de media is meld GS het direct ... (terwijl het juist andersom had moeten zijn ;P)

Antinl | 28-01-06 | 10:42

@boez

Niet zo maar een krant, maar volgens hun slogan:

"Trouw, misschien wel de beste krant van Nederland."

En volgens mij:

"Trouw, misschien straks wel de enige krant van Nederland"

Rabarberke | 28-01-06 | 10:41

@Boez, Een kinderhand is zo gevuld ? Als je leven nu al compleet is is het wel erg leeg.

draak | 28-01-06 | 10:39

@Rabarberke, Horen, Zien, Zwijgen

draak | 28-01-06 | 10:38

Pogingx jaja ik heb geen zin in firefox, safari is veel cooler.

Ik vraag me alleen af welk serieus, zichzelf respecterend mens zo'n 'zappen en surfen' debielenpakket van KPN koopt.

Na jarenlang bestolen te zijn via het vaste net ga je als normaal mens toch geen cent meer aan die ballentent uitgeven?

Rabarberke | 28-01-06 | 10:36

Godsamme,iets possitiefs over GS .... en dat nog wel in een krant ,
Mijn leven is cmpleet .

Boez | 28-01-06 | 10:34

-weggejorist en opgerot-

PogingX | 28-01-06 | 10:33

@albert heijn

Ga jij maar lekker de allerhande uitpluizen

@draak

Dat klinkt verdacht veel als "DvhN" als je het mij vraagt...

Rabarberke | 28-01-06 | 10:33

Toch wel grappig: hier wordt altijd gescholden en gevloekt op de "traditionele media". Maar zodra er enig papieren wijkblaadje een artikel over GS te lezen valt, zijn ze o, zo trots.

Albert Heijn | 28-01-06 | 10:32

@Rabarberke, als ik dat vertel ben ik niet alleeen mijn kutbaantje kwijt maar ook nog een van mijn grootste klanten die ik mag adviseren.

draak | 28-01-06 | 10:31

@draak
Welke krant was dat?

Rabarberke | 28-01-06 | 10:31

@Rabarberke, Ik herhaal wat een direkteur van een seriueze krant aan mij vertelde: 'Volgens de redactie van de krant die ik mag runnen heb je eerst God, dan de redactie en dan het plebs (klootjesvolk ofwel de lezers). Zolang deze mentaliteit hier heerst gaan wij het verliezen.' Ziehier het probleem van de serieuze media.

Als deze houding niet veranderd (zeg maar dezelfde houding als die van de haagse regenten) blijven deze media ook hun lezers verliezen. Dus serieuze media wordt wakker of verleis de strijd.

draak | 28-01-06 | 10:29

Kan die irritante KPN reklame eens weg?

Rabarberke | 28-01-06 | 10:29

Merde! Erg goed geschreven. Dat is nog eens vrolijk wakker worden :-)

MLuta | 28-01-06 | 10:25

Ook de passant is plaatsvervangend trots op deze Ware Woorden aan het adres van de redactie van zijn favoriete hangplek. En aan dat van de geachte medereaguurders!
Toch wat vaker Sylvain Ephimenco lezen.

Jan Passant | 28-01-06 | 10:23

@Hurp

Misschien is het je nog niet opgevallen, maar de 'serieuze media' worden vandaag de dag doorgaans alleen nog serieus genomen door het grote aantal katten wat we in Nederland kennen. De 'serieuze media' en haar uitgevers zitten met hun handen in het haar vanwege teruglopende oplages, abonnementsopzeggingen, teruglopende advertentieinkomsten en ga zo maar door. Redacties worden bij elkaar geveegd, fusies zijn aan de orde van de dag, freelance vergoedingen gaan omlaag en men zit stinkkjaloers te kijken naar hoe succesvol weblogs zijn.

Als je je een beetje verdiept in de recente geschiedenis van de dagbladmedia dan piep je wel anders.

Rabarberke | 28-01-06 | 10:20

@return
Gelukkig niet, het is zo al erg genoeg..;-))

Karel Kruizenruiker | 28-01-06 | 10:20

Is dat artikel op de trouw site het echte artikel of slechts ingekort?

GodfriedV.Bouillon | 28-01-06 | 10:17

@IQ

Die fotofucks kun je een factuur sturen. Dat is auteursrechtelijk bestemd materiaal dat zonder toestemming is gepubliceerd. Ik schat toch zo'n 400 euro per foto(fuck)

Rabarberke | 28-01-06 | 10:16

Hehehe, en nou niet naast jullie schoenen gaan lopen van misplaatste trots omdat de 'serieuze media', die jullie normaalgesproken geen knip voor de neus waard vinden, ineens serieuze aandacht besteden aan GS. Begint een beetje te lijken op de laatste levensfase van Andre Hazes, die mocht in een keer ook goed gevonden worden door de serieuzen, terwijl hij nooit anders is geweest dan een rijmwoordenboek-schrijvertje met de persoonlijkheid van een Tokkie.
Blijf bij je leest en ga vooral NIET MEEDOEN!!!!

HurP | 28-01-06 | 10:15

@zumkotzen

Nee dat was Seth Gaaikema toch?

Rabarberke | 28-01-06 | 10:14

Ik had de Trouw ook nog nooit gekocht.Maar toevallig net een proef abonnement cadeau gekregen van mn moeder.Geinig dat ze ook die feauteaufucks geplaatst hebben!

