achtergrond

Geenstijl

Senseo marktleider in Nederland

pleur100.jpgEen onderzoek uitgevoerd door GeenStijl onder 15.000 Nederlanders heeft uitgewezen dat er een historische verschuiving binnen het vaderlandse koffiedrinken heeft plaatsgevonden. Zelden was een poll zo pijnlijk als de editie 'Koffie?' waar naar de koffie-consumeer-methode van Nederland werd bevraagd. Nu mogen wij graag De Nederlander voorstellen als een Astra-rijder met een kantoorbaan, die in de bouwvak vanuit de caravan naar SBS kijkt met een bakkie koffiepad-rommel. Geintje. Moet kunnen. Maar het blijkt dus dat dit gewoon keihard de waarheid is. Ook de GeenStijl-bezoeker is een ordinaire Senseo-klant. Goed, er zijn onder reaguurders tenminste nog een aantal keurige espressodrinkers, geldverbranders met een Nespresso, en bezitters van een cafetiere danwel mokka express. Maar het schokkende nieuws is dus dat pauperkoffie Senseo marktleider in Nederland is. CHECK STATS. In luttele jaren heeft de verwerpelijke Senseo zelfs het oerhollandse snelfilter-apparaat verslagen. En dat doet PIJN. Ondergetekende, tevens hoofdredacteur van het driemaandelijkse tijdschrift Cortado Afficionado, alsook espresso hoogleraar P. Hoxha (die nog aan Wedden Dat heeft meegedaan en geblinddoekt 124 koffiebonen goed wist te benoemen) verklaren hierbij de oorlog aan de pauperkoffie. De geroemde programma-maker en Mokka Express-drinker Wouter Klootwijk heeft zich aangesloten. "Wij gaan een film maken tegen de Senseo," aldus een vastberaden Klootwijk. Update: AEX reageert onmiddellijk op berichtgeving op GeenStijl. Koers Philips stijgt.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.