IQ | 28-01-06 | 10:14

Die Nico de Fijter, is dat die domineeszoon?

zum kotzen | 28-01-06 | 10:12

ad absurdatampeloerum

LEONDUPONT | 28-01-06 | 10:12

@Karel Kruizenruiker
staat geen foto bij hoor

Return of the Beasjt | 28-01-06 | 10:11

consensu sanare

LEONDUPONT | 28-01-06 | 10:09

Risus abundat in ore stultorum

Rabarberke | 28-01-06 | 10:09

je zult maar rabarapapaberke heetten

LEONDUPONT | 28-01-06 | 10:08

Alsof men in dagbladen niet veelvuldig onder pseudoniem publiceert, gimme a break.

Rabarberke | 28-01-06 | 10:07

@antini

Een ordinaire scheldpartij is inderdaad niet leuk. Maar een goedgeformuleerde belediging of scheldkanonnade kan alleen al in literaire zin heel mooi zijn.

Maar los daarvan, doorgaans zijn hoogopgeleiden ook maar sukkels.

Rabarberke | 28-01-06 | 10:05

Nou mijn frouw kent m niet, mn friendin kent m ook al niet en mn moeder sloeg me om mn oren toen ik zn agternaam uitsprak en zij dat ik niet met vlees mocht gooien wat ik nog nooit in mn mond heb gehad.
Dus benader ik de buurfrouw maar niet !!
Sylvain zal wel een beetje oferdrefen hebbu.

Molshoop | 28-01-06 | 10:04

trouw is straks voor het eerst uitverkocht

Rabarberke | 28-01-06 | 10:03

Gemiddelde GS bezoeker is man?Hoogopgeleid? 25-35 jaartjes oud? Tsja daar merk ik weinig van... al die ordinaire scheldpartijen hierzo...

Antinl | 28-01-06 | 10:02

" Alle reacties worden onder pseudoniemen geplaatst, net als de (nieuws)berichten overigens " : ja naturlijk als ik inlog onder Albert Alexander Richenel Cameron dan geloven ze het ook niet.

a.nekschot | 28-01-06 | 10:02

@leondupont

je zal maar dupont heten, ruzie zoeken met weesie en geen kevlar vest dragen...

Rabarberke | 28-01-06 | 10:01

Ik heb nog nooit 1x het blad Trouw gekocht, maar als fuckje daarin wordt genoemd ga ik zeker ff langs de kiosk.

Karel Kruizenruiker | 28-01-06 | 09:57

PS kan GS niet een fijne deal maken met Penn and Teller en van hun fantastische tv-programma "Bullshit" wekelijks een aflevering podcasten?
(voor wie niet wil wachten tot de deal gesloten is: zoek maar een torrent, die van 6 gig bevat alle drie de seizoenen).
Aanradertje.

Return of the Beasjt | 28-01-06 | 09:55

Altijd leuk hoe de gevestigde journalistiek over GS schrijft. Altijd de vraag of het journalistiek is. Wat is journalistiek eigenlijk? Doorgaans is het riolesque verslaggeving van slecht gecontroleerde feiten door een zelfverklaarde elite, die shagrokend en cokesnuivend door het leven gaat, op zoek naar de vervulling van het eigen ego, zich kortstondig lavend aan een tijdelijk succesje, primeurtje, maar doorgaans de ene suffe en saaie tekst na de andere publiceert om op een dag de laatste adem uit te blazen en daarna voorgoed vergeten te worden.

Rabarberke | 28-01-06 | 09:55

@fuckje: tong·val
de tongval (mannelijk); de tongvallen

1 eigenaardige, persoonlijke of regionale uitspraakwijze
2 dialect

vertaling volgens de van Dale.

a.nekschot | 28-01-06 | 09:53

je zult maar Dominique heten, dan ging ik ook politiek incorrecte verslaggeving doen, nomen est omen

LEONDUPONT | 28-01-06 | 09:51

.... een tandarts met een tongval.,.......

fuckje | 28-01-06 | 09:49

kan het stukje ondertiteld worden?

Return of the Beasjt | 28-01-06 | 09:48

Team up! The more, the marrier!
Of is 't soms een pseudo-Frans molletje, geinstalleerd door de AIVD MBV DE MIVD EN DE CIE? Je weet ut maar nooit.....

MCN | 28-01-06 | 09:48

Ook dat nog, fuckje het neukdiertje word genoemd. Zit je lekker te zoppen op je stoeltje, meid. ;-]

PogingX | 28-01-06 | 09:47

De beste kerel heeft dezelfde tongval als mijn tandarts, die ik overigens graag terug naar zijn vaderland zie vertrekken.

a.nekschot | 28-01-06 | 09:47

Goed artikel

Fioravanti | 28-01-06 | 09:47

Sylain Ephimenco weet anders aardig te verwoorden waarom GS zoveel lezers aanspreekt. Nix mis mee dacht ik zo.

Dodo | 28-01-06 | 09:46

Wilen alle Braadlappen, KomKommers, Stijlloze personen, Linksisvolkomenkutters en Fuckjes zich verzamelen en aanmelden!!!!!!

fuckje | 28-01-06 | 09:45

Fuckje, factuur sturen, van citaatrecht kan immers geen sprake zijn.

Als elke reaguurder die vol gequote wordt even een factuur stuurt...

Rabarberke | 28-01-06 | 09:41

En ik sta er ook in, zie ik nu!

fuckje | 28-01-06 | 09:40

Leuk geld verdienen, andere doelstellingen hebben we niet ? en die wereldheerschappij dan ?, gaat ontluisterd maar wat boodschapjes halen.

gentle giant | 28-01-06 | 09:40

3 (drie!!) bladzijden van Trouw, geheel gewijd aan Geen Stijl! Leuke voorbeelden van reacties, uitleg over wat een hakbar is, kortom, iedereen die vandaag Trouw leest hoort er vanaf vandaag helemaal bij!

fuckje | 28-01-06 | 09:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken